Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je to oficiální: octavia má litrový tříválec, už se dá objednat

Nejdůležitější model Škody dostává pod kapotu poprvé v historii tříválcový motor. Provedení s benzinovým přeplňovaným motorem 1,0 TSI figuruje v novém ceníku, který platí ode dneška. Octavia s tříválcem startuje s cenovkou 395 900 korun. Základní model má však i nadále čtyřválec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J69i14ř21í 44M68a90k25o43ň 5213829804365

A proč bude max 200, když se smí jen 130? Není to mrhání výkonem?

0/−1
25.4.2016 6:17

J72i85ř83í 77S19c86h58w68a52c55h 8248494928986

Ano je to gender nekorektní mrháni výkonem :-)

0/0
25.4.2016 8:45

J82o77s93e84f 84V25l16t35a89v37s45k74y 3815765221533

To se da o autech takhle nekoncne mudrovat ? Venujte mene casu autu a vice svemu partnerovi. Urcite to oceni.

0/0
24.4.2016 22:13

J14i80ř13í 52S50c47h14w14a11c98h 8278364718766

nejsem gay.....;-)

0/0
24.4.2016 23:11

O14l37d65a 73K15u40c27z14a 6563908984368

to je strašné

+3/0
24.4.2016 12:29

J21i12ř10í 96M43o53r86s49e 7133729122875

Proč? Bude to stejné, jako byste roky zlepšoval zdraví tygra tím, že ho budete krmit veganskou stravou. ;-)

+1/0
24.4.2016 21:09

J94i81ř78í 76S57c22h48w12a97c33h 8628394438646

hmm, tak zrovna tento příměr je totálně mimo....

0/0
24.4.2016 22:11

M71a64r61e15k 53H91r50u49b50y 6707602231588

Ano, Octavia neni tygr ;-)

Ale s kockou domaci by to docela sedelo R^

+1/0
25.4.2016 0:04

I24v63a69n 88V19l55a86c96h 8576279770127

... a stejně to budou lidi kupovat, nebojím se, že by škoda vyráběla něco, co neprodá ...při současné konkurenci... těším se na reklamu jejího velkého rivala co zas "vtipného" vymyslí :)

+2/0
23.4.2016 20:41

A58n67d45r96e76j 46O37l41e81k48s43a 3575611327611

Budou, protože lidi mají různě složité motivace ke koupi. Dodávku s tímhle motorem by ale nechtěl nikdo. Tím jsem si jist.:-)

0/0
25.4.2016 16:13

J26a43r67o29s62l93a52v 59Š91k51o45d65a 6804268859681

Mně se zase vždycky dařilo s velkým benzínovým motorem 2,0 nebo 2,3 kterej jezdil na LPG. Odpich i dlouhověkost, a spotřeba jako Fabie z kopce. Osvědčeno mnohaletým taxikařením.

+2/0
23.4.2016 20:30

J15i92ř68í 55S24c13h22w18a87c22h 8798114618406

OK souhlas, jen trochu nemístné přirovnání k 1.0T, ten totiž 2.0-2.3 nenahrazuje

0/0
24.4.2016 22:19

M18a71r74e86k 66H44r63u74b28y 6207162311798

Jenze to si nekoupite kazde 4 roky nove auto ;-)

0/0
25.4.2016 0:04

M25i60r60o68s35l87a78v 86V42y58k20o52u38p31i87l 3280106623445

Je také nutno vzít v úvahu kde jezdím.. pokud jezdím po městě, tak nevyužiji nějaké extra zrychlení. Mám dobré auto, ale nehodlám dát výplatu za PHM. S lidmi, co mne s vytřeštěnýma očima předjíždí se potkávám u každého semaforu, kdy stojím za nimi. No řekněte má to smysl, závodit, když všichni dojedeme "podle semaforů " ?? Ti lidé akorát "nastříkají" do motoru 2x tolik paliva a jsou doma stejně jako já..takže je to trochu o přemýšlení. Nakonec kdo chce závodit, má zde přece okruhy a může si zaplatit startovné.:-)

+3/0
23.4.2016 18:59

J86a26r64o78s31l27a50v 66Š58k98o71d88a 6404638529521

Přesně tak. Silnější motor vás doveze domů dřív, ale jen v noci. Otázka je, jestli nebude 1,0 motor v poměrně velké octavii brzo unavenej a vyšeptanej. Protože tu velkou těžkou boudu bude vláčet celej svůj život.

