Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strašák dvouhmotový setrvačník: drahým opravám se nevyhnete

Strašák jménem dvouhmotový setrvačník doprovází moderní turbodiesely. Zničit ho je vcelku lehké, opravit drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e69t23r 63K85u19b32á32t 7946503699472

Je zajímavé se podívat, jak jednotlivý výrobci dvouhmotu řeší. Někdo udělá dva disky a mezi ně dá gumu. Jiný tam dá dvě pružiny. Někdo mraky pružin. Je tedy otázkou, jak to udělat, aby se dvouhmota neopotřebovala. Proč se pružiny unaví a guma rozdrbe? Vyměňoval jsem dvouhmotu u KIA Sportage ve 140tis. a byla tam vůle 2cm na každou stranu. Ty pružinky prostě přestaly pružit.

0/0
13.4.2016 13:50

P15e47t83r 97K48u18b24á89t 7356653789792

Vše je o tom, že se zvyšuje komfort, ale také náklady na provoz. Diesel je výborný pro dlouhé tratě. Měl jsem Mondeo 2.2TDCI a velmi příjemné auto se spotřebou 5,5litru. Předtím Mondeo 1.8 benzín. Provozní náklady na obě auta skoro stejné. Spotřeba benzínu 9,5 litru. Naftové motory jsou vhodné pro dlouhé jízdy větších vozů. Ne pro popojíždění po městě. A po nástupu benzínových motorů s turbem se výrazně zvýší i náklady na benzínová auta. I do těch se začínají instalovat dvouhmotáky. Problémy vyřeší až hybridní pohony bez manuální převodovky.

0/0
13.4.2016 10:20

P90e21t66r 86Č91e46r21m63á28k 9538465129310

To ani ne, ten rozdíl je v nájezdu km, tam je schopná nafta od určité výše skutečně umořit ty vyšší náklady na pořízení i servis. Na dlouhé tratě se naopak moc nehodí, to je právě doména benzínů, kdy spotřeba při ustálených otáčkách je přijatelná, a přitom tomu nevadí vyšší otáčky.

Hybridní pohon toho zas tak moc nevyřeší, protože dvouhmotu používají i některé automaty.

0/0
13.4.2016 10:44


P92e25t22r 30K39u79b50á37t 7716763549462

Jezdím dlouhé tratě a pohodlí benzínového a naftového motoru je nesrovnatelné. Diesel výborně táhne v rozsahu 1800 - 3000ot, nezná kopce a spotřeba při lehké noze 5 litrů. Navíc v kombinaci s turbem není problém žádný kopec a předjíždění. A hlavně je maximální výkon v nízkých otáčkách a není to třeba točit. Diesel má výrazně lepší účinnost jak benzín. Ale pokud jde o provozní a pořizovací náklady, tak bude diesel dražší. Hlavně při menším nájezdu. Mám teď SUV 4x4 a tam je také diesel pracant a nedokážu si ho představit s benzínovým motorem. To jedině s redukcí. Největší objem benzínu jsem měl 2.5litru 6ti válec Mondeo a to bylo srovnatelné s 2.2.TDCI. Ale běžné objemy 1.6 - 2.0 v benzínu jsou na dlouhé jízdy slabé. Kamarád měl Renault Scenic 2.0 107kW v benzínu a pořídil Peugeot 807 2.0 diesel 103kW a ten jede mnohem líp jak Scenic. Takže větší auta určitě diesel.

0/0
13.4.2016 13:06

P57e36t49r 37Č49e96r57m90á43k 9718745529440

Teď jste popsal proč je na delší trasy lepší benzín. Benzín právě daleko lépe snáší vyšší otáčky a taktéž v nich narozdíl od nafty má vhodně položené momentové i výkonové charakteristiky motoru. Proto vždy ze srovnatelné dvojice adekvátních motorů pojede na delší trasu lépe benzín. Nafta má naopak právě ty charakteristiky v nízkých otáčkách, a daleko lépe se tedy projeví ve mestě. Osobní dojmy do toho moc nepatří, SUV s adekvátním benzínem jede jako pila a nafta se ztrácí v zrcátku. Samozřejmě pro 2tuny těźký auto není vhodný nějaký oturbený čtyřválec co má výkon akorát na papíře.

