Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Sledujte boj řidičů s kruhovým objezdem, který není

Na pár týdnů mají v Pardubicích specialitu, kterou místním řidičům celé Česko rozhodně nezávidí. S nekonvenčním řešením dopravní situace v podobě imaginárního kruhového objezdu si řidiči poradili různě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78a95d40e74k 34U45r78b34a33n 4939160614407

Pokud do sebe auta nevráží, tak mi to přijde geniální ;-D

0/0
11.4.2016 13:50

K29a82r38e70l 17P49a24n80c36e72r 7681890288624

UK roundabouts to je pohadka. Kdo tam jezdil tam urcite potvrdi.

0/0
6.4.2016 11:51

O29n50d34r23a 74P92á17t18e79k 8343389624245

To je někde v Itálii ? :-)

0/0
3.4.2016 9:55


M39i55l82o19š 66Š85ť98a83s50t56n57ý 7577190180147

V Třebíči je podobný. Dnes doplněný o mechanické zábrany a je to pohoda. Tam, kde bývaly fronty, jde s poklidem projet takřka plynule. Pardubičáci si musí zvyknout na klid v jízdě

0/−1
1.4.2016 7:52
Foto

H15a82n58a 82A97n79t41o67n33o20v13á 6137429544344

Nevybourala se tam hlídka PČR?

0/0
31.3.2016 23:39

R84o35m52a63n 11C14a29e78s78a93r 9753650640837

V zahraničí naprosto běžné, jen u nás zase nikdo nechápe...

+1/−3
31.3.2016 18:47

T12o64m56á62š 53K56u41c79h72a84ř 3397351278751

Já bych tam doprostřed toho kruhu dal takovej ten kyblík s mávajícím policajtem, jak to bývalo kdysi. Aby ta sranda byla dokonalá. ;-D

+3/0
31.3.2016 18:12

E72d47a 52D25r13á83b33e77k 7989682703797

Válčí? Podle videa funguje...

+4/−2
31.3.2016 17:48

J85a14r79o88s31l24a76v 82K30a55d55l50e87c 5961929152621

Tak je, nebo není;-D;-D;-D... ukázka řidičské elity.

0/−1
31.3.2016 16:37

D67a34n 75H85e53l15e40k50a60l 6626797602349

Stejný článek už tu byl jednou. A já pořád nevidím žádný zásadnější problém.

Co nechápu, je spíš bulvárnost a senzacechtivost autora "zprávy". Titulek: "Boj řidičů s kruhovým objezdem, který není" – jak není? Podle mě je celkem zřetelně označený svislými značkami i dočasným vodorovným značením. "Změť čar" mi přijde naprosto srozumitelná - středová plná v ulici až na kraj kruháče a jasně naznačený prostor kruháče. Jistě, je potřeba věnovat zvýšenou pozornost, ale to by mělo být samozřejmé u každé dočasné uzavírky, ne?

Tohle řešení by rozhodně nemělo zpomalovat provoz, pokud ano, tak jen proto, že někdo neumí jezdit na kruháku. Statisticky celkem jasně prokázáno, že podobné objezdy dopravu naopak zrychlují a na západě jsou i mnohem menší velikosti bez středové překážky naprosto běžné (jen u nás máme kruháče většinou strašně veliké - což není na škodu, zabírají sice více místa ale dovolují rychlejší průjezd).

+9/−1
31.3.2016 14:14

J65a87r90o73s70l37a98v 83R62y24c58h43t55á27ř 2904119369156

Dotaz:

Jste z Pardubic a projíždíte právě tímto kruhákem pravidelně, zejména v době dopravních špiček?

Máte představu, jaké zácpy na důležité páteřní komunikaci instalace tohoto kruháku způsobila v dopravní situaci v Pardubicích?

Děkuji za vaše odpovědi!

+3/0
31.3.2016 14:22

D90a27n 25H41e44l93e92k42a97l 6496477702619

Jaroslave, viz můj příspěvek níže. :-) Netuším, jaké zácpy tohle opatření způsobilo, a je zřejmé, že NĚCO je evidentně špatně. Já se jen snažím pochopit, CO přesně je špatně. Protože tohle uspořádání by teoreticky mělo být průjezdnější než běžná křižovatka - proto to předpokládám udělali.