+2/0
23.4.2016 20:26

J81i10ř42í 92M67o13r30s64e 7433539982475

Není pak už lepší jezdit MHD? V mnoha případech budete doma dříve...

Jízda je občas také o pocitu a emocích. Jezdit kriplkárou mi připadá zhruba stejné, jako se vzdát sexu, protože masturbace, konec konců, také nakonec vede k vyvrcholení... ;-)

0/0
24.4.2016 21:12

J44i10ř40í 40S92c51h51w58a96c19h 8928194368256

"kripl" károu jezdí "větší polovina" řidičů, kteří hledají emoce třeba v tom sexu a ne v jízdě autem. Zkus převážet MHD třeba 50 kg čehokoliv....;-)

+1/0
24.4.2016 23:03

A89n55d77r16e66j 69O37l88e94k59s95a 3415781537721

Velmi trefné...jaký podíl řidičů s potřebou převážet materiál, by si zakoupil pro podnikání užitkový vůz s motorem V3T 1.0?;-D

0/0
25.4.2016 16:16

J64i40ř86í 27S20c35h64w56a29c40h 8428544588436

každý můj větší nákup v supermarketu cca 1x za dva týdny váží odhadem 30-50 kg..... a není v tom žádný "materiál pro podnikání"

0/0
25.4.2016 20:34

A55n83d51r46e89j 96O63l94e15k64s14a 3875471687601

Jirko, netvrď nám tady, že bys sis koupil 1,5 tunový auto s tímhle motůrkem. To ti prostě nikdo neuvěří.

0/0
25.4.2016 21:44

J86i30ř85í 21S71c79h98w66a53c79h 8958594238336

no, nejspíš bych si ho nekoupil. Pro mě je ten motor slabší, než bych chtěl, nikoliv málo objemný a výběr je mnohem širší. Ale spoustě řidičů klidně může vyhovovat.

Já tu jen vyvracím ty "mýty", co se tu objevují. Jako třeba, že Octavia s tímto motorem má 1,5 tuny a přitom i včetně řidiče jí do této hodnoty schází dobře 2,5 metráku.....;-)

Ale kdybych měl volbu omezenou na buď na jakože větší 1.4MPI/55-65kW nebo "motůrek do sekačky" 1.0/85kW tak si vyberu druhou možnost....při mých nájezdech neřeším, co bude, když motor najede 200 tisíc.....;-)

0/0
25.4.2016 22:22

M56a32r24e52k 46H57r69u97b77y 6837472181608

Maly moturek neznamena vetsi efektivitu. Znamena jenom to, ze pojede vetsi cast zivota na vyssi vykon oproti vykonnejsimu. Je jasne, co to udela s zivotnosti.

Papirova spotreba je specialne od VW vubec zbytecny udaj ;-)

+1/0
25.4.2016 0:06

J52i48ř57í 58S48c44h69w18a67c61h 8558904888756

každej motor se stejným autem při stejné rychlosti jede na "stejný výkon". A existují sice větší motory, ale s menším výkonem, co to asi udělá s jejich životností?;-)

0/0
25.4.2016 0:17

A87n91d32r66e49j 40O79l62e27k55s27a 3485891767491

Bude o to delší.

0/0
25.4.2016 16:19

J22i34ř67í 32S31c49h28w19a19c86h 8908604768656

no vidíš, a přitom pojede větší část života blíže své hranici maximálního výkonu než ten foukanej litr.....stejný pravidlo se tu objevuje, jen s opačným výsledkem .....;-D

0/0
25.4.2016 20:39

A43n48d64r54e35j 13O58l47e13k84s89a 3155341107671

Ale jdi, je přece rozdíl, jestli stejnej maximální výkon realizuješ na miniaturizovaným stroji s mezním namáháním materiálů, nebo na větším, kterej má teplotní rezervy a přirozený mechanismy bránící destrukci. Ty downsizovaný motory jsou jednoznačně krokem zpět, co se týká provozní spolehlivosti.

0/0
25.4.2016 21:56

J80i97ř32í 45S49c45h39w15a71c79h 8658114108706

v octavii býval jakože větší motor 1.4/55kW. Řekněme, že auto při 130 potřebuje 30kW to je v tomto případě 55% maximálního výkonu motoru konstrukce staré cca 20 možná 30 let.....

V případě 1.0/85 kW je to jen 35% max výkonu motoru modernější a odolnější konstrukce.

