Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči špatně drží volant a neumějí brzdit, tvrdí učitelé bezpečné jízdy

Drtivá většina řidičů na našich silnicích se nejspíš dopouští každodenně řady chyb, jež mohou mít i fatální následky. Alespoň to tvrdí instruktoři z mosteckého autodromu, kteří vyučují zájemce v kurzech bezpečné jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a70r46o16m78i90r 23H21o82b18l83i10k 1875487345

sedačka, volant, další podružné věci. Houbeles. Největší bezpečnostní problém je mezi volantem a sedačkou. Ad přecenování (já na to mám - schopnosti, auto, peníze), ad podceňování (ten debil přede mnou jede jak s hnojem), ad nedomýšlení (co udělá ten strejda na kraji chodníku?, ten v tom pravém pruhu přede mnou nevybočí, protože si myslím, že mě vidí, ten na vedlejší jede jak na hlavní, on to ubrzdí,....)

Neškodila by pro každého řidiče povinná účast na proškolení třeba jednou za 5 let. Vyslechneš si co je v pravidlech nového, co je nejčastější příčinou nehod a řidičák ti platí dalších 5 let. Vždyť ti, co dělali řidičák před válkou vlastně stále jezdí vlevo.

Zajímavé by bylo, jak by se zmenšila databáze platných řidičáků.

+1/0
25.5.2016 9:00

M50i18c83h27a82l 13K52r69e92j89č32a 5578816116953

A jako zaver na kterem se mozna shodneme skoro vsichni bych shrnul: Je dobre za jizdy drzet volant a sedet na sedacce. V pripade potreby pouzit i brzdu.

Je tu nekdo kdo nesouhlasi?

+4/0
30.3.2016 14:40

M66i75c82h10a41l 39K90r39e38j88č97a 5248236936743

to: Chalupa nize - a to ze je neco bezpecne neznamena, ze to lze pouzivat delsi dobu. Pozdeji se to tim padem kvuli unave, nepohodlnosti a spol. stava naopak mnohem nebezpecnejsi.

A jeste vic jsou (alespon pro mne) rady ohledne sedacky. Ano, riskuji. Ale je to kvuli konstrukterum!!! Mych 190cm mi v soucasnosti uz nepripada jako extremni mira. Ale zkuste mi Vy chytraci,najit sedacku na ktere si mohu pohodlne sednout, spravne nastavit podhlavnik. Zas tak moc jich neni. A to uz nemluvim o volne ne/vysce nad hlavou, kdy i takova hloupa Fabia neni schopna akceptovat mou vysku. Jezdim Sharanem a nedam na nej dopustit z hlediska prostoru pro ridice. Ale presto jsou sedacky pro mne jen kompromisem :-(

+1/0
30.3.2016 14:35


J86a98r63o42m68i49r 62K93v32a69p66i10l 4531261551421

Naplno dupnout na brzdy je taky dost relativni rada. Jakmile je silnice jakkoliv kluzka, muze z toho byt paradni smyk a mnohem horsi nasledky nez do neceho vletet po slabsim brzdeni...

0/0
30.3.2016 11:09

M41a20r86t51i17n 27V86o17j94á58č78e55k 9383837881396

to si nemyslím ,pokud držíte volant rovně a zašlápnete brzdu tak vám auto neustřelí ,to auto se vám vlastně zhoupne a drží a tlačí vám čumák dolu a lehká prdel zkrátka nemá šanci ten těžkej čumák přetlačit

0/0
30.3.2016 19:26

J74a27n13a 32K93a49m41e55n13i80c59k40á 5748389472225

„Dnes máme všichni posilovač, takže nepotřebujeme velkou sílu. - Kruci! Já nemám posilovač.....

+1/0
29.3.2016 13:02

M81i56c66h14a36l 52C66h68a21l56u46p19a 6708170659473

Pak nemáš ani airbag. Ale když jsem jezdil s autem bez posilovače, tak víc síly bylo potřeba akorát při malé rychlosti nebo otáčení na místě, při normální rychlosti se dalo otáčet celkem volně.

