Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více než pětina Čechů v létě dojíždí zimní pneumatiky

Více než pětina tuzemských motoristů letos na jaře nepřezuje a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikách. Vyplývá to z průzkumu obchodu Pneumatiky.cz. Od prvního dubna nemají řidiči povinnost mít na autech za zhoršených podmínek zimní obutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a35n 54M79a37t14ě67j73k73a 4762204357

já je třeba po 3letech provozu letos také dojedu, na příští zimu se už nehodí ale jaro a kousek léta s nimi určitě odjedu. a k tomu ušetřím i ty nové letní z minulého roku. :-P

0/0
7.4.2016 15:13
Foto

P17e50t77r 57A42c81h55i56l59l51e72s 6986282280610

divi se proc lidi nevyhazuji (za poplatek) pneu se 4mm vzorkem? a proc by pojistovny mely delat problemy, kdyz se nekdo naboura v lete na zimnich pneu? splnuji hloubku dezenu? no tak o co jde? v krizovych situacich by bylo lepsi mit nove letni, ale to jim vyjde, az je budou rozdavat pri kazdorocni jarni stk zdarma (stk i pneu zdarma)

0/0
7.4.2016 10:58

J96i73n14d58ř68i76c82h 17Š30k78o66p46e51k 4805441940195

souhlas, až na to vyhazování za poplatek.

Pneu musí bezplatně vzít zpět jejich prodejce a když kupuji nové, je to ještě jednodušší

0/0
7.4.2016 19:18

J13á12n 36K17o79t41ú77č 2486584258766

Je v tom kus masáže, ale ja verím tomu, že zimné pneu v lete je to najhoršie, čo môže byť. Lepšia je "úsporná" letná pneumatika, lepší je podľa mňa aj nejaký Nankang.

0/0
5.4.2016 11:38

J48a61n 54D61l19o51u70h10ý 8696280503580

No je fakt, že zimní časem ztrácí své vlastnosti, tvrdou a ojeté lamely jsou k ničemu. Pak je to asi na dojetí dostačující, ale nemohu od nich očekávat špičkové hodnoty. Ale když je porovnám s čínskými z lidlu...

0/0
5.4.2016 10:56

P34a43v57e77l 74K44ř13í75ž 8257561620949

Technika stále lepší a marketing nám nutí nesmysly. Mne osobně by zajímala statistika nehodovosti v závislosti na používání sezonních pneumatik, ale ta prostě nelze vyrobit...

0/0
5.4.2016 6:23

J26i90n53d26ř41i35c19h 19Š60k15o68p67e34k 4155371980205

máš pravdu, tu nelze vyrobit. Těžko by se totiž našlo dost bláznů, co by pro potřeby výzkumu byli ochotni jezdit v zimě na sněhu na letních

0/0
5.4.2016 8:57

P44a34v90e62l 53D12o73b32e62š 3136143558491

Tak já vždy na podzim koupím nové zimní. Přes léto dojezdím a je to. Jezdím tak už více jak patnáct let z nájezdem 40-50 tisíc ročně a nikdy žádný problém.

0/0
4.4.2016 20:28

M60a90r97e58k 44M27a97l53ý 1672448181400

To jako vůbec nekupujete letní? Nebo ty zimní dojezdíte a pak v půlce léta přezujete na letní? A ty zimní máte jenom na jednu zim a půlku léta a ty letní pak třeba na dvě půlky léta? Nějak tomu vašemu systému nerozumím...

Nebylo by jednodušší normálně střídat letní a zimní a při vašem nájezdu to máte tak na dvě sezony.

+1/0
5.4.2016 9:08

M96a28r74t88i53n 68K17o13v65á79ř 2311710429726

A už je tu nesmysl s +7°C znovu, jen otočený naopak, aby se zvýšil prodej letních...

+4/0
4.4.2016 18:40

K88a79r93e78l 32N15a63s21t54o76u68p74i69l 3190111650751

nejlepší je v létě dojíždět zimní a v zimě letní....

