Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava TDI vázne. U passatů a superbů úpravy nefungují a spotřeba roste

Volkswagen v Evropě mírně zpozdí svolávání 160 tisíc vozů Volkswagen Passat a Škoda ke kontrole, protože se ukázalo, že softwarová aktualizace, která měla vyřešit problémy s obcházením emisních testů, nefunguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M58i12r29o54s74l81a34v 83S79t91e89i48n79e56r 1185675888443

Jelikož se jedná o motory zpravidla starší, než 3 roky, nemá jakékoliv kutění na jejich řídícím počítači valný smysl. Současné motory jsou (prý) v pořádku, na těch EA189 už sotva někdo bude měřit emise na zkušebním zařízení. V reálném provozu proti nim nebylo nic, emise menší, než předcházející E4. E5 je stejně už za námi, aktuální je E6.

Kdo však má odvahu, měřit obsah aromatických uhlovodíků v emisi benzinem poháněných vozů? Místo tetraethylu olova se už léta do benzinu míchají ředidla a ta jsou jednoznačně rakovinotvorná. Navíc díky turbo produkují i benzinové motory ty NOxx.

+2/0
17.4.2016 17:51

L50u96k38á17š 87H42o11š83e86k 6699967830681

Něco mi říká, že tohle software nevyřeší.

0/0
17.4.2016 14:33

J91a65n 89D52l71o67u58h83ý 7454249780239

Nafta v osobaku => nesmysl

+4/−8
15.4.2016 22:52


K67a77r30e57l 97K86o73v32á67ř87í14k 9652504238858

proč? ptám se jako laik, tak b\ch rád četl nějaký názor, proč to není pro osobák

0/0
16.4.2016 15:27

V89l94a64d86i95m33i96r 81H89o14l45m98a40n 5598149828592

jj, taky nechápu majitele těchto rakovinotvorných zbraní, pro pár ušetřených grošů by si někteří snad do nádrže nabrali i kyanid draselný (cyankáli).

K tomu vytunit káru demontáží filtru pevných částic a s černými oblaky jak za stařičkou rozhašenou Pragou V3S hurá na cesty. Hnus fialovej.

+2/−2
16.4.2016 16:06

P93e30t64r 80H35a87j81i32č 1600109138618

Můj otec se celý produktivní život zabýval konstrukcí naftových motorů. Vždycky říkal, že naftový motor do osobního automobilu je cituji: "pitomost". Naftový motor začíná být zajímavý až od určité velikosti. Jde hlavně o fyzikálně - chemické vlastnosti paliva při hoření, které se podstatně liší od benzínu a tím se nutně liší i konstrukce celého motoru (hlavně je rozdílný způsob hoření směsi a průběh tlaku při vznětu/zážehu v závislosti na čase). Něco se dá dohnat elektronikou a různými komplkacemi, ale princip je pořád týž. Vždycky jezdil autem s benzínovým motorem.

Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D

+2/−1
16.4.2016 20:21

J34a11k57u81b 16H92e50g58e90n27b43a79r47t 9675934519744

"Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D"

V tom případě asi nejste fanouškem kosmické lodi Orion? ;-)

0/0
17.4.2016 5:20

P91e18t83r 30H15a56j92i31č 1710649168828

Přincip úplně neznám, ale troufnu si tvrdit, že takový pohon bude trpět uplně stejnými a nevyléčitelnými nemocemi jako spalovací motory a těmi jsou hlavně vibrace a poruchy materiálu z extrémního namáhání a pravděpodobně i hlučnost. Lepší a bezpečnější jsou lineární pohony u kterých je zátěž kontinuální.

Například u spalovacích motorů je největším problémem správný výpočet konstrukce a vyvážení klikové hřídele a celé soustavy na ní napojené. Zejména obtížné je odstranění nebo utlumení přechodvých jevů, kdy může docházet k rezonanci a následně k její destrukci.

+1/0
17.4.2016 11:27

A63n44d33r92e30j 64K12r87á27l 7345666635335

Apríl už byl, ne?

0/0
15.4.2016 10:32

M67a75r86i84o 42L66u93c40h57e67z91i 1294408282534

Kdyby byla spotřební daň benzínu stejná nebo nižší než u nafty, nikdo by do osobáku naftu nekupoval:-(

+1/0
14.4.2016 23:35

J64i60r43i 38F43i75n37k 6817209857268

No, znám pár lidí kteří mají naftu z "lepších zdrojů" - (rozuměj kradenou) a ti by nepřežili kdyby museli tankovat u pumpy za své.:-/

+4/0
15.4.2016 6:37

Z13d90e62n56ě67k 50H29r95u46b80ý 5165458381976

Zcela logicky jediné možné řešení úpravou softwaru je takové, které bude švindlovat stejně jako to původní, jenom se na to při měření nepřijde.

