Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89i45l46o13š 23R45u78f29e67r 3989455762556

Například Tesla má dojezd téměř 500km a nabití do půl hodiny už dnes, zdroj:: http://autosalon.iprima.cz/

0/0
19.3.2016 23:29

M10a82r55t40i47n 81K91a19r80á71s10e10k 9578663298858

Akorst stoji ores 3 mega

0/0
20.3.2016 10:31

Z42d40e79n17ě15k 48D16u93b55e45c77k68ý 3427284320268

Tesla X P90D

143750 USD

172000 Euro

166200 CHF

Ceny v jednotlivých zemích (Euro=Německo) ve stejné výbavě podle konfigurátoru.

0/0
21.3.2016 10:09

M18a74r92e36k 65M51a47l77ý 1442818281450

Žádný test dojezdu v Autosalonu na Primě neproběhl. Jenom tak letmo se tam redaktor zmínil, že ten dojezd blízký udávanému dojezdu lze dosáhnout při ideálních klimatických podmínkách, když se jezdí defenzivně, nebrzdí se, ale rekuperuje a ideálně, když se ani netopí a neběží klíma. Reálný dojezd, pokud se člověk s autem "nezžije" (přeloženo pokud se mu totálně nepřizpůsobí) a jezdí jak je normálně zvyklý, je tak polovina udávaného dojezdu. A pokud jede po dálnici a využívá potenciál těch 500 nebo kolik koní, tak dojde šťáva do 200km!

0/0
21.3.2016 15:11
Foto

J46i54ř55í 26D92v86o37ř28á37k 5705169930878

Ne téměř , ale až . K nabití zásuvka 63 A . V Praze , možná ještě někde má být dobíjecí místo .P.S. 63 A zásuvku možná najdeš možná ve větších firmách , ale tam to nedobiješ .

0/0
21.3.2016 18:08

M98i93r69e22k 58G90a58j55e90r 5341636409620

"Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti." - Myslim si, ze se toho nemusi obavat. Neco za 5 let stvori, nasadi tomu cenovku 720 tisic, nikdo si to nekoupi a vsichni budou spokojeni.

0/−1
19.3.2016 16:13

V43í93ť61a 45K35r86u13t69i49š 1100294845817

Dojezd 500 km, nabití za 15 minut a cena nižší, než za klasické auto? Za 5 let? Trošku sci-fi.

+1/0
18.3.2016 23:45

T15o98m93á54š 12Z80e15m36a71n 3815348294525

Ledy když baterii nahradíte nádrží na elektrolit a el. článkem. Pak možná.

0/0
19.3.2016 0:20

M32a71r53t21i89n 25K62a58r91á74s82e12k 9838133338488

No to je trochu problem - infrastrukturu pro EV ma doma kazdy kdo ma domek nebo garaz, infrastruktura pro auta "na elektrolyt" neexistuje...

0/0
21.3.2016 15:36

T98o74m84á40š 52Z90e64m10a88n 3535588134905

Když jsou ty elektromobily tak skvělé a jednoduché (jedna pohyblivá součástka, jak propagátoři tvrdí), tak proč není trh už dávno zaplaven malými elektroauty od města v cenách 150-200 tis. kč?

Jednu z překážek rozvoje vidím v tom že stále většina lidí má jen jedno univerzální auto - což by elektromobil z 80% cest splňoval, ale těch zbývajících 20% ho zcela vylučuje a nemá pro ně smysl mít auta dvě. A pak fakt, že většina populace žije v bytech a tedy si auto přes noc nenabije...

Zatím se mi nejperspektivněji jeví auto u kterého se místo dobíjení po drátě dolévají dva elektrolity.

+2/0
18.3.2016 21:02

L61u68k42á91š 12V24a58ň58u58r83a 1655354883403

Cena elektropohonu s menicem je srovnatelna s cenou spalovaciho motoru a prevodovky. Cena baterií je pak bohuzel ta nejvyssi polozka. Ale pokud mam za Nisan v elektro dat 720tis. a za verzi se spalovacim 360tis. tak je to hodne nesrovnatelne.

