Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová krásná volva mají na zadní nápravě laminátové listové pero

Listová pera mezi osobáky téměř vyhynula. Výrobci s nimi zůstávají u nákladních aut, protože s nimi lze dosáhnout vyšší nosnosti. V automobilové produkci se ovšem občas objeví netradiční řešení. Laminátové pero uložené napříč měl americký sporťák už v osmdesátých letech. Nově na něm jedou prémiovky ze Švédska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J28i24ř82í 40D24v81o78ř36á98k 5295649880578

Dodávka Renault Master někdy začátkem století . Nějaká další " novinka " ?

+1/0
12.4.2016 20:55

J74a46n 47N28o68v23á36k 9175868744565

Ještě to chtělo vodorovné uložení tlumičů, a prostoru bude ještě více.

A podstatná věc, které mi na většině těhle moderních systémů chybí je nějaké možnost dorovnání konstantní světlé výšky auta při změně zatížení.

+3/0
12.4.2016 11:55

P75e54t22r 80Č84e63r41m51á38k 9758235159560

Udržovat konstantní světlou výšku dovede každej vzduchovej podvozek.

0/0
12.4.2016 14:59

J45a72n 52N24o36v15á59k 9785358864725

No právě - kdo ho dnes v osobích autech v cenové relaci do 1 mil korun dělá?

Jedině Citroen v C5 a ten s tím dle prohlášení vedení končí.

Jinak se to týká jen luxusních aut.

0/0
12.4.2016 16:16

P36e63t84r 18Č30e71r19m52á66k 9168855119100

C5 nemá vzduch ale hydrauliku. A od střední třídy výš je to běžná výbava, že se to nedostává do menších aut je prostě realita závislá od ceny té technologie.

0/0
12.4.2016 23:04

J93a72n 66K76r36p23e44c 5686883124552

nejedna se o pero ale o pruzinu. pero je neco uplne jineho.

+2/0
12.4.2016 9:32

J26i98ř98í 11S37c95h31w87a80c85h 8278984558206

Autor článku takové "detaily" řeší asi tak, jako ty gramatiku.....tj. kálí na ně...;-)

+1/0
12.4.2016 10:10

J79a28n 32K56r97p70e43c 5716573504692

a vy zase nevite co je gramatika, ale mate nutkavou potrebu hloupe kritizovat. kdyz uz tedy takovou potrebu mate, presvecte se ze mate alespon zakladni povedomi o tom, co kritizujete.

+1/−2
12.4.2016 10:25

J38i33ř64í 90S27c82h33w17a68c18h 8318694818566

Já vím co je gramatika.....

0/0
12.4.2016 10:33

J45a28n 14K25r82p94e27c 5566953174892

jsem rad ze jste si to sithl vygooglit, a neco k tematu byste tedy nemel?

0/−1
12.4.2016 10:36

J86i69ř28í 68S82c67h57w39a71c14h 8408394698976

Já nekritizoval tvou gramatiku, já jsem dokumentoval přístup autora článku k terminologii tvým přístupem k psanému projevu.....v tom jste totiž na tom úplně stejně. ;-)

0/0
12.4.2016 10:44

J61a19n 40K46r88p20e46c 5756203794652

ale nevim, jestli se to srovnani prave povedlo. protoze kritizujete muj pravopis a ne gramatiku, coz jsou dve naprosto rozdilne veci, vite?

+1/0
12.4.2016 13:36

J28i88ř62í 33S22c41h25w74a13c57h 8648644348106

OK, uznávám, že jsem slovo gramatika, použil nesprávně.;-)

0/0
12.4.2016 21:20

P60e91t96r 76Č25e15r57m16á63k 9728635799670

Tak volvo nebo premiovka? 8-o

0/−4
12.4.2016 8:08
Foto

M85a70t24ě75j 88V61o49z93d15e33k 3266390883

Lepší trolling Vás nenapadl pane Čermáku? Rv

0/−1
14.4.2016 22:47

P65e35t22r 43Č95e84r39m84á95k 9228685609150

Když je chyba hned v úvodu článku tak člověk zpozorní Rv

0/0
15.4.2016 23:34

T32o59m64á25š 97R53a54d55n53i60c 2363678124251

Volva krásná opravdu jsou, ale v článku není napsána ani zmínka o tom, proč to Volvo dělá. U velkého sedanu neřešíte 4,5kg... lepší komfort? menší náklony? nižší cena? menší zástavbová velikost? Proč to Volvo dělá?

