Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava TDI vázne. U passatů a superbů úpravy nefungují a spotřeba roste

Volkswagen v Evropě mírně zpozdí svolávání 160 tisíc vozů Volkswagen Passat a Škoda ke kontrole, protože se ukázalo, že softwarová aktualizace, která měla vyřešit problémy s obcházením emisních testů, nefunguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M11i28r49o64s54l44a56v 18S98t34e48i21n50e88r 6658554673475

Jelikož se jedná o motory zpravidla starší, než 3 roky, nemá jakékoliv kutění na jejich řídícím počítači valný smysl. Současné motory jsou (prý) v pořádku, na těch EA189 už sotva někdo bude měřit emise na zkušebním zařízení. V reálném provozu proti nim nebylo nic, emise menší, než předcházející E4. E5 je stejně už za námi, aktuální je E6.

Kdo však má odvahu, měřit obsah aromatických uhlovodíků v emisi benzinem poháněných vozů? Místo tetraethylu olova se už léta do benzinu míchají ředidla a ta jsou jednoznačně rakovinotvorná. Navíc díky turbo produkují i benzinové motory ty NOxx.

+2/0
17.4.2016 17:51

L34u94k14á51š 67H11o85š65e66k 6369727270211

Něco mi říká, že tohle software nevyřeší.

0/0
17.4.2016 14:33

J14a31n 84D66l88o40u12h97ý 7204479440119

Nafta v osobaku => nesmysl

+4/−8
15.4.2016 22:52

K19a82r43e87l 94K82o43v58á93ř87í64k 9742584608488

proč? ptám se jako laik, tak b\ch rád četl nějaký názor, proč to není pro osobák

0/0
16.4.2016 15:27

V78l88a76d30i44m80i22r 43H88o64l32m75a25n 5648499238562

jj, taky nechápu majitele těchto rakovinotvorných zbraní, pro pár ušetřených grošů by si někteří snad do nádrže nabrali i kyanid draselný (cyankáli).

K tomu vytunit káru demontáží filtru pevných částic a s černými oblaky jak za stařičkou rozhašenou Pragou V3S hurá na cesty. Hnus fialovej.

+2/−2
16.4.2016 16:06

P69e50t57r 28H52a76r71i52p39r68a27s26a66d 19H17a38j91i33č 8183420274987

Můj otec se celý produktivní život zabýval konstrukcí naftových motorů. Vždycky říkal, že naftový motor do osobního automobilu je cituji: "pitomost". Naftový motor začíná být zajímavý až od určité velikosti. Jde hlavně o fyzikálně - chemické vlastnosti paliva při hoření, které se podstatně liší od benzínu a tím se nutně liší i konstrukce celého motoru (hlavně je rozdílný způsob hoření směsi a průběh tlaku při vznětu/zážehu v závislosti na čase). Něco se dá dohnat elektronikou a různými komplkacemi, ale princip je pořád týž. Vždycky jezdil autem s benzínovým motorem.

Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D

+2/−1
16.4.2016 20:21

J29a96k48u53b 33H72e16g27e92n54b73a18r15t 9185134299364

"Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D"

V tom případě asi nejste fanouškem kosmické lodi Orion? ;-)

0/0
17.4.2016 5:20

P22e15t76r 14H22a94r27i32p54r24a47s33a41d 40H79a38j69i30č 8593780974527

Přincip úplně neznám, ale troufnu si tvrdit, že takový pohon bude trpět uplně stejnými a nevyléčitelnými nemocemi jako spalovací motory a těmi jsou hlavně vibrace a poruchy materiálu z extrémního namáhání a pravděpodobně i hlučnost. Lepší a bezpečnější jsou lineární pohony u kterých je zátěž kontinuální.

Například u spalovacích motorů je největším problémem správný výpočet konstrukce a vyvážení klikové hřídele a celé soustavy na ní napojené. Zejména obtížné je odstranění nebo utlumení přechodvých jevů, kdy může docházet k rezonanci a následně k její destrukci.

+1/0
17.4.2016 11:27

A97n46d22r75e71j 51K57r14á97l 7355716965955

Apríl už byl, ne?

0/0
15.4.2016 10:32

M37a49r94i17o 11L30u31c77h57e68z93i 1604248932784

Kdyby byla spotřební daň benzínu stejná nebo nižší než u nafty, nikdo by do osobáku naftu nekupoval:-(

+1/0
14.4.2016 23:35

J44i87r52i 50F37i68n17k 6407919457338

No, znám pár lidí kteří mají naftu z "lepších zdrojů" - (rozuměj kradenou) a ti by nepřežili kdyby museli tankovat u pumpy za své.:-/

+4/0
15.4.2016 6:37

Z74d73e49n26ě22k 60H43r43u52b88ý 5745238571576

Zcela logicky jediné možné řešení úpravou softwaru je takové, které bude švindlovat stejně jako to původní, jenom se na to při měření nepřijde.

