Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nadměrné emise měla v britských testech na silnici všechna auta

Povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 aut testovaných britským ministerstvem dopravy. Ale pouze Volkswagen měl podle jeho zjištění ve vozech zařízení k obcházení emisních testů, které stojí za největším skandálem v historii německé automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E19v54z44e95n 15S72o90u55k29u10p 1187224676878

Já nechápu co vlastně řeší...... Hlavně lodě a také lokomotivy produkují 1000x více emisí než všechna auta na světě....

+2/0
24.4.2016 7:43

B69o54h91u68s45l11a79v 45B76i51n64k93a 1969296578760

Ano a prohánějí se i za největších bouří centry měst. Ach jo.

0/−1
24.4.2016 15:16

E80v37z88e67n 50S22o39u97k11u14p 1467784156958

jasně...... a vzduch je nehybný, setrvává na svém místě, vítr neexistuje.... ach jo...

0/−1
24.4.2016 15:27

J16i87ř19í 91S16c65h63w42a40c81h 8428724778916

ach ne .... ty emise z lodí různě reagují s atmosférou, vodou v ní, takže než je vítr donese z oceánu nad pevninu, tak je z nich jen velmi velmi malý zlomek navíc hodně naředěný.....

0/0
24.4.2016 22:07

R41o20b74e71r97t 51G28o79r33c 6102463573

Můj "tenisový" kamarád vlastnící stavební firmu se rozčiluje nad tím že rok staré tatry plnící Euro5 se na měření emisí nevejdou do předepsaných hodnot a to nikdo neřeší :-D

0/0
23.4.2016 12:00

J25i93ř67í 41S64c11h39w79a44c75h 8848154228906

tomu nerozumím, VW uspěl v emisních testech protože "podváděl". Jiní v provozu produkují ještě více škodlivin a v emisních testech uspěli bez "podvádění"?

0/0
22.4.2016 23:17

P22e47t95r 16Č35e77r44m46á66k 9898385749790

On nepodváděl ani VW ani ti další, v tom článku to zaznělo - nelegální to není, legislativa prostě požaduje aby se to v konkrétní sekvenci vešlo do konkrétních hodnot, jak je toho dosaženo nijak neřeší.

0/0
23.4.2016 22:05

T63o76m35á63š 19Z54e58m49a69n 3745988274415

Tak kdy zavřou tvůrce EURO norem za podvod?

0/0
22.4.2016 17:56

J42a96r56o64m35í68r 58K16r38á80l 4830269734689

Inu, u těch ostatních automobilek se zatím nepřišlo na to, jak to dělají. ;-)

+4/0
22.4.2016 13:28

J22a78r37o77s12l88a30v 75V13i19n22a75r 5605622506521

Spalovaci motor nevyhnutelne skonci jako rekreacni zalezitost. Energie se da s vetsi efektivitou vyrobit na strese anebo klidne z uhli. Tesla 3 je ve vyrobe, Chevrolet Bolt ma prijit pristi rok. Tesim se, az se zacneme realne bavit o dojezdu a zivotnosti baterii. Jak se nam vsem bude lepe dychat:)

Aby to nebylo uplne od veci. Muzeme si rict, ze normy jsou spatne nastavene, uvolnit je a zit se spalovacimi motory a priznat si, ze dychame vyrazne horsi vzduch nez jsme si mysleli.

Anebo, pokud fakt nejdou ty motory postavit lepe, prejdeme pomalu na tu elektriku.

0/−2
22.4.2016 13:23

M72i96c88h92a44l 47S88l11á64m68a 5255730341957

Energie se vyrobí z uhlí a pak se nám bude lépe dýchat??? Hmmm, zajímavé.

+7/0
22.4.2016 13:40

M51i46c44h84a46e70l 41M95e95n37s21i65k 8931476520592

Klidně se začněme REÁLNĚ BAVIT O DOJEZDU A ŽIVOTNOSTI BATERIÍ teď;-D

Stojí za starou belu.

A aby to nebylo úplně od věci: hlavně lidem bydlícím vedle tepelných elektráren se bude "lépe dýchat". Ti budou všem majitelům tzv. ekologických elektromobilů vděčni.

+2/0
22.4.2016 13:54

J18i95ř64í 84K17o86c37u79r34e74k 6885354235438

se da s vetsi efektivitou vyrobit na strese

Jestli myslíte elektřinu, tak koeficien využití FV panelu se v ČR pohybuje kolem 11 %. To je na úrovni parní lokomotivy ze 40. až 50. let.

