Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská bublina má nečekaný talent a alergii na české silnice

Nejmohutnějším autem v normální nabídce Fiatu je dnes boubelatá pětistovka na zvýšeném podvozku. Model Freemont už se v Česku jen doprodává a nejdražší, co lze dnes u italské značky objednat kromě dodávek, je tak crossover s délkou 4,2 metru. Fiat 500X je povedený, a občas trochu svéhlavý městský teréňák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A39n31t94o55n58í91n 52Š59v15i30h71n72o52s 8148347721332

Minimálně jedno velké plus vidím: navigace v zorném poli řidiče!

0/0
17.4.2016 17:31

M77a91r20t49i23n 59H65a60r60t16i41g 9259644962466

A to jsem si myslel, že aby šel napsat test auta tak je potřeba se v něm svézt. Ale jak je vidět tak to jde i hezky z kanceláře. Ještě že mají na webu dost fotek ke stažení... ;-D

0/0
17.4.2016 16:46

V91l78a67d96i56m34í33r 76H33a89v37r42á55n88e34k 7256766850827

To je dražší než Mercedes B, a ten je o něčem jiném...!!

+1/0
16.4.2016 16:14

P77e24t66r 18H25o71n39o93r 8975853207447

By mne zajimalo jestli ti designeri a ti, kteri pak schvalili vyrobu v tom nekdy sedeli. Napr.me desne vytacelo, ze nevidim nikdy na rychlomer, ktery je de facto cely schovany za vencem volantu!

Ale u tohohle auta se hledi na design, chapu. :-)

0/0
16.4.2016 1:07

R49a33d34e80k 72J46a37h26o98d54a 6258863594850

Článek vypadá na slátaninu od více autorů nebo směs různých sebraných názorů, vesměs pečlivě vybraných negativních a často si odporujících. Např. se dozvíme, že podvozek je stabilní a v zatáčkách exceluje, ale jinak se auto houpe a kymácí, navíc má tvrdý podvozek. Tak jak to tedy je? Autor by se nad tím mohl aspoň trochu zamyslet.

Technik má jen dvě možnosti ladění podvozku - pérování a tlumiče. Měkké pérování je dnes v módě, protože dobře žehlí nerovnosti, ale jakmile dáte do kufru dva pytke cementu, taháte výfuk po zemi. Viz ta flotila passatů, superbů nebo mondeí. Prázdé je to super, ale nesmíte nic vozit a už vůbec jet na dovolenou ve 4-5 a s plným kufrem. Aby se měkký podvozek moc nehoupal, tak se přidá větší tlumení, které dokáže podržet auto i při prudkém pojetí zatáčky, proto se to tak recenzentům líbí, protože všichni očekávají od auta závoďák. Test kufru se dělá zásadně s prázdnými krabicemi nebo se tma strčí dva psy, jak to předvádí pepa v autosalonu na primě. test k ničemu.

Druhá možnost je dát tvrdší pérování, čímž lze i něco naložit, aniž by auto sedělo na zemi, auto se tolik nenaklání samo od sebe a tak nepotřebuje tak tuhé tlumení. Nevýhodou je, že tvrdé rázy se přenáší více do karoserie a díky menšímu tlumení se auto trošku houpe. Právě takto ladí auta Fiat, což se samozřejmě testerům-závodníkům na rozbitých českých silnicích nelíbí. Ale pro běžného člověka, který má auto od toho, aby něco někam odvezl, je to lepší volba. to se ale od našich novinářů nedozvíte.

Srovnání dvou stejných, ale jiných aut - Fiat 500 a Ford Ka. Pod útrobami naprosto stejné auto se stejnou technikou, jen jinak naladěné. Ford má první možnost, FIat použil druhou. Všechny testy chválí Káčko, ale Fiat ne. Proč tomu tak asi je? Ale dejte do každého auta do kufru pár pytlů cementu a udělejte test znovu...

0/0
15.4.2016 23:02

R26a20d71e35k 89J64a38h80o28d32a 6348703514340

Dále bych od novinářů čekal i nějaké měření než jen subjektivní dojmy - třeba právě změření, o kolik klesne záď při naložení kufru konstantní zátěží a pak porovnání více aut. Nebo skutečné změření spotřeby a ne jen odečítání z palubního počítače, protože ten měří nepřesně.

