Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bazarová ruleta: Nevěřte pohádkám a prověřujte, radí odborník

Nezáleží na tom, kolik má auto najeto, ale musíte to vědět. Proto je přetáčení takový průšvih, říká poradce pro nákup ojetých aut. A přidává další rady. Nevěřte na zázraky, vše důkladně prověřte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e27t63r 40M31i87c32h10a51l 2160474211982

Trh reaguje na poptávku. Kdyby byli lidi rozumní a netrvali houfně na autě do 10 let a 100 tisíc km, tak by i toho stáčení ubylo.

Já najedu cca 15 tisíc ročně, takže v 10 letech, když to budu prodávat, tak tam bude 150 tisíc, na autě pravidelný servis. Je to nafta, koupil jsem ji novou za cenu benzínu (akce automobilky), nejkratší cesta je 15 až 20 km, ale často delší. Buď mi pak utrhnou ruce, nebo tomu nebude nikdo věřit. :-)

0/0
30.3.2016 17:54

J12i36n91d22ř23i43c62h 64Š55k16o38p22e76k 4785751280425

omlouvat zlodějinu poptávkou je alibismus podvodníků.

Když budu chtít novou škodovku za 100 000 Kč, tak se mi prodejce taky vysměje. Nic mu proto nebrání chovat se tak i v případě, že někdo chce 10 let starou oktávku s max. 100 000 km

0/0
30.3.2016 19:56

P68e58t30r 24M89i53c80h62a82l 2640814931552

To nebyla omluva, ale konstatování.

Na druhou stranu je pravda, že mnohdy je cílem stáčení ne poptávka, ale snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá.

0/0
30.3.2016 22:48


M40a33r59e19k 32M53a46l96ý 1542378431670

VŽDY je cílem stáčení "snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá."

0/0
31.3.2016 13:15

P76e14t49r 96M68i33c76h93a22l 2930704421322

Slovo vždy bych nepoužil. Některá auta by byla bez stočení tachometru neprodejná, protože lidi jsou zmasírovaní. Nakonec i tam je ten finanční profit, ale asi nebyl původním cílem.

0/0
31.3.2016 16:03

M83a93r33e63k 92M29a71l21ý 1742528551560

Ale to je přeci hloupost :-) Každé auto je prodejné, záleží za jakou cenu. Vždyť i to podle vás neprodejné auto musel bazarník nejdřív vykoupit, aby ho pak následně nabízel k prodeji. A jelikož ho koupil, tak asi prodejné je, ne? A vzhledem k vysokému nájezdu to patrně koupil za levno, takže bez stočení by to taky za levno (ale pořád se ziskem) prodal. Jenže tomu zmr.ovi bazarnickému je ten malý zisk málo, tak stočí, oje.e zákazníka a prodá za dráž. Takže co jsem napsal, platí, VŽDY!

+2/0
31.3.2016 16:35

L93u83d29v87í18k 19G49a96j69d53o56š35í35k 2485953154882

Jenže Nová Škodka za 100 000 Kč neexistuje.

10 let stará ojetina s nájezdem do 100 000 je zcela reálná. Sám jsem před časem prodával 11 let staré auto s poctivým nájezdem necelých 90 tisíc.

+1/0
30.3.2016 23:32

J16i42n64d36ř42i38c40h 52Š36k22o14p59e73k 4525501560765

nová škodovka za 100 000 Kč existuje s pravděpodobností 0,0001 %, tvé auto s tímto nájezdem s pravděpodobností o trošku větší (kolik takkových je ? 1 ročně, 2 ?)

0/−1
31.3.2016 10:44

V96l21a11d50i66s46l75a57v 12B94u85r23y23š94e58k 3283646482274

nemyslím, že vám někdo něco utrhne, já prodávám auta většinou po 4 letech, jsou to dražší auta s silným naftovým motorem v perfektním stavu a v záruce, najeto kolem 80 tisíc, snažím se jít pod cenu stejně starých stočenek, ale lidi raději koupí v áčkách šunku o stopadesát tisíc dražší, nevím proč to tak je, ale je to tak, v áčkách by mě třeba dali 200 tisíc a prodávali by ho za 380, tak to raději prodávám sám za 250, nakonec se to prodá, když ještě slevím

0/0
31.3.2016 7:58

P16e60t88r 93M23i54c53h81a17l 2680394101302

Proto píšu, že nevím. Jinak v těch 10 letech budu na ceně cca do 100 tisíc, podle vývoje trhu a cen.

