Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Italská bublina má nečekaný talent a alergii na české silnice

Nejmohutnějším autem v normální nabídce Fiatu je dnes boubelatá pětistovka na zvýšeném podvozku. Model Freemont už se v Česku jen doprodává a nejdražší, co lze dnes u italské značky objednat kromě dodávek, je tak crossover s délkou 4,2 metru. Fiat 500X je povedený, a občas trochu svéhlavý městský teréňák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57n95t78o38n47í72n 10Š91v60i26h36n67o96s 8898417141952

Minimálně jedno velké plus vidím: navigace v zorném poli řidiče!

0/0
17.4.2016 17:31

M26a46r94t58i36n 33H32a44r81t33i75g 9539504432476

A to jsem si myslel, že aby šel napsat test auta tak je potřeba se v něm svézt. Ale jak je vidět tak to jde i hezky z kanceláře. Ještě že mají na webu dost fotek ke stažení... ;-D

0/0
17.4.2016 16:46

V36l57a74d89i79m45í18r 53H52a76v90r21á74n56e25k 7756126600917

To je dražší než Mercedes B, a ten je o něčem jiném...!!

+1/0
16.4.2016 16:14


P53e95t11r 68H31o72n56o92r 8645493337487

By mne zajimalo jestli ti designeri a ti, kteri pak schvalili vyrobu v tom nekdy sedeli. Napr.me desne vytacelo, ze nevidim nikdy na rychlomer, ktery je de facto cely schovany za vencem volantu!

Ale u tohohle auta se hledi na design, chapu. :-)

0/0
16.4.2016 1:07

R19a81d88e40k 48J24a51h34o60d18a 6918523804440

Článek vypadá na slátaninu od více autorů nebo směs různých sebraných názorů, vesměs pečlivě vybraných negativních a často si odporujících. Např. se dozvíme, že podvozek je stabilní a v zatáčkách exceluje, ale jinak se auto houpe a kymácí, navíc má tvrdý podvozek. Tak jak to tedy je? Autor by se nad tím mohl aspoň trochu zamyslet.

Technik má jen dvě možnosti ladění podvozku - pérování a tlumiče. Měkké pérování je dnes v módě, protože dobře žehlí nerovnosti, ale jakmile dáte do kufru dva pytke cementu, taháte výfuk po zemi. Viz ta flotila passatů, superbů nebo mondeí. Prázdé je to super, ale nesmíte nic vozit a už vůbec jet na dovolenou ve 4-5 a s plným kufrem. Aby se měkký podvozek moc nehoupal, tak se přidá větší tlumení, které dokáže podržet auto i při prudkém pojetí zatáčky, proto se to tak recenzentům líbí, protože všichni očekávají od auta závoďák. Test kufru se dělá zásadně s prázdnými krabicemi nebo se tma strčí dva psy, jak to předvádí pepa v autosalonu na primě. test k ničemu.

Druhá možnost je dát tvrdší pérování, čímž lze i něco naložit, aniž by auto sedělo na zemi, auto se tolik nenaklání samo od sebe a tak nepotřebuje tak tuhé tlumení. Nevýhodou je, že tvrdé rázy se přenáší více do karoserie a díky menšímu tlumení se auto trošku houpe. Právě takto ladí auta Fiat, což se samozřejmě testerům-závodníkům na rozbitých českých silnicích nelíbí. Ale pro běžného člověka, který má auto od toho, aby něco někam odvezl, je to lepší volba. to se ale od našich novinářů nedozvíte.

Srovnání dvou stejných, ale jiných aut - Fiat 500 a Ford Ka. Pod útrobami naprosto stejné auto se stejnou technikou, jen jinak naladěné. Ford má první možnost, FIat použil druhou. Všechny testy chválí Káčko, ale Fiat ne. Proč tomu tak asi je? Ale dejte do každého auta do kufru pár pytlů cementu a udělejte test znovu...

0/0
15.4.2016 23:02

R22a56d87e66k 56J72a92h58o89d50a 6358873524270

Dále bych od novinářů čekal i nějaké měření než jen subjektivní dojmy - třeba právě změření, o kolik klesne záď při naložení kufru konstantní zátěží a pak porovnání více aut. Nebo skutečné změření spotřeby a ne jen odečítání z palubního počítače, protože ten měří nepřesně.

