Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva roky s kombíkem ze Žiliny: dojem z ceedu kazí jen detaily

Sedmdesát tisíc kilometrů bez závady, bez investic. Kia Cee ́d SW, se kterou dva roky jezdí spolupracovník redakce, může ve všech ohledech konkurovat „tradičním“ evropským značkám. Korejský rodokmen prozradí jen pár detailů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13a87u64l 61J66a79r50o66s 2513768420

Ja najel bez problemu z autem Nisan Quest [mini van] pro 7 lidi 300 tisic km .Nezral vubec olej a vymeny jsem tak casto nedelal.Jezdil by dal,kdybych ho nenechal v USA.;-)

0/0
27.4.2016 19:59

M79a85r84e55k 73J76a75n43e88č50k25a 1777856523211

Sice korejské ani "české" vozy nejsou moje cílovka, ale nechápu, proč ten font písma je kritizován. Mě naopak přijde velmi dobře čitelný a chválím také to, že je použit monochromatický displej a ne ty barevné přeplácanosti, které v noci až neskutečně dokážou oslňovat a tahat oči. Navíc i Korejci už pochopili, že sklopit zadní sedáky do roviny s podlahou kufru je velmi praktická záležitost. Sice jsem už navykl toho dosahovat i při pouhém sklopení opěráků a ne při tom cvičit i se zadními sedáky, ale oceňuji snahu výrobce, aby vše bylo v rovině. A ty často praskající žárovky určitě nejsou problémem pouze Kie za předpokladu, že používá také problémovou klasiku H7. Ale mít sjeté desky už po 60tkm, svědčí buď o nic moc kvalitě materiálu na jejich výrobu, anebo pan redaktor jezdí rád stylem brzda plyn.

0/0
27.4.2016 15:05

Z41d53e12n29ě37k 97M68o34r86á57v23e93k 5277738648753

Mně by spíš zajímalo, jak se dlouhodobě podepíšou na motoru ty dlouhé výmny oleje. 30 tisíc na jednu náplň je prostě moc.

+1/0
27.4.2016 14:20

J19i29ř54í 52P58u37t86í62k 7948133423672

Máme 1. generaci od 2008, 1.6 CRDi. Služební provoz. Dnes najeto cca 330 tisíc. Provoz mix městský + meziměsto. Závady v podstatě kosmetické, jediná větší byla dvojnásobná výměna řídící tyče okolo 70 tis. km, to se odehrálo v záruce, tam něco udělali buď v Žilině a nebo v servisu blbě. Jinak jen běžná údržba, oleje, destičky. Od cca 180 tisíc hvízdá turbo, podle servisu ale jinak chodí dobře a holt už na to má nárok - už se nevyplatí nové nebo repase, brzy nás autíčko asi opustí. Pro mě velké plus např. oproti evropským autům, které jsem měl tu čest potkat (frantík a ital) - žádné vrzání a vůle v interieru. A proti stejně staré OII s 1.9 TDI PD je ten motor znatelně méně hlučný. Detaily, co popisují v článku mě fakt neberou, jediné co sedí je fakt, že je na palubce vidět každé smítko špíny. Ale palec hore - třeba - nízká, skoro žádná dolní hrana kufru, což oceníte při nakládání a možnost sklopení sedaček do roviny s kufrem. Za mě tedy můžu rozhodně doporučit, pracant a ještě k tomu poměrně pohledný.

+2/0
27.4.2016 12:13

Z19d45e18n24ě93k 25M12o18r86á65v91e86k 5157188188213

Tak srovnávat hlučnost commonrailu s TDI-PD není úplně férové. Jsou konstrukčně jiné a komfort je prostě vykoupený vyšší spotřebou.

+1/0
27.4.2016 14:18

P84e36t60r 64F13e96i13g45l 5418503910142

Cee'd kombi je jedno to tech velmi dobrych aut pro rodiny...nenadchne, neuškodí...proste doveze kam je potreba za rozumné penize...mel jsem na zkoušku tento motor a bylo to naprosto v pohode i na delsi cesty...

0/0
27.4.2016 11:40

C43y94r49i50l 54P39a68v83e57l27k17a 4536192338605

Jen k tomu, že 70 000 km vydrží každý nový auto:

OCT II 1.6. TDI po 80 t. km - odešly vstřiky, oprava za 70 000 Kč. Passat 2.0 TDI po 90 000 km se rozpadlo čerpadlo, to samý u superba ve 120 000 km - komplet oprava celého systému za 130 000 Kč.

