Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětská Amerika GAZ M1 má 80. narozeniny. Jméno mu dal Molotov

Ačkoliv byl slavný sovětský automobil GAZ M-1, jehož první sérový kus opustil brány továrny 16. března 1936, primárně určen pro civilní účely, největší slávu si vydobyl ve službě vojákům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L40u64b68o16š 70B11ř23e21z19i61n24a 2752933770111

Silně mi připomíná auto na obalu alba ZZ Top "Afterburner"

0/0
17.3.2016 0:00

M61i17c85h34a93l 73Z83á50k96o10u81c49k94ý 2694674331381

Vážený pane Schwach,

toto co píšete je s prominutí demagogie. Před 80-ti lety byl vývoj motorů na +-začátku, před čtyřiceti dejme tomu v polovině a dnes na konci svých technických možností. Ano, zajisté se najdou kvalitnější materiály, oleje, lepši konstrukční řešení, ale ten skok už bude v řádu jednotek procent, nikoliv desítek. Tedy textem o EU jste si sám naběhl, protože vše je vykoupeno např. menší spolehlivostí, životností, náchylností na kvalitu paliva, či jinými, Vám ani EU to nevadí. Navíc dnešní motory mají tolik dalších podpůrných systémů (turbo, KERS, hardware-software) které samy o sobě opět přináší další problémy za účelem zvýšení litrového výkonu. Takže fajn, pro F1 by nebyl problém mít litrový výkon i dejme tomu 500k, ale ten motor vydrží 1 GP. To chcete? To by bylo super ne? Teď je to tak, sby si každý koupil po 100tis nové auto? Chcete jít dál?

MZ.

+8/0
16.3.2016 17:28

J57i52ř26í 45S96c43h64w54a88c12h 8518724938626

demagogií je tvrzení, že před 80 lety byl vývoj motorů na začátku (50 let vývoje je začátek 8-o).... a dnes je na konci technických možností.....8-o8-o8-o

Nadupaný atmosférický motor F1 před 40 lety vydržel úplně totéž co ten dnešní turbomotor, dokonce i méně protože mohli mít k dispozici více motorů na sezónu. Pamatuji už hodně, ale nepamatuji dobu, kdy by motory F1 byly tak spolehlivé jako ty co má poslední dvě sezóny Mercedes. Nikdy je nikdo neměl spolehlivější! A přitom zdaleka neměly tak vysoké litrové výkony! Prý na konci svých technických možností. ;-D;-D;-D

....Aneb vše už bylo vynalezeno.....;-D

+1/0
16.3.2016 23:18

J44i77ř10í 53S37c37h84w91a59c88h 8668684348306

z toho co jsem níže napsal já, není demagogií absolutně nic! Je to jen výčet suchých a naprosto pravdivých faktů.

0/0
16.3.2016 23:46

J16i52ř52í 84S33c65h32w77a41c14h 8288514408446

a pokud by chtěl někdo argumentovat tím, že je snad demagogické srovnávat vývoj za posledních cca deset let s něčím, co dříve probíhalo několik desetiletí, tak to se samozřejmě srovnávat dá a je to zcela korektní. A to proto, že v tom hraje roli rychlost vývoje! A ta je hlavně díky výpočetní technice dnes řádově někde jinde, než třeba před 50 lety....

Takže větu, že vývoj motorů je dnes na konci svých technických možností považuji za fór dne.;-)

0/0
17.3.2016 0:19

J90i31ř21í 55S43c64h14w49a50c42h 8408484458976

před 80 lety motor 3.3/50k,

před 40 lety 1.0/50k, tomu říkám "downsizing" a bez EU ;-)

A nikdo kvůli tomu "neplakal", jako dnes atmo-fanatici nad 1.0/100k....

0/−9
16.3.2016 17:03

D63e58n76i71s 23W58i11t45z26k27u 3163711849137

tak schválně co dřív chcípne, když mi z lesa bude tahat klády valach nebo čivava na perníku ?

+14/0
16.3.2016 19:09

J72i81ř11í 95S91c93h69w47a43c32h 8138294808646

oproti těm motorům z 30. let o kterých je v článku řeč, jsou ty tvoje motůrky, co dnes používáš také takové "čivavy"....Chcípají?

0/0
16.3.2016 23:28

T19o22m46á86š 67H68r28u63b41ý 6142925395987

Přijde Vám naprosto normální, že nová Octavia, ze které Češi udělali něco na pomezí rodinného a manažerského vozu, bude mít litrový přeplňovaný tříválec?

+1/0
16.3.2016 22:54

J73i14ř15í 83S58c61h41w67a49c46h 8478544758596

co by mi na tom mělo přijít nenormální? Před 80 lety v takovém autě byl třílitr s 50 koníky a před 15 lety 1.4 s 55 kW je v tomto snad něco nenormálního? Pokud není tak 85kW motor je naprosto v pohodě.....sorry ale o výdrži takového motoru ví každej z vás tady úplný "prd".;-)

+2/−1
16.3.2016 23:24

S29t35a73n52i41s92l91a32v 79K40r47e12j66c48a40r 6767176663924

Je srandovní porovnávat výrobky ze čtyřicátých let minulého století s dneškem. Opravdu vzdělání dnešní doby a dnešních adolescentů, je více než úsměvné. Nejde samozřejmě pouze o koncepci motorů, ale i o celkovou stavbu vozidel tehdy a dnes. Kolik dnešních vozidel používá jako základ žebřinový rám podvozku a kolik v tehdejší době používalo samonosnou karoserii jako se dnes používá. O motoru z tehdejší doby se už vyjádřil "všeumnělec" Bohouš Císař v Chalupářích, A Jan Werich v Hej rup. - Pro mnohé dnešní absolventy je snazší papouškovat, než přicházet s novinkami. A to i s chybami v překladu cizojazyčné literatury!!

0/0
17.3.2016 8:31

J29i64ř42í 59S73c50h87w23a25c72h 8748914208176

ještě dodám, že Ford Mondeo, což je auto ještě o třídu výš, už má takový motor asi rok či dva....

0/−1
16.3.2016 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.