Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejdelší most světa, který končí i začíná v tunelu, je v Norsku

Jízda autem po Norsku je úchvatná. Každých pár kilometrů oněmíte úžasem buď nad okolní krajinou, nebo nad úžasnými silničními stavbami. Jednou takovou je i most Hardanger, který má hned několik nej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I48v72o 33C87h14a92r74f15r10e57i87t32a69g 3674838162671

Tento most má na obou stranách v tunelu i kruhové objezdy - nádhera: https://no.wikipedia.org/wiki/Hardangerbrua#/media/File:Vallaviktunnelen_Noorwegen.jpg

0/0
21.4.2016 5:26

K77a56r50e33l 34V90o56h49n39o42u71t 4398389270837

https://www.google.com/maps/place/Hardanger+Bridge/@60.4785371,6.8241058,1998m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0000000000000000:0xea0b9e4d2174163d

0/0
11.4.2016 11:27

J45a42n 94K45o43č61v29a37r43a 4102665937231

Ach ty iDnesácké titulky! "Nejdelší most světa" ;-D Nejdelší most světa má 165 km (železniční) a nejdelší silniční má 54 km. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_bridges_in_the_world

0/−3
11.4.2016 9:56


M51a33t11o84u47š 87K64y64n34c66l 4424147551419

Stačí přečíst že je to nejdelší most, který začíná a končí v tunelu (ten Vámi zmíněný tuhle podmínku nesplňuje). Nejlepší formulace to ale není, to nepopírám.

+11/0
11.4.2016 10:49

T63o68m49á23š 52R18a57d89n97i38c 2553888834411

nj, ale pokud se nepletu, Norsko je jedna ze zemí s největší daňovou zátěží vůbec. A takhle to vypadá, když se ty peníze dají k užitku. Nicméně my nemůžeme ani teoreticky být jako Norsko.. ne snad polohou či bohatstvím, brání nám v tom Češi.

+6/−1
11.4.2016 9:28

J24i55ř86í 89K38o36d21ý94d41e15k 7440240746593

Nejak jste taktne pomlcel o rope a zemnim plynu...

+5/0
11.4.2016 11:00

M44i57c56h56a78l 96T94o70m11i94n20s62k58ý 9821825867414

a taky se nemusí potýkat eurobyrokracií jako švýcarsko

0/0
11.4.2016 14:16

J39a40r74o65s94l20a52v 29K23a26d18l81e59c 5831269952611

Dle Čechůňů je ale největší daňová zátěž v České republice.;-)

0/0
11.4.2016 11:58

J57a92n 93G40u23t33b96a66y97e39r 6211419415505

Tak nevím, odkdy je 1400 m více než 2280 m? Radotínský most začíná i končí v tunelu a je o 680 m delší, takže jak může být ten norský most nejdelší?

Ne že bych chtěl být malicherný...

+1/−1
11.4.2016 9:15

J93a45n 93G80u65t91b76a56y25e27r 6261149405985

880 m, je pondělí, ráno, IQ se plácá v bahně jako polomrtvý kapr... :-D

+2/0
11.4.2016 9:17

P60e57t74r 96J45o50r11d33á13n 1245427776260

Radotínský není visutý, má tam spoustu nožiček

+6/0
11.4.2016 9:25

J72a11n 79G39u95t26b59a19y51e47r 6511849555675

To máte jistě pravdu. Nicméně prosím najděte a označte slovo "visutý" v následující větě článku: "A také je to nejdelší most světa, který začíná i končí v tunelu."

Poté můžeme pokračovat v diskusi ;-)

+4/0
11.4.2016 9:36

Z21d98e22n74ě31k 55S49v50o80b22o16d11a 4416884456707

Stavebně konstrukční majstrštyk

0/0
11.4.2016 8:18

J95a44r25o90s53l53a10v 83K48a86d66l96e79c 5281789792851

Tam by se mohli učit naši tuneláři. Jednoduché a pohodlné tunely, kde jsou i kruhové objezdy. Kolem jízdních pruhů bývají často plůtky aby se nedalo předjíždět. Je škoda, že fotografie nejsou z období kdy je to tam nádherně zelené, modré a slunečné.

+3/0
11.4.2016 7:59

J40i58r84i 60S39l86a19c15h 5735883142176

je to z května 2015 tady je jedna zelena a hezká z mostem v pozadí:) https://goo.gl/photos/u12UBMofYcoAQ9uN7

+1/0
11.4.2016 8:16

F49r76a18n38t38i41š50e52k 65F32l50i12n76t58a 1404120949503

Naši tuneláři, pokud myslíte opravdové stavitele tunelů, se tam učit nemusí, oni tam totiž některé tunely razí, protože v Česku pro ně není dostatek práce.

