Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i23l48o83š 90R36u69f44e88r 3439895112166

Například Tesla má dojezd téměř 500km a nabití do půl hodiny už dnes, zdroj:: http://autosalon.iprima.cz/

0/0
19.3.2016 23:29

M39a95r33t56i94n 72K29a78r70á52s39e50k 9178813158648

Akorst stoji ores 3 mega

0/0
20.3.2016 10:31

Z91d93e84n26ě53k 23D31u48b88e84c52k83ý 3707404760208

Tesla X P90D

143750 USD

172000 Euro

166200 CHF

Ceny v jednotlivých zemích (Euro=Německo) ve stejné výbavě podle konfigurátoru.

0/0
21.3.2016 10:09


M64a14r77e28k 94M86a68l37ý 1932818441700

Žádný test dojezdu v Autosalonu na Primě neproběhl. Jenom tak letmo se tam redaktor zmínil, že ten dojezd blízký udávanému dojezdu lze dosáhnout při ideálních klimatických podmínkách, když se jezdí defenzivně, nebrzdí se, ale rekuperuje a ideálně, když se ani netopí a neběží klíma. Reálný dojezd, pokud se člověk s autem "nezžije" (přeloženo pokud se mu totálně nepřizpůsobí) a jezdí jak je normálně zvyklý, je tak polovina udávaného dojezdu. A pokud jede po dálnici a využívá potenciál těch 500 nebo kolik koní, tak dojde šťáva do 200km!

0/0
21.3.2016 15:11

J19i43ř82í 53D63v78o96ř49á15k 5845619260738

Ne téměř , ale až . K nabití zásuvka 63 A . V Praze , možná ještě někde má být dobíjecí místo .P.S. 63 A zásuvku možná najdeš možná ve větších firmách , ale tam to nedobiješ .

0/0
21.3.2016 18:08

M83i66r20e30k 44G17a39j74e28r 5851136149860

"Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti." - Myslim si, ze se toho nemusi obavat. Neco za 5 let stvori, nasadi tomu cenovku 720 tisic, nikdo si to nekoupi a vsichni budou spokojeni.

0/−1
19.3.2016 16:13

V69í14ť34a 56K31r70u77t59i39š 1550114985307

Dojezd 500 km, nabití za 15 minut a cena nižší, než za klasické auto? Za 5 let? Trošku sci-fi.

+1/0
18.3.2016 23:45

T91o43m36á15š 79Z52e61m53a21n 3305588174585

Ledy když baterii nahradíte nádrží na elektrolit a el. článkem. Pak možná.

0/0
19.3.2016 0:20

M74a15r95t90i56n 79K49a76r19á91s25e57k 9628893478238

No to je trochu problem - infrastrukturu pro EV ma doma kazdy kdo ma domek nebo garaz, infrastruktura pro auta "na elektrolyt" neexistuje...

0/0
21.3.2016 15:36

T54o21m19á30š 24Z25e94m47a22n 3165608514425

Když jsou ty elektromobily tak skvělé a jednoduché (jedna pohyblivá součástka, jak propagátoři tvrdí), tak proč není trh už dávno zaplaven malými elektroauty od města v cenách 150-200 tis. kč?

Jednu z překážek rozvoje vidím v tom že stále většina lidí má jen jedno univerzální auto - což by elektromobil z 80% cest splňoval, ale těch zbývajících 20% ho zcela vylučuje a nemá pro ně smysl mít auta dvě. A pak fakt, že většina populace žije v bytech a tedy si auto přes noc nenabije...

Zatím se mi nejperspektivněji jeví auto u kterého se místo dobíjení po drátě dolévají dva elektrolity.

+2/0
18.3.2016 21:02

L58u83k75á48š 72V95a72ň63u48r97a 1305584523813

Cena elektropohonu s menicem je srovnatelna s cenou spalovaciho motoru a prevodovky. Cena baterií je pak bohuzel ta nejvyssi polozka. Ale pokud mam za Nisan v elektro dat 720tis. a za verzi se spalovacim 360tis. tak je to hodne nesrovnatelne.

