Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojetá Dacia Duster je pohledná, levná, ale zázraky nečekejte

Laciné rumunské SUV s francouzskou technikou láká pozornost řady motoristů. Kdo a jak z nich bude spokojený, záleží na hlavně volbě motorizace. Aut je na trhu dostatek, ale zdaleka ne všechny mají pohon 4x4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B22o61ř69i35v65o71j 18K54u12b30í18č52e18k 2269670759561

Duster je super kára, mam dokonce dva jednoho 4 roky druheho 2 a zatím ani jeden neměl jedinou poruchu.

Jediný na co bych si je nekoupil jsou častý přesuny po dálnici. Hlavne ta 1.6atmo. Nafta je v pohodě.

Spotřeba na couračky po Českým Raji je u nafty kolem 6 litru a u LPG klem deseti což při ceně 12kč za litr vychází kolem 1,3kč km

Obojí verze 4x4

0/0
11.5.2016 10:24

J43a63n 24D65l65o74u17h71ý 7734509560589

Dacia je jedna z mala znacek na trhu, kde prijdu , reknu presne co chci mit v aute vcetne lpg, dostanu na to standartni zaruku (vcetne lpg) a hotovo. Za cca 300 tisic bez dph si lze vzdy odvest napric modelovou radou auto s klimou, radiem, el oknama, tempomatem, lpg. 5 let to fungovat vzdycky bude ( to zvladl i otresnej favorit ). Ja nevidim duvod kupovat si za pul mice a vic predohrab. A zadokolky se v evrope motaj kolem milionu.

+2/0
8.5.2016 14:54

P72e34t81r 18B20á75č89a 8625106645695

Pohledna ;-D;-D

0/0
7.5.2016 12:26

D93e40n33i25s 83W14i76t33z46k78u 3933831869817

pohledná, jak pro koho

+1/0
6.5.2016 9:47

M22a47r54e96k 60J24a25n58e81č76k48a 1987416413351

Ačkoliv Dacie není můj šálek kávy, tak jsem rád, že takové vozy na trhu jsou a byl bych radši, kdyby tady byly i jiné lowend značky určené třeba pro indický trh. Třeba by to aspoň přinutilo některé automobilky se zamyslet a jít s cenami vozů níže ;-)

0/0
5.5.2016 23:03

D14e75n91i72s 69W82i42t50z89k12u 3943501149767

ale ty lowendy pro indický trh nemají ani airbagy a proto jsou levné

0/0
6.5.2016 9:46

J64a87n 46D10l95o72u31h92ý 7124849480219

A komu to vadi? Evropske unii nebo kupcum?

0/0
8.5.2016 14:45

M22i62r84e25k 51S72á50l 1285691858304

tohle už v evropě asi komukoliv

0/0
10.5.2016 14:37

J24a14n 48B70a56r52t11á20č20e47k 6935935400489

Já airbagy mít nemusím.

0/0
14.5.2016 23:09

J13a68r20o41s12l89a52v 61D57r30o57z34d 6483389530317

Duster je super auto, ktere presne vyplnuje misto na trhu. Pro urcite lidi je to idealni stroj, zejmena kdyz potrebujete auto na praci i do terenu. Ostatne terenni schopnosti Dusteru nejsou vubec spatne.

Koupit si ho na pojizdeni po meste je podle me nesmysl, ale nakonec kazdy at si za sve penize koupi co chce.

+3/0
5.5.2016 21:44

A43n89t43o72n42í60n 35D25o77u90b91e74k 3100269289

tohle auto a cela dacia jen poukazuje na to jaky jsme my cesi socky. drtiva vetsina lidi z ceska si tohle auto jako nove nemuze absolutne dovolit a pritom se pise ze je pro nenarocne a levne. proste cesko je dira kterou okolni zeme jen vysavaji a schvalne drzi platy dole aby nas mohli jen zneuzivat :-( jsme radi ze si koupime za 200.000 ojetinu. pravda je ze to je asi i rozumnejsi koupit ojetinu nez dacii :-/

0/−5
5.5.2016 21:09

J32a46r22o81s62l19a26v 79D42r68o66z83d 6903459180237

Kdyz se podivam kolem sebe, tak naprosta vetsina mych pratel ve veku kolem 30 ma drazsi auta, nez je Duster. A nemluvim jen o uspesnych klucich, co maji auta za miliony.

