Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři stovky koní pro TT. Nové audi má nejsilnější pětiválec všech dob

Díky výraznému nárůstu výkonu je nová generace Audi TT RS opravdovou raketou na kolech. Akcelerací se vyrovná podstatně exkluzivnějšímu supersportu z vlastní stáje, Audi R8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A28n22d20r41e91j 22O50l46e85k91s79a 3345971607541

No fakt nechápu, na co tolik válců?;-D

+1/0
2.5.2016 8:31

J39i28ř52í 84S94c67h12w11a65c72h 8158544488986

je to velmi málo válců, na 400 koní atmosféra potřebuje cca 8 válců

0/−1
2.5.2016 11:39

A61n59d71r32e21j 71O61l89e83k92s30a 3895301527621

A na co tolik koní?

0/0
2.5.2016 21:12

J12i62ř29í 67S27c62h87w48a48c53h 8628264558476

myslíš, že by mu stačilo 70 koní z 1.2 HTP? ;-)

0/0
2.5.2016 21:46

A36n46d72r51e83j 35O29l57e22k36s98a 3635541347321

No když budou mít 571 Nm krouťák....;-)

0/0
4.5.2016 9:08

J93i74ř24í 49S98c12h53w46a37c84h 8208234208286

a co by se tím změnilo? Je úplně jedno jaký je u nějakého výkonu (při nějakých otáčkách) krouťák.....

Výsledná dynamika by odpovídala 70 koním z HTP.... tedy "houno to pojede"....

Navíc krouťák 571Nm pro běžný benzínový spalovací motor s maximálním výkonem 70 koní je naprosto nereálná hodnota, protože by v té chvíli točil jen 853 ot/min. ;-)

0/0
4.5.2016 11:22

A68n94d25r23e63j 46O30l78e16k93s33a 3155891367301

Neznáš stacionární puf-puf jednoválec na řezání dřeva na samotě u lesa? Tak to je von ;-) Stačí mu dát setrvačník velikosti mlýnskýho kola a - krouťák je tu.

0/0
4.5.2016 22:02

J13i71ř37í 65S53c73h38w23a27c52h 8938884198866

když řežu, musíte mi přidat plyn.....;-)

tak tomu do 70 koní tak 68 scházelo....

stacionární je opak mobilního

krouťák ze setrvačnosti se "nepočítá"

počítá se jen krouťák při trvalých otáčkách, ne při jejich poklesu ;-)

0/−1
5.5.2016 0:07

L40a70d24i10s87l27a20v 84K10a18l14o52u87s 7805906431180

Má to výkon 400 koní a bude mít spotřebu 4 L/100. Při brždění to bude benzin vyrábět. Vývoj jde kupředu.

+1/0
27.4.2016 9:14

J75i33ř43í 64S57c54h68w46a89c55h 8778724298746

tak výroba benzínu je samozřejmě nesmysl, ale rekuperace využitelné energie už nesmysl není ;-)

0/0
2.5.2016 21:50

K37a42r48e45l 78V33a27c72h26u44t 9123632329223

Kdo by to dnes kupoval? - Každý chce přece ten úžasný tříválec s obsahem 1.0 L! ;-D;-)R^

+1/0
27.4.2016 5:43

J65i91ř46í 78S18c76h70w54a54c39h 8848114778196

Tak samozřejmě tahat 115 koní z litru je směšné a zasluhuje opovržení. Tady se přece tahá 160 koní z litru tak je to super....

+2/−2
27.4.2016 7:01

V41l48a47d64i35s79l71a14v 52B11u67r26y45š59e87k 1419102347414

tahá, tahá, ale abychom byli spravedliví, tak to stejný to neni, podstatnej rozdíl tkví v tom, že z tohodle pětiválce budete tahat těch 400 koní v situaci, kdy pojedete 280 km v hodině, do kopce na plný plyn a otáčkoměr bude ukazovat snad 6 tisíc otáček, pak se dostanete třeba k 380 koním, problém je v tom, že tahle situace nenastane moc často, jestli vůbec, naproti tomu 1,0 TSI se bude svému maximu, třeba 88 kW, blížit velmi často, už jen při běžné jízdě po dálnici (do 150 km) může využívat 90 % svého výkonu trvale, takže to úplně srovnatelné zas tak neni

+1/0
27.4.2016 7:56
Foto

P13a53v52e76l 68K94a58l29u82s 6124626436112

To není pravda. Běžné auto velikosti Golfa potřebuje k trvalé rychlosti 130 km/hod cca 15 kW výkonu. A je jedno jestli to je tříválec nebo pětiválec.