+1/0
18.3.2016 21:02
Foto

J26i90ř70í 97D56v65o37ř95á96k 5935759610678

Dokud nebudou el. akumulátory o minimálně řád ekonomičtější ( účinnost , cena , váha ) , budou elektromobily prakticky stejně využitelné , jako v době svého zrodu . Žádná hromadná výroba , dotace, nebudou mít dlouhodobý vliv na jejich využití. Sice se každou chvíli objevují senzační články o nějakém superakumulátoru , ale skutek nějak utek .

+2/−2
18.3.2016 18:10

M71a63r67t41i21n 70K95a33r41á89s10e69k 9538743888248

Minimalne o rad? To snad opravdu potreba neni...

0/0
20.3.2016 10:33

M18a58r51t22i74n 72K39a89r95á91s75e94k 9648733668408

Akumulator ma ucinnost pres 90% - o rad lepsi jakoze by mel mit ucinnost 900%? to uz by to bylo petrpetuum mobile a nebylo by treba baterky v zasade.

Nakladova cena 20kWh baterky (ktera staci na male primestske auto s dojezdem realnych 100km) stoji dneska cca 70 000, aby EV mely uspech tak bych rekl ze ta cena opravdu nemusi spadnou minimalne na 7 000, vaha to same)

0/0
21.3.2016 15:32
Foto

J43i52ř93í 89D27v72o93ř39á64k 5975359890118

Bosch : Akumulátor 14,4V LI-Ion - DIY 1,5Ah (PSR14,4LI, PSR14,4LI-2, PSB14,4Li-2, PML LI) , cena 1 500 Kč .Ideálně 21,6 Wh. Jaký typ akumulátorů používají elektroauta ?

0/0
21.3.2016 18:03

M54a80r75t22i87n 47K52a63r85á93s41e73k 9708483458758

Jakou vidite sebemensi siuvislost s cenou ND k vrtacce s velkoobchodni cenou akumulatoru do aut? To je jeste vetsi blbost nez kdybych rekl ze auta od hondy nemuzou levnejsi nez 2 miliony, protoze jen blby filtr pevnych castic se prodava za 150 000

0/0
21.3.2016 20:59
Foto

J41i58ř74í 59D65v26o58ř83á71k 5515239290858

Tak minimálně stejný typ aku , plus velkosériová , hromadná výroba , různí výrobci , cena prakticky stejná .Samozřejmě filtr pevných částic možná stojí pro určitý typ auta 150 000 včetně čidel .( C 5 asi 11 000Kč ) .

0/0
22.3.2016 19:57

J24i49ř82í 38B45o25č25e63k 6179264315126

jj, platforma vw takže to zase bude vážit 2 tuny. Paráda.

0/−1
18.3.2016 17:01

M53a49r20t30i29n 77K36a28r96á16s32e75k 9338833948958

No tak E-golf, coz je jen "nouzova predelavka spalovaku" vazi tunu a pul, nevim proc od zacatku planovane elektroauto, ktere se bude vyrabet za 5 let melo vazit vice?

+1/0
18.3.2016 17:12
Foto

J14i69ř73í 28D65v48o46ř21á13k 5385559320818

Podívej se na hmotnost jedničkového a současného golfa .

0/0
21.3.2016 18:17

R68a25d36e71k 15N26o16v38a64k 9924243949310

Znalejší poraďte s hypotetickým příkladem:

Mám elektroauto, umí i rekuperaci, dejme tomu že je to standard.

Mám k němu přídavný spalovací motor, jehož využití je čistě jen pro dobíjení instalovaných baterií při provozu vozidla - pro příklad delší služební cesta. Jinak stacionární dobíjení ze zásuvky/indukcí.

Bylo by efektivní vyrábět takové auto? Co zatížení životního prostředí?

Dle mého dobíjecí spalovací motor by nemusel být vůbec velký, mohl by být i "ekologický", jak by se teoreticky mohla zvýšit dojezdová vzdálenost?

Díky

0/0
18.3.2016 16:53

M79a90r72t58i54n 49K28a21r92á42s96e65k 9638173378178

Pomocny elektromotor je obecne problem - musi byt relativne velky aby daval v optimalnich podminkach nejakych 30 KW (tzn aby udrzel auto na dalnicni rychlosti pri vybitych baterkach), k tomu je potreba generator a nadrz na palivo - to vse stoji jednak penize (to je problem, protoze elektroauta jsou uz tak drahe) jednak prostor (toho maji elektroauto kvuli velkym baterkam malo) a hmotnost (elektroauta jsou uz tak tezke).

