Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejdelší most světa, který končí i začíná v tunelu, je v Norsku

Jízda autem po Norsku je úchvatná. Každých pár kilometrů oněmíte úžasem buď nad okolní krajinou, nebo nad úžasnými silničními stavbami. Jednou takovou je i most Hardanger, který má hned několik nej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I27v54o 56C43h78a22r57f71r43e32i63t63a29g 3194928102541

Tento most má na obou stranách v tunelu i kruhové objezdy - nádhera: https://no.wikipedia.org/wiki/Hardangerbrua#/media/File:Vallaviktunnelen_Noorwegen.jpg

0/0
21.4.2016 5:26

K91a29r61e64l 25V52o90h51n30o95u27t 4958589620277

https://www.google.com/maps/place/Hardanger+Bridge/@60.4785371,6.8241058,1998m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0000000000000000:0xea0b9e4d2174163d

0/0
11.4.2016 11:27

J44a55n 42K80o14č49v20a66r41a 4902215607411

Ach ty iDnesácké titulky! "Nejdelší most světa" ;-D Nejdelší most světa má 165 km (železniční) a nejdelší silniční má 54 km. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_bridges_in_the_world

0/−3
11.4.2016 9:56


M29a74t77o26u64š 75K53y21n16c26l 4124127651909

Stačí přečíst že je to nejdelší most, který začíná a končí v tunelu (ten Vámi zmíněný tuhle podmínku nesplňuje). Nejlepší formulace to ale není, to nepopírám.

+11/0
11.4.2016 10:49

T57o26m40á75š 84R69a46d28n72i76c 2213948154811

nj, ale pokud se nepletu, Norsko je jedna ze zemí s největší daňovou zátěží vůbec. A takhle to vypadá, když se ty peníze dají k užitku. Nicméně my nemůžeme ani teoreticky být jako Norsko.. ne snad polohou či bohatstvím, brání nám v tom Češi.

+6/−1
11.4.2016 9:28

J62i29ř73í 13K90o58d31ý54d28e10k 7400810186153

Nejak jste taktne pomlcel o rope a zemnim plynu...

+5/0
11.4.2016 11:00

M37i39c39h78a47l 58T61o50m11i24n36s90k94ý 9111115107154

a taky se nemusí potýkat eurobyrokracií jako švýcarsko

0/0
11.4.2016 14:16

J68a70r71o57s85l51a98v 21K17a69d13l96e39c 5441129602401

Dle Čechůňů je ale největší daňová zátěž v České republice.;-)

0/0
11.4.2016 11:58

J89a43n 46G42u56t56b30a22y28e59r 6751989635305

Tak nevím, odkdy je 1400 m více než 2280 m? Radotínský most začíná i končí v tunelu a je o 680 m delší, takže jak může být ten norský most nejdelší?

Ne že bych chtěl být malicherný...

+1/−1
11.4.2016 9:15

J52a27n 94G71u21t46b56a50y86e40r 6661409875575

880 m, je pondělí, ráno, IQ se plácá v bahně jako polomrtvý kapr... :-D

+2/0
11.4.2016 9:17

P52e70t78r 34J40o63r20d67á63n 1715217246510

Radotínský není visutý, má tam spoustu nožiček

+6/0
11.4.2016 9:25

J45a67n 91G32u21t52b49a59y79e44r 6721899235825

To máte jistě pravdu. Nicméně prosím najděte a označte slovo "visutý" v následující větě článku: "A také je to nejdelší most světa, který začíná i končí v tunelu."

Poté můžeme pokračovat v diskusi ;-)

+4/0
11.4.2016 9:36

Z48d56e16n74ě26k 67S71v69o56b79o51d68a 4986194846637

Stavebně konstrukční majstrštyk

0/0
11.4.2016 8:18

J32a60r95o94s21l82a93v 17K55a86d48l97e72c 5361169432271

Tam by se mohli učit naši tuneláři. Jednoduché a pohodlné tunely, kde jsou i kruhové objezdy. Kolem jízdních pruhů bývají často plůtky aby se nedalo předjíždět. Je škoda, že fotografie nejsou z období kdy je to tam nádherně zelené, modré a slunečné.

+3/0
11.4.2016 7:59

J79i70r20i 56S96l94a55c79h 5755213222806

je to z května 2015 tady je jedna zelena a hezká z mostem v pozadí:) https://goo.gl/photos/u12UBMofYcoAQ9uN7

+1/0
11.4.2016 8:16

F52r53a39n74t25i22š21e93k 27F71l65i62n98t28a 1384290729953

Naši tuneláři, pokud myslíte opravdové stavitele tunelů, se tam učit nemusí, oni tam totiž některé tunely razí, protože v Česku pro ně není dostatek práce.