+1/0
18.3.2016 21:02

J51i20ř57í 27D61v23o40ř65á18k 5485859440588

Dokud nebudou el. akumulátory o minimálně řád ekonomičtější ( účinnost , cena , váha ) , budou elektromobily prakticky stejně využitelné , jako v době svého zrodu . Žádná hromadná výroba , dotace, nebudou mít dlouhodobý vliv na jejich využití. Sice se každou chvíli objevují senzační články o nějakém superakumulátoru , ale skutek nějak utek .

+2/−2
18.3.2016 18:10

M19a57r77t50i29n 96K43a60r17á49s18e89k 9928733588168

Minimalne o rad? To snad opravdu potreba neni...

0/0
20.3.2016 10:33

M23a87r71t70i42n 53K36a64r87á97s37e12k 9918753368618

Akumulator ma ucinnost pres 90% - o rad lepsi jakoze by mel mit ucinnost 900%? to uz by to bylo petrpetuum mobile a nebylo by treba baterky v zasade.

Nakladova cena 20kWh baterky (ktera staci na male primestske auto s dojezdem realnych 100km) stoji dneska cca 70 000, aby EV mely uspech tak bych rekl ze ta cena opravdu nemusi spadnou minimalne na 7 000, vaha to same)

0/0
21.3.2016 15:32

J37i46ř63í 16D69v56o11ř61á19k 5315439700488

Bosch : Akumulátor 14,4V LI-Ion - DIY 1,5Ah (PSR14,4LI, PSR14,4LI-2, PSB14,4Li-2, PML LI) , cena 1 500 Kč .Ideálně 21,6 Wh. Jaký typ akumulátorů používají elektroauta ?

0/0
21.3.2016 18:03

M37a67r49t80i59n 94K59a24r72á26s64e30k 9238613308688

Jakou vidite sebemensi siuvislost s cenou ND k vrtacce s velkoobchodni cenou akumulatoru do aut? To je jeste vetsi blbost nez kdybych rekl ze auta od hondy nemuzou levnejsi nez 2 miliony, protoze jen blby filtr pevnych castic se prodava za 150 000

0/0
21.3.2016 20:59

J41i67ř41í 23D55v61o56ř20á52k 5455659860208

Tak minimálně stejný typ aku , plus velkosériová , hromadná výroba , různí výrobci , cena prakticky stejná .Samozřejmě filtr pevných částic možná stojí pro určitý typ auta 150 000 včetně čidel .( C 5 asi 11 000Kč ) .

0/0
22.3.2016 19:57

J61i20ř19í 65B25o60č39e87k 6309414795756

jj, platforma vw takže to zase bude vážit 2 tuny. Paráda.

0/−1
18.3.2016 17:01

M47a63r30t97i85n 55K93a79r91á76s63e12k 9568913748218

No tak E-golf, coz je jen "nouzova predelavka spalovaku" vazi tunu a pul, nevim proc od zacatku planovane elektroauto, ktere se bude vyrabet za 5 let melo vazit vice?

+1/0
18.3.2016 17:12

J38i38ř23í 38D72v14o21ř15á54k 5635969100908

Podívej se na hmotnost jedničkového a současného golfa .

0/0
21.3.2016 18:17

R79a21d36e60k 46N18o96v35a21k 9664893719160

Znalejší poraďte s hypotetickým příkladem:

Mám elektroauto, umí i rekuperaci, dejme tomu že je to standard.

Mám k němu přídavný spalovací motor, jehož využití je čistě jen pro dobíjení instalovaných baterií při provozu vozidla - pro příklad delší služební cesta. Jinak stacionární dobíjení ze zásuvky/indukcí.

Bylo by efektivní vyrábět takové auto? Co zatížení životního prostředí?

Dle mého dobíjecí spalovací motor by nemusel být vůbec velký, mohl by být i "ekologický", jak by se teoreticky mohla zvýšit dojezdová vzdálenost?

Díky

0/0
18.3.2016 16:53

M27a84r56t17i18n 33K85a27r58á91s27e50k 9128423528248

Pomocny elektromotor je obecne problem - musi byt relativne velky aby daval v optimalnich podminkach nejakych 30 KW (tzn aby udrzel auto na dalnicni rychlosti pri vybitych baterkach), k tomu je potreba generator a nadrz na palivo - to vse stoji jednak penize (to je problem, protoze elektroauta jsou uz tak drahe) jednak prostor (toho maji elektroauto kvuli velkym baterkam malo) a hmotnost (elektroauta jsou uz tak tezke).

