Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda 2 padne do ruky. Má velkou kabinu a velký motor

Mazda 2 byla v každém vydání jiná a vždy skvělá. Třetí generace patří mezi největší malá auta, aspoň co do nabídky vnitřního prostoru. Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e67t43r 11M77i50c31h61a73l 2810294441562

Napřed jsem se musel smát tomu "velkému motoru" 1,5 litru. Ale když jsem si pak vzpomněl, že do o třetinu těžší Oktávky se chystá litrový přeplňovaný tříválec, tak jsem úsměv zrušil.

+2/0
3.4.2016 0:12

J83i76ř16í 95S22c78h49w62a21c62h 8128324338936

jenže ten "litr" v o třetinu těžší Oktě má o polovinu větší výkon....;-)

0/0
3.4.2016 20:50

J97a80n 72D74l66o56u16h23ý 7874769450489

A "o polovinu" mensi kroutak :-D

+1/0
3.4.2016 21:00


J22i79ř30í 19S60c98h19w39a67c96h 8338274108256

od kdy je 200 Nm o polovinu menší než 135 Nm?

0/0
3.4.2016 21:34

J86a49n 59D55l80o97u54h27ý 7364639920189

Ty mas problem s tim co je polovina, tak co se ptas? ( ironie ) :-D

0/0
3.4.2016 21:36

J54i77ř98í 77S62c28h29w76a40c36h 8828894528516

....dobře spletl jsem se.

85 kilowattů (v TSI 1.0) je přesně o 54,545454 % více než je 55kW v té mazdí 1.5. Opravdu to není polovina ;-D;-D:-P

0/0
3.4.2016 21:45

J33i24ř63í 39S82c49h56w66a41c28h 8738374308646

Jendo, tak jak je to s tím "o polovinu" menším krouťákem? ;-)

0/0
6.4.2016 0:58

Z49d67e62n92ě55k 66H89a64n61z67l 1291696982794

Rodiče měli předchozí generaci Mazdy 2 novou naprosto spokojený. Po 6 letech vyměnili za Hyundai ix20 a taky spokojený.

0/0
1.4.2016 21:46

M48a56r23t76i64n 37V55o30j12á72č34e19k 9673977211676

mě padla do ruky i 626 2litr 136hp kamarádka měla 323 a taky super teď mám mazdu 6 kombi a sedí mě lépe jak Vw passat (tdi)kam jsem na pár let přeskočil...no a pokud mazda neuhne od atmosfery tak není důvod měnit značku

0/0
1.4.2016 19:33

J58i87ř89í 98S22c89h68w29a95c96h 8838424598116

Tak nový benzínový Passat je taky někde jinde než x let starý dieselový Passat ;-)

0/0
1.4.2016 23:38

M70a62r78t56i85n 92V71o60j60á64č36e92k 9463597301306

to nevím Tdi jsem měl jako služební tam šlo hlavně o náklady ,ale za nájezd asi 120tis tam nebyl žádný problém ,auto spolehlivý se spotřebou kolem 5ti litrů nafty ,ale je možný ,že můj pocit z auta ovlivnil motor

0/0
2.4.2016 8:20

L57u32k65á50š 10Š70l80e18h80o35f65e53r 1563679395719

Fascinuje mě, jak u Mazdy všichni chválí motor s 55kW a u Škodovky je 70kW slaboučký motor bez výkonu. Zdejší "odborníci" tomu zjevně dobře rozumí ;-D

+2/−1
1.4.2016 18:22
Foto

M87i52c70h62a55l 87N50a34j74m85a37n 7399433846960

U jakého atmosférického motoru má škodovka výkon 70 kW? Nějak to nemůžu najít......

+5/0
1.4.2016 18:52

M31a69r75t75i36n 20V92o60j70á91č96e48k 9153667161166

ten motor má úplně jiné vlastnosti ,kdo s tím nenajede pár set nebo lépe tisíc km nepochopí

+1/0
1.4.2016 19:36

V14í95ť95a 31K58r16u58t67i11š 1430254265347

S atmodferickymi motory má zkušenost drtivá většina řidičů. A proto tam, kde jim nabídnete alternativu (Focus, Škodovky nebo Megane minule generace) si pak výrazná většina koupi turbo.

0/−1
2.4.2016 15:13

A83n53d78r46e50j 68O32l86e91k63s45a 3765591207911

Protože to výrobce tlačí. Je lepší prodávat s vyšší přidanou hodnotou a s vyhlídkami na brzkou obměnu, no ne? Atmosféru už dnes skoro nikdo dál nevyvíjí, kdo chtěl nový auto se zastaralým motorem...

0/0
2.4.2016 16:18

V62í89ť12a 28K18r79u31t35i47š 1870744725627

Zmiňují auta, kde jste měl nebo i ještě máte na výběr mezi ruznymi konstrukcemi obdobných výkonu. Nevím jak vy, já si vybírám na trhu to co chci, ne to, co dle vás vyrobce tlačí. Jde spíš o to, že když se normální řidič sveze diskutovanymi konstrukcemi, tak zjistí, že turbo je při shodnem výkonu uživatelsky příjemnější.