Tři fabie ze sedmi 1.2 TSI nepřežily tři 65 000 km, a tak dále. A vtipná byla výměna kabelového svazku v motoru u další fabie 1.2 - 34 000 Kč!!! - najeto 55 000 - blbla elektrika, blinkry a atd. Brzdové kotouče se u Fabie II začaly vlnit při 35 000 km - prý je to normální. U Nissana mi vydržely 90 000 km.

+2/−4
27.4.2016 10:46

J91a67r88e62k 34W53o94l85f 5660349530

Buď se neumíte k autu správně chovat, nedodržuje pravidelný servis nebo jste pekelný smolař, každopádně nakydaný hnůj na koncern vám nežeru.

+2/−1
27.4.2016 10:54

C24y30r15i15l 16P58a19v31e81l56k82a 4746292808575

Ha ha ha ;-D myslíte, že všemi auty jezdím sám a najednou? Jedná se samozřejmě o firemní auta. Majitel chce vždycky koncern, tak jej má. Aktuálně vždy šest až osm aut v provozu.

Vaše reakce odráží úroveň vaší inteligence.

+2/−3
27.4.2016 11:13
Foto

I56v81a39n 56K28o70p56t21a 5417852161967

No pokud s nimi jezdí více řidičů a chovají se jak je obvyklé "z cizího krev neteče" tak by takto odcházela jakákoliv značka.

Co si budem povídat vidíte to nejspíš každý den, skočí do toho a za rohem už má plný plyn a po pěti km už je na dálnici a naložímu 150kmh. Jenže po těch pěti km je motor ještě studený a všechno enormně trpí.

+1/0
27.4.2016 14:30

P14e87t64r 80S65l96o22v61á39k 9475935567609

Sorry ale tak slaby najazd s takymi poruvhami neomluvis ani striedanim ridicu, to je proste bieda

0/0
27.4.2016 18:00
Foto

I51v43a96n 67K23o93p76t66a 5297502701457

Způsobem používání odrovnáte cokoliv do 100.000km. Jde hlavně o to jak s tím jezdí. Zda je ke způsobu používání adekvátní motorizace, třeba na dálnice jsou 1,2HTP či TSI poněkud nevhodné atd.

0/0
28.4.2016 9:09

J28o47s17e70f 94D83v34o11ř36á55č61e74k 9342274475515

v předchozí práci jsem meli firemní fabky a oktavky II, a dva Yetti, furt něma byl nejaky problem z 15ti aut se nestalo že by se v parku sešli všechny vždy minimalně tve vetšinou tři chyběli, pořád tam svitila nejaka kontrolka, a neco nefungovalo najezdili cca 40tis ročně, ted mame v praci kie ceed krátky ne kombi, maji 1,6tky motory, jizda uplne pekelna oproti fabce a octavě, jede to i do kopce, krom toho že je to v servisu jednou za rok na nějake prohlidce, všechno šlape žádný problem, super auto až mě to překvapilo jak ty kie jsou perfektní když jim odpustiš detaily ve vzhledu palubky, ale domluvil jsem si zkušební jizdy v kie, prohjel jsem serrento, sportage, soul a optimu a kia mě posadila na prdel, srovnej cenu vybavu kvalitu, motory žadny tři valcovy jednolitry honěny turbem ktery se ti po****, nemužu řict pul špatnyho slova na kiu, na škodu hodně, a navic jed s oktavkou 250km na jeden zatah tak z těch jejich sedaček vylizaš jak zmlacenej,

+2/−2
27.4.2016 11:17

M11a38r20t81i44n 86M84o49t24y76č80k28a 6411827477904

my máme taky jen škodovky... a kupodivu nikdy žádnej problém... V servise prakticky jen na předepsanou údržbu... nájezdy cca 50t/rok... ale asi se k tomu umíme chovat...

+1/0
27.4.2016 11:27

C29y35r58i27l 15P77a95v59e58l92k37a 4496302108935

Tak s těma sedačkama u Octavie je to pravda! A 1.6 v Ceedu jsem zkoušel a je to motor úplně v pohodě.

