Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strašák dvouhmotový setrvačník: drahým opravám se nevyhnete

Strašák jménem dvouhmotový setrvačník doprovází moderní turbodiesely. Zničit ho je vcelku lehké, opravit drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e66t35r 95K10u90b44á27t 7576803599332

Je zajímavé se podívat, jak jednotlivý výrobci dvouhmotu řeší. Někdo udělá dva disky a mezi ně dá gumu. Jiný tam dá dvě pružiny. Někdo mraky pružin. Je tedy otázkou, jak to udělat, aby se dvouhmota neopotřebovala. Proč se pružiny unaví a guma rozdrbe? Vyměňoval jsem dvouhmotu u KIA Sportage ve 140tis. a byla tam vůle 2cm na každou stranu. Ty pružinky prostě přestaly pružit.

0/0
13.4.2016 13:50

P69e14t91r 50K91u38b64á72t 7446533709682

Vše je o tom, že se zvyšuje komfort, ale také náklady na provoz. Diesel je výborný pro dlouhé tratě. Měl jsem Mondeo 2.2TDCI a velmi příjemné auto se spotřebou 5,5litru. Předtím Mondeo 1.8 benzín. Provozní náklady na obě auta skoro stejné. Spotřeba benzínu 9,5 litru. Naftové motory jsou vhodné pro dlouhé jízdy větších vozů. Ne pro popojíždění po městě. A po nástupu benzínových motorů s turbem se výrazně zvýší i náklady na benzínová auta. I do těch se začínají instalovat dvouhmotáky. Problémy vyřeší až hybridní pohony bez manuální převodovky.

0/0
13.4.2016 10:20

P57e26t95r 94Č91e45r61m33á26k 9358245909940

To ani ne, ten rozdíl je v nájezdu km, tam je schopná nafta od určité výše skutečně umořit ty vyšší náklady na pořízení i servis. Na dlouhé tratě se naopak moc nehodí, to je právě doména benzínů, kdy spotřeba při ustálených otáčkách je přijatelná, a přitom tomu nevadí vyšší otáčky.

Hybridní pohon toho zas tak moc nevyřeší, protože dvouhmotu používají i některé automaty.

0/0
13.4.2016 10:44


P75e42t81r 36K57u51b72á57t 7746713709572

Jezdím dlouhé tratě a pohodlí benzínového a naftového motoru je nesrovnatelné. Diesel výborně táhne v rozsahu 1800 - 3000ot, nezná kopce a spotřeba při lehké noze 5 litrů. Navíc v kombinaci s turbem není problém žádný kopec a předjíždění. A hlavně je maximální výkon v nízkých otáčkách a není to třeba točit. Diesel má výrazně lepší účinnost jak benzín. Ale pokud jde o provozní a pořizovací náklady, tak bude diesel dražší. Hlavně při menším nájezdu. Mám teď SUV 4x4 a tam je také diesel pracant a nedokážu si ho představit s benzínovým motorem. To jedině s redukcí. Největší objem benzínu jsem měl 2.5litru 6ti válec Mondeo a to bylo srovnatelné s 2.2.TDCI. Ale běžné objemy 1.6 - 2.0 v benzínu jsou na dlouhé jízdy slabé. Kamarád měl Renault Scenic 2.0 107kW v benzínu a pořídil Peugeot 807 2.0 diesel 103kW a ten jede mnohem líp jak Scenic. Takže větší auta určitě diesel.

0/0
13.4.2016 13:06

P21e91t11r 77Č40e50r45m95á65k 9478825939490

Teď jste popsal proč je na delší trasy lepší benzín. Benzín právě daleko lépe snáší vyšší otáčky a taktéž v nich narozdíl od nafty má vhodně položené momentové i výkonové charakteristiky motoru. Proto vždy ze srovnatelné dvojice adekvátních motorů pojede na delší trasu lépe benzín. Nafta má naopak právě ty charakteristiky v nízkých otáčkách, a daleko lépe se tedy projeví ve mestě. Osobní dojmy do toho moc nepatří, SUV s adekvátním benzínem jede jako pila a nafta se ztrácí v zrcátku. Samozřejmě pro 2tuny těźký auto není vhodný nějaký oturbený čtyřválec co má výkon akorát na papíře.

