Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejdelší most světa, který končí i začíná v tunelu, je v Norsku

Jízda autem po Norsku je úchvatná. Každých pár kilometrů oněmíte úžasem buď nad okolní krajinou, nebo nad úžasnými silničními stavbami. Jednou takovou je i most Hardanger, který má hned několik nej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I49v23o 48C51h26a74r98f96r38e69i83t89a70g 3504478882601

Tento most má na obou stranách v tunelu i kruhové objezdy - nádhera: https://no.wikipedia.org/wiki/Hardangerbrua#/media/File:Vallaviktunnelen_Noorwegen.jpg

0/0
21.4.2016 5:26

K90a20r95e58l 21V52o54h37n59o68u21t 4248529120357

https://www.google.com/maps/place/Hardanger+Bridge/@60.4785371,6.8241058,1998m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0000000000000000:0xea0b9e4d2174163d

0/0
11.4.2016 11:27

J58a69n 42K52o27č75v44a15r53a 4762435457451

Ach ty iDnesácké titulky! "Nejdelší most světa" ;-D Nejdelší most světa má 165 km (železniční) a nejdelší silniční má 54 km. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_bridges_in_the_world

0/−3
11.4.2016 9:56

M58a64t33o62u40š 17K78y39n35c39l 4214637781409

Stačí přečíst že je to nejdelší most, který začíná a končí v tunelu (ten Vámi zmíněný tuhle podmínku nesplňuje). Nejlepší formulace to ale není, to nepopírám.

+11/0
11.4.2016 10:49

T12o32m95á71š 79R10a51d46n52i74c 2123838164231

nj, ale pokud se nepletu, Norsko je jedna ze zemí s největší daňovou zátěží vůbec. A takhle to vypadá, když se ty peníze dají k užitku. Nicméně my nemůžeme ani teoreticky být jako Norsko.. ne snad polohou či bohatstvím, brání nám v tom Češi.

+6/−1
11.4.2016 9:28

J75i60ř23í 61K86o30d73ý28d60e41k 7830260716233

Nejak jste taktne pomlcel o rope a zemnim plynu...

+5/0
11.4.2016 11:00

M94i89c12h50a94l 78T71o34m53i35n96s91k69ý 9561805277484

a taky se nemusí potýkat eurobyrokracií jako švýcarsko

0/0
11.4.2016 14:16

J63a56r65o76s47l18a46v 44K28a97d27l15e33c 5581849202491

Dle Čechůňů je ale největší daňová zátěž v České republice.;-)

0/0
11.4.2016 11:58

J94a57n 95G39u58t61b87a78y67e52r 6141169135345

Tak nevím, odkdy je 1400 m více než 2280 m? Radotínský most začíná i končí v tunelu a je o 680 m delší, takže jak může být ten norský most nejdelší?

Ne že bych chtěl být malicherný...

+1/−1
11.4.2016 9:15

J64a14n 75G16u78t63b75a60y71e13r 6331889545235

880 m, je pondělí, ráno, IQ se plácá v bahně jako polomrtvý kapr... :-D

+2/0
11.4.2016 9:17

P49e43t84r 11J44o73r26d31á64n 1605837886230

Radotínský není visutý, má tam spoustu nožiček

+6/0
11.4.2016 9:25

J71a41n 14G22u78t24b32a20y36e69r 6821349485455

To máte jistě pravdu. Nicméně prosím najděte a označte slovo "visutý" v následující větě článku: "A také je to nejdelší most světa, který začíná i končí v tunelu."

Poté můžeme pokračovat v diskusi ;-)

+4/0
11.4.2016 9:36

Z71d68e50n26ě19k 28S12v76o33b77o87d83a 4486734806257

Stavebně konstrukční majstrštyk

0/0
11.4.2016 8:18

J62a43r46o58s63l80a56v 80K22a61d83l39e25c 5931499392751

Tam by se mohli učit naši tuneláři. Jednoduché a pohodlné tunely, kde jsou i kruhové objezdy. Kolem jízdních pruhů bývají často plůtky aby se nedalo předjíždět. Je škoda, že fotografie nejsou z období kdy je to tam nádherně zelené, modré a slunečné.

+3/0
11.4.2016 7:59

J33i10r22i 45S57l16a64c44h 5835563652476

je to z května 2015 tady je jedna zelena a hezká z mostem v pozadí:) https://goo.gl/photos/u12UBMofYcoAQ9uN7

+1/0
11.4.2016 8:16

F97r98a69n75t89i21š29e52k 90F64l58i16n65t85a 1934330629473

Naši tuneláři, pokud myslíte opravdové stavitele tunelů, se tam učit nemusí, oni tam totiž některé tunely razí, protože v Česku pro ně není dostatek práce.