0/0
5.5.2016 21:46

J57a87n 75D57l59o30u96h86ý 7774539410509

Pokud je maji na leasing tak to moc uspesni nejsou :-D

0/0
8.5.2016 14:46
Foto

J19a24n 52K44o39v96a21ř22í65k 4755449152638

Připadal bych si v tom trapně. Takže MHD, kolo, nebo moje Mazda.

0/−11
5.5.2016 20:29

B56o74h16d58a68n 88M17a64r43e13k 5985526667974

Hlavní je, že Vám není trapně teď ;-D

+7/0
5.5.2016 20:53

J35a58n 44D38l30o68u16h65ý 7894339370859

Tak hlavne ze mas mazdu a pak jezdis na mhd :-D

0/0
8.5.2016 14:47

Z79d32e51n46ě22k 82H21á10j84e23k 6487272870463

Pane redaktore. Auto je to ošklivé, s cejchem auta pro nemajetné, ale že není do terénu. Možná neznáte, tak napovím. YOUTUBE. Zkuste si tam zadat Dacia Duster off road.

+3/0
5.5.2016 19:01

J75a16r15o24s10l77a41v 70B61i77r37n55e75r 4978975662508

Ani slovo o spotřebě benzináku....aby ne,ta je opravdu vysoká.Jezdit s tímhle rádobyautem za 9 a více je opravdu výhra;-D

0/−2
5.5.2016 18:53

J78a71n 88D65l64o27u30h30ý 7864519800839

Ano devet to zere ale ve meste ;-)

0/0
8.5.2016 14:48

T86o40m55á91š 53D61o10l50e89ž54a95l 3249275544245

no podla mna kecate.Ja mam dacii dokker s 1,6benzin a zere to okolo 6,5 az 7,2l/100km.

0/0
11.5.2016 19:32

J90i46ř83í 23S43c43h43w75a38c32h 8808584858846

za předpokladu, že jezdíš jen o víkendu, jen okresky někde na rovině do 90 tacho, takže vlastně jen 80 a dálnice maximálně 100 tacho.....

tak pak bych ti to i věřil ;-)

0/0
11.5.2016 19:55

P36e57t96r 56S83p31a32t45z11i24e96r57e75r 7944822565704

prodáváme nová auta a zrovna dneska jsem se bavil s jedním člověkem o výbavě auta. Sám mi říká...když jsem koupil auto co mělo plno výbavy a třeba i automatické parkování..tak jsem to zkusil jen na začátku když jsem to ukázal známým. Ale když to denně používám, tak to jsou jen el. okna, klima a radio....nic víc není potřeba....takže všechny ty serepetičky co jsou v autech navíc tak z 80% nejsou pro běžné jezdění vůbec potřeba. Když to tak povídal, tak jsem přemýšlel kdy já jsem ve svém autě využil svou výbavu, jako jsou vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, el.stahování zadních oken...a říkám si...vlastně snad nikdy....takže i taková Dacia Duster by mi vlastně na to ježdění do práce bohatě stačila...:-)

+16/−1
5.5.2016 17:48
Foto

M21i50c35h82a45l 73N18a46j49m20a11n 7339203946740

Auto v podstatě pojede bez veškeré výbavy a odveze Vás do práce. Něco jako před 30 lety první škoda favorit....

Ale něco tom ubude chybět, na pohodlné pomocníky se snadno zvyká.

0/0
5.5.2016 18:22

J25i23ř42í 57Z48ý40k95a 9329783891320

u moderního auta se z té komfortní výbavy neobejdu bez automatické klimatizace (obyč klima = riziko nastydnutí), zrcátka s výhřevem a el. ovládáním, vnitřní elektrochromatické zrcátko, el. oken (raději všechny, protože některé automobilky se mstí šetřílkům a když si objednáte pouze přední okna v elektrice, tak postrádají automatické dojezdy) ...

