Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Italská bublina má nečekaný talent a alergii na české silnice

Nejmohutnějším autem v normální nabídce Fiatu je dnes boubelatá pětistovka na zvýšeném podvozku. Model Freemont už se v Česku jen doprodává a nejdražší, co lze dnes u italské značky objednat kromě dodávek, je tak crossover s délkou 4,2 metru. Fiat 500X je povedený, a občas trochu svéhlavý městský teréňák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Minimálně jedno velké plus vidím: navigace v zorném poli řidiče!

0 0
možnosti

A to jsem si myslel, že aby šel napsat test auta tak je potřeba se v něm svézt. Ale jak je vidět tak to jde i hezky z kanceláře. Ještě že mají na webu dost fotek ke stažení... ;-D

0 0
možnosti

To je dražší než Mercedes B, a ten je o něčem jiném...!!

1 0
možnosti

P14e71t20r 63H11o34n32o78r

16. 4. 2016 1:07

By mne zajimalo jestli ti designeri a ti, kteri pak schvalili vyrobu v tom nekdy sedeli. Napr.me desne vytacelo, ze nevidim nikdy na rychlomer, ktery je de facto cely schovany za vencem volantu!

Ale u tohohle auta se hledi na design, chapu. :-)

0 0
možnosti

Článek vypadá na slátaninu od více autorů nebo směs různých sebraných názorů, vesměs pečlivě vybraných negativních a často si odporujících. Např. se dozvíme, že podvozek je stabilní a v zatáčkách exceluje, ale jinak se auto houpe a kymácí, navíc má tvrdý podvozek. Tak jak to tedy je? Autor by se nad tím mohl aspoň trochu zamyslet.

Technik má jen dvě možnosti ladění podvozku - pérování a tlumiče. Měkké pérování je dnes v módě, protože dobře žehlí nerovnosti, ale jakmile dáte do kufru dva pytke cementu, taháte výfuk po zemi. Viz ta flotila passatů, superbů nebo mondeí. Prázdé je to super, ale nesmíte nic vozit a už vůbec jet na dovolenou ve 4-5 a s plným kufrem. Aby se měkký podvozek moc nehoupal, tak se přidá větší tlumení, které dokáže podržet auto i při prudkém pojetí zatáčky, proto se to tak recenzentům líbí, protože všichni očekávají od auta závoďák. Test kufru se dělá zásadně s prázdnými krabicemi nebo se tma strčí dva psy, jak to předvádí pepa v autosalonu na primě. test k ničemu.

Druhá možnost je dát tvrdší pérování, čímž lze i něco naložit, aniž by auto sedělo na zemi, auto se tolik nenaklání samo od sebe a tak nepotřebuje tak tuhé tlumení. Nevýhodou je, že tvrdé rázy se přenáší více do karoserie a díky menšímu tlumení se auto trošku houpe. Právě takto ladí auta Fiat, což se samozřejmě testerům-závodníkům na rozbitých českých silnicích nelíbí. Ale pro běžného člověka, který má auto od toho, aby něco někam odvezl, je to lepší volba. to se ale od našich novinářů nedozvíte.

Srovnání dvou stejných, ale jiných aut - Fiat 500 a Ford Ka. Pod útrobami naprosto stejné auto se stejnou technikou, jen jinak naladěné. Ford má první možnost, FIat použil druhou. Všechny testy chválí Káčko, ale Fiat ne. Proč tomu tak asi je? Ale dejte do každého auta do kufru pár pytlů cementu a udělejte test znovu...

0 0
možnosti

Dále bych od novinářů čekal i nějaké měření než jen subjektivní dojmy - třeba právě změření, o kolik klesne záď při naložení kufru konstantní zátěží a pak porovnání více aut. Nebo skutečné změření spotřeby a ne jen odečítání z palubního počítače, protože ten měří nepřesně.

