- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
asi zřejmě nějaký pokus o reklamu na operativní leasing,jinak ja mám feldu a měsíčně mě stojí tak 1000kč a jsem v evropě tak nevim kde ty čísla berou
Ano pokud najedete cca 250 km měsíčně, můžou být Vaše celkové náklady skutečně kolem 1000 kč/ měsíc.
Počítal jsem svoje auto. Pořizovací cena 360000, po 10 letech ho prodám cca za 80000. Ročně mám náklady na pojištění cca 9000, servis 5000 (a to zatím hodně přeháním), palivo při 15000 km a ceně za km 1,50 Kč je to za rok 22500. Takže mě měsíčně vyjde auto na necelých 5400 Kč. To má do 11 tisíc setsdakra daleko. Takže jediné, co mi z toho vychází je, že jde o reklamu na leasingovku.
tak ten servis máte hodně podseknutý, i při nájezdu 15000 ročně budete muset měnik kotouče, dělat rozvody, beterka, resp. baterky,... pak si to spočítáte a zjistíte, že ten náklad není jen na běžnou prohlídku kdy jde hlavně o výměnu oleje.
Tím ale neberu nic tomu, že jde o PR článek.
A jen pro informaci, pokud chcete přesnou částku kontaktujte účetní nebo to zkuste najít na netu pro vaše auto, existuje státem daná náhrada za km a ta není daleko od reality. Odhadem podle uváděné ceny vozu to bude zhruba 5Kč takže za 15000 to dá cca 6250 na měsíc.
Titulek naprosto zavádějící. Spíše reklama pro leasingové společnosti - pořiďte si auto na leasing, je to tu nejlevnější v Evropě. Jsou uvedena i konkrétní čílsa, ale bez vazby na pořizovací cenu auta, takže těch 11000 Kč/měsíčně je pro Škoda Citigo, stejně jako pro BMW X5 ?
Pokud si někdo pořídí auto bez půjčky nebo leasingu, tak při pořizovací ceně 500.000 Kč, životnosti 10 let a 15000km za rok má náklady kolem 3700 Kč/měsíc. Započtena cena vozu, náklady na benzín, pojistka včetně havarijní, obnova pneu a obvyklé servisní náklady, odečtena zůstatková cena vozu asi 30.000 Kč. Proti uváděné "výhodnosti" leasingu by to byl propastný rozdíl.
Už jenom rozdíl mezi pořizovací a zůstatkovou cenou mi vychází na 3900 Kč/měsíc. (500000 - 30000)/120 měsíců.
přepočítáno na fiktivní plat...na skutečný je to přesně naopak...
Aby ne, když se průměrná životnost auta blíží 10 až 12 rokům a bude to ještě výrazně horší. Všechny ty filtry bi-turba a tri-turba a já nevím co ještě. Stačí jedno čidlo, v servisu Vám chtějí hned měnit půl auta za cenu nového lepšího modelu.
Jediné co se kvalitou výrazně zlepšuje jsou pneu, ty dnes najedou výrazně více než dříve.
Ten článek mi přijde nekompletní. Postaru kusý, či nedomrlý. Chtělo by to tabulku a v ní přehledně částky pro jednotlivé zěmě. Na jedničku by to bylo, kdyby byly ceny ještě přepočítány paritou kupní síly.
Průměrná mzda je cca. 3,5 krát vyšší. On však tvrdil, že "platy v Německu" jsou vyšší o 500%, to znamená 6-násobné. A to je kravina, trošku zapřeháněl, resp. něco jenom tak plácnul, jak to tak někdy na diskuzích bývá :-)
To proto,jezdi v Nizozemsku,tolik lidi na kolech.
Chudáci... ale zase je tam rovina, takže v pohodě do města a tak.
To je tedy pěkný nesmysl. Auto vlastníme a 11 tisic mesicne nas rozhodne nestoji. Mnohem mnohem mene.
Tady se to dneska hemží ignoranty, co za každou cenu musí napsat do diskuse příspěvek, ale aby si přečetli článek, to ne.