Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva roky s kombíkem ze Žiliny: dojem z ceedu kazí jen detaily

Sedmdesát tisíc kilometrů bez závady, bez investic. Kia Cee ́d SW, se kterou dva roky jezdí spolupracovník redakce, může ve všech ohledech konkurovat „tradičním“ evropským značkám. Korejský rodokmen prozradí jen pár detailů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36a58u15l 18J75a35r21o59s 2283658650

Ja najel bez problemu z autem Nisan Quest [mini van] pro 7 lidi 300 tisic km .Nezral vubec olej a vymeny jsem tak casto nedelal.Jezdil by dal,kdybych ho nenechal v USA.;-)

0/0
27.4.2016 19:59

M37a29r50e23k 69J75a64n85e54č17k58a 1777356353591

Sice korejské ani "české" vozy nejsou moje cílovka, ale nechápu, proč ten font písma je kritizován. Mě naopak přijde velmi dobře čitelný a chválím také to, že je použit monochromatický displej a ne ty barevné přeplácanosti, které v noci až neskutečně dokážou oslňovat a tahat oči. Navíc i Korejci už pochopili, že sklopit zadní sedáky do roviny s podlahou kufru je velmi praktická záležitost. Sice jsem už navykl toho dosahovat i při pouhém sklopení opěráků a ne při tom cvičit i se zadními sedáky, ale oceňuji snahu výrobce, aby vše bylo v rovině. A ty často praskající žárovky určitě nejsou problémem pouze Kie za předpokladu, že používá také problémovou klasiku H7. Ale mít sjeté desky už po 60tkm, svědčí buď o nic moc kvalitě materiálu na jejich výrobu, anebo pan redaktor jezdí rád stylem brzda plyn.

0/0
27.4.2016 15:05

Z77d90e30n87ě79k 16M23o87r36á13v63e19k 5877108558943

Mně by spíš zajímalo, jak se dlouhodobě podepíšou na motoru ty dlouhé výmny oleje. 30 tisíc na jednu náplň je prostě moc.

+1/0
27.4.2016 14:20


J25i78ř19í 98P89u21t32í79k 7608533383862

Máme 1. generaci od 2008, 1.6 CRDi. Služební provoz. Dnes najeto cca 330 tisíc. Provoz mix městský + meziměsto. Závady v podstatě kosmetické, jediná větší byla dvojnásobná výměna řídící tyče okolo 70 tis. km, to se odehrálo v záruce, tam něco udělali buď v Žilině a nebo v servisu blbě. Jinak jen běžná údržba, oleje, destičky. Od cca 180 tisíc hvízdá turbo, podle servisu ale jinak chodí dobře a holt už na to má nárok - už se nevyplatí nové nebo repase, brzy nás autíčko asi opustí. Pro mě velké plus např. oproti evropským autům, které jsem měl tu čest potkat (frantík a ital) - žádné vrzání a vůle v interieru. A proti stejně staré OII s 1.9 TDI PD je ten motor znatelně méně hlučný. Detaily, co popisují v článku mě fakt neberou, jediné co sedí je fakt, že je na palubce vidět každé smítko špíny. Ale palec hore - třeba - nízká, skoro žádná dolní hrana kufru, což oceníte při nakládání a možnost sklopení sedaček do roviny s kufrem. Za mě tedy můžu rozhodně doporučit, pracant a ještě k tomu poměrně pohledný.

+2/0
27.4.2016 12:13

Z97d77e79n78ě81k 26M56o29r38á39v84e59k 5237408238193

Tak srovnávat hlučnost commonrailu s TDI-PD není úplně férové. Jsou konstrukčně jiné a komfort je prostě vykoupený vyšší spotřebou.

+1/0
27.4.2016 14:18

P16e66t75r 84F98e21i42g98l 5258353690652

Cee'd kombi je jedno to tech velmi dobrych aut pro rodiny...nenadchne, neuškodí...proste doveze kam je potreba za rozumné penize...mel jsem na zkoušku tento motor a bylo to naprosto v pohode i na delsi cesty...

0/0
27.4.2016 11:40

C68y49r37i35l 76P36a89v58e32l83k37a 4716522368655

Jen k tomu, že 70 000 km vydrží každý nový auto:

OCT II 1.6. TDI po 80 t. km - odešly vstřiky, oprava za 70 000 Kč. Passat 2.0 TDI po 90 000 km se rozpadlo čerpadlo, to samý u superba ve 120 000 km - komplet oprava celého systému za 130 000 Kč.

