Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava TDI vázne. U passatů a superbů úpravy nefungují a spotřeba roste

Volkswagen v Evropě mírně zpozdí svolávání 160 tisíc vozů Volkswagen Passat a Škoda ke kontrole, protože se ukázalo, že softwarová aktualizace, která měla vyřešit problémy s obcházením emisních testů, nefunguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M38i62r20o84s87l23a50v 83S48t94e17i90n36e56r 6868614893915

Jelikož se jedná o motory zpravidla starší, než 3 roky, nemá jakékoliv kutění na jejich řídícím počítači valný smysl. Současné motory jsou (prý) v pořádku, na těch EA189 už sotva někdo bude měřit emise na zkušebním zařízení. V reálném provozu proti nim nebylo nic, emise menší, než předcházející E4. E5 je stejně už za námi, aktuální je E6.

Kdo však má odvahu, měřit obsah aromatických uhlovodíků v emisi benzinem poháněných vozů? Místo tetraethylu olova se už léta do benzinu míchají ředidla a ta jsou jednoznačně rakovinotvorná. Navíc díky turbo produkují i benzinové motory ty NOxx.

+2/0
17.4.2016 17:51

L36u39k61á23š 72H16o41š22e69k 6419387450831

Něco mi říká, že tohle software nevyřeší.

0/0
17.4.2016 14:33

J59a40n 78D68l81o40u20h21ý 7604649720469

Nafta v osobaku => nesmysl

+4/−8
15.4.2016 22:52

K65a31r68e82l 42K15o26v10á50ř78í70k 9492674308808

proč? ptám se jako laik, tak b\ch rád četl nějaký názor, proč to není pro osobák

0/0
16.4.2016 15:27

V48l14a62d20i15m79i23r 76H79o25l95m31a88n 5538369158692

jj, taky nechápu majitele těchto rakovinotvorných zbraní, pro pár ušetřených grošů by si někteří snad do nádrže nabrali i kyanid draselný (cyankáli).

K tomu vytunit káru demontáží filtru pevných částic a s černými oblaky jak za stařičkou rozhašenou Pragou V3S hurá na cesty. Hnus fialovej.

+2/−2
16.4.2016 16:06

P78e80t67r 88H40a70r90i70p88r77a62s78a91d 74H15a71j34i40č 8963820834577

Můj otec se celý produktivní život zabýval konstrukcí naftových motorů. Vždycky říkal, že naftový motor do osobního automobilu je cituji: "pitomost". Naftový motor začíná být zajímavý až od určité velikosti. Jde hlavně o fyzikálně - chemické vlastnosti paliva při hoření, které se podstatně liší od benzínu a tím se nutně liší i konstrukce celého motoru (hlavně je rozdílný způsob hoření směsi a průběh tlaku při vznětu/zážehu v závislosti na čase). Něco se dá dohnat elektronikou a různými komplkacemi, ale princip je pořád týž. Vždycky jezdil autem s benzínovým motorem.

Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D

+2/−1
16.4.2016 20:21

J50a43k41u25b 56H36e44g47e28n82b89a39r77t 9755594919704

"Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D"

V tom případě asi nejste fanouškem kosmické lodi Orion? ;-)

0/0
17.4.2016 5:20

P50e83t27r 40H73a51r51i49p27r22a47s40a13d 91H72a53j32i53č 8323500214877

Přincip úplně neznám, ale troufnu si tvrdit, že takový pohon bude trpět uplně stejnými a nevyléčitelnými nemocemi jako spalovací motory a těmi jsou hlavně vibrace a poruchy materiálu z extrémního namáhání a pravděpodobně i hlučnost. Lepší a bezpečnější jsou lineární pohony u kterých je zátěž kontinuální.

Například u spalovacích motorů je největším problémem správný výpočet konstrukce a vyvážení klikové hřídele a celé soustavy na ní napojené. Zejména obtížné je odstranění nebo utlumení přechodvých jevů, kdy může docházet k rezonanci a následně k její destrukci.

+1/0
17.4.2016 11:27

A11n40d20r11e13j 85K30r33á31l 7535936655555

Apríl už byl, ne?

0/0
15.4.2016 10:32

M41a44r40i37o 95L11u22c63h62e89z25i 1744598482274

Kdyby byla spotřební daň benzínu stejná nebo nižší než u nafty, nikdo by do osobáku naftu nekupoval:-(

+1/0
14.4.2016 23:35

J89i74r28i 81F69i47n97k 6967169527968

No, znám pár lidí kteří mají naftu z "lepších zdrojů" - (rozuměj kradenou) a ti by nepřežili kdyby museli tankovat u pumpy za své.:-/

+4/0
15.4.2016 6:37

Z57d83e70n80ě13k 10H74r95u71b41ý 5675898421346

Zcela logicky jediné možné řešení úpravou softwaru je takové, které bude švindlovat stejně jako to původní, jenom se na to při měření nepřijde.