Jinak ale jsou automobilky ktere takove auta delaji - BMW dela i3 coz je elektroauto s pridavnym motorkem, a chevrolet delal a bude delat Volt (coz je opet v zasade elektroauto s pridavnym motorem), nicmene obe auta stoji dost pres milion...

+3/0
18.3.2016 17:16

R53a31d57e92k 88N21o64v36a50k 9204823769840

Díky za informace, REx u i3, to je co jsem hledal.

0/0
19.3.2016 20:37
Foto

M27a70r33t66i66n 85L35ö57w 8474545737242

vygooglete plugin hybrid.

0/−1
18.3.2016 17:17

M72a30r28e18k 20M43a74l54ý 1212678441420

To je ale něco úplně jiného.

0/0
21.3.2016 15:14

M77i26r16e29k 30G65a97j49e18r 5411416309930

Tak Chevrolet uz s tim ma dlouholete zkusenosti. Staci se ted zeptat lidi, kteri vlastni delsi dobu Chevy Volt, zda maji v planu si znovu koupit takove auto.

0/0
19.3.2016 16:18

J82á45n 55K26o65t15ú75č 2836774268896

"Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí." >> To je zvláštne. Dnes v centrách našich miest možno čoraz častejšie vidieť veľké, ťažke a vysoké tanky. :)

0/0
18.3.2016 16:27

M46a27r40t75i18n 32K73a58r36á89s88e50k 9798163378808

To ze jich tam hodne neznamena ze se tam hodi ne?

+1/0
18.3.2016 16:43

M56i33r16e40k 88G97a24j36e97r 5281376549610

Znamena to jen to, ze lidem, kteri jezdi i mimo mesta (coz jsou prakticky vsichni), se nevyplati vlastnit druhe auto na cesty jen do mesta. A jiste by se vam nelibilo, kdyby parkovalo ve mestech, kde ti lide bydli, temer 2x vice aut.

0/0
19.3.2016 16:21

S68t58a98n98i25s82l12a35v 31R41o84s67e81c93k13ý 9935939751209

Jen počkejte, až stát bude muset řešit propad ze spotřebních daní a zvýší zdanění kde čeho včetně elektřiny.

0/0
18.3.2016 16:15
Foto

M38a34r28t60i71n 84L11ö47w 8134145777882

O tom asi nikdo nepochybuje ze jezdeni elektromobilem casem nebude o nic levnejsi nez benzin nebo nafta. Ale aspon se bude dat zit i v centrech mest.

+1/0
18.3.2016 16:17

J94a29n 96F66r41o88l50í64k 6336350545354

Nevidím problém s provozem dnešních aut s katalyzátory. Jediný čmoud přináší staré autobusy MHD, náklaďáky a stavební stroje. A také naftové osobáky s vykuchaným filtrem sazí a motory po smrti, za kterými se valí oblaha nespálené nafty. U benzínu pak auta, kterým odešlo turbo.

+1/0
18.3.2016 16:54
Foto

M90a30r72t16i13n 21L41ö13w 8524265267362

Ani katalyzator tusim neresi NOx, a ten produkuji uz i moderni turbobenziny. Plus prach z brzdoveho oblozeni - elektromobily brzdi predevsim rekuperaci. O odstranenem DPf nemluve.

0/0
18.3.2016 17:27

M49i96c36h24a24l 44S97t31e52b52l89o 5479841374707

Jen to ne;-€Rv

Žádný zbytečný a trapný elektromobily...to je jen trapná moda.;-€

0/−4
18.3.2016 15:48
Foto

M15a53r20t86i12n 78L92ö68w 8514225937442

Jsou super. Mame jeden pujcovaci pred kancelari - na pojizdku po meste parada (Peugeot Ion). Jen porizovaci cena neni super ani trochu. Ale to se muze za 6 let zmenit.