+1/0
14.4.2016 23:15

P21e51t15r 76Č41e73r89m45á58k 9338665899370

To moc logiku nedává, protože při měření se nepřišlo ani na ten stávající software.

0/0
14.4.2016 23:43

P29a57v40e93l 75O97b25d63r12ž76á11l10e50k 6986434818722

Bez zásahu (a to podstatného) do hardware motoru není už z principu možné snížit emise a přitom nezměnit výkon a spotřebu. To snad ví každý, nebo to novináři (a náš ministr dopravy) pořád žerou?

+12/0
14.4.2016 21:30

J58o24s14e39f 31K33a31r15f78í21k 7362665426380

Já bych ty ekoteroristy stejně pozavíral.

Tady se brojí proti kácení pralesů a pak se přijde na to, že drtivá část slavného palmového oleje se přidává jako biosložka do paliva. Takže kácíme kácíme, aby jsme mohli mít "ekologičtější" palivo do plechových miláčků:-P

.

btw - podle mě nafta patří do traktorů a vozidel nad 12t

+8/−5
14.4.2016 13:14

S89l76a22v98o48m16í85r 39Š47t22ě43p18á74n 1148754892734

souhlasím, nafta do osobáku nepatří a právě proto, že jich polovina na naftu jezdí, přibývá onemocnění rakovinou plic či mozku.

0/−6
14.4.2016 16:41

M55i63r84o74s52l84a97v 97S33i18n88d96e86l88a95r 2695487204322

Z pohledu SW reseni je asi nejlepsi strategie ty upravy SW vyvijet tak dlouho, dokud ty motory budou nekoho jeste zajimat :-).

+7/0
13.4.2016 23:47

E37d98a 94D74r85á28b75e90k 7959222583277

nevím zda nejlepší ale určitě jediná možná, představa že se to softwarově "patchne" a ono to bude v cajku je naivní

0/0
14.4.2016 21:19

J38o87s46e80f 12K56a63r47f91í24k 7112255966960

V cajku to bude pro kontrolory, ale bude to žrát jako prase a dýmit jak cyp;-)

+2/0
15.4.2016 14:56

J41i60ř33í 46D48v36o93ř53á62k 5745599870978

http://auto.idnes.cz/emise-uprava-dieselovych-motoru-software-fii-/automoto.aspx?c=A151030_124334_automoto_fdv

0/0
13.4.2016 20:14

P55e75t92r 11M84i73c90h59a18l 2490184931222

A co čekali? To bylo jasné každému s mozkem v hlavě, že úpravou softwaru dosáhnou jedině na snížení výkonu nebo zvýšení spotřeby, případně obojí. To by teprve přišly žaloby. Ale jestli to budou řešit ještě aspoň 10 let, tak problém zmizí sam.

+11/0
13.4.2016 14:22

J83a71n 39N22e97m79e77c 9888856257670

No problém aut, která už nebudou v provozu zmizí, ale problém VW a její pověsti ... docela jsem zvědav, jak dlouho si budou reputaci napravovat.Skoro bych řekl, že pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost".

+4/0
13.4.2016 22:10

P58e73t32r 33M83i34c71h30a23l 2580174711972

Konkurence to možná udělá, ale Hnůjdaj určitě. :-)

0/0
13.4.2016 22:15

J23a26r50o16m46í33r 20K25r52á36l 4510319244509

Konkurence má stejný problém, jen se na něj možná ještě nepřišlo. Fyzikální zákony nezmění ani Hnůjdaj. ;-)

+6/0
14.4.2016 6:04

P76e79t20r 19M68i59c35h52a21l 2500664751832

To jo, ale já jsem reagoval na tohle: "pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost"." A Hnůjdaj v tom má se svojí hloupou reklamou už trošku náskok. :-)

+4/0
14.4.2016 8:58
Foto

P76e86t79r 63T75u10r41e98č80e38k 8702522627145

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

+2/−1
14.4.2016 14:06

J51a15n 46L80u12k69á83š 7947493133492

Zbyli vyrobci bud udelali sve diesely technologicky sofistikovanejsi (a drazsi), nebo sva auta v traktorovem provedeni nenabizeli.

+1/0
14.4.2016 19:42

P48e22t72r 69Č15e10r48m70á48k 9438375729710

VW emise nijak nefalšoval, využil pouze možností dané nedc. Toto dělají všichni, byť každý jinak, někdo odpojuje agragáty, jiný používá menší nádrž, pneu atd...

0/−1
14.4.2016 23:47
Foto

P74e31t81r 51T94u51r49e66č15e54k 8822462737695

Tak v USA jednoznačně podváděli.

