Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wartburg byl dvoutaktní kočár, před 25 lety s ním byl amen

Východoněmecký automobil Wartburg zůstává ve stínu menšího a slavnějšího trabantu, ve své době však těchto celkem majestátních dvoutaktů jezdily i po československých silnicích desetitisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92u67k73á97š 21S80e50d48l98á74č22e50k 1233757607170

Moc se ale nepíše, že tohle auto bylo nebezpečné hlavně pro jeho posádku. Viděl jsem jednu nehodu, kde tohle auto na křižovatce vlivem nedotáčivostí narazilo do světelné značky. Volantová tyč s volantem se po nárazu posunula o půl metru, která uvnitř auta zabila řidiče. Vězte, že to nebyl pěkný pohled. Kdyby se to samé stalo někomu i s tehdejší Škodou 100, řidič by přežil, protože tohle jsem u nabouraných Škodovek nikdy neviděl. Tak že žádná škoda, že tento oil-smradlavý kočár už dávno dojezdil.

0/−3
17.4.2016 1:51

M92a35r44t78i38n 17N25e23b77e85s91k92ý 7656610897642

Š100 mělo převodku řízení mnohem více vpředu, než Wartburg, který ji měl až nad převodovkou, tedy až za motorem, zatímco Škodovky na nápravnici, která byla vlastně prvním tvrdším dílem ve směru nárazu.

0/0
21.4.2016 18:31

J95a62n 70H35u18r29k75a 7620966536157

srazil jsem se s Liazkou a měla rozsypaný předek já jen posunutý roh nárazníku a levý blinkr v pánu dopravák pronesl památnou větu že tyhle tanky už by měli sundat ze silnic wart měl totiž traversový spodek nadvakrát přestužený a poctivou plechařinu....nedávno jsem se otáčel a blb si myslel že je to pomalé auto a zkusil mě přeletět wart neměl kromě výztuhy nárazníku nic a octavavie 4x4 byla zrušena od čumáku k ocasu bokem.. ;-D

0/0
22.4.2016 14:31
Foto

M68i28r49o38s29l56a65v 51S98t65e41i23n85e51r 6608304353875

Na krásu vozidla bude mít skoro každý jiný názor, stejně jako v architektuře. IFA 9, následovník DKW, stejně jako Trabant, ale s jiným architektem, byla ještě auto padesátých let- 3=6 na kufru znamenalo, že tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu. V té době to zabíralo, 50 koní byl na tehdejší vozy už slušný výkon.

Wartburg od 1965 byl ovšem dalekosáhle modernizován a měl na vozy ve východním bloku především nesrovnatelný komfort. Uvnitř mnohem prostornější a vynikající výhled z místa řidiče. Prostě zcela jiné auto, než IFA.

+2/0
15.4.2016 19:20

J56i82ř46í 84S57c53h59w14a35c97h 8728584808806

věta "tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu" je naprostý nesmysl. V čem? V jakési imaginární hodnotě počtu pracovních cyklů na otáčku, ale v opravdových parametrech? Naprosto žádných! Moje jednoválcová čtyřtaktní sekačka (Honda) na trávu má na volnoběh pravidelnější chod.....šestiválec s 50 koníky? To by zabralo tak někdy okolo roku 1920.....

+1/0
15.4.2016 20:06

M84a11r55t94i37n 56N72e46b98e20s89k97ý 7636490847822

Karoserie vyráběná od 1965 byla opravdu jaksi nadčasová (nabízí se srovnání s tramvají T3 z přibližně stejné doby) s něčím, co nebylo normou ani u jiných značek: prohnutá skla dveří. Fiat (124,125) a Renault (16,12) ze stejné doby to ještě třeba neměly.

Slabinou bylo, že rám končil u zadních kol a kufr již nebyl na rámu, což způsobovalo přetěžováním ohýbání vozu za zadními dveřmi.

0/0
15.4.2016 15:35

J57i97ř50í 74R49a69m67e83š 8696944780252

muj tata mel wartase co se s nim najezdil. v osmdesatych letech ho kupoval od reznika za petatricet tis kc. Byl jsem u toho jak malej spunt. Nekde nejaky statek jelo se jeste s dedou zavreli se na dvore ja cekal venku pred statkem u auta a projizdeli ho na dvorku cili kolecka.

Koupilo se to a hned generalka motoru za pet tis nebot reznik byl prase co povidal tata.