Tři fabie ze sedmi 1.2 TSI nepřežily tři 65 000 km, a tak dále. A vtipná byla výměna kabelového svazku v motoru u další fabie 1.2 - 34 000 Kč!!! - najeto 55 000 - blbla elektrika, blinkry a atd. Brzdové kotouče se u Fabie II začaly vlnit při 35 000 km - prý je to normální. U Nissana mi vydržely 90 000 km.

+2/−4
27.4.2016 10:46

J85a92r59e84k 58W97o22l73f 5930769530

Buď se neumíte k autu správně chovat, nedodržuje pravidelný servis nebo jste pekelný smolař, každopádně nakydaný hnůj na koncern vám nežeru.

+2/−1
27.4.2016 10:54

C87y85r45i80l 63P55a55v90e59l87k12a 4586812868505

Ha ha ha ;-D myslíte, že všemi auty jezdím sám a najednou? Jedná se samozřejmě o firemní auta. Majitel chce vždycky koncern, tak jej má. Aktuálně vždy šest až osm aut v provozu.

Vaše reakce odráží úroveň vaší inteligence.

+2/−3
27.4.2016 11:13
Foto

I64v86a31n 39K14o42p72t54a 5557162651497

No pokud s nimi jezdí více řidičů a chovají se jak je obvyklé "z cizího krev neteče" tak by takto odcházela jakákoliv značka.

Co si budem povídat vidíte to nejspíš každý den, skočí do toho a za rohem už má plný plyn a po pěti km už je na dálnici a naložímu 150kmh. Jenže po těch pěti km je motor ještě studený a všechno enormně trpí.

+1/0
27.4.2016 14:30

P20e67t56r 75S43l58o33v48á14k 9225515307809

Sorry ale tak slaby najazd s takymi poruvhami neomluvis ani striedanim ridicu, to je proste bieda

0/0
27.4.2016 18:00
Foto

I25v61a75n 76K82o43p76t97a 5177432351517

Způsobem používání odrovnáte cokoliv do 100.000km. Jde hlavně o to jak s tím jezdí. Zda je ke způsobu používání adekvátní motorizace, třeba na dálnice jsou 1,2HTP či TSI poněkud nevhodné atd.

0/0
28.4.2016 9:09

J63o72s20e24f 40D88v74o96ř15á45č32e13k 9222684105575

v předchozí práci jsem meli firemní fabky a oktavky II, a dva Yetti, furt něma byl nejaky problem z 15ti aut se nestalo že by se v parku sešli všechny vždy minimalně tve vetšinou tři chyběli, pořád tam svitila nejaka kontrolka, a neco nefungovalo najezdili cca 40tis ročně, ted mame v praci kie ceed krátky ne kombi, maji 1,6tky motory, jizda uplne pekelna oproti fabce a octavě, jede to i do kopce, krom toho že je to v servisu jednou za rok na nějake prohlidce, všechno šlape žádný problem, super auto až mě to překvapilo jak ty kie jsou perfektní když jim odpustiš detaily ve vzhledu palubky, ale domluvil jsem si zkušební jizdy v kie, prohjel jsem serrento, sportage, soul a optimu a kia mě posadila na prdel, srovnej cenu vybavu kvalitu, motory žadny tři valcovy jednolitry honěny turbem ktery se ti po****, nemužu řict pul špatnyho slova na kiu, na škodu hodně, a navic jed s oktavkou 250km na jeden zatah tak z těch jejich sedaček vylizaš jak zmlacenej,

+2/−2
27.4.2016 11:17

M48a45r51t44i11n 57M87o79t95y76č72k71a 6871517127344

my máme taky jen škodovky... a kupodivu nikdy žádnej problém... V servise prakticky jen na předepsanou údržbu... nájezdy cca 50t/rok... ale asi se k tomu umíme chovat...

+1/0
27.4.2016 11:27

C31y33r78i84l 22P33a73v33e76l32k74a 4796382728645

Tak s těma sedačkama u Octavie je to pravda! A 1.6 v Ceedu jsem zkoušel a je to motor úplně v pohodě.

