Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ojetá Dacia Duster je pohledná, levná, ale zázraky nečekejte

Laciné rumunské SUV s francouzskou technikou láká pozornost řady motoristů. Kdo a jak z nich bude spokojený, záleží na hlavně volbě motorizace. Aut je na trhu dostatek, ale zdaleka ne všechny mají pohon 4x4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B36o59ř21i42v76o72j 65K39u43b49í16č52e50k 2339380409521

Duster je super kára, mam dokonce dva jednoho 4 roky druheho 2 a zatím ani jeden neměl jedinou poruchu.

Jediný na co bych si je nekoupil jsou častý přesuny po dálnici. Hlavne ta 1.6atmo. Nafta je v pohodě.

Spotřeba na couračky po Českým Raji je u nafty kolem 6 litru a u LPG klem deseti což při ceně 12kč za litr vychází kolem 1,3kč km

Obojí verze 4x4

0/0
11.5.2016 10:24

J19a38n 92D95l34o64u77h57ý 7904789300689

Dacia je jedna z mala znacek na trhu, kde prijdu , reknu presne co chci mit v aute vcetne lpg, dostanu na to standartni zaruku (vcetne lpg) a hotovo. Za cca 300 tisic bez dph si lze vzdy odvest napric modelovou radou auto s klimou, radiem, el oknama, tempomatem, lpg. 5 let to fungovat vzdycky bude ( to zvladl i otresnej favorit ). Ja nevidim duvod kupovat si za pul mice a vic predohrab. A zadokolky se v evrope motaj kolem milionu.

+2/0
8.5.2016 14:54

P55e29t17r 80B44á53č71a 8945446925835

Pohledna ;-D;-D

0/0
7.5.2016 12:26


D69e92n18i54s 94W35i37t56z29k98u 3543881159517

pohledná, jak pro koho

+1/0
6.5.2016 9:47

M93a42r84e84k 92J44a70n87e29č98k70a 1157796653441

Ačkoliv Dacie není můj šálek kávy, tak jsem rád, že takové vozy na trhu jsou a byl bych radši, kdyby tady byly i jiné lowend značky určené třeba pro indický trh. Třeba by to aspoň přinutilo některé automobilky se zamyslet a jít s cenami vozů níže ;-)

0/0
5.5.2016 23:03

D17e25n54i33s 12W25i20t81z31k63u 3323111689107

ale ty lowendy pro indický trh nemají ani airbagy a proto jsou levné

0/0
6.5.2016 9:46

J39a11n 38D11l51o77u62h59ý 7184899340329

A komu to vadi? Evropske unii nebo kupcum?

0/0
8.5.2016 14:45

M30i34r95e63k 31S75á62l 1635471738604

tohle už v evropě asi komukoliv

0/0
10.5.2016 14:37

J27a40n 85B82a59r62t31á70č43e11k 6875885960419

Já airbagy mít nemusím.

0/0
14.5.2016 23:09

J13a37r87o81s56l17a63v 98D78r93o84z85d 6662413552475

Duster je super auto, ktere presne vyplnuje misto na trhu. Pro urcite lidi je to idealni stroj, zejmena kdyz potrebujete auto na praci i do terenu. Ostatne terenni schopnosti Dusteru nejsou vubec spatne.

Koupit si ho na pojizdeni po meste je podle me nesmysl, ale nakonec kazdy at si za sve penize koupi co chce.

+3/0
5.5.2016 21:44

A14n61t65o50n20í69n 64D93o12u95b86e28k 3890319429

tohle auto a cela dacia jen poukazuje na to jaky jsme my cesi socky. drtiva vetsina lidi z ceska si tohle auto jako nove nemuze absolutne dovolit a pritom se pise ze je pro nenarocne a levne. proste cesko je dira kterou okolni zeme jen vysavaji a schvalne drzi platy dole aby nas mohli jen zneuzivat :-( jsme radi ze si koupime za 200.000 ojetinu. pravda je ze to je asi i rozumnejsi koupit ojetinu nez dacii :-/

0/−5
5.5.2016 21:09

J45a97r32o28s47l74a81v 89D66r95o28z61d 6902973732945

Kdyz se podivam kolem sebe, tak naprosta vetsina mych pratel ve veku kolem 30 ma drazsi auta, nez je Duster. A nemluvim jen o uspesnych klucich, co maji auta za miliony.

