Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Sledujte boj řidičů s kruhovým objezdem, který není

Na pár týdnů mají v Pardubicích specialitu, kterou místním řidičům celé Česko rozhodně nezávidí. S nekonvenčním řešením dopravní situace v podobě imaginárního kruhového objezdu si řidiči poradili různě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R40a38d42e10k 16U69r87b24a78n 4909770704397

Pokud do sebe auta nevráží, tak mi to přijde geniální ;-D

0/0
11.4.2016 13:50

K98a29r53e97l 20P22a74n83c89e22r 7471530858784

UK roundabouts to je pohadka. Kdo tam jezdil tam urcite potvrdi.

0/0
6.4.2016 11:51

O10n82d14r24a 64P89á95t33e78k 8473239324155

To je někde v Itálii ? :-)

0/0
3.4.2016 9:55

M80i67l18o67š 52Š54ť36a65s34t10n77ý 7747200230557

V Třebíči je podobný. Dnes doplněný o mechanické zábrany a je to pohoda. Tam, kde bývaly fronty, jde s poklidem projet takřka plynule. Pardubičáci si musí zvyknout na klid v jízdě

0/−1
1.4.2016 7:52
Foto

H49a26n93a 55A29n89t86o40n74o75v22á 6797439744504

Nevybourala se tam hlídka PČR?

0/0
31.3.2016 23:39

R15o84m87a16n 92C26a81e54s93a98r 9593230750817

V zahraničí naprosto běžné, jen u nás zase nikdo nechápe...

+1/−3
31.3.2016 18:47

T36o48m54á76š 49K83u62c53h66a12ř 3247921368431

Já bych tam doprostřed toho kruhu dal takovej ten kyblík s mávajícím policajtem, jak to bývalo kdysi. Aby ta sranda byla dokonalá. ;-D

+3/0
31.3.2016 18:12

E90d40a 73D91r89á82b94e92k 7859132293397

Válčí? Podle videa funguje...

+4/−2
31.3.2016 17:48

J67a70r10o56s69l75a21v 58K47a37d67l13e93c 5901879612271

Tak je, nebo není;-D;-D;-D... ukázka řidičské elity.

0/−1
31.3.2016 16:37

D84a90n 10H89e48l63e63k34a66l 6336917852429

Stejný článek už tu byl jednou. A já pořád nevidím žádný zásadnější problém.

Co nechápu, je spíš bulvárnost a senzacechtivost autora "zprávy". Titulek: "Boj řidičů s kruhovým objezdem, který není" – jak není? Podle mě je celkem zřetelně označený svislými značkami i dočasným vodorovným značením. "Změť čar" mi přijde naprosto srozumitelná - středová plná v ulici až na kraj kruháče a jasně naznačený prostor kruháče. Jistě, je potřeba věnovat zvýšenou pozornost, ale to by mělo být samozřejmé u každé dočasné uzavírky, ne?

Tohle řešení by rozhodně nemělo zpomalovat provoz, pokud ano, tak jen proto, že někdo neumí jezdit na kruháku. Statisticky celkem jasně prokázáno, že podobné objezdy dopravu naopak zrychlují a na západě jsou i mnohem menší velikosti bez středové překážky naprosto běžné (jen u nás máme kruháče většinou strašně veliké - což není na škodu, zabírají sice více místa ale dovolují rychlejší průjezd).

+9/−1
31.3.2016 14:14

J61a50r56o20s25l90a52v 20R42y48c81h76t94á63ř 2714709979976

Dotaz:

Jste z Pardubic a projíždíte právě tímto kruhákem pravidelně, zejména v době dopravních špiček?

Máte představu, jaké zácpy na důležité páteřní komunikaci instalace tohoto kruháku způsobila v dopravní situaci v Pardubicích?

Děkuji za vaše odpovědi!

+3/0
31.3.2016 14:22

D94a43n 75H11e21l29e49k29a17l 6466317132519

Jaroslave, viz můj příspěvek níže. :-) Netuším, jaké zácpy tohle opatření způsobilo, a je zřejmé, že NĚCO je evidentně špatně. Já se jen snažím pochopit, CO přesně je špatně. Protože tohle uspořádání by teoreticky mělo být průjezdnější než běžná křižovatka - proto to předpokládám udělali.