0/0
2.4.2016 18:58

V26í18ť34a 76K76r44u45t18i53š 1680684255477

Ano, má úplně jiné vlastnosti, protože tak orezany a totálně plochy vršek jako tato navíc těžce podladena atmosféra snad nemá žádné turbo.

0/0
2.4.2016 19:04

I83v26o 13U42r85b80á56n48e75k 2476527237

Dvojka byla vždycky skvělá. Filozofii Mazdy fandím. R^

+1/0
1.4.2016 17:54

M96a26r13t31i53n 97V61o92k58o34u74n 9548203103826

ve srovnani s Tesla model 3 to je jako parni stroj vs. formule 1 :)

0/−6
1.4.2016 13:55

J75i55ř54í 46S42c59h91w42a47c18h 8438554888916

Srovnání mimo mísu. Tesla 3 bude v Evropě stát přes milion, takže tyto Mazdy můžeš mít tři, možná i čtyři.

+5/0
1.4.2016 15:15

L16u77k42á85š 34Š62l46e29h14o32f24e69r 1633539345919

Jsem fanda Tesly, ale tohle srovnání je nesmyslné...

+1/0
1.4.2016 18:19

P38e86t74r 80N72ě72m29e92č16e79k 1472334702833

To je hnus.....8-o

+2/−9
1.4.2016 9:45

J45i63ř16í 14S66c28h96w22a34c75h 8298384368506

těch 2800 otáček při 130 se mi jaksi nezdá. Atmo 1.8 v Civicu s mnohem větším krouťákem točí na šestku přes 3300. Nemělo by to být 3800????

Vždyť by to auto při vytočení na 5600 otáček už muselo jet 260, což samozřejmě nemůže, takže by se pětka nedala vytočit výš jak na nějakých 4000 otáček a tomu by se zase nedalo říci "dobře odstupňovaná převodovka". ;-)

+3/−3
1.4.2016 9:33

M23a28r88t38i87n 22V26o15k67o23u20n 9428143223926

dobre odstupnovana prevodovka nedosahuje maximalni ryclosti na nejvyssi rychlost, to je prave ta finta.

+4/0
1.4.2016 13:53

J27i81ř98í 94S43c48h78w16a57c49h 8678734408746

dal jsem si práci a spočítal jsem to abys i ty viděl, že je to nesmysl:

pokud na pětku točí při 130 km jen 2800 ot, tak při maximálce 171 by motor točil jen 3680 ot!!!

A jelikož při těchto otáčkách nedává ještě plný výkon, tak by se ta pětka začala dusit hodně brzy. O čemž svědčí to, že při 130 a 2800 otáčkách dává ten motor jen cca 38 kW, přičemž aerodynamický odpor je už dost velký takže jakékoliv zrychlení bez podřazení nepřipadá do úvahy.

Ještě doplním: pokud by maximální rychlost byla dosažena na 4.st 171 km/hod při cca 6000 ot, tak při 130 km/hod by na 4.st. točil 4580 otáček a přeřazení na 5.st. by znamenalo pokles o 1800 ot!!! To se mi opět nejeví jako optimální odstupňování....;-)

to ten pokles o 800 ot. na 3800 je opět mnohem reálnější.....

0/−4
1.4.2016 15:10

A50n15d52r43e92j 51O91l61e57k94s81a 3705291587471

Pane Jiří, Mazda 2 točí při ustálené rychlosti 130 km/h opravdu jen 2800 otáček. Při 110ti jen 2200. Samozřejmě na pětku.

0/0
1.4.2016 17:18

J89i55ř84í 91S98c41h57w46a38c40h 8168744498826

no koukám, že hlavní problém bude v tom otáčkoměru ;-)

Protože pokud při 130 opravdu točí těch 2800 tak při 110 musí točit 2370 tedy cca 2400 nikoliv 2200 ;-)

0/0
1.4.2016 19:49

A79n48d53r52e74j 92O72l15e88k70s29a 3505351307511

Rv;-)

0/0
1.4.2016 20:11

J98i60ř76í 59S56c19h58w21a87c47h 8758184568166

Andreji, když jsi mi dal to minus. Kolik točí ten motor při maximální rychlosti 170km/hod na 4. stupeň?

0/0
1.4.2016 20:06

J14i61ř45í 27S21c74h24w42a27c75h 8828544278496

upřesním otázku aby odpověď byla snadnější, kolik točí na 4.st při 130, nebo jakékoliv jiné rychlosti?

0/0
1.4.2016 20:56

J95i31ř78í 90S32c25h86w41a54c97h 8898354708896

Andreji! Nespi!

Tak kolik?

0/0
6.4.2016 1:00

J42i63ř36í 26K63o58c82u65r67e15k 6185194755838

No ono to bude asi jako u 74 kW Civica. Ten dosahuje nevyšší rychlosti na čtyřku, pětka je ekonomický převod.