Jinak ale jsou automobilky ktere takove auta delaji - BMW dela i3 coz je elektroauto s pridavnym motorkem, a chevrolet delal a bude delat Volt (coz je opet v zasade elektroauto s pridavnym motorem), nicmene obe auta stoji dost pres milion...

+3/0
18.3.2016 17:16

R91a73d55e54k 58N81o78v59a70k 9174773669410

Díky za informace, REx u i3, to je co jsem hledal.

0/0
19.3.2016 20:37
Foto

M20a55r77t95i85n 57L72ö62w 8584875367212

vygooglete plugin hybrid.

0/−1
18.3.2016 17:17

M87a35r27e70k 18M96a88l97ý 1452898471680

To je ale něco úplně jiného.

0/0
21.3.2016 15:14

M45i49r10e40k 12G50a76j81e85r 5101476639100

Tak Chevrolet uz s tim ma dlouholete zkusenosti. Staci se ted zeptat lidi, kteri vlastni delsi dobu Chevy Volt, zda maji v planu si znovu koupit takove auto.

0/0
19.3.2016 16:18

J78á15n 43K74o58t13ú46č 2446664328636

"Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí." >> To je zvláštne. Dnes v centrách našich miest možno čoraz častejšie vidieť veľké, ťažke a vysoké tanky. :)

0/0
18.3.2016 16:27

M18a50r72t28i78n 30K51a72r85á41s56e85k 9268703218818

To ze jich tam hodne neznamena ze se tam hodi ne?

+1/0
18.3.2016 16:43

M16i50r20e50k 71G26a91j13e63r 5241496429520

Znamena to jen to, ze lidem, kteri jezdi i mimo mesta (coz jsou prakticky vsichni), se nevyplati vlastnit druhe auto na cesty jen do mesta. A jiste by se vam nelibilo, kdyby parkovalo ve mestech, kde ti lide bydli, temer 2x vice aut.

0/0
19.3.2016 16:21

S13t12a23n84i91s88l38a32v 96R61o44s36e60c31k53ý 9925889721629

Jen počkejte, až stát bude muset řešit propad ze spotřebních daní a zvýší zdanění kde čeho včetně elektřiny.

0/0
18.3.2016 16:15
Foto

M75a96r95t33i25n 60L47ö26w 8474195137382

O tom asi nikdo nepochybuje ze jezdeni elektromobilem casem nebude o nic levnejsi nez benzin nebo nafta. Ale aspon se bude dat zit i v centrech mest.

+1/0
18.3.2016 16:17

J87a97n 69F83r28o70l92í36k 6416870835544

Nevidím problém s provozem dnešních aut s katalyzátory. Jediný čmoud přináší staré autobusy MHD, náklaďáky a stavební stroje. A také naftové osobáky s vykuchaným filtrem sazí a motory po smrti, za kterými se valí oblaha nespálené nafty. U benzínu pak auta, kterým odešlo turbo.

+1/0
18.3.2016 16:54
Foto

M15a83r89t49i71n 97L23ö89w 8604725457552

Ani katalyzator tusim neresi NOx, a ten produkuji uz i moderni turbobenziny. Plus prach z brzdoveho oblozeni - elektromobily brzdi predevsim rekuperaci. O odstranenem DPf nemluve.

0/0
18.3.2016 17:27

M79i86c61h46a75l 50S29t28e68b72l45o 5669761124817

Jen to ne;-€Rv

Žádný zbytečný a trapný elektromobily...to je jen trapná moda.;-€

0/−4
18.3.2016 15:48
Foto

M98a61r40t73i91n 52L90ö48w 8354215747272

Jsou super. Mame jeden pujcovaci pred kancelari - na pojizdku po meste parada (Peugeot Ion). Jen porizovaci cena neni super ani trochu. Ale to se muze za 6 let zmenit.

