Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamerový systém začne v dubnu měřit rychlost na opraveném úseku D1

Ředitelství silnic a dálnic plánuje měření rychlosti na opraveném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Měřit rychlost projíždějících vozidel by nový kamerový systém mohl začít v testovacím provozu od konce dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R64e35n88é 85J16í93š77a 2247757431176

Jen pokladnička, jiný význam to nemá...

0/0
23.3.2016 12:36

M63a50r10t83i21n 29N53e14b48e36s54k43ý 7126650827322

Rychlost není podle statistik příčinou dopravních nehod jednou z nejdůležitějších příčin nehod, až na 7. místě je "nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky" , čehož se dopustíte i rychlostí 30 km/h v serpentinách na ledě.

Toto je sice nejtragičtější, leč stále nejde o to, co se měří. Měří se maximální ryclost na dálnici.

Více na: http://www.autorevue.cz/policejni-statistika-rychlost-neni-nejcastejsi-pricinou-nehody#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink

0/0
23.3.2016 11:50
Foto

J41a80n 24M74a82c50k 5357902482415

Opraveny usek D1? Ono neco takoveho existuje? 8-o

0/0
23.3.2016 11:24

P75a10v53e75l 28B12í38n66a 1333555642143

První ten tankodrom opravte, zrušte rychlostní limity a pak si měřte co chcete... Aha já jsem zapomněl, Vám šéfuje STBÁCKÁ firma...

0/0
21.3.2016 16:50

J27a53n 54B12e78n38h20á91k 6854303322701

Měřte. Ale 160.

0/0
21.3.2016 11:18

J45i42ř60í 67K33u22č25e18r45a 9795531528

to jsou tu všichni tak vymatlaní a vážně si myslí, že jet ve zůžení, kde má pravý pruh 3,15m a levý 2,5m rychle není nebezpečný? lidi proberte se a nafackujte si, neustále chcete předpisy jako v evropě ale sami se chováte spíše jako v rusku!!! jedu s kamionem ve zůžení, jedu schválně mírně přes limit aby neměl nikdo důvod mě předjíždět, protože fouká vítr a s kamionem, který má na šířku 255cm to solidně cloumá, tak mám prostě problém se do toho 315cm širokého pruhu vejít, najednou se objeví značka "střídavá jízda" a pravý pruh se kvůli nájezdu na most ještě zužuje, již není reálné se v pravém pruhu udržet a začínám tedy pár centimetrama zasahovat i do levého. jedu takových 85km/hod a vedle mě do těch zbylých pár centimetrů se začne cpát magor v SUV který prostě celý to zůžení projíždí stovkou a tak nevidí ani teď důvod, proč by měl zpomalit..... A nebo když je vítr ještě silnější, tak na pravý pruh rezignuji a jedu přes oba, pokud začnu do kopce zpomalovat a zpomalím až pod určitou mez, kdy už je vozidlo i přes vítr dostatečně snadno ovladatelné, abych se do pravého pruhu vlezl tak tam přirozeně najedu. Co se mi ale nelíbí, když z ohledem na bezpečnost zvolím tuto jízdu přes oba pruhy a jedu o něco málo rychleji než je maximální limit, když se zamnou objeví blbeček, který se světlama a klaksonem domáhá toho abych ho pustil, přesto že vidí jak semnou vítr hází a že předjíždění v této situaci je vyslovený hazard.

+4/−2
20.3.2016 0:50

P60e71t18r 52V14o44p41i36č67k37a 5632707307806

jestli mas kamion a jedes kvuli bezpecnosti pres dva pruhy, tak nechapu, proc te nejakej blbecek v suv vubec vzrusuje... ten klakson na tech 18 metru ani nemuzes slyset :D

0/0
21.3.2016 8:40

J70a96n 80P55r54i54b76y81l 5400845507697

Ty jsi slušněj případ.

