Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strašák dvouhmotový setrvačník: drahým opravám se nevyhnete

Strašák jménem dvouhmotový setrvačník doprovází moderní turbodiesely. Zničit ho je vcelku lehké, opravit drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e94t25r 73K71u94b26á82t 7176193299932

Je zajímavé se podívat, jak jednotlivý výrobci dvouhmotu řeší. Někdo udělá dva disky a mezi ně dá gumu. Jiný tam dá dvě pružiny. Někdo mraky pružin. Je tedy otázkou, jak to udělat, aby se dvouhmota neopotřebovala. Proč se pružiny unaví a guma rozdrbe? Vyměňoval jsem dvouhmotu u KIA Sportage ve 140tis. a byla tam vůle 2cm na každou stranu. Ty pružinky prostě přestaly pružit.

0/0
13.4.2016 13:50

P10e95t58r 28K50u46b47á42t 7576593199202

Vše je o tom, že se zvyšuje komfort, ale také náklady na provoz. Diesel je výborný pro dlouhé tratě. Měl jsem Mondeo 2.2TDCI a velmi příjemné auto se spotřebou 5,5litru. Předtím Mondeo 1.8 benzín. Provozní náklady na obě auta skoro stejné. Spotřeba benzínu 9,5 litru. Naftové motory jsou vhodné pro dlouhé jízdy větších vozů. Ne pro popojíždění po městě. A po nástupu benzínových motorů s turbem se výrazně zvýší i náklady na benzínová auta. I do těch se začínají instalovat dvouhmotáky. Problémy vyřeší až hybridní pohony bez manuální převodovky.

0/0
13.4.2016 10:20

P23e24t61r 40Č15e69r21m55á31k 9598985779850

To ani ne, ten rozdíl je v nájezdu km, tam je schopná nafta od určité výše skutečně umořit ty vyšší náklady na pořízení i servis. Na dlouhé tratě se naopak moc nehodí, to je právě doména benzínů, kdy spotřeba při ustálených otáčkách je přijatelná, a přitom tomu nevadí vyšší otáčky.

Hybridní pohon toho zas tak moc nevyřeší, protože dvouhmotu používají i některé automaty.

0/0
13.4.2016 10:44

P42e45t33r 96K84u15b14á93t 7676413289892

Jezdím dlouhé tratě a pohodlí benzínového a naftového motoru je nesrovnatelné. Diesel výborně táhne v rozsahu 1800 - 3000ot, nezná kopce a spotřeba při lehké noze 5 litrů. Navíc v kombinaci s turbem není problém žádný kopec a předjíždění. A hlavně je maximální výkon v nízkých otáčkách a není to třeba točit. Diesel má výrazně lepší účinnost jak benzín. Ale pokud jde o provozní a pořizovací náklady, tak bude diesel dražší. Hlavně při menším nájezdu. Mám teď SUV 4x4 a tam je také diesel pracant a nedokážu si ho představit s benzínovým motorem. To jedině s redukcí. Největší objem benzínu jsem měl 2.5litru 6ti válec Mondeo a to bylo srovnatelné s 2.2.TDCI. Ale běžné objemy 1.6 - 2.0 v benzínu jsou na dlouhé jízdy slabé. Kamarád měl Renault Scenic 2.0 107kW v benzínu a pořídil Peugeot 807 2.0 diesel 103kW a ten jede mnohem líp jak Scenic. Takže větší auta určitě diesel.

0/0
13.4.2016 13:06

P57e45t36r 59Č88e31r67m85á15k 9608565439840

Teď jste popsal proč je na delší trasy lepší benzín. Benzín právě daleko lépe snáší vyšší otáčky a taktéž v nich narozdíl od nafty má vhodně položené momentové i výkonové charakteristiky motoru. Proto vždy ze srovnatelné dvojice adekvátních motorů pojede na delší trasu lépe benzín. Nafta má naopak právě ty charakteristiky v nízkých otáčkách, a daleko lépe se tedy projeví ve mestě. Osobní dojmy do toho moc nepatří, SUV s adekvátním benzínem jede jako pila a nafta se ztrácí v zrcátku. Samozřejmě pro 2tuny těźký auto není vhodný nějaký oturbený čtyřválec co má výkon akorát na papíře.

