Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Traktor je prostě Zetor. K sedmdesátinám dostal italský design

Tento týden uplynulo přesně sedmdesát let od chvíle, kdy byly první tři traktory značky Zetor dodány zákazníkům. Prohlédněte si do detailu nejnovější zetor, je to koncept navržený slovutným italským studiem Pininfarina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a93n 43Z93a85p91l37e39t25a32l 3148829925516

Traktor Zetor byl jedním z mála výrobků socialistického průmyslu o který byl zájem na kapitalistickém trhu. Svědčí to o velmi dobré kvalitě a zpracování. V tehdejších JZD dostávaly fakt zabrat, nešetrné zacházení běžného traktoristy, nedostatečná údržba ale traktor Zetor se s takovým macešským zacházením úspěšně vyrovnával. Jezdil pořád, do dílen šel jen po zvlášť hrubém zacházení anebo po nehodě. Když dosloužil koupil si ho zpravidla nějaký družstevník na záhumenku a pokud ho nenechal dlouhé roky stát na dešti bez údržby, slouží dodnes a přežije ještě několik generací drobného sedláka.

Větší sedláci si kupují nové typy váhově a výkonově někde jinde ale ty staré Zetory 25, 30-11, 40-11, Zetor 50 Super, Zetor Crystal nebo Zetor 72-45 jezdí v rukou menších zemědělců pořád. S většími Zetory 120-45, 121-45, 160-45 se setkávám v profesionálním nasazení běžného denního výrobního procesu dodnes vedle těch ToKo, Fergusonů John Derre a nijak nezaostávají, jen ten komfort není takový jak u jejich moderních kolegů. Na starých Zetorech se ale učí traktorističtí začátečníci, snáší totiž hrubší zacházení a tolerují méně zkušeného traktoristu na rozdíl od těch moderních strojů, které jsou parametrově někde jinde, ale též potřebují o řád dokonalejší údržbu a obsluhu zkušenějšího traktoristy.

Traktor Zetor je prostě nezmar a do toho šrotu nepůjde snad nikdy, možná ani za sto roků, mnoho jich má stovku v půlce a pořád jezdí. Kde budou za tu dobu dnešní "moderní" traktory, to je velká otázka?

+6/0
20.3.2016 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.