+1/0
14.4.2016 23:15

P46e37t61r 23Č29e35r83m13á60k 9848325559860

To moc logiku nedává, protože při měření se nepřišlo ani na ten stávající software.

0/0
14.4.2016 23:43

P23a57v83e59l 68O56b92d10r47ž67á90l58e57k 6836274238802

Bez zásahu (a to podstatného) do hardware motoru není už z principu možné snížit emise a přitom nezměnit výkon a spotřebu. To snad ví každý, nebo to novináři (a náš ministr dopravy) pořád žerou?

+12/0
14.4.2016 21:30

J61o22s15e61f 43K63a93r46f30í29k 7512695696220

Já bych ty ekoteroristy stejně pozavíral.

Tady se brojí proti kácení pralesů a pak se přijde na to, že drtivá část slavného palmového oleje se přidává jako biosložka do paliva. Takže kácíme kácíme, aby jsme mohli mít "ekologičtější" palivo do plechových miláčků:-P

.

btw - podle mě nafta patří do traktorů a vozidel nad 12t

+8/−5
14.4.2016 13:14

S96l52a40v28o12m70í92r 98Š98t83ě76p61á20n 1488424672224

souhlasím, nafta do osobáku nepatří a právě proto, že jich polovina na naftu jezdí, přibývá onemocnění rakovinou plic či mozku.

0/−6
14.4.2016 16:41

M77i50r26o31s37l19a66v 92S16i23n88d55e59l50a68r 2295647294642

Z pohledu SW reseni je asi nejlepsi strategie ty upravy SW vyvijet tak dlouho, dokud ty motory budou nekoho jeste zajimat :-).

+7/0
13.4.2016 23:47

E57d84a 43D45r28á50b73e72k 7939312843527

nevím zda nejlepší ale určitě jediná možná, představa že se to softwarově "patchne" a ono to bude v cajku je naivní

0/0
14.4.2016 21:19

J30o98s91e42f 12K76a16r82f62í84k 7682615116730

V cajku to bude pro kontrolory, ale bude to žrát jako prase a dýmit jak cyp;-)

+2/0
15.4.2016 14:56
Foto

J44i78ř28í 29D76v76o12ř24á26k 5485159560938

http://auto.idnes.cz/emise-uprava-dieselovych-motoru-software-fii-/automoto.aspx?c=A151030_124334_automoto_fdv

0/0
13.4.2016 20:14

P46e83t87r 67M11i73c20h22a49l 2750864831592

A co čekali? To bylo jasné každému s mozkem v hlavě, že úpravou softwaru dosáhnou jedině na snížení výkonu nebo zvýšení spotřeby, případně obojí. To by teprve přišly žaloby. Ale jestli to budou řešit ještě aspoň 10 let, tak problém zmizí sam.

+11/0
13.4.2016 14:22

J13a28n 89N23e15m24e26c 9508736717570

No problém aut, která už nebudou v provozu zmizí, ale problém VW a její pověsti ... docela jsem zvědav, jak dlouho si budou reputaci napravovat.Skoro bych řekl, že pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost".

+4/0
13.4.2016 22:10

P77e82t78r 95M35i61c17h53a44l 2750414711502

Konkurence to možná udělá, ale Hnůjdaj určitě. :-)

0/0
13.4.2016 22:15

J44a91r73o26m23í40r 60K38r16á70l 4620849724529

Konkurence má stejný problém, jen se na něj možná ještě nepřišlo. Fyzikální zákony nezmění ani Hnůjdaj. ;-)

+6/0
14.4.2016 6:04

P75e57t78r 21M67i87c62h15a92l 2300754451172

To jo, ale já jsem reagoval na tohle: "pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost"." A Hnůjdaj v tom má se svojí hloupou reklamou už trošku náskok. :-)

+4/0
14.4.2016 8:58
Foto

P49e67t39r 11T75u81r54e85č20e78k 8212852847345

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

+2/−1
14.4.2016 14:06

J16a31n 27L23u93k29á89š 7397813213952

Zbyli vyrobci bud udelali sve diesely technologicky sofistikovanejsi (a drazsi), nebo sva auta v traktorovem provedeni nenabizeli.

+1/0
14.4.2016 19:42

P14e36t87r 36Č76e55r11m59á61k 9338265759740

VW emise nijak nefalšoval, využil pouze možností dané nedc. Toto dělají všichni, byť každý jinak, někdo odpojuje agragáty, jiný používá menší nádrž, pneu atd...

0/−1
14.4.2016 23:47
Foto

P93e41t88r 71T53u15r45e69č48e20k 8732392457635

Tak v USA jednoznačně podváděli.

