Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prostořeký šéf Fiatu o nové tesle: Jestli bude vydělávat, okopíruji ji

„Pokud dokáže Tesla prodávat model 3 se ziskem, postavím ho také. Napodobím ho, přidám k tomu italský styl a během 12 měsíců to uvedu na trh,“ tak zareagoval Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA, na zájem, který vyvolal nový elektrický model. Je po něm obrovská poptávka, i když se ještě nevyrábí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a35r27o65s87l39a31v 15K27o15r55u67b 3812814239280

Problem FCA je ze isiel vzdy opacnym smerom oni vyvijaju 3L diesel ostatny prechadzaju na 2L> , zatial co oni ignoruju ostatny inovuju, cize zaspali na vavrinoch. s elektrinou ma pravdu, to nieje buducnost, ajked som si model 3 zarezervoval , suhlasim s Toyotou buducnost je vodik, baterie predstavuju obrovske ekologicke riziko,

0/0
19.4.2016 21:33

M84i61r22e68k 11G81a21j87e95r 5121466579880

To, ze Fiat 500e se spatne prodava i pod cenou nebude tim, ze jezdi na elektrinu. Sef Fiatu by udelal lepe, kdyby Teslu vubec nekomentoval.

+1/0
19.4.2016 17:22

M44a18r93e12k 56J79a72n78e33č46k78a 1877266643571

Sice nejsem nadšenec aut na baterky, protože nejsem fanda čekacích front a výletů na autonabíječky po širokém okolí, ale i když první návrat Fiatu 500 mě byl sympatický, tak dnešní chrlení pětistovek na x způsobů už se musí každému neskutečně zajídat. V tomhle je aspoň Tesla originální.

0/0
19.4.2016 16:20

P30e17t53r 34Z21a14s73k29o92č86i54l 2295242388689

Tesla Supercharger má 10tinovou pořizovací hodnotu benzínový pumpy. Doba tankování je maximálně 10x delší, spíš míň. Tak to vyjde nastejno, až bude víc elektromobilů, tak bude víc Superchargerů, to je čistě ekonomická závislost.

0/0
19.4.2016 17:59
Foto

D85a91n 72R25u81b95í60n 4643343129

Když slyším o Fiatu vždycky si vybavim Slunce, seno "Inžynýrka z Prahy, auto má z tuzexu..." a pak přijela tím Fiatem Uno ;-D

+6/0
19.4.2016 15:24

K49a48r60e24l 43N80e83d27o62p66i88l 7588226469844

Jenze Fiat Uno bylo za rude tlamy nedostiznym snem...

0/0
19.4.2016 18:13

M70a87r11t25i12n 59S58e49d63o60n86a 2245116826619

To bych rozhodne netvrdil, kdo po nem touzil a mel penize tak jej mel. Jinak to byl vuz znamy nizsi spolehlivosti a silne podlehal korozi.

0/0
20.4.2016 16:35

V69í51t 28O31ž70a64n22a 1158598165694

Ten může být rád, že ta automobilka ještě žije a čekat kdo je koupí. Na žádné velké investice (elektromobil do 12 měsíců) nemá prachy.

+7/−3
19.4.2016 10:00

P12e60t71r 79M37a78r36š40á20l17e59k 9495322524909

No je to 7. největší světová automobilka, která několik posledních let roste.

Sergio je sice svérázná figura, ale na druhou stranu například akvizice Chrysleru, který získal téměř zadarmo, bylo jedno z nejbrilantnějších strategických rozhodnutí v automobilovém průmyslu za spoustu let.

+3/0
19.4.2016 10:32

R97o95m62a55n 65Š82e44s11t96á46k 5394899753293

Je otázka, jestli na akvizici Chrysleru vydělal víc Fiat nebo Mercedes.

0/0
19.4.2016 15:23

P57e82t51r 19M41a56r96š77á83l33e17k 9875702714539

V době kdy Fiat přebíral Chrysler s ním Mercedes už neměl nic společného. Ještě před tím ho převzal cerberus. Jinak Chrysleru, resp. značkám, které pod něj patřily, se po převzetí daří a od převzetí neustále rostou, v dnešní době jsou na dvojnásobku prodejů. Daří se hlavně Jeepu.

