Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Více než pětina Čechů v létě dojíždí zimní pneumatiky

Více než pětina tuzemských motoristů letos na jaře nepřezuje a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikách. Vyplývá to z průzkumu obchodu Pneumatiky.cz. Od prvního dubna nemají řidiči povinnost mít na autech za zhoršených podmínek zimní obutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a88n 98M31a11t21ě72j96k80a 4742954767

já je třeba po 3letech provozu letos také dojedu, na příští zimu se už nehodí ale jaro a kousek léta s nimi určitě odjedu. a k tomu ušetřím i ty nové letní z minulého roku. :-P

0/0
7.4.2016 15:13
Foto

P48e78t33r 14A90c87h31i81l78l48e96s 6216882120880

divi se proc lidi nevyhazuji (za poplatek) pneu se 4mm vzorkem? a proc by pojistovny mely delat problemy, kdyz se nekdo naboura v lete na zimnich pneu? splnuji hloubku dezenu? no tak o co jde? v krizovych situacich by bylo lepsi mit nove letni, ale to jim vyjde, az je budou rozdavat pri kazdorocni jarni stk zdarma (stk i pneu zdarma)

0/0
7.4.2016 10:58

J93i38n71d43ř80i48c46h 77Š51k70o67p64e71k 4295201340425

souhlas, až na to vyhazování za poplatek.

Pneu musí bezplatně vzít zpět jejich prodejce a když kupuji nové, je to ještě jednodušší

0/0
7.4.2016 19:18


J36á86n 45K13o84t50ú79č 2346814818686

Je v tom kus masáže, ale ja verím tomu, že zimné pneu v lete je to najhoršie, čo môže byť. Lepšia je "úsporná" letná pneumatika, lepší je podľa mňa aj nejaký Nankang.

0/0
5.4.2016 11:38

J27a90n 87D41l97o32u77h68ý 8186400253380

No je fakt, že zimní časem ztrácí své vlastnosti, tvrdou a ojeté lamely jsou k ničemu. Pak je to asi na dojetí dostačující, ale nemohu od nich očekávat špičkové hodnoty. Ale když je porovnám s čínskými z lidlu...

0/0
5.4.2016 10:56

P12a10v81e43l 33K33ř59í62ž 8677231630839

Technika stále lepší a marketing nám nutí nesmysly. Mne osobně by zajímala statistika nehodovosti v závislosti na používání sezonních pneumatik, ale ta prostě nelze vyrobit...

0/0
5.4.2016 6:23

J11i66n84d18ř87i90c19h 97Š65k76o60p59e82k 4355651490505

máš pravdu, tu nelze vyrobit. Těžko by se totiž našlo dost bláznů, co by pro potřeby výzkumu byli ochotni jezdit v zimě na sněhu na letních

0/0
5.4.2016 8:57

P50a26v12e21l 58D42o12b13e17š 3566113328291

Tak já vždy na podzim koupím nové zimní. Přes léto dojezdím a je to. Jezdím tak už více jak patnáct let z nájezdem 40-50 tisíc ročně a nikdy žádný problém.

0/0
4.4.2016 20:28

M11a13r37e13k 39M41a46l69ý 1802268301260

To jako vůbec nekupujete letní? Nebo ty zimní dojezdíte a pak v půlce léta přezujete na letní? A ty zimní máte jenom na jednu zim a půlku léta a ty letní pak třeba na dvě půlky léta? Nějak tomu vašemu systému nerozumím...

Nebylo by jednodušší normálně střídat letní a zimní a při vašem nájezdu to máte tak na dvě sezony.

+1/0
5.4.2016 9:08

M71a35r48t31i59n 97K67o19v21á26ř 2961610719526

A už je tu nesmysl s +7°C znovu, jen otočený naopak, aby se zvýšil prodej letních...

+4/0
4.4.2016 18:40

K34a82r15e79l 44N18a74s46t74o57u32p78i94l 3340121800691

nejlepší je v létě dojíždět zimní a v zimě letní....

