Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová krásná volva mají na zadní nápravě laminátové listové pero

Listová pera mezi osobáky téměř vyhynula. Výrobci s nimi zůstávají u nákladních aut, protože s nimi lze dosáhnout vyšší nosnosti. V automobilové produkci se ovšem občas objeví netradiční řešení. Laminátové pero uložené napříč měl americký sporťák už v osmdesátých letech. Nově na něm jedou prémiovky ze Švédska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i28ř65í 28D77v58o19ř39á44k 5115349410628

Dodávka Renault Master někdy začátkem století . Nějaká další " novinka " ?

+1/0
12.4.2016 20:55

J89a21n 49N48o65v25á57k 9405558214655

Ještě to chtělo vodorovné uložení tlumičů, a prostoru bude ještě více.

A podstatná věc, které mi na většině těhle moderních systémů chybí je nějaké možnost dorovnání konstantní světlé výšky auta při změně zatížení.

+3/0
12.4.2016 11:55

P30e92t82r 60Č17e96r88m28á25k 9668545679700

Udržovat konstantní světlou výšku dovede každej vzduchovej podvozek.

0/0
12.4.2016 14:59


J48a42n 94N52o98v32á83k 9695558274275

No právě - kdo ho dnes v osobích autech v cenové relaci do 1 mil korun dělá?

Jedině Citroen v C5 a ten s tím dle prohlášení vedení končí.

Jinak se to týká jen luxusních aut.

0/0
12.4.2016 16:16

P29e68t54r 30Č93e29r14m98á17k 9988965849740

C5 nemá vzduch ale hydrauliku. A od střední třídy výš je to běžná výbava, že se to nedostává do menších aut je prostě realita závislá od ceny té technologie.

0/0
12.4.2016 23:04

J58a32n 46K21r16p26e94c 5456523784982

nejedna se o pero ale o pruzinu. pero je neco uplne jineho.

+2/0
12.4.2016 9:32

J32i30ř15í 41S32c36h95w73a75c64h 8408484528676

Autor článku takové "detaily" řeší asi tak, jako ty gramatiku.....tj. kálí na ně...;-)

+1/0
12.4.2016 10:10

J34a94n 62K55r60p70e50c 5576293924752

a vy zase nevite co je gramatika, ale mate nutkavou potrebu hloupe kritizovat. kdyz uz tedy takovou potrebu mate, presvecte se ze mate alespon zakladni povedomi o tom, co kritizujete.

+1/−2
12.4.2016 10:25

J84i71ř63í 39S31c81h76w88a54c96h 8738234718756

Já vím co je gramatika.....

0/0
12.4.2016 10:33

J79a13n 33K19r20p27e82c 5926533814302

jsem rad ze jste si to sithl vygooglit, a neco k tematu byste tedy nemel?

0/−1
12.4.2016 10:36

J42i88ř90í 17S58c74h10w21a64c46h 8648414438546

Já nekritizoval tvou gramatiku, já jsem dokumentoval přístup autora článku k terminologii tvým přístupem k psanému projevu.....v tom jste totiž na tom úplně stejně. ;-)

0/0
12.4.2016 10:44

J82a63n 58K97r70p59e81c 5896783804662

ale nevim, jestli se to srovnani prave povedlo. protoze kritizujete muj pravopis a ne gramatiku, coz jsou dve naprosto rozdilne veci, vite?

+1/0
12.4.2016 13:36

J27i48ř19í 74S92c91h28w81a19c87h 8918844808946

OK, uznávám, že jsem slovo gramatika, použil nesprávně.;-)

0/0
12.4.2016 21:20

P32e72t11r 17Č38e24r70m88á63k 9378635349930

Tak volvo nebo premiovka? 8-o

0/−4
12.4.2016 8:08
Foto

M81a31t48ě52j 20V19o50z41d36e90k 3456710543

Lepší trolling Vás nenapadl pane Čermáku? Rv

0/−1
14.4.2016 22:47

P46e59t34r 65Č89e77r76m13á48k 9858795829500

Když je chyba hned v úvodu článku tak člověk zpozorní Rv

0/0
15.4.2016 23:34

T65o94m37á83š 81R21a67d96n45i59c 2703458814741

Volva krásná opravdu jsou, ale v článku není napsána ani zmínka o tom, proč to Volvo dělá. U velkého sedanu neřešíte 4,5kg... lepší komfort? menší náklony? nižší cena? menší zástavbová velikost? Proč to Volvo dělá?

