Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Stroje pro opravdové chlapy

Traktory, kombajny a další zemědělské stroje jsou ohromující přehlídkou moderní techniky. Milionová monstra, do kterých se nastupuje po žebříku, fascinují rozměry i složitostí techniky. Prohlédněte si ty nejmodernější stroje, které se představily na veletrhu zemědělské techniky v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F85i35l98i41p 35M63u69c51a96l11a 8980363969

být tam já, tak tu čubu seřvu že mi brání ve výhledu na traktor ;-D

+2/−1
17.4.2016 17:38

J50a75r21o28m40í93r 53K24r43á55l 4930979864759

Vzhled zajímavý, ale zemědělce zajímá spíše to, kolik uveze a hlavně, zda se dá opravit i na poli. Proto si ty staré a "nedesignové" hýčkají. A jestli má "pohled" čerta, nebo anděla je jim šumafuk. Spíše jim vadí, že je o to dražší.

+2/0
17.4.2016 7:49

P16e78t20r 66N95o66v79ý 8102586177128

No, krasné obrázky a pěkná technika. Ale u té fotky s náklaďákem a textem o dotacích se mi nevím proč zvednul žaludek a musel jsem to zavřít :)

0/0
17.4.2016 6:57

M36a19r69e83k 85K29o50š82n20á92ř 7611131174235

ta zaclánějící modelka také pěkně ladí s tím traktorem za ní, rovněž má potřebné přední protizávaží

+2/0
17.4.2016 6:55

P11a92v94e40l 41J10e54ř58á57b90e41k 7401142424567

Zetor měl polopásy (na zadním kole s přídavným kolem pro pás pod motorem) na svých traktorech v polovině šedesátých let min století.

Potom se na vše zapomnělo, maximálně se používaly dvoumontáže.

Faktem ale je, že od té doby výrazně pokročila technologie při výrobě gumových pásů, Takže můžeme očekávat s ohledem na potřebu zlepšení vsakování srážkových vod do půdy, na polích častěji pásové traktory.

0/0
17.4.2016 1:12

L95u90m67í18r 91V30i34t68h37a 2237147216862

Obrázky 41 a 42: Ano, je pravda, že kombajn se správně nazývá "sklízecí mlátička", ale na obrázku je ve skutečnosti sklízecí řezačka... A také je pravda, že u těchto strojů je požadavek na ekonomiku provozu a spolehlivost, ale odkdy je výkon na hranici 1100 koňských sil "nevysoký"? I "low-endové" řezačky dnes disponůjí výkonem okolo 500 koní. To mi přijde docela dost.

+3/0
16.4.2016 17:56

J93i23n12d70ř96i65c13h 70Š48k68o58p62e52k 4785281380535

tak když si člověk uvědomí, čím vším musí motor otáčet (u kombajnu, řezačky), tak těch koní zas tolik není

0/0
16.4.2016 18:47

J81a86k93u85b 29Š34a52f21a86n88d41a 7655807351301

Co se pásů týče... Nevíte, jaký mají ty do trojúhelníku výhody? Výše podvozku? Že ten kombajn Claas má obyčejné pásy...

0/0
16.4.2016 17:49

L23u60m45í54r 29V44i74t11h70a 2177377426152

Ty trojúhelníky mají tu výhodu, že je lze bez složitých úprav namontovat na hnací hřídele kol. Jinými slovy - lze je sundat a traktor osadit běžnými koly. A nepodstatné je i to, že odlitek převodové skříně je shodný, čili výroba i údržba je efektivnější.

+4/0
16.4.2016 18:01

K65a22r11e94l 25T55e36s20t34e67r 9687690901836

Montáž na standardní osy kol. Po silnici na kolech, na poli po pásech.

