Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bazarová ruleta: Nevěřte pohádkám a prověřujte, radí odborník

Nezáleží na tom, kolik má auto najeto, ale musíte to vědět. Proto je přetáčení takový průšvih, říká poradce pro nákup ojetých aut. A přidává další rady. Nevěřte na zázraky, vše důkladně prověřte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e15t27r 29M58i41c79h30a87l 2400674841712

Trh reaguje na poptávku. Kdyby byli lidi rozumní a netrvali houfně na autě do 10 let a 100 tisíc km, tak by i toho stáčení ubylo.

Já najedu cca 15 tisíc ročně, takže v 10 letech, když to budu prodávat, tak tam bude 150 tisíc, na autě pravidelný servis. Je to nafta, koupil jsem ji novou za cenu benzínu (akce automobilky), nejkratší cesta je 15 až 20 km, ale často delší. Buď mi pak utrhnou ruce, nebo tomu nebude nikdo věřit. :-)

0/0
30.3.2016 17:54

J62i65n76d46ř76i88c15h 25Š38k10o90p14e30k 4195661260645

omlouvat zlodějinu poptávkou je alibismus podvodníků.

Když budu chtít novou škodovku za 100 000 Kč, tak se mi prodejce taky vysměje. Nic mu proto nebrání chovat se tak i v případě, že někdo chce 10 let starou oktávku s max. 100 000 km

0/0
30.3.2016 19:56

P69e71t35r 46M91i63c25h29a90l 2440444761742

To nebyla omluva, ale konstatování.

Na druhou stranu je pravda, že mnohdy je cílem stáčení ne poptávka, ale snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá.

0/0
30.3.2016 22:48

M51a55r83e20k 32M59a95l21ý 1222478501760

VŽDY je cílem stáčení "snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá."

0/0
31.3.2016 13:15

P73e15t35r 24M38i32c22h13a33l 2700954591342

Slovo vždy bych nepoužil. Některá auta by byla bez stočení tachometru neprodejná, protože lidi jsou zmasírovaní. Nakonec i tam je ten finanční profit, ale asi nebyl původním cílem.

0/0
31.3.2016 16:03

M69a11r61e27k 85M54a69l48ý 1632578441290

Ale to je přeci hloupost :-) Každé auto je prodejné, záleží za jakou cenu. Vždyť i to podle vás neprodejné auto musel bazarník nejdřív vykoupit, aby ho pak následně nabízel k prodeji. A jelikož ho koupil, tak asi prodejné je, ne? A vzhledem k vysokému nájezdu to patrně koupil za levno, takže bez stočení by to taky za levno (ale pořád se ziskem) prodal. Jenže tomu zmr.ovi bazarnickému je ten malý zisk málo, tak stočí, oje.e zákazníka a prodá za dráž. Takže co jsem napsal, platí, VŽDY!

+2/0
31.3.2016 16:35

L19u85d17v29í52k 56G33a83j68d28o58š88í14k 2615223314722

Jenže Nová Škodka za 100 000 Kč neexistuje.

10 let stará ojetina s nájezdem do 100 000 je zcela reálná. Sám jsem před časem prodával 11 let staré auto s poctivým nájezdem necelých 90 tisíc.

+1/0
30.3.2016 23:32

J51i80n59d34ř84i61c58h 44Š93k36o91p80e38k 4205561900935

nová škodovka za 100 000 Kč existuje s pravděpodobností 0,0001 %, tvé auto s tímto nájezdem s pravděpodobností o trošku větší (kolik takkových je ? 1 ročně, 2 ?)

0/−1
31.3.2016 10:44

V28l45a15d83i79s23l71a75v 65B51u52r71y22š33e42k 3473746222754

nemyslím, že vám někdo něco utrhne, já prodávám auta většinou po 4 letech, jsou to dražší auta s silným naftovým motorem v perfektním stavu a v záruce, najeto kolem 80 tisíc, snažím se jít pod cenu stejně starých stočenek, ale lidi raději koupí v áčkách šunku o stopadesát tisíc dražší, nevím proč to tak je, ale je to tak, v áčkách by mě třeba dali 200 tisíc a prodávali by ho za 380, tak to raději prodávám sám za 250, nakonec se to prodá, když ještě slevím

0/0
31.3.2016 7:58

P84e94t33r 33M58i84c57h30a41l 2130404181112

Proto píšu, že nevím. Jinak v těch 10 letech budu na ceně cca do 100 tisíc, podle vývoje trhu a cen.

