Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Italský fígl na emise je jednoduchý. Auto splňuje limit jen chvilku

Německé ministerstvo dopravy nechalo přeměřit emise dieselových aut nabízených na domácím trhu. Podle listu Bild am Sonntag se při nich model od Fiatu choval nestandardně. Projít emisními testy totiž umí po svém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a84r92c24e88l 29H76r12o97c50h 9549549302

Chtěli jsme mít pocit, že naše automobily minimálně ničí životní prostředí a ovzduší. Tak jsme začali falšovat testy, abychom se cítili dobře.

To my připomíná ten vtip, jak jeden neustále četl o škodlivosti alkoholu, tak se rozhodl s tím ze dne na den přestat. Se čtením...

+1/0
7.5.2016 22:07

J93a45n 51H27o71r81s59k51ý 2356280337435

Moje postarší auto splňuje emisní limity také vždy jen chvilku, zato ale už celá léta!;-D

+1/0
6.5.2016 18:13

J23i44ř36í 78B74a41c84h85t20í89k 3186172448612

to není cokoliv nečekanýho. ty normy jsou nesmyslný a tak to automobilky šulej. všichni, co se v tom angažujou, to musej vědět. zrovnatak, jako to, že v dnešní době nemá v osobáku nafta co dělat. nemá to jakejkoliv smysl, ale lidi to chtěj, tak to maj.

0/0
6.5.2016 5:41


E13r13i25c20h 20L42o24r75m91a15n 9912264675477

skoda, ze europania za ziadnu cenu nechcu pochopit ze nafta je spinave palivo ...

+4/0
3.5.2016 8:54

M88a17r43t13i43n 72S63e11d53o67n84a 5157283740559

Tak oni to vi, ale mysli si, ze spalovanim hnusu usetri penize.

0/0
6.5.2016 14:58

J61a60n 64Z16e81m72a51n 1166735254296

V 70. letech jsme ji hromadně spalovali v naftových kamnech a taky jsme přežili ;-)

0/0
6.5.2016 16:14

M28a13r34t92i64n 98J49i78r93o93u31s70e28k 7376285985698

Příprava na emise ... ;-D

-

https://www.youtube.com/watch?v=0qFW8aRtr60

0/0
28.4.2016 15:57

S51l55a19v88o55m89í86r 86Š26t70ě16p85á33n 1118614402914

Zjistili němci........jednoznačně dostali za úkol vyrovnat postavení evropských vyrobců po tom co se podvod vw provalil ve velkém

+2/−3
28.4.2016 8:33

R65a88d84e33k 48J80a79n34a20t56a 9225816694222

Tak ono je logické, že. Pokud podvádějí všichni, pak je to, že podvádí jeden, méně závažné, protože k tomu byl donucen okolnostmi (nesplnitelnými normami).

0/0
5.5.2016 11:09

M59a11r32t78i55n 26V59o76j56á24č14e19k 9183617901776

a to je pro němce novinka 8-o8-o pokud jdu na technickou s dieselem tak to auto zkrátka pořádně protáhnu a nikdy nebyl problém s emisema ,ale pokud jsem tam zajel za studena tak se na "správný hodnoty" muselo čekat a roštovat to na místě

0/0
28.4.2016 6:55

J87i11ř38í 68E85r43b68e73n 1713344656297

To plati i pro benzinaky.

0/−1
28.4.2016 21:51

T10o47m59á89š 91V88a44l26d38e52r 7883570819

Přiznejme si to otevřeně. Buď budeme jezdit levně, ale za cenu zhoršeného zdraví díky jedovatým plynům, nebo budeme jezdit za hodně s pocitem že neškodím sobě a ani jiným lidem, zvířatům apod. Z diskuzí, které se točí kolem tohoto tématu, je jasné co většinu zajímá.Teď nemyslím že škodí jen diesely, ale i přímovstřikové benzíny bez filtrů pevných částic. Za cenu honby za co nejnižší hodnoty CO2 nám uniká nebezpečnější škodlivost běžných spalovacích motorů.

