Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavitelé vozidel budoucnosti, pozor: génius elektromotorů chystá auto

Postavit elektromobil je v mnoha směrech jiná práce než postavit klasické auto. Proto se do takových dobrodružství pouštějí i firmy, které o autoprůmysl dosud nezavadily. K „exotům“, kteří se o něco takového pokoušejí, se po Applu a Googlu přidává výrobce domácích spotřebičů Dyson.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e11t32r 79H28a91r61i48p93r31a70s29a85d 41H87a79j91i25č 8963800754477

Dyson je mimořádně nadaný člověk. Přeji mu úspěch, i když to pro každého ten EV asi nebude. Jeho vysavače jsou dost drahé.

0/0
22.4.2016 22:51

L66u39b50o60š 63J15e57l21í95n95e98k 6894536429803

Marketing by se neměl přehoupnout do ještě většího oblbování. To je něco jako "digitální zvuk" :) Je celkem jedno, jestli se proud mění komutátorem nebo invertorem, a je jedno, která část bude stator a která rotor... Pan Dyson by si měl nejdříve seštelovat ty jeho cyklovysavače, nebo spíše přemisťovače prachu. Ale kouzlo dotací už asi pochopili i v království...

0/0
20.4.2016 21:00
Foto

V58o43j59t12ě92c94h 32P60a59v39l18í53k 5484191544738

Dysonův digitální motor není žádný vynález, je to pouze již dávno známý vysokootáčkový BLDC motor s rotorem z neodymového magnetu a digitálním bezsenzorovým řízením. Samozřejmě, že MÁ měděné vinutí, bez toho by to nešlo. Dokonce i vcelku klasické železné jádro statoru. Ale na krabici s designovým vysavačem se takový nápis hezky vyjímá.

Dyson je firma žijící designem, nikoli vynálezy, jak se snaží tvrdit.

+3/0
20.4.2016 16:47

J30o13s83e14f 51Š14o79l34t32e96s 8434668640703

Elektromobil je v plánu, ale až příští rok. Jezdil jsem chvíli BMW i3 a super. Ale ta cena je zcela mimo realitu. Příští rok koupím na ježdění kolem Renault Zoe na firmu. Ideální vůz.

+1/0
20.4.2016 16:23

P73a45v90e79l 11S71o63b98o27t14k16a 5360574

Takové hlouposti...

LiIon reakce v akumulátorech je stejně limitující jako F = m * g.

Dejte ty peníze raději na výzkum antigravitace, ta by byla přínosnější a i akumulátody by pak stačily menší ;-D

0/−2
20.4.2016 16:11

Z64d41e53n97ě81k 87D52u60b80e97c68k60ý 3547584550608

Teď není důvod aby se do výroby aut nevrhla Kofola. Už vyrábí univerzální prosředek na povolování šroubů.

:-)

+2/0
20.4.2016 14:47

M88i24l96o38s61l95a50v 87U77r44b19a82n 4508119220493

A Coca-Cola by ve spojení se želatinovými medvídky mohla vymyslet nové palivo.;-)

+2/0
20.4.2016 15:47

P52e86t75r 27B94á49č77a 8355216715915

Auto budoucnosti? No pfuj Rv

Nikdy nebo navzdy!

0/0
20.4.2016 14:46
Foto

Š56t47ě29p30á73n 94B47i71n54k59o 3756684503436

Jestli to auto bude jezdit jako když ten vysavač vysává, tak potěš koště ;-DR^. Nevysaje to nic, permanentně ucpaný, nepraktický a vrcholem všeho je seznam toho, co vysávat nesmíte vůbec. Úplně vidím ten manuál k autu ;-).

+3/−2
20.4.2016 11:50

O25n45d85ř47e64j 81Z45d87e84r20a53d46i16č18k11a 6474795423228

Tak ale zase ten jejich vysoušeč rukou je jedinej, kterej ruce fakt osuší..

+3/0
20.4.2016 15:00
Foto

V27o24j75t15ě52c61h 44P31a79v47l53í14k 5254311664298

Zato ale šíří bakterie a viry z rukou nemocných lidí až desítky metrů daleko (výsledek nedávného výzkumu). Papírové utěrky jsou výrazně hygieničtější.

