Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamerový systém začne v dubnu měřit rychlost na opraveném úseku D1

Ředitelství silnic a dálnic plánuje měření rychlosti na opraveném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Měřit rychlost projíždějících vozidel by nový kamerový systém mohl začít v testovacím provozu od konce dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26e40n39é 61J31í50š23a 2287137801636

Jen pokladnička, jiný význam to nemá...

0/0
23.3.2016 12:36

M39a65r12t64i35n 45N60e50b34e89s71k43ý 7196380967622

Rychlost není podle statistik příčinou dopravních nehod jednou z nejdůležitějších příčin nehod, až na 7. místě je "nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky" , čehož se dopustíte i rychlostí 30 km/h v serpentinách na ledě.

Toto je sice nejtragičtější, leč stále nejde o to, co se měří. Měří se maximální ryclost na dálnici.

Více na: http://www.autorevue.cz/policejni-statistika-rychlost-neni-nejcastejsi-pricinou-nehody#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink

0/0
23.3.2016 11:50
Foto

J81a41n 35M29a92c64k 5507682352465

Opraveny usek D1? Ono neco takoveho existuje? 8-o

0/0
23.3.2016 11:24


P91a50v12e60l 59B43í42n10a 1983565522443

První ten tankodrom opravte, zrušte rychlostní limity a pak si měřte co chcete... Aha já jsem zapomněl, Vám šéfuje STBÁCKÁ firma...

0/0
21.3.2016 16:50

J26a38n 61B13e14n39h15á94k 6434103982941

Měřte. Ale 160.

0/0
21.3.2016 11:18

J64i11ř90í 48K40u22č86e53r82a 9655841248

to jsou tu všichni tak vymatlaní a vážně si myslí, že jet ve zůžení, kde má pravý pruh 3,15m a levý 2,5m rychle není nebezpečný? lidi proberte se a nafackujte si, neustále chcete předpisy jako v evropě ale sami se chováte spíše jako v rusku!!! jedu s kamionem ve zůžení, jedu schválně mírně přes limit aby neměl nikdo důvod mě předjíždět, protože fouká vítr a s kamionem, který má na šířku 255cm to solidně cloumá, tak mám prostě problém se do toho 315cm širokého pruhu vejít, najednou se objeví značka "střídavá jízda" a pravý pruh se kvůli nájezdu na most ještě zužuje, již není reálné se v pravém pruhu udržet a začínám tedy pár centimetrama zasahovat i do levého. jedu takových 85km/hod a vedle mě do těch zbylých pár centimetrů se začne cpát magor v SUV který prostě celý to zůžení projíždí stovkou a tak nevidí ani teď důvod, proč by měl zpomalit..... A nebo když je vítr ještě silnější, tak na pravý pruh rezignuji a jedu přes oba, pokud začnu do kopce zpomalovat a zpomalím až pod určitou mez, kdy už je vozidlo i přes vítr dostatečně snadno ovladatelné, abych se do pravého pruhu vlezl tak tam přirozeně najedu. Co se mi ale nelíbí, když z ohledem na bezpečnost zvolím tuto jízdu přes oba pruhy a jedu o něco málo rychleji než je maximální limit, když se zamnou objeví blbeček, který se světlama a klaksonem domáhá toho abych ho pustil, přesto že vidí jak semnou vítr hází a že předjíždění v této situaci je vyslovený hazard.

+4/−2
20.3.2016 0:50

P86e53t44r 51V79o73p45i76č48k36a 5202377697956

jestli mas kamion a jedes kvuli bezpecnosti pres dva pruhy, tak nechapu, proc te nejakej blbecek v suv vubec vzrusuje... ten klakson na tech 18 metru ani nemuzes slyset :D

0/0
21.3.2016 8:40

J26a73n 62P46r49i88b51y98l 5280335517227

Ty jsi slušněj případ.

