Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči špatně drží volant a neumějí brzdit, tvrdí učitelé bezpečné jízdy

Drtivá většina řidičů na našich silnicích se nejspíš dopouští každodenně řady chyb, jež mohou mít i fatální následky. Alespoň to tvrdí instruktoři z mosteckého autodromu, kteří vyučují zájemce v kurzech bezpečné jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a35r16o27m36i39r 39H20o67b47l54i60k 1115777595

sedačka, volant, další podružné věci. Houbeles. Největší bezpečnostní problém je mezi volantem a sedačkou. Ad přecenování (já na to mám - schopnosti, auto, peníze), ad podceňování (ten debil přede mnou jede jak s hnojem), ad nedomýšlení (co udělá ten strejda na kraji chodníku?, ten v tom pravém pruhu přede mnou nevybočí, protože si myslím, že mě vidí, ten na vedlejší jede jak na hlavní, on to ubrzdí,....)

Neškodila by pro každého řidiče povinná účast na proškolení třeba jednou za 5 let. Vyslechneš si co je v pravidlech nového, co je nejčastější příčinou nehod a řidičák ti platí dalších 5 let. Vždyť ti, co dělali řidičák před válkou vlastně stále jezdí vlevo.

Zajímavé by bylo, jak by se zmenšila databáze platných řidičáků.

+1/0
25.5.2016 9:00

M36i91c96h79a53l 36K98r58e80j46č36a 5268966926413

A jako zaver na kterem se mozna shodneme skoro vsichni bych shrnul: Je dobre za jizdy drzet volant a sedet na sedacce. V pripade potreby pouzit i brzdu.

Je tu nekdo kdo nesouhlasi?

+4/0
30.3.2016 14:40

M69i36c38h16a15l 98K92r34e12j82č86a 5698146466443

to: Chalupa nize - a to ze je neco bezpecne neznamena, ze to lze pouzivat delsi dobu. Pozdeji se to tim padem kvuli unave, nepohodlnosti a spol. stava naopak mnohem nebezpecnejsi.

A jeste vic jsou (alespon pro mne) rady ohledne sedacky. Ano, riskuji. Ale je to kvuli konstrukterum!!! Mych 190cm mi v soucasnosti uz nepripada jako extremni mira. Ale zkuste mi Vy chytraci,najit sedacku na ktere si mohu pohodlne sednout, spravne nastavit podhlavnik. Zas tak moc jich neni. A to uz nemluvim o volne ne/vysce nad hlavou, kdy i takova hloupa Fabia neni schopna akceptovat mou vysku. Jezdim Sharanem a nedam na nej dopustit z hlediska prostoru pro ridice. Ale presto jsou sedacky pro mne jen kompromisem :-(

+1/0
30.3.2016 14:35

J60a79r45o68m75i20r 45K15v74a75p78i35l 4571461891121

Naplno dupnout na brzdy je taky dost relativni rada. Jakmile je silnice jakkoliv kluzka, muze z toho byt paradni smyk a mnohem horsi nasledky nez do neceho vletet po slabsim brzdeni...

0/0
30.3.2016 11:09

M23a23r73t16i84n 33V72o70j54á37č97e72k 9763697491396

to si nemyslím ,pokud držíte volant rovně a zašlápnete brzdu tak vám auto neustřelí ,to auto se vám vlastně zhoupne a drží a tlačí vám čumák dolu a lehká prdel zkrátka nemá šanci ten těžkej čumák přetlačit

0/0
30.3.2016 19:26

J53a43n11a 75K45a60m33e64n59i90c33k41á 5388299672755

„Dnes máme všichni posilovač, takže nepotřebujeme velkou sílu. - Kruci! Já nemám posilovač.....

+1/0
29.3.2016 13:02

M65i92c83h56a90l 71C37h75a55l71u96p30a 6818460419963

Pak nemáš ani airbag. Ale když jsem jezdil s autem bez posilovače, tak víc síly bylo potřeba akorát při malé rychlosti nebo otáčení na místě, při normální rychlosti se dalo otáčet celkem volně.