0/0
31.3.2016 9:26

P23a31v87e32l 61P47a58ž65o66u24t 3403871733167

To je zase PRko;-D

0/0
30.3.2016 17:40

J59o63s11e63f 87N39o37v61a28k 5788562616338

V Auto Esa: Auto s vycíděným motorem mě nezajímá. Jiný s neumytým motorem nemáte? Nemáme. Aha. Tak čest práci.

A šel jsem. To bylo povyku. ;-D

+1/0
30.3.2016 15:48

P59e85t85r 62M87i50c41h41a15l 2350294271442

Já před pár lety prodával a na inzerát reagovali z Áček. Jak prý mají strašný zájem a jak respektují cenu. Druhý den jsem se tam po cestě do kina stavil - nikdo o mě nevěděl, nechali mě tam čekat asi čtvrt hodiny, až jsem jim oznámil, že odjíždím. V tu ránu tam byl jejich technik. Auto se mu moc líbilo, i se s tím kousek svezl. A nabídl mi cenu o třetinu nižší. Poslal jsem ho do pedele a jel pryč. Za další týden jsem auto prodal, nový majitel je spokojený a jezdí s tím dodnes.

0/0
30.3.2016 18:06

J35a94k27u38b 36N56o64v88á85k 8670763790652

Ačka mají jako vždy první největší zájem, zbytek zkušenosti je shodný s tím rozdílem, že mi nabídli max. pětinu z požadované ceny. Ani jsem se tam nestavěl cíleně, spíše z legrace, měl jsem druhé auto poblíž v servisu. Auto jsem na inzerát ještě ten týden v pohodě prodal a kupující byl spokojenej. Oni prostě potřebují moc vysokou marži pro provoz. Řekli mi to na rovinu, že ví, že prodám, ale že potřebují mít z toho auta víc. Volaj jen, aby někoho nachytali a vzápětí nas . ali.

0/0
30.3.2016 18:35

P93e69t58r 29M34i44c32h20a95l 2470874671772

Jasan, já tam taky nejel schválně. A ten technik byl celkem rozumný a řekl mi něco podobného v podstatě na rovinu. Mimochodem, už když jsem tam jel, tak jsem podobnou kulišárnu čekal. :-)

0/0
30.3.2016 18:40
Foto

M64i23c29h72a11l 22N23a55j96m31a35n 7979603226360

A dalším problémem je, že český kupující touží po dieselu. I když najede jen 10 - 15 tis. km za rok, tak musí mít nafťáka, protože ten má přeci spotřebu jen 4,5868 l/100km. A nechtějí slyšet, že opravy čehokoli na motoru jdou do desetisíců.

Sice si pak každý tahá triko, že jezdí skoro pod 4l/100 km, ale už neřekne, že do oprav narval třeba 50 000,-.

+10/0
30.3.2016 12:59

P37e42t57r 59S16p33a61t55z72i38e54r63e32r 7734762755924

to jednak a pak ještě nemluvě o tom, že 80% řidičů těch naftových neví co to je filtr pevných částic a jeho funkce v autě případě co pro takový filtr znamená, když bude jezdit tak málo a krátké pojížďky....ale jak říkáte..bijou se jak mají super levný náklady na provoz.

+3/0
30.3.2016 13:15
Foto

M93i13c45h67a50l 97N10a97j25m51a74n 7959563166210

Před lety jsem měl Fabii Combi s motorem 2.0 Mpi, spotřebu jsem měl kolem 7,5 l/100 km. Kamarád si v té době koupil ojetého focuse 1,8 TDDI. Všude mi připomínal jak jezdí pod 5l/100 km. Po roce pak přišel jako zmoklá slepice, že mu auto kleklo a za opravu dal cca 70 tis.

