Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli emisím jede do servisů 630 tisíc aut od šestnácti značek

Německé automobilky svolají v Evropě do servisů 630 tisíc naftových vozů Volkswagen, Audi, Porsche, Opel a Mercedes k úpravě softwaru pro regulaci emisí. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Dodal, že podobné opatření slíbili i někteří zahraniční výrobci, například Renault.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a13v20e74l 64J31e73l94í67n76e10k 5434288468

Nafta patří do traktoru, plyn patří do sporáku a elektřina je ke svícení.

0/−1
29.4.2016 15:07

L66a11d56i22s33l59a48v 68H46o39m79o13l47k45a 6533484423834

1. Jde v této aféře skutečně o ochranu životního prostředí?

Ne, provoz automobilů se na celkovém znečištění ovzduší podílí z přibližně 3%. V podstatě vychází najevo, že jde jen o ochranu amerického automobilového trhu.

+4/−4
27.4.2016 10:51

P38e20t42r 66N86o46v69á68k 1715177392355

Nesmysl, největším znečišťovatelem oxidy dusíku jsou automobily a v případě WV se jedná o oxidy dusíku.

0/−1
30.4.2016 10:36

L74a85d56i73s29l66a15v 92H78o26m33o13l63k50a 6373354513694

Připadá mi směšné ,jak se tady probírají normy a potom jedu za starickou Avii a nestačím lapat po vzduchu! To samé Tatry a případně V3S . Jak tyhle hulici motory přejdou přes emise mi je záhadou!8-o

+2/0
27.4.2016 10:45

T56o32m33á61š 11V44e17s56e67l89ý 5355858880799

jenomže to co létá ze stařičkých Avií nebo V3S Vám vcelku neuškodí, protože organismus si to odfiltruje. To, co létá z moderních motorů (a dnes už i zážehových) jen aby se snížily emise neškodného CO2, je rakovinotvorné svinstvo :-/

+3/−1
27.4.2016 11:15

J96i38ř10í 53S38c60h88w78a29c75h 8778454408266

já mám pocit, že toto někdo někdy někde napsal a od té doby se to traduje....By mě zajímalo, jak někdo zjistil, že něčí rakovina byla způsobena nějakou mikročásticí nota bene z auta, když na organismus působí dnes takových vlivů stovky ne-li tisíce.....

+1/−1
28.4.2016 21:42

T43o82m82á29š 40V45e65s69e77l51ý 5625948720849

ne jednou konkrétní, jen se to prostě sčítá. A velké se tam nedostanou, takže se nesčítají...

0/0
28.4.2016 23:20

J58a58n 34L88u89k46á24š 7827533983352

Traktor patri na pole.

Kdo se timto heslem ridi, toho se toto netyka.

+1/−1
26.4.2016 18:00

T96o40m95á43š 53V41e34s65e70l25ý 5505568510139

ne? Moderní zážehové motory vypouštějí naprosto stejné rakovinotvorné svinstvo jako moderní vznětové.

+1/0
27.4.2016 11:16

J69o48s60e72f 39M75i86k96i93n 5163444265284

Zde je nestranný názor odborníků z praxe

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=31

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

+1/−1
26.4.2016 16:40

M21i50c35h95a68l 98K74o41ž20e67n38ý 4816185190622

At mi z auta padaji klidne brikety. Hlavne ze to nezere a jede to pekne vocpoda.

+2/0
26.4.2016 13:23

P47e28t86r 43M82i42c48h43a53l 2430914351942

Dnes jsem byl v servisu na pravidelné prohlídce a o nějakém přehrávání softwaru řeč nebyla. ... Tedy byla, ale ve stylu "takové pitomosti neplánujeme".

+2/0
25.4.2016 23:27

J31i53ř97í 49J46u96r18á47š59e73k 8257595820137

Píše se auta jedou do servisu. Nedávno tady byl článek, že navržená opatření VW problém nevyřešila. To už to perpetum mobile vynalezli?