0/0
13.4.2016 23:11

J35i21ř29í 36S16c44h89w11a54c26h 8948824458856

Co je to za terminus technicus "oturbený čtyřválec s výkonem na papíře"? V čem se třeba jeho kilowatty liší od dieselu nebo třeba atmosférického šestiválce?

0/0
14.4.2016 0:20

P12e97t21r 82Č54e35r46m79á52k 9598545849840

V tom kdy jsou tyto maximální hodnoty dosaženy, jaký mají ty křivky průběh atd.

0/0
14.4.2016 13:29

J77i94ř39í 38S59c86h86w31a39c53h 8308674368796

no právě, vše tebou uvedené mluví ve prospěch turbomotoru ve srovnání s atmosférou......

0/0
14.4.2016 14:25

P56e65t74r 16Č94e93r63m42á96k 9538635379670

To právě naopak, turbo pouze nahání tu hodnotu na papíře a předevśím v nižších otáčkách aby to pocitově nahradilo větší motor. Při větší a dlouhodobé zátěži už to ten efekt nefunguje.

0/0
14.4.2016 15:59

J12i55ř67í 69S81c31h59w22a15c25h 8878454948586

co máš furt s tím "papírem"? Ten výkon má turbomotor i ve skutečnosti a to tak, že ho poskytuje při nižších otáčkách než atmosféra. Prostě maximální výkon 100 kW z turbobenzínu je úplně stejných jako maximálka 100 kW z atmosféry, jen u turbomotoru jsou k dispozici už třeba někde okolo 4000-5000 otáček a u atmosféry až někde okolo 5000-6000 otáček. A 50 kW ten turbomotor dá při 2000 otáčkách, zatímco atmosféru bude nutno vytočit třeba na 2800....

0/0
14.4.2016 20:15

P63e72t54r 90Č25e27r55m89á24k 9778535599900

To je právě ten nesmysl. Moderní turbo má ten výkon pouze vyhoněný na papíře v nějakém okamžiku. Proto jsou základem ty charakteristiky a nikoliv jedno číslo. A z těch je právě vidět že tam kde to turbo roztáčené v nízkých otáčkách končí, atmosféra pokračuje dál

0/0
14.4.2016 23:56

J31i44ř96í 84S73c31h29w84a75c70h 8828474458766

benzínový turbomotor taky výborně táhne v rozsahu 1800-3000 ot. Tedy o něco hůře než diesel, ale zase o dost lépe než srovnatelná benzínová atmosféra.

A takový TSI 2.0/280koní v Superbu rozhodně není na dlouhé cesty slabý, samozřejmě spotřeba bude o něco vyšší než u dieselu

0/0
14.4.2016 0:15

P67e50t49r 86Č69e98r45m98á69k 9528625489190

Ano pochopitelně když má turbo tak logicky má v nižších otáčkách lepší průběh. Na dálnici je to právě naopak, tam už je turbo mimo tyto otáčky a akorát se ždíme motor a atmosféra vítězí.

Superb nepovažuju za nějak extra velké auto, normální střední třída, takže tam ten motor stačí, nicméně je to přesně příklad toho kdy byl podladěný vr6 nahrazen přeturbeným a značně ždímaným čtyřválcem, a důvod je pouze v emisích, ve zlepšení jízdních vlastností pouze částečný, a to vesměs nevýhodně - kdo si kupuje vrcholnou verzi tak si kupuje výkon kvůli tomu aby jel a né skákal po městě. A přitom právě město je pravě ten jediný reží kdy turbo přináší výhodu.