0/−1
27.4.2016 9:24

J23i84ř33í 77S79c76h82w60a17c23h 8908784618716

je to trochu vic, cca 25-30 kW, ale stále daleko od maxima;-)

0/−1
27.4.2016 9:44

V26l81a23d53i14s53l96a33v 66B63u79r51y15š15e96k 1689512187104

já vám to řeknu teda jinak, líp, abyste to pochopil, tak zjednodušeně, tohle auto, které má 400 koní, tak bude využivat maximálně 20% svého výkonu a to ať s ním bude jezdit kdokoli, pokud se někdo rozhodne využívat vyššího výkonu, tak v lepším případě přijde do roka o řidičák, v tom hořším skončí na vozíčku a v nejhorším se zabije, bude jen záležet na tom, co příjde dřív, ale s motorem 1,0 TSI, aniž bych jím opovrhoval, tak běžnej řidič, aby někam dojel se ctí, tak bude využívat minimálně 80 % výkonu, takže rozdíl v tom je, ne že ne

0/0
27.4.2016 10:42

J53i40ř22í 80S17c64h27w73a33c89h 8628734258956

ad TT: při každé akceleraci lze využít daleko více než 20% výkonu, klidně i 100% aniž by hrozilo, že řidič příjde o řidičák, ale ano v průměru to může být těch 20 %, pokud řidič nebude divoch plyn-brzda...

ad 1.0 TSI". 80% výkonu znamená točit někam k 4000 otáčkám a to při běžné jízdě ve městě ani na okresce ani na dálnici v rámci českých limitů opravdu nehrozí. Hrozí to jen při požadavku extrémnější akcelerace při razantním předjíždění, nebo razantnější jízdě do kopce. Ten motor v naprosté většině režimů (v 90% motorových hodin) pojede mezi 20-50% svého výkonu.

0/0
27.4.2016 12:36

P78e75t16r 39Č97e19r46m77á56k 9318535369730

Další omyl, u 1.0 TSI nejen že vytáčení ke 4000ot/min hrozí, ono je dokonce nutné aby to vůbec jelo. To je právě problém downsizingových motorů, že musí využívat celé spektrum otáček motoru (třeba i to nevýhodné z hlediska křivek momentu) aby se auto normálně pohybovalo. Tomu samozřejmě musí odpovídat zpřevodování, kde se léty zaběhlý systém zcela změnil, protože musí nově respektovat to že motor nemá tolik síly a neutáhne tedy převodové stupně tak jak by bylo vhodné. O žádně extrémní akceleraci vůbec nemůže být řeč, v tak tězkém autě jako je octavka to bude stačit horkotěžko do města a ani v něm to nebude žádný sprinter ale naopak jednotka která bude trvale v permanenci.

+1/0
27.4.2016 13:07

J70i85ř90í 65S14c90h34w31a59c44h 8738574358396

chlape prober se! Mluvíme o turbu 1.0/115 koní, 200Nm při cca 2000-4000 řeč není o atmosférické 1.0/45 koní, 74 Nm/3000ot ze Škody 100. Tam by ty tvoje "odborné rady" měly nějakou "směroplatnost" ;-D

0/−1
27.4.2016 13:16

P29e16t69r 92Č48e82r72m39á98k 9678705419700

O žádný atmosféře tu taky nikdo nemluvil!!! Bože je tak těžký naučit se alespoň číst když už o motorech nic nevíte Rv

