Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská bublina má nečekaný talent a alergii na české silnice

Nejmohutnějším autem v normální nabídce Fiatu je dnes boubelatá pětistovka na zvýšeném podvozku. Model Freemont už se v Česku jen doprodává a nejdražší, co lze dnes u italské značky objednat kromě dodávek, je tak crossover s délkou 4,2 metru. Fiat 500X je povedený, a občas trochu svéhlavý městský teréňák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A34n14t76o58n44í25n 63Š82v87i45h42n24o75s 8478367951432

Minimálně jedno velké plus vidím: navigace v zorném poli řidiče!

0/0
17.4.2016 17:31

M55a32r62t68i31n 80H36a63r20t18i98g 9679684232726

A to jsem si myslel, že aby šel napsat test auta tak je potřeba se v něm svézt. Ale jak je vidět tak to jde i hezky z kanceláře. Ještě že mají na webu dost fotek ke stažení... ;-D

0/0
17.4.2016 16:46

V83l98a29d59i71m88í30r 86H29a85v21r66á52n49e35k 7796116530587

To je dražší než Mercedes B, a ten je o něčem jiném...!!

+1/0
16.4.2016 16:14

P22e73t37r 50H97o17n42o13r 8225623937617

By mne zajimalo jestli ti designeri a ti, kteri pak schvalili vyrobu v tom nekdy sedeli. Napr.me desne vytacelo, ze nevidim nikdy na rychlomer, ktery je de facto cely schovany za vencem volantu!

Ale u tohohle auta se hledi na design, chapu. :-)

0/0
16.4.2016 1:07

R17a19d77e14k 67J47a68h37o30d81a 6478623494710

Článek vypadá na slátaninu od více autorů nebo směs různých sebraných názorů, vesměs pečlivě vybraných negativních a často si odporujících. Např. se dozvíme, že podvozek je stabilní a v zatáčkách exceluje, ale jinak se auto houpe a kymácí, navíc má tvrdý podvozek. Tak jak to tedy je? Autor by se nad tím mohl aspoň trochu zamyslet.

Technik má jen dvě možnosti ladění podvozku - pérování a tlumiče. Měkké pérování je dnes v módě, protože dobře žehlí nerovnosti, ale jakmile dáte do kufru dva pytke cementu, taháte výfuk po zemi. Viz ta flotila passatů, superbů nebo mondeí. Prázdé je to super, ale nesmíte nic vozit a už vůbec jet na dovolenou ve 4-5 a s plným kufrem. Aby se měkký podvozek moc nehoupal, tak se přidá větší tlumení, které dokáže podržet auto i při prudkém pojetí zatáčky, proto se to tak recenzentům líbí, protože všichni očekávají od auta závoďák. Test kufru se dělá zásadně s prázdnými krabicemi nebo se tma strčí dva psy, jak to předvádí pepa v autosalonu na primě. test k ničemu.

Druhá možnost je dát tvrdší pérování, čímž lze i něco naložit, aniž by auto sedělo na zemi, auto se tolik nenaklání samo od sebe a tak nepotřebuje tak tuhé tlumení. Nevýhodou je, že tvrdé rázy se přenáší více do karoserie a díky menšímu tlumení se auto trošku houpe. Právě takto ladí auta Fiat, což se samozřejmě testerům-závodníkům na rozbitých českých silnicích nelíbí. Ale pro běžného člověka, který má auto od toho, aby něco někam odvezl, je to lepší volba. to se ale od našich novinářů nedozvíte.

Srovnání dvou stejných, ale jiných aut - Fiat 500 a Ford Ka. Pod útrobami naprosto stejné auto se stejnou technikou, jen jinak naladěné. Ford má první možnost, FIat použil druhou. Všechny testy chválí Káčko, ale Fiat ne. Proč tomu tak asi je? Ale dejte do každého auta do kufru pár pytlů cementu a udělejte test znovu...

0/0
15.4.2016 23:02

R18a46d43e32k 87J22a55h11o70d33a 6588283284150

Dále bych od novinářů čekal i nějaké měření než jen subjektivní dojmy - třeba právě změření, o kolik klesne záď při naložení kufru konstantní zátěží a pak porovnání více aut. Nebo skutečné změření spotřeby a ne jen odečítání z palubního počítače, protože ten měří nepřesně.

