Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prostořeký šéf Fiatu o nové tesle: Jestli bude vydělávat, okopíruji ji

„Pokud dokáže Tesla prodávat model 3 se ziskem, postavím ho také. Napodobím ho, přidám k tomu italský styl a během 12 měsíců to uvedu na trh,“ tak zareagoval Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA, na zájem, který vyvolal nový elektrický model. Je po něm obrovská poptávka, i když se ještě nevyrábí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a55r17o97s47l63a22v 88K95o72r38u65b 3662724639230

Problem FCA je ze isiel vzdy opacnym smerom oni vyvijaju 3L diesel ostatny prechadzaju na 2L> , zatial co oni ignoruju ostatny inovuju, cize zaspali na vavrinoch. s elektrinou ma pravdu, to nieje buducnost, ajked som si model 3 zarezervoval , suhlasim s Toyotou buducnost je vodik, baterie predstavuju obrovske ekologicke riziko,

0/0
19.4.2016 21:33

M76i78r17e79k 56G81a56j85e23r 5841156219370

To, ze Fiat 500e se spatne prodava i pod cenou nebude tim, ze jezdi na elektrinu. Sef Fiatu by udelal lepe, kdyby Teslu vubec nekomentoval.

+1/0
19.4.2016 17:22

M17a85r87e28k 49J42a91n97e19č18k44a 1927476973531

Sice nejsem nadšenec aut na baterky, protože nejsem fanda čekacích front a výletů na autonabíječky po širokém okolí, ale i když první návrat Fiatu 500 mě byl sympatický, tak dnešní chrlení pětistovek na x způsobů už se musí každému neskutečně zajídat. V tomhle je aspoň Tesla originální.

0/0
19.4.2016 16:20

P96e24t31r 15Z55a30s51k83o44č57i68l 2205572688439

Tesla Supercharger má 10tinovou pořizovací hodnotu benzínový pumpy. Doba tankování je maximálně 10x delší, spíš míň. Tak to vyjde nastejno, až bude víc elektromobilů, tak bude víc Superchargerů, to je čistě ekonomická závislost.

0/0
19.4.2016 17:59
Foto

D34a74n 26R25u66b16í71n 4913133599

Když slyším o Fiatu vždycky si vybavim Slunce, seno "Inžynýrka z Prahy, auto má z tuzexu..." a pak přijela tím Fiatem Uno ;-D

+6/0
19.4.2016 15:24

K85a43r69e98l 59N97e98d94o43p11i17l 7738776139504

Jenze Fiat Uno bylo za rude tlamy nedostiznym snem...

0/0
19.4.2016 18:13

M29a67r48t84i56n 44S81e89d73o24n96a 2945926116399

To bych rozhodne netvrdil, kdo po nem touzil a mel penize tak jej mel. Jinak to byl vuz znamy nizsi spolehlivosti a silne podlehal korozi.

0/0
20.4.2016 16:35

V74í18t 75O83ž14a46n17a 1358748475214

Ten může být rád, že ta automobilka ještě žije a čekat kdo je koupí. Na žádné velké investice (elektromobil do 12 měsíců) nemá prachy.

+7/−3
19.4.2016 10:00

P50e23t44r 68M17a58r59š19á93l23e68k 9425262254269

No je to 7. největší světová automobilka, která několik posledních let roste.

Sergio je sice svérázná figura, ale na druhou stranu například akvizice Chrysleru, který získal téměř zadarmo, bylo jedno z nejbrilantnějších strategických rozhodnutí v automobilovém průmyslu za spoustu let.

+3/0
19.4.2016 10:32

R44o19m10a59n 12Š65e93s36t37á38k 5694379833813

Je otázka, jestli na akvizici Chrysleru vydělal víc Fiat nebo Mercedes.

0/0
19.4.2016 15:23

P79e82t90r 49M73a54r18š74á76l29e14k 9935622354319

V době kdy Fiat přebíral Chrysler s ním Mercedes už neměl nic společného. Ještě před tím ho převzal cerberus. Jinak Chrysleru, resp. značkám, které pod něj patřily, se po převzetí daří a od převzetí neustále rostou, v dnešní době jsou na dvojnásobku prodejů. Daří se hlavně Jeepu.