0/0
31.3.2016 9:26

P97a20v42e75l 26P88a70ž67o86u58t 3293201153717

To je zase PRko;-D

0/0
30.3.2016 17:40

J81o13s58e42f 63N96o80v16a98k 5948212566988

V Auto Esa: Auto s vycíděným motorem mě nezajímá. Jiný s neumytým motorem nemáte? Nemáme. Aha. Tak čest práci.

A šel jsem. To bylo povyku. ;-D

+1/0
30.3.2016 15:48

P32e92t40r 71M35i43c50h73a11l 2890664311842

Já před pár lety prodával a na inzerát reagovali z Áček. Jak prý mají strašný zájem a jak respektují cenu. Druhý den jsem se tam po cestě do kina stavil - nikdo o mě nevěděl, nechali mě tam čekat asi čtvrt hodiny, až jsem jim oznámil, že odjíždím. V tu ránu tam byl jejich technik. Auto se mu moc líbilo, i se s tím kousek svezl. A nabídl mi cenu o třetinu nižší. Poslal jsem ho do pedele a jel pryč. Za další týden jsem auto prodal, nový majitel je spokojený a jezdí s tím dodnes.

0/0
30.3.2016 18:06

J51a18k96u46b 14N23o52v22á75k 8260813700752

Ačka mají jako vždy první největší zájem, zbytek zkušenosti je shodný s tím rozdílem, že mi nabídli max. pětinu z požadované ceny. Ani jsem se tam nestavěl cíleně, spíše z legrace, měl jsem druhé auto poblíž v servisu. Auto jsem na inzerát ještě ten týden v pohodě prodal a kupující byl spokojenej. Oni prostě potřebují moc vysokou marži pro provoz. Řekli mi to na rovinu, že ví, že prodám, ale že potřebují mít z toho auta víc. Volaj jen, aby někoho nachytali a vzápětí nas . ali.

0/0
30.3.2016 18:35

P20e30t91r 21M47i63c68h89a48l 2740564851932

Jasan, já tam taky nejel schválně. A ten technik byl celkem rozumný a řekl mi něco podobného v podstatě na rovinu. Mimochodem, už když jsem tam jel, tak jsem podobnou kulišárnu čekal. :-)

0/0
30.3.2016 18:40
Foto

M75i64c97h79a22l 91N20a77j55m72a18n 7619903976140

A dalším problémem je, že český kupující touží po dieselu. I když najede jen 10 - 15 tis. km za rok, tak musí mít nafťáka, protože ten má přeci spotřebu jen 4,5868 l/100km. A nechtějí slyšet, že opravy čehokoli na motoru jdou do desetisíců.

Sice si pak každý tahá triko, že jezdí skoro pod 4l/100 km, ale už neřekne, že do oprav narval třeba 50 000,-.

+10/0
30.3.2016 12:59

P85e55t75r 58S11p58a32t30z80i89e51r12e61r 7944132425494

to jednak a pak ještě nemluvě o tom, že 80% řidičů těch naftových neví co to je filtr pevných částic a jeho funkce v autě případě co pro takový filtr znamená, když bude jezdit tak málo a krátké pojížďky....ale jak říkáte..bijou se jak mají super levný náklady na provoz.

+3/0
30.3.2016 13:15
Foto

M59i19c46h87a23l 94N13a88j59m97a63n 7569823586560

Před lety jsem měl Fabii Combi s motorem 2.0 Mpi, spotřebu jsem měl kolem 7,5 l/100 km. Kamarád si v té době koupil ojetého focuse 1,8 TDDI. Všude mi připomínal jak jezdí pod 5l/100 km. Po roce pak přišel jako zmoklá slepice, že mu auto kleklo a za opravu dal cca 70 tis.