To samé platí pro posed za volantem. Když sedíte ve fiatu, tak trojůhelník volant-řidič-řadící páka je co nejmenší. Tedy často kritizovaná dlouhá páka je výše ve výšce lokte, takže sundání ruky z volantu a zařazení je pohodlné. není třeba ji hledat někde u podlahy. S tím souvisí i opěrka ruky - jedna je vždy ve dveřích ve výšce lokte, druhá pro pravou ruku taktéž a páka před ní ve stejné výšce, takže můžete mít položenou ruku a pohodlně řadit. u jiných aut si při tom vykloubíte zápěstí, které musí být ohnuté směrem dolu. To samé platí pro středový displej rádia, který je co nejvýše, takže na něj vidíte i přes ruce na volantu. ne jako u VW a spol., kde když máte ruce na volantu, tak displej přes pravou ruku není vidět a čučíte do výdechů větrání. Fakt důležitý pohled. ford to občas řeší tím, že je displej mezi výdechy větrání, pak je to ale nepřehledné a displej úzký, tlačítka titěrná. Co se týče ergonomie, tak se mají ostatní u fiatu co učit. ital totiž navrhuje auto od řidiče - nakreslí řidiče a kolem něj nakreslí auto. BMW na to jde naopak - nakreslí podvozek a motor, aby měl co nejlepší jízdní vlastnosti a pak tam strčí řidiče. Oba způsoby jsou rozumné s určitým záměrem, jedno na praktičnost, druhé na sportovnost. Ale jak to dělají ostatní, to je mi záhadou, protože je to většinou mišmaš všeho možného. VW radši nevymýšlí nic a nechává to stejné už 40 let, což také chápu, když jim toho golfa nakreslil Ital a nejsou schopni vymyslel nic nového, to beru a respektuji.

Ale hlavni ti novináři by se nad sebou měli zamyslet, trošku se technicky vzdělat a stát se opět novináři místo pisálků nesmyslů.

+2/0
15.4.2016 23:18

M27a39r34t89i23n 54H86a18r30t17i60g 9779484692836

Snad až na nakládání Ka a 500 pytlema cementu vcelku souhlasím. ;-)

Očekávat snad změřené hodnoty? Kdepak, to by pak nemohlo vyznít tak jak potřebujeme, že...

S tím laděním podvozků mají víc možností. Tuhost uložení, stabilizátory, koncepce náprav. Když se k tomu přidá ještě nízký těžiště tak jde auto udělat relativně měkký a přitom se nenaklání (Subaru). Zakleknutí auta při naložení taky zamezují tlumiče s automatickou nivelací - nivomaty. To jsem měl třeba na Lancii Kappa SW a bylo to fajn. Ať se naložilo cokoliv tak se auto po ujetí pár metrů srovnalo do původní výšky.

0/0
16.4.2016 8:59

M33i98c79h57a39l 54F28r32ý72d95a 1542159673152

...a vy se divíte, když to psal pan redaktor Dvořák???!:-/

0/0
16.4.2016 17:05

V12l55a12d94i12m98í69r 29M34a73c14a97n 4178893631744

Poslední dobré italské auto byl Fiat 127. Italská auta nebrat, jsou to zoufalé sypáci. Občas něco upadne, občas něco zrezaví a po 50.000 km jde motor do kopru...

+2/−6
15.4.2016 22:51

M21a25r68t96i94n 32H54a22r22t78i97g 9179614932676

Osobní zkušenosti s novým máte? Nebo to říkal Fanda odvedle? A aby odcházel motor po 50.000 km? No nevím, to se asi naposledy povedlo s přeskakováním rozvodů jinému koncernu než FIATu... ;-D

+8/0
16.4.2016 11:18

T49o28m13á28š 60O57č82e46n70á23š13e74k 2163531407460

Dovolím si oponovat. Moje Stilo bylo bez rzi a motor na 300tis. byl ve skvělé formě.

Ono je to taky o přístupu k věcem...

+1/0
18.4.2016 12:30

M38a67r96t83i39n 45H70a19r78t11i88g 9829324102626

"Z každého italského auta musí něco odpadávat a sem tam v něm něco vrzne..."

Dál jsem ani nečetl...

+3/−2
15.4.2016 21:05
Foto

M67i39r15o63s79l14a70v 13S26t38e78i97n82e90r 6568484683805

Já měl už 1965 originální Cinquecento Familiare, po 5 letech urezavěla podlaha u spolujezdce a sedadlo se i s tchýní o dva centimetry propadlo, za zvuku, který vydává zip.

