Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italský fígl na emise je jednoduchý. Auto splňuje limit jen chvilku

Německé ministerstvo dopravy nechalo přeměřit emise dieselových aut nabízených na domácím trhu. Podle listu Bild am Sonntag se při nich model od Fiatu choval nestandardně. Projít emisními testy totiž umí po svém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a14r64c51e38l 59H67r34o62c14h 9379789972

Chtěli jsme mít pocit, že naše automobily minimálně ničí životní prostředí a ovzduší. Tak jsme začali falšovat testy, abychom se cítili dobře.

To my připomíná ten vtip, jak jeden neustále četl o škodlivosti alkoholu, tak se rozhodl s tím ze dne na den přestat. Se čtením...

+1/0
7.5.2016 22:07

J17a37n 65H70o70r52s58k55ý 2206560857135

Moje postarší auto splňuje emisní limity také vždy jen chvilku, zato ale už celá léta!;-D

+1/0
6.5.2016 18:13

J90i51ř23í 48B37a59c67h92t40í91k 3526422228572

to není cokoliv nečekanýho. ty normy jsou nesmyslný a tak to automobilky šulej. všichni, co se v tom angažujou, to musej vědět. zrovnatak, jako to, že v dnešní době nemá v osobáku nafta co dělat. nemá to jakejkoliv smysl, ale lidi to chtěj, tak to maj.

0/0
6.5.2016 5:41

E95r84i59c55h 86L61o35r83m20a47n 9732164225727

skoda, ze europania za ziadnu cenu nechcu pochopit ze nafta je spinave palivo ...

+4/0
3.5.2016 8:54

M76a78r34t56i78n 47S46e18d53o85n34a 2545686846679

Tak oni to vi, ale mysli si, ze spalovanim hnusu usetri penize.

0/0
6.5.2016 14:58

J24a84n 32Z57e22m55a73n 1946645694346

V 70. letech jsme ji hromadně spalovali v naftových kamnech a taky jsme přežili ;-)

0/0
6.5.2016 16:14

M76a16r41t74i73n 31J46i93r26o60u66s94e63k 7746205875408

Příprava na emise ... ;-D

-

https://www.youtube.com/watch?v=0qFW8aRtr60

0/0
28.4.2016 15:57

S72l31a41v91o50m26í94r 62Š50t57ě98p26á12n 1828694852534

Zjistili němci........jednoznačně dostali za úkol vyrovnat postavení evropských vyrobců po tom co se podvod vw provalil ve velkém

+2/−3
28.4.2016 8:33

R69a40d76e78k 21J12a18n73a68t16a 9575886684822

Tak ono je logické, že. Pokud podvádějí všichni, pak je to, že podvádí jeden, méně závažné, protože k tomu byl donucen okolnostmi (nesplnitelnými normami).

0/0
5.5.2016 11:09

M12a67r43t31i42n 37V42o36j89á46č22e33k 9733467771236

a to je pro němce novinka 8-o8-o pokud jdu na technickou s dieselem tak to auto zkrátka pořádně protáhnu a nikdy nebyl problém s emisema ,ale pokud jsem tam zajel za studena tak se na "správný hodnoty" muselo čekat a roštovat to na místě

0/0
28.4.2016 6:55

J77i95ř18í 19E14r79b21e61n 1613294336277

To plati i pro benzinaky.

0/−1
28.4.2016 21:51

T81o19m46á72š 81V74a96l57d68e61r 7373580219

Přiznejme si to otevřeně. Buď budeme jezdit levně, ale za cenu zhoršeného zdraví díky jedovatým plynům, nebo budeme jezdit za hodně s pocitem že neškodím sobě a ani jiným lidem, zvířatům apod. Z diskuzí, které se točí kolem tohoto tématu, je jasné co většinu zajímá.Teď nemyslím že škodí jen diesely, ale i přímovstřikové benzíny bez filtrů pevných částic. Za cenu honby za co nejnižší hodnoty CO2 nám uniká nebezpečnější škodlivost běžných spalovacích motorů.