+1/0
15.4.2016 9:54

P95e17t42r 22Č79e12r33m29á80k 9938335869610

V USA neměli v pořádku homologační dokumentaci, to je pravda.

0/0
15.4.2016 13:00

R44a21d89e92k 26J58a73h18o58d58a 6518283174810

No on problém nebyl ani tak to, že ta auta nesplňují normy, to nesplňují žádné diesely, ale spíše to, že VW záměrně fixloval - firmware motoru detekoval test podle normy a pak používal jiné nastavení než v běžném provozu. Ostatním toto nikdo neprokázal (takže dle presumce neviny to nedělají).

+1/−1
16.4.2016 0:20

P59e49t40r 79Č93e63r75m97á35k 9418515329510

Tak v tom případě je to naopak pro VW plus, protože identické vlastnosti jako měla auta při homologaci měli i všechny seriové kusy, ale jezdit auto v "homologační úpravě" (odpojené agregáty, negativní geometrie, poloviční nádrž, specielní pneu atd.) konkurence jsem neviděl.

0/0
16.4.2016 17:52

P87e41t95r 77F81a59f87e86j95t 4394614257865

Ten podvod přijde Volkswagen (lidový vůz) hodně draho. Po této zkušenosti bych si značku vágen již nikdy nekoupil. Co když má tento vagón i jiné, zatím neobjevené, závady.

+5/−10
13.4.2016 13:43

P26e55t23r 56Č91e81r98m17á69k 9538815689910

VW nemá závady, akorát nesplnilo podmínky homologace v USA. ;-)

+7/−2
13.4.2016 16:12

J44a39n 91N33e57m95e48c 9768236297700

VW sice asi nemá závady že by "nejelo", ale celkem zjevně podvádělo a to s posvěcením nejvyšších míst - to je hodně špatná vizitka pro firmu - podváděli u testů? Tak proč by se nepokusili podvést mě jako kupujícího ... v dnešním světě je důvěra "drahé zboží"

+5/−2
13.4.2016 22:12

P61e21t66r 91Č93e43r93m26á32k 9128815769900

U homologačních testů VW nijak nepodvádělo, proto také má všechny homologace dnes platné. Jediný skutečný problém byl nesoulad mezi dokumentací a skutečností pro potvrzení homologace v USA. Tedy problém toho že nebyl reálně popsán stav systému, nikoliv to že ten systém měl nějaké funkce. Takže žádné podvádění u testů.

+1/−4
13.4.2016 23:03

J65a87n 69N63e59m52e12c 9148536337630

Nezlobte se, ale tohle přesně je "americké chápání světa" - není to řesně popsáno v zákoně - neplatí to. Když mi někdo řekne, že auto má spotřebu 5l/100km (s množstvím emisí je to stejné) a já jezdím za 20l, tak odpověď "jo my mysleli na Měsíci - bez atmosféry a s mnohem nižší gravitací, nikdo přece neřekl, že myslíte tady na Zemi" ... je podvod. Nebo chcete všechno s přesnou matematickou definicí? VW IMHO předvedl podvod jak vyšitý (ostatní nevím, ale pokud o 1/2 roku po aféře nevyplavalo, tak to s tím "ostatní taky" nebude zase tak horké) - a zacáluje za to.

+2/0
15.4.2016 0:19

J49a20n 82H19á89l62a 8755595630297

Souhlas, až na to americké chápání světa - všimněte si, že na to přišli právě Američané. V Evropě se všichni tvářili, že je vše v naprostém pořádku a politici se předháněli v tom, jak VW ubezpečit, že se proti němu samozřejmě žádné kroky podnikat nebudou.

0/0
15.4.2016 9:40

P23e97t64r 75Č15e86r76m90á12k 9148745759420

No a jak jinak když EU má zcela jinou homologační proceduru a VW jí splňuje?

0/0
15.4.2016 13:21

P79e55t91r 93Č53e59r79m60á78k 9118755389280

Jste trochu mimo, tohle je právě o těch definicích. Všechny údávané údaje u aut stanoveny podle předepsaných metodik, a to proto aby byly porovnatelné napříč všemi testovanými vozy. Což se týká i emisí (spotřeba se vůbec neměří ale dopočítává právě z emisního testu), a vůbec tedy nikdo netvrdí že na silnici to pak má stejné hodnoty. Metodika je jasně stanovená a říká co jak a při čem se zjišťuje. Tečka. VW jí řádně splnilo, homologace v EU jsou platné a tím příběh končí a pokračuje jen mediální cirkus kdy většina lidí vůbec netuší která bije. A protože VW nepodváděl ale pouze využíval možnosti dané metodiky, nikdo neřeší ani ty další věci co dělají ostatní výrobci, protože to zkrátka a prostě není nelegální.

