Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strašák dvouhmotový setrvačník: drahým opravám se nevyhnete

Strašák jménem dvouhmotový setrvačník doprovází moderní turbodiesely. Zničit ho je vcelku lehké, opravit drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e37t58r 31K87u50b44á64t 7756943919952

Je zajímavé se podívat, jak jednotlivý výrobci dvouhmotu řeší. Někdo udělá dva disky a mezi ně dá gumu. Jiný tam dá dvě pružiny. Někdo mraky pružin. Je tedy otázkou, jak to udělat, aby se dvouhmota neopotřebovala. Proč se pružiny unaví a guma rozdrbe? Vyměňoval jsem dvouhmotu u KIA Sportage ve 140tis. a byla tam vůle 2cm na každou stranu. Ty pružinky prostě přestaly pružit.

0/0
13.4.2016 13:50

P80e75t19r 44K14u16b17á13t 7566133739902

Vše je o tom, že se zvyšuje komfort, ale také náklady na provoz. Diesel je výborný pro dlouhé tratě. Měl jsem Mondeo 2.2TDCI a velmi příjemné auto se spotřebou 5,5litru. Předtím Mondeo 1.8 benzín. Provozní náklady na obě auta skoro stejné. Spotřeba benzínu 9,5 litru. Naftové motory jsou vhodné pro dlouhé jízdy větších vozů. Ne pro popojíždění po městě. A po nástupu benzínových motorů s turbem se výrazně zvýší i náklady na benzínová auta. I do těch se začínají instalovat dvouhmotáky. Problémy vyřeší až hybridní pohony bez manuální převodovky.

0/0
13.4.2016 10:20

P26e24t12r 77Č31e80r16m14á20k 9238975759430

To ani ne, ten rozdíl je v nájezdu km, tam je schopná nafta od určité výše skutečně umořit ty vyšší náklady na pořízení i servis. Na dlouhé tratě se naopak moc nehodí, to je právě doména benzínů, kdy spotřeba při ustálených otáčkách je přijatelná, a přitom tomu nevadí vyšší otáčky.

Hybridní pohon toho zas tak moc nevyřeší, protože dvouhmotu používají i některé automaty.

0/0
13.4.2016 10:44

P72e12t66r 30K13u61b40á39t 7136353869912

Jezdím dlouhé tratě a pohodlí benzínového a naftového motoru je nesrovnatelné. Diesel výborně táhne v rozsahu 1800 - 3000ot, nezná kopce a spotřeba při lehké noze 5 litrů. Navíc v kombinaci s turbem není problém žádný kopec a předjíždění. A hlavně je maximální výkon v nízkých otáčkách a není to třeba točit. Diesel má výrazně lepší účinnost jak benzín. Ale pokud jde o provozní a pořizovací náklady, tak bude diesel dražší. Hlavně při menším nájezdu. Mám teď SUV 4x4 a tam je také diesel pracant a nedokážu si ho představit s benzínovým motorem. To jedině s redukcí. Největší objem benzínu jsem měl 2.5litru 6ti válec Mondeo a to bylo srovnatelné s 2.2.TDCI. Ale běžné objemy 1.6 - 2.0 v benzínu jsou na dlouhé jízdy slabé. Kamarád měl Renault Scenic 2.0 107kW v benzínu a pořídil Peugeot 807 2.0 diesel 103kW a ten jede mnohem líp jak Scenic. Takže větší auta určitě diesel.

0/0
13.4.2016 13:06

P61e49t69r 46Č12e46r17m33á83k 9408715359420

Teď jste popsal proč je na delší trasy lepší benzín. Benzín právě daleko lépe snáší vyšší otáčky a taktéž v nich narozdíl od nafty má vhodně položené momentové i výkonové charakteristiky motoru. Proto vždy ze srovnatelné dvojice adekvátních motorů pojede na delší trasu lépe benzín. Nafta má naopak právě ty charakteristiky v nízkých otáčkách, a daleko lépe se tedy projeví ve mestě. Osobní dojmy do toho moc nepatří, SUV s adekvátním benzínem jede jako pila a nafta se ztrácí v zrcátku. Samozřejmě pro 2tuny těźký auto není vhodný nějaký oturbený čtyřválec co má výkon akorát na papíře.