+2/−1
31.3.2016 14:25

J28a71r15o74s26l55a82v 75R96y18c17h52t52á28ř 2224539989906

Odpověď jsem napsal již níže, raději tedy opakuji ještě jednou:

Na první pohled tento kruhák možná vypadá tak nějak jako běžný kruhák o malém poloměru (v některých zemích běžná realita). Na druhý pohled po osobním prožitku zjistíme, že

* tento kruhák je tak povedený, že ho v dopravní špičce musí řídit dva policisté.

* tento kruhák je tak problémový, že na něm havarovali již i policisté (odkazy na foto jsou v této diskuzi).

* tento kruhák způsobil, že ve směru z jihu po jeho zavedení začaly vznikat zácpy v délce několika kilometrů.

Jinak je ten kruhák v pohodě.

+1/−1
31.3.2016 14:31

D63a68n 35H95e52l66e60k39a37l 6706957822169

Dobře, ale PROČ? -

- proč ho musí řídit policajti, proč tam sami byli účastníky nehody, proč ty kolony vznikají?

V čem je tenhle kruhák jiný než jiné kruháky, které fungují?

+2/−1
31.3.2016 14:35

J87a39r95o62s15l88a87v 54R24y24c31h97t35á67ř 2574679119366

Popsal jsem reálný stav dopravních důsledků zavedení tohoto kruháče.

Proč se v Pardubicích během rozsáhlé opravy paralelní páteřní komunikace sever jih (Paramo most) začala opravovat nevýznamná ulice Macanova (kvůli ní tento kruhák vznikl) by měl vysvětlil pan Bakajsa, vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu...

0/0
31.3.2016 16:32

D75a17n 54H67e44l26e31k28a47l 6236867282219

Já Vám naprosto rozumím. Zácpy nebaví nikoho. Ale zatím se mi spíš zdá, že chyba není v kruháku, ale v řidičích. Nechci se zastávat pardubického odboru dopravy, ale myslím, že těžko mohli na radnici předpokládat, že to bude takový problém.

0/−2
31.3.2016 17:03

J78a24r11o28s23l56a64v 16R63y21c46h48t53á13ř 2974279979136

Neskutečné zácpy a dopravní problémy PŘED vznikem TOHOTO kruháku tam nebyly.

Po vzniku tohoto kruháku jsou v uvedeném místě nehody (havarovali tam i policisté), na komunikaci vznikly několikakilometrové zácpy...

Asi jsme všichni v Pardubicích výjimečně mizerní řidiči, kteří nezvládají projet běžným kruhákem s malým poloměrem.

Máte pravdu, v Pardubicích od odboru dopravy řízeného panem Bakajsou už opravdu nic neočekáváme.

Zdravím vás z krajského města bez jediného kilometru realizovaného obchvatu.

Zdravím vás z krajského města, kde se ještě ani nezačalo s výstavbou jakékoli části silničního obchvatu.

Zdravím vás z Pardubic, města, které je pravidelným hostem pořadu dopravní zpravodajství na Radiožurnálu.

Zdravím vás z Pardubic, kde za tristní stav silniční dopravy nemůže dopravní odbor magistrátu, protože "část ulic patří kraji a jiná zas státu...", jak nás pravidelně poučují ti, kteří by měli tento stav řešit.

...ale vizualizace obchvatu jsou moc pěkné!

0/0
31.3.2016 22:32

L70u36d43v30í74k 61G30a93j79d40o85š50í73k 2675953124512

Není jisté, že za vznikající zácpy může ten kruháč. Pokud vím, je tam nějaká uzavírka. Takže se dá předpokládat, že bez kruháče by tam zácpa byla ještě daleko větší kvůli zvýšenému provozu díky uzavírce.

Problémová je každá změna přednosti v jízdě, kde jsou léta řidiči zvyklí na jinou úpravu. Za to samotný kruháč nemůže.