To samé platí pro posed za volantem. Když sedíte ve fiatu, tak trojůhelník volant-řidič-řadící páka je co nejmenší. Tedy často kritizovaná dlouhá páka je výše ve výšce lokte, takže sundání ruky z volantu a zařazení je pohodlné. není třeba ji hledat někde u podlahy. S tím souvisí i opěrka ruky - jedna je vždy ve dveřích ve výšce lokte, druhá pro pravou ruku taktéž a páka před ní ve stejné výšce, takže můžete mít položenou ruku a pohodlně řadit. u jiných aut si při tom vykloubíte zápěstí, které musí být ohnuté směrem dolu. To samé platí pro středový displej rádia, který je co nejvýše, takže na něj vidíte i přes ruce na volantu. ne jako u VW a spol., kde když máte ruce na volantu, tak displej přes pravou ruku není vidět a čučíte do výdechů větrání. Fakt důležitý pohled. ford to občas řeší tím, že je displej mezi výdechy větrání, pak je to ale nepřehledné a displej úzký, tlačítka titěrná. Co se týče ergonomie, tak se mají ostatní u fiatu co učit. ital totiž navrhuje auto od řidiče - nakreslí řidiče a kolem něj nakreslí auto. BMW na to jde naopak - nakreslí podvozek a motor, aby měl co nejlepší jízdní vlastnosti a pak tam strčí řidiče. Oba způsoby jsou rozumné s určitým záměrem, jedno na praktičnost, druhé na sportovnost. Ale jak to dělají ostatní, to je mi záhadou, protože je to většinou mišmaš všeho možného. VW radši nevymýšlí nic a nechává to stejné už 40 let, což také chápu, když jim toho golfa nakreslil Ital a nejsou schopni vymyslel nic nového, to beru a respektuji.

Ale hlavni ti novináři by se nad sebou měli zamyslet, trošku se technicky vzdělat a stát se opět novináři místo pisálků nesmyslů.

+2/0
15.4.2016 23:18

M23a75r56t58i78n 87H13a34r49t37i71g 9859494462496

Snad až na nakládání Ka a 500 pytlema cementu vcelku souhlasím. ;-)

Očekávat snad změřené hodnoty? Kdepak, to by pak nemohlo vyznít tak jak potřebujeme, že...

S tím laděním podvozků mají víc možností. Tuhost uložení, stabilizátory, koncepce náprav. Když se k tomu přidá ještě nízký těžiště tak jde auto udělat relativně měkký a přitom se nenaklání (Subaru). Zakleknutí auta při naložení taky zamezují tlumiče s automatickou nivelací - nivomaty. To jsem měl třeba na Lancii Kappa SW a bylo to fajn. Ať se naložilo cokoliv tak se auto po ujetí pár metrů srovnalo do původní výšky.

0/0
16.4.2016 8:59

M43i68c69h12a38l 79F21r30ý73d98a 1542899973712

...a vy se divíte, když to psal pan redaktor Dvořák???!:-/

0/0
16.4.2016 17:05

V44l80a78d35i23m35í59r 58M88a43c31a65n 4948703851724

Poslední dobré italské auto byl Fiat 127. Italská auta nebrat, jsou to zoufalé sypáci. Občas něco upadne, občas něco zrezaví a po 50.000 km jde motor do kopru...

+2/−6
15.4.2016 22:51

M19a34r51t76i31n 95H85a42r77t68i72g 9419864882756

Osobní zkušenosti s novým máte? Nebo to říkal Fanda odvedle? A aby odcházel motor po 50.000 km? No nevím, to se asi naposledy povedlo s přeskakováním rozvodů jinému koncernu než FIATu... ;-D

+8/0
16.4.2016 11:18

T58o33m22á28š 62O72č41e58n47á77š98e87k 2893761257530

Dovolím si oponovat. Moje Stilo bylo bez rzi a motor na 300tis. byl ve skvělé formě.

Ono je to taky o přístupu k věcem...

+1/0
18.4.2016 12:30

M61a71r84t64i32n 33H13a10r58t17i68g 9109704582386

"Z každého italského auta musí něco odpadávat a sem tam v něm něco vrzne..."

Dál jsem ani nečetl...

+3/−2
15.4.2016 21:05
Foto

M62i12r11o52s96l31a38v 97S83t43e74i27n63e12r 6428234113285

Já měl už 1965 originální Cinquecento Familiare, po 5 letech urezavěla podlaha u spolujezdce a sedadlo se i s tchýní o dva centimetry propadlo, za zvuku, který vydává zip.

