Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prostořeký šéf Fiatu o nové tesle: Jestli bude vydělávat, okopíruji ji

„Pokud dokáže Tesla prodávat model 3 se ziskem, postavím ho také. Napodobím ho, přidám k tomu italský styl a během 12 měsíců to uvedu na trh,“ tak zareagoval Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA, na zájem, který vyvolal nový elektrický model. Je po něm obrovská poptávka, i když se ještě nevyrábí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a47r61o17s73l24a69v 23K59o61r22u13b 3722304249380

Problem FCA je ze isiel vzdy opacnym smerom oni vyvijaju 3L diesel ostatny prechadzaju na 2L> , zatial co oni ignoruju ostatny inovuju, cize zaspali na vavrinoch. s elektrinou ma pravdu, to nieje buducnost, ajked som si model 3 zarezervoval , suhlasim s Toyotou buducnost je vodik, baterie predstavuju obrovske ekologicke riziko,

0/0
19.4.2016 21:33

M42i26r75e47k 18G45a75j63e95r 5751636729200

To, ze Fiat 500e se spatne prodava i pod cenou nebude tim, ze jezdi na elektrinu. Sef Fiatu by udelal lepe, kdyby Teslu vubec nekomentoval.

+1/0
19.4.2016 17:22

M91a61r66e12k 59J31a76n10e77č82k31a 1677626983231

Sice nejsem nadšenec aut na baterky, protože nejsem fanda čekacích front a výletů na autonabíječky po širokém okolí, ale i když první návrat Fiatu 500 mě byl sympatický, tak dnešní chrlení pětistovek na x způsobů už se musí každému neskutečně zajídat. V tomhle je aspoň Tesla originální.

0/0
19.4.2016 16:20


P27e71t89r 80Z69a63s13k82o91č70i25l 2275982528709

Tesla Supercharger má 10tinovou pořizovací hodnotu benzínový pumpy. Doba tankování je maximálně 10x delší, spíš míň. Tak to vyjde nastejno, až bude víc elektromobilů, tak bude víc Superchargerů, to je čistě ekonomická závislost.

0/0
19.4.2016 17:59
Foto

D96a60n 72R47u95b87í11n 4203213639

Když slyším o Fiatu vždycky si vybavim Slunce, seno "Inžynýrka z Prahy, auto má z tuzexu..." a pak přijela tím Fiatem Uno ;-D

+6/0
19.4.2016 15:24

K21a77r21e48l 75N68e35d24o18p11i95l 7618466109304

Jenze Fiat Uno bylo za rude tlamy nedostiznym snem...

0/0
19.4.2016 18:13

M21a91r13t98i75n 38S16e83d60o82n78a 5957643480499

To bych rozhodne netvrdil, kdo po nem touzil a mel penize tak jej mel. Jinak to byl vuz znamy nizsi spolehlivosti a silne podlehal korozi.

0/0
20.4.2016 16:35

V79í75t 11O78ž58a52n49a 1718238585754

Ten může být rád, že ta automobilka ještě žije a čekat kdo je koupí. Na žádné velké investice (elektromobil do 12 měsíců) nemá prachy.

+7/−3
19.4.2016 10:00

P51e40t26r 56M88a58r76š84á58l86e80k 9985282594229

No je to 7. největší světová automobilka, která několik posledních let roste.

Sergio je sice svérázná figura, ale na druhou stranu například akvizice Chrysleru, který získal téměř zadarmo, bylo jedno z nejbrilantnějších strategických rozhodnutí v automobilovém průmyslu za spoustu let.

+3/0
19.4.2016 10:32

R12o81m42a90n 18Š52e45s21t45á56k 5214659333283

Je otázka, jestli na akvizici Chrysleru vydělal víc Fiat nebo Mercedes.

0/0
19.4.2016 15:23

P42e43t59r 58M14a24r56š17á18l51e61k 9485752884729

V době kdy Fiat přebíral Chrysler s ním Mercedes už neměl nic společného. Ještě před tím ho převzal cerberus. Jinak Chrysleru, resp. značkám, které pod něj patřily, se po převzetí daří a od převzetí neustále rostou, v dnešní době jsou na dvojnásobku prodejů. Daří se hlavně Jeepu.

