Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vstávání z mrtvých. Závodnici Škodu 120 LS postavili z hromady šrotu

Oranžová závodní stodvacítka s nenápadným nápisem Zetor připomíná bájného Fénixe. A nejen svojí ohnivou barvou. Původní auto závodníka Jiřího Kimla totiž po roce 1989 skončilo rozebrané na díly po garážích po celé zemi. Renovace vozu trvala pět let a dnes znovu jezdí po závodních tratích. A opět jej pilotuje Jiří Kiml. Jen má za jménem „junior“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21u33k41á24š 11O92m88á55č26k19a 5521714921846

Hm. Škoda, že nevypadá jako originál. Navíc ten šílený pruh na skle...

0/0
8.4.2016 21:58

J92a81n 77J85i41r63o13u93s63e42k 7833659404501

A přitom taková blbost :-)

0/0
8.4.2016 12:31

R19a72d67o72m41í70r 62A81l69b80e80r97t 1206641332889

Čest Vašemu snažení.VR^

+1/0
8.4.2016 11:24

K18a61r31e35l 85V65o43j76t98a 6531587278682

Nádhera.R^

0/0
8.4.2016 11:06

J97i40ř44í 62K47r45á53t51k78ý 3400322314

Skvělá práce. Mnohem lepší než ta šílená limuzína, zejména v dílenské kvalitě provedení, ale každopádně i duchem. Naštěstí měl senior rozum a nenechal se juniorem zvyklat.

+1/0
8.4.2016 8:34

J21i21ř95í 15K43r53á47t69k73ý 3330322444

*zviklat 8-o

0/0
8.4.2016 8:50

T14o64m52a39s 89T72r87n21k44a 5224718503459

to by mě zajímalo kolik do te 120 dali.. já jsem dal do felicie statísíce a co z toho, byly to vyhozené peníze... stejně si troufám tvrdit že motor 1,6 benzín bez turba je to nejsportovnější co kdy škodovka udělala :-) to měli dát do té 120

https://www.youtube.com/watch?v=xPKreZfz17M

+1/0
8.4.2016 7:59

P45a72v28e79l 47Z38a30j98í13č74e53k 8464700656980

pokud myslite 1,6 ve felde tak to byl wagen nikoliv skoda... navic to byl tesky mastodont... ze skodovackeho motoru 1,3 s 9 kanalovou hlavou a karbecama od weber se dal motor vyladit az na 108-122kw ta 122kw varianta byla s 78mm vlozkama... cela prestavba pouze motoru me vysla kolem 150000

+2/0
8.4.2016 10:29

L21u56k94á73š 18O10m57á81č92k23a 5601164521216

Jezisimarja. 150 za takový hnůj.

0/0
8.4.2016 21:59

V85í97t 49B55r69z96o80b29o89h36a93t11ý 7450112883971

Pokud by tam dali motor z 1.6 felicie, tak by těžko mohli jezdit v kategorii do 1300 kubíků, jak se píše v článku. Navíc motor 1.6 neudělala škodovka, ale je to motor VW.

0/0
13.4.2016 12:50

M17i87c10h87a27l 97H41o44r87á89k 6354659864326

Śkodovka vždycky byla hromada šrotu ...

+2/−10
8.4.2016 7:56

D76a86d26a75k 14P90e11t68r 7281900664688

A po tolika letech ještě jezdí, sice mezi hospodou, kostelem a hřbitovem, ale jezdí. Co bude dělat Michale tvá srátora po čtyřiceti letech?

+8/0
8.4.2016 8:52

J78i16n64d56ř92i93c31h 41Š98k64o21p97e80k 4515231340195

kdyby po 40 letech.................

0/0
8.4.2016 9:55

J90a93n 33S48o71u33k57u83p 1234924106275

Hm, kolik jich jezdí skutečně? Všechny 105/120 v okolí jsou dávno v prachu. Za poslední dobu jsem viděl tak tři, všechny očividně záměrně šlechtěné.

Když jsme 120 měli novou, tak s ní bylo za trest jet 300km přes republiku, to nebyla jízda, ale utrpení. Nemluvě o tom, kolik tehdy stála a co se dá za srovnatelný peníz pořídit dnes.

Tahle snaha u veteránů je super, stejně tak obdivuji lidi, kteří si dají tu práci tyhle stroje udržovat a vrážet do nich peníze. Ale to nic nemění na tom, že je tu ještě další skupina lidí, kteří auto vnímají jen jako dopravní prostředek.

+1/0
8.4.2016 13:37

J47i69ř18í 30E57r28b35e79n 1403964406437

Zapomněl jste dodat, že 300 km by bylo stejným utrpením i v jedničkovém Golfu, Renaultu 7 či Peugeotu 104 ve srovnatelné motorizaci :-)

+3/0
8.4.2016 15:07

J55a33n 22S75l28a93v62í76k 2761589360966

Blbost, tyhle vaše zmiňovaná auta už byly kočáry proti naší zastaralé 105/120!!! A Renault 7??? To tady vůbec nebylo atd...