Následoval Fiat 850, tomu se opálil ventil a vlastnoručně jsem jej zabrušoval, stejně jako později u Fiata 124S. Fiat 124S bylo hezké auto, ale po 6 letech normálního provozu se nahoře v předním blatníku objevila prorezavělá díra asi 5 cm velká. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že tam, kde měla gumová manžeta těsnit podběh, nebyl ten blatník vůbec nalakován, ani základní barva tam nebyla. Následoval tedy Ford 1600 coupé, tomu se ulomil zase výfuk těsně u přříruby na motoru- střílelo to a vrhalo plameny do motorového prostoru. Přidrátováno, obaleno hliníkovou folií to těch 15 km do nejjbližší dílny dojelo.

Tejdy řidiči- automobilisté vozili sebou drát, kousky plechu, šrouby a opravdu dílenské nářadí, kus hadice, kladivo a tak jsem pomohl i oběti dopravní nehody dojet, když jsem mu vybouchal prohnutý blatník, blokující kolo.

Po těchto vozech pak byl Mercedes 220 a VW Golf I. pro dceru nezmar. Dcera jako první auto dostala zánovní Fiat Panda- ale po 56 tisících km ho vylágrovala a utrhla ojnici. Na tři válce však dojela! Spodní oko ojnice spadlo do olejové vany a píst s horní čístí ojnice se zakousl nahoře.

Fiat je jenom pro opravdové automobilisty, nic pro lidi, co chtějí někam jenom dojet.

+1/0
16.4.2016 8:09

M30a94r42t98i98n 98H43a79r60t55i77g 9179184352446

Nechcete doufám srovnávat původní 500 se současnýma autama, že? Moje zkušenosti jsou takové, že moderní jsou nadprůměrně spolehlivé. Taková Lancia Ypsilon 1.2 (2003) byla v rodině snad 8 let a naprosto bez problémů. Dodnes absolutně bez koroze. Fiat Bravo (2009) máme dodnes (byť jako druhé auto) a zatím jediná závada s cenou opravy cca 1200 Kč. Ze starších italů Alfy, Lancie, Stilo a vše vcelku odpovídalo stáří a tomu co to mělo za sebou. Rozhodně se to pořád nesypalo...

+1/0
16.4.2016 8:42

M76i50r80o31s75l53a93v 32M19e82d 3634796

Moje manželka má Grande Punto (koupeno nové). Je to docela pohledné a dobře jezdící vozítko, nicméně velmi nekvalitní. Už během prvních dvou týdnů muselo do servisu (vypadávala jednička), no a později nás očekávala výměna všech gumových hadic v motorovém prostoru, dvakrát výměna stahování oken, nedlouho po konci garančky, pak výměna olejové vany (zkorodovaná) a upadly tepelné štíty okolo výfuku, Ještě později přestala fungovat klimatizace (neopravitelné - nutná výměna), v létě (při vyšších teplotách) nejdou otevřít páté dveře a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Takže naše příští auto už Fiat zcela určitě nebude.

0/−1
16.4.2016 11:26

M36a81r71t59i33n 35H35a53r94t35i29g 9879104332756

Vidíte, kolega s Grande Puntem naprostá spokojenost. Stát se to bohužel může, musel jste mít hroznou smůlu na kus...

+1/0
16.4.2016 12:47

H35o94a98n84g 43A40n47h 13B55i63n16h 8915920842289

S tou vanou nevím jestli je to smůla, kamarád má Fiata dodávku, ted čtvrtý rok a vanu má total zkorodovanou, to jsem vůbec nechápal, když jsem to viděl jak to může 3,5 leté auto mít, jinak říkal spousta nesmyslů pořád dokola má najeto 120 000, vím, že jsou dodávky brané více jako spotřební zboží, ale stejně je to brzy.

+1/0
16.4.2016 12:57

M91i28c76h32a89l 84S37l46á94m52a 5385970621157

Ono je dobré porovnávat s tím, co bylo na trhu od jiných značek, V roce 1965 to zde byla škoda 1000MB, rezavá mnohdy už z výroby...

0/0
18.4.2016 14:00

M89i56r95o50s10l98a95v 88M93e63d 3554606

Doba kdy Fiat dělal i šmrncovní auta definitivně skončila a budou nabízet už jen divné jitrnice ala pětistovka?

+2/−1
15.4.2016 20:56

M55a75r59e48k 90J93a15n90e79č65k80a 1177406893171

Řekl bych, že s novým Tipem už je to snad i konečně přešlo, protože ta pětistovka na x způsobů už se doslova zajídala.

+2/0
16.4.2016 2:16

R13u80d17o21l50f 61T75r18n68a62v63s94k32y 8227116705804

Ano a prijizdi skvely technicky vykrik do tmy neboli "Fix it again, Tony" . Poza hodna Itala, kvalita ovsem horsi nez travni trakturek Mountfield...

