Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyři stovky koní pro TT. Nové audi má nejsilnější pětiválec všech dob

Díky výraznému nárůstu výkonu je nová generace Audi TT RS opravdovou raketou na kolech. Akcelerací se vyrovná podstatně exkluzivnějšímu supersportu z vlastní stáje, Audi R8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A71n94d94r27e41j 13O24l82e70k95s73a 3375791357701

No fakt nechápu, na co tolik válců?;-D

+1/0
2.5.2016 8:31

J77i54ř89í 63S74c22h10w55a89c54h 8918544618726

je to velmi málo válců, na 400 koní atmosféra potřebuje cca 8 válců

0/−1
2.5.2016 11:39

A49n63d47r15e79j 84O67l43e27k76s95a 3845841757791

A na co tolik koní?

0/0
2.5.2016 21:12

J80i32ř54í 96S36c26h76w78a73c80h 8878184308826

myslíš, že by mu stačilo 70 koní z 1.2 HTP? ;-)

0/0
2.5.2016 21:46

A26n84d23r68e89j 26O44l10e87k25s86a 3645971697311

No když budou mít 571 Nm krouťák....;-)

0/0
4.5.2016 9:08

J29i56ř44í 13S70c14h77w22a72c39h 8288514378316

a co by se tím změnilo? Je úplně jedno jaký je u nějakého výkonu (při nějakých otáčkách) krouťák.....

Výsledná dynamika by odpovídala 70 koním z HTP.... tedy "houno to pojede"....

Navíc krouťák 571Nm pro běžný benzínový spalovací motor s maximálním výkonem 70 koní je naprosto nereálná hodnota, protože by v té chvíli točil jen 853 ot/min. ;-)

0/0
4.5.2016 11:22

A38n11d20r85e55j 19O56l23e67k10s62a 3205891157201

Neznáš stacionární puf-puf jednoválec na řezání dřeva na samotě u lesa? Tak to je von ;-) Stačí mu dát setrvačník velikosti mlýnskýho kola a - krouťák je tu.

0/0
4.5.2016 22:02

J96i47ř11í 88S23c75h21w65a87c72h 8478224238186

když řežu, musíte mi přidat plyn.....;-)

tak tomu do 70 koní tak 68 scházelo....

stacionární je opak mobilního

krouťák ze setrvačnosti se "nepočítá"

počítá se jen krouťák při trvalých otáčkách, ne při jejich poklesu ;-)

0/−1
5.5.2016 0:07

L90a77d52i15s81l45a87v 65K36a95l58o44u72s 7475876891120

Má to výkon 400 koní a bude mít spotřebu 4 L/100. Při brždění to bude benzin vyrábět. Vývoj jde kupředu.

+1/0
27.4.2016 9:14

J14i25ř11í 82S33c18h53w88a30c48h 8878444748896

tak výroba benzínu je samozřejmě nesmysl, ale rekuperace využitelné energie už nesmysl není ;-)

0/0
2.5.2016 21:50

K30a82r75e54l 85V53a29c21h61u14t 9253122229323

Kdo by to dnes kupoval? - Každý chce přece ten úžasný tříválec s obsahem 1.0 L! ;-D;-)R^

+1/0
27.4.2016 5:43

J85i78ř61í 30S24c35h59w32a21c14h 8748764698806

Tak samozřejmě tahat 115 koní z litru je směšné a zasluhuje opovržení. Tady se přece tahá 160 koní z litru tak je to super....

+2/−2
27.4.2016 7:01

V72l91a98d45i86s17l24a69v 82B26u14r24y56š28e71k 1809702717134

tahá, tahá, ale abychom byli spravedliví, tak to stejný to neni, podstatnej rozdíl tkví v tom, že z tohodle pětiválce budete tahat těch 400 koní v situaci, kdy pojedete 280 km v hodině, do kopce na plný plyn a otáčkoměr bude ukazovat snad 6 tisíc otáček, pak se dostanete třeba k 380 koním, problém je v tom, že tahle situace nenastane moc často, jestli vůbec, naproti tomu 1,0 TSI se bude svému maximu, třeba 88 kW, blížit velmi často, už jen při běžné jízdě po dálnici (do 150 km) může využívat 90 % svého výkonu trvale, takže to úplně srovnatelné zas tak neni

+1/0
27.4.2016 7:56
Foto

P38a86v17e25l 11K64a22l69u15s 6574256326732

To není pravda. Běžné auto velikosti Golfa potřebuje k trvalé rychlosti 130 km/hod cca 15 kW výkonu. A je jedno jestli to je tříválec nebo pětiválec.