+2/0
19.4.2016 15:52

D94a27v23i97d 58J34i88n58d21r76a 6430604326734

Asi nevíte, co vše Fiat vlastní. Kdyby jste to věděl, tak takovou blbost neřeknete. Ještě bych se podíval, v jakém jsou obratu a že tam je meziročně opět růst zisku....

0/0
19.4.2016 15:23

P21e76t23r 29T72y91č62k61a 6665832109632

Jenomže on to neřekl proto že by ho chtěl dělat, ale proto že nevěří tomu byznysu. Je odpůrce elektromobilů.

+2/0
19.4.2016 15:57

L97u66k84á82š 98K10m82e72n69t 5669487704160

Po pravdě. Nepřijde vám divné, že se v podobné míře do elektromobilů nikdo další ve větším měřítku nepustil? Ani obří koncerny, které mají víc než dostatek kapitálu na vývoj technologií a stavbu výrobních zařízení? Oni to budou mít moc dobře spočítané a v současné době to prostě není ekonomické řešení. Jednoduše zatím se na tom bez dotací nedá vydělat, což Tesla jasně potvrzuje. Přitom doposud vyráběla poměrně drahé modely. Nový model má být výrazně levnější, proto na něm rozhodně nebude taková marže jako na dražších.

Je tedy opravdu otázka, zda se to může zaplatit a ještě naopak vydělávat na další výzkum a vývoj. Zatím je to jen projekt, ve kterém řada investorů utápí své prostředky.

Elektromobily jsou dnes podstatně blíž realitě než dřív. Ale pořád ještě jejich čas nenastal. Pořád je ještě ropy dostatek, technologie nejsou na potřebné úrovni a tak pořád není přítomen žádný tlak nebo motivace, proč si je koupit. Naopak je pořád celá řada důvodů, proč si je nekoupit. A hlavně pořád je tu dostupná levnější a pohodlnější alternativa, která nemá omezený dojezd, omezené možnosti tankování a tak dlouhou dobu tankování.

+8/−7
19.4.2016 9:31

D14e43n83i35s 68W54i13t79z73k57u 3293861379977

nějak se začít musí, kdyby si tohle řekli i před 150ti lety, když se spalovací motor objevil v tříkolce, 30km trvalo ujet dva dny a člověk musel stavět v každé apatyce pro zásobu lihu, tak furt používáme koně

+10/0
19.4.2016 9:39

R75a52d31e34k 59H46o91d49a88ň 9946237191573

Jenže před těmi 150ti lety elektromobily už jezdily, zatímco spalovací motor teprve začínal. ;)

+1/0
19.4.2016 14:29

M76a33r73t37i14n 52M61a34i31k56s56n32a98r 3744933528632

Ale ty techologie předtím nebyli pouzitelne pro skutecny provoz dnesnich meritek.

0/0
19.4.2016 17:52

T15o18m51á80š 95L44u70d90v94í49k 1810537964912

Taky tomu moc nevěřím. Podobný humbuk byl okolo Modelu S a ten byl kromě USA totální propadák.

+1/−8
19.4.2016 15:02

M84i79l58a89n 69K26l79o95u23č10e93k 9324897969136

V norsku se jedná o nejprodávanější auto

+3/0
19.4.2016 15:23

T13o88m68á49š 23L10u69d55v51í68k 1800927414682

Takže Vy považujete za úspěch když druhý největší trh je Norsko s 5 miliony obyvatel? A navíc je to jen kvůli státním dotacím a odpočtům DPH takže to auto koupíte za třetinu ceny.

+1/0
19.4.2016 16:56

L81u70k38á80š 74K12m34e17n89t 5249927734450

Po pravdě když by mi stát zadotoval cenu a odpustil DPH tak, že by mne auto stálo pomalu jen 30% prodejní ceny, tak si jej koupím taky.

