Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wartburg byl dvoutaktní kočár, před 25 lety s ním byl amen

Východoněmecký automobil Wartburg zůstává ve stínu menšího a slavnějšího trabantu, ve své době však těchto celkem majestátních dvoutaktů jezdily i po československých silnicích desetitisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45u16k45á28š 29S76e83d51l78á79č43e38k 1533137167230

Moc se ale nepíše, že tohle auto bylo nebezpečné hlavně pro jeho posádku. Viděl jsem jednu nehodu, kde tohle auto na křižovatce vlivem nedotáčivostí narazilo do světelné značky. Volantová tyč s volantem se po nárazu posunula o půl metru, která uvnitř auta zabila řidiče. Vězte, že to nebyl pěkný pohled. Kdyby se to samé stalo někomu i s tehdejší Škodou 100, řidič by přežil, protože tohle jsem u nabouraných Škodovek nikdy neviděl. Tak že žádná škoda, že tento oil-smradlavý kočár už dávno dojezdil.

0/−3
17.4.2016 1:51

M25a82r13t28i85n 55N87e19b64e65s82k40ý 7936790597462

Š100 mělo převodku řízení mnohem více vpředu, než Wartburg, který ji měl až nad převodovkou, tedy až za motorem, zatímco Škodovky na nápravnici, která byla vlastně prvním tvrdším dílem ve směru nárazu.

0/0
21.4.2016 18:31

J27a70n 44H83u16r54k70a 7530466756907

srazil jsem se s Liazkou a měla rozsypaný předek já jen posunutý roh nárazníku a levý blinkr v pánu dopravák pronesl památnou větu že tyhle tanky už by měli sundat ze silnic wart měl totiž traversový spodek nadvakrát přestužený a poctivou plechařinu....nedávno jsem se otáčel a blb si myslel že je to pomalé auto a zkusil mě přeletět wart neměl kromě výztuhy nárazníku nic a octavavie 4x4 byla zrušena od čumáku k ocasu bokem.. ;-D

0/0
22.4.2016 14:31
Foto

M42i84r33o20s34l86a87v 55S22t55e19i46n88e28r 6368634623935

Na krásu vozidla bude mít skoro každý jiný názor, stejně jako v architektuře. IFA 9, následovník DKW, stejně jako Trabant, ale s jiným architektem, byla ještě auto padesátých let- 3=6 na kufru znamenalo, že tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu. V té době to zabíralo, 50 koní byl na tehdejší vozy už slušný výkon.

Wartburg od 1965 byl ovšem dalekosáhle modernizován a měl na vozy ve východním bloku především nesrovnatelný komfort. Uvnitř mnohem prostornější a vynikající výhled z místa řidiče. Prostě zcela jiné auto, než IFA.

+2/0
15.4.2016 19:20

J52i56ř97í 29S95c20h82w67a32c16h 8698224588816

věta "tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu" je naprostý nesmysl. V čem? V jakési imaginární hodnotě počtu pracovních cyklů na otáčku, ale v opravdových parametrech? Naprosto žádných! Moje jednoválcová čtyřtaktní sekačka (Honda) na trávu má na volnoběh pravidelnější chod.....šestiválec s 50 koníky? To by zabralo tak někdy okolo roku 1920.....

+1/0
15.4.2016 20:06

M19a63r54t34i40n 55N57e52b16e33s47k89ý 7186330547652

Karoserie vyráběná od 1965 byla opravdu jaksi nadčasová (nabízí se srovnání s tramvají T3 z přibližně stejné doby) s něčím, co nebylo normou ani u jiných značek: prohnutá skla dveří. Fiat (124,125) a Renault (16,12) ze stejné doby to ještě třeba neměly.

Slabinou bylo, že rám končil u zadních kol a kufr již nebyl na rámu, což způsobovalo přetěžováním ohýbání vozu za zadními dveřmi.

0/0
15.4.2016 15:35

J79i90ř17í 59R92a28m91e23š 8876224360652

muj tata mel wartase co se s nim najezdil. v osmdesatych letech ho kupoval od reznika za petatricet tis kc. Byl jsem u toho jak malej spunt. Nekde nejaky statek jelo se jeste s dedou zavreli se na dvore ja cekal venku pred statkem u auta a projizdeli ho na dvorku cili kolecka.

Koupilo se to a hned generalka motoru za pet tis nebot reznik byl prase co povidal tata.

