- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aneb jak se z redaktora stal po pár minutách předváděčky profesionální řidič kamiónu :))
reklama na Volvo a nic víc, pojeďte pane redaktore se mnou na pořádnou štreku do Švédska a ne jen na deset minut se vozit po kamenolomu, až uděláte alespoň jednu směnu ( tedy 9 hodin jízdy s 45 minutami pauzy po 4,5 hodinách) a nic nepoškodíte nebo nezničíte, tak si můžete poklepat na rameno a říct si že jste borec. Jo a jezdím s návěsem takže nic krátkého
Hloupý titulek. Je něco jiného vyblbnout se pár minut na předváděčce a něco jiného několik hodin dnes a denně pracovat jako řidič v těžkém terénu, udržet soustředění a čelit různým nástrahám včetně technických závad a změn počasí.
myslím, že titulek chtěl naznačit, že dnes je jízda náklaďákem úplně o něčem jiném, než byla před nějakými cca 30 lety třeba v Tatře nebo nedej bože ve V3S, tam směna byla opravdu utrpení, dnes se to s tím opravdu nedá srovnat
Tak ovládání je možná jednoduché, ale zacouvat s návěsem nebo vlekem přes ruku za roh chce i určitý odhad, praxi a cit. Někdo se to nenaučí za celý život. A na práci řidiče je asi nejtěžší doba strávená v autě, nepravidelný spánek, strava, životní rytmus, balancování mezi předpisy a požadavky dispečera... Vím, že je to o sklápěčkách, já jsem jezdil kamionem. Ať redaktor vyjede v neděli v deset večer z hranic, kde nechal v pátek auto a trvá mu tři hodiny se k němu nějak dostat. Druhý den ať skládá někde ve Francii, přes den ať se snaží vyspat, další noc zas za volant a pak ať někam nad ránem couvá na rampu. To je potom jedno, že jde točit volantem malíčkem....Možná by ho po měsíci takové práce přešly nápady o podobných článcích.
To je jedna z profesí ke které musíte mít vztah. Není to jako bejt placenej v kolbence za 8 hodin denně a jít domů s čistou hlavou.
právě proto, že dnes je náklaďák v ovládání totožný s osobákem, leze za jeho volant každý, kdo má dvě ruce a na krku hlavu a pak to na silnicích vypadá, tak jak vypadá
Je nedostatek řidičů, práce je to nevděčná, vzhledem ke stravenemu času v autě špatně placená. Jestli myslíte že by to vyřešili např. staré vejtřasky a T815, jste myslím na omylu.
Pan redaktor si mohl zkusit vyměnit kolo .
Jo to je vždycky radosti, když na stavbě v blátě uteče přední guma dříve, než se pod nápravu stačí dát hever.
Tohle je článek pro lidi, které drželi rodiče 30 let zavřené doma?
Byste se divil co lidi prostě neumí a neví protože k tomu nikdy nepřičichnou a míjí je to. Jako když kluka ve 22 letech učím s ráčnou protože si myslel že je to momentovej klíč. Prej to viděl v učebnici.
Jen bych rozšířit obzory do diskuze o tempomatu :) Jsou auta a já jedno takové vlastním ( Honda Civic 6 MT 2016) co mají udělaný tempomat určitě na rychlost. Jelikož např při nastavené rychlosti 80 km/h na pětku a přeřazení do 5-ti sekund na jakýkoliv jiný stupeň( 6, nebo 4, 3, i 2 by dal) se tempomat nezruší. Některá auta jak chytneš u manuálu na spojku, automaticky tempomat vypínají, Honda ne a pokud stihneš zařadit do 5-ti sekund změní se ti otáčky,ale rychlost to pořád drží původně nastavenou. Někdy toto řešení může přinest zmatek, kdy při nastaveném tempomatu a sešlápnutí spojky se tempomat nezruší. myslím si,že je to ale dobré řešení, jen je potřeba si uvědomit jak tempomat funguje :)
Taky mi to přijde jako lepší řešení, obzvlášť u adaptivního - spíš budu potřebovat podřadit, než zastavit bez použití brzdy.
Plodná diskuse .
Několik jedinců by si mělo uvědomit, že návod k obsluze není technický popis konstrukce
přesně, dneska jsem se tady opět hodně zasmál