0/0
4.4.2016 16:28

P10a80v93e85l 17J63o80n56á57š 5421235179835

Tipl bych si, že bude dojíždění pneu minimálně silně omezeno samotnými řidiči, až začnou dělat šprajcy pojišťovny.

0/0
4.4.2016 15:57

M16a74r40t86i16n 63K63a10r80á22s51e34k 9598903988798

Tak kdyz nedelaji sprajcu proti nekterym cinskym gumam, ktere maji prilnavost jako by je nekdo prubezne mazal olejem, tak nevim proc by mely resit zimni gumy v lete..

+1/0
5.4.2016 21:09

J13a42n 16D40l56o95u80h77ý 8666260293330

Jak to je po novu v létě se zimní výbavou ve vyznačených úsecích?;-)

+1/0
4.4.2016 15:20

L33a86d74a 61N38o90v51a56k 4472173277

já třeba preferuju večerní pneumaticky před ranníma..., ale občas se mi stane, že je ráno dojíždim...

+10/0
4.4.2016 15:14

L48a26d69a 28N68o52v60a57k 4712813757

lidi pán z pneumatiky.cz je udiven a nejdou mu kšefty... Udělejte mu prosím radost a kupte si každý alespoň jednu pneumatiku.cz... děkuji...

+3/0
4.4.2016 15:11
Foto

L53u10k16á76š 37N19o93v62o30t89n44ý 6406767928468

...a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikác.

Když má někdo celoroční, tak proč by je měl na jaře přezouvat na letní? 8-o

+2/0
4.4.2016 14:07

P89e94t67r 49B51á42č94a 8255676235865

Trapna PR prodejcum pneu.

+4/0
4.4.2016 13:46

L76u21d34v15í68k 56G50a57j42d74o55š61í62k 2415623844862

Co je na tom překvapivého?

To jako mají lidé vyhodit gumy s 4mm dezénem, když je v klidu a zcela legálně mohou dojezdit v létě? Vlastnosti gum hrají roli, pokud gumy zatěžujete na maximum. To ovšem naprostá většina řidičů nedělá, takže řeči o vhodnosti a nevhodnosti obutí jsou z 90 % jen účelové. Většina řidičů ani nepozná, že mají podhuštěná kola, natož na čem zrovna jedou.

Tyhle řeči slyšíme jen z úst výrobců a prodejců pneumatik a jsou motivované pouze osobním ziskem. Kdyby to byl takový problém, tak první co by bylo nutné udělat, by byl zákaz používání čínských gum, protože ty mají přece mnohem horší jízdní vlastnosti než třeba Pirelli.

Pneumatiky jsou hned po pohonných hmotách a amortizaci vozu největší položkou v nákladech na provozu automobilu. Takže se není co divit, že lidé využívají benevolenci zákonů, která jim takové počínání umožňuje.

+5/0
4.4.2016 13:08

M37a14r84e91k 35K31a62š64n88ý 9325392430585

A furt dokola...Když to bude za normální prachy,tak to lidi budou kupovat. Mám Fabii a z výroby 17tky kolca. Continentalka co tam byla z výroba stojí 3500kč!! Koupil jsem Čínu za 1100kč/kus a hotovo. zas je fakt,že jezdím jen okolo komína,takže stačí. Samo že kdybych lítal x km měsíčně tak zainvestuju,ale takhle??

0/0
4.4.2016 11:33

M84a47r63t50i41n 81K37a25r30á86s88e29k 9608713438438

Na jezdeni kolem komina jste si koupil fabku, ktera ma z vyroby 17ky kola? A kdyz uz si poridite auto s drahymi "fesackymi" koly, tak nemate na adekvatni pneu? (nebo to byla bazarovka, pak by to asi davalo smysl?)