0/0
14.4.2016 22:00

M31a67x 77Š49a83l60a38m83o95u64n 9911770259206

Dvacet let neměl konkurenci, důkladnost sama - inu Němci...

https://www.youtube.com/watch?v=P5Nlw7rqiCY

+1/0
14.4.2016 21:40

J83a36n 93H59e89l20l29e52r 9498745186

jak přesně myslíte to "neměl konkurenci"? 8-o

0/0
14.4.2016 21:49

M16a40x 24Š43a71l35a42m77o57u25n 9401420509236

:-) Viz odkaz, to je asi otázka na Hanáka...

0/0
14.4.2016 21:50

P13e21t10e86r 91M15o71l59n39á85r 8405884192149

Ono to dymilo hlavne pre špatný olej do dvojtaktov ktorý v tej dobe u nás bol ,M2T , ked sa tam dal kvalitný syntetický olej aký sa dáva aj do motorových pil tak to takmer vôbec nedymilo,no neraz sa stalo že sa do benzínu nalialo čo bolo ,od M6AD až po PP90 a nie v pomere ale o dosť viac aby to mazalo a bolo viac benzínu,aj ked od Rusov z neďalekej základne sme ho kupovali po 200 L sudoch,1L 1Kčs ,nafta išla po 50 halierov tú nikto nechcel,to potom bola hotová dymovnica a - 10 koní dolu z výkonu ale išlo to ;-D

+2/0
14.4.2016 21:27

M67o95j77m27í13r 40V76r29t23o50c33h 2390593102662

Úžasný vůz . Však se na českém , modely přeplněném a mimořádně náročném trhu prosadil. Oproti jiným německým značkám se čtyřtaktními motory. Prostě i zde platí že kdo umí ten umí.

+3/0
14.4.2016 21:25
Foto

M93i52c93h52a45l 86N97a28j65m57a68n 7469563116370

Ohromě vtipné........8-o

0/−1
14.4.2016 21:37

P12e81t25r 37M19i61c46h23a38l 2190464821962

Řekl bych, že to byla hezká ironie.

+2/0
14.4.2016 23:16

L59u62m61í54r 71V91i44t43h46a 2467737276682

Warťas byl pěkný auto. Prostorný, pohodlný, a kombík byl obrovskej! Na svou dobu design parádní, nadčasovej, elegantní i dneska. Až na ten "třítakt s koloběžkou", jak říkával jeden známý v narážce na tříválcový motor a vypínatelnou volnoběžku.

+1/0
14.4.2016 20:47

M76a22r68t43i93n 29N27e84b48e50s24k32ý 7896150577382

Podobný agregát i s tou volnoběžkou jezdil v Saabech , ono to mělo také stejného předchůdce - DKW.

0/0
15.4.2016 15:37
Foto

M64i43c98h13a11l 68N12a94j23m73a64n 7659933646450

Wartburg 353 byl na našem trhu prostorné auto a nabízel relativně dobrou dynamiku díky točivému dvojtaktnímu motoru a nízké hmotnosti. Na druhou stranu neměl zrovna nízkou spotřebu - hodně řidičů jezdilo se spotřebou kolem 10 l/100 km. Navíc bezpečnost při nárazu byla hodně špatná.

0/0
14.4.2016 20:41

M50i20r49e83k 33B53u94c24h26t64í21k 7209214464329

Zhltl i toluen s olejem, kterého jsem měl dostatek. Jen se musely každé tři měsíce měnit palivové hadičky.

0/0
14.4.2016 22:25

V80l85a86d14i80m12í74r 23V67á18c20h73a 9292293649619

Pamatuji si,jak jsem stál celou noc před mototechnou na škodovku a asi za měsíc jsem měl šanci koupit W 353.Neromýšlel jsem se ani minutu a odjezdil jsem s ním dost let k plné spokojenosti.Proti tehdejším škodovkám to byl Mercedes.

0/0
14.4.2016 20:17

J90a82n 15H73e22l49l31e33r 9838695286

už ten zvuk motoru ;-D

0/0
14.4.2016 21:51

M82i47r88e57k 89B57u90c92h78t78í88k 7829424754959

Dam dam dam diri dam dam......

+2/0
14.4.2016 22:26
Foto

J80i75ř23í 79D74v94o60ř13á30k 5375169720208

Ve Velkém Meziříčí vede na sjezdovku silnice , která je celkem dost do kopce . Za komančů nebyla v zimě prakticky udržována . Dole stály žigulíky a moskviče ( pokud teda neměly v kufru pár metrů kolejnic ) , potom škodovky ,traboše a varťasy se špatnými šoféry . Dobří šoféři , kteří traboše a varťasy otočili a couvali stáli na parkovišti u sjezdovky .

