Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se, jak se dlouhatánský náklad stěhuje po silnici

Přeprava nadměrných nákladů je věda. Stěhování obřích věcí vyžaduje propočty, studium terénu, jednání s úřady a chápavé řidiče ostatních aut. Podívejte se na převoz dílu větrné elektrárny v podání dánské firmy Vamdrup.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47i73ř68í 87U37r33b50a15n 4624626663538

Kdyby nevymýšleli tyhle giganticjý renaultoviny, tak by je pak nemuseli nikam tahat

0/0
30.3.2016 23:11

K79a41t93e84ř81i90n12a 22V66ý45b97o53r43n29á 6320559159

U nás se to jmenuje SPDB a jediný rozdíl je v tom, že ten borec na tom nemusí stát a má tam vlastní kabinu. Odkaz sem na to nedám, protože by mi to smázli jako spam. Dá se to najít na google. Zrovna vidím inzerát s fotkou za 190 000,- Kč.

+2/0
27.3.2016 19:44

M41a82r15t16i54n 78P25i70s42á49r 6310372654336

třebas něco jako Felbrmayr Group ? :-)

0/0
28.3.2016 19:29


Z64b24y94š68e35k 40Š69v59e48c 8124143954125

Dlouhá břemena (klády, sloupy,...) se vozila odedávna na podvozku typu oplen.

Již před 50 lety vyráběla Transporta Chrudim n.p./k.p./s.p./a.s. přepravníky dlouhých břemen SPDB 40. Odběratelem byla především ČSLA.

+1/0
28.3.2016 22:00

A74l24e53š 18L10i93s98o31v78s60k47ý 9359628782232

Pozitivní je absence povinné debilní reklamy před vlastním videem.

+8/0
27.3.2016 11:45

P48a50v80e83l 10J21a43n39s47a 2605959251454

ale negativní je to přepínání, před pár minutama jsem pod jiným článkem vzteky napsal:

teda tím přesměrováváním videí už mě ale fakt štvete...

to xakru není normální, že po přehrátí videa to člověka přepne na úplně jinou stránku a spustí se tam jiný video, když rychle nezareaguje a nestopne odpočet, himlhergotdonrvetrkruncajselement!

+6/0
28.3.2016 2:28

L80a43d12a 11N57o75v49a56k 4882413317

úžasný, takže řešením nakonec bylo vytočit to..., super...R^

+7/−1
26.3.2016 20:53

K43a65r11e84l 62N57o43v72o61t55n21ý 4976310305945

Přesně. Aneb spolu s klasikem ...jak jinak byste to chtěl projet...?

+2/0
27.3.2016 13:09

J89a40r83o15s57l13a78v 63T50a45c58h45o76v85s38k66y 2582190594500

Vytocit plus nadzvednout, aby neurvali tu znacku

0/0
29.3.2016 10:54

L44i19b58o76r 89F26i33l62á89k 3690455793803

Na našich pidi kruhácích by byl v řiti.

+9/0
26.3.2016 18:24

J61i85ř19í 71D83v83o27ř63á12k 5605499130218

Oplen ?

+1/0
26.3.2016 15:11

P65e86t33r 87M61a88r71š79o60u79n 5815178246406

jo tohle tu pres město jezdi pravidelne taky. Prevazeji "velkou trubku" (casti stozaru vetrne elektrarny.)

I když toto na videu je proti tomu drobecek.

Ten co jezdi tu, tak musí mit kvůli vaze daleko vice naprav. Je i zvedaci (aby si třeba neskrtl nakladem o obrubnik) a zadek taky ridi clovek samostatne... Hlavne na kruháku...

A pany na radnici bych tam poslal to s hmotnou odpovednosti ridit...

Protože při rekonstrukci silnic, jim jen na ceste mestem postavili 5 kruhacu (+ nyní navíc i jeden "docasny"), které tomu prevozu prizpusobili snad jen 2. Tu prevazejici firmu vzdycky lituju, co s tim mají práce a ještě furt buzerace, ze tu prejeli (a bohužel jasne že rozdrtili) obrubnik u kruhace.....

+5/−1
26.3.2016 14:33

P79e25t72r 79M98a77r64š24o10u29n 5945748356416

jinak ještě doplnim o tom nadzvedavani. vzhledem k velikosti kruhového objezdu tady (to kolo na videu je malem jak cely mestsky okruh ;) ), musí odmontovat znacky u najezdu a pak tim ruzne kroutit. Vetsinou to musí naopak "vzit" protisměrem, ne dokolečka. Taky tahac vyjizdi pak třeba klasicky, ale zadek uz protisměrem, a tedy naklad jde přes ostrůvky mezi najezd a vyjezd... asi to taky nekdy natocim :-D

Jinak na videu je videt, že se tam s tou dopravou počítalo, protože krajnice na vyjezdu vpravo, kam si mohl tahac zajet, rozhodne nebude bezne reseni vyjezdu kruhace. Jo u nich někdo premysli....

