Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči špatně drží volant a neumějí brzdit, tvrdí učitelé bezpečné jízdy

Drtivá většina řidičů na našich silnicích se nejspíš dopouští každodenně řady chyb, jež mohou mít i fatální následky. Alespoň to tvrdí instruktoři z mosteckého autodromu, kteří vyučují zájemce v kurzech bezpečné jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a91r72o45m48i90r 72H78o23b68l49i35k 1125587875

sedačka, volant, další podružné věci. Houbeles. Největší bezpečnostní problém je mezi volantem a sedačkou. Ad přecenování (já na to mám - schopnosti, auto, peníze), ad podceňování (ten debil přede mnou jede jak s hnojem), ad nedomýšlení (co udělá ten strejda na kraji chodníku?, ten v tom pravém pruhu přede mnou nevybočí, protože si myslím, že mě vidí, ten na vedlejší jede jak na hlavní, on to ubrzdí,....)

Neškodila by pro každého řidiče povinná účast na proškolení třeba jednou za 5 let. Vyslechneš si co je v pravidlech nového, co je nejčastější příčinou nehod a řidičák ti platí dalších 5 let. Vždyť ti, co dělali řidičák před válkou vlastně stále jezdí vlevo.

Zajímavé by bylo, jak by se zmenšila databáze platných řidičáků.

+1/0
25.5.2016 9:00

M84i29c82h95a27l 14K54r55e52j49č92a 5368416496543

A jako zaver na kterem se mozna shodneme skoro vsichni bych shrnul: Je dobre za jizdy drzet volant a sedet na sedacce. V pripade potreby pouzit i brzdu.

Je tu nekdo kdo nesouhlasi?

+4/0
30.3.2016 14:40

M31i59c50h46a93l 10K57r85e24j94č80a 5678466216453

to: Chalupa nize - a to ze je neco bezpecne neznamena, ze to lze pouzivat delsi dobu. Pozdeji se to tim padem kvuli unave, nepohodlnosti a spol. stava naopak mnohem nebezpecnejsi.

A jeste vic jsou (alespon pro mne) rady ohledne sedacky. Ano, riskuji. Ale je to kvuli konstrukterum!!! Mych 190cm mi v soucasnosti uz nepripada jako extremni mira. Ale zkuste mi Vy chytraci,najit sedacku na ktere si mohu pohodlne sednout, spravne nastavit podhlavnik. Zas tak moc jich neni. A to uz nemluvim o volne ne/vysce nad hlavou, kdy i takova hloupa Fabia neni schopna akceptovat mou vysku. Jezdim Sharanem a nedam na nej dopustit z hlediska prostoru pro ridice. Ale presto jsou sedacky pro mne jen kompromisem :-(

+1/0
30.3.2016 14:35

J21a78r97o40m86i57r 98K10v76a46p20i45l 4291951551641

Naplno dupnout na brzdy je taky dost relativni rada. Jakmile je silnice jakkoliv kluzka, muze z toho byt paradni smyk a mnohem horsi nasledky nez do neceho vletet po slabsim brzdeni...

0/0
30.3.2016 11:09

M41a39r68t47i89n 84V64o64j87á36č43e68k 9103457451176

to si nemyslím ,pokud držíte volant rovně a zašlápnete brzdu tak vám auto neustřelí ,to auto se vám vlastně zhoupne a drží a tlačí vám čumák dolu a lehká prdel zkrátka nemá šanci ten těžkej čumák přetlačit

0/0
30.3.2016 19:26

J44a17n37a 23K37a10m61e96n31i58c73k10á 5828639372895

„Dnes máme všichni posilovač, takže nepotřebujeme velkou sílu. - Kruci! Já nemám posilovač.....

+1/0
29.3.2016 13:02

M67i40c48h38a77l 72C54h36a23l42u52p60a 6248400989403

Pak nemáš ani airbag. Ale když jsem jezdil s autem bez posilovače, tak víc síly bylo potřeba akorát při malé rychlosti nebo otáčení na místě, při normální rychlosti se dalo otáčet celkem volně.

