Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Stroje pro opravdové chlapy

Traktory, kombajny a další zemědělské stroje jsou ohromující přehlídkou moderní techniky. Milionová monstra, do kterých se nastupuje po žebříku, fascinují rozměry i složitostí techniky. Prohlédněte si ty nejmodernější stroje, které se představily na veletrhu zemědělské techniky v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F33i53l61i30p 33M13u89c12a75l80a 8750673679

být tam já, tak tu čubu seřvu že mi brání ve výhledu na traktor ;-D

+2/−1
17.4.2016 17:38

J78a42r87o45m85í70r 69K74r68á47l 4210419974949

Vzhled zajímavý, ale zemědělce zajímá spíše to, kolik uveze a hlavně, zda se dá opravit i na poli. Proto si ty staré a "nedesignové" hýčkají. A jestli má "pohled" čerta, nebo anděla je jim šumafuk. Spíše jim vadí, že je o to dražší.

+2/0
17.4.2016 7:49

P35e12t95r 79N37o41v95ý 8212666637228

No, krasné obrázky a pěkná technika. Ale u té fotky s náklaďákem a textem o dotacích se mi nevím proč zvednul žaludek a musel jsem to zavřít :)

0/0
17.4.2016 6:57


M58a12r46e48k 94K97o71š96n64á79ř 7361381974445

ta zaclánějící modelka také pěkně ladí s tím traktorem za ní, rovněž má potřebné přední protizávaží

+2/0
17.4.2016 6:55

P50a75v22e63l 16J49e87ř35á17b63e10k 7791102474367

Zetor měl polopásy (na zadním kole s přídavným kolem pro pás pod motorem) na svých traktorech v polovině šedesátých let min století.

Potom se na vše zapomnělo, maximálně se používaly dvoumontáže.

Faktem ale je, že od té doby výrazně pokročila technologie při výrobě gumových pásů, Takže můžeme očekávat s ohledem na potřebu zlepšení vsakování srážkových vod do půdy, na polích častěji pásové traktory.

0/0
17.4.2016 1:12

L70u66m74í33r 33V37i68t33h35a 2727487486432

Obrázky 41 a 42: Ano, je pravda, že kombajn se správně nazývá "sklízecí mlátička", ale na obrázku je ve skutečnosti sklízecí řezačka... A také je pravda, že u těchto strojů je požadavek na ekonomiku provozu a spolehlivost, ale odkdy je výkon na hranici 1100 koňských sil "nevysoký"? I "low-endové" řezačky dnes disponůjí výkonem okolo 500 koní. To mi přijde docela dost.

+3/0
16.4.2016 17:56

J42i24n98d72ř96i45c85h 65Š82k56o60p23e33k 4325931820485

tak když si člověk uvědomí, čím vším musí motor otáčet (u kombajnu, řezačky), tak těch koní zas tolik není

0/0
16.4.2016 18:47

J25a96k33u70b 92Š23a60f15a74n16d81a 7525867901661

Co se pásů týče... Nevíte, jaký mají ty do trojúhelníku výhody? Výše podvozku? Že ten kombajn Claas má obyčejné pásy...

0/0
16.4.2016 17:49

L10u54m91í92r 63V36i81t64h61a 2707867196242

Ty trojúhelníky mají tu výhodu, že je lze bez složitých úprav namontovat na hnací hřídele kol. Jinými slovy - lze je sundat a traktor osadit běžnými koly. A nepodstatné je i to, že odlitek převodové skříně je shodný, čili výroba i údržba je efektivnější.

+4/0
16.4.2016 18:01

K19a10r15e73l 49T85e57s51t25e72r 9497110481676

Montáž na standardní osy kol. Po silnici na kolech, na poli po pásech.