+1/0
14.4.2016 23:15

P76e73t49r 77Č27e24r56m57á78k 9698205829310

To moc logiku nedává, protože při měření se nepřišlo ani na ten stávající software.

0/0
14.4.2016 23:43

P69a37v29e18l 12O70b77d54r56ž38á41l55e42k 6266794508882

Bez zásahu (a to podstatného) do hardware motoru není už z principu možné snížit emise a přitom nezměnit výkon a spotřebu. To snad ví každý, nebo to novináři (a náš ministr dopravy) pořád žerou?

+12/0
14.4.2016 21:30

J69o74s93e91f 59K93a66r62f74í31k 7752275946790

Já bych ty ekoteroristy stejně pozavíral.

Tady se brojí proti kácení pralesů a pak se přijde na to, že drtivá část slavného palmového oleje se přidává jako biosložka do paliva. Takže kácíme kácíme, aby jsme mohli mít "ekologičtější" palivo do plechových miláčků:-P

.

btw - podle mě nafta patří do traktorů a vozidel nad 12t

+8/−5
14.4.2016 13:14

S15l39a39v73o16m32í80r 71Š51t79ě12p30á45n 1188314832964

souhlasím, nafta do osobáku nepatří a právě proto, že jich polovina na naftu jezdí, přibývá onemocnění rakovinou plic či mozku.

0/−6
14.4.2016 16:41

M75i17r88o98s45l87a38v 19S43i61n54d37e48l12a37r 2615577354262

Z pohledu SW reseni je asi nejlepsi strategie ty upravy SW vyvijet tak dlouho, dokud ty motory budou nekoho jeste zajimat :-).

+7/0
13.4.2016 23:47

E13d52a 73D27r18á97b32e24k 7889392573587

nevím zda nejlepší ale určitě jediná možná, představa že se to softwarově "patchne" a ono to bude v cajku je naivní

0/0
14.4.2016 21:19

J41o89s34e98f 20K15a79r69f50í10k 7642725706350

V cajku to bude pro kontrolory, ale bude to žrát jako prase a dýmit jak cyp;-)

+2/0
15.4.2016 14:56
Foto

J43i13ř76í 74D67v87o81ř14á80k 5545119880808

http://auto.idnes.cz/emise-uprava-dieselovych-motoru-software-fii-/automoto.aspx?c=A151030_124334_automoto_fdv

0/0
13.4.2016 20:14

P11e22t73r 49M79i84c13h23a47l 2240124271552

A co čekali? To bylo jasné každému s mozkem v hlavě, že úpravou softwaru dosáhnou jedině na snížení výkonu nebo zvýšení spotřeby, případně obojí. To by teprve přišly žaloby. Ale jestli to budou řešit ještě aspoň 10 let, tak problém zmizí sam.

+11/0
13.4.2016 14:22

J76a64n 75N12e87m11e56c 9828636297460

No problém aut, která už nebudou v provozu zmizí, ale problém VW a její pověsti ... docela jsem zvědav, jak dlouho si budou reputaci napravovat.Skoro bych řekl, že pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost".

+4/0
13.4.2016 22:10

P23e70t69r 76M37i19c78h96a30l 2340784571752

Konkurence to možná udělá, ale Hnůjdaj určitě. :-)

0/0
13.4.2016 22:15

J59a83r86o67m22í95r 87K74r56á21l 4200269384779

Konkurence má stejný problém, jen se na něj možná ještě nepřišlo. Fyzikální zákony nezmění ani Hnůjdaj. ;-)

+6/0
14.4.2016 6:04

P66e10t42r 97M46i92c37h35a18l 2240364851372

To jo, ale já jsem reagoval na tohle: "pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost"." A Hnůjdaj v tom má se svojí hloupou reklamou už trošku náskok. :-)

+4/0
14.4.2016 8:58
Foto

P44e14t95r 31T97u17r98e51č13e24k 8882692677405

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

+2/−1
14.4.2016 14:06

J71a66n 58L58u59k97á40š 7227963873362

Zbyli vyrobci bud udelali sve diesely technologicky sofistikovanejsi (a drazsi), nebo sva auta v traktorovem provedeni nenabizeli.

+1/0
14.4.2016 19:42

P41e63t48r 33Č75e71r40m36á67k 9528695609890

VW emise nijak nefalšoval, využil pouze možností dané nedc. Toto dělají všichni, byť každý jinak, někdo odpojuje agragáty, jiný používá menší nádrž, pneu atd...

0/−1
14.4.2016 23:47
Foto

P22e19t38r 36T63u84r52e37č77e61k 8652682587655

Tak v USA jednoznačně podváděli.