0/0
30.3.2016 0:19

L10u12k11a22s 67Z42a36c40h 2765704264403

Mě skoro vždycky rozčílí, když se kdejaký odbornický cyp snaží dělat z lidí blbce a říkat, že on to všechno ví nejlíp. Nevím proč, ale rozčílí i když vím, že to (někdy) myslí dobře. Některé školy smyku jsou zářným příkladem (třeba Most), kde potkat ty pravé "odborníky", kteří někdy ani netuší, co je to řízení. Možná tedy asi proto.

Já jezdím přes jedenáct let pravidelně dlouhé krátké cesty jak je potřeba. Za tu dobu téměř 200tis. bez jediné nehody. Zkoušel jsem nesčetně variant, jak držet ruce, jak řadit, jak sedět a zjistil jsem, že nakonec místo nepohodlného držení volantu stačí používat zdravý rozum, v sedačce se uvelebit, jak je potřeba a aby člověk viděl dění okolo sebe, nejezdit jako magor a dávat pozor za sebe i trochu za ostatní. Myslím, že je jedno, jestli držíte ruce na za deset dvě, na třičtvrtě na tři nebo jinak. Jakmile se cítíte za volantem pohodlně, nemáte potřebu pospíchat kvůli několika minutám městem ani nepotřebujete na dálkách neustále se na sedačce vrtět a přehazovat ruce sem tam, kde vás to nejmíň bolí...

Samozřejmě se snažím držení volantu a způsob jízdy uzpůsobit stavu okolí a počasí a ani nejezdím s jednou rukou na volantu a druhou se nesnažím poškrábat na zadku. Něco jiného samozřejmě je jet dálku v létě po dálnici, kdy se můžu pohodlně uvelebit nebo v zimě přes kopce do práce, kde jsem napnutej jak struna a křečovitě svírám volant připravený namísto jízdy na skluz do údolí, ale nejdůležitější je podle mě vždycky zachovat si právě ten zdravý rozum, snažit neohrozit kohokoli okolo sebe a mít na paměti, že snažit se ušetřit pět minut může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí (nejen řidiče).

Takže prosím milí zlatí "odborníci", nesnažte se lidem vnucovat, jak kde sedět či jak co držet, ale raději začněte lidi učit, aby se na silnici nechovali jako prasata a pak se myslím bude lépe jezdit nám všem.

+4/0
28.3.2016 17:25

M21i63r80o33s97l52a10v 69S96t17r39á70n61s11k98ý 5936572110827

Mluvíte mi z duše to jejich držení volantu je pěknej blábol zkusil jsem to ale to by mě nejspíš vypadla ruka v rameni protože při celkové váze 32 tun potřebujete poměrně rychle řadit a těch 16 kvaltů tam samo nenaskáče

+4/0
28.3.2016 20:22

M89i59c42h10a79l 61C25h31a35l13u18p61a 6168560249253

To, že je něco pohodlné nemusí znamenat, že to je bezpečné. Někomu může připadat pohodlné třeba když si dá nohu z okna, ale při nehodě to bude mít dost vážné následky.

0/0
30.3.2016 0:21

D59a60n28i61e70l 40T38s43c91h72e40r59n66a42y 2415812749872

psal, ze pouziva jeste taky mozek ;-D

+1/0
30.3.2016 14:54

M35a80r77e63k 11V70e82s31e73l66ý 1877558320234

Kecy v kleci ... jak muzu mit ruce v poloze 2:45, kdyz v jedne ruce drzim bagetu a v druhe lahev s vodou ;-D Rizeni pak obstarava koleno a to tak vysoko nedam, natoz obe ...

+3/0
28.3.2016 17:25

D47a84n49i42e39l 49T21s59c30h98e17r17n31a64y 2645912709352

A noviny mate kde? A jeste telefon a tablet, a zensky jeste malovatka

0/0
30.3.2016 14:55

M85a28r31t42i47n 95V59o56j77á49č65e71k 9543467501266

tak jsem si to zkusil cca 200km město/mimo půl na půl a nejlépe se mě jezdí levá na 45-50 min a pravá na opěrce nebo na šaltrpáce mám mazdu 6 combi a co se rejdu týče obsáhnu naprostou většinu co jsem potřeboval ...když jsem řídil třičtvrtě na na tři tak mě tam ta pravačka připadala zbytečná a nevyužitá ...takže názor učitelů bezp.jízdy mě nevyhovuje

+4/0
28.3.2016 16:25

P22a81v92e98l 52Ř34a76p74e60k 7772556939495

Masový automobilismus je naprosto nedůstojný doby. Nějaký volant, spojka, blinkr, výfuk, karburátor, olejová vana, startér, plyn, ... to jsou pojmy, které patří akorát na vývěsku do muzea. Rv

+1/−3
27.3.2016 20:24

D27a66v80i95d 62T68o14m91a14n 9475537822827

Jsou i horsi veci, treba vlaky ;-) To je jeste mnohonasobne zastaralejsi koncept.

