Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři stovky koní pro TT. Nové audi má nejsilnější pětiválec všech dob

Díky výraznému nárůstu výkonu je nová generace Audi TT RS opravdovou raketou na kolech. Akcelerací se vyrovná podstatně exkluzivnějšímu supersportu z vlastní stáje, Audi R8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A96n54d79r63e63j 77O47l28e72k19s41a 3365111917121

No fakt nechápu, na co tolik válců?;-D

+1/0
2.5.2016 8:31

J22i29ř47í 71S49c67h35w82a55c33h 8628754458216

je to velmi málo válců, na 400 koní atmosféra potřebuje cca 8 válců

0/−1
2.5.2016 11:39

A74n65d95r97e54j 48O37l51e75k92s93a 3575571747321

A na co tolik koní?

0/0
2.5.2016 21:12

J60i71ř23í 41S88c28h31w31a63c16h 8108394288966

myslíš, že by mu stačilo 70 koní z 1.2 HTP? ;-)

0/0
2.5.2016 21:46

A17n40d25r71e82j 61O43l74e40k13s46a 3635831767701

No když budou mít 571 Nm krouťák....;-)

0/0
4.5.2016 9:08

J78i54ř20í 77S17c33h71w89a61c13h 8318564448736

a co by se tím změnilo? Je úplně jedno jaký je u nějakého výkonu (při nějakých otáčkách) krouťák.....

Výsledná dynamika by odpovídala 70 koním z HTP.... tedy "houno to pojede"....

Navíc krouťák 571Nm pro běžný benzínový spalovací motor s maximálním výkonem 70 koní je naprosto nereálná hodnota, protože by v té chvíli točil jen 853 ot/min. ;-)

0/0
4.5.2016 11:22

A43n48d47r96e33j 78O84l63e41k85s91a 3695261957821

Neznáš stacionární puf-puf jednoválec na řezání dřeva na samotě u lesa? Tak to je von ;-) Stačí mu dát setrvačník velikosti mlýnskýho kola a - krouťák je tu.

0/0
4.5.2016 22:02

J38i51ř64í 46S54c92h37w54a28c50h 8888834678346

když řežu, musíte mi přidat plyn.....;-)

tak tomu do 70 koní tak 68 scházelo....

stacionární je opak mobilního

krouťák ze setrvačnosti se "nepočítá"

počítá se jen krouťák při trvalých otáčkách, ne při jejich poklesu ;-)

0/−1
5.5.2016 0:07

L19a79d40i86s40l65a68v 97K25a86l53o90u92s 7905776911240

Má to výkon 400 koní a bude mít spotřebu 4 L/100. Při brždění to bude benzin vyrábět. Vývoj jde kupředu.

+1/0
27.4.2016 9:14

J62i54ř93í 78S73c79h91w97a29c50h 8208924788816

tak výroba benzínu je samozřejmě nesmysl, ale rekuperace využitelné energie už nesmysl není ;-)

0/0
2.5.2016 21:50

K88a11r94e17l 75V22a39c39h65u27t 9693522489593

Kdo by to dnes kupoval? - Každý chce přece ten úžasný tříválec s obsahem 1.0 L! ;-D;-)R^

+1/0
27.4.2016 5:43

J11i12ř44í 62S50c58h73w31a23c40h 8408154598946

Tak samozřejmě tahat 115 koní z litru je směšné a zasluhuje opovržení. Tady se přece tahá 160 koní z litru tak je to super....

+2/−2
27.4.2016 7:01

V41l45a28d87i31s17l70a11v 90B95u70r25y12š32e25k 1379602147364

tahá, tahá, ale abychom byli spravedliví, tak to stejný to neni, podstatnej rozdíl tkví v tom, že z tohodle pětiválce budete tahat těch 400 koní v situaci, kdy pojedete 280 km v hodině, do kopce na plný plyn a otáčkoměr bude ukazovat snad 6 tisíc otáček, pak se dostanete třeba k 380 koním, problém je v tom, že tahle situace nenastane moc často, jestli vůbec, naproti tomu 1,0 TSI se bude svému maximu, třeba 88 kW, blížit velmi často, už jen při běžné jízdě po dálnici (do 150 km) může využívat 90 % svého výkonu trvale, takže to úplně srovnatelné zas tak neni

+1/0
27.4.2016 7:56
Foto

P52a48v27e48l 75K39a37l33u25s 6794816756452

To není pravda. Běžné auto velikosti Golfa potřebuje k trvalé rychlosti 130 km/hod cca 15 kW výkonu. A je jedno jestli to je tříválec nebo pětiválec.