To samé platí pro posed za volantem. Když sedíte ve fiatu, tak trojůhelník volant-řidič-řadící páka je co nejmenší. Tedy často kritizovaná dlouhá páka je výše ve výšce lokte, takže sundání ruky z volantu a zařazení je pohodlné. není třeba ji hledat někde u podlahy. S tím souvisí i opěrka ruky - jedna je vždy ve dveřích ve výšce lokte, druhá pro pravou ruku taktéž a páka před ní ve stejné výšce, takže můžete mít položenou ruku a pohodlně řadit. u jiných aut si při tom vykloubíte zápěstí, které musí být ohnuté směrem dolu. To samé platí pro středový displej rádia, který je co nejvýše, takže na něj vidíte i přes ruce na volantu. ne jako u VW a spol., kde když máte ruce na volantu, tak displej přes pravou ruku není vidět a čučíte do výdechů větrání. Fakt důležitý pohled. ford to občas řeší tím, že je displej mezi výdechy větrání, pak je to ale nepřehledné a displej úzký, tlačítka titěrná. Co se týče ergonomie, tak se mají ostatní u fiatu co učit. ital totiž navrhuje auto od řidiče - nakreslí řidiče a kolem něj nakreslí auto. BMW na to jde naopak - nakreslí podvozek a motor, aby měl co nejlepší jízdní vlastnosti a pak tam strčí řidiče. Oba způsoby jsou rozumné s určitým záměrem, jedno na praktičnost, druhé na sportovnost. Ale jak to dělají ostatní, to je mi záhadou, protože je to většinou mišmaš všeho možného. VW radši nevymýšlí nic a nechává to stejné už 40 let, což také chápu, když jim toho golfa nakreslil Ital a nejsou schopni vymyslel nic nového, to beru a respektuji.

Ale hlavni ti novináři by se nad sebou měli zamyslet, trošku se technicky vzdělat a stát se opět novináři místo pisálků nesmyslů.

2 0
možnosti

Poslední dobré italské auto byl Fiat 127. Italská auta nebrat, jsou to zoufalé sypáci. Občas něco upadne, občas něco zrezaví a po 50.000 km jde motor do kopru...

2 6
možnosti

Osobní zkušenosti s novým máte? Nebo to říkal Fanda odvedle? A aby odcházel motor po 50.000 km? No nevím, to se asi naposledy povedlo s přeskakováním rozvodů jinému koncernu než FIATu... ;-D

8 0
možnosti

"Z každého italského auta musí něco odpadávat a sem tam v něm něco vrzne..."

Dál jsem ani nečetl...

3 2
možnosti
Foto

Já měl už 1965 originální Cinquecento Familiare, po 5 letech urezavěla podlaha u spolujezdce a sedadlo se i s tchýní o dva centimetry propadlo, za zvuku, který vydává zip.

Následoval Fiat 850, tomu se opálil ventil a vlastnoručně jsem jej zabrušoval, stejně jako později u Fiata 124S. Fiat 124S bylo hezké auto, ale po 6 letech normálního provozu se nahoře v předním blatníku objevila prorezavělá díra asi 5 cm velká. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že tam, kde měla gumová manžeta těsnit podběh, nebyl ten blatník vůbec nalakován, ani základní barva tam nebyla. Následoval tedy Ford 1600 coupé, tomu se ulomil zase výfuk těsně u přříruby na motoru- střílelo to a vrhalo plameny do motorového prostoru. Přidrátováno, obaleno hliníkovou folií to těch 15 km do nejjbližší dílny dojelo.

Tejdy řidiči- automobilisté vozili sebou drát, kousky plechu, šrouby a opravdu dílenské nářadí, kus hadice, kladivo a tak jsem pomohl i oběti dopravní nehody dojet, když jsem mu vybouchal prohnutý blatník, blokující kolo.

Po těchto vozech pak byl Mercedes 220 a VW Golf I. pro dceru nezmar. Dcera jako první auto dostala zánovní Fiat Panda- ale po 56 tisících km ho vylágrovala a utrhla ojnici. Na tři válce však dojela! Spodní oko ojnice spadlo do olejové vany a píst s horní čístí ojnice se zakousl nahoře.

Fiat je jenom pro opravdové automobilisty, nic pro lidi, co chtějí někam jenom dojet.

1 0
možnosti

Doba kdy Fiat dělal i šmrncovní auta definitivně skončila a budou nabízet už jen divné jitrnice ala pětistovka?

2 1
možnosti

Řekl bych, že s novým Tipem už je to snad i konečně přešlo, protože ta pětistovka na x způsobů už se doslova zajídala.

2 0
možnosti

Ano a prijizdi skvely technicky vykrik do tmy neboli "Fix it again, Tony" . Poza hodna Itala, kvalita ovsem horsi nez travni trakturek Mountfield...

6 1
možnosti

J90i21r75i 48G33a61z33d74a

15. 4. 2016 20:06

Jistě :-) na rozdíl treba od VW mají spolehlive motory. .

2 3
možnosti

jestli se ti autore líbí dva odkládací fochy před spolujezdcem, tak to je možná lepší si koupit komodu, ta jich má ještě víc ;-)

10 4
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!