Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Stroje pro opravdové chlapy

Traktory, kombajny a další zemědělské stroje jsou ohromující přehlídkou moderní techniky. Milionová monstra, do kterých se nastupuje po žebříku, fascinují rozměry i složitostí techniky. Prohlédněte si ty nejmodernější stroje, které se představily na veletrhu zemědělské techniky v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F61i28l96i40p 45M22u64c38a34l40a 8300253149

být tam já, tak tu čubu seřvu že mi brání ve výhledu na traktor ;-D

+2/−1
17.4.2016 17:38

J87a40r67o76m38í26r 67K49r16á63l 4690899734599

Vzhled zajímavý, ale zemědělce zajímá spíše to, kolik uveze a hlavně, zda se dá opravit i na poli. Proto si ty staré a "nedesignové" hýčkají. A jestli má "pohled" čerta, nebo anděla je jim šumafuk. Spíše jim vadí, že je o to dražší.

+2/0
17.4.2016 7:49

P83e70t90r 67N26o39v42ý 8532326717488

No, krasné obrázky a pěkná technika. Ale u té fotky s náklaďákem a textem o dotacích se mi nevím proč zvednul žaludek a musel jsem to zavřít :)

0/0
17.4.2016 6:57

M17a84r62e37k 52K28o34š47n40á60ř 7721101484275

ta zaclánějící modelka také pěkně ladí s tím traktorem za ní, rovněž má potřebné přední protizávaží

+2/0
17.4.2016 6:55

P13a24v15e55l 64J36e49ř71á61b79e67k 7431722134847

Zetor měl polopásy (na zadním kole s přídavným kolem pro pás pod motorem) na svých traktorech v polovině šedesátých let min století.

Potom se na vše zapomnělo, maximálně se používaly dvoumontáže.

Faktem ale je, že od té doby výrazně pokročila technologie při výrobě gumových pásů, Takže můžeme očekávat s ohledem na potřebu zlepšení vsakování srážkových vod do půdy, na polích častěji pásové traktory.

0/0
17.4.2016 1:12

L71u43m17í94r 38V30i41t15h21a 2637447456512

Obrázky 41 a 42: Ano, je pravda, že kombajn se správně nazývá "sklízecí mlátička", ale na obrázku je ve skutečnosti sklízecí řezačka... A také je pravda, že u těchto strojů je požadavek na ekonomiku provozu a spolehlivost, ale odkdy je výkon na hranici 1100 koňských sil "nevysoký"? I "low-endové" řezačky dnes disponůjí výkonem okolo 500 koní. To mi přijde docela dost.

+3/0
16.4.2016 17:56

J42i98n21d70ř51i50c23h 25Š37k97o66p44e97k 4455321820695

tak když si člověk uvědomí, čím vším musí motor otáčet (u kombajnu, řezačky), tak těch koní zas tolik není

0/0
16.4.2016 18:47

J18a55k30u61b 68Š26a64f14a20n95d71a 7195927911291

Co se pásů týče... Nevíte, jaký mají ty do trojúhelníku výhody? Výše podvozku? Že ten kombajn Claas má obyčejné pásy...

0/0
16.4.2016 17:49

L90u97m38í62r 67V95i90t32h89a 2697437456502

Ty trojúhelníky mají tu výhodu, že je lze bez složitých úprav namontovat na hnací hřídele kol. Jinými slovy - lze je sundat a traktor osadit běžnými koly. A nepodstatné je i to, že odlitek převodové skříně je shodný, čili výroba i údržba je efektivnější.

+4/0
16.4.2016 18:01

K60a39r84e18l 32T50e54s88t24e88r 9727810561666

Montáž na standardní osy kol. Po silnici na kolech, na poli po pásech.

