Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Echt DDR nostalgii ukojí nové pražské muzeum trabantů

V pražském Motole vzniklo muzeum věnované nejznámějšímu výrobku východoněmeckého automobilového průmyslu - trabantu. Podívejte se na slavnostní otevření, na které dorazili hosté se svými duroplastovými krasavci. Přijel i trabant s automatem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M27i57r75o39s33l72a19v 74S32t46e32i32n47e97r 1395615748753

Trabant byl následovník nacistické DKW Meisterklasse. Důsledně využíval recyklaci odpadů a umělé hmoty, přesto byl těžší, než původní dřevěná konstrukce potažená montgomerákem, podobně jako Velorex.

Stejná kategorie, ale s rámem z Manesmanských bezešvých trubek a karoserií z tenoučkého plechu byla legendární Dóšvó, 2CV od Citroena. Výhodou byl čtyřtakt, spotřebu jsem měl pod 5 litrů na 100. Tachometr doplnila boční okénka, která při 80 km/h začala vibrovat, jako brouk krovkami před odletem. Pro svoji lehkou váhu, rolovací gumovou střechu a velká kola to bylo ideální auto do terénu, krásně se s ním jelo po poli. Nabouraný blatník jste klidně vytáhli ručně, malé důlky vyrovnali palcem, plech byl stejně silný, jako vepřové konzervy.

Co z Trabanta, Velorexu nebo 2CV zbylo po srážce se skutečným autem, raději nechci vidět.

0/0
5.5.2016 7:18

M73i30l76a98n 42L82a18š75ť41o23v70k50a 8522414443968

"Trabant sice má duroplastovou karoserii, do které se nezakusuje rez, podlaha a rám karoserie jsou ale kovové a mocně reznou." - to je pěkná blbbost! Jediné co u starších Trabantů rezlo, byla "vlašťovka" která držela pomocný rám motoru. Týkalo se Trabantů tak 20 let starých, stejně stará embéčka už byla dávno v hutích!

+1/0
3.5.2016 8:36

M76a32r50t58i70n 77N94e77b77e35s36k64ý 7396130267202

Rezla nejen vlaštovka, ale i navazující podélné nosníky a nad nimi tenoulinké prahy dveří. Stejně tak úzká plechová příčka pod snímatelným předním čelem. Pokud se dostala vlhkost pod koberec, odešla i podlaha u pedálů. Výhodou bylo, že kromě prahů se vše dalo naohýbat z rovného a silnějšího plechu, na trubky pro hever se hodily elektrikářské trubky, stejně jako na výfuk.

0/0
4.5.2016 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.