... poslední dobou jsem si zvykl i na vyhřívání čelního skla (dlouhou dobu mi vadily ty drátky) a neodsuzuju ani automatické parkování (běžně nepoužívám, ale když mě bolelo rameno, tak se to sakra hodilo).

0/0
5.5.2016 18:31

P86e65t66r 48S60p29a66t20z40i32e12r48e62r 7484592165734

proč riziko nastydnutí je u automat.klima jiné než u manuální? Neumíte si to nastavit jak potřebujete? Ono plno těch všech pomocníků je jen proto, že lidé jsou čím dál tím lenivější...nastavit si topení, klimu, nastavit si zrcátka..stejně pak už na ně nesaháte, podržet tlačítko okna bez automat.dojezdu.....dál bych pokračoval, dešťový senzor, světelný senzor..přeci se nebudu namáhat otočit páčkou která je strašných 5 cm daleko..:D hlídání výjezdu z pruhu, automat.parkování...jasně..otočit se chce dneska už pořádnou fyzičku...a když bolí záda..couvání podle zrcátek nejde? To zatmavování zrcátka...jasně..ta páčka půl metru daleko je strašně daleko a navíc musím ruku zvednout..:D takže vše je jen o čím dál větší lenivosti člověka....za chvíli přijdou auta co budou jezdit sami bez řidiče...pak už to bude vrchol a lidi se budou rádi vracet do starých aut..:-)

+9/−1
5.5.2016 19:24

M29i98r34o15s48l81a43v 43R47i43c26h74t88e71r 2459606583182

máte naprostou pravdu

0/0
5.5.2016 19:32
Foto

M50i97c88h90a43l 22N79a72j72m75a60n 7929973426650

Vidíte a jsou lidé, co si za takové věci rádi připlatí.

Já nejsem náročný, ale bez určitých věcí bych si auto nedokázal představit.

(dálkový centrál, tempomat, denní svícení, zadní parkovací asistent, automatické dojezdy předních oken, el .zrcátka, autorádio s BT......).

+1/−1
5.5.2016 19:37

P75e33t53r 83S83p15a31t33z11i27e12r91e31r 7684852505884

ano připlatí..ale není to o tom, že by to v autě muselo být..ale o tom že člověk je tvor čím dál lenivější a už nechce hýbat ani rukama na páčky co má pod volantem..:-) není to o náročnosti....jinak mi řekněte jaký je důvod pro automatický dojezd okna mimo toho, že se vám nechce držet tlačítko..:-) centrál chápu, tempomat...budiž..i když je to zase jen o tom, že se někomu nechce držet nohu na plynu...prostě to chce už fyzičku šlapat pedály..:-) el. zrcátka....ano...taky chápu..i když jak jsem řekl...měl jsem hodně aut a zrcátka jsem nastavil jednou a pak jsem na ně za těch x let nikdy nesáhnul...a tak bych mohl pokračovat.....:-) takže náročnost = lenost? nebo pohodlnost = lenost...taky by se to tak trochu dalo brát..:-) proto je lidstvo čím dál obéznější...protože jsou pohodlnější a jakýkoliv pohyb je problém...dřív to byla chůze, dneska už to je i pohyb rukou v délce půl metru..:-)

+3/0
5.5.2016 19:59

J53a96n 61N26o82v84á85k 9547422747157

Tak ve chvíli kdy jezdíte i vzdálenosti 500 a více km, tak je tempomat hodně užitečná věc a využívám ho velmi často i při jízdách na kratší vzdálenosti.