0/−1
1.4.2016 9:14

D83a33n 49H43e21l45e30k21a95l 6186287892229

Ještě doplnění: kdosi tu psal, že "teoretici", kteří přes ten kruháč nejezdí, to nemohou posoudit. Přiznávám se, že jsem jeden z těch teoretiků. Mohl by prosím někdo, kdo tudy jezdí, napsat, v čem přesně je problém? Protože na pohled to vážně nevypadá nijak hrozně. Díky za odpověď.

+1/0
31.3.2016 14:22

J33i11ř49í 20V25o91n77d58r48á49č97e28k 5766334300224

Jel jsem tam v neděli a nejsem z Pardubic. Na silnici, vedoucí do centra od Chrudimi jsem jel stokrát. Jedete rovně po hlavní 40-50 km/hod, převážně za jiným autem. Zčista jasna se objeví na patě křižovatky přenosná cedule kruhový objezd. Já na té křižovatce vyjímečně odbočoval, takže jsem přibrzdil, dal levý blinkr a byl jsem protrouben ze všech stran, protože jsem byl na kruháči a blikal nesmyslě doleva. Značky si nemáte šanci všimnout prostě proto, že s ní nepočítáte, auta nebrzdí a jedou rovně, navíc byste ani nestihl zabrzdit. Při "výjezdu" byste měl dát pravý blinkr ale v křížné křižovatce nikdo netuší, jestli odbočujete, nebo jedete rovně a pouze "vyjíždíte. Kdybych odbočoval doleva a proti mě si řidič kruháku nevšiml, bez blinkry bych mu zničehonic najel před čumák. Za kruháčem jsou navíc přilepeny přechody pro chodce, takže na něm stojí auta i kvůli chodci8-o A naposled - kdyby jemně zasněžilo, netuší nikdo, že nějaký kruháč je.

+5/0
1.4.2016 6:44

F46r77a52n50t60i24š93e58k 68V59a89l23e18š 4777536115142

Prosim, odstrante automaticke prehravani videa nebo alespon dejte moznost to vypnout uzivatelum :)

+3/0
31.3.2016 14:12

D67a17n 84H11e63l51e13k34a92l 6446837502249

Neznám čtenáře, kterému by to vyhovovalo – ale další vide = další reklama, takže změny se asi nedočkáme. :-/

0/0
31.3.2016 14:32

J44i22r10i 97D59o39m75i49n60i18k 1171908501650

Ale úředník, který tento nesmysl schválil a podepsal určitě nespokojený není..:-)

+2/0
31.3.2016 13:53

J12a64r50o70s94l95a24v 19R25y44c21h81t36á48ř 2254679789196

Kvůli agresivní reklamě s pohybujícími se pneumatikami vpravo od článku jsem si pořídil doplněk prohlížeče, který takové reklamy blokuje.

Tato agresivní reklama mě ruší od čtení. Firmu, kterou propaguje, hodlám ignorovat.

+2/0
31.3.2016 12:44

Z17d53e25n76ě23k 19M28a24c35h 2635168971

Přidávám se....od těch zoufalců z pneuboss nekoupím nikdy nic!

+2/0
31.3.2016 12:51

D77a20n 22H84e11l69e51k73a87l 6546107352959

Koukám, že mohu být rád, že už mě iDnes před časem k blokování inzerátů donutila – za poslední rok jsem získal pocit, že za chvíli tu inzeráty budou zabírat prostor článků a naopak...

+1/0
31.3.2016 14:16

M64i86l76o12s36l34a91v 39U96r82b95a50n 4348519400523

To máte jak na Nově: tak se tak v sobotu večer koukám na reklamy a kurňa on najednou film.;-)

+2/0
31.3.2016 16:18

M80i70c60h12a26l 66T11o68m50i46n55s25k15ý 9301625537894

S videem novináři manipulovali. Je evidentně zrychlené.

Ale pro čtenáře je to šokující jak rychle tam řidiči jezdí. Takže čtivé.;-ORv

0/−1
31.3.2016 12:36
Foto

L79u57k32a50s 21Z97m38i24z68i79k 8362263440758

Tady někdo zase objevil Ameriku a potřebuje nějaký článek aby si po ránu mohl zanadávat na úřední šiml. V zahraničí běžné, pro čechy fantasy.

