Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda 2 padne do ruky. Má velkou kabinu a velký motor

Mazda 2 byla v každém vydání jiná a vždy skvělá. Třetí generace patří mezi největší malá auta, aspoň co do nabídky vnitřního prostoru. Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e26t39r 11M65i93c41h18a57l 2980824781852

Napřed jsem se musel smát tomu "velkému motoru" 1,5 litru. Ale když jsem si pak vzpomněl, že do o třetinu těžší Oktávky se chystá litrový přeplňovaný tříválec, tak jsem úsměv zrušil.

+2/0
3.4.2016 0:12

J94i81ř92í 80S82c22h96w11a85c80h 8368124798776

jenže ten "litr" v o třetinu těžší Oktě má o polovinu větší výkon....;-)

0/0
3.4.2016 20:50

J61a67n 17D78l26o51u54h37ý 7664119540909

A "o polovinu" mensi kroutak :-D

+1/0
3.4.2016 21:00


J34i97ř71í 41S31c13h30w64a94c67h 8838824938626

od kdy je 200 Nm o polovinu menší než 135 Nm?

0/0
3.4.2016 21:34

J58a15n 77D24l53o30u38h90ý 7614399940419

Ty mas problem s tim co je polovina, tak co se ptas? ( ironie ) :-D

0/0
3.4.2016 21:36

J75i98ř68í 52S36c65h23w80a66c15h 8768864198936

....dobře spletl jsem se.

85 kilowattů (v TSI 1.0) je přesně o 54,545454 % více než je 55kW v té mazdí 1.5. Opravdu to není polovina ;-D;-D:-P

0/0
3.4.2016 21:45

J79i75ř57í 96S72c48h93w43a56c91h 8788614338396

Jendo, tak jak je to s tím "o polovinu" menším krouťákem? ;-)

0/0
6.4.2016 0:58

Z47d13e68n79ě79k 91H18a88n87z94l 1971406552384

Rodiče měli předchozí generaci Mazdy 2 novou naprosto spokojený. Po 6 letech vyměnili za Hyundai ix20 a taky spokojený.

0/0
1.4.2016 21:46

M48a76r47t71i47n 65V21o43j21á84č80e97k 9673367141356

mě padla do ruky i 626 2litr 136hp kamarádka měla 323 a taky super teď mám mazdu 6 kombi a sedí mě lépe jak Vw passat (tdi)kam jsem na pár let přeskočil...no a pokud mazda neuhne od atmosfery tak není důvod měnit značku

0/0
1.4.2016 19:33

J95i43ř86í 61S57c36h67w72a27c38h 8248874678686

Tak nový benzínový Passat je taky někde jinde než x let starý dieselový Passat ;-)

0/0
1.4.2016 23:38

M18a76r49t63i86n 28V53o11j23á60č91e81k 9913357681936

to nevím Tdi jsem měl jako služební tam šlo hlavně o náklady ,ale za nájezd asi 120tis tam nebyl žádný problém ,auto spolehlivý se spotřebou kolem 5ti litrů nafty ,ale je možný ,že můj pocit z auta ovlivnil motor

0/0
2.4.2016 8:20

L20u19k30á61š 90Š72l44e22h50o85f29e21r 1143739475819

Fascinuje mě, jak u Mazdy všichni chválí motor s 55kW a u Škodovky je 70kW slaboučký motor bez výkonu. Zdejší "odborníci" tomu zjevně dobře rozumí ;-D

+2/−1
1.4.2016 18:22
Foto

M29i32c27h21a88l 90N85a50j48m76a88n 7849483956430

U jakého atmosférického motoru má škodovka výkon 70 kW? Nějak to nemůžu najít......

+5/0
1.4.2016 18:52

M84a79r91t69i29n 76V57o48j56á84č76e28k 9743767671806

ten motor má úplně jiné vlastnosti ,kdo s tím nenajede pár set nebo lépe tisíc km nepochopí

+1/0
1.4.2016 19:36

V12í55ť28a 43K20r15u45t76i98š 1300384745497

S atmodferickymi motory má zkušenost drtivá většina řidičů. A proto tam, kde jim nabídnete alternativu (Focus, Škodovky nebo Megane minule generace) si pak výrazná většina koupi turbo.

0/−1
2.4.2016 15:13

A33n66d32r65e47j 33O76l28e92k54s22a 3985551697711

Protože to výrobce tlačí. Je lepší prodávat s vyšší přidanou hodnotou a s vyhlídkami na brzkou obměnu, no ne? Atmosféru už dnes skoro nikdo dál nevyvíjí, kdo chtěl nový auto se zastaralým motorem...

0/0
2.4.2016 16:18

V41í15ť19a 32K73r10u31t13i46š 1490254515697

Zmiňují auta, kde jste měl nebo i ještě máte na výběr mezi ruznymi konstrukcemi obdobných výkonu. Nevím jak vy, já si vybírám na trhu to co chci, ne to, co dle vás vyrobce tlačí. Jde spíš o to, že když se normální řidič sveze diskutovanymi konstrukcemi, tak zjistí, že turbo je při shodnem výkonu uživatelsky příjemnější.