+9/0
11.4.2016 8:32

J29a72r17o51s29l47a73v 16K35a65d49l25e44c 5701809362131

To ano, není tunelář jako tunelář.

0/0
11.4.2016 11:52

J43i18n32d56r24i93c49h 98K17o15l57a57r 7770650365163

Dost asi zalezi, do ceho tunel vrtate, a jestli vam staci vyvrtat diru, nebo musite tunel jeste vyztuzovat atd. Samozrejme u nas tece spousta penez do kapes zucastnenych, ale s tou vystavbou to tak jednoduche neni.

+1/0
11.4.2016 9:26

J78i90r49i 72S11l33a91c10h 5185853552536

Most je luxusni je pravda, že je drahý ale stojí za to. Dá se přes něj přejít i pěšky, ale šíleně tam fouká. Jinak u tohoto mostu je ještě jedna zvláštnost a to kruhový objezd ve skále:) https://goo.gl/photos/8cP39NgfSiGyQDoh6 a ještě fotka nosného lana mostu https://goo.gl/photos/F2aRPdLaXdQBgpMh6

0/0
11.4.2016 7:54

R12o36b94e80r72t 25S93e21d49l49á15r 4777672

Nórsko je úžasná krajina, fascinuje ma zmysel pre poriadok, čestnosť, vzťah k prírode.. Obrovský môj obdiv nóromR^

+8/0
11.4.2016 7:53

J51i21n42d26r58i57c98h 23K19o65l78a41r 7620120195253

Tak u te cestnosti bych podle vlastnich zkusenosti brzdil. Nekdy ta cestnost ustoupi jejich tvrdohlavosti a nechuti uznat chybu.

0/0
11.4.2016 9:30

J32i47ř37í 47K95o95d80ý20d75e84k 7610700246653

Vztah k prirode? Farmy lososu, lov velryb, kanalizace svedena do more, kilometrove site nicici dno more atd... Nic neni cernobile.

+3/0
11.4.2016 11:03

M38a84r70e15k 58Z22a58h83r59a38d56i39l 6924709255491

Mně přijde víc fascinující Most přes Öresund, ale tohle je taky krása...

+2/0
11.4.2016 7:29

V19i22t 84P94o27c12h77m39a71n 7543396325497

Most peknej, ovšem provoz na nem silne pod plan kvůli vysokym poplatkum. Za kamion tusim 600 NOK, osobak asi 140. Jsou sice ruzne rabaty, ovšem i tak hodne penez. Je na nem zkratka mensi provoz, nez se cekalo.

0/0
11.4.2016 1:36

J73a94r37o97s53l36a92v 69K56a53d95l65e47c 5871979902651

Poplatek není jen za most.

0/0
11.4.2016 8:00

J13a20r93o36s74l49a85v 29K47a36d17l41e43c 5131819362441

Navíc to není jediné dopravní spojení a je dobře, že provoz je v té krajině menší.

0/0
11.4.2016 11:56

J85a43n 28Č41e48k43a31l 7799625684874

V Norsku je drahé všechno...

+1/0
11.4.2016 9:29

J38i78n23d79r47i15c51h 29K37o23l97a55r 7510780155983

a kolik stal trajekt vite?

0/0
11.4.2016 9:31

Z85d37e22n50e24k 39L13o12v63e71c33e63k 5759715556229

Kdyz jsme tam byli pred 3 lety, trajekt stal tusim 120NOK. Hlavne to nebyl jediny trajekt z Osla do Bergenu pres ktery jsme jeli. Tenkrat most byl tesne pred otevrenim. Hlavne proc se postavil bylo proto, ze ve spicce strajekty proste nestihaly a tvorily se nekolika kilometrove kolony aut.

+1/0
11.4.2016 14:03

J79i96n89d67r22i37c92h 37K61o61l97a31r 7860870765613

Takze to pak neni takovej rozdil, navic uspora casu. Pro nora 20 korun nic neni.

0/0
11.4.2016 15:26

V43í43t 45J51e49ž28e73k 4986759219255

Wow, tak u jeho stavby bych chtěl být.. A pak si ho i několikrát projet.. By se mi líbilo.

0/0
11.4.2016 0:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.