+2/0
19.4.2016 15:52

D19a12v94i78d 79J66i26n51d13r49a 6860674596744

Asi nevíte, co vše Fiat vlastní. Kdyby jste to věděl, tak takovou blbost neřeknete. Ještě bych se podíval, v jakém jsou obratu a že tam je meziročně opět růst zisku....

0/0
19.4.2016 15:23

P43e96t87r 60T20y62č34k18a 6405892949922

Jenomže on to neřekl proto že by ho chtěl dělat, ale proto že nevěří tomu byznysu. Je odpůrce elektromobilů.

+2/0
19.4.2016 15:57

L29u22k39á48š 76K22m71e56n86t 5439437214950

Po pravdě. Nepřijde vám divné, že se v podobné míře do elektromobilů nikdo další ve větším měřítku nepustil? Ani obří koncerny, které mají víc než dostatek kapitálu na vývoj technologií a stavbu výrobních zařízení? Oni to budou mít moc dobře spočítané a v současné době to prostě není ekonomické řešení. Jednoduše zatím se na tom bez dotací nedá vydělat, což Tesla jasně potvrzuje. Přitom doposud vyráběla poměrně drahé modely. Nový model má být výrazně levnější, proto na něm rozhodně nebude taková marže jako na dražších.

Je tedy opravdu otázka, zda se to může zaplatit a ještě naopak vydělávat na další výzkum a vývoj. Zatím je to jen projekt, ve kterém řada investorů utápí své prostředky.

Elektromobily jsou dnes podstatně blíž realitě než dřív. Ale pořád ještě jejich čas nenastal. Pořád je ještě ropy dostatek, technologie nejsou na potřebné úrovni a tak pořád není přítomen žádný tlak nebo motivace, proč si je koupit. Naopak je pořád celá řada důvodů, proč si je nekoupit. A hlavně pořád je tu dostupná levnější a pohodlnější alternativa, která nemá omezený dojezd, omezené možnosti tankování a tak dlouhou dobu tankování.

+8/−7
19.4.2016 9:31

D62e41n40i48s 68W54i87t47z13k50u 3363281379597

nějak se začít musí, kdyby si tohle řekli i před 150ti lety, když se spalovací motor objevil v tříkolce, 30km trvalo ujet dva dny a člověk musel stavět v každé apatyce pro zásobu lihu, tak furt používáme koně

+10/0
19.4.2016 9:39

R18a29d11e71k 14H82o85d46a14ň 9226637711733

Jenže před těmi 150ti lety elektromobily už jezdily, zatímco spalovací motor teprve začínal. ;)

+1/0
19.4.2016 14:29

M94a13r86t98i62n 75M64a57i30k92s68n70a45r 3164543268702

Ale ty techologie předtím nebyli pouzitelne pro skutecny provoz dnesnich meritek.

0/0
19.4.2016 17:52

T12o29m49á61š 62L36u84d71v38í38k 1190257374272

Taky tomu moc nevěřím. Podobný humbuk byl okolo Modelu S a ten byl kromě USA totální propadák.

+1/−8
19.4.2016 15:02

M83i95l80a92n 44K25l51o72u51č72e12k 9874367419106

V norsku se jedná o nejprodávanější auto

+3/0
19.4.2016 15:23

T68o75m40á29š 42L19u44d32v21í41k 1750117364342

Takže Vy považujete za úspěch když druhý největší trh je Norsko s 5 miliony obyvatel? A navíc je to jen kvůli státním dotacím a odpočtům DPH takže to auto koupíte za třetinu ceny.

+1/0
19.4.2016 16:56

L47u54k41á92š 74K84m74e64n23t 5209107294390

Po pravdě když by mi stát zadotoval cenu a odpustil DPH tak, že by mne auto stálo pomalu jen 30% prodejní ceny, tak si jej koupím taky.