0/−1
27.4.2016 9:24

J16i78ř43í 33S80c51h64w26a51c40h 8108524668796

je to trochu vic, cca 25-30 kW, ale stále daleko od maxima;-)

0/−1
27.4.2016 9:44

V42l71a98d96i12s78l10a33v 52B92u28r78y21š91e79k 1469852217234

já vám to řeknu teda jinak, líp, abyste to pochopil, tak zjednodušeně, tohle auto, které má 400 koní, tak bude využivat maximálně 20% svého výkonu a to ať s ním bude jezdit kdokoli, pokud se někdo rozhodne využívat vyššího výkonu, tak v lepším případě přijde do roka o řidičák, v tom hořším skončí na vozíčku a v nejhorším se zabije, bude jen záležet na tom, co příjde dřív, ale s motorem 1,0 TSI, aniž bych jím opovrhoval, tak běžnej řidič, aby někam dojel se ctí, tak bude využívat minimálně 80 % výkonu, takže rozdíl v tom je, ne že ne

0/0
27.4.2016 10:42

J93i78ř95í 52S80c14h79w62a70c35h 8968864478336

ad TT: při každé akceleraci lze využít daleko více než 20% výkonu, klidně i 100% aniž by hrozilo, že řidič příjde o řidičák, ale ano v průměru to může být těch 20 %, pokud řidič nebude divoch plyn-brzda...

ad 1.0 TSI". 80% výkonu znamená točit někam k 4000 otáčkám a to při běžné jízdě ve městě ani na okresce ani na dálnici v rámci českých limitů opravdu nehrozí. Hrozí to jen při požadavku extrémnější akcelerace při razantním předjíždění, nebo razantnější jízdě do kopce. Ten motor v naprosté většině režimů (v 90% motorových hodin) pojede mezi 20-50% svého výkonu.

0/0
27.4.2016 12:36

P71e57t90r 53Č80e83r73m66á15k 9558905409620

Další omyl, u 1.0 TSI nejen že vytáčení ke 4000ot/min hrozí, ono je dokonce nutné aby to vůbec jelo. To je právě problém downsizingových motorů, že musí využívat celé spektrum otáček motoru (třeba i to nevýhodné z hlediska křivek momentu) aby se auto normálně pohybovalo. Tomu samozřejmě musí odpovídat zpřevodování, kde se léty zaběhlý systém zcela změnil, protože musí nově respektovat to že motor nemá tolik síly a neutáhne tedy převodové stupně tak jak by bylo vhodné. O žádně extrémní akceleraci vůbec nemůže být řeč, v tak tězkém autě jako je octavka to bude stačit horkotěžko do města a ani v něm to nebude žádný sprinter ale naopak jednotka která bude trvale v permanenci.

+1/0
27.4.2016 13:07

J71i52ř34í 71S93c24h40w53a84c62h 8748554258976

chlape prober se! Mluvíme o turbu 1.0/115 koní, 200Nm při cca 2000-4000 řeč není o atmosférické 1.0/45 koní, 74 Nm/3000ot ze Škody 100. Tam by ty tvoje "odborné rady" měly nějakou "směroplatnost" ;-D

0/−1
27.4.2016 13:16

P98e47t61r 26Č95e40r41m87á29k 9318555429400

O žádný atmosféře tu taky nikdo nemluvil!!! Bože je tak těžký naučit se alespoň číst když už o motorech nic nevíte Rv