+2/0
19.4.2016 15:52

D98a33v70i47d 96J21i41n87d63r95a 6960154546364

Asi nevíte, co vše Fiat vlastní. Kdyby jste to věděl, tak takovou blbost neřeknete. Ještě bych se podíval, v jakém jsou obratu a že tam je meziročně opět růst zisku....

0/0
19.4.2016 15:23

P20e57t48r 64T94y35č80k52a 6275102799162

Jenomže on to neřekl proto že by ho chtěl dělat, ale proto že nevěří tomu byznysu. Je odpůrce elektromobilů.

+2/0
19.4.2016 15:57

L43u58k97á93š 18K38m65e96n66t 5119847544130

Po pravdě. Nepřijde vám divné, že se v podobné míře do elektromobilů nikdo další ve větším měřítku nepustil? Ani obří koncerny, které mají víc než dostatek kapitálu na vývoj technologií a stavbu výrobních zařízení? Oni to budou mít moc dobře spočítané a v současné době to prostě není ekonomické řešení. Jednoduše zatím se na tom bez dotací nedá vydělat, což Tesla jasně potvrzuje. Přitom doposud vyráběla poměrně drahé modely. Nový model má být výrazně levnější, proto na něm rozhodně nebude taková marže jako na dražších.

Je tedy opravdu otázka, zda se to může zaplatit a ještě naopak vydělávat na další výzkum a vývoj. Zatím je to jen projekt, ve kterém řada investorů utápí své prostředky.

Elektromobily jsou dnes podstatně blíž realitě než dřív. Ale pořád ještě jejich čas nenastal. Pořád je ještě ropy dostatek, technologie nejsou na potřebné úrovni a tak pořád není přítomen žádný tlak nebo motivace, proč si je koupit. Naopak je pořád celá řada důvodů, proč si je nekoupit. A hlavně pořád je tu dostupná levnější a pohodlnější alternativa, která nemá omezený dojezd, omezené možnosti tankování a tak dlouhou dobu tankování.

+8/−7
19.4.2016 9:31

D98e88n42i26s 94W65i78t40z54k71u 3353501679417

nějak se začít musí, kdyby si tohle řekli i před 150ti lety, když se spalovací motor objevil v tříkolce, 30km trvalo ujet dva dny a člověk musel stavět v každé apatyce pro zásobu lihu, tak furt používáme koně

+10/0
19.4.2016 9:39

R35a96d37e85k 73H35o64d32a77ň 9906657891523

Jenže před těmi 150ti lety elektromobily už jezdily, zatímco spalovací motor teprve začínal. ;)

+1/0
19.4.2016 14:29

M77a43r78t70i91n 53M39a24i82k62s51n46a92r 3464573458642

Ale ty techologie předtím nebyli pouzitelne pro skutecny provoz dnesnich meritek.

0/0
19.4.2016 17:52

T88o65m52á40š 97L95u80d56v81í54k 1240657714462

Taky tomu moc nevěřím. Podobný humbuk byl okolo Modelu S a ten byl kromě USA totální propadák.

+1/−8
19.4.2016 15:02

M60i25l34a34n 68K29l31o66u18č42e44k 9964207629596

V norsku se jedná o nejprodávanější auto

+3/0
19.4.2016 15:23

T19o12m86á41š 21L11u23d21v18í98k 1720857274622

Takže Vy považujete za úspěch když druhý největší trh je Norsko s 5 miliony obyvatel? A navíc je to jen kvůli státním dotacím a odpočtům DPH takže to auto koupíte za třetinu ceny.

+1/0
19.4.2016 16:56

L38u56k60á40š 26K58m10e45n10t 5919567984450

Po pravdě když by mi stát zadotoval cenu a odpustil DPH tak, že by mne auto stálo pomalu jen 30% prodejní ceny, tak si jej koupím taky.