"jedu schválně mírně přes limit aby neměl nikdo důvod mě předjíždět"

To je solidní věta ;-D Ty jet přes limit můžeš a nikdo jinej ne? Nebo seš tady od toho, abys posuzoval kdo o kolik přes limit může jet? Ty jsi se rozhodl, že pojedeš na 80tce třeba 90 a to ti příjde normální, ale když někdo jinej v osobáku chce jet na stejném místě třeba 100, tak je to magor? Kdybys jel předpisovou rychlostí, tak bys měl možná právo moralizovat, ale věta: "je tu 80tka - já jsem rozhodl, že se tady pojede 90 a ostatní tedy nemají důvod jet víc a předjíždět mě" svědčí o tvém omezeném myšlení. Ten co se na tebe lepí a chce jet třeba 100 v mnohem menším a ovladatelnějším autě je v té 100ce míň nebezpečnej, ne ty třeba v té 90tce a má asi tak stejnou pravomoc určovat o kolik se tam pojede rychleji, než ty (tj. žádnou)!.

A tohle je taky hláška století.

"A nebo když je vítr ještě silnější, tak na pravý pruh rezignuji a jedu přes oba, pokud začnu do kopce zpomalovat a zpomalím až pod určitou mez, kdy už je vozidlo i přes vítr dostatečně snadno ovladatelné, abych se do pravého pruhu vlezl tak tam přirozeně najedu.".

Takže když zpomalíš pod určitou mez, tak už je auto lépe ovladatelné a dokážeš se udržet ve svém pruhu? Panebože co je to za větu? Tohle chování není nic jiného, než "nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky". Jestli fouká takovej vítr, že nejsi při vyšší rychlosti schopen udržet auto v tvém pruhu, ale v nižší to jde, tak máš sakra zpomalit, aby ses v něm udržel a ne si zabrat i sousední. Tohle je zjevný důkaz toho, jak se vy kamioňáci považujete na nadřazené a myslíte si, že silnice je vaše. "Fouká vítr jak práce, tak si to musím štrádovat sem tam přes dva pruhy". Takhle vy přemýšlíte. Přitom správné myšlení by bylo "fouká vítr jak prase, musím zpomalit, abych se udržel v pruhu a nekličkoval tady přes oba".

Už se těším na samořízené trucky...

+4/0
22.3.2016 9:32
Foto

J43a20n 40M55a67c47k 5987112502175

A zpomalit Vas nenapadlo? Aha ja zapomnel, vy jste kamionak. Rv

0/0
23.3.2016 11:31

A30l67e86x50a87n94d13e18r 78N89o47v51á51k 2278365884344

Tohle bych toleroval, ale kdyz jede kolona kamionu v normalnim useku bez pridaneho stoupaciho pruhu a najednou nejaky magor, ktery jede o 5 km rychleji nez ostatni vyboci a zacne ostatni predjizdet, tak za tohle bych vam bral hosi kamionovi, papiry. Popr.par pres hubu. Nedej boze, kdyz ten,ktery je predjizdeny je podobne primitivniho razeni a zacne zavodit nebo se snazi toho, ktery predjizdi, nepustit pres sebe. Ridic sice tvrdy chleba ma, ale k tomu umerne natvrdlou palici.

+1/0
23.3.2016 13:44

P97e75t78r 41Š32t11ě43p 2113313950216

Radeji místo téhle buzerace ty dalnice opravte na evropsky standard a povolte rychlost odpovídající soudobým autům.

+7/0
18.3.2016 18:57

M68i25c70h29a40l 63C75h23a67l13u66p80a 6778320169603

Pokud má někdo pocit, že povolená rychlost neodpovídá autu, tak si může koupit pomalejší auto :-).

0/0
21.3.2016 23:38

J32a90n 67Š22t28e78f23a11n 9351715741977

Přesně takové myšlení máme ve vládě ;-D R^

0/0
26.3.2016 16:24

D65a52n49i65e98l 91B48a62ž29a28n21t 4869510235300

Nevšiml jsem si na videu, že by hříšníci zpomalili....:-/

+1/0
18.3.2016 16:58

M30a41r93e11k 18H26r50u21b19y 6627822911898

Vozik se znackou a rychlosti vedle silnice? Parada, dalsi vec, ktera rozptyluje ridicovu pozornost:-/

RSD je organizace nebezpecna svemu okoli siroko daleko:-PRv

+1/0
18.3.2016 14:42

J12a68n 93F67r87o77l56í24k 6636100805844

Ten systém bude měřit na opraveném úseku 80-ku podle nadpisu nebo na opravovaném?;-)

