Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i78l16o42š 70R76u60f24e25r 3819435902356

Například Tesla má dojezd téměř 500km a nabití do půl hodiny už dnes, zdroj:: http://autosalon.iprima.cz/

19.3.2016 23:29

M24a39r64t56i97n 46K79a10r25á87s33e21k 9738273818618

Akorst stoji ores 3 mega

20.3.2016 10:31

Z13d18e74n36ě86k 39D85u60b57e92c18k69ý 3727174840388

Tesla X P90D

143750 USD

172000 Euro

166200 CHF

Ceny v jednotlivých zemích (Euro=Německo) ve stejné výbavě podle konfigurátoru.

21.3.2016 10:09

M33a95r27e19k 71M31a31l67ý 1472178761550

Žádný test dojezdu v Autosalonu na Primě neproběhl. Jenom tak letmo se tam redaktor zmínil, že ten dojezd blízký udávanému dojezdu lze dosáhnout při ideálních klimatických podmínkách, když se jezdí defenzivně, nebrzdí se, ale rekuperuje a ideálně, když se ani netopí a neběží klíma. Reálný dojezd, pokud se člověk s autem "nezžije" (přeloženo pokud se mu totálně nepřizpůsobí) a jezdí jak je normálně zvyklý, je tak polovina udávaného dojezdu. A pokud jede po dálnici a využívá potenciál těch 500 nebo kolik koní, tak dojde šťáva do 200km!

21.3.2016 15:11
Foto

J93i68ř53í 94D98v20o17ř17á16k 5135949370778

Ne téměř , ale až . K nabití zásuvka 63 A . V Praze , možná ještě někde má být dobíjecí místo .P.S. 63 A zásuvku možná najdeš možná ve větších firmách , ale tam to nedobiješ .

21.3.2016 18:08

M16i63r89e76k 16G92a40j59e10r 5241556179190

"Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti." - Myslim si, ze se toho nemusi obavat. Neco za 5 let stvori, nasadi tomu cenovku 720 tisic, nikdo si to nekoupi a vsichni budou spokojeni.

19.3.2016 16:13

V39í81ť50a 36K28r20u83t90i91š 1140964185597

Dojezd 500 km, nabití za 15 minut a cena nižší, než za klasické auto? Za 5 let? Trošku sci-fi.

18.3.2016 23:45

T65o98m77á34š 37Z67e49m13a17n 3415538604545

Ledy když baterii nahradíte nádrží na elektrolit a el. článkem. Pak možná.

19.3.2016 0:20

M76a26r55t78i22n 45K84a68r37á65s79e86k 9928213468848

No to je trochu problem - infrastrukturu pro EV ma doma kazdy kdo ma domek nebo garaz, infrastruktura pro auta "na elektrolyt" neexistuje...

21.3.2016 15:36

T11o65m80á27š 50Z92e61m35a71n 3565168144125

Když jsou ty elektromobily tak skvělé a jednoduché (jedna pohyblivá součástka, jak propagátoři tvrdí), tak proč není trh už dávno zaplaven malými elektroauty od města v cenách 150-200 tis. kč?

Jednu z překážek rozvoje vidím v tom že stále většina lidí má jen jedno univerzální auto - což by elektromobil z 80% cest splňoval, ale těch zbývajících 20% ho zcela vylučuje a nemá pro ně smysl mít auta dvě. A pak fakt, že většina populace žije v bytech a tedy si auto přes noc nenabije...

Zatím se mi nejperspektivněji jeví auto u kterého se místo dobíjení po drátě dolévají dva elektrolity.

18.3.2016 21:02

L97u37k88á81š 51V92a38ň22u78r68a 1225494313983

Cena elektropohonu s menicem je srovnatelna s cenou spalovaciho motoru a prevodovky. Cena baterií je pak bohuzel ta nejvyssi polozka. Ale pokud mam za Nisan v elektro dat 720tis. a za verzi se spalovacim 360tis. tak je to hodne nesrovnatelne.

