Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prostořeký šéf Fiatu o nové tesle: Jestli bude vydělávat, okopíruji ji

„Pokud dokáže Tesla prodávat model 3 se ziskem, postavím ho také. Napodobím ho, přidám k tomu italský styl a během 12 měsíců to uvedu na trh,“ tak zareagoval Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA, na zájem, který vyvolal nový elektrický model. Je po něm obrovská poptávka, i když se ještě nevyrábí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a93r17o29s75l17a43v 93K33o36r95u18b 3302364549600

Problem FCA je ze isiel vzdy opacnym smerom oni vyvijaju 3L diesel ostatny prechadzaju na 2L> , zatial co oni ignoruju ostatny inovuju, cize zaspali na vavrinoch. s elektrinou ma pravdu, to nieje buducnost, ajked som si model 3 zarezervoval , suhlasim s Toyotou buducnost je vodik, baterie predstavuju obrovske ekologicke riziko,

0/0
19.4.2016 21:33

M97i53r23e20k 90G43a39j32e98r 5941386149410

To, ze Fiat 500e se spatne prodava i pod cenou nebude tim, ze jezdi na elektrinu. Sef Fiatu by udelal lepe, kdyby Teslu vubec nekomentoval.

+1/0
19.4.2016 17:22

M61a28r56e27k 14J74a19n89e46č39k85a 1557176983881

Sice nejsem nadšenec aut na baterky, protože nejsem fanda čekacích front a výletů na autonabíječky po širokém okolí, ale i když první návrat Fiatu 500 mě byl sympatický, tak dnešní chrlení pětistovek na x způsobů už se musí každému neskutečně zajídat. V tomhle je aspoň Tesla originální.

0/0
19.4.2016 16:20

P55e77t80r 57Z10a38s97k15o84č12i23l 2695642848309

Tesla Supercharger má 10tinovou pořizovací hodnotu benzínový pumpy. Doba tankování je maximálně 10x delší, spíš míň. Tak to vyjde nastejno, až bude víc elektromobilů, tak bude víc Superchargerů, to je čistě ekonomická závislost.

0/0
19.4.2016 17:59
Foto

D79a77n 38R61u71b17í48n 4903263619

Když slyším o Fiatu vždycky si vybavim Slunce, seno "Inžynýrka z Prahy, auto má z tuzexu..." a pak přijela tím Fiatem Uno ;-D

+6/0
19.4.2016 15:24

K45a69r60e24l 37N64e83d43o49p75i31l 7248806149124

Jenze Fiat Uno bylo za rude tlamy nedostiznym snem...

0/0
19.4.2016 18:13

M62a23r71t24i89n 15S54e15d26o58n18a 2265546366819

To bych rozhodne netvrdil, kdo po nem touzil a mel penize tak jej mel. Jinak to byl vuz znamy nizsi spolehlivosti a silne podlehal korozi.

0/0
20.4.2016 16:35

V17í85t 64O95ž63a67n46a 1908578475394

Ten může být rád, že ta automobilka ještě žije a čekat kdo je koupí. Na žádné velké investice (elektromobil do 12 měsíců) nemá prachy.

+7/−3
19.4.2016 10:00

P35e24t18r 98M65a96r34š58á18l93e75k 9765352554909

No je to 7. největší světová automobilka, která několik posledních let roste.

Sergio je sice svérázná figura, ale na druhou stranu například akvizice Chrysleru, který získal téměř zadarmo, bylo jedno z nejbrilantnějších strategických rozhodnutí v automobilovém průmyslu za spoustu let.

+3/0
19.4.2016 10:32

R64o44m64a29n 48Š38e16s67t67á44k 5594849493433

Je otázka, jestli na akvizici Chrysleru vydělal víc Fiat nebo Mercedes.

0/0
19.4.2016 15:23

P26e31t24r 75M60a78r39š95á26l92e20k 9905952284869

V době kdy Fiat přebíral Chrysler s ním Mercedes už neměl nic společného. Ještě před tím ho převzal cerberus. Jinak Chrysleru, resp. značkám, které pod něj patřily, se po převzetí daří a od převzetí neustále rostou, v dnešní době jsou na dvojnásobku prodejů. Daří se hlavně Jeepu.