+1/0
15.4.2016 9:54

P75e86t96r 31Č17e18r93m65á53k 9608275369510

V USA neměli v pořádku homologační dokumentaci, to je pravda.

0/0
15.4.2016 13:00

R57a43d10e86k 11J16a68h46o50d69a 6148583214450

No on problém nebyl ani tak to, že ta auta nesplňují normy, to nesplňují žádné diesely, ale spíše to, že VW záměrně fixloval - firmware motoru detekoval test podle normy a pak používal jiné nastavení než v běžném provozu. Ostatním toto nikdo neprokázal (takže dle presumce neviny to nedělají).

+1/−1
16.4.2016 0:20

P98e62t11r 81Č64e26r16m64á49k 9708315629510

Tak v tom případě je to naopak pro VW plus, protože identické vlastnosti jako měla auta při homologaci měli i všechny seriové kusy, ale jezdit auto v "homologační úpravě" (odpojené agregáty, negativní geometrie, poloviční nádrž, specielní pneu atd.) konkurence jsem neviděl.

0/0
16.4.2016 17:52

P94e55t65r 76F18a36f43e94j93t 4774734637625

Ten podvod přijde Volkswagen (lidový vůz) hodně draho. Po této zkušenosti bych si značku vágen již nikdy nekoupil. Co když má tento vagón i jiné, zatím neobjevené, závady.

+5/−10
13.4.2016 13:43

P89e28t35r 26Č91e72r94m72á94k 9128515779620

VW nemá závady, akorát nesplnilo podmínky homologace v USA. ;-)

+7/−2
13.4.2016 16:12

J19a44n 92N92e39m65e48c 9638726897830

VW sice asi nemá závady že by "nejelo", ale celkem zjevně podvádělo a to s posvěcením nejvyšších míst - to je hodně špatná vizitka pro firmu - podváděli u testů? Tak proč by se nepokusili podvést mě jako kupujícího ... v dnešním světě je důvěra "drahé zboží"

+5/−2
13.4.2016 22:12

P91e94t31r 77Č49e14r84m37á28k 9118365869380

U homologačních testů VW nijak nepodvádělo, proto také má všechny homologace dnes platné. Jediný skutečný problém byl nesoulad mezi dokumentací a skutečností pro potvrzení homologace v USA. Tedy problém toho že nebyl reálně popsán stav systému, nikoliv to že ten systém měl nějaké funkce. Takže žádné podvádění u testů.

+1/−4
13.4.2016 23:03

J32a77n 57N67e78m98e52c 9248976557270

Nezlobte se, ale tohle přesně je "americké chápání světa" - není to řesně popsáno v zákoně - neplatí to. Když mi někdo řekne, že auto má spotřebu 5l/100km (s množstvím emisí je to stejné) a já jezdím za 20l, tak odpověď "jo my mysleli na Měsíci - bez atmosféry a s mnohem nižší gravitací, nikdo přece neřekl, že myslíte tady na Zemi" ... je podvod. Nebo chcete všechno s přesnou matematickou definicí? VW IMHO předvedl podvod jak vyšitý (ostatní nevím, ale pokud o 1/2 roku po aféře nevyplavalo, tak to s tím "ostatní taky" nebude zase tak horké) - a zacáluje za to.

+2/0
15.4.2016 0:19

J97a11n 10H47á17l24a 8985265380507

Souhlas, až na to americké chápání světa - všimněte si, že na to přišli právě Američané. V Evropě se všichni tvářili, že je vše v naprostém pořádku a politici se předháněli v tom, jak VW ubezpečit, že se proti němu samozřejmě žádné kroky podnikat nebudou.

0/0
15.4.2016 9:40

P33e95t50r 26Č32e89r27m23á59k 9618815579640

No a jak jinak když EU má zcela jinou homologační proceduru a VW jí splňuje?

0/0
15.4.2016 13:21

P70e61t18r 80Č83e72r46m69á93k 9498145789470

Jste trochu mimo, tohle je právě o těch definicích. Všechny údávané údaje u aut stanoveny podle předepsaných metodik, a to proto aby byly porovnatelné napříč všemi testovanými vozy. Což se týká i emisí (spotřeba se vůbec neměří ale dopočítává právě z emisního testu), a vůbec tedy nikdo netvrdí že na silnici to pak má stejné hodnoty. Metodika je jasně stanovená a říká co jak a při čem se zjišťuje. Tečka. VW jí řádně splnilo, homologace v EU jsou platné a tím příběh končí a pokračuje jen mediální cirkus kdy většina lidí vůbec netuší která bije. A protože VW nepodváděl ale pouze využíval možnosti dané metodiky, nikdo neřeší ani ty další věci co dělají ostatní výrobci, protože to zkrátka a prostě není nelegální.

