Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bazarová ruleta: Nevěřte pohádkám a prověřujte, radí odborník

Nezáleží na tom, kolik má auto najeto, ale musíte to vědět. Proto je přetáčení takový průšvih, říká poradce pro nákup ojetých aut. A přidává další rady. Nevěřte na zázraky, vše důkladně prověřte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e92t40r 20M47i80c12h11a23l 2580684411872

Trh reaguje na poptávku. Kdyby byli lidi rozumní a netrvali houfně na autě do 10 let a 100 tisíc km, tak by i toho stáčení ubylo.

Já najedu cca 15 tisíc ročně, takže v 10 letech, když to budu prodávat, tak tam bude 150 tisíc, na autě pravidelný servis. Je to nafta, koupil jsem ji novou za cenu benzínu (akce automobilky), nejkratší cesta je 15 až 20 km, ale často delší. Buď mi pak utrhnou ruce, nebo tomu nebude nikdo věřit. :-)

0/0
30.3.2016 17:54

J32i35n71d98ř64i44c21h 14Š35k42o27p59e10k 4855361540655

omlouvat zlodějinu poptávkou je alibismus podvodníků.

Když budu chtít novou škodovku za 100 000 Kč, tak se mi prodejce taky vysměje. Nic mu proto nebrání chovat se tak i v případě, že někdo chce 10 let starou oktávku s max. 100 000 km

0/0
30.3.2016 19:56

P74e70t93r 25M83i73c41h43a17l 2790204241792

To nebyla omluva, ale konstatování.

Na druhou stranu je pravda, že mnohdy je cílem stáčení ne poptávka, ale snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá.

0/0
30.3.2016 22:48


M37a27r68e40k 22M88a48l13ý 1272888331570

VŽDY je cílem stáčení "snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá."

0/0
31.3.2016 13:15

P52e92t53r 82M91i24c36h39a29l 2430834671552

Slovo vždy bych nepoužil. Některá auta by byla bez stočení tachometru neprodejná, protože lidi jsou zmasírovaní. Nakonec i tam je ten finanční profit, ale asi nebyl původním cílem.

0/0
31.3.2016 16:03

M87a28r90e88k 49M64a82l85ý 1662118141690

Ale to je přeci hloupost :-) Každé auto je prodejné, záleží za jakou cenu. Vždyť i to podle vás neprodejné auto musel bazarník nejdřív vykoupit, aby ho pak následně nabízel k prodeji. A jelikož ho koupil, tak asi prodejné je, ne? A vzhledem k vysokému nájezdu to patrně koupil za levno, takže bez stočení by to taky za levno (ale pořád se ziskem) prodal. Jenže tomu zmr.ovi bazarnickému je ten malý zisk málo, tak stočí, oje.e zákazníka a prodá za dráž. Takže co jsem napsal, platí, VŽDY!

+2/0
31.3.2016 16:35

L61u81d19v65í41k 27G28a11j70d10o81š26í16k 2765603754402

Jenže Nová Škodka za 100 000 Kč neexistuje.

10 let stará ojetina s nájezdem do 100 000 je zcela reálná. Sám jsem před časem prodával 11 let staré auto s poctivým nájezdem necelých 90 tisíc.

+1/0
30.3.2016 23:32

J22i81n39d49ř49i33c49h 83Š30k40o31p31e52k 4815401700735

nová škodovka za 100 000 Kč existuje s pravděpodobností 0,0001 %, tvé auto s tímto nájezdem s pravděpodobností o trošku větší (kolik takkových je ? 1 ročně, 2 ?)

0/−1
31.3.2016 10:44

V35l81a19d20i28s72l82a84v 39B80u50r39y22š19e51k 3113566262614

nemyslím, že vám někdo něco utrhne, já prodávám auta většinou po 4 letech, jsou to dražší auta s silným naftovým motorem v perfektním stavu a v záruce, najeto kolem 80 tisíc, snažím se jít pod cenu stejně starých stočenek, ale lidi raději koupí v áčkách šunku o stopadesát tisíc dražší, nevím proč to tak je, ale je to tak, v áčkách by mě třeba dali 200 tisíc a prodávali by ho za 380, tak to raději prodávám sám za 250, nakonec se to prodá, když ještě slevím

0/0
31.3.2016 7:58

P79e30t77r 61M77i43c20h73a45l 2690104361552

Proto píšu, že nevím. Jinak v těch 10 letech budu na ceně cca do 100 tisíc, podle vývoje trhu a cen.

