Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více než pětina Čechů v létě dojíždí zimní pneumatiky

Více než pětina tuzemských motoristů letos na jaře nepřezuje a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikách. Vyplývá to z průzkumu obchodu Pneumatiky.cz. Od prvního dubna nemají řidiči povinnost mít na autech za zhoršených podmínek zimní obutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a74n 50M46a61t60ě50j38k94a 4192424387

já je třeba po 3letech provozu letos také dojedu, na příští zimu se už nehodí ale jaro a kousek léta s nimi určitě odjedu. a k tomu ušetřím i ty nové letní z minulého roku. :-P

0/0
7.4.2016 15:13
Foto

P28e21t66r 83A89c13h15i83l98l49e57s 6306132500110

divi se proc lidi nevyhazuji (za poplatek) pneu se 4mm vzorkem? a proc by pojistovny mely delat problemy, kdyz se nekdo naboura v lete na zimnich pneu? splnuji hloubku dezenu? no tak o co jde? v krizovych situacich by bylo lepsi mit nove letni, ale to jim vyjde, az je budou rozdavat pri kazdorocni jarni stk zdarma (stk i pneu zdarma)

0/0
7.4.2016 10:58

J44i90n77d87ř95i71c58h 19Š28k40o10p18e15k 4295601820715

souhlas, až na to vyhazování za poplatek.

Pneu musí bezplatně vzít zpět jejich prodejce a když kupuji nové, je to ještě jednodušší

0/0
7.4.2016 19:18

J18á78n 80K91o25t72ú28č 2766934328566

Je v tom kus masáže, ale ja verím tomu, že zimné pneu v lete je to najhoršie, čo môže byť. Lepšia je "úsporná" letná pneumatika, lepší je podľa mňa aj nejaký Nankang.

0/0
5.4.2016 11:38

J47a27n 29D42l20o58u15h47ý 8276310463660

No je fakt, že zimní časem ztrácí své vlastnosti, tvrdou a ojeté lamely jsou k ničemu. Pak je to asi na dojetí dostačující, ale nemohu od nich očekávat špičkové hodnoty. Ale když je porovnám s čínskými z lidlu...

0/0
5.4.2016 10:56

P69a12v47e53l 88K93ř10í63ž 8487651840229

Technika stále lepší a marketing nám nutí nesmysly. Mne osobně by zajímala statistika nehodovosti v závislosti na používání sezonních pneumatik, ale ta prostě nelze vyrobit...

0/0
5.4.2016 6:23

J69i19n29d27ř59i20c12h 48Š12k70o11p20e66k 4975561240235

máš pravdu, tu nelze vyrobit. Těžko by se totiž našlo dost bláznů, co by pro potřeby výzkumu byli ochotni jezdit v zimě na sněhu na letních

0/0
5.4.2016 8:57

P50a71v21e21l 89D77o29b38e81š 3926683178801

Tak já vždy na podzim koupím nové zimní. Přes léto dojezdím a je to. Jezdím tak už více jak patnáct let z nájezdem 40-50 tisíc ročně a nikdy žádný problém.

0/0
4.4.2016 20:28

M41a16r18e49k 49M85a29l67ý 1202438281660

To jako vůbec nekupujete letní? Nebo ty zimní dojezdíte a pak v půlce léta přezujete na letní? A ty zimní máte jenom na jednu zim a půlku léta a ty letní pak třeba na dvě půlky léta? Nějak tomu vašemu systému nerozumím...

Nebylo by jednodušší normálně střídat letní a zimní a při vašem nájezdu to máte tak na dvě sezony.

+1/0
5.4.2016 9:08

M40a45r42t31i95n 52K49o35v11á44ř 2501230589296

A už je tu nesmysl s +7°C znovu, jen otočený naopak, aby se zvýšil prodej letních...

+4/0
4.4.2016 18:40

K51a97r30e37l 18N79a93s89t69o13u58p57i16l 3370921950391

nejlepší je v létě dojíždět zimní a v zimě letní....