+1/0
25.4.2016 14:21

P93a17v49l14í11n92a 77S87v40o68b25o38d84o37v18á 9865629243642

EU nasadila takové normy ,které nejdou splnit,a ani se nenamáhala zeptat ,těch co ty motory dělají,jak to dělá ve všem

+3/−4
25.4.2016 14:45

M82a15r25t46i84n 82K68a71r64á39s80e37k 9688673828648

Ale ona se jich zeptala a automobilky je odkyvaly....

+1/0
25.4.2016 21:42

P39e59t36r 52Č31e92r37m74á20k 9188775809780

Pochopitelně, kdo by nechtěl mít páku na to jak donutit lidi si každých pár let s příchodem nové normy koupit nové auto. Výrobci především. A že splnění norem znamená něco jiného než v reálu snížit emisní zátěž věděli všichni, proto to takto celá léta funguje.

+2/0
25.4.2016 21:48

M61a32r65t37i95n 68K48a21r12á33s67e25k 9208193258758

Jak emisni normy nuti lidi koupit si casteji nove auto? (mimo toho promile lidi co ziji v bezemisnich zonach v par mestech v Evrope)?

0/0
25.4.2016 23:41

P38e44t11r 26Č68e34r32m33á63k 9388395839320

Úplně jednoduše - v každém státu je nějaká restrikce ktera se odvíjí od úrovně dosažené normy - v čr například ekodaň, v jiných státech např. silniční daň či jiné obdobné daně. Nízkoemisní zóny se netýkají jenom těch co v nich žijí, ale všech co do ní chtějí vjet, proto má mraky českých aut etikety do německých měst, takže ten efekt je daleko rozsáhlejší.

0/0
26.4.2016 9:26

M18a19r71e60k 93H82r59u28b14y 6127402851958

Presne naopak - VW vymyslel svindlovaci software a proloboval u EU, aby zfalsovane vysledky prohlasila za normu. Konkurence o svindlovani nevi, takze najednou ma problem. EU vybira penize za pokuty, VW se zbavil konkurence, vsichni jsou spokojeni.

Akorat ti protivni Amici to zase museli propichnout:-P

+1/−2
26.4.2016 9:48

P89e47t34r 28Č63e77r27m65á94k 9418485469760

Jako ironie dobrý ;-)R^

0/0
26.4.2016 22:22

J44a62n 40M15a72j14e19r 5807277

Ve všem? Generalizování je známka jednoduchosti:-P

0/0
28.4.2016 19:00

P11e58t15r 47Č58e30r91m78á25k 9958235389480

Opatření řeší VW jenom v USA, v EU to je pouze kosmetické, protože ty auta splňují legislativu i takhle, takže ta svolávačka je pro klid zelených duší, ale fakticky nic neřeší a velký počet aut jí stejně neprojde.

+1/0
25.4.2016 16:27

M35a42r26e14k 21H30r53u90b53y 6767282541468

V EU se spokoji s prehranim software, ktery sice zhorsi uzivatelske vlastnosti auta, ale EU nema tradici hromadnych zalob, takze zakaznici to dostanou prikazem a o odskodneni za podvod si muzou akorat nechat zdat.

0/0
26.4.2016 9:49

P82e83t51r 70Č35e23r91m79á66k 9168265149710

V EU se spokojí s i ničím, protože ty auta splňují homologace podle předepsané metodiky, takže hromadné žaloby není na co podávat. A přehrání softu dobrovolné.

+1/0
26.4.2016 22:20

J78a17n 73F48r69o30l79í31k 6346910785394

Šoupnou jim tam sofwarwe, které nepodvádí při testech. Doufám, že jim opraví v techničáku třídu euro na nulu a odlepí zelenou nálepku do měst.;-D

+3/−1
25.4.2016 16:59

M87a15r68t96i56n 67T61e70s39a74ř 2555941415547

Nějak mi teď chybí ta hysterie kolem ostatních značek, tak jak byla u VW. Jedou v tom všichni a v podstatě to odnesla jedna značka. Rv

+5/−3
25.4.2016 14:08

P52e13t34r 43B61á58č96a 8945256815215

jj chudinky z koncernu ;-D

+3/−4
25.4.2016 14:11

P46a12v78l84í26n12a 62S27v78o55b82o14d74o96v18á 9685459203182

jedou v tom všichni,jen to vše hodili na VW,a kdy se na ně bude plivat na ty ostatní,zase media udělali bublinu aniž by si vše ověřila.Někdy novinář udělá kvůli senzaci víc zla než užitku

+4/−3
25.4.2016 13:59

J76a97n 92L73u87k35á78š 7307663453762

Troufam si tvrdit, ze v USA v tom vsichni nejedou.