0/0
28.4.2016 2:43

V89l89a89d49i13m98í54r 38T71e19m30l79í40k 1475637381187

Je-li pravdou, jak jsem se dočetl, že automobilová doprava se podílí na emisích skleníkových plynů brutálními 0,2%, pak tento boj je o opravdu, ale opravdu o zásadní přínos pro zdravé životní prostředí... Mrkněte se na www.flightradar.com, jak to vypadá s leteckou dopravou nad Evropou, a jedno letadlo před vzletem tankuje tuny!!! kerosinu a spálí je všechny ve výškách okolo 10 kilometrů... V

0/0
16.5.2016 9:03

T98o32m65á90š 43V83a50l42d15e75r 7443230719

Vy jste mne nepochopil.Nyní neporovnávám druhy dopravy. V tom jsme za jedno , že letadla pálí palivo Jet nepříčetně. Jen poukazuji, že jen proto abychom levně jezdili a honily se za údaji CO2, si ničíme prostředí kolem sebe. Jezdíme ve městech a kupujeme diesely pro pár litrů a že mají mnohonásobné emise jedovatých látek většině nevadí a ve městech jezdí v režimu, které je dále ještě více produkují. Totéž přímovstřikové benzíny. Chrlí pevné částice, které projdou přes plíce člověku do krve a je mnohonásobně větší riziko rakoviny. A vše se děje ve městech, kde bydlíme, žijeme. Letadla alespoň tyto jedovaté látky rozsévají rovnoměrně všude., ale je to také problém. Jsem pro okamžité zavedení filtrů pevných částic do přímovstřikových benzínů, dále uvést homologační předpisy reagující na reálné provozní podmínky bez možností úlev a zrušit všechny vozy, které porušují homologační předpisy a tím i schvalovací protokoly. Myslím, že by nepřežil jediný diesel v provozu. Pak by se ukázala holá pravda o škodlivostech jednotlivých palivech, které se u nás prodávají. Samozřejmě se jsem vše záměrně přehnal. Pro ukázku jak si kálíme do vlasního hnízda.

0/0
18.5.2016 8:00

V98l66a22d40i42m54í20r 90T81e44m74l79í96k 1485147601297

...ale ano, pochopil, jen nerozváděl...chtěl jsem poukázat na právě absurditu toho, že výrobci aut jsou nuceni plnit nesmyslné, a jak vidno i nesplnitelné normy, a ano, za cenu vysokého objemu zatím asi tolik nesledovaných škodlivin, a přitom se jedná jen o tak malý podíl na znečišťování prostředí. A přitom nad hlavami se nám spalují kvanta ropných produktů a exhalace - skleníkové plyny - z nich tam pěkně v těch výškách zůstanou, tam je déšť nesmyje... A v tom vidím větší problém....[>-]

0/0
18.5.2016 8:30

P78a23v45e97l 15C34h28a73m89r67á34d 4577680249145

Tento fígl, už mají od Alfa Romeo 156, trošku protůrovat a šup, už je to dobré.

0/0
27.4.2016 23:54

P95e66t43r 85S66o67u47k96u26p 6769669765549

A jak šidí emise v USA o tom by článek nebyl? Pardon já zapomněl v USA si tyto skandály objednali aby poškodily evropské automobilky.

+6/−5
27.4.2016 23:25

M98a61r49t74i61n 17K36a39r61á51s29e52k 9758423368298

USA nedelaji por osobaky diesely. Evropske benzinaky s temi emisemi taky problem nemaji...

+3/0
28.4.2016 9:46

M91a27r90e76k 50P32r38š33í98n 3645614453365

Nechtěl bych tady šlápnout do dieselové kaluže, ale mám takový pocit, že jediné normálně velké auto s nízkou spotřebou, které má zároveň emise jakž takž v pořádku (rozuměj nevypuští pevné částice a příliš mnoho NOx) je kterýkoliv z hybridů od Toyoty.

0/0
27.4.2016 22:55

J78a39n 67L36u11k95á33š 7897783573172

A mate ho doma?

Ja mel Priuse z pujcovny a na velikost auta mi ten prumer nejakych 7.5 l, co hlasil palubni pocitac, neprijde nic extra.