+2/−1
31.3.2016 14:25

J95a32r94o89s67l59a24v 36R65y16c78h14t19á27ř 2514969869486

Odpověď jsem napsal již níže, raději tedy opakuji ještě jednou:

Na první pohled tento kruhák možná vypadá tak nějak jako běžný kruhák o malém poloměru (v některých zemích běžná realita). Na druhý pohled po osobním prožitku zjistíme, že

* tento kruhák je tak povedený, že ho v dopravní špičce musí řídit dva policisté.

* tento kruhák je tak problémový, že na něm havarovali již i policisté (odkazy na foto jsou v této diskuzi).

* tento kruhák způsobil, že ve směru z jihu po jeho zavedení začaly vznikat zácpy v délce několika kilometrů.

Jinak je ten kruhák v pohodě.

+1/−1
31.3.2016 14:31

D48a34n 56H88e42l18e33k52a95l 6796377382599

Dobře, ale PROČ? -

- proč ho musí řídit policajti, proč tam sami byli účastníky nehody, proč ty kolony vznikají?

V čem je tenhle kruhák jiný než jiné kruháky, které fungují?

+2/−1
31.3.2016 14:35

J45a91r61o61s21l59a37v 33R51y21c78h34t21á46ř 2364349769516

Popsal jsem reálný stav dopravních důsledků zavedení tohoto kruháče.

Proč se v Pardubicích během rozsáhlé opravy paralelní páteřní komunikace sever jih (Paramo most) začala opravovat nevýznamná ulice Macanova (kvůli ní tento kruhák vznikl) by měl vysvětlil pan Bakajsa, vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu...

0/0
31.3.2016 16:32

D44a21n 10H98e46l15e16k88a86l 6656247622449

Já Vám naprosto rozumím. Zácpy nebaví nikoho. Ale zatím se mi spíš zdá, že chyba není v kruháku, ale v řidičích. Nechci se zastávat pardubického odboru dopravy, ale myslím, že těžko mohli na radnici předpokládat, že to bude takový problém.

0/−2
31.3.2016 17:03

J97a37r55o42s22l56a64v 40R47y59c25h95t22á76ř 2644309719956

Neskutečné zácpy a dopravní problémy PŘED vznikem TOHOTO kruháku tam nebyly.

Po vzniku tohoto kruháku jsou v uvedeném místě nehody (havarovali tam i policisté), na komunikaci vznikly několikakilometrové zácpy...

Asi jsme všichni v Pardubicích výjimečně mizerní řidiči, kteří nezvládají projet běžným kruhákem s malým poloměrem.

Máte pravdu, v Pardubicích od odboru dopravy řízeného panem Bakajsou už opravdu nic neočekáváme.

Zdravím vás z krajského města bez jediného kilometru realizovaného obchvatu.

Zdravím vás z krajského města, kde se ještě ani nezačalo s výstavbou jakékoli části silničního obchvatu.

Zdravím vás z Pardubic, města, které je pravidelným hostem pořadu dopravní zpravodajství na Radiožurnálu.

Zdravím vás z Pardubic, kde za tristní stav silniční dopravy nemůže dopravní odbor magistrátu, protože "část ulic patří kraji a jiná zas státu...", jak nás pravidelně poučují ti, kteří by měli tento stav řešit.

...ale vizualizace obchvatu jsou moc pěkné!

0/0
31.3.2016 22:32

L27u29d37v92í27k 58G46a54j56d54o31š72í71k 2185883764802

Není jisté, že za vznikající zácpy může ten kruháč. Pokud vím, je tam nějaká uzavírka. Takže se dá předpokládat, že bez kruháče by tam zácpa byla ještě daleko větší kvůli zvýšenému provozu díky uzavírce.

Problémová je každá změna přednosti v jízdě, kde jsou léta řidiči zvyklí na jinou úpravu. Za to samotný kruháč nemůže.

