Diskuze

FCA svolává přes milion aut do servisů. Řidiči nechápou, jak se řadí

Automobilka Fiat Chrysler Automobiles svolává po celém světě ke kontrole více než 1,1 milionu osobních a sportovně užitkových vozů. Důvodem je nešikovné ovládání automatické převodovky. To může řidiče zmást: šofér vystoupí a auto může samo odjet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AS

Takže se to rozjede až vystoupím a zavřu dveře? No mně to pak sice nezraní, ale auto mi odjede i tak :-D

0 0
možnosti
Foto

U náklaďaků , ať s manuálem , nebo automatem ( ten automat je trochu jiný , prakticky klasická převodovka ovládaná řídící jednotkou ) již několik let existuje poměrně levný systém : Pokud není " zatažená " ruční brzda a otevřou se dveře zapne se poměrně hlasitá zvuková signalizace plus piktogram na přístrojovce . I při vypnutém klíčku .

1 0
možnosti
DW

takhle to vypadá, kdo je naučenej na starý systém, vůbec se nedivím, že to může občas udělat zmatky

https://youtu.be/H1wPL03sCqA

0 0
možnosti
TZ

Tohje je opravdu idiotský systém.

1 0
možnosti
JH

J69a34n 77H20a36v83r12d80a

28. 4. 2016 12:42

Tak když já jsem dělal autoškolu, tak jedna z prvních zásad bylo, že před opuštěním vozidla musel řidič zajistit vozidlo proto samovolnému rozjetí. Nejlépe zařazením 1. rychlostního stupně a parkovací brzdou.

Jak se zdá, nejen podle článku ale i dle diskutérů, doba se změnila, a chceme z nás udělat tupá, neodpovědná individua, za které převezme odpovědnost někdo/něco jiného a staneme se jednou za 4/5 pouhým palivem do hlasovacího stroje a později ani to ne.

V praxi to například bude znamenat, že až vozidlo nezajistíme, tak škoda takto vzniklou převezme na sebe výrobce vozu, koneckonců bude na to mít vytvořeny rezervní fondy.

2 1
možnosti
DW

ale oni ho zajišťují, bohužel je to tam tak blbě udělané, že místo P jim to tam háže zřejmě N

2 0
možnosti
VH

Můj dávný Fiat Punto (tuším ročník 2001) s automatem pískal, pokud jsem se pokusil vypnout zapalování v jiné poloze převodovky než P a tuším ani nechtěl pustit klíček. U udělátoru tohoto typu bych považoval za samozřejmost, že bude nějak signalizovat, že se snažíte odstavit auto v nevhodném režimu automatu nebo si ho při vypnutí sám nastaví.

1 0
možnosti

USA ;-D

Umí si tam vůbec ukrojit chleba?

2 0
možnosti
DW

ne, protože stejně jako v Anglii se tam prodává pouze toastový chléb už nakrájený

5 0
možnosti
RJ

Tak američani už neumí jezdit ani s automatem. Smutné.

1 0
možnosti
TZ

Vždycky můžete obviňovat řidiče a předstírat, že systém je v pořádku.

Ale jsou systémy, které jsou blbuvzdorné a jsou systémy, které udělají blbce skoro z každého.

A není to jen řazení ve fiatu/jeepu ale i např. značení českých silnic.

Neintuitivní či nepřehledné a matoucí ovládání vozidla je chyba především konstuktérů a designérů.

1 2
možnosti
PBN

Nic ve zlém, ale odjakživa byla povinnost řidiče zajistit vozidlo. Řidič má povinosti a né auto nebo jeho systémy. ;-)

0 0
možnosti
AS

No spíš by to chtělo systém, že to nepojede, když nebude zatížené sedadlo řidiče.

Že když se sedadlo odtíží, tak se samo vyřadí a ještě se zapne elektronická ruční brzda. Pak by nebylo co řešit. ;-)

0 0
možnosti
MF

Super nápad.

Vystoupím zpoza volantu, (auto se zajistí), obejdu auto, otevřu dveře spolujezdce a něco nakládám / vykládám, při tom na sedadlo řidiče odložím něco, co mi překáží v další činnosti - auto se odjistí a rozjede...

1 0
možnosti
HV

Problém není v autě, ale v obsluze. Když vystupuji z auta s manuálem také se přesvědčím že"tam mám rychlost", nebo pro sichr zatáhnu parkovací brzdu.

4 0
možnosti