Který motor je zatěžován více vzhledem ke svému maximu?

P.S v roce 1930, kdy pro 55 kW byl potřeba objem motoru asi 2.5 litru. O 1.4MPI/55 kW by tehdy nejspíš internetoví diskutéři prohlašovali cosi o miniaturizovaném stroji na pokraji mezního namáhání materiálů s minimální životností....;-)

0/0
25.4.2016 22:37

J88i83ř95í 41S96c72h30w24a89c52h 8728634318296

Ještě k tvé poslední větě "Ty downsizovaný motory jsou jednoznačně krokem zpět, co se týká provozní spolehlivosti"

Něco takového můžeš tvrdit třeba i majitelům výkonnějších atmosfér třeba v Alfách.....řeknou ti, že ty motory jsou pro radost ne proto, aby se s nimi někdo chlubil, že s ním najel milion km.....

A tento "litřík", táhnoucí do nějakých 4000 otáček stejně jako dvoulitrová atmosféra může řadě řidičů dělat radost právě z tohoto důvodu.....a na to, že jim možná v 200.000 km odejde turbo zvysoka kašlou, protože to auto už dávno nebudou mít.....

0/0
25.4.2016 23:02

M43i32r63o67s30l86a73v 47S54u31c71h92y 5630819630530

Vývoj jde kupředu, to je fakt. Jenže princip spalovacího motoru se nezměnil. Jediné, co se mění, je množství nasávaného vzduchu a kvalita prohoření směsi. Toho se dosahuje vyšším tlakem - turbo žene vzduch, vstřikování přesným rozprašováním přivádí palivo v potřebném množství a čase. Motory jsou díky tomu menší, úspornější a výkonnější. Ale také komplikovanější a je třeba počítat s omezenou životností, resp. s nákladnějšími opravami po určité době provozu. Ale když se kouknu kolem sebe, tak je vlastně vše stavěno na omezenou životnost. Možná se za pár let potkáme jen s auty, kterým řekneme, kam chceme odvézt, a bude to. Nikdo nebude řešit objem, výkon, spotřebu. A možná to bude velká škoda, protože auta jsou skvělá, a krásně se o nich diskutuje.

+3/0
23.4.2016 15:14

M63i23r73o50s71l86a27v 84V19y19k24o18u43p10i25l 3160236743465

To jste řekl moc hezky ! Naprostý souhlas - diskuze je zábavná a poučná.

Na druhou stranu (k nákladům) : Měl jsem kdysi, jako první auto Škodu 120 (koupil jsem ojetou) a byl jsem s ní každý týden v servisu (po 45.000 km) a za co jsem ji koupil (v roce 1992 (za cca 52 tis. Kč) to jsem do ní nastrkal cca 45 tis. Kč za 4 roky !!! Takže následující auta (Felda 1,3 MPI 50 kW, Fábia 1,4 50 kW, Oktávka 1,6 MPI 75 kW a nakonec ze Škodovek Oktávka 1,8 TSI 118kW/250 Nm moment rok výroby 2010 motor vyrábělo Audi. To bylo "letadlo" = tím myslím v nezávodní kategorii OA ! Aby mne někdo zase nepoučoval, že 100 za 7,8 není závodnička. Měl jsem tedy za sebou 4 nová auta od Škodovky a NIKDY jsem neměl žádné potíže, které by se vymykaly běžnému servisu (jen Felda podsávala u sacího potrubí = oprava za pár šupů) Takže spokojenost. Nyní jezdím s motorem 1,5 Ecoboost od Forda - což je obdoba TSI, který má rovněž velice dobrou charakteristiku a zabírá od 1600 ot. a s SUV s hmotností téměř 1600 kg s ním jede dostatečně svižně. Takže rozhodně přeplňované motory doporučuji = není se čeho bát. Technika se stále vylepšuje. A na strašení nic nedejte.

