Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová krásná volva mají na zadní nápravě laminátové listové pero

Listová pera mezi osobáky téměř vyhynula. Výrobci s nimi zůstávají u nákladních aut, protože s nimi lze dosáhnout vyšší nosnosti. V automobilové produkci se ovšem občas objeví netradiční řešení. Laminátové pero uložené napříč měl americký sporťák už v osmdesátých letech. Nově na něm jedou prémiovky ze Švédska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J61i70ř27í 26D87v96o54ř70á11k 5445459610588

Dodávka Renault Master někdy začátkem století . Nějaká další " novinka " ?

+1/0
12.4.2016 20:55

J69a79n 89N85o50v21á59k 9835558954295

Ještě to chtělo vodorovné uložení tlumičů, a prostoru bude ještě více.

A podstatná věc, které mi na většině těhle moderních systémů chybí je nějaké možnost dorovnání konstantní světlé výšky auta při změně zatížení.

+3/0
12.4.2016 11:55

P67e16t76r 36Č40e83r50m81á58k 9368145749490

Udržovat konstantní světlou výšku dovede každej vzduchovej podvozek.

0/0
12.4.2016 14:59

J86a27n 76N55o55v45á70k 9485818104415

No právě - kdo ho dnes v osobích autech v cenové relaci do 1 mil korun dělá?

Jedině Citroen v C5 a ten s tím dle prohlášení vedení končí.

Jinak se to týká jen luxusních aut.

0/0
12.4.2016 16:16

P10e65t93r 65Č93e70r98m15á74k 9978585809290

C5 nemá vzduch ale hydrauliku. A od střední třídy výš je to běžná výbava, že se to nedostává do menších aut je prostě realita závislá od ceny té technologie.

0/0
12.4.2016 23:04

J28a40n 27K93r63p12e31c 5646143504982

nejedna se o pero ale o pruzinu. pero je neco uplne jineho.

+2/0
12.4.2016 9:32

J32i43ř14í 37S20c34h79w85a16c44h 8358744898836

Autor článku takové "detaily" řeší asi tak, jako ty gramatiku.....tj. kálí na ně...;-)

+1/0
12.4.2016 10:10

J86a86n 37K98r10p50e38c 5456563374252

a vy zase nevite co je gramatika, ale mate nutkavou potrebu hloupe kritizovat. kdyz uz tedy takovou potrebu mate, presvecte se ze mate alespon zakladni povedomi o tom, co kritizujete.

+1/−2
12.4.2016 10:25

J27i76ř84í 78S77c76h95w24a94c42h 8608664708936

Já vím co je gramatika.....

0/0
12.4.2016 10:33

J50a28n 72K74r83p92e64c 5376193754242

jsem rad ze jste si to sithl vygooglit, a neco k tematu byste tedy nemel?

0/−1
12.4.2016 10:36

J93i65ř13í 10S69c86h85w76a21c91h 8568934168376

Já nekritizoval tvou gramatiku, já jsem dokumentoval přístup autora článku k terminologii tvým přístupem k psanému projevu.....v tom jste totiž na tom úplně stejně. ;-)

0/0
12.4.2016 10:44

J67a38n 60K94r51p36e30c 5656143594322

ale nevim, jestli se to srovnani prave povedlo. protoze kritizujete muj pravopis a ne gramatiku, coz jsou dve naprosto rozdilne veci, vite?

+1/0
12.4.2016 13:36

J65i70ř71í 44S59c89h67w18a63c83h 8208914248346

OK, uznávám, že jsem slovo gramatika, použil nesprávně.;-)

0/0
12.4.2016 21:20

P55e73t89r 58Č11e92r33m65á46k 9258635149420

Tak volvo nebo premiovka? 8-o

0/−4
12.4.2016 8:08
Foto

M67a49t93ě37j 60V53o77z14d26e23k 3426610123

Lepší trolling Vás nenapadl pane Čermáku? Rv

0/−1
14.4.2016 22:47

P88e84t52r 53Č57e45r45m69á94k 9618405179130

Když je chyba hned v úvodu článku tak člověk zpozorní Rv

0/0
15.4.2016 23:34

T65o97m10á33š 55R79a55d57n98i68c 2693558594481

Volva krásná opravdu jsou, ale v článku není napsána ani zmínka o tom, proč to Volvo dělá. U velkého sedanu neřešíte 4,5kg... lepší komfort? menší náklony? nižší cena? menší zástavbová velikost? Proč to Volvo dělá?