Já jsem na fabii natočil přes 200 tis. a pak jí prodal, ještě dnes jezdí v mém okolí, sice je shnilá, ale motor pořád šlape bez větší opravy (dnes má najeto 340 tis. km).

+2/0
30.3.2016 13:22

J87á34n 88K69o48t36ú54č 2516364798716

Mám tiež diesel a jazdím cca 10 tis. ročne. Dnes už viem, že to bola chyba, ale holt keď som kupoval auto (ojazdený Focus), tak proste benzín nikde nemali. Presnejšie povedané, na 100 dieselov v inzerátoch pripadal jeden benzín...

+1/0
30.3.2016 13:38

J23a94k88u60b 10N34o91v80á44k 8380473580602

To znám, když jsem sháněl benzínový mondeo, ale nepodlehl jsem a na 13. místě (bazary + soukr. prodejci) jsem ho koupil.

0/0
30.3.2016 13:46

J48á63n 55K69o64t20ú57č 2726404388216

ja som nebol taký vyhranený proti dieselu, pretože jazdím väčšinou len dlhé trasy mimo mesto. Po meste jazdím veľmi sporadicky, takže to tak netrápim. Za necelé 4 roky som musel dať čistiť DPF a vymeniť EGR, ale inak zatiaľ žiadne veľké investície a to má auto už 8 rokov a 180 000 km (kupoval som ho ako 4-ročné s deklarovaným nájazdom 130 000).

0/0
30.3.2016 16:31

J57o77s30e68f 81K15r78b56e97c 3127706543561

Jsem na tom podobně jako Vy, jen o 20 000 napřed. Sedmdesát tisíc naprosto v pohodě, jenom spotřebka a najednou vstřiky a čerpadlo. Stálo mě to přes 40 tisíc a to byl jenom repas. Snad to zas chvíli vydrží, nicméně z dieslu jsem se jednou pro vždy vyléčil.

0/0
31.3.2016 22:21

Š88t70ě12p81á61n 27V59a87n10ě95k 3883149977177

Souhlas. I já se spálil. Teď po mě chtělo (13let staré) auto investici za cca.60.000,- jde na orgány a další kára opět benzín.

0/0
30.3.2016 13:56

M92a75r41e18k 67K34a33š49n51ý 9605612510325

Druhé auto do rodiny Ford C-Max 1.6 benál a tady vůbec!! samá nafta, musel jsem do Německa a i tam jsem hledal cca 2měsíce... :-/

+1/0
30.3.2016 14:13

J79á68n 38K90o66t57ú76č 2236664188866

Keď slúžilo 13 rokov, tak to vôbec nebude také zlé. :)

+1/0
30.3.2016 16:33

T27o82m49á49š 55L95u67d51v31í26k 1770607194962

O roční nájezd tolik nejde. Pokud máte roční nájezd 8000 km ale z toho bylo 6000 km po dálnici tak auto bude v pořádku.

+1/0
30.3.2016 15:02

A71n47t63o23n39í93n 24S37v92o20b45o48d43a 3474803289472

jenže ušetříte při 8 000 km tak 3 litry paliva na 100 km, tedy 240 litrů krát 5 roků a jsme na 1200 litrech paliva :-), takže diesel je zbytečný ( vyšší pořizovací cena atd)

0/0
30.3.2016 15:32

L63u83k73á59š 90Š20l66e40h64o42f77e11r 1823349725699

Vyšší pořizovací cena není u dieselu v bazaru zdaleka pravidlem, záleží na tom, která motorizace se u daného modelu nejvíce prodávala. Např. u Audi A4 jsou diesely levnější než benzíny, protože jich všude jezdí spousty...

0/0
30.3.2016 15:47
Foto

M49i44c41h97a62l 57N20a24j79m29a36n 7199603806400

Auto stejně staré, stejně vybavené, v podobném stavu jedn os benzínovým motorem a jedno s naftovým motorem, tak to s naftovým motorem bude vždy dražší.