+1/0
23.4.2016 19:50

M51i91r91o63s54l49a26v 89S42u58c43h29y 5650119250120

Děkuji za pěkný výčet. (I já byl překvapen u auta, které suverénně kralovalo statistikám nespolehlivosti, že mě vyšplouchlo jen jedenkrát. Nenastartoval jsem, v servisu mi poté sdělili, že moje baterka nepatří do auta, ale do muzea.) Určitě ale nepatřím k lidem, kteří se nechají strašit. Slabinou současných motorů (ať už je to záměr nebo technický stav věci) jsou vysokotlaké vstřikovače a řídící elektronika. Downsizing vede k nižším objemům, vyšším tlakům a motorům konstruovaným coby spotřební zboží. Neodsuzuji to a věřím, že i ta spolehlivost bude pro běžného uživatele naprosto dostatečná. Neměl jsem možnost svézt se s podobným tříválcem. Jel jsem ale s jinými downsizovanými auty (opět musím uznat, že ne s těmi posledními). Musím uznat, že auto jede. Musí se ale držet v otáčkách. Chyběl mi ten správný pocit komfortu, jen tak lehce polechtat plynový pedál, a auto vyrazí vpřed. Tiše, a klidně, jako by nebylo nic samozřejmějšího. To jsem zažil jen u šestiválce (osmiválec už má svůj charakteristický brukot, jinou alternativu jsem nevzkoušel). A proto sním, že si jednou nějaký klasický šestiválec pořídím, a že mě to auto přežije.

+1/0
24.4.2016 12:53

M11i76r14o43s34l22a49v 59V85y85k57o40u41p55i35l 3510706893105

Chtěl bych ještě dodat, že prostě různá auta si koupí lidé s různými požadavky.

V diskuzích se pořád řeší dokola tyto, níže uvedené, parametry, jako :

objem,

zrychlení na 100,

max. rychlost

velikost kufru - speciálně Oktávky !!!

A těmito parametry se nekompromisně porovnávají všechna auta bez rozdílu, jestli je to Fiat 500, Fábia, Oktávka......nebo Jeep, nebo skoro i moped !!!

Jenže mnoho lidí nechce = netouží po motoru o objemu 2-3 litry !

plno lidí nesleduje max. rychlost !

mnoho lidí nezajímá velikost kufru protože nestěhují denně ledničku na chatu. Takže ať si každí koupí co chce a jestli se to hodně prodává tak to asi lidi chtěli. Kdo chce klasický atmosférický motor ať si ho koupí. Vždy se dělají auta s tímto motorem a japonská, takže v čem je problém ? Nové věci mívají řadu chyb, ale přeplňované motory se dělají již řadu let, a začalo to právě s tou zde milovanou 1,9 TDI a postupně závad ubývá. Takž je to naprosto normální vývoj.

+1/0
23.4.2016 13:13

K97a23r96e83l 17V23y52d97r28a 2181920229178

Tříválec bude fungovat !

Rozpohybuje 1280 kg auta plus 4x105 kg (mojehmotnost) plus cca 60-100 kg zavazadel, tj. 1800 kg. Nejlépe je mít 1 HP na 10 kg váhy, aby to v pohodějelo (tj. 180 HP / 1,36 = 132 kW). Toč.moment 200 N.m je OK, ale 85 kW (=115HP) je jen na velmi volný rojezd. Podaří se vjet ze STOP-ky na D-1, z 0km/h na 80km/h?

A kolik ten motor bude muset mít otáček? Jak mizrychlí na hranici obce z 50km/h na 90 km/h? Nebudu muset mít 2. rychlostnístupeň a 3000 ot/min, aby to auto zvládlo? Tedy budu stále podřazovat a to užje lepší mít automat s pádly – ony ty kyčelní klouby při řazení docelatrpí ...

Teorie a studie říkají, že"

(1) „ ... výsledné výkonovéhodnoty 3-V motorů jsou srovnatelné s charakteristickými hodnotami 4-V motorů,s tím rozdílem, že jsou dosahovány při vyšších jmenovitých otáčkách ...“ a

(2) že spalovací motory mají nejvyšší účinost (tedy jsou nejúspornější) při částečném zatížení, tzn. v nízkých otáčkách.

Ano – na volnou jízdu a rozjezdy zpola naložené Octaviaetříválec URČITĚ bude stačit. Kdo žije sám nebo ve dvou tak si s 3-Vvystačí.

Ale rodina co vozí jízdní kola, tašky, apod. Sáhnealespoň po 1.6 TDI nebo výkonnějších benzínových nebo naftových verzích.

A marketing motoru 3-V při nastavené ceně nemůžefungovat. Nějaké procento obyvatel ČR bude jistě mít dvě auta – jedno na krátkéa jedno na dlouhé vzdálenosti. Ale drtivá většina lidí si bude auto kupovatjako „univerzální přibližovadlo do práce i na dovolenou“.