Následoval Fiat 850, tomu se opálil ventil a vlastnoručně jsem jej zabrušoval, stejně jako později u Fiata 124S. Fiat 124S bylo hezké auto, ale po 6 letech normálního provozu se nahoře v předním blatníku objevila prorezavělá díra asi 5 cm velká. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že tam, kde měla gumová manžeta těsnit podběh, nebyl ten blatník vůbec nalakován, ani základní barva tam nebyla. Následoval tedy Ford 1600 coupé, tomu se ulomil zase výfuk těsně u přříruby na motoru- střílelo to a vrhalo plameny do motorového prostoru. Přidrátováno, obaleno hliníkovou folií to těch 15 km do nejjbližší dílny dojelo.

Tejdy řidiči- automobilisté vozili sebou drát, kousky plechu, šrouby a opravdu dílenské nářadí, kus hadice, kladivo a tak jsem pomohl i oběti dopravní nehody dojet, když jsem mu vybouchal prohnutý blatník, blokující kolo.

Po těchto vozech pak byl Mercedes 220 a VW Golf I. pro dceru nezmar. Dcera jako první auto dostala zánovní Fiat Panda- ale po 56 tisících km ho vylágrovala a utrhla ojnici. Na tři válce však dojela! Spodní oko ojnice spadlo do olejové vany a píst s horní čístí ojnice se zakousl nahoře.

Fiat je jenom pro opravdové automobilisty, nic pro lidi, co chtějí někam jenom dojet.

+1/0
16.4.2016 8:09

M42a69r48t63i20n 38H13a57r92t48i59g 9689104232696

Nechcete doufám srovnávat původní 500 se současnýma autama, že? Moje zkušenosti jsou takové, že moderní jsou nadprůměrně spolehlivé. Taková Lancia Ypsilon 1.2 (2003) byla v rodině snad 8 let a naprosto bez problémů. Dodnes absolutně bez koroze. Fiat Bravo (2009) máme dodnes (byť jako druhé auto) a zatím jediná závada s cenou opravy cca 1200 Kč. Ze starších italů Alfy, Lancie, Stilo a vše vcelku odpovídalo stáří a tomu co to mělo za sebou. Rozhodně se to pořád nesypalo...

+1/0
16.4.2016 8:42

M60i44r45o10s88l60a42v 66M64e79d 3554596

Moje manželka má Grande Punto (koupeno nové). Je to docela pohledné a dobře jezdící vozítko, nicméně velmi nekvalitní. Už během prvních dvou týdnů muselo do servisu (vypadávala jednička), no a později nás očekávala výměna všech gumových hadic v motorovém prostoru, dvakrát výměna stahování oken, nedlouho po konci garančky, pak výměna olejové vany (zkorodovaná) a upadly tepelné štíty okolo výfuku, Ještě později přestala fungovat klimatizace (neopravitelné - nutná výměna), v létě (při vyšších teplotách) nejdou otevřít páté dveře a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Takže naše příští auto už Fiat zcela určitě nebude.

0/−1
16.4.2016 11:26

M86a28r32t61i30n 11H89a39r23t13i28g 9769604312206

Vidíte, kolega s Grande Puntem naprostá spokojenost. Stát se to bohužel může, musel jste mít hroznou smůlu na kus...

+1/0
16.4.2016 12:47

H31o52a57n37g 65A37n32h 55B21i48n78h 8305980122839

S tou vanou nevím jestli je to smůla, kamarád má Fiata dodávku, ted čtvrtý rok a vanu má total zkorodovanou, to jsem vůbec nechápal, když jsem to viděl jak to může 3,5 leté auto mít, jinak říkal spousta nesmyslů pořád dokola má najeto 120 000, vím, že jsou dodávky brané více jako spotřební zboží, ale stejně je to brzy.

+1/0
16.4.2016 12:57

M82i64c77h65a69l 74S26l97á47m98a 5325390471407

Ono je dobré porovnávat s tím, co bylo na trhu od jiných značek, V roce 1965 to zde byla škoda 1000MB, rezavá mnohdy už z výroby...

0/0
18.4.2016 14:00

M26i33r38o38s32l44a21v 32M27e92d 3194646

Doba kdy Fiat dělal i šmrncovní auta definitivně skončila a budou nabízet už jen divné jitrnice ala pětistovka?

+2/−1
15.4.2016 20:56

M71a20r23e50k 80J90a37n38e30č63k97a 1937616443151

Řekl bych, že s novým Tipem už je to snad i konečně přešlo, protože ta pětistovka na x způsobů už se doslova zajídala.

+2/0
16.4.2016 2:16

R54u19d38o43l97f 83T24r94n24a50v90s76k67y 8727606465834

Ano a prijizdi skvely technicky vykrik do tmy neboli "Fix it again, Tony" . Poza hodna Itala, kvalita ovsem horsi nez travni trakturek Mountfield...

