Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Italský fígl na emise je jednoduchý. Auto splňuje limit jen chvilku

Německé ministerstvo dopravy nechalo přeměřit emise dieselových aut nabízených na domácím trhu. Podle listu Bild am Sonntag se při nich model od Fiatu choval nestandardně. Projít emisními testy totiž umí po svém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35a74r92c44e29l 61H10r81o77c14h 9469299362

Chtěli jsme mít pocit, že naše automobily minimálně ničí životní prostředí a ovzduší. Tak jsme začali falšovat testy, abychom se cítili dobře.

To my připomíná ten vtip, jak jeden neustále četl o škodlivosti alkoholu, tak se rozhodl s tím ze dne na den přestat. Se čtením...

+1/0
7.5.2016 22:07

J94a25n 17H63o12r18s16k59ý 2756770247925

Moje postarší auto splňuje emisní limity také vždy jen chvilku, zato ale už celá léta!;-D

+1/0
6.5.2016 18:13

J60i56ř79í 56B76a68c29h58t64í55k 3436652108892

to není cokoliv nečekanýho. ty normy jsou nesmyslný a tak to automobilky šulej. všichni, co se v tom angažujou, to musej vědět. zrovnatak, jako to, že v dnešní době nemá v osobáku nafta co dělat. nemá to jakejkoliv smysl, ale lidi to chtěj, tak to maj.

0/0
6.5.2016 5:41


E21r81i93c31h 56L87o98r64m41a69n 9222374885317

skoda, ze europania za ziadnu cenu nechcu pochopit ze nafta je spinave palivo ...

+4/0
3.5.2016 8:54

M71a97r75t97i25n 30S36e11d53o12n31a 5377773980769

Tak oni to vi, ale mysli si, ze spalovanim hnusu usetri penize.

0/0
6.5.2016 14:58

J40a68n 72Z97e11m27a93n 1766815554676

V 70. letech jsme ji hromadně spalovali v naftových kamnech a taky jsme přežili ;-)

0/0
6.5.2016 16:14

M14a60r90t48i85n 63J40i39r36o91u57s66e66k 7846685845798

Příprava na emise ... ;-D

-

https://www.youtube.com/watch?v=0qFW8aRtr60

0/0
28.4.2016 15:57

S49l29a34v60o31m64í63r 39Š53t64ě90p30á53n 1138984252694

Zjistili němci........jednoznačně dostali za úkol vyrovnat postavení evropských vyrobců po tom co se podvod vw provalil ve velkém

+2/−3
28.4.2016 8:33

R62a31d50e61k 62J44a72n47a69t49a 9485216154402

Tak ono je logické, že. Pokud podvádějí všichni, pak je to, že podvádí jeden, méně závažné, protože k tomu byl donucen okolnostmi (nesplnitelnými normami).

0/0
5.5.2016 11:09

M26a57r18t95i41n 35V42o53j38á35č83e56k 9203747481166

a to je pro němce novinka 8-o8-o pokud jdu na technickou s dieselem tak to auto zkrátka pořádně protáhnu a nikdy nebyl problém s emisema ,ale pokud jsem tam zajel za studena tak se na "správný hodnoty" muselo čekat a roštovat to na místě

0/0
28.4.2016 6:55

J47i53ř67í 51E24r16b63e39n 1873664896867

To plati i pro benzinaky.

0/−1
28.4.2016 21:51

T82o94m24á89š 41V58a59l13d95e93r 7133820449

Přiznejme si to otevřeně. Buď budeme jezdit levně, ale za cenu zhoršeného zdraví díky jedovatým plynům, nebo budeme jezdit za hodně s pocitem že neškodím sobě a ani jiným lidem, zvířatům apod. Z diskuzí, které se točí kolem tohoto tématu, je jasné co většinu zajímá.Teď nemyslím že škodí jen diesely, ale i přímovstřikové benzíny bez filtrů pevných částic. Za cenu honby za co nejnižší hodnoty CO2 nám uniká nebezpečnější škodlivost běžných spalovacích motorů.