0/0
27.4.2016 13:21

J38i29ř22í 89S95c89h72w26a90c28h 8108354928336

končím, sorry, ale učit se "číst" na starý kolena nehodlám, na odborníky kalibru "Čermák" nemám ...............................nervy. :-(

0/−1
27.4.2016 13:43

P91e28t71r 37Č77e34r68m75á66k 9678925739440

Možná kdybyste uměl číst už za mlada, o motorech byste si něco alespoň přečetl, takhle bohužel Rv

0/0
27.4.2016 16:13

J32i39ř64í 15S49c48h81w10a24c64h 8508844588356

dobře tak po lopatě na úplný závěr:

se znalostí (která tobě evidentně schází) velikosti kroutícího momentu a jeho průběhu, který do cca 4000 otáček odpovídá dvoulitrové atmosféře ti můžu říct, že s motorem 1.0TSI pojede octávka do 4000 otáček stejně jako s atmosférickým dvoulitrem, protože jeho parametry jsou v tomto rozsahu velmi podobné.

Takže opakuji: žádné vytáčení nehrozí, nebo hrozí stejně jako u dvoulitrové atmosféry. O slušné dynamice "ohromně těžké" Octavie svědčí to, že na stovce s tímto motůrkem bude za cca 10 sekund, takže spolehlivě "udělá" nebo minimálně bude stačit většině atmosfér 1.4-1.6. Ty kecy o tom, že je to dynamika vhodná "horkotěžko" do města jsou fakt k smíchu....;-D

0/−1
27.4.2016 17:56

P34e81t55r 43Č25e70r47m18á94k 9108585279640

Slovo znalosti bych v tvojem případě používal s rozvahou, teorie o tom jak se auta staví "na výkon" a jak je jedno jak těžký automobil bude z hlediska výkonu jsou perly hodné zarámování. To že nechápeš kontext a souvislosti ale pořád se soustředíš na jednotlivé body co jsi někde vyčetl se právě odráží v tom co tu píšeš. Charakteristiky motoru jsou stejné vždy ať je použit kdekoliv, naopak zcela jinak se motor bude projevovat v tunovém autě a jinak v dvoutunovém. To je právě ten zásadní rozdíl a důvod proč se do takových porovnání musí vždy zahrnout hmotnost, zpřevodování atd. A ani v rámci jednoho modelu se ty motory nebudou chovat stejně, právě proto že malé turbo musí být jinak zpřevodované než atmosféra, o vlivu zátěže snad ani netřeba hovořit.

Takže opakuji, vytáčet je nutné už dnes, tím že místo čtyřválce 1.2 použiju tříválec 1.0 ta potřeba naopak jenom poroste (ale zatěžovat tě problematikou proč tříválec musí točit víc než čtyřválec je nad rámec zdejšího prostoru). Ano dynamika bude v případě octavie horkotěžko stačit do města, kde na světlech pochopitelně turbo vyrazí dřív protože je to turbo, s přibývajicí rychlostí a otáčkami bude naopak na koni atmosféra. R^

+1/0
27.4.2016 18:53

J15i69ř53í 54S31c13h25w38a93c60h 8638944848546

prosím tě, okamžitě si napiš do Švédska o nobelovku! Ty jsi objevil novou fyzikální závislost!

Já bláhový si doposud myslel, že auto žene kupředu síla, která je přímo úměrná součinu kroutícího momentu a otáček. Takže je-li větší krouťák stačí (pro stejnou dynamiku) menší otáčky. Ty jsi však přišel na to, že ta síla je úměrná součinu otáček a počtu válců! Takže je-li méně válců je potřeba více otáček. Tak to je bomba! Rychle piš, než ti to tady někdo ukradne! Takových "přemyslů" je tady hafo! Je neskutečné jak dlouho mohl žít svět v takové nevědomosti!