+1/0
15.4.2016 9:54

P64e15t98r 80Č47e76r24m37á86k 9678385759380

V USA neměli v pořádku homologační dokumentaci, to je pravda.

0/0
15.4.2016 13:00

R31a80d24e70k 24J42a74h15o79d86a 6418103974620

No on problém nebyl ani tak to, že ta auta nesplňují normy, to nesplňují žádné diesely, ale spíše to, že VW záměrně fixloval - firmware motoru detekoval test podle normy a pak používal jiné nastavení než v běžném provozu. Ostatním toto nikdo neprokázal (takže dle presumce neviny to nedělají).

+1/−1
16.4.2016 0:20

P82e42t67r 89Č33e40r40m82á64k 9488615899940

Tak v tom případě je to naopak pro VW plus, protože identické vlastnosti jako měla auta při homologaci měli i všechny seriové kusy, ale jezdit auto v "homologační úpravě" (odpojené agregáty, negativní geometrie, poloviční nádrž, specielní pneu atd.) konkurence jsem neviděl.

0/0
16.4.2016 17:52

P57e47t43r 24F23a29f23e27j84t 4904824677135

Ten podvod přijde Volkswagen (lidový vůz) hodně draho. Po této zkušenosti bych si značku vágen již nikdy nekoupil. Co když má tento vagón i jiné, zatím neobjevené, závady.

+5/−10
13.4.2016 13:43

P98e63t83r 27Č67e80r48m23á41k 9948295779140

VW nemá závady, akorát nesplnilo podmínky homologace v USA. ;-)

+7/−2
13.4.2016 16:12

J44a96n 47N25e74m18e33c 9478266677460

VW sice asi nemá závady že by "nejelo", ale celkem zjevně podvádělo a to s posvěcením nejvyšších míst - to je hodně špatná vizitka pro firmu - podváděli u testů? Tak proč by se nepokusili podvést mě jako kupujícího ... v dnešním světě je důvěra "drahé zboží"

+5/−2
13.4.2016 22:12

P72e28t80r 83Č44e96r50m83á31k 9308415759980

U homologačních testů VW nijak nepodvádělo, proto také má všechny homologace dnes platné. Jediný skutečný problém byl nesoulad mezi dokumentací a skutečností pro potvrzení homologace v USA. Tedy problém toho že nebyl reálně popsán stav systému, nikoliv to že ten systém měl nějaké funkce. Takže žádné podvádění u testů.

+1/−4
13.4.2016 23:03

J46a80n 80N50e80m26e52c 9238466187830

Nezlobte se, ale tohle přesně je "americké chápání světa" - není to řesně popsáno v zákoně - neplatí to. Když mi někdo řekne, že auto má spotřebu 5l/100km (s množstvím emisí je to stejné) a já jezdím za 20l, tak odpověď "jo my mysleli na Měsíci - bez atmosféry a s mnohem nižší gravitací, nikdo přece neřekl, že myslíte tady na Zemi" ... je podvod. Nebo chcete všechno s přesnou matematickou definicí? VW IMHO předvedl podvod jak vyšitý (ostatní nevím, ale pokud o 1/2 roku po aféře nevyplavalo, tak to s tím "ostatní taky" nebude zase tak horké) - a zacáluje za to.

+2/0
15.4.2016 0:19

J25a78n 68H26á74l44a 8655815950477

Souhlas, až na to americké chápání světa - všimněte si, že na to přišli právě Američané. V Evropě se všichni tvářili, že je vše v naprostém pořádku a politici se předháněli v tom, jak VW ubezpečit, že se proti němu samozřejmě žádné kroky podnikat nebudou.

0/0
15.4.2016 9:40

P54e48t10r 64Č77e43r53m45á56k 9838125319480

No a jak jinak když EU má zcela jinou homologační proceduru a VW jí splňuje?

0/0
15.4.2016 13:21

P77e92t37r 82Č65e10r25m33á36k 9198955689640

Jste trochu mimo, tohle je právě o těch definicích. Všechny údávané údaje u aut stanoveny podle předepsaných metodik, a to proto aby byly porovnatelné napříč všemi testovanými vozy. Což se týká i emisí (spotřeba se vůbec neměří ale dopočítává právě z emisního testu), a vůbec tedy nikdo netvrdí že na silnici to pak má stejné hodnoty. Metodika je jasně stanovená a říká co jak a při čem se zjišťuje. Tečka. VW jí řádně splnilo, homologace v EU jsou platné a tím příběh končí a pokračuje jen mediální cirkus kdy většina lidí vůbec netuší která bije. A protože VW nepodváděl ale pouze využíval možnosti dané metodiky, nikdo neřeší ani ty další věci co dělají ostatní výrobci, protože to zkrátka a prostě není nelegální.