+2/0
19.4.2016 15:52

D41a18v38i49d 72J13i11n35d37r98a 6100284566494

Asi nevíte, co vše Fiat vlastní. Kdyby jste to věděl, tak takovou blbost neřeknete. Ještě bych se podíval, v jakém jsou obratu a že tam je meziročně opět růst zisku....

0/0
19.4.2016 15:23

P63e16t21r 83T24y90č71k60a 6105742769612

Jenomže on to neřekl proto že by ho chtěl dělat, ale proto že nevěří tomu byznysu. Je odpůrce elektromobilů.

+2/0
19.4.2016 15:57

L68u28k71á18š 56K42m87e79n36t 5369307454760

Po pravdě. Nepřijde vám divné, že se v podobné míře do elektromobilů nikdo další ve větším měřítku nepustil? Ani obří koncerny, které mají víc než dostatek kapitálu na vývoj technologií a stavbu výrobních zařízení? Oni to budou mít moc dobře spočítané a v současné době to prostě není ekonomické řešení. Jednoduše zatím se na tom bez dotací nedá vydělat, což Tesla jasně potvrzuje. Přitom doposud vyráběla poměrně drahé modely. Nový model má být výrazně levnější, proto na něm rozhodně nebude taková marže jako na dražších.

Je tedy opravdu otázka, zda se to může zaplatit a ještě naopak vydělávat na další výzkum a vývoj. Zatím je to jen projekt, ve kterém řada investorů utápí své prostředky.

Elektromobily jsou dnes podstatně blíž realitě než dřív. Ale pořád ještě jejich čas nenastal. Pořád je ještě ropy dostatek, technologie nejsou na potřebné úrovni a tak pořád není přítomen žádný tlak nebo motivace, proč si je koupit. Naopak je pořád celá řada důvodů, proč si je nekoupit. A hlavně pořád je tu dostupná levnější a pohodlnější alternativa, která nemá omezený dojezd, omezené možnosti tankování a tak dlouhou dobu tankování.

+8/−7
19.4.2016 9:31

D40e24n95i85s 76W59i59t81z55k61u 3853981179807

nějak se začít musí, kdyby si tohle řekli i před 150ti lety, když se spalovací motor objevil v tříkolce, 30km trvalo ujet dva dny a člověk musel stavět v každé apatyce pro zásobu lihu, tak furt používáme koně

+10/0
19.4.2016 9:39

R36a25d79e17k 63H71o21d44a82ň 9626297521673

Jenže před těmi 150ti lety elektromobily už jezdily, zatímco spalovací motor teprve začínal. ;)

+1/0
19.4.2016 14:29

M40a75r23t37i84n 75M17a83i75k75s73n33a24r 3264783228652

Ale ty techologie předtím nebyli pouzitelne pro skutecny provoz dnesnich meritek.

0/0
19.4.2016 17:52

T84o18m49á60š 60L64u56d28v66í72k 1650957414422

Taky tomu moc nevěřím. Podobný humbuk byl okolo Modelu S a ten byl kromě USA totální propadák.

+1/−8
19.4.2016 15:02

M66i33l90a29n 16K42l34o11u32č98e96k 9604487159836

V norsku se jedná o nejprodávanější auto

+3/0
19.4.2016 15:23

T48o55m41á31š 27L76u20d13v17í79k 1210657194272

Takže Vy považujete za úspěch když druhý největší trh je Norsko s 5 miliony obyvatel? A navíc je to jen kvůli státním dotacím a odpočtům DPH takže to auto koupíte za třetinu ceny.

+1/0
19.4.2016 16:56

L13u51k86á44š 43K17m98e32n95t 5729797404830

Po pravdě když by mi stát zadotoval cenu a odpustil DPH tak, že by mne auto stálo pomalu jen 30% prodejní ceny, tak si jej koupím taky.

