- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve videu pěti stupňová převodovka s třístupňovým násobičem dává 30 rychlostí
tak těch 30 rychlostí je správně. Lepší formulace by asi byla "při jízdě dopředu i vzad lze využít celkem 30 rychlostí". A ještě lépe "15 dopředu a 15 vzad"
Teda čumim, design je super!
(ale u traktoru to není to nejdůležitější).
Design se povedl. Je to moderní, pěkné a povedené. Jen se bojím toho, že se časem najde nějaký imbecil, který začne tvrdit, že do traktoru je ideální tříválcový diesel o objemu 1.2 L s šesti turby.
Zetor dělal i dvouválcové traktrory.
Turba se v traktorech běžně používají. Tříválcové traktory se samozřejmě výráběly a vyrábějí a Zetor do nové řady tříválec taky chystá, jen asi nebude mít objem 1.2. Hobby farmář samozřejmě šestiválcový traktor nepotřebuje.....
Traktor Zetor byl jedním z mála výrobků socialistického průmyslu o který byl zájem na kapitalistickém trhu. Svědčí to o velmi dobré kvalitě a zpracování. V tehdejších JZD dostávaly fakt zabrat, nešetrné zacházení běžného traktoristy, nedostatečná údržba ale traktor Zetor se s takovým macešským zacházením úspěšně vyrovnával. Jezdil pořád, do dílen šel jen po zvlášť hrubém zacházení anebo po nehodě. Když dosloužil koupil si ho zpravidla nějaký družstevník na záhumenku a pokud ho nenechal dlouhé roky stát na dešti bez údržby, slouží dodnes a přežije ještě několik generací drobného sedláka.
Větší sedláci si kupují nové typy váhově a výkonově někde jinde ale ty staré Zetory 25, 30-11, 40-11, Zetor 50 Super, Zetor Crystal nebo Zetor 72-45 jezdí v rukou menších zemědělců pořád. S většími Zetory 120-45, 121-45, 160-45 se setkávám v profesionálním nasazení běžného denního výrobního procesu dodnes vedle těch ToKo, Fergusonů John Derre a nijak nezaostávají, jen ten komfort není takový jak u jejich moderních kolegů. Na starých Zetorech se ale učí traktorističtí začátečníci, snáší totiž hrubší zacházení a tolerují méně zkušeného traktoristu na rozdíl od těch moderních strojů, které jsou parametrově někde jinde, ale též potřebují o řád dokonalejší údržbu a obsluhu zkušenějšího traktoristy.
Traktor Zetor je prostě nezmar a do toho šrotu nepůjde snad nikdy, možná ani za sto roků, mnoho jich má stovku v půlce a pořád jezdí. Kde budou za tu dobu dnešní "moderní" traktory, to je velká otázka?
Doby, kdy Zetor byl Zetor na špici v technice a konstrukčních nápadech, je nenávratně pryč. Dnes je to slušná značka, představující takovou Dacii mezi traktory. A design na tom nezmění vůbec nic. Je to prostě skládačka z nepůvodních dílů a podsestav.
bohužel máš pravdu.
Stejně jako např. Tatra bude časem těžit jen z nostalgie a historie úspěchu
tak pokud to všechno uvnitř bude na stejné úrovni jako to vnější "pozlátko", bude to super.
Design hezký, ale na to to nejezdí. Už vidím traktor, který má zaslepené otvory po designových světlech a místo nich standardní hranatá nebo kulatá světla, bo nejsou love a jezdit to musí.
Řešení je nerozbíjet ty původní.....
Nevypadá to špatně, ale je to hodně podobné ostatním současným traktorům.
Dle mého jsou nejhezčí Crystaly 12x45