To samé platí pro posed za volantem. Když sedíte ve fiatu, tak trojůhelník volant-řidič-řadící páka je co nejmenší. Tedy často kritizovaná dlouhá páka je výše ve výšce lokte, takže sundání ruky z volantu a zařazení je pohodlné. není třeba ji hledat někde u podlahy. S tím souvisí i opěrka ruky - jedna je vždy ve dveřích ve výšce lokte, druhá pro pravou ruku taktéž a páka před ní ve stejné výšce, takže můžete mít položenou ruku a pohodlně řadit. u jiných aut si při tom vykloubíte zápěstí, které musí být ohnuté směrem dolu. To samé platí pro středový displej rádia, který je co nejvýše, takže na něj vidíte i přes ruce na volantu. ne jako u VW a spol., kde když máte ruce na volantu, tak displej přes pravou ruku není vidět a čučíte do výdechů větrání. Fakt důležitý pohled. ford to občas řeší tím, že je displej mezi výdechy větrání, pak je to ale nepřehledné a displej úzký, tlačítka titěrná. Co se týče ergonomie, tak se mají ostatní u fiatu co učit. ital totiž navrhuje auto od řidiče - nakreslí řidiče a kolem něj nakreslí auto. BMW na to jde naopak - nakreslí podvozek a motor, aby měl co nejlepší jízdní vlastnosti a pak tam strčí řidiče. Oba způsoby jsou rozumné s určitým záměrem, jedno na praktičnost, druhé na sportovnost. Ale jak to dělají ostatní, to je mi záhadou, protože je to většinou mišmaš všeho možného. VW radši nevymýšlí nic a nechává to stejné už 40 let, což také chápu, když jim toho golfa nakreslil Ital a nejsou schopni vymyslel nic nového, to beru a respektuji.

Ale hlavni ti novináři by se nad sebou měli zamyslet, trošku se technicky vzdělat a stát se opět novináři místo pisálků nesmyslů.

+2/0
15.4.2016 23:18

M33a52r52t14i28n 38H80a39r85t26i75g 9609594352416

Snad až na nakládání Ka a 500 pytlema cementu vcelku souhlasím. ;-)

Očekávat snad změřené hodnoty? Kdepak, to by pak nemohlo vyznít tak jak potřebujeme, že...

S tím laděním podvozků mají víc možností. Tuhost uložení, stabilizátory, koncepce náprav. Když se k tomu přidá ještě nízký těžiště tak jde auto udělat relativně měkký a přitom se nenaklání (Subaru). Zakleknutí auta při naložení taky zamezují tlumiče s automatickou nivelací - nivomaty. To jsem měl třeba na Lancii Kappa SW a bylo to fajn. Ať se naložilo cokoliv tak se auto po ujetí pár metrů srovnalo do původní výšky.

0/0
16.4.2016 8:59

M44i13c58h87a85l 60F98r14ý97d91a 1592549603902

...a vy se divíte, když to psal pan redaktor Dvořák???!:-/

0/0
16.4.2016 17:05

V47l15a60d71i34m11í18r 65M86a33c51a63n 4818703711894

Poslední dobré italské auto byl Fiat 127. Italská auta nebrat, jsou to zoufalé sypáci. Občas něco upadne, občas něco zrezaví a po 50.000 km jde motor do kopru...

+2/−6
15.4.2016 22:51

M95a22r67t26i54n 46H76a98r65t65i33g 9479534222686

Osobní zkušenosti s novým máte? Nebo to říkal Fanda odvedle? A aby odcházel motor po 50.000 km? No nevím, to se asi naposledy povedlo s přeskakováním rozvodů jinému koncernu než FIATu... ;-D

+8/0
16.4.2016 11:18

T83o29m47á48š 20O25č88e35n34á33š78e26k 2343451327770

Dovolím si oponovat. Moje Stilo bylo bez rzi a motor na 300tis. byl ve skvělé formě.

Ono je to taky o přístupu k věcem...

+1/0
18.4.2016 12:30

M37a42r18t94i46n 86H43a45r10t38i60g 9159674762696

"Z každého italského auta musí něco odpadávat a sem tam v něm něco vrzne..."

Dál jsem ani nečetl...

+3/−2
15.4.2016 21:05
Foto

M21i73r64o67s43l43a31v 60S74t17e86i43n92e75r 1305515638433

Já měl už 1965 originální Cinquecento Familiare, po 5 letech urezavěla podlaha u spolujezdce a sedadlo se i s tchýní o dva centimetry propadlo, za zvuku, který vydává zip.