+2/0
22.4.2016 17:15

J72o56s51e17f 66K74u40r74f26i78ř20t 1751105605819

Vezměme si motor 1,0MPI 55 kW norma EU 6 spotřeba papírových 4,8l / 100 km, při 108 g/km tj 10,8 Kg / 100 km emisí => 2,25Kg emisí na litr benzínu, reálná spotřeba se v lepším případě bude držet kolem 6,5-7l na 100 km což odpovídá 14,625 - 15,750 Kg na 100 km což je skoro o polovinu víc než slibuje výrobce takže co kdo čekal když v reálu auto není v takovém režimu schopno jezdit? Mám Š O I. generace s 1,8T, papírová spotřeba 7,9l/100km a když to člověk šetří za 6,5 se jezdit dá, dlouhodobě 7,2l/100km. Ať se jsou se slavnýma normama EU vy...cpat.

+6/−1
22.4.2016 11:36

Z77d52e51n58ě14k 60D29u18b48e87c64k19ý 3637604700818

Trochu máte zmatek v těch výpočtech

0/0
22.4.2016 15:59

J16a82n 62K64o64t24a85s 9809760282426

Ještě že existuje CNG a LPG - to by mohla být cesta pro blízkou budoucnost, ty tolik jedů do ulic nevypouštějí.

0/0
22.4.2016 10:09

P78a84v74e41l 85N76o97v55á31k 2475757182812

Problém automobilek, že na Euronormy přistoupili, bijící se do prsou, že úřednické vymyšlené normy jsou schopni udělat.

No a jak vidno, laboratorní testy oproti reálnému testování jsou sakra rozdíly. Kdyby se takto laboratorně dělali léky, tak už jsme všichni v Pánu, 10, 13x horší výsledky, ale hlavně že máme Euro 6 :-D

+9/0
22.4.2016 9:58

D52a47l12i29b11o65r 76H24o54d96i14s 1923476945273

Ten kdo furt vymýšlí tyhle regule na snižování emisí, by si měl přečíst, co je to hoření. Základní poučka chemie 6. třídy ZŠ. :-P

+9/0
22.4.2016 9:54
Foto

M62i66r69o81s85l27a50v 32S73t56e78i42n65e14r 1495445398743

Původce toho softwaru ale nejspíš sedí jinde, než u VW. Bude to dodavatel řídící jednotky, vstřikování a palubního počítače, nejspíš Bosch.

Zajímavé by bylo, přezkoušet verze i pro jiné firmy, než VW, třeba BMW a Mercedes.

+5/−2
22.4.2016 9:45

P79a21v26e22l 66N78o21v50á28k 2335877692472

Nauč se číst, testovali 20 automobilek, proč mluvíš jen o těchto třech?

A Bosch? Proč on? Jen dodavatel komponentů, nastavení si dělají automobilky sami, respektive na jejich objednávku to je.

+1/−1
22.4.2016 9:54

Z48d80e79n91ě64k 76D93u31f64e12k 2254384718

Bosch dělá práci dle zadání objednavatele. A pokud objednavatel pískne, že to nebudou černé krabičky, ale zelené tak to Bosch udělá, jinak nedostane zaplaceno. A je to výrobce motormanagmentu pro většinu automonilek

+1/0
22.4.2016 10:57

Z32b32y21n19ě15k 62Č73e28j66k83a 5116508981903

A on dělá a ladí i software? Co znám z jiných oblastí, tak je dodavatel HW a SW velmi často odlišný. Tady bych se dost divil, kdyby Bosh ladil i nastavení jednotek, to si budou dělat automobilky sami.

0/0
22.4.2016 15:51

M69i44c97h26a43e13l 18M39e60n84s22i83k 8661456520252

Audi: "Vorsprung durch Technik";-D

http://auto.idnes.cz/dieselgate-emisni-afera-volkswagen-dua-/automoto.aspx?c=A160420_094650_automoto_fdv

0/0
22.4.2016 11:18

V19í10t 82K93o55u87b39a 6196270344958

Tak teď už asi zbudou jen šlapací autíčka.

+1/0
22.4.2016 9:40
Foto

M29i80r96o77s50l65a85v 34S85t65e84i80n34e63r 1915715358963

Tam bude nadprodukce metanu, to je daleko horší klimakiler.

0/0
22.4.2016 9:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.