Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chlapskou práci dnes zvládne každý: s náklaďákem v kamenolomu

Řízení moderního náklaďáku nemá daleko k osobnímu autu. Volantem točíte doslova malíčkem, nechybí moderní vychytávky, automatická převodovka řadí za vás a v terénu se sám přiřadí pohon další nápravy. Vyzkoušeli jsme nejmodernější náklaďáky Volva určené do terénu v kamenolomu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i27r67i 48O64s45v72a43l80d 2785364406257

Aneb jak se z redaktora stal po pár minutách předváděčky profesionální řidič kamiónu :))

0/0
3.5.2016 7:45

P30e14t35r 25H47e37l34e40k36a20l 8640206752276

reklama na Volvo a nic víc, pojeďte pane redaktore se mnou na pořádnou štreku do Švédska a ne jen na deset minut se vozit po kamenolomu, až uděláte alespoň jednu směnu ( tedy 9 hodin jízdy s 45 minutami pauzy po 4,5 hodinách) a nic nepoškodíte nebo nezničíte, tak si můžete poklepat na rameno a říct si že jste borec. Jo a jezdím s návěsem takže nic krátkého

0/−1
30.4.2016 6:05

V80á49c85l51a15v 54P77o10l32á91k 1195822280240

Hloupý titulek. Je něco jiného vyblbnout se pár minut na předváděčce a něco jiného několik hodin dnes a denně pracovat jako řidič v těžkém terénu, udržet soustředění a čelit různým nástrahám včetně technických závad a změn počasí.

+1/0
29.4.2016 21:40

J83i39ř72í 61S58c40h78w37a86c71h 8888424178376

myslím, že titulek chtěl naznačit, že dnes je jízda náklaďákem úplně o něčem jiném, než byla před nějakými cca 30 lety třeba v Tatře nebo nedej bože ve V3S, tam směna byla opravdu utrpení, dnes se to s tím opravdu nedá srovnat

+1/0
29.4.2016 22:02

J34i17n33d14ř60i85c59h 74L47u26k67e93š 3529134123320

To sice máte pravdu, že dnešní auta se nedají srovnat s Liazkama atd., ale zase si vemte tlak firem na řidiče, tlak na výkony, maximální dodržování povolených dob řízení nebo spíš jejich překračování, neustálé zvonění mobilu, sledování satelitem, termíny dodávek... Dřív to bylo dobrodružství a určitá svoboda. Mám kamarády, kteří jezdili Rusko a měsíc o nich nikdo nevěděl, jezdili Balkán, i třeba blízký východ. Dnes jste jak v Big Brotheru. Proč nejedeš? Jak to že tam nejseš atd...

0/0
29.4.2016 23:00

J38i54n16d26ř52i80c91h 57L26u86k70e53š 3629244623710

Tak ovládání je možná jednoduché, ale zacouvat s návěsem nebo vlekem přes ruku za roh chce i určitý odhad, praxi a cit. Někdo se to nenaučí za celý život. A na práci řidiče je asi nejtěžší doba strávená v autě, nepravidelný spánek, strava, životní rytmus, balancování mezi předpisy a požadavky dispečera... Vím, že je to o sklápěčkách, já jsem jezdil kamionem. Ať redaktor vyjede v neděli v deset večer z hranic, kde nechal v pátek auto a trvá mu tři hodiny se k němu nějak dostat. Druhý den ať skládá někde ve Francii, přes den ať se snaží vyspat, další noc zas za volant a pak ať někam nad ránem couvá na rampu. To je potom jedno, že jde točit volantem malíčkem....Možná by ho po měsíci takové práce přešly nápady o podobných článcích.

+2/−2
29.4.2016 21:20

J46a49n 75F25r68i14d31r42i64c18h 6905568939643

To je jedna z profesí ke které musíte mít vztah. Není to jako bejt placenej v kolbence za 8 hodin denně a jít domů s čistou hlavou.

+2/0
29.4.2016 21:51

J87i75n34d64ř43i44c36h 90L83u53k25e74š 3879734253150

Přesně, to, že jde náklaďák ovládat malíčkem, neznamená, že tuhle práci zvládne každý...

0/0
29.4.2016 22:51

P22a33v62e94l 56J12e37ř85á63b34e32k 7731602434887

Tak, tak.

S kamiony jezdí i ženy.

Takže, zas naše ješitnost dostává na zadek.

