- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže se to rozjede až vystoupím a zavřu dveře? No mně to pak sice nezraní, ale auto mi odjede i tak :-D
U náklaďaků , ať s manuálem , nebo automatem ( ten automat je trochu jiný , prakticky klasická převodovka ovládaná řídící jednotkou ) již několik let existuje poměrně levný systém : Pokud není " zatažená " ruční brzda a otevřou se dveře zapne se poměrně hlasitá zvuková signalizace plus piktogram na přístrojovce . I při vypnutém klíčku .
takhle to vypadá, kdo je naučenej na starý systém, vůbec se nedivím, že to může občas udělat zmatky
Tak když já jsem dělal autoškolu, tak jedna z prvních zásad bylo, že před opuštěním vozidla musel řidič zajistit vozidlo proto samovolnému rozjetí. Nejlépe zařazením 1. rychlostního stupně a parkovací brzdou.
Jak se zdá, nejen podle článku ale i dle diskutérů, doba se změnila, a chceme z nás udělat tupá, neodpovědná individua, za které převezme odpovědnost někdo/něco jiného a staneme se jednou za 4/5 pouhým palivem do hlasovacího stroje a později ani to ne.
V praxi to například bude znamenat, že až vozidlo nezajistíme, tak škoda takto vzniklou převezme na sebe výrobce vozu, koneckonců bude na to mít vytvořeny rezervní fondy.
ale oni ho zajišťují, bohužel je to tam tak blbě udělané, že místo P jim to tam háže zřejmě N
Můj dávný Fiat Punto (tuším ročník 2001) s automatem pískal, pokud jsem se pokusil vypnout zapalování v jiné poloze převodovky než P a tuším ani nechtěl pustit klíček. U udělátoru tohoto typu bych považoval za samozřejmost, že bude nějak signalizovat, že se snažíte odstavit auto v nevhodném režimu automatu nebo si ho při vypnutí sám nastaví.
USA
Umí si tam vůbec ukrojit chleba?
ne, protože stejně jako v Anglii se tam prodává pouze toastový chléb už nakrájený
Tak američani už neumí jezdit ani s automatem. Smutné.
Vždycky můžete obviňovat řidiče a předstírat, že systém je v pořádku.
Ale jsou systémy, které jsou blbuvzdorné a jsou systémy, které udělají blbce skoro z každého.
A není to jen řazení ve fiatu/jeepu ale i např. značení českých silnic.
Neintuitivní či nepřehledné a matoucí ovládání vozidla je chyba především konstuktérů a designérů.
Nic ve zlém, ale odjakživa byla povinnost řidiče zajistit vozidlo. Řidič má povinosti a né auto nebo jeho systémy.
No spíš by to chtělo systém, že to nepojede, když nebude zatížené sedadlo řidiče.
Že když se sedadlo odtíží, tak se samo vyřadí a ještě se zapne elektronická ruční brzda. Pak by nebylo co řešit.
Super nápad.
Vystoupím zpoza volantu, (auto se zajistí), obejdu auto, otevřu dveře spolujezdce a něco nakládám / vykládám, při tom na sedadlo řidiče odložím něco, co mi překáží v další činnosti - auto se odjistí a rozjede...
Problém není v autě, ale v obsluze. Když vystupuji z auta s manuálem také se přesvědčím že"tam mám rychlost", nebo pro sichr zatáhnu parkovací brzdu.