0/0
27.4.2016 13:21

J31i96ř19í 67S54c43h92w40a82c67h 8848714488936

končím, sorry, ale učit se "číst" na starý kolena nehodlám, na odborníky kalibru "Čermák" nemám ...............................nervy. :-(

0/−1
27.4.2016 13:43

P45e43t12r 57Č13e67r89m39á17k 9638815699630

Možná kdybyste uměl číst už za mlada, o motorech byste si něco alespoň přečetl, takhle bohužel Rv

0/0
27.4.2016 16:13

J44i71ř27í 30S33c42h68w37a21c91h 8898404648946

dobře tak po lopatě na úplný závěr:

se znalostí (která tobě evidentně schází) velikosti kroutícího momentu a jeho průběhu, který do cca 4000 otáček odpovídá dvoulitrové atmosféře ti můžu říct, že s motorem 1.0TSI pojede octávka do 4000 otáček stejně jako s atmosférickým dvoulitrem, protože jeho parametry jsou v tomto rozsahu velmi podobné.

Takže opakuji: žádné vytáčení nehrozí, nebo hrozí stejně jako u dvoulitrové atmosféry. O slušné dynamice "ohromně těžké" Octavie svědčí to, že na stovce s tímto motůrkem bude za cca 10 sekund, takže spolehlivě "udělá" nebo minimálně bude stačit většině atmosfér 1.4-1.6. Ty kecy o tom, že je to dynamika vhodná "horkotěžko" do města jsou fakt k smíchu....;-D

0/−1
27.4.2016 17:56

P56e61t30r 97Č53e54r46m38á37k 9508645129510

Slovo znalosti bych v tvojem případě používal s rozvahou, teorie o tom jak se auta staví "na výkon" a jak je jedno jak těžký automobil bude z hlediska výkonu jsou perly hodné zarámování. To že nechápeš kontext a souvislosti ale pořád se soustředíš na jednotlivé body co jsi někde vyčetl se právě odráží v tom co tu píšeš. Charakteristiky motoru jsou stejné vždy ať je použit kdekoliv, naopak zcela jinak se motor bude projevovat v tunovém autě a jinak v dvoutunovém. To je právě ten zásadní rozdíl a důvod proč se do takových porovnání musí vždy zahrnout hmotnost, zpřevodování atd. A ani v rámci jednoho modelu se ty motory nebudou chovat stejně, právě proto že malé turbo musí být jinak zpřevodované než atmosféra, o vlivu zátěže snad ani netřeba hovořit.

Takže opakuji, vytáčet je nutné už dnes, tím že místo čtyřválce 1.2 použiju tříválec 1.0 ta potřeba naopak jenom poroste (ale zatěžovat tě problematikou proč tříválec musí točit víc než čtyřválec je nad rámec zdejšího prostoru). Ano dynamika bude v případě octavie horkotěžko stačit do města, kde na světlech pochopitelně turbo vyrazí dřív protože je to turbo, s přibývajicí rychlostí a otáčkami bude naopak na koni atmosféra. R^

+1/0
27.4.2016 18:53

J41i24ř43í 36S97c90h98w31a22c61h 8438524128216

prosím tě, okamžitě si napiš do Švédska o nobelovku! Ty jsi objevil novou fyzikální závislost!

Já bláhový si doposud myslel, že auto žene kupředu síla, která je přímo úměrná součinu kroutícího momentu a otáček. Takže je-li větší krouťák stačí (pro stejnou dynamiku) menší otáčky. Ty jsi však přišel na to, že ta síla je úměrná součinu otáček a počtu válců! Takže je-li méně válců je potřeba více otáček. Tak to je bomba! Rychle piš, než ti to tady někdo ukradne! Takových "přemyslů" je tady hafo! Je neskutečné jak dlouho mohl žít svět v takové nevědomosti!