+3/0
12.4.2016 8:05

L40e63o95š 81N65a44v83r77á21t63i97l 9463840565905

protoze kufr... na to leckterej pepa slysi;-D

0/0
12.4.2016 8:54

P43a44v67e69l 68Z52a54j13í51č19e34k 8134570116100

uvidi se az na okruhu co to prinasi :) pokud jen kufr tak je to akorat dobre pro vajickare

0/0
12.4.2016 8:59

K62a30r18e13l 46T48e52s14t23e47r 9667870831736

Je to výrazně praktičtější, co se konstrukce auta týče. Nejen, že to zabere míň místa a obsahuje míň konstrukčních prvků, ale ještě by to mělo (mohlo) mnohem líp odhlučnit nápravu.

Problém je (byl) v tom, že klasickým listovým pružinám nejde moc univezálně ladit charakteristiku tak, aby fungovala při hodně odlišných zařízeních. A kovové listovky dost mění chování v čase (kvůli změnám tření, ne únavě samotných listů). Čili pro hrubou práci fajn, pro komfort moc ne. Ale nějaký hi-tech kompozit to třeba zvládne, uvidíme.

+4/0
12.4.2016 9:16

J85i44ř35í 21S15c11h25w12a74c22h 8318844608536

úspora 4,5 kg na jedné součástce u takového sedanu se neřeší? Samozřejmě, že řeší. Před cca 20 lety začaly auta nabírat na hmotnosti. Posledních 5 let se snaží tu nadváhu "shodit". A to tak, že tu se ubere deset deka, tu dvacet deka, tu kilo a tu čtyři a půl..... jedině tak se dá dostat k celkové úspoře třeba 100 kilo....

+5/0
12.4.2016 9:29

T71o40m41á35š 76R20a10d76n38i81c 2203518904391

Dobře, to jsem napsal neobratně. Nebudete dělat kompromisní řešení z hlediska pohodlí nebo vlastností kvůli úspoře 4,5 kg na jedné nápravě. Zástavbová velikost mě napadla, ale nejsem autař, abych uměl posoudit rozdíl velikosti proti koncepci s vinutou pružinou.

0/0
12.4.2016 14:16

L53u32k12á64š 69Š39l65e73h97o91f51e98r 1833609545949

U současných vozů se vážně řeší každý gram váhy na jednotlivých součástkách. Úspora 4,5 kg je odlehčení jako hrom...

0/0
12.4.2016 16:06

T80o60m87á97š 42R82a16d40n21i72c 2723188164531

Neumím si představit konstruktéra, který by při stavění velkého sedanu měl k dispozici skvělé plnohodnotné odpružení a proti němu kompromisní řešení o 4,5 kg lehčí. Priority budou u jízdních vlastností a pohodlí (tím neimplikuju, že je to horší, jenom kdyby bylo)

0/0
12.4.2016 19:31

J11a62n 19P84r57o52c20h66á25z30k86a 5966422498827

"Krásná"? Podle koho? Nešlo by si toto subjektivní přídavné jméno odpustit?

0/−2
12.4.2016 7:32

R76o36m49a31n 42Š11e59s62t91á96k 5704269713533

U nákladních aut se u nich také upouští a dává se přednost vzduchovým měchům kvůli mnoha jejich výhodám, např. vyšší komfort, dopňkové funkce (vyrovnávání náklonů, změna světlé výšky apod.) a v neposlední řadě legislativou povolené vyšší zatížení nápravy u vzduchového opružení.

+6/0
12.4.2016 0:44

J96i65ř56í 67S54c89h88w89a98c12h 8118844238456

použití nových materiálů může znamenat návrat ke starým, již "opuštěným" konstrukčním řešením.....viz třeba elektromobily ;-)

+3/0
12.4.2016 10:16
Foto

M66a20t44ě49j 65V56o43z46d32e85k 3726520503

Máte pravdu, ale tady se nebavíme o kovovém lišťáku z nákladního vozu. To co použili je hodně hi-tech materiál a nejspíš pro to měli dobrý důvod.

+1/0
14.4.2016 22:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.