0/0
27.4.2016 12:13

R52i15c31h10a13r63d 73M32i62c82h69a68l38o71w35s11k38i 1231339335876

Taky Ti nevěřím ani slovo.

0/−1
27.4.2016 11:21

J37o68s65e51f 34D42v30o19ř13á30č81e92k 9432364885635

to jste vy- vam kdyby se oktava rozpadla pod zadkem tak donekonečna budete tvrdit že to auto je super ui když s nim musiš byt co 14dni v servisu, chapu concern a nic jineho neexistuje a vše ostatni jsou šmejdy, byl jsi se nekdy v kie projet že nevěříš? srovnal sis cenu a vybavu?

+2/0
27.4.2016 11:26

M21a42r34t24i57n 61M67o56t84y67č19k37a 6911437967254

ano.. poměr cena / výbava mluví jasně ve prospěch korejců... Ale o kvalitě se můžem začít bavit při nějakých rozumných nájezdech... Do 100t vydrží všechna auta (pokud se k tomu bude rozumně chovat..), zajímavý údaje o kvalitě a nákladech na servis jsou po 200t...

0/−3
27.4.2016 11:34

P56e76t50r 80M14i63c34h20á43l67e98k 4589120776498

V tom případě je nejlepší můj Renault Kangoo 1,9 dti - najeto cca 520 000 km, náklady na údržbu nízké:-)

0/0
27.4.2016 14:50

M84a63r66t46i12n 36M45o41t31y21č47k25a 6691927927394

jen jestli je problém v autech a nebo v těch, co je používají a jak se k nim chovají...

0/0
27.4.2016 11:24

J31o93s63e49f 63D79v66o67ř72á93č57e28k 9912344225215

samozřejmne problém byl že ty auta dostavaj na prdel, ale dostavaj všechny stejně, motory se vytačej , gumy jsou za sezonu sjety, na kie aspon drží řízení nemusíš s ni dvakrat do roka na vyměnu táhla řízení a na geometrii po každe projeté díře

0/0
27.4.2016 11:30

C23y49r57i74l 32P26a97v69e51l23k26a 4696702958345

Nemůžu hodnotit, jak se chovají obchoďáci k fabiím a octaviím, ale ta OCT II 1.6 byla jednoho jednatele a passat a superb druhého a ti jezdí s tím jezdí slušně. A to vstřikovací čerpadlo pouštělo do palivového systému nějaké kovové špony a bylo třeba mj. i sundat nádrž a vyčistit jí.

Zajímavé je, že OCT I s 1.9 TDI takové problémy zdaleka neměly a jely líp. To samé Fab II s 1.4 MPI. Také téměř žádné problémy.

A k té Kie - známý dělá u firmy kde nakoupili v minulosti jedničkové Ceedy (4 ks) a dávali je pryč při cca 160 000 km a takové fatální problémy fakt neměli.

0/0
27.4.2016 12:08
Foto

I61v40a88n 58K72o48p20t13a 5817362311147

1,6TDi je motor na cesty kolem komína. Například jim moc nevědčí dlouhé dálniční jízdy, obzvlášt když to chcete hnát. 1,6TDI mi naštěstí rozmluvili.

Jinak z vlastní zkušenosti 1,9TDI PD 77kW je oproti 2,0 TDI neuvěřitelný lenoch.

0/0
27.4.2016 14:34
Foto

P80a24v96e25l 61K28a54l85u48s 6984386886662

Já si popravdě dnes po letech myslím, že největši ku....tko každého auta je mezi volantem a pedálem :-). Protože co jeden haní, druhý vychvaluje, jeden má problém s 50 000km, druhý u 300 000 jen blbiny..... Takže už všechno beru s humorem a nebo, co si nevyzkouším, nevím !

+1/0
27.4.2016 14:07

T24o96m81á90š 85L19u48d79v68í44k 1170777844642

Asi máte firmu plnou prasat.

0/0
27.4.2016 12:47
Foto

I46v89a33n 58K14o79p12t81a 5107802271907

No vidiíte a já se škodovkami mám zkušenost dokupy něco kolem 1,6 milionu km a prakticky bez závad. OII 1,9TDI - najeto 510.000 a jediné co se na tom autě měnilo byl chladič klimatizace stále ve firmě jezdí. Jinak NIC, spojka, turbo atd stále původní. Předtím O1 šla pryč na 420.000km a stav defakto stejný. Aktuálně O3 se 119.000km u ní 1x vodní pumpa v rámci záruky.