0/0
14.4.2016 13:35

J22i21ř40í 89S26c32h40w37a76c17h 8408234238756

benzínové turbomotory mají v rozsahu otáček 1500-4000 větší krouťák než srovnatelná atmosféra, takže dávají i větší výkon a proto mívají delší převodovky než srovnatelná atmosféra. Takže např. 1.4 TSI v Octavii na dálnici při 130 točí nějakých 2800 ot. protože motor už v těchto otáčkách má dostatečný výkon, tedy žádné vytáčení se nekoná. Odhaduji, že dvoulitry v Supu nebudou při 130 točit více jak 2500 ot

0/0
14.4.2016 14:22

P73e86t12r 70Č52e78r50m86á48k 9738895829590

To je právě ten omyl, převodovky mají takové právě proto aby to sedělo tomu nízko položenému krouťáku, a pokud možno se to v něm pohybovalo. Jakmile ho opustí tak už právě nastává ten problém turba a absence kubatury. Proto na dálnici vždy atmosféra ujede stejně výkonnému motoru, nemluvím o zátěži, s tou si turbo poradí mnohem hůř.

0/0
14.4.2016 16:03

J55i32ř73í 53S31c34h21w16a72c45h 8798664258156

nemáš pravdu..... jakýkoliv motor má smysl vytáčet do maximálního výkonu. Diesel ho má někde v okolí 4000 otáček turbobenzín někde mezi 4-5 tisíci, atmosféra někde okolo 6000. A převodovku má každý motor tomuto rozsahu přizpůsobenou. Na dálnici stejné auto ať s dieselem nebo turbobenzínem nebo atmosférou se stejným výkonem pojede úplně stejně, protože kupředu žene auto jen a jen ten výkon, nedělá to (jenom) krouťák ani počet válců ani jejich obsah.....

Takže když vezmu extrém, tak např. Octavia s 1.4T se 110kW na dálnici pojede v podstatě stejně jako nějaká postarší amerika (pokud bude stejně těžká) nějakou nějakou 3.0V6/110kW....a nikdo nikomu neujede

0/0
14.4.2016 20:28

P49e89t42r 19Č72e55r33m71á21k 9678815209690

Opět nesmysl, motor má smysl vytáčet do okamžiku maximálního krouťáku. Takže zatímco nafta končí krouťákem okolo 3000 a výkonem 4000, benzín točí o 30% více. Převodovka je právě uzpůsobena tomu krouťáku, proto maximálku dosáhnou moderní turboauta na předposlední stupeň a nikoliv na ten nejvušší - tam nemají ten krouťák a sílu. Na dálnici právě auto žene průsečík vlastností jako je hmotnost, výkon, krouťák a jejich průběj. Jinak by jelo jakékoliv auto se stejným motorem stejně, což je evidentní nesmysl. Octavii 1.4 ujede na dálnici kde co, protože tam kde přestane turbo foukat a bude mimo svojí zónu působnosti, tam se začne projevovat aerodynamický a valivý odpor (obojí nezávislé na papírové ́ výkonu motoru) a podle zátěže především kubatuta - kde nic není ani smrt nebere. Ameriky s tím nemají co dělat, to jsme v kategorii 5-7 litrů, na 110kW stačí dokonce starý 2.0 FSI (podle tvé vlastní logiky že při stejném výkonu je to jedno).

0/0
15.4.2016 0:08

M68a34r72e66k 10Š42i71m84o15n 2124637188888

diesel na malé auto je prostě nesmysl. Diesel od dodávky výš.

0/0
12.4.2016 0:13

R12a68d10a51n 31K13u36b72a10n96t 1153630269360

Souhlasím. Ty opravy jsou katastrofa. Mám benzín Mondeo V6 a je to o svíčkách a oleji, Diesel s náběhem 1/3 proti V6 si spotřebu nechá zaplatit na opravách. A to nemluvím o rozdílu mezi syčením a kašláním.

+1/0
12.4.2016 9:34

M36i82c21h16a70l 21T64o51m81i10n77s78k34ý 9521305437864

Ford Mondeo 2.0 TDI 232 tisíc km

0/0
12.4.2016 0:00

M78i11c83h53a63l 70T68o45m78i82n96s68k37ý 9661135837164

25 tisíc originál, 15 tisíc neoriginál

0/0
12.4.2016 0:02

R45a11d93a94n 91K96u34b59a85n10t 1733510789820

Ford Mondeo 2 Tdci 112.000 km výměna dvouhmoty originál. Asi s tím otec jezdil pomalu.