+9/0
26.3.2016 14:45

Z85d42e57n19ě72k 78T59r45u39t12n17o56v18s11k11ý 7153363646690

Ano... kruháče, křižovatky, zatáčky se běžně na západě projektují tak, že se už do předu počítá s tím, že za životnost té křižovatky tam projede aspoň jeden nadměrně dlouhý náklad... :D

+3/0
26.3.2016 20:35

J52a47r48o38s79l49a34v 55P51a86k14o92s86t63a 7393935282327

Ja bych to nezesmesnoval....psali, ze to vezl na nejake testovaci pole, takze tam fakt mozna jezdi casto....

+4/0
26.3.2016 22:16

Z72d44e45n79ě43k 84T70r72u52t69n63o23v93s91k40ý 7153813936460

Ale ano, to chápu. Ale sám píšete, že to vezli na nějaký testovací pole. PAk ano, tady je VELKÁ šance, že tu budou jezdit ČASTO. Ale co třeba někde v Dolní Horní Lhotě? Kde v loni postavili jeden stožár větrné elektrárny a další se neplánují? A ten jeden tam bude stát třeba 20 let. kvůli tomu projektovat křižovatky na dlouhý nadměrný náklad?

0/0
27.3.2016 7:37

V14á77c68l47a32v18e58k 35P18e29t92r 2775176813820

Ono na některých našich kruháčích stačí tahač s normálním návěsem a máte o zábavu postaráno ...

0/0
27.3.2016 12:57

M63a29r33t71i13n 62H66o17u95b64a 6913371919218

mate dobre radni, ze sami projektuji silnice.

ale proc litujete tu firmu, to je mi zahadou. to jim neprejete praci?

+4/0
26.3.2016 15:13

P61e81t80r 45M56a24r53š13o96u22n 5705838586616

?

Radni neprojektují silnice, ale schvalují. Stavební úřad nepatří pod město?

Firmu lituju, že s tím má zbytečnou práci. Práci by měla tak jako tak, i kdyby to vezla po dálnici... Jen by ji nemusel jeden průjezd kruháče stát půl hodiny jejího času..

Ale obávám se, že dle vašeho příspěvku tu ani o žádné pochopení z vaší strany nejde. Zdravím místostarostu.(?)

+1/0
26.3.2016 15:30

P52e59t91r 55M40a21r38š20o80u19n 5905828466696

= schvalují další rozvoj města

0/0
26.3.2016 15:33

J71i82n39d80ř66i23c56h 47Š21k42o59p67e38k 4595321210105

ne, stavební úřad je součást státní správy, tzn. nepatří pod město jako např. starosta, zastupitelé či radní

0/0
26.3.2016 18:00

R28o13b14e63r46t 71Č45e95p 4796820515117

Stavebni urad nepatri pod mesto. Zpravidla tam ma jenom sidlo, ale jinak s nim nema nic spolecneho...

0/0
26.3.2016 20:17

B70o54h72u76s83l41a24v 82K89r27á45l15í15k 2471590959726

Stavebním úřadem je zpravidla obecní úřad (městský úřad), a ten zpravidla pod obec tak nějak patří, že.

0/0
27.3.2016 23:43

T82o77m86á68š 18P71a78k 5422167359

také jsem to obdivoval, to ale není část sloupu, to je lopatka...

0/0
27.3.2016 12:13

S20t92a84n86i39s14l46a50v 87K85r90e54j28c18a38r 6207116673974

Ano Františku Jeřábku máte pravdu!!!!!! Je předokurková sezona a redaktoři namají temata. Přeprava nadměrných nákladů je věcí machýrků! A ty máme i v ČR. Staří se podívat na transport nadměrného nákladu z ČKD Hradec Králové do Mělnického přístavu!! A těch světových příkladů je na YouTube nespočet.

0/0
26.3.2016 10:29

P58a97v22e49l 33J96e15ř63á41b61e81k 7931432774157

Možná by bylo dobré, aby si autor článku našel české řidiče, kteří vozili dlouhé klády z lesů na pily po českých lesních, polních, místních silnicích, plné zatáček, plotů, průčelí domů apod.

Dřevo vozily V3S-ky. Jednoosé přívěsy s tažným autem byly prakticky spojeny jen nákladem (tyče do závěsu po kterých se přívěs posunoval přišly až v sedmdesátých letech, ale zároveň tím se musely výřezy dřev zkrátit jen na 12 m).

Než se vyjelo z lesa na nějakou kvalitnější silnici, tak závozník měl utočené ruce, protože přívěs do zatáček musel navádět "ručním pohonem".