0/0
30.3.2016 0:19

L80u37k34a35s 23Z33a48c90h 2775404474363

Mě skoro vždycky rozčílí, když se kdejaký odbornický cyp snaží dělat z lidí blbce a říkat, že on to všechno ví nejlíp. Nevím proč, ale rozčílí i když vím, že to (někdy) myslí dobře. Některé školy smyku jsou zářným příkladem (třeba Most), kde potkat ty pravé "odborníky", kteří někdy ani netuší, co je to řízení. Možná tedy asi proto.

Já jezdím přes jedenáct let pravidelně dlouhé krátké cesty jak je potřeba. Za tu dobu téměř 200tis. bez jediné nehody. Zkoušel jsem nesčetně variant, jak držet ruce, jak řadit, jak sedět a zjistil jsem, že nakonec místo nepohodlného držení volantu stačí používat zdravý rozum, v sedačce se uvelebit, jak je potřeba a aby člověk viděl dění okolo sebe, nejezdit jako magor a dávat pozor za sebe i trochu za ostatní. Myslím, že je jedno, jestli držíte ruce na za deset dvě, na třičtvrtě na tři nebo jinak. Jakmile se cítíte za volantem pohodlně, nemáte potřebu pospíchat kvůli několika minutám městem ani nepotřebujete na dálkách neustále se na sedačce vrtět a přehazovat ruce sem tam, kde vás to nejmíň bolí...

Samozřejmě se snažím držení volantu a způsob jízdy uzpůsobit stavu okolí a počasí a ani nejezdím s jednou rukou na volantu a druhou se nesnažím poškrábat na zadku. Něco jiného samozřejmě je jet dálku v létě po dálnici, kdy se můžu pohodlně uvelebit nebo v zimě přes kopce do práce, kde jsem napnutej jak struna a křečovitě svírám volant připravený namísto jízdy na skluz do údolí, ale nejdůležitější je podle mě vždycky zachovat si právě ten zdravý rozum, snažit neohrozit kohokoli okolo sebe a mít na paměti, že snažit se ušetřit pět minut může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí (nejen řidiče).

Takže prosím milí zlatí "odborníci", nesnažte se lidem vnucovat, jak kde sedět či jak co držet, ale raději začněte lidi učit, aby se na silnici nechovali jako prasata a pak se myslím bude lépe jezdit nám všem.

+4/0
28.3.2016 17:25

M67i56r41o66s20l65a73v 81S27t83r13á32n60s44k20ý 5466122310847

Mluvíte mi z duše to jejich držení volantu je pěknej blábol zkusil jsem to ale to by mě nejspíš vypadla ruka v rameni protože při celkové váze 32 tun potřebujete poměrně rychle řadit a těch 16 kvaltů tam samo nenaskáče

+4/0
28.3.2016 20:22

M95i25c21h58a46l 13C22h98a57l17u74p35a 6958140409103

To, že je něco pohodlné nemusí znamenat, že to je bezpečné. Někomu může připadat pohodlné třeba když si dá nohu z okna, ale při nehodě to bude mít dost vážné následky.

0/0
30.3.2016 0:21

D64a24n79i98e14l 43T83s30c95h34e12r73n77a23y 2115872559542

psal, ze pouziva jeste taky mozek ;-D

+1/0
30.3.2016 14:54

M50a20r55e97k 94V62e96s65e25l73ý 1527588170274

Kecy v kleci ... jak muzu mit ruce v poloze 2:45, kdyz v jedne ruce drzim bagetu a v druhe lahev s vodou ;-D Rizeni pak obstarava koleno a to tak vysoko nedam, natoz obe ...

+3/0
28.3.2016 17:25

D30a43n55i31e32l 32T79s62c41h90e61r22n11a47y 2305442169852

A noviny mate kde? A jeste telefon a tablet, a zensky jeste malovatka

0/0
30.3.2016 14:55

M79a50r62t29i53n 66V29o26j11á47č27e19k 9763477271836

tak jsem si to zkusil cca 200km město/mimo půl na půl a nejlépe se mě jezdí levá na 45-50 min a pravá na opěrce nebo na šaltrpáce mám mazdu 6 combi a co se rejdu týče obsáhnu naprostou většinu co jsem potřeboval ...když jsem řídil třičtvrtě na na tři tak mě tam ta pravačka připadala zbytečná a nevyužitá ...takže názor učitelů bezp.jízdy mě nevyhovuje

+4/0
28.3.2016 16:25

P53a44v66e78l 65Ř33a73p87e78k 7642456819615

Masový automobilismus je naprosto nedůstojný doby. Nějaký volant, spojka, blinkr, výfuk, karburátor, olejová vana, startér, plyn, ... to jsou pojmy, které patří akorát na vývěsku do muzea. Rv

+1/−3
27.3.2016 20:24

D59a44v80i66d 65T77o65m64a10n 9885887122167

Jsou i horsi veci, treba vlaky ;-) To je jeste mnohonasobne zastaralejsi koncept.