0/0
14.4.2016 22:00

M64a80x 84Š10a96l37a36m34o72u12n 9321160459986

Dvacet let neměl konkurenci, důkladnost sama - inu Němci...

https://www.youtube.com/watch?v=P5Nlw7rqiCY

+1/0
14.4.2016 21:40

J50a74n 80H15e12l58l23e66r 9368785146

jak přesně myslíte to "neměl konkurenci"? 8-o

0/0
14.4.2016 21:49

M98a87x 89Š70a41l45a28m29o91u87n 9351480479926

:-) Viz odkaz, to je asi otázka na Hanáka...

0/0
14.4.2016 21:50

P80e96t30e92r 77M67o11l23n93á77r 8275414822209

Ono to dymilo hlavne pre špatný olej do dvojtaktov ktorý v tej dobe u nás bol ,M2T , ked sa tam dal kvalitný syntetický olej aký sa dáva aj do motorových pil tak to takmer vôbec nedymilo,no neraz sa stalo že sa do benzínu nalialo čo bolo ,od M6AD až po PP90 a nie v pomere ale o dosť viac aby to mazalo a bolo viac benzínu,aj ked od Rusov z neďalekej základne sme ho kupovali po 200 L sudoch,1L 1Kčs ,nafta išla po 50 halierov tú nikto nechcel,to potom bola hotová dymovnica a - 10 koní dolu z výkonu ale išlo to ;-D

+2/0
14.4.2016 21:27

M77o52j97m54í15r 94V97r48t45o62c40h 2650143862532

Úžasný vůz . Však se na českém , modely přeplněném a mimořádně náročném trhu prosadil. Oproti jiným německým značkám se čtyřtaktními motory. Prostě i zde platí že kdo umí ten umí.

+3/0
14.4.2016 21:25
Foto

M20i25c36h43a21l 31N61a91j73m57a21n 7139853936220

Ohromě vtipné........8-o

0/−1
14.4.2016 21:37

P53e10t62r 18M50i49c89h79a42l 2510944411602

Řekl bych, že to byla hezká ironie.

+2/0
14.4.2016 23:16

L66u61m21í63r 24V68i82t62h90a 2967707886262

Warťas byl pěkný auto. Prostorný, pohodlný, a kombík byl obrovskej! Na svou dobu design parádní, nadčasovej, elegantní i dneska. Až na ten "třítakt s koloběžkou", jak říkával jeden známý v narážce na tříválcový motor a vypínatelnou volnoběžku.

+1/0
14.4.2016 20:47

M59a34r95t93i91n 22N54e33b19e39s13k95ý 7456140307442

Podobný agregát i s tou volnoběžkou jezdil v Saabech , ono to mělo také stejného předchůdce - DKW.

0/0
15.4.2016 15:37
Foto

M92i90c26h88a10l 35N21a46j56m88a26n 7209593616130

Wartburg 353 byl na našem trhu prostorné auto a nabízel relativně dobrou dynamiku díky točivému dvojtaktnímu motoru a nízké hmotnosti. Na druhou stranu neměl zrovna nízkou spotřebu - hodně řidičů jezdilo se spotřebou kolem 10 l/100 km. Navíc bezpečnost při nárazu byla hodně špatná.

0/0
14.4.2016 20:41

M90i28r34e88k 65B83u47c59h82t86í37k 7579324174679

Zhltl i toluen s olejem, kterého jsem měl dostatek. Jen se musely každé tři měsíce měnit palivové hadičky.

0/0
14.4.2016 22:25

V77l64a62d27i96m15í53r 98V25á34c22h58a 9462133949449

Pamatuji si,jak jsem stál celou noc před mototechnou na škodovku a asi za měsíc jsem měl šanci koupit W 353.Neromýšlel jsem se ani minutu a odjezdil jsem s ním dost let k plné spokojenosti.Proti tehdejším škodovkám to byl Mercedes.

0/0
14.4.2016 20:17

J73a57n 36H22e76l20l24e63r 9598555416

už ten zvuk motoru ;-D

0/0
14.4.2016 21:51

M43i12r72e77k 87B38u88c20h61t56í41k 7639964474289

Dam dam dam diri dam dam......

+2/0
14.4.2016 22:26
Foto

J19i64ř52í 35D10v55o86ř51á63k 5985949940898

Ve Velkém Meziříčí vede na sjezdovku silnice , která je celkem dost do kopce . Za komančů nebyla v zimě prakticky udržována . Dole stály žigulíky a moskviče ( pokud teda neměly v kufru pár metrů kolejnic ) , potom škodovky ,traboše a varťasy se špatnými šoféry . Dobří šoféři , kteří traboše a varťasy otočili a couvali stáli na parkovišti u sjezdovky .

