Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se, jak se dlouhatánský náklad stěhuje po silnici

Přeprava nadměrných nákladů je věda. Stěhování obřích věcí vyžaduje propočty, studium terénu, jednání s úřady a chápavé řidiče ostatních aut. Podívejte se na převoz dílu větrné elektrárny v podání dánské firmy Vamdrup.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i51ř29í 63U76r76b47a84n 4634326253688

Kdyby nevymýšleli tyhle giganticjý renaultoviny, tak by je pak nemuseli nikam tahat

0/0
30.3.2016 23:11

K60a52t33e44ř25i41n43a 70V80ý84b89o12r26n88á 6300259859

U nás se to jmenuje SPDB a jediný rozdíl je v tom, že ten borec na tom nemusí stát a má tam vlastní kabinu. Odkaz sem na to nedám, protože by mi to smázli jako spam. Dá se to najít na google. Zrovna vidím inzerát s fotkou za 190 000,- Kč.

+2/0
27.3.2016 19:44

M94a41r88t41i74n 63P54i40s13á39r 6590232794276

třebas něco jako Felbrmayr Group ? :-)

0/0
28.3.2016 19:29

Z30b35y93š34e71k 74Š86v82e81c 8504653144325

Dlouhá břemena (klády, sloupy,...) se vozila odedávna na podvozku typu oplen.

Již před 50 lety vyráběla Transporta Chrudim n.p./k.p./s.p./a.s. přepravníky dlouhých břemen SPDB 40. Odběratelem byla především ČSLA.

+1/0
28.3.2016 22:00

A61l98e47š 90L80i16s95o31v56s61k23ý 9299498932832

Pozitivní je absence povinné debilní reklamy před vlastním videem.

+8/0
27.3.2016 11:45

P12a61v26e50l 55J89a65n39s51a 2125479431454

ale negativní je to přepínání, před pár minutama jsem pod jiným článkem vzteky napsal:

teda tím přesměrováváním videí už mě ale fakt štvete...

to xakru není normální, že po přehrátí videa to člověka přepne na úplně jinou stránku a spustí se tam jiný video, když rychle nezareaguje a nestopne odpočet, himlhergotdonrvetrkruncajselement!

+6/0
28.3.2016 2:28

L39a36d65a 78N75o25v62a58k 4952423387

úžasný, takže řešením nakonec bylo vytočit to..., super...R^

+7/−1
26.3.2016 20:53

K65a28r13e10l 84N10o49v69o23t69n41ý 4366590985735

Přesně. Aneb spolu s klasikem ...jak jinak byste to chtěl projet...?

+2/0
27.3.2016 13:09

J80a59r60o14s55l51a78v 39T51a80c45h60o70v52s60k55y 2452420234490

Vytocit plus nadzvednout, aby neurvali tu znacku

0/0
29.3.2016 10:54

L69i89b25o68r 38F42i15l17á84k 3400615843293

Na našich pidi kruhácích by byl v řiti.

+9/0
26.3.2016 18:24
Foto

J24i21ř17í 17D27v13o85ř83á81k 5515399420498

Oplen ?

+1/0
26.3.2016 15:11

P93e33t79r 56M91a65r69š83o15u52n 5275548956696

jo tohle tu pres město jezdi pravidelne taky. Prevazeji "velkou trubku" (casti stozaru vetrne elektrarny.)

I když toto na videu je proti tomu drobecek.

Ten co jezdi tu, tak musí mit kvůli vaze daleko vice naprav. Je i zvedaci (aby si třeba neskrtl nakladem o obrubnik) a zadek taky ridi clovek samostatne... Hlavne na kruháku...

A pany na radnici bych tam poslal to s hmotnou odpovednosti ridit...

Protože při rekonstrukci silnic, jim jen na ceste mestem postavili 5 kruhacu (+ nyní navíc i jeden "docasny"), které tomu prevozu prizpusobili snad jen 2. Tu prevazejici firmu vzdycky lituju, co s tim mají práce a ještě furt buzerace, ze tu prejeli (a bohužel jasne že rozdrtili) obrubnik u kruhace.....

+5/−1
26.3.2016 14:33

P21e26t53r 32M65a34r52š63o35u57n 5695608606706

jinak ještě doplnim o tom nadzvedavani. vzhledem k velikosti kruhového objezdu tady (to kolo na videu je malem jak cely mestsky okruh ;) ), musí odmontovat znacky u najezdu a pak tim ruzne kroutit. Vetsinou to musí naopak "vzit" protisměrem, ne dokolečka. Taky tahac vyjizdi pak třeba klasicky, ale zadek uz protisměrem, a tedy naklad jde přes ostrůvky mezi najezd a vyjezd... asi to taky nekdy natocim :-D

Jinak na videu je videt, že se tam s tou dopravou počítalo, protože krajnice na vyjezdu vpravo, kam si mohl tahac zajet, rozhodne nebude bezne reseni vyjezdu kruhace. Jo u nich někdo premysli....