0/−1
31.3.2016 8:02

J28a21r31o17s82l48a32v 79R97y85c17h61t88á78ř 2754339759306

Jste z Pardubic, nebo tu hodnotíte něco, co jste viděl jen na videu na internetu?

0/0
31.3.2016 14:23

J52a60r53d92a 18K11o69n71i31c86k56ý 9858733526163

V Pardubicích už dlouho dělají vše pro zastavení dopravy. Hlavně se nesmí postavit nový most!

0/0
31.3.2016 0:21

Z70d36e14n83ě23k 78M15a66c10h 2595458421

No jooo, když všechny prachy nase...ou do zbytečné kraviny, jako je hokej, tak na most není.

+1/0
31.3.2016 12:49

J59a19n 59T47a45r13a16b73a 4836316349139

A co byste jako chtěli od Bakajsova ouřadu. i tahle megahloupost je na něj vlastně supervýkon. Pořád platí totéž: Myslíte si, že dopravu v Pardubicích už víc zprznit nejde? Ale jděte, Baky vás každým dalším rozhodnutím přesvědčí, že jeho repertoár hlouposti ještě zdaleka není vyčerpán.

+1/0
30.3.2016 23:50

J29a46r20o26s45l32a21v 21R63y55c28h51t71á49ř 2624509469926

Souhlas: příčinu jste pojmenoval konkrétně a zdá se, že i přesně.

Pan Vladimír Bakajsa je dlouholetý vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu. Za jeho vedení se zcela nepochopitelně uzavíralo ve stejnou dobu významné komunikace v Pardubicích na více místech. Z Pardubic se tak opakovaně stává dopravní experiment zjišťující, kolik toho Pardubané vydrží.

Pan Bakajsa opakovaně vysvětluje, že některé komunikace patří státu, jiné kraji a další městu, tudíž že on za to nemůže.

Posuďme sami, zda koordinace oprav ulic v Pardubicích je mimo zodpovědnost vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu.

Svůj názor můžete vyjádřit i pod tímto textem:

XKlikněte na + pokud si myslíte, že vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu je osoba, která by měla být zodpovědná za to, že v Pardubicích nebudou probíhat současně významné opravy dopravních komunikací.

XKlikněte na - pokud si myslíte, že vedoucí odboru dopravy na magistrátu nemá zodpovědnost za koordinaci oprav dopravních komunikací ve městě.

0/0
31.3.2016 14:07

O53n43d71ř67e20j 62B71u48c21h81t67a 9784319480

To je dobra Sanghaj ;-D ale jinak neni co resit...

0/0
30.3.2016 23:30

L11u11d63v75í68k 87G31a77j48d34o78š13í89k 2175753944502

Já tedy nevím, ale video jsem si pustil 3x a nenašel jsem jediné auto, které by nedalo přednost nebo jelo jinak než se na kruháči má.

Blkání blinkrů není sice vidět, ale to neřeší spousta řidičů ani na "plnokrevných" kruháčích.

Jestli jsou vyznačeny přednosti standardně jako na všech kruháčích z videa neplyne. Předpokládám, že ano. Víme ale, že takové značení už není povinné a v zásadě by stačilo, kdyby v noci nějaký opilec odnesl přenosnou dopravní značku a přednosti se změní.

+1/0
30.3.2016 23:20

M64a36t89ě77j 90Š41t61ě36p57á54n 2956201

Pardubice jsou ráj velkých a jasně značených kruhových objezdů, hlavně když člověk jede třeba ze Semtína do centra.

+1/0
30.3.2016 23:13

J38a53n 84T33a79r49a69b85a 4856816589719

Tak naštěstí ten nesmysl u bývalého Intersparu jde projet rovně bez pohnutí volantem,v podstatě ho vyřešíte blinkrem bez ubrání plynu.

Ale jsou komičtější body, třeba lesopark vzájemně se zakrývajících kandelábrů Na křížovatce Masarykovo-Hradecká x Sukova. Tam vždy propadám záchvatu smíchu. Bakajsa zadal projekční řešení, projektanty veřejného osvětlení, světelné signalizace, dopravního značení, trolejového vedení,..... nikdo nekoordinoval a výsledkem je parodie co tam stojí, Bakajsa to schválil, město zaplatilo, policie (jak jinak) nepřipomínkovala s menšina se zdravým úsudkem se chláme smíchy. A pak že Darwinova teorie funguje....