0/−3
14.4.2016 17:33

P66e49t98r 67M51i72c20h96a51l 2550334291572

Pokud to někdo se starou škodovkou nevyjel, tak měl levé ruce.

+11/0
14.4.2016 18:33
Foto

J91i43ř86í 42D92v38o73ř57á11k 5595209340548

Ty dvoutakty z DDR byly lehký , problém zvedání přední části auta při akceleraci . Na zpátečku se naopak zatížila hnaná náprava . Úzký gumy , které se měly snahu zaříznout .

+1/0
14.4.2016 19:09

P84e55t59r 19M77i92c43h97a53l 2210574721222

Já vím jak se chová auto s předním náhonem. Ale psal jsem něco jiného. Ty staré škodovky s poháněnou zadní nápravou, motorem vzadu a nezávisle zavěšenými koly na tom byly podstatně líp. Nemluvě o tom, že úzké gumy měly taky. Dost podstatným rozdílem bylo taky to, že dopředu se jezdí podstatně líp a pohodlněji než na zpátečku.

+4/0
14.4.2016 23:22

J33o36s31e66f 18V28a15l51a 9630533633313

to, co wartburg nebo trabant jezdil jenom couvanim, byla pro s100 hracka. Na snehu neni nic lepsiho nez motor vzadu a pohon zadni napravy. To vedi i majitele brouku, tatry 8, porsche nebo renaultu 8

+6/0
14.4.2016 21:45

R16a66d30e42k 64D89o87l43e95ž86a63l 2479423770400

Maluch (Fiat 126) taky. Jinak to byl teda dost krám. Ale v tomhle byl motor vzadu dobrej.

0/0
14.4.2016 23:10

P85e59t48r 31M39i68c80h14a47l 2360444501912

No tak 4x4 je určitě lepší, ale je fakt, že tehdy tu taková auta jaksi běžně nebyla k mání. :-)

0/0
14.4.2016 23:25

P28e12t31r 12K94o87s71u36t22a 7657872313696

Pontonova karosérie nepodléhající módním vlivům. Motor pracující na bází náhodných výbuchu. Toť wartburg 353.

+6/0
14.4.2016 17:10

S39t25a45n72i82s33l40a86v 28K91r25e31j34c61a34r 6617826163304

BMW z Eisenachu na socialistickém základě!! Poděkujme sovětské zoně a zbytkům Německých dělníků a zaměstnanců, jež dokázali vytvořit v období politické blokády Wartburga i Trabanta. provozně levné a nezničitelné autíčka. Nakonec v ČR pro někoho populární na cestách po Africe i Jižní Americe. Jak by asi vypadal Wartburg nebýt RA a 2sv?

0/0
14.4.2016 17:23
Foto

J49i94ř24í 92D65v60o51ř54á16k 5145729930598

Ale tři válce , tři zapalovací cívky . Které auto to má ?

0/0
14.4.2016 17:36

S10t69a38n64i68s73l52a20v 19K14r10e20j15c80a70r 6357466733394

Nu pokrok nezastavíš. Dnes vám tříválce nabízí většina renomovaných světových automobilek. A do jednoduchosti těchto motorů a ceny by se ty Wartácké vešly dvakrát.

0/0
14.4.2016 20:05

P58e67t81r 73H25o31f79m21a40n77n 6349824545970

1.2HTP?

+2/0
15.4.2016 0:38

M65a31r64t33i69n 92N18e62b19e39s90k24ý 7826590797802

Kupodivu i Saab 95.

0/0
15.4.2016 15:29

M29a69r39c43e44l 90P27a94v23l43í87k 7611214418849

klasika - nevidel, nezažil, neprečítal si, ale "trousí moudra"!

353 komentovali pri predstavení v brne ako elegantnú "simcu";

za autom (jedno či saab, trabi, w žiaden dym nemusel byť, úplne postačovalo dodržať pomer oleja.

a samozrejme sa zabudlo na 311 camping - kombi s oblým zasklením "nákladového priestoru.

+5/0
14.4.2016 16:13

M30a54r21e49k 59H16r12u75b80y 6307952571528

...do ktereho se vesla i almara

0/0
14.4.2016 19:21

P81e11t48r 29T41. 59D58v63o52ř21á63k 4734138683

Přestaňte si všichni nostalgicky lhát do kapsy. Za komárů se vedle toho lidé styděli i zaparkovat, natož si do toho sednout.