+3/0
12.4.2016 8:05

L39e94o36š 74N66a87v58r79á44t71i66l 9873340935705

protoze kufr... na to leckterej pepa slysi;-D

0/0
12.4.2016 8:54

P73a11v62e70l 66Z11a83j77í16č79e70k 8834440156970

uvidi se az na okruhu co to prinasi :) pokud jen kufr tak je to akorat dobre pro vajickare

0/0
12.4.2016 8:59

K54a40r79e54l 44T58e30s54t80e11r 9357860861966

Je to výrazně praktičtější, co se konstrukce auta týče. Nejen, že to zabere míň místa a obsahuje míň konstrukčních prvků, ale ještě by to mělo (mohlo) mnohem líp odhlučnit nápravu.

Problém je (byl) v tom, že klasickým listovým pružinám nejde moc univezálně ladit charakteristiku tak, aby fungovala při hodně odlišných zařízeních. A kovové listovky dost mění chování v čase (kvůli změnám tření, ne únavě samotných listů). Čili pro hrubou práci fajn, pro komfort moc ne. Ale nějaký hi-tech kompozit to třeba zvládne, uvidíme.

+4/0
12.4.2016 9:16

J37i73ř58í 83S80c51h96w65a10c11h 8408614878566

úspora 4,5 kg na jedné součástce u takového sedanu se neřeší? Samozřejmě, že řeší. Před cca 20 lety začaly auta nabírat na hmotnosti. Posledních 5 let se snaží tu nadváhu "shodit". A to tak, že tu se ubere deset deka, tu dvacet deka, tu kilo a tu čtyři a půl..... jedině tak se dá dostat k celkové úspoře třeba 100 kilo....

+5/0
12.4.2016 9:29

T13o82m53á53š 80R89a41d85n42i89c 2453498294301

Dobře, to jsem napsal neobratně. Nebudete dělat kompromisní řešení z hlediska pohodlí nebo vlastností kvůli úspoře 4,5 kg na jedné nápravě. Zástavbová velikost mě napadla, ale nejsem autař, abych uměl posoudit rozdíl velikosti proti koncepci s vinutou pružinou.

0/0
12.4.2016 14:16

L61u45k78á23š 85Š50l42e30h86o12f91e18r 1423539385499

U současných vozů se vážně řeší každý gram váhy na jednotlivých součástkách. Úspora 4,5 kg je odlehčení jako hrom...

0/0
12.4.2016 16:06

T92o55m11á27š 70R36a57d53n95i55c 2213938834231

Neumím si představit konstruktéra, který by při stavění velkého sedanu měl k dispozici skvělé plnohodnotné odpružení a proti němu kompromisní řešení o 4,5 kg lehčí. Priority budou u jízdních vlastností a pohodlí (tím neimplikuju, že je to horší, jenom kdyby bylo)

0/0
12.4.2016 19:31

J43a61n 30P44r29o30c86h53á20z55k35a 5256792608447

"Krásná"? Podle koho? Nešlo by si toto subjektivní přídavné jméno odpustit?

0/−2
12.4.2016 7:32

R47o46m12a46n 49Š43e44s32t57á92k 5144909813673

U nákladních aut se u nich také upouští a dává se přednost vzduchovým měchům kvůli mnoha jejich výhodám, např. vyšší komfort, dopňkové funkce (vyrovnávání náklonů, změna světlé výšky apod.) a v neposlední řadě legislativou povolené vyšší zatížení nápravy u vzduchového opružení.

+6/0
12.4.2016 0:44

J74i55ř58í 17S53c50h70w72a23c32h 8518944818106

použití nových materiálů může znamenat návrat ke starým, již "opuštěným" konstrukčním řešením.....viz třeba elektromobily ;-)

+3/0
12.4.2016 10:16
Foto

M74a11t90ě75j 22V16o59z52d73e54k 3496780213

Máte pravdu, ale tady se nebavíme o kovovém lišťáku z nákladního vozu. To co použili je hodně hi-tech materiál a nejspíš pro to měli dobrý důvod.

+1/0
14.4.2016 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.