+6/−1
15.4.2016 20:01

J81i88r85i 40G57a10z88d81a 8474163394404

Jistě :-) na rozdíl treba od VW mají spolehlive motory. .

+2/−3
15.4.2016 20:06

M18a14r56e93k 17S26l33a22b56i25h69o48u71d78e40k 7798521532253

Pokud si chce někdo vybrat auto, měl by se jít poradit do české hospody. Tam vám místní machři řeknou, co je nejlepší: německá kvalita koncernu VW!

+1/0
15.4.2016 20:34

J70a95r28o52m44í66r 93K11r19á36l 4380619754459

A víte, že na tom něco je ? Passat 500 tisíc, druhý 450 a teď Golf s 350. A bez nějakých větších oprav, jen běžný servis.

+2/0
15.4.2016 23:01
Foto

M60i67r73o81s56l25a82v 70S62t75e34i93n77e23r 6348864423655

Už Golf I- mé dcery sice po 16 letech měl prorezavělé prahy, ale navařili tam levné opravné plechy a jezdil dále, prodala ho ještě s 320 tisíci km za 600 Guldů (dcera žije v Holandsku).

Na VW oceníte výdrž podvozku, kloubů, brzd, řízení a hnacích agregátů.

Dříve dost rezavěl, ty novější modely jsou lepší. A hlavně, náhradní díly z druhovýroby jsou všude a levné.

0/0
16.4.2016 8:15

M76a67r66t61i76n 34H13a50r91t55i36g 9939134792126

Technický výkřik do tmy...... CommonRail nebo Multiair je taky výkřik do tmy?

0/−1
15.4.2016 21:06

D54e70n68i14s 50W90i77t79z19k37u 3533701879517

jestli se ti autore líbí dva odkládací fochy před spolujezdcem, tak to je možná lepší si koupit komodu, ta jich má ještě víc ;-)

+10/−4
15.4.2016 18:27

J20i40ř56í 59S14c66h96w31a36c80h 8418254788576

aneb jak z poměrně hezké stylovky (Fiat 500) udělat hnusnou opuchlinu, ....ale když to SUV lidi tááák chtějí.....;-)

+14/−2
15.4.2016 16:18

A26n18d84r51e30j 53O84l67e96k92s38a 3855741237941

Naprosto příšerný auto. Vůbec nechápu, jak mohl Fiat takhle znetvořit svůj někdejší skvost. To je jak obří laminátovej kačer Donald na matějskýRv

+3/0
15.4.2016 17:16

P92e72t82r 22B72á22č45a 8975496415915

Mne se to nelibi a uz vubec ne za ty penize, to bych koukal uplne jinam.

+9/−1
15.4.2016 16:00

J60i43ř40í 21S53c46h34w79a57c82h 8568224558186

-> škoda yeti R^

+2/−8
15.4.2016 16:16

T92o93m31á71š 18K82ř22e21č63e38k 5869124384141

za ty peníze vám jinde nabídnou vůz podstatně slabší menší a hůře vybavený

http://www.imofa.cz/prodej/skladove_vozy/zajem-o-vozidlo/966-fiat-osobni-500x-1-4-multiair-140-k-lounge/ vs https://www.nhcar.cz/chci-auto/skoda/katalog-vozu/vozy-ihned-k-dodani/388307-skoda-yeti-2-0/

0/0
16.4.2016 7:30

A44n30d25r21e67j 18M79a72s32a97r52y95k 9920233786640

tieto prerostle 500tovky su mi nesimpaticke priam az odporne.... taliani vedeli ovela krajsie auta.... viem ze su to jablka a hrusky ale nove tipo byt to ako lowcost vypada ovela viac smrncovne ako napodobenina 500. A myslim ze tipom sa priblizili opet k fiatu ktore bolo pomerne lacne a nenarocne auto s priemernoou poruchovostou. Nenadchne ani neurazi....

+2/−3
15.4.2016 14:54

M80i28c46h87a92l 63S61l51á36m85a 5835660491197

Největší pětistovka všech dob? To znamená, že 500L a 500L Living jsou menší? Jestli ano, prosím porovnání.

+1/0
15.4.2016 13:10

A48n45d62r21e67j 93O53l68e20k26s13a 3575731157591

Asi jako největší Mini. Taky běs.

+2/0
15.4.2016 17:17

J50o73s41e48f 41B40a43b15k45a 3900659642437

Dost těžkopádně napsané, žádná italská lehkost vyjadřování;-)

+2/0
15.4.2016 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.