0/0
27.4.2016 12:13

R24i42c29h59a71r90d 89M50i15c84h40a28l62o26w12s19k63i 1421979805876

Taky Ti nevěřím ani slovo.

0/−1
27.4.2016 11:21

J88o25s45e25f 71D27v67o77ř82á17č51e33k 9222574395685

to jste vy- vam kdyby se oktava rozpadla pod zadkem tak donekonečna budete tvrdit že to auto je super ui když s nim musiš byt co 14dni v servisu, chapu concern a nic jineho neexistuje a vše ostatni jsou šmejdy, byl jsi se nekdy v kie projet že nevěříš? srovnal sis cenu a vybavu?

+2/0
27.4.2016 11:26

M91a40r42t40i81n 72M10o81t15y20č16k74a 6231207477394

ano.. poměr cena / výbava mluví jasně ve prospěch korejců... Ale o kvalitě se můžem začít bavit při nějakých rozumných nájezdech... Do 100t vydrží všechna auta (pokud se k tomu bude rozumně chovat..), zajímavý údaje o kvalitě a nákladech na servis jsou po 200t...

0/−3
27.4.2016 11:34

P90e75t34r 27M82i44c98h72á32l72e32k 4779880936498

V tom případě je nejlepší můj Renault Kangoo 1,9 dti - najeto cca 520 000 km, náklady na údržbu nízké:-)

0/0
27.4.2016 14:50

M68a72r50t71i11n 65M50o16t26y25č62k20a 6601217917644

jen jestli je problém v autech a nebo v těch, co je používají a jak se k nim chovají...

0/0
27.4.2016 11:24

J71o68s21e41f 46D32v21o84ř57á41č68e17k 9192504315925

samozřejmne problém byl že ty auta dostavaj na prdel, ale dostavaj všechny stejně, motory se vytačej , gumy jsou za sezonu sjety, na kie aspon drží řízení nemusíš s ni dvakrat do roka na vyměnu táhla řízení a na geometrii po každe projeté díře

0/0
27.4.2016 11:30

C20y70r47i11l 72P48a46v73e50l69k18a 4126302348475

Nemůžu hodnotit, jak se chovají obchoďáci k fabiím a octaviím, ale ta OCT II 1.6 byla jednoho jednatele a passat a superb druhého a ti jezdí s tím jezdí slušně. A to vstřikovací čerpadlo pouštělo do palivového systému nějaké kovové špony a bylo třeba mj. i sundat nádrž a vyčistit jí.

Zajímavé je, že OCT I s 1.9 TDI takové problémy zdaleka neměly a jely líp. To samé Fab II s 1.4 MPI. Také téměř žádné problémy.

A k té Kie - známý dělá u firmy kde nakoupili v minulosti jedničkové Ceedy (4 ks) a dávali je pryč při cca 160 000 km a takové fatální problémy fakt neměli.

0/0
27.4.2016 12:08
Foto

I61v39a17n 59K18o76p61t13a 5457602641247

1,6TDi je motor na cesty kolem komína. Například jim moc nevědčí dlouhé dálniční jízdy, obzvlášt když to chcete hnát. 1,6TDI mi naštěstí rozmluvili.

Jinak z vlastní zkušenosti 1,9TDI PD 77kW je oproti 2,0 TDI neuvěřitelný lenoch.

0/0
27.4.2016 14:34
Foto

P68a95v42e95l 75K92a69l98u89s 6724906916332

Já si popravdě dnes po letech myslím, že největši ku....tko každého auta je mezi volantem a pedálem :-). Protože co jeden haní, druhý vychvaluje, jeden má problém s 50 000km, druhý u 300 000 jen blbiny..... Takže už všechno beru s humorem a nebo, co si nevyzkouším, nevím !

+1/0
27.4.2016 14:07

T32o46m90á75š 24L18u64d33v92í16k 1770127894232

Asi máte firmu plnou prasat.

0/0
27.4.2016 12:47
Foto

I25v57a66n 12K49o17p34t76a 5777182721417

No vidiíte a já se škodovkami mám zkušenost dokupy něco kolem 1,6 milionu km a prakticky bez závad. OII 1,9TDI - najeto 510.000 a jediné co se na tom autě měnilo byl chladič klimatizace stále ve firmě jezdí. Jinak NIC, spojka, turbo atd stále původní. Předtím O1 šla pryč na 420.000km a stav defakto stejný. Aktuálně O3 se 119.000km u ní 1x vodní pumpa v rámci záruky.