A také drtivá většina „prvomajitelů“ se bude přinákupu ohlížet na to, „za kolik auto prodají“, než našetří na nové. Jak si dnesstojí 3-V Fordy jako ojetiny? Nový Focus 1.0 EcoBoost 74 kW = 356.990,00 Kč.Stejné auto 2 roky staré je v AAA při 35.000 km za 210.000,00 Kč. přiakční ceně na úvěr [=58.9%]. 8-o

0/−1
22.4.2016 21:52

J66i95ř81í 80S11c35h85w64a15c44h 8328234938906

Na prodejní cenu se ohlíží drtivá menšina "prvomajitelů", zvláště v době, kdy nikdo neví za kolik se bude novinka po několika letech prodávat.

Ta uváděná cena Focusu je poněkud zcestná právě proto, že je to "akční cena" platná pouze při využití úvěru, protože její část je skrytá v úrocích za úvěr.

0/0
22.4.2016 22:16

K47a70r68e43l 30V52y14d41r93a 2861330169258

To nepochybně, ovšem prodávajcí řidič nedostane více, než je nejnižší možná cena nákupu - a to jsem chtěl vyjádřit.

Vidím, že každý z nás se pohybuje v jiné skupině prvomajitelů ... ty co znám já, prodávají auto po 2 letech a rádi by za něj dostali alespoň 75% nákupní ceny (Jižní Morava). ;-)

Dovoluji si zdůraznit, že většina obyvatel ČR si kupuje jedno univerzální "přibližovadlo", u kterého, když pojednou k Jaderskému moři, chtějí mít co nejmenší náklady na dopravu, když jednou v zimě do Jesníků nebo do jiných kopců, tak chtějí nastartovat i v -15°C, mít rychle vyhřáté auto a nahání jim hrůzu jakákoli "inovace", která při opravě "rozloží" jejich rodinný rozpočet,

a hlavně auto musí přes rok sloužit pro spustu krátkých přesunů do obchodů, školy a pod. Čtyřválcové ATM benzínové motory 1200 - 1600 ccm, alespoň v mém pohledu, toto splňují nejvíce.

A na závěr jedna lekce němčiny o autech MAZDA s ATM benzínovými motory: Mein Auto Zerstört Deutsche Arbeitsplätze - :-PR^

+1/−1
22.4.2016 23:08

L25u28k36á52š 29K89m75e59n40t 5299487854650

Atmosféru v kubatuře 1,2 - 1,6l bych již nikdy nechtěl. Nemá to absolutně žádný točivý moment. Všechen výkon je schovaný od 4500 otáček výš. Do 3000 otáček je to absolutně mrtvé. A jezdit s tím po městě je utrpení. Motor musí pořád točit. Kvůli malému točivému momentu jsou krátké převody, takže pocitově se motor pěkně vytáčí, ale auto nějak pořád nejede.

A největší utrpení s takovým motorem je dálnici. Kde díky krátkým převodům se už při 140km/h dostáváte s motorem přes 4000 otáček, což znamená kravál a vysavač nádrže.

Zkuste místo toho auto se stejným objemem válců, ale s turbem a poznáte, že 1,2 s turbem bude ve všech ohledech podstatně lepší, jak jakákoli atmosféra 1,6. V nízkých otáčkách získáte tolik točivého momentu, že se při běžné jízdě v podstatě nepodíváte přes 3000 otáček a většinu času budete kolem 2000 otáček nebo kousek pod nimi. A na co zapomenete především, je nutnost neustále podřazovat a vytáčet motor, pokud po něm něco chcete.

+2/−3
23.4.2016 0:12

K54a76r84e28l 15V45y46d53r19a 2761750139608

V tom máte pravdu a moc Vám děkuji za větu " ... Zkuste místo toho auto se stejným objemem válců ... " - tedy 4 válce.

-

Faktem je že tomu turbu se nevyhnu, chci-li být schopen loudatpředpisových 94 km/h, a bezpečně a rychle předjet náklaďák spřívěsem, co nemůže jet více než 86 km/h.