0/0
31.3.2016 9:26

P43a96v65e41l 13P56a37ž52o57u98t 3193201403417

To je zase PRko;-D

0/0
30.3.2016 17:40

J29o83s15e69f 72N61o61v19a94k 5908712456748

V Auto Esa: Auto s vycíděným motorem mě nezajímá. Jiný s neumytým motorem nemáte? Nemáme. Aha. Tak čest práci.

A šel jsem. To bylo povyku. ;-D

+1/0
30.3.2016 15:48

P57e71t56r 38M94i83c83h96a19l 2610244581982

Já před pár lety prodával a na inzerát reagovali z Áček. Jak prý mají strašný zájem a jak respektují cenu. Druhý den jsem se tam po cestě do kina stavil - nikdo o mě nevěděl, nechali mě tam čekat asi čtvrt hodiny, až jsem jim oznámil, že odjíždím. V tu ránu tam byl jejich technik. Auto se mu moc líbilo, i se s tím kousek svezl. A nabídl mi cenu o třetinu nižší. Poslal jsem ho do pedele a jel pryč. Za další týden jsem auto prodal, nový majitel je spokojený a jezdí s tím dodnes.

0/0
30.3.2016 18:06

J26a52k68u88b 45N41o93v38á50k 8110833170892

Ačka mají jako vždy první největší zájem, zbytek zkušenosti je shodný s tím rozdílem, že mi nabídli max. pětinu z požadované ceny. Ani jsem se tam nestavěl cíleně, spíše z legrace, měl jsem druhé auto poblíž v servisu. Auto jsem na inzerát ještě ten týden v pohodě prodal a kupující byl spokojenej. Oni prostě potřebují moc vysokou marži pro provoz. Řekli mi to na rovinu, že ví, že prodám, ale že potřebují mít z toho auta víc. Volaj jen, aby někoho nachytali a vzápětí nas . ali.

0/0
30.3.2016 18:35

P41e64t71r 60M90i83c40h10a97l 2570724251212

Jasan, já tam taky nejel schválně. A ten technik byl celkem rozumný a řekl mi něco podobného v podstatě na rovinu. Mimochodem, už když jsem tam jel, tak jsem podobnou kulišárnu čekal. :-)

0/0
30.3.2016 18:40
Foto

M11i77c27h70a83l 87N26a13j72m25a76n 7119623316440

A dalším problémem je, že český kupující touží po dieselu. I když najede jen 10 - 15 tis. km za rok, tak musí mít nafťáka, protože ten má přeci spotřebu jen 4,5868 l/100km. A nechtějí slyšet, že opravy čehokoli na motoru jdou do desetisíců.

Sice si pak každý tahá triko, že jezdí skoro pod 4l/100 km, ale už neřekne, že do oprav narval třeba 50 000,-.

+10/0
30.3.2016 12:59

P89e49t80r 25S73p32a33t91z23i77e61r25e10r 7354112405674

to jednak a pak ještě nemluvě o tom, že 80% řidičů těch naftových neví co to je filtr pevných částic a jeho funkce v autě případě co pro takový filtr znamená, když bude jezdit tak málo a krátké pojížďky....ale jak říkáte..bijou se jak mají super levný náklady na provoz.

+3/0
30.3.2016 13:15
Foto

M20i28c70h19a49l 33N97a21j91m23a39n 7119493266110

Před lety jsem měl Fabii Combi s motorem 2.0 Mpi, spotřebu jsem měl kolem 7,5 l/100 km. Kamarád si v té době koupil ojetého focuse 1,8 TDDI. Všude mi připomínal jak jezdí pod 5l/100 km. Po roce pak přišel jako zmoklá slepice, že mu auto kleklo a za opravu dal cca 70 tis.

