Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je to oficiální: octavia má litrový tříválec, už se dá objednat

Nejdůležitější model Škody dostává pod kapotu poprvé v historii tříválcový motor. Provedení s benzinovým přeplňovaným motorem 1,0 TSI figuruje v novém ceníku, který platí ode dneška. Octavia s tříválcem startuje s cenovkou 395 900 korun. Základní model má však i nadále čtyřválec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J76i25ř66í 98M13a12k45o81ň 5413799354605

A proč bude max 200, když se smí jen 130? Není to mrhání výkonem?

0/−1
25.4.2016 6:17

J52i86ř67í 40S56c50h84w41a68c90h 8448344868886

Ano je to gender nekorektní mrháni výkonem :-)

0/0
25.4.2016 8:45

J67o22s52e20f 37V89l82t61a75v17s35k17y 3925625161613

To se da o autech takhle nekoncne mudrovat ? Venujte mene casu autu a vice svemu partnerovi. Urcite to oceni.

0/0
24.4.2016 22:13

J41i75ř72í 63S91c58h82w55a35c27h 8608584228856

nejsem gay.....;-)

0/0
24.4.2016 23:11

O79l42d21a 24K43u32c39z31a 6523448774898

to je strašné

+3/0
24.4.2016 12:29

J20i60ř15í 49M56o31r34s17e 7583679602335

Proč? Bude to stejné, jako byste roky zlepšoval zdraví tygra tím, že ho budete krmit veganskou stravou. ;-)

+1/0
24.4.2016 21:09

J96i19ř39í 95S83c19h39w33a49c89h 8368914948786

hmm, tak zrovna tento příměr je totálně mimo....

0/0
24.4.2016 22:11

M29a83r31e20k 33H37r84u11b47y 6317502851708

Ano, Octavia neni tygr ;-)

Ale s kockou domaci by to docela sedelo R^

+1/0
25.4.2016 0:04

I38v34a14n 36V22l81a86c27h 8346929430467

... a stejně to budou lidi kupovat, nebojím se, že by škoda vyráběla něco, co neprodá ...při současné konkurenci... těším se na reklamu jejího velkého rivala co zas "vtipného" vymyslí :)

+2/0
23.4.2016 20:41

A42n15d53r49e30j 33O23l54e77k12s50a 3845471437321

Budou, protože lidi mají různě složité motivace ke koupi. Dodávku s tímhle motorem by ale nechtěl nikdo. Tím jsem si jist.:-)

0/0
25.4.2016 16:13

J47a94r70o17s55l97a48v 10Š97k45o62d24a 6194178619931

Mně se zase vždycky dařilo s velkým benzínovým motorem 2,0 nebo 2,3 kterej jezdil na LPG. Odpich i dlouhověkost, a spotřeba jako Fabie z kopce. Osvědčeno mnohaletým taxikařením.

+2/0
23.4.2016 20:30

J89i87ř72í 90S32c40h60w27a97c36h 8418914368836

OK souhlas, jen trochu nemístné přirovnání k 1.0T, ten totiž 2.0-2.3 nenahrazuje

0/0
24.4.2016 22:19

M28a87r77e59k 48H31r63u85b87y 6487922151558

Jenze to si nekoupite kazde 4 roky nove auto ;-)

0/0
25.4.2016 0:04

M14i66r19o13s46l26a17v 59V96y74k52o10u17p43i53l 3190286653555

Je také nutno vzít v úvahu kde jezdím.. pokud jezdím po městě, tak nevyužiji nějaké extra zrychlení. Mám dobré auto, ale nehodlám dát výplatu za PHM. S lidmi, co mne s vytřeštěnýma očima předjíždí se potkávám u každého semaforu, kdy stojím za nimi. No řekněte má to smysl, závodit, když všichni dojedeme "podle semaforů " ?? Ti lidé akorát "nastříkají" do motoru 2x tolik paliva a jsou doma stejně jako já..takže je to trochu o přemýšlení. Nakonec kdo chce závodit, má zde přece okruhy a může si zaplatit startovné.:-)

+3/0
23.4.2016 18:59

J73a24r26o74s45l59a68v 39Š40k14o98d33a 6964268849561

Přesně tak. Silnější motor vás doveze domů dřív, ale jen v noci. Otázka je, jestli nebude 1,0 motor v poměrně velké octavii brzo unavenej a vyšeptanej. Protože tu velkou těžkou boudu bude vláčet celej svůj život.