0/0
8.4.2016 15:25

J42i29ř17í 81E17r71b78e10n 1303234606937

Jaké kočáry? 8-o;-D

Uvědomujete si, že se pořád bavíme o vozech z druhé půlky 70. let?

Pořád to mělo ručně stahovaná okénka, nemělo klimu ani tempomat, byly to čtyřkvalty, pérování nic moc a motorické výkony taky ne, protože kompresní poměr. Peugeot 104 s motorem 1124 ccm měl 42 kW, čili úplně stejně jako Škoda 120 LS s motorem 1174 ccm, a Golf dával z objemu 1272 ccm výkon 44 kW. Spotřeba benzínu u Golfu 9,5 litru, u 104ky 9 litrů, u LSky 8 litrů... A pokud vím, škodovka z těch tří měla jediná motor z tlakově litého hliníku a nemusela tak s sebou tahat zbytečnou mrtvou váhu desítek kilogramů litinového bloku.

+3/0
9.4.2016 12:25

V12í76t 32B32r87z53o77b93o62h88a92t47ý 7210802653281

Mám auto, kde po 16ti letech je jen povrchová koroze na rámu, na karoserii (i v místech, kde jsou škrábance) nic. Motor už ujel přes 300tisíc kilometrů a stále šlape bez nějakých vážnějších problémů. V mém okolí je spousta podobných aut. Můžete mi říct, která škodovka z osumdesátých let by toto dokázala? S pravidelným servisem, GO motoru po 100tisících, neustálým léčením karoserie a spousty další práce jak bylo na starých škodovkách zvykem, Vám dnes vydrží téměř jakékoli auto, včerně "nošovických" pokladů a aut vyráběných v Rumunsku.

+1/0
13.4.2016 12:55

T40o33m50á88š 42B21u86r38a 4212526724

S tím je možno i souhlasit, ovšem zde se primárně jedná spíše o vyaloženou píli, vytrvalost a um panů Kimlů. A je to také pěkná rodinná tradice.

Lze se také domnívat, že pokud by v době kdy pan Kiml senior s tímto svým hobby začínal, zde existovala širší nabídka (tedy regulerní trh) ve srovnatelné cenové kategorii, pravděpodobně bychom se dnes dočetli, o tom jak u Kimlů opečovávají například renolta, forda, bavoráka, či jiné kvalitní přibližovadlo.

+3/0
8.4.2016 11:19

J67i27ř39í 22K42o72c27u73r50e70k 6405884325798

A nebo by to na regulérním trhu byla Škoda 720 kupé II. generace, motor 1500 ccm s karosérií Italdesign, vycházející z tohoto: http://www.skodamb.cz/img/s720ad3.jpg

0/0
9.4.2016 1:15

J42a43n 53S35l68a70v35í16k 2591699960716

Moc líbí a snad i pamatuji z Brna...

0/0
8.4.2016 6:59

J71a61n 89P89r93o20c45h80á19z75k33a 8759606745924

R^R^R^R^

+1/0
8.4.2016 6:07

T17o25m56á98š 43B28u18r10a 4772436134

Tak mne při čtení tohoto článku napadá, kde se náš automobilový - a vůbec strojírenský - průmysl s takovýmito pracovitými machry mohl dnes nacházet, nebýt dobrovolně povinného budování světlých zítřků. Ale to již je ohraná píseň ...

Doufám však, že tohle vozidlo zdědí případný Kiml III. a bude pokračovat v rodinné tradici udržování Škodovky jakožto rodinného člena při životě přinejmenším dalších dvacet let.

+7/0
8.4.2016 5:35

R51o80m46a61n 66K68r24a69t11o65c82h60v76í29l 6526507706654

Proč je tu článek o obyčejné Škodovce?

0/−10
8.4.2016 3:43

D19a76d73a93k 77P28e90t13r 7691630524628

To bude asi tím, že není obyčejná.

+5/0
8.4.2016 4:33

R60o22m55a89n 67K63r44a57t19o63c60h89v72í36l 6346647796794

Čím teda není obyčejná.

Nějaký pan Kiml, takových "Kimlů" co závodili se Škodovkama (s čím jiným) tady bylo.

+1/0
8.4.2016 12:58

J90a77n 47M43a67l66ý 1385579134288

Proč je tu příspěvek obyčejného Kratochvíla?

+12/−1
8.4.2016 4:44

R70o63m98a60n 27K47r14a69t14o85c60h87v16í22l 6566557256834

asi to samé jako od obyčejného Malého.

0/0
8.4.2016 17:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.