Já jsem na fabii natočil přes 200 tis. a pak jí prodal, ještě dnes jezdí v mém okolí, sice je shnilá, ale motor pořád šlape bez větší opravy (dnes má najeto 340 tis. km).

+2/0
30.3.2016 13:22

J43á58n 83K34o34t49ú32č 2966334258116

Mám tiež diesel a jazdím cca 10 tis. ročne. Dnes už viem, že to bola chyba, ale holt keď som kupoval auto (ojazdený Focus), tak proste benzín nikde nemali. Presnejšie povedané, na 100 dieselov v inzerátoch pripadal jeden benzín...

+1/0
30.3.2016 13:38

J69a58k86u85b 44N61o96v16á90k 8230973460782

To znám, když jsem sháněl benzínový mondeo, ale nepodlehl jsem a na 13. místě (bazary + soukr. prodejci) jsem ho koupil.

0/0
30.3.2016 13:46

J57á67n 84K71o82t16ú90č 2796284768906

ja som nebol taký vyhranený proti dieselu, pretože jazdím väčšinou len dlhé trasy mimo mesto. Po meste jazdím veľmi sporadicky, takže to tak netrápim. Za necelé 4 roky som musel dať čistiť DPF a vymeniť EGR, ale inak zatiaľ žiadne veľké investície a to má auto už 8 rokov a 180 000 km (kupoval som ho ako 4-ročné s deklarovaným nájazdom 130 000).

0/0
30.3.2016 16:31

J75o84s77e43f 44K94r27b10e60c 3627476623581

Jsem na tom podobně jako Vy, jen o 20 000 napřed. Sedmdesát tisíc naprosto v pohodě, jenom spotřebka a najednou vstřiky a čerpadlo. Stálo mě to přes 40 tisíc a to byl jenom repas. Snad to zas chvíli vydrží, nicméně z dieslu jsem se jednou pro vždy vyléčil.

0/0
31.3.2016 22:21

Š93t16ě47p87á50n 79V31a84n90ě98k 3613519437417

Souhlas. I já se spálil. Teď po mě chtělo (13let staré) auto investici za cca.60.000,- jde na orgány a další kára opět benzín.

0/0
30.3.2016 13:56

M27a14r47e20k 92K72a18š52n10ý 9655792150405

Druhé auto do rodiny Ford C-Max 1.6 benál a tady vůbec!! samá nafta, musel jsem do Německa a i tam jsem hledal cca 2měsíce... :-/

+1/0
30.3.2016 14:13

J59á60n 82K29o62t60ú46č 2836414368696

Keď slúžilo 13 rokov, tak to vôbec nebude také zlé. :)

+1/0
30.3.2016 16:33

T93o37m77á38š 34L51u46d25v39í56k 1160167864542

O roční nájezd tolik nejde. Pokud máte roční nájezd 8000 km ale z toho bylo 6000 km po dálnici tak auto bude v pořádku.

+1/0
30.3.2016 15:02

A94n61t91o24n10í17n 37S89v95o11b31o39d61a 3774193179702

jenže ušetříte při 8 000 km tak 3 litry paliva na 100 km, tedy 240 litrů krát 5 roků a jsme na 1200 litrech paliva :-), takže diesel je zbytečný ( vyšší pořizovací cena atd)

0/0
30.3.2016 15:32

L32u76k69á80š 68Š30l70e36h69o19f72e98r 1523159655309

Vyšší pořizovací cena není u dieselu v bazaru zdaleka pravidlem, záleží na tom, která motorizace se u daného modelu nejvíce prodávala. Např. u Audi A4 jsou diesely levnější než benzíny, protože jich všude jezdí spousty...

0/0
30.3.2016 15:47
Foto

M36i48c60h39a55l 50N39a67j72m96a26n 7609243446740

Auto stejně staré, stejně vybavené, v podobném stavu jedn os benzínovým motorem a jedno s naftovým motorem, tak to s naftovým motorem bude vždy dražší.

