Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli emisím jede do servisů 630 tisíc aut od šestnácti značek

Německé automobilky svolají v Evropě do servisů 630 tisíc naftových vozů Volkswagen, Audi, Porsche, Opel a Mercedes k úpravě softwaru pro regulaci emisí. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Dodal, že podobné opatření slíbili i někteří zahraniční výrobci, například Renault.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87a17v65e90l 22J40e15l91í48n77e95k 5774758818

Nafta patří do traktoru, plyn patří do sporáku a elektřina je ke svícení.

0/−1
29.4.2016 15:07

L10a79d63i41s67l77a92v 90H69o73m18o46l23k70a 6893364563594

1. Jde v této aféře skutečně o ochranu životního prostředí?

Ne, provoz automobilů se na celkovém znečištění ovzduší podílí z přibližně 3%. V podstatě vychází najevo, že jde jen o ochranu amerického automobilového trhu.

+4/−4
27.4.2016 10:51

P22e44t79r 11N62o48v58á11k 1225347922785

Nesmysl, největším znečišťovatelem oxidy dusíku jsou automobily a v případě WV se jedná o oxidy dusíku.

0/−1
30.4.2016 10:36


L82a77d26i10s81l87a42v 54H35o95m69o96l46k90a 6823754263434

Připadá mi směšné ,jak se tady probírají normy a potom jedu za starickou Avii a nestačím lapat po vzduchu! To samé Tatry a případně V3S . Jak tyhle hulici motory přejdou přes emise mi je záhadou!8-o

+2/0
27.4.2016 10:45

T12o22m30á46š 65V41e11s97e26l25ý 5815668640679

jenomže to co létá ze stařičkých Avií nebo V3S Vám vcelku neuškodí, protože organismus si to odfiltruje. To, co létá z moderních motorů (a dnes už i zážehových) jen aby se snížily emise neškodného CO2, je rakovinotvorné svinstvo :-/

+3/−1
27.4.2016 11:15

J96i90ř90í 40S29c23h88w11a93c12h 8338254738816

já mám pocit, že toto někdo někdy někde napsal a od té doby se to traduje....By mě zajímalo, jak někdo zjistil, že něčí rakovina byla způsobena nějakou mikročásticí nota bene z auta, když na organismus působí dnes takových vlivů stovky ne-li tisíce.....

+1/−1
28.4.2016 21:42

T63o71m65á82š 83V77e31s80e57l46ý 5215848970829

ne jednou konkrétní, jen se to prostě sčítá. A velké se tam nedostanou, takže se nesčítají...

0/0
28.4.2016 23:20

J70a27n 71L68u40k11á98š 7557103513552

Traktor patri na pole.

Kdo se timto heslem ridi, toho se toto netyka.

+1/−1
26.4.2016 18:00

T13o54m10á28š 27V22e50s66e28l43ý 5545588980819

ne? Moderní zážehové motory vypouštějí naprosto stejné rakovinotvorné svinstvo jako moderní vznětové.

+1/0
27.4.2016 11:16

J86o46s26e42f 53M28i44k25i15n 5403754405644

Zde je nestranný názor odborníků z praxe

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=31

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

+1/−1
26.4.2016 16:40

M83i72c82h17a70l 23K36o80ž32e30n62ý 4406345700272

At mi z auta padaji klidne brikety. Hlavne ze to nezere a jede to pekne vocpoda.

+2/0
26.4.2016 13:23

P78e48t26r 67M71i86c53h64a82l 2230554321202

Dnes jsem byl v servisu na pravidelné prohlídce a o nějakém přehrávání softwaru řeč nebyla. ... Tedy byla, ale ve stylu "takové pitomosti neplánujeme".

+2/0
25.4.2016 23:27

J87i48ř69í 51J86u57r65á93š45e35k 8827455710107

Píše se auta jedou do servisu. Nedávno tady byl článek, že navržená opatření VW problém nevyřešila. To už to perpetum mobile vynalezli?