0/0
15.4.2016 13:12

J38a33r18o85m64í59r 79K60r91á42l 4800859124819

Jen byli první, na které se přišlo a přiznali se. Opravdu si myslíte, že jiné automobilky dokáží zázraky ? Nevím, zda se u nás o tom psalo, ale problémy mají i Francouzi a Italové.

+4/0
14.4.2016 9:00

M97i76c89h34a80l 93K40u89b33i47s 7613987811799

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

0/−1
14.4.2016 16:06

P23e28t39r 13Č94e22r15m29á37k 9698285529500

Při testech emisí není jak podvádět, buď je auto plní nebo nikoliv. Prohlášení KBA se týká pouze toho že obdobnou funkcni sw nemělo žádné z testovaných aut, nic více- nic méně. Stejné KBA také vydalo prohlášení že daná funkce není v rozporu s metodikou nedc a tedy není nelegální.

0/0
14.4.2016 23:50

S86l85a60v56o95m62í27r 26Š56t45ě83p25á74n 1348474102704

souhlas, co když podvádějí i crash testů apod. .....

+1/0
14.4.2016 16:44

J34a64n 76H98á47l72a 8125765890887

Zda má či nemá skryté závady, ok, pojďme tomu zatím věřit. Pokud jde o podmínky homologace, pokoušelo se je splnit způsobem, který je nelegální a na to také v USA dojelo. Myslím sí, že postup amerických orgánů je v tomto naprosto v pořádku a stejně tak by se mělo postupovat v Evropě.

0/0
15.4.2016 9:42

P76e78t49r 30Č15e38r52m52á14k 9728905649460

Nemělo, pokud si chceme alespoň zachovat představu funkčního právního systému tak nemůžeme VW honit za něco co není nelegální, byť se nám to zdá nemorální. USA má jiné homologační podmínky, a problém nebyl v testu nedc, ale v dokumentaci, jinými slovy formálně nevadila ta funkce jako taková, ale to že není uvedena v dokumentaci.

0/0
15.4.2016 13:24

S64t63a66n81i54s87l30a87v 67S28e65d44l63á74k 1505499237

Chlape nelžete stále dokola.

Pro posouzení emise je stanovena metodika, která má simulovat provoz. Na základě testu obdrží auto homologaci. Pokud někdo využije řídící jednotku motoru k tomu, aby rozpoznal testování a změní chování motoru, tak je podvodník, protože uvádí testovací autoritu i zákazníky v omyl.

0/−1
16.4.2016 5:27

P57e78t15r 72Č49e46r16m25á78k 9858315819430

Ta vaše neznalost věcí je do oči bijící

Je přesně daná metodika která má své pevně dané sekvence ve kterých se měří. S reálným provozem to nemá nic společného, kvůli možnosti to měřit vždy stejně se to musí odehrávat v laboratoři aby to nebylo zatíženo vnějšími vlivy, samotná sekvence je taktéž v reálu nenapodobitelná - např. jízda bez zatočení volantu, s odpojeným alternátorem, upravenou geometrií nebo speciálními pneu je prostě zcela mimo, přitom jde o zcela regulérní součást té metodiky. Řidicí jednotka tam je právě proto aby rozpoznávala v jakém stavu či režimu se auto nachází a podle toho upravovala parametry motoru. Jinak by stačil karburátor. Takže to že se motor chová jinak v jiných situacích je zcela v pořádku, a sám si protiřečíte - pokud má tedy metodika podle vás odpovídat skutečnému provozu, tak pokud autem tímto způsobem pojedete, auto bude mít i odpovídajíci emise. Takže žádný podvod (což také žádný ze zainteresovaných úřadů netvrdí - naopak, a proto také ty auta zcela legálně jezdí dál), a klamání zákazníku už vůbec, homologaci to má.

Takže příště si něco radši zjistěte než začnete papouškovat mediální nesmysly a plácat bludy.Rv

0/0
16.4.2016 12:39

T37o79m69á28š 22K45u79c89h57a87ř 3697111198591

Zázraky logicky udělat nemohou. Ale stačí, když to budou ještě 10..15 let natahovat a problém zmizí sám. ;-)

0/0
13.4.2016 12:35

J82a84n 51C62h11o13b89o24t 5212584728241

Věřím, že tuto cestu by zvolili a prosadili v ČR, kde jsou lidé zvyklí, že je velké firmy nechají podepsat celkem cokoliv a nikdo se nad tím účinně nepozastavuje...

V ČR si lidé ještě musí zvyknout se bránit a vyžadovat, že podmínky, které jim dávají velké firmy mají být co možná férové a odpovídat dobrým mravům.

0/0
13.4.2016 12:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.