Ty nafťáky budou mít totiž většinou nějaký problém (stočené km, turbo před smrtí.....) a proto mají podobnou cenu jako benzíňáky.

0/−1
30.3.2016 16:10

L58u21k79á38š 26Š70l26e53h10o98f38e65r 1433339265359

Zdá se že nechápete princip nabídky a poptávky... Nevadí :-)

0/0
30.3.2016 18:45
Foto

M78i80c16h64a45l 97N92a74j92m44a38n 7279913576190

Jo jsem úplně hloupej.

Protože je o nafťáky větší zájem, tak je jejich cena nižší, že?

+2/0
30.3.2016 19:05

M29i50c62h58a73l 72N72o90v39á89k 7330609687454

Není větší zájem, protože poptávka u dieslu v ojetinách převyšuje nabídku, zatímco benzín je nedostatkové zboží.

Kdo by si prosím vás kupoval do firmy služební benzín? Tak 5% firem. ;-D

0/0
31.3.2016 6:50

A85n93t69o79n30í96n 53S27v57o23b32o42d98a 3324603359282

Kam se prodávalo tolik HTP? Do firem :-), pro lidi, co neopustí město to stačilo. Dnes fabie, rapid, citigo 1.0 a 1.2 :-)

0/0
31.3.2016 7:13

M59i34c15h93a36l 26N40o67v25á58k 7390529167704

Tato poptávka se stále snižuje, kdysi zhruba v 90.letech bylo aut o tomto obsahu benzín 1.0-1.2 až 95% pak přechod i na vyšší obsahy.

A dokonce ve třídě malé auta, typ modelu Fabia, kde by měl jasně převálcovat benzín český motor HTP tak má poměr 40:60 vůči dieslům v nabídce trhu ojetin, kde vlastně v kategorii malé auto se diesel neoplatí.

Takže kde je pravda? V celkovém prodeji 50tisíc ojetých vozů v ČR je 30tisíc modelů diesel, 18,5 tisíc benzín, ostatní alternativní palivo, CNG,LPG,hybrid.

0/0
31.3.2016 7:55

F34i30l82i63p 53M15u66c33a22l33a 8350793819

viděl jste nikdy firmu kde do vozového parku nakupují v autobazaru ?! natož aby byly ve firmě A4ky ... sory ale prostě musím ;-D

0/0
2.4.2016 15:55

T38o75m29á55š 42L25u66d89v61í45k 1830597754202

U některých aut to ale neplatí. Superb v naftě je levnější než v benzínu i v konfigurátoru. Pokud srovnáváte 1,4 benzín a 1,6 diesel nebo 1,8 benzín a 2,0 diesel.

0/0
31.3.2016 11:31

J54i24ř13í 26S10c27h55w16a82c68h 8788544638926

je potřeba srovnávat výkonově stejné ekvivalenty, pak nafta vyjde vždy dražší....

0/0
31.3.2016 13:47

A39n51t51o50n30í59n 17S55v91o32b59o70d77a 3934153749502

diesely bývají slušně stočené, ale na tachometru krásné číslo :-)

0/0
30.3.2016 19:55

V47í85ť24a 14K86r37u72t59i69š 1370234725127

U dnešních aut je ta úspora u běžných a srovnatelných motorizaci často okolo 1 - 1,5 litru.

0/0
30.3.2016 17:20

J54a25k69u60b 16N91o66v39á95k 8810803130722

Ono nejde ani tak o tu dálnici, jako spíše aby to nemělo nikdy kratší cestu než 10 km s přestávkou delší než 1 hod. Tohle diesel strašně zatěžuje. A co si budeme povídat, tak aspoň 2x do měsíce by se to mělo podívat i na tu dálnici, aspoň kvůli filtru.

