Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli emisím jede do servisů 630 tisíc aut od šestnácti značek

Německé automobilky svolají v Evropě do servisů 630 tisíc naftových vozů Volkswagen, Audi, Porsche, Opel a Mercedes k úpravě softwaru pro regulaci emisí. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Dodal, že podobné opatření slíbili i někteří zahraniční výrobci, například Renault.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18a80v10e85l 72J89e12l78í24n11e86k 5454938958

Nafta patří do traktoru, plyn patří do sporáku a elektřina je ke svícení.

0/−1
29.4.2016 15:07

L52a59d46i46s44l85a81v 77H28o24m90o37l25k57a 6123594753934

1. Jde v této aféře skutečně o ochranu životního prostředí?

Ne, provoz automobilů se na celkovém znečištění ovzduší podílí z přibližně 3%. V podstatě vychází najevo, že jde jen o ochranu amerického automobilového trhu.

+4/−4
27.4.2016 10:51

P60e64t93r 86N52o94v86á36k 1645407802935

Nesmysl, největším znečišťovatelem oxidy dusíku jsou automobily a v případě WV se jedná o oxidy dusíku.

0/−1
30.4.2016 10:36

L70a92d24i82s66l51a74v 12H30o96m27o40l62k84a 6933444743534

Připadá mi směšné ,jak se tady probírají normy a potom jedu za starickou Avii a nestačím lapat po vzduchu! To samé Tatry a případně V3S . Jak tyhle hulici motory přejdou přes emise mi je záhadou!8-o

+2/0
27.4.2016 10:45

T76o64m34á92š 83V38e11s65e17l50ý 5595178300509

jenomže to co létá ze stařičkých Avií nebo V3S Vám vcelku neuškodí, protože organismus si to odfiltruje. To, co létá z moderních motorů (a dnes už i zážehových) jen aby se snížily emise neškodného CO2, je rakovinotvorné svinstvo :-/

+3/−1
27.4.2016 11:15

J96i34ř53í 97S22c41h89w59a83c73h 8728634478636

já mám pocit, že toto někdo někdy někde napsal a od té doby se to traduje....By mě zajímalo, jak někdo zjistil, že něčí rakovina byla způsobena nějakou mikročásticí nota bene z auta, když na organismus působí dnes takových vlivů stovky ne-li tisíce.....

+1/−1
28.4.2016 21:42

T34o66m10á51š 60V20e62s25e68l76ý 5185848800119

ne jednou konkrétní, jen se to prostě sčítá. A velké se tam nedostanou, takže se nesčítají...

0/0
28.4.2016 23:20

J43a33n 51L22u75k75á43š 7387413953312

Traktor patri na pole.

Kdo se timto heslem ridi, toho se toto netyka.

+1/−1
26.4.2016 18:00

T42o63m26á79š 60V30e30s90e47l41ý 5495498170559

ne? Moderní zážehové motory vypouštějí naprosto stejné rakovinotvorné svinstvo jako moderní vznětové.

+1/0
27.4.2016 11:16

J19o86s80e64f 75M89i37k59i87n 5263604315594

Zde je nestranný názor odborníků z praxe

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=31

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

+1/−1
26.4.2016 16:40

M71i30c94h34a14l 29K28o56ž45e44n18ý 4566875930432

At mi z auta padaji klidne brikety. Hlavne ze to nezere a jede to pekne vocpoda.

+2/0
26.4.2016 13:23

P69e92t82r 43M65i66c87h61a72l 2640164931812

Dnes jsem byl v servisu na pravidelné prohlídce a o nějakém přehrávání softwaru řeč nebyla. ... Tedy byla, ale ve stylu "takové pitomosti neplánujeme".

+2/0
25.4.2016 23:27

J74i10ř29í 38J69u42r29á26š45e24k 8457865370627

Píše se auta jedou do servisu. Nedávno tady byl článek, že navržená opatření VW problém nevyřešila. To už to perpetum mobile vynalezli?