P.S A to jak do jednoduché komparace stejného auta s různými motory mícháš převody a hmotnost je taky roztomilé.....;-D

0/−1
27.4.2016 20:34

P51e91t14r 17Č85e91r74m42á51k 9848215599580

No zatím to vypadá že ty spíš objevuješ ameriku ;-)

Takže zpátky na začátek - nauč se číst, diskuze pak bude mnohem věcnější. O žádných součinech tu nikdo nepsal - nadruhou stranu skutečnost že máš v hlavě věci co neexistují mě až tak nepřekvapuje.Rv

To že ti zásadně uniká spojitost mezi jednotlivými veličinami a jejich průběhy už jsem psal minule, děkuju že jsi to potvrdil další perlou - tvrzení že "je-li větší krouťák stačí pro stejnou dynamiku menší otáčky" je další slogan k zarámování, další nesmysl. Dynamika je (kromě dalších faktorů které ignoruješ jako je hmotnost, odpor, převody) závislá na křivkách průběhu výkonu a točivého momentu. To že se nejedná o žádný součin teď nemá smysl řešit, každopádně pokud pohnu s jednou křivkou (točivý moment) tak to nijak automaticky neznačí lepší dynamiku, protože se mohu dostat otáčkami do oblasti která je nevýhodná z hlediska průběhu výkonu, a v tu chvíli mi jde naopak dynamika dolu. Takže to může nastat a nemusí, obecně to rozhodně neplatí.

Chápu že tolik informací za jeden večer nepobereš, kor když máš evidentní problém se samotným čtením psaného textu, ale to je holt tvůj boj, možná by stačilo se nezapojovat příšte do diskuze o tématu o kterém nic nevíš, a ještě ke všemu je zcela zbytečná - téma downsizing nemá s tt rs nic společného. Rv

Rv

0/0
27.4.2016 21:26

V73í83ť31a 68K15r90u30t27i93š 1530214955637

Takže když pohnu křivkou momentu nahoru, tak se stane co (při stejných otáčkách a i jiných zmíněných parametrech)? Výkon zůstane stejný? Půjde nahoru nebo dokonce naopak klesne?

0/0
27.4.2016 21:42

J55i19ř94í 87S94c79h30w84a91c66h 8128944518416

To podle "experta" Čermáka bude nejspíše záviset na tom, jakou to auto bude mít barvu......;-)

0/0
27.4.2016 21:57

P71e40t36r 12Č69e19r53m66á64k 9198395939880

Tak fyzika a grafy se učí na základce tuším, ale vzhledem k těm problémům se čtením chápu že takový složitosti od tebe nikdo chcít nemůže ;-):-)

Ty jsi si v hlavě vyprojektoval svoje perpetum mobile, kde stačí posunout moment až do volnoběźných otáček a auto pojede jak střela bez ohledu na výkon, víme víme Rv;-D

0/0
27.4.2016 23:16

P93e34t34r 97Č59e94r89m38á28k 9328555959260

Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění. Mění se právě projev a reakce vozidla podle toho jak jsou ty křivky momentu a výkonu položené.

+1/0
27.4.2016 23:12

J78i37ř87í 90S64c66h19w48a88c54h 8628274188356

no dyť jsem to říkal, že barva auta bude mít na výkon mnohem větší vliv než nějaká změna krouťáku! ;-D

0/−1
27.4.2016 23:19

P53e12t52r 40Č77e64r85m40á90k 9678425139450

V tvý hlavně každopádně

0/0
28.4.2016 9:58

V55í50ť43a 21K13r56u72t92i73š 1380764275747

Děkuji za jednoznačnou a vyčerpávající odpověď. A možná bych fakt zvážil to Švédsko.

I když asi rychlejší a levnější bude si najít vztah mezi momentem a výkonem...

0/−1
27.4.2016 23:27

P37e79t54r 44Č78e45r42m86á64k 9838255799250

Možná bych zvážil naučit se číst, koukám že to tu děla problém spoustě lidí. Neptal ses na matematický vztah který vyjadřuje vztah dvou křivek, ale na výkon v závislosti na změně křivky momentu. Příště lépe formuluj co tě vlastně zajimá ;-)

0/0
28.4.2016 10:05

V27í60ť92a 95K96r33u32t62i72š 1910474215507

"Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění."

