Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapskou práci dnes zvládne každý: s náklaďákem v kamenolomu

Řízení moderního náklaďáku nemá daleko k osobnímu autu. Volantem točíte doslova malíčkem, nechybí moderní vychytávky, automatická převodovka řadí za vás a v terénu se sám přiřadí pohon další nápravy. Vyzkoušeli jsme nejmodernější náklaďáky Volva určené do terénu v kamenolomu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i46r63i 25O70s22v42a28l32d 2885674216377

Aneb jak se z redaktora stal po pár minutách předváděčky profesionální řidič kamiónu :))

0/0
3.5.2016 7:45

P31e51t14r 46H57e16l33e91k27a11l 8140286602296

reklama na Volvo a nic víc, pojeďte pane redaktore se mnou na pořádnou štreku do Švédska a ne jen na deset minut se vozit po kamenolomu, až uděláte alespoň jednu směnu ( tedy 9 hodin jízdy s 45 minutami pauzy po 4,5 hodinách) a nic nepoškodíte nebo nezničíte, tak si můžete poklepat na rameno a říct si že jste borec. Jo a jezdím s návěsem takže nic krátkého

0/−1
30.4.2016 6:05

V87á60c92l21a96v 52P70o92l15á43k 1965612340450

Hloupý titulek. Je něco jiného vyblbnout se pár minut na předváděčce a něco jiného několik hodin dnes a denně pracovat jako řidič v těžkém terénu, udržet soustředění a čelit různým nástrahám včetně technických závad a změn počasí.

+1/0
29.4.2016 21:40

J86i64ř55í 39S79c14h74w80a17c98h 8418524938206

myslím, že titulek chtěl naznačit, že dnes je jízda náklaďákem úplně o něčem jiném, než byla před nějakými cca 30 lety třeba v Tatře nebo nedej bože ve V3S, tam směna byla opravdu utrpení, dnes se to s tím opravdu nedá srovnat

+1/0
29.4.2016 22:02

J10i27n12d94ř81i61c48h 17L34u45k95e27š 3329874533510

To sice máte pravdu, že dnešní auta se nedají srovnat s Liazkama atd., ale zase si vemte tlak firem na řidiče, tlak na výkony, maximální dodržování povolených dob řízení nebo spíš jejich překračování, neustálé zvonění mobilu, sledování satelitem, termíny dodávek... Dřív to bylo dobrodružství a určitá svoboda. Mám kamarády, kteří jezdili Rusko a měsíc o nich nikdo nevěděl, jezdili Balkán, i třeba blízký východ. Dnes jste jak v Big Brotheru. Proč nejedeš? Jak to že tam nejseš atd...

0/0
29.4.2016 23:00

J22i22n28d67ř45i87c30h 10L53u79k21e87š 3289494273860

Tak ovládání je možná jednoduché, ale zacouvat s návěsem nebo vlekem přes ruku za roh chce i určitý odhad, praxi a cit. Někdo se to nenaučí za celý život. A na práci řidiče je asi nejtěžší doba strávená v autě, nepravidelný spánek, strava, životní rytmus, balancování mezi předpisy a požadavky dispečera... Vím, že je to o sklápěčkách, já jsem jezdil kamionem. Ať redaktor vyjede v neděli v deset večer z hranic, kde nechal v pátek auto a trvá mu tři hodiny se k němu nějak dostat. Druhý den ať skládá někde ve Francii, přes den ať se snaží vyspat, další noc zas za volant a pak ať někam nad ránem couvá na rampu. To je potom jedno, že jde točit volantem malíčkem....Možná by ho po měsíci takové práce přešly nápady o podobných článcích.

+2/−2
29.4.2016 21:20

J51a53n 89F19r60i45d22r27i20c50h 6675388179913

To je jedna z profesí ke které musíte mít vztah. Není to jako bejt placenej v kolbence za 8 hodin denně a jít domů s čistou hlavou.

+2/0
29.4.2016 21:51

J59i32n68d94ř79i73c17h 16L88u10k72e32š 3839934423970

Přesně, to, že jde náklaďák ovládat malíčkem, neznamená, že tuhle práci zvládne každý...

0/0
29.4.2016 22:51

P88a47v92e52l 36J23e36ř18á39b93e11k 7761982164797

Tak, tak.

S kamiony jezdí i ženy.

Takže, zas naše ješitnost dostává na zadek.