0/0
30.4.2016 8:06

J45i63n60d97ř93i28c97h 80Š28k45o55p64e31k 4105921250575

právě proto, že dnes je náklaďák v ovládání totožný s osobákem, leze za jeho volant každý, kdo má dvě ruce a na krku hlavu a pak to na silnicích vypadá, tak jak vypadá

0/0
29.4.2016 17:19

R26o58m94a67n 92M97a18r85t47í48n10e19k 3213620390508

Je nedostatek řidičů, práce je to nevděčná, vzhledem ke stravenemu času v autě špatně placená. Jestli myslíte že by to vyřešili např. staré vejtřasky a T815, jste myslím na omylu.

+1/0
29.4.2016 17:36

J78i20n36d75ř30i86c24h 51Š44k59o10p46e15k 4855691180745

to si nemyslím. Protože platí čím lepší pracovní podmínky, tím se o práci zajímají i lidi, kteří by ji za horších podmínek (např. kdyby měli jezdit na Liazce) nikdy nevzali. Nehledě na to, že dříve řidiči museli být i trochu automechanici, protože se počítalo, že si část věcí opraví sami. Dnes borci v moderních autech neumí ani nasadit řětězy

0/0
30.4.2016 12:55

J56i11ř48í 31D51v64o52ř22á56k 5795969710168

Kolik máš najeto z náklaďákem?

0/0
29.4.2016 19:59

J81i25ř24í 67D30v81o87ř80á94k 5715809250588

Pan redaktor si mohl zkusit vyměnit kolo .

+4/0
29.4.2016 16:44

M48a17r48t41i61n 40B10ř46e15z38i12n41a 8378545830622

Jo to je vždycky radosti, když na stavbě v blátě uteče přední guma dříve, než se pod nápravu stačí dát hever.;-€

+1/0
29.4.2016 17:57

K73a17t27e79ř38i76n84a 31V46ý65b86o29r92n60á 6390669159

Copak výměna. Ale takový defekt se sundáním pláště, pavoukem a zapalováním vulkanizační termozáplaty... ;-)

0/0
29.4.2016 21:13

M92i26l44a72n 24M27u66s70i68l 4763861222365

Tohle je článek pro lidi, které drželi rodiče 30 let zavřené doma?

0/0
29.4.2016 16:04

J91a36n 14F28r31i64d62r44i30c71h 6325278939953

Byste se divil co lidi prostě neumí a neví protože k tomu nikdy nepřičichnou a míjí je to. Jako když kluka ve 22 letech učím s ráčnou protože si myslel že je to momentovej klíč. Prej to viděl v učebnici.

+2/0
29.4.2016 21:53

V52í80t 53B53r98z44o35b44o38h48a89t58ý 7880592193681

a kde je ta blondýna?

0/0
29.4.2016 14:30

J10i96ř19í 20H72r59o24n73e39k 2735142693724

Jen bych rozšířit obzory do diskuze o tempomatu :) Jsou auta a já jedno takové vlastním ( Honda Civic 6 MT 2016) co mají udělaný tempomat určitě na rychlost. Jelikož např při nastavené rychlosti 80 km/h na pětku a přeřazení do 5-ti sekund na jakýkoliv jiný stupeň( 6, nebo 4, 3, i 2 by dal) se tempomat nezruší. Některá auta jak chytneš u manuálu na spojku, automaticky tempomat vypínají, Honda ne a pokud stihneš zařadit do 5-ti sekund změní se ti otáčky,ale rychlost to pořád drží původně nastavenou. Někdy toto řešení může přinest zmatek, kdy při nastaveném tempomatu a sešlápnutí spojky se tempomat nezruší. myslím si,že je to ale dobré řešení, jen je potřeba si uvědomit jak tempomat funguje :)

0/0
29.4.2016 12:11

O54n22d55ř29e31j 23Č88a25p32k86a 6771101573974

Taky mi to přijde jako lepší řešení, obzvlášť u adaptivního - spíš budu potřebovat podřadit, než zastavit bez použití brzdy.