0/−1
16.4.2016 18:49

J40i53n50d16ř43i16c47h 53Š10k16o68p24e72k 4275331400915

no pásy jsou gumové, pochybuji, že na přejezd mají kola a na poli to pokaždé přendavají

+1/0
16.4.2016 19:03

S35t80a24n52i79s20l63a86v 51K46r39e76j18c65a80r 6217396603774

Ano ale jak se ukazalo na D11 tak není chlap jako chlapec! A ty slečny na fotkách mají aspoň řidičák skupiny T nebo je to součást povinné lékárničky těchto krasavců??

+1/0
16.4.2016 15:59

M48i63c10h38a12l 17P39o77h48o17ř76e37l65s82k95ý 1476100425235

škoda to zbít na poli , na č26 by se pár zajíců určitě nechalo sbalit

+1/−1
16.4.2016 14:14

M59i42c86h28a90l 68P17o75h90o50ř87e12l43s66k54ý 1916380355525

........rozbít.........

0/0
16.4.2016 14:16

J21i45ř50í 42K24o78c73u19r73e92k 6215274795788

Opravdu je to Tatra 6x6? Já teda vidím 8x8, vzadu dvojmontáž.

0/0
16.4.2016 13:32

D26a10v44i61d 44K18r68e94j40č47í 9372590146434

Je tam víc zavádějících popisků, ale přehlédnout nápravu, to není jen tak.

+2/0
16.4.2016 15:44

S70t20a90n67i22s57l30a76v 19K10r71e49j27c58a42r 6827796333174

Možná ty přespysky psaly ty slečny !!

+3/0
16.4.2016 16:01

J33i26n65d20ř40i93c26h 82Š26k15o13p15e63k 4735401480625

to ne, ty umí počítat a moc dobře

+1/0
16.4.2016 18:46

J12o53z14e32f 57S48t89e43b88i94l90a 3195617565677

Hezké a zajímavé stroje.

Ale postačí jedno vypadle čidlo, a nikdo s tím nehne;-)

Hydraulika v takovém dobečkovi je vysoce efektivní, ale náhradní díly jsou na objednání od 2 do 4 týdnů;-)

+1/−1
16.4.2016 12:52

D13a52v80i27d 14K10r59e72j94č74í 9142710166944

Nevím teda jak co a jak od koho, ale spousta výrobců má skladem obrovské množství náhradních dílů. Třeba z Krone přímo z Německa chodí náhradní díly do druhého dne.

+1/−2
16.4.2016 15:35

S18t74a86n20i79s79l35a28v 84K74r76e74j75c51a98r 6357726633574

Ale farmář musí být solventní a s bankovní pohodou.

0/0
16.4.2016 16:06

D45a11v21i92d 22K44r61e51j79č19í 9562530766834

Levný to není, ale pokud má třeba nasmlouvanou práci na ten stroj, tak si to rád objedná.

+2/0
16.4.2016 17:10

P48e79t29r 14N98o80v76ý 8412846667158

Farmáři žijí v Austrálii. U nás jsou odjakživa zemědělci (komě doby, kdy byli jezeďáci).

+2/−1
17.4.2016 7:01

J49a38r34o18m73í68r 11K49r24á70l 4920959814739

Ale to je Vám prd platné, když potřebujete orat. Zetor se dal většinou opravit na poli se základním nářadím.

+1/0
17.4.2016 7:54

D74a27v37i54d 19K37r30e10j89č36í 9702780316724

Ovšem efektivita je úplně jinde.

0/0
17.4.2016 18:58

J81a80k13u26b 53Š86a72f16a37n43d16a 7495557141611

Nesmysl. Kombajn, u kterého se čeká na ND 2-4 týdny by si nikdo nekoupil. Než by přišel tak je po žních...

+4/0
16.4.2016 17:44

A23n54d83r47e39j 34M63a48s85a75r38y84k 9480473966470

ocenil by som pri fotkach tych specialnych strojov aspon popis na co sa pouzivaju a nie ze to je z vystavy z brna....