0/−1
4.4.2016 13:31

M15a17r88e56k 17K86a63š37n93ý 9515892710495

Předváděčka. Je to edice Monte Carlo černo-bílá kombinace-dodáváno na origo 17kách kolech. Auto se mi líbilo a v Ostravě ho mám jen já :-) Menší auto do města a aby trošku vypadalo se už nevyrábí ;-D

0/0
4.4.2016 15:27

M78a33r21t23i83n 88K17a97r22á10s79e56k 9718163268958

Proc ne, jen pmi prijde trochu divne si priplatit za to aby auto vypadalo pekne (coz monte carlo souhlasim ze neni spatne) a pak setrit par korun na jedne z nejdulezitejsich casti .... 205/40 r17 koupite za 1100 kormorany (levnejsi pneu z koncernu michelin), za 1500 nexeny (stredni trida) a premiovky zacinaji na 2000, proc kupovat cinana? (je osobni pohled a obecne doporuceni, samo si kupte co vy uznate za vhodne)

+1/0
4.4.2016 15:55

M72a74r58e28k 31K83a25š50n85ý 9505962830355

Tak u mě to není ani tak o šetření,jakože o tom že neví co by za to chtěli...Má to stejně i se servisem(litr oleje u dealera za 350kč!! opravdu né!!!proto si vozím vlastní materiál)Až to bude stát normální peníze tak si rád koupím,ale jak jsem říkal,na moje ježdění opravdu stačí.Oprava: Značka pneu je Minerva,takže nevím zda je to přímo Čína??

0/0
4.4.2016 16:00

M56a88r91t65i74n 51K62a77r15á75s81e36k 9458913168188

Minerva jsou ciny, povetsinou dopadaji v testech mizerne no, ale lidi to kupujou. Jen rikam ze za sebe doporucuju se poohlidnout spise po levnejsi verzich z vetsi pneu koncernu, cena je vetsinou velmi podobna jako za cinu, a provozni vlastnosti vetsinou vyznamne lepsi (navic vice verim nejake kontrole kvality u michelin/contitnetal nez u ciny, i kdyz se ciny postupne zlepsuji).

Bohuzel pneu ve "fesackych" rozmerech jsou u premiovek vetsinou hodne drahe, u obyc rozmeru napr 195/65 r15 byva rozdil maly (nejlevnejsi cina za 1000, nejdrazsi premiovky za 1500, lenvjesi premiovky za 1250)....

+1/0
4.4.2016 16:05

M10a45r80e46k 41K30a76š41n53ý 9285942180695

Jak říkám okolo komína a mám je tak na 5let:-) Minulé auto FII jsem měl od novoty a prodej po 4letech s originál pneu 70% vzorek :-) MC byla předváděčka(rok stará)takže pneu tomu odpovídaly... :-(

0/0
4.4.2016 16:10

J37i42n91d32ř71i64c20h 87Š90k95o64p62e27k 4675971750905

nechce se mi věřit, že by neměla povolený menší alternativy pneu

0/0
5.4.2016 8:58

R84a90d18e41k 84H15o26d46a93ň 9366227591213

"Hraniční teplota 7 stupňů" je naprostá pitomost. Zimní pneumatika (tedy pneu s označením M+S) je určená, jak už zkratka popisuje, na břečku a sníh. Přesně proto má dezén jaký má, aby dokázala tu břečku a sníh odvádět lépe pryč. Jenže pokud je suchá vozovka, pak i pod nulou jsou letní gumy lepší než zimní, a pokud je vozovka mokrá ale není led či sníh, pak jsou na tom letní a zimní gumy ještě kolem nuly zhruba stejně. Je pěkné jak se každoročně píší desítky článků o vražedných 7mi stupních, ale ještě jsem nezaznamenal jediný odkaz na relevantní test (a většinou ani na nějakou frašku co produkuje BESIP nebo ÚAMK)

Nevím u koho hraje rozhodnutí "poslední březnový den". U mě hraje rozhodnutí fakt, že v noci bývají teploty kolem nuly, a ráno bývá jinovatka.

0/−1
3.4.2016 23:13
Foto

J56a55k54u18b 77V43a89š13k72o 1378954302193

Hele ty odborníku, M+S nepopisuje jak ty tvrdíš břečku a sníh, ale bláto a sníh. A říká ti něco rozdílná směs, která se používá pro výrobu pneu? Ona totiž každá směs má jiné vlastnosti v závislosti na teplotě.

