Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavitelé vozidel budoucnosti, pozor: génius elektromotorů chystá auto

Postavit elektromobil je v mnoha směrech jiná práce než postavit klasické auto. Proto se do takových dobrodružství pouštějí i firmy, které o autoprůmysl dosud nezavadily. K „exotům“, kteří se o něco takového pokoušejí, se po Applu a Googlu přidává výrobce domácích spotřebičů Dyson.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e14t79r 14H14a75r93i40p37r39a79s80a68d 74H37a62j50i24č 8663250524127

Dyson je mimořádně nadaný člověk. Přeji mu úspěch, i když to pro každého ten EV asi nebude. Jeho vysavače jsou dost drahé.

0/0
22.4.2016 22:51

L24u61b96o93š 93J40e38l92í10n49e88k 6304136339283

Marketing by se neměl přehoupnout do ještě většího oblbování. To je něco jako "digitální zvuk" :) Je celkem jedno, jestli se proud mění komutátorem nebo invertorem, a je jedno, která část bude stator a která rotor... Pan Dyson by si měl nejdříve seštelovat ty jeho cyklovysavače, nebo spíše přemisťovače prachu. Ale kouzlo dotací už asi pochopili i v království...

0/0
20.4.2016 21:00
Foto

V35o95j57t40ě68c59h 48P56a94v28l45í30k 5614691964268

Dysonův digitální motor není žádný vynález, je to pouze již dávno známý vysokootáčkový BLDC motor s rotorem z neodymového magnetu a digitálním bezsenzorovým řízením. Samozřejmě, že MÁ měděné vinutí, bez toho by to nešlo. Dokonce i vcelku klasické železné jádro statoru. Ale na krabici s designovým vysavačem se takový nápis hezky vyjímá.

Dyson je firma žijící designem, nikoli vynálezy, jak se snaží tvrdit.

+3/0
20.4.2016 16:47

J47o54s40e17f 85Š20o72l47t11e40s 8864508590763

Elektromobil je v plánu, ale až příští rok. Jezdil jsem chvíli BMW i3 a super. Ale ta cena je zcela mimo realitu. Příští rok koupím na ježdění kolem Renault Zoe na firmu. Ideální vůz.

+1/0
20.4.2016 16:23

P44a56v11e66l 91S83o97b64o13t54k28a 5430604

Takové hlouposti...

LiIon reakce v akumulátorech je stejně limitující jako F = m * g.

Dejte ty peníze raději na výzkum antigravitace, ta by byla přínosnější a i akumulátody by pak stačily menší ;-D

0/−2
20.4.2016 16:11

Z72d41e70n40ě76k 62D94u57b23e27c23k55ý 3867944270528

Teď není důvod aby se do výroby aut nevrhla Kofola. Už vyrábí univerzální prosředek na povolování šroubů.

:-)

+2/0
20.4.2016 14:47

M27i10l71o22s48l26a77v 37U77r71b42a23n 4918369960553

A Coca-Cola by ve spojení se želatinovými medvídky mohla vymyslet nové palivo.;-)

+2/0
20.4.2016 15:47

P22e77t11r 17B34á77č91a 8925466585315

Auto budoucnosti? No pfuj Rv

Nikdy nebo navzdy!

0/0
20.4.2016 14:46
Foto

Š11t23ě71p74á40n 79B63i41n42k79o 3266824453636

Jestli to auto bude jezdit jako když ten vysavač vysává, tak potěš koště ;-DR^. Nevysaje to nic, permanentně ucpaný, nepraktický a vrcholem všeho je seznam toho, co vysávat nesmíte vůbec. Úplně vidím ten manuál k autu ;-).

+3/−2
20.4.2016 11:50

O98n96d62ř69e68j 60Z66d15e44r53a79d70i48č60k33a 6634225893468

Tak ale zase ten jejich vysoušeč rukou je jedinej, kterej ruce fakt osuší..

+3/0
20.4.2016 15:00
Foto

V12o16j61t47ě90c77h 81P59a55v79l72í75k 5244121194708

Zato ale šíří bakterie a viry z rukou nemocných lidí až desítky metrů daleko (výsledek nedávného výzkumu). Papírové utěrky jsou výrazně hygieničtější.

