Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda 2 padne do ruky. Má velkou kabinu a velký motor

Mazda 2 byla v každém vydání jiná a vždy skvělá. Třetí generace patří mezi největší malá auta, aspoň co do nabídky vnitřního prostoru. Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e34t68r 72M18i43c95h98a59l 2790634621752

Napřed jsem se musel smát tomu "velkému motoru" 1,5 litru. Ale když jsem si pak vzpomněl, že do o třetinu těžší Oktávky se chystá litrový přeplňovaný tříválec, tak jsem úsměv zrušil.

+2/0
3.4.2016 0:12

J18i42ř18í 45S57c43h68w54a98c43h 8628754718376

jenže ten "litr" v o třetinu těžší Oktě má o polovinu větší výkon....;-)

0/0
3.4.2016 20:50

J25a15n 12D35l25o12u57h39ý 7534969830389

A "o polovinu" mensi kroutak :-D

+1/0
3.4.2016 21:00

J84i18ř23í 79S98c55h70w94a96c39h 8478874298776

od kdy je 200 Nm o polovinu menší než 135 Nm?

0/0
3.4.2016 21:34

J79a55n 87D90l16o95u46h16ý 7794939560549

Ty mas problem s tim co je polovina, tak co se ptas? ( ironie ) :-D

0/0
3.4.2016 21:36

J47i59ř28í 77S87c20h61w29a57c60h 8408284438166

....dobře spletl jsem se.

85 kilowattů (v TSI 1.0) je přesně o 54,545454 % více než je 55kW v té mazdí 1.5. Opravdu to není polovina ;-D;-D:-P

0/0
3.4.2016 21:45

J15i75ř39í 85S66c23h15w46a31c11h 8518624908876

Jendo, tak jak je to s tím "o polovinu" menším krouťákem? ;-)

0/0
6.4.2016 0:58

Z90d77e37n29ě33k 54H17a20n75z29l 1511376362104

Rodiče měli předchozí generaci Mazdy 2 novou naprosto spokojený. Po 6 letech vyměnili za Hyundai ix20 a taky spokojený.

0/0
1.4.2016 21:46

M29a29r25t68i56n 98V90o70j76á93č37e42k 9483107371266

mě padla do ruky i 626 2litr 136hp kamarádka měla 323 a taky super teď mám mazdu 6 kombi a sedí mě lépe jak Vw passat (tdi)kam jsem na pár let přeskočil...no a pokud mazda neuhne od atmosfery tak není důvod měnit značku

0/0
1.4.2016 19:33

J36i34ř29í 73S37c78h33w20a94c88h 8988944988206

Tak nový benzínový Passat je taky někde jinde než x let starý dieselový Passat ;-)

0/0
1.4.2016 23:38

M43a39r86t15i27n 12V85o81j15á91č95e30k 9113427911896

to nevím Tdi jsem měl jako služební tam šlo hlavně o náklady ,ale za nájezd asi 120tis tam nebyl žádný problém ,auto spolehlivý se spotřebou kolem 5ti litrů nafty ,ale je možný ,že můj pocit z auta ovlivnil motor

0/0
2.4.2016 8:20

L15u16k81á59š 91Š26l17e62h71o49f95e14r 1723679985959

Fascinuje mě, jak u Mazdy všichni chválí motor s 55kW a u Škodovky je 70kW slaboučký motor bez výkonu. Zdejší "odborníci" tomu zjevně dobře rozumí ;-D

+2/−1
1.4.2016 18:22
Foto

M70i65c60h96a55l 42N82a35j40m53a29n 7369763166770

U jakého atmosférického motoru má škodovka výkon 70 kW? Nějak to nemůžu najít......

+5/0
1.4.2016 18:52

M89a28r15t82i92n 22V49o27j27á31č33e42k 9763167801196

ten motor má úplně jiné vlastnosti ,kdo s tím nenajede pár set nebo lépe tisíc km nepochopí

+1/0
1.4.2016 19:36

V47í91ť10a 59K44r81u93t44i71š 1320564285477

S atmodferickymi motory má zkušenost drtivá většina řidičů. A proto tam, kde jim nabídnete alternativu (Focus, Škodovky nebo Megane minule generace) si pak výrazná většina koupi turbo.

0/−1
2.4.2016 15:13

A95n80d85r65e71j 15O84l66e83k16s82a 3305471427751

Protože to výrobce tlačí. Je lepší prodávat s vyšší přidanou hodnotou a s vyhlídkami na brzkou obměnu, no ne? Atmosféru už dnes skoro nikdo dál nevyvíjí, kdo chtěl nový auto se zastaralým motorem...

0/0
2.4.2016 16:18

V31í10ť16a 29K58r44u81t44i75š 1550424175337

Zmiňují auta, kde jste měl nebo i ještě máte na výběr mezi ruznymi konstrukcemi obdobných výkonu. Nevím jak vy, já si vybírám na trhu to co chci, ne to, co dle vás vyrobce tlačí. Jde spíš o to, že když se normální řidič sveze diskutovanymi konstrukcemi, tak zjistí, že turbo je při shodnem výkonu uživatelsky příjemnější.