Bohužel produkt, který je prodejný pouze s pomocí takto masivní dotace rozhodně není úspěch.

0/0
19.4.2016 23:12

M34a53r44t26i49n 98M11a67i87k51s29n21a31r 3354903658142

Co vim, tak pro Evropský trh nebyli hluché místa v dodávkách AUT, spíše hodně lidí sere dlouhá dodací lhůta...

+1/0
19.4.2016 17:53

M46i62c22h34a73l 44Š33r43o60u53b56e32k 8704756403960

jaktože ne? třeba BMW celkem dost

+1/0
19.4.2016 15:08

P88e14t22r 45Z22a54s33k87o16č76i26l 2445802268239

Tlak a motivace je ve smradu z benzínu. Proč mám furt větrat garáž, proč mám měnit oleje, starat se o motor, jezdit k pumpě, za jízdy to prdí jak traktor, halda nevýhod. Tesla to vše řeší, jedinej problém je jeho pořizovací cena. Model 3 mám rezervovanej, o Modelu S uvažuju, ale je to pálka, on i ten Model 3. Cenu+dojezd elektromobilů by vyřešily troleje na dálnici, BMW to testovalo pro náklaďáky a fungovalo to, ve srovnání s cenou stavby dálnice jsou troleje za pakatel.

+2/0
19.4.2016 15:52

M98i52r53e92k 20G73a91j89e36r 5931276489410

Ono nejde jen o cenu troleji, ktere nejsou misto dalnice, ale dalsi investici. Jde take o system pro uctovani te elektriny. A pro osobni auta je to zrejmy nesmysl, protoze by musely mit obrovske a dlouhe sterace pro odber proudu.

+1/0
19.4.2016 17:20

P22a25v68e40l 97S84o39b69o86t28k51a 5330384

Budoucnost je v hromadné elektrické dopravě - železnice, trolejbusy, tramvaje, metro (a to i na dlouhé vzdálenosti - povrchová tubusová doprava).

Osobní doprava na baterky bude jen okrajovou záležitostí.

0/−1
19.4.2016 17:38

M48a88r49t10i72n 89M13a31i85k55s40n77a50r 3914753688982

Na druhou stranu v Anglii se staví dalnice s indukčním pruhem, pokud se dobře pamatuju. :)

0/0
19.4.2016 17:54

P89e88t65r 27Z21a88s42k44o27č67i27l 2705552588429

Dlouhý stěrače mi příjde jako technickej detail, to nechť vyřešej inženýří. Účtování může bejt úplně normálním zaplombovaným elektroměrem, na nich se taky dělaj podvody. Ale troleje mi příjdou zatím jako obchodní nesmysl, protože příplatek za elektromobil je nyní za atraktivitu takových aut pro některé zákazníky, ale neumím si představit, kdo by si chtěl připlácet za troleje.

0/0
19.4.2016 17:56

P28e28t83r 64Z94a19s55k84o36č25i52l 2845702548679

Kecám, Siemens to testoval, ne BMW. Je to někde na YouTube.

0/0
19.4.2016 17:52

L25u51d50v45í93k 22G84a48j98d87o76š20í68k 2675273744542

Hlavně jsou tu hybridní auta třeba od Toyoty, která dávají daleko větší smysl, než čistá elektrika.

0/−1
19.4.2016 17:38

P77e88t84r 74Z33a75s77k20o33č70i54l 2375772548249

Hybridy právě nedávaj žádnej smysl. Hlavní cíl je zbavit se benzínovýho motoru.

+1/0
19.4.2016 17:46

J76a10n 96N70e21d22b39a24l 5440624874

Ale automobilky ty elektromotory maj. Prodávat klasická auto je pro ně mnohem jednoduší a výhodnější. Pro elektromobily se nejprve musí udělat zázemí a zlepšit technologie baterií. A to je právě to v čem je Tesla unikátní. Ve vývoji je nejdál. Také staví to potřebné zázemí. Elon Musk je vizionář, který to nedělá jen kvůli zisku. Veškeré patenty zveřejňuje a nechá je k volnému využití i pro ostatní automobilky. Tesla společně s některými automobilkami budou lídry tohoto trhu a vybudují ho. Ostatní, jako právě třeba Fiat, si jen počkají a potom přijdou do hotového.