0/0
13.4.2016 23:11

J77i46ř97í 73S71c50h96w80a42c17h 8108234448716

Co je to za terminus technicus "oturbený čtyřválec s výkonem na papíře"? V čem se třeba jeho kilowatty liší od dieselu nebo třeba atmosférického šestiválce?

0/0
14.4.2016 0:20

P53e14t25r 54Č82e42r50m57á34k 9838945429380

V tom kdy jsou tyto maximální hodnoty dosaženy, jaký mají ty křivky průběh atd.

0/0
14.4.2016 13:29

J40i90ř79í 81S88c89h21w17a67c16h 8308954908316

no právě, vše tebou uvedené mluví ve prospěch turbomotoru ve srovnání s atmosférou......

0/0
14.4.2016 14:25

P19e24t38r 36Č45e53r58m23á81k 9888155739100

To právě naopak, turbo pouze nahání tu hodnotu na papíře a předevśím v nižších otáčkách aby to pocitově nahradilo větší motor. Při větší a dlouhodobé zátěži už to ten efekt nefunguje.

0/0
14.4.2016 15:59

J44i29ř22í 24S77c39h21w65a88c62h 8348214338336

co máš furt s tím "papírem"? Ten výkon má turbomotor i ve skutečnosti a to tak, že ho poskytuje při nižších otáčkách než atmosféra. Prostě maximální výkon 100 kW z turbobenzínu je úplně stejných jako maximálka 100 kW z atmosféry, jen u turbomotoru jsou k dispozici už třeba někde okolo 4000-5000 otáček a u atmosféry až někde okolo 5000-6000 otáček. A 50 kW ten turbomotor dá při 2000 otáčkách, zatímco atmosféru bude nutno vytočit třeba na 2800....

0/0
14.4.2016 20:15

P64e85t97r 94Č58e90r21m40á42k 9958575589870

To je právě ten nesmysl. Moderní turbo má ten výkon pouze vyhoněný na papíře v nějakém okamžiku. Proto jsou základem ty charakteristiky a nikoliv jedno číslo. A z těch je právě vidět že tam kde to turbo roztáčené v nízkých otáčkách končí, atmosféra pokračuje dál

0/0
14.4.2016 23:56

J78i26ř19í 89S76c25h88w75a86c55h 8908514668796

benzínový turbomotor taky výborně táhne v rozsahu 1800-3000 ot. Tedy o něco hůře než diesel, ale zase o dost lépe než srovnatelná benzínová atmosféra.

A takový TSI 2.0/280koní v Superbu rozhodně není na dlouhé cesty slabý, samozřejmě spotřeba bude o něco vyšší než u dieselu

0/0
14.4.2016 0:15

P64e29t61r 13Č24e22r30m93á37k 9838935569810

Ano pochopitelně když má turbo tak logicky má v nižších otáčkách lepší průběh. Na dálnici je to právě naopak, tam už je turbo mimo tyto otáčky a akorát se ždíme motor a atmosféra vítězí.

Superb nepovažuju za nějak extra velké auto, normální střední třída, takže tam ten motor stačí, nicméně je to přesně příklad toho kdy byl podladěný vr6 nahrazen přeturbeným a značně ždímaným čtyřválcem, a důvod je pouze v emisích, ve zlepšení jízdních vlastností pouze částečný, a to vesměs nevýhodně - kdo si kupuje vrcholnou verzi tak si kupuje výkon kvůli tomu aby jel a né skákal po městě. A přitom právě město je pravě ten jediný reží kdy turbo přináší výhodu.