Já jsem na fabii natočil přes 200 tis. a pak jí prodal, ještě dnes jezdí v mém okolí, sice je shnilá, ale motor pořád šlape bez větší opravy (dnes má najeto 340 tis. km).

+2/0
30.3.2016 13:22

J64á64n 13K91o97t97ú83č 2456534438266

Mám tiež diesel a jazdím cca 10 tis. ročne. Dnes už viem, že to bola chyba, ale holt keď som kupoval auto (ojazdený Focus), tak proste benzín nikde nemali. Presnejšie povedané, na 100 dieselov v inzerátoch pripadal jeden benzín...

+1/0
30.3.2016 13:38

J89a70k88u58b 81N52o39v68á11k 8800603260722

To znám, když jsem sháněl benzínový mondeo, ale nepodlehl jsem a na 13. místě (bazary + soukr. prodejci) jsem ho koupil.

0/0
30.3.2016 13:46

J60á71n 68K51o59t67ú72č 2976414938466

ja som nebol taký vyhranený proti dieselu, pretože jazdím väčšinou len dlhé trasy mimo mesto. Po meste jazdím veľmi sporadicky, takže to tak netrápim. Za necelé 4 roky som musel dať čistiť DPF a vymeniť EGR, ale inak zatiaľ žiadne veľké investície a to má auto už 8 rokov a 180 000 km (kupoval som ho ako 4-ročné s deklarovaným nájazdom 130 000).

0/0
30.3.2016 16:31

J96o90s20e43f 51K75r73b92e53c 3957156423101

Jsem na tom podobně jako Vy, jen o 20 000 napřed. Sedmdesát tisíc naprosto v pohodě, jenom spotřebka a najednou vstřiky a čerpadlo. Stálo mě to přes 40 tisíc a to byl jenom repas. Snad to zas chvíli vydrží, nicméně z dieslu jsem se jednou pro vždy vyléčil.

0/0
31.3.2016 22:21

Š11t25ě21p27á24n 56V75a14n48ě40k 3413369397427

Souhlas. I já se spálil. Teď po mě chtělo (13let staré) auto investici za cca.60.000,- jde na orgány a další kára opět benzín.

0/0
30.3.2016 13:56

M84a84r69e28k 57K75a51š61n90ý 9415942270355

Druhé auto do rodiny Ford C-Max 1.6 benál a tady vůbec!! samá nafta, musel jsem do Německa a i tam jsem hledal cca 2měsíce... :-/

+1/0
30.3.2016 14:13

J17á67n 71K75o54t38ú68č 2506444568556

Keď slúžilo 13 rokov, tak to vôbec nebude také zlé. :)

+1/0
30.3.2016 16:33

T83o83m28á42š 57L60u78d17v21í42k 1870187834772

O roční nájezd tolik nejde. Pokud máte roční nájezd 8000 km ale z toho bylo 6000 km po dálnici tak auto bude v pořádku.

+1/0
30.3.2016 15:02

A56n65t57o49n34í78n 31S95v31o67b45o76d64a 3854963709912

jenže ušetříte při 8 000 km tak 3 litry paliva na 100 km, tedy 240 litrů krát 5 roků a jsme na 1200 litrech paliva :-), takže diesel je zbytečný ( vyšší pořizovací cena atd)

0/0
30.3.2016 15:32

L50u37k23á43š 73Š57l19e13h39o61f87e15r 1913289595879

Vyšší pořizovací cena není u dieselu v bazaru zdaleka pravidlem, záleží na tom, která motorizace se u daného modelu nejvíce prodávala. Např. u Audi A4 jsou diesely levnější než benzíny, protože jich všude jezdí spousty...

0/0
30.3.2016 15:47
Foto

M96i96c72h20a10l 19N76a34j86m62a59n 7969803946920

Auto stejně staré, stejně vybavené, v podobném stavu jedn os benzínovým motorem a jedno s naftovým motorem, tak to s naftovým motorem bude vždy dražší.