+1/0
25.4.2016 14:21

P63a25v63l11í29n57a 26S45v66o23b18o67d76o40v17á 9105939253892

EU nasadila takové normy ,které nejdou splnit,a ani se nenamáhala zeptat ,těch co ty motory dělají,jak to dělá ve všem

+3/−4
25.4.2016 14:45

M26a92r82t59i21n 53K75a14r33á42s22e42k 9318103858888

Ale ona se jich zeptala a automobilky je odkyvaly....

+1/0
25.4.2016 21:42

P49e29t21r 35Č74e93r51m81á55k 9428285799350

Pochopitelně, kdo by nechtěl mít páku na to jak donutit lidi si každých pár let s příchodem nové normy koupit nové auto. Výrobci především. A že splnění norem znamená něco jiného než v reálu snížit emisní zátěž věděli všichni, proto to takto celá léta funguje.

+2/0
25.4.2016 21:48

M85a45r41t67i55n 55K17a79r64á51s57e53k 9538913138538

Jak emisni normy nuti lidi koupit si casteji nove auto? (mimo toho promile lidi co ziji v bezemisnich zonach v par mestech v Evrope)?

0/0
25.4.2016 23:41

P80e86t67r 90Č51e67r80m81á89k 9258325519110

Úplně jednoduše - v každém státu je nějaká restrikce ktera se odvíjí od úrovně dosažené normy - v čr například ekodaň, v jiných státech např. silniční daň či jiné obdobné daně. Nízkoemisní zóny se netýkají jenom těch co v nich žijí, ale všech co do ní chtějí vjet, proto má mraky českých aut etikety do německých měst, takže ten efekt je daleko rozsáhlejší.

0/0
26.4.2016 9:26

M13a78r34e95k 77H47r96u79b74y 6757532781188

Presne naopak - VW vymyslel svindlovaci software a proloboval u EU, aby zfalsovane vysledky prohlasila za normu. Konkurence o svindlovani nevi, takze najednou ma problem. EU vybira penize za pokuty, VW se zbavil konkurence, vsichni jsou spokojeni.

Akorat ti protivni Amici to zase museli propichnout:-P

+1/−2
26.4.2016 9:48

P83e76t63r 81Č30e11r48m37á74k 9558595889830

Jako ironie dobrý ;-)R^

0/0
26.4.2016 22:22

J28a64n 59M76a39j33e65r 5787607

Ve všem? Generalizování je známka jednoduchosti:-P

0/0
28.4.2016 19:00

P72e33t56r 74Č54e15r72m15á20k 9238225429820

Opatření řeší VW jenom v USA, v EU to je pouze kosmetické, protože ty auta splňují legislativu i takhle, takže ta svolávačka je pro klid zelených duší, ale fakticky nic neřeší a velký počet aut jí stejně neprojde.

+1/0
25.4.2016 16:27

M13a27r17e94k 30H12r72u38b32y 6737162931298

V EU se spokoji s prehranim software, ktery sice zhorsi uzivatelske vlastnosti auta, ale EU nema tradici hromadnych zalob, takze zakaznici to dostanou prikazem a o odskodneni za podvod si muzou akorat nechat zdat.

0/0
26.4.2016 9:49

P41e30t96r 46Č30e22r38m33á13k 9408345549550

V EU se spokojí s i ničím, protože ty auta splňují homologace podle předepsané metodiky, takže hromadné žaloby není na co podávat. A přehrání softu dobrovolné.

+1/0
26.4.2016 22:20

J42a64n 68F44r46o76l50í44k 6606410695444

Šoupnou jim tam sofwarwe, které nepodvádí při testech. Doufám, že jim opraví v techničáku třídu euro na nulu a odlepí zelenou nálepku do měst.;-D

+3/−1
25.4.2016 16:59

M12a62r15t32i49n 58T49e79s35a72ř 2525181735927

Nějak mi teď chybí ta hysterie kolem ostatních značek, tak jak byla u VW. Jedou v tom všichni a v podstatě to odnesla jedna značka. Rv

+5/−3
25.4.2016 14:08

P98e14t59r 98B86á82č49a 8745696185685

jj chudinky z koncernu ;-D

+3/−4
25.4.2016 14:11

P86a37v39l53í83n80a 87S37v11o27b59o32d11o62v81á 9835739303682

jedou v tom všichni,jen to vše hodili na VW,a kdy se na ně bude plivat na ty ostatní,zase media udělali bublinu aniž by si vše ověřila.Někdy novinář udělá kvůli senzaci víc zla než užitku

+4/−3
25.4.2016 13:59

J22a60n 70L52u76k45á84š 7607533853942

Troufam si tvrdit, ze v USA v tom vsichni nejedou.