0/−1
27.4.2016 9:24

J49i53ř44í 91S33c51h19w22a86c98h 8718474608416

je to trochu vic, cca 25-30 kW, ale stále daleko od maxima;-)

0/−1
27.4.2016 9:44

V18l55a18d63i84s13l95a97v 19B69u62r22y37š70e16k 1589562237204

já vám to řeknu teda jinak, líp, abyste to pochopil, tak zjednodušeně, tohle auto, které má 400 koní, tak bude využivat maximálně 20% svého výkonu a to ať s ním bude jezdit kdokoli, pokud se někdo rozhodne využívat vyššího výkonu, tak v lepším případě přijde do roka o řidičák, v tom hořším skončí na vozíčku a v nejhorším se zabije, bude jen záležet na tom, co příjde dřív, ale s motorem 1,0 TSI, aniž bych jím opovrhoval, tak běžnej řidič, aby někam dojel se ctí, tak bude využívat minimálně 80 % výkonu, takže rozdíl v tom je, ne že ne

0/0
27.4.2016 10:42

J55i97ř34í 53S31c36h36w78a79c86h 8768944388126

ad TT: při každé akceleraci lze využít daleko více než 20% výkonu, klidně i 100% aniž by hrozilo, že řidič příjde o řidičák, ale ano v průměru to může být těch 20 %, pokud řidič nebude divoch plyn-brzda...

ad 1.0 TSI". 80% výkonu znamená točit někam k 4000 otáčkám a to při běžné jízdě ve městě ani na okresce ani na dálnici v rámci českých limitů opravdu nehrozí. Hrozí to jen při požadavku extrémnější akcelerace při razantním předjíždění, nebo razantnější jízdě do kopce. Ten motor v naprosté většině režimů (v 90% motorových hodin) pojede mezi 20-50% svého výkonu.

0/0
27.4.2016 12:36

P92e74t18r 73Č48e69r24m19á63k 9508485929230

Další omyl, u 1.0 TSI nejen že vytáčení ke 4000ot/min hrozí, ono je dokonce nutné aby to vůbec jelo. To je právě problém downsizingových motorů, že musí využívat celé spektrum otáček motoru (třeba i to nevýhodné z hlediska křivek momentu) aby se auto normálně pohybovalo. Tomu samozřejmě musí odpovídat zpřevodování, kde se léty zaběhlý systém zcela změnil, protože musí nově respektovat to že motor nemá tolik síly a neutáhne tedy převodové stupně tak jak by bylo vhodné. O žádně extrémní akceleraci vůbec nemůže být řeč, v tak tězkém autě jako je octavka to bude stačit horkotěžko do města a ani v něm to nebude žádný sprinter ale naopak jednotka která bude trvale v permanenci.

+1/0
27.4.2016 13:07

J81i56ř98í 58S37c64h88w14a28c96h 8988194398406

chlape prober se! Mluvíme o turbu 1.0/115 koní, 200Nm při cca 2000-4000 řeč není o atmosférické 1.0/45 koní, 74 Nm/3000ot ze Škody 100. Tam by ty tvoje "odborné rady" měly nějakou "směroplatnost" ;-D

0/−1
27.4.2016 13:16

P80e68t71r 39Č89e75r45m42á41k 9138655819140

O žádný atmosféře tu taky nikdo nemluvil!!! Bože je tak těžký naučit se alespoň číst když už o motorech nic nevíte Rv