0/0
28.4.2016 2:43

V30l76a21d35i78m86í62r 71T30e43m10l66í47k 1885117511547

Je-li pravdou, jak jsem se dočetl, že automobilová doprava se podílí na emisích skleníkových plynů brutálními 0,2%, pak tento boj je o opravdu, ale opravdu o zásadní přínos pro zdravé životní prostředí... Mrkněte se na www.flightradar.com, jak to vypadá s leteckou dopravou nad Evropou, a jedno letadlo před vzletem tankuje tuny!!! kerosinu a spálí je všechny ve výškách okolo 10 kilometrů... V

0/0
16.5.2016 9:03

T66o53m68á51š 65V55a40l69d65e77r 7263880129

Vy jste mne nepochopil.Nyní neporovnávám druhy dopravy. V tom jsme za jedno , že letadla pálí palivo Jet nepříčetně. Jen poukazuji, že jen proto abychom levně jezdili a honily se za údaji CO2, si ničíme prostředí kolem sebe. Jezdíme ve městech a kupujeme diesely pro pár litrů a že mají mnohonásobné emise jedovatých látek většině nevadí a ve městech jezdí v režimu, které je dále ještě více produkují. Totéž přímovstřikové benzíny. Chrlí pevné částice, které projdou přes plíce člověku do krve a je mnohonásobně větší riziko rakoviny. A vše se děje ve městech, kde bydlíme, žijeme. Letadla alespoň tyto jedovaté látky rozsévají rovnoměrně všude., ale je to také problém. Jsem pro okamžité zavedení filtrů pevných částic do přímovstřikových benzínů, dále uvést homologační předpisy reagující na reálné provozní podmínky bez možností úlev a zrušit všechny vozy, které porušují homologační předpisy a tím i schvalovací protokoly. Myslím, že by nepřežil jediný diesel v provozu. Pak by se ukázala holá pravda o škodlivostech jednotlivých palivech, které se u nás prodávají. Samozřejmě se jsem vše záměrně přehnal. Pro ukázku jak si kálíme do vlasního hnízda.

0/0
18.5.2016 8:00

V51l58a64d67i79m85í85r 27T61e86m12l33í21k 1745807881747

...ale ano, pochopil, jen nerozváděl...chtěl jsem poukázat na právě absurditu toho, že výrobci aut jsou nuceni plnit nesmyslné, a jak vidno i nesplnitelné normy, a ano, za cenu vysokého objemu zatím asi tolik nesledovaných škodlivin, a přitom se jedná jen o tak malý podíl na znečišťování prostředí. A přitom nad hlavami se nám spalují kvanta ropných produktů a exhalace - skleníkové plyny - z nich tam pěkně v těch výškách zůstanou, tam je déšť nesmyje... A v tom vidím větší problém....[>-]

0/0
18.5.2016 8:30

P21a70v11e53l 49C46h39a75m77r21á65d 4947190319845

Tento fígl, už mají od Alfa Romeo 156, trošku protůrovat a šup, už je to dobré.

0/0
27.4.2016 23:54

P55e40t40r 58S18o81u30k31u64p 6679489915809

A jak šidí emise v USA o tom by článek nebyl? Pardon já zapomněl v USA si tyto skandály objednali aby poškodily evropské automobilky.

+6/−5
27.4.2016 23:25

M49a41r44t64i88n 76K13a14r28á11s96e18k 9288383138188

USA nedelaji por osobaky diesely. Evropske benzinaky s temi emisemi taky problem nemaji...

+3/0
28.4.2016 9:46

M74a60r65e77k 80P48r64š43í49n 3405654383495

Nechtěl bych tady šlápnout do dieselové kaluže, ale mám takový pocit, že jediné normálně velké auto s nízkou spotřebou, které má zároveň emise jakž takž v pořádku (rozuměj nevypuští pevné částice a příliš mnoho NOx) je kterýkoliv z hybridů od Toyoty.

0/0
27.4.2016 22:55

J79a87n 80L96u46k93á37š 7787313403302

A mate ho doma?

Ja mel Priuse z pujcovny a na velikost auta mi ten prumer nejakych 7.5 l, co hlasil palubni pocitac, neprijde nic extra.