Bohužel produkt, který je prodejný pouze s pomocí takto masivní dotace rozhodně není úspěch.

0/0
19.4.2016 23:12

M85a49r63t10i26n 50M44a28i26k33s73n23a64r 3554303838492

Co vim, tak pro Evropský trh nebyli hluché místa v dodávkách AUT, spíše hodně lidí sere dlouhá dodací lhůta...

+1/0
19.4.2016 17:53

M93i75c25h83a29l 57Š19r25o14u97b83e25k 8584686513850

jaktože ne? třeba BMW celkem dost

+1/0
19.4.2016 15:08

P92e34t62r 52Z79a93s25k73o98č85i27l 2235302788619

Tlak a motivace je ve smradu z benzínu. Proč mám furt větrat garáž, proč mám měnit oleje, starat se o motor, jezdit k pumpě, za jízdy to prdí jak traktor, halda nevýhod. Tesla to vše řeší, jedinej problém je jeho pořizovací cena. Model 3 mám rezervovanej, o Modelu S uvažuju, ale je to pálka, on i ten Model 3. Cenu+dojezd elektromobilů by vyřešily troleje na dálnici, BMW to testovalo pro náklaďáky a fungovalo to, ve srovnání s cenou stavby dálnice jsou troleje za pakatel.

+2/0
19.4.2016 15:52

M78i48r56e77k 13G25a98j65e91r 5541836219520

Ono nejde jen o cenu troleji, ktere nejsou misto dalnice, ale dalsi investici. Jde take o system pro uctovani te elektriny. A pro osobni auta je to zrejmy nesmysl, protoze by musely mit obrovske a dlouhe sterace pro odber proudu.

+1/0
19.4.2016 17:20

P59a12v67e64l 32S36o70b30o66t41k69a 5980604

Budoucnost je v hromadné elektrické dopravě - železnice, trolejbusy, tramvaje, metro (a to i na dlouhé vzdálenosti - povrchová tubusová doprava).

Osobní doprava na baterky bude jen okrajovou záležitostí.

0/−1
19.4.2016 17:38

M50a84r43t39i95n 94M35a45i15k76s12n89a48r 3704933688702

Na druhou stranu v Anglii se staví dalnice s indukčním pruhem, pokud se dobře pamatuju. :)

0/0
19.4.2016 17:54

P97e94t82r 72Z24a95s28k62o89č92i17l 2405212168869

Dlouhý stěrače mi příjde jako technickej detail, to nechť vyřešej inženýří. Účtování může bejt úplně normálním zaplombovaným elektroměrem, na nich se taky dělaj podvody. Ale troleje mi příjdou zatím jako obchodní nesmysl, protože příplatek za elektromobil je nyní za atraktivitu takových aut pro některé zákazníky, ale neumím si představit, kdo by si chtěl připlácet za troleje.

0/0
19.4.2016 17:56

P77e52t73r 24Z31a62s58k88o84č16i54l 2355642738839

Kecám, Siemens to testoval, ne BMW. Je to někde na YouTube.

0/0
19.4.2016 17:52

L65u76d61v95í43k 73G26a86j36d88o25š75í15k 2115283154932

Hlavně jsou tu hybridní auta třeba od Toyoty, která dávají daleko větší smysl, než čistá elektrika.

0/−1
19.4.2016 17:38

P69e25t22r 95Z96a79s46k18o48č16i97l 2665682698629

Hybridy právě nedávaj žádnej smysl. Hlavní cíl je zbavit se benzínovýho motoru.

+1/0
19.4.2016 17:46

J88a16n 37N40e78d24b72a22l 5610644474

Ale automobilky ty elektromotory maj. Prodávat klasická auto je pro ně mnohem jednoduší a výhodnější. Pro elektromobily se nejprve musí udělat zázemí a zlepšit technologie baterií. A to je právě to v čem je Tesla unikátní. Ve vývoji je nejdál. Také staví to potřebné zázemí. Elon Musk je vizionář, který to nedělá jen kvůli zisku. Veškeré patenty zveřejňuje a nechá je k volnému využití i pro ostatní automobilky. Tesla společně s některými automobilkami budou lídry tohoto trhu a vybudují ho. Ostatní, jako právě třeba Fiat, si jen počkají a potom přijdou do hotového.