0/0
30.3.2016 0:19

L15u39k95a14s 12Z87a36c76h 2615504504343

Mě skoro vždycky rozčílí, když se kdejaký odbornický cyp snaží dělat z lidí blbce a říkat, že on to všechno ví nejlíp. Nevím proč, ale rozčílí i když vím, že to (někdy) myslí dobře. Některé školy smyku jsou zářným příkladem (třeba Most), kde potkat ty pravé "odborníky", kteří někdy ani netuší, co je to řízení. Možná tedy asi proto.

Já jezdím přes jedenáct let pravidelně dlouhé krátké cesty jak je potřeba. Za tu dobu téměř 200tis. bez jediné nehody. Zkoušel jsem nesčetně variant, jak držet ruce, jak řadit, jak sedět a zjistil jsem, že nakonec místo nepohodlného držení volantu stačí používat zdravý rozum, v sedačce se uvelebit, jak je potřeba a aby člověk viděl dění okolo sebe, nejezdit jako magor a dávat pozor za sebe i trochu za ostatní. Myslím, že je jedno, jestli držíte ruce na za deset dvě, na třičtvrtě na tři nebo jinak. Jakmile se cítíte za volantem pohodlně, nemáte potřebu pospíchat kvůli několika minutám městem ani nepotřebujete na dálkách neustále se na sedačce vrtět a přehazovat ruce sem tam, kde vás to nejmíň bolí...

Samozřejmě se snažím držení volantu a způsob jízdy uzpůsobit stavu okolí a počasí a ani nejezdím s jednou rukou na volantu a druhou se nesnažím poškrábat na zadku. Něco jiného samozřejmě je jet dálku v létě po dálnici, kdy se můžu pohodlně uvelebit nebo v zimě přes kopce do práce, kde jsem napnutej jak struna a křečovitě svírám volant připravený namísto jízdy na skluz do údolí, ale nejdůležitější je podle mě vždycky zachovat si právě ten zdravý rozum, snažit neohrozit kohokoli okolo sebe a mít na paměti, že snažit se ušetřit pět minut může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí (nejen řidiče).

Takže prosím milí zlatí "odborníci", nesnažte se lidem vnucovat, jak kde sedět či jak co držet, ale raději začněte lidi učit, aby se na silnici nechovali jako prasata a pak se myslím bude lépe jezdit nám všem.

+4/0
28.3.2016 17:25

M41i48r39o25s17l40a95v 21S76t64r82á61n70s73k10ý 5886872360447

Mluvíte mi z duše to jejich držení volantu je pěknej blábol zkusil jsem to ale to by mě nejspíš vypadla ruka v rameni protože při celkové váze 32 tun potřebujete poměrně rychle řadit a těch 16 kvaltů tam samo nenaskáče

+4/0
28.3.2016 20:22

M76i54c90h43a33l 89C71h71a62l14u57p78a 6398310869503

To, že je něco pohodlné nemusí znamenat, že to je bezpečné. Někomu může připadat pohodlné třeba když si dá nohu z okna, ale při nehodě to bude mít dost vážné následky.

0/0
30.3.2016 0:21

D24a33n67i14e73l 16T44s84c38h73e22r51n41a24y 2355862729232

psal, ze pouziva jeste taky mozek ;-D

+1/0
30.3.2016 14:54

M16a57r86e57k 94V91e27s67e34l58ý 1717178130324

Kecy v kleci ... jak muzu mit ruce v poloze 2:45, kdyz v jedne ruce drzim bagetu a v druhe lahev s vodou ;-D Rizeni pak obstarava koleno a to tak vysoko nedam, natoz obe ...

+3/0
28.3.2016 17:25

D49a86n59i74e64l 67T39s12c47h55e58r93n25a58y 2295312899312

A noviny mate kde? A jeste telefon a tablet, a zensky jeste malovatka

0/0
30.3.2016 14:55

M91a65r17t79i91n 36V74o71j22á56č48e20k 9363657661196

tak jsem si to zkusil cca 200km město/mimo půl na půl a nejlépe se mě jezdí levá na 45-50 min a pravá na opěrce nebo na šaltrpáce mám mazdu 6 combi a co se rejdu týče obsáhnu naprostou většinu co jsem potřeboval ...když jsem řídil třičtvrtě na na tři tak mě tam ta pravačka připadala zbytečná a nevyužitá ...takže názor učitelů bezp.jízdy mě nevyhovuje

+4/0
28.3.2016 16:25

P29a90v36e75l 21Ř17a54p75e54k 7492116469965

Masový automobilismus je naprosto nedůstojný doby. Nějaký volant, spojka, blinkr, výfuk, karburátor, olejová vana, startér, plyn, ... to jsou pojmy, které patří akorát na vývěsku do muzea. Rv

+1/−3
27.3.2016 20:24

D11a19v15i37d 81T84o21m65a41n 9165667482887

Jsou i horsi veci, treba vlaky ;-) To je jeste mnohonasobne zastaralejsi koncept.