+1/0
25.4.2016 14:21

P50a46v55l29í11n42a 26S28v32o77b86o93d29o82v67á 9315689973352

EU nasadila takové normy ,které nejdou splnit,a ani se nenamáhala zeptat ,těch co ty motory dělají,jak to dělá ve všem

+3/−4
25.4.2016 14:45

M45a80r45t25i78n 85K54a73r26á33s77e46k 9558373148468

Ale ona se jich zeptala a automobilky je odkyvaly....

+1/0
25.4.2016 21:42

P25e27t45r 14Č60e65r56m77á50k 9508755229450

Pochopitelně, kdo by nechtěl mít páku na to jak donutit lidi si každých pár let s příchodem nové normy koupit nové auto. Výrobci především. A že splnění norem znamená něco jiného než v reálu snížit emisní zátěž věděli všichni, proto to takto celá léta funguje.

+2/0
25.4.2016 21:48

M58a23r54t46i61n 91K80a15r30á76s42e56k 9678983948538

Jak emisni normy nuti lidi koupit si casteji nove auto? (mimo toho promile lidi co ziji v bezemisnich zonach v par mestech v Evrope)?

0/0
25.4.2016 23:41

P40e40t65r 25Č46e52r14m33á93k 9738785349660

Úplně jednoduše - v každém státu je nějaká restrikce ktera se odvíjí od úrovně dosažené normy - v čr například ekodaň, v jiných státech např. silniční daň či jiné obdobné daně. Nízkoemisní zóny se netýkají jenom těch co v nich žijí, ale všech co do ní chtějí vjet, proto má mraky českých aut etikety do německých měst, takže ten efekt je daleko rozsáhlejší.

0/0
26.4.2016 9:26

M73a38r20e41k 38H67r19u32b98y 6937442321408

Presne naopak - VW vymyslel svindlovaci software a proloboval u EU, aby zfalsovane vysledky prohlasila za normu. Konkurence o svindlovani nevi, takze najednou ma problem. EU vybira penize za pokuty, VW se zbavil konkurence, vsichni jsou spokojeni.

Akorat ti protivni Amici to zase museli propichnout:-P

+1/−2
26.4.2016 9:48

P93e49t12r 56Č91e65r61m34á19k 9198195969980

Jako ironie dobrý ;-)R^

0/0
26.4.2016 22:22

J15a19n 31M52a87j23e56r 5477557

Ve všem? Generalizování je známka jednoduchosti:-P

0/0
28.4.2016 19:00

P48e32t25r 39Č41e84r30m40á46k 9308925159580

Opatření řeší VW jenom v USA, v EU to je pouze kosmetické, protože ty auta splňují legislativu i takhle, takže ta svolávačka je pro klid zelených duší, ale fakticky nic neřeší a velký počet aut jí stejně neprojde.

+1/0
25.4.2016 16:27

M63a31r46e80k 22H72r42u64b28y 6117442381628

V EU se spokoji s prehranim software, ktery sice zhorsi uzivatelske vlastnosti auta, ale EU nema tradici hromadnych zalob, takze zakaznici to dostanou prikazem a o odskodneni za podvod si muzou akorat nechat zdat.

0/0
26.4.2016 9:49

P10e11t55r 15Č31e74r91m47á11k 9798415629340

V EU se spokojí s i ničím, protože ty auta splňují homologace podle předepsané metodiky, takže hromadné žaloby není na co podávat. A přehrání softu dobrovolné.

+1/0
26.4.2016 22:20

J75a13n 78F71r87o13l92í55k 6546980165174

Šoupnou jim tam sofwarwe, které nepodvádí při testech. Doufám, že jim opraví v techničáku třídu euro na nulu a odlepí zelenou nálepku do měst.;-D

+3/−1
25.4.2016 16:59

M10a83r15t90i29n 31T79e10s77a84ř 2285831415987

Nějak mi teď chybí ta hysterie kolem ostatních značek, tak jak byla u VW. Jedou v tom všichni a v podstatě to odnesla jedna značka. Rv

+5/−3
25.4.2016 14:08

P27e23t21r 62B51á14č27a 8865956395855

jj chudinky z koncernu ;-D

+3/−4
25.4.2016 14:11

P55a22v40l45í16n55a 11S49v96o30b89o86d55o80v57á 9605619563892

jedou v tom všichni,jen to vše hodili na VW,a kdy se na ně bude plivat na ty ostatní,zase media udělali bublinu aniž by si vše ověřila.Někdy novinář udělá kvůli senzaci víc zla než užitku

+4/−3
25.4.2016 13:59

J83a93n 40L88u84k79á44š 7907573113882

Troufam si tvrdit, ze v USA v tom vsichni nejedou.