0/0
19.4.2016 22:13

L34u16k85á53š 86K66m11e59n64t 5499607874680

Njn ... ale tak nějak mi to připomíná hlášku z jednoho filmu ... "To se nám to hoduje, když nám na to půjčujou!" ... A ta přesně sedí i na současnou Teslu. Ekonomicky to nefunguje. Stojí to pouze na tom, že do toho zatím investoři dávají peníze. Nicméně jako celek je to zatím jen velká černá díra na peníze a ani jeden rok zatím nebyli v plusu. A to prodávají modely s poměrně vysokou marží. Model 3 bude s marží mnohem níže a kvůlu kapacitě výroby pro něj musí postavit v podstatě komplet nové výrobní linky, tedy další investice. A s objemem výroby roste i počet zaměstnanců a služeb kolem nich. A pracovní síla v USA také není zrovna levná.

+1/0
19.4.2016 23:09

J95a25n 87N93e66d27b30a66l 5280614864

Je na investorech jestli Muskovi věří. Plán Tesly je do roku 2020 prodávat milion aut ročně. To už by rentabilní být mělo

0/0
20.4.2016 16:22

M97i72c86h35a79l 96N12o60v40á58k 7540399317944

FCA už dávno Teslu okopírovanou má, je to Chrysler 200 stačí jen dodat elektro pohon.:-)

0/−1
19.4.2016 8:40

D29e41n64i19s 15W23i37t28z68k43u 3623351789557

koukám, taky má čtyři kola

+4/0
19.4.2016 8:50

M43i43l79a16n 53K97l54o24u78č74e79k 9674477109566

A má už na to 400 000 předobjednávek, pokud ne, tak to evidentně nestačí.

0/0
19.4.2016 11:23

M19i51r84e65k 97G47a85j64e57r 5221486599780

Spravna poznamka. Zvuk firmy Tesla a zvuk Fiatu uz samo o sobe udela hodne. Fiat by pri uvedeni stejneho auta na trh mohl doufat v 5000 objednavek. Proto take sef pochybuje o ekonomice takoveho pocinu. Ano, Fiatu se to nevyplati ani kdyz bude Tesla 3 ekonomicky v plusu a firma v cernych cislech. A pokud jde o dotace, tak slevu dostane mene nez polovina z tech, kteri si Teslu 3 objednali. Fiat by naopak mohl tezit z momentalni vyhody a jeho kupujici dostavat 7500 USD slevu, zatimco na Teslu uz by ji nikdo dostat nemohl.

0/0
19.4.2016 17:45
Foto

P13e53t71r 53Č28e55r27n96i77c47k84ý 6335497150

Pochopil bych, kdyby to byla slova šéfa Čínské automobilky. K šéfovi Fiatu (nebo jakékoli Evropské automobilky) mi tato slova prostě nesedí...a srovnávat Teslu s Fiatem 500e je poněkud úsměvné...

+5/0
19.4.2016 7:04

P61e89t38r 47T75y37č71k59a 6915772689792

Sedí to k tomu přesně. On elektromobily vyrábět nechce, takže jenom řekl, že nevěří že to může vydělávat.

0/0
19.4.2016 15:59

D18e56n77i32s 92W15i48t74z20k35u 3123351489907

jak mám značku Chrysler rád, tak spojení s tímto buranem nepovažuji za šťastné

+1/−3
19.4.2016 6:36

J82a59n 40P13a98ř42í57z42e34k 9746280747726

Proč buran?

On pouze není korektní, to se přece v současné době nosí (ironie)

+1/0
19.4.2016 7:36

D32e17n53i60s 93W84i47t47z69k28u 3553541799847

těžkej buran

+2/−3
19.4.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.