Ty nafťáky budou mít totiž většinou nějaký problém (stočené km, turbo před smrtí.....) a proto mají podobnou cenu jako benzíňáky.

0/−1
30.3.2016 16:10

L92u62k86á35š 47Š65l82e67h90o82f51e11r 1633329345759

Zdá se že nechápete princip nabídky a poptávky... Nevadí :-)

0/0
30.3.2016 18:45
Foto

M73i82c78h31a32l 68N76a13j59m78a53n 7299533856940

Jo jsem úplně hloupej.

Protože je o nafťáky větší zájem, tak je jejich cena nižší, že?

+2/0
30.3.2016 19:05

M42i17c32h46a60l 86N31o96v38á53k 7950589757334

Není větší zájem, protože poptávka u dieslu v ojetinách převyšuje nabídku, zatímco benzín je nedostatkové zboží.

Kdo by si prosím vás kupoval do firmy služební benzín? Tak 5% firem. ;-D

0/0
31.3.2016 6:50

A26n63t93o88n27í93n 38S55v66o71b43o82d43a 3154933799872

Kam se prodávalo tolik HTP? Do firem :-), pro lidi, co neopustí město to stačilo. Dnes fabie, rapid, citigo 1.0 a 1.2 :-)

0/0
31.3.2016 7:13

M35i83c60h14a50l 75N10o36v46á30k 7850309557974

Tato poptávka se stále snižuje, kdysi zhruba v 90.letech bylo aut o tomto obsahu benzín 1.0-1.2 až 95% pak přechod i na vyšší obsahy.

A dokonce ve třídě malé auta, typ modelu Fabia, kde by měl jasně převálcovat benzín český motor HTP tak má poměr 40:60 vůči dieslům v nabídce trhu ojetin, kde vlastně v kategorii malé auto se diesel neoplatí.

Takže kde je pravda? V celkovém prodeji 50tisíc ojetých vozů v ČR je 30tisíc modelů diesel, 18,5 tisíc benzín, ostatní alternativní palivo, CNG,LPG,hybrid.

0/0
31.3.2016 7:55

F51i23l19i69p 60M59u90c96a28l33a 8980343889

viděl jste nikdy firmu kde do vozového parku nakupují v autobazaru ?! natož aby byly ve firmě A4ky ... sory ale prostě musím ;-D

0/0
2.4.2016 15:55

T41o65m16á43š 71L54u92d91v18í98k 1320897264722

U některých aut to ale neplatí. Superb v naftě je levnější než v benzínu i v konfigurátoru. Pokud srovnáváte 1,4 benzín a 1,6 diesel nebo 1,8 benzín a 2,0 diesel.

0/0
31.3.2016 11:31

J12i96ř47í 39S14c53h62w72a31c83h 8248954608636

je potřeba srovnávat výkonově stejné ekvivalenty, pak nafta vyjde vždy dražší....

0/0
31.3.2016 13:47

A36n59t70o72n83í69n 65S64v91o36b93o22d55a 3754613959452

diesely bývají slušně stočené, ale na tachometru krásné číslo :-)

0/0
30.3.2016 19:55

V66í63ť21a 60K92r74u69t35i12š 1150274695557

U dnešních aut je ta úspora u běžných a srovnatelných motorizaci často okolo 1 - 1,5 litru.

0/0
30.3.2016 17:20

J78a44k94u31b 29N33o39v66á34k 8340453180842

Ono nejde ani tak o tu dálnici, jako spíše aby to nemělo nikdy kratší cestu než 10 km s přestávkou delší než 1 hod. Tohle diesel strašně zatěžuje. A co si budeme povídat, tak aspoň 2x do měsíce by se to mělo podívat i na tu dálnici, aspoň kvůli filtru.