"jedu schválně mírně přes limit aby neměl nikdo důvod mě předjíždět"

To je solidní věta ;-D Ty jet přes limit můžeš a nikdo jinej ne? Nebo seš tady od toho, abys posuzoval kdo o kolik přes limit může jet? Ty jsi se rozhodl, že pojedeš na 80tce třeba 90 a to ti příjde normální, ale když někdo jinej v osobáku chce jet na stejném místě třeba 100, tak je to magor? Kdybys jel předpisovou rychlostí, tak bys měl možná právo moralizovat, ale věta: "je tu 80tka - já jsem rozhodl, že se tady pojede 90 a ostatní tedy nemají důvod jet víc a předjíždět mě" svědčí o tvém omezeném myšlení. Ten co se na tebe lepí a chce jet třeba 100 v mnohem menším a ovladatelnějším autě je v té 100ce míň nebezpečnej, ne ty třeba v té 90tce a má asi tak stejnou pravomoc určovat o kolik se tam pojede rychleji, než ty (tj. žádnou)!.

A tohle je taky hláška století.

"A nebo když je vítr ještě silnější, tak na pravý pruh rezignuji a jedu přes oba, pokud začnu do kopce zpomalovat a zpomalím až pod určitou mez, kdy už je vozidlo i přes vítr dostatečně snadno ovladatelné, abych se do pravého pruhu vlezl tak tam přirozeně najedu.".

Takže když zpomalíš pod určitou mez, tak už je auto lépe ovladatelné a dokážeš se udržet ve svém pruhu? Panebože co je to za větu? Tohle chování není nic jiného, než "nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky". Jestli fouká takovej vítr, že nejsi při vyšší rychlosti schopen udržet auto v tvém pruhu, ale v nižší to jde, tak máš sakra zpomalit, aby ses v něm udržel a ne si zabrat i sousední. Tohle je zjevný důkaz toho, jak se vy kamioňáci považujete na nadřazené a myslíte si, že silnice je vaše. "Fouká vítr jak práce, tak si to musím štrádovat sem tam přes dva pruhy". Takhle vy přemýšlíte. Přitom správné myšlení by bylo "fouká vítr jak prase, musím zpomalit, abych se udržel v pruhu a nekličkoval tady přes oba".

Už se těším na samořízené trucky...

+4/0
22.3.2016 9:32
Foto

J30a83n 27M56a64c17k 5107172362975

A zpomalit Vas nenapadlo? Aha ja zapomnel, vy jste kamionak. Rv

0/0
23.3.2016 11:31

A28l33e69x52a86n25d21e94r 43N80o18v94á64k 2878285784944

Tohle bych toleroval, ale kdyz jede kolona kamionu v normalnim useku bez pridaneho stoupaciho pruhu a najednou nejaky magor, ktery jede o 5 km rychleji nez ostatni vyboci a zacne ostatni predjizdet, tak za tohle bych vam bral hosi kamionovi, papiry. Popr.par pres hubu. Nedej boze, kdyz ten,ktery je predjizdeny je podobne primitivniho razeni a zacne zavodit nebo se snazi toho, ktery predjizdi, nepustit pres sebe. Ridic sice tvrdy chleba ma, ale k tomu umerne natvrdlou palici.

+1/0
23.3.2016 13:44

P56e98t94r 41Š67t27ě97p 2233583680686

Radeji místo téhle buzerace ty dalnice opravte na evropsky standard a povolte rychlost odpovídající soudobým autům.

+7/0
18.3.2016 18:57

M83i71c10h88a88l 29C48h12a69l24u30p84a 6228590289923

Pokud má někdo pocit, že povolená rychlost neodpovídá autu, tak si může koupit pomalejší auto :-).

0/0
21.3.2016 23:38

J58a78n 69Š41t55e81f56a25n 9201195971467

Přesně takové myšlení máme ve vládě ;-D R^

0/0
26.3.2016 16:24

D14a69n67i65e37l 54B93a58ž17a29n50t 3685572140303

Nevšiml jsem si na videu, že by hříšníci zpomalili....:-/

+1/0
18.3.2016 16:58

M93a46r88e19k 51H20r28u87b91y 6307222981208

Vozik se znackou a rychlosti vedle silnice? Parada, dalsi vec, ktera rozptyluje ridicovu pozornost:-/

RSD je organizace nebezpecna svemu okoli siroko daleko:-PRv

+1/0
18.3.2016 14:42

J75a23n 22F24r33o82l22í30k 6336410445544

Ten systém bude měřit na opraveném úseku 80-ku podle nadpisu nebo na opravovaném?;-)