0/0
4.4.2016 16:28

P37a92v53e58l 41J85o16n85á49š 5281815799955

Tipl bych si, že bude dojíždění pneu minimálně silně omezeno samotnými řidiči, až začnou dělat šprajcy pojišťovny.

0/0
4.4.2016 15:57

M65a94r89t30i44n 30K47a81r35á47s71e50k 9748393718488

Tak kdyz nedelaji sprajcu proti nekterym cinskym gumam, ktere maji prilnavost jako by je nekdo prubezne mazal olejem, tak nevim proc by mely resit zimni gumy v lete..

+1/0
5.4.2016 21:09

J46a21n 41D14l14o23u29h15ý 8696190223230

Jak to je po novu v létě se zimní výbavou ve vyznačených úsecích?;-)

+1/0
4.4.2016 15:20

L51a67d60a 21N19o73v47a63k 4662853927

já třeba preferuju večerní pneumaticky před ranníma..., ale občas se mi stane, že je ráno dojíždim...

+10/0
4.4.2016 15:14

L72a58d56a 12N54o80v18a65k 4552433467

lidi pán z pneumatiky.cz je udiven a nejdou mu kšefty... Udělejte mu prosím radost a kupte si každý alespoň jednu pneumatiku.cz... děkuji...

+3/0
4.4.2016 15:11
Foto

L13u17k50á75š 90N52o74v84o59t34n17ý 6336407668868

...a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikác.

Když má někdo celoroční, tak proč by je měl na jaře přezouvat na letní? 8-o

+2/0
4.4.2016 14:07

P59e40t11r 90B18á80č59a 8275676545575

Trapna PR prodejcum pneu.

+4/0
4.4.2016 13:46

L20u74d33v61í52k 65G78a15j63d52o70š43í81k 2935883814362

Co je na tom překvapivého?

To jako mají lidé vyhodit gumy s 4mm dezénem, když je v klidu a zcela legálně mohou dojezdit v létě? Vlastnosti gum hrají roli, pokud gumy zatěžujete na maximum. To ovšem naprostá většina řidičů nedělá, takže řeči o vhodnosti a nevhodnosti obutí jsou z 90 % jen účelové. Většina řidičů ani nepozná, že mají podhuštěná kola, natož na čem zrovna jedou.

Tyhle řeči slyšíme jen z úst výrobců a prodejců pneumatik a jsou motivované pouze osobním ziskem. Kdyby to byl takový problém, tak první co by bylo nutné udělat, by byl zákaz používání čínských gum, protože ty mají přece mnohem horší jízdní vlastnosti než třeba Pirelli.

Pneumatiky jsou hned po pohonných hmotách a amortizaci vozu největší položkou v nákladech na provozu automobilu. Takže se není co divit, že lidé využívají benevolenci zákonů, která jim takové počínání umožňuje.

+5/0
4.4.2016 13:08

M67a64r35e26k 44K67a30š77n64ý 9645352650535

A furt dokola...Když to bude za normální prachy,tak to lidi budou kupovat. Mám Fabii a z výroby 17tky kolca. Continentalka co tam byla z výroba stojí 3500kč!! Koupil jsem Čínu za 1100kč/kus a hotovo. zas je fakt,že jezdím jen okolo komína,takže stačí. Samo že kdybych lítal x km měsíčně tak zainvestuju,ale takhle??

0/0
4.4.2016 11:33

M88a81r30t43i41n 98K60a97r80á51s54e34k 9138433888958

Na jezdeni kolem komina jste si koupil fabku, ktera ma z vyroby 17ky kola? A kdyz uz si poridite auto s drahymi "fesackymi" koly, tak nemate na adekvatni pneu? (nebo to byla bazarovka, pak by to asi davalo smysl?)