0/−1
16.4.2016 18:49

J32i38n14d22ř95i65c92h 22Š78k39o11p29e22k 4425411710105

no pásy jsou gumové, pochybuji, že na přejezd mají kola a na poli to pokaždé přendavají

+1/0
16.4.2016 19:03

S15t13a45n94i73s11l17a12v 10K43r24e84j80c52a90r 6257676593354

Ano ale jak se ukazalo na D11 tak není chlap jako chlapec! A ty slečny na fotkách mají aspoň řidičák skupiny T nebo je to součást povinné lékárničky těchto krasavců??

+1/0
16.4.2016 15:59

M53i30c95h31a74l 72P30o73h24o20ř53e71l43s96k12ý 1716570375955

škoda to zbít na poli , na č26 by se pár zajíců určitě nechalo sbalit

+1/−1
16.4.2016 14:14

M94i32c78h37a96l 86P19o14h53o82ř16e24l52s23k59ý 1246970525365

........rozbít.........

0/0
16.4.2016 14:16

J44i81ř36í 29K14o40c18u19r93e22k 6955124965608

Opravdu je to Tatra 6x6? Já teda vidím 8x8, vzadu dvojmontáž.

0/0
16.4.2016 13:32

D47a95v30i51d 68K34r87e63j26č29í 9402140396294

Je tam víc zavádějících popisků, ale přehlédnout nápravu, to není jen tak.

+2/0
16.4.2016 15:44

S29t46a87n72i14s11l61a37v 67K13r73e96j87c77a24r 6917576803184

Možná ty přespysky psaly ty slečny !!

+3/0
16.4.2016 16:01

J63i14n27d39ř71i39c28h 47Š79k65o16p87e10k 4115881880575

to ne, ty umí počítat a moc dobře

+1/0
16.4.2016 18:46

J33o32z96e95f 97S20t37e27b77i71l45a 3205487345717

Hezké a zajímavé stroje.

Ale postačí jedno vypadle čidlo, a nikdo s tím nehne;-)

Hydraulika v takovém dobečkovi je vysoce efektivní, ale náhradní díly jsou na objednání od 2 do 4 týdnů;-)

+1/−1
16.4.2016 12:52

D59a94v74i25d 12K17r25e42j85č62í 9812700616244

Nevím teda jak co a jak od koho, ale spousta výrobců má skladem obrovské množství náhradních dílů. Třeba z Krone přímo z Německa chodí náhradní díly do druhého dne.

+1/−2
16.4.2016 15:35

S72t94a98n87i66s67l35a82v 21K64r93e89j21c93a67r 6817376403414

Ale farmář musí být solventní a s bankovní pohodou.

0/0
16.4.2016 16:06

D44a37v14i35d 72K86r50e18j88č20í 9422260486744

Levný to není, ale pokud má třeba nasmlouvanou práci na ten stroj, tak si to rád objedná.

+2/0
16.4.2016 17:10

P12e14t75r 46N31o81v65ý 8452766837208

Farmáři žijí v Austrálii. U nás jsou odjakživa zemědělci (komě doby, kdy byli jezeďáci).

+2/−1
17.4.2016 7:01

J30a21r94o30m74í13r 35K50r39á26l 4860689694359

Ale to je Vám prd platné, když potřebujete orat. Zetor se dal většinou opravit na poli se základním nářadím.

+1/0
17.4.2016 7:54

D11a25v58i46d 71K77r48e54j24č19í 9882910456164

Ovšem efektivita je úplně jinde.

0/0
17.4.2016 18:58

J57a74k97u60b 30Š25a52f74a54n86d23a 7165177751191

Nesmysl. Kombajn, u kterého se čeká na ND 2-4 týdny by si nikdo nekoupil. Než by přišel tak je po žních...

+4/0
16.4.2016 17:44

A58n25d45r15e21j 29M66a17s98a14r15y71k 9750963856400

ocenil by som pri fotkach tych specialnych strojov aspon popis na co sa pouzivaju a nie ze to je z vystavy z brna....