+3/0
12.4.2016 8:05

L46e29o39š 59N57a96v98r14á47t22i91l 9673270675715

protoze kufr... na to leckterej pepa slysi;-D

0/0
12.4.2016 8:54

P71a86v62e30l 57Z86a78j14í91č67e61k 8154530886260

uvidi se az na okruhu co to prinasi :) pokud jen kufr tak je to akorat dobre pro vajickare

0/0
12.4.2016 8:59

K82a97r96e96l 98T49e65s12t82e19r 9137610591866

Je to výrazně praktičtější, co se konstrukce auta týče. Nejen, že to zabere míň místa a obsahuje míň konstrukčních prvků, ale ještě by to mělo (mohlo) mnohem líp odhlučnit nápravu.

Problém je (byl) v tom, že klasickým listovým pružinám nejde moc univezálně ladit charakteristiku tak, aby fungovala při hodně odlišných zařízeních. A kovové listovky dost mění chování v čase (kvůli změnám tření, ne únavě samotných listů). Čili pro hrubou práci fajn, pro komfort moc ne. Ale nějaký hi-tech kompozit to třeba zvládne, uvidíme.

+4/0
12.4.2016 9:16

J41i86ř62í 86S85c37h80w16a35c12h 8608664258476

úspora 4,5 kg na jedné součástce u takového sedanu se neřeší? Samozřejmě, že řeší. Před cca 20 lety začaly auta nabírat na hmotnosti. Posledních 5 let se snaží tu nadváhu "shodit". A to tak, že tu se ubere deset deka, tu dvacet deka, tu kilo a tu čtyři a půl..... jedině tak se dá dostat k celkové úspoře třeba 100 kilo....

+5/0
12.4.2016 9:29

T91o94m91á55š 24R31a39d93n70i29c 2683318154841

Dobře, to jsem napsal neobratně. Nebudete dělat kompromisní řešení z hlediska pohodlí nebo vlastností kvůli úspoře 4,5 kg na jedné nápravě. Zástavbová velikost mě napadla, ale nejsem autař, abych uměl posoudit rozdíl velikosti proti koncepci s vinutou pružinou.

0/0
12.4.2016 14:16

L79u20k53á35š 29Š26l59e79h97o28f67e60r 1453759715949

U současných vozů se vážně řeší každý gram váhy na jednotlivých součástkách. Úspora 4,5 kg je odlehčení jako hrom...

0/0
12.4.2016 16:06

T45o42m34á28š 19R86a27d57n46i38c 2573468264421

Neumím si představit konstruktéra, který by při stavění velkého sedanu měl k dispozici skvělé plnohodnotné odpružení a proti němu kompromisní řešení o 4,5 kg lehčí. Priority budou u jízdních vlastností a pohodlí (tím neimplikuju, že je to horší, jenom kdyby bylo)

0/0
12.4.2016 19:31

J28a63n 31P94r36o24c57h35á47z98k86a 5226962728867

"Krásná"? Podle koho? Nešlo by si toto subjektivní přídavné jméno odpustit?

0/−2
12.4.2016 7:32

R63o84m62a31n 74Š82e35s96t86á74k 5914929953873

U nákladních aut se u nich také upouští a dává se přednost vzduchovým měchům kvůli mnoha jejich výhodám, např. vyšší komfort, dopňkové funkce (vyrovnávání náklonů, změna světlé výšky apod.) a v neposlední řadě legislativou povolené vyšší zatížení nápravy u vzduchového opružení.

+6/0
12.4.2016 0:44

J89i68ř22í 62S64c98h13w39a50c49h 8578474208946

použití nových materiálů může znamenat návrat ke starým, již "opuštěným" konstrukčním řešením.....viz třeba elektromobily ;-)

+3/0
12.4.2016 10:16
Foto

M34a41t96ě89j 53V69o82z52d93e25k 3506580913

Máte pravdu, ale tady se nebavíme o kovovém lišťáku z nákladního vozu. To co použili je hodně hi-tech materiál a nejspíš pro to měli dobrý důvod.

+1/0
14.4.2016 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.