0/0
4.4.2016 16:28

P89a81v31e55l 83J97o42n18á43š 5951525839805

Tipl bych si, že bude dojíždění pneu minimálně silně omezeno samotnými řidiči, až začnou dělat šprajcy pojišťovny.

0/0
4.4.2016 15:57

M69a35r26t71i38n 28K59a87r21á13s76e85k 9738973298778

Tak kdyz nedelaji sprajcu proti nekterym cinskym gumam, ktere maji prilnavost jako by je nekdo prubezne mazal olejem, tak nevim proc by mely resit zimni gumy v lete..

+1/0
5.4.2016 21:09

J97a96n 12D98l14o41u89h21ý 8276140803600

Jak to je po novu v létě se zimní výbavou ve vyznačených úsecích?;-)

+1/0
4.4.2016 15:20

L69a88d18a 21N36o73v17a42k 4582973797

já třeba preferuju večerní pneumaticky před ranníma..., ale občas se mi stane, že je ráno dojíždim...

+10/0
4.4.2016 15:14

L81a16d86a 77N78o53v68a20k 4982223407

lidi pán z pneumatiky.cz je udiven a nejdou mu kšefty... Udělejte mu prosím radost a kupte si každý alespoň jednu pneumatiku.cz... děkuji...

+3/0
4.4.2016 15:11
Foto

L44u98k49á83š 75N38o45v14o54t33n46ý 6976287328938

...a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikác.

Když má někdo celoroční, tak proč by je měl na jaře přezouvat na letní? 8-o

+2/0
4.4.2016 14:07

P65e58t10r 90B85á28č10a 8265296925265

Trapna PR prodejcum pneu.

+4/0
4.4.2016 13:46

L62u21d66v57í93k 81G47a39j53d19o70š52í96k 2775963534532

Co je na tom překvapivého?

To jako mají lidé vyhodit gumy s 4mm dezénem, když je v klidu a zcela legálně mohou dojezdit v létě? Vlastnosti gum hrají roli, pokud gumy zatěžujete na maximum. To ovšem naprostá většina řidičů nedělá, takže řeči o vhodnosti a nevhodnosti obutí jsou z 90 % jen účelové. Většina řidičů ani nepozná, že mají podhuštěná kola, natož na čem zrovna jedou.

Tyhle řeči slyšíme jen z úst výrobců a prodejců pneumatik a jsou motivované pouze osobním ziskem. Kdyby to byl takový problém, tak první co by bylo nutné udělat, by byl zákaz používání čínských gum, protože ty mají přece mnohem horší jízdní vlastnosti než třeba Pirelli.

Pneumatiky jsou hned po pohonných hmotách a amortizaci vozu největší položkou v nákladech na provozu automobilu. Takže se není co divit, že lidé využívají benevolenci zákonů, která jim takové počínání umožňuje.

+5/0
4.4.2016 13:08

M56a44r18e68k 54K83a87š20n20ý 9185362210445

A furt dokola...Když to bude za normální prachy,tak to lidi budou kupovat. Mám Fabii a z výroby 17tky kolca. Continentalka co tam byla z výroba stojí 3500kč!! Koupil jsem Čínu za 1100kč/kus a hotovo. zas je fakt,že jezdím jen okolo komína,takže stačí. Samo že kdybych lítal x km měsíčně tak zainvestuju,ale takhle??

0/0
4.4.2016 11:33

M81a29r90t59i74n 34K47a96r38á64s59e88k 9788843948168

Na jezdeni kolem komina jste si koupil fabku, ktera ma z vyroby 17ky kola? A kdyz uz si poridite auto s drahymi "fesackymi" koly, tak nemate na adekvatni pneu? (nebo to byla bazarovka, pak by to asi davalo smysl?)