0/0
2.4.2016 18:58

V85í34ť52a 76K36r20u81t45i53š 1600514215307

Ano, má úplně jiné vlastnosti, protože tak orezany a totálně plochy vršek jako tato navíc těžce podladena atmosféra snad nemá žádné turbo.

0/0
2.4.2016 19:04

I57v34o 37U34r88b97á16n88e17k 2366877327

Dvojka byla vždycky skvělá. Filozofii Mazdy fandím. R^

+1/0
1.4.2016 17:54

M65a27r59t66i10n 61V10o82k60o76u33n 9678863563776

ve srovnani s Tesla model 3 to je jako parni stroj vs. formule 1 :)

0/−6
1.4.2016 13:55

J42i61ř59í 69S64c70h31w88a11c55h 8218224908626

Srovnání mimo mísu. Tesla 3 bude v Evropě stát přes milion, takže tyto Mazdy můžeš mít tři, možná i čtyři.

+5/0
1.4.2016 15:15

L71u79k44á45š 50Š48l86e26h27o92f93e51r 1583299745729

Jsem fanda Tesly, ale tohle srovnání je nesmyslné...

+1/0
1.4.2016 18:19

P59e11t30r 20N58ě20m73e74č38e61k 1102564382773

To je hnus.....8-o

+2/−9
1.4.2016 9:45

J98i16ř88í 70S69c24h60w87a52c21h 8378934738426

těch 2800 otáček při 130 se mi jaksi nezdá. Atmo 1.8 v Civicu s mnohem větším krouťákem točí na šestku přes 3300. Nemělo by to být 3800????

Vždyť by to auto při vytočení na 5600 otáček už muselo jet 260, což samozřejmě nemůže, takže by se pětka nedala vytočit výš jak na nějakých 4000 otáček a tomu by se zase nedalo říci "dobře odstupňovaná převodovka". ;-)

+3/−3
1.4.2016 9:33

M52a71r75t79i39n 80V80o47k61o89u41n 9608313343706

dobre odstupnovana prevodovka nedosahuje maximalni ryclosti na nejvyssi rychlost, to je prave ta finta.

+4/0
1.4.2016 13:53

J75i19ř35í 26S69c64h26w51a52c40h 8138134458496

dal jsem si práci a spočítal jsem to abys i ty viděl, že je to nesmysl:

pokud na pětku točí při 130 km jen 2800 ot, tak při maximálce 171 by motor točil jen 3680 ot!!!

A jelikož při těchto otáčkách nedává ještě plný výkon, tak by se ta pětka začala dusit hodně brzy. O čemž svědčí to, že při 130 a 2800 otáčkách dává ten motor jen cca 38 kW, přičemž aerodynamický odpor je už dost velký takže jakékoliv zrychlení bez podřazení nepřipadá do úvahy.

Ještě doplním: pokud by maximální rychlost byla dosažena na 4.st 171 km/hod při cca 6000 ot, tak při 130 km/hod by na 4.st. točil 4580 otáček a přeřazení na 5.st. by znamenalo pokles o 1800 ot!!! To se mi opět nejeví jako optimální odstupňování....;-)

to ten pokles o 800 ot. na 3800 je opět mnohem reálnější.....

0/−4
1.4.2016 15:10

A42n67d47r81e79j 10O94l19e38k80s57a 3475271347501

Pane Jiří, Mazda 2 točí při ustálené rychlosti 130 km/h opravdu jen 2800 otáček. Při 110ti jen 2200. Samozřejmě na pětku.

0/0
1.4.2016 17:18

J18i79ř81í 98S66c27h49w61a83c48h 8268814168596

no koukám, že hlavní problém bude v tom otáčkoměru ;-)

Protože pokud při 130 opravdu točí těch 2800 tak při 110 musí točit 2370 tedy cca 2400 nikoliv 2200 ;-)

0/0
1.4.2016 19:49

A37n85d50r76e44j 26O49l98e92k82s51a 3895741237251

Rv;-)

0/0
1.4.2016 20:11

J86i88ř16í 77S34c27h89w94a33c62h 8498744498966

Andreji, když jsi mi dal to minus. Kolik točí ten motor při maximální rychlosti 170km/hod na 4. stupeň?

0/0
1.4.2016 20:06

J30i94ř60í 78S36c31h30w30a61c75h 8578154918396

upřesním otázku aby odpověď byla snadnější, kolik točí na 4.st při 130, nebo jakékoliv jiné rychlosti?

0/0
1.4.2016 20:56

J81i16ř82í 75S59c85h70w33a38c91h 8988804138676

Andreji! Nespi!

Tak kolik?

0/0
6.4.2016 1:00

J60i81ř21í 62K98o33c53u85r31e94k 6245444875648

No ono to bude asi jako u 74 kW Civica. Ten dosahuje nevyšší rychlosti na čtyřku, pětka je ekonomický převod.