0/0
28.4.2016 2:43

V43l49a40d65i87m38í70r 95T55e38m61l79í58k 1775317561807

Je-li pravdou, jak jsem se dočetl, že automobilová doprava se podílí na emisích skleníkových plynů brutálními 0,2%, pak tento boj je o opravdu, ale opravdu o zásadní přínos pro zdravé životní prostředí... Mrkněte se na www.flightradar.com, jak to vypadá s leteckou dopravou nad Evropou, a jedno letadlo před vzletem tankuje tuny!!! kerosinu a spálí je všechny ve výškách okolo 10 kilometrů... V

0/0
16.5.2016 9:03

T69o23m14á24š 54V80a98l48d50e97r 7483290539

Vy jste mne nepochopil.Nyní neporovnávám druhy dopravy. V tom jsme za jedno , že letadla pálí palivo Jet nepříčetně. Jen poukazuji, že jen proto abychom levně jezdili a honily se za údaji CO2, si ničíme prostředí kolem sebe. Jezdíme ve městech a kupujeme diesely pro pár litrů a že mají mnohonásobné emise jedovatých látek většině nevadí a ve městech jezdí v režimu, které je dále ještě více produkují. Totéž přímovstřikové benzíny. Chrlí pevné částice, které projdou přes plíce člověku do krve a je mnohonásobně větší riziko rakoviny. A vše se děje ve městech, kde bydlíme, žijeme. Letadla alespoň tyto jedovaté látky rozsévají rovnoměrně všude., ale je to také problém. Jsem pro okamžité zavedení filtrů pevných částic do přímovstřikových benzínů, dále uvést homologační předpisy reagující na reálné provozní podmínky bez možností úlev a zrušit všechny vozy, které porušují homologační předpisy a tím i schvalovací protokoly. Myslím, že by nepřežil jediný diesel v provozu. Pak by se ukázala holá pravda o škodlivostech jednotlivých palivech, které se u nás prodávají. Samozřejmě se jsem vše záměrně přehnal. Pro ukázku jak si kálíme do vlasního hnízda.

0/0
18.5.2016 8:00

V25l68a59d97i70m40í80r 94T72e90m62l30í35k 1795847921337

...ale ano, pochopil, jen nerozváděl...chtěl jsem poukázat na právě absurditu toho, že výrobci aut jsou nuceni plnit nesmyslné, a jak vidno i nesplnitelné normy, a ano, za cenu vysokého objemu zatím asi tolik nesledovaných škodlivin, a přitom se jedná jen o tak malý podíl na znečišťování prostředí. A přitom nad hlavami se nám spalují kvanta ropných produktů a exhalace - skleníkové plyny - z nich tam pěkně v těch výškách zůstanou, tam je déšť nesmyje... A v tom vidím větší problém....[>-]

0/0
18.5.2016 8:30

P95a74v11e86l 90C23h53a95m87r67á40d 4277460399315

Tento fígl, už mají od Alfa Romeo 156, trošku protůrovat a šup, už je to dobré.

0/0
27.4.2016 23:54

P75e11t23r 92S29o60u17k90u74p 6859969325519

A jak šidí emise v USA o tom by článek nebyl? Pardon já zapomněl v USA si tyto skandály objednali aby poškodily evropské automobilky.

+6/−5
27.4.2016 23:25

M92a28r11t24i55n 27K12a73r28á65s33e54k 9158113818718

USA nedelaji por osobaky diesely. Evropske benzinaky s temi emisemi taky problem nemaji...

+3/0
28.4.2016 9:46

M50a76r35e60k 40P54r34š66í90n 3725724883835

Nechtěl bych tady šlápnout do dieselové kaluže, ale mám takový pocit, že jediné normálně velké auto s nízkou spotřebou, které má zároveň emise jakž takž v pořádku (rozuměj nevypuští pevné částice a příliš mnoho NOx) je kterýkoliv z hybridů od Toyoty.

0/0
27.4.2016 22:55

J35a11n 93L90u12k13á69š 7667253713292

A mate ho doma?

Ja mel Priuse z pujcovny a na velikost auta mi ten prumer nejakych 7.5 l, co hlasil palubni pocitac, neprijde nic extra.