0/0
5.5.2016 21:46

J88a25n 95D95l35o33u56h30ý 7434729920799

Pokud je maji na leasing tak to moc uspesni nejsou :-D

0/0
8.5.2016 14:46
Foto

J60a30n 45K18o57v61a49ř86í44k 4235179722328

Připadal bych si v tom trapně. Takže MHD, kolo, nebo moje Mazda.

0/−11
5.5.2016 20:29

B71o98h54d91a18n 72M95a38r10e96k 5125936347164

Hlavní je, že Vám není trapně teď ;-D

+7/0
5.5.2016 20:53

J21a51n 11D83l74o80u11h39ý 7454599190149

Tak hlavne ze mas mazdu a pak jezdis na mhd :-D

0/0
8.5.2016 14:47

Z38d57e85n60ě75k 18H33á73j63e34k 6127382350983

Pane redaktore. Auto je to ošklivé, s cejchem auta pro nemajetné, ale že není do terénu. Možná neznáte, tak napovím. YOUTUBE. Zkuste si tam zadat Dacia Duster off road.

+3/0
5.5.2016 19:01

J50a59r32o42s24l32a55v 37B45i43r38n41e90r 4308415622938

Ani slovo o spotřebě benzináku....aby ne,ta je opravdu vysoká.Jezdit s tímhle rádobyautem za 9 a více je opravdu výhra;-D

0/−2
5.5.2016 18:53

J82a14n 43D47l52o49u31h93ý 7694609520869

Ano devet to zere ale ve meste ;-)

0/0
8.5.2016 14:48

T49o72m58á75š 83D60o79l22e27ž93a80l 3829305494275

no podla mna kecate.Ja mam dacii dokker s 1,6benzin a zere to okolo 6,5 az 7,2l/100km.

0/0
11.5.2016 19:32

J46i75ř41í 52S31c71h17w54a30c64h 8588974198116

za předpokladu, že jezdíš jen o víkendu, jen okresky někde na rovině do 90 tacho, takže vlastně jen 80 a dálnice maximálně 100 tacho.....

tak pak bych ti to i věřil ;-)

0/0
11.5.2016 19:55

P48e53t70r 13S49p95a69t79z65i16e69r61e49r 7764872325604

prodáváme nová auta a zrovna dneska jsem se bavil s jedním člověkem o výbavě auta. Sám mi říká...když jsem koupil auto co mělo plno výbavy a třeba i automatické parkování..tak jsem to zkusil jen na začátku když jsem to ukázal známým. Ale když to denně používám, tak to jsou jen el. okna, klima a radio....nic víc není potřeba....takže všechny ty serepetičky co jsou v autech navíc tak z 80% nejsou pro běžné jezdění vůbec potřeba. Když to tak povídal, tak jsem přemýšlel kdy já jsem ve svém autě využil svou výbavu, jako jsou vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, el.stahování zadních oken...a říkám si...vlastně snad nikdy....takže i taková Dacia Duster by mi vlastně na to ježdění do práce bohatě stačila...:-)

+16/−1
5.5.2016 17:48
Foto

M27i12c32h84a27l 38N18a30j25m41a27n 7379203356610

Auto v podstatě pojede bez veškeré výbavy a odveze Vás do práce. Něco jako před 30 lety první škoda favorit....

Ale něco tom ubude chybět, na pohodlné pomocníky se snadno zvyká.

0/0
5.5.2016 18:22

J69i21ř77í 49Z19ý78k79a 9529563651200

u moderního auta se z té komfortní výbavy neobejdu bez automatické klimatizace (obyč klima = riziko nastydnutí), zrcátka s výhřevem a el. ovládáním, vnitřní elektrochromatické zrcátko, el. oken (raději všechny, protože některé automobilky se mstí šetřílkům a když si objednáte pouze přední okna v elektrice, tak postrádají automatické dojezdy) ...