0/0
13.4.2016 23:11

J86i54ř24í 84S91c69h61w20a67c70h 8428144458356

Co je to za terminus technicus "oturbený čtyřválec s výkonem na papíře"? V čem se třeba jeho kilowatty liší od dieselu nebo třeba atmosférického šestiválce?

0/0
14.4.2016 0:20

P22e59t86r 20Č76e89r38m29á65k 9438725209600

V tom kdy jsou tyto maximální hodnoty dosaženy, jaký mají ty křivky průběh atd.

0/0
14.4.2016 13:29

J67i19ř88í 71S94c93h70w74a85c25h 8278424268396

no právě, vše tebou uvedené mluví ve prospěch turbomotoru ve srovnání s atmosférou......

0/0
14.4.2016 14:25

P50e81t98r 14Č96e10r81m33á71k 9798845249640

To právě naopak, turbo pouze nahání tu hodnotu na papíře a předevśím v nižších otáčkách aby to pocitově nahradilo větší motor. Při větší a dlouhodobé zátěži už to ten efekt nefunguje.

0/0
14.4.2016 15:59

J95i25ř94í 29S58c96h51w58a10c60h 8538424508406

co máš furt s tím "papírem"? Ten výkon má turbomotor i ve skutečnosti a to tak, že ho poskytuje při nižších otáčkách než atmosféra. Prostě maximální výkon 100 kW z turbobenzínu je úplně stejných jako maximálka 100 kW z atmosféry, jen u turbomotoru jsou k dispozici už třeba někde okolo 4000-5000 otáček a u atmosféry až někde okolo 5000-6000 otáček. A 50 kW ten turbomotor dá při 2000 otáčkách, zatímco atmosféru bude nutno vytočit třeba na 2800....

0/0
14.4.2016 20:15

P39e47t73r 71Č92e44r72m98á77k 9838445689220

To je právě ten nesmysl. Moderní turbo má ten výkon pouze vyhoněný na papíře v nějakém okamžiku. Proto jsou základem ty charakteristiky a nikoliv jedno číslo. A z těch je právě vidět že tam kde to turbo roztáčené v nízkých otáčkách končí, atmosféra pokračuje dál

0/0
14.4.2016 23:56

J60i85ř85í 27S90c20h79w15a77c69h 8298974838296

benzínový turbomotor taky výborně táhne v rozsahu 1800-3000 ot. Tedy o něco hůře než diesel, ale zase o dost lépe než srovnatelná benzínová atmosféra.

A takový TSI 2.0/280koní v Superbu rozhodně není na dlouhé cesty slabý, samozřejmě spotřeba bude o něco vyšší než u dieselu

0/0
14.4.2016 0:15

P86e90t80r 47Č60e64r58m50á92k 9338155229310

Ano pochopitelně když má turbo tak logicky má v nižších otáčkách lepší průběh. Na dálnici je to právě naopak, tam už je turbo mimo tyto otáčky a akorát se ždíme motor a atmosféra vítězí.

Superb nepovažuju za nějak extra velké auto, normální střední třída, takže tam ten motor stačí, nicméně je to přesně příklad toho kdy byl podladěný vr6 nahrazen přeturbeným a značně ždímaným čtyřválcem, a důvod je pouze v emisích, ve zlepšení jízdních vlastností pouze částečný, a to vesměs nevýhodně - kdo si kupuje vrcholnou verzi tak si kupuje výkon kvůli tomu aby jel a né skákal po městě. A přitom právě město je pravě ten jediný reží kdy turbo přináší výhodu.