0/0
16.4.2016 11:44

V81l67a29d91i63m28í35r 47V54á82v35r69a 9707324647708

Jo, taky bych čekal trochu lepší popisky. Jenže je asi jednodušší to nacvakat do foťáku a ne něco k tomu ještě zjišťovat. :-)

0/0
16.4.2016 12:06

S71t45a65n92i53s85l33a85v 90K67r97e56j25c53a75r 6777686563414

Ale farmář není kamionák. A farmáři ví a znají co na co mohou použít.

+1/0
16.4.2016 16:04

Z48d87e82n54ě40k 89D97u60b37e93c95k45ý 3767484430988

Ta modelka před Zetorem zaclání hezky. :-)

+1/0
16.4.2016 10:00

J39i40n91d86ř95i43c43h 10Š95k29o77p32e11k 4165571110245

zjistila totiž, že traktor stojí více než osobák

+2/0
16.4.2016 12:16

P89e26t82r 88B90á35č13a 8555346945915

Za mlada jsem touzil jezdit s kombajnem a tyhle stroje se mi libi do ted, ale nastesti profese me uz pustila, zemedelce bych delat nechtel uz :-)

+2/0
16.4.2016 9:36

J94i31ř31í 17J80u53ř46i46c75a 2688443141

To já také ne, ale s kombajny z této výstavy bych jezdil rád. :-)

+3/0
16.4.2016 9:43

S54t81a57n20i21s74l59a31v 45K93r30e85j31c60a19r 6487156883414

Drahá sranda ve vašem případě bez užitku. A každý statkář-farmář majitel této techniky se dokáže na průserech a neodborném zacházení podřízených zaměstnanců i finančně pojistit. A je to v pořádku, nežijeme v socialistickém ráji kdy všechno bylo všech!!

0/0
17.4.2016 8:39

J70a47k50u15b 74Š97a70f50a56n69d20a 7345547551221

No občas když se tak zadívám na pole bych do toho traktoru nebo kombajnu sedl. Prostě vypustit, jen si tak jezdit po poli sem a tam... Ale dělat to celý život asi neeee.

+1/−1
16.4.2016 17:45

P37a16v42e24l 90J79e74ř73á55b10e10k 7441852294447

Naopak. Rád bych se tam vrátil.

Jedno jestli do lesa či na pole.

Tolik srandy za volantem co jsem si prožil při pracích v lese či v zemědělství nikdy na silnici už nezažiji. Vyblbnul jsem se v terénu, naučil jezdit s hroznými křápy, ale také jsem si naučil vedle řízení, sledovat další přidané stroje a ještě ožralého závozníka. Kdo nejezdil, tak si asi nepředstaví tu skutečnost, že při četné práci na poli jezdíte hodiny prakticky na centimetry. A ten stroj musíte udržet, abyste třeba sekali na plnou lištu, vláčeli s minimem překryvu apod. Za den každý zbytečně nepokrytý a nebo navíc překrytý decimetr se nasčítá do celkem slušné ztráty ve výkonu - tedy mzdě.

Nikdy - než jsem si sedl za traktor, bych nevěřil, kolik práce má jeho obsluha při orbě, vláčení, setí a další činnosti. Nebo když se strojově sázely stromky na paseky v lesích. Fakt jsem se nenudil.

Nuda byla potom na silnicích. Než jsem si zvykl na jednotvárnost silničního provozu, tak jsem za volantem skoro usínal.

Každému, koho skutečně baví si s technikou na kolech hrát, bych pár let práce se zemědělskou či lesnickou technikou přál.

0/0
17.4.2016 1:01
Foto

J96a41n 85Z37á72h65r13a76d82n22í50k 1341133610355

KRÁSA !!R^R^R^

+2/0
16.4.2016 8:32

E69v75z40e19n 32S13o16u90k96u60p 1957734946148

Krásné stroje..... Jen tak mít k dispozici několik stovek milionů.....

+1/0
16.4.2016 7:21

J73i63ř83í 30J22u71ř78i47c26a 2818563341

Piš barde, střádej......