0/0
17.3.2016 15:14

J82a52n 40P14r78i79b70y15l 5570925697407

Systém bude měřit stále po celé délce D1 ve všech úsecích, takže obojí je pravda. Jen v opraveném to bude snad 130 ;)

+1/0
17.3.2016 15:22

J70i65ř80í 25K41o39c13u25r98e58k 6595594335538

No kdyby radši se stejným vypětím sil dbali na to, aby se na uzavírce kvůli stavebním pracím ty stavební práce skutečně prováděly. A ne že tam 3/4 dne nikdo není a 6 hodin denně se tam lopata opírá o chlapa - aby nespadla.

+8/0
17.3.2016 14:32

P98a72v65e15l 65K40u22t25i35l 9720196163399

Já se divím, že tam vůbec něco dělaj. Já bych tam nevlezl, aby mi nějaký paka co kašlou na značky jezdili za zády 120. Nejsem sebevrah.

+2/−1
18.3.2016 10:37

O81l22d86ř41i19c97h 62J96a31n95e41č82e33k 8959656853341

koukám, že pan Bartáček je klasický maločeský silniční anarchista: jakmile za volantem překročí bývalou železnou oponu, je z něj krotký beránek a ještě si chrochtá nad dálnicemi s hladkým povrchem, ale na anarchii na svých záplatovaných domovských silnicích si sáhnout nedá ;-D

0/−1
17.3.2016 13:33

O91l80d79ř35i80c96h 48J51a36n38e27č55e40k 8189156353101

doufám, že všichni, kdo tady nad úsekovým měřením brečí, se autem úzkostlivě vyhýbají Rakousku ;-)

+1/−4
17.3.2016 13:05

M30i13c21h26a50l 60H70r55u76b76o34š 4320427432565

To je zaujimavy paradox, ze kamerovy system dokaze merat a vyhodnocovat priemernu rychlost konkretneho vozidla vo zvolenom useku, ale kontrolovat elektronicku dialnicnu znamku to uz nedokaze. Nie som IT odbornik, ale predpokladam, ze pokial to dokaze zaregistrovat konkretne vozidlo, tak staci nejaka databaza s ECV, kde by boli zaznamenane zaplatene dialnicne poplatky...

0/0
17.3.2016 12:19

O38l10d80ř38i35c13h 11J24a48n88e82č69e45k 8509896873351

jak jste přišel na to, že to nedokáže kontrolovat elektronickou dálniční známku? 8-o;-D samozřejmě dokáže.

ale v ČR zatím žádné elektronické dálniční známky nefungují. kupuje se obyčejná nálepka, o níž nikde v žádné databázi není vedeno, kdo si ji koupil a na jaké auto nalepil.

0/−1
17.3.2016 12:58

M56i33c75h61a73l 17H51r29u19b78o13š 4300237282935

No, asi ste moj prispevok celkom nepochopil, pretoze som to zrovna tak myslel, ze nieco to dokaze a druhe co by to mohlo dokazat, tak nie je vola aby to dokazalo...

0/0
17.3.2016 13:35

O94l69d26ř40i37c75h 98J95a29n87e71č36e67k 8909346153861

aha, tak to jo - ony už ty návrhy byly a v některých zemích to tak i dávno funguje (Maďarsko, Portugalsko, ...) - ale on by to neskousl český řidič, který se obává, že by to bylo zneužito ke špiclování, měření rychlosti (;-)) apod., tak se to asi ani politici nesnaží prosazovat, protože si jsou vědomi, že na popularitě by jim to nepřidalo.

navíc zatímco když chcete jen měřit rychlost, stačí těch kamer pořídit pár a dát je na místa, která Vás nejvíc zajímají, pokud by se tím opravdu měly kontrolovat platby za dálnice, bylo by nutné kamery rozmístit plošně po celé síti.

ale třeba se k tomu takto salámovou metodou dopracujeme (nejprve jen kamery do opravovaných úseků, pak kamer nenápadně přibude až jich pak najednou bude dost po celé republice, aby se mohlo přejít na elektronické viněty) ;-)

0/0
17.3.2016 13:54

M87i97c75h18a67l 94C63h91a38l19u25p34a 6968930349703

Myslím, že ty elektronické známky pro osobáky chtějí zavést za rok nebo dva. Na Slovensku to už snad je.