+9/0
11.4.2016 8:32

J95a73r29o43s44l19a26v 90K26a57d84l41e68c 5921699952391

To ano, není tunelář jako tunelář.

0/0
11.4.2016 11:52

J81i92n17d74r20i38c13h 76K11o30l53a20r 7860310855643

Dost asi zalezi, do ceho tunel vrtate, a jestli vam staci vyvrtat diru, nebo musite tunel jeste vyztuzovat atd. Samozrejme u nas tece spousta penez do kapes zucastnenych, ale s tou vystavbou to tak jednoduche neni.

+1/0
11.4.2016 9:26

J70i21r55i 76S47l80a67c42h 5645213162176

Most je luxusni je pravda, že je drahý ale stojí za to. Dá se přes něj přejít i pěšky, ale šíleně tam fouká. Jinak u tohoto mostu je ještě jedna zvláštnost a to kruhový objezd ve skále:) https://goo.gl/photos/8cP39NgfSiGyQDoh6 a ještě fotka nosného lana mostu https://goo.gl/photos/F2aRPdLaXdQBgpMh6

0/0
11.4.2016 7:54

R56o15b58e85r29t 73S97e43d12l79á98r 4437472

Nórsko je úžasná krajina, fascinuje ma zmysel pre poriadok, čestnosť, vzťah k prírode.. Obrovský môj obdiv nóromR^

+8/0
11.4.2016 7:53

J50i36n43d15r61i22c80h 83K21o25l82a82r 7740520275313

Tak u te cestnosti bych podle vlastnich zkusenosti brzdil. Nekdy ta cestnost ustoupi jejich tvrdohlavosti a nechuti uznat chybu.

0/0
11.4.2016 9:30

J95i29ř42í 90K32o19d68ý65d41e14k 7790730796153

Vztah k prirode? Farmy lososu, lov velryb, kanalizace svedena do more, kilometrove site nicici dno more atd... Nic neni cernobile.

+3/0
11.4.2016 11:03

M84a91r80e78k 13Z78a87h42r30a73d65i80l 6234109955721

Mně přijde víc fascinující Most přes Öresund, ale tohle je taky krása...

+2/0
11.4.2016 7:29

V48i89t 86P28o29c96h34m90a29n 7283396235727

Most peknej, ovšem provoz na nem silne pod plan kvůli vysokym poplatkum. Za kamion tusim 600 NOK, osobak asi 140. Jsou sice ruzne rabaty, ovšem i tak hodne penez. Je na nem zkratka mensi provoz, nez se cekalo.

0/0
11.4.2016 1:36

J69a88r70o24s54l82a78v 12K10a71d21l46e14c 5481639872531

Poplatek není jen za most.

0/0
11.4.2016 8:00

J30a35r45o66s47l98a60v 79K18a21d53l90e91c 5841599902171

Navíc to není jediné dopravní spojení a je dobře, že provoz je v té krajině menší.

0/0
11.4.2016 11:56

J38a53n 47Č50e98k36a36l 7839765744414

V Norsku je drahé všechno...

+1/0
11.4.2016 9:29

J44i49n93d33r28i17c80h 35K74o18l81a45r 7490880195253

a kolik stal trajekt vite?

0/0
11.4.2016 9:31

Z40d13e48n91e13k 34L59o56v70e12c93e39k 5289165226109

Kdyz jsme tam byli pred 3 lety, trajekt stal tusim 120NOK. Hlavne to nebyl jediny trajekt z Osla do Bergenu pres ktery jsme jeli. Tenkrat most byl tesne pred otevrenim. Hlavne proc se postavil bylo proto, ze ve spicce strajekty proste nestihaly a tvorily se nekolika kilometrove kolony aut.

+1/0
11.4.2016 14:03

J57i60n52d81r37i75c25h 60K49o19l96a82r 7200450655243

Takze to pak neni takovej rozdil, navic uspora casu. Pro nora 20 korun nic neni.

0/0
11.4.2016 15:26

V34í27t 53J47e36ž85e31k 4286199899845

Wow, tak u jeho stavby bych chtěl být.. A pak si ho i několikrát projet.. By se mi líbilo.

0/0
11.4.2016 0:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.