Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26u25d62v94í52k 44G25a47j80d10o45š11í50k 2225463304402

Velmi hezké designerské cvičení. Jen co je pravda. R^

0/0
11.4.2016 22:43

L56u64d14v15í16k 96G80a36j45d86o67š24í75k 2335723604432

...takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub...

Jak by ne, když lepidlo drží dnes daleko líp. :-)

0/0
11.4.2016 22:42

T71o84m57á55š 59P32e16k 6556391105958

Skoro jako rychlošípácký vozítko do vody, o 75 jet později. To by bratrstvo kočičí pracky koukalo!

+1/0
10.4.2016 23:19

L95u95b70o93š 69B38ř96e46z71i74n89a 2782743360381

Jak to myjete? Já to dávám do čistírny.

Jak tohle myjete? Dávám to k truhláři.

+1/0
10.4.2016 12:22

P68e91t74r 30K65e73i26s92l65e85r 6971342102344

Přiznávám se, že se mi líbí a domnívám se, že by to byl doslova hřích takový krásný povrch barvit...

+1/0
10.4.2016 11:41

J13a18r19o11s19l42a75v 58P70o77r13t 7579817809675

Krásná práce se dřevem .

+3/0
10.4.2016 9:48

T44o55m87á63š 84B12u49r81a 4232176404

No to bych právě neřekl: stačí se podívat na slícování jednotlivých segmentů karoserie. Na japonskou preciznost poměrně odfláknutá práce.

0/0
10.4.2016 13:38
Foto

V19o97j46t92ě44c34h 87P36a70v64l56í12k 5264651594648

Nejsou těsně, protože je to celé rozebiratelné a zasesložitelné. Taky jsem se nad tím pozastavoval.

0/0
10.4.2016 17:35

T43o91m48á96š 39B69u14r12a 4112946834

Souhlas. Ovšem některé tyto segmenty, resp. jejich pozice působí "vaklavě", což degraduje jinak poměrně dobrý celkový estetický dojem z dílka.

0/0
10.4.2016 17:51

J28a21n 95P77e10k13a 5723493413

Velorex na čtyřech kolech .. hm.... tohle přirovnání fakt nesedí.

+1/0
10.4.2016 9:35

J33a81r51o41m92í35r 77K51r77á94l 4320309924629

Ale ten předek opravdu Velorex připomíná.

+2/0
10.4.2016 11:53
Foto

V51o51j52t12ě37c18h 12P61a73v32l37í20k 5354671914178

Škoda, že to není vodotěsné, člun je to pěkný. ;-)

(A to s tím, "nezašrouboval ani jeden šroub" platí jen pro vnější odnímatelný plášť - šroubů ve dřevě je jinak fotkách dost a dost, základní konstrukce vozu je lepená. Okuri Ari známe v češtině jakožto tradiční truhlářský spoj pod názvem "rybina".).

+6/0
10.4.2016 9:19

O70n92d83ř18e33j 50Š65r69á55m60e73k 3813800181429

Rybina nezní dost in

0/0
10.4.2016 13:19

S41t76a68n93i49s91l10a20v 74K19r94e71j25c72a10r 6287176573934

Nu ale, nic nového pod sluncem. Zkuste se zeptat majitele pravého veterána z období první republiky. A zjistíte, že dřevo v době před samonosnými karoseriemi bylo běžným stavebním materiálem žebřinových podvozkových rámů automobilů, včetně palubních desek.R^

+1/0
10.4.2016 9:17

L86i98b79o36r 92F95i89e77d30l56e98r 6699297969620

kolik to má hvězdiček při crash testech??:-P

+1/0
10.4.2016 9:14

M43a69r43t66i80n 41K60o96z21á92k 4594490479617

Jednu. Za to, že vás to nerozřeže, ale jen rozdrtí.

0/0
10.4.2016 13:00

P96e66t86r 81H11a80n49a 1454850899

Auto je asi záměrně k nepoužití (dojezd max. 16km), tak co na něm chtějí zkoumat? Zaprášenost v rohu muzea nebo stárnutí dřeva? Nějak mi uniká účel. Ovšem dát tomu moderní baterie a mít slušný dojezd díky malému, lehkému a opravdu pěknému a originálnímu elektromobilu, to už je jiná. Pak už se dá zkoumat opotřebení, výdrž dřevěných spojů atd.

+1/−1
10.4.2016 9:11

S73t92a91n40i90s76l55a61v 12K80r15e29j85c55a60r 6817926483404

A proč k nepoužití, naopak!! Zkuste si najít podobné výrobce jež s úspěchem vyrábějí dětské repliky běžných modelů s motory B+S!

0/0
10.4.2016 9:20
Foto

V88o40j97t33ě90c47h 54P27a29v82l21í72k 5684751514368

Účel je jasný: Je to jen a pouze výstavní kousek do muzea. Kdyby to mělo opravdu jezdit, bude dřevěná konstrukce vypadat úplně jinak.

0/0
10.4.2016 9:21

T89o64m15á45š 19B22u54r29a 4602166464

Asi je to opravdu pouze firemní "domácí úkol". Už třeba jenom ty sedačky nikoliv nepodobé záhořovu loži by příliš dlouhou jízdu asi neumožňovaly, leda snad tak nějakému flagelantovi.

0/0
10.4.2016 18:11

P84a92v43e70l 91J18e46ř62á98b36e48k 7731202174647

Výtah z technického průkazu:

2016 - barva světlé dřevo

2026 - barva zašedlé dřevo

2036 - barva starší dřevo

2046 - barva staré dřevo

2056 - barva staré dřevo s místním světlým dřevem po vybroušení prasklin

2066 - barva staré dřevo s kombinací zbarvení dřeva působením dřevokazných hub

2076 - barva ...

+1/−1
10.4.2016 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.