0/0
23.4.2016 10:44

J28i29ř42í 89S65c64h81w98a42c45h 8258674728826

"stejný objem 1.2" nemusí vždy znamenat 4 válce. Tedy u škodovky zatím ano, ale v případě BMW je oturbená 1.5 jen tříválcová ;-)

0/0
24.4.2016 23:09

M73a51r60e15k 23H65r45u33b97y 6957572431248

Zajimave - jezdil jsem s atmosferickym Golfem 1.6 i 1.2 TSI a pocitove se 1.2 vic trapil, mel sice vetsi zatah vodspodu, ale ve vyssich otackach vetsi spotreba - nebylo problem se s nim dostat pres 10l tam, kde atmosfera brala necelych 9 (nemecke dalnice).

Takze downsizovane motory jsou pro mne jenom obezlicka pro euronormy, ne vysledek vyvoje - a na tom se jako zakaznik nehodlam podilet.

+1/0
25.4.2016 0:13

J38i48ř22í 66S17c33h85w10a19c93h 8578304158506

pocitově?..... tím je řečeno vše......znamená to víceméně neobjektivně, při stejném způsobu vytáčení turba jako atmosféry a předpokládání stejných výsledků.... opomíjení jiné dynamiky turbomotoru.... Toť klasická chyba porovnávače zvyklého na atmosféru a neschopného pozměnit svůj přístup při jízdě s turbomotorem....

+1/0
25.4.2016 0:31

V49í85ť14a 11K53r63u83t40i40š 1520414515157

Asi se skutečně pohybujeme v jiné skupině prvomajitelů. Ta je za prvé velmi malá, pokud se bavíme o fyzických osobách, ne firmách (fyzické osoby zhruba čtvrtina ročních prodejů). A za druhé, skutečně jsem za posledních 15 let nepotkal nikoho, kdo by se chtěl zbavit po dvou letech takového obdobného "žebráka", resp. auta nižší střední v dnešní ceně do 500tKč, když je zde největší ztráta hodnoty.

0/0
23.4.2016 0:40

K64a70r84e28l 60V27y52d24r90a 2191590259588

Ano, je to tak.

Ale já jsem na serveru AAA vskutku našel ty Fordy Focus 1.0 - prostě je někdo prodává po 2, 3, a 4 letech. Jako by to byl důkaz, že referenční segment aut "Focus - Golf - O-2/3 - Megane" si zasluhuje 4 válce.

-

Jedu-li Trabantem, tak jeho atribut je 2-válec a nebudu do toho "rejpat" protože od takovéhoto "přibližovadla" víc nečekám a jsem šťastný že na mě neprší a že o víkendu nemusím čekat 2 hodiny na MHD, a povezu v tom další 3 lidi a budeme si zpívat, protože tam nemusí být ani autorádio.

Kdo dá 3-válec 1.0 (s turbodmychadlem i bez) do Fiesty - Clia - Fabie / Rapidu, bravurně posazuje "zadek na nočník" ;-) . Jako spoujezdec ve Fiestě jsem byl mile překvapen

Ale to si raději koupím jízdní kolo nebo celoroční jízdenku, než abych dal 360 tisíc za Škodu O-3 s trojválcem. Leda že by Škodovka chtěla říci, že vlastně se Octavia klidně chce srovnávat s Cliem a Fiestou - a ono by to v některých situacích odpovídalo?

0/0
23.4.2016 11:06

V77í34ť53a 45K20r65u36t60i43š 1780434225267

Jenže ztrátu hodnoty máte u jakéhokoliv auta s tím, že tato je v procentech větší u dražších aut. Nebo ty čtyřválce nikdo neprodává? Tzn. řešit to, jestli mám po x letech ztrátu 50 nebo 55% rozhodně závisí i na jiných faktorech, než je motor. na což samozřejmě existují zdroje a statistiky.

+1/0
23.4.2016 12:38

L12u70k95á95š 16K12m46e47n66t 5489917504420

V otázce dynamiky je naprosto ukradené, zda je to litr, dvoulitr, tříhrnek nebo čtyřhrnek. U dynamiky jsou podstatně pouze dva parametry. Průběh točivého momentu a průběh výkonu.

Pokud máte motor, který má od nějakých 1500 otáček točivý moment 200Nm, tak nemáte jediný důvod, proč byste měl motor držet ve vysokých otáčkách. Srovnejte si to s atmosférickou 1,6 MPI, která byla v OII. Ta měla vrchol krouťáku kolem 146Nm někde nad 4 tisíci otáčkami. Zkuste se podívat, jaký měla točivý moment při 2000 otáčkách. Podstatně nižší, než tento litrový motor. A jelikož točivý moment přímo souvisí i s výkonem, tak logicky, pokud má tento litrový motor ve 2000 otáčkách podstatně vyšší točivý moment oproti 1,6MPI z OII, tak má v těchto otáčkách i podstatně vyšší výkon.