+2/0
23.4.2016 20:26

J59i88ř32í 93M75o28r33s31e 7233359582415

Není pak už lepší jezdit MHD? V mnoha případech budete doma dříve...

Jízda je občas také o pocitu a emocích. Jezdit kriplkárou mi připadá zhruba stejné, jako se vzdát sexu, protože masturbace, konec konců, také nakonec vede k vyvrcholení... ;-)

0/0
24.4.2016 21:12

J87i19ř76í 68S81c46h41w41a86c91h 8728534778866

"kripl" károu jezdí "větší polovina" řidičů, kteří hledají emoce třeba v tom sexu a ne v jízdě autem. Zkus převážet MHD třeba 50 kg čehokoliv....;-)

+1/0
24.4.2016 23:03

A76n55d96r50e54j 82O31l86e92k29s95a 3715791557891

Velmi trefné...jaký podíl řidičů s potřebou převážet materiál, by si zakoupil pro podnikání užitkový vůz s motorem V3T 1.0?;-D

0/0
25.4.2016 16:16

J94i61ř20í 10S36c51h30w37a40c50h 8608844538686

každý můj větší nákup v supermarketu cca 1x za dva týdny váží odhadem 30-50 kg..... a není v tom žádný "materiál pro podnikání"

0/0
25.4.2016 20:34

A67n26d78r26e88j 50O77l34e71k80s75a 3205101267561

Jirko, netvrď nám tady, že bys sis koupil 1,5 tunový auto s tímhle motůrkem. To ti prostě nikdo neuvěří.

0/0
25.4.2016 21:44

J72i20ř66í 85S50c91h40w61a52c50h 8448554288666

no, nejspíš bych si ho nekoupil. Pro mě je ten motor slabší, než bych chtěl, nikoliv málo objemný a výběr je mnohem širší. Ale spoustě řidičů klidně může vyhovovat.

Já tu jen vyvracím ty "mýty", co se tu objevují. Jako třeba, že Octavia s tímto motorem má 1,5 tuny a přitom i včetně řidiče jí do této hodnoty schází dobře 2,5 metráku.....;-)

Ale kdybych měl volbu omezenou na buď na jakože větší 1.4MPI/55-65kW nebo "motůrek do sekačky" 1.0/85kW tak si vyberu druhou možnost....při mých nájezdech neřeším, co bude, když motor najede 200 tisíc.....;-)

0/0
25.4.2016 22:22

M98a93r96e77k 28H35r13u26b54y 6907142221708

Maly moturek neznamena vetsi efektivitu. Znamena jenom to, ze pojede vetsi cast zivota na vyssi vykon oproti vykonnejsimu. Je jasne, co to udela s zivotnosti.

Papirova spotreba je specialne od VW vubec zbytecny udaj ;-)

+1/0
25.4.2016 0:06

J88i39ř34í 26S50c14h79w66a40c92h 8988124758376

každej motor se stejným autem při stejné rychlosti jede na "stejný výkon". A existují sice větší motory, ale s menším výkonem, co to asi udělá s jejich životností?;-)

0/0
25.4.2016 0:17

A63n36d74r53e94j 58O67l72e85k78s42a 3805891527551

Bude o to delší.

0/0
25.4.2016 16:19

J64i75ř80í 38S31c51h32w28a34c93h 8508474988686

no vidíš, a přitom pojede větší část života blíže své hranici maximálního výkonu než ten foukanej litr.....stejný pravidlo se tu objevuje, jen s opačným výsledkem .....;-D

0/0
25.4.2016 20:39

A10n96d74r51e97j 49O89l79e46k18s62a 3135251527541

Ale jdi, je přece rozdíl, jestli stejnej maximální výkon realizuješ na miniaturizovaným stroji s mezním namáháním materiálů, nebo na větším, kterej má teplotní rezervy a přirozený mechanismy bránící destrukci. Ty downsizovaný motory jsou jednoznačně krokem zpět, co se týká provozní spolehlivosti.

0/0
25.4.2016 21:56

J83i68ř23í 36S21c74h27w27a73c53h 8848404178496

v octavii býval jakože větší motor 1.4/55kW. Řekněme, že auto při 130 potřebuje 30kW to je v tomto případě 55% maximálního výkonu motoru konstrukce staré cca 20 možná 30 let.....

V případě 1.0/85 kW je to jen 35% max výkonu motoru modernější a odolnější konstrukce.