+3/0
18.3.2016 16:06

M91a71r73t45i77n 13K69a26r43á61s36e50k 9878363338818

Tak uz dneska se da poridit male auto za cenu o tretinu nizsi nez nedavno iOn (cenokovaa cena VW UP 600 000 a pod 600 000 sezene i skladovky nissanu leaf, coz je o dve tridy vetsi auto). Samo porad to neni zadna lidovka, ale postupne se to dostava do cen, kdy uz o tom muzou zacit uvazovat i "bezni lidi" ne jen fanousci a ti co to berou jako stylovku, za kterou jsou ochotni zaplatit...

0/0
18.3.2016 16:20
Foto

M47a40r34t31i75n 49L36ö59w 8424395247572

Za to co umi ten Ion bych osobne nezaplatil vic nez 200000. Proste vozitko na dojeti z periferie do mesta, na nakup a domu k zasuvce. Takze jen jako druhe auto do rodiny nebo s tim ze na delsi cestu si musite pujcit neco jineho/pouzit hd...

+1/0
18.3.2016 16:37

M56a38r84t11i29n 10K16a58r78á17s21e44k 9248203368528

Tak iOn bych osobne taky nekoupil (za 200 mozna). Jinkat tyhle auta jsou proste jasne 2. auta do rodiny (UP, iOn) - cenove to zatim bohuzel nevychazi (i kdyz treba u UPu nekteri tvrdi ze se jim to vyplati - ono ten eUP ma vybavu jak spalovak v cene dost pres 400 000, navic "odpich" lepsi nez spalovaky - takze kdyz se srovna takto, tak se to i muze nekomu "vyplatit").

Nicmene jak jsem uz psal - pri masove produkci neni pro dnesni vysoke ceny EV nejaky zasadni duvod...

+2/0
18.3.2016 16:41

M27a69r97t74i55n 21K31a20r87á72s67e51k 9458243138478

Pro predstavu, kolik elektriny by tak bylo potreba na masovou elektromobilitu v CR (nez se tu vytasi fantamagoristi s potrebou stavby dalsich 10 temelinu).

Pokud by CR treba mela ambici ve strednedobem horizontu nahradit 50% soobnich aut elektromobily (predpokladejme ze tech 50% aut by znamenalo zaroven cca 50% ujetych km).

Spotreba paliv pro osobni auta v CR je asi 4 miliardy litru (benzin + nafta), pri 50% nahrazeni bychom museli tedy nahradit 2 miliardy litru PHM elektrionu.

Realna spotreba auta nizsi stredni tridy, u cloveka ktery jezdi na pohodu je cca 6 litru PHM na 100 (benzin trochu vic, nafta mene), elektroauto nizsi stredni ma spotrebu mezi 16 - 20 kWh, pocitejme 18kWh na 100 - tim dostaneme jednoduchy prepocet ze 1 litr paliva nahradi cca 3 kWh elektriny.

Prepocet je trochu zjednoduseni, protoze pri prenosu elektriny dochazim sice k relativne malym ale rozhodne ne zanedbatelnym ztratam, na durhou stranu na vyrobu fosilnich paliv a jejich distribuci s taky spotrebuje nemalo energie - v zasade by se tyto efekty meli cca vykompenzovat.

Tedy nahradou za 2 miliard ropnych paliv je cca 6 TWh elektricke energie - pro srovnani JETE vyrobi cca 14 miliard TWh rocne a CR vyvazi stabilne pres 15 TWh rocne.

+6/0
18.3.2016 12:20

J87a22n 69P15a76ř34í30z87e30k 9736130407296

Myslím, že na distribuci paliv se spotřebuje víc, protože se musí palivo dovézt ke každé benzínce, zatímco tepelné elektrárny se zásobují pomocí velkých objemů vlakem nebo lodí.

A zásobování jaderné elektrárny představuje o mnoho řádů menží objem.

+1/0
18.3.2016 12:28

M88a16r65t23i83n 42K72a41r48á11s44e16k 9748233568428

No ja to resim az na urovni rafinerie - benzinka a elektrarna-auto, protoze se statistikou takovych spotreb pocitam.