0/0
28.3.2016 12:17

M95a27r55t98i45n 32K38a58d48l10e39c 5621545793574

Hlavní je nedržet volant jednou rukou na dvanácti, nebo ještě hůř šesti hodinách jak to dělaj mladý co se něčeho leknou a pak skončej ve stromu. Ale nastavovat si sedačku podle nějakýho návodu a ne tak abych se cejtil pohodlně, to radši risknu zlomenou ruku.

0/0
27.3.2016 9:40
Foto

Z61b14y46n86ě73k 35M24e54l38i14c97h83a80r 9975627595309

no dobrý - mám 2 metry, takže sedačka úplně vzadu, volant úplně nahoře, a víc s tím nenadělám :-) poloha rukou 9:15 je mi vyloženě nepříjemná, za 5 jedna je lepší...

0/−1
26.3.2016 17:35

Z19d72e27n58ě57k 98N49e64č23a68s 2511692152965

za pet jedna je fajn, ale lepsi jsou obe ruce na 11:59.

0/0
30.3.2016 9:59

O28l39d40ř17i78c12h 29Š60t25ě69p13á10n69e41k 7332536776504

Taky je dobrý 12:30.

0/0
31.3.2016 21:45

A46l79e42š 45W16o40l12k55e47r 6469189224549

Nemám posilovač řízení, ani airbag ve volantu ani ABS (takže dupnutí na brzdu by asi kýžený efekt nepřineslo). Co tam máte dál?

+1/−3
24.3.2016 21:32

E12d68a 98D11r65á50b66e54k 7799282883217

kup si auto ;-D

+9/−1
25.3.2016 14:00

R12o88m54a98n 79J33e89s25c73h29k67e 9278855937335

Milý rádče, přispěj panu Wolkerovi na auto. Když odborník napíše, že všichni mají posilovače, tak je mimo realitu. Já také mám Felicii bez posilovačů. Je nás mnoho. To mám řidičák od roku 1983. Ještě jsem neboural ani neodřel.

0/−3
28.3.2016 8:09

O76l76d56ř81i24c17h 57Š57t96ě11p41á32n86e36k 7822906106244

A kdo ti za to může?

My ne, tak nám dej pokoj.;-D

0/0
31.3.2016 21:46

J55a94r37o23s10l48a66v 83Š31k39o38d49a 6404838799561

pan TEORETIK by měl vidět řídit TAXÁČE ráno po šichtě ;-D;-D

+3/0
24.3.2016 21:30

J42a77n 13D71v17o95ř94á41k 4963112783907

Správná poloha rukou na volantu je „tři čtvrtě na tři“

„Nelze chtít po řidičích, aby drželi při mnohakilometrové trase volant neustále v poloze „tři čtvrtě na tři“.

Tak co teda???

+6/0
24.3.2016 19:20

M67i37c47h45a76l 27C71h47a38l48u63p55a 6438570329353

Třeba chtěli říct, že to je dobře, ale řídit se tak nedá :-).

0/0
30.3.2016 0:22

K27a68t61e11ř48i17n79a 50H23u96t51o48v97á 9421805120467

Všechno to nastavování pásu, podpěrky, volantu,... Jenže my řídíme s manželem stejné auto a výškově je mezi námi cca 20cm. Stačí, že si pokaždé po tom druhém přenastavíme sedadlo a zpětné zrcátko.