A přesto - bývali mistři, kteří dokázali z lesa na dřevozpracující pilu odvézt i stromy prakticky v celé délce základního výřezu - myslím i kolo 25 m.

Dneska - vánoční strom se veze super tahačem, s policejním doprovodem a velkou mediální slávou. A ještě k tomu strom nesmí být daleko od silnic s velkým poloměrem zatáček.

+19/−1
26.3.2016 9:56

J13a88n 15U40l15r11i67c96h 7710193808388

A počet aut na tehdejších silnicích?

0/−1
26.3.2016 15:40

T59o78m40á97š 69T21a44t56í36č96e53k 5600892340508

Souvislost?

+3/0
26.3.2016 21:10

J15i87ř15í 91K57o76c22u14r48e15k 6705624965898

Tenhle list má asi 50 metrů a taky váží o něco víc než strom. Když náhodou někde odřete kmen stromu, bude škoda pár korun, když ho zlomíte, stokoruny. Stejně ho na pile rozřežou na kratší.

Uvědomuejte si že tohle je náklad v ceně, jakou nikdo z těch chlapů nikdy v životě nebude mít? Nebo myslíte, že tahle kusově vyráběná vrtule vyjde na cenu Fabie?

+6/0
26.3.2016 15:50

J10i50ř40í 51K67o54c83u10r63e22k 6825984305788

jakou nikdo z těch chlapů nikdy v životě nebude ... vlastnit. Aby nedošlo k nedorozumění.

0/0
26.3.2016 15:52

P16a45v53e50l 79J59e62ř19á66b26e33k 7611472744907

Aby nedošlo k nedorozumění - tak píši o tom, že jezdili po úzkých cestách, plných zatáček a vše bylo bez posilovačů, různých domlouvátek apod.

Nepíši jestli se něco odře nebo ne - mimochodem - v obcích nezřídka byl velký problém se s tehdejšími náklady kmenů protáhli mezi domy či ploty.

A to nevzpomínám, jak takové náklady tahali na přívěsech za traktory.

Jinými slovy - vrtuli či stožár dělají tam, odkud se ten hotový kus nějak odveze. Dřevo se odváželo z míst, kde se před sto lety neuvažovalo o tom, jak se odveze desítky kilometrů daleko, protože zpravidla se zpracovávala na kraji nejbližší vesnice od lesa.

Zrovna tak se můžeme bavit o přepravě nádrží, lodí z vnitrozemí někam k moři v dobách, kdy nebyly obchvaty obcí a muselo se i přes historickou zástavbu postavenou pro průjezd kočárů s místním šafářem.

+3/0
26.3.2016 19:41

J91i98ř57í 46V65a36c55e22k 9198318796655

Autor zřejmě nechápe rozdíl mezi samostatně naváděný a samonaváděcí. I kdyby byl ředitelný samostatně z kabiny, bylo by to prd platné, protože řidič neví vůbec nic o situaci 50 metrů za sebou. Proto v takových situacích je na konci druhý řidič z ovladačem, který komunikuje s řidičem v kabině pomocí vysílačky.

+11/0
26.3.2016 8:20

K14a33r91e19l 57M55e42n96c13l 3616307824463

Napred slovíckaríš a potom napíšeš "reditelný". Mistre :-) asi jsi malír pokoju :-)

0/0
27.3.2016 14:04
Foto

V37r90a83t23i28s16l16a19v 18J71i23n34d61r64a 3529607323439

Tohle chci v Euro Truck Simulatoru.

+8/0
26.3.2016 7:41
Foto

R28a98d92e58k 84V73o16j74á15č14e76k 5873409783744

..a archievement za couvání.;-D

+5/0
26.3.2016 15:22

J98i38ř44í 70K97o90c24u72r55e94k 6615784845958

Když budete dobrý, tak nemusí zůstat jenom u simulátoru. APB, Hanyš, případně zahraniční Sarens, Mammoet

0/0
26.3.2016 15:55

M90i89l46a80n 27K11r82á52l 8783158201171

co vím tak u APB ani nemusíš být šikovný, stačí když podepíšeš smlouvu na 12 tis. hrubého;-D

+1/0
27.3.2016 8:20

P52a10v11e42l 30J41a43n59s61a 2355179881334

tak to bych asi nedal... už takhle mám občas problém se někde vymanévrovat...

0/0
28.3.2016 2:27

M52i13r35e47k 62G33a93j31e78r 5241246399170

Technicky je to urcite zajimave. Jenom nejde o samonaváděcí přívěs, ale o samostatne riditelny přívěs. Od toho je tam druhy ridic, ktery obcas jde s dalkovym ovladanim pesky.

+15/0
26.3.2016 1:32

P22e77t91r 55M59a39r60š90o48u24n 5715238746306

on je i videt na tom videu ;)

0/0
26.3.2016 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.