Americke automobilky totiz zareagovaly tak, ze traktorove modely stahly z trhu a premiove znacky typu BMW zavedly AdBlue. Pouze VW to "umel" levne bez AdBlue.

0/0
26.4.2016 18:03

P37e92t96r 62S61p30a20t36z50i91e63r79e71r 7744492805584

Jinak jak vidím tak Citroen ani Peugeot tam nejsou jelikož mají ve svých motorech vstřikování AdBlue 85..tedy močoviny...tím nemají problém se splněním limitů. Zřejmě tedy..

+3/0
25.4.2016 13:37

Z46d15e98n74ě53k 10D95u18f26e84k 2614174988

Prakticky se jedná o všechny diesely s EUR 6. Už by se měla evropská komise konečně chytit za rypák a nevymýšlet čím dál horší kritéria pro ekologii, která vedou k těmto úpravám. A jak někdo pronesl ať se vrátí do hodin chemie a je znovu prozkoušen z kapitoly hoření a co vzniká. Takže dalším Eurem 6 a vyšším nevznikne z auta pračka na čistý vzduch.

+15/−3
25.4.2016 13:26

A29n43d51r16e89j 65O35l48e11k60s72a 3475781767571

To je špatné chápání záměru. EU nedává ty stále tužší podmínky proto, aby byly obcházeny. Dává je proto, aby výrobci opustili neprůchodnou cestu sami a věnovali svoje úsilí čistým pohonům.

+1/−3
25.4.2016 16:07

P79e98t76r 37Č64e36r24m48á86k 9298825929110

To je spíše Vaše špatné chápaní, EU stanovuje limity proto aby byl vytvořen nátlak na nákup nových vozidel která tyto normy papírově budou plnit, a aby výrobci museli platit do kasy EU za překroční těchto limitů. S čistým pohonem to nemá nic společného (naopak, smysl je aby se auta s fosilními palivy udrželi co nejdéle - je přece ještě tolik ropy co se musí prodat), čemuž odpovídá nulové zlepšení ovzduší které přece mělo po nástupu norem nastat.

+4/−3
25.4.2016 16:31

A53n45d45r57e28j 51O72l29e38k65s84a 3825551197441

:-) Když tomu věříte... mimochodem, kolik ropy EU vrhá na světové trhy?

+1/−2
25.4.2016 16:50

P53e35t36r 73Č33e47r38m27á17k 9348525719140

To není o věrění nebo nevěření, ale o tom co je holá realita. Ale Vaše nepochopení souvislostí bude zřejmě hlubší soudě dle té poslední věty. Rv;-)

+2/−2
25.4.2016 17:27

A94n63d85r16e72j 33O93l64e25k25s29a 3375141387501

Holá realita je, že bezemisní automobilismus je možný a žádoucí. Evropa ho chce. Výrobce paliv a vozidel to pochopitelně nezajímá - oni chtějí pohodlně dál vydělávat na zavedených technologiích.R^

+1/−2
25.4.2016 20:21

P42e90t53r 19Č26e78r93m61á92k 9188685639250

Holá realita že bezemisní automobilismus neexistuje. Existuje pouze varianta která ty emise přenáší dál od obydlených oblastí, ale stejně životní prostředí zatíží. O tom že to je zatím absolutně nekonkurenceschopné a v nejbližších desítkách let to nemá naději nějak výrazně utlumit provoz klasických motorů asi není třeba mluvit. A právě proto jak masově je ropný průmysl rozšířený a jaké finance se v ném točí, si určuje podmínky on, a nikoliv nějaká eu. Toť fakta.

+2/−1
25.4.2016 20:28

A28n37d33r75e78j 67O33l74e78k77s20a 3315251797381

Neexistuje, ale existovat může - bude. To je politika. Volný trh je pravý opak. Líbí se vám být ovládán koncernovými zájmy, nebo máte nějaké ideje?