Americke automobilky totiz zareagovaly tak, ze traktorove modely stahly z trhu a premiove znacky typu BMW zavedly AdBlue. Pouze VW to "umel" levne bez AdBlue.

0/0
26.4.2016 18:03

P22e87t75r 15S73p18a49t64z70i39e27r44e43r 7774372355654

Jinak jak vidím tak Citroen ani Peugeot tam nejsou jelikož mají ve svých motorech vstřikování AdBlue 85..tedy močoviny...tím nemají problém se splněním limitů. Zřejmě tedy..

+3/0
25.4.2016 13:37

Z80d92e53n65ě40k 15D54u90f25e32k 2544644718

Prakticky se jedná o všechny diesely s EUR 6. Už by se měla evropská komise konečně chytit za rypák a nevymýšlet čím dál horší kritéria pro ekologii, která vedou k těmto úpravám. A jak někdo pronesl ať se vrátí do hodin chemie a je znovu prozkoušen z kapitoly hoření a co vzniká. Takže dalším Eurem 6 a vyšším nevznikne z auta pračka na čistý vzduch.

+15/−3
25.4.2016 13:26

A63n52d47r18e17j 12O21l49e17k49s21a 3955841607661

To je špatné chápání záměru. EU nedává ty stále tužší podmínky proto, aby byly obcházeny. Dává je proto, aby výrobci opustili neprůchodnou cestu sami a věnovali svoje úsilí čistým pohonům.

+1/−3
25.4.2016 16:07

P58e95t21r 57Č53e77r20m64á57k 9338815819310

To je spíše Vaše špatné chápaní, EU stanovuje limity proto aby byl vytvořen nátlak na nákup nových vozidel která tyto normy papírově budou plnit, a aby výrobci museli platit do kasy EU za překroční těchto limitů. S čistým pohonem to nemá nic společného (naopak, smysl je aby se auta s fosilními palivy udrželi co nejdéle - je přece ještě tolik ropy co se musí prodat), čemuž odpovídá nulové zlepšení ovzduší které přece mělo po nástupu norem nastat.

+4/−3
25.4.2016 16:31

A23n57d85r93e10j 97O74l73e95k35s69a 3345241257721

:-) Když tomu věříte... mimochodem, kolik ropy EU vrhá na světové trhy?

+1/−2
25.4.2016 16:50

P53e42t68r 55Č54e86r42m28á21k 9958205929530

To není o věrění nebo nevěření, ale o tom co je holá realita. Ale Vaše nepochopení souvislostí bude zřejmě hlubší soudě dle té poslední věty. Rv;-)

+2/−2
25.4.2016 17:27

A87n88d84r35e30j 88O36l58e62k26s95a 3855851927611

Holá realita je, že bezemisní automobilismus je možný a žádoucí. Evropa ho chce. Výrobce paliv a vozidel to pochopitelně nezajímá - oni chtějí pohodlně dál vydělávat na zavedených technologiích.R^

+1/−2
25.4.2016 20:21

P70e51t33r 39Č62e46r21m25á63k 9368375439800

Holá realita že bezemisní automobilismus neexistuje. Existuje pouze varianta která ty emise přenáší dál od obydlených oblastí, ale stejně životní prostředí zatíží. O tom že to je zatím absolutně nekonkurenceschopné a v nejbližších desítkách let to nemá naději nějak výrazně utlumit provoz klasických motorů asi není třeba mluvit. A právě proto jak masově je ropný průmysl rozšířený a jaké finance se v ném točí, si určuje podmínky on, a nikoliv nějaká eu. Toť fakta.

+2/−1
25.4.2016 20:28

A39n73d96r88e14j 31O84l16e49k43s13a 3345881237891

Neexistuje, ale existovat může - bude. To je politika. Volný trh je pravý opak. Líbí se vám být ovládán koncernovými zájmy, nebo máte nějaké ideje?