Zejmena, kdyz k tomu pripoctu ten velkej akumulator, co se musi cca 1x za 4 roky menit.

0/0
3.5.2016 19:14

L37u57b57o44m88í47r 24V58r35t29a34l 6180707701201

Tyhlety emisní nesmysly. Katalizátor mám demontovaný, před STK ho tam dám zpět. A kdo mi co dokáže? S touto šikanou ať mi ouřadové skočej do trenek.

Napovím jediné. Příruby výfuku od Renaultu se dají navařit na jakékoliv auto.

+7/−7
27.4.2016 22:20

M48a93r43t32i81n 54K22a89r91á64s39e63k 9138963218148

Jinymi slovy vedome travite lidi v okoli, porusujete zakony, a jeste se tim verejne chlubite? To je nejaka moderni uchylka nebo jak si to mam vyslvetlit?

+5/−2
28.4.2016 14:04

P34e15t16r 33J82a96n88s77a 8538584234625

Aáááá, další, co jezdí 100% podle předpisů a nejenom, když jsou na dohled policajti....;-D

0/0
5.5.2016 10:51

M63a10r92t33i29n 91Č63e75c32h 3914882730248

Tak to máte být na co hrdý! 8-o Z takových jako Vy je mi zle

+4/−2
2.5.2016 13:46

L67u64k79á58š 83F20l60í23d24r 9108121644478

Když už bych něco takového dělal, tak bych to řešil s výrobcem.

Obálka se slovy "Hoďte mi tam prosím upravený soft, zámek na čip a dva čipy s odlišnou identifikací. Jeden čip ať mi to nastartuje klasicky, ten druhý pro měření"

0/0
4.5.2016 9:16

J37o51s14e65f 78Š33e41m58e35l91í71k 7159431210427

Jak pravil Babiš - Všetci kradnů. Jenom nevím, jak tady zdůvodní, že za to může Kalousek.

+2/0
27.4.2016 21:42

P64e42t64r 41M72i18c53h49a98l 2270764421672

VW to řešil softwarem, Fiat "minutkou ze sporáku". Na VW se přišlo, na Fiat ne. Nemůžu si pomoct, ale mám čím dál víc pocit, že o emise v tomto skandálu vůbec nejde.

+15/0
27.4.2016 20:31

K85a33r37e22l 19N93o47v19á85k 8788194857902

a vy jste si snad nekdy myslel, ze ano? To si muze myslet snad jen primitiv, ze to tak dopravy bylo a je. Od zacatku to ma jasny ukol a nejaky emise jsou vsem u prdele. Navic to co pouziva VW pouziva snad kazda automobilka

+7/−1
27.4.2016 20:34

P80e47t61r 56M30i73c24h28a60l 2970534821682

Proč ty invektivy?

+4/0
27.4.2016 22:15

R10a74d29e47k 43H71o16d41a13ň 9446537501133

VW to samozřejmě nevyřešil. Kdyby to šlo vyřešit "jen" softwarem, byl by tam od začátku.

+2/0
27.4.2016 20:41

P76e28t13r 77M63i55c55h80a36l 2160874521962

Myslel jsem řešení toho, jak to obejít.

+1/0
27.4.2016 22:16

J13a28n 49M35a35l83ý 9398507932727

Od začátku tvrdím, že je s podivem, že tento "skandál" vyšel na povrch cca měsíc po zveřejnění celosvětových prodejů za první polovinu 2015, kdy koncern VW poprvé překonal americký GM a začal šlapat na paty Toyotě:-/

+5/0
28.4.2016 16:22

P89a48v44e46l 78S59o77b12o17t15k26a 5960944

jj, firma Bosch má na hlavě máslo ze všech nejvíc, protože právě ona je autorem podvodného programu.

Takže není divu že upozorňují na ostatní kteří také podvádějí ;-D

+1/−4
27.4.2016 20:29

Z25d81e43n97ě36k 86D73u68b40e94c45k68ý 3877914760198

Bosch vyrobí to, co si zadavatel (automobilka) vyžádá.