Zejmena, kdyz k tomu pripoctu ten velkej akumulator, co se musi cca 1x za 4 roky menit.

0/0
3.5.2016 19:14

L74u39b43o59m16í56r 14V26r27t53a49l 6440397571611

Tyhlety emisní nesmysly. Katalizátor mám demontovaný, před STK ho tam dám zpět. A kdo mi co dokáže? S touto šikanou ať mi ouřadové skočej do trenek.

Napovím jediné. Příruby výfuku od Renaultu se dají navařit na jakékoliv auto.

+7/−7
27.4.2016 22:20

M81a69r71t33i39n 77K12a39r96á88s82e25k 9958133688918

Jinymi slovy vedome travite lidi v okoli, porusujete zakony, a jeste se tim verejne chlubite? To je nejaka moderni uchylka nebo jak si to mam vyslvetlit?

+5/−2
28.4.2016 14:04

P89e31t66r 86J70a73n30s58a 8698304124395

Aáááá, další, co jezdí 100% podle předpisů a nejenom, když jsou na dohled policajti....;-D

0/0
5.5.2016 10:51

M79a74r23t49i82n 61Č60e93c41h 3274752460128

Tak to máte být na co hrdý! 8-o Z takových jako Vy je mi zle

+4/−2
2.5.2016 13:46

L15u14k80á14š 26F17l36í44d37r 9528411694648

Když už bych něco takového dělal, tak bych to řešil s výrobcem.

Obálka se slovy "Hoďte mi tam prosím upravený soft, zámek na čip a dva čipy s odlišnou identifikací. Jeden čip ať mi to nastartuje klasicky, ten druhý pro měření"

0/0
4.5.2016 9:16

J71o60s13e84f 62Š64e57m53e68l75í86k 7539441310897

Jak pravil Babiš - Všetci kradnů. Jenom nevím, jak tady zdůvodní, že za to může Kalousek.

+2/0
27.4.2016 21:42

P29e19t38r 69M72i54c53h97a83l 2550644261312

VW to řešil softwarem, Fiat "minutkou ze sporáku". Na VW se přišlo, na Fiat ne. Nemůžu si pomoct, ale mám čím dál víc pocit, že o emise v tomto skandálu vůbec nejde.

+15/0
27.4.2016 20:31

K34a63r66e86l 15N54o18v29á33k 8768544247422

a vy jste si snad nekdy myslel, ze ano? To si muze myslet snad jen primitiv, ze to tak dopravy bylo a je. Od zacatku to ma jasny ukol a nejaky emise jsou vsem u prdele. Navic to co pouziva VW pouziva snad kazda automobilka

+7/−1
27.4.2016 20:34

P26e52t48r 33M60i56c40h48a89l 2910314511502

Proč ty invektivy?

+4/0
27.4.2016 22:15

R55a43d89e40k 40H18o66d72a96ň 9146597651293

VW to samozřejmě nevyřešil. Kdyby to šlo vyřešit "jen" softwarem, byl by tam od začátku.

+2/0
27.4.2016 20:41

P80e63t13r 24M64i30c50h48a76l 2980824501382

Myslel jsem řešení toho, jak to obejít.

+1/0
27.4.2016 22:16

J22a76n 96M73a17l36ý 9478247612867

Od začátku tvrdím, že je s podivem, že tento "skandál" vyšel na povrch cca měsíc po zveřejnění celosvětových prodejů za první polovinu 2015, kdy koncern VW poprvé překonal americký GM a začal šlapat na paty Toyotě:-/

+5/0
28.4.2016 16:22

P77a82v31e21l 34S12o85b43o81t59k62a 5510804

jj, firma Bosch má na hlavě máslo ze všech nejvíc, protože právě ona je autorem podvodného programu.

Takže není divu že upozorňují na ostatní kteří také podvádějí ;-D

+1/−4
27.4.2016 20:29

Z82d70e21n66ě48k 36D89u23b48e90c63k19ý 3827314680908

Bosch vyrobí to, co si zadavatel (automobilka) vyžádá.