0/0
2.4.2016 18:58

V70í20ť69a 65K30r79u30t50i47š 1760144105947

Ano, má úplně jiné vlastnosti, protože tak orezany a totálně plochy vršek jako tato navíc těžce podladena atmosféra snad nemá žádné turbo.

0/0
2.4.2016 19:04

I51v62o 85U27r38b95á48n28e22k 2716267367

Dvojka byla vždycky skvělá. Filozofii Mazdy fandím. R^

+1/0
1.4.2016 17:54

M68a13r24t45i19n 19V39o96k60o95u72n 9458273103676

ve srovnani s Tesla model 3 to je jako parni stroj vs. formule 1 :)

0/−6
1.4.2016 13:55

J22i35ř82í 33S11c28h62w91a28c57h 8588274458686

Srovnání mimo mísu. Tesla 3 bude v Evropě stát přes milion, takže tyto Mazdy můžeš mít tři, možná i čtyři.

+5/0
1.4.2016 15:15

L15u57k48á53š 38Š60l75e16h14o38f66e73r 1123439545889

Jsem fanda Tesly, ale tohle srovnání je nesmyslné...

+1/0
1.4.2016 18:19

P49e10t38r 37N36ě91m39e48č24e18k 1162214942863

To je hnus.....8-o

+2/−9
1.4.2016 9:45

J60i91ř93í 38S55c47h34w91a87c48h 8918164308546

těch 2800 otáček při 130 se mi jaksi nezdá. Atmo 1.8 v Civicu s mnohem větším krouťákem točí na šestku přes 3300. Nemělo by to být 3800????

Vždyť by to auto při vytočení na 5600 otáček už muselo jet 260, což samozřejmě nemůže, takže by se pětka nedala vytočit výš jak na nějakých 4000 otáček a tomu by se zase nedalo říci "dobře odstupňovaná převodovka". ;-)

+3/−3
1.4.2016 9:33

M66a37r26t29i46n 38V17o57k87o17u41n 9228283983396

dobre odstupnovana prevodovka nedosahuje maximalni ryclosti na nejvyssi rychlost, to je prave ta finta.

+4/0
1.4.2016 13:53

J30i54ř64í 20S26c76h73w79a72c87h 8178644578216

dal jsem si práci a spočítal jsem to abys i ty viděl, že je to nesmysl:

pokud na pětku točí při 130 km jen 2800 ot, tak při maximálce 171 by motor točil jen 3680 ot!!!

A jelikož při těchto otáčkách nedává ještě plný výkon, tak by se ta pětka začala dusit hodně brzy. O čemž svědčí to, že při 130 a 2800 otáčkách dává ten motor jen cca 38 kW, přičemž aerodynamický odpor je už dost velký takže jakékoliv zrychlení bez podřazení nepřipadá do úvahy.

Ještě doplním: pokud by maximální rychlost byla dosažena na 4.st 171 km/hod při cca 6000 ot, tak při 130 km/hod by na 4.st. točil 4580 otáček a přeřazení na 5.st. by znamenalo pokles o 1800 ot!!! To se mi opět nejeví jako optimální odstupňování....;-)

to ten pokles o 800 ot. na 3800 je opět mnohem reálnější.....

0/−4
1.4.2016 15:10

A89n45d30r71e83j 81O86l90e86k73s65a 3785121147851

Pane Jiří, Mazda 2 točí při ustálené rychlosti 130 km/h opravdu jen 2800 otáček. Při 110ti jen 2200. Samozřejmě na pětku.

0/0
1.4.2016 17:18

J96i42ř29í 34S62c67h92w37a94c14h 8768914568526

no koukám, že hlavní problém bude v tom otáčkoměru ;-)

Protože pokud při 130 opravdu točí těch 2800 tak při 110 musí točit 2370 tedy cca 2400 nikoliv 2200 ;-)

0/0
1.4.2016 19:49

A40n39d73r59e46j 96O70l21e50k44s27a 3525381677891

Rv;-)

0/0
1.4.2016 20:11

J54i46ř73í 69S93c75h55w86a40c94h 8528964188356

Andreji, když jsi mi dal to minus. Kolik točí ten motor při maximální rychlosti 170km/hod na 4. stupeň?

0/0
1.4.2016 20:06

J67i16ř88í 39S48c55h44w91a29c65h 8168244858906

upřesním otázku aby odpověď byla snadnější, kolik točí na 4.st při 130, nebo jakékoliv jiné rychlosti?

0/0
1.4.2016 20:56

J84i16ř20í 39S34c47h50w66a13c32h 8628754838516

Andreji! Nespi!

Tak kolik?

0/0
6.4.2016 1:00

J43i63ř92í 10K62o85c82u37r37e22k 6885224545618

No ono to bude asi jako u 74 kW Civica. Ten dosahuje nevyšší rychlosti na čtyřku, pětka je ekonomický převod.

