Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavitelé vozidel budoucnosti, pozor: génius elektromotorů chystá auto

Postavit elektromobil je v mnoha směrech jiná práce než postavit klasické auto. Proto se do takových dobrodružství pouštějí i firmy, které o autoprůmysl dosud nezavadily. K „exotům“, kteří se o něco takového pokoušejí, se po Applu a Googlu přidává výrobce domácích spotřebičů Dyson.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63e41t53r 80H72a29r47i57p65r14a34s83a27d 75H29a77j35i38č 8643540264697

Dyson je mimořádně nadaný člověk. Přeji mu úspěch, i když to pro každého ten EV asi nebude. Jeho vysavače jsou dost drahé.

0/0
22.4.2016 22:51

L26u37b40o16š 51J44e26l72í84n62e19k 6154266569973

Marketing by se neměl přehoupnout do ještě většího oblbování. To je něco jako "digitální zvuk" :) Je celkem jedno, jestli se proud mění komutátorem nebo invertorem, a je jedno, která část bude stator a která rotor... Pan Dyson by si měl nejdříve seštelovat ty jeho cyklovysavače, nebo spíše přemisťovače prachu. Ale kouzlo dotací už asi pochopili i v království...

0/0
20.4.2016 21:00
Foto

V49o80j11t79ě63c71h 45P30a64v74l88í71k 5914901954488

Dysonův digitální motor není žádný vynález, je to pouze již dávno známý vysokootáčkový BLDC motor s rotorem z neodymového magnetu a digitálním bezsenzorovým řízením. Samozřejmě, že MÁ měděné vinutí, bez toho by to nešlo. Dokonce i vcelku klasické železné jádro statoru. Ale na krabici s designovým vysavačem se takový nápis hezky vyjímá.

Dyson je firma žijící designem, nikoli vynálezy, jak se snaží tvrdit.

+3/0
20.4.2016 16:47

J86o26s92e24f 26Š50o65l76t13e40s 8924288710743

Elektromobil je v plánu, ale až příští rok. Jezdil jsem chvíli BMW i3 a super. Ale ta cena je zcela mimo realitu. Příští rok koupím na ježdění kolem Renault Zoe na firmu. Ideální vůz.

+1/0
20.4.2016 16:23

P22a59v71e78l 84S56o62b74o61t96k80a 5160744

Takové hlouposti...

LiIon reakce v akumulátorech je stejně limitující jako F = m * g.

Dejte ty peníze raději na výzkum antigravitace, ta by byla přínosnější a i akumulátody by pak stačily menší ;-D

0/−2
20.4.2016 16:11

Z41d61e71n34ě80k 88D23u31b88e32c42k81ý 3987244340758

Teď není důvod aby se do výroby aut nevrhla Kofola. Už vyrábí univerzální prosředek na povolování šroubů.

:-)

+2/0
20.4.2016 14:47

M33i78l27o58s89l62a39v 98U22r16b48a84n 4228639940423

A Coca-Cola by ve spojení se želatinovými medvídky mohla vymyslet nové palivo.;-)

+2/0
20.4.2016 15:47

P19e74t34r 24B40á15č21a 8395576525335

Auto budoucnosti? No pfuj Rv

Nikdy nebo navzdy!

0/0
20.4.2016 14:46
Foto

Š36t38ě96p85á41n 38B97i37n28k63o 3576844773326

Jestli to auto bude jezdit jako když ten vysavač vysává, tak potěš koště ;-DR^. Nevysaje to nic, permanentně ucpaný, nepraktický a vrcholem všeho je seznam toho, co vysávat nesmíte vůbec. Úplně vidím ten manuál k autu ;-).

+3/−2
20.4.2016 11:50

O71n22d74ř49e38j 18Z34d36e98r72a33d89i19č45k28a 6664865103468

Tak ale zase ten jejich vysoušeč rukou je jedinej, kterej ruce fakt osuší..

+3/0
20.4.2016 15:00
Foto

V38o12j70t25ě29c16h 56P24a35v76l78í60k 5894551914678

Zato ale šíří bakterie a viry z rukou nemocných lidí až desítky metrů daleko (výsledek nedávného výzkumu). Papírové utěrky jsou výrazně hygieničtější.