0/0
13.4.2016 23:11

J40i58ř39í 16S29c60h10w80a76c55h 8928124698946

Co je to za terminus technicus "oturbený čtyřválec s výkonem na papíře"? V čem se třeba jeho kilowatty liší od dieselu nebo třeba atmosférického šestiválce?

0/0
14.4.2016 0:20

P85e37t51r 29Č43e22r49m43á19k 9708355789550

V tom kdy jsou tyto maximální hodnoty dosaženy, jaký mají ty křivky průběh atd.

0/0
14.4.2016 13:29

J88i21ř86í 30S50c68h84w98a31c21h 8318514268536

no právě, vše tebou uvedené mluví ve prospěch turbomotoru ve srovnání s atmosférou......

0/0
14.4.2016 14:25

P64e80t80r 56Č35e79r12m71á62k 9918525409400

To právě naopak, turbo pouze nahání tu hodnotu na papíře a předevśím v nižších otáčkách aby to pocitově nahradilo větší motor. Při větší a dlouhodobé zátěži už to ten efekt nefunguje.

0/0
14.4.2016 15:59

J94i95ř48í 67S79c50h14w21a69c88h 8348514428836

co máš furt s tím "papírem"? Ten výkon má turbomotor i ve skutečnosti a to tak, že ho poskytuje při nižších otáčkách než atmosféra. Prostě maximální výkon 100 kW z turbobenzínu je úplně stejných jako maximálka 100 kW z atmosféry, jen u turbomotoru jsou k dispozici už třeba někde okolo 4000-5000 otáček a u atmosféry až někde okolo 5000-6000 otáček. A 50 kW ten turbomotor dá při 2000 otáčkách, zatímco atmosféru bude nutno vytočit třeba na 2800....

0/0
14.4.2016 20:15

P95e63t26r 29Č76e27r67m83á62k 9388245109980

To je právě ten nesmysl. Moderní turbo má ten výkon pouze vyhoněný na papíře v nějakém okamžiku. Proto jsou základem ty charakteristiky a nikoliv jedno číslo. A z těch je právě vidět že tam kde to turbo roztáčené v nízkých otáčkách končí, atmosféra pokračuje dál

0/0
14.4.2016 23:56

J53i26ř57í 93S77c19h38w89a13c82h 8528504118216

benzínový turbomotor taky výborně táhne v rozsahu 1800-3000 ot. Tedy o něco hůře než diesel, ale zase o dost lépe než srovnatelná benzínová atmosféra.

A takový TSI 2.0/280koní v Superbu rozhodně není na dlouhé cesty slabý, samozřejmě spotřeba bude o něco vyšší než u dieselu

0/0
14.4.2016 0:15

P42e93t90r 55Č14e91r94m15á17k 9458725759230

Ano pochopitelně když má turbo tak logicky má v nižších otáčkách lepší průběh. Na dálnici je to právě naopak, tam už je turbo mimo tyto otáčky a akorát se ždíme motor a atmosféra vítězí.

Superb nepovažuju za nějak extra velké auto, normální střední třída, takže tam ten motor stačí, nicméně je to přesně příklad toho kdy byl podladěný vr6 nahrazen přeturbeným a značně ždímaným čtyřválcem, a důvod je pouze v emisích, ve zlepšení jízdních vlastností pouze částečný, a to vesměs nevýhodně - kdo si kupuje vrcholnou verzi tak si kupuje výkon kvůli tomu aby jel a né skákal po městě. A přitom právě město je pravě ten jediný reží kdy turbo přináší výhodu.