0/0
28.3.2016 12:17

M70a71r92t58i54n 69K65a14d52l82e98c 5711825603504

Hlavní je nedržet volant jednou rukou na dvanácti, nebo ještě hůř šesti hodinách jak to dělaj mladý co se něčeho leknou a pak skončej ve stromu. Ale nastavovat si sedačku podle nějakýho návodu a ne tak abych se cejtil pohodlně, to radši risknu zlomenou ruku.

0/0
27.3.2016 9:40
Foto

Z55b81y69n49ě65k 16M60e82l83i75c90h77a45r 9345187435489

no dobrý - mám 2 metry, takže sedačka úplně vzadu, volant úplně nahoře, a víc s tím nenadělám :-) poloha rukou 9:15 je mi vyloženě nepříjemná, za 5 jedna je lepší...

0/−1
26.3.2016 17:35

Z25d68e63n15ě80k 11N32e84č37a44s 2741832812335

za pet jedna je fajn, ale lepsi jsou obe ruce na 11:59.

0/0
30.3.2016 9:59

O79l17d62ř45i31c77h 13Š26t75ě20p88á18n82e62k 7912306796434

Taky je dobrý 12:30.

0/0
31.3.2016 21:45

A48l59e55š 23W96o45l74k79e46r 6639389704849

Nemám posilovač řízení, ani airbag ve volantu ani ABS (takže dupnutí na brzdu by asi kýžený efekt nepřineslo). Co tam máte dál?

+1/−3
24.3.2016 21:32

E97d12a 51D21r69á81b88e86k 7659442983927

kup si auto ;-D

+9/−1
25.3.2016 14:00

R52o25m71a28n 69J92e16s64c40h45k31e 9768655207275

Milý rádče, přispěj panu Wolkerovi na auto. Když odborník napíše, že všichni mají posilovače, tak je mimo realitu. Já také mám Felicii bez posilovačů. Je nás mnoho. To mám řidičák od roku 1983. Ještě jsem neboural ani neodřel.

0/−3
28.3.2016 8:09

O70l50d40ř49i86c14h 35Š89t16ě40p51á31n47e89k 7562816256554

A kdo ti za to může?

My ne, tak nám dej pokoj.;-D

0/0
31.3.2016 21:46

J30a54r29o12s60l75a70v 31Š16k53o62d80a 6734548599641

pan TEORETIK by měl vidět řídit TAXÁČE ráno po šichtě ;-D;-D

+3/0
24.3.2016 21:30

J28a45n 34D94v21o87ř26á35k 4653872283707

Správná poloha rukou na volantu je „tři čtvrtě na tři“

„Nelze chtít po řidičích, aby drželi při mnohakilometrové trase volant neustále v poloze „tři čtvrtě na tři“.

Tak co teda???

+6/0
24.3.2016 19:20

M68i74c83h63a15l 31C45h64a96l67u88p64a 6778640979813

Třeba chtěli říct, že to je dobře, ale řídit se tak nedá :-).

0/0
30.3.2016 0:22

K36a34t65e95ř71i81n71a 21H56u29t44o41v37á 9921455720577

Všechno to nastavování pásu, podpěrky, volantu,... Jenže my řídíme s manželem stejné auto a výškově je mezi námi cca 20cm. Stačí, že si pokaždé po tom druhém přenastavíme sedadlo a zpětné zrcátko.

