Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Zachránce BMW neměl ledvinky a vzadu byl dvouválcový boxer

Tříapůlmetrové BMW 700 vzniklo tak trochu z nouze, byl z něj ale hit. Netradiční BMW s plochým vzduchem chlazeným dvouválcem uloženým vzadu vyvezlo automobilku z poválečné mizérie. Krásný červený kousek patří do největší české sbírky veteránských BMW společnosti Renocar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a39n 20J19i71r41k41a 7930190470

Celkem jasné, vod komanči vopisovali, když malovali embéčko...

+1/0
4.5.2016 20:10

J60i23ř94í 35E12r77b71e17n 1903534656337

Prdlajs s octem, tohle auto je embecku podobne asi jako trabant vuci ziguliku.

+1/0
4.5.2016 20:44

J97a12n 57J60i39r45k74a 7170230580

Nene

+1/−1
4.5.2016 20:49


M10a89r28t12i19n 79N58e21b96e55s49k66ý 7196150597642

Pokud je MB něčemu opravdu podobné, pak to byl Renault Dauphine, pokud tohle auto pamatujete, nebo alespoň znáte.

Některé detaily na MB jsou opravdu "renaultské", například napojení výfuku půlenou sponou.

S BMW 700 nemá MB kromě motoru vzadu , což bylo v té době u malých levných vozů ekonomicky výhodné, vůbec nic společného.

0/0
10.5.2016 13:40

J94i76ř58í 60S79m74e56t58a48n66a 7535479432388

Vypadá, jako embéčko.;-D;-D;-D

+2/0
4.5.2016 17:19

T46o57m18á25š 48B86u22r53a 1769816

Taky mne to napadlo, hlavně zepředu. Tvar reflektorů, ozdobných lišt, blinkrů a nárazníku jako kdyby "tisícovce" z oka vypadl. Ovšem ta se vyráběla v letech 1964 až 1969. Narozdíl od o generaci mladší mnichovské sedmistovky (1959 - 1965), takže kdo od koho eventuálně opisoval jej zřejmé.

0/−1
4.5.2016 18:25

I88v87o 43U84r74b85á15n12e20k 2716357697

Škoda 1000MB...byla dávno hotová a než šla do výroby uplynul nějaký čas, takže...? ;-)

+1/0
4.5.2016 18:32

T57o57m62á33š 41B66u32r44a 1339986

Ano máte pravdu. Oni než soudruzi probrali věc i z té ideologické stránky trvalo zákonitě o trochu déle, než těm dekadentně prohnilým imperialistům, kteří nás chtěli co nejrychleji zavalit tím svým kapitalistickým pozlátkem, čímž sledovali především rozvrat socializmu u nás. Ale my jsme se nedali - podobné "západní" provokace jsme rázně odmítli a to byl také důvod, proč se tyto a podobné produkty imperialistických rejdů zde vůbec neprodávaly..

Ovšem co se týká designu čela a některých dalších partií karoserie Š 1000MB, tak tam Vám za pravdu nedávám. Tam nebylo jasno snad až do samotného zahájení sériové výroby která ze dvou (resp. tří variant půjde na pás. Tudíž .... ?

0/0
4.5.2016 18:55
Foto

L72u40k12á11š 33Z80á68v11o56d79s38k70ý 9481369961

Tudíž se mýlíte, protože první prototyp Š1000, z kterého se vycházelo, byla Š976 z roku 1956

http://mujweb.cz/skodamb/S976.JPG

aby to nebylo nakonec s tím kopírováním naopak ;-)

0/0
4.5.2016 22:00

T74o69m59á32š 67B72u56r33a 1439476

Možná jsem v dané věci na omylu, ovšem nikoliv z důvodu finální podoby tisícovky. Z Vámi uvedeného odkazu je totiž zřejmé, že na fotografii je zobrazen vývojový prototyp Spartaka (Oktávie?) a nikoliv Š 1000MB.

0/0
5.5.2016 2:19

J46i88ř77í 39E63r89b53e50n 1313654986617

Usvědčujete se z neznalosti. To na fotce je skutečně předchůdce embéčka, nikoliv spartaka, který se už v té době (1956) sériově vyráběl.

+1/0
6.5.2016 23:50

M74a23r73t10i19n 47N54e10b56e11s81k94ý 7696270947472

To, že na voze jsou použity díly z již existujících Spartaků, neznamená nic víc, že při vývoji používali již vyráběné díly, než aby na koleně tvořili něco, co bylo pak zadáno subdodavatelům. Stejně tak další fáze, zvaná Favorit (jiný, než ten z přelomu 80. a 90. let) měl v prototypu díly z již existujících vozů.