Možná bych zvážil naučit se číst, nikde neformuluji, kde křivkou momentu hýbu, jen to, že nahoru. A to klidně v oblasti maximálního výkonu.

0/−1
28.4.2016 22:36

P23e61t61r 60Č38e24r63m59á89k 9578595459320

Možná bych se naučil češtinu, to že hýbu křivkou momentu nahoru nijak neznačí že to dělám v bodě maximálního výkonu.

0/0
29.4.2016 22:33

V62l67a13d68i85s58l94a33v 40B54u41r79y41š78e93k 1519732167614

P = n * Mt * 6,28, otáčky je potřeba převést za sekundu, tedy podělit 60 a výsledek máme ve wattech, je z toho celkem jasný, že točivý moment má na výkon vliv větší než si myslíš, fyziku

0/0
28.4.2016 7:16

J96i67ř93í 28S34c12h33w86a65c61h 8678694448456

Vladislave, ten vzorec máš špatně. Tedy donedávna platil, ale dnes je zastaralý.

Podle "Čermákovy teorie absurdity", tam samozřejmě nějaký Mt (či Mk) vůbec nepatří. Naopak je tam nutné vložit závislost na ČKpv (Čermákův koeficient počtu válců) a ČKpk (Čermákův koeficient položení křivky). Je to celkem logické. Fyzik, který sestavil ten tvůj vzorec před mnoha staletími, evidentně neznal víceválcový spalovací motor a ani Čermáka takže s těmito koeficienty nemohl kalkulovat....;-)

0/−1
28.4.2016 9:34

P60e10t68r 94Č69e33r61m61á54k 9898305169280

No na člověka co neumí ani pořádně číst dobrá práce, už sis patentoval ten nápad stavět auta na výkon a možnost používat jakýkoliv motor o stejném výkonu v jakémkoliv autě bez ohledu na převody a odpory vozidla? Specielně za návod na to druhé ti automobilky utrhají ruce, ale bacha - budou chtít podepsat smlouvu tak jí dej radši někomu přečíst, víš jak ma tom jsi ;-)Rv

0/0
28.4.2016 10:14

P81e83t65r 47Č83e53r82m35á94k 9728835439830

To je pořád dokola, naučte se nejprve definovat o čem je řeč, a pak se pouštejte do debat. Vzorec na výpočet výkonu zná každý žák základky. Na základě znalostí jedné křivky mohu určit druhou. Když se tu bavíme o výkonu vozidla (což je údaj definovaný jako maximální dosažený výkon vozidla) tak nelze určit jestli se změní nebo nikoliv když posunu křivku momentu v nějakém bodě nahoru nebo dolu. To lze pouze když se budu bavit o okamžitém výkonu a budu znát charakteristiky motoru a rozsah ve kterém budu moment měnit. R^R^

+1/0
28.4.2016 10:12

J34i18ř67í 78S86c70h44w94a28c93h 8828784468386

teď ses v podstatě přiznal, že když tu dva dny šla řeč o "výkonu" v souvislosti s otáčkami v rozsahu hluboko pod otáčkami maximálního výkonu, tak jsi vůbec netušil, která bije, protože přece "výkon vozidla je údaj definovaný jako maximální výkon vozidla" 8-o;-D;-D

Takhle se odkopat a ještě nemít dost.....ale jo, můžou za to ti ostatní, ty přece umíš číst naprosto dokonale!;-D

0/−1
28.4.2016 21:27

P44e16t48r 38Č14e94r14m38á82k 9778115319600

No akorát se ukázalo že vůbec nevíš která bije (protože výkon je přece výkon) a ještě jsi tak hloupý že na to upozorníš, takže jsem vlastně ušetřen práce R^

0/0
29.4.2016 22:36

J76i73ř73í 31S84c88h77w36a46c31h 8518294578226

No akorát se ukázalo, z toho co plácáš, že jsi už totálně mimo, nejsi schopen pochopit jakoukoliv souvislost či narážku mezi dvěma příspěvky..... takže už opravdu končím.

Howgh!