Ve firmě je mimo jiné ještě Fab1 1.4 TDI - 345.000km a stejný stav tedy mimo serva vše původní.

Jediná škodovka která mne kdy vypekla byla Felicie, po té co jsem do ní naložil 800kg a valil po dálnici 400km odešla spojka.

0/0
27.4.2016 14:25

D18e39n16i74s 88W91i78t55z89k21u 3873981119227

tak tohle je nejlepší vtip jakej jsem dneska slyšel, to budu zítra vyprávět každému kdo se zastaví na cigáro, co zase vypadlo ze škodovkáře za moudro

0/0
27.4.2016 17:31
Foto

I34v87a28n 95K51o39p23t28a 5267952801847

Klidně se na tu dvojkouvou můžete přijet podívat, a bez problému Vás vezmu i do servisu kde ji celou dobu servisujou a ti Vám to mohou potvrdit. Stejný tak u té Fabie, či O3.

Prostě takové zkušenosti se škodovkami mám. Pochopitelně neřeším spotřební díly destičky, sem tam nějaký čep, ložisko, tlumiče apod.

0/0
28.4.2016 9:06

P40e17t74r 37N87ě42m20e26č73e40k 1122834782703

Sorry, ale all inclusive výbava je něco úplně jiného......

+3/0
27.4.2016 10:29

L86u60m15i42r 20N30o76v14a98k 8841903906508

tak proč ne... mě jen děsí, že díky těmto levným vozům má auto každej i ten, kdo není tak schopný a za normálních okolností by si na auto nevydělal a pak to na silnicích tak vypadá... chudý maj chodit pěšky a ne tvrdit, že kia ceeapostrofd má stejné jízdní vlastnosti jak golf, protože v první zatáčce to na silnici neudrží a letěj...

+1/−7
27.4.2016 10:04

D20e25n28i47s 37W29i98t79z89k56u 3873981639207

mě spíš děsí že jezdíš ty, ať už ten řidičák máš nebo ne

+7/0
27.4.2016 10:12

P81e26t81r 58M15a76r35š42á41l43e84k 9875162564529

Přesně, taky mě štve, že spodina ve VW, Kiích, Škodovkách, Opelech, Fordech, Mazdách, apod. zapleveluje silnice. Potom když slušný člověk někam jede, tak aby furt stál v kolonách těchhle šrotů.:-P

+6/0
27.4.2016 10:12

P73a63v20e23l 12V18y42s93k69o24č32i72l 7383762407381

:-)

+1/0
27.4.2016 11:07

J37á20n 45K85o22t57ú73č 2746724138826

Presne takí trollovia ako ty nadávajú aj na tých, čo chodia pešo, aj na tých, čo jazdia na bicykli, aj na všetkých ostatných.

+2/0
27.4.2016 10:19

P95e29t67r 46S72m20o79l35n45y 3153827819619

aha, takže musím mít plno peněz a auto který jede jako po "kolejích" abych byl dobrej řidič. Pořádný auta nebourají. Doufám, že Vás na silnici nikdy nepotkám, abych vám náhodou nepřekážel vašnosto. ;-D

+1/0
27.4.2016 12:51

A75n48d55r25e73j 42K50r53á34l 7865426245515

Takze tu spojku jeste po 9 letech nevyladili? Mam 2008 2.0 CRDi. Spojku uz mi menili 3x (zhruba po 2,5 letech), jednou rekli, ze to je dvouhmotakem a menili ho taky.. A brzy tam pojedu zase uz po druhe po zaruce.

Jako kdyz jedu po nemecky dalnici 200, tak jsem spokojenej, ale ty servisy me drti.

+1/−1
27.4.2016 9:51

R45o38m71a54n 77S29m41a93t19a30n41a 6465912447108

Pokiaľ nevieš pracovať so spojkou na aute so silným motorom a dvojhmoťákom a páliš neustále spojku, kúp si automat a bude radiť a rozmýšľať za teba. Teraz sú tie dvojspojkové automaty vymakané a úsporné.