+3/0
18.3.2016 16:06

M33a28r52t64i51n 51K89a96r66á33s27e84k 9218693248808

Tak uz dneska se da poridit male auto za cenu o tretinu nizsi nez nedavno iOn (cenokovaa cena VW UP 600 000 a pod 600 000 sezene i skladovky nissanu leaf, coz je o dve tridy vetsi auto). Samo porad to neni zadna lidovka, ale postupne se to dostava do cen, kdy uz o tom muzou zacit uvazovat i "bezni lidi" ne jen fanousci a ti co to berou jako stylovku, za kterou jsou ochotni zaplatit...

0/0
18.3.2016 16:20
Foto

M68a26r23t46i88n 98L61ö59w 8864805927642

Za to co umi ten Ion bych osobne nezaplatil vic nez 200000. Proste vozitko na dojeti z periferie do mesta, na nakup a domu k zasuvce. Takze jen jako druhe auto do rodiny nebo s tim ze na delsi cestu si musite pujcit neco jineho/pouzit hd...

+1/0
18.3.2016 16:37

M40a61r49t70i57n 27K11a75r14á31s93e75k 9798453578808

Tak iOn bych osobne taky nekoupil (za 200 mozna). Jinkat tyhle auta jsou proste jasne 2. auta do rodiny (UP, iOn) - cenove to zatim bohuzel nevychazi (i kdyz treba u UPu nekteri tvrdi ze se jim to vyplati - ono ten eUP ma vybavu jak spalovak v cene dost pres 400 000, navic "odpich" lepsi nez spalovaky - takze kdyz se srovna takto, tak se to i muze nekomu "vyplatit").

Nicmene jak jsem uz psal - pri masove produkci neni pro dnesni vysoke ceny EV nejaky zasadni duvod...

+2/0
18.3.2016 16:41

M75a29r14t77i70n 31K32a22r74á85s27e71k 9688643838588

Pro predstavu, kolik elektriny by tak bylo potreba na masovou elektromobilitu v CR (nez se tu vytasi fantamagoristi s potrebou stavby dalsich 10 temelinu).

Pokud by CR treba mela ambici ve strednedobem horizontu nahradit 50% soobnich aut elektromobily (predpokladejme ze tech 50% aut by znamenalo zaroven cca 50% ujetych km).

Spotreba paliv pro osobni auta v CR je asi 4 miliardy litru (benzin + nafta), pri 50% nahrazeni bychom museli tedy nahradit 2 miliardy litru PHM elektrionu.

Realna spotreba auta nizsi stredni tridy, u cloveka ktery jezdi na pohodu je cca 6 litru PHM na 100 (benzin trochu vic, nafta mene), elektroauto nizsi stredni ma spotrebu mezi 16 - 20 kWh, pocitejme 18kWh na 100 - tim dostaneme jednoduchy prepocet ze 1 litr paliva nahradi cca 3 kWh elektriny.

Prepocet je trochu zjednoduseni, protoze pri prenosu elektriny dochazim sice k relativne malym ale rozhodne ne zanedbatelnym ztratam, na durhou stranu na vyrobu fosilnich paliv a jejich distribuci s taky spotrebuje nemalo energie - v zasade by se tyto efekty meli cca vykompenzovat.

Tedy nahradou za 2 miliard ropnych paliv je cca 6 TWh elektricke energie - pro srovnani JETE vyrobi cca 14 miliard TWh rocne a CR vyvazi stabilne pres 15 TWh rocne.

+6/0
18.3.2016 12:20

J85a59n 45P26a62ř68í67z20e92k 9196590747496

Myslím, že na distribuci paliv se spotřebuje víc, protože se musí palivo dovézt ke každé benzínce, zatímco tepelné elektrárny se zásobují pomocí velkých objemů vlakem nebo lodí.

A zásobování jaderné elektrárny představuje o mnoho řádů menží objem.

+1/0
18.3.2016 12:28

M42a10r41t28i84n 40K81a12r31á43s18e48k 9748843408548

No ja to resim az na urovni rafinerie - benzinka a elektrarna-auto, protoze se statistikou takovych spotreb pocitam.