Těžko byste mohl zažalovat např Intel, jehož uživatel (hacker) vám vleze do počítače nebo vyčistí konto.

+1/0
29.4.2016 11:13

J82o67s54e72f 37H64o98n12e42š 7721652550863

Tady se podvádí v přímém přenosu.Nemělo by se zastavit zpřísnování emisních norem,když to nejde realizovat?

+22/0
27.4.2016 19:23

L57u47b52o77m93í47r 20V64r55t63a53l 6490307391561

Přesně tak. A proto se ptám. Proč se automobilky v této společné věci společně nepostavily na odpor? Protože jedna lhala ostatním že to vyřešila a na základě toho vznikla tato "řešení"?

+2/0
27.4.2016 22:23

J40a97n 84L21u32k34á98š 7377933593972

Automobilky to vyresily resenim s AdBlue, pouze VW "znal" levne "reseni".

Resp. americke automobilky se rozhodly diesely nedelat, jelikoz AdBlue bylo pro ne moc drahe.

0/0
3.5.2016 19:17

K25a25r47e38l 82S36t87r79ž75a35n17o31v34s83k26ý 1238875305

Pět největších námořních nákladních lodí vyprodukuje stejné množsví imisí jako všechna auta na světě dohromady. Lodě a letadla nikdo neřeší, řeší se jen auta, protože je to nejjednodušší. Je to stejné, jako by v boji proti pylům zakázali pěstovat kytky na balkonech.

+24/−5
27.4.2016 19:03

L43u18m81í11r 54V61i22t43h19a 2247887726362

Tak to je pěknej nesmysl. Pět největších lodí světa má zdvihový objem motorů dohromady asi 125 000 litrů. To je stejně jako 125 000 litrových aut, 62 500 dvoulitrových, zkrátka asi jako 100 000 osobních aut. Tomu odpovídá i spotřeba. I kdyby motory lodí pracovaly 24 hodin denně, jako že asi ano, a motory těch osobáků jen 2 hodiny denně, potom 5 největších zaoceánských lodí spotřebuje denně tolik paliva, jako cca 1,2 milionu osobáků. Jen v ČR je registrováno téměř 5 milionů vozidel. A to nejsme ani zdaleka supervelmoc.

Navíc ty lodní motory mají mnohem větší účinnost, pracují daleko efeektivněji, takže jejich skutečná spotřeba je menší, než spotřeba 1,2 mil. osobáků.

To s letadly je to jiná písnička. Letadla spálí neskutečná kvanta paliva. Uvádí se, že letadlo spálí asi 10 litrů paliva na 1 km. Při průměrné délce letu 1500 km je to 15 000 litrů a při průměrném počtu cca 50 000 vzletů denně je to 750 milionů litrů denně. Při průměrné spotřebe 10 litrů denně by to stačilo pro 75 milionů aut.

+8/−3
27.4.2016 19:24

J26i14ř57í 48T37e12p90r 4557290525275

K těm lodím:

Nejde jen o celkovou kubaturu, ale o to, co vypouštějí. Myslíte snad, že tam mají ve výfuku (nebo snad v komínu? ;-) ) katalyzátory?Tipnul bych si to tak na úroveň normy EURO 1 nebo 2.

+6/0
27.4.2016 20:12

J85a24n 13P73r53o77c46h19á94z80k39a 5566812808357

Vzhledem k tomu, že ani nespalují čistou naftu, nemají katalyzátor, tak se to Euro1 nebo Euro2 ani nepřiblíží. Já bych to srovnal se startem rakety Saturn V.

+9/0
27.4.2016 21:25

L66u42m25í91r 41V61i57t94h68a 2917207266132

A co vypouštějí? Kianyd? DDT? Ne, zase jen oxidy uhlíku, vodíku, případně dusíku. Čili to samé, co osobní auta.