... poslední dobou jsem si zvykl i na vyhřívání čelního skla (dlouhou dobu mi vadily ty drátky) a neodsuzuju ani automatické parkování (běžně nepoužívám, ale když mě bolelo rameno, tak se to sakra hodilo).

0/0
5.5.2016 18:31

P35e81t69r 31S40p66a97t14z40i95e86r26e30r 7254622825344

proč riziko nastydnutí je u automat.klima jiné než u manuální? Neumíte si to nastavit jak potřebujete? Ono plno těch všech pomocníků je jen proto, že lidé jsou čím dál tím lenivější...nastavit si topení, klimu, nastavit si zrcátka..stejně pak už na ně nesaháte, podržet tlačítko okna bez automat.dojezdu.....dál bych pokračoval, dešťový senzor, světelný senzor..přeci se nebudu namáhat otočit páčkou která je strašných 5 cm daleko..:D hlídání výjezdu z pruhu, automat.parkování...jasně..otočit se chce dneska už pořádnou fyzičku...a když bolí záda..couvání podle zrcátek nejde? To zatmavování zrcátka...jasně..ta páčka půl metru daleko je strašně daleko a navíc musím ruku zvednout..:D takže vše je jen o čím dál větší lenivosti člověka....za chvíli přijdou auta co budou jezdit sami bez řidiče...pak už to bude vrchol a lidi se budou rádi vracet do starých aut..:-)

+9/−1
5.5.2016 19:24

M64i52r51o55s79l18a90v 38R97i48c23h80t46e58r 2759286163122

máte naprostou pravdu

0/0
5.5.2016 19:32
Foto

M35i59c92h11a60l 39N15a93j64m82a93n 7579333556950

Vidíte a jsou lidé, co si za takové věci rádi připlatí.

Já nejsem náročný, ale bez určitých věcí bych si auto nedokázal představit.

(dálkový centrál, tempomat, denní svícení, zadní parkovací asistent, automatické dojezdy předních oken, el .zrcátka, autorádio s BT......).

+1/−1
5.5.2016 19:37

P55e87t13r 24S64p54a73t78z92i41e27r84e32r 7934462205974

ano připlatí..ale není to o tom, že by to v autě muselo být..ale o tom že člověk je tvor čím dál lenivější a už nechce hýbat ani rukama na páčky co má pod volantem..:-) není to o náročnosti....jinak mi řekněte jaký je důvod pro automatický dojezd okna mimo toho, že se vám nechce držet tlačítko..:-) centrál chápu, tempomat...budiž..i když je to zase jen o tom, že se někomu nechce držet nohu na plynu...prostě to chce už fyzičku šlapat pedály..:-) el. zrcátka....ano...taky chápu..i když jak jsem řekl...měl jsem hodně aut a zrcátka jsem nastavil jednou a pak jsem na ně za těch x let nikdy nesáhnul...a tak bych mohl pokračovat.....:-) takže náročnost = lenost? nebo pohodlnost = lenost...taky by se to tak trochu dalo brát..:-) proto je lidstvo čím dál obéznější...protože jsou pohodlnější a jakýkoliv pohyb je problém...dřív to byla chůze, dneska už to je i pohyb rukou v délce půl metru..:-)

+3/0
5.5.2016 19:59

J24a22n 37N32o40v63á91k 9227492847527

Tak ve chvíli kdy jezdíte i vzdálenosti 500 a více km, tak je tempomat hodně užitečná věc a využívám ho velmi často i při jízdách na kratší vzdálenosti.