Ty nafťáky budou mít totiž většinou nějaký problém (stočené km, turbo před smrtí.....) a proto mají podobnou cenu jako benzíňáky.

0/−1
30.3.2016 16:10

L19u50k50á47š 79Š69l43e81h18o48f45e93r 1263439905389

Zdá se že nechápete princip nabídky a poptávky... Nevadí :-)

0/0
30.3.2016 18:45
Foto

M49i85c88h66a87l 34N59a90j41m60a88n 7569213976210

Jo jsem úplně hloupej.

Protože je o nafťáky větší zájem, tak je jejich cena nižší, že?

+2/0
30.3.2016 19:05

M32i43c68h77a63l 51N80o78v27á62k 7250649717644

Není větší zájem, protože poptávka u dieslu v ojetinách převyšuje nabídku, zatímco benzín je nedostatkové zboží.

Kdo by si prosím vás kupoval do firmy služební benzín? Tak 5% firem. ;-D

0/0
31.3.2016 6:50

A24n59t89o94n34í20n 20S91v38o14b84o90d59a 3164293799862

Kam se prodávalo tolik HTP? Do firem :-), pro lidi, co neopustí město to stačilo. Dnes fabie, rapid, citigo 1.0 a 1.2 :-)

0/0
31.3.2016 7:13

M70i20c36h23a59l 56N65o37v85á67k 7160709137724

Tato poptávka se stále snižuje, kdysi zhruba v 90.letech bylo aut o tomto obsahu benzín 1.0-1.2 až 95% pak přechod i na vyšší obsahy.

A dokonce ve třídě malé auta, typ modelu Fabia, kde by měl jasně převálcovat benzín český motor HTP tak má poměr 40:60 vůči dieslům v nabídce trhu ojetin, kde vlastně v kategorii malé auto se diesel neoplatí.

Takže kde je pravda? V celkovém prodeji 50tisíc ojetých vozů v ČR je 30tisíc modelů diesel, 18,5 tisíc benzín, ostatní alternativní palivo, CNG,LPG,hybrid.

0/0
31.3.2016 7:55

F69i86l36i26p 10M98u60c86a86l11a 8400153649

viděl jste nikdy firmu kde do vozového parku nakupují v autobazaru ?! natož aby byly ve firmě A4ky ... sory ale prostě musím ;-D

0/0
2.4.2016 15:55

T91o72m91á74š 59L47u75d53v54í45k 1500637124342

U některých aut to ale neplatí. Superb v naftě je levnější než v benzínu i v konfigurátoru. Pokud srovnáváte 1,4 benzín a 1,6 diesel nebo 1,8 benzín a 2,0 diesel.

0/0
31.3.2016 11:31

J67i47ř51í 14S30c34h40w25a13c33h 8888284808356

je potřeba srovnávat výkonově stejné ekvivalenty, pak nafta vyjde vždy dražší....

0/0
31.3.2016 13:47

A83n32t35o82n54í91n 72S64v93o92b55o33d37a 3294243509842

diesely bývají slušně stočené, ale na tachometru krásné číslo :-)

0/0
30.3.2016 19:55

V61í97ť73a 92K48r45u95t19i80š 1330764685677

U dnešních aut je ta úspora u běžných a srovnatelných motorizaci často okolo 1 - 1,5 litru.

0/0
30.3.2016 17:20

J85a41k65u50b 68N32o20v67á19k 8200613130522

Ono nejde ani tak o tu dálnici, jako spíše aby to nemělo nikdy kratší cestu než 10 km s přestávkou delší než 1 hod. Tohle diesel strašně zatěžuje. A co si budeme povídat, tak aspoň 2x do měsíce by se to mělo podívat i na tu dálnici, aspoň kvůli filtru.