+1/0
1.4.2016 18:56

J26i18ř62í 78S89c64h12w33a84c23h 8728704838106

ale ano s tím já souhlasím, že nejvyšší stupeň neslouží k dosažení maximální rychlosti a ta pětka je ekonomický převod. Ale pokud je u této mazdy 2 opravdu tak "příšerně dlouhá", tak slouží jen k udržování konstantní rychlosti a při jakékoliv potřebě zrychlit je nutné podřadit.

Na druhou stranu věta, že po městě se jezdí na trojku by naznačovala, že hodně dlouhá je celá převodovka.

+1/0
1.4.2016 19:57

A13n66d76r72e71j 91O58l65e71k16s61a 3985171567771

Dostal jste plus ;-)

0/0
1.4.2016 20:12

J96a49n 22D91l87o49u93h69ý 7834849290489

To by me zajimalo jsi to pocital :-D Tam vstupuje tolik promenych, ze to je nesmysl takhle "od boku" spocitat. Jinak receno spocitano to bude blbe ;-)

0/0
3.4.2016 21:11

J19i77ř79í 37S91c11h82w34a70c45h 8268504618136

jak jsem to spočítal přesně popisuji výše. Všechno je to obyčejná trojčlenka.....

0/0
3.4.2016 21:57

J60a46n 56D27l89o56u55h54ý 7874739590779

Nesmysl to neni. 3800 toci cca htp roomster pri 130 a to povazuji za auto s kratkymi prevody. 1.4 Duratec toci ve 130 cca 3300. Maximalka je omezena pouze omezovacem presne na 170km/h. Kratky prevody jsou dobre do mesta (mensi spotreba - VYRAZNE), ale na dalkovku je to vopruz.

0/0
3.4.2016 21:07

B95r60o18n96i92s86l51a53v 48H86a91k77e68n 2978345326166

"Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky." to se netyka jen tohoto modelu, ale vetsiny modelu teto znacky... ;-)

+5/−1
1.4.2016 9:25

T61o33m71á39š 83M88a57c22e65j93k71a 6921632897157

Dobrá by mohla být ta 85kw varianta s LPG místo rezervy. Auto vypadá dobře R^.

+3/0
1.4.2016 9:22

A76n24d14r31e25j 73O51l38e97k18s64a 3725541777571

Tohle auto rezervu nemá. Jen kompresor a pěnu v bombičce.

0/0
1.4.2016 17:12

J90i32ř32í 47S35c49h87w47a22c70h 8608834368916

ano tento motor je zajímavý, bohužel jediná možnost jak se k němu dostat je koupit si k němu maximální výbavu za 473 tisíc....;-)

0/0
1.4.2016 20:01

J79i59ř83í 96P85e11l54n93á12ř 6165423196939

No, tak to jsme to tedy dopracovali, když nám kouzlo velkoobjemového motoru má ukazovat tenhle kozí dech... ;-D

+3/−3
1.4.2016 9:16

I72v31o 29U25r13b44á17n12e49k 2696257647

Z Vašeho příspěvku se opravdu hned pozná "odborník"... Mlčeti zlato! :-)

0/0
1.4.2016 17:56

J64i87ř75í 91P59e64l89n25á45ř 6285583796759

Já tu nemám ambice hrát si na odborníka. Prostě mi ty plky autora s ohledem na to v čem jezdím a co považuji za velký objem přišli vtipné.

0/0
1.4.2016 23:13

J67a76n 13D96l29o26u15h25ý 7544249260919

Mno z atmosfery 1.5 musi jit vytahnout vic jak 55kw. To je vykon jak 1.6 ve felicii :-D a to rozhodne neplni Euro6. Ford tahal z 1.4 59kw a opel z 1.2 dokonce 63kW. Suzuki to same!

0/−9
1.4.2016 8:04
Foto

M55i56c49h28a88l 39N88a68j41m30a22n 7789113516500

Z atmosféry 1,5 lze vytáhnout i přes 100 kw, ale v tomto případě to nebyl záměr.

Navíc pokud přečtete celý text, zjistíte, že se tento motor v tomto autě nabízí s výkony 55 kw, 65 kw a 85 kw.

A důvod proč by to nemělo plnit Euro6? (samozřejmě že to plní, jinak by to bylo na trhu v evropě neprodejné).

+7/0
1.4.2016 8:37

R51o93m58a54n 72S49m48a44t66a14n15a 6305532207488

A hlavne registračná daň v EU sa platí v mnohých štátoch podľa kW.

0/0
1.4.2016 14:28

J19a72n 58D98l14o17u50h95ý 7554879680209

No to je celej problem s motory v EU!!!

0/0
3.4.2016 21:38

J43i47ř63í 34S94c76h74w63a30c95h 8698534528166

jakej problém?

Výkon je v době turbomotorů mnohem relevantnější parametr než třeba objem

+1/0
3.4.2016 23:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.