+1/−1
25.4.2016 21:30

P25e72t68r 67Č92e79r56m68á72k 9808405169760

Neexistuje. Že by takovou technologii někdo najednou vymyslel sice ryze teoreticky možné je, ale my se toho nedožijeme a nemá to hlavně absolutně žádný vliv na dění v nejbližších desítkách let. Politka je taková jakou jí kdo je ochoten platit, a to se skutečně nebavíme o žádných koncernech, jak známo tak 90% celosvětového bohtaství drží jen asi 10% osob resp. rodin, a ti jej samozřejmě umí velmi dobře používat, proto je dnes stav takový jaký je.

+2/−1
25.4.2016 21:46

A73n31d98r92e54j 54O29l88e28k16s80a 3635181547311

Ekonomické zájmy jsou mocné, ale vždy prohrávají s jakoukoli veřejně podporovanou idejí. Respektive je to tak, že jakákoli veřejně sdílená idea je vždy využita komerčně. Ekonomie idejím slouží, ne naopak, jak to vidí Ing.Klaus a jeho suita.

Konec diskuze. Máte nějaké marijánkové vidění.

0/−2
25.4.2016 22:07

P17e29t14r 73Č32e30r98m89á66k 9688505119820

Opět ukázka absolutní neznalosti systému. Veřejně podporované jsou pouze ty které lobby připustí, jinak by už dávno vládli ekoteroristé a podobní. S ekonomií to nemá až tak co dělat, nejde o to vytvoŕit ekonomicky funkční model, ale o ryzí ovládání toků peněz a z nich plynoucí moci. Takže vaše sluníčkářské utipistické vidění světa je opravdu jen k pousmání. Zase máte o to snažší život. Diskuzi si ukončujte, vzhledem k tomu že já ji s váma nevedu tak je mi to jedno, jen koriguju ty plácnutí do vzduchu co tu prezentujete.

+2/−1
25.4.2016 23:06

T15o34m18á73š 24V18e42s28e44l20ý 5785438930119

jistěže je možný a žádoucí

https://www.youtube.com/watch?v=3HYoq6vIVXc

jen už to loni v říjnu mělo být běžně na trhu ;-)

0/0
27.4.2016 11:25

J96i66n87d14ř84i34c35h 61Š52k75o65p82e55k 4745411420335

to je zvláštní, že EU se snaží radit ohledně neprůchodné cesty, ale sama neprůchodnou cestu zkouší pravidelně

+2/0
25.4.2016 18:47

J14a52n 45L82u92k96á16š 7487103223122

Uz by konecne meli i v Evrope vyhodit smradici traktory z mesta.

Nafta patri do kamen a traktor patri na pole.

Nejvetsim problemem ve vzduchu ve mestech je prave mikroprach, ktery produkuji prave automobily v traktorovem provedeni. Presto je napr. v CR toto palivo oproti benzinu danove zvyhodneno.

+2/−1
26.4.2016 18:05

D72a18n34i39e37l 29J11a32n78k64o 9649769570522

Možná blbej dotaz - BMW není Německá značka a nebo proč se to jich netýká ?

+1/0
25.4.2016 13:26

J80o42s18e41f 61Č67v86a11n85č74a90r58a 2272139693801

Jeste ze mam benzin R^

+9/0
25.4.2016 13:06

J64a84n 21Ř32e87z44n51í35č54e36k 3721181633680

Nebojte, to je jen otázka času. Leda by si v Bruseli uvědomili, že fyzikální zákony svými nařízeními nezmění.

+4/0
25.4.2016 13:38

Z48d75e87n40ě22k 64D97u17b47e54c25k70ý 3327594480788

Veyron je v pohodě. To mě potěšilo.

:-)

+4/0
25.4.2016 13:04

L12i97b62o96r 98M79o64u34č63k46a 1898817855342

asi proto, ze to nema diesel ;-)

+2/0
25.4.2016 13:13

Z93d78e47n26ě35k 24D69u86b90e14c81k56ý 3467664170278

Zatím. Zatím

+1/0
25.4.2016 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.