0/−1
4.4.2016 13:31

M28a95r29e97k 32K58a13š29n40ý 9755172130825

Předváděčka. Je to edice Monte Carlo černo-bílá kombinace-dodáváno na origo 17kách kolech. Auto se mi líbilo a v Ostravě ho mám jen já :-) Menší auto do města a aby trošku vypadalo se už nevyrábí ;-D

0/0
4.4.2016 15:27

M87a11r53t48i19n 63K87a22r48á62s88e31k 9378863238808

Proc ne, jen pmi prijde trochu divne si priplatit za to aby auto vypadalo pekne (coz monte carlo souhlasim ze neni spatne) a pak setrit par korun na jedne z nejdulezitejsich casti .... 205/40 r17 koupite za 1100 kormorany (levnejsi pneu z koncernu michelin), za 1500 nexeny (stredni trida) a premiovky zacinaji na 2000, proc kupovat cinana? (je osobni pohled a obecne doporuceni, samo si kupte co vy uznate za vhodne)

+1/0
4.4.2016 15:55

M90a40r33e41k 80K45a67š16n66ý 9315392780115

Tak u mě to není ani tak o šetření,jakože o tom že neví co by za to chtěli...Má to stejně i se servisem(litr oleje u dealera za 350kč!! opravdu né!!!proto si vozím vlastní materiál)Až to bude stát normální peníze tak si rád koupím,ale jak jsem říkal,na moje ježdění opravdu stačí.Oprava: Značka pneu je Minerva,takže nevím zda je to přímo Čína??

0/0
4.4.2016 16:00

M13a64r91t57i24n 92K49a11r85á92s79e10k 9828793438398

Minerva jsou ciny, povetsinou dopadaji v testech mizerne no, ale lidi to kupujou. Jen rikam ze za sebe doporucuju se poohlidnout spise po levnejsi verzich z vetsi pneu koncernu, cena je vetsinou velmi podobna jako za cinu, a provozni vlastnosti vetsinou vyznamne lepsi (navic vice verim nejake kontrole kvality u michelin/contitnetal nez u ciny, i kdyz se ciny postupne zlepsuji).

Bohuzel pneu ve "fesackych" rozmerech jsou u premiovek vetsinou hodne drahe, u obyc rozmeru napr 195/65 r15 byva rozdil maly (nejlevnejsi cina za 1000, nejdrazsi premiovky za 1500, lenvjesi premiovky za 1250)....

+1/0
4.4.2016 16:05

M76a93r71e89k 48K48a45š82n71ý 9125522430465

Jak říkám okolo komína a mám je tak na 5let:-) Minulé auto FII jsem měl od novoty a prodej po 4letech s originál pneu 70% vzorek :-) MC byla předváděčka(rok stará)takže pneu tomu odpovídaly... :-(

0/0
4.4.2016 16:10

J81i87n33d19ř21i45c96h 95Š73k23o92p72e79k 4155461530405

nechce se mi věřit, že by neměla povolený menší alternativy pneu

0/0
5.4.2016 8:58

R96a65d33e75k 89H36o66d87a61ň 9636297191853

"Hraniční teplota 7 stupňů" je naprostá pitomost. Zimní pneumatika (tedy pneu s označením M+S) je určená, jak už zkratka popisuje, na břečku a sníh. Přesně proto má dezén jaký má, aby dokázala tu břečku a sníh odvádět lépe pryč. Jenže pokud je suchá vozovka, pak i pod nulou jsou letní gumy lepší než zimní, a pokud je vozovka mokrá ale není led či sníh, pak jsou na tom letní a zimní gumy ještě kolem nuly zhruba stejně. Je pěkné jak se každoročně píší desítky článků o vražedných 7mi stupních, ale ještě jsem nezaznamenal jediný odkaz na relevantní test (a většinou ani na nějakou frašku co produkuje BESIP nebo ÚAMK)

Nevím u koho hraje rozhodnutí "poslední březnový den". U mě hraje rozhodnutí fakt, že v noci bývají teploty kolem nuly, a ráno bývá jinovatka.

0/−1
3.4.2016 23:13
Foto

J22a49k16u63b 13V15a55š90k71o 1448454422123

Hele ty odborníku, M+S nepopisuje jak ty tvrdíš břečku a sníh, ale bláto a sníh. A říká ti něco rozdílná směs, která se používá pro výrobu pneu? Ona totiž každá směs má jiné vlastnosti v závislosti na teplotě.