0/−1
16.4.2016 18:49

J17i33n46d88ř22i47c45h 12Š16k34o98p93e77k 4795251850575

no pásy jsou gumové, pochybuji, že na přejezd mají kola a na poli to pokaždé přendavají

+1/0
16.4.2016 19:03

S86t28a86n98i84s92l25a20v 54K25r94e54j90c75a63r 6447366503634

Ano ale jak se ukazalo na D11 tak není chlap jako chlapec! A ty slečny na fotkách mají aspoň řidičák skupiny T nebo je to součást povinné lékárničky těchto krasavců??

+1/0
16.4.2016 15:59

M81i93c88h96a13l 58P87o12h11o46ř74e20l33s76k79ý 1506810905985

škoda to zbít na poli , na č26 by se pár zajíců určitě nechalo sbalit

+1/−1
16.4.2016 14:14

M24i17c36h43a96l 51P89o20h40o70ř63e66l36s25k43ý 1916670895255

........rozbít.........

0/0
16.4.2016 14:16

J38i20ř81í 90K78o45c44u90r28e73k 6505924715458

Opravdu je to Tatra 6x6? Já teda vidím 8x8, vzadu dvojmontáž.

0/0
16.4.2016 13:32

D21a43v37i47d 95K46r16e91j27č27í 9472430196584

Je tam víc zavádějících popisků, ale přehlédnout nápravu, to není jen tak.

+2/0
16.4.2016 15:44

S76t41a18n89i34s53l79a26v 33K38r89e98j16c33a25r 6697476973284

Možná ty přespysky psaly ty slečny !!

+3/0
16.4.2016 16:01

J55i92n87d94ř94i30c82h 32Š21k92o44p56e68k 4855661590205

to ne, ty umí počítat a moc dobře

+1/0
16.4.2016 18:46

J83o25z49e90f 28S87t14e46b47i89l23a 3905317785287

Hezké a zajímavé stroje.

Ale postačí jedno vypadle čidlo, a nikdo s tím nehne;-)

Hydraulika v takovém dobečkovi je vysoce efektivní, ale náhradní díly jsou na objednání od 2 do 4 týdnů;-)

+1/−1
16.4.2016 12:52

D29a87v25i70d 80K45r86e17j11č41í 9862810756694

Nevím teda jak co a jak od koho, ale spousta výrobců má skladem obrovské množství náhradních dílů. Třeba z Krone přímo z Německa chodí náhradní díly do druhého dne.

+1/−2
16.4.2016 15:35

S14t41a55n23i40s54l97a17v 98K67r88e50j56c14a17r 6907116413744

Ale farmář musí být solventní a s bankovní pohodou.

0/0
16.4.2016 16:06

D24a67v52i25d 85K23r32e75j23č17í 9142460216444

Levný to není, ale pokud má třeba nasmlouvanou práci na ten stroj, tak si to rád objedná.

+2/0
16.4.2016 17:10

P42e15t44r 10N59o76v80ý 8202296307368

Farmáři žijí v Austrálii. U nás jsou odjakživa zemědělci (komě doby, kdy byli jezeďáci).

+2/−1
17.4.2016 7:01

J29a33r41o78m25í10r 98K21r66á17l 4260879554429

Ale to je Vám prd platné, když potřebujete orat. Zetor se dal většinou opravit na poli se základním nářadím.

+1/0
17.4.2016 7:54

D89a64v40i89d 13K62r55e54j17č51í 9692170416334

Ovšem efektivita je úplně jinde.

0/0
17.4.2016 18:58

J63a94k47u26b 94Š61a80f52a60n23d17a 7915787131271

Nesmysl. Kombajn, u kterého se čeká na ND 2-4 týdny by si nikdo nekoupil. Než by přišel tak je po žních...

+4/0
16.4.2016 17:44

A54n59d11r20e94j 46M89a17s66a73r81y22k 9810703716830

ocenil by som pri fotkach tych specialnych strojov aspon popis na co sa pouzivaju a nie ze to je z vystavy z brna....