0/−3
14.4.2016 17:33

P40e63t62r 30M21i83c91h74a78l 2600294251382

Pokud to někdo se starou škodovkou nevyjel, tak měl levé ruce.

+11/0
14.4.2016 18:33
Foto

J36i84ř82í 12D98v71o96ř25á67k 5555209140938

Ty dvoutakty z DDR byly lehký , problém zvedání přední části auta při akceleraci . Na zpátečku se naopak zatížila hnaná náprava . Úzký gumy , které se měly snahu zaříznout .

+1/0
14.4.2016 19:09

P33e31t44r 68M29i83c83h79a61l 2240254681702

Já vím jak se chová auto s předním náhonem. Ale psal jsem něco jiného. Ty staré škodovky s poháněnou zadní nápravou, motorem vzadu a nezávisle zavěšenými koly na tom byly podstatně líp. Nemluvě o tom, že úzké gumy měly taky. Dost podstatným rozdílem bylo taky to, že dopředu se jezdí podstatně líp a pohodlněji než na zpátečku.

+4/0
14.4.2016 23:22

J58o83s31e12f 25V92a63l45a 9670753303273

to, co wartburg nebo trabant jezdil jenom couvanim, byla pro s100 hracka. Na snehu neni nic lepsiho nez motor vzadu a pohon zadni napravy. To vedi i majitele brouku, tatry 8, porsche nebo renaultu 8

+6/0
14.4.2016 21:45

R37a43d75e94k 71D18o52l25e27ž59a69l 2409203400440

Maluch (Fiat 126) taky. Jinak to byl teda dost krám. Ale v tomhle byl motor vzadu dobrej.

0/0
14.4.2016 23:10

P40e57t73r 69M66i43c37h22a22l 2920654401262

No tak 4x4 je určitě lepší, ale je fakt, že tehdy tu taková auta jaksi běžně nebyla k mání. :-)

0/0
14.4.2016 23:25

P49e57t64r 55K23o50s90u49t18a 7847882163716

Pontonova karosérie nepodléhající módním vlivům. Motor pracující na bází náhodných výbuchu. Toť wartburg 353.

+6/0
14.4.2016 17:10

S52t53a97n23i90s91l83a57v 32K87r92e15j62c83a10r 6307626113164

BMW z Eisenachu na socialistickém základě!! Poděkujme sovětské zoně a zbytkům Německých dělníků a zaměstnanců, jež dokázali vytvořit v období politické blokády Wartburga i Trabanta. provozně levné a nezničitelné autíčka. Nakonec v ČR pro někoho populární na cestách po Africe i Jižní Americe. Jak by asi vypadal Wartburg nebýt RA a 2sv?

0/0
14.4.2016 17:23
Foto

J76i36ř75í 68D94v24o26ř68á48k 5935329720848

Ale tři válce , tři zapalovací cívky . Které auto to má ?

0/0
14.4.2016 17:36

S62t93a89n83i24s98l11a73v 55K67r26e69j70c49a59r 6667906293544

Nu pokrok nezastavíš. Dnes vám tříválce nabízí většina renomovaných světových automobilek. A do jednoduchosti těchto motorů a ceny by se ty Wartácké vešly dvakrát.

0/0
14.4.2016 20:05

P83e82t39r 45H76o83f13m98a74n32n 6459634105250

1.2HTP?

+2/0
15.4.2016 0:38

M18a51r68t92i25n 16N63e98b41e31s67k58ý 7986330737652

Kupodivu i Saab 95.

0/0
15.4.2016 15:29

M12a56r74c76e87l 12P33a58v23l10í20k 7101364508209

klasika - nevidel, nezažil, neprečítal si, ale "trousí moudra"!

353 komentovali pri predstavení v brne ako elegantnú "simcu";

za autom (jedno či saab, trabi, w žiaden dym nemusel byť, úplne postačovalo dodržať pomer oleja.

a samozrejme sa zabudlo na 311 camping - kombi s oblým zasklením "nákladového priestoru.

+5/0
14.4.2016 16:13

M14a26r54e62k 97H90r72u74b22y 6907832501188

...do ktereho se vesla i almara

0/0
14.4.2016 19:21

P76e28t83r 78T34. 18D30v87o87ř32á36k 4164278193

Přestaňte si všichni nostalgicky lhát do kapsy. Za komárů se vedle toho lidé styděli i zaparkovat, natož si do toho sednout.