Který motor je zatěžován více vzhledem ke svému maximu?

P.S v roce 1930, kdy pro 55 kW byl potřeba objem motoru asi 2.5 litru. O 1.4MPI/55 kW by tehdy nejspíš internetoví diskutéři prohlašovali cosi o miniaturizovaném stroji na pokraji mezního namáhání materiálů s minimální životností....;-)

0/0
25.4.2016 22:37

J59i53ř21í 67S13c85h80w66a38c91h 8138644848386

Ještě k tvé poslední větě "Ty downsizovaný motory jsou jednoznačně krokem zpět, co se týká provozní spolehlivosti"

Něco takového můžeš tvrdit třeba i majitelům výkonnějších atmosfér třeba v Alfách.....řeknou ti, že ty motory jsou pro radost ne proto, aby se s nimi někdo chlubil, že s ním najel milion km.....

A tento "litřík", táhnoucí do nějakých 4000 otáček stejně jako dvoulitrová atmosféra může řadě řidičů dělat radost právě z tohoto důvodu.....a na to, že jim možná v 200.000 km odejde turbo zvysoka kašlou, protože to auto už dávno nebudou mít.....

0/0
25.4.2016 23:02

M72i75r28o35s79l72a50v 34S36u20c87h93y 5810789110970

Vývoj jde kupředu, to je fakt. Jenže princip spalovacího motoru se nezměnil. Jediné, co se mění, je množství nasávaného vzduchu a kvalita prohoření směsi. Toho se dosahuje vyšším tlakem - turbo žene vzduch, vstřikování přesným rozprašováním přivádí palivo v potřebném množství a čase. Motory jsou díky tomu menší, úspornější a výkonnější. Ale také komplikovanější a je třeba počítat s omezenou životností, resp. s nákladnějšími opravami po určité době provozu. Ale když se kouknu kolem sebe, tak je vlastně vše stavěno na omezenou životnost. Možná se za pár let potkáme jen s auty, kterým řekneme, kam chceme odvézt, a bude to. Nikdo nebude řešit objem, výkon, spotřebu. A možná to bude velká škoda, protože auta jsou skvělá, a krásně se o nich diskutuje.

+3/0
23.4.2016 15:14

M22i18r81o39s86l63a50v 44V21y66k73o26u39p31i33l 3550886883545

To jste řekl moc hezky ! Naprostý souhlas - diskuze je zábavná a poučná.

Na druhou stranu (k nákladům) : Měl jsem kdysi, jako první auto Škodu 120 (koupil jsem ojetou) a byl jsem s ní každý týden v servisu (po 45.000 km) a za co jsem ji koupil (v roce 1992 (za cca 52 tis. Kč) to jsem do ní nastrkal cca 45 tis. Kč za 4 roky !!! Takže následující auta (Felda 1,3 MPI 50 kW, Fábia 1,4 50 kW, Oktávka 1,6 MPI 75 kW a nakonec ze Škodovek Oktávka 1,8 TSI 118kW/250 Nm moment rok výroby 2010 motor vyrábělo Audi. To bylo "letadlo" = tím myslím v nezávodní kategorii OA ! Aby mne někdo zase nepoučoval, že 100 za 7,8 není závodnička. Měl jsem tedy za sebou 4 nová auta od Škodovky a NIKDY jsem neměl žádné potíže, které by se vymykaly běžnému servisu (jen Felda podsávala u sacího potrubí = oprava za pár šupů) Takže spokojenost. Nyní jezdím s motorem 1,5 Ecoboost od Forda - což je obdoba TSI, který má rovněž velice dobrou charakteristiku a zabírá od 1600 ot. a s SUV s hmotností téměř 1600 kg s ním jede dostatečně svižně. Takže rozhodně přeplňované motory doporučuji = není se čeho bát. Technika se stále vylepšuje. A na strašení nic nedejte.