0/0
30.4.2016 8:06

J38i49n31d21ř26i17c54h 42Š20k96o51p79e67k 4355661120235

právě proto, že dnes je náklaďák v ovládání totožný s osobákem, leze za jeho volant každý, kdo má dvě ruce a na krku hlavu a pak to na silnicích vypadá, tak jak vypadá

0/0
29.4.2016 17:19

R37o72m57a25n 11M92a64r51t91í73n92e13k 3733100350608

Je nedostatek řidičů, práce je to nevděčná, vzhledem ke stravenemu času v autě špatně placená. Jestli myslíte že by to vyřešili např. staré vejtřasky a T815, jste myslím na omylu.

+1/0
29.4.2016 17:36

J60i51n20d66ř85i87c65h 78Š49k51o72p68e87k 4695161260665

to si nemyslím. Protože platí čím lepší pracovní podmínky, tím se o práci zajímají i lidi, kteří by ji za horších podmínek (např. kdyby měli jezdit na Liazce) nikdy nevzali. Nehledě na to, že dříve řidiči museli být i trochu automechanici, protože se počítalo, že si část věcí opraví sami. Dnes borci v moderních autech neumí ani nasadit řětězy

0/0
30.4.2016 12:55
Foto

J38i29ř83í 15D86v72o97ř38á47k 5335149800418

Kolik máš najeto z náklaďákem?

0/0
29.4.2016 19:59
Foto

J84i46ř90í 37D56v67o79ř23á56k 5585329150528

Pan redaktor si mohl zkusit vyměnit kolo .

+4/0
29.4.2016 16:44

M41a15r94t44i75n 17B63ř82e88z94i47n87a 8618225720432

Jo to je vždycky radosti, když na stavbě v blátě uteče přední guma dříve, než se pod nápravu stačí dát hever.;-€

+1/0
29.4.2016 17:57

K80a16t33e92ř13i59n44a 21V29ý88b91o68r17n15á 6230409729

Copak výměna. Ale takový defekt se sundáním pláště, pavoukem a zapalováním vulkanizační termozáplaty... ;-)

0/0
29.4.2016 21:13

M81i76l62a62n 40M68u31s90i46l 4463581382255

Tohle je článek pro lidi, které drželi rodiče 30 let zavřené doma?

0/0
29.4.2016 16:04

J83a34n 97F17r33i65d29r54i18c29h 6855168529173

Byste se divil co lidi prostě neumí a neví protože k tomu nikdy nepřičichnou a míjí je to. Jako když kluka ve 22 letech učím s ráčnou protože si myslel že je to momentovej klíč. Prej to viděl v učebnici.

+2/0
29.4.2016 21:53

V98í58t 68B58r31z65o20b97o59h42a73t59ý 7250852553541

a kde je ta blondýna?

0/0
29.4.2016 14:30

J31i28ř37í 93H89r84o45n51e85k 2675322523944

Jen bych rozšířit obzory do diskuze o tempomatu :) Jsou auta a já jedno takové vlastním ( Honda Civic 6 MT 2016) co mají udělaný tempomat určitě na rychlost. Jelikož např při nastavené rychlosti 80 km/h na pětku a přeřazení do 5-ti sekund na jakýkoliv jiný stupeň( 6, nebo 4, 3, i 2 by dal) se tempomat nezruší. Některá auta jak chytneš u manuálu na spojku, automaticky tempomat vypínají, Honda ne a pokud stihneš zařadit do 5-ti sekund změní se ti otáčky,ale rychlost to pořád drží původně nastavenou. Někdy toto řešení může přinest zmatek, kdy při nastaveném tempomatu a sešlápnutí spojky se tempomat nezruší. myslím si,že je to ale dobré řešení, jen je potřeba si uvědomit jak tempomat funguje :)

0/0
29.4.2016 12:11

O70n20d55ř40e20j 61Č42a25p80k47a 6391651503604

Taky mi to přijde jako lepší řešení, obzvlášť u adaptivního - spíš budu potřebovat podřadit, než zastavit bez použití brzdy.