0/0
14.4.2016 13:35

J71i20ř42í 20S52c79h51w59a93c22h 8948554418136

benzínové turbomotory mají v rozsahu otáček 1500-4000 větší krouťák než srovnatelná atmosféra, takže dávají i větší výkon a proto mívají delší převodovky než srovnatelná atmosféra. Takže např. 1.4 TSI v Octavii na dálnici při 130 točí nějakých 2800 ot. protože motor už v těchto otáčkách má dostatečný výkon, tedy žádné vytáčení se nekoná. Odhaduji, že dvoulitry v Supu nebudou při 130 točit více jak 2500 ot

0/0
14.4.2016 14:22

P92e91t80r 73Č78e74r15m35á88k 9718815209170

To je právě ten omyl, převodovky mají takové právě proto aby to sedělo tomu nízko položenému krouťáku, a pokud možno se to v něm pohybovalo. Jakmile ho opustí tak už právě nastává ten problém turba a absence kubatury. Proto na dálnici vždy atmosféra ujede stejně výkonnému motoru, nemluvím o zátěži, s tou si turbo poradí mnohem hůř.

0/0
14.4.2016 16:03

J13i47ř18í 21S31c12h95w66a78c69h 8718984698596

nemáš pravdu..... jakýkoliv motor má smysl vytáčet do maximálního výkonu. Diesel ho má někde v okolí 4000 otáček turbobenzín někde mezi 4-5 tisíci, atmosféra někde okolo 6000. A převodovku má každý motor tomuto rozsahu přizpůsobenou. Na dálnici stejné auto ať s dieselem nebo turbobenzínem nebo atmosférou se stejným výkonem pojede úplně stejně, protože kupředu žene auto jen a jen ten výkon, nedělá to (jenom) krouťák ani počet válců ani jejich obsah.....

Takže když vezmu extrém, tak např. Octavia s 1.4T se 110kW na dálnici pojede v podstatě stejně jako nějaká postarší amerika (pokud bude stejně těžká) nějakou nějakou 3.0V6/110kW....a nikdo nikomu neujede

0/0
14.4.2016 20:28

P60e47t81r 95Č98e72r88m12á23k 9368715929100

Opět nesmysl, motor má smysl vytáčet do okamžiku maximálního krouťáku. Takže zatímco nafta končí krouťákem okolo 3000 a výkonem 4000, benzín točí o 30% více. Převodovka je právě uzpůsobena tomu krouťáku, proto maximálku dosáhnou moderní turboauta na předposlední stupeň a nikoliv na ten nejvušší - tam nemají ten krouťák a sílu. Na dálnici právě auto žene průsečík vlastností jako je hmotnost, výkon, krouťák a jejich průběj. Jinak by jelo jakékoliv auto se stejným motorem stejně, což je evidentní nesmysl. Octavii 1.4 ujede na dálnici kde co, protože tam kde přestane turbo foukat a bude mimo svojí zónu působnosti, tam se začne projevovat aerodynamický a valivý odpor (obojí nezávislé na papírové ́ výkonu motoru) a podle zátěže především kubatuta - kde nic není ani smrt nebere. Ameriky s tím nemají co dělat, to jsme v kategorii 5-7 litrů, na 110kW stačí dokonce starý 2.0 FSI (podle tvé vlastní logiky že při stejném výkonu je to jedno).

0/0
15.4.2016 0:08

M17a45r31e70k 37Š42i71m48o22n 2844107728538

diesel na malé auto je prostě nesmysl. Diesel od dodávky výš.

0/0
12.4.2016 0:13

R45a45d24a31n 18K73u18b25a54n86t 1163740819470

Souhlasím. Ty opravy jsou katastrofa. Mám benzín Mondeo V6 a je to o svíčkách a oleji, Diesel s náběhem 1/3 proti V6 si spotřebu nechá zaplatit na opravách. A to nemluvím o rozdílu mezi syčením a kašláním.

+1/0
12.4.2016 9:34

M28i11c34h81a48l 37T12o87m30i57n97s44k66ý 9961215487624

Ford Mondeo 2.0 TDI 232 tisíc km

0/0
12.4.2016 0:00

M81i32c55h37a52l 86T90o28m97i84n83s62k58ý 9241955557944

25 tisíc originál, 15 tisíc neoriginál

0/0
12.4.2016 0:02

R53a46d86a13n 60K44u51b56a24n65t 1323730179200

Ford Mondeo 2 Tdci 112.000 km výměna dvouhmoty originál. Asi s tím otec jezdil pomalu.