0/0
27.4.2016 13:21

J46i16ř37í 20S43c67h85w87a85c65h 8148294948786

končím, sorry, ale učit se "číst" na starý kolena nehodlám, na odborníky kalibru "Čermák" nemám ...............................nervy. :-(

0/−1
27.4.2016 13:43

P73e37t84r 14Č54e51r70m14á79k 9328685789310

Možná kdybyste uměl číst už za mlada, o motorech byste si něco alespoň přečetl, takhle bohužel Rv

0/0
27.4.2016 16:13

J82i90ř79í 63S26c94h61w33a32c24h 8608914818296

dobře tak po lopatě na úplný závěr:

se znalostí (která tobě evidentně schází) velikosti kroutícího momentu a jeho průběhu, který do cca 4000 otáček odpovídá dvoulitrové atmosféře ti můžu říct, že s motorem 1.0TSI pojede octávka do 4000 otáček stejně jako s atmosférickým dvoulitrem, protože jeho parametry jsou v tomto rozsahu velmi podobné.

Takže opakuji: žádné vytáčení nehrozí, nebo hrozí stejně jako u dvoulitrové atmosféry. O slušné dynamice "ohromně těžké" Octavie svědčí to, že na stovce s tímto motůrkem bude za cca 10 sekund, takže spolehlivě "udělá" nebo minimálně bude stačit většině atmosfér 1.4-1.6. Ty kecy o tom, že je to dynamika vhodná "horkotěžko" do města jsou fakt k smíchu....;-D

0/−1
27.4.2016 17:56

P95e23t82r 83Č53e33r70m25á46k 9618395379950

Slovo znalosti bych v tvojem případě používal s rozvahou, teorie o tom jak se auta staví "na výkon" a jak je jedno jak těžký automobil bude z hlediska výkonu jsou perly hodné zarámování. To že nechápeš kontext a souvislosti ale pořád se soustředíš na jednotlivé body co jsi někde vyčetl se právě odráží v tom co tu píšeš. Charakteristiky motoru jsou stejné vždy ať je použit kdekoliv, naopak zcela jinak se motor bude projevovat v tunovém autě a jinak v dvoutunovém. To je právě ten zásadní rozdíl a důvod proč se do takových porovnání musí vždy zahrnout hmotnost, zpřevodování atd. A ani v rámci jednoho modelu se ty motory nebudou chovat stejně, právě proto že malé turbo musí být jinak zpřevodované než atmosféra, o vlivu zátěže snad ani netřeba hovořit.

Takže opakuji, vytáčet je nutné už dnes, tím že místo čtyřválce 1.2 použiju tříválec 1.0 ta potřeba naopak jenom poroste (ale zatěžovat tě problematikou proč tříválec musí točit víc než čtyřválec je nad rámec zdejšího prostoru). Ano dynamika bude v případě octavie horkotěžko stačit do města, kde na světlech pochopitelně turbo vyrazí dřív protože je to turbo, s přibývajicí rychlostí a otáčkami bude naopak na koni atmosféra. R^

+1/0
27.4.2016 18:53

J10i91ř64í 66S15c63h44w26a18c64h 8818234488416

prosím tě, okamžitě si napiš do Švédska o nobelovku! Ty jsi objevil novou fyzikální závislost!

Já bláhový si doposud myslel, že auto žene kupředu síla, která je přímo úměrná součinu kroutícího momentu a otáček. Takže je-li větší krouťák stačí (pro stejnou dynamiku) menší otáčky. Ty jsi však přišel na to, že ta síla je úměrná součinu otáček a počtu válců! Takže je-li méně válců je potřeba více otáček. Tak to je bomba! Rychle piš, než ti to tady někdo ukradne! Takových "přemyslů" je tady hafo! Je neskutečné jak dlouho mohl žít svět v takové nevědomosti!