0/0
14.4.2016 13:35

J88i14ř85í 26S66c28h50w42a49c79h 8718574958446

benzínové turbomotory mají v rozsahu otáček 1500-4000 větší krouťák než srovnatelná atmosféra, takže dávají i větší výkon a proto mívají delší převodovky než srovnatelná atmosféra. Takže např. 1.4 TSI v Octavii na dálnici při 130 točí nějakých 2800 ot. protože motor už v těchto otáčkách má dostatečný výkon, tedy žádné vytáčení se nekoná. Odhaduji, že dvoulitry v Supu nebudou při 130 točit více jak 2500 ot

0/0
14.4.2016 14:22

P56e76t40r 16Č52e91r21m55á20k 9808915429460

To je právě ten omyl, převodovky mají takové právě proto aby to sedělo tomu nízko položenému krouťáku, a pokud možno se to v něm pohybovalo. Jakmile ho opustí tak už právě nastává ten problém turba a absence kubatury. Proto na dálnici vždy atmosféra ujede stejně výkonnému motoru, nemluvím o zátěži, s tou si turbo poradí mnohem hůř.

0/0
14.4.2016 16:03

J67i83ř88í 35S94c30h42w98a71c10h 8398344338256

nemáš pravdu..... jakýkoliv motor má smysl vytáčet do maximálního výkonu. Diesel ho má někde v okolí 4000 otáček turbobenzín někde mezi 4-5 tisíci, atmosféra někde okolo 6000. A převodovku má každý motor tomuto rozsahu přizpůsobenou. Na dálnici stejné auto ať s dieselem nebo turbobenzínem nebo atmosférou se stejným výkonem pojede úplně stejně, protože kupředu žene auto jen a jen ten výkon, nedělá to (jenom) krouťák ani počet válců ani jejich obsah.....

Takže když vezmu extrém, tak např. Octavia s 1.4T se 110kW na dálnici pojede v podstatě stejně jako nějaká postarší amerika (pokud bude stejně těžká) nějakou nějakou 3.0V6/110kW....a nikdo nikomu neujede

0/0
14.4.2016 20:28

P46e25t48r 88Č55e28r77m72á27k 9968765519630

Opět nesmysl, motor má smysl vytáčet do okamžiku maximálního krouťáku. Takže zatímco nafta končí krouťákem okolo 3000 a výkonem 4000, benzín točí o 30% více. Převodovka je právě uzpůsobena tomu krouťáku, proto maximálku dosáhnou moderní turboauta na předposlední stupeň a nikoliv na ten nejvušší - tam nemají ten krouťák a sílu. Na dálnici právě auto žene průsečík vlastností jako je hmotnost, výkon, krouťák a jejich průběj. Jinak by jelo jakékoliv auto se stejným motorem stejně, což je evidentní nesmysl. Octavii 1.4 ujede na dálnici kde co, protože tam kde přestane turbo foukat a bude mimo svojí zónu působnosti, tam se začne projevovat aerodynamický a valivý odpor (obojí nezávislé na papírové ́ výkonu motoru) a podle zátěže především kubatuta - kde nic není ani smrt nebere. Ameriky s tím nemají co dělat, to jsme v kategorii 5-7 litrů, na 110kW stačí dokonce starý 2.0 FSI (podle tvé vlastní logiky že při stejném výkonu je to jedno).

0/0
15.4.2016 0:08

M70a42r92e15k 33Š33i81m82o57n 2594547758378

diesel na malé auto je prostě nesmysl. Diesel od dodávky výš.

0/0
12.4.2016 0:13

R63a44d84a75n 10K80u29b75a73n40t 1703900469240

Souhlasím. Ty opravy jsou katastrofa. Mám benzín Mondeo V6 a je to o svíčkách a oleji, Diesel s náběhem 1/3 proti V6 si spotřebu nechá zaplatit na opravách. A to nemluvím o rozdílu mezi syčením a kašláním.

+1/0
12.4.2016 9:34

M68i93c66h91a57l 53T65o70m65i78n94s15k11ý 9511425887644

Ford Mondeo 2.0 TDI 232 tisíc km

0/0
12.4.2016 0:00

M93i23c28h64a42l 87T50o95m95i32n87s96k11ý 9311245867194

25 tisíc originál, 15 tisíc neoriginál

0/0
12.4.2016 0:02

R22a87d90a67n 96K31u70b91a77n15t 1803940799760

Ford Mondeo 2 Tdci 112.000 km výměna dvouhmoty originál. Asi s tím otec jezdil pomalu.