Následoval Fiat 850, tomu se opálil ventil a vlastnoručně jsem jej zabrušoval, stejně jako později u Fiata 124S. Fiat 124S bylo hezké auto, ale po 6 letech normálního provozu se nahoře v předním blatníku objevila prorezavělá díra asi 5 cm velká. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že tam, kde měla gumová manžeta těsnit podběh, nebyl ten blatník vůbec nalakován, ani základní barva tam nebyla. Následoval tedy Ford 1600 coupé, tomu se ulomil zase výfuk těsně u přříruby na motoru- střílelo to a vrhalo plameny do motorového prostoru. Přidrátováno, obaleno hliníkovou folií to těch 15 km do nejjbližší dílny dojelo.

Tejdy řidiči- automobilisté vozili sebou drát, kousky plechu, šrouby a opravdu dílenské nářadí, kus hadice, kladivo a tak jsem pomohl i oběti dopravní nehody dojet, když jsem mu vybouchal prohnutý blatník, blokující kolo.

Po těchto vozech pak byl Mercedes 220 a VW Golf I. pro dceru nezmar. Dcera jako první auto dostala zánovní Fiat Panda- ale po 56 tisících km ho vylágrovala a utrhla ojnici. Na tři válce však dojela! Spodní oko ojnice spadlo do olejové vany a píst s horní čístí ojnice se zakousl nahoře.

Fiat je jenom pro opravdové automobilisty, nic pro lidi, co chtějí někam jenom dojet.

+1/0
16.4.2016 8:09

M87a95r14t45i27n 31H96a85r11t48i81g 9639824662566

Nechcete doufám srovnávat původní 500 se současnýma autama, že? Moje zkušenosti jsou takové, že moderní jsou nadprůměrně spolehlivé. Taková Lancia Ypsilon 1.2 (2003) byla v rodině snad 8 let a naprosto bez problémů. Dodnes absolutně bez koroze. Fiat Bravo (2009) máme dodnes (byť jako druhé auto) a zatím jediná závada s cenou opravy cca 1200 Kč. Ze starších italů Alfy, Lancie, Stilo a vše vcelku odpovídalo stáří a tomu co to mělo za sebou. Rozhodně se to pořád nesypalo...

+1/0
16.4.2016 8:42

M62i66r51o69s77l88a43v 16M81e42d 3874596

Moje manželka má Grande Punto (koupeno nové). Je to docela pohledné a dobře jezdící vozítko, nicméně velmi nekvalitní. Už během prvních dvou týdnů muselo do servisu (vypadávala jednička), no a později nás očekávala výměna všech gumových hadic v motorovém prostoru, dvakrát výměna stahování oken, nedlouho po konci garančky, pak výměna olejové vany (zkorodovaná) a upadly tepelné štíty okolo výfuku, Ještě později přestala fungovat klimatizace (neopravitelné - nutná výměna), v létě (při vyšších teplotách) nejdou otevřít páté dveře a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Takže naše příští auto už Fiat zcela určitě nebude.

0/−1
16.4.2016 11:26

M53a49r69t78i85n 96H71a79r80t65i75g 9569424702576

Vidíte, kolega s Grande Puntem naprostá spokojenost. Stát se to bohužel může, musel jste mít hroznou smůlu na kus...

+1/0
16.4.2016 12:47

H41o82a77n20g 33A29n85h 40B18i78n80h 8855530542889

S tou vanou nevím jestli je to smůla, kamarád má Fiata dodávku, ted čtvrtý rok a vanu má total zkorodovanou, to jsem vůbec nechápal, když jsem to viděl jak to může 3,5 leté auto mít, jinak říkal spousta nesmyslů pořád dokola má najeto 120 000, vím, že jsou dodávky brané více jako spotřební zboží, ale stejně je to brzy.

+1/0
16.4.2016 12:57

M32i12c38h71a53l 45S41l68á94m66a 5215860751967

Ono je dobré porovnávat s tím, co bylo na trhu od jiných značek, V roce 1965 to zde byla škoda 1000MB, rezavá mnohdy už z výroby...

0/0
18.4.2016 14:00

M90i93r36o17s41l11a32v 13M31e63d 3394666

Doba kdy Fiat dělal i šmrncovní auta definitivně skončila a budou nabízet už jen divné jitrnice ala pětistovka?

+2/−1
15.4.2016 20:56

M19a60r10e15k 20J27a34n90e43č72k28a 1707266223101

Řekl bych, že s novým Tipem už je to snad i konečně přešlo, protože ta pětistovka na x způsobů už se doslova zajídala.

+2/0
16.4.2016 2:16

R24u81d53o22l41f 20T43r27n83a54v78s22k52y 8667286795744

Ano a prijizdi skvely technicky vykrik do tmy neboli "Fix it again, Tony" . Poza hodna Itala, kvalita ovsem horsi nez travni trakturek Mountfield...