+1/0
5.5.2016 20:11

P82e50t48r 10S59p98a65t27z61i76e53r85e27r 7964712875514

tak jak říkám..chápu ho...jen teda důvod tempomatu je, že nemusím držet nohu na plynu...tedy s nohou pracovat...:-) dál už jsem to popsal..:-)

0/0
5.5.2016 20:14

J89a21n 85N31o86v16á94k 9467252827897

Jasně, což se hodí s tou nohou nepracovat, když víte, že příští třeba půl hodinu nebo i déle ji stejně velmi pravděpodobně budete akorát držet v prakticky neměnné poloze. Občas se to hodí i v obcích na pohlídání rychlosti, aby člověk neměl náhodou "těžkou nohu". Ale asi se to dá vnímat i jako určitá pohodlnost, konec konců nakonec bych se třeba do Bruselu nebo do Varšavy dokodrcal i škodovkou stovkou... :-)

+1/0
5.5.2016 20:19
Foto

M46i98c50h18a98l 47N82a61j26m51a91n 7659503346730

okna s dojezdem - často jezdím přes různé brány nebo vrátnice a jsou situace, kdy člověk potřebuje stáhnout okénko a zároveň najít nějakou kartu, průkaz nebo povolení v tomto okamžiku je dojezd velice pohodlný a užitečný.

tempomat - zřejmě moc nejezdíte, že? Já jezdím denně třeba 200 km pak 10 hodin práce a zpět 200 km, na dálnici je to pak neocenitelný pomocník a nvíc o něco snižuje spotřebu.

el. zrcátka - pohybuje se často po stavbách a průmyslových areálech a při manévrování v omezených prostorech se často hodí třeba sklopit zrcátka dolu a kouknout se co je těsně vedle auta a za autem - kanál, složené trubky, pohozený kus roksoru (ten dokáže krásně zlikvidovat pneumatiku....).

+1/0
5.5.2016 20:55

M45a66r79e63k 54J94a42n95e43č56k53a 1287766543121

Jezdím s tempomatem běžně i po městě, pokud to dopravní situace dovolí, čili nejsou dopravní zácpy a už bych si jízdu bez něj neuměl moc představit, navíc mi zlepšuje i spotřebu paliva, ale pravda u manuálu se v městě moc dobře používat nedá, protože s každým sešlápnutím spojky se automaticky vypíná.

0/0
5.5.2016 23:52

M76a18r28t28i20n 68K53o48v44á45ř 2551450599336

S tempomatem jsem na tom stejně. Takže z vlastní zkušenosti můžu doporučit adaptivní tempomat, u kterého můžete řadit bez vypnutí tempomatu.

0/0
6.5.2016 0:22

J69a60k57u50b 48J25e81m70e86l56k50a 7649934638806

Elektrické zrcátka používám velice částo jelikož máme jednou auto doma.

Takže se střídáme s manželkou takže to beru jako plus.

0/0
6.5.2016 2:37

M70a37r58e41k 74J83a47n31e24č15k90a 1287446283981

Automatické dojezdy oken mě třeba akorát rozčilují a jsem rád, že tahle "vychytávka" koncernu není výsadou všech automobilek. Ale jinak bych taky viděl jako standard moderního vozu věci, jako všechny okna v elektrice, zrcátka v elektrice s vyhříváním a nejlépe sklopná (velmi praktická věc při stání na těsno nebo u krajnice), tempomat, zadní parkovací senzory, automat. rozsvěcování světel (často na to pak zapomínám), xenony (mám rád dobře osvětlenou cestu a neměnit moc často žárovky s čím dál horším přístupem), palubní počítač, nejlépe automatická klimatizace, mlhovky, loketní opěrka, kůži potažený volant (drží se mnohem příjemněji než ty nekožené), dobře nastavitelné sedačky, autorádio s podporou mp3, nejlépe SD karet. Vyhřívání sedaček se taky hodí, než se auto když mrzne vyhřeje a vyhřívaný volant je taky příjemná vychytávka a pro pohodovou jízdu i v městských zácpách nejlépe automat.

+1/0
5.5.2016 23:47

J58a82r71o72s94l95a76v 38D39r30o23z88d 6603779620257

Pro me jsou nezbytnosti: Navigace, vyhrivane sedacky, senzor svetel a destovy senzor, poradne svetlomety (aspon xenony, nejlepe nataceci), samozrejme automaticka klima, el okna a dalkovy central. Dobry je tez automat.

