Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64u96d87v61í65k 13G30a85j42d17o72š91í78k 2485793384762

Velmi hezké designerské cvičení. Jen co je pravda. R^

0/0
11.4.2016 22:43

L59u41d98v90í83k 19G29a41j61d23o56š85í19k 2525943344142

...takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub...

Jak by ne, když lepidlo drží dnes daleko líp. :-)

0/0
11.4.2016 22:42

T89o22m53á30š 45P20e38k 6886711315778

Skoro jako rychlošípácký vozítko do vody, o 75 jet později. To by bratrstvo kočičí pracky koukalo!

+1/0
10.4.2016 23:19


L79u21b58o80š 12B41ř48e39z59i59n80a 2872673290141

Jak to myjete? Já to dávám do čistírny.

Jak tohle myjete? Dávám to k truhláři.

+1/0
10.4.2016 12:22

P88e73t98r 33K63e77i67s73l58e67r 6841562232314

Přiznávám se, že se mi líbí a domnívám se, že by to byl doslova hřích takový krásný povrch barvit...

+1/0
10.4.2016 11:41

J69a11r21o87s51l61a49v 64P74o82r76t 7149647739535

Krásná práce se dřevem .

+3/0
10.4.2016 9:48

T18o33m84á10š 40B30u64r88a 1479666

No to bych právě neřekl: stačí se podívat na slícování jednotlivých segmentů karoserie. Na japonskou preciznost poměrně odfláknutá práce.

0/0
10.4.2016 13:38
Foto

V10o21j46t98ě23c27h 84P35a18v88l57í68k 5104261674648

Nejsou těsně, protože je to celé rozebiratelné a zasesložitelné. Taky jsem se nad tím pozastavoval.

0/0
10.4.2016 17:35

T34o97m26á56š 59B23u92r29a 1499436

Souhlas. Ovšem některé tyto segmenty, resp. jejich pozice působí "vaklavě", což degraduje jinak poměrně dobrý celkový estetický dojem z dílka.

0/0
10.4.2016 17:51

J98a55n 81P10e14k22a 5723303503

Velorex na čtyřech kolech .. hm.... tohle přirovnání fakt nesedí.

+1/0
10.4.2016 9:35

J49a13r64o61m65í90r 77K55r83á95l 4480339684419

Ale ten předek opravdu Velorex připomíná.

+2/0
10.4.2016 11:53
Foto

V75o95j65t72ě90c17h 86P28a26v59l78í27k 5384521184848

Škoda, že to není vodotěsné, člun je to pěkný. ;-)

(A to s tím, "nezašrouboval ani jeden šroub" platí jen pro vnější odnímatelný plášť - šroubů ve dřevě je jinak fotkách dost a dost, základní konstrukce vozu je lepená. Okuri Ari známe v češtině jakožto tradiční truhlářský spoj pod názvem "rybina".).

+6/0
10.4.2016 9:19

O45n95d79ř74e28j 60Š68r46á60m64e80k 3663180331119

Rybina nezní dost in

0/0
10.4.2016 13:19

S20t40a23n16i14s47l48a81v 22K63r31e85j15c81a47r 6617356473984

Nu ale, nic nového pod sluncem. Zkuste se zeptat majitele pravého veterána z období první republiky. A zjistíte, že dřevo v době před samonosnými karoseriemi bylo běžným stavebním materiálem žebřinových podvozkových rámů automobilů, včetně palubních desek.R^

+1/0
10.4.2016 9:17

L59i52b52o92r 23F24i36e29d22l35e36r 6299197929580

kolik to má hvězdiček při crash testech??:-P

+1/0
10.4.2016 9:14

M68a86r24t45i13n 46K95o23z67á20k 4954740639647

Jednu. Za to, že vás to nerozřeže, ale jen rozdrtí.

0/0
10.4.2016 13:00

P22e13t54r 29H18a72n57a 1664470109

Auto je asi záměrně k nepoužití (dojezd max. 16km), tak co na něm chtějí zkoumat? Zaprášenost v rohu muzea nebo stárnutí dřeva? Nějak mi uniká účel. Ovšem dát tomu moderní baterie a mít slušný dojezd díky malému, lehkému a opravdu pěknému a originálnímu elektromobilu, to už je jiná. Pak už se dá zkoumat opotřebení, výdrž dřevěných spojů atd.

+1/−1
10.4.2016 9:11

S90t77a28n36i56s84l44a22v 91K56r23e60j47c88a43r 6627626383844

A proč k nepoužití, naopak!! Zkuste si najít podobné výrobce jež s úspěchem vyrábějí dětské repliky běžných modelů s motory B+S!

0/0
10.4.2016 9:20
Foto

V81o27j48t71ě64c98h 32P81a10v10l29í10k 5114481244548

Účel je jasný: Je to jen a pouze výstavní kousek do muzea. Kdyby to mělo opravdu jezdit, bude dřevěná konstrukce vypadat úplně jinak.

0/0
10.4.2016 9:21

T35o27m69á66š 81B75u83r82a 1179506

Asi je to opravdu pouze firemní "domácí úkol". Už třeba jenom ty sedačky nikoliv nepodobé záhořovu loži by příliš dlouhou jízdu asi neumožňovaly, leda snad tak nějakému flagelantovi.

0/0
10.4.2016 18:11

P61a65v64e84l 55J20e28ř81á64b81e52k 7151632364347

Výtah z technického průkazu:

2016 - barva světlé dřevo

2026 - barva zašedlé dřevo

2036 - barva starší dřevo

2046 - barva staré dřevo

2056 - barva staré dřevo s místním světlým dřevem po vybroušení prasklin

2066 - barva staré dřevo s kombinací zbarvení dřeva působením dřevokazných hub

2076 - barva ...

+1/−1
10.4.2016 8:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.