+3/0
16.4.2016 9:43

M38i58l11a50n 55L70i21n29h40a34r13t 8764966407906

No...nevím který papaláš to cintal, jak je potřeba navrátiti krajině její původní tvář...Meze,remízky, monolité lány nahradíme různorodými atd. Ta dnešní parta stav JZD z padesátých let potřebuje ještě více. Kde jinde by se asi takováhle monstra uplatnila? Takže vzhůru za dotacemi a Země ? Tak ta nám je úplně ukradená ! :-/

+4/−9
16.4.2016 6:58

M49a88r76t75i90n 17K72r19á58t65k13ý 3896884565314

co to meleš?

+9/−2
16.4.2016 7:41

J58a57n 61B97a73r56t88á56č15e35k 6615745720489

Pán tím chtěl říct, že tyto stroje jsou efektivní na lánech alá JZD oproti jeden čas prosazovanému obnovení remízků a obnovení mezí, kdy by různými manipulacemi a přejezdy ztratili efektivitou na významu a že se k půdě nechováme lépe než JZĎáci.

+2/0
16.4.2016 11:42

J59i17n33d80ř80i38c58h 49Š16k65o26p65e49k 4525841510795

ve srovná se dobou minulou se k půdě chováme hůř. Důvod je jasný - specializace. Dříve měla JZD rostlinnou i živočišnou produkci, tak se plodiny střídaly, byly statková hnojiva atd. Teď jsou podniky co jedou třeba jen rostlinou, tzn. organická hnojiva nula, střídání minimální

+2/0
16.4.2016 12:15

J32i72ř19í 75K55o24c98u65r43e60k 6425704505388

Je otázka, co zhutní pole víc? 2tunový Zetor, který po něm jezdí 3 dny v kuse nebo 5tunový, který má za 6 hodin hotovo? U konsolidace zeminy hraje také velkou roli, jak dlouho tlak působí.

+1/0
16.4.2016 13:51

V41l98a69d98a 57S78i19m18o27n71i18k 3519953803185

Zajímavé ovšem je, že odpor půdy pořád roste, neklesá .. takže i nové stroje půdu devastují.

+1/−2
16.4.2016 16:02

P16a46v70e62l 54J39e12ř62á72b13e91k 7341242464767

Půdu víc devastuje nedostatek humusu a agrochemie.

Pokud dnes silný traktor na jednu operaci udělá střední orbu, vše urovná a ještě se zavláčením zaseje, tak se lecos ušetří.

A je potřeba ještě počítat s tím, že těžké stroje mají poměrně široké pneumatiky, takže ten tlak na půdu může být menší než u zdánlivě lehké techniky na úzkých kolech.

+1/0
17.4.2016 1:07

P26e78t64r 36N84o65v78ý 8532366727708

Pánové jste vedle. Problém je, že pro současné plodiny a se současným stavem hnojení není třeba orat do hloubky. Oře se jen malá vrstva. A kromě toho již zmíněné rozorané meze. Ale co, radši postavíme v CHKO Křivoklátsko kaskádu přehrad na Berounce, no ne?

0/0
17.4.2016 7:07

S23t54a46n66i14s28l27a57v 37K24r70e18j95c97a39r 6467966943654

Ano, příklady boje techniky s přírodními podmínkami jsou na YouTube v hojném počtu a nejen z ČR ale i zahraničí. A mnohdy nejde o to zda se jedná o 2tuny nebo 5tun, ale jaký Tčkař sedí za volantem. A ty 5tuny mohou mít dvoj i troj montáže a jsou na tom podobně jako Zetor s jednou!!

0/0
16.4.2016 16:56

J54i93n71d49ř55i39c85h 68Š95k52o37p91e44k 4895821260565

jenže ten dvoutunový zetor nebude jezdit vícekrát po stejném místě, takže půdu zhutní méně (i když bude pracovat delší dobu)

0/0
16.4.2016 18:42

S26t15a98n73i16s66l19a62v 54R69o68s37e54c29k81ý 9575709271769

Je celkem sranda , potkat takového drobečka v protisměru na okresce.

+3/0
16.4.2016 6:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.