0/0
30.3.2016 18:02

V58l57a96d95i21s10l61a47v 36B29u16r42y45š85e38k 3723726672944

se obávám že pokud je řeč o ojetých autech, jako že je, tak kupující může toužit po čem chce, ale nakonec se musí spokojit s nabídkou takovou, jaká je, prostě jestli mají v bazaru 10 dieselů a jeden benzín tak i kdyby chtěli všichni benzín tak je jim to houby platný, rozhodně to není jen v tom, že lidi jsou blbí, jak naznačujete

+2/0
30.3.2016 15:50
Foto

M95i36c17h24a66l 86N59a91j40m26a52n 7879223896940

Vy to píšete stylem, jako že auto s benzínovým motorem je velice nedostatkové zboží a lidé z nouze kupují ojeté stočené diesely.

A ano, pokud někdo jezdí málo a jde si koupit auto s benzínovým motorem, následně je línej projet pár bazarů a radši koupí diesel tak je blbej.

+2/−1
30.3.2016 15:57

V48l22a83d22i75s16l29a58v 21B59u18r33y45š80e94k 3463516652174

já píšu takovým stylem, protože s tím mám zkušenosti, nové auto je většinou lepší koupit diesel, zrovna teď budu jedno kupovat a ojetý sice diesel není moc výhodný, jenže když si teď koupím nový diesel, tak z něj za 4 roky těžko udělám benzín i kdyby po něm zákazník toužil jak chtěl

0/0
30.3.2016 16:40
Foto

M26i51c43h39a19l 60N17a31j31m83a41n 7939513496100

Pokud prodáváte naftové auto, tak se o něh ozřejmě nebude zajímat ten, kdo chce benzíňák.

A že je pro někoho nové auto lepší naftové Vám neberu. Sám mám druhý nový nafťák v pořadí.

0/0
30.3.2016 16:49

V89l60a87d55i28s88l16a57v 12B17u78r36y56š58e31k 3163456552824

když bude chtít 1000 lidí benzíňák, protože málo najedou a v bazarech bude benzíňáků jen 100, protože nový auta lidi kupují často jako naf'táky, tak bude hold muset 900 lidí svoje touhy přehodnotit a ti kteří nebudou chtít, tak budou si muset připlatit, to však neznamená, že ti co nakonec vezmou naftu jsou blbí

+1/0
30.3.2016 16:59
Foto

M78i44c15h81a74l 60N68a83j97m74a79n 7649653836450

Jenže nyní v těch bazarech je benzíňáků dost. U některých značek přes 50% nabídky, u některých třeba jen 30%, ale jsou.

A že se nová auta prodávají převážně nafťáky jste vzal kde? U osobních aut byl loni poměr cca 60% benzín a 40% nafta.

0/−1
30.3.2016 18:11

L90u43k57á95š 46Š27l20e92h40o32f40e34r 1603719105769

Záleží na velikosti auta... Malá levná auta se prodávají především benzínová, manažerské limuzíny pak zase v naftě.

0/0
30.3.2016 18:44
Foto

M94i47c68h69a64l 83N78a23j93m59a15n 7179823326510

To je zajímavé ,kdo by to byl řekl......

Ale co to má společného s poměrem prodaných dieselů v celkovém počtu OA?

0/0
30.3.2016 19:08

V23l51a21d66i86m58í49r 19F65i67b50i73g59e44r 5364171221964

Jako kámoš básní o miniautě jako 2 do rodiny, ale chce jen nafťáka, i když s tím bude jezdit do 10km, takže se motor pořádně nezahřeje, má vyšší obsah, tak vyšší pojistka a spotřeba oproti benzínu je o 0,5l nižší. Ale i když ho koupí třeba za stejnou cenu tak opravy budou dražší. Chce nějaké kolem 50000 tak to se musí s opravami počítat.

0/0
30.3.2016 19:48
Foto

M96i83c27h95a23l 79N16a64j43m11a85n 7219123206180

A proč chce nafťáka?

1. V malém autě je to blbost, tam je úspora ve spotřebě minimální.

2. Na malé vzdálenosti bude motor trpět jako hrom

3. Za 50 tis. to bude totální vražda

0/0
30.3.2016 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.