Těžko byste mohl zažalovat např Intel, jehož uživatel (hacker) vám vleze do počítače nebo vyčistí konto.

+1/0
29.4.2016 11:13

J69o21s62e82f 55H22o39n28e18š 7751312580133

Tady se podvádí v přímém přenosu.Nemělo by se zastavit zpřísnování emisních norem,když to nejde realizovat?

+22/0
27.4.2016 19:23

L80u46b80o16m32í34r 53V90r84t12a63l 6290137591531

Přesně tak. A proto se ptám. Proč se automobilky v této společné věci společně nepostavily na odpor? Protože jedna lhala ostatním že to vyřešila a na základě toho vznikla tato "řešení"?

+2/0
27.4.2016 22:23

J98a77n 90L66u10k92á47š 7937633243492

Automobilky to vyresily resenim s AdBlue, pouze VW "znal" levne "reseni".

Resp. americke automobilky se rozhodly diesely nedelat, jelikoz AdBlue bylo pro ne moc drahe.

0/0
3.5.2016 19:17

K12a51r25e89l 60S64t25r64ž59a57n64o61v65s67k33ý 1288835185

Pět největších námořních nákladních lodí vyprodukuje stejné množsví imisí jako všechna auta na světě dohromady. Lodě a letadla nikdo neřeší, řeší se jen auta, protože je to nejjednodušší. Je to stejné, jako by v boji proti pylům zakázali pěstovat kytky na balkonech.

+24/−5
27.4.2016 19:03

L98u62m51í62r 85V29i39t84h64a 2577207436522

Tak to je pěknej nesmysl. Pět největších lodí světa má zdvihový objem motorů dohromady asi 125 000 litrů. To je stejně jako 125 000 litrových aut, 62 500 dvoulitrových, zkrátka asi jako 100 000 osobních aut. Tomu odpovídá i spotřeba. I kdyby motory lodí pracovaly 24 hodin denně, jako že asi ano, a motory těch osobáků jen 2 hodiny denně, potom 5 největších zaoceánských lodí spotřebuje denně tolik paliva, jako cca 1,2 milionu osobáků. Jen v ČR je registrováno téměř 5 milionů vozidel. A to nejsme ani zdaleka supervelmoc.

Navíc ty lodní motory mají mnohem větší účinnost, pracují daleko efeektivněji, takže jejich skutečná spotřeba je menší, než spotřeba 1,2 mil. osobáků.

To s letadly je to jiná písnička. Letadla spálí neskutečná kvanta paliva. Uvádí se, že letadlo spálí asi 10 litrů paliva na 1 km. Při průměrné délce letu 1500 km je to 15 000 litrů a při průměrném počtu cca 50 000 vzletů denně je to 750 milionů litrů denně. Při průměrné spotřebe 10 litrů denně by to stačilo pro 75 milionů aut.

+8/−3
27.4.2016 19:24

J26i91ř81í 31T11e74p94r 4517970145485

K těm lodím:

Nejde jen o celkovou kubaturu, ale o to, co vypouštějí. Myslíte snad, že tam mají ve výfuku (nebo snad v komínu? ;-) ) katalyzátory?Tipnul bych si to tak na úroveň normy EURO 1 nebo 2.

+6/0
27.4.2016 20:12

J10a94n 43P26r35o97c75h74á62z84k64a 5616962488657

Vzhledem k tomu, že ani nespalují čistou naftu, nemají katalyzátor, tak se to Euro1 nebo Euro2 ani nepřiblíží. Já bych to srovnal se startem rakety Saturn V.

+9/0
27.4.2016 21:25

L95u60m75í10r 66V54i25t15h48a 2697827456322

A co vypouštějí? Kianyd? DDT? Ne, zase jen oxidy uhlíku, vodíku, případně dusíku. Čili to samé, co osobní auta.