0/0
17.3.2016 15:14

J39a38n 11P83r51i60b12y74l 5400245607577

Systém bude měřit stále po celé délce D1 ve všech úsecích, takže obojí je pravda. Jen v opraveném to bude snad 130 ;)

+1/0
17.3.2016 15:22

J73i45ř17í 19K73o54c44u89r95e71k 6375584705158

No kdyby radši se stejným vypětím sil dbali na to, aby se na uzavírce kvůli stavebním pracím ty stavební práce skutečně prováděly. A ne že tam 3/4 dne nikdo není a 6 hodin denně se tam lopata opírá o chlapa - aby nespadla.

+8/0
17.3.2016 14:32

P40a16v75e29l 45K21u14t35i83l 9390226913799

Já se divím, že tam vůbec něco dělaj. Já bych tam nevlezl, aby mi nějaký paka co kašlou na značky jezdili za zády 120. Nejsem sebevrah.

+2/−1
18.3.2016 10:37

O62l77d98ř47i54c26h 90J26a70n64e88č14e79k 8849966173161

koukám, že pan Bartáček je klasický maločeský silniční anarchista: jakmile za volantem překročí bývalou železnou oponu, je z něj krotký beránek a ještě si chrochtá nad dálnicemi s hladkým povrchem, ale na anarchii na svých záplatovaných domovských silnicích si sáhnout nedá ;-D

0/−1
17.3.2016 13:33

O60l87d98ř58i54c44h 59J62a72n62e89č51e63k 8689896723931

doufám, že všichni, kdo tady nad úsekovým měřením brečí, se autem úzkostlivě vyhýbají Rakousku ;-)

+1/−4
17.3.2016 13:05

M84i14c54h17a58l 23H24r58u58b79o31š 4980557972425

To je zaujimavy paradox, ze kamerovy system dokaze merat a vyhodnocovat priemernu rychlost konkretneho vozidla vo zvolenom useku, ale kontrolovat elektronicku dialnicnu znamku to uz nedokaze. Nie som IT odbornik, ale predpokladam, ze pokial to dokaze zaregistrovat konkretne vozidlo, tak staci nejaka databaza s ECV, kde by boli zaznamenane zaplatene dialnicne poplatky...

0/0
17.3.2016 12:19

O14l84d28ř81i91c86h 17J42a48n84e80č63e10k 8749166953981

jak jste přišel na to, že to nedokáže kontrolovat elektronickou dálniční známku? 8-o;-D samozřejmě dokáže.

ale v ČR zatím žádné elektronické dálniční známky nefungují. kupuje se obyčejná nálepka, o níž nikde v žádné databázi není vedeno, kdo si ji koupil a na jaké auto nalepil.

0/−1
17.3.2016 12:58

M59i24c82h52a83l 32H67r68u97b48o51š 4850257172175

No, asi ste moj prispevok celkom nepochopil, pretoze som to zrovna tak myslel, ze nieco to dokaze a druhe co by to mohlo dokazat, tak nie je vola aby to dokazalo...

0/0
17.3.2016 13:35

O85l21d77ř19i31c63h 98J52a38n37e55č89e60k 8789326313561

aha, tak to jo - ony už ty návrhy byly a v některých zemích to tak i dávno funguje (Maďarsko, Portugalsko, ...) - ale on by to neskousl český řidič, který se obává, že by to bylo zneužito ke špiclování, měření rychlosti (;-)) apod., tak se to asi ani politici nesnaží prosazovat, protože si jsou vědomi, že na popularitě by jim to nepřidalo.

navíc zatímco když chcete jen měřit rychlost, stačí těch kamer pořídit pár a dát je na místa, která Vás nejvíc zajímají, pokud by se tím opravdu měly kontrolovat platby za dálnice, bylo by nutné kamery rozmístit plošně po celé síti.

ale třeba se k tomu takto salámovou metodou dopracujeme (nejprve jen kamery do opravovaných úseků, pak kamer nenápadně přibude až jich pak najednou bude dost po celé republice, aby se mohlo přejít na elektronické viněty) ;-)

0/0
17.3.2016 13:54

M75i35c25h69a27l 52C79h16a93l57u65p18a 6938910349113

Myslím, že ty elektronické známky pro osobáky chtějí zavést za rok nebo dva. Na Slovensku to už snad je.