+9/0
11.4.2016 8:32

J56a54r86o71s12l25a73v 59K27a59d88l91e25c 5821579212461

To ano, není tunelář jako tunelář.

0/0
11.4.2016 11:52

J71i72n20d71r13i83c80h 68K66o23l27a21r 7940680185883

Dost asi zalezi, do ceho tunel vrtate, a jestli vam staci vyvrtat diru, nebo musite tunel jeste vyztuzovat atd. Samozrejme u nas tece spousta penez do kapes zucastnenych, ale s tou vystavbou to tak jednoduche neni.

+1/0
11.4.2016 9:26

J95i84r63i 32S33l48a51c26h 5105283132686

Most je luxusni je pravda, že je drahý ale stojí za to. Dá se přes něj přejít i pěšky, ale šíleně tam fouká. Jinak u tohoto mostu je ještě jedna zvláštnost a to kruhový objezd ve skále:) https://goo.gl/photos/8cP39NgfSiGyQDoh6 a ještě fotka nosného lana mostu https://goo.gl/photos/F2aRPdLaXdQBgpMh6

0/0
11.4.2016 7:54

R42o53b21e44r92t 75S31e30d77l65á87r 4877732

Nórsko je úžasná krajina, fascinuje ma zmysel pre poriadok, čestnosť, vzťah k prírode.. Obrovský môj obdiv nóromR^

+8/0
11.4.2016 7:53

J89i30n14d51r38i62c14h 38K91o58l19a69r 7290700535163

Tak u te cestnosti bych podle vlastnich zkusenosti brzdil. Nekdy ta cestnost ustoupi jejich tvrdohlavosti a nechuti uznat chybu.

0/0
11.4.2016 9:30

J13i70ř40í 68K33o73d47ý95d90e26k 7120290116323

Vztah k prirode? Farmy lososu, lov velryb, kanalizace svedena do more, kilometrove site nicici dno more atd... Nic neni cernobile.

+3/0
11.4.2016 11:03

M40a72r12e29k 96Z23a63h94r89a20d19i33l 6824919725481

Mně přijde víc fascinující Most přes Öresund, ale tohle je taky krása...

+2/0
11.4.2016 7:29

V68i27t 58P47o96c63h23m36a57n 7983136115317

Most peknej, ovšem provoz na nem silne pod plan kvůli vysokym poplatkum. Za kamion tusim 600 NOK, osobak asi 140. Jsou sice ruzne rabaty, ovšem i tak hodne penez. Je na nem zkratka mensi provoz, nez se cekalo.

0/0
11.4.2016 1:36

J36a40r73o65s89l39a21v 56K65a75d63l94e92c 5471569762601

Poplatek není jen za most.

0/0
11.4.2016 8:00

J35a77r77o42s78l15a64v 86K94a82d72l97e27c 5751859332301

Navíc to není jediné dopravní spojení a je dobře, že provoz je v té krajině menší.

0/0
11.4.2016 11:56

J34a30n 79Č21e36k35a96l 7839725344204

V Norsku je drahé všechno...

+1/0
11.4.2016 9:29

J89i30n13d87r57i78c66h 34K95o65l48a44r 7900910905223

a kolik stal trajekt vite?

0/0
11.4.2016 9:31

Z45d69e42n54e39k 74L23o35v30e50c62e50k 5159535316879

Kdyz jsme tam byli pred 3 lety, trajekt stal tusim 120NOK. Hlavne to nebyl jediny trajekt z Osla do Bergenu pres ktery jsme jeli. Tenkrat most byl tesne pred otevrenim. Hlavne proc se postavil bylo proto, ze ve spicce strajekty proste nestihaly a tvorily se nekolika kilometrove kolony aut.

+1/0
11.4.2016 14:03

J61i98n46d13r16i73c30h 19K47o87l39a42r 7380670755663

Takze to pak neni takovej rozdil, navic uspora casu. Pro nora 20 korun nic neni.

0/0
11.4.2016 15:26

V92í51t 54J96e21ž83e69k 4786499469525

Wow, tak u jeho stavby bych chtěl být.. A pak si ho i několikrát projet.. By se mi líbilo.

0/0
11.4.2016 0:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.