Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva roky s kombíkem ze Žiliny: dojem z ceedu kazí jen detaily

Sedmdesát tisíc kilometrů bez závady, bez investic. Kia Cee ́d SW, se kterou dva roky jezdí spolupracovník redakce, může ve všech ohledech konkurovat „tradičním“ evropským značkám. Korejský rodokmen prozradí jen pár detailů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34a87u41l 19J79a63r10o24s 2203978910

Ja najel bez problemu z autem Nisan Quest [mini van] pro 7 lidi 300 tisic km .Nezral vubec olej a vymeny jsem tak casto nedelal.Jezdil by dal,kdybych ho nenechal v USA.;-)

0/0
27.4.2016 19:59

M41a26r96e91k 21J68a28n60e55č75k98a 1657586143491

Sice korejské ani "české" vozy nejsou moje cílovka, ale nechápu, proč ten font písma je kritizován. Mě naopak přijde velmi dobře čitelný a chválím také to, že je použit monochromatický displej a ne ty barevné přeplácanosti, které v noci až neskutečně dokážou oslňovat a tahat oči. Navíc i Korejci už pochopili, že sklopit zadní sedáky do roviny s podlahou kufru je velmi praktická záležitost. Sice jsem už navykl toho dosahovat i při pouhém sklopení opěráků a ne při tom cvičit i se zadními sedáky, ale oceňuji snahu výrobce, aby vše bylo v rovině. A ty často praskající žárovky určitě nejsou problémem pouze Kie za předpokladu, že používá také problémovou klasiku H7. Ale mít sjeté desky už po 60tkm, svědčí buď o nic moc kvalitě materiálu na jejich výrobu, anebo pan redaktor jezdí rád stylem brzda plyn.

0/0
27.4.2016 15:05

Z51d74e86n93ě67k 37M20o85r18á73v73e75k 5967128148253

Mně by spíš zajímalo, jak se dlouhodobě podepíšou na motoru ty dlouhé výmny oleje. 30 tisíc na jednu náplň je prostě moc.

+1/0
27.4.2016 14:20

J54i70ř12í 39P61u86t98í87k 7928713483592

Máme 1. generaci od 2008, 1.6 CRDi. Služební provoz. Dnes najeto cca 330 tisíc. Provoz mix městský + meziměsto. Závady v podstatě kosmetické, jediná větší byla dvojnásobná výměna řídící tyče okolo 70 tis. km, to se odehrálo v záruce, tam něco udělali buď v Žilině a nebo v servisu blbě. Jinak jen běžná údržba, oleje, destičky. Od cca 180 tisíc hvízdá turbo, podle servisu ale jinak chodí dobře a holt už na to má nárok - už se nevyplatí nové nebo repase, brzy nás autíčko asi opustí. Pro mě velké plus např. oproti evropským autům, které jsem měl tu čest potkat (frantík a ital) - žádné vrzání a vůle v interieru. A proti stejně staré OII s 1.9 TDI PD je ten motor znatelně méně hlučný. Detaily, co popisují v článku mě fakt neberou, jediné co sedí je fakt, že je na palubce vidět každé smítko špíny. Ale palec hore - třeba - nízká, skoro žádná dolní hrana kufru, což oceníte při nakládání a možnost sklopení sedaček do roviny s kufrem. Za mě tedy můžu rozhodně doporučit, pracant a ještě k tomu poměrně pohledný.

+2/0
27.4.2016 12:13

Z86d68e39n36ě68k 38M87o23r29á52v69e80k 5557188328273

Tak srovnávat hlučnost commonrailu s TDI-PD není úplně férové. Jsou konstrukčně jiné a komfort je prostě vykoupený vyšší spotřebou.

+1/0
27.4.2016 14:18

P44e70t25r 56F39e30i38g62l 5298513610512

Cee'd kombi je jedno to tech velmi dobrych aut pro rodiny...nenadchne, neuškodí...proste doveze kam je potreba za rozumné penize...mel jsem na zkoušku tento motor a bylo to naprosto v pohode i na delsi cesty...

0/0
27.4.2016 11:40

C85y92r32i29l 76P33a26v77e46l15k47a 4196882848725

Jen k tomu, že 70 000 km vydrží každý nový auto:

OCT II 1.6. TDI po 80 t. km - odešly vstřiky, oprava za 70 000 Kč. Passat 2.0 TDI po 90 000 km se rozpadlo čerpadlo, to samý u superba ve 120 000 km - komplet oprava celého systému za 130 000 Kč.