Vsechno ostatni jsou zbytecmosti.

0/0
5.5.2016 21:26

J14a71r76o17s85l23a70v 75D85r47o46z52d 6583299790637

A samozrejme tempomat.

0/0
5.5.2016 21:28

M71a38r73t77i90n 98K67o14v42á97ř 2381280849326

Ještě lépe adaptivní tempomat.

Couvací kamera taky není k zahození.

0/0
6.5.2016 0:16

E68r68i97k 10D28r50a37g41o84m87i17r84e35c57k53ý 2271183587669

že to nevyužije on neznamená že to nevyužije někdo jiný. Já jsem vyhřívané sedačky zapínal na podzim a vypínal na jaře. Vyhřívané sklo je taky naprosto skvělé atd.

0/0
6.5.2016 13:05

J51a60r86o98s71l26a45v 67P44l18a57c94h84e52t27k78a 7476516396779

Hrubka ve shode hned v perexu. Slusny.

+1/0
5.5.2016 16:01

M52a31r85t49i65n 92Z65a50c24h 5854330482712

Koukám pán evidentně expert na pohon LPG :-). Jako přímaz ventilů proč? Pokud je systém dobře seřízen a má jednotku OBD což považuji jako za naprostý základ do moderních motorů, protože nejsme v době stodvacítek, řízených podtlakem, tak se ventil fakticky podpálit nemůže. A pokud se to stane je vždy na vině chyba v servisování vozidla. Přímaz ventilů a přívstřik benzínu je jen kasička pro lidi, co tomu nerozumí a nechají si nabulíkovat nesmysli o mazacích schopnostech benzínu a podobně :-)...

+1/0
5.5.2016 15:50

H76o33n45z68a 96V81o63r59á15č28e82k 6889121639673

Že ten co psal tenhle článek je slušně řečeno neznalý je pravda. To co se označuje jako VAP SAVER není žádné "přimazávání ventilů", ty maže olej. Tohle se vstřikuje do spalovacího prostoru z důvodu snížení teploty, kterou má LPG vyšší než benzín. Pokud je ve voze VAP SAVER není již žádný přístřik benzínu (ten má také snižovat teplotu). Pokud není "tvrzená" hlava, nebo VAP SAVER, dochází k tzv. "zaklepání ventilů".

0/0
5.5.2016 16:46

J55a20k11u86b 39Š15a44f64a20n30d16a 7155747311811

Víte, co znamená zkratka OBD?

0/0
5.5.2016 18:07

I21v69o 85U28r61b17á57n81e65k 2866797717

To auto, že není určené do terénu??? To psal proboha kdo??? Přiznávám, že po tomto nesmyslu hned na začátku jsem dál přestal číst... Rv Rv Rv Co to tam máte za amatéry?

+6/−2
5.5.2016 15:07
Foto

M34i48c95h46a11l 34N19a40j22m97a92n 7439363216220

Přesně, Dacia je levná, celkem kvalitní, ale nedají se čekat zázraky. Před rokem a půl potřebovala manželka auto. Zadání bylo kombík s benzínovým motorem, klimatizací, metalízou, tempomatem a za co nejméně peněz. Dacia MCV se zdála jasná volba, ale ve výsledku byla nabídková cena lehce přes 270 tis.

Nakonec jsem přihodil 30 tis. koupil u konkurence.

0/0
5.5.2016 12:37

P90e16t42r 77F93r58a95n70c 9507561208738

Co jste zvolil?

0/0
5.5.2016 18:53
Foto

M53i23c17h66a80l 94N67a72j28m80a94n 7449183836270

i30 kombi s motorem 1.6 - 88 kw.

+1/0
5.5.2016 19:08

P35e58t16r 48F90r93a89n58c 9547111778758

Dik.

0/0
6.5.2016 10:43

J51i35ř95í 54N24o45v85á98k 3893359618406

Tak to zrovna výhra není ;-D

0/0
7.5.2016 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.