Americke automobilky totiz zareagovaly tak, ze traktorove modely stahly z trhu a premiove znacky typu BMW zavedly AdBlue. Pouze VW to "umel" levne bez AdBlue.

0/0
26.4.2016 18:03

P38e18t73r 81S74p56a24t67z60i89e38r92e78r 7364722565514

Jinak jak vidím tak Citroen ani Peugeot tam nejsou jelikož mají ve svých motorech vstřikování AdBlue 85..tedy močoviny...tím nemají problém se splněním limitů. Zřejmě tedy..

+3/0
25.4.2016 13:37

Z38d86e60n88ě36k 78D71u13f68e13k 2844204378

Prakticky se jedná o všechny diesely s EUR 6. Už by se měla evropská komise konečně chytit za rypák a nevymýšlet čím dál horší kritéria pro ekologii, která vedou k těmto úpravám. A jak někdo pronesl ať se vrátí do hodin chemie a je znovu prozkoušen z kapitoly hoření a co vzniká. Takže dalším Eurem 6 a vyšším nevznikne z auta pračka na čistý vzduch.

+15/−3
25.4.2016 13:26

A75n82d95r21e19j 15O74l66e33k36s93a 3885941497261

To je špatné chápání záměru. EU nedává ty stále tužší podmínky proto, aby byly obcházeny. Dává je proto, aby výrobci opustili neprůchodnou cestu sami a věnovali svoje úsilí čistým pohonům.

+1/−3
25.4.2016 16:07

P17e63t79r 19Č97e15r72m25á16k 9898765289460

To je spíše Vaše špatné chápaní, EU stanovuje limity proto aby byl vytvořen nátlak na nákup nových vozidel která tyto normy papírově budou plnit, a aby výrobci museli platit do kasy EU za překroční těchto limitů. S čistým pohonem to nemá nic společného (naopak, smysl je aby se auta s fosilními palivy udrželi co nejdéle - je přece ještě tolik ropy co se musí prodat), čemuž odpovídá nulové zlepšení ovzduší které přece mělo po nástupu norem nastat.

+4/−3
25.4.2016 16:31

A12n12d53r55e64j 74O78l11e27k94s40a 3615461457621

:-) Když tomu věříte... mimochodem, kolik ropy EU vrhá na světové trhy?

+1/−2
25.4.2016 16:50

P30e37t61r 42Č89e76r62m51á94k 9308395289760

To není o věrění nebo nevěření, ale o tom co je holá realita. Ale Vaše nepochopení souvislostí bude zřejmě hlubší soudě dle té poslední věty. Rv;-)

+2/−2
25.4.2016 17:27

A77n32d94r13e25j 97O47l86e34k90s45a 3495841517381

Holá realita je, že bezemisní automobilismus je možný a žádoucí. Evropa ho chce. Výrobce paliv a vozidel to pochopitelně nezajímá - oni chtějí pohodlně dál vydělávat na zavedených technologiích.R^

+1/−2
25.4.2016 20:21

P62e62t23r 67Č52e35r79m52á68k 9498665149220

Holá realita že bezemisní automobilismus neexistuje. Existuje pouze varianta která ty emise přenáší dál od obydlených oblastí, ale stejně životní prostředí zatíží. O tom že to je zatím absolutně nekonkurenceschopné a v nejbližších desítkách let to nemá naději nějak výrazně utlumit provoz klasických motorů asi není třeba mluvit. A právě proto jak masově je ropný průmysl rozšířený a jaké finance se v ném točí, si určuje podmínky on, a nikoliv nějaká eu. Toť fakta.

+2/−1
25.4.2016 20:28

A35n89d13r68e53j 49O81l49e26k17s65a 3435291647821

Neexistuje, ale existovat může - bude. To je politika. Volný trh je pravý opak. Líbí se vám být ovládán koncernovými zájmy, nebo máte nějaké ideje?