0/0
24.3.2016 12:25

E86d91a 63D12r90á13b62e65k 7179182143387

tak to už jen koupit auto co si to umí nastavit samo

0/0
25.3.2016 14:11

P48e25t73r 48G71a16b78r42i27e89l 5290291660

á mistr RADIL TEORETIK

+2/0
24.3.2016 6:38

A94l63o30i29s 98J40i15r81a53s95e69k 1390700251768

Teda nezlobte se na mně, ale ergonomicky se mi zdá přirozenější to držení volantu za deset dvě. Možná je to jen skutečně otázkou tréninku a mých 20 let řízení spíše potvrzuje to pořekadlo o starých psech... Ale řekněte mi někdo, cožpak s rukama v poloze za deset dvě nemám, oproti 3/4 na 3, v případě nutnosti prudkého manévru, k dobru nejméně 30 stupňů navíc v točení volantem? Dále bych si myslel, že ruce na trojce a na devítce jsou vlastně skoro v mrtvém úhlu... Nehledě na to, že dost vozů, a ani ne tak starých, má volanty tvarované na držení ve "starém stylu" za deset dvě

+7/0
23.3.2016 23:28
Foto

P57e47t81r 98A70c46h83i57l36l74e58s 6706742320140

neni nic jednodussiho, nez si sednout do auta a vyzkouset si to ;)

+1/0
24.3.2016 5:52

A69l12o44i81s 33J18i98r45a87s19e73k 1320660711768

můj příspěvek vznikl mnoho hodin po vydání článku... V tomto mezidobí jsem samozřejmě uvedené techniky vyzkoušel a právě proto jsem se rozhodl reagovat;-)

+2/0
24.3.2016 9:34

O77n42d44ř63e64j 68M51a46j29e94r58č78í71k 2917343802443

Dávám ruce do polohy 3/4 na 3 a je to v pohodě. Pouze mi nějakou dobu (dny, týdny?) trvalo, než jsem si na to držení při přechodu ze "za deset dvě" zvykl. Já teď teda nemám po ruce volant, abych si to zkusil :-) ale mám pocit, že mám vlastně ruce zavěšené za palce a ostatními prsty volant jen lehce svírám. A bez přehmátnutí byste měl být takhle schopen otočit volantem více, než při "za deset dvě", protože trvá déle, než se vám zamotají ruce, esi mi rozumíte :-) I když teď, jak o tom přemýšlím, tak to možná kvůli stahující (dolní) ruce nemusí být pravda. Ale mám takto ovládací prvky na volantu pod palci a opět nemusím nijak přehmatávat nebo něco.

+2/0
24.3.2016 15:06

A17l30o91i98s 36J35i43r53a48s48e45k 1210610711608

Ani po dnešních 150 km nemohu způsobu 3/4 na 3 přijít na chuť. Ale souhlasím s Vámi v tom, že ruce jsou v podstatě jen zavěšeny za palce, neb ostatní prsty jen šmrdlají zadní části ramen volantu. Ale je to dobře? Já vím, argumentuje se posilovačem, nicméně jistotu v tom držení nevidím. No a jak říkáte, palce mají blíže ovládacím prvkům audio aparatury a počítače:-)

0/0
24.3.2016 21:14

O89n64d96ř79e37j 39M68a49j10e59r96č61í37k 2597293722953

Hm, mám pocit, že mi to trvalo déle, než 150 km. Hlavně mi přišlo, že se ruce/svaly namáhají jinak, než při "za deset dvě", takže to chce delší trénink. V jistotě držení podle mě problém není. Sevření "šmrdlajících" (hezké slovo :-) prstů je podle mě otázka zlomku sekundy, a při zatáčení stejně prsty sevřu, pokud si vzpomínám, takže vytržení volantu snad hrozí jen při najetí jedním z kol na nějakou překážku či tak něco. Myslím, že než styl držení je důležitější mít na volantu obě ruce.

0/0
24.3.2016 23:25

M83i92l86a59n 50F84o78r15b19a29k 4218301136116

Nie som si istý. Na osobných vozoch spravidla "za desať dve", už od žigule a embéčky, na transite skôr "trištvrte na tri". Po pár stovkách km už zúfalo hľadám akúkoľvek polohu, len aby ruky neboleli.

V "neštandartných" situáciach ľavá dlaň na volante, pravá na páke. Je to už podvedomé, dokonca aj na Subaru, ktoré má automat.