0/−1
4.4.2016 13:31

M12a22r88e73k 56K69a83š84n56ý 9175372780475

Předváděčka. Je to edice Monte Carlo černo-bílá kombinace-dodáváno na origo 17kách kolech. Auto se mi líbilo a v Ostravě ho mám jen já :-) Menší auto do města a aby trošku vypadalo se už nevyrábí ;-D

0/0
4.4.2016 15:27

M83a72r21t27i18n 37K50a61r46á13s72e16k 9568273798578

Proc ne, jen pmi prijde trochu divne si priplatit za to aby auto vypadalo pekne (coz monte carlo souhlasim ze neni spatne) a pak setrit par korun na jedne z nejdulezitejsich casti .... 205/40 r17 koupite za 1100 kormorany (levnejsi pneu z koncernu michelin), za 1500 nexeny (stredni trida) a premiovky zacinaji na 2000, proc kupovat cinana? (je osobni pohled a obecne doporuceni, samo si kupte co vy uznate za vhodne)

+1/0
4.4.2016 15:55

M75a97r91e13k 17K94a46š47n87ý 9215452160125

Tak u mě to není ani tak o šetření,jakože o tom že neví co by za to chtěli...Má to stejně i se servisem(litr oleje u dealera za 350kč!! opravdu né!!!proto si vozím vlastní materiál)Až to bude stát normální peníze tak si rád koupím,ale jak jsem říkal,na moje ježdění opravdu stačí.Oprava: Značka pneu je Minerva,takže nevím zda je to přímo Čína??

0/0
4.4.2016 16:00

M66a95r68t58i54n 90K48a70r69á57s53e54k 9658193268678

Minerva jsou ciny, povetsinou dopadaji v testech mizerne no, ale lidi to kupujou. Jen rikam ze za sebe doporucuju se poohlidnout spise po levnejsi verzich z vetsi pneu koncernu, cena je vetsinou velmi podobna jako za cinu, a provozni vlastnosti vetsinou vyznamne lepsi (navic vice verim nejake kontrole kvality u michelin/contitnetal nez u ciny, i kdyz se ciny postupne zlepsuji).

Bohuzel pneu ve "fesackych" rozmerech jsou u premiovek vetsinou hodne drahe, u obyc rozmeru napr 195/65 r15 byva rozdil maly (nejlevnejsi cina za 1000, nejdrazsi premiovky za 1500, lenvjesi premiovky za 1250)....

+1/0
4.4.2016 16:05

M98a52r14e36k 76K41a38š85n43ý 9765762740795

Jak říkám okolo komína a mám je tak na 5let:-) Minulé auto FII jsem měl od novoty a prodej po 4letech s originál pneu 70% vzorek :-) MC byla předváděčka(rok stará)takže pneu tomu odpovídaly... :-(

0/0
4.4.2016 16:10

J30i25n15d55ř44i45c75h 47Š96k72o87p19e18k 4155491470585

nechce se mi věřit, že by neměla povolený menší alternativy pneu

0/0
5.4.2016 8:58

R51a85d29e78k 87H68o40d78a34ň 9346667811253

"Hraniční teplota 7 stupňů" je naprostá pitomost. Zimní pneumatika (tedy pneu s označením M+S) je určená, jak už zkratka popisuje, na břečku a sníh. Přesně proto má dezén jaký má, aby dokázala tu břečku a sníh odvádět lépe pryč. Jenže pokud je suchá vozovka, pak i pod nulou jsou letní gumy lepší než zimní, a pokud je vozovka mokrá ale není led či sníh, pak jsou na tom letní a zimní gumy ještě kolem nuly zhruba stejně. Je pěkné jak se každoročně píší desítky článků o vražedných 7mi stupních, ale ještě jsem nezaznamenal jediný odkaz na relevantní test (a většinou ani na nějakou frašku co produkuje BESIP nebo ÚAMK)

Nevím u koho hraje rozhodnutí "poslední březnový den". U mě hraje rozhodnutí fakt, že v noci bývají teploty kolem nuly, a ráno bývá jinovatka.

0/−1
3.4.2016 23:13
Foto

J77a24k72u90b 49V42a48š98k30o 1728504302123

Hele ty odborníku, M+S nepopisuje jak ty tvrdíš břečku a sníh, ale bláto a sníh. A říká ti něco rozdílná směs, která se používá pro výrobu pneu? Ona totiž každá směs má jiné vlastnosti v závislosti na teplotě.