Tři fabie ze sedmi 1.2 TSI nepřežily tři 65 000 km, a tak dále. A vtipná byla výměna kabelového svazku v motoru u další fabie 1.2 - 34 000 Kč!!! - najeto 55 000 - blbla elektrika, blinkry a atd. Brzdové kotouče se u Fabie II začaly vlnit při 35 000 km - prý je to normální. U Nissana mi vydržely 90 000 km.

+2/−4
27.4.2016 10:46

J83a88r55e30k 38W69o63l26f 5770259180

Buď se neumíte k autu správně chovat, nedodržuje pravidelný servis nebo jste pekelný smolař, každopádně nakydaný hnůj na koncern vám nežeru.

+2/−1
27.4.2016 10:54

C38y58r15i20l 84P16a85v12e29l96k32a 4926572388395

Ha ha ha ;-D myslíte, že všemi auty jezdím sám a najednou? Jedná se samozřejmě o firemní auta. Majitel chce vždycky koncern, tak jej má. Aktuálně vždy šest až osm aut v provozu.

Vaše reakce odráží úroveň vaší inteligence.

+2/−3
27.4.2016 11:13
Foto

I85v22a96n 61K35o70p65t45a 5497162971237

No pokud s nimi jezdí více řidičů a chovají se jak je obvyklé "z cizího krev neteče" tak by takto odcházela jakákoliv značka.

Co si budem povídat vidíte to nejspíš každý den, skočí do toho a za rohem už má plný plyn a po pěti km už je na dálnici a naložímu 150kmh. Jenže po těch pěti km je motor ještě studený a všechno enormně trpí.

+1/0
27.4.2016 14:30

P91e86t68r 25S16l20o47v73á21k 9675615977619

Sorry ale tak slaby najazd s takymi poruvhami neomluvis ani striedanim ridicu, to je proste bieda

0/0
27.4.2016 18:00
Foto

I16v68a87n 50K90o40p27t89a 5517572661647

Způsobem používání odrovnáte cokoliv do 100.000km. Jde hlavně o to jak s tím jezdí. Zda je ke způsobu používání adekvátní motorizace, třeba na dálnice jsou 1,2HTP či TSI poněkud nevhodné atd.

0/0
28.4.2016 9:09

J51o54s51e92f 19D97v21o70ř24á97č42e14k 9892224545825

v předchozí práci jsem meli firemní fabky a oktavky II, a dva Yetti, furt něma byl nejaky problem z 15ti aut se nestalo že by se v parku sešli všechny vždy minimalně tve vetšinou tři chyběli, pořád tam svitila nejaka kontrolka, a neco nefungovalo najezdili cca 40tis ročně, ted mame v praci kie ceed krátky ne kombi, maji 1,6tky motory, jizda uplne pekelna oproti fabce a octavě, jede to i do kopce, krom toho že je to v servisu jednou za rok na nějake prohlidce, všechno šlape žádný problem, super auto až mě to překvapilo jak ty kie jsou perfektní když jim odpustiš detaily ve vzhledu palubky, ale domluvil jsem si zkušební jizdy v kie, prohjel jsem serrento, sportage, soul a optimu a kia mě posadila na prdel, srovnej cenu vybavu kvalitu, motory žadny tři valcovy jednolitry honěny turbem ktery se ti po****, nemužu řict pul špatnyho slova na kiu, na škodu hodně, a navic jed s oktavkou 250km na jeden zatah tak z těch jejich sedaček vylizaš jak zmlacenej,

+2/−2
27.4.2016 11:17

M27a70r34t24i44n 54M66o82t25y53č18k88a 6171707447304

my máme taky jen škodovky... a kupodivu nikdy žádnej problém... V servise prakticky jen na předepsanou údržbu... nájezdy cca 50t/rok... ale asi se k tomu umíme chovat...

+1/0
27.4.2016 11:27

C14y72r61i68l 54P64a22v56e89l82k62a 4736642968375

Tak s těma sedačkama u Octavie je to pravda! A 1.6 v Ceedu jsem zkoušel a je to motor úplně v pohodě.