0/−1
1.4.2016 9:14

D95a64n 13H23e77l22e20k96a61l 6846127332379

Ještě doplnění: kdosi tu psal, že "teoretici", kteří přes ten kruháč nejezdí, to nemohou posoudit. Přiznávám se, že jsem jeden z těch teoretiků. Mohl by prosím někdo, kdo tudy jezdí, napsat, v čem přesně je problém? Protože na pohled to vážně nevypadá nijak hrozně. Díky za odpověď.

+1/0
31.3.2016 14:22

J51i68ř24í 68V96o43n16d15r20á96č95e66k 5986194180744

Jel jsem tam v neděli a nejsem z Pardubic. Na silnici, vedoucí do centra od Chrudimi jsem jel stokrát. Jedete rovně po hlavní 40-50 km/hod, převážně za jiným autem. Zčista jasna se objeví na patě křižovatky přenosná cedule kruhový objezd. Já na té křižovatce vyjímečně odbočoval, takže jsem přibrzdil, dal levý blinkr a byl jsem protrouben ze všech stran, protože jsem byl na kruháči a blikal nesmyslě doleva. Značky si nemáte šanci všimnout prostě proto, že s ní nepočítáte, auta nebrzdí a jedou rovně, navíc byste ani nestihl zabrzdit. Při "výjezdu" byste měl dát pravý blinkr ale v křížné křižovatce nikdo netuší, jestli odbočujete, nebo jedete rovně a pouze "vyjíždíte. Kdybych odbočoval doleva a proti mě si řidič kruháku nevšiml, bez blinkry bych mu zničehonic najel před čumák. Za kruháčem jsou navíc přilepeny přechody pro chodce, takže na něm stojí auta i kvůli chodci8-o A naposled - kdyby jemně zasněžilo, netuší nikdo, že nějaký kruháč je.

+5/0
1.4.2016 6:44

F86r16a17n45t95i67š64e68k 81V49a16l27e94š 4657736435312

Prosim, odstrante automaticke prehravani videa nebo alespon dejte moznost to vypnout uzivatelum :)

+3/0
31.3.2016 14:12

D29a13n 62H57e12l21e54k69a75l 6856677162559

Neznám čtenáře, kterému by to vyhovovalo – ale další vide = další reklama, takže změny se asi nedočkáme. :-/

0/0
31.3.2016 14:32

J77i12r12i 31D73o77m93i87n40i82k 1131558851560

Ale úředník, který tento nesmysl schválil a podepsal určitě nespokojený není..:-)

+2/0
31.3.2016 13:53

J54a32r62o45s79l15a55v 27R84y93c61h75t30á81ř 2954619359706

Kvůli agresivní reklamě s pohybujícími se pneumatikami vpravo od článku jsem si pořídil doplněk prohlížeče, který takové reklamy blokuje.

Tato agresivní reklama mě ruší od čtení. Firmu, kterou propaguje, hodlám ignorovat.

+2/0
31.3.2016 12:44

Z13d24e73n90ě95k 48M43a87c29h 2585118251

Přidávám se....od těch zoufalců z pneuboss nekoupím nikdy nic!

+2/0
31.3.2016 12:51

D63a28n 79H66e41l45e53k20a97l 6956557142879

Koukám, že mohu být rád, že už mě iDnes před časem k blokování inzerátů donutila – za poslední rok jsem získal pocit, že za chvíli tu inzeráty budou zabírat prostor článků a naopak...

+1/0
31.3.2016 14:16

M82i42l21o20s11l16a93v 60U85r33b73a44n 4628369230123

To máte jak na Nově: tak se tak v sobotu večer koukám na reklamy a kurňa on najednou film.;-)

+2/0
31.3.2016 16:18

M90i85c95h25a69l 39T43o94m62i49n60s18k25ý 9711165687684

S videem novináři manipulovali. Je evidentně zrychlené.

Ale pro čtenáře je to šokující jak rychle tam řidiči jezdí. Takže čtivé.;-ORv

0/−1
31.3.2016 12:36
Foto

L13u22k16a31s 77Z28m51i17z64i77k 8932153310778

Tady někdo zase objevil Ameriku a potřebuje nějaký článek aby si po ránu mohl zanadávat na úřední šiml. V zahraničí běžné, pro čechy fantasy.

0/−1
31.3.2016 8:02

J19a39r17o17s20l59a87v 27R52y97c26h56t60á55ř 2844449239266

Jste z Pardubic, nebo tu hodnotíte něco, co jste viděl jen na videu na internetu?