18.3.2016 21:02
Foto

J29i89ř41í 26D31v63o11ř51á60k 5365209600248

Dokud nebudou el. akumulátory o minimálně řád ekonomičtější ( účinnost , cena , váha ) , budou elektromobily prakticky stejně využitelné , jako v době svého zrodu . Žádná hromadná výroba , dotace, nebudou mít dlouhodobý vliv na jejich využití. Sice se každou chvíli objevují senzační články o nějakém superakumulátoru , ale skutek nějak utek .

18.3.2016 18:10

M90a83r32t16i40n 82K70a10r76á97s45e98k 9828333158418

Minimalne o rad? To snad opravdu potreba neni...

20.3.2016 10:33

M53a41r95t50i73n 71K93a54r34á51s13e60k 9478103788308

Akumulator ma ucinnost pres 90% - o rad lepsi jakoze by mel mit ucinnost 900%? to uz by to bylo petrpetuum mobile a nebylo by treba baterky v zasade.

Nakladova cena 20kWh baterky (ktera staci na male primestske auto s dojezdem realnych 100km) stoji dneska cca 70 000, aby EV mely uspech tak bych rekl ze ta cena opravdu nemusi spadnou minimalne na 7 000, vaha to same)

21.3.2016 15:32
Foto

J36i12ř54í 88D72v38o39ř77á30k 5325309530418

Bosch : Akumulátor 14,4V LI-Ion - DIY 1,5Ah (PSR14,4LI, PSR14,4LI-2, PSB14,4Li-2, PML LI) , cena 1 500 Kč .Ideálně 21,6 Wh. Jaký typ akumulátorů používají elektroauta ?

21.3.2016 18:03

M43a96r57t69i96n 28K40a68r86á52s96e38k 9968633378328

Jakou vidite sebemensi siuvislost s cenou ND k vrtacce s velkoobchodni cenou akumulatoru do aut? To je jeste vetsi blbost nez kdybych rekl ze auta od hondy nemuzou levnejsi nez 2 miliony, protoze jen blby filtr pevnych castic se prodava za 150 000

21.3.2016 20:59
Foto

J32i98ř96í 77D19v96o38ř44á42k 5135239620748

Tak minimálně stejný typ aku , plus velkosériová , hromadná výroba , různí výrobci , cena prakticky stejná .Samozřejmě filtr pevných částic možná stojí pro určitý typ auta 150 000 včetně čidel .( C 5 asi 11 000Kč ) .

22.3.2016 19:57

J28i52ř27í 61B21o37č93e43k 6629284695206

jj, platforma vw takže to zase bude vážit 2 tuny. Paráda.

18.3.2016 17:01

M42a82r14t26i91n 18K11a17r55á30s34e52k 9448443148628

No tak E-golf, coz je jen "nouzova predelavka spalovaku" vazi tunu a pul, nevim proc od zacatku planovane elektroauto, ktere se bude vyrabet za 5 let melo vazit vice?

18.3.2016 17:12
Foto

J24i65ř82í 65D65v50o44ř34á45k 5265699690938

Podívej se na hmotnost jedničkového a současného golfa .

21.3.2016 18:17

R68a14d39e86k 44N35o91v22a52k 9344113169170

Znalejší poraďte s hypotetickým příkladem:

Mám elektroauto, umí i rekuperaci, dejme tomu že je to standard.

Mám k němu přídavný spalovací motor, jehož využití je čistě jen pro dobíjení instalovaných baterií při provozu vozidla - pro příklad delší služební cesta. Jinak stacionární dobíjení ze zásuvky/indukcí.

Bylo by efektivní vyrábět takové auto? Co zatížení životního prostředí?

Dle mého dobíjecí spalovací motor by nemusel být vůbec velký, mohl by být i "ekologický", jak by se teoreticky mohla zvýšit dojezdová vzdálenost?

Díky

18.3.2016 16:53

M53a92r98t82i26n 16K74a78r76á78s61e14k 9688973588688

Pomocny elektromotor je obecne problem - musi byt relativne velky aby daval v optimalnich podminkach nejakych 30 KW (tzn aby udrzel auto na dalnicni rychlosti pri vybitych baterkach), k tomu je potreba generator a nadrz na palivo - to vse stoji jednak penize (to je problem, protoze elektroauta jsou uz tak drahe) jednak prostor (toho maji elektroauto kvuli velkym baterkam malo) a hmotnost (elektroauta jsou uz tak tezke).