+9/0
26.3.2016 14:45

Z37d49e31n44ě57k 84T23r51u24t55n56o42v12s68k24ý 7463953106580

Ano... kruháče, křižovatky, zatáčky se běžně na západě projektují tak, že se už do předu počítá s tím, že za životnost té křižovatky tam projede aspoň jeden nadměrně dlouhý náklad... :D

+3/0
26.3.2016 20:35

J62a27r56o98s74l16a90v 34P71a28k84o80s38t29a 7623695932417

Ja bych to nezesmesnoval....psali, ze to vezl na nejake testovaci pole, takze tam fakt mozna jezdi casto....

+4/0
26.3.2016 22:16

Z54d54e64n69ě20k 29T96r20u16t67n35o97v16s42k13ý 7713443306580

Ale ano, to chápu. Ale sám píšete, že to vezli na nějaký testovací pole. PAk ano, tady je VELKÁ šance, že tu budou jezdit ČASTO. Ale co třeba někde v Dolní Horní Lhotě? Kde v loni postavili jeden stožár větrné elektrárny a další se neplánují? A ten jeden tam bude stát třeba 20 let. kvůli tomu projektovat křižovatky na dlouhý nadměrný náklad?

0/0
27.3.2016 7:37

V96á72c38l10a41v23e94k 92P86e48t70r 2365686903400

Ono na některých našich kruháčích stačí tahač s normálním návěsem a máte o zábavu postaráno ...

0/0
27.3.2016 12:57

M40a47r43t30i46n 92H17o80u91b27a 6383251239468

mate dobre radni, ze sami projektuji silnice.

ale proc litujete tu firmu, to je mi zahadou. to jim neprejete praci?

+4/0
26.3.2016 15:13

P17e70t65r 96M64a40r10š41o59u70n 5815718586696

?

Radni neprojektují silnice, ale schvalují. Stavební úřad nepatří pod město?

Firmu lituju, že s tím má zbytečnou práci. Práci by měla tak jako tak, i kdyby to vezla po dálnici... Jen by ji nemusel jeden průjezd kruháče stát půl hodiny jejího času..

Ale obávám se, že dle vašeho příspěvku tu ani o žádné pochopení z vaší strany nejde. Zdravím místostarostu.(?)

+1/0
26.3.2016 15:30

P50e24t36r 93M60a72r22š65o77u37n 5485658786436

= schvalují další rozvoj města

0/0
26.3.2016 15:33

J23i86n93d15ř34i37c89h 83Š39k36o36p40e68k 4575751830605

ne, stavební úřad je součást státní správy, tzn. nepatří pod město jako např. starosta, zastupitelé či radní

0/0
26.3.2016 18:00

R94o77b79e85r41t 54Č26e58p 4446190675147

Stavebni urad nepatri pod mesto. Zpravidla tam ma jenom sidlo, ale jinak s nim nema nic spolecneho...

0/0
26.3.2016 20:17

B85o62h50u53s15l36a35v 43K91r86á28l42í23k 2821660469836

Stavebním úřadem je zpravidla obecní úřad (městský úřad), a ten zpravidla pod obec tak nějak patří, že.

0/0
27.3.2016 23:43

T87o60m69á10š 56P61a33k 5342267639

také jsem to obdivoval, to ale není část sloupu, to je lopatka...

0/0
27.3.2016 12:13

S52t84a46n29i50s36l42a85v 31K10r15e34j65c87a65r 6277806943224

Ano Františku Jeřábku máte pravdu!!!!!! Je předokurková sezona a redaktoři namají temata. Přeprava nadměrných nákladů je věcí machýrků! A ty máme i v ČR. Staří se podívat na transport nadměrného nákladu z ČKD Hradec Králové do Mělnického přístavu!! A těch světových příkladů je na YouTube nespočet.

0/0
26.3.2016 10:29

P49a56v65e65l 87J44e62ř15á80b61e46k 7851112294887

Možná by bylo dobré, aby si autor článku našel české řidiče, kteří vozili dlouhé klády z lesů na pily po českých lesních, polních, místních silnicích, plné zatáček, plotů, průčelí domů apod.

Dřevo vozily V3S-ky. Jednoosé přívěsy s tažným autem byly prakticky spojeny jen nákladem (tyče do závěsu po kterých se přívěs posunoval přišly až v sedmdesátých letech, ale zároveň tím se musely výřezy dřev zkrátit jen na 12 m).

Než se vyjelo z lesa na nějakou kvalitnější silnici, tak závozník měl utočené ruce, protože přívěs do zatáček musel navádět "ručním pohonem".