+7/−22
14.4.2016 15:47

J19a36n 14H55u51r76k53a 7690696716207

mělo být mínus takové kecy naopak v Koutech stály západní fára v kopci s kouřícími motory a Warťas jen vesele šustil vzhůru serpentýnama a ještě si ho mnohokrát kolegové v cizině půjčovali v Itálii Španělsku a blbli jako malí

+1/0
14.4.2016 18:19

J29a74n 27H92e58l23l47e43r 9748235226

tak výborně ... na cestu do hor se to hodilo. ale je fakt, že v Praze jsme se nebožákým spolužákám s warťasem posmívali ;-D

0/−1
14.4.2016 21:54

M93i68c30h61a82l 30Z77e42t56e75k 3558472910497

Bohužel nevyšla snaha o kooperaci NDR a ČSSR, kdy by Škoda dodávala Němcům 4taktnímotory a Němci nám komponenty pro přední pohon. Nejen díky tomu se tak dlouho udržely ve výrobě stodvácy s dost neperspektivní koncepcí motoru za zadními koly.

+6/0
14.4.2016 15:45

M76a73r54t79i97n 22N41e75b19e21s83k41ý 7706930967252

On ten DDR pohon předních kol nebyl zas tak nic dokonalého a hlavně NEBYL to homokinetický kloub. Proto měl prototyp Škodovky se vším vpředu nápravy Renault/Dacia. Navíc RVHP byla strašný moloch a politická rozhodnutí dělnických kádrů zabila mnoho dobrých myšlenek.

0/0
21.4.2016 18:49

J40a38n 54K96u41r45d35í88k 3931334

Trabant s lidskou tváří

+2/0
14.4.2016 14:59

M91i36c24h43a73l 37K34r52e80j48č92a 5628756116793

No na zacatku 90tych let jsem slysel v zakrute skvelou haluz - pry se Wartburgu rikalo "Mercedes vychodu". ;-D

No majitele byli vetsinou stastni, ze ho maji a svou spolecenskou funkci si dobre odkroutil, ale ten primer byl bozi ...;-D

+4/−1
14.4.2016 14:28

M27i58c18h76a50l 58Z83e45t41e44k 3278912930187

Pro řadového Němce z NDR byl Warťas opravdu něco jako luxusní MB pro zápaďáka. Na Trabanta se čekalo v pořadníku cca 10 let, na Wartburga mnohem déle.

+9/0
14.4.2016 15:46

S41t47a64n85i74s29l15a61v 74K47r56e16j28c22a57r 6317776613534

A jak to bylo v ČSSR? To dědové dnešním adolescentům ani nevyprávějí! V dnešní době kdy se ti prodejci a bazáristi podbízejí jen aby prodali. A na běžnou opravu Moskviče, Varšavy nebo Trabanta stačila stodola+eprozín +výtisk Rudého Práva.

+3/0
14.4.2016 17:34
Foto

M26i23r85o27s22l52a73v 17S90t82e97i56n45e40r 6448494113385

Můj švakr si opravil Moskviče, prorezavělé práhy vylil betonem, ten už nerezaví!

0/0
17.4.2016 16:09

S76t11a80n74i65s83l69a30v 44K40r70e86j19c66a64r 6477766943554

Omyl Mercedes východu byla Volha 24!! Wartburg byl jednoduchým kolegou Trabanta podobně jako v ČSSR byla Tatra 603 a Škoda Spartak.

+1/0
14.4.2016 17:29

M30i51c42h11a21l 24K77r75e90j21č75a 5838726566923

Ja to v tom poradu slysel takto. Tenkrat se bavili i o dvou vs. ctyrtaktnich wart. ap.

0/−1
14.4.2016 19:38

S11t60a72n51i56s11l57a91v 18K42r46e13j73c41a90r 6967626483924

Nemýlím-li se tak wartáci čtyřtakty se nestihly prosadit, doběhlo je sjednocení. Všichni víme, jak to bylo v 89-90 roce. Ceny poláku,lad, trabantů i wartáků včetně volh šla na třetinu a bazarovky ze západu naopak na neskutečné ceny. Hlad po nedosažitelném se u občanů projevil. To byla zlatá doba bez povinného STK!!

0/0
14.4.2016 20:16

J79a85n 43H10u68r60k86a 7170776186687

jo jediné vozidlo které kdy odvezlo 6 speleologů i s kompletní výbavou a televizním vybavením...nikdy mě nenechalo v žádném terénu a podmínkách v Evropě na holičkách a náhradní díl se za pár korun našel na každé dědině...díky za ty zážitky skvělý a jednoduchý přibližovadlo...;-DR^

+18/0
14.4.2016 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.