0/0
20.4.2016 16:49

P80a37v90e95l 35M15a19t81o46u84š84e19k 1372273173533

tak to by mě zajímalo jakou čínskou kopii jste si sehnal...jestli se jmenuje dhy-son, tak se není čemu divit ;-D...jinak já tento vysavač (konkrétně dc23 animal pro) mám již několik let a funguje naprosto perfektně, vysává bez ztráty výkonu a navíc nepotřebuju žádné sáčky, protože funguje na principu cyklonu...opravdu by mě zajímalo, jaký model máte na mysli, protože když si někdy budu kupovat nový vysavač, tak opět zase jedině dyson...

+1/0
20.4.2016 15:18

R66o12s63t81i33s67l32a87v 75C91i35b50u88l72k98a 2629139850264

A máte opravdu originální Dyson? Máme ho doma přes deset let a funguje pořád dokonale jako nový...

+2/0
20.4.2016 16:02

M22i23r40o89s33l79a79v 47J52a61r83o93š 6620432759967

Myslím, že ETA už Škodovce konkuruje, minimálně ve zvucích vyráběných zařízení. Litrový tříválec bude kvičet stejně jako mixér od ETY. Podívejte a poslechněte si F1.

;-D8-oRvEU

+3/−1
20.4.2016 11:22

S24t23a60n23i34s36l23a12v 46K86r93e70j92c59a68r 6487546183894

Kdy asi začne Škodovce konkurovat ETA? Ta přeci má také Českou tradici jako Dyson!! A možná i stejně vzdělané zaměstnance.

+2/−1
20.4.2016 8:41

O63n79d85ř51e67j 91K77r98y18š95t54o82f 6873141

JJ -taková Remoska na kolech-;-)

+1/−1
20.4.2016 9:18

J77a46n 28D37l88o11u97h62ý 7264659950669

Kdyz je tak slavnej, proc se ty kolecka nepouzivaj na ceskych stavbsch? :-D

+3/0
20.4.2016 7:14

M77i10c64h67a23l 11Š12t74a36j52n15r32t 4954431472847

Myslím, že ten motor spíš nemá vinutý rotor a nemá permanentní magnety, ale má vinutý stator. Teda pokud je to reluktanční motor. Možná by bylo lepší se více věnovat motorům a méně hype na Dyson

+4/−1
20.4.2016 7:11

P54a19v68e86l 85H73e48k 8757806443751

Jak asi funguje elektromotor bez měděného vinutí? Má vinuti z jiného kovů nebo je chyba v překladu?

+2/0
20.4.2016 6:58

O71n71d36ř90e83j 52Č15a75p22k13a 6501281533274

Chyba v překladu, vinutí není akorát na rotoru (má tam neodymové magnety), stator samozřejmě cívky potřebuje.

+1/0
20.4.2016 9:44

D29e89n76i43s 53W10i45t95z75k65u 3823271209217

a je po srandě, do aut se cpou motory velké jak vysavače a teď už i rovnou na vysavači budeš jezdit

+8/0
20.4.2016 6:18

R67a41d76i81m 48P62o36l93á91š75e43k 9606693519629

No jestli to budou vysokootáčkové elektromotory, tak ty mohou být klidně velké jako vysavač. Čím vyšší otáčky, tím mají dnešní motory vyšší měrný výkon na jednotku hmotnosti.Motor velký jako vysavač klidně může mít výkon těch potřebných pár desítek kilowatt.

+3/0
20.4.2016 7:50
Foto

V42o49j43t56ě83c44h 55P93a57v60l53í98k 5384271354548

Bohužel u vysokootáčkového motoru naráží užití na to, že nejde nijak efektivně zpřevodovat do relativně nízkootáčkového pohybu kol auta. Proto se hodí třeba do vysavače, nebo zubní vrtačky, ale jako hnací agregát automobilu nikoli.

0/0
20.4.2016 16:52

A87l76e49x 91K93o91u39b59a 6220492464511

Elektromotory v moderních hybridech nejsou o moc větší než ten z vysavače (jinak by se tam nevešly), ale přesto zvládají přes 50kW, důvodem je poněkud jiná konstrukce.

+1/0
20.4.2016 8:46

D23e16n59i18s 68W61i24t94z41k64u 3773711349837

hoši já nikde netvrdím, že by měl být elektromotor obrovský, aby měl dostatečný výkon, tou velikostí jsem narážel na spalovací motory o obsahu 1 litru a jízdou na vysavači, jsem myslel, že nám teď výrobce vibrátorů nebo zubních kartáčků vyrobí i auto

+2/0
20.4.2016 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.