0/0
27.4.2016 12:13

R46i56c10h28a27r43d 32M19i84c70h35a48l10o19w13s10k79i 1771379405386

Taky Ti nevěřím ani slovo.

0/−1
27.4.2016 11:21

J52o98s28e14f 24D44v40o80ř80á11č84e86k 9172604875885

to jste vy- vam kdyby se oktava rozpadla pod zadkem tak donekonečna budete tvrdit že to auto je super ui když s nim musiš byt co 14dni v servisu, chapu concern a nic jineho neexistuje a vše ostatni jsou šmejdy, byl jsi se nekdy v kie projet že nevěříš? srovnal sis cenu a vybavu?

+2/0
27.4.2016 11:26

M53a10r97t93i87n 89M42o16t63y13č52k88a 6131847457334

ano.. poměr cena / výbava mluví jasně ve prospěch korejců... Ale o kvalitě se můžem začít bavit při nějakých rozumných nájezdech... Do 100t vydrží všechna auta (pokud se k tomu bude rozumně chovat..), zajímavý údaje o kvalitě a nákladech na servis jsou po 200t...

0/−3
27.4.2016 11:34

P68e84t46r 38M95i14c81h12á50l38e82k 4859470416498

V tom případě je nejlepší můj Renault Kangoo 1,9 dti - najeto cca 520 000 km, náklady na údržbu nízké:-)

0/0
27.4.2016 14:50

M30a24r56t78i78n 42M52o47t19y92č63k10a 6701557377944

jen jestli je problém v autech a nebo v těch, co je používají a jak se k nim chovají...

0/0
27.4.2016 11:24

J44o76s25e12f 69D32v91o83ř70á96č56e65k 9142144945745

samozřejmne problém byl že ty auta dostavaj na prdel, ale dostavaj všechny stejně, motory se vytačej , gumy jsou za sezonu sjety, na kie aspon drží řízení nemusíš s ni dvakrat do roka na vyměnu táhla řízení a na geometrii po každe projeté díře

0/0
27.4.2016 11:30

C24y82r38i42l 33P15a12v80e31l74k53a 4736942428365

Nemůžu hodnotit, jak se chovají obchoďáci k fabiím a octaviím, ale ta OCT II 1.6 byla jednoho jednatele a passat a superb druhého a ti jezdí s tím jezdí slušně. A to vstřikovací čerpadlo pouštělo do palivového systému nějaké kovové špony a bylo třeba mj. i sundat nádrž a vyčistit jí.

Zajímavé je, že OCT I s 1.9 TDI takové problémy zdaleka neměly a jely líp. To samé Fab II s 1.4 MPI. Také téměř žádné problémy.

A k té Kie - známý dělá u firmy kde nakoupili v minulosti jedničkové Ceedy (4 ks) a dávali je pryč při cca 160 000 km a takové fatální problémy fakt neměli.

0/0
27.4.2016 12:08
Foto

I74v54a92n 15K69o45p70t27a 5377392841807

1,6TDi je motor na cesty kolem komína. Například jim moc nevědčí dlouhé dálniční jízdy, obzvlášt když to chcete hnát. 1,6TDI mi naštěstí rozmluvili.

Jinak z vlastní zkušenosti 1,9TDI PD 77kW je oproti 2,0 TDI neuvěřitelný lenoch.

0/0
27.4.2016 14:34
Foto

P32a76v48e43l 24K28a49l27u42s 6224136896412

Já si popravdě dnes po letech myslím, že největši ku....tko každého auta je mezi volantem a pedálem :-). Protože co jeden haní, druhý vychvaluje, jeden má problém s 50 000km, druhý u 300 000 jen blbiny..... Takže už všechno beru s humorem a nebo, co si nevyzkouším, nevím !

+1/0
27.4.2016 14:07

T95o93m37á26š 57L96u51d43v31í12k 1710977434582

Asi máte firmu plnou prasat.

0/0
27.4.2016 12:47
Foto

I13v96a54n 97K56o52p82t35a 5427862591357

No vidiíte a já se škodovkami mám zkušenost dokupy něco kolem 1,6 milionu km a prakticky bez závad. OII 1,9TDI - najeto 510.000 a jediné co se na tom autě měnilo byl chladič klimatizace stále ve firmě jezdí. Jinak NIC, spojka, turbo atd stále původní. Předtím O1 šla pryč na 420.000km a stav defakto stejný. Aktuálně O3 se 119.000km u ní 1x vodní pumpa v rámci záruky.