0/0
14.4.2016 13:35

J30i32ř26í 26S44c24h37w38a97c23h 8748364508406

benzínové turbomotory mají v rozsahu otáček 1500-4000 větší krouťák než srovnatelná atmosféra, takže dávají i větší výkon a proto mívají delší převodovky než srovnatelná atmosféra. Takže např. 1.4 TSI v Octavii na dálnici při 130 točí nějakých 2800 ot. protože motor už v těchto otáčkách má dostatečný výkon, tedy žádné vytáčení se nekoná. Odhaduji, že dvoulitry v Supu nebudou při 130 točit více jak 2500 ot

0/0
14.4.2016 14:22

P60e33t69r 14Č51e93r59m52á21k 9858135959170

To je právě ten omyl, převodovky mají takové právě proto aby to sedělo tomu nízko položenému krouťáku, a pokud možno se to v něm pohybovalo. Jakmile ho opustí tak už právě nastává ten problém turba a absence kubatury. Proto na dálnici vždy atmosféra ujede stejně výkonnému motoru, nemluvím o zátěži, s tou si turbo poradí mnohem hůř.

0/0
14.4.2016 16:03

J56i11ř45í 91S92c85h96w57a84c54h 8538134638686

nemáš pravdu..... jakýkoliv motor má smysl vytáčet do maximálního výkonu. Diesel ho má někde v okolí 4000 otáček turbobenzín někde mezi 4-5 tisíci, atmosféra někde okolo 6000. A převodovku má každý motor tomuto rozsahu přizpůsobenou. Na dálnici stejné auto ať s dieselem nebo turbobenzínem nebo atmosférou se stejným výkonem pojede úplně stejně, protože kupředu žene auto jen a jen ten výkon, nedělá to (jenom) krouťák ani počet válců ani jejich obsah.....

Takže když vezmu extrém, tak např. Octavia s 1.4T se 110kW na dálnici pojede v podstatě stejně jako nějaká postarší amerika (pokud bude stejně těžká) nějakou nějakou 3.0V6/110kW....a nikdo nikomu neujede

0/0
14.4.2016 20:28

P91e57t92r 66Č72e34r24m28á88k 9688635119700

Opět nesmysl, motor má smysl vytáčet do okamžiku maximálního krouťáku. Takže zatímco nafta končí krouťákem okolo 3000 a výkonem 4000, benzín točí o 30% více. Převodovka je právě uzpůsobena tomu krouťáku, proto maximálku dosáhnou moderní turboauta na předposlední stupeň a nikoliv na ten nejvušší - tam nemají ten krouťák a sílu. Na dálnici právě auto žene průsečík vlastností jako je hmotnost, výkon, krouťák a jejich průběj. Jinak by jelo jakékoliv auto se stejným motorem stejně, což je evidentní nesmysl. Octavii 1.4 ujede na dálnici kde co, protože tam kde přestane turbo foukat a bude mimo svojí zónu působnosti, tam se začne projevovat aerodynamický a valivý odpor (obojí nezávislé na papírové ́ výkonu motoru) a podle zátěže především kubatuta - kde nic není ani smrt nebere. Ameriky s tím nemají co dělat, to jsme v kategorii 5-7 litrů, na 110kW stačí dokonce starý 2.0 FSI (podle tvé vlastní logiky že při stejném výkonu je to jedno).

0/0
15.4.2016 0:08

M36a69r78e14k 39Š41i28m29o81n 2954777818428

diesel na malé auto je prostě nesmysl. Diesel od dodávky výš.

0/0
12.4.2016 0:13

R64a43d13a48n 24K59u47b40a90n60t 1623920459320

Souhlasím. Ty opravy jsou katastrofa. Mám benzín Mondeo V6 a je to o svíčkách a oleji, Diesel s náběhem 1/3 proti V6 si spotřebu nechá zaplatit na opravách. A to nemluvím o rozdílu mezi syčením a kašláním.

+1/0
12.4.2016 9:34

M82i42c81h55a32l 39T84o35m31i25n74s48k72ý 9311505717754

Ford Mondeo 2.0 TDI 232 tisíc km

0/0
12.4.2016 0:00

M95i87c90h90a58l 84T85o30m48i50n32s94k78ý 9281505457954

25 tisíc originál, 15 tisíc neoriginál

0/0
12.4.2016 0:02

R94a46d48a23n 32K58u13b79a17n80t 1333480219740

Ford Mondeo 2 Tdci 112.000 km výměna dvouhmoty originál. Asi s tím otec jezdil pomalu.