+1/−2
4.4.2016 1:37

R80a77d26e68k 42H97o39d40a14ň 9866197691903

M na zimní gumě je označení břečky, nikoli bláta (jakkoli vám budou slovníky tvrdit že mud = bláto).

0/−1
4.4.2016 7:06
Foto

J65a30k58u80b 77V86a87š10k52o 1668254112413

Označení M+S pochází ještě z doby, kdy se vlastně nejednalo o zimní pneu jak je známe dne, ale šlo o pneu s hodně hrubým vzorkem. Je s podivem, že se některé pneu jak ty tvrdíš s označením břečka+sníh prodávají jako letní ;-) Jinak v legislativě jsou jako zimní pneu označeny ty s písmeny M a S , ale je lepší spíš koukat po logu hory s vločkou.

+3/0
4.4.2016 10:25

M97i48c35h30a87l 43N86o54v87á71k 7920319317794

Rozdílná směs už často nebývá, ty podniky to jedou ve velkým a nedrbou se s oddělením spíše jde o prořez gumy. Každá značka má jinou třeba směs dodavatele, ale jedna značka zpravidla jedna směs, proto třeba Barumka je měkká a Michelinka tvrdá a taková Michelinka vydrží víc jako zimní guma, než Barumka jako letní.:-)

0/0
4.4.2016 7:31

L54u17d62v95í92k 22G52a88j70d22o63š66í55k 2245793344592

Rozdílná směs (její tvrdost v závislosti na teplotě) hraje spíše pro zimní obutí, protože měkčí směs má obvykle lepší přilnavost k vozovce. Její problém v letních měsících je jen v tom, že nic nevydrží a rychle se ojíždí. To ovšem v případě, že zimní gumy přes léto dojíždíte ze 4 mm dezénu a 1,6 mm, nehraje žádnou roli.

0/0
4.4.2016 13:14

M52a40r65t40i90n 78K65a31r36á13s16e77k 9588653598568

No zimni smes nema v letnim vedru opravdu lepsi prilnavost nez letni...

+5/0
4.4.2016 13:33
Foto

J17a42k91u89b 69V31a88š88k18o 1778224662303

To já taky netvrdím, ale rozhodně má v zimě lepší přilnavost ,než letní, bez ohledu na to zda je sníh, či ne, jak se tu snaží namluvit Hodaň.

0/0
4.4.2016 17:59

L86a72d74a 62N21o49v89a64k 4482623387

né to nejsou....;-D

0/0
4.4.2016 15:09

T96o73m66á18š 46V21a21l56d14e20r 7473800869

Nebudu zářným příkladem. Jednou jsem koupil vůz v létě na nových zimních a nedalo se s nimi jezdit. Hned jsem koupil letní. Ale stačilo je v teplých zimách ojet na 3 mm a hned se s nimi dalo jezdit v teplých jarních dnech, jako byly tento víkend, normálně. Možná měli větší valivý odpor než letní.Hlučnost byla malilinko větší, ale dalo se s nimi jezdit i na hraně, jako s letňákama. Nebo to bylo autem? :-)

0/0
3.4.2016 23:00

P44a88v31e51l 76J31e22ř65á97b11e48k 7401412244467

Rukama.

0/0
4.4.2016 1:08

M25i68c91h68a78l 63N91o95v64á79k 7510969667644

To záleží na zrnitosti cesty.

0/0
4.4.2016 7:34

P62a19v49e90l 86V28o31r28l47í86č26e50k 6720977728

nevím,co je na tom těžkého pochopit... v létě se jezdí na letních a v zimě na zimních ...

+1/−5
3.4.2016 22:33

R28a77d15e96k 73H41o44d28a77ň 9116337521923

Tak ještě aby zavedli jarní a podzimní, a bude to v pohodě, ne? "Těžké pochopit" je na tom primárně to, že M+S má horší vlastnosti na suchém povrchu i v teplotách značně pod nulou, a na mokru plus mínus stejné. Což např. na Jižní Moravě letos znamenalo, že zimní gumy byly lepší než by byly letní asi tak 10 dní z minulých 12ti měsíců.