P.S A to jak do jednoduché komparace stejného auta s různými motory mícháš převody a hmotnost je taky roztomilé.....;-D

0/−1
27.4.2016 20:34

P81e53t52r 70Č92e18r20m38á18k 9198195369320

No zatím to vypadá že ty spíš objevuješ ameriku ;-)

Takže zpátky na začátek - nauč se číst, diskuze pak bude mnohem věcnější. O žádných součinech tu nikdo nepsal - nadruhou stranu skutečnost že máš v hlavě věci co neexistují mě až tak nepřekvapuje.Rv

To že ti zásadně uniká spojitost mezi jednotlivými veličinami a jejich průběhy už jsem psal minule, děkuju že jsi to potvrdil další perlou - tvrzení že "je-li větší krouťák stačí pro stejnou dynamiku menší otáčky" je další slogan k zarámování, další nesmysl. Dynamika je (kromě dalších faktorů které ignoruješ jako je hmotnost, odpor, převody) závislá na křivkách průběhu výkonu a točivého momentu. To že se nejedná o žádný součin teď nemá smysl řešit, každopádně pokud pohnu s jednou křivkou (točivý moment) tak to nijak automaticky neznačí lepší dynamiku, protože se mohu dostat otáčkami do oblasti která je nevýhodná z hlediska průběhu výkonu, a v tu chvíli mi jde naopak dynamika dolu. Takže to může nastat a nemusí, obecně to rozhodně neplatí.

Chápu že tolik informací za jeden večer nepobereš, kor když máš evidentní problém se samotným čtením psaného textu, ale to je holt tvůj boj, možná by stačilo se nezapojovat příšte do diskuze o tématu o kterém nic nevíš, a ještě ke všemu je zcela zbytečná - téma downsizing nemá s tt rs nic společného. Rv

Rv

0/0
27.4.2016 21:26

V34í17ť31a 62K27r81u11t54i92š 1830934985417

Takže když pohnu křivkou momentu nahoru, tak se stane co (při stejných otáčkách a i jiných zmíněných parametrech)? Výkon zůstane stejný? Půjde nahoru nebo dokonce naopak klesne?

0/0
27.4.2016 21:42

J43i81ř94í 27S77c94h42w72a92c85h 8658574558916

To podle "experta" Čermáka bude nejspíše záviset na tom, jakou to auto bude mít barvu......;-)

0/0
27.4.2016 21:57

P23e32t14r 34Č10e74r65m90á10k 9598445619500

Tak fyzika a grafy se učí na základce tuším, ale vzhledem k těm problémům se čtením chápu že takový složitosti od tebe nikdo chcít nemůže ;-):-)

Ty jsi si v hlavě vyprojektoval svoje perpetum mobile, kde stačí posunout moment až do volnoběźných otáček a auto pojede jak střela bez ohledu na výkon, víme víme Rv;-D

0/0
27.4.2016 23:16

P57e27t96r 59Č53e39r59m36á25k 9208395239750

Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění. Mění se právě projev a reakce vozidla podle toho jak jsou ty křivky momentu a výkonu položené.

+1/0
27.4.2016 23:12

J63i39ř48í 51S72c17h35w67a77c49h 8678834298436

no dyť jsem to říkal, že barva auta bude mít na výkon mnohem větší vliv než nějaká změna krouťáku! ;-D

0/−1
27.4.2016 23:19

P49e43t32r 59Č65e37r47m24á74k 9428415359970

V tvý hlavně každopádně

0/0
28.4.2016 9:58

V29í75ť13a 91K89r57u45t44i27š 1490364515197

Děkuji za jednoznačnou a vyčerpávající odpověď. A možná bych fakt zvážil to Švédsko.

I když asi rychlejší a levnější bude si najít vztah mezi momentem a výkonem...

0/−1
27.4.2016 23:27

P93e71t17r 59Č23e40r20m89á25k 9148645539120

Možná bych zvážil naučit se číst, koukám že to tu děla problém spoustě lidí. Neptal ses na matematický vztah který vyjadřuje vztah dvou křivek, ale na výkon v závislosti na změně křivky momentu. Příště lépe formuluj co tě vlastně zajimá ;-)

0/0
28.4.2016 10:05

V75í61ť87a 96K16r25u74t86i58š 1630844595207

"Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění."