0/0
12.4.2016 9:31

P42a84v75e76l 77Ř28a59p36e15k 7252946609315

Masový automobilismus je postaven na technicky a morálně zastaralé pohonné jednotce, smradlavém spalovacím motoru, který je krokem zpět i proti parnímu stroji, neboť se sám neumí roztočit, neumí vyvinou sílu již od nulových otáček a klepe se jako prase. Je zarážející, že takový humus se masově vyrábí už 150 let. Plýtváme usilím na vývoj desítek zařízení, včetně tohoto setrvačníku, která mají kompenzovat nespočet problémů a nevýhod spalovacího motoru, namísto toho, abychom věnovali veškeré úsilí vývoji dopravního systému důstojného 21. století. Masový automobilismus je ostuda této civilzace.

+3/−10
10.4.2016 16:32

P77e72t63r 56Č80e28r90m38á53k 9968955959900

Vcelku jednoduché, zásoby ropy jsou zatím veliké, cena pro většinu populace akceptovatelná, způsob zásobování snadný... Poslední věta je nesmysl, masový automobilismus je naopak ukázka vyspělosti této civizilizace, a to nesouvisí se způsobem pohonu.

+4/0
10.4.2016 20:10

J56a71n 63D82l69o10u25h54ý 7544229350539

Budoucnost je v osobni doprave nikoliv v precpanem vlaku/autobusu/metru/tramvaji. To je 20. Stoleti. Benzin/nafta zatim maji nejvice ukryte energie na kg sve vahy. Proto se to tak masove rozsirilo.

+3/0
11.4.2016 7:21

Z45d67e59n85ě82k 74J72o45n10á92š 9291249586100

jj sladká budoucnost na přecpaných dálnicích a silnicích...

+1/0
11.4.2016 19:23

M75a88r48e88k 86Š79i79m86o71n 2864717328558

Parní stroj potřebuje dvojí převod energie - z tepla kotle na tlak páry a z ní na mechanickou energii. To je neúčinné. Spalovací motor přenáší chemickou energii přímo na mechanickou. Sice je to taky neúčinné a odpadá starost o celý subsystém tlakového potrubí. Žádný krok zpět, to je vaše chiméra.

0/0
12.4.2016 0:17

J93a45n 76N33o60v38á13k 7440595406526

Měl jsem VW passat 2009 najel jsem 170tis km a potom to začalo - dvouhmota 17tis, vstriky 30tis, turbo 15tis, olej čerpadlo 8tis., přední náprava každej rok ( jízda ve městě ). Takže VW už ne děkuji. To samé platí pro Audi ( měl jsem A6 ). Audi dohonilo BMW a MB teprve před dvěma lety novou A6 - do té doby byla vždy z téhle trojky poslední. Teď vybírám kombíka u BMW nebo MB popřípadě X5 nebo ML.

0/−1
10.4.2016 13:14

M70a31r32t60i89n 62V52o49k34o68u34n 9368163653346

predni naprava kazdy rok? ja jezdim take po meste, passat prelom 2008/2009 a teprve ted, po 5ti letech co ho mam, jsem resil silentbloky na predni naprave

+1/0
10.4.2016 15:36

J54a72n 58D95l71o23u60h29ý 7774109330699

To je dost brzo!

0/0
11.4.2016 7:23

R67a84d54a64n 26K57u94b27a65n56t 1293950189440

Když je někde malá vůle a hluchý držič volantu, rozpadne se celé zavěšení.

0/0
12.4.2016 9:24

J32a97n 86D69l18o69u66h35ý 7824399840639

Mno najezdil jsem se dvema shade (favorit/felicie) pokazde 150 000km po meste a az na rozvrzanou kastli se nic nedelo. I napravy to prezily...

0/0
11.4.2016 7:23

P68a38v19e12l 54H60l66a92v83a63t78ý 3139176789201

Když to slovo neumíš napsat, tak ho nepoužívej.

+1/0
11.4.2016 18:33

M47a68r97e53k 62Š87i37m90o62n 2424177908628

Já ve městě jezdím autobusem.