Bohužel produkt, který je prodejný pouze s pomocí takto masivní dotace rozhodně není úspěch.

0/0
19.4.2016 23:12

M91a71r84t82i44n 75M68a14i52k77s50n18a33r 3454653578292

Co vim, tak pro Evropský trh nebyli hluché místa v dodávkách AUT, spíše hodně lidí sere dlouhá dodací lhůta...

+1/0
19.4.2016 17:53

M24i73c20h24a29l 67Š34r49o29u67b31e38k 8864446423330

jaktože ne? třeba BMW celkem dost

+1/0
19.4.2016 15:08

P85e75t81r 16Z75a19s17k58o34č15i12l 2335382958609

Tlak a motivace je ve smradu z benzínu. Proč mám furt větrat garáž, proč mám měnit oleje, starat se o motor, jezdit k pumpě, za jízdy to prdí jak traktor, halda nevýhod. Tesla to vše řeší, jedinej problém je jeho pořizovací cena. Model 3 mám rezervovanej, o Modelu S uvažuju, ale je to pálka, on i ten Model 3. Cenu+dojezd elektromobilů by vyřešily troleje na dálnici, BMW to testovalo pro náklaďáky a fungovalo to, ve srovnání s cenou stavby dálnice jsou troleje za pakatel.

+2/0
19.4.2016 15:52

M26i83r53e57k 44G53a31j27e60r 5691626759510

Ono nejde jen o cenu troleji, ktere nejsou misto dalnice, ale dalsi investici. Jde take o system pro uctovani te elektriny. A pro osobni auta je to zrejmy nesmysl, protoze by musely mit obrovske a dlouhe sterace pro odber proudu.

+1/0
19.4.2016 17:20

P28a84v83e56l 22S30o88b12o42t71k53a 5410674

Budoucnost je v hromadné elektrické dopravě - železnice, trolejbusy, tramvaje, metro (a to i na dlouhé vzdálenosti - povrchová tubusová doprava).

Osobní doprava na baterky bude jen okrajovou záležitostí.

0/−1
19.4.2016 17:38

M44a15r22t19i10n 44M27a43i92k41s35n27a58r 3784383408372

Na druhou stranu v Anglii se staví dalnice s indukčním pruhem, pokud se dobře pamatuju. :)

0/0
19.4.2016 17:54

P83e57t57r 47Z95a57s63k83o48č53i49l 2485952938519

Dlouhý stěrače mi příjde jako technickej detail, to nechť vyřešej inženýří. Účtování může bejt úplně normálním zaplombovaným elektroměrem, na nich se taky dělaj podvody. Ale troleje mi příjdou zatím jako obchodní nesmysl, protože příplatek za elektromobil je nyní za atraktivitu takových aut pro některé zákazníky, ale neumím si představit, kdo by si chtěl připlácet za troleje.

0/0
19.4.2016 17:56

P24e72t10r 88Z59a25s64k50o66č50i82l 2665492628799

Kecám, Siemens to testoval, ne BMW. Je to někde na YouTube.

0/0
19.4.2016 17:52

L93u70d53v63í42k 22G13a83j85d56o73š23í51k 2805433944482

Hlavně jsou tu hybridní auta třeba od Toyoty, která dávají daleko větší smysl, než čistá elektrika.

0/−1
19.4.2016 17:38

P91e86t31r 63Z37a23s67k37o94č97i41l 2825552908229

Hybridy právě nedávaj žádnej smysl. Hlavní cíl je zbavit se benzínovýho motoru.

+1/0
19.4.2016 17:46

J10a80n 14N85e67d11b33a96l 5600404864

Ale automobilky ty elektromotory maj. Prodávat klasická auto je pro ně mnohem jednoduší a výhodnější. Pro elektromobily se nejprve musí udělat zázemí a zlepšit technologie baterií. A to je právě to v čem je Tesla unikátní. Ve vývoji je nejdál. Také staví to potřebné zázemí. Elon Musk je vizionář, který to nedělá jen kvůli zisku. Veškeré patenty zveřejňuje a nechá je k volnému využití i pro ostatní automobilky. Tesla společně s některými automobilkami budou lídry tohoto trhu a vybudují ho. Ostatní, jako právě třeba Fiat, si jen počkají a potom přijdou do hotového.

