Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejdelší most světa, který končí i začíná v tunelu, je v Norsku

Jízda autem po Norsku je úchvatná. Každých pár kilometrů oněmíte úžasem buď nad okolní krajinou, nebo nad úžasnými silničními stavbami. Jednou takovou je i most Hardanger, který má hned několik nej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I21v15o 95C93h66a25r34f55r72e40i18t55a14g 3414658162911

Tento most má na obou stranách v tunelu i kruhové objezdy - nádhera: https://no.wikipedia.org/wiki/Hardangerbrua#/media/File:Vallaviktunnelen_Noorwegen.jpg

0/0
21.4.2016 5:26

K37a76r28e35l 27V45o75h68n42o92u67t 4978199570857

https://www.google.com/maps/place/Hardanger+Bridge/@60.4785371,6.8241058,1998m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0000000000000000:0xea0b9e4d2174163d

0/0
11.4.2016 11:27

J25a98n 26K22o45č63v60a95r29a 4972705937641

Ach ty iDnesácké titulky! "Nejdelší most světa" ;-D Nejdelší most světa má 165 km (železniční) a nejdelší silniční má 54 km. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_bridges_in_the_world

0/−3
11.4.2016 9:56

M37a63t60o26u74š 23K84y38n96c75l 4384377611739

Stačí přečíst že je to nejdelší most, který začíná a končí v tunelu (ten Vámi zmíněný tuhle podmínku nesplňuje). Nejlepší formulace to ale není, to nepopírám.

+11/0
11.4.2016 10:49

T57o35m46á25š 54R92a56d86n28i29c 2523408404571

nj, ale pokud se nepletu, Norsko je jedna ze zemí s největší daňovou zátěží vůbec. A takhle to vypadá, když se ty peníze dají k užitku. Nicméně my nemůžeme ani teoreticky být jako Norsko.. ne snad polohou či bohatstvím, brání nám v tom Češi.

+6/−1
11.4.2016 9:28

J30i63ř33í 80K25o40d77ý42d51e32k 7940710566283

Nejak jste taktne pomlcel o rope a zemnim plynu...

+5/0
11.4.2016 11:00

M32i87c83h83a89l 13T70o81m81i26n11s17k72ý 9181445187844

a taky se nemusí potýkat eurobyrokracií jako švýcarsko

0/0
11.4.2016 14:16

J44a65r64o74s72l93a23v 95K82a40d15l12e51c 5531969732331

Dle Čechůňů je ale největší daňová zátěž v České republice.;-)

0/0
11.4.2016 11:58

J98a43n 44G61u36t68b74a47y46e31r 6721519315435

Tak nevím, odkdy je 1400 m více než 2280 m? Radotínský most začíná i končí v tunelu a je o 680 m delší, takže jak může být ten norský most nejdelší?

Ne že bych chtěl být malicherný...

+1/−1
11.4.2016 9:15

J34a65n 87G39u17t81b54a37y73e87r 6101589965675

880 m, je pondělí, ráno, IQ se plácá v bahně jako polomrtvý kapr... :-D

+2/0
11.4.2016 9:17

P40e38t28r 36J82o73r73d98á55n 1575747896260

Radotínský není visutý, má tam spoustu nožiček

+6/0
11.4.2016 9:25

J37a51n 30G70u74t49b16a49y24e22r 6451259295955

To máte jistě pravdu. Nicméně prosím najděte a označte slovo "visutý" v následující větě článku: "A také je to nejdelší most světa, který začíná i končí v tunelu."

Poté můžeme pokračovat v diskusi ;-)

+4/0
11.4.2016 9:36

Z34d55e43n13ě39k 11S44v19o28b94o89d77a 4566444776177

Stavebně konstrukční majstrštyk

0/0
11.4.2016 8:18

J22a48r90o53s13l16a12v 22K60a51d57l52e28c 5911129172861

Tam by se mohli učit naši tuneláři. Jednoduché a pohodlné tunely, kde jsou i kruhové objezdy. Kolem jízdních pruhů bývají často plůtky aby se nedalo předjíždět. Je škoda, že fotografie nejsou z období kdy je to tam nádherně zelené, modré a slunečné.

+3/0
11.4.2016 7:59

J49i28r64i 51S28l73a54c16h 5195563402926

je to z května 2015 tady je jedna zelena a hezká z mostem v pozadí:) https://goo.gl/photos/u12UBMofYcoAQ9uN7

+1/0
11.4.2016 8:16

F28r15a37n42t12i72š54e71k 25F88l31i43n82t61a 1814570269273

Naši tuneláři, pokud myslíte opravdové stavitele tunelů, se tam učit nemusí, oni tam totiž některé tunely razí, protože v Česku pro ně není dostatek práce.