0/0
12.4.2016 9:31

P14a15v34e34l 52Ř36a20p74e23k 7422626509525

Masový automobilismus je postaven na technicky a morálně zastaralé pohonné jednotce, smradlavém spalovacím motoru, který je krokem zpět i proti parnímu stroji, neboť se sám neumí roztočit, neumí vyvinou sílu již od nulových otáček a klepe se jako prase. Je zarážející, že takový humus se masově vyrábí už 150 let. Plýtváme usilím na vývoj desítek zařízení, včetně tohoto setrvačníku, která mají kompenzovat nespočet problémů a nevýhod spalovacího motoru, namísto toho, abychom věnovali veškeré úsilí vývoji dopravního systému důstojného 21. století. Masový automobilismus je ostuda této civilzace.

+3/−10
10.4.2016 16:32

P27e35t71r 43Č12e88r70m53á73k 9608595309870

Vcelku jednoduché, zásoby ropy jsou zatím veliké, cena pro většinu populace akceptovatelná, způsob zásobování snadný... Poslední věta je nesmysl, masový automobilismus je naopak ukázka vyspělosti této civizilizace, a to nesouvisí se způsobem pohonu.

+4/0
10.4.2016 20:10

J14a79n 37D31l68o54u90h74ý 7794569340889

Budoucnost je v osobni doprave nikoliv v precpanem vlaku/autobusu/metru/tramvaji. To je 20. Stoleti. Benzin/nafta zatim maji nejvice ukryte energie na kg sve vahy. Proto se to tak masove rozsirilo.

+3/0
11.4.2016 7:21

Z52d28e84n78ě33k 54J49o20n91á33š 9301529326290

jj sladká budoucnost na přecpaných dálnicích a silnicích...

+1/0
11.4.2016 19:23

M84a45r66e40k 54Š73i14m64o32n 2394467918738

Parní stroj potřebuje dvojí převod energie - z tepla kotle na tlak páry a z ní na mechanickou energii. To je neúčinné. Spalovací motor přenáší chemickou energii přímo na mechanickou. Sice je to taky neúčinné a odpadá starost o celý subsystém tlakového potrubí. Žádný krok zpět, to je vaše chiméra.

0/0
12.4.2016 0:17

J18a58n 76N47o78v47á54k 7580695856736

Měl jsem VW passat 2009 najel jsem 170tis km a potom to začalo - dvouhmota 17tis, vstriky 30tis, turbo 15tis, olej čerpadlo 8tis., přední náprava každej rok ( jízda ve městě ). Takže VW už ne děkuji. To samé platí pro Audi ( měl jsem A6 ). Audi dohonilo BMW a MB teprve před dvěma lety novou A6 - do té doby byla vždy z téhle trojky poslední. Teď vybírám kombíka u BMW nebo MB popřípadě X5 nebo ML.

0/−1
10.4.2016 13:14

M50a16r19t19i94n 79V59o84k97o48u68n 9548183483126

predni naprava kazdy rok? ja jezdim take po meste, passat prelom 2008/2009 a teprve ted, po 5ti letech co ho mam, jsem resil silentbloky na predni naprave

+1/0
10.4.2016 15:36

J59a83n 87D95l55o41u40h80ý 7404609240849

To je dost brzo!

0/0
11.4.2016 7:23

R50a14d77a70n 24K59u91b89a48n63t 1933680519780

Když je někde malá vůle a hluchý držič volantu, rozpadne se celé zavěšení.

0/0
12.4.2016 9:24

J61a92n 35D48l13o68u97h76ý 7874699690729

Mno najezdil jsem se dvema shade (favorit/felicie) pokazde 150 000km po meste a az na rozvrzanou kastli se nic nedelo. I napravy to prezily...

0/0
11.4.2016 7:23

P39a42v19e35l 78H57l80a93v18a79t30ý 3779546949251

Když to slovo neumíš napsat, tak ho nepoužívej.

+1/0
11.4.2016 18:33

M58a62r94e89k 29Š54i76m78o47n 2544907578548

Já ve městě jezdím autobusem.

0/0
12.4.2016 0:17

O86l73d26ř17i10c51h 29L59e79b22e84d45a 5877565691800

Je to dobrý vynález. To, že má auto tlumiče pérování si také nikdo nestěžuje. Jiná věc je spolehlivost daná konstrukcí a pak cena. Mělo by být normální vyměňovat celý setrvačníko-spojkový komplet. Setrvák by měl spolehlivě vydržet to co spojka (s rezervou). A také není důvod, aby to stálo horentní sumu. Vždyť je to jen kus železa s pérem.