0/0
24.3.2016 12:25

E98d62a 41D69r98á74b52e19k 7939672593557

tak to už jen koupit auto co si to umí nastavit samo

0/0
25.3.2016 14:11

P69e26t55r 89G44a98b41r31i31e98l 5850121720

á mistr RADIL TEORETIK

+2/0
24.3.2016 6:38

A16l85o85i14s 37J13i32r26a16s78e12k 1660210361588

Teda nezlobte se na mně, ale ergonomicky se mi zdá přirozenější to držení volantu za deset dvě. Možná je to jen skutečně otázkou tréninku a mých 20 let řízení spíše potvrzuje to pořekadlo o starých psech... Ale řekněte mi někdo, cožpak s rukama v poloze za deset dvě nemám, oproti 3/4 na 3, v případě nutnosti prudkého manévru, k dobru nejméně 30 stupňů navíc v točení volantem? Dále bych si myslel, že ruce na trojce a na devítce jsou vlastně skoro v mrtvém úhlu... Nehledě na to, že dost vozů, a ani ne tak starých, má volanty tvarované na držení ve "starém stylu" za deset dvě

+7/0
23.3.2016 23:28
Foto

P23e85t76r 24A21c64h85i13l87l50e91s 6936142500360

neni nic jednodussiho, nez si sednout do auta a vyzkouset si to ;)

+1/0
24.3.2016 5:52

A98l75o38i95s 91J88i65r14a66s64e37k 1390630471538

můj příspěvek vznikl mnoho hodin po vydání článku... V tomto mezidobí jsem samozřejmě uvedené techniky vyzkoušel a právě proto jsem se rozhodl reagovat;-)

+2/0
24.3.2016 9:34

O32n32d71ř81e18j 44M32a71j89e17r30č82í97k 2627443182283

Dávám ruce do polohy 3/4 na 3 a je to v pohodě. Pouze mi nějakou dobu (dny, týdny?) trvalo, než jsem si na to držení při přechodu ze "za deset dvě" zvykl. Já teď teda nemám po ruce volant, abych si to zkusil :-) ale mám pocit, že mám vlastně ruce zavěšené za palce a ostatními prsty volant jen lehce svírám. A bez přehmátnutí byste měl být takhle schopen otočit volantem více, než při "za deset dvě", protože trvá déle, než se vám zamotají ruce, esi mi rozumíte :-) I když teď, jak o tom přemýšlím, tak to možná kvůli stahující (dolní) ruce nemusí být pravda. Ale mám takto ovládací prvky na volantu pod palci a opět nemusím nijak přehmatávat nebo něco.

+2/0
24.3.2016 15:06

A74l79o78i35s 37J25i43r68a56s81e19k 1590830351318

Ani po dnešních 150 km nemohu způsobu 3/4 na 3 přijít na chuť. Ale souhlasím s Vámi v tom, že ruce jsou v podstatě jen zavěšeny za palce, neb ostatní prsty jen šmrdlají zadní části ramen volantu. Ale je to dobře? Já vím, argumentuje se posilovačem, nicméně jistotu v tom držení nevidím. No a jak říkáte, palce mají blíže ovládacím prvkům audio aparatury a počítače:-)

0/0
24.3.2016 21:14

O64n43d28ř69e32j 31M42a90j76e14r47č88í71k 2167673512323

Hm, mám pocit, že mi to trvalo déle, než 150 km. Hlavně mi přišlo, že se ruce/svaly namáhají jinak, než při "za deset dvě", takže to chce delší trénink. V jistotě držení podle mě problém není. Sevření "šmrdlajících" (hezké slovo :-) prstů je podle mě otázka zlomku sekundy, a při zatáčení stejně prsty sevřu, pokud si vzpomínám, takže vytržení volantu snad hrozí jen při najetí jedním z kol na nějakou překážku či tak něco. Myslím, že než styl držení je důležitější mít na volantu obě ruce.

0/0
24.3.2016 23:25

M55i18l63a83n 67F28o93r17b37a23k 4608621226226

Nie som si istý. Na osobných vozoch spravidla "za desať dve", už od žigule a embéčky, na transite skôr "trištvrte na tri". Po pár stovkách km už zúfalo hľadám akúkoľvek polohu, len aby ruky neboleli.

V "neštandartných" situáciach ľavá dlaň na volante, pravá na páke. Je to už podvedomé, dokonca aj na Subaru, ktoré má automat.