0/0
28.3.2016 12:17

M31a42r44t31i23n 23K94a26d93l85e76c 5361305553754

Hlavní je nedržet volant jednou rukou na dvanácti, nebo ještě hůř šesti hodinách jak to dělaj mladý co se něčeho leknou a pak skončej ve stromu. Ale nastavovat si sedačku podle nějakýho návodu a ne tak abych se cejtil pohodlně, to radši risknu zlomenou ruku.

0/0
27.3.2016 9:40
Foto

Z74b50y88n30ě46k 64M51e12l46i52c21h69a60r 9295537555779

no dobrý - mám 2 metry, takže sedačka úplně vzadu, volant úplně nahoře, a víc s tím nenadělám :-) poloha rukou 9:15 je mi vyloženě nepříjemná, za 5 jedna je lepší...

0/−1
26.3.2016 17:35

Z76d59e12n41ě52k 57N50e32č86a44s 2641582132405

za pet jedna je fajn, ale lepsi jsou obe ruce na 11:59.

0/0
30.3.2016 9:59

O45l31d89ř88i59c98h 67Š64t51ě78p39á97n78e12k 7532446966494

Taky je dobrý 12:30.

0/0
31.3.2016 21:45

A40l97e59š 69W53o43l31k91e48r 6979599294859

Nemám posilovač řízení, ani airbag ve volantu ani ABS (takže dupnutí na brzdu by asi kýžený efekt nepřineslo). Co tam máte dál?

+1/−3
24.3.2016 21:32

E53d42a 21D74r47á70b39e93k 7559202213187

kup si auto ;-D

+9/−1
25.3.2016 14:00

R32o12m54a78n 47J77e51s47c24h28k14e 9798755767555

Milý rádče, přispěj panu Wolkerovi na auto. Když odborník napíše, že všichni mají posilovače, tak je mimo realitu. Já také mám Felicii bez posilovačů. Je nás mnoho. To mám řidičák od roku 1983. Ještě jsem neboural ani neodřel.

0/−3
28.3.2016 8:09

O67l66d60ř69i15c31h 92Š84t64ě66p37á16n73e66k 7552836876484

A kdo ti za to může?

My ne, tak nám dej pokoj.;-D

0/0
31.3.2016 21:46

J61a31r41o76s23l10a29v 17Š81k70o34d38a 6404988699241

pan TEORETIK by měl vidět řídit TAXÁČE ráno po šichtě ;-D;-D

+3/0
24.3.2016 21:30

J71a36n 93D49v16o85ř38á26k 4883212203717

Správná poloha rukou na volantu je „tři čtvrtě na tři“

„Nelze chtít po řidičích, aby drželi při mnohakilometrové trase volant neustále v poloze „tři čtvrtě na tři“.

Tak co teda???

+6/0
24.3.2016 19:20

M77i79c68h43a25l 41C23h55a23l89u52p60a 6498960499313

Třeba chtěli říct, že to je dobře, ale řídit se tak nedá :-).

0/0
30.3.2016 0:22

K60a36t35e38ř46i58n94a 28H88u47t42o74v91á 9241875110897

Všechno to nastavování pásu, podpěrky, volantu,... Jenže my řídíme s manželem stejné auto a výškově je mezi námi cca 20cm. Stačí, že si pokaždé po tom druhém přenastavíme sedadlo a zpětné zrcátko.