0/0
31.3.2016 14:23

J15a75r58d24a 16K80o22n67i53c18k15ý 9618483886413

V Pardubicích už dlouho dělají vše pro zastavení dopravy. Hlavně se nesmí postavit nový most!

0/0
31.3.2016 0:21

Z71d50e78n18ě64k 95M18a80c84h 2685188141

No jooo, když všechny prachy nase...ou do zbytečné kraviny, jako je hokej, tak na most není.

+1/0
31.3.2016 12:49

J66a95n 31T30a64r77a10b55a 4296946329359

A co byste jako chtěli od Bakajsova ouřadu. i tahle megahloupost je na něj vlastně supervýkon. Pořád platí totéž: Myslíte si, že dopravu v Pardubicích už víc zprznit nejde? Ale jděte, Baky vás každým dalším rozhodnutím přesvědčí, že jeho repertoár hlouposti ještě zdaleka není vyčerpán.

+1/0
30.3.2016 23:50

J93a52r15o78s22l90a58v 36R25y88c15h16t35á58ř 2304959949736

Souhlas: příčinu jste pojmenoval konkrétně a zdá se, že i přesně.

Pan Vladimír Bakajsa je dlouholetý vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu. Za jeho vedení se zcela nepochopitelně uzavíralo ve stejnou dobu významné komunikace v Pardubicích na více místech. Z Pardubic se tak opakovaně stává dopravní experiment zjišťující, kolik toho Pardubané vydrží.

Pan Bakajsa opakovaně vysvětluje, že některé komunikace patří státu, jiné kraji a další městu, tudíž že on za to nemůže.

Posuďme sami, zda koordinace oprav ulic v Pardubicích je mimo zodpovědnost vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu.

Svůj názor můžete vyjádřit i pod tímto textem:

XKlikněte na + pokud si myslíte, že vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu je osoba, která by měla být zodpovědná za to, že v Pardubicích nebudou probíhat současně významné opravy dopravních komunikací.

XKlikněte na - pokud si myslíte, že vedoucí odboru dopravy na magistrátu nemá zodpovědnost za koordinaci oprav dopravních komunikací ve městě.

0/0
31.3.2016 14:07

O54n97d76ř90e10j 57B85u84c96h70t88a 9854519550

To je dobra Sanghaj ;-D ale jinak neni co resit...

0/0
30.3.2016 23:30

L55u82d69v52í13k 11G72a76j58d76o15š76í89k 2255933154572

Já tedy nevím, ale video jsem si pustil 3x a nenašel jsem jediné auto, které by nedalo přednost nebo jelo jinak než se na kruháči má.

Blkání blinkrů není sice vidět, ale to neřeší spousta řidičů ani na "plnokrevných" kruháčích.

Jestli jsou vyznačeny přednosti standardně jako na všech kruháčích z videa neplyne. Předpokládám, že ano. Víme ale, že takové značení už není povinné a v zásadě by stačilo, kdyby v noci nějaký opilec odnesl přenosnou dopravní značku a přednosti se změní.

+1/0
30.3.2016 23:20

M13a59t55ě49j 34Š58t12ě51p56á91n 2376939874476

Pardubice jsou ráj velkých a jasně značených kruhových objezdů, hlavně když člověk jede třeba ze Semtína do centra.

+1/0
30.3.2016 23:13

J38a46n 58T60a52r87a76b92a 4936106779489

Tak naštěstí ten nesmysl u bývalého Intersparu jde projet rovně bez pohnutí volantem,v podstatě ho vyřešíte blinkrem bez ubrání plynu.

Ale jsou komičtější body, třeba lesopark vzájemně se zakrývajících kandelábrů Na křížovatce Masarykovo-Hradecká x Sukova. Tam vždy propadám záchvatu smíchu. Bakajsa zadal projekční řešení, projektanty veřejného osvětlení, světelné signalizace, dopravního značení, trolejového vedení,..... nikdo nekoordinoval a výsledkem je parodie co tam stojí, Bakajsa to schválil, město zaplatilo, policie (jak jinak) nepřipomínkovala s menšina se zdravým úsudkem se chláme smíchy. A pak že Darwinova teorie funguje....