0/0
16.4.2016 11:44

V93l47a37d66i42m66í76r 52V93á10v68r89a 9937484697818

Jo, taky bych čekal trochu lepší popisky. Jenže je asi jednodušší to nacvakat do foťáku a ne něco k tomu ještě zjišťovat. :-)

0/0
16.4.2016 12:06

S26t47a75n81i86s41l90a48v 28K42r27e50j25c12a34r 6677396943224

Ale farmář není kamionák. A farmáři ví a znají co na co mohou použít.

+1/0
16.4.2016 16:04

Z11d27e46n28ě56k 76D41u52b39e65c73k53ý 3477154560678

Ta modelka před Zetorem zaclání hezky. :-)

+1/0
16.4.2016 10:00

J10i70n25d60ř61i55c88h 47Š10k49o36p36e91k 4755101590975

zjistila totiž, že traktor stojí více než osobák

+2/0
16.4.2016 12:16

P35e67t64r 78B28á29č14a 8555876615825

Za mlada jsem touzil jezdit s kombajnem a tyhle stroje se mi libi do ted, ale nastesti profese me uz pustila, zemedelce bych delat nechtel uz :-)

+2/0
16.4.2016 9:36

J54i87ř79í 44J67u43ř33i96c24a 2448593551

To já také ne, ale s kombajny z této výstavy bych jezdil rád. :-)

+3/0
16.4.2016 9:43

S38t97a28n17i49s14l60a62v 65K23r54e21j47c91a88r 6807516213154

Drahá sranda ve vašem případě bez užitku. A každý statkář-farmář majitel této techniky se dokáže na průserech a neodborném zacházení podřízených zaměstnanců i finančně pojistit. A je to v pořádku, nežijeme v socialistickém ráji kdy všechno bylo všech!!

0/0
17.4.2016 8:39

J72a92k16u92b 22Š69a91f68a57n51d12a 7455627751211

No občas když se tak zadívám na pole bych do toho traktoru nebo kombajnu sedl. Prostě vypustit, jen si tak jezdit po poli sem a tam... Ale dělat to celý život asi neeee.

+1/−1
16.4.2016 17:45

P36a79v10e21l 63J50e37ř97á26b40e42k 7671962754547

Naopak. Rád bych se tam vrátil.

Jedno jestli do lesa či na pole.

Tolik srandy za volantem co jsem si prožil při pracích v lese či v zemědělství nikdy na silnici už nezažiji. Vyblbnul jsem se v terénu, naučil jezdit s hroznými křápy, ale také jsem si naučil vedle řízení, sledovat další přidané stroje a ještě ožralého závozníka. Kdo nejezdil, tak si asi nepředstaví tu skutečnost, že při četné práci na poli jezdíte hodiny prakticky na centimetry. A ten stroj musíte udržet, abyste třeba sekali na plnou lištu, vláčeli s minimem překryvu apod. Za den každý zbytečně nepokrytý a nebo navíc překrytý decimetr se nasčítá do celkem slušné ztráty ve výkonu - tedy mzdě.

Nikdy - než jsem si sedl za traktor, bych nevěřil, kolik práce má jeho obsluha při orbě, vláčení, setí a další činnosti. Nebo když se strojově sázely stromky na paseky v lesích. Fakt jsem se nenudil.

Nuda byla potom na silnicích. Než jsem si zvykl na jednotvárnost silničního provozu, tak jsem za volantem skoro usínal.

Každému, koho skutečně baví si s technikou na kolech hrát, bych pár let práce se zemědělskou či lesnickou technikou přál.

0/0
17.4.2016 1:01
Foto

J51a55n 13Z39á85h61r31a15d15n47í57k 1441123210625

KRÁSA !!R^R^R^

+2/0
16.4.2016 8:32

E77v90z45e35n 65S18o79u39k56u63p 1457944886618

Krásné stroje..... Jen tak mít k dispozici několik stovek milionů.....

+1/0
16.4.2016 7:21

J78i11ř94í 91J13u98ř55i41c33a 2888593141

Piš barde, střádej......