0/0
29.4.2016 12:32

D47e90n46i19s 74W33i88t91z90k25u 3673701579717

no on se ten tempomat, ať už úplně zruší nebo jenom na dobu sešlápnutí spojky přeruší, musí vypnout sám, jinak by letěli otáčky hodně nahoru a kdo by chtěl takhle řadit, že jo

0/0
29.4.2016 12:48

J11i35ř77í 69H48r87o14n12e63k 2975822703744

Jasný, ty otáčky normálně po dobu řazení spadnou, tedy tempomat se přeruší, po zařazení se ale sám od sebe sepne, nastavená rychlost na displeji stále svítí. Jakmile šáhnu na brzdu, sám se vypne, pokud nestihnu zařadit do 5-ti sekund, vypne se taky. Jen jsem se chtěl podělit že ne všechny automaty jsou nastaveny na pevné držení otáček jak se tady kdosi snažil sáhodlouze obhajovat. :-)

0/0
29.4.2016 13:21

D16e90n62i85s 43W51i92t98z41k20u 3443421609147

u osobáku takhle není nastavený žádný, tak to prostě je ;-)

+1/0
29.4.2016 13:40

J54a51n 83F81r47i60d16r46i20c98h 6515608489963

No vida, já si nikdy nemohl představit jak jako tempomant ffunguje u manuálního řazení.

0/0
29.4.2016 21:56

M49i18c74h44a67l 42F35r15ý57d73a 1732719253602

Plodná diskuse R^R^R^.

Několik jedinců by si mělo uvědomit, že návod k obsluze není technický popis konstrukce ;-D

+1/0
29.4.2016 10:46

D66e91n27i65s 92W45i29t29z25k47u 3753341649177

přesně, dneska jsem se tady opět hodně zasmál

0/0
29.4.2016 12:49

M49i11c47h46a12l 83F33r96ý52d11a 1172549563802

Jojo, hodně lidí si myslí, že když mají řidičák, tak přece autům musí rozumět. Když si vymáčknu beďara, tak to přece neznamená, že je ze mne doktor kožař.

0/0
29.4.2016 15:01

J76o21s66e86f 93K23u28r53f15i15ř41t 1291805115419

A co nějaký systém pro Polsko, co by rozeznal blikající červenou na přejezdu by nebyl?:-P

+3/−2
29.4.2016 8:03
Foto

A50l78e60š 92K33l67o20n 7700891471279

Pro autora asi prekvapive, ale i u beznych aut se tempomatem nastavuji otacky motoru no a tim padem rychlost. Krom variatorovych prevodovek CVT apd. jsou to totiz tak jaksi pevne spojene "nadoby" ;-)

+1/−11
29.4.2016 5:55

M18a64r84t72i18n 21S67e18d61l38á53č62e15k 9209128431692

Zřejmě to bylo myšleno tak, že se na tempomatu nastaví třeba 1500 otáček a těch 1500 to drží, ať máš zařazeno cokoliv a jedeš rychle jak chceš. U osobáku to funguje přesně naopak. Nastaví se rychlost auta a otáčky motoru si tempomat upravuje automaticky tak, aby auto jelo přesně tou nastavenou rychlostí.

+5/−1
29.4.2016 7:17
Foto

A27l64e10š 51K82l27o90n 7180821861459

To si dost dobre nedokazu predstavit. To jako ze by jel rekneme 8km/h a najednou poskocila rychlost na treba 15 km/h, po te co prevodovka preradila? Kdyz se otacky nepohnou?

Tempomat si u osobaku, ani jinde otacky upravovat nijak nemuze, pokud pojedu treba 50 km/h a budu mit 2tis otacek, tak nejde aby se zmenila jen jedna z techto hodnot a druha ne. Jedine by to byl variator, nebo bys preradil.

0/−4
29.4.2016 8:35

D20e86n72i48s 77W38i37t55z45k92u 3463321669527

nevím co na tom furt nechápeš? u náklaďáku nastavíš otáčky a díky tomu nepřeřazuje.u osobáku nastavíš rychlost a protože tempomat ovládá škrtící klapku, doufám že víš co dělá, a tím pádem těžko může fixovat otáčky

+6/0
29.4.2016 9:12
Foto

A57l78e44š 68K58l58o63n 7490551691479

Pri jednom zarazenem kvaltu nejde aby se zmenila jen rychlost a ne otacky.

+1/−3
29.4.2016 9:18

V64á10c27l55a12v 84P72o11u79s44t23k59a 3240341592

To je mi novina. ;-D;-D

+1/0
29.4.2016 9:34
Foto

A74l19e96š 47K59l21o52n 7710481581429

Ocividne. Moc se tim ale spis nechlubte ;-)

0/0
29.4.2016 9:35

V58á28c46l88a49v 49P18o48u60s81t34k69a 3710901652

Nebudu, slibuju že nebudu.