+1/0
23.4.2016 19:50

M96i35r59o60s44l97a35v 26S10u79c19h13y 5110659400780

Děkuji za pěkný výčet. (I já byl překvapen u auta, které suverénně kralovalo statistikám nespolehlivosti, že mě vyšplouchlo jen jedenkrát. Nenastartoval jsem, v servisu mi poté sdělili, že moje baterka nepatří do auta, ale do muzea.) Určitě ale nepatřím k lidem, kteří se nechají strašit. Slabinou současných motorů (ať už je to záměr nebo technický stav věci) jsou vysokotlaké vstřikovače a řídící elektronika. Downsizing vede k nižším objemům, vyšším tlakům a motorům konstruovaným coby spotřební zboží. Neodsuzuji to a věřím, že i ta spolehlivost bude pro běžného uživatele naprosto dostatečná. Neměl jsem možnost svézt se s podobným tříválcem. Jel jsem ale s jinými downsizovanými auty (opět musím uznat, že ne s těmi posledními). Musím uznat, že auto jede. Musí se ale držet v otáčkách. Chyběl mi ten správný pocit komfortu, jen tak lehce polechtat plynový pedál, a auto vyrazí vpřed. Tiše, a klidně, jako by nebylo nic samozřejmějšího. To jsem zažil jen u šestiválce (osmiválec už má svůj charakteristický brukot, jinou alternativu jsem nevzkoušel). A proto sním, že si jednou nějaký klasický šestiválec pořídím, a že mě to auto přežije.

+1/0
24.4.2016 12:53

M93i81r54o51s18l34a83v 23V22y97k34o93u15p85i41l 3140926343135

Chtěl bych ještě dodat, že prostě různá auta si koupí lidé s různými požadavky.

V diskuzích se pořád řeší dokola tyto, níže uvedené, parametry, jako :

objem,

zrychlení na 100,

max. rychlost

velikost kufru - speciálně Oktávky !!!

A těmito parametry se nekompromisně porovnávají všechna auta bez rozdílu, jestli je to Fiat 500, Fábia, Oktávka......nebo Jeep, nebo skoro i moped !!!

Jenže mnoho lidí nechce = netouží po motoru o objemu 2-3 litry !

plno lidí nesleduje max. rychlost !

mnoho lidí nezajímá velikost kufru protože nestěhují denně ledničku na chatu. Takže ať si každí koupí co chce a jestli se to hodně prodává tak to asi lidi chtěli. Kdo chce klasický atmosférický motor ať si ho koupí. Vždy se dělají auta s tímto motorem a japonská, takže v čem je problém ? Nové věci mívají řadu chyb, ale přeplňované motory se dělají již řadu let, a začalo to právě s tou zde milovanou 1,9 TDI a postupně závad ubývá. Takž je to naprosto normální vývoj.

+1/0
23.4.2016 13:13

K71a62r56e47l 41V61y46d50r63a 2121620719608

Tříválec bude fungovat !

Rozpohybuje 1280 kg auta plus 4x105 kg (mojehmotnost) plus cca 60-100 kg zavazadel, tj. 1800 kg. Nejlépe je mít 1 HP na 10 kg váhy, aby to v pohodějelo (tj. 180 HP / 1,36 = 132 kW). Toč.moment 200 N.m je OK, ale 85 kW (=115HP) je jen na velmi volný rojezd. Podaří se vjet ze STOP-ky na D-1, z 0km/h na 80km/h?

A kolik ten motor bude muset mít otáček? Jak mizrychlí na hranici obce z 50km/h na 90 km/h? Nebudu muset mít 2. rychlostnístupeň a 3000 ot/min, aby to auto zvládlo? Tedy budu stále podřazovat a to užje lepší mít automat s pádly – ony ty kyčelní klouby při řazení docelatrpí ...

Teorie a studie říkají, že"

(1) „ ... výsledné výkonovéhodnoty 3-V motorů jsou srovnatelné s charakteristickými hodnotami 4-V motorů,s tím rozdílem, že jsou dosahovány při vyšších jmenovitých otáčkách ...“ a

(2) že spalovací motory mají nejvyšší účinost (tedy jsou nejúspornější) při částečném zatížení, tzn. v nízkých otáčkách.

Ano – na volnou jízdu a rozjezdy zpola naložené Octaviaetříválec URČITĚ bude stačit. Kdo žije sám nebo ve dvou tak si s 3-Vvystačí.

Ale rodina co vozí jízdní kola, tašky, apod. Sáhnealespoň po 1.6 TDI nebo výkonnějších benzínových nebo naftových verzích.

A marketing motoru 3-V při nastavené ceně nemůžefungovat. Nějaké procento obyvatel ČR bude jistě mít dvě auta – jedno na krátkéa jedno na dlouhé vzdálenosti. Ale drtivá většina lidí si bude auto kupovatjako „univerzální přibližovadlo do práce i na dovolenou“.