To je právě to kouzlo přeplňovaných motorů. Mají v nízkých a středních otáčkách podstatně vyšší točivý moment a výkon než atmosféry. Atmosférický motor musíte točit, protože je do 4 tisíc otáček mrtvý. Turbomotor táhne od nějakých 1500 otáček. Proto se s tím litrem drtivou většinu času budete pohybovat v rozmezí 1800 - 2200 otáček. Na dálnici nebudete ve 140k/h točit 4500 otáček jako s atmosférou, ale na 6. stupeň budete točit nějakých 2600 otáček. A protože je ten motor malý a točí skoro o tisíc otáček méně, tak bude i podstatně tišší a bude mít menší spotřebu. A jelikož bude mít v těchto otáčkách pořád točivý moment 200Nm, tak nebudete muset podřazovat při táhlém kopci nebo když budete chtít zrychlit. Prostě sešlápnete plyn a počkáte vteřinu než to turbo přifoukne.

Jako pokud se dá v OIII naprosto bez problémů jezdit s 1,2TSi o výkonu 105 koní a točivém momentu 175Nm se spotřebou 5,8 litru s jízdou většinou po městě. Pak rozhodně nebude problém jezdit v OIII s motorem, který má o 10 koní víc, o 25Nm víc a který je možná o pár kil lehčí.

+4/−2
23.4.2016 0:02

A38n95d89r34e37j 35O75l10e27k72s74a 3135901977721

Přání otcem myšlenkyRv Malý turbomotor je stále na hranici možností a spotřeba tomu odpovídá. Musíte jezdit s lehkou nohou a stále na to myslet. Na co vlastně ten zázračný stroj potřebuje převodovku? Stačí prostě sešlápnout plyn, počkat vteřinu, než to turbo přifoukne a OIII bez problémů zrychlí z 90ti na 120 - na šestku :-P

0/−1
23.4.2016 16:12

V70í51ť53a 81K56r64u30t46i21š 1530704915767

ad 1) Prosím o uvedení zdrojů a srovnání třeba tříválce 1.0TSi 85kW s čtyřválcem 2.0 MPi 85kW, klidně to hoďte do grafu, ať ty vyšší otáčky jsou vidět.

ad 2) Teorie, studie jakož i praxe říkají, že nejvyšší účinnost (tzn. měrnou spotřebu v g/kWh) mají motory obecně ve středních otáčkách pod téměř plným zatížením. Zde jsou nejúspornější. Pokud ovšem máte na mysli nominální spotřebu, tak té dosáhnete v nízkých otáčkách a jízdě na co nejvyšší kvalt, což ovšem zcela mimo nejvyšší dosažitelnou účinnost daného motoru.

A prodejní cena? Nebude nijak vybočovat z průměru. 5R Forda v nejvyšší dostupné motorizaci jsem při stáří 2,5 roku kupoval pod 40% původní ceny, bez akce, hotově. Co tam máte dál?

+1/0
23.4.2016 0:06

K66a37r90e25l 49V30y40d97r34a 2661780269488

ad-ad 1) Sám se o ty parametry 1.0 TSI zajímám ale zatím jsem je nenašel ani na serverech Škoda Auto, VW nebo Porsche Informatik. Nevíte kde by se daly sehnat?

ad-ad 2) Tady jsem se od Vás naučil něco nového, jen to prozatím nedokážu aplikovat na Škoda O-3 s m=1.800 kg /4 chlapi, 4 tašky, basa piv a 2-patrový narozeninový dort na klíně/, 1.0 TSI 85 kW + 200 N.m a cestovní rychlosti 50-80-90-130 km/h (13,9-22,2 -25 -36,1) m/s, běžný valivý odpor pneumatik, a vyřešení potřeby bezpečnéhoa rychlého předjetí náklaďáku s přívěsem, co nemůže jet více než 86 km/h na silnici 1. třídy, třeba z Kolína do Poděbrad. U hmotnosti vycházím z předpokladu, že nikdo si nekoupí pětimístné Škoda O-3, aby v něm jezdil sám.

ad-ad 3) Vidíte jak se shodneme na tom, že 2-3 leté auto bude stát nejvýše 50% původní ceny. Tedy nemá význam kupovat novou Octavii s 3-válcem, protože kdo to udělá ztratí 50% a více nákladů. Takže až po 2-3 letech budeme schopni řici, zdali se tato motorizace pro Škodu O-3 vůbec osvědčila a jaké jsou náklady na toto vozidlo v průběhu části (menší nebo větší?) jeho životního cyklu.