0/0
16.4.2016 11:44

V75l48a57d71i69m10í91r 93V60á46v13r27a 9817214837528

Jo, taky bych čekal trochu lepší popisky. Jenže je asi jednodušší to nacvakat do foťáku a ne něco k tomu ještě zjišťovat. :-)

0/0
16.4.2016 12:06

S36t62a90n67i96s45l86a69v 56K38r73e44j82c78a20r 6797756463684

Ale farmář není kamionák. A farmáři ví a znají co na co mohou použít.

+1/0
16.4.2016 16:04

Z43d16e42n26ě61k 64D50u72b90e28c18k94ý 3817304540588

Ta modelka před Zetorem zaclání hezky. :-)

+1/0
16.4.2016 10:00

J89i13n74d48ř88i78c10h 43Š94k65o19p24e50k 4655371790235

zjistila totiž, že traktor stojí více než osobák

+2/0
16.4.2016 12:16

P76e76t19r 19B11á36č27a 8335536675615

Za mlada jsem touzil jezdit s kombajnem a tyhle stroje se mi libi do ted, ale nastesti profese me uz pustila, zemedelce bych delat nechtel uz :-)

+2/0
16.4.2016 9:36

J61i55ř52í 88J33u88ř16i15c37a 2568883431

To já také ne, ale s kombajny z této výstavy bych jezdil rád. :-)

+3/0
16.4.2016 9:43

S72t47a60n51i50s10l16a62v 48K93r27e15j20c44a57r 6637856513934

Drahá sranda ve vašem případě bez užitku. A každý statkář-farmář majitel této techniky se dokáže na průserech a neodborném zacházení podřízených zaměstnanců i finančně pojistit. A je to v pořádku, nežijeme v socialistickém ráji kdy všechno bylo všech!!

0/0
17.4.2016 8:39

J30a26k48u87b 51Š75a85f34a43n60d10a 7325337431131

No občas když se tak zadívám na pole bych do toho traktoru nebo kombajnu sedl. Prostě vypustit, jen si tak jezdit po poli sem a tam... Ale dělat to celý život asi neeee.

+1/−1
16.4.2016 17:45

P71a58v58e84l 27J26e90ř29á66b43e49k 7421542744347

Naopak. Rád bych se tam vrátil.

Jedno jestli do lesa či na pole.

Tolik srandy za volantem co jsem si prožil při pracích v lese či v zemědělství nikdy na silnici už nezažiji. Vyblbnul jsem se v terénu, naučil jezdit s hroznými křápy, ale také jsem si naučil vedle řízení, sledovat další přidané stroje a ještě ožralého závozníka. Kdo nejezdil, tak si asi nepředstaví tu skutečnost, že při četné práci na poli jezdíte hodiny prakticky na centimetry. A ten stroj musíte udržet, abyste třeba sekali na plnou lištu, vláčeli s minimem překryvu apod. Za den každý zbytečně nepokrytý a nebo navíc překrytý decimetr se nasčítá do celkem slušné ztráty ve výkonu - tedy mzdě.

Nikdy - než jsem si sedl za traktor, bych nevěřil, kolik práce má jeho obsluha při orbě, vláčení, setí a další činnosti. Nebo když se strojově sázely stromky na paseky v lesích. Fakt jsem se nenudil.

Nuda byla potom na silnicích. Než jsem si zvykl na jednotvárnost silničního provozu, tak jsem za volantem skoro usínal.

Každému, koho skutečně baví si s technikou na kolech hrát, bych pár let práce se zemědělskou či lesnickou technikou přál.

0/0
17.4.2016 1:01
Foto

J30a62n 42Z36á72h94r84a94d83n65í26k 1651553620255

KRÁSA !!R^R^R^

+2/0
16.4.2016 8:32

E69v83z11e48n 85S97o78u68k34u13p 1117584146478

Krásné stroje..... Jen tak mít k dispozici několik stovek milionů.....

+1/0
16.4.2016 7:21

J19i31ř20í 10J23u96ř66i95c60a 2478283761

Piš barde, střádej......