+1/0
5.5.2016 20:11

P17e43t50r 24S66p83a90t70z71i14e51r57e60r 7804102685424

tak jak říkám..chápu ho...jen teda důvod tempomatu je, že nemusím držet nohu na plynu...tedy s nohou pracovat...:-) dál už jsem to popsal..:-)

0/0
5.5.2016 20:14

J53a82n 10N28o71v95á43k 9207272737257

Jasně, což se hodí s tou nohou nepracovat, když víte, že příští třeba půl hodinu nebo i déle ji stejně velmi pravděpodobně budete akorát držet v prakticky neměnné poloze. Občas se to hodí i v obcích na pohlídání rychlosti, aby člověk neměl náhodou "těžkou nohu". Ale asi se to dá vnímat i jako určitá pohodlnost, konec konců nakonec bych se třeba do Bruselu nebo do Varšavy dokodrcal i škodovkou stovkou... :-)

+1/0
5.5.2016 20:19
Foto

M34i21c11h25a68l 30N70a59j90m13a27n 7489133756480

okna s dojezdem - často jezdím přes různé brány nebo vrátnice a jsou situace, kdy člověk potřebuje stáhnout okénko a zároveň najít nějakou kartu, průkaz nebo povolení v tomto okamžiku je dojezd velice pohodlný a užitečný.

tempomat - zřejmě moc nejezdíte, že? Já jezdím denně třeba 200 km pak 10 hodin práce a zpět 200 km, na dálnici je to pak neocenitelný pomocník a nvíc o něco snižuje spotřebu.

el. zrcátka - pohybuje se často po stavbách a průmyslových areálech a při manévrování v omezených prostorech se často hodí třeba sklopit zrcátka dolu a kouknout se co je těsně vedle auta a za autem - kanál, složené trubky, pohozený kus roksoru (ten dokáže krásně zlikvidovat pneumatiku....).

+1/0
5.5.2016 20:55

M93a71r64e75k 51J39a94n58e67č66k84a 1347456463171

Jezdím s tempomatem běžně i po městě, pokud to dopravní situace dovolí, čili nejsou dopravní zácpy a už bych si jízdu bez něj neuměl moc představit, navíc mi zlepšuje i spotřebu paliva, ale pravda u manuálu se v městě moc dobře používat nedá, protože s každým sešlápnutím spojky se automaticky vypíná.

0/0
5.5.2016 23:52

M13a48r20t74i45n 60K12o35v88á39ř 2191500769386

S tempomatem jsem na tom stejně. Takže z vlastní zkušenosti můžu doporučit adaptivní tempomat, u kterého můžete řadit bez vypnutí tempomatu.

0/0
6.5.2016 0:22

J36a43k96u51b 33J12e70m55e50l31k84a 7399614438586

Elektrické zrcátka používám velice částo jelikož máme jednou auto doma.

Takže se střídáme s manželkou takže to beru jako plus.

0/0
6.5.2016 2:37

M83a95r35e22k 83J98a78n37e37č39k87a 1907456753461

Automatické dojezdy oken mě třeba akorát rozčilují a jsem rád, že tahle "vychytávka" koncernu není výsadou všech automobilek. Ale jinak bych taky viděl jako standard moderního vozu věci, jako všechny okna v elektrice, zrcátka v elektrice s vyhříváním a nejlépe sklopná (velmi praktická věc při stání na těsno nebo u krajnice), tempomat, zadní parkovací senzory, automat. rozsvěcování světel (často na to pak zapomínám), xenony (mám rád dobře osvětlenou cestu a neměnit moc často žárovky s čím dál horším přístupem), palubní počítač, nejlépe automatická klimatizace, mlhovky, loketní opěrka, kůži potažený volant (drží se mnohem příjemněji než ty nekožené), dobře nastavitelné sedačky, autorádio s podporou mp3, nejlépe SD karet. Vyhřívání sedaček se taky hodí, než se auto když mrzne vyhřeje a vyhřívaný volant je taky příjemná vychytávka a pro pohodovou jízdu i v městských zácpách nejlépe automat.

+1/0
5.5.2016 23:47

J42a88r27o29s41l32a86v 81D21r43o45z57d 6962883882165

Pro me jsou nezbytnosti: Navigace, vyhrivane sedacky, senzor svetel a destovy senzor, poradne svetlomety (aspon xenony, nejlepe nataceci), samozrejme automaticka klima, el okna a dalkovy central. Dobry je tez automat.