P.S A to jak do jednoduché komparace stejného auta s různými motory mícháš převody a hmotnost je taky roztomilé.....;-D

0/−1
27.4.2016 20:34

P62e77t75r 61Č81e40r89m77á31k 9598355559940

No zatím to vypadá že ty spíš objevuješ ameriku ;-)

Takže zpátky na začátek - nauč se číst, diskuze pak bude mnohem věcnější. O žádných součinech tu nikdo nepsal - nadruhou stranu skutečnost že máš v hlavě věci co neexistují mě až tak nepřekvapuje.Rv

To že ti zásadně uniká spojitost mezi jednotlivými veličinami a jejich průběhy už jsem psal minule, děkuju že jsi to potvrdil další perlou - tvrzení že "je-li větší krouťák stačí pro stejnou dynamiku menší otáčky" je další slogan k zarámování, další nesmysl. Dynamika je (kromě dalších faktorů které ignoruješ jako je hmotnost, odpor, převody) závislá na křivkách průběhu výkonu a točivého momentu. To že se nejedná o žádný součin teď nemá smysl řešit, každopádně pokud pohnu s jednou křivkou (točivý moment) tak to nijak automaticky neznačí lepší dynamiku, protože se mohu dostat otáčkami do oblasti která je nevýhodná z hlediska průběhu výkonu, a v tu chvíli mi jde naopak dynamika dolu. Takže to může nastat a nemusí, obecně to rozhodně neplatí.

Chápu že tolik informací za jeden večer nepobereš, kor když máš evidentní problém se samotným čtením psaného textu, ale to je holt tvůj boj, možná by stačilo se nezapojovat příšte do diskuze o tématu o kterém nic nevíš, a ještě ke všemu je zcela zbytečná - téma downsizing nemá s tt rs nic společného. Rv

Rv

0/0
27.4.2016 21:26

V46í39ť66a 19K47r78u42t31i94š 1350244675367

Takže když pohnu křivkou momentu nahoru, tak se stane co (při stejných otáčkách a i jiných zmíněných parametrech)? Výkon zůstane stejný? Půjde nahoru nebo dokonce naopak klesne?

0/0
27.4.2016 21:42

J24i23ř42í 78S66c74h87w51a57c75h 8158984608616

To podle "experta" Čermáka bude nejspíše záviset na tom, jakou to auto bude mít barvu......;-)

0/0
27.4.2016 21:57

P43e27t61r 73Č87e82r13m18á70k 9228275519550

Tak fyzika a grafy se učí na základce tuším, ale vzhledem k těm problémům se čtením chápu že takový složitosti od tebe nikdo chcít nemůže ;-):-)

Ty jsi si v hlavě vyprojektoval svoje perpetum mobile, kde stačí posunout moment až do volnoběźných otáček a auto pojede jak střela bez ohledu na výkon, víme víme Rv;-D

0/0
27.4.2016 23:16

P39e92t82r 44Č53e66r55m25á31k 9518175469920

Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění. Mění se právě projev a reakce vozidla podle toho jak jsou ty křivky momentu a výkonu položené.

+1/0
27.4.2016 23:12

J76i38ř71í 50S25c60h70w73a43c70h 8438914958166

no dyť jsem to říkal, že barva auta bude mít na výkon mnohem větší vliv než nějaká změna krouťáku! ;-D

0/−1
27.4.2016 23:19

P61e36t39r 38Č69e95r61m70á98k 9118465219250

V tvý hlavně každopádně

0/0
28.4.2016 9:58

V26í18ť76a 70K45r51u46t75i66š 1250934835557

Děkuji za jednoznačnou a vyčerpávající odpověď. A možná bych fakt zvážil to Švédsko.

I když asi rychlejší a levnější bude si najít vztah mezi momentem a výkonem...

0/−1
27.4.2016 23:27

P11e40t77r 31Č19e11r82m32á63k 9298255889790

Možná bych zvážil naučit se číst, koukám že to tu děla problém spoustě lidí. Neptal ses na matematický vztah který vyjadřuje vztah dvou křivek, ale na výkon v závislosti na změně křivky momentu. Příště lépe formuluj co tě vlastně zajimá ;-)

0/0
28.4.2016 10:05

V16í64ť16a 42K19r79u25t58i34š 1610274545357

"Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění."