0/0
29.4.2016 23:57

P85e64t70r 64Č14e16r54m89á87k 9348555399870

To že ti unikají souvislosti už víme, což by nebylo nic zásadního kdyby jsi se nechtěl bavit o motorech a pak nerozuměl vztahu a a b. Ale jak jsem napsal, můžeš svoje teorie jít zkusit nabídnout, třeba jsi objevil revoluční řešení! ;-)

0/0
3.5.2016 15:09

A30n78d83r11e84j 48O83l12e50k29s19a 3575601487661

Přesně tak. Točivý moment a jeho velikost je rozhodující pro jízdní dynamiku. Proto se mu říká MOMENT a ne výkon. Ostatně taková ještěrka v skladu by mohla pana Schwacha poučit...;-)

0/0
2.5.2016 8:30

J78i12ř16í 61S75c56h25w96a22c40h 8668564858326

Točivý moment sám o sobě není rozhodující vůbec pro nic. Točivý moment, při nějakých otáčkách dá nějaký výkon a právě tato veličina je rozhodující pro jízdní dynamiku....

točivý moment 200Nm / 2000 otáčkách dá autu úplně jinou dynamiku než stejný moment při 4000 otáčkách a to proto, že ve druhém případě se jedná o dvakrát větší výkon.....;-)

0/0
2.5.2016 11:35
Foto

P82a84v95e39l 59K88a16l66u46s 6494436186382

S tím nemohu souhlasit. Já jsem půl života jezdil s dieselem, ted mám půl roku půjčené embéčko s 1,2 TSI 63 kW. Jezdím po většinou sám a při tomto režimu prakticky nemusím ten motor vytočit přes 2000 otáček. Ve 130 km točí cca 3000. Jen opravdu vyjímečně musím jít přes 3 a půl. Při plném obsazení se to samozřejmě liší, není to žádný závodník a musí se jezdit s rozvahou. Tam by se více kW hodilo.

0/0
27.4.2016 13:49

P82e23t50r 55Č56e55r15m33á19k 9328485769220

Bohužel bez znalosti v jakém autě ten motor je, a především v jakém režimu se užívá se na to nedá reagovat... Ano ve fabii která je lehčí a má jinou převodovku to jezdí docela normálně pokud s tím někdo nejezdí po dálnici, v octavii se to naopak dá akceptovat pouze ve městě kde se člověk pořád rozjíždí a nedosahuje vyšších rychlostí. Otáčky 3000 při 130 je právě ukázka toho stropu, nejvyšší rychlost je u těchto malých motorů právě na nižší převodový stupeň, protože ten nejvyšší to není schopen utáhnout, takže zdání že benzín točí jenom 3000 a má tedy další 3000 k dobru neplatí. Poslední věta samozřejmě souhlas, turbo prostě chybějící kubaturu v některých režimech nahradit nedokáže, a změna chování u plně naloženého auta je zkrátka znát.

0/0
27.4.2016 16:22
Foto

P72a62v86e87l 54K81a37l26u28s 6464336606312

Ano, je to tak. To turbo bude u tohoto motoru malé, právě aby fungovalo při nízkých otáčkách, což opravdu funguje. Při velkých otáčkách už prostě nestačí. Ovšem byl to záměr. Strmý růst výkonu končí u 3500 otáček, pak ještě trochu, ale fakt jen trochu naroste. V 5500 už klesá. Je to vlastně takový benzinový diesel :-).

0/0
27.4.2016 18:03

P88e76t72r 44Č68e22r41m48á86k 9238985889210

Ano v tom se shodneme. Smysl těchto motorů hledejme samozřejmě v emisích, kdy downsizing poměrně dobře zafungoval, protože fakticky lidi u atmosfér málokdy používali plný výkon (navíc vysoko v otáčkách uložený), takže když jim byl podobný pocit a (podpořený patřičnou marketingovou prací) zprostředkován jinak, většina z nich to ani nepozná, a emisní testy jsou naprosto o něčem jiném - úkol splněn. :-)

0/0
27.4.2016 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.