Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavitelé vozidel budoucnosti, pozor: génius elektromotorů chystá auto

Postavit elektromobil je v mnoha směrech jiná práce než postavit klasické auto. Proto se do takových dobrodružství pouštějí i firmy, které o autoprůmysl dosud nezavadily. K „exotům“, kteří se o něco takového pokoušejí, se po Applu a Googlu přidává výrobce domácích spotřebičů Dyson.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e28t12r 53H31a23j34i26č 1290859598238

Dyson je mimořádně nadaný člověk. Přeji mu úspěch, i když to pro každého ten EV asi nebude. Jeho vysavače jsou dost drahé.

0/0
22.4.2016 22:51

L37u39b76o16š 32J15e62l50í78n85e94k 6164616599693

Marketing by se neměl přehoupnout do ještě většího oblbování. To je něco jako "digitální zvuk" :) Je celkem jedno, jestli se proud mění komutátorem nebo invertorem, a je jedno, která část bude stator a která rotor... Pan Dyson by si měl nejdříve seštelovat ty jeho cyklovysavače, nebo spíše přemisťovače prachu. Ale kouzlo dotací už asi pochopili i v království...

0/0
20.4.2016 21:00
Foto

V17o65j94t29ě32c63h 94P34a16v96l58í81k 5394771364828

Dysonův digitální motor není žádný vynález, je to pouze již dávno známý vysokootáčkový BLDC motor s rotorem z neodymového magnetu a digitálním bezsenzorovým řízením. Samozřejmě, že MÁ měděné vinutí, bez toho by to nešlo. Dokonce i vcelku klasické železné jádro statoru. Ale na krabici s designovým vysavačem se takový nápis hezky vyjímá.

Dyson je firma žijící designem, nikoli vynálezy, jak se snaží tvrdit.

+3/0
20.4.2016 16:47


J66o70s75e39f 83Š65o91l48t64e13s 8104868320413

Elektromobil je v plánu, ale až příští rok. Jezdil jsem chvíli BMW i3 a super. Ale ta cena je zcela mimo realitu. Příští rok koupím na ježdění kolem Renault Zoe na firmu. Ideální vůz.

+1/0
20.4.2016 16:23

P17a46v68e63l 63S19o62b90o40t89k72a 5440524

Takové hlouposti...

LiIon reakce v akumulátorech je stejně limitující jako F = m * g.

Dejte ty peníze raději na výzkum antigravitace, ta by byla přínosnější a i akumulátody by pak stačily menší ;-D

0/−2
20.4.2016 16:11

Z98d34e55n79ě21k 10D59u22b49e89c82k40ý 3337104130808

Teď není důvod aby se do výroby aut nevrhla Kofola. Už vyrábí univerzální prosředek na povolování šroubů.

:-)

+2/0
20.4.2016 14:47

M66i60l93o47s83l64a51v 45U69r24b72a72n 4138799450483

A Coca-Cola by ve spojení se želatinovými medvídky mohla vymyslet nové palivo.;-)

+2/0
20.4.2016 15:47

P20e31t49r 49B40á56č30a 8755316815945

Auto budoucnosti? No pfuj Rv

Nikdy nebo navzdy!

0/0
20.4.2016 14:46
Foto

Š95t78ě80p33á85n 62B87i59n33k22o 3496144253696

Jestli to auto bude jezdit jako když ten vysavač vysává, tak potěš koště ;-DR^. Nevysaje to nic, permanentně ucpaný, nepraktický a vrcholem všeho je seznam toho, co vysávat nesmíte vůbec. Úplně vidím ten manuál k autu ;-).

+3/−2
20.4.2016 11:50

O14n44d50ř85e85j 48Z45d19e46r90a22d78i62č40k36a 6134725703628

Tak ale zase ten jejich vysoušeč rukou je jedinej, kterej ruce fakt osuší..

+3/0
20.4.2016 15:00
Foto

V81o56j48t90ě42c48h 86P50a91v85l25í97k 5804441344698

Zato ale šíří bakterie a viry z rukou nemocných lidí až desítky metrů daleko (výsledek nedávného výzkumu). Papírové utěrky jsou výrazně hygieničtější.