0/0
19.4.2016 22:13

L55u49k33á28š 69K82m39e80n39t 5129397254730

Njn ... ale tak nějak mi to připomíná hlášku z jednoho filmu ... "To se nám to hoduje, když nám na to půjčujou!" ... A ta přesně sedí i na současnou Teslu. Ekonomicky to nefunguje. Stojí to pouze na tom, že do toho zatím investoři dávají peníze. Nicméně jako celek je to zatím jen velká černá díra na peníze a ani jeden rok zatím nebyli v plusu. A to prodávají modely s poměrně vysokou marží. Model 3 bude s marží mnohem níže a kvůlu kapacitě výroby pro něj musí postavit v podstatě komplet nové výrobní linky, tedy další investice. A s objemem výroby roste i počet zaměstnanců a služeb kolem nich. A pracovní síla v USA také není zrovna levná.

+1/0
19.4.2016 23:09

J16a55n 32N19e73d85b59a31l 5770174514

Je na investorech jestli Muskovi věří. Plán Tesly je do roku 2020 prodávat milion aut ročně. To už by rentabilní být mělo

0/0
20.4.2016 16:22

M51i92c71h96a64l 91N24o61v97á55k 7640539497784

FCA už dávno Teslu okopírovanou má, je to Chrysler 200 stačí jen dodat elektro pohon.:-)

0/−1
19.4.2016 8:40

D43e76n81i62s 77W24i79t38z84k58u 3803961939617

koukám, taky má čtyři kola

+4/0
19.4.2016 8:50

M56i16l47a31n 31K62l44o39u12č10e77k 9104867649196

A má už na to 400 000 předobjednávek, pokud ne, tak to evidentně nestačí.

0/0
19.4.2016 11:23

M28i82r45e58k 33G23a63j81e23r 5351656589780

Spravna poznamka. Zvuk firmy Tesla a zvuk Fiatu uz samo o sobe udela hodne. Fiat by pri uvedeni stejneho auta na trh mohl doufat v 5000 objednavek. Proto take sef pochybuje o ekonomice takoveho pocinu. Ano, Fiatu se to nevyplati ani kdyz bude Tesla 3 ekonomicky v plusu a firma v cernych cislech. A pokud jde o dotace, tak slevu dostane mene nez polovina z tech, kteri si Teslu 3 objednali. Fiat by naopak mohl tezit z momentalni vyhody a jeho kupujici dostavat 7500 USD slevu, zatimco na Teslu uz by ji nikdo dostat nemohl.

0/0
19.4.2016 17:45

P94e17t15r 50Č39e26r16n42i12c25k74ý 6165117600

Pochopil bych, kdyby to byla slova šéfa Čínské automobilky. K šéfovi Fiatu (nebo jakékoli Evropské automobilky) mi tato slova prostě nesedí...a srovnávat Teslu s Fiatem 500e je poněkud úsměvné...

+5/0
19.4.2016 7:04

P23e14t48r 97T84y93č79k13a 6605852459472

Sedí to k tomu přesně. On elektromobily vyrábět nechce, takže jenom řekl, že nevěří že to může vydělávat.

0/0
19.4.2016 15:59

D54e19n84i26s 67W85i33t42z39k33u 3103901449767

jak mám značku Chrysler rád, tak spojení s tímto buranem nepovažuji za šťastné

+1/−3
19.4.2016 6:36

J46a35n 81P34a22ř44í68z40e49k 9566570757866

Proč buran?

On pouze není korektní, to se přece v současné době nosí (ironie)

+1/0
19.4.2016 7:36

D62e71n89i66s 74W34i33t82z14k27u 3363191729547

těžkej buran

+2/−3
19.4.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.