+1/0
30.3.2016 23:59

R75a93d47e88k 16H72o63d71a26ň 9416127521413

"Tam, kde auta dosud jela plynule, stojí kolony."

Myslím že toto hovoří za vše. To měl zase někdo potřebu "optimalizovat" až "zoptimalizoval".

+3/0
30.3.2016 22:56

J69a19n 69T11a48r20a42b34a 4666196799929

Ten komik ma sve jmeno: Vladimir Bakajsa, veduci odbora dopravy magistratu města Pardubice. Čarky nehledejte, v Ostravě se nepouživaji.

+2/0
31.3.2016 0:01

Z79d19e66n16ě19k 64M82a76c27h 2125968931

nejde o optimalizaci, ale dočasné řešení, kvůli jiné uzavírce

0/0
31.3.2016 12:55

J72a30r83o89s33l93a96v 51R41y90c19h40t10á83ř 2464709269476

Je zábavné číst knížecí rady těch "expertů", kteří tento kruháč znají jen z internetu.

Budou to asi stejní odborníci jako ten, kdo toto řešení pro tuto konkrétní situaci zvolil.

Kruháč ve špičkách řízený dvojicí policistů, to asi nebude úplně běžné ani v cizině...

0/0
30.3.2016 22:45

L18u83d66v94í35k 62G95a65j17d76o28š75í24k 2675223744382

Mohu vás ujistit, že například v Číně může řídit jednu křižovatku klidně 4–6 lidí celý den. My teď přece svobodně směřujeme tím směrem... :-)

0/0
30.3.2016 23:25

J28a36n 51T11a71r22a37b61a 4886106369159

Jasně, ovšem v Číně jsou běžné i úhlopříčné přechody přes křižovatku, dopravní policisté mají IQ vyšší než aktuální datum a o dopravě rozhodují úředníci s šedou kůrou mozkovou. Jinak by to tam totiž přestalo fungovat. V tom je středovýchodní Evropa podstatně méně náročným územím.

0/0
31.3.2016 0:04

D34a27n 21H60e79l92e22k36a76l 6936317932669

Jaroslave, já jsem jeden z těch "teoretiků" – v čem je prosím při praxi problém? Protože na pohled to vážně nevypadá nijak hrozně, tak bych rád věděl, kde je háček. Díky za odpověď a hezké odpoledne.

0/0
31.3.2016 14:19

J86a29r32o65s76l51a27v 34R55y28c44h73t45á45ř 2714399439466

Na první pohled tento kruhák možná vypadá tak nějak jako běžný kruhák o malém poloměru (v některých zemích běžná realita). Na druhý pohled po osobním prožitku zjistíme, že

* tento kruhák je tak povedený, že ho v dopravní špičce musí řídit dva policisté.

* tento kruhák je tak problémový, že na něm havarovali již i policisté (odkazy na foto jsou v této diskuzi).

* tento kruhák způsobil, že ve směru z jihu po jeho zavedení začaly vznikat zácpy v délce několika kilometrů.

Jinak je ten kruhák v pohodě.

0/0
31.3.2016 14:29

J62a69n 60H81o58r16s24k43ý 2736100487605

Nudíte se v Hradci plynulou jízdou na svých širokých městských okruzích? Přijeďte si pro adrenalin k nám do Pardubic na vzrušující kruháč!:-)

+6/0
30.3.2016 21:32

R33a14d57e43k 84D91u14b94s21k57ý 4192795786985

Nejdřív na trolejbusu reklama na zámek a teď by k tomu mohla přibýt reklama na adrenalinový kruháč. To už by se asi mechováci asi zcvokli.;-D

+1/0
31.3.2016 12:05

J76a86n 43N56o50v96á43k 9575678334165

V zásadě jediný rozdíl oproti normální křižovatce je, že tam platí přednost zprava a tady přednost zleva, včetně protijedoucích odbočujících aut.

0/0
30.3.2016 20:25

J14a70n 26T50a42r76a26b85a 4936936399259

Na jeden jste zapomněl... je to naprostý nesmysl.

0/0
31.3.2016 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.