0/0
21.3.2016 23:40

J65a92n 95D10l22o59u70h53ý 8246380413170

To začnu tu dálnici už definitevně objíždět.

0/0
17.3.2016 11:01

J89a74n 27P94r19i89b90y47l 5680675967137

Tohle je bouda. MD vypsalo tendr na asi 30ks usekoveho meteni pro D1. To co chystaji je plosne mereni rychlosti. Kecy o tom, ze to bude jen v opravovanych usecich je lez, aby se jim to podarilo zavest bez nezadane pozornosti. Ted uz pribylo tvrzeni, ze je to jen pro opravovane useky a nebezpecne useky.

Jedna technicka poznamka. Kamery usekoveho mereni jsou mobtovany na mytne brany. Ty jsou od sebe v pomerne dlouhych usecich. Podminkou pro fungovani usekoveho mereni je, ze v merenem useku NESMI byt zmena povolene rychlosti. System meri prumernou rychlost mezi kamerami a pokud by v useku byla zmena prikazane rychlosti, tak by nebylo mozne urcit, kterou z vice prikazanych rychlosti ridic porusil a o kolik.

Jenze v opravovanych usecich zmena prikazane rychlosti je. K pouziti usekoveho mereni by tedy musela byt splnena jedna z dvoz podminek.

Bud by musel opravovany usek se snizenou rychlosti nacinat pred mytnou branou se zacatkem mereneho useku a koncit za mytnou branou s koncem mereneho useku, coz by byla nahoda, kdyby sto tak bylo, protoze mytne brany stoji a predouvat je podle toho, kde se zrovna opravuje nemuzou.

Druha moznost je, ze snizi rychlost v delsim useku, nez je nutne, takze soupnou 80 pred mytnou branu a za mytnou branu, mezi nimiz se nachazi opravovany usek. My pak pojedeme treba i nekolik kilometru pred zacatkem oprav 80, ackoliv to neni nutne. To by jim asi vyhovovalo, protoze lidi nebudou zbytecny zakaz respektovat a penizky za pokuty se pohrnou.

Spis bych si ale tipnul, ze je ro cele jen ucelova lez, pro plizive zavedeni plosneho nereni na dalnici a do opravovanych useku daji jen ty cedule co ukazuji spz okolo jedoucich aut, aby to vypadalo, jako ze se tam meri.

+4/0
17.3.2016 10:37

J36a16n 43D43l43o44u30h88ý 8876580653370

Pokud nebudeš chtít platit, pojedeš do Rosic... ;-D

+1/0
17.3.2016 10:58

J59a74n 22F64r97o72l38í50k 6746860665894

A v Rosicích na Brněnské Tě změří radar obce.;-D

+1/0
17.3.2016 15:13

M98i82l44o19s34l60a97v 94U92r73b16a25n 4378209790173

A pak to sečtou.;-D

0/0
17.3.2016 16:10

J28a41n 19D88l44o43u76h35ý 8496950393550

Ne. V Rosicích se to bude projednávat :-D

0/0
17.3.2016 20:10

O38l48d48ř52i51c44h 60J85a78n62e96č67e41k 8669116163481

no tak se aspoň zavede plošná kontrola dodržování rychlosti. Vám to vadí?

kamery samozřejmě není nutné montovat na mýtné brány - to celé zařízení není nijak velké, dá se postavit na krajnici. viz v Rakousku na S6 v opravovaných tunelech mezi Bruck an der Mur a Leoben.

+1/−2
17.3.2016 13:00

J69a62n 57P43r32i68b35y80l 5120645497667

Ještě jsem neviděl úsekovku postavenou vedle silnice. VŽDY je na nějakém portálu nad silnicí. Někdy je to portál rozkročený přes všechny pruhy a jindy kratší trčící ze sloupu nad silnici. MD jedná o umístění těchto úsekovek s Kapschem už měsíce, ne-li roky. Byl na to vypsaní i tendr, kde byla o portálech mýtnic zmínka. Úsekovka potřebuje někam umístit kamery a ostatní elektroniku, potřebuje datový spoj - jen blázen by to všechno dělal na "zelené louce", když je vše potřebné na portálech mýtného systému. Zjevně o tom nevíte vůbec nic, tak to radši nekomentujte.