0/0
20.4.2016 16:49

P91a45v88e29l 43M97a98t39o33u61š51e28k 1622193603753

tak to by mě zajímalo jakou čínskou kopii jste si sehnal...jestli se jmenuje dhy-son, tak se není čemu divit ;-D...jinak já tento vysavač (konkrétně dc23 animal pro) mám již několik let a funguje naprosto perfektně, vysává bez ztráty výkonu a navíc nepotřebuju žádné sáčky, protože funguje na principu cyklonu...opravdu by mě zajímalo, jaký model máte na mysli, protože když si někdy budu kupovat nový vysavač, tak opět zase jedině dyson...

+1/0
20.4.2016 15:18

R57o48s48t29i11s96l54a42v 80C93i98b59u30l21k43a 2439279760354

A máte opravdu originální Dyson? Máme ho doma přes deset let a funguje pořád dokonale jako nový...

+2/0
20.4.2016 16:02

M31i96r80o12s40l12a40v 90J67a64r38o60š 6250252129137

Myslím, že ETA už Škodovce konkuruje, minimálně ve zvucích vyráběných zařízení. Litrový tříválec bude kvičet stejně jako mixér od ETY. Podívejte a poslechněte si F1.

;-D8-oRvEU

+3/−1
20.4.2016 11:22

S51t17a71n66i94s89l56a48v 48K98r49e18j22c28a18r 6107856833394

Kdy asi začne Škodovce konkurovat ETA? Ta přeci má také Českou tradici jako Dyson!! A možná i stejně vzdělané zaměstnance.

+2/−1
20.4.2016 8:41

O77n76d45ř18e26j 69K15r86y77š52t43o82f 6443271

JJ -taková Remoska na kolech-;-)

+1/−1
20.4.2016 9:18

J18a91n 36D55l20o39u40h50ý 7414629400629

Kdyz je tak slavnej, proc se ty kolecka nepouzivaj na ceskych stavbsch? :-D

+3/0
20.4.2016 7:14

M32i78c48h55a37l 74Š41t84a33j36n15r97t 4544951892127

Myslím, že ten motor spíš nemá vinutý rotor a nemá permanentní magnety, ale má vinutý stator. Teda pokud je to reluktanční motor. Možná by bylo lepší se více věnovat motorům a méně hype na Dyson

+4/−1
20.4.2016 7:11

P78a95v15e26l 14H89e14k 8367816543741

Jak asi funguje elektromotor bez měděného vinutí? Má vinuti z jiného kovů nebo je chyba v překladu?

+2/0
20.4.2016 6:58

O54n97d37ř44e81j 76Č63a47p36k48a 6311241673504

Chyba v překladu, vinutí není akorát na rotoru (má tam neodymové magnety), stator samozřejmě cívky potřebuje.

+1/0
20.4.2016 9:44

D58e93n80i85s 37W10i23t49z37k70u 3453561249577

a je po srandě, do aut se cpou motory velké jak vysavače a teď už i rovnou na vysavači budeš jezdit

+8/0
20.4.2016 6:18

R41a73d22i73m 82P98o86l86á95š91e33k 9306903579629

No jestli to budou vysokootáčkové elektromotory, tak ty mohou být klidně velké jako vysavač. Čím vyšší otáčky, tím mají dnešní motory vyšší měrný výkon na jednotku hmotnosti.Motor velký jako vysavač klidně může mít výkon těch potřebných pár desítek kilowatt.

+3/0
20.4.2016 7:50
Foto

V63o57j80t47ě74c55h 95P32a49v53l53í61k 5144701664978

Bohužel u vysokootáčkového motoru naráží užití na to, že nejde nijak efektivně zpřevodovat do relativně nízkootáčkového pohybu kol auta. Proto se hodí třeba do vysavače, nebo zubní vrtačky, ale jako hnací agregát automobilu nikoli.

0/0
20.4.2016 16:52

A34l62e15x 15K61o35u57b41a 6670632714971

Elektromotory v moderních hybridech nejsou o moc větší než ten z vysavače (jinak by se tam nevešly), ale přesto zvládají přes 50kW, důvodem je poněkud jiná konstrukce.

+1/0
20.4.2016 8:46

D88e61n17i19s 64W85i73t23z64k19u 3483121459517

hoši já nikde netvrdím, že by měl být elektromotor obrovský, aby měl dostatečný výkon, tou velikostí jsem narážel na spalovací motory o obsahu 1 litru a jízdou na vysavači, jsem myslel, že nám teď výrobce vibrátorů nebo zubních kartáčků vyrobí i auto

+2/0
20.4.2016 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.