+1/−2
4.4.2016 1:37

R79a25d27e68k 36H88o47d83a34ň 9906547101423

M na zimní gumě je označení břečky, nikoli bláta (jakkoli vám budou slovníky tvrdit že mud = bláto).

0/−1
4.4.2016 7:06
Foto

J56a73k75u19b 20V18a64š80k93o 1738454262653

Označení M+S pochází ještě z doby, kdy se vlastně nejednalo o zimní pneu jak je známe dne, ale šlo o pneu s hodně hrubým vzorkem. Je s podivem, že se některé pneu jak ty tvrdíš s označením břečka+sníh prodávají jako letní ;-) Jinak v legislativě jsou jako zimní pneu označeny ty s písmeny M a S , ale je lepší spíš koukat po logu hory s vločkou.

+3/0
4.4.2016 10:25

M17i98c59h30a22l 78N58o84v88á24k 7600659977774

Rozdílná směs už často nebývá, ty podniky to jedou ve velkým a nedrbou se s oddělením spíše jde o prořez gumy. Každá značka má jinou třeba směs dodavatele, ale jedna značka zpravidla jedna směs, proto třeba Barumka je měkká a Michelinka tvrdá a taková Michelinka vydrží víc jako zimní guma, než Barumka jako letní.:-)

0/0
4.4.2016 7:31

L44u40d52v33í28k 90G16a84j73d32o21š62í42k 2655313844512

Rozdílná směs (její tvrdost v závislosti na teplotě) hraje spíše pro zimní obutí, protože měkčí směs má obvykle lepší přilnavost k vozovce. Její problém v letních měsících je jen v tom, že nic nevydrží a rychle se ojíždí. To ovšem v případě, že zimní gumy přes léto dojíždíte ze 4 mm dezénu a 1,6 mm, nehraje žádnou roli.

0/0
4.4.2016 13:14

M81a51r69t80i48n 33K14a77r74á50s56e67k 9598253528228

No zimni smes nema v letnim vedru opravdu lepsi prilnavost nez letni...

+5/0
4.4.2016 13:33
Foto

J39a30k50u51b 50V26a35š58k32o 1348374182593

To já taky netvrdím, ale rozhodně má v zimě lepší přilnavost ,než letní, bez ohledu na to zda je sníh, či ne, jak se tu snaží namluvit Hodaň.

0/0
4.4.2016 17:59

L46a92d63a 14N71o78v23a37k 4962943167

né to nejsou....;-D

0/0
4.4.2016 15:09

T47o54m52á49š 59V27a24l17d68e50r 7123450799

Nebudu zářným příkladem. Jednou jsem koupil vůz v létě na nových zimních a nedalo se s nimi jezdit. Hned jsem koupil letní. Ale stačilo je v teplých zimách ojet na 3 mm a hned se s nimi dalo jezdit v teplých jarních dnech, jako byly tento víkend, normálně. Možná měli větší valivý odpor než letní.Hlučnost byla malilinko větší, ale dalo se s nimi jezdit i na hraně, jako s letňákama. Nebo to bylo autem? :-)

0/0
3.4.2016 23:00

P42a11v64e26l 21J58e24ř95á95b28e38k 7571922634867

Rukama.

0/0
4.4.2016 1:08

M45i38c83h42a34l 43N14o94v73á84k 7980149197304

To záleží na zrnitosti cesty.

0/0
4.4.2016 7:34

P49a18v43e57l 82V70o70r23l96í26č47e80k 6200517368

nevím,co je na tom těžkého pochopit... v létě se jezdí na letních a v zimě na zimních ...

+1/−5
3.4.2016 22:33

R24a90d66e63k 37H70o39d65a69ň 9206467381153

Tak ještě aby zavedli jarní a podzimní, a bude to v pohodě, ne? "Těžké pochopit" je na tom primárně to, že M+S má horší vlastnosti na suchém povrchu i v teplotách značně pod nulou, a na mokru plus mínus stejné. Což např. na Jižní Moravě letos znamenalo, že zimní gumy byly lepší než by byly letní asi tak 10 dní z minulých 12ti měsíců.