A plošná kontrola mě vadí. Vadí mě pokaždé, když někdo naše peníze nakupuje nepotřebné věci a ještě se u toho tváří, že je to pro naše dobro. Je to stavěné i z mých peněz a nechápu, proč se tak divíte, když mě vadí za co se utrácí moje peníze, které musím nedobrovolně odevzdávat. Vadí mě, že se na to najmou další úředníci. Vadí mě taky fakt, jak tenhle stát čím dál víc masově šmíruje lidi, kteří se ničeho nedopustili. Vadí mě, že tenhle stát nahromadí ročně tisíce mých fotografíí, jak někam jedu a tyhle data uchovává měsíce, možná až roky, aniž bych zrovna něco páchal. To co dělají je presumpce viny.

Před nějakým časem jsme v baráku na schůzi SVJ hlasovali o investici instalace kamer do všech koutů garáží, protože se tam běžně krade. A víte co? Neprošlo to. Lidi protestovali. Vadilo jim, že budou na každém kroku šmírováni a nahráváni a taky jim vadilo, kolik by to stálo. Ono to vycházelo tak na tisícovku na byt (osobně mě tam už taky vykradli auto a škoda byla několikanásobně větší).

Není zvláštní, že jakmile jde o reálné zvýšení bezpečnosti ve vlastním domě, tak lidem vadí narušení soukromí (v garáži) a nejsou ochotni na něco takového vynakládat peníze, ale zároveň jim vůbec nevadí, že než dojedou z baráku na chalupu, tak si policie opatří i několik desítek jejich fotografií (přitom nic nepáchají) a celý ten systém byl pořízen za jejich peníze?

Naopak tomu často tleskají?

+5/0
17.3.2016 13:45

O82l84d64ř67i49c64h 34J67a72n85e74č28e31k 8729656443501

já Vám říkám - pokud chcete vidět úsekovku, která není na portálu nad vozovkou, ale na jejím okraji, tak se zajeďte podívat na rakouskou S6 mezi Knoten Bruck a sjezd Oberaich (= Bruck an der Mur - West - sorry, spletl jsem se prve o jeden sjezd).

Vy si celkem protiřečíte - nejprve tvrdíte, že měření na mýtných branách není dost dobře realizovatelné, protože v měřeném úseku nesmí být změna maximální povolené rychlosti. souhlas. na každém úseku dálnice mezi dvěma sjezdy by měla být právě jedna mýtná brána a opravují se zpravidla právě úseky mezi sousedními sjezdy.

jenže pak říkáte "jen blázen by to všechno dělal na zelené louce, když je vše potřebné na portálech mýtného systému" - není, sám jste prve napsal, že ty portály nejsou dostatečně hustě rozmístěné.

na zmíněné S6 je to měření mimo mýtnice, protože 1) mýtnice je na daném úseku nejvýše jedna a 2) snížení rychlosti na 60 km/h a s ním i měření jsou jen na nezbytně nutném úseku od začátku prvního tunelu po konec druhého.

na rakouské A2 při průjezdu přes Wechsel - cca. od 70.km dál na jih, nevím, jak daleko - má naopak úsekové měření vlastní portály nad dálnicí - bylo tam totiž nejspíš už dávno před zavedením mýta.

je dost rozdíl, dávat úsekové měření trvale na komunikaci o více jízdních pruzích (A2) a dočasně na rekonstruovaný úsek, kde je provoz sveden do jednoho pruhu (S6).

0/0
17.3.2016 14:09

J56a76n 41P69r86i78b43y81l 5220165797227

To jste nepochopil co jsem tím říkal. Já se tím říkal, že systém je zjevně navržen na plošné měření rychlosti a pro tento účel jsou mýtné brány ideální místo kam kamery umístit, protože už tam vše potřebné je. Ale Ťok celou dobu tvrdí, že jde o měření rychlosti jen v rekonstruovaných úsecích s omezenou rychlostí. Pro takový účel jsou úsekovky nevhodné. Budou muset snižovat rychlost vždy v celém úseku mezi jednotlivýma bránama, jinak to bude neplatné měření.