Navíc - tyhle motory pracují s takovou účinností, že běžné motory OA na takové hodnoty absolutně nedosáhnou. To zase snižuje spotřebu. Srovnávat lodě s EURO 1 nebo 6 je nesmysl

+1/0
27.4.2016 21:40

J52i88ř66í 10K57o13c62u89r84e23k 6585654805458

To neřešte, tuhle lež opakuje kde kdo, počet se mění od 5, přes 11 až po 16, podle toho, jak (špatně) si to který pisatel pamatuje. Jinak ten rozbor je 6 roků starý, takže nezahrnuje lodě spuštěné na vodu v roce 2010 a později. Proč? Tehdy EPA podruhé zpřísnila emisní limity pro lodě v US přístavech (Ikdyž mnozí tvrdí, že to nikdo nereguluje). A v tom rozboru jsou zahrnuty jen tankery, které jezdí na tu nejhorší sra*ku - odpad ze zpracování ropy (Kam s ním jinam?). Co se emisí týká, tak je to jen a pouze o oxidech síry. Nic dalšího, jako je NOx, CO, CH, saze, prach se neřešilo.

---

Ono by to tiž neznělo tak bombasticky. Letadlo spálí za hodinu 2 tuny paliva! To je šílenost!!!!!!!!!!!! No jo, ale veze 200 lidí? To jo ale pořád je 100 na 100, vykřikuje vyděšenec. No jo, ale letadlo za hodinu uletí 700 km. Takže to dělá 1,5 až 2,0 litru na osobu s 100 km. Jenže vyděšenec argumentuje tím, že on jezdí autem málo 2 tuny neprojezdí ani za rok!

+3/0
27.4.2016 20:19

J79i66ř61í 40K84o82c44u78r44e75k 6975474935838

A pro cykloaktivisty: Silniční doprava spotřebuje jen 43 %, zbytek si dělí průmysl, zemědělství, výroba plastů (ten Isostar budete vozit ve sklenici, elektrické vodiče budete izolovat slámou?) a pneumatik. Takže festku nelakovat a jezdit bez pneu, ano?

0/0
27.4.2016 20:41

J89i94ř55í 52S62c53h31w73a28c63h 8138934848756

přesně tak, je to hlavně o té síře, které je v těch lodních sr@čkách snad tisíckrát víc než v automobilovém palivu. To pak statistiky naskakují. Nemluvě o tom, že v první dešťové přeháňce se oxidy síry navážou na vodu a jsou zneškodněny v moři

0/0
27.4.2016 23:01

M20a47r26t44i84n 19K45a47r85á39s96e62k 9868733548898

No to zaprve neni samozrejme pravda - pruzkum ktery dosel k podobnym zaverum srovnaval jen emise oxidu siry, ktere modenri auta prakticky nemaji (za to maji soustu jinych skodlivin).

Za druhe to srovnani kulha v tom, ze auta maji emise primo tam kde bydli lidi a kde primo skodi, lode maji ty emise tisice kilometru daleko a k lidem se prakticky nedostanou.

0/0
28.4.2016 9:50

S12t20a19n78i98s89l66a16v 12R37o23s16e48c96k36ý 9905969681679

Myslíte, že emisní třídy u kotlů jsou čisté?

+2/0
27.4.2016 18:59

F96r59a63n61t83i48š51e18k 25M54i10c65h57a29l37i61c92a 8836168755296

Jak je možné, že kluci s Hirošimi vyrobili atmosférický benzinový dvoulitr, který s ověřenou sedmilitrovou spotřebou dokáže slušně cvičit i s SUV jako CX 5 a přitom splňovat EURO 6? Proč to ostatní automobilky nedokážou?

+2/−2
27.4.2016 18:54

T79o19m41á57š 95F38o98l87d13y16n64a 7289154577401

Protože to reálně není tak jednoduché jako napsat pár chytrých řádků a technické řešení nevyskočí jako čertík ze škatulky. Dost často se stává, že se někomu podaří něco, co ostatním ne :)

0/−1
27.4.2016 20:02

J48i58ř34í 39K57o80c50u61r12e70k 6645864205458

Protože diesel != benzín. A problémy jsou především u dieslových motorů, u kterých je regulace směsi "poněkud" méně přesná.

+3/0
27.4.2016 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.