Zejmena, kdyz k tomu pripoctu ten velkej akumulator, co se musi cca 1x za 4 roky menit.

0/0
3.5.2016 19:14

L53u81b51o22m39í60r 98V63r91t27a56l 6920877351131

Tyhlety emisní nesmysly. Katalizátor mám demontovaný, před STK ho tam dám zpět. A kdo mi co dokáže? S touto šikanou ať mi ouřadové skočej do trenek.

Napovím jediné. Příruby výfuku od Renaultu se dají navařit na jakékoliv auto.

+7/−7
27.4.2016 22:20

M68a92r78t30i48n 45K46a74r77á30s18e37k 9318903198798

Jinymi slovy vedome travite lidi v okoli, porusujete zakony, a jeste se tim verejne chlubite? To je nejaka moderni uchylka nebo jak si to mam vyslvetlit?

+5/−2
28.4.2016 14:04

P94e38t35r 56J36a65n23s31a 8208784664745

Aáááá, další, co jezdí 100% podle předpisů a nejenom, když jsou na dohled policajti....;-D

0/0
5.5.2016 10:51

M57a61r41t86i18n 21Č89e68c85h 3524202810188

Tak to máte být na co hrdý! 8-o Z takových jako Vy je mi zle

+4/−2
2.5.2016 13:46

L45u75k43á18š 51F70l42í10d18r 9758971584108

Když už bych něco takového dělal, tak bych to řešil s výrobcem.

Obálka se slovy "Hoďte mi tam prosím upravený soft, zámek na čip a dva čipy s odlišnou identifikací. Jeden čip ať mi to nastartuje klasicky, ten druhý pro měření"

0/0
4.5.2016 9:16

J55o41s36e65f 97Š37e66m79e10l29í68k 7769491220797

Jak pravil Babiš - Všetci kradnů. Jenom nevím, jak tady zdůvodní, že za to může Kalousek.

+2/0
27.4.2016 21:42

P28e21t18r 85M25i74c28h30a46l 2860124361942

VW to řešil softwarem, Fiat "minutkou ze sporáku". Na VW se přišlo, na Fiat ne. Nemůžu si pomoct, ale mám čím dál víc pocit, že o emise v tomto skandálu vůbec nejde.

+15/0
27.4.2016 20:31

K41a57r52e64l 88N59o21v44á36k 8598854217532

a vy jste si snad nekdy myslel, ze ano? To si muze myslet snad jen primitiv, ze to tak dopravy bylo a je. Od zacatku to ma jasny ukol a nejaky emise jsou vsem u prdele. Navic to co pouziva VW pouziva snad kazda automobilka

+7/−1
27.4.2016 20:34

P51e65t75r 24M48i74c31h30a30l 2880644881722

Proč ty invektivy?

+4/0
27.4.2016 22:15

R83a79d23e15k 28H21o34d39a83ň 9676717251213

VW to samozřejmě nevyřešil. Kdyby to šlo vyřešit "jen" softwarem, byl by tam od začátku.

+2/0
27.4.2016 20:41

P60e62t67r 83M83i58c10h13a30l 2760644701722

Myslel jsem řešení toho, jak to obejít.

+1/0
27.4.2016 22:16

J63a60n 73M21a36l63ý 9108987852367

Od začátku tvrdím, že je s podivem, že tento "skandál" vyšel na povrch cca měsíc po zveřejnění celosvětových prodejů za první polovinu 2015, kdy koncern VW poprvé překonal americký GM a začal šlapat na paty Toyotě:-/

+5/0
28.4.2016 16:22

P63a23v53e66l 98S29o21b80o17t51k32a 5630694

jj, firma Bosch má na hlavě máslo ze všech nejvíc, protože právě ona je autorem podvodného programu.

Takže není divu že upozorňují na ostatní kteří také podvádějí ;-D

+1/−4
27.4.2016 20:29

Z67d61e15n80ě40k 72D79u59b46e50c57k47ý 3707774200558

Bosch vyrobí to, co si zadavatel (automobilka) vyžádá.