Pokud tedy bude rekonstruovaný úsek začínat třeba až 1km za mýtnou branou, bude dlouhý 6km a další mýtná brána bude až 3km za koncem opravovaného úseku, tak budou muset snížit rychlost v celém 10km úseku mezi branami.

Tend vypisovali na techniku pro osazení 30 úseků! Tady jde o nákup za desítky milionů. Nevěřím, že namontují na 30 místech úsekovky a pak je budou postupně zapínat vždy jen tam, kde se zrovna opravuje. Vždyť se opravují tak 4-5 úseků 2 roky a pak se posunou jinam. Na to by jim stačilo koupit 5 úsekovek a nechat je jednou za 2 roky přemontovat. A až skončí, tak je vyhodí? Hahaha.

Ruční radary za 200.000 kus by udělali stejnou práci, za mnohem míň pěněz a ještě by se použili po skončení rekonstrukce jinde.

Systém je zjevně navržen jako finální řešení trvalého sledování po celé délce dálnice. A nejvíc mě na tom síří, že to nedokážou říct na rovinu a celou dobu se jen vykrucují, mlží a lžou, zatímco tendr byl už vysoutěžen a technika se už montuje.

0/0
17.3.2016 15:21

O71l48d78ř21i28c95h 77J42a98n91e12č76e48k 8759836863381

o.k. tak v tom případě se bavíme o koze a o voze, sorry.

pokud Vy znáte bližší podmínky tendru a je očividné, že se ty radary mají montovat na mýtnice, tak máte naprostou pravdu. to je pro měření během oprav nepoužitelné, protože mezi dvěma mýtnicemi je zpravidla sjezd a změna nejvyšší povolené rychlosti, navíc radar potřebujete na začátku a na konci omezení a byla by opravdu náhoda, kdyby mýtnice stála zrovna tam.

já Vám říkám, že úsekovky mimo portály nad silnicí existují a pokud mají být mobilní (umístěné jen po dobu omezení), tak to tak i musí být, protože portály zpravidla nejsou tam, kam kamery potřebujete umístit.

ano pokud je tendr na 30 sad, tak je argumentace omezeními na dálnicích opravdu směšná a ano opravdu jde o trvalé řešení. stejně tak souhlasím, že měření samo o sobě je v pořádku, ale to mlžení kolem toho je naprosto špatně. ale jak jinak v ČR ;-(

jen nesouhlasím s tím, že ruční radary by udělaly stejnou práci za míň peněz. úsekový automat funguje 24 hodin denně s minimálními náklady na lidskou práci, kdyby ruční měl být ve službě nonstop, tak cenově ten automat asi dost rychle přeskočí. o spolehlivosti nemluvě.

0/0
17.3.2016 17:34

J22a59n 12P90r39i55b87y17l 5960955157307

Rucni vyjde levneji, ale musi ho nekdo obsluhovat. Automat jen rozeslou vyzvu k uhrade castky a tu neuhradi jen cca 10-20% ridicu a s temi se pak musi babrat urednik ve spravnim rizeni.

Rucni meric ma ale jednu ohromnou vyhodu. Ridice lze okamzite zastavit a krom pokuty nafasuje i body. Udela to podruhe a ma po papirech. Z automaticke usekovky kdyz prijde vyzva a uhradite, tak muzete jezdit dal, protoze body se nedavaji. Cely system rezignoval na prokazani prestupku konkretni osobe. Cele je to postavene k vyberu penez. Kdyz budete mit dost penez, tak muzete usekovkou jezdit treba kazdy den o 150kmh rychleji a nikdy o ridicak neprijdete.

0/0
17.3.2016 18:03

M85i36c58h53a54l 11C46h94a17l12u75p86a 6118500639733

Tohle by šlo analyzovat. Pokud se zjistí, že tam jedno auto jezdí pravidelně třeba 2x týdně ve stejnou dobu, tak si stačí na místě počkat, až pojede příště.

0/0
21.3.2016 23:49

J64a31n 20P94r55i52b10y56l 5760305417917

To je velmi legrační a naivní úvaha :)

0/0
22.3.2016 9:01

M90i14c31h98a72l 21C23h65a53l33u92p74a 6468900319193

Proč by to nešlo? Tady je možné všechno.