+9/0
11.4.2016 8:32

J25a86r13o38s38l78a36v 88K47a92d83l44e56c 5751199932551

To ano, není tunelář jako tunelář.

0/0
11.4.2016 11:52

J23i25n50d54r46i40c90h 97K27o83l80a89r 7460260385883

Dost asi zalezi, do ceho tunel vrtate, a jestli vam staci vyvrtat diru, nebo musite tunel jeste vyztuzovat atd. Samozrejme u nas tece spousta penez do kapes zucastnenych, ale s tou vystavbou to tak jednoduche neni.

+1/0
11.4.2016 9:26

J64i88r35i 11S53l63a79c69h 5365683222226

Most je luxusni je pravda, že je drahý ale stojí za to. Dá se přes něj přejít i pěšky, ale šíleně tam fouká. Jinak u tohoto mostu je ještě jedna zvláštnost a to kruhový objezd ve skále:) https://goo.gl/photos/8cP39NgfSiGyQDoh6 a ještě fotka nosného lana mostu https://goo.gl/photos/F2aRPdLaXdQBgpMh6

0/0
11.4.2016 7:54

R53o14b30e22r71t 85S74e75d14l31á84r 4157452

Nórsko je úžasná krajina, fascinuje ma zmysel pre poriadok, čestnosť, vzťah k prírode.. Obrovský môj obdiv nóromR^

+8/0
11.4.2016 7:53

J53i51n79d18r66i18c19h 71K32o53l45a37r 7630110425243

Tak u te cestnosti bych podle vlastnich zkusenosti brzdil. Nekdy ta cestnost ustoupi jejich tvrdohlavosti a nechuti uznat chybu.

0/0
11.4.2016 9:30

J74i85ř80í 73K67o43d16ý35d93e30k 7950130796733

Vztah k prirode? Farmy lososu, lov velryb, kanalizace svedena do more, kilometrove site nicici dno more atd... Nic neni cernobile.

+3/0
11.4.2016 11:03

M53a94r71e22k 96Z85a40h24r25a98d68i91l 6574699535591

Mně přijde víc fascinující Most přes Öresund, ale tohle je taky krása...

+2/0
11.4.2016 7:29

V27i49t 21P46o11c47h25m84a86n 7693156395977

Most peknej, ovšem provoz na nem silne pod plan kvůli vysokym poplatkum. Za kamion tusim 600 NOK, osobak asi 140. Jsou sice ruzne rabaty, ovšem i tak hodne penez. Je na nem zkratka mensi provoz, nez se cekalo.

0/0
11.4.2016 1:36

J13a48r36o83s68l39a29v 27K88a55d65l57e68c 5741249772341

Poplatek není jen za most.

0/0
11.4.2016 8:00

J76a46r12o62s34l17a68v 16K16a78d85l35e37c 5801119262211

Navíc to není jediné dopravní spojení a je dobře, že provoz je v té krajině menší.

0/0
11.4.2016 11:56

J60a41n 18Č87e40k33a42l 7229715824624

V Norsku je drahé všechno...

+1/0
11.4.2016 9:29

J77i36n32d47r60i19c32h 13K75o73l94a78r 7300770885523

a kolik stal trajekt vite?

0/0
11.4.2016 9:31

Z93d89e17n53e49k 46L17o42v15e88c92e53k 5149885896509

Kdyz jsme tam byli pred 3 lety, trajekt stal tusim 120NOK. Hlavne to nebyl jediny trajekt z Osla do Bergenu pres ktery jsme jeli. Tenkrat most byl tesne pred otevrenim. Hlavne proc se postavil bylo proto, ze ve spicce strajekty proste nestihaly a tvorily se nekolika kilometrove kolony aut.

+1/0
11.4.2016 14:03

J54i90n79d82r41i35c25h 14K76o34l52a26r 7800210405973

Takze to pak neni takovej rozdil, navic uspora casu. Pro nora 20 korun nic neni.

0/0
11.4.2016 15:26

V86í39t 51J14e27ž43e26k 4696939279575

Wow, tak u jeho stavby bych chtěl být.. A pak si ho i několikrát projet.. By se mi líbilo.

0/0
11.4.2016 0:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.