+1/0
1.4.2016 18:56

J28i59ř82í 72S64c40h70w91a26c95h 8278344898276

ale ano s tím já souhlasím, že nejvyšší stupeň neslouží k dosažení maximální rychlosti a ta pětka je ekonomický převod. Ale pokud je u této mazdy 2 opravdu tak "příšerně dlouhá", tak slouží jen k udržování konstantní rychlosti a při jakékoliv potřebě zrychlit je nutné podřadit.

Na druhou stranu věta, že po městě se jezdí na trojku by naznačovala, že hodně dlouhá je celá převodovka.

+1/0
1.4.2016 19:57

A30n89d28r31e48j 53O52l83e21k56s37a 3635901227651

Dostal jste plus ;-)

0/0
1.4.2016 20:12

J21a85n 23D16l21o56u36h48ý 7174619160589

To by me zajimalo jsi to pocital :-D Tam vstupuje tolik promenych, ze to je nesmysl takhle "od boku" spocitat. Jinak receno spocitano to bude blbe ;-)

0/0
3.4.2016 21:11

J70i71ř20í 30S46c33h92w48a46c24h 8888874368406

jak jsem to spočítal přesně popisuji výše. Všechno je to obyčejná trojčlenka.....

0/0
3.4.2016 21:57

J74a74n 70D26l36o76u78h78ý 7594849410209

Nesmysl to neni. 3800 toci cca htp roomster pri 130 a to povazuji za auto s kratkymi prevody. 1.4 Duratec toci ve 130 cca 3300. Maximalka je omezena pouze omezovacem presne na 170km/h. Kratky prevody jsou dobre do mesta (mensi spotreba - VYRAZNE), ale na dalkovku je to vopruz.

0/0
3.4.2016 21:07

B82r16o72n62i79s23l86a47v 92H23a49k45e17n 2268675296276

"Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky." to se netyka jen tohoto modelu, ale vetsiny modelu teto znacky... ;-)

+5/−1
1.4.2016 9:25

T73o70m34á28š 83M26a60c73e45j44k79a 6811902927597

Dobrá by mohla být ta 85kw varianta s LPG místo rezervy. Auto vypadá dobře R^.

+3/0
1.4.2016 9:22

A45n14d23r19e41j 73O61l19e73k49s91a 3815601317801

Tohle auto rezervu nemá. Jen kompresor a pěnu v bombičce.

0/0
1.4.2016 17:12

J28i59ř21í 58S42c20h69w85a64c31h 8568114168776

ano tento motor je zajímavý, bohužel jediná možnost jak se k němu dostat je koupit si k němu maximální výbavu za 473 tisíc....;-)

0/0
1.4.2016 20:01

J51i67ř21í 32P55e84l71n22á54ř 6205843106199

No, tak to jsme to tedy dopracovali, když nám kouzlo velkoobjemového motoru má ukazovat tenhle kozí dech... ;-D

+3/−3
1.4.2016 9:16

I24v54o 43U33r78b22á24n63e60k 2316787447

Z Vašeho příspěvku se opravdu hned pozná "odborník"... Mlčeti zlato! :-)

0/0
1.4.2016 17:56

J26i34ř43í 37P54e19l27n59á13ř 6945973346709

Já tu nemám ambice hrát si na odborníka. Prostě mi ty plky autora s ohledem na to v čem jezdím a co považuji za velký objem přišli vtipné.

0/0
1.4.2016 23:13

J37a74n 95D56l47o66u48h57ý 7204609700199

Mno z atmosfery 1.5 musi jit vytahnout vic jak 55kw. To je vykon jak 1.6 ve felicii :-D a to rozhodne neplni Euro6. Ford tahal z 1.4 59kw a opel z 1.2 dokonce 63kW. Suzuki to same!

0/−9
1.4.2016 8:04
Foto

M87i32c32h92a62l 86N16a88j53m21a67n 7469773276640

Z atmosféry 1,5 lze vytáhnout i přes 100 kw, ale v tomto případě to nebyl záměr.

Navíc pokud přečtete celý text, zjistíte, že se tento motor v tomto autě nabízí s výkony 55 kw, 65 kw a 85 kw.

A důvod proč by to nemělo plnit Euro6? (samozřejmě že to plní, jinak by to bylo na trhu v evropě neprodejné).

+7/0
1.4.2016 8:37

R74o82m58a21n 58S45m97a18t83a49n67a 6145832217948

A hlavne registračná daň v EU sa platí v mnohých štátoch podľa kW.

0/0
1.4.2016 14:28

J68a24n 82D65l44o31u93h37ý 7204429200279

No to je celej problem s motory v EU!!!

0/0
3.4.2016 21:38

J80i83ř63í 37S19c68h49w82a82c36h 8118584608516

jakej problém?

Výkon je v době turbomotorů mnohem relevantnější parametr než třeba objem

+1/0
3.4.2016 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.