+1/−2
4.4.2016 1:37

R48a25d83e23k 61H78o64d61a42ň 9146107371513

M na zimní gumě je označení břečky, nikoli bláta (jakkoli vám budou slovníky tvrdit že mud = bláto).

0/−1
4.4.2016 7:06
Foto

J37a75k84u77b 38V97a37š78k49o 1188184192893

Označení M+S pochází ještě z doby, kdy se vlastně nejednalo o zimní pneu jak je známe dne, ale šlo o pneu s hodně hrubým vzorkem. Je s podivem, že se některé pneu jak ty tvrdíš s označením břečka+sníh prodávají jako letní ;-) Jinak v legislativě jsou jako zimní pneu označeny ty s písmeny M a S , ale je lepší spíš koukat po logu hory s vločkou.

+3/0
4.4.2016 10:25

M63i85c86h21a63l 22N21o75v65á10k 7620799737424

Rozdílná směs už často nebývá, ty podniky to jedou ve velkým a nedrbou se s oddělením spíše jde o prořez gumy. Každá značka má jinou třeba směs dodavatele, ale jedna značka zpravidla jedna směs, proto třeba Barumka je měkká a Michelinka tvrdá a taková Michelinka vydrží víc jako zimní guma, než Barumka jako letní.:-)

0/0
4.4.2016 7:31

L94u58d23v51í53k 79G35a16j24d28o94š97í96k 2925403974162

Rozdílná směs (její tvrdost v závislosti na teplotě) hraje spíše pro zimní obutí, protože měkčí směs má obvykle lepší přilnavost k vozovce. Její problém v letních měsících je jen v tom, že nic nevydrží a rychle se ojíždí. To ovšem v případě, že zimní gumy přes léto dojíždíte ze 4 mm dezénu a 1,6 mm, nehraje žádnou roli.

0/0
4.4.2016 13:14

M74a13r70t24i77n 74K31a49r87á26s75e70k 9748323968638

No zimni smes nema v letnim vedru opravdu lepsi prilnavost nez letni...

+5/0
4.4.2016 13:33
Foto

J64a41k29u36b 66V63a39š64k57o 1718684262643

To já taky netvrdím, ale rozhodně má v zimě lepší přilnavost ,než letní, bez ohledu na to zda je sníh, či ne, jak se tu snaží namluvit Hodaň.

0/0
4.4.2016 17:59

L24a27d44a 67N93o86v75a12k 4282273837

né to nejsou....;-D

0/0
4.4.2016 15:09

T91o11m65á62š 58V44a49l94d96e43r 7413600209

Nebudu zářným příkladem. Jednou jsem koupil vůz v létě na nových zimních a nedalo se s nimi jezdit. Hned jsem koupil letní. Ale stačilo je v teplých zimách ojet na 3 mm a hned se s nimi dalo jezdit v teplých jarních dnech, jako byly tento víkend, normálně. Možná měli větší valivý odpor než letní.Hlučnost byla malilinko větší, ale dalo se s nimi jezdit i na hraně, jako s letňákama. Nebo to bylo autem? :-)

0/0
3.4.2016 23:00

P71a49v21e73l 16J65e16ř15á15b83e72k 7971402124807

Rukama.

0/0
4.4.2016 1:08

M44i31c60h46a24l 45N44o64v96á75k 7150229327724

To záleží na zrnitosti cesty.

0/0
4.4.2016 7:34

P28a30v81e66l 34V94o53r75l12í95č61e20k 6770857268

nevím,co je na tom těžkého pochopit... v létě se jezdí na letních a v zimě na zimních ...

+1/−5
3.4.2016 22:33

R91a63d28e41k 67H60o75d82a94ň 9456747371833

Tak ještě aby zavedli jarní a podzimní, a bude to v pohodě, ne? "Těžké pochopit" je na tom primárně to, že M+S má horší vlastnosti na suchém povrchu i v teplotách značně pod nulou, a na mokru plus mínus stejné. Což např. na Jižní Moravě letos znamenalo, že zimní gumy byly lepší než by byly letní asi tak 10 dní z minulých 12ti měsíců.