0/0
12.4.2016 9:31

P19a49v88e85l 96Ř56a40p90e82k 7962686129895

Masový automobilismus je postaven na technicky a morálně zastaralé pohonné jednotce, smradlavém spalovacím motoru, který je krokem zpět i proti parnímu stroji, neboť se sám neumí roztočit, neumí vyvinou sílu již od nulových otáček a klepe se jako prase. Je zarážející, že takový humus se masově vyrábí už 150 let. Plýtváme usilím na vývoj desítek zařízení, včetně tohoto setrvačníku, která mají kompenzovat nespočet problémů a nevýhod spalovacího motoru, namísto toho, abychom věnovali veškeré úsilí vývoji dopravního systému důstojného 21. století. Masový automobilismus je ostuda této civilzace.

+3/−10
10.4.2016 16:32

P43e12t35r 46Č56e96r36m35á54k 9348375819650

Vcelku jednoduché, zásoby ropy jsou zatím veliké, cena pro většinu populace akceptovatelná, způsob zásobování snadný... Poslední věta je nesmysl, masový automobilismus je naopak ukázka vyspělosti této civizilizace, a to nesouvisí se způsobem pohonu.

+4/0
10.4.2016 20:10

J41a87n 78D76l14o96u10h39ý 7574859380389

Budoucnost je v osobni doprave nikoliv v precpanem vlaku/autobusu/metru/tramvaji. To je 20. Stoleti. Benzin/nafta zatim maji nejvice ukryte energie na kg sve vahy. Proto se to tak masove rozsirilo.

+3/0
11.4.2016 7:21

Z64d48e48n64ě55k 64J26o63n56á23š 9451159556860

jj sladká budoucnost na přecpaných dálnicích a silnicích...

+1/0
11.4.2016 19:23

M90a23r47e82k 93Š64i58m24o90n 2984127148308

Parní stroj potřebuje dvojí převod energie - z tepla kotle na tlak páry a z ní na mechanickou energii. To je neúčinné. Spalovací motor přenáší chemickou energii přímo na mechanickou. Sice je to taky neúčinné a odpadá starost o celý subsystém tlakového potrubí. Žádný krok zpět, to je vaše chiméra.

0/0
12.4.2016 0:17

J63a15n 88N14o54v49á17k 7280425876856

Měl jsem VW passat 2009 najel jsem 170tis km a potom to začalo - dvouhmota 17tis, vstriky 30tis, turbo 15tis, olej čerpadlo 8tis., přední náprava každej rok ( jízda ve městě ). Takže VW už ne děkuji. To samé platí pro Audi ( měl jsem A6 ). Audi dohonilo BMW a MB teprve před dvěma lety novou A6 - do té doby byla vždy z téhle trojky poslední. Teď vybírám kombíka u BMW nebo MB popřípadě X5 nebo ML.

0/−1
10.4.2016 13:14

M89a78r72t65i11n 84V74o43k71o58u19n 9188263203126

predni naprava kazdy rok? ja jezdim take po meste, passat prelom 2008/2009 a teprve ted, po 5ti letech co ho mam, jsem resil silentbloky na predni naprave

+1/0
10.4.2016 15:36

J44a73n 16D34l57o64u52h60ý 7944989510339

To je dost brzo!

0/0
11.4.2016 7:23

R40a59d16a79n 72K79u59b95a13n84t 1843570889240

Když je někde malá vůle a hluchý držič volantu, rozpadne se celé zavěšení.

0/0
12.4.2016 9:24

J37a69n 58D15l94o80u87h43ý 7464719540369

Mno najezdil jsem se dvema shade (favorit/felicie) pokazde 150 000km po meste a az na rozvrzanou kastli se nic nedelo. I napravy to prezily...

0/0
11.4.2016 7:23

P62a38v35e36l 22H69l12a43v51a12t21ý 3519396449451

Když to slovo neumíš napsat, tak ho nepoužívej.

+1/0
11.4.2016 18:33

M60a16r40e87k 30Š75i68m50o24n 2894467938558

Já ve městě jezdím autobusem.