+6/−1
15.4.2016 20:01

J55i15r13i 15G84a95z28d41a 8124183204614

Jistě :-) na rozdíl treba od VW mají spolehlive motory. .

+2/−3
15.4.2016 20:06

M34a43r76e86k 39S66l22a87b59i21h79o56u25d97e10k 7888231692643

Pokud si chce někdo vybrat auto, měl by se jít poradit do české hospody. Tam vám místní machři řeknou, co je nejlepší: německá kvalita koncernu VW!

+1/0
15.4.2016 20:34

J68a26r23o47m55í41r 98K68r23á20l 4120949744149

A víte, že na tom něco je ? Passat 500 tisíc, druhý 450 a teď Golf s 350. A bez nějakých větších oprav, jen běžný servis.

+2/0
15.4.2016 23:01
Foto

M42i88r16o24s89l37a15v 47S57t34e44i35n55e89r 6858944383275

Už Golf I- mé dcery sice po 16 letech měl prorezavělé prahy, ale navařili tam levné opravné plechy a jezdil dále, prodala ho ještě s 320 tisíci km za 600 Guldů (dcera žije v Holandsku).

Na VW oceníte výdrž podvozku, kloubů, brzd, řízení a hnacích agregátů.

Dříve dost rezavěl, ty novější modely jsou lepší. A hlavně, náhradní díly z druhovýroby jsou všude a levné.

0/0
16.4.2016 8:15

M42a53r50t44i21n 95H31a54r40t96i98g 9779574252146

Technický výkřik do tmy...... CommonRail nebo Multiair je taky výkřik do tmy?

0/−1
15.4.2016 21:06

D52e81n18i93s 74W33i41t59z31k67u 3883121309857

jestli se ti autore líbí dva odkládací fochy před spolujezdcem, tak to je možná lepší si koupit komodu, ta jich má ještě víc ;-)

+10/−4
15.4.2016 18:27

J19i82ř27í 80S83c62h31w62a96c77h 8208924448966

aneb jak z poměrně hezké stylovky (Fiat 500) udělat hnusnou opuchlinu, ....ale když to SUV lidi tááák chtějí.....;-)

+14/−2
15.4.2016 16:18

A18n48d79r75e29j 30O13l17e77k11s63a 3925101927291

Naprosto příšerný auto. Vůbec nechápu, jak mohl Fiat takhle znetvořit svůj někdejší skvost. To je jak obří laminátovej kačer Donald na matějskýRv

+3/0
15.4.2016 17:16

P75e32t92r 10B68á31č24a 8805966725625

Mne se to nelibi a uz vubec ne za ty penize, to bych koukal uplne jinam.

+9/−1
15.4.2016 16:00

J81i89ř83í 40S83c81h87w44a50c81h 8878224828986

-> škoda yeti R^

+2/−8
15.4.2016 16:16

T82o11m14á26š 27K90ř61e38č42e31k 5549274914751

za ty peníze vám jinde nabídnou vůz podstatně slabší menší a hůře vybavený

http://www.imofa.cz/prodej/skladove_vozy/zajem-o-vozidlo/966-fiat-osobni-500x-1-4-multiair-140-k-lounge/ vs https://www.nhcar.cz/chci-auto/skoda/katalog-vozu/vozy-ihned-k-dodani/388307-skoda-yeti-2-0/

0/0
16.4.2016 7:30

A75n92d66r82e12j 66M48a22s32a46r26y81k 9140653526470

tieto prerostle 500tovky su mi nesimpaticke priam az odporne.... taliani vedeli ovela krajsie auta.... viem ze su to jablka a hrusky ale nove tipo byt to ako lowcost vypada ovela viac smrncovne ako napodobenina 500. A myslim ze tipom sa priblizili opet k fiatu ktore bolo pomerne lacne a nenarocne auto s priemernoou poruchovostou. Nenadchne ani neurazi....

+2/−3
15.4.2016 14:54

M87i19c19h10a85l 29S19l64á79m81a 5115530571627

Největší pětistovka všech dob? To znamená, že 500L a 500L Living jsou menší? Jestli ano, prosím porovnání.

+1/0
15.4.2016 13:10

A84n66d88r22e68j 57O25l15e19k26s60a 3695771677981

Asi jako největší Mini. Taky běs.

+2/0
15.4.2016 17:17

J45o85s94e84f 94B43a44b17k90a 3890559832127

Dost těžkopádně napsané, žádná italská lehkost vyjadřování;-)

+2/0
15.4.2016 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.