0/0
21.3.2016 23:40

J88a74n 75D34l59o60u58h56ý 8366550733120

To začnu tu dálnici už definitevně objíždět.

0/0
17.3.2016 11:01

J79a83n 37P84r73i26b41y24l 5520845367737

Tohle je bouda. MD vypsalo tendr na asi 30ks usekoveho meteni pro D1. To co chystaji je plosne mereni rychlosti. Kecy o tom, ze to bude jen v opravovanych usecich je lez, aby se jim to podarilo zavest bez nezadane pozornosti. Ted uz pribylo tvrzeni, ze je to jen pro opravovane useky a nebezpecne useky.

Jedna technicka poznamka. Kamery usekoveho mereni jsou mobtovany na mytne brany. Ty jsou od sebe v pomerne dlouhych usecich. Podminkou pro fungovani usekoveho mereni je, ze v merenem useku NESMI byt zmena povolene rychlosti. System meri prumernou rychlost mezi kamerami a pokud by v useku byla zmena prikazane rychlosti, tak by nebylo mozne urcit, kterou z vice prikazanych rychlosti ridic porusil a o kolik.

Jenze v opravovanych usecich zmena prikazane rychlosti je. K pouziti usekoveho mereni by tedy musela byt splnena jedna z dvoz podminek.

Bud by musel opravovany usek se snizenou rychlosti nacinat pred mytnou branou se zacatkem mereneho useku a koncit za mytnou branou s koncem mereneho useku, coz by byla nahoda, kdyby sto tak bylo, protoze mytne brany stoji a predouvat je podle toho, kde se zrovna opravuje nemuzou.

Druha moznost je, ze snizi rychlost v delsim useku, nez je nutne, takze soupnou 80 pred mytnou branu a za mytnou branu, mezi nimiz se nachazi opravovany usek. My pak pojedeme treba i nekolik kilometru pred zacatkem oprav 80, ackoliv to neni nutne. To by jim asi vyhovovalo, protoze lidi nebudou zbytecny zakaz respektovat a penizky za pokuty se pohrnou.

Spis bych si ale tipnul, ze je ro cele jen ucelova lez, pro plizive zavedeni plosneho nereni na dalnici a do opravovanych useku daji jen ty cedule co ukazuji spz okolo jedoucich aut, aby to vypadalo, jako ze se tam meri.

+4/0
17.3.2016 10:37

J61a47n 97D66l83o71u31h93ý 8466650773260

Pokud nebudeš chtít platit, pojedeš do Rosic... ;-D

+1/0
17.3.2016 10:58

J57a79n 36F37r48o28l81í21k 6316610215544

A v Rosicích na Brněnské Tě změří radar obce.;-D

+1/0
17.3.2016 15:13

M80i40l59o79s61l20a27v 14U47r11b71a22n 4628919720643

A pak to sečtou.;-D

0/0
17.3.2016 16:10

J33a78n 64D24l15o21u36h92ý 8896140753340

Ne. V Rosicích se to bude projednávat :-D

0/0
17.3.2016 20:10

O12l25d52ř10i35c52h 84J52a22n51e41č36e48k 8739786563181

no tak se aspoň zavede plošná kontrola dodržování rychlosti. Vám to vadí?

kamery samozřejmě není nutné montovat na mýtné brány - to celé zařízení není nijak velké, dá se postavit na krajnici. viz v Rakousku na S6 v opravovaných tunelech mezi Bruck an der Mur a Leoben.

+1/−2
17.3.2016 13:00

J24a74n 56P54r26i86b51y96l 5960495697137

Ještě jsem neviděl úsekovku postavenou vedle silnice. VŽDY je na nějakém portálu nad silnicí. Někdy je to portál rozkročený přes všechny pruhy a jindy kratší trčící ze sloupu nad silnici. MD jedná o umístění těchto úsekovek s Kapschem už měsíce, ne-li roky. Byl na to vypsaní i tendr, kde byla o portálech mýtnic zmínka. Úsekovka potřebuje někam umístit kamery a ostatní elektroniku, potřebuje datový spoj - jen blázen by to všechno dělal na "zelené louce", když je vše potřebné na portálech mýtného systému. Zjevně o tom nevíte vůbec nic, tak to radši nekomentujte.