Jinak ale jsou automobilky ktere takove auta delaji - BMW dela i3 coz je elektroauto s pridavnym motorkem, a chevrolet delal a bude delat Volt (coz je opet v zasade elektroauto s pridavnym motorem), nicmene obe auta stoji dost pres milion...

18.3.2016 17:16

R98a31d47e17k 47N50o90v47a17k 9194523919190

Díky za informace, REx u i3, to je co jsem hledal.

19.3.2016 20:37
Foto

M89a64r75t58i21n 56L44ö51w 8284195947892

vygooglete plugin hybrid.

18.3.2016 17:17

M26a89r51e35k 27M46a76l32ý 1222308851930

To je ale něco úplně jiného.

21.3.2016 15:14

M68i65r61e55k 90G73a73j24e64r 5881216129130

Tak Chevrolet uz s tim ma dlouholete zkusenosti. Staci se ted zeptat lidi, kteri vlastni delsi dobu Chevy Volt, zda maji v planu si znovu koupit takove auto.

19.3.2016 16:18

J91á22n 62K16o50t89ú36č 2576894568976

"Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí." >> To je zvláštne. Dnes v centrách našich miest možno čoraz častejšie vidieť veľké, ťažke a vysoké tanky. :)

18.3.2016 16:27

M64a29r70t41i29n 79K88a13r70á17s91e58k 9118533778538

To ze jich tam hodne neznamena ze se tam hodi ne?

18.3.2016 16:43

M94i39r11e14k 87G48a43j15e83r 5691816319920

Znamena to jen to, ze lidem, kteri jezdi i mimo mesta (coz jsou prakticky vsichni), se nevyplati vlastnit druhe auto na cesty jen do mesta. A jiste by se vam nelibilo, kdyby parkovalo ve mestech, kde ti lide bydli, temer 2x vice aut.

19.3.2016 16:21

S38t13a22n67i95s35l30a41v 53R43o74s84e50c94k21ý 9425219191389

Jen počkejte, až stát bude muset řešit propad ze spotřebních daní a zvýší zdanění kde čeho včetně elektřiny.

18.3.2016 16:15
Foto

M95a94r95t55i84n 68L59ö31w 8244855717472

O tom asi nikdo nepochybuje ze jezdeni elektromobilem casem nebude o nic levnejsi nez benzin nebo nafta. Ale aspon se bude dat zit i v centrech mest.

18.3.2016 16:17

J57a94n 74F66r93o34l61í74k 6326460985604

Nevidím problém s provozem dnešních aut s katalyzátory. Jediný čmoud přináší staré autobusy MHD, náklaďáky a stavební stroje. A také naftové osobáky s vykuchaným filtrem sazí a motory po smrti, za kterými se valí oblaha nespálené nafty. U benzínu pak auta, kterým odešlo turbo.

18.3.2016 16:54
Foto

M64a26r63t91i37n 10L92ö74w 8414845367962

Ani katalyzator tusim neresi NOx, a ten produkuji uz i moderni turbobenziny. Plus prach z brzdoveho oblozeni - elektromobily brzdi predevsim rekuperaci. O odstranenem DPf nemluve.

18.3.2016 17:27

M81i28c52h17a74l 21S44t68e16b85l79o 5199831104857

Jen to ne;-€Rv

Žádný zbytečný a trapný elektromobily...to je jen trapná moda.;-€

18.3.2016 15:48
Foto

M79a46r85t91i95n 43L41ö39w 8314755327312

Jsou super. Mame jeden pujcovaci pred kancelari - na pojizdku po meste parada (Peugeot Ion). Jen porizovaci cena neni super ani trochu. Ale to se muze za 6 let zmenit.