+1/0
1.4.2016 18:56

J67i85ř26í 57S69c83h13w92a79c43h 8918724478436

ale ano s tím já souhlasím, že nejvyšší stupeň neslouží k dosažení maximální rychlosti a ta pětka je ekonomický převod. Ale pokud je u této mazdy 2 opravdu tak "příšerně dlouhá", tak slouží jen k udržování konstantní rychlosti a při jakékoliv potřebě zrychlit je nutné podřadit.

Na druhou stranu věta, že po městě se jezdí na trojku by naznačovala, že hodně dlouhá je celá převodovka.

+1/0
1.4.2016 19:57

A34n37d49r43e32j 49O26l92e25k75s93a 3385401577611

Dostal jste plus ;-)

0/0
1.4.2016 20:12

J95a54n 63D71l36o44u72h33ý 7224649550979

To by me zajimalo jsi to pocital :-D Tam vstupuje tolik promenych, ze to je nesmysl takhle "od boku" spocitat. Jinak receno spocitano to bude blbe ;-)

0/0
3.4.2016 21:11

J75i78ř28í 82S65c41h79w48a86c70h 8858934548426

jak jsem to spočítal přesně popisuji výše. Všechno je to obyčejná trojčlenka.....

0/0
3.4.2016 21:57

J28a69n 32D41l92o89u73h61ý 7314809940289

Nesmysl to neni. 3800 toci cca htp roomster pri 130 a to povazuji za auto s kratkymi prevody. 1.4 Duratec toci ve 130 cca 3300. Maximalka je omezena pouze omezovacem presne na 170km/h. Kratky prevody jsou dobre do mesta (mensi spotreba - VYRAZNE), ale na dalkovku je to vopruz.

0/0
3.4.2016 21:07

B82r71o96n92i76s19l20a83v 69H94a48k96e75n 2558745266816

"Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky." to se netyka jen tohoto modelu, ale vetsiny modelu teto znacky... ;-)

+5/−1
1.4.2016 9:25

T57o67m92á84š 41M89a40c15e51j42k24a 6141852147657

Dobrá by mohla být ta 85kw varianta s LPG místo rezervy. Auto vypadá dobře R^.

+3/0
1.4.2016 9:22

A60n83d45r61e64j 24O72l92e27k44s32a 3445981367911

Tohle auto rezervu nemá. Jen kompresor a pěnu v bombičce.

0/0
1.4.2016 17:12

J95i23ř28í 86S15c98h47w60a88c86h 8648134458146

ano tento motor je zajímavý, bohužel jediná možnost jak se k němu dostat je koupit si k němu maximální výbavu za 473 tisíc....;-)

0/0
1.4.2016 20:01

J67i51ř55í 90P62e92l20n93á90ř 6805293916529

No, tak to jsme to tedy dopracovali, když nám kouzlo velkoobjemového motoru má ukazovat tenhle kozí dech... ;-D

+3/−3
1.4.2016 9:16

I29v91o 24U55r17b69á51n15e31k 2186717847

Z Vašeho příspěvku se opravdu hned pozná "odborník"... Mlčeti zlato! :-)

0/0
1.4.2016 17:56

J77i55ř83í 97P10e74l36n17á89ř 6805393636929

Já tu nemám ambice hrát si na odborníka. Prostě mi ty plky autora s ohledem na to v čem jezdím a co považuji za velký objem přišli vtipné.

0/0
1.4.2016 23:13

J53a45n 39D13l13o34u95h33ý 7784549170689

Mno z atmosfery 1.5 musi jit vytahnout vic jak 55kw. To je vykon jak 1.6 ve felicii :-D a to rozhodne neplni Euro6. Ford tahal z 1.4 59kw a opel z 1.2 dokonce 63kW. Suzuki to same!

0/−9
1.4.2016 8:04
Foto

M94i50c57h37a43l 25N45a33j81m89a17n 7429483166820

Z atmosféry 1,5 lze vytáhnout i přes 100 kw, ale v tomto případě to nebyl záměr.

Navíc pokud přečtete celý text, zjistíte, že se tento motor v tomto autě nabízí s výkony 55 kw, 65 kw a 85 kw.

A důvod proč by to nemělo plnit Euro6? (samozřejmě že to plní, jinak by to bylo na trhu v evropě neprodejné).

+7/0
1.4.2016 8:37

R29o27m25a22n 11S43m25a52t76a97n69a 6915142687608

A hlavne registračná daň v EU sa platí v mnohých štátoch podľa kW.

0/0
1.4.2016 14:28

J80a31n 14D52l92o15u41h66ý 7414529940489

No to je celej problem s motory v EU!!!

0/0
3.4.2016 21:38

J56i29ř62í 49S94c70h84w89a50c59h 8378904568926

jakej problém?

Výkon je v době turbomotorů mnohem relevantnější parametr než třeba objem

+1/0
3.4.2016 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.