0/0
29.4.2016 12:32

D65e38n72i75s 13W35i60t71z34k17u 3833321919657

no on se ten tempomat, ať už úplně zruší nebo jenom na dobu sešlápnutí spojky přeruší, musí vypnout sám, jinak by letěli otáčky hodně nahoru a kdo by chtěl takhle řadit, že jo

0/0
29.4.2016 12:48

J78i24ř34í 40H64r70o83n35e43k 2385662453294

Jasný, ty otáčky normálně po dobu řazení spadnou, tedy tempomat se přeruší, po zařazení se ale sám od sebe sepne, nastavená rychlost na displeji stále svítí. Jakmile šáhnu na brzdu, sám se vypne, pokud nestihnu zařadit do 5-ti sekund, vypne se taky. Jen jsem se chtěl podělit že ne všechny automaty jsou nastaveny na pevné držení otáček jak se tady kdosi snažil sáhodlouze obhajovat. :-)

0/0
29.4.2016 13:21

D76e19n40i19s 24W61i58t45z66k97u 3103441219817

u osobáku takhle není nastavený žádný, tak to prostě je ;-)

+1/0
29.4.2016 13:40

J87a47n 45F98r31i33d45r17i62c47h 6445868249393

No vida, já si nikdy nemohl představit jak jako tempomant ffunguje u manuálního řazení.

0/0
29.4.2016 21:56

M93i43c18h66a16l 17F93r24ý75d73a 1182409173432

Plodná diskuse R^R^R^.

Několik jedinců by si mělo uvědomit, že návod k obsluze není technický popis konstrukce ;-D

+1/0
29.4.2016 10:46

D56e36n39i30s 58W11i47t94z92k66u 3243951179697

přesně, dneska jsem se tady opět hodně zasmál

0/0
29.4.2016 12:49

M56i92c74h37a47l 29F50r33ý88d43a 1372149873722

Jojo, hodně lidí si myslí, že když mají řidičák, tak přece autům musí rozumět. Když si vymáčknu beďara, tak to přece neznamená, že je ze mne doktor kožař.

0/0
29.4.2016 15:01

J71o71s90e89f 26K12u59r36f17i24ř37t 1221905985509

A co nějaký systém pro Polsko, co by rozeznal blikající červenou na přejezdu by nebyl?:-P

+3/−2
29.4.2016 8:03
Foto

A51l52e20š 98K34l66o82n 7980791921869

Pro autora asi prekvapive, ale i u beznych aut se tempomatem nastavuji otacky motoru no a tim padem rychlost. Krom variatorovych prevodovek CVT apd. jsou to totiz tak jaksi pevne spojene "nadoby" ;-)

+1/−11
29.4.2016 5:55

M91a33r46t94i91n 54S22e73d33l30á75č33e79k 9159198301842

Zřejmě to bylo myšleno tak, že se na tempomatu nastaví třeba 1500 otáček a těch 1500 to drží, ať máš zařazeno cokoliv a jedeš rychle jak chceš. U osobáku to funguje přesně naopak. Nastaví se rychlost auta a otáčky motoru si tempomat upravuje automaticky tak, aby auto jelo přesně tou nastavenou rychlostí.

+5/−1
29.4.2016 7:17
Foto

A59l98e34š 37K51l81o47n 7900271151639

To si dost dobre nedokazu predstavit. To jako ze by jel rekneme 8km/h a najednou poskocila rychlost na treba 15 km/h, po te co prevodovka preradila? Kdyz se otacky nepohnou?

Tempomat si u osobaku, ani jinde otacky upravovat nijak nemuze, pokud pojedu treba 50 km/h a budu mit 2tis otacek, tak nejde aby se zmenila jen jedna z techto hodnot a druha ne. Jedine by to byl variator, nebo bys preradil.

0/−4
29.4.2016 8:35

D16e88n71i20s 96W38i19t35z88k22u 3313821989267

nevím co na tom furt nechápeš? u náklaďáku nastavíš otáčky a díky tomu nepřeřazuje.u osobáku nastavíš rychlost a protože tempomat ovládá škrtící klapku, doufám že víš co dělá, a tím pádem těžko může fixovat otáčky

+6/0
29.4.2016 9:12
Foto

A74l29e74š 28K40l92o25n 7460961481799

Pri jednom zarazenem kvaltu nejde aby se zmenila jen rychlost a ne otacky.

+1/−3
29.4.2016 9:18

V67á59c50l50a98v 14P73o48u58s67t44k57a 3640361502

To je mi novina. ;-D;-D

+1/0
29.4.2016 9:34
Foto

A95l82e40š 72K38l26o34n 7200751621719

Ocividne. Moc se tim ale spis nechlubte ;-)

0/0
29.4.2016 9:35

V72á86c21l47a68v 90P33o39u38s78t68k84a 3890171562

Nebudu, slibuju že nebudu.