0/0
12.4.2016 9:31

P51a66v19e35l 62Ř41a81p71e22k 7512706919375

Masový automobilismus je postaven na technicky a morálně zastaralé pohonné jednotce, smradlavém spalovacím motoru, který je krokem zpět i proti parnímu stroji, neboť se sám neumí roztočit, neumí vyvinou sílu již od nulových otáček a klepe se jako prase. Je zarážející, že takový humus se masově vyrábí už 150 let. Plýtváme usilím na vývoj desítek zařízení, včetně tohoto setrvačníku, která mají kompenzovat nespočet problémů a nevýhod spalovacího motoru, namísto toho, abychom věnovali veškeré úsilí vývoji dopravního systému důstojného 21. století. Masový automobilismus je ostuda této civilzace.

+3/−10
10.4.2016 16:32

P67e82t54r 42Č74e94r27m17á29k 9498905869140

Vcelku jednoduché, zásoby ropy jsou zatím veliké, cena pro většinu populace akceptovatelná, způsob zásobování snadný... Poslední věta je nesmysl, masový automobilismus je naopak ukázka vyspělosti této civizilizace, a to nesouvisí se způsobem pohonu.

+4/0
10.4.2016 20:10

J59a93n 76D70l93o92u10h10ý 7544119270419

Budoucnost je v osobni doprave nikoliv v precpanem vlaku/autobusu/metru/tramvaji. To je 20. Stoleti. Benzin/nafta zatim maji nejvice ukryte energie na kg sve vahy. Proto se to tak masove rozsirilo.

+3/0
11.4.2016 7:21

Z49d51e33n73ě87k 51J34o10n68á66š 9751419676980

jj sladká budoucnost na přecpaných dálnicích a silnicích...

+1/0
11.4.2016 19:23

M56a60r75e32k 27Š27i48m58o81n 2874937518568

Parní stroj potřebuje dvojí převod energie - z tepla kotle na tlak páry a z ní na mechanickou energii. To je neúčinné. Spalovací motor přenáší chemickou energii přímo na mechanickou. Sice je to taky neúčinné a odpadá starost o celý subsystém tlakového potrubí. Žádný krok zpět, to je vaše chiméra.

0/0
12.4.2016 0:17

J77a90n 37N22o80v36á11k 7340525926426

Měl jsem VW passat 2009 najel jsem 170tis km a potom to začalo - dvouhmota 17tis, vstriky 30tis, turbo 15tis, olej čerpadlo 8tis., přední náprava každej rok ( jízda ve městě ). Takže VW už ne děkuji. To samé platí pro Audi ( měl jsem A6 ). Audi dohonilo BMW a MB teprve před dvěma lety novou A6 - do té doby byla vždy z téhle trojky poslední. Teď vybírám kombíka u BMW nebo MB popřípadě X5 nebo ML.

0/−1
10.4.2016 13:14

M40a96r66t86i44n 92V27o45k12o94u46n 9498333323836

predni naprava kazdy rok? ja jezdim take po meste, passat prelom 2008/2009 a teprve ted, po 5ti letech co ho mam, jsem resil silentbloky na predni naprave

+1/0
10.4.2016 15:36

J10a91n 90D69l45o78u46h93ý 7564189410539

To je dost brzo!

0/0
11.4.2016 7:23

R93a15d65a73n 13K66u42b90a29n59t 1603230879690

Když je někde malá vůle a hluchý držič volantu, rozpadne se celé zavěšení.

0/0
12.4.2016 9:24

J58a48n 61D41l51o13u89h96ý 7364189420829

Mno najezdil jsem se dvema shade (favorit/felicie) pokazde 150 000km po meste a az na rozvrzanou kastli se nic nedelo. I napravy to prezily...

0/0
11.4.2016 7:23

P56a63v93e12l 20H77l13a48v33a40t46ý 3309426819901

Když to slovo neumíš napsat, tak ho nepoužívej.

+1/0
11.4.2016 18:33

M40a64r49e40k 77Š80i75m30o96n 2424257668378

Já ve městě jezdím autobusem.