0/0
30.3.2016 18:02

V61l94a50d19i98s24l60a19v 18B75u68r86y64š11e13k 3643156542304

se obávám že pokud je řeč o ojetých autech, jako že je, tak kupující může toužit po čem chce, ale nakonec se musí spokojit s nabídkou takovou, jaká je, prostě jestli mají v bazaru 10 dieselů a jeden benzín tak i kdyby chtěli všichni benzín tak je jim to houby platný, rozhodně to není jen v tom, že lidi jsou blbí, jak naznačujete

+2/0
30.3.2016 15:50
Foto

M28i28c72h89a42l 63N30a13j29m34a77n 7359183226300

Vy to píšete stylem, jako že auto s benzínovým motorem je velice nedostatkové zboží a lidé z nouze kupují ojeté stočené diesely.

A ano, pokud někdo jezdí málo a jde si koupit auto s benzínovým motorem, následně je línej projet pár bazarů a radši koupí diesel tak je blbej.

+2/−1
30.3.2016 15:57

V96l76a76d88i34s50l21a16v 13B15u70r45y55š81e57k 3633366932254

já píšu takovým stylem, protože s tím mám zkušenosti, nové auto je většinou lepší koupit diesel, zrovna teď budu jedno kupovat a ojetý sice diesel není moc výhodný, jenže když si teď koupím nový diesel, tak z něj za 4 roky těžko udělám benzín i kdyby po něm zákazník toužil jak chtěl

0/0
30.3.2016 16:40
Foto

M11i69c96h88a95l 88N80a95j86m29a74n 7219473836440

Pokud prodáváte naftové auto, tak se o něh ozřejmě nebude zajímat ten, kdo chce benzíňák.

A že je pro někoho nové auto lepší naftové Vám neberu. Sám mám druhý nový nafťák v pořadí.

0/0
30.3.2016 16:49

V75l35a38d96i42s10l30a50v 94B10u18r23y19š95e25k 3293166882614

když bude chtít 1000 lidí benzíňák, protože málo najedou a v bazarech bude benzíňáků jen 100, protože nový auta lidi kupují často jako naf'táky, tak bude hold muset 900 lidí svoje touhy přehodnotit a ti kteří nebudou chtít, tak budou si muset připlatit, to však neznamená, že ti co nakonec vezmou naftu jsou blbí

+1/0
30.3.2016 16:59
Foto

M39i71c43h50a81l 72N32a80j23m26a17n 7259883496670

Jenže nyní v těch bazarech je benzíňáků dost. U některých značek přes 50% nabídky, u některých třeba jen 30%, ale jsou.

A že se nová auta prodávají převážně nafťáky jste vzal kde? U osobních aut byl loni poměr cca 60% benzín a 40% nafta.

0/−1
30.3.2016 18:11

L62u81k51á87š 20Š80l35e43h67o91f63e88r 1593549915289

Záleží na velikosti auta... Malá levná auta se prodávají především benzínová, manažerské limuzíny pak zase v naftě.

0/0
30.3.2016 18:44
Foto

M97i38c87h28a56l 28N48a45j13m37a86n 7109223376850

To je zajímavé ,kdo by to byl řekl......

Ale co to má společného s poměrem prodaných dieselů v celkovém počtu OA?

0/0
30.3.2016 19:08

V39l93a75d43i25m53í59r 31F61i77b25i28g55e60r 5614711541784

Jako kámoš básní o miniautě jako 2 do rodiny, ale chce jen nafťáka, i když s tím bude jezdit do 10km, takže se motor pořádně nezahřeje, má vyšší obsah, tak vyšší pojistka a spotřeba oproti benzínu je o 0,5l nižší. Ale i když ho koupí třeba za stejnou cenu tak opravy budou dražší. Chce nějaké kolem 50000 tak to se musí s opravami počítat.

0/0
30.3.2016 19:48
Foto

M90i80c64h42a18l 19N53a11j98m51a36n 7479943486490

A proč chce nafťáka?

1. V malém autě je to blbost, tam je úspora ve spotřebě minimální.

2. Na malé vzdálenosti bude motor trpět jako hrom

3. Za 50 tis. to bude totální vražda

0/0
30.3.2016 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.