0/0
24.3.2016 12:25

E57d39a 11D12r89á22b98e84k 7249112803837

tak to už jen koupit auto co si to umí nastavit samo

0/0
25.3.2016 14:11

P43e10t18r 45G17a65b62r85i80e35l 5290831490

á mistr RADIL TEORETIK

+2/0
24.3.2016 6:38

A54l77o98i47s 62J98i12r50a69s90e66k 1470280691238

Teda nezlobte se na mně, ale ergonomicky se mi zdá přirozenější to držení volantu za deset dvě. Možná je to jen skutečně otázkou tréninku a mých 20 let řízení spíše potvrzuje to pořekadlo o starých psech... Ale řekněte mi někdo, cožpak s rukama v poloze za deset dvě nemám, oproti 3/4 na 3, v případě nutnosti prudkého manévru, k dobru nejméně 30 stupňů navíc v točení volantem? Dále bych si myslel, že ruce na trojce a na devítce jsou vlastně skoro v mrtvém úhlu... Nehledě na to, že dost vozů, a ani ne tak starých, má volanty tvarované na držení ve "starém stylu" za deset dvě

+7/0
23.3.2016 23:28
Foto

P35e52t31r 57A24c44h55i47l33l38e84s 6586342250180

neni nic jednodussiho, nez si sednout do auta a vyzkouset si to ;)

+1/0
24.3.2016 5:52

A32l19o27i62s 45J44i10r46a61s11e77k 1420720181518

můj příspěvek vznikl mnoho hodin po vydání článku... V tomto mezidobí jsem samozřejmě uvedené techniky vyzkoušel a právě proto jsem se rozhodl reagovat;-)

+2/0
24.3.2016 9:34

O97n87d94ř48e59j 38M13a71j69e14r97č39í75k 2197763502763

Dávám ruce do polohy 3/4 na 3 a je to v pohodě. Pouze mi nějakou dobu (dny, týdny?) trvalo, než jsem si na to držení při přechodu ze "za deset dvě" zvykl. Já teď teda nemám po ruce volant, abych si to zkusil :-) ale mám pocit, že mám vlastně ruce zavěšené za palce a ostatními prsty volant jen lehce svírám. A bez přehmátnutí byste měl být takhle schopen otočit volantem více, než při "za deset dvě", protože trvá déle, než se vám zamotají ruce, esi mi rozumíte :-) I když teď, jak o tom přemýšlím, tak to možná kvůli stahující (dolní) ruce nemusí být pravda. Ale mám takto ovládací prvky na volantu pod palci a opět nemusím nijak přehmatávat nebo něco.

+2/0
24.3.2016 15:06

A35l61o68i57s 30J65i34r78a35s16e69k 1550450121818

Ani po dnešních 150 km nemohu způsobu 3/4 na 3 přijít na chuť. Ale souhlasím s Vámi v tom, že ruce jsou v podstatě jen zavěšeny za palce, neb ostatní prsty jen šmrdlají zadní části ramen volantu. Ale je to dobře? Já vím, argumentuje se posilovačem, nicméně jistotu v tom držení nevidím. No a jak říkáte, palce mají blíže ovládacím prvkům audio aparatury a počítače:-)

0/0
24.3.2016 21:14

O39n81d40ř96e62j 85M64a79j29e47r56č58í46k 2157343372833

Hm, mám pocit, že mi to trvalo déle, než 150 km. Hlavně mi přišlo, že se ruce/svaly namáhají jinak, než při "za deset dvě", takže to chce delší trénink. V jistotě držení podle mě problém není. Sevření "šmrdlajících" (hezké slovo :-) prstů je podle mě otázka zlomku sekundy, a při zatáčení stejně prsty sevřu, pokud si vzpomínám, takže vytržení volantu snad hrozí jen při najetí jedním z kol na nějakou překážku či tak něco. Myslím, že než styl držení je důležitější mít na volantu obě ruce.

0/0
24.3.2016 23:25

M60i10l17a20n 49F93o76r31b70a69k 4338321426266

Nie som si istý. Na osobných vozoch spravidla "za desať dve", už od žigule a embéčky, na transite skôr "trištvrte na tri". Po pár stovkách km už zúfalo hľadám akúkoľvek polohu, len aby ruky neboleli.

V "neštandartných" situáciach ľavá dlaň na volante, pravá na páke. Je to už podvedomé, dokonca aj na Subaru, ktoré má automat.