0/0
9.4.2016 22:20

J71a57n 93D18l53o48u23h92ý 7784509280629

Pokud mate v aute soucastku ktera se meni jednou za zivotnost celeho auta/karoserie pak to vzdy stoji raketu. Ja dal za nove tankovaci potrubi na opel po sleve 30% 8 tisic vcetne prace!!! A taky to je jenom kus zeleza :-D

0/0
11.4.2016 7:26

P62e70t79r 86Č10e35r17m44á63k 9228765129740

Tak 8 tis včetně práce bych teda za raketu opravdu neoznačil ;-)

0/0
11.4.2016 18:39

P65e78t50r 20V53l41a96d16i97m74í96r 95Č49e11r47m59á32k 8373587335664

Jo, jo a proto nejlépe novou, ale klasiku - Subaru forever:-)

http://www.subaru.cz/outback-2016-25i-es.html

0/−4
8.4.2016 22:01

P95e18t42r 96N45e61s49v34a26d58b79a 2904425866699

Záměna za Repset bez dvouhmoty vůbec žádný problém. Montovali jsme již do desítek aut různých značek většina z nich již najela pár desítek tisíc a dokonce ani v autě taxi se žádné problémy neobjevují. Na chodu motoru je nepatrně znát že není namontovaná dvouhmota, ale drtivá většina lidí nic nepozná. Převodovka odejde dřív spíš díky absencí mozku uživatele než absencí dvouhmoty.

+4/−1
8.4.2016 21:56

J72a82n 35D19l30o55u64h95ý 7814909600349

A proto nemam diesel R^

+3/−4
8.4.2016 15:08

K69a83r40e84l 28J78o18a68c69h17i22m18s78t57á81l 8806252277146

co prosím to jako že maj dvouhmotu jen nafty ? to myslíte vážně ? to jste tak hloupí nebo to jen děláte ?

+5/−2
8.4.2016 17:09

R16a23d76a86n 49K12u49b12a20n41t 1223600169830

Rázy a vysoká komprese jseou vlastnosti dieselu a ty ničí dvouhmotu.

+1/−1
10.4.2016 15:22

L37u78k49a85s 73N60o22v33a28k 5104657694263

to je síla! včera vyšel článek a dneska kvůli dvouhmoťáku jedu do servisu.. Octavia II 2.0 TDi CR, rv2011:-(

0/0
8.4.2016 10:35

M39a71r73e82k 79H63r85u53b21y 6917962891818

5 let stare auto? Nejvyssi cas shodit ze skaly, jak jinak by se automotive prumysl uzivil ;-)

+3/0
8.4.2016 17:03

P78e76t96r 36H57o56r16á33k 1519773419934

Podle stáří se to dá poznat? A co když to má 700.000 km? Ty budeš asi odborník.

+1/−1
9.4.2016 0:25

T50o65m91á81š 94F76i31j79a85l19a 4392463573410

Tipnu Vám cenu opravy.. do 30 000 ,- se vejdete.

0/0
8.4.2016 18:18

P95e29t40r 25M86i51c94h91a81l 2450364901522

Jestli to má najeto pod 300 tisíc, nechal bych vyměnit i řidiče.

+1/0
10.4.2016 8:52

J18i62ř92í 87S92o41c87h38o97r 1922702253251

Strašák asi jak pro koho. Můj VW Sharan 85 kW TDI/PD najeto 350t. km, spojka i setrvák původní a v dobrá kondici a to jezdím 40% město, 60% mimo.

+6/0
7.4.2016 22:10

J75a20n 95D68l46o60u77h25ý 7604859920359

kdyby jste tech 350 tacu najel ve meste tak budete mluvit jinak ;-D

0/0
8.4.2016 20:16

M90a88r98t58i82n 56K55a13r33á22s26e91k 1318454149694

Na ježdění po městě si málokdo koupí Sharan.

+2/0
8.4.2016 20:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.