0/0
22.3.2016 10:33

J82a25n 88P88r91i23b52y74l 5850205737437

Protože jediný důvod, proč se to všechno dělá je zisk. A tohle by bylo tak náročné, že by to nebylo ziskové. Predikovat kdy tam kdo asi pojede a číhat na něj...

0/0
22.3.2016 10:36

M35i11c75h33a68l 54C14h13a79l76u24p89a 6378960309413

Číhat na jednoho ne, ale hlídky tam stejně jezdí, tak by šel upravit čas, kdy je větší šance. Těch lidí co jezdí rychleji je spousta, to se dá statisticky zpracovat a zjistit, kdy a kde má smysl se na to zaměřit.

0/0
22.3.2016 11:29

J57a64n 30P89r72i61b41y51l 5100775607567

Proč by tam ještě jezdila hlídka, když už je tam úsekovka?

0/0
22.3.2016 11:54
Foto

J23a62r46o79s39l51a56v 68R15e91z86n28i39k 1169112977615

"Vadí mě pokaždé, když někdo naše peníze nakupuje nepotřebné věci" - a pritom je to tak jednoduche, staci, aby vsichni jeli povolenou rychlosti. Ono by se celkove dalo usetrit neuveritelne mnozstvi penez vsude mozne, kdyby nebylo treba "hlidani".

0/0
18.3.2016 17:51

J62a61n 53P56r67i77b83y69l 5390655767127

Drtivá většina kamer například po Praze rychlost vůbec neměří. Jen se dokumentuje fotografie SPZ+foto řidiče a čas. Pro případ. Kdyby náhodou třeba za několik měsíců Policie pojala podezření, že jste páchal nějaký zločin, tak aby jen šáhli do databáze a zjistili si, kdy jste kde byl. To vám příjde normální? Je to masové šmírování nevinných lidí. Chcete být státem šmírován na každém rohu? To je to vaše "je třeba hlídání"? Co takhle rovnou nahrávat veškeré telefonáty? Pro případ, že by vás policie za pár měsíců začla vyšetřovat, aby si je mohli zpětně poslechnout? Nebo nelíbí? Hlídání je třeba ne?

To že vás stát bez soudního příkazu fotí na každém rohu je OK, ale že by si nahrávali i vaše telefonáty už je moc?

Pojďme dát na dálnice všude kamery a budeme neustále všem hlídat rychlost. A já jsem i pro kameru do každé domácnosti. Co když doma tlučete děti, nebo před nima mluvíte sprostě? Že kameru domů nechcete? Ale slušný člověk přeci nemá co skrývat. Co skrýváte?

0/0
22.3.2016 9:15

J60i42ř89í 15K84o49c20u72r10e36k 6665934235428

jaká změna přikázané rychlosti proboha? PŘIKÁZÁNÉ?!

0/0
17.3.2016 14:36

M75i87c47h61a75l 15C52h49a54l14u36p23a 6368760209953

Stačí snad vážený průměr - pokud je v půlce max 80 a ve zbytku 130, tak mu musí naměřit méně, než 105. Počítat se mi to nechce, ale bude to ještě méně, protože těch 80 musí jet delší čas. Takže pokud se naměří třeba 120, tak je jasné, že někde rychlost musel překročit a je celkem jedno, jestli na tom úseku s 80 nebo 130. Problém může být v tom, že sankce záleží na tom, o kolik se naměřená rychlost liší od maximální povolené, to nevím, jak u průměru řeší.

0/0
21.3.2016 23:47

J19a83n 70P62r59i36b47y49l 5120235887607

Naštěstí toto nezálezí na vašem subjektivním úsudku, ale na metodikách měření k danému měřiči a na tom, jak daný měřič Český Metrologický Ústav schválil.

A jsem si 100% jistý, že měření v úseku se změnou přikázané rychlosti není možné.

0/0
22.3.2016 9:00

M26i88c72h64a51l 92C51h27a25l35u54p23a 6218860859783

Mluvím o technickém řešení, ne co si někdo někde schválil. To jsou dvě často nesouvisející věci :-).

0/0
22.3.2016 10:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.