0/0
28.3.2016 3:39

L33u12d26v10í92k 77G78a86j90d69o81š48í19k 2735173864732

Ona právě praktická zkouška ukazuje, že rady "odborníků" jsou dělány spíš od stolu a v praxi moc použitelné nejsou. :-)

+1/0
24.3.2016 10:39

M11i77c84h93a45l 94C70h89a86l63u74p91a 6268410579853

Kdysi jsem to viděl na videu a rozdíl tam byl, otočili volantem víc než museli začít přehmatávat.

0/0
30.3.2016 0:25

P31e32t56r30a 14M40a59l14á 7731188461385

Vtipné je vždy, když se podívám do auta za sebou a tam sedí "chlapec" se zrcadlovkama přes celý obličej a očividně má vepředu tři sedačky a sedí na té prostřední, ruka na vrcholu volantu;-D

Borec...ten největší

Mimochodem, když se někdo nevyhnutelně blíží střetu, tak snad brzdu zašlápne celou vahou ne? Nechápu jak někdo může brzdit nedostatečně.

+10/0
23.3.2016 23:07

M10a83r12t24i83n 95V32o53j56á31č87e16k 9543207161236

brzdit nedostatečně zřejmě jim instruktor řekne a teď mě zabrzděte pořádně a lidi to ošulí protože nemají potřebu na to dupnout,ale na silnici by dupli jinak

0/0
28.3.2016 16:32

O14l94d74ř38i34c62h 87Š50t60ě65p68á70n28e79k 7302366576424

Tak rada je jasná. Ať si instruktor odepne pás.

Vsadím se , že každý na to dupne co bude moci , jen aby viděl , jak si rozbije hubu.;-D

+1/0
31.3.2016 21:50

J88i13ř60í 60P18u29d18i13l 8380988443498

8-oje potřeba držet volant tak jak Vám radí !!! Ve správném úhlu a pevně !! To by se mělo při porušení trestat pokutou a nějakými body !! Víte kolik by ubylo nezodpovědných řidičů ?? Ně každej má automat !!!!!! ;-D

0/0
23.3.2016 22:31

V75l93a34d45i10m77í43r 18H13o46u95z61a63r 6270366614340

kdo umí ,umí,kdo neumí učí

+1/−1
23.3.2016 20:57

J76o11s61e58f 22P30o12l61í52v86k54a 1292317336879

A co ženský! Jedu po dálnici 140, když vidím ženskou, jak mě předjíždí a přitom kouká do zpětného zrcátka a maluje se. No tak jsem se lekl, až jsem pustil koblihu a holicí strojek mi spadnul do kafe ;-D;-D;-D

+30/−1
23.3.2016 20:07

P16e20t89r 73N45o82v79ý 8512916497398

Nevím, co kdo porát má s tím držením volantu. Největším problémem není volant, ale nedodržení bezpečné vzdálenosti. Další třešničkou je absolutní nepochopení k čemu jsou blinkry. Drtivá většina lidí bliká jen proto, že se to má. Ale důvod proč, jim asi nikdy nedocvakl.

+11/0
23.3.2016 19:50

J52o17s98e96f 89P91o55l77í61v97k81a 1892627736319

Máte pravdu - ale špatné držení volantu prodlouží reakční dobu.

Jinak ale souhlasím. A u blinkrů je "veselé" jak málo řidičů ví, že se dávají už před začátkem manévru odbočování (tj. před zpomalováním před křižovatkou). Kolikrát to někdo dá až v půlce oblouku ...

+5/0
23.3.2016 20:04
Foto

V82í57t90ě87z87s81l22a17v 54K52l36o62z25í51k 3961599694197

Ano, většina bliká jakmile začnou odbočovat, to je ostatnim k ničemu.

+4/0
24.3.2016 5:56

M82i77l94a62n 55F95o62r73b52a71k 4898341306366

Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachánil klaksón. Kysuce, Brbo a Zlín sú tým povestní.

+1/0
28.3.2016 3:47

M10i24l98a31n 60F14o60r56b39a98k 4538531636396

Oprava: Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachránil klaksón. Kysuce, Brno a Zlín sú tým povestní. A to nerozpitvávam Skalicu a Dunajskú Stredu.

0/0
28.3.2016 3:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.