+1/0
27.4.2016 11:21

A94n52d25r61e70j 20K49r54á90l 7785526445465

Pomohlo ti to nejak psychicky? Posilil sis sebevedomi?

0/0
27.4.2016 12:07

R32o19m86a20n 36S15m96a53t83a38n43a 6355452127158

Stále si myslím, že pre teba je ten automat ideálna voľba. Pokiaľ niekto dokáže u jedného auta 3x po sebe odpáliť spojku, chyba asi nebude v aute, ale v šoférovi. Ale možno má niekto iný názor :-)

+1/0
27.4.2016 12:25

P15e71t48r 55P17e39t82r 6503142518953

Kiu davame po 7 letech z firmy ted pryc, najeto 240k km a od zacatku mela problemy se spojkou takze panovi celkem verim

0/0
27.4.2016 19:12

M66i19r40o60s68l97a98v 57K26a85š41p79a96r 7910831147336

Jak by vyšlo srovnání sesterských vozů Hyundai I30combi a Cee ́d combi? Je to fakt zcela stejné a tudíž záleží na ceně, za kterou se v daném okamžiku dá to které auto koupit?

0/0
27.4.2016 9:26

P41e75t16r 79S41l95o19v53á55k 9435575357959

Prakticky ano

+3/0
27.4.2016 9:45

R14o88m65a51n 75S62m28a48t36a37n29a 6725622597978

Prakticky sa líšia iba v drobnostiach. KIA používa techniku Hyundai. KIA má v koncerne Hyundai podobné postavenie ako Seat u VW. Športovejší a dynamický dizajn, tvrdšie naladený podvozok, kvalitnejšie audio (Siemens) a inak naladené motory. Hyundai je viac zameraný na rodinu a pohodlie. "Železo" a pomer kvalita/cena je však rovnaký. Či to zmontujú v Nošoviciach alebo v Tepličke je fakt jedno - súčiastky dodávajú tí istí výrobcovia, technológie montáže a pracovná kultúra podnikov sú identické. Motory sú z Tepličky, prevodovky z Nošovíc, aby kamióny nechodili nazad prázdne. Mne osobne sa viac páči KIA, ale údajne je o trochu lacnejší Hyundai. Aspoň na Slovensku sa viac predá i30, než Cee ́d. Predsa len cena je u zákazníkov tejto kategórie tá hlavná motivácia. Movitejčí idú do renomovanejších značiek.

+5/0
27.4.2016 12:35

A41n65d14r13e87j 85M83a94s21a45r97y20k 9400133516210

uplne suhlasim

0/0
28.4.2016 14:44

P67e77t29r 93K56u74b72á59t 7186963539982

Zase dalsi expert, ktery nepochopil pojmy jako je vykon, momentova krivka a objem. Srovnavat motory s ruznym objemem i kdyz maji podobny vykon je nesmysl. Kdyz uz srovnavat, tak s 1.6TDI. Vykon 92kW je na 1.6 hodne velky a je to prave o tech otackach. Doporucuji porovnat momenty.

+2/0
27.4.2016 9:25

D78e96n35i85s 62W61i28t58z39k67u 3683531379367

dát tři litry za výměnu destiček, tak to bych nechtěl.

0/0
27.4.2016 9:18

M47a13r49e34k 97M74a72l77ý 1312418961540

To mě taky zaujalo, zrovna před týdnem jsem řešil přední destičky na auto nižší střední (japonec) a výměna za 1200 KČ.

0/0
27.4.2016 9:20

D93e53n78i30s 18W76i50t84z83k79u 3423551989717

dyť tam taky nic není, práce na půl hodiny, destičky tak okolo litru + nějaká měděná vazelína na třmeny

0/0
27.4.2016 9:22

M34a31r27e20k 12M56a43l48ý 1762298591380

Já vím :-) A to ještě servis má docela nezanedbatelnou slevu z ceny pro koncového zákazníka a dovezou mu to až do dílny.

0/0
27.4.2016 9:28

M10i27r23o26s44l17a36v 32J93o58c15h 3112411313508

Tak 2 roky a 70.000km musí vydržet každé auto, ne ?. Až bude mít 180.000 a 6 let pak, se může mluvit o bezproblémovém autě.

Tam se teprve láme chleba a vznikají rodíly mezi autem a AUTEM ;-)

+12/0
27.4.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.