A plošná kontrola mě vadí. Vadí mě pokaždé, když někdo naše peníze nakupuje nepotřebné věci a ještě se u toho tváří, že je to pro naše dobro. Je to stavěné i z mých peněz a nechápu, proč se tak divíte, když mě vadí za co se utrácí moje peníze, které musím nedobrovolně odevzdávat. Vadí mě, že se na to najmou další úředníci. Vadí mě taky fakt, jak tenhle stát čím dál víc masově šmíruje lidi, kteří se ničeho nedopustili. Vadí mě, že tenhle stát nahromadí ročně tisíce mých fotografíí, jak někam jedu a tyhle data uchovává měsíce, možná až roky, aniž bych zrovna něco páchal. To co dělají je presumpce viny.

Před nějakým časem jsme v baráku na schůzi SVJ hlasovali o investici instalace kamer do všech koutů garáží, protože se tam běžně krade. A víte co? Neprošlo to. Lidi protestovali. Vadilo jim, že budou na každém kroku šmírováni a nahráváni a taky jim vadilo, kolik by to stálo. Ono to vycházelo tak na tisícovku na byt (osobně mě tam už taky vykradli auto a škoda byla několikanásobně větší).

Není zvláštní, že jakmile jde o reálné zvýšení bezpečnosti ve vlastním domě, tak lidem vadí narušení soukromí (v garáži) a nejsou ochotni na něco takového vynakládat peníze, ale zároveň jim vůbec nevadí, že než dojedou z baráku na chalupu, tak si policie opatří i několik desítek jejich fotografií (přitom nic nepáchají) a celý ten systém byl pořízen za jejich peníze?

Naopak tomu často tleskají?

+5/0
17.3.2016 13:45

O65l89d56ř43i91c11h 32J57a70n85e20č16e30k 8529816463371

já Vám říkám - pokud chcete vidět úsekovku, která není na portálu nad vozovkou, ale na jejím okraji, tak se zajeďte podívat na rakouskou S6 mezi Knoten Bruck a sjezd Oberaich (= Bruck an der Mur - West - sorry, spletl jsem se prve o jeden sjezd).

Vy si celkem protiřečíte - nejprve tvrdíte, že měření na mýtných branách není dost dobře realizovatelné, protože v měřeném úseku nesmí být změna maximální povolené rychlosti. souhlas. na každém úseku dálnice mezi dvěma sjezdy by měla být právě jedna mýtná brána a opravují se zpravidla právě úseky mezi sousedními sjezdy.

jenže pak říkáte "jen blázen by to všechno dělal na zelené louce, když je vše potřebné na portálech mýtného systému" - není, sám jste prve napsal, že ty portály nejsou dostatečně hustě rozmístěné.

na zmíněné S6 je to měření mimo mýtnice, protože 1) mýtnice je na daném úseku nejvýše jedna a 2) snížení rychlosti na 60 km/h a s ním i měření jsou jen na nezbytně nutném úseku od začátku prvního tunelu po konec druhého.

na rakouské A2 při průjezdu přes Wechsel - cca. od 70.km dál na jih, nevím, jak daleko - má naopak úsekové měření vlastní portály nad dálnicí - bylo tam totiž nejspíš už dávno před zavedením mýta.

je dost rozdíl, dávat úsekové měření trvale na komunikaci o více jízdních pruzích (A2) a dočasně na rekonstruovaný úsek, kde je provoz sveden do jednoho pruhu (S6).

0/0
17.3.2016 14:09

J74a40n 42P79r84i74b39y28l 5780855377117

To jste nepochopil co jsem tím říkal. Já se tím říkal, že systém je zjevně navržen na plošné měření rychlosti a pro tento účel jsou mýtné brány ideální místo kam kamery umístit, protože už tam vše potřebné je. Ale Ťok celou dobu tvrdí, že jde o měření rychlosti jen v rekonstruovaných úsecích s omezenou rychlostí. Pro takový účel jsou úsekovky nevhodné. Budou muset snižovat rychlost vždy v celém úseku mezi jednotlivýma bránama, jinak to bude neplatné měření.