0/0
12.4.2016 0:17

O12l41d11ř25i79c62h 88L66e17b62e12d67a 5387245591680

Je to dobrý vynález. To, že má auto tlumiče pérování si také nikdo nestěžuje. Jiná věc je spolehlivost daná konstrukcí a pak cena. Mělo by být normální vyměňovat celý setrvačníko-spojkový komplet. Setrvák by měl spolehlivě vydržet to co spojka (s rezervou). A také není důvod, aby to stálo horentní sumu. Vždyť je to jen kus železa s pérem.

0/0
9.4.2016 22:20

J29a82n 61D38l59o29u66h84ý 7844329740409

Pokud mate v aute soucastku ktera se meni jednou za zivotnost celeho auta/karoserie pak to vzdy stoji raketu. Ja dal za nove tankovaci potrubi na opel po sleve 30% 8 tisic vcetne prace!!! A taky to je jenom kus zeleza :-D

0/0
11.4.2016 7:26

P47e56t69r 46Č68e14r90m51á61k 9628335549890

Tak 8 tis včetně práce bych teda za raketu opravdu neoznačil ;-)

0/0
11.4.2016 18:39

P52e39t16r 95V84l33a73d76i31m43í58r 55Č61e12r81m74á26k 8403567865574

Jo, jo a proto nejlépe novou, ale klasiku - Subaru forever:-)

http://www.subaru.cz/outback-2016-25i-es.html

0/−4
8.4.2016 22:01

P29e60t92r 64N98e34s33v17a16d65b58a 2164485166899

Záměna za Repset bez dvouhmoty vůbec žádný problém. Montovali jsme již do desítek aut různých značek většina z nich již najela pár desítek tisíc a dokonce ani v autě taxi se žádné problémy neobjevují. Na chodu motoru je nepatrně znát že není namontovaná dvouhmota, ale drtivá většina lidí nic nepozná. Převodovka odejde dřív spíš díky absencí mozku uživatele než absencí dvouhmoty.

+4/−1
8.4.2016 21:56

J60a88n 98D97l11o62u25h23ý 7204909170119

A proto nemam diesel R^

+3/−4
8.4.2016 15:08

K18a76r45e31l 75J67o41a33c78h23i40m85s98t49á68l 8256762107486

co prosím to jako že maj dvouhmotu jen nafty ? to myslíte vážně ? to jste tak hloupí nebo to jen děláte ?

+5/−2
8.4.2016 17:09

R23a94d91a24n 36K40u58b84a93n13t 1463810739910

Rázy a vysoká komprese jseou vlastnosti dieselu a ty ničí dvouhmotu.

+1/−1
10.4.2016 15:22

L32u24k40a70s 43N81o48v16a82k 5204477574223

to je síla! včera vyšel článek a dneska kvůli dvouhmoťáku jedu do servisu.. Octavia II 2.0 TDi CR, rv2011:-(

0/0
8.4.2016 10:35

M97a60r92e10k 46H20r51u92b16y 6267622181898

5 let stare auto? Nejvyssi cas shodit ze skaly, jak jinak by se automotive prumysl uzivil ;-)

+3/0
8.4.2016 17:03

P27e81t47r 29H41o40r66á93k 1769353389534

Podle stáří se to dá poznat? A co když to má 700.000 km? Ty budeš asi odborník.

+1/−1
9.4.2016 0:25

T42o27m10á16š 22F80i76j78a28l59a 4342103133100

Tipnu Vám cenu opravy.. do 30 000 ,- se vejdete.

0/0
8.4.2016 18:18

P71e31t97r 25M97i77c62h52a63l 2650684621772

Jestli to má najeto pod 300 tisíc, nechal bych vyměnit i řidiče.

+1/0
10.4.2016 8:52

J16i89ř27í 30S35o64c55h13o92r 1512862933441

Strašák asi jak pro koho. Můj VW Sharan 85 kW TDI/PD najeto 350t. km, spojka i setrvák původní a v dobrá kondici a to jezdím 40% město, 60% mimo.

+6/0
7.4.2016 22:10

J85a38n 71D67l57o46u25h41ý 7684459950609

kdyby jste tech 350 tacu najel ve meste tak budete mluvit jinak ;-D

0/0
8.4.2016 20:16

M36a60r90t88i62n 44K47a58r12á69s87e10k 1388984459574

Na ježdění po městě si málokdo koupí Sharan.

+2/0
8.4.2016 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.