+1/0
29.4.2016 9:55

O87n53d91ř42e54j 84Č92a49p61k26a 6891441263744

To je jasné. Ale ten tempomat se řídí rychlostí, ne otáčkami (s automatickou převodovkou si auto klidně do kopce podřadí, s manuálem když podřadíte a znova tempomat zapnete, bude držet vyšší otáčky než předtím, ale stejnou rychlost).

+1/0
29.4.2016 9:35

V25í50t 84B95r82z48o82b60o40h35a74t98ý 7410982883121

takže když pojedu po rovině padesát se zapnutým tempomatem, najednou se objeví kopec, tak pojedu pořád padesát se stejnýma otáčkama, nebo bude muset ten tempomat malinko přidat, čímž se zvětší otáčky, ale rychlost zůstane stejná? .... no já naštěstí narozdíl od Vás vím jak to je správně :-D

+1/0
29.4.2016 14:35
Foto

A27l40e58š 16K28l20o27n 7630641911969

Pokud prijde kopec, kde motor nebude stihat, auto zacne spomalovat a zaroven mu zacnou klesat otacky. Takze prijde podrazeni a narust otacek. Nestane se ale ta zmena otacek pri stejne rychlosti bez toho prerazeni.

0/−1
29.4.2016 15:00

V12í55t 54B32r74z91o96b75o85h51a31t88ý 7390352613781

Tak jinak .... otáčky kol zůstanou samozřejmě při stejné rychlosti stejné - zde jsou spojené nádoby jak říkáte, ale otáčky hřídele motoru při jízdě do kopce začnou klesat a tempomant začne přidávat plyn. Tempomat v autech s manuální převodovkou neumí podřadit, tudíž se bude snažit přidávat plyn natolik aby udržel rychlost (rychlost tedy bude stejná a mění se otáčky). Každopádně při stejné rychlosti nejsou nikdy stejné otáčky motoru ať jede auto po rovině, do kopce či skopce, také záleží například na odporu, větru a pod. Pokud bych zafixoval tempomatem otáčky motoru tak bych při různých podmínkách jel různou rychlostí.

+1/−1
29.4.2016 15:12
Foto

A92l10e55š 94K90l31o30n 7660821251169

Otacky prave stejne jsou! Pokud na dany kvalt budu mit pri napr. 2tis. otackach rychlost 50 km/h, pri 3tis.ot. bude ta rychlost 75 km/h, pri 4 tis.ot. bude 100 km/h, pri 5 tis.ot. pak zas 125 km/h atd. Kdyz chci ty rychlosti na dane otacky zmenit, musim preradit. Nebo mit variator. Pokud mi neverite, bezte se autem projet a pozorne si toho vsimnete.

0/−1
29.4.2016 15:51

J57a61n 84F91r98i80d91r37i37c64h 6425768339553

Chlapi, já myslím že vy dva ste se jen nepochopili :D

0/0
29.4.2016 21:55

J57a67k23u86b 15Š96a37f35a19n70d67a 7735707751451

Říká vám něco automatická převodovka?

0/0
29.4.2016 13:33

D72e38n26i27s 40W22i83t85z69k38u 3603111699287

u osobáků se opravdu otáčky na tempomatu nenastavují, pouze rychlost a u adaptivního ještě vzdálenost

+1/0
29.4.2016 7:38
Foto

A11l68e54š 97K37l77o44n 7250691551899

Zalezi ciste na tom jak to vnimas. Muzes si rict ze si nastavujes tempomatem rychlost, stejne tak tim ale v dusledku zaroven fixujes i otacky.

0/−6
29.4.2016 8:36

D96e85n92i21s 31W32i44t29z98k21u 3473121639497

já si žádné otáčky nefixuji, to bych do kopce nikdy nevyjel rychlostí jakou požaduji a ten tempomat by ztrácel smysl

+2/0
29.4.2016 8:58
Foto

A68l86e38š 61K84l44o77n 7350651631729

No a v tom pripade si preradi. Od toho ty kvalty existuji - kdyz uz motor nemuze, sup tam jinou rychlost.

0/−1
29.4.2016 9:08

D40e95n35i60s 75W26i48t29z40k46u 3113611639347

no hlavně mi nejdřív zvedne otáčky. hele chápeš vůbec jak spolu fungují motor a převodovka?

+2/0
29.4.2016 9:14

V18á61c89l32a26v 47P29o84u21s97t25k58a 3800901302

I manuál?

+1/0
29.4.2016 9:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.