Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Zachránce BMW neměl ledvinky a vzadu byl dvouválcový boxer

Tříapůlmetrové BMW 700 vzniklo tak trochu z nouze, byl z něj ale hit. Netradiční BMW s plochým vzduchem chlazeným dvouválcem uloženým vzadu vyvezlo automobilku z poválečné mizérie. Krásný červený kousek patří do největší české sbírky veteránských BMW společnosti Renocar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a64n 76J44i25r32k98a 7570690330

Celkem jasné, vod komanči vopisovali, když malovali embéčko...

+1/0
4.5.2016 20:10

J18i22ř55í 14E55r28b15e18n 1243164856277

Prdlajs s octem, tohle auto je embecku podobne asi jako trabant vuci ziguliku.

+1/0
4.5.2016 20:44

J60a25n 37J48i97r68k19a 7950870630

Nene

+1/−1
4.5.2016 20:49

M53a34r39t44i23n 57N42e90b76e23s81k85ý 7986960557652

Pokud je MB něčemu opravdu podobné, pak to byl Renault Dauphine, pokud tohle auto pamatujete, nebo alespoň znáte.

Některé detaily na MB jsou opravdu "renaultské", například napojení výfuku půlenou sponou.

S BMW 700 nemá MB kromě motoru vzadu , což bylo v té době u malých levných vozů ekonomicky výhodné, vůbec nic společného.

0/0
10.5.2016 13:40

J35i62ř63í 82S61m49e63t60a14n60a 7165759342408

Vypadá, jako embéčko.;-D;-D;-D

+2/0
4.5.2016 17:19

T48o72m45á54š 67B30u73r20a 4142576754

Taky mne to napadlo, hlavně zepředu. Tvar reflektorů, ozdobných lišt, blinkrů a nárazníku jako kdyby "tisícovce" z oka vypadl. Ovšem ta se vyráběla v letech 1964 až 1969. Narozdíl od o generaci mladší mnichovské sedmistovky (1959 - 1965), takže kdo od koho eventuálně opisoval jej zřejmé.

0/−1
4.5.2016 18:25

I32v39o 71U44r73b25á40n92e41k 2426567417

Škoda 1000MB...byla dávno hotová a než šla do výroby uplynul nějaký čas, takže...? ;-)

+1/0
4.5.2016 18:32

T15o11m13á70š 78B40u61r50a 4652666454

Ano máte pravdu. Oni než soudruzi probrali věc i z té ideologické stránky trvalo zákonitě o trochu déle, než těm dekadentně prohnilým imperialistům, kteří nás chtěli co nejrychleji zavalit tím svým kapitalistickým pozlátkem, čímž sledovali především rozvrat socializmu u nás. Ale my jsme se nedali - podobné "západní" provokace jsme rázně odmítli a to byl také důvod, proč se tyto a podobné produkty imperialistických rejdů zde vůbec neprodávaly..

Ovšem co se týká designu čela a některých dalších partií karoserie Š 1000MB, tak tam Vám za pravdu nedávám. Tam nebylo jasno snad až do samotného zahájení sériové výroby která ze dvou (resp. tří variant půjde na pás. Tudíž .... ?

0/0
4.5.2016 18:55
Foto

L74u19k50á54š 39Z34á91v24o57d16s16k39ý 9201909261

Tudíž se mýlíte, protože první prototyp Š1000, z kterého se vycházelo, byla Š976 z roku 1956

http://mujweb.cz/skodamb/S976.JPG

aby to nebylo nakonec s tím kopírováním naopak ;-)

0/0
4.5.2016 22:00

T39o45m75á82š 91B96u90r40a 4392526634

Možná jsem v dané věci na omylu, ovšem nikoliv z důvodu finální podoby tisícovky. Z Vámi uvedeného odkazu je totiž zřejmé, že na fotografii je zobrazen vývojový prototyp Spartaka (Oktávie?) a nikoliv Š 1000MB.

0/0
5.5.2016 2:19

J58i94ř79í 51E16r19b65e93n 1963344326707

Usvědčujete se z neznalosti. To na fotce je skutečně předchůdce embéčka, nikoliv spartaka, který se už v té době (1956) sériově vyráběl.

+1/0
6.5.2016 23:50

M10a67r49t28i97n 35N97e71b92e79s61k10ý 7266730827742

To, že na voze jsou použity díly z již existujících Spartaků, neznamená nic víc, že při vývoji používali již vyráběné díly, než aby na koleně tvořili něco, co bylo pak zadáno subdodavatelům. Stejně tak další fáze, zvaná Favorit (jiný, než ten z přelomu 80. a 90. let) měl v prototypu díly z již existujících vozů.

