Diskuze

OBRAZEM: Traktor je prostě Zetor. K sedmdesátinám dostal italský design

Tento týden uplynulo přesně sedmdesát let od chvíle, kdy byly první tři traktory značky Zetor dodány zákazníkům. Prohlédněte si do detailu nejnovější zetor, je to koncept navržený slovutným italským studiem Pininfarina.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J14o63s13e44f 58M96i79k57i48n

21. 3. 2016 19:35

Ve videu pěti stupňová převodovka s třístupňovým násobičem dává 30 rychlostí;-D

0 0
možnosti
JS

tak těch 30 rychlostí je správně. Lepší formulace by asi byla "při jízdě dopředu i vzad lze využít celkem 30 rychlostí". A ještě lépe "15 dopředu a 15 vzad" ;-)

0 0
možnosti
RK

Teda čumim, design je super!

(ale u traktoru to není to nejdůležitější).

2 0
možnosti
JK

Design se povedl. Je to moderní, pěkné a povedené. Jen se bojím toho, že se časem najde nějaký imbecil, který začne tvrdit, že do traktoru je ideální tříválcový diesel o objemu 1.2 L s šesti turby.;-(

0 0
možnosti
JS

Zetor dělal i dvouválcové traktrory. ;-)

Turba se v traktorech běžně používají. Tříválcové traktory se samozřejmě výráběly a vyrábějí a Zetor do nové řady tříválec taky chystá, jen asi nebude mít objem 1.2. Hobby farmář samozřejmě šestiválcový traktor nepotřebuje.....

0 0
možnosti
JZ

Traktor Zetor byl jedním z mála výrobků socialistického průmyslu o který byl zájem na kapitalistickém trhu. Svědčí to o velmi dobré kvalitě a zpracování. V tehdejších JZD dostávaly fakt zabrat, nešetrné zacházení běžného traktoristy, nedostatečná údržba ale traktor Zetor se s takovým macešským zacházením úspěšně vyrovnával. Jezdil pořád, do dílen šel jen po zvlášť hrubém zacházení anebo po nehodě. Když dosloužil koupil si ho zpravidla nějaký družstevník na záhumenku a pokud ho nenechal dlouhé roky stát na dešti bez údržby, slouží dodnes a přežije ještě několik generací drobného sedláka.

Větší sedláci si kupují nové typy váhově a výkonově někde jinde ale ty staré Zetory 25, 30-11, 40-11, Zetor 50 Super, Zetor Crystal nebo Zetor 72-45 jezdí v rukou menších zemědělců pořád. S většími Zetory 120-45, 121-45, 160-45 se setkávám v profesionálním nasazení běžného denního výrobního procesu dodnes vedle těch ToKo, Fergusonů John Derre a nijak nezaostávají, jen ten komfort není takový jak u jejich moderních kolegů. Na starých Zetorech se ale učí traktorističtí začátečníci, snáší totiž hrubší zacházení a tolerují méně zkušeného traktoristu na rozdíl od těch moderních strojů, které jsou parametrově někde jinde, ale též potřebují o řád dokonalejší údržbu a obsluhu zkušenějšího traktoristy.

Traktor Zetor je prostě nezmar a do toho šrotu nepůjde snad nikdy, možná ani za sto roků, mnoho jich má stovku v půlce a pořád jezdí. Kde budou za tu dobu dnešní "moderní" traktory, to je velká otázka?

6 0
možnosti
VS

Doby, kdy Zetor byl Zetor na špici v technice a konstrukčních nápadech, je nenávratně pryč. Dnes je to slušná značka, představující takovou Dacii mezi traktory. A design na tom nezmění vůbec nic. Je to prostě skládačka z nepůvodních dílů a podsestav.

1 0
možnosti

bohužel máš pravdu.

Stejně jako např. Tatra bude časem těžit jen z nostalgie a historie úspěchu

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
RK

Také jsem si to pustil.

0 0
možnosti
JS

tak pokud to všechno uvnitř bude na stejné úrovni jako to vnější "pozlátko", bude to super.

0 0
možnosti
TC

T45o23m85a61s 48C12e64n40e17k

18. 3. 2016 21:17

To je konečně pořádný SUV do města.

5 0
možnosti
MK

Design hezký, ale na to to nejezdí. Už vidím traktor, který má zaslepené otvory po designových světlech a místo nich standardní hranatá nebo kulatá světla, bo nejsou love a jezdit to musí.

0 0
možnosti
RK

Řešení je nerozbíjet ty původní.....

0 0
možnosti
LH

L52u67d29ě59k 87H44u53b94k72a

18. 3. 2016 20:13

Nevypadá to špatně, ale je to hodně podobné ostatním současným traktorům.

Dle mého jsou nejhezčí Crystaly 12x45

3 0
možnosti