+1/0
30.3.2016 23:59

R98a85d33e66k 70H89o90d22a84ň 9356957151303

"Tam, kde auta dosud jela plynule, stojí kolony."

Myslím že toto hovoří za vše. To měl zase někdo potřebu "optimalizovat" až "zoptimalizoval".

+3/0
30.3.2016 22:56

J33a66n 11T55a18r45a82b69a 4386766409419

Ten komik ma sve jmeno: Vladimir Bakajsa, veduci odbora dopravy magistratu města Pardubice. Čarky nehledejte, v Ostravě se nepouživaji.

+2/0
31.3.2016 0:01

Z51d26e79n20ě65k 54M71a84c59h 2265288891

nejde o optimalizaci, ale dočasné řešení, kvůli jiné uzavírce

0/0
31.3.2016 12:55

J31a46r12o74s62l12a49v 52R39y28c31h75t46á84ř 2644939779696

Je zábavné číst knížecí rady těch "expertů", kteří tento kruháč znají jen z internetu.

Budou to asi stejní odborníci jako ten, kdo toto řešení pro tuto konkrétní situaci zvolil.

Kruháč ve špičkách řízený dvojicí policistů, to asi nebude úplně běžné ani v cizině...

0/0
30.3.2016 22:45

L35u16d48v73í42k 73G69a51j43d44o73š49í82k 2655853974792

Mohu vás ujistit, že například v Číně může řídit jednu křižovatku klidně 4–6 lidí celý den. My teď přece svobodně směřujeme tím směrem... :-)

0/0
30.3.2016 23:25

J75a73n 89T87a34r32a94b14a 4726796889769

Jasně, ovšem v Číně jsou běžné i úhlopříčné přechody přes křižovatku, dopravní policisté mají IQ vyšší než aktuální datum a o dopravě rozhodují úředníci s šedou kůrou mozkovou. Jinak by to tam totiž přestalo fungovat. V tom je středovýchodní Evropa podstatně méně náročným územím.

0/0
31.3.2016 0:04

D17a88n 17H35e63l24e96k37a42l 6876427962199

Jaroslave, já jsem jeden z těch "teoretiků" – v čem je prosím při praxi problém? Protože na pohled to vážně nevypadá nijak hrozně, tak bych rád věděl, kde je háček. Díky za odpověď a hezké odpoledne.

0/0
31.3.2016 14:19

J93a54r80o91s80l97a66v 23R82y92c44h12t47á80ř 2264789379116

Na první pohled tento kruhák možná vypadá tak nějak jako běžný kruhák o malém poloměru (v některých zemích běžná realita). Na druhý pohled po osobním prožitku zjistíme, že

* tento kruhák je tak povedený, že ho v dopravní špičce musí řídit dva policisté.

* tento kruhák je tak problémový, že na něm havarovali již i policisté (odkazy na foto jsou v této diskuzi).

* tento kruhák způsobil, že ve směru z jihu po jeho zavedení začaly vznikat zácpy v délce několika kilometrů.

Jinak je ten kruhák v pohodě.

0/0
31.3.2016 14:29

J88a62n 66H37o83r42s57k11ý 2706100527615

Nudíte se v Hradci plynulou jízdou na svých širokých městských okruzích? Přijeďte si pro adrenalin k nám do Pardubic na vzrušující kruháč!:-)

+6/0
30.3.2016 21:32

R86a41d91e78k 40D76u23b21s91k80ý 4322625336945

Nejdřív na trolejbusu reklama na zámek a teď by k tomu mohla přibýt reklama na adrenalinový kruháč. To už by se asi mechováci asi zcvokli.;-D

+1/0
31.3.2016 12:05

J26a43n 80N58o14v86á53k 9445518654695

V zásadě jediný rozdíl oproti normální křižovatce je, že tam platí přednost zprava a tady přednost zleva, včetně protijedoucích odbočujících aut.

0/0
30.3.2016 20:25

J48a44n 79T37a65r70a30b15a 4126196689509

Na jeden jste zapomněl... je to naprostý nesmysl.

0/0
31.3.2016 0:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.