Pokud tedy bude rekonstruovaný úsek začínat třeba až 1km za mýtnou branou, bude dlouhý 6km a další mýtná brána bude až 3km za koncem opravovaného úseku, tak budou muset snížit rychlost v celém 10km úseku mezi branami.

Tend vypisovali na techniku pro osazení 30 úseků! Tady jde o nákup za desítky milionů. Nevěřím, že namontují na 30 místech úsekovky a pak je budou postupně zapínat vždy jen tam, kde se zrovna opravuje. Vždyť se opravují tak 4-5 úseků 2 roky a pak se posunou jinam. Na to by jim stačilo koupit 5 úsekovek a nechat je jednou za 2 roky přemontovat. A až skončí, tak je vyhodí? Hahaha.

Ruční radary za 200.000 kus by udělali stejnou práci, za mnohem míň pěněz a ještě by se použili po skončení rekonstrukce jinde.

Systém je zjevně navržen jako finální řešení trvalého sledování po celé délce dálnice. A nejvíc mě na tom síří, že to nedokážou říct na rovinu a celou dobu se jen vykrucují, mlží a lžou, zatímco tendr byl už vysoutěžen a technika se už montuje.

0/0
17.3.2016 15:21

O13l37d12ř25i49c55h 60J83a91n55e72č55e97k 8469376643501

o.k. tak v tom případě se bavíme o koze a o voze, sorry.

pokud Vy znáte bližší podmínky tendru a je očividné, že se ty radary mají montovat na mýtnice, tak máte naprostou pravdu. to je pro měření během oprav nepoužitelné, protože mezi dvěma mýtnicemi je zpravidla sjezd a změna nejvyšší povolené rychlosti, navíc radar potřebujete na začátku a na konci omezení a byla by opravdu náhoda, kdyby mýtnice stála zrovna tam.

já Vám říkám, že úsekovky mimo portály nad silnicí existují a pokud mají být mobilní (umístěné jen po dobu omezení), tak to tak i musí být, protože portály zpravidla nejsou tam, kam kamery potřebujete umístit.

ano pokud je tendr na 30 sad, tak je argumentace omezeními na dálnicích opravdu směšná a ano opravdu jde o trvalé řešení. stejně tak souhlasím, že měření samo o sobě je v pořádku, ale to mlžení kolem toho je naprosto špatně. ale jak jinak v ČR ;-(

jen nesouhlasím s tím, že ruční radary by udělaly stejnou práci za míň peněz. úsekový automat funguje 24 hodin denně s minimálními náklady na lidskou práci, kdyby ruční měl být ve službě nonstop, tak cenově ten automat asi dost rychle přeskočí. o spolehlivosti nemluvě.

0/0
17.3.2016 17:34

J34a73n 14P14r68i32b18y37l 5320805257277

Rucni vyjde levneji, ale musi ho nekdo obsluhovat. Automat jen rozeslou vyzvu k uhrade castky a tu neuhradi jen cca 10-20% ridicu a s temi se pak musi babrat urednik ve spravnim rizeni.

Rucni meric ma ale jednu ohromnou vyhodu. Ridice lze okamzite zastavit a krom pokuty nafasuje i body. Udela to podruhe a ma po papirech. Z automaticke usekovky kdyz prijde vyzva a uhradite, tak muzete jezdit dal, protoze body se nedavaji. Cely system rezignoval na prokazani prestupku konkretni osobe. Cele je to postavene k vyberu penez. Kdyz budete mit dost penez, tak muzete usekovkou jezdit treba kazdy den o 150kmh rychleji a nikdy o ridicak neprijdete.

0/0
17.3.2016 18:03

M25i23c25h94a56l 67C58h17a90l80u96p31a 6618440299673

Tohle by šlo analyzovat. Pokud se zjistí, že tam jedno auto jezdí pravidelně třeba 2x týdně ve stejnou dobu, tak si stačí na místě počkat, až pojede příště.

0/0
21.3.2016 23:49

J85a81n 47P46r74i77b54y22l 5320955437157

To je velmi legrační a naivní úvaha :)

0/0
22.3.2016 9:01

M93i86c26h74a45l 66C76h42a57l60u50p78a 6788560589533

Proč by to nešlo? Tady je možné všechno.

