Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sovětská Amerika GAZ M1 má 80. narozeniny. Jméno mu dal Molotov

Ačkoliv byl slavný sovětský automobil GAZ M-1, jehož první sérový kus opustil brány továrny 16. března 1936, primárně určen pro civilní účely, největší slávu si vydobyl ve službě vojákům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23u20b64o84š 58B12ř90e80z97i89n22a 2922593240211

Silně mi připomíná auto na obalu alba ZZ Top "Afterburner"

0/0
17.3.2016 0:00

M97i33c58h71a94l 22Z14á37k47o62u27c67k19ý 2474374831181

Vážený pane Schwach,

toto co píšete je s prominutí demagogie. Před 80-ti lety byl vývoj motorů na +-začátku, před čtyřiceti dejme tomu v polovině a dnes na konci svých technických možností. Ano, zajisté se najdou kvalitnější materiály, oleje, lepši konstrukční řešení, ale ten skok už bude v řádu jednotek procent, nikoliv desítek. Tedy textem o EU jste si sám naběhl, protože vše je vykoupeno např. menší spolehlivostí, životností, náchylností na kvalitu paliva, či jinými, Vám ani EU to nevadí. Navíc dnešní motory mají tolik dalších podpůrných systémů (turbo, KERS, hardware-software) které samy o sobě opět přináší další problémy za účelem zvýšení litrového výkonu. Takže fajn, pro F1 by nebyl problém mít litrový výkon i dejme tomu 500k, ale ten motor vydrží 1 GP. To chcete? To by bylo super ne? Teď je to tak, sby si každý koupil po 100tis nové auto? Chcete jít dál?

MZ.

+8/0
16.3.2016 17:28

J79i45ř74í 87S93c94h89w54a47c86h 8958784568976

demagogií je tvrzení, že před 80 lety byl vývoj motorů na začátku (50 let vývoje je začátek 8-o).... a dnes je na konci technických možností.....8-o8-o8-o

Nadupaný atmosférický motor F1 před 40 lety vydržel úplně totéž co ten dnešní turbomotor, dokonce i méně protože mohli mít k dispozici více motorů na sezónu. Pamatuji už hodně, ale nepamatuji dobu, kdy by motory F1 byly tak spolehlivé jako ty co má poslední dvě sezóny Mercedes. Nikdy je nikdo neměl spolehlivější! A přitom zdaleka neměly tak vysoké litrové výkony! Prý na konci svých technických možností. ;-D;-D;-D

....Aneb vše už bylo vynalezeno.....;-D

+1/0
16.3.2016 23:18


J70i54ř82í 26S60c31h16w36a89c19h 8828274318406

z toho co jsem níže napsal já, není demagogií absolutně nic! Je to jen výčet suchých a naprosto pravdivých faktů.

0/0
16.3.2016 23:46

J43i81ř43í 69S15c14h23w23a49c33h 8138384688266

a pokud by chtěl někdo argumentovat tím, že je snad demagogické srovnávat vývoj za posledních cca deset let s něčím, co dříve probíhalo několik desetiletí, tak to se samozřejmě srovnávat dá a je to zcela korektní. A to proto, že v tom hraje roli rychlost vývoje! A ta je hlavně díky výpočetní technice dnes řádově někde jinde, než třeba před 50 lety....

Takže větu, že vývoj motorů je dnes na konci svých technických možností považuji za fór dne.;-)

0/0
17.3.2016 0:19

J56i35ř17í 58S90c64h55w23a35c30h 8768614118536

před 80 lety motor 3.3/50k,

před 40 lety 1.0/50k, tomu říkám "downsizing" a bez EU ;-)

A nikdo kvůli tomu "neplakal", jako dnes atmo-fanatici nad 1.0/100k....

0/−9
16.3.2016 17:03

D55e65n14i76s 72W59i20t65z52k36u 3723511849567

tak schválně co dřív chcípne, když mi z lesa bude tahat klády valach nebo čivava na perníku ?

+14/0
16.3.2016 19:09

J15i59ř23í 31S62c88h78w64a11c34h 8368664838306

oproti těm motorům z 30. let o kterých je v článku řeč, jsou ty tvoje motůrky, co dnes používáš také takové "čivavy"....Chcípají?

0/0
16.3.2016 23:28

T55o23m91á52š 13H68r67u83b28ý 6352655195157

Přijde Vám naprosto normální, že nová Octavia, ze které Češi udělali něco na pomezí rodinného a manažerského vozu, bude mít litrový přeplňovaný tříválec?

+1/0
16.3.2016 22:54

J89i81ř80í 84S48c79h97w17a75c17h 8548984228736

co by mi na tom mělo přijít nenormální? Před 80 lety v takovém autě byl třílitr s 50 koníky a před 15 lety 1.4 s 55 kW je v tomto snad něco nenormálního? Pokud není tak 85kW motor je naprosto v pohodě.....sorry ale o výdrži takového motoru ví každej z vás tady úplný "prd".;-)

+2/−1
16.3.2016 23:24

S90t63a79n50i15s74l89a20v 39K44r29e48j25c88a31r 6417866653534

Je srandovní porovnávat výrobky ze čtyřicátých let minulého století s dneškem. Opravdu vzdělání dnešní doby a dnešních adolescentů, je více než úsměvné. Nejde samozřejmě pouze o koncepci motorů, ale i o celkovou stavbu vozidel tehdy a dnes. Kolik dnešních vozidel používá jako základ žebřinový rám podvozku a kolik v tehdejší době používalo samonosnou karoserii jako se dnes používá. O motoru z tehdejší doby se už vyjádřil "všeumnělec" Bohouš Císař v Chalupářích, A Jan Werich v Hej rup. - Pro mnohé dnešní absolventy je snazší papouškovat, než přicházet s novinkami. A to i s chybami v překladu cizojazyčné literatury!!

0/0
17.3.2016 8:31

J82i88ř81í 30S49c86h86w84a22c79h 8168464538896

ještě dodám, že Ford Mondeo, což je auto ještě o třídu výš, už má takový motor asi rok či dva....

0/−1
16.3.2016 23:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.