Netroufam si odhadnout jestli to vyjde lepe u elektriny nebo u ropadku, dopad na vypocet ale bude velmi maly (zase one distribuce elektriny ma svoje ztraty, mezi elektrarnou a baterkou auta to muze byt v pohode 20%)

0/0
18.3.2016 12:35

O42n20d30ř71e17j 26K44r28y94š21t18o18f 6203671

Nejvyšší čas začít nakupovat akcie ČEZU.:-P

+1/0
18.3.2016 15:41

M21a55r81t78i73n 54K98a85r37á81s80e37k 9528503958518

Mala oprava - JETE vyrabi cca 14 TWh elektriny rocne, samozrejme ne 14 miliard TWh rocne :-D

+1/0
18.3.2016 15:46
Foto

J76i38ř23í 76D81v88o86ř67á33k 5975819450168

Tak , jestli chceš nahradit 50 % aut elektromobily , tak to určitě neznamená 50 % najetých kilometrů . Elektromobily budou kupovat lidi , kteří mají peníze na nová auta a pravděpodobně najedou daleko víc kilometrů. Pak už stačí jenom dořešit plynulé dobíjení během celého dne , popřípadě nějaké skladování el. energie.

0/0
18.3.2016 16:43

M76a31r70t43i19n 87K36a69r10á40s40e67k 9148373488448

Na druhou stranu elektroauta jsou dneska vhodne hlavne na mensi dojizdecky, a jako takove to auto nikdy nenajede moc vysokou rocni kilometraz (takovi obchodaci co jezdi 60 tisic a vice elektrou urcite jezdit nebudou a takovych lidi neni malo).

Jinak EV se dobiji hlavne v noci, kdy je zatez site cca o tretinu mensi nez ve dne a nektere zdroje jsou v noci utlumene kvuli prebytku kapacit - tzn v zasade je pro nocni dobijeni EV jeste dalsi volna vyrobni kapacita!

Jinak je jasne ze v infrastrukture by pro plne nahrazeni fosilnich paliv elektrinou (v daleke budoucnosti i pro dalkovou dopravu) muselo asi dojit k urcitym zmenam (ty se ale planuji uz dele - smart grid apod)

0/0
18.3.2016 16:48

J64a74n 48F75r28o82l93í41k 6386780335864

Je to jako vždy i o infrastruktuře. Zásuvka z každého paneláku asi nepůjde. A dokud je elektromobil díky váze baterií podstatně těžší než jednoduchý atmosférický benzin je to také mrhání energií.

0/0
18.3.2016 16:57

M57a79r91t18i92n 19K16a20r46á27s63e24k 9358513458968

No tak sidliste jsou problem, tam to v neblizsich letech nebude na poradu dne. Ale jako co se tyce mrhani energiii - tak elektromotor ma obri efektivitu, spalovak mizernonu....

0/0
18.3.2016 17:02

M54a72r53t49i52n 13K57a59r15á26s32e81k 9898423648848

No ony ty baterie pro maly elektromobil nejsou zas tak drahe - pro nejake mestske vozitko typu citigo, nebo teoreticky i fabka staci 20kWh baterka (coz na denni jezdeni do 100km staci s rezervou, na dalkove jizdy elektro podle me jeste dlouho nebude). V dnesnich cenach stoji automobilova baterka cca 3500 za kWh tedy v tomto pripade 70 000, a ceny padaji kazdy rok.... Ostatni casti elektroaut moc drahe nejsou (elektropohon by mel byt lenvejsi nez klasicky spalovaci).

To co prodrazuje elektroauta je to, ze jsou porad velmi male serie, pokud by se daly vyrabet podobne efektivne jako spalovaci auta, tak nevidim moc duvodu, proc by se nemohla auta jako citigo nebo fabia dostat na cenu uz od 300 - 350 tisic kc.

+5/0
18.3.2016 12:03
Foto

J10i77ř89í 17D32v47o58ř96á27k 5115269100598

Nějaký zdroj ceny baterií ?

0/0
18.3.2016 16:46

M22a34r82t84i49n 67K83a39r80á83s10e29k 9868903698368

No daji se najit clanky v anglictine, samozrejme presne ceny nejsou verejne zname, ale napriklad chevrolet Bolt by mel mit akumulatory od LG Chem v cene 150dolaru/kWh (vyroba ma zacit letos), Tesla chce srazit vlastnimi kapacitami cenu baterii na 100 dolaru za kWh...

+1/0
18.3.2016 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.