Samozřejmě pokud jezdíte po horách nebo chcete do Alp, je situace diametrálně odlišná.

+1/−1
3.4.2016 23:20

R89e40n22é 53Š14r74ů56t19e94k 8108195916258

Letošní zimní sezonu jsem odjezdil na letních, jen asi 4 dny jsem nemohl vyjet, kdy napadal sníh. Loňskou jsem sice přezul, ale odjezdil bych jí taktéž.

0/0
3.4.2016 22:17

J31i41ř67í 93B53o32č62e68k 6599934425506

Výrobci pneumatik tak trochu klamou tělem, běžný řidič nejezdí nikdy tak extrémně aby poznal rozdíly v jízdních vlastnostech letních či zimních pneumatik. Jediné co trochu poznat je je vyšší hlučnost zimních gum a jejich rychlejší sjíždění. Výrobci uvádějí že zimní guma v létě hůře brzdí (ale zase za mokra lépe odvádí vodu a odolává lépe aquaplaningu) takže zase nic, tvrdí že má auto vyšší spotřebu (opět nemohu potvrdit) jezdím leta a se spotřebami odpovídajícími spíše věku a opotřebení motoru než pneumatikami protože po jejich výměně se průměr nehne ani o deci. Spíš půjde o to prodat více pneumatik a časem buzerovat lidi když něco nedodrží. Pak raději budu jezdit mastnou tyčí.

+6/0
3.4.2016 20:32

V81l59a19d51i72s46l45a42v 65B33u65r14y92š75e44k 1939262287904

nevím jak jezdí běžný řidič a jak nejezdí, ale jednou jsem jel za vagabundem, kterýmu bylo jedno, jaký má pneumatiky, bylo nasněženo a tomu vagabundovi to v kopci začalo klouzat, lítal jako koza na ledě, nebylo vidět, bílá tma, vagabund, kterýmu je všechno jedno nakonec zůstal stát uprostřed vozovky a já se ho snažil objet, když do mě zezadu napálil autobus, moje auto mělo tehdy najeto 70 km

0/0
3.4.2016 21:12

P56a70v21e48l 97R97e75z66n24i74c45e40k 3465784134312

to potesi...

0/0
4.4.2016 15:12

J25i46n66d31ř62i72c58h 59Š97k74o63p10e76k 4875671520405

pokud máš zimní i letní pneu s profilem 45 a menší, tak opravdu rozdíl letní zimní nepoznáš.

Pokud máš profil kolem 60, 65, rozdíl je znát i při dodržování rychlostních limitů

0/−1
3.4.2016 21:21

Z13d84e78n70e21k 21C53v96r79č31e66k 4293914298341

U příčin dopravních nehod se nejvíc uvádí vysoká rychlost,návykové látky,nedání přednosti v jízdě,nerespektování dopravního značení...Nějak si nevzpominam kdy příčinou byla zimní pneu v letním období.

+1/0
3.4.2016 19:28

V88l54a28d57i58s96l37a82v 22B61u49r32y44š75e88k 1359172927104

to je proto, že příčiny se formulují obecně, třeba když se někdo drápe v nose a telefonuje, tak je příčinnou nesprávný způsob jízdy nebo nevěnování se řízení, pokud někdo narazí do stromu, protože má nevhodné pneumatiky, tak se to svede na vysokou rychlost, kterou uvádíte že je nejčastější příčinnou

0/0
3.4.2016 20:07

R43a93d34e60k 14H35o23d34a82ň 9516917391163

Podle statistik policie jsou příčiny především nedání přednosti v jízdě, nesprávný způsob jízdy a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.

Návykové látky či vysoká rychlost jsou z hlediska nehodovosti ve skutečnosti naprosto marginální, jen se jimi PČR a ministři neustále zaklínají.

0/0
3.4.2016 23:16

A55n39t20o32n68í19n 92S42e74b11e66r18a 7703888190309

Ja zadne zimni nedojizdim. Ja na nich jezdim 4 roky v kuse a bud koupim novejsi auto nebo dalsi sadu zimnich.

0/0
3.4.2016 18:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.