Vsechno ostatni jsou zbytecmosti.

0/0
5.5.2016 21:26

J97a68r76o15s43l83a37v 92D39r56o16z69d 6222453212345

A samozrejme tempomat.

0/0
5.5.2016 21:28

M79a14r88t95i21n 41K11o36v95á24ř 2231780479516

Ještě lépe adaptivní tempomat.

Couvací kamera taky není k zahození.

0/0
6.5.2016 0:16

E81r48i47k 33D88r32a68g70o12m57i61r34e89c83k26ý 2271693757329

že to nevyužije on neznamená že to nevyužije někdo jiný. Já jsem vyhřívané sedačky zapínal na podzim a vypínal na jaře. Vyhřívané sklo je taky naprosto skvělé atd.

0/0
6.5.2016 13:05

J21a77r91o10s92l93a65v 66P50l18a28c69h58e54t86k74a 7666316876559

Hrubka ve shode hned v perexu. Slusny.

+1/0
5.5.2016 16:01

M87a65r18t11i40n 43Z86a50c26h 5194780532472

Koukám pán evidentně expert na pohon LPG :-). Jako přímaz ventilů proč? Pokud je systém dobře seřízen a má jednotku OBD což považuji jako za naprostý základ do moderních motorů, protože nejsme v době stodvacítek, řízených podtlakem, tak se ventil fakticky podpálit nemůže. A pokud se to stane je vždy na vině chyba v servisování vozidla. Přímaz ventilů a přívstřik benzínu je jen kasička pro lidi, co tomu nerozumí a nechají si nabulíkovat nesmysli o mazacích schopnostech benzínu a podobně :-)...

+1/0
5.5.2016 15:50

H55o36n72z88a 48V53o39r32á64č27e61k 6839871139783

Že ten co psal tenhle článek je slušně řečeno neznalý je pravda. To co se označuje jako VAP SAVER není žádné "přimazávání ventilů", ty maže olej. Tohle se vstřikuje do spalovacího prostoru z důvodu snížení teploty, kterou má LPG vyšší než benzín. Pokud je ve voze VAP SAVER není již žádný přístřik benzínu (ten má také snižovat teplotu). Pokud není "tvrzená" hlava, nebo VAP SAVER, dochází k tzv. "zaklepání ventilů".

0/0
5.5.2016 16:46

J12a19k58u94b 80Š29a43f54a68n89d68a 7595167241491

Víte, co znamená zkratka OBD?

0/0
5.5.2016 18:07

I40v38o 73U31r12b28á23n85e28k 2776587337

To auto, že není určené do terénu??? To psal proboha kdo??? Přiznávám, že po tomto nesmyslu hned na začátku jsem dál přestal číst... Rv Rv Rv Co to tam máte za amatéry?

+6/−2
5.5.2016 15:07
Foto

M33i47c56h27a51l 40N17a48j17m60a83n 7719283216800

Přesně, Dacia je levná, celkem kvalitní, ale nedají se čekat zázraky. Před rokem a půl potřebovala manželka auto. Zadání bylo kombík s benzínovým motorem, klimatizací, metalízou, tempomatem a za co nejméně peněz. Dacia MCV se zdála jasná volba, ale ve výsledku byla nabídková cena lehce přes 270 tis.

Nakonec jsem přihodil 30 tis. koupil u konkurence.

0/0
5.5.2016 12:37

P14e97t78r 93F32r17a25n86c 9327191658108

Co jste zvolil?

0/0
5.5.2016 18:53
Foto

M60i87c33h40a27l 32N95a20j17m22a71n 7279293986750

i30 kombi s motorem 1.6 - 88 kw.

+1/0
5.5.2016 19:08

P42e78t54r 11F13r90a46n19c 9867481828358

Dik.

0/0
6.5.2016 10:43

J25i17ř59í 33N18o84v39á55k 3593839308666

Tak to zrovna výhra není ;-D

0/0
7.5.2016 19:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.