0/0
22.3.2016 10:33

J76a82n 51P34r12i49b50y49l 5430785527467

Protože jediný důvod, proč se to všechno dělá je zisk. A tohle by bylo tak náročné, že by to nebylo ziskové. Predikovat kdy tam kdo asi pojede a číhat na něj...

0/0
22.3.2016 10:36

M67i12c71h60a33l 52C23h13a63l31u85p94a 6678850209353

Číhat na jednoho ne, ale hlídky tam stejně jezdí, tak by šel upravit čas, kdy je větší šance. Těch lidí co jezdí rychleji je spousta, to se dá statisticky zpracovat a zjistit, kdy a kde má smysl se na to zaměřit.

0/0
22.3.2016 11:29

J41a67n 66P27r28i10b45y48l 5530195127537

Proč by tam ještě jezdila hlídka, když už je tam úsekovka?

0/0
22.3.2016 11:54
Foto

J45a75r41o66s24l39a73v 54R88e88z54n36i43k 1559882547965

"Vadí mě pokaždé, když někdo naše peníze nakupuje nepotřebné věci" - a pritom je to tak jednoduche, staci, aby vsichni jeli povolenou rychlosti. Ono by se celkove dalo usetrit neuveritelne mnozstvi penez vsude mozne, kdyby nebylo treba "hlidani".

0/0
18.3.2016 17:51

J56a65n 26P39r25i18b74y21l 5340285677667

Drtivá většina kamer například po Praze rychlost vůbec neměří. Jen se dokumentuje fotografie SPZ+foto řidiče a čas. Pro případ. Kdyby náhodou třeba za několik měsíců Policie pojala podezření, že jste páchal nějaký zločin, tak aby jen šáhli do databáze a zjistili si, kdy jste kde byl. To vám příjde normální? Je to masové šmírování nevinných lidí. Chcete být státem šmírován na každém rohu? To je to vaše "je třeba hlídání"? Co takhle rovnou nahrávat veškeré telefonáty? Pro případ, že by vás policie za pár měsíců začla vyšetřovat, aby si je mohli zpětně poslechnout? Nebo nelíbí? Hlídání je třeba ne?

To že vás stát bez soudního příkazu fotí na každém rohu je OK, ale že by si nahrávali i vaše telefonáty už je moc?

Pojďme dát na dálnice všude kamery a budeme neustále všem hlídat rychlost. A já jsem i pro kameru do každé domácnosti. Co když doma tlučete děti, nebo před nima mluvíte sprostě? Že kameru domů nechcete? Ale slušný člověk přeci nemá co skrývat. Co skrýváte?

0/0
22.3.2016 9:15

J32i17ř24í 50K68o66c87u89r28e80k 6375224655468

jaká změna přikázané rychlosti proboha? PŘIKÁZÁNÉ?!

0/0
17.3.2016 14:36

M51i23c40h83a72l 20C89h51a96l52u85p24a 6298660669543

Stačí snad vážený průměr - pokud je v půlce max 80 a ve zbytku 130, tak mu musí naměřit méně, než 105. Počítat se mi to nechce, ale bude to ještě méně, protože těch 80 musí jet delší čas. Takže pokud se naměří třeba 120, tak je jasné, že někde rychlost musel překročit a je celkem jedno, jestli na tom úseku s 80 nebo 130. Problém může být v tom, že sankce záleží na tom, o kolik se naměřená rychlost liší od maximální povolené, to nevím, jak u průměru řeší.

0/0
21.3.2016 23:47

J88a21n 16P86r65i81b40y85l 5730875117637

Naštěstí toto nezálezí na vašem subjektivním úsudku, ale na metodikách měření k danému měřiči a na tom, jak daný měřič Český Metrologický Ústav schválil.

A jsem si 100% jistý, že měření v úseku se změnou přikázané rychlosti není možné.

0/0
22.3.2016 9:00

M77i74c38h14a72l 78C65h60a80l50u54p56a 6758800199703

Mluvím o technickém řešení, ne co si někdo někde schválil. To jsou dvě často nesouvisející věci :-).

0/0
22.3.2016 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.