0/0
10.5.2016 13:53

J47i82ř77í 20E11r74b75e95n 1433154986967

No a co takovy Renault Dauphine nebo NSU Prinz? Ona uz tenkrat vsechna auta vypadala stejne ;-)

+1/0
4.5.2016 20:41

J73a26n 93J90i17r73k74a 7250510780

Obě vámi zmíněná auta vypadají designově ÚPLNĚ jinak. Podobnost tohoto BMW a Škody MB 1000 je naprosto zjevná.

0/−1
4.5.2016 21:39
Foto

M92i15r41o80s69l78a42v 79S35t42e36i89n55e23r 6558214683355

Embéčko se orientovalo spíš na Simce , ta měla v té době také takový omyl na kolech. Naštěstí rezavěla ještě rychleji.

Folksfiatovič, čili Zaporožec byl směsí všech stylů.

BMW po válce začal s Isettou, potom koupil v Dingolfingu krachující firmu Hans Glas, zemědělské stroje, která se zachránila projektem Goggomobil. Tehdejší vzor pro Velorex, Velorex sice snížil váhu tím montgomerákem, ale na čtyři kola přešel pozdě, KSČ a RVHP mu zakroutila krk. Goggomobil kupé byl tenkrát nejhezčím BMW všech časů a je jím dodnes.

0/0
4.5.2016 21:57

J91i53ř83í 91E35r10b97e76n 1853704926527

Kde jste vzal, že Isetta byla vzorek pro Velorex?

Kde jste vzal, že Velorexu zakroutila krkem KSČ a RVHP?

0/0
5.5.2016 8:12

M97a66r32t68i88n 72N77e29b14e95s62k63ý 7796660707822

Isetta byl natolik originál, že sotva mohl být vzorem pro Velorex. Ten vznikal v jiných podmínkách.

Čtyřkolový Velorex byl bohužel nepovedený, snažil se vypadat jako Fiat 127 se zadkem v kožence, bez nápadu navíc drahý a proto neměl šanci. A hlavně: už to nebylo ono.

0/0
10.5.2016 13:59

J69a79n 44J94i14r49k33a 7970940100

Mimochodem NSU Prinz vobšlehli pro změnu zase rusáci a menovalo se to Záporožec.

+1/0
4.5.2016 21:42

M78a41r82t92i92n 71N86e81b43e68s66k86ý 7336820427482

Tohle je ale jediné, v čem se s vámi dá souhlasit.

Porovnávat BMW700 s motorem z motorky s 1000MB, které má vzor u Renaultů opravdu nelze.

0/0
10.5.2016 13:44

E30d94u89a30r21d 68V39l24a16c16h 2367968478582

...a tlakoměr oleje s teploměrem vody pak měl VAZ 2103 ;-D

+1/0
4.5.2016 17:16

M43a34r72t88i93n 46N46e21b13e90s75k97ý 7336110257822

Ony ty budíky JSOU dodatečně namontované z VAZu , sotva by BMW měl nápisy v azbuce....

+2/0
4.5.2016 17:19

T55o61m61á64š 29V38a17v74e88r20k11a 7671860862454

Ty zadní světla! Ty měl přece pak Moskvič!

+1/0
4.5.2016 16:32

M88a44r83t35i42n 23N44e87b94e12s19k90ý 7976530237452

Taky mne to napadlo. Inu, sovětský člověk měl vždy oči všude.......

0/0
4.5.2016 17:17

M38a98r32t59i73n 45K81u39ř15í26t97k98a 6837456778335

Soused kdysi míval starého Opela a opravoval ho díly z Moskviče.

+1/0
4.5.2016 21:15

T26o55m85á62š 48V74a82v69e20r72k65a 7621190462194

Gaz M20 Pabeda = Opel Kapitan

+1/0
4.5.2016 21:39

M30a74r73t72i68n 63N36e70b53e61s54k30ý 7256240457142

Gaz nevycházel z Opelu, (z toho byl Moskvič), ale z Fordu.

0/0
10.5.2016 13:48

T59o34m84á74š 52V66a60v96e62r26k61a 7491110782294

Opel Kadett K38 se vyráběl na lince a továrně kde se pak začli dělat Moskviče

0/0
4.5.2016 21:43

M29a67r17t76i34n 19N72e18b69e89s83k42ý 7106920537662

Samozřejmě, neboť mají společné geny u Opela. Rusové si celou fabriku odvezli a první Moskvič byl 100% Opel Olympia.

0/0
10.5.2016 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.