Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vstávání z mrtvých. Závodnici Škodu 120 LS postavili z hromady šrotu

Oranžová závodní stodvacítka s nenápadným nápisem Zetor připomíná bájného Fénixe. A nejen svojí ohnivou barvou. Původní auto závodníka Jiřího Kimla totiž po roce 1989 skončilo rozebrané na díly po garážích po celé zemi. Renovace vozu trvala pět let a dnes znovu jezdí po závodních tratích. A opět jej pilotuje Jiří Kiml. Jen má za jménem „junior“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L28u59k26á67š 48O48m50á24č55k28a 5121964131246

Hm. Škoda, že nevypadá jako originál. Navíc ten šílený pruh na skle...

0/0
8.4.2016 21:58

J71a59n 45J68i71r57o33u98s45e31k 7523559474161

A přitom taková blbost :-)

0/0
8.4.2016 12:31

R23a40d36o78m30í43r 42A32l67b77e86r26t 1536851742949

Čest Vašemu snažení.VR^

+1/0
8.4.2016 11:24


K34a92r14e90l 91V77o87j10t49a 6501947288242

Nádhera.R^

0/0
8.4.2016 11:06

J94i25ř92í 11K44r11á24t91k32ý 3760682814

Skvělá práce. Mnohem lepší než ta šílená limuzína, zejména v dílenské kvalitě provedení, ale každopádně i duchem. Naštěstí měl senior rozum a nenechal se juniorem zvyklat.

+1/0
8.4.2016 8:34

J48i91ř66í 81K55r14á46t33k49ý 3960592504

*zviklat 8-o

0/0
8.4.2016 8:50

T55o23m45a52s 36T38r78n48k23a 5174718623929

to by mě zajímalo kolik do te 120 dali.. já jsem dal do felicie statísíce a co z toho, byly to vyhozené peníze... stejně si troufám tvrdit že motor 1,6 benzín bez turba je to nejsportovnější co kdy škodovka udělala :-) to měli dát do té 120

https://www.youtube.com/watch?v=xPKreZfz17M

+1/0
8.4.2016 7:59

P25a18v84e59l 13Z11a25j44í19č53e84k 8304280936460

pokud myslite 1,6 ve felde tak to byl wagen nikoliv skoda... navic to byl tesky mastodont... ze skodovackeho motoru 1,3 s 9 kanalovou hlavou a karbecama od weber se dal motor vyladit az na 108-122kw ta 122kw varianta byla s 78mm vlozkama... cela prestavba pouze motoru me vysla kolem 150000

+2/0
8.4.2016 10:29

L57u94k74á97š 64O52m54á30č65k71a 5651924961306

Jezisimarja. 150 za takový hnůj.

0/0
8.4.2016 21:59

V67í40t 29B13r87z40o94b61o72h46a94t43ý 7160462683591

Pokud by tam dali motor z 1.6 felicie, tak by těžko mohli jezdit v kategorii do 1300 kubíků, jak se píše v článku. Navíc motor 1.6 neudělala škodovka, ale je to motor VW.

0/0
13.4.2016 12:50

M31i18c44h42a90l 28H42o73r96á50k 6694869294876

Śkodovka vždycky byla hromada šrotu ...

+2/−10
8.4.2016 7:56

D47a17d28a24k 50P22e65t26r 7401630504948

A po tolika letech ještě jezdí, sice mezi hospodou, kostelem a hřbitovem, ale jezdí. Co bude dělat Michale tvá srátora po čtyřiceti letech?

+8/0
8.4.2016 8:52

J31i38n12d31ř46i17c61h 15Š50k56o58p63e38k 4495971540165

kdyby po 40 letech.................

0/0
8.4.2016 9:55

J46a69n 17S42o84u98k86u25p 1904954566925

Hm, kolik jich jezdí skutečně? Všechny 105/120 v okolí jsou dávno v prachu. Za poslední dobu jsem viděl tak tři, všechny očividně záměrně šlechtěné.

Když jsme 120 měli novou, tak s ní bylo za trest jet 300km přes republiku, to nebyla jízda, ale utrpení. Nemluvě o tom, kolik tehdy stála a co se dá za srovnatelný peníz pořídit dnes.

Tahle snaha u veteránů je super, stejně tak obdivuji lidi, kteří si dají tu práci tyhle stroje udržovat a vrážet do nich peníze. Ale to nic nemění na tom, že je tu ještě další skupina lidí, kteří auto vnímají jen jako dopravní prostředek.

+1/0
8.4.2016 13:37

J14i76ř79í 91E94r95b14e70n 1753144616357

Zapomněl jste dodat, že 300 km by bylo stejným utrpením i v jedničkovém Golfu, Renaultu 7 či Peugeotu 104 ve srovnatelné motorizaci :-)

+3/0
8.4.2016 15:07

J23a46n 89S58l63a85v10í24k 2201209920926

Blbost, tyhle vaše zmiňovaná auta už byly kočáry proti naší zastaralé 105/120!!! A Renault 7??? To tady vůbec nebylo atd...