A přesto - bývali mistři, kteří dokázali z lesa na dřevozpracující pilu odvézt i stromy prakticky v celé délce základního výřezu - myslím i kolo 25 m.

Dneska - vánoční strom se veze super tahačem, s policejním doprovodem a velkou mediální slávou. A ještě k tomu strom nesmí být daleko od silnic s velkým poloměrem zatáček.

+19/−1
26.3.2016 9:56

J16a92n 64U54l42r21i23c77h 7410793958318

A počet aut na tehdejších silnicích?

0/−1
26.3.2016 15:40

T87o14m43á22š 76T67a60t75í17č32e41k 5470882890558

Souvislost?

+3/0
26.3.2016 21:10

J83i11ř21í 97K41o10c43u33r16e67k 6265804685608

Tenhle list má asi 50 metrů a taky váží o něco víc než strom. Když náhodou někde odřete kmen stromu, bude škoda pár korun, když ho zlomíte, stokoruny. Stejně ho na pile rozřežou na kratší.

Uvědomuejte si že tohle je náklad v ceně, jakou nikdo z těch chlapů nikdy v životě nebude mít? Nebo myslíte, že tahle kusově vyráběná vrtule vyjde na cenu Fabie?

+6/0
26.3.2016 15:50

J43i32ř98í 39K28o92c14u92r84e20k 6925964575678

jakou nikdo z těch chlapů nikdy v životě nebude ... vlastnit. Aby nedošlo k nedorozumění.

0/0
26.3.2016 15:52

P14a74v97e57l 20J11e78ř10á79b61e97k 7361302874627

Aby nedošlo k nedorozumění - tak píši o tom, že jezdili po úzkých cestách, plných zatáček a vše bylo bez posilovačů, různých domlouvátek apod.

Nepíši jestli se něco odře nebo ne - mimochodem - v obcích nezřídka byl velký problém se s tehdejšími náklady kmenů protáhli mezi domy či ploty.

A to nevzpomínám, jak takové náklady tahali na přívěsech za traktory.

Jinými slovy - vrtuli či stožár dělají tam, odkud se ten hotový kus nějak odveze. Dřevo se odváželo z míst, kde se před sto lety neuvažovalo o tom, jak se odveze desítky kilometrů daleko, protože zpravidla se zpracovávala na kraji nejbližší vesnice od lesa.

Zrovna tak se můžeme bavit o přepravě nádrží, lodí z vnitrozemí někam k moři v dobách, kdy nebyly obchvaty obcí a muselo se i přes historickou zástavbu postavenou pro průjezd kočárů s místním šafářem.

+3/0
26.3.2016 19:41

J52i25ř33í 38V75a77c13e47k 9438948146455

Autor zřejmě nechápe rozdíl mezi samostatně naváděný a samonaváděcí. I kdyby byl ředitelný samostatně z kabiny, bylo by to prd platné, protože řidič neví vůbec nic o situaci 50 metrů za sebou. Proto v takových situacích je na konci druhý řidič z ovladačem, který komunikuje s řidičem v kabině pomocí vysílačky.

+11/0
26.3.2016 8:20

K90a13r63e40l 37M34e44n74c94l 3666477794883

Napred slovíckaríš a potom napíšeš "reditelný". Mistre :-) asi jsi malír pokoju :-)

0/0
27.3.2016 14:04
Foto

V97r45a94t78i51s65l50a87v 69J56i44n24d92r19a 3339187703629

Tohle chci v Euro Truck Simulatoru.

+8/0
26.3.2016 7:41
Foto

R66a16d47e48k 71V54o27j33á41č62e49k 5813629273874

..a archievement za couvání.;-D

+5/0
26.3.2016 15:22

J43i95ř36í 46K96o55c35u56r11e75k 6195534165288

Když budete dobrý, tak nemusí zůstat jenom u simulátoru. APB, Hanyš, případně zahraniční Sarens, Mammoet

0/0
26.3.2016 15:55

M63i81l18a87n 28K98r17á44l 8803218631251

co vím tak u APB ani nemusíš být šikovný, stačí když podepíšeš smlouvu na 12 tis. hrubého;-D

+1/0
27.3.2016 8:20

P11a83v86e70l 80J23a47n86s55a 2225769821234

tak to bych asi nedal... už takhle mám občas problém se někde vymanévrovat...

0/0
28.3.2016 2:27

M60i89r95e92k 41G53a89j44e25r 5521446509730

Technicky je to urcite zajimave. Jenom nejde o samonaváděcí přívěs, ale o samostatne riditelny přívěs. Od toho je tam druhy ridic, ktery obcas jde s dalkovym ovladanim pesky.

+15/0
26.3.2016 1:32

P27e45t76r 79M80a35r62š19o84u53n 5435628886636

on je i videt na tom videu ;)

0/0
26.3.2016 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.