0/0
20.4.2016 16:49

P52a84v34e44l 94M55a60t68o43u41š72e83k 1342283953183

tak to by mě zajímalo jakou čínskou kopii jste si sehnal...jestli se jmenuje dhy-son, tak se není čemu divit ;-D...jinak já tento vysavač (konkrétně dc23 animal pro) mám již několik let a funguje naprosto perfektně, vysává bez ztráty výkonu a navíc nepotřebuju žádné sáčky, protože funguje na principu cyklonu...opravdu by mě zajímalo, jaký model máte na mysli, protože když si někdy budu kupovat nový vysavač, tak opět zase jedině dyson...

+1/0
20.4.2016 15:18

R75o43s61t86i57s95l59a52v 47C61i94b27u60l75k23a 2969279160654

A máte opravdu originální Dyson? Máme ho doma přes deset let a funguje pořád dokonale jako nový...

+2/0
20.4.2016 16:02

M60i87r46o27s86l10a87v 31J98a17r23o65š 6660672289897

Myslím, že ETA už Škodovce konkuruje, minimálně ve zvucích vyráběných zařízení. Litrový tříválec bude kvičet stejně jako mixér od ETY. Podívejte a poslechněte si F1.

;-D8-oRvEU

+3/−1
20.4.2016 11:22

S14t11a71n82i94s88l73a90v 57K93r64e51j82c64a59r 6857166213404

Kdy asi začne Škodovce konkurovat ETA? Ta přeci má také Českou tradici jako Dyson!! A možná i stejně vzdělané zaměstnance.

+2/−1
20.4.2016 8:41

O57n87d95ř43e98j 56K17r38y53š39t47o38f 6593921

JJ -taková Remoska na kolech-;-)

+1/−1
20.4.2016 9:18

J57a33n 92D26l44o81u65h97ý 7714369380169

Kdyz je tak slavnej, proc se ty kolecka nepouzivaj na ceskych stavbsch? :-D

+3/0
20.4.2016 7:14

M32i79c26h51a62l 79Š60t55a87j42n25r14t 4374821472817

Myslím, že ten motor spíš nemá vinutý rotor a nemá permanentní magnety, ale má vinutý stator. Teda pokud je to reluktanční motor. Možná by bylo lepší se více věnovat motorům a méně hype na Dyson

+4/−1
20.4.2016 7:11

P45a47v27e56l 36H90e89k 8177366923891

Jak asi funguje elektromotor bez měděného vinutí? Má vinuti z jiného kovů nebo je chyba v překladu?

+2/0
20.4.2016 6:58

O75n57d90ř89e34j 17Č70a50p83k57a 6371861833584

Chyba v překladu, vinutí není akorát na rotoru (má tam neodymové magnety), stator samozřejmě cívky potřebuje.

+1/0
20.4.2016 9:44

D98e46n69i89s 76W21i17t97z27k26u 3353881219587

a je po srandě, do aut se cpou motory velké jak vysavače a teď už i rovnou na vysavači budeš jezdit

+8/0
20.4.2016 6:18

R95a87d36i44m 36P85o69l78á40š50e35k 9796293229969

No jestli to budou vysokootáčkové elektromotory, tak ty mohou být klidně velké jako vysavač. Čím vyšší otáčky, tím mají dnešní motory vyšší měrný výkon na jednotku hmotnosti.Motor velký jako vysavač klidně může mít výkon těch potřebných pár desítek kilowatt.

+3/0
20.4.2016 7:50
Foto

V96o87j19t39ě71c76h 91P52a47v45l25í77k 5684581724728

Bohužel u vysokootáčkového motoru naráží užití na to, že nejde nijak efektivně zpřevodovat do relativně nízkootáčkového pohybu kol auta. Proto se hodí třeba do vysavače, nebo zubní vrtačky, ale jako hnací agregát automobilu nikoli.

0/0
20.4.2016 16:52

A98l28e59x 90K87o69u11b52a 6570712384661

Elektromotory v moderních hybridech nejsou o moc větší než ten z vysavače (jinak by se tam nevešly), ale přesto zvládají přes 50kW, důvodem je poněkud jiná konstrukce.

+1/0
20.4.2016 8:46

D38e49n51i41s 86W85i30t29z47k78u 3803861289947

hoši já nikde netvrdím, že by měl být elektromotor obrovský, aby měl dostatečný výkon, tou velikostí jsem narážel na spalovací motory o obsahu 1 litru a jízdou na vysavači, jsem myslel, že nám teď výrobce vibrátorů nebo zubních kartáčků vyrobí i auto

+2/0
20.4.2016 9:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.