Možná bych zvážil naučit se číst, nikde neformuluji, kde křivkou momentu hýbu, jen to, že nahoru. A to klidně v oblasti maximálního výkonu.

0/−1
28.4.2016 22:36

P48e83t26r 98Č17e79r50m71á64k 9408645619120

Možná bych se naučil češtinu, to že hýbu křivkou momentu nahoru nijak neznačí že to dělám v bodě maximálního výkonu.

0/0
29.4.2016 22:33

V31l45a81d25i21s58l89a24v 95B56u47r20y34š60e64k 1609392857574

P = n * Mt * 6,28, otáčky je potřeba převést za sekundu, tedy podělit 60 a výsledek máme ve wattech, je z toho celkem jasný, že točivý moment má na výkon vliv větší než si myslíš, fyziku

0/0
28.4.2016 7:16

J48i74ř55í 92S89c18h33w24a81c47h 8458954368936

Vladislave, ten vzorec máš špatně. Tedy donedávna platil, ale dnes je zastaralý.

Podle "Čermákovy teorie absurdity", tam samozřejmě nějaký Mt (či Mk) vůbec nepatří. Naopak je tam nutné vložit závislost na ČKpv (Čermákův koeficient počtu válců) a ČKpk (Čermákův koeficient položení křivky). Je to celkem logické. Fyzik, který sestavil ten tvůj vzorec před mnoha staletími, evidentně neznal víceválcový spalovací motor a ani Čermáka takže s těmito koeficienty nemohl kalkulovat....;-)

0/−1
28.4.2016 9:34

P83e79t92r 71Č47e15r94m44á23k 9908465159740

No na člověka co neumí ani pořádně číst dobrá práce, už sis patentoval ten nápad stavět auta na výkon a možnost používat jakýkoliv motor o stejném výkonu v jakémkoliv autě bez ohledu na převody a odpory vozidla? Specielně za návod na to druhé ti automobilky utrhají ruce, ale bacha - budou chtít podepsat smlouvu tak jí dej radši někomu přečíst, víš jak ma tom jsi ;-)Rv

0/0
28.4.2016 10:14

P55e25t89r 42Č77e81r25m86á55k 9388545729900

To je pořád dokola, naučte se nejprve definovat o čem je řeč, a pak se pouštejte do debat. Vzorec na výpočet výkonu zná každý žák základky. Na základě znalostí jedné křivky mohu určit druhou. Když se tu bavíme o výkonu vozidla (což je údaj definovaný jako maximální dosažený výkon vozidla) tak nelze určit jestli se změní nebo nikoliv když posunu křivku momentu v nějakém bodě nahoru nebo dolu. To lze pouze když se budu bavit o okamžitém výkonu a budu znát charakteristiky motoru a rozsah ve kterém budu moment měnit. R^R^

+1/0
28.4.2016 10:12

J95i75ř51í 77S98c30h52w35a53c66h 8918224348906

teď ses v podstatě přiznal, že když tu dva dny šla řeč o "výkonu" v souvislosti s otáčkami v rozsahu hluboko pod otáčkami maximálního výkonu, tak jsi vůbec netušil, která bije, protože přece "výkon vozidla je údaj definovaný jako maximální výkon vozidla" 8-o;-D;-D

Takhle se odkopat a ještě nemít dost.....ale jo, můžou za to ti ostatní, ty přece umíš číst naprosto dokonale!;-D

0/−1
28.4.2016 21:27

P22e35t82r 19Č87e24r61m18á33k 9498685629800

No akorát se ukázalo že vůbec nevíš která bije (protože výkon je přece výkon) a ještě jsi tak hloupý že na to upozorníš, takže jsem vlastně ušetřen práce R^

0/0
29.4.2016 22:36

J48i48ř55í 34S30c79h50w38a52c66h 8238694938786

No akorát se ukázalo, z toho co plácáš, že jsi už totálně mimo, nejsi schopen pochopit jakoukoliv souvislost či narážku mezi dvěma příspěvky..... takže už opravdu končím.

Howgh!