Netroufam si odhadnout jestli to vyjde lepe u elektriny nebo u ropadku, dopad na vypocet ale bude velmi maly (zase one distribuce elektriny ma svoje ztraty, mezi elektrarnou a baterkou auta to muze byt v pohode 20%)

0/0
18.3.2016 12:35

O64n23d63ř13e72j 55K12r49y30š74t91o48f 6193541

Nejvyšší čas začít nakupovat akcie ČEZU.:-P

+1/0
18.3.2016 15:41

M80a18r89t90i97n 65K11a37r61á81s40e16k 9498203348978

Mala oprava - JETE vyrabi cca 14 TWh elektriny rocne, samozrejme ne 14 miliard TWh rocne :-D

+1/0
18.3.2016 15:46

J12i21ř73í 55D64v59o48ř36á55k 5425139260918

Tak , jestli chceš nahradit 50 % aut elektromobily , tak to určitě neznamená 50 % najetých kilometrů . Elektromobily budou kupovat lidi , kteří mají peníze na nová auta a pravděpodobně najedou daleko víc kilometrů. Pak už stačí jenom dořešit plynulé dobíjení během celého dne , popřípadě nějaké skladování el. energie.

0/0
18.3.2016 16:43

M18a49r33t31i93n 30K36a26r82á24s89e40k 9368613808728

Na druhou stranu elektroauta jsou dneska vhodne hlavne na mensi dojizdecky, a jako takove to auto nikdy nenajede moc vysokou rocni kilometraz (takovi obchodaci co jezdi 60 tisic a vice elektrou urcite jezdit nebudou a takovych lidi neni malo).

Jinak EV se dobiji hlavne v noci, kdy je zatez site cca o tretinu mensi nez ve dne a nektere zdroje jsou v noci utlumene kvuli prebytku kapacit - tzn v zasade je pro nocni dobijeni EV jeste dalsi volna vyrobni kapacita!

Jinak je jasne ze v infrastrukture by pro plne nahrazeni fosilnich paliv elektrinou (v daleke budoucnosti i pro dalkovou dopravu) muselo asi dojit k urcitym zmenam (ty se ale planuji uz dele - smart grid apod)

0/0
18.3.2016 16:48

J66a16n 91F24r31o72l79í73k 6636880305684

Je to jako vždy i o infrastruktuře. Zásuvka z každého paneláku asi nepůjde. A dokud je elektromobil díky váze baterií podstatně těžší než jednoduchý atmosférický benzin je to také mrhání energií.

0/0
18.3.2016 16:57

M63a45r64t61i84n 45K52a41r16á83s54e89k 9978813288968

No tak sidliste jsou problem, tam to v neblizsich letech nebude na poradu dne. Ale jako co se tyce mrhani energiii - tak elektromotor ma obri efektivitu, spalovak mizernonu....

0/0
18.3.2016 17:02

M83a25r38t97i67n 63K87a36r21á11s69e44k 9698593678158

No ony ty baterie pro maly elektromobil nejsou zas tak drahe - pro nejake mestske vozitko typu citigo, nebo teoreticky i fabka staci 20kWh baterka (coz na denni jezdeni do 100km staci s rezervou, na dalkove jizdy elektro podle me jeste dlouho nebude). V dnesnich cenach stoji automobilova baterka cca 3500 za kWh tedy v tomto pripade 70 000, a ceny padaji kazdy rok.... Ostatni casti elektroaut moc drahe nejsou (elektropohon by mel byt lenvejsi nez klasicky spalovaci).

To co prodrazuje elektroauta je to, ze jsou porad velmi male serie, pokud by se daly vyrabet podobne efektivne jako spalovaci auta, tak nevidim moc duvodu, proc by se nemohla auta jako citigo nebo fabia dostat na cenu uz od 300 - 350 tisic kc.

+5/0
18.3.2016 12:03

J98i67ř62í 47D58v37o54ř89á18k 5485659820608

Nějaký zdroj ceny baterií ?

0/0
18.3.2016 16:46

M12a25r49t54i82n 89K48a59r32á10s98e56k 9388503838748

No daji se najit clanky v anglictine, samozrejme presne ceny nejsou verejne zname, ale napriklad chevrolet Bolt by mel mit akumulatory od LG Chem v cene 150dolaru/kWh (vyroba ma zacit letos), Tesla chce srazit vlastnimi kapacitami cenu baterii na 100 dolaru za kWh...

+1/0
18.3.2016 16:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.