0/0
10.5.2016 13:53

J57i39ř22í 18E43r38b76e57n 1343634196897

No a co takovy Renault Dauphine nebo NSU Prinz? Ona uz tenkrat vsechna auta vypadala stejne ;-)

+1/0
4.5.2016 20:41

J59a41n 84J45i52r34k47a 7930330160

Obě vámi zmíněná auta vypadají designově ÚPLNĚ jinak. Podobnost tohoto BMW a Škody MB 1000 je naprosto zjevná.

0/−1
4.5.2016 21:39
Foto

M96i42r58o43s38l97a44v 77S81t61e17i58n79e14r 1695605138443

Embéčko se orientovalo spíš na Simce , ta měla v té době také takový omyl na kolech. Naštěstí rezavěla ještě rychleji.

Folksfiatovič, čili Zaporožec byl směsí všech stylů.

BMW po válce začal s Isettou, potom koupil v Dingolfingu krachující firmu Hans Glas, zemědělské stroje, která se zachránila projektem Goggomobil. Tehdejší vzor pro Velorex, Velorex sice snížil váhu tím montgomerákem, ale na čtyři kola přešel pozdě, KSČ a RVHP mu zakroutila krk. Goggomobil kupé byl tenkrát nejhezčím BMW všech časů a je jím dodnes.

0/0
4.5.2016 21:57

J10i65ř66í 79E70r96b74e92n 1903914446387

Kde jste vzal, že Isetta byla vzorek pro Velorex?

Kde jste vzal, že Velorexu zakroutila krkem KSČ a RVHP?

0/0
5.5.2016 8:12

M42a59r93t33i91n 28N84e36b40e43s97k90ý 7356210557802

Isetta byl natolik originál, že sotva mohl být vzorem pro Velorex. Ten vznikal v jiných podmínkách.

Čtyřkolový Velorex byl bohužel nepovedený, snažil se vypadat jako Fiat 127 se zadkem v kožence, bez nápadu navíc drahý a proto neměl šanci. A hlavně: už to nebylo ono.

0/0
10.5.2016 13:59

J58a32n 38J93i53r43k33a 7710120620

Mimochodem NSU Prinz vobšlehli pro změnu zase rusáci a menovalo se to Záporožec.

+1/0
4.5.2016 21:42

M41a91r76t57i36n 47N13e88b70e25s23k50ý 7706200657782

Tohle je ale jediné, v čem se s vámi dá souhlasit.

Porovnávat BMW700 s motorem z motorky s 1000MB, které má vzor u Renaultů opravdu nelze.

0/0
10.5.2016 13:44

E52d81u80a39r49d 37V97l83a67c78h 2467628798192

...a tlakoměr oleje s teploměrem vody pak měl VAZ 2103 ;-D

+1/0
4.5.2016 17:16

M30a10r78t58i93n 22N33e77b11e16s24k76ý 7836170777682

Ony ty budíky JSOU dodatečně namontované z VAZu , sotva by BMW měl nápisy v azbuce....

+2/0
4.5.2016 17:19

T22o79m13á71š 23V15a33v19e59r20k47a 7181980482284

Ty zadní světla! Ty měl přece pak Moskvič!

+1/0
4.5.2016 16:32

M31a90r78t59i70n 60N88e65b98e93s86k68ý 7156710367902

Taky mne to napadlo. Inu, sovětský člověk měl vždy oči všude.......

0/0
4.5.2016 17:17

M68a89r94t38i83n 20K58u18ř29í75t86k80a 6167106678515

Soused kdysi míval starého Opela a opravoval ho díly z Moskviče.

+1/0
4.5.2016 21:15

T94o76m68á84š 67V58a47v69e43r29k42a 7201330492334

Gaz M20 Pabeda = Opel Kapitan

+1/0
4.5.2016 21:39

M25a71r51t41i45n 72N57e59b40e95s49k74ý 7596120807462

Gaz nevycházel z Opelu, (z toho byl Moskvič), ale z Fordu.

0/0
10.5.2016 13:48

T33o17m16á61š 14V13a83v95e91r30k19a 7691340722874

Opel Kadett K38 se vyráběl na lince a továrně kde se pak začli dělat Moskviče

0/0
4.5.2016 21:43

M74a98r43t75i57n 66N76e52b78e53s44k32ý 7226200987162

Samozřejmě, neboť mají společné geny u Opela. Rusové si celou fabriku odvezli a první Moskvič byl 100% Opel Olympia.

0/0
10.5.2016 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.