0/0
29.4.2016 23:57

P30e88t32r 76Č17e86r69m89á13k 9468495409200

To že ti unikají souvislosti už víme, což by nebylo nic zásadního kdyby jsi se nechtěl bavit o motorech a pak nerozuměl vztahu a a b. Ale jak jsem napsal, můžeš svoje teorie jít zkusit nabídnout, třeba jsi objevil revoluční řešení! ;-)

0/0
3.5.2016 15:09

A81n71d36r81e25j 28O80l14e79k29s46a 3225711947471

Přesně tak. Točivý moment a jeho velikost je rozhodující pro jízdní dynamiku. Proto se mu říká MOMENT a ne výkon. Ostatně taková ještěrka v skladu by mohla pana Schwacha poučit...;-)

0/0
2.5.2016 8:30

J55i21ř22í 25S18c92h72w85a56c41h 8818924898446

Točivý moment sám o sobě není rozhodující vůbec pro nic. Točivý moment, při nějakých otáčkách dá nějaký výkon a právě tato veličina je rozhodující pro jízdní dynamiku....

točivý moment 200Nm / 2000 otáčkách dá autu úplně jinou dynamiku než stejný moment při 4000 otáčkách a to proto, že ve druhém případě se jedná o dvakrát větší výkon.....;-)

0/0
2.5.2016 11:35
Foto

P11a15v93e19l 96K77a11l70u51s 6934886896982

S tím nemohu souhlasit. Já jsem půl života jezdil s dieselem, ted mám půl roku půjčené embéčko s 1,2 TSI 63 kW. Jezdím po většinou sám a při tomto režimu prakticky nemusím ten motor vytočit přes 2000 otáček. Ve 130 km točí cca 3000. Jen opravdu vyjímečně musím jít přes 3 a půl. Při plném obsazení se to samozřejmě liší, není to žádný závodník a musí se jezdit s rozvahou. Tam by se více kW hodilo.

0/0
27.4.2016 13:49

P11e51t19r 14Č22e49r24m77á89k 9318415469460

Bohužel bez znalosti v jakém autě ten motor je, a především v jakém režimu se užívá se na to nedá reagovat... Ano ve fabii která je lehčí a má jinou převodovku to jezdí docela normálně pokud s tím někdo nejezdí po dálnici, v octavii se to naopak dá akceptovat pouze ve městě kde se člověk pořád rozjíždí a nedosahuje vyšších rychlostí. Otáčky 3000 při 130 je právě ukázka toho stropu, nejvyšší rychlost je u těchto malých motorů právě na nižší převodový stupeň, protože ten nejvyšší to není schopen utáhnout, takže zdání že benzín točí jenom 3000 a má tedy další 3000 k dobru neplatí. Poslední věta samozřejmě souhlas, turbo prostě chybějící kubaturu v některých režimech nahradit nedokáže, a změna chování u plně naloženého auta je zkrátka znát.

0/0
27.4.2016 16:22
Foto

P94a25v93e10l 31K38a45l12u73s 6354376246932

Ano, je to tak. To turbo bude u tohoto motoru malé, právě aby fungovalo při nízkých otáčkách, což opravdu funguje. Při velkých otáčkách už prostě nestačí. Ovšem byl to záměr. Strmý růst výkonu končí u 3500 otáček, pak ještě trochu, ale fakt jen trochu naroste. V 5500 už klesá. Je to vlastně takový benzinový diesel :-).

0/0
27.4.2016 18:03

P92e76t14r 27Č33e35r19m91á31k 9768515299420

Ano v tom se shodneme. Smysl těchto motorů hledejme samozřejmě v emisích, kdy downsizing poměrně dobře zafungoval, protože fakticky lidi u atmosfér málokdy používali plný výkon (navíc vysoko v otáčkách uložený), takže když jim byl podobný pocit a (podpořený patřičnou marketingovou prací) zprostředkován jinak, většina z nich to ani nepozná, a emisní testy jsou naprosto o něčem jiném - úkol splněn. :-)

0/0
27.4.2016 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.