+7/−22
14.4.2016 15:47

J78a25n 94H63u72r89k20a 7630416536707

mělo být mínus takové kecy naopak v Koutech stály západní fára v kopci s kouřícími motory a Warťas jen vesele šustil vzhůru serpentýnama a ještě si ho mnohokrát kolegové v cizině půjčovali v Itálii Španělsku a blbli jako malí

+1/0
14.4.2016 18:19

J75a73n 38H80e62l85l14e60r 9258805946

tak výborně ... na cestu do hor se to hodilo. ale je fakt, že v Praze jsme se nebožákým spolužákám s warťasem posmívali ;-D

0/−1
14.4.2016 21:54

M25i40c74h27a30l 32Z26e93t28e55k 3808802930597

Bohužel nevyšla snaha o kooperaci NDR a ČSSR, kdy by Škoda dodávala Němcům 4taktnímotory a Němci nám komponenty pro přední pohon. Nejen díky tomu se tak dlouho udržely ve výrobě stodvácy s dost neperspektivní koncepcí motoru za zadními koly.

+6/0
14.4.2016 15:45

M26a36r21t59i96n 23N85e40b18e58s43k91ý 7166350457322

On ten DDR pohon předních kol nebyl zas tak nic dokonalého a hlavně NEBYL to homokinetický kloub. Proto měl prototyp Škodovky se vším vpředu nápravy Renault/Dacia. Navíc RVHP byla strašný moloch a politická rozhodnutí dělnických kádrů zabila mnoho dobrých myšlenek.

0/0
21.4.2016 18:49

J54a11n 38K83u10r64d87í54k 3691874

Trabant s lidskou tváří

+2/0
14.4.2016 14:59

M35i24c93h92a44l 31K45r58e91j10č28a 5668186846323

No na zacatku 90tych let jsem slysel v zakrute skvelou haluz - pry se Wartburgu rikalo "Mercedes vychodu". ;-D

No majitele byli vetsinou stastni, ze ho maji a svou spolecenskou funkci si dobre odkroutil, ale ten primer byl bozi ...;-D

+4/−1
14.4.2016 14:28

M26i82c38h25a89l 57Z95e10t78e52k 3198592610487

Pro řadového Němce z NDR byl Warťas opravdu něco jako luxusní MB pro zápaďáka. Na Trabanta se čekalo v pořadníku cca 10 let, na Wartburga mnohem déle.

+9/0
14.4.2016 15:46

S66t89a19n75i48s14l92a63v 50K57r83e88j85c39a53r 6827706743254

A jak to bylo v ČSSR? To dědové dnešním adolescentům ani nevyprávějí! V dnešní době kdy se ti prodejci a bazáristi podbízejí jen aby prodali. A na běžnou opravu Moskviče, Varšavy nebo Trabanta stačila stodola+eprozín +výtisk Rudého Práva.

+3/0
14.4.2016 17:34
Foto

M41i71r70o41s71l56a87v 39S23t25e49i34n71e82r 6208354203195

Můj švakr si opravil Moskviče, prorezavělé práhy vylil betonem, ten už nerezaví!

0/0
17.4.2016 16:09

S90t68a79n38i61s41l79a41v 11K71r65e55j94c80a43r 6437306753944

Omyl Mercedes východu byla Volha 24!! Wartburg byl jednoduchým kolegou Trabanta podobně jako v ČSSR byla Tatra 603 a Škoda Spartak.

+1/0
14.4.2016 17:29

M57i46c29h59a73l 78K48r11e32j22č15a 5758136436733

Ja to v tom poradu slysel takto. Tenkrat se bavili i o dvou vs. ctyrtaktnich wart. ap.

0/−1
14.4.2016 19:38

S79t16a44n12i19s38l60a40v 54K26r72e66j29c68a89r 6377626433394

Nemýlím-li se tak wartáci čtyřtakty se nestihly prosadit, doběhlo je sjednocení. Všichni víme, jak to bylo v 89-90 roce. Ceny poláku,lad, trabantů i wartáků včetně volh šla na třetinu a bazarovky ze západu naopak na neskutečné ceny. Hlad po nedosažitelném se u občanů projevil. To byla zlatá doba bez povinného STK!!

0/0
14.4.2016 20:16

J62a71n 70H18u15r58k23a 7400576286947

jo jediné vozidlo které kdy odvezlo 6 speleologů i s kompletní výbavou a televizním vybavením...nikdy mě nenechalo v žádném terénu a podmínkách v Evropě na holičkách a náhradní díl se za pár korun našel na každé dědině...díky za ty zážitky skvělý a jednoduchý přibližovadlo...;-DR^

+18/0
14.4.2016 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.