Bohužel produkt, který je prodejný pouze s pomocí takto masivní dotace rozhodně není úspěch.

0/0
19.4.2016 23:12

M76a76r59t74i98n 52M71a69i62k77s95n93a17r 3494733688602

Co vim, tak pro Evropský trh nebyli hluché místa v dodávkách AUT, spíše hodně lidí sere dlouhá dodací lhůta...

+1/0
19.4.2016 17:53

M67i24c24h48a14l 27Š70r93o61u56b35e14k 8614306293230

jaktože ne? třeba BMW celkem dost

+1/0
19.4.2016 15:08

P79e66t55r 61Z65a75s58k64o63č84i76l 2445982668459

Tlak a motivace je ve smradu z benzínu. Proč mám furt větrat garáž, proč mám měnit oleje, starat se o motor, jezdit k pumpě, za jízdy to prdí jak traktor, halda nevýhod. Tesla to vše řeší, jedinej problém je jeho pořizovací cena. Model 3 mám rezervovanej, o Modelu S uvažuju, ale je to pálka, on i ten Model 3. Cenu+dojezd elektromobilů by vyřešily troleje na dálnici, BMW to testovalo pro náklaďáky a fungovalo to, ve srovnání s cenou stavby dálnice jsou troleje za pakatel.

+2/0
19.4.2016 15:52

M11i94r62e51k 85G14a90j71e58r 5871806479950

Ono nejde jen o cenu troleji, ktere nejsou misto dalnice, ale dalsi investici. Jde take o system pro uctovani te elektriny. A pro osobni auta je to zrejmy nesmysl, protoze by musely mit obrovske a dlouhe sterace pro odber proudu.

+1/0
19.4.2016 17:20

P45a64v10e57l 75S80o37b81o28t16k93a 5910654

Budoucnost je v hromadné elektrické dopravě - železnice, trolejbusy, tramvaje, metro (a to i na dlouhé vzdálenosti - povrchová tubusová doprava).

Osobní doprava na baterky bude jen okrajovou záležitostí.

0/−1
19.4.2016 17:38

M59a83r29t50i35n 94M93a21i34k18s98n77a42r 3184883948952

Na druhou stranu v Anglii se staví dalnice s indukčním pruhem, pokud se dobře pamatuju. :)

0/0
19.4.2016 17:54

P73e84t38r 61Z28a98s83k28o68č27i39l 2635822888689

Dlouhý stěrače mi příjde jako technickej detail, to nechť vyřešej inženýří. Účtování může bejt úplně normálním zaplombovaným elektroměrem, na nich se taky dělaj podvody. Ale troleje mi příjdou zatím jako obchodní nesmysl, protože příplatek za elektromobil je nyní za atraktivitu takových aut pro některé zákazníky, ale neumím si představit, kdo by si chtěl připlácet za troleje.

0/0
19.4.2016 17:56

P59e30t54r 16Z52a18s61k85o53č83i21l 2565112788429

Kecám, Siemens to testoval, ne BMW. Je to někde na YouTube.

0/0
19.4.2016 17:52

L71u48d86v31í42k 18G63a13j40d84o44š31í66k 2765643574502

Hlavně jsou tu hybridní auta třeba od Toyoty, která dávají daleko větší smysl, než čistá elektrika.

0/−1
19.4.2016 17:38

P28e40t28r 22Z62a81s51k86o21č98i83l 2775162528819

Hybridy právě nedávaj žádnej smysl. Hlavní cíl je zbavit se benzínovýho motoru.

+1/0
19.4.2016 17:46

J49a35n 54N90e75d60b56a59l 5950274244

Ale automobilky ty elektromotory maj. Prodávat klasická auto je pro ně mnohem jednoduší a výhodnější. Pro elektromobily se nejprve musí udělat zázemí a zlepšit technologie baterií. A to je právě to v čem je Tesla unikátní. Ve vývoji je nejdál. Také staví to potřebné zázemí. Elon Musk je vizionář, který to nedělá jen kvůli zisku. Veškeré patenty zveřejňuje a nechá je k volnému využití i pro ostatní automobilky. Tesla společně s některými automobilkami budou lídry tohoto trhu a vybudují ho. Ostatní, jako právě třeba Fiat, si jen počkají a potom přijdou do hotového.