Na závěr: Vy osobně jste se rozhodl pro nejvyšší dostupnou motorizaci Fordu. Existují okolnosti, za jakých byste považoval za výhodné koupit třívalec Ecoboost? A o jaké okolnosti jde?

0/0
23.4.2016 11:39

V51í98ť78a 97K33r44u60t92i64š 1200824705137

ad 1) Najdete je třeba na auto.cz pár dní zpět

ad 2) Nevím, co chcete aplikovat. Pro efektivní jízdu stačí kombinovat 3 jízdní styly, a to u jakéhokoliv motoru, konstrukce, objemu nebo výkonu. Pohodovou jízdu bez potřeby výkonu na co nejvyšší stupeň a nejnižší otáčky (turbo typicky klidně 1.500 - 1.800). Efektivní pružnou akceleraci v maximu točivého momentu pod až plným plynem (turbo obvykle 2.000 - 4.000 ot.). Při potřebě maximální akcelerace třeba při předjíždění podřazení do oblasti maximálního výkonu (turbo obvykle 4.000 - 6.000 ot.).

Nebo si myslíte, že atmosféra 75kW nebo TDi66kW, typické to motorizace třeba v OI, budou ve vašem případě živější? Pokud máte problém s výkonem 85kW kvůli běžné (velké) obsazenosti a nákladu, a je jedno z jakého motoru, auto vždy pojede velmi podobně, tak máte možnost zvolit jinou.

A vzhledem k tomu, že většina osobáků je pětimístných, tak i ten člověk, který jezdí převážně sám, si obvykle koupí takové auto. Třeba já nebo moje manželka máme v obsadě jeden člověk možná přes 90% jízd za posledních 15 let.

ad 3) shodneme. Podobný pokles ceny totiž mají všechna auta, a čím větší, dražší, výkonnější, tak tam je ten sešup o to rychlejší.

Ano, klidně bych si takové auto koupil, pokud by v danou dobu splňovalo mé potřeby s ohledem na velikost, výkon, způsob použití a (menší) roční nájezd.

+2/0
23.4.2016 13:02

K31a84r34e96l 57V70y97d84r84a 2771520439148

ad 1) Děkuji za Info (auto.cz).

ad 2+3) Tak tady bych poprvé uznal, že pro 90% jízdu v 1 by ten 3-V 1.0 TSI mohl stačit - asi jako 2. auto do rodiny.

Přesto - to je 2. auto v rodině, takže potom to 1. bude zajisté dimenzované na větší počet osob, větší náklad a větší vzdálenosti.

De facto vyjadřuji názor na auto, když je v rodině jenom jedno: více univerzální, větší, výkonnější a silnější.

Pak se přesouváme do diskuse zdali v roce 2016 má referenční česká rodina jedno nebo dvě auta.

0/0
23.4.2016 14:24

M66i40r92o54s12l11a82v 77V65y95k11o60u60p15i81l 3920946343695

Vážení,

kdo chce diskutovat a neplácat zde staré hospodské "pravdy" o tom, že "vobjem" nenahradíš, měl si projít jednotlivé charakteristiky motorů, tedy jejich křivky výkonu v kW a kroutícího momentu v Nm.

Podívejte se kolik měly Oktávky s motory 1,6MPI (1,9TDI ), 2,0 MPI atd. ..výkonu a kroutícího momentu od začátku jejich výroby a zjistíte, že se to posunulo dolů k malým motorům, tak jako se mobily zmenšily od těch, kde se nosila taková ta kabela s baterkou (jak radiostanice na vojně) do dnešních "placek", které toho umí 1000x vice a nic to neváží. Pro toho kdo si neobrátil kalendář připomínám, že je rok 2016 a už nejezdí parní stroje. Mimochodem měl jsem Oktávku 1,8 TSI (r.v. 2010) 118 kW a 250 Nm, zrychlení tohoto modelu na 100 za 7,8 s a bylo to opravdu velmi rychlé auto. Nyní mám jinou značku s motorem 1,5 přeplňovaným a je to také vynikající motor.

+3/−2
22.4.2016 18:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.