A také drtivá většina „prvomajitelů“ se bude přinákupu ohlížet na to, „za kolik auto prodají“, než našetří na nové. Jak si dnesstojí 3-V Fordy jako ojetiny? Nový Focus 1.0 EcoBoost 74 kW = 356.990,00 Kč.Stejné auto 2 roky staré je v AAA při 35.000 km za 210.000,00 Kč. přiakční ceně na úvěr [=58.9%]. 8-o

0/−1
22.4.2016 21:52

J98i51ř38í 72S43c46h46w72a51c45h 8478464738406

Na prodejní cenu se ohlíží drtivá menšina "prvomajitelů", zvláště v době, kdy nikdo neví za kolik se bude novinka po několika letech prodávat.

Ta uváděná cena Focusu je poněkud zcestná právě proto, že je to "akční cena" platná pouze při využití úvěru, protože její část je skrytá v úrocích za úvěr.

0/0
22.4.2016 22:16

K21a23r47e15l 19V76y61d67r26a 2461440239898

To nepochybně, ovšem prodávajcí řidič nedostane více, než je nejnižší možná cena nákupu - a to jsem chtěl vyjádřit.

Vidím, že každý z nás se pohybuje v jiné skupině prvomajitelů ... ty co znám já, prodávají auto po 2 letech a rádi by za něj dostali alespoň 75% nákupní ceny (Jižní Morava). ;-)

Dovoluji si zdůraznit, že většina obyvatel ČR si kupuje jedno univerzální "přibližovadlo", u kterého, když pojednou k Jaderskému moři, chtějí mít co nejmenší náklady na dopravu, když jednou v zimě do Jesníků nebo do jiných kopců, tak chtějí nastartovat i v -15°C, mít rychle vyhřáté auto a nahání jim hrůzu jakákoli "inovace", která při opravě "rozloží" jejich rodinný rozpočet,

a hlavně auto musí přes rok sloužit pro spustu krátkých přesunů do obchodů, školy a pod. Čtyřválcové ATM benzínové motory 1200 - 1600 ccm, alespoň v mém pohledu, toto splňují nejvíce.

A na závěr jedna lekce němčiny o autech MAZDA s ATM benzínovými motory: Mein Auto Zerstört Deutsche Arbeitsplätze - :-PR^

+1/−1
22.4.2016 23:08

L70u83k29á21š 59K35m72e94n62t 5579687694550

Atmosféru v kubatuře 1,2 - 1,6l bych již nikdy nechtěl. Nemá to absolutně žádný točivý moment. Všechen výkon je schovaný od 4500 otáček výš. Do 3000 otáček je to absolutně mrtvé. A jezdit s tím po městě je utrpení. Motor musí pořád točit. Kvůli malému točivému momentu jsou krátké převody, takže pocitově se motor pěkně vytáčí, ale auto nějak pořád nejede.

A největší utrpení s takovým motorem je dálnici. Kde díky krátkým převodům se už při 140km/h dostáváte s motorem přes 4000 otáček, což znamená kravál a vysavač nádrže.

Zkuste místo toho auto se stejným objemem válců, ale s turbem a poznáte, že 1,2 s turbem bude ve všech ohledech podstatně lepší, jak jakákoli atmosféra 1,6. V nízkých otáčkách získáte tolik točivého momentu, že se při běžné jízdě v podstatě nepodíváte přes 3000 otáček a většinu času budete kolem 2000 otáček nebo kousek pod nimi. A na co zapomenete především, je nutnost neustále podřazovat a vytáčet motor, pokud po něm něco chcete.

+2/−3
23.4.2016 0:12

K87a39r30e26l 19V11y66d30r35a 2361260969528

V tom máte pravdu a moc Vám děkuji za větu " ... Zkuste místo toho auto se stejným objemem válců ... " - tedy 4 válce.

-

Faktem je že tomu turbu se nevyhnu, chci-li být schopen loudatpředpisových 94 km/h, a bezpečně a rychle předjet náklaďák spřívěsem, co nemůže jet více než 86 km/h.