+1/−1
25.4.2016 21:30

P50e37t50r 53Č37e77r10m66á67k 9768155199350

Neexistuje. Že by takovou technologii někdo najednou vymyslel sice ryze teoreticky možné je, ale my se toho nedožijeme a nemá to hlavně absolutně žádný vliv na dění v nejbližších desítkách let. Politka je taková jakou jí kdo je ochoten platit, a to se skutečně nebavíme o žádných koncernech, jak známo tak 90% celosvětového bohtaství drží jen asi 10% osob resp. rodin, a ti jej samozřejmě umí velmi dobře používat, proto je dnes stav takový jaký je.

+2/−1
25.4.2016 21:46

A95n25d59r55e58j 79O81l21e65k54s45a 3265961877801

Ekonomické zájmy jsou mocné, ale vždy prohrávají s jakoukoli veřejně podporovanou idejí. Respektive je to tak, že jakákoli veřejně sdílená idea je vždy využita komerčně. Ekonomie idejím slouží, ne naopak, jak to vidí Ing.Klaus a jeho suita.

Konec diskuze. Máte nějaké marijánkové vidění.

0/−2
25.4.2016 22:07

P23e95t60r 86Č91e59r87m85á97k 9388625679970

Opět ukázka absolutní neznalosti systému. Veřejně podporované jsou pouze ty které lobby připustí, jinak by už dávno vládli ekoteroristé a podobní. S ekonomií to nemá až tak co dělat, nejde o to vytvoŕit ekonomicky funkční model, ale o ryzí ovládání toků peněz a z nich plynoucí moci. Takže vaše sluníčkářské utipistické vidění světa je opravdu jen k pousmání. Zase máte o to snažší život. Diskuzi si ukončujte, vzhledem k tomu že já ji s váma nevedu tak je mi to jedno, jen koriguju ty plácnutí do vzduchu co tu prezentujete.

+2/−1
25.4.2016 23:06

T22o12m11á85š 71V76e40s90e20l50ý 5825728160129

jistěže je možný a žádoucí

https://www.youtube.com/watch?v=3HYoq6vIVXc

jen už to loni v říjnu mělo být běžně na trhu ;-)

0/0
27.4.2016 11:25

J67i25n84d98ř90i61c12h 77Š85k63o18p57e48k 4145641710695

to je zvláštní, že EU se snaží radit ohledně neprůchodné cesty, ale sama neprůchodnou cestu zkouší pravidelně

+2/0
25.4.2016 18:47

J59a50n 28L53u66k42á42š 7247213263132

Uz by konecne meli i v Evrope vyhodit smradici traktory z mesta.

Nafta patri do kamen a traktor patri na pole.

Nejvetsim problemem ve vzduchu ve mestech je prave mikroprach, ktery produkuji prave automobily v traktorovem provedeni. Presto je napr. v CR toto palivo oproti benzinu danove zvyhodneno.

+2/−1
26.4.2016 18:05

D81a14n50i45e18l 86J80a83n40k23o 9779689170602

Možná blbej dotaz - BMW není Německá značka a nebo proč se to jich netýká ?

+1/0
25.4.2016 13:26

J10o32s98e18f 67Č81v52a15n84č21a13r55a 2602489713271

Jeste ze mam benzin R^

+9/0
25.4.2016 13:06

J66a57n 46Ř89e61z81n80í13č17e12k 3951771893840

Nebojte, to je jen otázka času. Leda by si v Bruseli uvědomili, že fyzikální zákony svými nařízeními nezmění.

+4/0
25.4.2016 13:38

Z29d37e50n84ě59k 81D42u90b21e17c45k98ý 3617444600968

Veyron je v pohodě. To mě potěšilo.

:-)

+4/0
25.4.2016 13:04

L82i35b32o90r 50M59o12u59č23k19a 1698267365632

asi proto, ze to nema diesel ;-)

+2/0
25.4.2016 13:13

Z74d50e19n17ě30k 27D36u32b97e86c66k83ý 3247544770538

Zatím. Zatím

+1/0
25.4.2016 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.