0/0
30.3.2016 18:02

V90l63a51d56i27s15l67a71v 62B13u85r93y10š56e65k 3553246232854

se obávám že pokud je řeč o ojetých autech, jako že je, tak kupující může toužit po čem chce, ale nakonec se musí spokojit s nabídkou takovou, jaká je, prostě jestli mají v bazaru 10 dieselů a jeden benzín tak i kdyby chtěli všichni benzín tak je jim to houby platný, rozhodně to není jen v tom, že lidi jsou blbí, jak naznačujete

+2/0
30.3.2016 15:50
Foto

M29i95c15h73a87l 26N18a36j71m98a58n 7779293966500

Vy to píšete stylem, jako že auto s benzínovým motorem je velice nedostatkové zboží a lidé z nouze kupují ojeté stočené diesely.

A ano, pokud někdo jezdí málo a jde si koupit auto s benzínovým motorem, následně je línej projet pár bazarů a radši koupí diesel tak je blbej.

+2/−1
30.3.2016 15:57

V27l52a29d44i42s63l65a68v 84B44u47r64y73š19e25k 3803146372404

já píšu takovým stylem, protože s tím mám zkušenosti, nové auto je většinou lepší koupit diesel, zrovna teď budu jedno kupovat a ojetý sice diesel není moc výhodný, jenže když si teď koupím nový diesel, tak z něj za 4 roky těžko udělám benzín i kdyby po něm zákazník toužil jak chtěl

0/0
30.3.2016 16:40
Foto

M43i96c74h55a25l 84N27a56j88m52a65n 7629683506790

Pokud prodáváte naftové auto, tak se o něh ozřejmě nebude zajímat ten, kdo chce benzíňák.

A že je pro někoho nové auto lepší naftové Vám neberu. Sám mám druhý nový nafťák v pořadí.

0/0
30.3.2016 16:49

V22l33a90d57i54s10l84a57v 49B10u77r10y37š32e43k 3683246792534

když bude chtít 1000 lidí benzíňák, protože málo najedou a v bazarech bude benzíňáků jen 100, protože nový auta lidi kupují často jako naf'táky, tak bude hold muset 900 lidí svoje touhy přehodnotit a ti kteří nebudou chtít, tak budou si muset připlatit, to však neznamená, že ti co nakonec vezmou naftu jsou blbí

+1/0
30.3.2016 16:59
Foto

M51i34c41h35a72l 54N89a97j12m98a44n 7639353416810

Jenže nyní v těch bazarech je benzíňáků dost. U některých značek přes 50% nabídky, u některých třeba jen 30%, ale jsou.

A že se nová auta prodávají převážně nafťáky jste vzal kde? U osobních aut byl loni poměr cca 60% benzín a 40% nafta.

0/−1
30.3.2016 18:11

L60u70k79á29š 79Š89l42e29h74o27f92e51r 1583419195979

Záleží na velikosti auta... Malá levná auta se prodávají především benzínová, manažerské limuzíny pak zase v naftě.

0/0
30.3.2016 18:44
Foto

M24i37c36h25a17l 66N42a92j55m54a65n 7319323186280

To je zajímavé ,kdo by to byl řekl......

Ale co to má společného s poměrem prodaných dieselů v celkovém počtu OA?

0/0
30.3.2016 19:08

V26l39a56d12i62m77í80r 60F78i33b41i89g75e40r 5454901831734

Jako kámoš básní o miniautě jako 2 do rodiny, ale chce jen nafťáka, i když s tím bude jezdit do 10km, takže se motor pořádně nezahřeje, má vyšší obsah, tak vyšší pojistka a spotřeba oproti benzínu je o 0,5l nižší. Ale i když ho koupí třeba za stejnou cenu tak opravy budou dražší. Chce nějaké kolem 50000 tak to se musí s opravami počítat.

0/0
30.3.2016 19:48
Foto

M72i28c56h67a97l 88N15a25j23m97a57n 7819243126440

A proč chce nafťáka?

1. V malém autě je to blbost, tam je úspora ve spotřebě minimální.

2. Na malé vzdálenosti bude motor trpět jako hrom

3. Za 50 tis. to bude totální vražda

0/0
30.3.2016 19:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.