0/0
23.4.2016 10:44

J94i98ř40í 35S90c37h30w56a74c88h 8318344878206

"stejný objem 1.2" nemusí vždy znamenat 4 válce. Tedy u škodovky zatím ano, ale v případě BMW je oturbená 1.5 jen tříválcová ;-)

0/0
24.4.2016 23:09

M10a45r58e65k 78H44r63u88b31y 6477102371438

Zajimave - jezdil jsem s atmosferickym Golfem 1.6 i 1.2 TSI a pocitove se 1.2 vic trapil, mel sice vetsi zatah vodspodu, ale ve vyssich otackach vetsi spotreba - nebylo problem se s nim dostat pres 10l tam, kde atmosfera brala necelych 9 (nemecke dalnice).

Takze downsizovane motory jsou pro mne jenom obezlicka pro euronormy, ne vysledek vyvoje - a na tom se jako zakaznik nehodlam podilet.

+1/0
25.4.2016 0:13

J55i69ř44í 56S13c24h16w40a73c63h 8378654408496

pocitově?..... tím je řečeno vše......znamená to víceméně neobjektivně, při stejném způsobu vytáčení turba jako atmosféry a předpokládání stejných výsledků.... opomíjení jiné dynamiky turbomotoru.... Toť klasická chyba porovnávače zvyklého na atmosféru a neschopného pozměnit svůj přístup při jízdě s turbomotorem....

+1/0
25.4.2016 0:31

V97í22ť50a 98K91r30u89t66i83š 1760694465617

Asi se skutečně pohybujeme v jiné skupině prvomajitelů. Ta je za prvé velmi malá, pokud se bavíme o fyzických osobách, ne firmách (fyzické osoby zhruba čtvrtina ročních prodejů). A za druhé, skutečně jsem za posledních 15 let nepotkal nikoho, kdo by se chtěl zbavit po dvou letech takového obdobného "žebráka", resp. auta nižší střední v dnešní ceně do 500tKč, když je zde největší ztráta hodnoty.

0/0
23.4.2016 0:40

K88a16r76e92l 35V63y93d73r86a 2391420289198

Ano, je to tak.

Ale já jsem na serveru AAA vskutku našel ty Fordy Focus 1.0 - prostě je někdo prodává po 2, 3, a 4 letech. Jako by to byl důkaz, že referenční segment aut "Focus - Golf - O-2/3 - Megane" si zasluhuje 4 válce.

-

Jedu-li Trabantem, tak jeho atribut je 2-válec a nebudu do toho "rejpat" protože od takovéhoto "přibližovadla" víc nečekám a jsem šťastný že na mě neprší a že o víkendu nemusím čekat 2 hodiny na MHD, a povezu v tom další 3 lidi a budeme si zpívat, protože tam nemusí být ani autorádio.

Kdo dá 3-válec 1.0 (s turbodmychadlem i bez) do Fiesty - Clia - Fabie / Rapidu, bravurně posazuje "zadek na nočník" ;-) . Jako spoujezdec ve Fiestě jsem byl mile překvapen

Ale to si raději koupím jízdní kolo nebo celoroční jízdenku, než abych dal 360 tisíc za Škodu O-3 s trojválcem. Leda že by Škodovka chtěla říci, že vlastně se Octavia klidně chce srovnávat s Cliem a Fiestou - a ono by to v některých situacích odpovídalo?

0/0
23.4.2016 11:06

V80í78ť36a 80K30r10u48t94i64š 1750804485177

Jenže ztrátu hodnoty máte u jakéhokoliv auta s tím, že tato je v procentech větší u dražších aut. Nebo ty čtyřválce nikdo neprodává? Tzn. řešit to, jestli mám po x letech ztrátu 50 nebo 55% rozhodně závisí i na jiných faktorech, než je motor. na což samozřejmě existují zdroje a statistiky.

+1/0
23.4.2016 12:38

L16u52k88á84š 67K85m65e61n27t 5339967704120

V otázce dynamiky je naprosto ukradené, zda je to litr, dvoulitr, tříhrnek nebo čtyřhrnek. U dynamiky jsou podstatně pouze dva parametry. Průběh točivého momentu a průběh výkonu.

Pokud máte motor, který má od nějakých 1500 otáček točivý moment 200Nm, tak nemáte jediný důvod, proč byste měl motor držet ve vysokých otáčkách. Srovnejte si to s atmosférickou 1,6 MPI, která byla v OII. Ta měla vrchol krouťáku kolem 146Nm někde nad 4 tisíci otáčkami. Zkuste se podívat, jaký měla točivý moment při 2000 otáčkách. Podstatně nižší, než tento litrový motor. A jelikož točivý moment přímo souvisí i s výkonem, tak logicky, pokud má tento litrový motor ve 2000 otáčkách podstatně vyšší točivý moment oproti 1,6MPI z OII, tak má v těchto otáčkách i podstatně vyšší výkon.

