Diskuze

Tesly jezdí v Hongkongu na uhlí, takže čmoudí víc než benziňáky

Že je čistota provozu u aut do zásuvky velmi pofiderní, si ti, kteří nejsou zaslepeni elektromobilitou, uvědomují. V Číně zažívají elektromobily rozmach, protože ale šedesát procent elektřiny, na kterou jezdí, pochází z tepelných elektráren, je jejich přínos pro ekologii záporný. Spočítali to v Hongkongu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Četl jsem kritiku onoho výpočtu. Údajně bsahuje několik dost podstatných chyb, které závěry úplně znehodnocují. Například pokud se přepočítá energie potřebná při výrobě baterií, tak se musí vzít v úvahu i energie potřebná při výrobě celého auta a to jak toho elektrického, tak i toho se spalovacím motorem. Pak se to musí rozpočítat na celou dobu životnosti auta, tj. kolik toho najede, než půjde do šrotu (elektromobil může najet pravděpodobně podstatně více protože je méně poruchový, ale je otázka, po kolika km se mění baterie). Výpočet se dá prostě "upravit" tak, aby vyšlo to, co si zrovna ten nebo onen objednal. ;-)

Pokud se týče čínských úřadů, ty z těchto výpočtů vůbec nevycházely. Úředníci vzali v potaz pouze hmotnost auta a jeho velikost a přepočítali to na výkon automobilu se spalovacím motorem. Že při podobném přepočtu by měl elektromobil asi poloviční spotřebu (účinnost celého systému je přiližně dvojnásobná, tj. spotřeba energie je poloviční), nikoho nezajímá. Stejně jako nikoho nezajímá účinnost elektrárny a a vjakém typu elektrárny vlastně byla energie vyrobená.

3 0
možnosti
JF

J62a14n 40F18r14o54l41í40k

3. 5. 2016 15:37

4000 elektroaut v této oblasti je marginální množství, které na ovzduší nemá měřitelný vliv.

0 0
možnosti
VJ

Snaha o senzacechtivý nadpis pouze ukazuje na omezenost autora. :-/

Doporučuji si sousedův komín zavést do obýváku, aby autor poznal rozdíl mezi výfukem v ulicích města a výfukem vysokého komínu z elektrárny za městem.

3 1
možnosti
JK

Doporučuji si uvědomit, že životní prostředí na Zemi je jen jedno.

2 1
možnosti
VM

Problémale neníjen výroba energie, ale hlavně její uskladnění. Výroba baterií je velmi neekologická a způsobuje většízátěž než těžba ropy za celý život auta ...

Čili tesla je velmi neekologická ...

1 5
možnosti
VJ

Pokud k tomu připočtete různé války o ropu a různé ropné havárie, tak je otázka, co je ekologičtější. Navíc peníze za ropu jdou většinou různým kreaturám, takže společenské a civilizační dopady jsou celkem nedozírné. :-P

3 0
možnosti
PH

Používají v Honkongu počítače? Mají tam klimatizace? Pokud jo, tak by to měli všechno vypnout, protože to vlastně taky "jede" na uhlí. Ten článek zavání stejnou demagogií jako ludistické aktivity pro ničení strojů.

Btw, nedávno se zde objevil článek o objevu článků využívající zlato. Pokud tohle uvedou do praxe, tak v kombinaci s výměnnými články a třeba carsharingem bude emisní stopa tak nízká, že se ropným společnostem protočí panenky z toho, kolik budou muset vypláznout peněz za podobné nízké články jako je tento.

5 3
možnosti
JD

J75a48n 65D42v88o98ř83á34k

2. 5. 2016 23:10

Klimatizace sice spotřebuje elektřinu a potažmo tak vyprodukuje kysličník uhličitý, ale na rozdíl od elektromobilů o ní nikdo netvrdí opak...

2 2
možnosti
EM

E84m64i72l 26M44i74n68á42ř

2. 5. 2016 20:10

A když do elektromobilu dáte palivový článek, kde máte pak výfuk?

Normálně v autě, ale jde z něj pára. No a druhý výfuk, tam, kde vyrábí vodík.

Jenže čistý elektromobil je o svobodě volby, kde si budu nabíjet. Nezávislost na ropných a řepkových magnátech.

Devastace krajiny solárními poli nebo větrníky je o dost menší než těžbou uhlí nebo pěstováním řepky.

2 0
možnosti
MP

My máme jádro. Viva Temelín

1 1
možnosti
JV

Podle toho petrolheada, který ten článek psal, se elektřina pro české elektromobily vyrábí výhradně v Tušimicích.

2 0
možnosti
ML

Zatím to ekologické není, ale věřím, že se jednou bude elektřina vyrábět ve fúzním reaktoru, takže ty peníze investované do vývoje elektromobilů nejsou vyhozené. Zásoby ropy a uhlí nejsou neomezené.

2 0
možnosti
JV

Myslíte ten velmi spolehlivý fúzní reaktor v bezpečné vzdálenosti 150 milionů kilometrů? Tam je třeba jen doladit sběrače energie, zatím se dost progresivně jeví vrtule a FV panely.

7 0
možnosti

tři po sobě jdoucí články o Číně 8-o to je nějaký znamení?

1 0
možnosti
DH

Hongkong na uhlí? A v něm jezdí tesly? V

0 0
možnosti