+1/0
29.4.2016 9:55

O43n50d58ř40e70j 19Č90a88p96k42a 6151331203634

To je jasné. Ale ten tempomat se řídí rychlostí, ne otáčkami (s automatickou převodovkou si auto klidně do kopce podřadí, s manuálem když podřadíte a znova tempomat zapnete, bude držet vyšší otáčky než předtím, ale stejnou rychlost).

+1/0
29.4.2016 9:35

V42í48t 74B87r36z41o86b36o20h97a52t34ý 7350972713361

takže když pojedu po rovině padesát se zapnutým tempomatem, najednou se objeví kopec, tak pojedu pořád padesát se stejnýma otáčkama, nebo bude muset ten tempomat malinko přidat, čímž se zvětší otáčky, ale rychlost zůstane stejná? .... no já naštěstí narozdíl od Vás vím jak to je správně :-D

+1/0
29.4.2016 14:35
Foto

A97l50e64š 80K81l83o61n 7440911621809

Pokud prijde kopec, kde motor nebude stihat, auto zacne spomalovat a zaroven mu zacnou klesat otacky. Takze prijde podrazeni a narust otacek. Nestane se ale ta zmena otacek pri stejne rychlosti bez toho prerazeni.

0/−1
29.4.2016 15:00

V97í24t 15B63r67z23o75b94o39h93a96t63ý 7750692173391

Tak jinak .... otáčky kol zůstanou samozřejmě při stejné rychlosti stejné - zde jsou spojené nádoby jak říkáte, ale otáčky hřídele motoru při jízdě do kopce začnou klesat a tempomant začne přidávat plyn. Tempomat v autech s manuální převodovkou neumí podřadit, tudíž se bude snažit přidávat plyn natolik aby udržel rychlost (rychlost tedy bude stejná a mění se otáčky). Každopádně při stejné rychlosti nejsou nikdy stejné otáčky motoru ať jede auto po rovině, do kopce či skopce, také záleží například na odporu, větru a pod. Pokud bych zafixoval tempomatem otáčky motoru tak bych při různých podmínkách jel různou rychlostí.

+1/−1
29.4.2016 15:12
Foto

A59l86e45š 83K92l26o69n 7430641671399

Otacky prave stejne jsou! Pokud na dany kvalt budu mit pri napr. 2tis. otackach rychlost 50 km/h, pri 3tis.ot. bude ta rychlost 75 km/h, pri 4 tis.ot. bude 100 km/h, pri 5 tis.ot. pak zas 125 km/h atd. Kdyz chci ty rychlosti na dane otacky zmenit, musim preradit. Nebo mit variator. Pokud mi neverite, bezte se autem projet a pozorne si toho vsimnete.

0/−1
29.4.2016 15:51

J80a58n 85F39r94i72d59r87i22c14h 6445848219593

Chlapi, já myslím že vy dva ste se jen nepochopili :D

0/0
29.4.2016 21:55

J12a42k42u11b 85Š88a20f74a54n12d57a 7555787871811

Říká vám něco automatická převodovka?

0/0
29.4.2016 13:33

D54e71n97i98s 82W93i46t52z63k11u 3893251819937

u osobáků se opravdu otáčky na tempomatu nenastavují, pouze rychlost a u adaptivního ještě vzdálenost

+1/0
29.4.2016 7:38
Foto

A34l24e12š 34K34l89o83n 7360421781789

Zalezi ciste na tom jak to vnimas. Muzes si rict ze si nastavujes tempomatem rychlost, stejne tak tim ale v dusledku zaroven fixujes i otacky.

0/−6
29.4.2016 8:36

D29e16n14i83s 81W48i93t71z16k67u 3423461859377

já si žádné otáčky nefixuji, to bych do kopce nikdy nevyjel rychlostí jakou požaduji a ten tempomat by ztrácel smysl

+2/0
29.4.2016 8:58
Foto

A64l65e88š 78K98l94o72n 7370791291869

No a v tom pripade si preradi. Od toho ty kvalty existuji - kdyz uz motor nemuze, sup tam jinou rychlost.

0/−1
29.4.2016 9:08

D54e31n53i96s 96W27i38t29z30k63u 3873421689817

no hlavně mi nejdřív zvedne otáčky. hele chápeš vůbec jak spolu fungují motor a převodovka?

+2/0
29.4.2016 9:14

V61á95c53l75a36v 91P77o25u95s68t34k94a 3570431822

I manuál?

+1/0
29.4.2016 9:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.