0/0
12.4.2016 0:17

O62l96d78ř57i41c30h 19L78e95b26e49d82a 5197485451280

Je to dobrý vynález. To, že má auto tlumiče pérování si také nikdo nestěžuje. Jiná věc je spolehlivost daná konstrukcí a pak cena. Mělo by být normální vyměňovat celý setrvačníko-spojkový komplet. Setrvák by měl spolehlivě vydržet to co spojka (s rezervou). A také není důvod, aby to stálo horentní sumu. Vždyť je to jen kus železa s pérem.

0/0
9.4.2016 22:20

J12a40n 97D68l22o58u41h85ý 7764649110809

Pokud mate v aute soucastku ktera se meni jednou za zivotnost celeho auta/karoserie pak to vzdy stoji raketu. Ja dal za nove tankovaci potrubi na opel po sleve 30% 8 tisic vcetne prace!!! A taky to je jenom kus zeleza :-D

0/0
11.4.2016 7:26

P42e95t69r 94Č21e75r85m36á61k 9878885229720

Tak 8 tis včetně práce bych teda za raketu opravdu neoznačil ;-)

0/0
11.4.2016 18:39

P21e43t47r 98V57l67a42d40i12m94í11r 26Č97e24r13m64á91k 8793767285384

Jo, jo a proto nejlépe novou, ale klasiku - Subaru forever:-)

http://www.subaru.cz/outback-2016-25i-es.html

0/−4
8.4.2016 22:01

P45e98t56r 54N70e43s62v19a65d23b50a 2854955106259

Záměna za Repset bez dvouhmoty vůbec žádný problém. Montovali jsme již do desítek aut různých značek většina z nich již najela pár desítek tisíc a dokonce ani v autě taxi se žádné problémy neobjevují. Na chodu motoru je nepatrně znát že není namontovaná dvouhmota, ale drtivá většina lidí nic nepozná. Převodovka odejde dřív spíš díky absencí mozku uživatele než absencí dvouhmoty.

+4/−1
8.4.2016 21:56

J93a85n 29D95l68o49u39h11ý 7674779230609

A proto nemam diesel R^

+3/−4
8.4.2016 15:08

K81a70r68e18l 22J92o43a74c43h89i54m85s34t78á30l 8456802607406

co prosím to jako že maj dvouhmotu jen nafty ? to myslíte vážně ? to jste tak hloupí nebo to jen děláte ?

+5/−2
8.4.2016 17:09

R12a24d87a69n 15K59u79b59a87n16t 1973880759570

Rázy a vysoká komprese jseou vlastnosti dieselu a ty ničí dvouhmotu.

+1/−1
10.4.2016 15:22

L82u79k47a96s 14N38o92v61a34k 5804137414423

to je síla! včera vyšel článek a dneska kvůli dvouhmoťáku jedu do servisu.. Octavia II 2.0 TDi CR, rv2011:-(

0/0
8.4.2016 10:35

M71a88r29e93k 29H17r47u21b46y 6927112621578

5 let stare auto? Nejvyssi cas shodit ze skaly, jak jinak by se automotive prumysl uzivil ;-)

+3/0
8.4.2016 17:03

P41e42t55r 68H45o11r77á38k 1509973819484

Podle stáří se to dá poznat? A co když to má 700.000 km? Ty budeš asi odborník.

+1/−1
9.4.2016 0:25

T75o32m47á49š 88F17i65j73a27l18a 4692683213770

Tipnu Vám cenu opravy.. do 30 000 ,- se vejdete.

0/0
8.4.2016 18:18

P81e38t46r 46M85i46c43h56a95l 2590164651442

Jestli to má najeto pod 300 tisíc, nechal bych vyměnit i řidiče.

+1/0
10.4.2016 8:52

J12i62ř14í 30S90o46c54h52o83r 1102702563851

Strašák asi jak pro koho. Můj VW Sharan 85 kW TDI/PD najeto 350t. km, spojka i setrvák původní a v dobrá kondici a to jezdím 40% město, 60% mimo.

+6/0
7.4.2016 22:10

J44a88n 40D33l72o85u56h66ý 7284499900149

kdyby jste tech 350 tacu najel ve meste tak budete mluvit jinak ;-D

0/0
8.4.2016 20:16

M21a45r14t29i35n 86K43a33r71á63s21e23k 1868784319654

Na ježdění po městě si málokdo koupí Sharan.

+2/0
8.4.2016 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.