0/0
15.4.2016 13:12

J14a47r29o14m11í20r 58K86r97á80l 4170509564199

Jen byli první, na které se přišlo a přiznali se. Opravdu si myslíte, že jiné automobilky dokáží zázraky ? Nevím, zda se u nás o tom psalo, ale problémy mají i Francouzi a Italové.

+4/0
14.4.2016 9:00

M35i10c48h93a44l 50K46u38b85i98s 7433257521909

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

0/−1
14.4.2016 16:06

P80e39t56r 45Č47e83r85m79á93k 9558595719970

Při testech emisí není jak podvádět, buď je auto plní nebo nikoliv. Prohlášení KBA se týká pouze toho že obdobnou funkcni sw nemělo žádné z testovaných aut, nic více- nic méně. Stejné KBA také vydalo prohlášení že daná funkce není v rozporu s metodikou nedc a tedy není nelegální.

0/0
14.4.2016 23:50

S76l71a79v10o40m36í63r 21Š69t54ě55p69á37n 1118754602294

souhlas, co když podvádějí i crash testů apod. .....

+1/0
14.4.2016 16:44

J69a85n 66H66á16l67a 8345715130727

Zda má či nemá skryté závady, ok, pojďme tomu zatím věřit. Pokud jde o podmínky homologace, pokoušelo se je splnit způsobem, který je nelegální a na to také v USA dojelo. Myslím sí, že postup amerických orgánů je v tomto naprosto v pořádku a stejně tak by se mělo postupovat v Evropě.

0/0
15.4.2016 9:42

P32e55t15r 92Č43e72r51m69á65k 9158975139870

Nemělo, pokud si chceme alespoň zachovat představu funkčního právního systému tak nemůžeme VW honit za něco co není nelegální, byť se nám to zdá nemorální. USA má jiné homologační podmínky, a problém nebyl v testu nedc, ale v dokumentaci, jinými slovy formálně nevadila ta funkce jako taková, ale to že není uvedena v dokumentaci.

0/0
15.4.2016 13:24

S87t79a20n84i10s74l19a82v 20S28e73d84l73á14k 1415709147

Chlape nelžete stále dokola.

Pro posouzení emise je stanovena metodika, která má simulovat provoz. Na základě testu obdrží auto homologaci. Pokud někdo využije řídící jednotku motoru k tomu, aby rozpoznal testování a změní chování motoru, tak je podvodník, protože uvádí testovací autoritu i zákazníky v omyl.

0/−1
16.4.2016 5:27

P55e38t36r 63Č40e64r63m61á21k 9968855409190

Ta vaše neznalost věcí je do oči bijící

Je přesně daná metodika která má své pevně dané sekvence ve kterých se měří. S reálným provozem to nemá nic společného, kvůli možnosti to měřit vždy stejně se to musí odehrávat v laboratoři aby to nebylo zatíženo vnějšími vlivy, samotná sekvence je taktéž v reálu nenapodobitelná - např. jízda bez zatočení volantu, s odpojeným alternátorem, upravenou geometrií nebo speciálními pneu je prostě zcela mimo, přitom jde o zcela regulérní součást té metodiky. Řidicí jednotka tam je právě proto aby rozpoznávala v jakém stavu či režimu se auto nachází a podle toho upravovala parametry motoru. Jinak by stačil karburátor. Takže to že se motor chová jinak v jiných situacích je zcela v pořádku, a sám si protiřečíte - pokud má tedy metodika podle vás odpovídat skutečnému provozu, tak pokud autem tímto způsobem pojedete, auto bude mít i odpovídajíci emise. Takže žádný podvod (což také žádný ze zainteresovaných úřadů netvrdí - naopak, a proto také ty auta zcela legálně jezdí dál), a klamání zákazníku už vůbec, homologaci to má.

Takže příště si něco radši zjistěte než začnete papouškovat mediální nesmysly a plácat bludy.Rv

0/0
16.4.2016 12:39

T55o31m66á97š 78K85u94c82h33a95ř 3927881228371

Zázraky logicky udělat nemohou. Ale stačí, když to budou ještě 10..15 let natahovat a problém zmizí sám. ;-)

0/0
13.4.2016 12:35

J41a17n 69C67h20o97b61o58t 5692754338561

Věřím, že tuto cestu by zvolili a prosadili v ČR, kde jsou lidé zvyklí, že je velké firmy nechají podepsat celkem cokoliv a nikdo se nad tím účinně nepozastavuje...

V ČR si lidé ještě musí zvyknout se bránit a vyžadovat, že podmínky, které jim dávají velké firmy mají být co možná férové a odpovídat dobrým mravům.

0/0
13.4.2016 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.