Možná bych zvážil naučit se číst, nikde neformuluji, kde křivkou momentu hýbu, jen to, že nahoru. A to klidně v oblasti maximálního výkonu.

0/−1
28.4.2016 22:36

P24e34t70r 19Č89e62r70m54á11k 9768255979700

Možná bych se naučil češtinu, to že hýbu křivkou momentu nahoru nijak neznačí že to dělám v bodě maximálního výkonu.

0/0
29.4.2016 22:33

V67l88a16d24i34s53l17a26v 36B56u95r60y60š86e51k 1459302247284

P = n * Mt * 6,28, otáčky je potřeba převést za sekundu, tedy podělit 60 a výsledek máme ve wattech, je z toho celkem jasný, že točivý moment má na výkon vliv větší než si myslíš, fyziku

0/0
28.4.2016 7:16

J96i56ř82í 37S96c48h93w54a78c89h 8528924618406

Vladislave, ten vzorec máš špatně. Tedy donedávna platil, ale dnes je zastaralý.

Podle "Čermákovy teorie absurdity", tam samozřejmě nějaký Mt (či Mk) vůbec nepatří. Naopak je tam nutné vložit závislost na ČKpv (Čermákův koeficient počtu válců) a ČKpk (Čermákův koeficient položení křivky). Je to celkem logické. Fyzik, který sestavil ten tvůj vzorec před mnoha staletími, evidentně neznal víceválcový spalovací motor a ani Čermáka takže s těmito koeficienty nemohl kalkulovat....;-)

0/−1
28.4.2016 9:34

P41e64t26r 87Č66e72r20m39á10k 9708275539820

No na člověka co neumí ani pořádně číst dobrá práce, už sis patentoval ten nápad stavět auta na výkon a možnost používat jakýkoliv motor o stejném výkonu v jakémkoliv autě bez ohledu na převody a odpory vozidla? Specielně za návod na to druhé ti automobilky utrhají ruce, ale bacha - budou chtít podepsat smlouvu tak jí dej radši někomu přečíst, víš jak ma tom jsi ;-)Rv

0/0
28.4.2016 10:14

P42e66t20r 92Č24e35r79m77á56k 9488915599410

To je pořád dokola, naučte se nejprve definovat o čem je řeč, a pak se pouštejte do debat. Vzorec na výpočet výkonu zná každý žák základky. Na základě znalostí jedné křivky mohu určit druhou. Když se tu bavíme o výkonu vozidla (což je údaj definovaný jako maximální dosažený výkon vozidla) tak nelze určit jestli se změní nebo nikoliv když posunu křivku momentu v nějakém bodě nahoru nebo dolu. To lze pouze když se budu bavit o okamžitém výkonu a budu znát charakteristiky motoru a rozsah ve kterém budu moment měnit. R^R^

+1/0
28.4.2016 10:12

J96i55ř67í 31S81c77h16w17a66c34h 8208134658966

teď ses v podstatě přiznal, že když tu dva dny šla řeč o "výkonu" v souvislosti s otáčkami v rozsahu hluboko pod otáčkami maximálního výkonu, tak jsi vůbec netušil, která bije, protože přece "výkon vozidla je údaj definovaný jako maximální výkon vozidla" 8-o;-D;-D

Takhle se odkopat a ještě nemít dost.....ale jo, můžou za to ti ostatní, ty přece umíš číst naprosto dokonale!;-D

0/−1
28.4.2016 21:27

P40e40t83r 71Č97e96r77m76á10k 9958565859810

No akorát se ukázalo že vůbec nevíš která bije (protože výkon je přece výkon) a ještě jsi tak hloupý že na to upozorníš, takže jsem vlastně ušetřen práce R^

0/0
29.4.2016 22:36

J67i25ř16í 83S48c40h27w79a60c96h 8138244588316

No akorát se ukázalo, z toho co plácáš, že jsi už totálně mimo, nejsi schopen pochopit jakoukoliv souvislost či narážku mezi dvěma příspěvky..... takže už opravdu končím.

Howgh!