0/0
8.4.2016 15:25

J42i62ř45í 38E25r16b54e21n 1143214466787

Jaké kočáry? 8-o;-D

Uvědomujete si, že se pořád bavíme o vozech z druhé půlky 70. let?

Pořád to mělo ručně stahovaná okénka, nemělo klimu ani tempomat, byly to čtyřkvalty, pérování nic moc a motorické výkony taky ne, protože kompresní poměr. Peugeot 104 s motorem 1124 ccm měl 42 kW, čili úplně stejně jako Škoda 120 LS s motorem 1174 ccm, a Golf dával z objemu 1272 ccm výkon 44 kW. Spotřeba benzínu u Golfu 9,5 litru, u 104ky 9 litrů, u LSky 8 litrů... A pokud vím, škodovka z těch tří měla jediná motor z tlakově litého hliníku a nemusela tak s sebou tahat zbytečnou mrtvou váhu desítek kilogramů litinového bloku.

+3/0
9.4.2016 12:25

V77í71t 42B52r92z82o40b41o18h81a28t47ý 7180382603151

Mám auto, kde po 16ti letech je jen povrchová koroze na rámu, na karoserii (i v místech, kde jsou škrábance) nic. Motor už ujel přes 300tisíc kilometrů a stále šlape bez nějakých vážnějších problémů. V mém okolí je spousta podobných aut. Můžete mi říct, která škodovka z osumdesátých let by toto dokázala? S pravidelným servisem, GO motoru po 100tisících, neustálým léčením karoserie a spousty další práce jak bylo na starých škodovkách zvykem, Vám dnes vydrží téměř jakékoli auto, včerně "nošovických" pokladů a aut vyráběných v Rumunsku.

+1/0
13.4.2016 12:55

T95o41m81á92š 83B86u59r41a 1609746

S tím je možno i souhlasit, ovšem zde se primárně jedná spíše o vyaloženou píli, vytrvalost a um panů Kimlů. A je to také pěkná rodinná tradice.

Lze se také domnívat, že pokud by v době kdy pan Kiml senior s tímto svým hobby začínal, zde existovala širší nabídka (tedy regulerní trh) ve srovnatelné cenové kategorii, pravděpodobně bychom se dnes dočetli, o tom jak u Kimlů opečovávají například renolta, forda, bavoráka, či jiné kvalitní přibližovadlo.

+3/0
8.4.2016 11:19

J55i68ř59í 50K30o11c10u20r79e91k 6525564305378

A nebo by to na regulérním trhu byla Škoda 720 kupé II. generace, motor 1500 ccm s karosérií Italdesign, vycházející z tohoto: http://www.skodamb.cz/img/s720ad3.jpg

0/0
9.4.2016 1:15

J79a61n 84S60l44a97v30í85k 2541489240726

Moc líbí a snad i pamatuji z Brna...

0/0
8.4.2016 6:59

J39a52n 94P90r21o10c91h28á36z70k81a 8669606275464

R^R^R^R^

+1/0
8.4.2016 6:07

T97o58m68á62š 48B20u54r23a 1319126

Tak mne při čtení tohoto článku napadá, kde se náš automobilový - a vůbec strojírenský - průmysl s takovýmito pracovitými machry mohl dnes nacházet, nebýt dobrovolně povinného budování světlých zítřků. Ale to již je ohraná píseň ...

Doufám však, že tohle vozidlo zdědí případný Kiml III. a bude pokračovat v rodinné tradici udržování Škodovky jakožto rodinného člena při životě přinejmenším dalších dvacet let.

+7/0
8.4.2016 5:35

R98o96m61a54n 69K24r20a35t57o71c57h24v88í79l 6516637126104

Proč je tu článek o obyčejné Škodovce?

0/−10
8.4.2016 3:43

D19a78d27a98k 27P60e31t36r 7851850754618

To bude asi tím, že není obyčejná.

+5/0
8.4.2016 4:33

R83o39m73a87n 22K13r39a73t66o56c71h40v12í54l 6876837696884

Čím teda není obyčejná.

Nějaký pan Kiml, takových "Kimlů" co závodili se Škodovkama (s čím jiným) tady bylo.

+1/0
8.4.2016 12:58

J20a83n 18M54a13l52ý 1845989794118

Proč je tu příspěvek obyčejného Kratochvíla?

+12/−1
8.4.2016 4:44

R32o42m38a33n 59K95r87a28t50o10c66h48v34í37l 6426627176854

asi to samé jako od obyčejného Malého.

0/0
8.4.2016 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.