Těžko byste mohl zažalovat např Intel, jehož uživatel (hacker) vám vleze do počítače nebo vyčistí konto.

+1/0
29.4.2016 11:13

J44o61s20e61f 75H40o29n69e15š 7421142110643

Tady se podvádí v přímém přenosu.Nemělo by se zastavit zpřísnování emisních norem,když to nejde realizovat?

+22/0
27.4.2016 19:23

L83u62b31o40m96í13r 53V74r57t29a68l 6230557141751

Přesně tak. A proto se ptám. Proč se automobilky v této společné věci společně nepostavily na odpor? Protože jedna lhala ostatním že to vyřešila a na základě toho vznikla tato "řešení"?

+2/0
27.4.2016 22:23

J12a19n 61L57u43k69á61š 7167703523182

Automobilky to vyresily resenim s AdBlue, pouze VW "znal" levne "reseni".

Resp. americke automobilky se rozhodly diesely nedelat, jelikoz AdBlue bylo pro ne moc drahe.

0/0
3.5.2016 19:17

K90a30r84e20l 34S39t75r57ž81a66n94o26v39s80k16ý 1128695135

Pět největších námořních nákladních lodí vyprodukuje stejné množsví imisí jako všechna auta na světě dohromady. Lodě a letadla nikdo neřeší, řeší se jen auta, protože je to nejjednodušší. Je to stejné, jako by v boji proti pylům zakázali pěstovat kytky na balkonech.

+24/−5
27.4.2016 19:03

L90u92m61í84r 25V92i12t33h52a 2527317236112

Tak to je pěknej nesmysl. Pět největších lodí světa má zdvihový objem motorů dohromady asi 125 000 litrů. To je stejně jako 125 000 litrových aut, 62 500 dvoulitrových, zkrátka asi jako 100 000 osobních aut. Tomu odpovídá i spotřeba. I kdyby motory lodí pracovaly 24 hodin denně, jako že asi ano, a motory těch osobáků jen 2 hodiny denně, potom 5 největších zaoceánských lodí spotřebuje denně tolik paliva, jako cca 1,2 milionu osobáků. Jen v ČR je registrováno téměř 5 milionů vozidel. A to nejsme ani zdaleka supervelmoc.

Navíc ty lodní motory mají mnohem větší účinnost, pracují daleko efeektivněji, takže jejich skutečná spotřeba je menší, než spotřeba 1,2 mil. osobáků.

To s letadly je to jiná písnička. Letadla spálí neskutečná kvanta paliva. Uvádí se, že letadlo spálí asi 10 litrů paliva na 1 km. Při průměrné délce letu 1500 km je to 15 000 litrů a při průměrném počtu cca 50 000 vzletů denně je to 750 milionů litrů denně. Při průměrné spotřebe 10 litrů denně by to stačilo pro 75 milionů aut.

+8/−3
27.4.2016 19:24

J24i69ř53í 94T61e53p72r 4197430835785

K těm lodím:

Nejde jen o celkovou kubaturu, ale o to, co vypouštějí. Myslíte snad, že tam mají ve výfuku (nebo snad v komínu? ;-) ) katalyzátory?Tipnul bych si to tak na úroveň normy EURO 1 nebo 2.

+6/0
27.4.2016 20:12

J55a93n 45P23r44o27c61h63á59z45k66a 5616242398457

Vzhledem k tomu, že ani nespalují čistou naftu, nemají katalyzátor, tak se to Euro1 nebo Euro2 ani nepřiblíží. Já bych to srovnal se startem rakety Saturn V.

+9/0
27.4.2016 21:25

L69u26m32í16r 33V14i59t52h93a 2117697366202

A co vypouštějí? Kianyd? DDT? Ne, zase jen oxidy uhlíku, vodíku, případně dusíku. Čili to samé, co osobní auta.