Ve firmě je mimo jiné ještě Fab1 1.4 TDI - 345.000km a stejný stav tedy mimo serva vše původní.

Jediná škodovka která mne kdy vypekla byla Felicie, po té co jsem do ní naložil 800kg a valil po dálnici 400km odešla spojka.

0/0
27.4.2016 14:25

D19e59n34i57s 88W48i25t35z85k40u 3703371309527

tak tohle je nejlepší vtip jakej jsem dneska slyšel, to budu zítra vyprávět každému kdo se zastaví na cigáro, co zase vypadlo ze škodovkáře za moudro

0/0
27.4.2016 17:31
Foto

I10v89a75n 88K63o93p84t78a 5537512331697

Klidně se na tu dvojkouvou můžete přijet podívat, a bez problému Vás vezmu i do servisu kde ji celou dobu servisujou a ti Vám to mohou potvrdit. Stejný tak u té Fabie, či O3.

Prostě takové zkušenosti se škodovkami mám. Pochopitelně neřeším spotřební díly destičky, sem tam nějaký čep, ložisko, tlumiče apod.

0/0
28.4.2016 9:06

P50e84t98r 54N68ě81m12e81č98e14k 1972454272383

Sorry, ale all inclusive výbava je něco úplně jiného......

+3/0
27.4.2016 10:29

L85u64m37i84r 86N39o81v96a16k 8431113876538

tak proč ne... mě jen děsí, že díky těmto levným vozům má auto každej i ten, kdo není tak schopný a za normálních okolností by si na auto nevydělal a pak to na silnicích tak vypadá... chudý maj chodit pěšky a ne tvrdit, že kia ceeapostrofd má stejné jízdní vlastnosti jak golf, protože v první zatáčce to na silnici neudrží a letěj...

+1/−7
27.4.2016 10:04

D78e56n39i15s 82W34i28t97z40k36u 3403711879347

mě spíš děsí že jezdíš ty, ať už ten řidičák máš nebo ne

+7/0
27.4.2016 10:12

P47e52t95r 90M40a71r35š17á30l51e68k 9635922874529

Přesně, taky mě štve, že spodina ve VW, Kiích, Škodovkách, Opelech, Fordech, Mazdách, apod. zapleveluje silnice. Potom když slušný člověk někam jede, tak aby furt stál v kolonách těchhle šrotů.:-P

+6/0
27.4.2016 10:12

P77a64v53e79l 38V33y35s68k97o25č21i97l 7403552377951

:-)

+1/0
27.4.2016 11:07

J23á97n 14K43o53t20ú51č 2706264288716

Presne takí trollovia ako ty nadávajú aj na tých, čo chodia pešo, aj na tých, čo jazdia na bicykli, aj na všetkých ostatných.

+2/0
27.4.2016 10:19

P36e87t46r 28S40m39o54l61n71y 3863907599119

aha, takže musím mít plno peněz a auto který jede jako po "kolejích" abych byl dobrej řidič. Pořádný auta nebourají. Doufám, že Vás na silnici nikdy nepotkám, abych vám náhodou nepřekážel vašnosto. ;-D

+1/0
27.4.2016 12:51

A22n82d97r75e29j 72K94r61á91l 7545556655875

Takze tu spojku jeste po 9 letech nevyladili? Mam 2008 2.0 CRDi. Spojku uz mi menili 3x (zhruba po 2,5 letech), jednou rekli, ze to je dvouhmotakem a menili ho taky.. A brzy tam pojedu zase uz po druhe po zaruce.

Jako kdyz jedu po nemecky dalnici 200, tak jsem spokojenej, ale ty servisy me drti.

+1/−1
27.4.2016 9:51

R54o97m67a22n 82S62m20a61t97a80n61a 6965792687848

Pokiaľ nevieš pracovať so spojkou na aute so silným motorom a dvojhmoťákom a páliš neustále spojku, kúp si automat a bude radiť a rozmýšľať za teba. Teraz sú tie dvojspojkové automaty vymakané a úsporné.