0/0
15.4.2016 13:12

J83a39r95o19m13í27r 10K84r78á21l 4770609554779

Jen byli první, na které se přišlo a přiznali se. Opravdu si myslíte, že jiné automobilky dokáží zázraky ? Nevím, zda se u nás o tom psalo, ale problémy mají i Francouzi a Italové.

+4/0
14.4.2016 9:00

M36i71c73h76a70l 55K66u32b39i39s 7833737821359

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

0/−1
14.4.2016 16:06

P11e39t68r 67Č66e12r69m75á15k 9338915959240

Při testech emisí není jak podvádět, buď je auto plní nebo nikoliv. Prohlášení KBA se týká pouze toho že obdobnou funkcni sw nemělo žádné z testovaných aut, nic více- nic méně. Stejné KBA také vydalo prohlášení že daná funkce není v rozporu s metodikou nedc a tedy není nelegální.

0/0
14.4.2016 23:50

S85l11a29v30o29m75í87r 34Š93t55ě71p45á53n 1538104132944

souhlas, co když podvádějí i crash testů apod. .....

+1/0
14.4.2016 16:44

J44a58n 42H82á19l44a 8715375620817

Zda má či nemá skryté závady, ok, pojďme tomu zatím věřit. Pokud jde o podmínky homologace, pokoušelo se je splnit způsobem, který je nelegální a na to také v USA dojelo. Myslím sí, že postup amerických orgánů je v tomto naprosto v pořádku a stejně tak by se mělo postupovat v Evropě.

0/0
15.4.2016 9:42

P22e84t71r 57Č50e35r89m44á15k 9448385119470

Nemělo, pokud si chceme alespoň zachovat představu funkčního právního systému tak nemůžeme VW honit za něco co není nelegální, byť se nám to zdá nemorální. USA má jiné homologační podmínky, a problém nebyl v testu nedc, ale v dokumentaci, jinými slovy formálně nevadila ta funkce jako taková, ale to že není uvedena v dokumentaci.

0/0
15.4.2016 13:24

S81t56a39n64i72s87l66a20v 43S32e23d57l33á85k 1335299167

Chlape nelžete stále dokola.

Pro posouzení emise je stanovena metodika, která má simulovat provoz. Na základě testu obdrží auto homologaci. Pokud někdo využije řídící jednotku motoru k tomu, aby rozpoznal testování a změní chování motoru, tak je podvodník, protože uvádí testovací autoritu i zákazníky v omyl.

0/−1
16.4.2016 5:27

P45e56t27r 47Č97e13r21m66á10k 9248515629310

Ta vaše neznalost věcí je do oči bijící

Je přesně daná metodika která má své pevně dané sekvence ve kterých se měří. S reálným provozem to nemá nic společného, kvůli možnosti to měřit vždy stejně se to musí odehrávat v laboratoři aby to nebylo zatíženo vnějšími vlivy, samotná sekvence je taktéž v reálu nenapodobitelná - např. jízda bez zatočení volantu, s odpojeným alternátorem, upravenou geometrií nebo speciálními pneu je prostě zcela mimo, přitom jde o zcela regulérní součást té metodiky. Řidicí jednotka tam je právě proto aby rozpoznávala v jakém stavu či režimu se auto nachází a podle toho upravovala parametry motoru. Jinak by stačil karburátor. Takže to že se motor chová jinak v jiných situacích je zcela v pořádku, a sám si protiřečíte - pokud má tedy metodika podle vás odpovídat skutečnému provozu, tak pokud autem tímto způsobem pojedete, auto bude mít i odpovídajíci emise. Takže žádný podvod (což také žádný ze zainteresovaných úřadů netvrdí - naopak, a proto také ty auta zcela legálně jezdí dál), a klamání zákazníku už vůbec, homologaci to má.

Takže příště si něco radši zjistěte než začnete papouškovat mediální nesmysly a plácat bludy.Rv

0/0
16.4.2016 12:39

T47o49m79á85š 53K25u97c10h49a23ř 3147571358601

Zázraky logicky udělat nemohou. Ale stačí, když to budou ještě 10..15 let natahovat a problém zmizí sám. ;-)

0/0
13.4.2016 12:35

J52a50n 15C77h72o95b17o41t 5272444468661

Věřím, že tuto cestu by zvolili a prosadili v ČR, kde jsou lidé zvyklí, že je velké firmy nechají podepsat celkem cokoliv a nikdo se nad tím účinně nepozastavuje...

V ČR si lidé ještě musí zvyknout se bránit a vyžadovat, že podmínky, které jim dávají velké firmy mají být co možná férové a odpovídat dobrým mravům.

0/0
13.4.2016 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.