To je právě to kouzlo přeplňovaných motorů. Mají v nízkých a středních otáčkách podstatně vyšší točivý moment a výkon než atmosféry. Atmosférický motor musíte točit, protože je do 4 tisíc otáček mrtvý. Turbomotor táhne od nějakých 1500 otáček. Proto se s tím litrem drtivou většinu času budete pohybovat v rozmezí 1800 - 2200 otáček. Na dálnici nebudete ve 140k/h točit 4500 otáček jako s atmosférou, ale na 6. stupeň budete točit nějakých 2600 otáček. A protože je ten motor malý a točí skoro o tisíc otáček méně, tak bude i podstatně tišší a bude mít menší spotřebu. A jelikož bude mít v těchto otáčkách pořád točivý moment 200Nm, tak nebudete muset podřazovat při táhlém kopci nebo když budete chtít zrychlit. Prostě sešlápnete plyn a počkáte vteřinu než to turbo přifoukne.

Jako pokud se dá v OIII naprosto bez problémů jezdit s 1,2TSi o výkonu 105 koní a točivém momentu 175Nm se spotřebou 5,8 litru s jízdou většinou po městě. Pak rozhodně nebude problém jezdit v OIII s motorem, který má o 10 koní víc, o 25Nm víc a který je možná o pár kil lehčí.

+4/−2
23.4.2016 0:02

A11n46d74r20e81j 18O79l81e48k21s40a 3125551697971

Přání otcem myšlenkyRv Malý turbomotor je stále na hranici možností a spotřeba tomu odpovídá. Musíte jezdit s lehkou nohou a stále na to myslet. Na co vlastně ten zázračný stroj potřebuje převodovku? Stačí prostě sešlápnout plyn, počkat vteřinu, než to turbo přifoukne a OIII bez problémů zrychlí z 90ti na 120 - na šestku :-P

0/−1
23.4.2016 16:12

V66í33ť39a 94K54r27u56t50i84š 1110714555627

ad 1) Prosím o uvedení zdrojů a srovnání třeba tříválce 1.0TSi 85kW s čtyřválcem 2.0 MPi 85kW, klidně to hoďte do grafu, ať ty vyšší otáčky jsou vidět.

ad 2) Teorie, studie jakož i praxe říkají, že nejvyšší účinnost (tzn. měrnou spotřebu v g/kWh) mají motory obecně ve středních otáčkách pod téměř plným zatížením. Zde jsou nejúspornější. Pokud ovšem máte na mysli nominální spotřebu, tak té dosáhnete v nízkých otáčkách a jízdě na co nejvyšší kvalt, což ovšem zcela mimo nejvyšší dosažitelnou účinnost daného motoru.

A prodejní cena? Nebude nijak vybočovat z průměru. 5R Forda v nejvyšší dostupné motorizaci jsem při stáří 2,5 roku kupoval pod 40% původní ceny, bez akce, hotově. Co tam máte dál?

+1/0
23.4.2016 0:06

K56a63r54e38l 20V28y97d12r30a 2531930729678

ad-ad 1) Sám se o ty parametry 1.0 TSI zajímám ale zatím jsem je nenašel ani na serverech Škoda Auto, VW nebo Porsche Informatik. Nevíte kde by se daly sehnat?

ad-ad 2) Tady jsem se od Vás naučil něco nového, jen to prozatím nedokážu aplikovat na Škoda O-3 s m=1.800 kg /4 chlapi, 4 tašky, basa piv a 2-patrový narozeninový dort na klíně/, 1.0 TSI 85 kW + 200 N.m a cestovní rychlosti 50-80-90-130 km/h (13,9-22,2 -25 -36,1) m/s, běžný valivý odpor pneumatik, a vyřešení potřeby bezpečnéhoa rychlého předjetí náklaďáku s přívěsem, co nemůže jet více než 86 km/h na silnici 1. třídy, třeba z Kolína do Poděbrad. U hmotnosti vycházím z předpokladu, že nikdo si nekoupí pětimístné Škoda O-3, aby v něm jezdil sám.

ad-ad 3) Vidíte jak se shodneme na tom, že 2-3 leté auto bude stát nejvýše 50% původní ceny. Tedy nemá význam kupovat novou Octavii s 3-válcem, protože kdo to udělá ztratí 50% a více nákladů. Takže až po 2-3 letech budeme schopni řici, zdali se tato motorizace pro Škodu O-3 vůbec osvědčila a jaké jsou náklady na toto vozidlo v průběhu části (menší nebo větší?) jeho životního cyklu.