Navíc - tyhle motory pracují s takovou účinností, že běžné motory OA na takové hodnoty absolutně nedosáhnou. To zase snižuje spotřebu. Srovnávat lodě s EURO 1 nebo 6 je nesmysl

+1/0
27.4.2016 21:40

J33i61ř26í 59K31o86c88u71r70e63k 6495154505318

To neřešte, tuhle lež opakuje kde kdo, počet se mění od 5, přes 11 až po 16, podle toho, jak (špatně) si to který pisatel pamatuje. Jinak ten rozbor je 6 roků starý, takže nezahrnuje lodě spuštěné na vodu v roce 2010 a později. Proč? Tehdy EPA podruhé zpřísnila emisní limity pro lodě v US přístavech (Ikdyž mnozí tvrdí, že to nikdo nereguluje). A v tom rozboru jsou zahrnuty jen tankery, které jezdí na tu nejhorší sra*ku - odpad ze zpracování ropy (Kam s ním jinam?). Co se emisí týká, tak je to jen a pouze o oxidech síry. Nic dalšího, jako je NOx, CO, CH, saze, prach se neřešilo.

---

Ono by to tiž neznělo tak bombasticky. Letadlo spálí za hodinu 2 tuny paliva! To je šílenost!!!!!!!!!!!! No jo, ale veze 200 lidí? To jo ale pořád je 100 na 100, vykřikuje vyděšenec. No jo, ale letadlo za hodinu uletí 700 km. Takže to dělá 1,5 až 2,0 litru na osobu s 100 km. Jenže vyděšenec argumentuje tím, že on jezdí autem málo 2 tuny neprojezdí ani za rok!

+3/0
27.4.2016 20:19

J64i48ř66í 47K52o56c71u43r73e47k 6275604755698

A pro cykloaktivisty: Silniční doprava spotřebuje jen 43 %, zbytek si dělí průmysl, zemědělství, výroba plastů (ten Isostar budete vozit ve sklenici, elektrické vodiče budete izolovat slámou?) a pneumatik. Takže festku nelakovat a jezdit bez pneu, ano?

0/0
27.4.2016 20:41

J31i70ř22í 95S81c77h27w83a64c35h 8338294648746

přesně tak, je to hlavně o té síře, které je v těch lodních sr@čkách snad tisíckrát víc než v automobilovém palivu. To pak statistiky naskakují. Nemluvě o tom, že v první dešťové přeháňce se oxidy síry navážou na vodu a jsou zneškodněny v moři

0/0
27.4.2016 23:01

M45a54r35t30i69n 97K17a89r28á69s55e77k 9468853188698

No to zaprve neni samozrejme pravda - pruzkum ktery dosel k podobnym zaverum srovnaval jen emise oxidu siry, ktere modenri auta prakticky nemaji (za to maji soustu jinych skodlivin).

Za druhe to srovnani kulha v tom, ze auta maji emise primo tam kde bydli lidi a kde primo skodi, lode maji ty emise tisice kilometru daleko a k lidem se prakticky nedostanou.

0/0
28.4.2016 9:50

S86t86a22n51i54s20l86a78v 83R78o19s68e66c88k29ý 9685909461209

Myslíte, že emisní třídy u kotlů jsou čisté?

+2/0
27.4.2016 18:59

F54r82a51n24t30i43š11e10k 24M87i91c58h56a38l85i88c46a 8206938865576

Jak je možné, že kluci s Hirošimi vyrobili atmosférický benzinový dvoulitr, který s ověřenou sedmilitrovou spotřebou dokáže slušně cvičit i s SUV jako CX 5 a přitom splňovat EURO 6? Proč to ostatní automobilky nedokážou?

+2/−2
27.4.2016 18:54

T41o83m75á58š 20F38o16l48d60y85n20a 7569654497771

Protože to reálně není tak jednoduché jako napsat pár chytrých řádků a technické řešení nevyskočí jako čertík ze škatulky. Dost často se stává, že se někomu podaří něco, co ostatním ne :)

0/−1
27.4.2016 20:02

J50i76ř67í 68K12o95c65u44r82e78k 6935804745398

Protože diesel != benzín. A problémy jsou především u dieslových motorů, u kterých je regulace směsi "poněkud" méně přesná.

+3/0
27.4.2016 20:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.