Samozřejmě pokud jezdíte po horách nebo chcete do Alp, je situace diametrálně odlišná.

+1/−1
3.4.2016 23:20

R66e70n34é 34Š55r10ů45t90e97k 8488535956258

Letošní zimní sezonu jsem odjezdil na letních, jen asi 4 dny jsem nemohl vyjet, kdy napadal sníh. Loňskou jsem sice přezul, ale odjezdil bych jí taktéž.

0/0
3.4.2016 22:17

J96i30ř14í 52B38o90č93e32k 6469124465106

Výrobci pneumatik tak trochu klamou tělem, běžný řidič nejezdí nikdy tak extrémně aby poznal rozdíly v jízdních vlastnostech letních či zimních pneumatik. Jediné co trochu poznat je je vyšší hlučnost zimních gum a jejich rychlejší sjíždění. Výrobci uvádějí že zimní guma v létě hůře brzdí (ale zase za mokra lépe odvádí vodu a odolává lépe aquaplaningu) takže zase nic, tvrdí že má auto vyšší spotřebu (opět nemohu potvrdit) jezdím leta a se spotřebami odpovídajícími spíše věku a opotřebení motoru než pneumatikami protože po jejich výměně se průměr nehne ani o deci. Spíš půjde o to prodat více pneumatik a časem buzerovat lidi když něco nedodrží. Pak raději budu jezdit mastnou tyčí.

+6/0
3.4.2016 20:32

V91l33a28d90i70s89l63a75v 37B61u76r62y90š93e71k 1629812297384

nevím jak jezdí běžný řidič a jak nejezdí, ale jednou jsem jel za vagabundem, kterýmu bylo jedno, jaký má pneumatiky, bylo nasněženo a tomu vagabundovi to v kopci začalo klouzat, lítal jako koza na ledě, nebylo vidět, bílá tma, vagabund, kterýmu je všechno jedno nakonec zůstal stát uprostřed vozovky a já se ho snažil objet, když do mě zezadu napálil autobus, moje auto mělo tehdy najeto 70 km

0/0
3.4.2016 21:12

P61a10v58e44l 23R24e35z71n42i57c70e30k 3675874334632

to potesi...

0/0
4.4.2016 15:12

J76i27n98d37ř58i88c30h 86Š45k53o50p60e44k 4285401500265

pokud máš zimní i letní pneu s profilem 45 a menší, tak opravdu rozdíl letní zimní nepoznáš.

Pokud máš profil kolem 60, 65, rozdíl je znát i při dodržování rychlostních limitů

0/−1
3.4.2016 21:21

Z73d84e98n42e88k 14C76v44r27č31e27k 4663404188741

U příčin dopravních nehod se nejvíc uvádí vysoká rychlost,návykové látky,nedání přednosti v jízdě,nerespektování dopravního značení...Nějak si nevzpominam kdy příčinou byla zimní pneu v letním období.

+1/0
3.4.2016 19:28

V67l39a94d45i81s90l78a71v 79B70u98r69y72š74e36k 1239272307134

to je proto, že příčiny se formulují obecně, třeba když se někdo drápe v nose a telefonuje, tak je příčinnou nesprávný způsob jízdy nebo nevěnování se řízení, pokud někdo narazí do stromu, protože má nevhodné pneumatiky, tak se to svede na vysokou rychlost, kterou uvádíte že je nejčastější příčinnou

0/0
3.4.2016 20:07

R93a12d34e30k 86H22o32d91a41ň 9676127301143

Podle statistik policie jsou příčiny především nedání přednosti v jízdě, nesprávný způsob jízdy a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.

Návykové látky či vysoká rychlost jsou z hlediska nehodovosti ve skutečnosti naprosto marginální, jen se jimi PČR a ministři neustále zaklínají.

0/0
3.4.2016 23:16

A44n75t92o15n33í94n 67S35e93b22e28r71a 7893438140699

Ja zadne zimni nedojizdim. Ja na nich jezdim 4 roky v kuse a bud koupim novejsi auto nebo dalsi sadu zimnich.

0/0
3.4.2016 18:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.