+3/0
16.4.2016 9:43

M73i92l68a60n 70L37i14n96h58a48r93t 8684766557616

No...nevím který papaláš to cintal, jak je potřeba navrátiti krajině její původní tvář...Meze,remízky, monolité lány nahradíme různorodými atd. Ta dnešní parta stav JZD z padesátých let potřebuje ještě více. Kde jinde by se asi takováhle monstra uplatnila? Takže vzhůru za dotacemi a Země ? Tak ta nám je úplně ukradená ! :-/

+4/−9
16.4.2016 6:58

M37a39r35t23i89n 46K84r62á54t26k52ý 3576954285184

co to meleš?

+9/−2
16.4.2016 7:41

J45a81n 70B21a14r20t17á63č74e95k 6615555970259

Pán tím chtěl říct, že tyto stroje jsou efektivní na lánech alá JZD oproti jeden čas prosazovanému obnovení remízků a obnovení mezí, kdy by různými manipulacemi a přejezdy ztratili efektivitou na významu a že se k půdě nechováme lépe než JZĎáci.

+2/0
16.4.2016 11:42

J62i43n53d61ř69i36c70h 47Š57k80o91p20e48k 4525181230415

ve srovná se dobou minulou se k půdě chováme hůř. Důvod je jasný - specializace. Dříve měla JZD rostlinnou i živočišnou produkci, tak se plodiny střídaly, byly statková hnojiva atd. Teď jsou podniky co jedou třeba jen rostlinou, tzn. organická hnojiva nula, střídání minimální

+2/0
16.4.2016 12:15

J85i87ř22í 65K32o56c71u45r53e73k 6635384605438

Je otázka, co zhutní pole víc? 2tunový Zetor, který po něm jezdí 3 dny v kuse nebo 5tunový, který má za 6 hodin hotovo? U konsolidace zeminy hraje také velkou roli, jak dlouho tlak působí.

+1/0
16.4.2016 13:51

V48l68a10d21a 71S89i87m68o56n70i87k 3109783113655

Zajímavé ovšem je, že odpor půdy pořád roste, neklesá .. takže i nové stroje půdu devastují.

+1/−2
16.4.2016 16:02

P67a97v50e43l 20J72e42ř42á91b15e70k 7181172944717

Půdu víc devastuje nedostatek humusu a agrochemie.

Pokud dnes silný traktor na jednu operaci udělá střední orbu, vše urovná a ještě se zavláčením zaseje, tak se lecos ušetří.

A je potřeba ještě počítat s tím, že těžké stroje mají poměrně široké pneumatiky, takže ten tlak na půdu může být menší než u zdánlivě lehké techniky na úzkých kolech.

+1/0
17.4.2016 1:07

P42e85t23r 42N32o19v37ý 8792276347728

Pánové jste vedle. Problém je, že pro současné plodiny a se současným stavem hnojení není třeba orat do hloubky. Oře se jen malá vrstva. A kromě toho již zmíněné rozorané meze. Ale co, radši postavíme v CHKO Křivoklátsko kaskádu přehrad na Berounce, no ne?

0/0
17.4.2016 7:07

S39t27a34n64i53s54l16a76v 54K33r30e28j86c11a15r 6757946503624

Ano, příklady boje techniky s přírodními podmínkami jsou na YouTube v hojném počtu a nejen z ČR ale i zahraničí. A mnohdy nejde o to zda se jedná o 2tuny nebo 5tun, ale jaký Tčkař sedí za volantem. A ty 5tuny mohou mít dvoj i troj montáže a jsou na tom podobně jako Zetor s jednou!!

0/0
16.4.2016 16:56

J82i91n95d24ř83i73c67h 55Š90k38o86p80e25k 4705801550175

jenže ten dvoutunový zetor nebude jezdit vícekrát po stejném místě, takže půdu zhutní méně (i když bude pracovat delší dobu)

0/0
16.4.2016 18:42

S76t48a59n63i40s61l71a51v 23R98o22s37e55c24k85ý 9275449411759

Je celkem sranda , potkat takového drobečka v protisměru na okresce.

+3/0
16.4.2016 6:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.