18.3.2016 16:06

M30a21r40t62i30n 97K91a47r50á26s86e62k 9878763928748

Tak uz dneska se da poridit male auto za cenu o tretinu nizsi nez nedavno iOn (cenokovaa cena VW UP 600 000 a pod 600 000 sezene i skladovky nissanu leaf, coz je o dve tridy vetsi auto). Samo porad to neni zadna lidovka, ale postupne se to dostava do cen, kdy uz o tom muzou zacit uvazovat i "bezni lidi" ne jen fanousci a ti co to berou jako stylovku, za kterou jsou ochotni zaplatit...

18.3.2016 16:20
Foto

M16a78r91t50i29n 56L87ö49w 8874925647522

Za to co umi ten Ion bych osobne nezaplatil vic nez 200000. Proste vozitko na dojeti z periferie do mesta, na nakup a domu k zasuvce. Takze jen jako druhe auto do rodiny nebo s tim ze na delsi cestu si musite pujcit neco jineho/pouzit hd...

18.3.2016 16:37

M95a76r84t52i89n 32K38a53r64á81s27e45k 9588693928828

Tak iOn bych osobne taky nekoupil (za 200 mozna). Jinkat tyhle auta jsou proste jasne 2. auta do rodiny (UP, iOn) - cenove to zatim bohuzel nevychazi (i kdyz treba u UPu nekteri tvrdi ze se jim to vyplati - ono ten eUP ma vybavu jak spalovak v cene dost pres 400 000, navic "odpich" lepsi nez spalovaky - takze kdyz se srovna takto, tak se to i muze nekomu "vyplatit").

Nicmene jak jsem uz psal - pri masove produkci neni pro dnesni vysoke ceny EV nejaky zasadni duvod...

18.3.2016 16:41

M97a24r13t68i56n 33K51a83r81á11s73e32k 9908733378428

Pro predstavu, kolik elektriny by tak bylo potreba na masovou elektromobilitu v CR (nez se tu vytasi fantamagoristi s potrebou stavby dalsich 10 temelinu).

Pokud by CR treba mela ambici ve strednedobem horizontu nahradit 50% soobnich aut elektromobily (predpokladejme ze tech 50% aut by znamenalo zaroven cca 50% ujetych km).

Spotreba paliv pro osobni auta v CR je asi 4 miliardy litru (benzin + nafta), pri 50% nahrazeni bychom museli tedy nahradit 2 miliardy litru PHM elektrionu.

Realna spotreba auta nizsi stredni tridy, u cloveka ktery jezdi na pohodu je cca 6 litru PHM na 100 (benzin trochu vic, nafta mene), elektroauto nizsi stredni ma spotrebu mezi 16 - 20 kWh, pocitejme 18kWh na 100 - tim dostaneme jednoduchy prepocet ze 1 litr paliva nahradi cca 3 kWh elektriny.

Prepocet je trochu zjednoduseni, protoze pri prenosu elektriny dochazim sice k relativne malym ale rozhodne ne zanedbatelnym ztratam, na durhou stranu na vyrobu fosilnich paliv a jejich distribuci s taky spotrebuje nemalo energie - v zasade by se tyto efekty meli cca vykompenzovat.

Tedy nahradou za 2 miliard ropnych paliv je cca 6 TWh elektricke energie - pro srovnani JETE vyrobi cca 14 miliard TWh rocne a CR vyvazi stabilne pres 15 TWh rocne.

18.3.2016 12:20

J48a51n 73P41a43ř72í64z48e49k 9196120877426

Myslím, že na distribuci paliv se spotřebuje víc, protože se musí palivo dovézt ke každé benzínce, zatímco tepelné elektrárny se zásobují pomocí velkých objemů vlakem nebo lodí.

A zásobování jaderné elektrárny představuje o mnoho řádů menží objem.

18.3.2016 12:28

M42a79r36t73i89n 34K84a33r17á29s53e91k 9138513268108

No ja to resim az na urovni rafinerie - benzinka a elektrarna-auto, protoze se statistikou takovych spotreb pocitam.