+1/−1
25.4.2016 21:30

P19e17t46r 28Č18e86r83m26á79k 9428555349110

Neexistuje. Že by takovou technologii někdo najednou vymyslel sice ryze teoreticky možné je, ale my se toho nedožijeme a nemá to hlavně absolutně žádný vliv na dění v nejbližších desítkách let. Politka je taková jakou jí kdo je ochoten platit, a to se skutečně nebavíme o žádných koncernech, jak známo tak 90% celosvětového bohtaství drží jen asi 10% osob resp. rodin, a ti jej samozřejmě umí velmi dobře používat, proto je dnes stav takový jaký je.

+2/−1
25.4.2016 21:46

A12n92d97r13e69j 78O45l87e90k52s57a 3455141757631

Ekonomické zájmy jsou mocné, ale vždy prohrávají s jakoukoli veřejně podporovanou idejí. Respektive je to tak, že jakákoli veřejně sdílená idea je vždy využita komerčně. Ekonomie idejím slouží, ne naopak, jak to vidí Ing.Klaus a jeho suita.

Konec diskuze. Máte nějaké marijánkové vidění.

0/−2
25.4.2016 22:07

P23e43t87r 11Č98e65r51m84á71k 9508555389440

Opět ukázka absolutní neznalosti systému. Veřejně podporované jsou pouze ty které lobby připustí, jinak by už dávno vládli ekoteroristé a podobní. S ekonomií to nemá až tak co dělat, nejde o to vytvoŕit ekonomicky funkční model, ale o ryzí ovládání toků peněz a z nich plynoucí moci. Takže vaše sluníčkářské utipistické vidění světa je opravdu jen k pousmání. Zase máte o to snažší život. Diskuzi si ukončujte, vzhledem k tomu že já ji s váma nevedu tak je mi to jedno, jen koriguju ty plácnutí do vzduchu co tu prezentujete.

+2/−1
25.4.2016 23:06

T20o53m43á33š 42V32e71s85e79l16ý 5615458430499

jistěže je možný a žádoucí

https://www.youtube.com/watch?v=3HYoq6vIVXc

jen už to loni v říjnu mělo být běžně na trhu ;-)

0/0
27.4.2016 11:25

J28i63n87d82ř13i20c30h 13Š45k54o53p35e45k 4595171360625

to je zvláštní, že EU se snaží radit ohledně neprůchodné cesty, ale sama neprůchodnou cestu zkouší pravidelně

+2/0
25.4.2016 18:47

J24a49n 11L76u46k19á34š 7137813133762

Uz by konecne meli i v Evrope vyhodit smradici traktory z mesta.

Nafta patri do kamen a traktor patri na pole.

Nejvetsim problemem ve vzduchu ve mestech je prave mikroprach, ktery produkuji prave automobily v traktorovem provedeni. Presto je napr. v CR toto palivo oproti benzinu danove zvyhodneno.

+2/−1
26.4.2016 18:05

D42a37n35i64e64l 25J32a31n82k66o 9519289230172

Možná blbej dotaz - BMW není Německá značka a nebo proč se to jich netýká ?

+1/0
25.4.2016 13:26

J18o87s78e16f 86Č22v77a53n52č47a95r41a 2722809543631

Jeste ze mam benzin R^

+9/0
25.4.2016 13:06

J79a31n 16Ř52e69z17n28í88č70e29k 3361851523940

Nebojte, to je jen otázka času. Leda by si v Bruseli uvědomili, že fyzikální zákony svými nařízeními nezmění.

+4/0
25.4.2016 13:38

Z71d31e86n68ě38k 30D54u95b93e90c98k87ý 3837874680328

Veyron je v pohodě. To mě potěšilo.

:-)

+4/0
25.4.2016 13:04

L52i51b75o28r 86M29o21u70č47k10a 1698887455672

asi proto, ze to nema diesel ;-)

+2/0
25.4.2016 13:13

Z84d91e10n56ě74k 73D54u13b52e33c18k82ý 3377244520808

Zatím. Zatím

+1/0
25.4.2016 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.