Na závěr: Vy osobně jste se rozhodl pro nejvyšší dostupnou motorizaci Fordu. Existují okolnosti, za jakých byste považoval za výhodné koupit třívalec Ecoboost? A o jaké okolnosti jde?

0/0
23.4.2016 11:39

V35í66ť41a 58K82r22u26t67i94š 1920934115267

ad 1) Najdete je třeba na auto.cz pár dní zpět

ad 2) Nevím, co chcete aplikovat. Pro efektivní jízdu stačí kombinovat 3 jízdní styly, a to u jakéhokoliv motoru, konstrukce, objemu nebo výkonu. Pohodovou jízdu bez potřeby výkonu na co nejvyšší stupeň a nejnižší otáčky (turbo typicky klidně 1.500 - 1.800). Efektivní pružnou akceleraci v maximu točivého momentu pod až plným plynem (turbo obvykle 2.000 - 4.000 ot.). Při potřebě maximální akcelerace třeba při předjíždění podřazení do oblasti maximálního výkonu (turbo obvykle 4.000 - 6.000 ot.).

Nebo si myslíte, že atmosféra 75kW nebo TDi66kW, typické to motorizace třeba v OI, budou ve vašem případě živější? Pokud máte problém s výkonem 85kW kvůli běžné (velké) obsazenosti a nákladu, a je jedno z jakého motoru, auto vždy pojede velmi podobně, tak máte možnost zvolit jinou.

A vzhledem k tomu, že většina osobáků je pětimístných, tak i ten člověk, který jezdí převážně sám, si obvykle koupí takové auto. Třeba já nebo moje manželka máme v obsadě jeden člověk možná přes 90% jízd za posledních 15 let.

ad 3) shodneme. Podobný pokles ceny totiž mají všechna auta, a čím větší, dražší, výkonnější, tak tam je ten sešup o to rychlejší.

Ano, klidně bych si takové auto koupil, pokud by v danou dobu splňovalo mé potřeby s ohledem na velikost, výkon, způsob použití a (menší) roční nájezd.

+2/0
23.4.2016 13:02

K84a54r94e88l 19V19y61d27r34a 2841650119918

ad 1) Děkuji za Info (auto.cz).

ad 2+3) Tak tady bych poprvé uznal, že pro 90% jízdu v 1 by ten 3-V 1.0 TSI mohl stačit - asi jako 2. auto do rodiny.

Přesto - to je 2. auto v rodině, takže potom to 1. bude zajisté dimenzované na větší počet osob, větší náklad a větší vzdálenosti.

De facto vyjadřuji názor na auto, když je v rodině jenom jedno: více univerzální, větší, výkonnější a silnější.

Pak se přesouváme do diskuse zdali v roce 2016 má referenční česká rodina jedno nebo dvě auta.

0/0
23.4.2016 14:24

M37i71r95o45s79l44a32v 85V91y88k18o36u28p58i39l 3930616703605

Vážení,

kdo chce diskutovat a neplácat zde staré hospodské "pravdy" o tom, že "vobjem" nenahradíš, měl si projít jednotlivé charakteristiky motorů, tedy jejich křivky výkonu v kW a kroutícího momentu v Nm.

Podívejte se kolik měly Oktávky s motory 1,6MPI (1,9TDI ), 2,0 MPI atd. ..výkonu a kroutícího momentu od začátku jejich výroby a zjistíte, že se to posunulo dolů k malým motorům, tak jako se mobily zmenšily od těch, kde se nosila taková ta kabela s baterkou (jak radiostanice na vojně) do dnešních "placek", které toho umí 1000x vice a nic to neváží. Pro toho kdo si neobrátil kalendář připomínám, že je rok 2016 a už nejezdí parní stroje. Mimochodem měl jsem Oktávku 1,8 TSI (r.v. 2010) 118 kW a 250 Nm, zrychlení tohoto modelu na 100 za 7,8 s a bylo to opravdu velmi rychlé auto. Nyní mám jinou značku s motorem 1,5 přeplňovaným a je to také vynikající motor.

+3/−2
22.4.2016 18:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.