Samozřejmě pokud jezdíte po horách nebo chcete do Alp, je situace diametrálně odlišná.

+1/−1
3.4.2016 23:20

R23e96n11é 53Š83r41ů85t62e90k 8418165166368

Letošní zimní sezonu jsem odjezdil na letních, jen asi 4 dny jsem nemohl vyjet, kdy napadal sníh. Loňskou jsem sice přezul, ale odjezdil bych jí taktéž.

0/0
3.4.2016 22:17

J68i29ř64í 84B14o66č57e48k 6149214855806

Výrobci pneumatik tak trochu klamou tělem, běžný řidič nejezdí nikdy tak extrémně aby poznal rozdíly v jízdních vlastnostech letních či zimních pneumatik. Jediné co trochu poznat je je vyšší hlučnost zimních gum a jejich rychlejší sjíždění. Výrobci uvádějí že zimní guma v létě hůře brzdí (ale zase za mokra lépe odvádí vodu a odolává lépe aquaplaningu) takže zase nic, tvrdí že má auto vyšší spotřebu (opět nemohu potvrdit) jezdím leta a se spotřebami odpovídajícími spíše věku a opotřebení motoru než pneumatikami protože po jejich výměně se průměr nehne ani o deci. Spíš půjde o to prodat více pneumatik a časem buzerovat lidi když něco nedodrží. Pak raději budu jezdit mastnou tyčí.

+6/0
3.4.2016 20:32

V63l22a51d47i86s30l59a67v 69B61u14r93y18š36e45k 1109622117324

nevím jak jezdí běžný řidič a jak nejezdí, ale jednou jsem jel za vagabundem, kterýmu bylo jedno, jaký má pneumatiky, bylo nasněženo a tomu vagabundovi to v kopci začalo klouzat, lítal jako koza na ledě, nebylo vidět, bílá tma, vagabund, kterýmu je všechno jedno nakonec zůstal stát uprostřed vozovky a já se ho snažil objet, když do mě zezadu napálil autobus, moje auto mělo tehdy najeto 70 km

0/0
3.4.2016 21:12

P22a34v41e91l 56R27e19z41n17i78c44e18k 3845244714292

to potesi...

0/0
4.4.2016 15:12

J29i44n25d14ř20i55c48h 65Š16k24o69p76e76k 4305571840135

pokud máš zimní i letní pneu s profilem 45 a menší, tak opravdu rozdíl letní zimní nepoznáš.

Pokud máš profil kolem 60, 65, rozdíl je znát i při dodržování rychlostních limitů

0/−1
3.4.2016 21:21

Z88d73e55n31e29k 94C30v76r87č51e87k 4343524288781

U příčin dopravních nehod se nejvíc uvádí vysoká rychlost,návykové látky,nedání přednosti v jízdě,nerespektování dopravního značení...Nějak si nevzpominam kdy příčinou byla zimní pneu v letním období.

+1/0
3.4.2016 19:28

V45l16a26d64i47s95l22a65v 85B75u84r41y56š41e64k 1859312597144

to je proto, že příčiny se formulují obecně, třeba když se někdo drápe v nose a telefonuje, tak je příčinnou nesprávný způsob jízdy nebo nevěnování se řízení, pokud někdo narazí do stromu, protože má nevhodné pneumatiky, tak se to svede na vysokou rychlost, kterou uvádíte že je nejčastější příčinnou

0/0
3.4.2016 20:07

R95a50d26e96k 98H48o93d36a31ň 9146597401633

Podle statistik policie jsou příčiny především nedání přednosti v jízdě, nesprávný způsob jízdy a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.

Návykové látky či vysoká rychlost jsou z hlediska nehodovosti ve skutečnosti naprosto marginální, jen se jimi PČR a ministři neustále zaklínají.

0/0
3.4.2016 23:16

A95n89t41o70n14í91n 46S17e76b17e68r55a 7443628720449

Ja zadne zimni nedojizdim. Ja na nich jezdim 4 roky v kuse a bud koupim novejsi auto nebo dalsi sadu zimnich.

0/0
3.4.2016 18:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.