0/0
19.4.2016 22:13

L31u17k86á94š 18K87m36e69n37t 5709607304190

Njn ... ale tak nějak mi to připomíná hlášku z jednoho filmu ... "To se nám to hoduje, když nám na to půjčujou!" ... A ta přesně sedí i na současnou Teslu. Ekonomicky to nefunguje. Stojí to pouze na tom, že do toho zatím investoři dávají peníze. Nicméně jako celek je to zatím jen velká černá díra na peníze a ani jeden rok zatím nebyli v plusu. A to prodávají modely s poměrně vysokou marží. Model 3 bude s marží mnohem níže a kvůlu kapacitě výroby pro něj musí postavit v podstatě komplet nové výrobní linky, tedy další investice. A s objemem výroby roste i počet zaměstnanců a služeb kolem nich. A pracovní síla v USA také není zrovna levná.

+1/0
19.4.2016 23:09

J65a44n 43N30e19d78b35a33l 5410614814

Je na investorech jestli Muskovi věří. Plán Tesly je do roku 2020 prodávat milion aut ročně. To už by rentabilní být mělo

0/0
20.4.2016 16:22

M41i32c73h80a89l 71N79o32v94á48k 7600439107264

FCA už dávno Teslu okopírovanou má, je to Chrysler 200 stačí jen dodat elektro pohon.:-)

0/−1
19.4.2016 8:40

D89e95n50i45s 24W21i87t14z45k34u 3413261359497

koukám, taky má čtyři kola

+4/0
19.4.2016 8:50

M27i91l89a88n 54K14l62o85u23č55e79k 9644897389356

A má už na to 400 000 předobjednávek, pokud ne, tak to evidentně nestačí.

0/0
19.4.2016 11:23

M69i15r10e43k 14G28a81j83e86r 5271506929370

Spravna poznamka. Zvuk firmy Tesla a zvuk Fiatu uz samo o sobe udela hodne. Fiat by pri uvedeni stejneho auta na trh mohl doufat v 5000 objednavek. Proto take sef pochybuje o ekonomice takoveho pocinu. Ano, Fiatu se to nevyplati ani kdyz bude Tesla 3 ekonomicky v plusu a firma v cernych cislech. A pokud jde o dotace, tak slevu dostane mene nez polovina z tech, kteri si Teslu 3 objednali. Fiat by naopak mohl tezit z momentalni vyhody a jeho kupujici dostavat 7500 USD slevu, zatimco na Teslu uz by ji nikdo dostat nemohl.

0/0
19.4.2016 17:45

P85e48t48r 72Č46e40r15n12i57c70k88ý 6945637140

Pochopil bych, kdyby to byla slova šéfa Čínské automobilky. K šéfovi Fiatu (nebo jakékoli Evropské automobilky) mi tato slova prostě nesedí...a srovnávat Teslu s Fiatem 500e je poněkud úsměvné...

+5/0
19.4.2016 7:04

P81e93t65r 59T31y59č78k75a 6295402829312

Sedí to k tomu přesně. On elektromobily vyrábět nechce, takže jenom řekl, že nevěří že to může vydělávat.

0/0
19.4.2016 15:59

D30e44n17i13s 71W14i21t35z98k73u 3163161279597

jak mám značku Chrysler rád, tak spojení s tímto buranem nepovažuji za šťastné

+1/−3
19.4.2016 6:36

J33a32n 21P43a21ř47í50z24e98k 9886300667296

Proč buran?

On pouze není korektní, to se přece v současné době nosí (ironie)

+1/0
19.4.2016 7:36

D42e58n20i29s 18W89i25t19z69k94u 3543971849837

těžkej buran

+2/−3
19.4.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.