0/0
12.4.2016 0:17

O51l52d26ř69i17c27h 52L95e67b77e58d72a 5867865791850

Je to dobrý vynález. To, že má auto tlumiče pérování si také nikdo nestěžuje. Jiná věc je spolehlivost daná konstrukcí a pak cena. Mělo by být normální vyměňovat celý setrvačníko-spojkový komplet. Setrvák by měl spolehlivě vydržet to co spojka (s rezervou). A také není důvod, aby to stálo horentní sumu. Vždyť je to jen kus železa s pérem.

0/0
9.4.2016 22:20

J67a46n 62D64l45o51u81h39ý 7414669160869

Pokud mate v aute soucastku ktera se meni jednou za zivotnost celeho auta/karoserie pak to vzdy stoji raketu. Ja dal za nove tankovaci potrubi na opel po sleve 30% 8 tisic vcetne prace!!! A taky to je jenom kus zeleza :-D

0/0
11.4.2016 7:26

P69e83t21r 31Č33e17r86m98á59k 9948815329260

Tak 8 tis včetně práce bych teda za raketu opravdu neoznačil ;-)

0/0
11.4.2016 18:39

P91e64t48r 61V39l56a87d81i69m38í32r 10Č41e89r15m10á43k 8393747605464

Jo, jo a proto nejlépe novou, ale klasiku - Subaru forever:-)

http://www.subaru.cz/outback-2016-25i-es.html

0/−4
8.4.2016 22:01

P19e96t93r 46N50e63s78v92a85d18b51a 2794425286599

Záměna za Repset bez dvouhmoty vůbec žádný problém. Montovali jsme již do desítek aut různých značek většina z nich již najela pár desítek tisíc a dokonce ani v autě taxi se žádné problémy neobjevují. Na chodu motoru je nepatrně znát že není namontovaná dvouhmota, ale drtivá většina lidí nic nepozná. Převodovka odejde dřív spíš díky absencí mozku uživatele než absencí dvouhmoty.

+4/−1
8.4.2016 21:56

J27a90n 78D37l58o97u87h23ý 7824989330759

A proto nemam diesel R^

+3/−4
8.4.2016 15:08

K95a92r58e60l 51J56o65a55c55h50i67m91s15t34á12l 8766512237576

co prosím to jako že maj dvouhmotu jen nafty ? to myslíte vážně ? to jste tak hloupí nebo to jen děláte ?

+5/−2
8.4.2016 17:09

R60a57d85a50n 25K48u95b33a87n20t 1193800629510

Rázy a vysoká komprese jseou vlastnosti dieselu a ty ničí dvouhmotu.

+1/−1
10.4.2016 15:22

L95u91k58a90s 38N85o62v14a71k 5494217444523

to je síla! včera vyšel článek a dneska kvůli dvouhmoťáku jedu do servisu.. Octavia II 2.0 TDi CR, rv2011:-(

0/0
8.4.2016 10:35

M73a84r45e41k 84H74r24u48b16y 6187442121598

5 let stare auto? Nejvyssi cas shodit ze skaly, jak jinak by se automotive prumysl uzivil ;-)

+3/0
8.4.2016 17:03

P41e66t44r 40H86o39r63á92k 1979793589644

Podle stáří se to dá poznat? A co když to má 700.000 km? Ty budeš asi odborník.

+1/−1
9.4.2016 0:25

T66o32m70á33š 46F53i98j84a88l44a 4452343443310

Tipnu Vám cenu opravy.. do 30 000 ,- se vejdete.

0/0
8.4.2016 18:18

P65e64t87r 56M85i50c55h35a35l 2310464361182

Jestli to má najeto pod 300 tisíc, nechal bych vyměnit i řidiče.

+1/0
10.4.2016 8:52

J34i14ř87í 79S85o64c81h30o18r 1912762823711

Strašák asi jak pro koho. Můj VW Sharan 85 kW TDI/PD najeto 350t. km, spojka i setrvák původní a v dobrá kondici a to jezdím 40% město, 60% mimo.

+6/0
7.4.2016 22:10

J90a13n 74D51l32o97u16h51ý 7184979380209

kdyby jste tech 350 tacu najel ve meste tak budete mluvit jinak ;-D

0/0
8.4.2016 20:16

M32a72r23t21i95n 45K11a10r26á90s60e83k 1558644479784

Na ježdění po městě si málokdo koupí Sharan.

+2/0
8.4.2016 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.