Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L12u77d65v59í95k 73G72a94j23d16o93š64í72k 2505743544442

Velmi hezké designerské cvičení. Jen co je pravda. R^

0/0
11.4.2016 22:43

L48u94d77v22í72k 62G37a68j82d47o72š73í28k 2865313694922

...takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub...

Jak by ne, když lepidlo drží dnes daleko líp. :-)

0/0
11.4.2016 22:42

T69o35m36á57š 26P44e48k 6576331915518

Skoro jako rychlošípácký vozítko do vody, o 75 jet později. To by bratrstvo kočičí pracky koukalo!

+1/0
10.4.2016 23:19

L67u44b24o82š 94B23ř54e70z16i52n38a 2242373890221

Jak to myjete? Já to dávám do čistírny.

Jak tohle myjete? Dávám to k truhláři.

+1/0
10.4.2016 12:22

P35e10t30r 93K28e72i93s78l79e49r 6271862322594

Přiznávám se, že se mi líbí a domnívám se, že by to byl doslova hřích takový krásný povrch barvit...

+1/0
10.4.2016 11:41

J38a63r49o70s85l10a47v 33P88o78r15t 7429607639505

Krásná práce se dřevem .

+3/0
10.4.2016 9:48

T40o20m97á66š 13B19u48r37a 4382726774

No to bych právě neřekl: stačí se podívat na slícování jednotlivých segmentů karoserie. Na japonskou preciznost poměrně odfláknutá práce.

0/0
10.4.2016 13:38
Foto

V73o64j43t43ě76c35h 32P20a77v87l88í52k 5514891744118

Nejsou těsně, protože je to celé rozebiratelné a zasesložitelné. Taky jsem se nad tím pozastavoval.

0/0
10.4.2016 17:35

T20o50m88á85š 21B40u38r48a 4382296304

Souhlas. Ovšem některé tyto segmenty, resp. jejich pozice působí "vaklavě", což degraduje jinak poměrně dobrý celkový estetický dojem z dílka.

0/0
10.4.2016 17:51

J28a50n 88P36e20k97a 5173363813

Velorex na čtyřech kolech .. hm.... tohle přirovnání fakt nesedí.

+1/0
10.4.2016 9:35

J89a55r12o78m20í49r 84K61r51á67l 4560759384179

Ale ten předek opravdu Velorex připomíná.

+2/0
10.4.2016 11:53
Foto

V37o85j49t85ě66c42h 36P93a14v57l15í13k 5694871614788

Škoda, že to není vodotěsné, člun je to pěkný. ;-)

(A to s tím, "nezašrouboval ani jeden šroub" platí jen pro vnější odnímatelný plášť - šroubů ve dřevě je jinak fotkách dost a dost, základní konstrukce vozu je lepená. Okuri Ari známe v češtině jakožto tradiční truhlářský spoj pod názvem "rybina".).

+6/0
10.4.2016 9:19

O53n43d62ř91e21j 63Š48r20á75m71e54k 3763960701719

Rybina nezní dost in

0/0
10.4.2016 13:19

S53t89a43n60i49s69l21a50v 92K55r95e51j53c72a17r 6797966103714

Nu ale, nic nového pod sluncem. Zkuste se zeptat majitele pravého veterána z období první republiky. A zjistíte, že dřevo v době před samonosnými karoseriemi bylo běžným stavebním materiálem žebřinových podvozkových rámů automobilů, včetně palubních desek.R^

+1/0
10.4.2016 9:17

L23i22b22o46r 94F73i47e39d20l93e87r 6589957439840

kolik to má hvězdiček při crash testech??:-P

+1/0
10.4.2016 9:14

M60a22r35t36i21n 18K42o92z68á45k 4254220949467

Jednu. Za to, že vás to nerozřeže, ale jen rozdrtí.

0/0
10.4.2016 13:00

P68e90t56r 76H35a56n59a 1404530479

Auto je asi záměrně k nepoužití (dojezd max. 16km), tak co na něm chtějí zkoumat? Zaprášenost v rohu muzea nebo stárnutí dřeva? Nějak mi uniká účel. Ovšem dát tomu moderní baterie a mít slušný dojezd díky malému, lehkému a opravdu pěknému a originálnímu elektromobilu, to už je jiná. Pak už se dá zkoumat opotřebení, výdrž dřevěných spojů atd.

+1/−1
10.4.2016 9:11

S86t12a40n11i55s15l96a98v 17K67r22e93j53c70a87r 6627806283534

A proč k nepoužití, naopak!! Zkuste si najít podobné výrobce jež s úspěchem vyrábějí dětské repliky běžných modelů s motory B+S!

0/0
10.4.2016 9:20
Foto

V10o79j60t51ě92c51h 13P40a81v69l85í35k 5304681874488

Účel je jasný: Je to jen a pouze výstavní kousek do muzea. Kdyby to mělo opravdu jezdit, bude dřevěná konstrukce vypadat úplně jinak.

0/0
10.4.2016 9:21

T18o77m41á46š 63B48u25r14a 4362346744

Asi je to opravdu pouze firemní "domácí úkol". Už třeba jenom ty sedačky nikoliv nepodobé záhořovu loži by příliš dlouhou jízdu asi neumožňovaly, leda snad tak nějakému flagelantovi.

0/0
10.4.2016 18:11

P46a85v87e72l 75J40e86ř52á66b36e60k 7471582524747

Výtah z technického průkazu:

2016 - barva světlé dřevo

2026 - barva zašedlé dřevo

2036 - barva starší dřevo

2046 - barva staré dřevo

2056 - barva staré dřevo s místním světlým dřevem po vybroušení prasklin

2066 - barva staré dřevo s kombinací zbarvení dřeva působením dřevokazných hub

2076 - barva ...

+1/−1
10.4.2016 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.