0/0
19.4.2016 22:13

L84u75k39á17š 75K53m97e12n33t 5549247874170

Njn ... ale tak nějak mi to připomíná hlášku z jednoho filmu ... "To se nám to hoduje, když nám na to půjčujou!" ... A ta přesně sedí i na současnou Teslu. Ekonomicky to nefunguje. Stojí to pouze na tom, že do toho zatím investoři dávají peníze. Nicméně jako celek je to zatím jen velká černá díra na peníze a ani jeden rok zatím nebyli v plusu. A to prodávají modely s poměrně vysokou marží. Model 3 bude s marží mnohem níže a kvůlu kapacitě výroby pro něj musí postavit v podstatě komplet nové výrobní linky, tedy další investice. A s objemem výroby roste i počet zaměstnanců a služeb kolem nich. A pracovní síla v USA také není zrovna levná.

+1/0
19.4.2016 23:09

J49a89n 35N29e54d74b87a87l 5250904664

Je na investorech jestli Muskovi věří. Plán Tesly je do roku 2020 prodávat milion aut ročně. To už by rentabilní být mělo

0/0
20.4.2016 16:22

M46i23c96h56a59l 70N79o93v82á16k 7350209427194

FCA už dávno Teslu okopírovanou má, je to Chrysler 200 stačí jen dodat elektro pohon.:-)

0/−1
19.4.2016 8:40

D56e39n53i25s 83W17i84t78z67k97u 3323891559737

koukám, taky má čtyři kola

+4/0
19.4.2016 8:50

M94i48l48a93n 12K71l39o11u27č79e30k 9604427919636

A má už na to 400 000 předobjednávek, pokud ne, tak to evidentně nestačí.

0/0
19.4.2016 11:23

M76i80r10e64k 52G51a28j92e75r 5951716909240

Spravna poznamka. Zvuk firmy Tesla a zvuk Fiatu uz samo o sobe udela hodne. Fiat by pri uvedeni stejneho auta na trh mohl doufat v 5000 objednavek. Proto take sef pochybuje o ekonomice takoveho pocinu. Ano, Fiatu se to nevyplati ani kdyz bude Tesla 3 ekonomicky v plusu a firma v cernych cislech. A pokud jde o dotace, tak slevu dostane mene nez polovina z tech, kteri si Teslu 3 objednali. Fiat by naopak mohl tezit z momentalni vyhody a jeho kupujici dostavat 7500 USD slevu, zatimco na Teslu uz by ji nikdo dostat nemohl.

0/0
19.4.2016 17:45

P37e74t13r 36Č61e53r72n20i54c94k58ý 6675687530

Pochopil bych, kdyby to byla slova šéfa Čínské automobilky. K šéfovi Fiatu (nebo jakékoli Evropské automobilky) mi tato slova prostě nesedí...a srovnávat Teslu s Fiatem 500e je poněkud úsměvné...

+5/0
19.4.2016 7:04

P67e23t24r 66T37y64č27k34a 6155682229732

Sedí to k tomu přesně. On elektromobily vyrábět nechce, takže jenom řekl, že nevěří že to může vydělávat.

0/0
19.4.2016 15:59

D73e40n94i95s 74W19i94t43z38k35u 3643911859397

jak mám značku Chrysler rád, tak spojení s tímto buranem nepovažuji za šťastné

+1/−3
19.4.2016 6:36

J65a11n 33P17a88ř20í56z92e60k 9346320377576

Proč buran?

On pouze není korektní, to se přece v současné době nosí (ironie)

+1/0
19.4.2016 7:36

D76e57n98i19s 84W11i55t83z60k45u 3803641629707

těžkej buran

+2/−3
19.4.2016 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.