Ve firmě je mimo jiné ještě Fab1 1.4 TDI - 345.000km a stejný stav tedy mimo serva vše původní.

Jediná škodovka která mne kdy vypekla byla Felicie, po té co jsem do ní naložil 800kg a valil po dálnici 400km odešla spojka.

0/0
27.4.2016 14:25

D34e77n10i23s 71W64i61t19z75k18u 3543681409877

tak tohle je nejlepší vtip jakej jsem dneska slyšel, to budu zítra vyprávět každému kdo se zastaví na cigáro, co zase vypadlo ze škodovkáře za moudro

0/0
27.4.2016 17:31
Foto

I50v58a29n 14K49o10p64t24a 5527712431657

Klidně se na tu dvojkouvou můžete přijet podívat, a bez problému Vás vezmu i do servisu kde ji celou dobu servisujou a ti Vám to mohou potvrdit. Stejný tak u té Fabie, či O3.

Prostě takové zkušenosti se škodovkami mám. Pochopitelně neřeším spotřební díly destičky, sem tam nějaký čep, ložisko, tlumiče apod.

0/0
28.4.2016 9:06

P60e16t16r 63N16ě76m89e33č29e50k 1302594462203

Sorry, ale all inclusive výbava je něco úplně jiného......

+3/0
27.4.2016 10:29

L88u66m50i58r 37N24o19v15a92k 8621303916868

tak proč ne... mě jen děsí, že díky těmto levným vozům má auto každej i ten, kdo není tak schopný a za normálních okolností by si na auto nevydělal a pak to na silnicích tak vypadá... chudý maj chodit pěšky a ne tvrdit, že kia ceeapostrofd má stejné jízdní vlastnosti jak golf, protože v první zatáčce to na silnici neudrží a letěj...

+1/−7
27.4.2016 10:04

D93e20n81i15s 65W57i21t57z54k54u 3693401639457

mě spíš děsí že jezdíš ty, ať už ten řidičák máš nebo ne

+7/0
27.4.2016 10:12

P21e46t30r 98M81a93r59š42á24l65e24k 9575332594669

Přesně, taky mě štve, že spodina ve VW, Kiích, Škodovkách, Opelech, Fordech, Mazdách, apod. zapleveluje silnice. Potom když slušný člověk někam jede, tak aby furt stál v kolonách těchhle šrotů.:-P

+6/0
27.4.2016 10:12

P53a85v71e28l 81V79y51s23k84o71č48i88l 7643442967191

:-)

+1/0
27.4.2016 11:07

J93á91n 13K72o83t93ú79č 2356414548796

Presne takí trollovia ako ty nadávajú aj na tých, čo chodia pešo, aj na tých, čo jazdia na bicykli, aj na všetkých ostatných.

+2/0
27.4.2016 10:19

P53e66t56r 41S96m53o14l68n82y 3503587839929

aha, takže musím mít plno peněz a auto který jede jako po "kolejích" abych byl dobrej řidič. Pořádný auta nebourají. Doufám, že Vás na silnici nikdy nepotkám, abych vám náhodou nepřekážel vašnosto. ;-D

+1/0
27.4.2016 12:51

A96n61d57r60e92j 38K25r45á14l 7715316545605

Takze tu spojku jeste po 9 letech nevyladili? Mam 2008 2.0 CRDi. Spojku uz mi menili 3x (zhruba po 2,5 letech), jednou rekli, ze to je dvouhmotakem a menili ho taky.. A brzy tam pojedu zase uz po druhe po zaruce.

Jako kdyz jedu po nemecky dalnici 200, tak jsem spokojenej, ale ty servisy me drti.

+1/−1
27.4.2016 9:51

R75o72m72a59n 39S73m12a35t83a66n53a 6745932837958

Pokiaľ nevieš pracovať so spojkou na aute so silným motorom a dvojhmoťákom a páliš neustále spojku, kúp si automat a bude radiť a rozmýšľať za teba. Teraz sú tie dvojspojkové automaty vymakané a úsporné.