0/0
29.4.2016 23:57

P10e64t59r 13Č36e88r24m75á21k 9588175619750

To že ti unikají souvislosti už víme, což by nebylo nic zásadního kdyby jsi se nechtěl bavit o motorech a pak nerozuměl vztahu a a b. Ale jak jsem napsal, můžeš svoje teorie jít zkusit nabídnout, třeba jsi objevil revoluční řešení! ;-)

0/0
3.5.2016 15:09

A68n97d58r89e54j 80O80l59e30k84s65a 3945961807571

Přesně tak. Točivý moment a jeho velikost je rozhodující pro jízdní dynamiku. Proto se mu říká MOMENT a ne výkon. Ostatně taková ještěrka v skladu by mohla pana Schwacha poučit...;-)

0/0
2.5.2016 8:30

J98i22ř13í 21S10c93h62w28a77c94h 8908354788416

Točivý moment sám o sobě není rozhodující vůbec pro nic. Točivý moment, při nějakých otáčkách dá nějaký výkon a právě tato veličina je rozhodující pro jízdní dynamiku....

točivý moment 200Nm / 2000 otáčkách dá autu úplně jinou dynamiku než stejný moment při 4000 otáčkách a to proto, že ve druhém případě se jedná o dvakrát větší výkon.....;-)

0/0
2.5.2016 11:35
Foto

P36a90v18e37l 81K19a28l84u37s 6144656676762

S tím nemohu souhlasit. Já jsem půl života jezdil s dieselem, ted mám půl roku půjčené embéčko s 1,2 TSI 63 kW. Jezdím po většinou sám a při tomto režimu prakticky nemusím ten motor vytočit přes 2000 otáček. Ve 130 km točí cca 3000. Jen opravdu vyjímečně musím jít přes 3 a půl. Při plném obsazení se to samozřejmě liší, není to žádný závodník a musí se jezdit s rozvahou. Tam by se více kW hodilo.

0/0
27.4.2016 13:49

P28e83t10r 81Č50e32r29m78á39k 9118185489710

Bohužel bez znalosti v jakém autě ten motor je, a především v jakém režimu se užívá se na to nedá reagovat... Ano ve fabii která je lehčí a má jinou převodovku to jezdí docela normálně pokud s tím někdo nejezdí po dálnici, v octavii se to naopak dá akceptovat pouze ve městě kde se člověk pořád rozjíždí a nedosahuje vyšších rychlostí. Otáčky 3000 při 130 je právě ukázka toho stropu, nejvyšší rychlost je u těchto malých motorů právě na nižší převodový stupeň, protože ten nejvyšší to není schopen utáhnout, takže zdání že benzín točí jenom 3000 a má tedy další 3000 k dobru neplatí. Poslední věta samozřejmě souhlas, turbo prostě chybějící kubaturu v některých režimech nahradit nedokáže, a změna chování u plně naloženého auta je zkrátka znát.

0/0
27.4.2016 16:22
Foto

P57a96v63e37l 36K12a84l68u93s 6154346686152

Ano, je to tak. To turbo bude u tohoto motoru malé, právě aby fungovalo při nízkých otáčkách, což opravdu funguje. Při velkých otáčkách už prostě nestačí. Ovšem byl to záměr. Strmý růst výkonu končí u 3500 otáček, pak ještě trochu, ale fakt jen trochu naroste. V 5500 už klesá. Je to vlastně takový benzinový diesel :-).

0/0
27.4.2016 18:03

P72e30t27r 12Č83e35r72m88á95k 9598115759160

Ano v tom se shodneme. Smysl těchto motorů hledejme samozřejmě v emisích, kdy downsizing poměrně dobře zafungoval, protože fakticky lidi u atmosfér málokdy používali plný výkon (navíc vysoko v otáčkách uložený), takže když jim byl podobný pocit a (podpořený patřičnou marketingovou prací) zprostředkován jinak, většina z nich to ani nepozná, a emisní testy jsou naprosto o něčem jiném - úkol splněn. :-)

0/0
27.4.2016 18:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.