+6/−1
15.4.2016 20:01

J41i85r35i 80G68a89z55d92a 8614833624274

Jistě :-) na rozdíl treba od VW mají spolehlive motory. .

+2/−3
15.4.2016 20:06

M75a64r89e28k 11S17l31a77b50i96h56o74u42d25e60k 7418151812333

Pokud si chce někdo vybrat auto, měl by se jít poradit do české hospody. Tam vám místní machři řeknou, co je nejlepší: německá kvalita koncernu VW!

+1/0
15.4.2016 20:34

J25a92r52o39m40í85r 29K55r90á96l 4290789354799

A víte, že na tom něco je ? Passat 500 tisíc, druhý 450 a teď Golf s 350. A bez nějakých větších oprav, jen běžný servis.

+2/0
15.4.2016 23:01
Foto

M10i18r88o87s92l51a58v 95S12t33e43i38n60e47r 1535395248873

Už Golf I- mé dcery sice po 16 letech měl prorezavělé prahy, ale navařili tam levné opravné plechy a jezdil dále, prodala ho ještě s 320 tisíci km za 600 Guldů (dcera žije v Holandsku).

Na VW oceníte výdrž podvozku, kloubů, brzd, řízení a hnacích agregátů.

Dříve dost rezavěl, ty novější modely jsou lepší. A hlavně, náhradní díly z druhovýroby jsou všude a levné.

0/0
16.4.2016 8:15

M79a60r47t34i32n 35H59a42r80t61i39g 9799304272316

Technický výkřik do tmy...... CommonRail nebo Multiair je taky výkřik do tmy?

0/−1
15.4.2016 21:06

D94e42n16i70s 52W21i39t74z28k89u 3283941119357

jestli se ti autore líbí dva odkládací fochy před spolujezdcem, tak to je možná lepší si koupit komodu, ta jich má ještě víc ;-)

+10/−4
15.4.2016 18:27

J81i11ř60í 82S41c98h73w41a75c84h 8628384608696

aneb jak z poměrně hezké stylovky (Fiat 500) udělat hnusnou opuchlinu, ....ale když to SUV lidi tááák chtějí.....;-)

+14/−2
15.4.2016 16:18

A95n65d31r13e26j 17O64l15e46k68s70a 3755501857291

Naprosto příšerný auto. Vůbec nechápu, jak mohl Fiat takhle znetvořit svůj někdejší skvost. To je jak obří laminátovej kačer Donald na matějskýRv

+3/0
15.4.2016 17:16

P43e14t40r 57B17á98č59a 8785956885285

Mne se to nelibi a uz vubec ne za ty penize, to bych koukal uplne jinam.

+9/−1
15.4.2016 16:00

J56i62ř65í 31S18c23h60w68a77c61h 8678254788936

-> škoda yeti R^

+2/−8
15.4.2016 16:16

T69o75m64á91š 22K64ř57e87č22e41k 5809324794521

za ty peníze vám jinde nabídnou vůz podstatně slabší menší a hůře vybavený

http://www.imofa.cz/prodej/skladove_vozy/zajem-o-vozidlo/966-fiat-osobni-500x-1-4-multiair-140-k-lounge/ vs https://www.nhcar.cz/chci-auto/skoda/katalog-vozu/vozy-ihned-k-dodani/388307-skoda-yeti-2-0/

0/0
16.4.2016 7:30

A69n45d86r35e23j 96M59a11s48a24r59y56k 9250803176660

tieto prerostle 500tovky su mi nesimpaticke priam az odporne.... taliani vedeli ovela krajsie auta.... viem ze su to jablka a hrusky ale nove tipo byt to ako lowcost vypada ovela viac smrncovne ako napodobenina 500. A myslim ze tipom sa priblizili opet k fiatu ktore bolo pomerne lacne a nenarocne auto s priemernoou poruchovostou. Nenadchne ani neurazi....

+2/−3
15.4.2016 14:54

M74i87c61h63a46l 32S94l85á83m34a 5695670501337

Největší pětistovka všech dob? To znamená, že 500L a 500L Living jsou menší? Jestli ano, prosím porovnání.

+1/0
15.4.2016 13:10

A50n84d42r17e98j 41O74l42e12k80s43a 3675371497411

Asi jako největší Mini. Taky běs.

+2/0
15.4.2016 17:17

J64o48s76e80f 55B66a91b70k26a 3160469502117

Dost těžkopádně napsané, žádná italská lehkost vyjadřování;-)

+2/0
15.4.2016 11:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.