+1/0
27.4.2016 11:21

A60n55d60r20e98j 15K20r36á42l 7855956255185

Pomohlo ti to nejak psychicky? Posilil sis sebevedomi?

0/0
27.4.2016 12:07

R75o81m45a12n 79S31m79a41t18a52n76a 6555572187398

Stále si myslím, že pre teba je ten automat ideálna voľba. Pokiaľ niekto dokáže u jedného auta 3x po sebe odpáliť spojku, chyba asi nebude v aute, ale v šoférovi. Ale možno má niekto iný názor :-)

+1/0
27.4.2016 12:25

P18e81t65r 18P41e64t88r 6523602328483

Kiu davame po 7 letech z firmy ted pryc, najeto 240k km a od zacatku mela problemy se spojkou takze panovi celkem verim

0/0
27.4.2016 19:12

M49i48r40o85s62l23a64v 36K53a48š64p72a53r 7230521877176

Jak by vyšlo srovnání sesterských vozů Hyundai I30combi a Cee ́d combi? Je to fakt zcela stejné a tudíž záleží na ceně, za kterou se v daném okamžiku dá to které auto koupit?

0/0
27.4.2016 9:26

P78e15t61r 89S75l12o53v75á76k 9635605297329

Prakticky ano

+3/0
27.4.2016 9:45

R30o22m62a39n 81S49m54a54t39a21n29a 6145692747448

Prakticky sa líšia iba v drobnostiach. KIA používa techniku Hyundai. KIA má v koncerne Hyundai podobné postavenie ako Seat u VW. Športovejší a dynamický dizajn, tvrdšie naladený podvozok, kvalitnejšie audio (Siemens) a inak naladené motory. Hyundai je viac zameraný na rodinu a pohodlie. "Železo" a pomer kvalita/cena je však rovnaký. Či to zmontujú v Nošoviciach alebo v Tepličke je fakt jedno - súčiastky dodávajú tí istí výrobcovia, technológie montáže a pracovná kultúra podnikov sú identické. Motory sú z Tepličky, prevodovky z Nošovíc, aby kamióny nechodili nazad prázdne. Mne osobne sa viac páči KIA, ale údajne je o trochu lacnejší Hyundai. Aspoň na Slovensku sa viac predá i30, než Cee ́d. Predsa len cena je u zákazníkov tejto kategórie tá hlavná motivácia. Movitejčí idú do renomovanejších značiek.

+5/0
27.4.2016 12:35

A38n52d65r53e56j 20M47a98s42a72r47y94k 9630183976620

uplne suhlasim

0/0
28.4.2016 14:44

P45e13t32r 36K11u42b70á73t 7976423779662

Zase dalsi expert, ktery nepochopil pojmy jako je vykon, momentova krivka a objem. Srovnavat motory s ruznym objemem i kdyz maji podobny vykon je nesmysl. Kdyz uz srovnavat, tak s 1.6TDI. Vykon 92kW je na 1.6 hodne velky a je to prave o tech otackach. Doporucuji porovnat momenty.

+2/0
27.4.2016 9:25

D84e57n30i10s 66W25i33t21z20k14u 3193841319797

dát tři litry za výměnu destiček, tak to bych nechtěl.

0/0
27.4.2016 9:18

M88a91r86e85k 45M55a76l75ý 1262808421730

To mě taky zaujalo, zrovna před týdnem jsem řešil přední destičky na auto nižší střední (japonec) a výměna za 1200 KČ.

0/0
27.4.2016 9:20

D12e66n77i67s 20W77i52t61z50k21u 3723791799397

dyť tam taky nic není, práce na půl hodiny, destičky tak okolo litru + nějaká měděná vazelína na třmeny

0/0
27.4.2016 9:22

M96a87r57e35k 27M10a55l21ý 1492838861610

Já vím :-) A to ještě servis má docela nezanedbatelnou slevu z ceny pro koncového zákazníka a dovezou mu to až do dílny.

0/0
27.4.2016 9:28

M86i11r90o67s75l86a36v 64J57o55c53h 3982351653328

Tak 2 roky a 70.000km musí vydržet každé auto, ne ?. Až bude mít 180.000 a 6 let pak, se může mluvit o bezproblémovém autě.

Tam se teprve láme chleba a vznikají rodíly mezi autem a AUTEM ;-)

+12/0
27.4.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.