Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

FCA svolává přes milion aut do servisů. Řidiči nechápou, jak se řadí

Automobilka Fiat Chrysler Automobiles svolává po celém světě ke kontrole více než 1,1 milionu osobních a sportovně užitkových vozů. Důvodem je nešikovné ovládání automatické převodovky. To může řidiče zmást: šofér vystoupí a auto může samo odjet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AS

Takže se to rozjede až vystoupím a zavřu dveře? No mně to pak sice nezraní, ale auto mi odjede i tak :-D

0 0
možnosti
Foto

U náklaďaků , ať s manuálem , nebo automatem ( ten automat je trochu jiný , prakticky klasická převodovka ovládaná řídící jednotkou ) již několik let existuje poměrně levný systém : Pokud není " zatažená " ruční brzda a otevřou se dveře zapne se poměrně hlasitá zvuková signalizace plus piktogram na přístrojovce . I při vypnutém klíčku .

1 0
možnosti
DW

takhle to vypadá, kdo je naučenej na starý systém, vůbec se nedivím, že to může občas udělat zmatky

https://youtu.be/H1wPL03sCqA

0 0
možnosti
TZ

Tohje je opravdu idiotský systém.

1 0
možnosti
JH

J50a67n 66H29a75v64r98d47a

28. 4. 2016 12:42

Tak když já jsem dělal autoškolu, tak jedna z prvních zásad bylo, že před opuštěním vozidla musel řidič zajistit vozidlo proto samovolnému rozjetí. Nejlépe zařazením 1. rychlostního stupně a parkovací brzdou.

Jak se zdá, nejen podle článku ale i dle diskutérů, doba se změnila, a chceme z nás udělat tupá, neodpovědná individua, za které převezme odpovědnost někdo/něco jiného a staneme se jednou za 4/5 pouhým palivem do hlasovacího stroje a později ani to ne.

V praxi to například bude znamenat, že až vozidlo nezajistíme, tak škoda takto vzniklou převezme na sebe výrobce vozu, koneckonců bude na to mít vytvořeny rezervní fondy.

2 1
možnosti
DW

ale oni ho zajišťují, bohužel je to tam tak blbě udělané, že místo P jim to tam háže zřejmě N

2 0
možnosti
VH

Můj dávný Fiat Punto (tuším ročník 2001) s automatem pískal, pokud jsem se pokusil vypnout zapalování v jiné poloze převodovky než P a tuším ani nechtěl pustit klíček. U udělátoru tohoto typu bych považoval za samozřejmost, že bude nějak signalizovat, že se snažíte odstavit auto v nevhodném režimu automatu nebo si ho při vypnutí sám nastaví.

1 0
možnosti

USA ;-D

Umí si tam vůbec ukrojit chleba?

2 0
možnosti
DW

ne, protože stejně jako v Anglii se tam prodává pouze toastový chléb už nakrájený

5 0
možnosti
RJ

Tak američani už neumí jezdit ani s automatem. Smutné.

1 0
možnosti
TZ

Vždycky můžete obviňovat řidiče a předstírat, že systém je v pořádku.

Ale jsou systémy, které jsou blbuvzdorné a jsou systémy, které udělají blbce skoro z každého.

A není to jen řazení ve fiatu/jeepu ale i např. značení českých silnic.

Neintuitivní či nepřehledné a matoucí ovládání vozidla je chyba především konstuktérů a designérů.

1 2
možnosti
PBN

Nic ve zlém, ale odjakživa byla povinnost řidiče zajistit vozidlo. Řidič má povinosti a né auto nebo jeho systémy. ;-)

0 0
možnosti
AS

No spíš by to chtělo systém, že to nepojede, když nebude zatížené sedadlo řidiče.

Že když se sedadlo odtíží, tak se samo vyřadí a ještě se zapne elektronická ruční brzda. Pak by nebylo co řešit. ;-)

0 0
možnosti
MF

Super nápad.

Vystoupím zpoza volantu, (auto se zajistí), obejdu auto, otevřu dveře spolujezdce a něco nakládám / vykládám, při tom na sedadlo řidiče odložím něco, co mi překáží v další činnosti - auto se odjistí a rozjede...

1 0
možnosti
HV

Problém není v autě, ale v obsluze. Když vystupuji z auta s manuálem také se přesvědčím že"tam mám rychlost", nebo pro sichr zatáhnu parkovací brzdu.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...