+1/0
27.4.2016 11:21

A92n65d19r31e48j 13K31r69á21l 7755516535325

Pomohlo ti to nejak psychicky? Posilil sis sebevedomi?

0/0
27.4.2016 12:07

R19o44m42a89n 61S51m84a55t93a58n13a 6385482487238

Stále si myslím, že pre teba je ten automat ideálna voľba. Pokiaľ niekto dokáže u jedného auta 3x po sebe odpáliť spojku, chyba asi nebude v aute, ale v šoférovi. Ale možno má niekto iný názor :-)

+1/0
27.4.2016 12:25

P12e46t78r 48P13e19t67r 6363452348273

Kiu davame po 7 letech z firmy ted pryc, najeto 240k km a od zacatku mela problemy se spojkou takze panovi celkem verim

0/0
27.4.2016 19:12

M84i32r37o55s46l41a18v 86K51a63š48p70a44r 7380821397986

Jak by vyšlo srovnání sesterských vozů Hyundai I30combi a Cee ́d combi? Je to fakt zcela stejné a tudíž záleží na ceně, za kterou se v daném okamžiku dá to které auto koupit?

0/0
27.4.2016 9:26

P16e15t91r 98S63l17o67v74á96k 9125495237519

Prakticky ano

+3/0
27.4.2016 9:45

R17o95m64a44n 66S61m27a47t22a71n29a 6615962597638

Prakticky sa líšia iba v drobnostiach. KIA používa techniku Hyundai. KIA má v koncerne Hyundai podobné postavenie ako Seat u VW. Športovejší a dynamický dizajn, tvrdšie naladený podvozok, kvalitnejšie audio (Siemens) a inak naladené motory. Hyundai je viac zameraný na rodinu a pohodlie. "Železo" a pomer kvalita/cena je však rovnaký. Či to zmontujú v Nošoviciach alebo v Tepličke je fakt jedno - súčiastky dodávajú tí istí výrobcovia, technológie montáže a pracovná kultúra podnikov sú identické. Motory sú z Tepličky, prevodovky z Nošovíc, aby kamióny nechodili nazad prázdne. Mne osobne sa viac páči KIA, ale údajne je o trochu lacnejší Hyundai. Aspoň na Slovensku sa viac predá i30, než Cee ́d. Predsa len cena je u zákazníkov tejto kategórie tá hlavná motivácia. Movitejčí idú do renomovanejších značiek.

+5/0
27.4.2016 12:35

A74n44d19r30e79j 68M29a40s42a27r30y25k 9690803496380

uplne suhlasim

0/0
28.4.2016 14:44

P67e72t98r 55K51u15b98á71t 7306213609932

Zase dalsi expert, ktery nepochopil pojmy jako je vykon, momentova krivka a objem. Srovnavat motory s ruznym objemem i kdyz maji podobny vykon je nesmysl. Kdyz uz srovnavat, tak s 1.6TDI. Vykon 92kW je na 1.6 hodne velky a je to prave o tech otackach. Doporucuji porovnat momenty.

+2/0
27.4.2016 9:25

D42e71n46i66s 56W14i98t61z92k29u 3433821879657

dát tři litry za výměnu destiček, tak to bych nechtěl.

0/0
27.4.2016 9:18

M32a27r45e45k 57M66a71l43ý 1612878971130

To mě taky zaujalo, zrovna před týdnem jsem řešil přední destičky na auto nižší střední (japonec) a výměna za 1200 KČ.

0/0
27.4.2016 9:20

D21e68n44i46s 98W67i17t35z96k69u 3793631679647

dyť tam taky nic není, práce na půl hodiny, destičky tak okolo litru + nějaká měděná vazelína na třmeny

0/0
27.4.2016 9:22

M80a86r44e48k 39M26a67l85ý 1822818351830

Já vím :-) A to ještě servis má docela nezanedbatelnou slevu z ceny pro koncového zákazníka a dovezou mu to až do dílny.

0/0
27.4.2016 9:28

M63i93r31o98s20l57a67v 53J92o40c27h 3552301743758

Tak 2 roky a 70.000km musí vydržet každé auto, ne ?. Až bude mít 180.000 a 6 let pak, se může mluvit o bezproblémovém autě.

Tam se teprve láme chleba a vznikají rodíly mezi autem a AUTEM ;-)

+12/0
27.4.2016 9:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.