+3/0
16.4.2016 9:43

M73i94l73a16n 16L34i86n62h62a51r32t 8704206457706

No...nevím který papaláš to cintal, jak je potřeba navrátiti krajině její původní tvář...Meze,remízky, monolité lány nahradíme různorodými atd. Ta dnešní parta stav JZD z padesátých let potřebuje ještě více. Kde jinde by se asi takováhle monstra uplatnila? Takže vzhůru za dotacemi a Země ? Tak ta nám je úplně ukradená ! :-/

+4/−9
16.4.2016 6:58

M26a55r75t50i66n 42K53r36á46t61k51ý 3986214165454

co to meleš?

+9/−2
16.4.2016 7:41

J67a55n 74B61a43r84t65á50č57e20k 6175355970379

Pán tím chtěl říct, že tyto stroje jsou efektivní na lánech alá JZD oproti jeden čas prosazovanému obnovení remízků a obnovení mezí, kdy by různými manipulacemi a přejezdy ztratili efektivitou na významu a že se k půdě nechováme lépe než JZĎáci.

+2/0
16.4.2016 11:42

J78i33n81d66ř38i39c85h 57Š48k91o70p30e67k 4375531630355

ve srovná se dobou minulou se k půdě chováme hůř. Důvod je jasný - specializace. Dříve měla JZD rostlinnou i živočišnou produkci, tak se plodiny střídaly, byly statková hnojiva atd. Teď jsou podniky co jedou třeba jen rostlinou, tzn. organická hnojiva nula, střídání minimální

+2/0
16.4.2016 12:15

J75i56ř26í 82K75o94c58u12r84e60k 6155284395588

Je otázka, co zhutní pole víc? 2tunový Zetor, který po něm jezdí 3 dny v kuse nebo 5tunový, který má za 6 hodin hotovo? U konsolidace zeminy hraje také velkou roli, jak dlouho tlak působí.

+1/0
16.4.2016 13:51

V17l54a97d66a 38S69i42m82o76n59i20k 3179823893225

Zajímavé ovšem je, že odpor půdy pořád roste, neklesá .. takže i nové stroje půdu devastují.

+1/−2
16.4.2016 16:02

P27a37v96e92l 84J41e78ř81á53b12e37k 7331632524787

Půdu víc devastuje nedostatek humusu a agrochemie.

Pokud dnes silný traktor na jednu operaci udělá střední orbu, vše urovná a ještě se zavláčením zaseje, tak se lecos ušetří.

A je potřeba ještě počítat s tím, že těžké stroje mají poměrně široké pneumatiky, takže ten tlak na půdu může být menší než u zdánlivě lehké techniky na úzkých kolech.

+1/0
17.4.2016 1:07

P80e38t18r 42N63o75v68ý 8692246927928

Pánové jste vedle. Problém je, že pro současné plodiny a se současným stavem hnojení není třeba orat do hloubky. Oře se jen malá vrstva. A kromě toho již zmíněné rozorané meze. Ale co, radši postavíme v CHKO Křivoklátsko kaskádu přehrad na Berounce, no ne?

0/0
17.4.2016 7:07

S92t78a66n72i68s22l67a88v 67K32r17e34j54c27a38r 6727546643104

Ano, příklady boje techniky s přírodními podmínkami jsou na YouTube v hojném počtu a nejen z ČR ale i zahraničí. A mnohdy nejde o to zda se jedná o 2tuny nebo 5tun, ale jaký Tčkař sedí za volantem. A ty 5tuny mohou mít dvoj i troj montáže a jsou na tom podobně jako Zetor s jednou!!

0/0
16.4.2016 16:56

J45i77n40d96ř77i80c97h 49Š36k46o57p67e81k 4985911480985

jenže ten dvoutunový zetor nebude jezdit vícekrát po stejném místě, takže půdu zhutní méně (i když bude pracovat delší dobu)

0/0
16.4.2016 18:42

S24t80a43n25i65s74l83a56v 72R14o63s25e35c13k24ý 9155249571249

Je celkem sranda , potkat takového drobečka v protisměru na okresce.

+3/0
16.4.2016 6:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.