0/0
28.3.2016 3:39

L18u42d85v27í81k 37G36a10j17d77o61š51í97k 2765373804252

Ona právě praktická zkouška ukazuje, že rady "odborníků" jsou dělány spíš od stolu a v praxi moc použitelné nejsou. :-)

+1/0
24.3.2016 10:39

M87i28c71h25a76l 78C73h40a23l21u11p31a 6308480389793

Kdysi jsem to viděl na videu a rozdíl tam byl, otočili volantem víc než museli začít přehmatávat.

0/0
30.3.2016 0:25

P55e95t52r94a 73M12a90l67á 7561918791815

Vtipné je vždy, když se podívám do auta za sebou a tam sedí "chlapec" se zrcadlovkama přes celý obličej a očividně má vepředu tři sedačky a sedí na té prostřední, ruka na vrcholu volantu;-D

Borec...ten největší

Mimochodem, když se někdo nevyhnutelně blíží střetu, tak snad brzdu zašlápne celou vahou ne? Nechápu jak někdo může brzdit nedostatečně.

+10/0
23.3.2016 23:07

M88a42r79t38i80n 48V94o41j84á39č92e64k 9163537501236

brzdit nedostatečně zřejmě jim instruktor řekne a teď mě zabrzděte pořádně a lidi to ošulí protože nemají potřebu na to dupnout,ale na silnici by dupli jinak

0/0
28.3.2016 16:32

O25l97d84ř57i22c23h 28Š30t41ě37p30á24n25e79k 7562296856924

Tak rada je jasná. Ať si instruktor odepne pás.

Vsadím se , že každý na to dupne co bude moci , jen aby viděl , jak si rozbije hubu.;-D

+1/0
31.3.2016 21:50

J58i33ř77í 31P92u48d10i42l 8470698653598

8-oje potřeba držet volant tak jak Vám radí !!! Ve správném úhlu a pevně !! To by se mělo při porušení trestat pokutou a nějakými body !! Víte kolik by ubylo nezodpovědných řidičů ?? Ně každej má automat !!!!!! ;-D

0/0
23.3.2016 22:31

V39l66a57d49i53m41í93r 93H34o76u28z61a17r 6480206744270

kdo umí ,umí,kdo neumí učí

+1/−1
23.3.2016 20:57

J68o58s45e44f 29P59o91l89í46v76k91a 1182227806799

A co ženský! Jedu po dálnici 140, když vidím ženskou, jak mě předjíždí a přitom kouká do zpětného zrcátka a maluje se. No tak jsem se lekl, až jsem pustil koblihu a holicí strojek mi spadnul do kafe ;-D;-D;-D

+30/−1
23.3.2016 20:07

P59e74t77r 89N56o67v40ý 8122876917978

Nevím, co kdo porát má s tím držením volantu. Největším problémem není volant, ale nedodržení bezpečné vzdálenosti. Další třešničkou je absolutní nepochopení k čemu jsou blinkry. Drtivá většina lidí bliká jen proto, že se to má. Ale důvod proč, jim asi nikdy nedocvakl.

+11/0
23.3.2016 19:50

J56o58s69e84f 10P89o66l30í11v17k23a 1932477966569

Máte pravdu - ale špatné držení volantu prodlouží reakční dobu.

Jinak ale souhlasím. A u blinkrů je "veselé" jak málo řidičů ví, že se dávají už před začátkem manévru odbočování (tj. před zpomalováním před křižovatkou). Kolikrát to někdo dá až v půlce oblouku ...

+5/0
23.3.2016 20:04

V63í93t27ě12z25s64l47a80v 56K72l42o83z69í11k 3281439564377

Ano, většina bliká jakmile začnou odbočovat, to je ostatnim k ničemu.

+4/0
24.3.2016 5:56

M60i67l42a86n 17F16o18r31b23a59k 4588671636956

Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachánil klaksón. Kysuce, Brbo a Zlín sú tým povestní.

+1/0
28.3.2016 3:47

M19i69l82a47n 92F73o95r18b91a21k 4878371366576

Oprava: Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachránil klaksón. Kysuce, Brno a Zlín sú tým povestní. A to nerozpitvávam Skalicu a Dunajskú Stredu.

0/0
28.3.2016 3:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.