0/0
20.4.2016 16:49

P18a33v42e78l 53M85a57t43o11u36š79e55k 1102283513423

tak to by mě zajímalo jakou čínskou kopii jste si sehnal...jestli se jmenuje dhy-son, tak se není čemu divit ;-D...jinak já tento vysavač (konkrétně dc23 animal pro) mám již několik let a funguje naprosto perfektně, vysává bez ztráty výkonu a navíc nepotřebuju žádné sáčky, protože funguje na principu cyklonu...opravdu by mě zajímalo, jaký model máte na mysli, protože když si někdy budu kupovat nový vysavač, tak opět zase jedině dyson...

+1/0
20.4.2016 15:18

R24o76s82t26i17s28l80a20v 22C79i93b38u29l50k69a 2989409370904

A máte opravdu originální Dyson? Máme ho doma přes deset let a funguje pořád dokonale jako nový...

+2/0
20.4.2016 16:02

M83i68r14o88s67l14a35v 66J44a76r62o17š 6220642949917

Myslím, že ETA už Škodovce konkuruje, minimálně ve zvucích vyráběných zařízení. Litrový tříválec bude kvičet stejně jako mixér od ETY. Podívejte a poslechněte si F1.

;-D8-oRvEU

+3/−1
20.4.2016 11:22

S97t94a90n88i96s20l61a83v 24K65r16e73j11c94a51r 6647266593474

Kdy asi začne Škodovce konkurovat ETA? Ta přeci má také Českou tradici jako Dyson!! A možná i stejně vzdělané zaměstnance.

+2/−1
20.4.2016 8:41

O53n56d71ř57e58j 71K51r28y12š98t24o97f 6453311

JJ -taková Remoska na kolech-;-)

+1/−1
20.4.2016 9:18

J55a78n 20D42l26o39u98h53ý 7474819930129

Kdyz je tak slavnej, proc se ty kolecka nepouzivaj na ceskych stavbsch? :-D

+3/0
20.4.2016 7:14

M40i25c79h60a12l 69Š68t18a33j44n49r32t 4484701942217

Myslím, že ten motor spíš nemá vinutý rotor a nemá permanentní magnety, ale má vinutý stator. Teda pokud je to reluktanční motor. Možná by bylo lepší se více věnovat motorům a méně hype na Dyson

+4/−1
20.4.2016 7:11

P46a84v77e44l 59H94e90k 8617356353261

Jak asi funguje elektromotor bez měděného vinutí? Má vinuti z jiného kovů nebo je chyba v překladu?

+2/0
20.4.2016 6:58

O15n98d70ř61e68j 26Č43a91p89k25a 6421401163744

Chyba v překladu, vinutí není akorát na rotoru (má tam neodymové magnety), stator samozřejmě cívky potřebuje.

+1/0
20.4.2016 9:44

D11e80n33i39s 49W47i15t91z23k74u 3133311989217

a je po srandě, do aut se cpou motory velké jak vysavače a teď už i rovnou na vysavači budeš jezdit

+8/0
20.4.2016 6:18

R77a88d54i43m 96P69o96l55á63š27e16k 9406583549619

No jestli to budou vysokootáčkové elektromotory, tak ty mohou být klidně velké jako vysavač. Čím vyšší otáčky, tím mají dnešní motory vyšší měrný výkon na jednotku hmotnosti.Motor velký jako vysavač klidně může mít výkon těch potřebných pár desítek kilowatt.

+3/0
20.4.2016 7:50
Foto

V79o40j20t76ě62c36h 64P51a23v30l42í12k 5394941494628

Bohužel u vysokootáčkového motoru naráží užití na to, že nejde nijak efektivně zpřevodovat do relativně nízkootáčkového pohybu kol auta. Proto se hodí třeba do vysavače, nebo zubní vrtačky, ale jako hnací agregát automobilu nikoli.

0/0
20.4.2016 16:52

A57l48e53x 46K56o28u72b43a 6590212824731

Elektromotory v moderních hybridech nejsou o moc větší než ten z vysavače (jinak by se tam nevešly), ale přesto zvládají přes 50kW, důvodem je poněkud jiná konstrukce.

+1/0
20.4.2016 8:46

D91e80n93i85s 34W61i13t97z49k94u 3433691639677

hoši já nikde netvrdím, že by měl být elektromotor obrovský, aby měl dostatečný výkon, tou velikostí jsem narážel na spalovací motory o obsahu 1 litru a jízdou na vysavači, jsem myslel, že nám teď výrobce vibrátorů nebo zubních kartáčků vyrobí i auto

+2/0
20.4.2016 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.