Netroufam si odhadnout jestli to vyjde lepe u elektriny nebo u ropadku, dopad na vypocet ale bude velmi maly (zase one distribuce elektriny ma svoje ztraty, mezi elektrarnou a baterkou auta to muze byt v pohode 20%)

18.3.2016 12:35

O47n78d37ř48e77j 93K83r38y58š20t42o75f 6633581

Nejvyšší čas začít nakupovat akcie ČEZU.:-P

18.3.2016 15:41

M54a44r19t51i11n 73K10a41r65á88s13e34k 9298963818378

Mala oprava - JETE vyrabi cca 14 TWh elektriny rocne, samozrejme ne 14 miliard TWh rocne :-D

18.3.2016 15:46
Foto

J91i55ř63í 11D69v81o63ř20á48k 5575519770628

Tak , jestli chceš nahradit 50 % aut elektromobily , tak to určitě neznamená 50 % najetých kilometrů . Elektromobily budou kupovat lidi , kteří mají peníze na nová auta a pravděpodobně najedou daleko víc kilometrů. Pak už stačí jenom dořešit plynulé dobíjení během celého dne , popřípadě nějaké skladování el. energie.

18.3.2016 16:43

M56a58r30t73i62n 84K44a50r11á77s26e67k 9808893338238

Na druhou stranu elektroauta jsou dneska vhodne hlavne na mensi dojizdecky, a jako takove to auto nikdy nenajede moc vysokou rocni kilometraz (takovi obchodaci co jezdi 60 tisic a vice elektrou urcite jezdit nebudou a takovych lidi neni malo).

Jinak EV se dobiji hlavne v noci, kdy je zatez site cca o tretinu mensi nez ve dne a nektere zdroje jsou v noci utlumene kvuli prebytku kapacit - tzn v zasade je pro nocni dobijeni EV jeste dalsi volna vyrobni kapacita!

Jinak je jasne ze v infrastrukture by pro plne nahrazeni fosilnich paliv elektrinou (v daleke budoucnosti i pro dalkovou dopravu) muselo asi dojit k urcitym zmenam (ty se ale planuji uz dele - smart grid apod)

18.3.2016 16:48

J58a96n 12F10r66o63l78í74k 6936760895344

Je to jako vždy i o infrastruktuře. Zásuvka z každého paneláku asi nepůjde. A dokud je elektromobil díky váze baterií podstatně těžší než jednoduchý atmosférický benzin je to také mrhání energií.

18.3.2016 16:57

M69a92r58t94i46n 84K17a67r38á71s43e61k 9408363238398

No tak sidliste jsou problem, tam to v neblizsich letech nebude na poradu dne. Ale jako co se tyce mrhani energiii - tak elektromotor ma obri efektivitu, spalovak mizernonu....

18.3.2016 17:02

M95a29r78t58i50n 60K50a54r51á21s98e77k 9828363968728

No ony ty baterie pro maly elektromobil nejsou zas tak drahe - pro nejake mestske vozitko typu citigo, nebo teoreticky i fabka staci 20kWh baterka (coz na denni jezdeni do 100km staci s rezervou, na dalkove jizdy elektro podle me jeste dlouho nebude). V dnesnich cenach stoji automobilova baterka cca 3500 za kWh tedy v tomto pripade 70 000, a ceny padaji kazdy rok.... Ostatni casti elektroaut moc drahe nejsou (elektropohon by mel byt lenvejsi nez klasicky spalovaci).

To co prodrazuje elektroauta je to, ze jsou porad velmi male serie, pokud by se daly vyrabet podobne efektivne jako spalovaci auta, tak nevidim moc duvodu, proc by se nemohla auta jako citigo nebo fabia dostat na cenu uz od 300 - 350 tisic kc.

18.3.2016 12:03
Foto

J60i74ř56í 52D81v79o82ř73á31k 5935519240458

Nějaký zdroj ceny baterií ?

18.3.2016 16:46

M70a73r52t33i82n 54K24a27r49á72s28e47k 9178833468178

No daji se najit clanky v anglictine, samozrejme presne ceny nejsou verejne zname, ale napriklad chevrolet Bolt by mel mit akumulatory od LG Chem v cene 150dolaru/kWh (vyroba ma zacit letos), Tesla chce srazit vlastnimi kapacitami cenu baterii na 100 dolaru za kWh...

18.3.2016 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.