0/0
28.3.2016 3:39

L15u81d97v27í64k 44G74a84j96d42o88š11í31k 2895353714622

Ona právě praktická zkouška ukazuje, že rady "odborníků" jsou dělány spíš od stolu a v praxi moc použitelné nejsou. :-)

+1/0
24.3.2016 10:39

M88i39c85h13a75l 71C47h95a25l33u61p94a 6188800379633

Kdysi jsem to viděl na videu a rozdíl tam byl, otočili volantem víc než museli začít přehmatávat.

0/0
30.3.2016 0:25

P90e41t17r73a 88M12a17l57á 7691218301945

Vtipné je vždy, když se podívám do auta za sebou a tam sedí "chlapec" se zrcadlovkama přes celý obličej a očividně má vepředu tři sedačky a sedí na té prostřední, ruka na vrcholu volantu;-D

Borec...ten největší

Mimochodem, když se někdo nevyhnutelně blíží střetu, tak snad brzdu zašlápne celou vahou ne? Nechápu jak někdo může brzdit nedostatečně.

+10/0
23.3.2016 23:07

M65a96r14t81i65n 59V71o33j35á19č39e20k 9593307481216

brzdit nedostatečně zřejmě jim instruktor řekne a teď mě zabrzděte pořádně a lidi to ošulí protože nemají potřebu na to dupnout,ale na silnici by dupli jinak

0/0
28.3.2016 16:32

O22l89d88ř61i60c47h 39Š57t28ě97p73á85n32e38k 7422636506524

Tak rada je jasná. Ať si instruktor odepne pás.

Vsadím se , že každý na to dupne co bude moci , jen aby viděl , jak si rozbije hubu.;-D

+1/0
31.3.2016 21:50

J40i28ř28í 79P39u57d18i13l 8370818113958

8-oje potřeba držet volant tak jak Vám radí !!! Ve správném úhlu a pevně !! To by se mělo při porušení trestat pokutou a nějakými body !! Víte kolik by ubylo nezodpovědných řidičů ?? Ně každej má automat !!!!!! ;-D

0/0
23.3.2016 22:31

V23l67a63d95i44m78í32r 68H43o28u67z56a62r 6660856854110

kdo umí ,umí,kdo neumí učí

+1/−1
23.3.2016 20:57

J96o75s75e68f 17P89o30l91í42v60k40a 1522567196569

A co ženský! Jedu po dálnici 140, když vidím ženskou, jak mě předjíždí a přitom kouká do zpětného zrcátka a maluje se. No tak jsem se lekl, až jsem pustil koblihu a holicí strojek mi spadnul do kafe ;-D;-D;-D

+30/−1
23.3.2016 20:07

P55e31t83r 15N32o36v92ý 8622406817188

Nevím, co kdo porát má s tím držením volantu. Největším problémem není volant, ale nedodržení bezpečné vzdálenosti. Další třešničkou je absolutní nepochopení k čemu jsou blinkry. Drtivá většina lidí bliká jen proto, že se to má. Ale důvod proč, jim asi nikdy nedocvakl.

+11/0
23.3.2016 19:50

J21o59s71e26f 71P70o32l12í40v16k35a 1372167776429

Máte pravdu - ale špatné držení volantu prodlouží reakční dobu.

Jinak ale souhlasím. A u blinkrů je "veselé" jak málo řidičů ví, že se dávají už před začátkem manévru odbočování (tj. před zpomalováním před křižovatkou). Kolikrát to někdo dá až v půlce oblouku ...

+5/0
23.3.2016 20:04

V13í12t28ě90z25s85l18a20v 10K40l82o80z62í74k 3131229444867

Ano, většina bliká jakmile začnou odbočovat, to je ostatnim k ničemu.

+4/0
24.3.2016 5:56

M97i77l69a30n 25F88o69r30b53a78k 4508301936776

Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachánil klaksón. Kysuce, Brbo a Zlín sú tým povestní.

+1/0
28.3.2016 3:47

M36i89l32a90n 44F49o66r31b12a49k 4708851886886

Oprava: Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachránil klaksón. Kysuce, Brno a Zlín sú tým povestní. A to nerozpitvávam Skalicu a Dunajskú Stredu.

0/0
28.3.2016 3:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.