Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětská Amerika GAZ M1 má 80. narozeniny. Jméno mu dal Molotov

Ačkoliv byl slavný sovětský automobil GAZ M-1, jehož první sérový kus opustil brány továrny 16. března 1936, primárně určen pro civilní účely, největší slávu si vydobyl ve službě vojákům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L98u29b53o55š 65B47ř53e66z69i64n42a 2502913720931

Silně mi připomíná auto na obalu alba ZZ Top "Afterburner"

0/0
17.3.2016 0:00

M41i50c72h86a21l 77Z93á92k48o39u78c31k68ý 2294454761691

Vážený pane Schwach,

toto co píšete je s prominutí demagogie. Před 80-ti lety byl vývoj motorů na +-začátku, před čtyřiceti dejme tomu v polovině a dnes na konci svých technických možností. Ano, zajisté se najdou kvalitnější materiály, oleje, lepši konstrukční řešení, ale ten skok už bude v řádu jednotek procent, nikoliv desítek. Tedy textem o EU jste si sám naběhl, protože vše je vykoupeno např. menší spolehlivostí, životností, náchylností na kvalitu paliva, či jinými, Vám ani EU to nevadí. Navíc dnešní motory mají tolik dalších podpůrných systémů (turbo, KERS, hardware-software) které samy o sobě opět přináší další problémy za účelem zvýšení litrového výkonu. Takže fajn, pro F1 by nebyl problém mít litrový výkon i dejme tomu 500k, ale ten motor vydrží 1 GP. To chcete? To by bylo super ne? Teď je to tak, sby si každý koupil po 100tis nové auto? Chcete jít dál?

MZ.

+8/0
16.3.2016 17:28

J71i11ř93í 86S98c98h44w52a78c87h 8988714328556

demagogií je tvrzení, že před 80 lety byl vývoj motorů na začátku (50 let vývoje je začátek 8-o).... a dnes je na konci technických možností.....8-o8-o8-o

Nadupaný atmosférický motor F1 před 40 lety vydržel úplně totéž co ten dnešní turbomotor, dokonce i méně protože mohli mít k dispozici více motorů na sezónu. Pamatuji už hodně, ale nepamatuji dobu, kdy by motory F1 byly tak spolehlivé jako ty co má poslední dvě sezóny Mercedes. Nikdy je nikdo neměl spolehlivější! A přitom zdaleka neměly tak vysoké litrové výkony! Prý na konci svých technických možností. ;-D;-D;-D

....Aneb vše už bylo vynalezeno.....;-D

+1/0
16.3.2016 23:18

J89i16ř52í 80S33c67h46w48a94c78h 8828764848936

z toho co jsem níže napsal já, není demagogií absolutně nic! Je to jen výčet suchých a naprosto pravdivých faktů.

0/0
16.3.2016 23:46

J45i59ř79í 69S65c96h96w22a84c93h 8698274268966

a pokud by chtěl někdo argumentovat tím, že je snad demagogické srovnávat vývoj za posledních cca deset let s něčím, co dříve probíhalo několik desetiletí, tak to se samozřejmě srovnávat dá a je to zcela korektní. A to proto, že v tom hraje roli rychlost vývoje! A ta je hlavně díky výpočetní technice dnes řádově někde jinde, než třeba před 50 lety....

Takže větu, že vývoj motorů je dnes na konci svých technických možností považuji za fór dne.;-)

0/0
17.3.2016 0:19

J14i35ř22í 68S79c91h39w36a88c45h 8688904758356

před 80 lety motor 3.3/50k,

před 40 lety 1.0/50k, tomu říkám "downsizing" a bez EU ;-)

A nikdo kvůli tomu "neplakal", jako dnes atmo-fanatici nad 1.0/100k....

0/−9
16.3.2016 17:03

D51e23n26i43s 11W46i39t93z92k39u 3533161589847

tak schválně co dřív chcípne, když mi z lesa bude tahat klády valach nebo čivava na perníku ?

+14/0
16.3.2016 19:09

J80i39ř22í 52S74c17h22w15a43c24h 8848194688936

oproti těm motorům z 30. let o kterých je v článku řeč, jsou ty tvoje motůrky, co dnes používáš také takové "čivavy"....Chcípají?

0/0
16.3.2016 23:28

T45o62m35á64š 60H67r28u91b64ý 6252215675227

Přijde Vám naprosto normální, že nová Octavia, ze které Češi udělali něco na pomezí rodinného a manažerského vozu, bude mít litrový přeplňovaný tříválec?

+1/0
16.3.2016 22:54

J33i94ř10í 26S15c84h26w30a55c30h 8828814178406

co by mi na tom mělo přijít nenormální? Před 80 lety v takovém autě byl třílitr s 50 koníky a před 15 lety 1.4 s 55 kW je v tomto snad něco nenormálního? Pokud není tak 85kW motor je naprosto v pohodě.....sorry ale o výdrži takového motoru ví každej z vás tady úplný "prd".;-)

+2/−1
16.3.2016 23:24

S16t60a90n78i49s78l21a12v 38K24r42e47j45c61a85r 6397946473884

Je srandovní porovnávat výrobky ze čtyřicátých let minulého století s dneškem. Opravdu vzdělání dnešní doby a dnešních adolescentů, je více než úsměvné. Nejde samozřejmě pouze o koncepci motorů, ale i o celkovou stavbu vozidel tehdy a dnes. Kolik dnešních vozidel používá jako základ žebřinový rám podvozku a kolik v tehdejší době používalo samonosnou karoserii jako se dnes používá. O motoru z tehdejší doby se už vyjádřil "všeumnělec" Bohouš Císař v Chalupářích, A Jan Werich v Hej rup. - Pro mnohé dnešní absolventy je snazší papouškovat, než přicházet s novinkami. A to i s chybami v překladu cizojazyčné literatury!!

0/0
17.3.2016 8:31

J89i91ř59í 22S41c13h11w37a87c83h 8718564248816

ještě dodám, že Ford Mondeo, což je auto ještě o třídu výš, už má takový motor asi rok či dva....

0/−1
16.3.2016 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.