Navíc - tyhle motory pracují s takovou účinností, že běžné motory OA na takové hodnoty absolutně nedosáhnou. To zase snižuje spotřebu. Srovnávat lodě s EURO 1 nebo 6 je nesmysl

+1/0
27.4.2016 21:40

J49i26ř40í 80K58o77c15u68r98e65k 6195174345688

To neřešte, tuhle lež opakuje kde kdo, počet se mění od 5, přes 11 až po 16, podle toho, jak (špatně) si to který pisatel pamatuje. Jinak ten rozbor je 6 roků starý, takže nezahrnuje lodě spuštěné na vodu v roce 2010 a později. Proč? Tehdy EPA podruhé zpřísnila emisní limity pro lodě v US přístavech (Ikdyž mnozí tvrdí, že to nikdo nereguluje). A v tom rozboru jsou zahrnuty jen tankery, které jezdí na tu nejhorší sra*ku - odpad ze zpracování ropy (Kam s ním jinam?). Co se emisí týká, tak je to jen a pouze o oxidech síry. Nic dalšího, jako je NOx, CO, CH, saze, prach se neřešilo.

---

Ono by to tiž neznělo tak bombasticky. Letadlo spálí za hodinu 2 tuny paliva! To je šílenost!!!!!!!!!!!! No jo, ale veze 200 lidí? To jo ale pořád je 100 na 100, vykřikuje vyděšenec. No jo, ale letadlo za hodinu uletí 700 km. Takže to dělá 1,5 až 2,0 litru na osobu s 100 km. Jenže vyděšenec argumentuje tím, že on jezdí autem málo 2 tuny neprojezdí ani za rok!

+3/0
27.4.2016 20:19

J59i50ř77í 12K91o80c32u17r13e92k 6215764555518

A pro cykloaktivisty: Silniční doprava spotřebuje jen 43 %, zbytek si dělí průmysl, zemědělství, výroba plastů (ten Isostar budete vozit ve sklenici, elektrické vodiče budete izolovat slámou?) a pneumatik. Takže festku nelakovat a jezdit bez pneu, ano?

0/0
27.4.2016 20:41

J44i92ř29í 42S56c35h52w19a29c36h 8798644608406

přesně tak, je to hlavně o té síře, které je v těch lodních sr@čkách snad tisíckrát víc než v automobilovém palivu. To pak statistiky naskakují. Nemluvě o tom, že v první dešťové přeháňce se oxidy síry navážou na vodu a jsou zneškodněny v moři

0/0
27.4.2016 23:01

M10a26r65t95i26n 78K90a92r52á33s67e44k 9398263198368

No to zaprve neni samozrejme pravda - pruzkum ktery dosel k podobnym zaverum srovnaval jen emise oxidu siry, ktere modenri auta prakticky nemaji (za to maji soustu jinych skodlivin).

Za druhe to srovnani kulha v tom, ze auta maji emise primo tam kde bydli lidi a kde primo skodi, lode maji ty emise tisice kilometru daleko a k lidem se prakticky nedostanou.

0/0
28.4.2016 9:50

S87t47a10n59i27s64l72a89v 73R76o42s16e41c58k74ý 9215259711769

Myslíte, že emisní třídy u kotlů jsou čisté?

+2/0
27.4.2016 18:59

F12r75a54n80t38i71š52e98k 76M19i88c90h23a92l20i98c91a 8276598795826

Jak je možné, že kluci s Hirošimi vyrobili atmosférický benzinový dvoulitr, který s ověřenou sedmilitrovou spotřebou dokáže slušně cvičit i s SUV jako CX 5 a přitom splňovat EURO 6? Proč to ostatní automobilky nedokážou?

+2/−2
27.4.2016 18:54

T61o91m16á51š 11F57o85l21d73y91n32a 7249544417341

Protože to reálně není tak jednoduché jako napsat pár chytrých řádků a technické řešení nevyskočí jako čertík ze škatulky. Dost často se stává, že se někomu podaří něco, co ostatním ne :)

0/−1
27.4.2016 20:02

J22i91ř29í 30K54o21c72u22r64e87k 6515924485488

Protože diesel != benzín. A problémy jsou především u dieslových motorů, u kterých je regulace směsi "poněkud" méně přesná.

+3/0
27.4.2016 20:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.