Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Zachránce BMW neměl ledvinky a vzadu byl dvouválcový boxer

Tříapůlmetrové BMW 700 vzniklo tak trochu z nouze, byl z něj ale hit. Netradiční BMW s plochým vzduchem chlazeným dvouválcem uloženým vzadu vyvezlo automobilku z poválečné mizérie. Krásný červený kousek patří do největší české sbírky veteránských BMW společnosti Renocar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a49n 72J63i36r30k83a 7390790910

Celkem jasné, vod komanči vopisovali, když malovali embéčko...

+1/0
4.5.2016 20:10

J58i35ř83í 31E14r65b76e88n 1533164956427

Prdlajs s octem, tohle auto je embecku podobne asi jako trabant vuci ziguliku.

+1/0
4.5.2016 20:44

J43a97n 66J89i59r82k49a 7860490630

Nene

+1/−1
4.5.2016 20:49


M75a19r81t55i61n 23N89e65b69e27s18k87ý 7266370147822

Pokud je MB něčemu opravdu podobné, pak to byl Renault Dauphine, pokud tohle auto pamatujete, nebo alespoň znáte.

Některé detaily na MB jsou opravdu "renaultské", například napojení výfuku půlenou sponou.

S BMW 700 nemá MB kromě motoru vzadu , což bylo v té době u malých levných vozů ekonomicky výhodné, vůbec nic společného.

0/0
10.5.2016 13:40

J94i29ř34í 31S11m27e19t51a15n74a 7965469692108

Vypadá, jako embéčko.;-D;-D;-D

+2/0
4.5.2016 17:19

T89o91m52á94š 59B73u48r57a 1139626

Taky mne to napadlo, hlavně zepředu. Tvar reflektorů, ozdobných lišt, blinkrů a nárazníku jako kdyby "tisícovce" z oka vypadl. Ovšem ta se vyráběla v letech 1964 až 1969. Narozdíl od o generaci mladší mnichovské sedmistovky (1959 - 1965), takže kdo od koho eventuálně opisoval jej zřejmé.

0/−1
4.5.2016 18:25

I97v87o 45U77r33b54á80n38e84k 2766877307

Škoda 1000MB...byla dávno hotová a než šla do výroby uplynul nějaký čas, takže...? ;-)

+1/0
4.5.2016 18:32

T62o27m61á57š 10B39u49r86a 1269526

Ano máte pravdu. Oni než soudruzi probrali věc i z té ideologické stránky trvalo zákonitě o trochu déle, než těm dekadentně prohnilým imperialistům, kteří nás chtěli co nejrychleji zavalit tím svým kapitalistickým pozlátkem, čímž sledovali především rozvrat socializmu u nás. Ale my jsme se nedali - podobné "západní" provokace jsme rázně odmítli a to byl také důvod, proč se tyto a podobné produkty imperialistických rejdů zde vůbec neprodávaly..

Ovšem co se týká designu čela a některých dalších partií karoserie Š 1000MB, tak tam Vám za pravdu nedávám. Tam nebylo jasno snad až do samotného zahájení sériové výroby která ze dvou (resp. tří variant půjde na pás. Tudíž .... ?

0/0
4.5.2016 18:55
Foto

L94u68k37á26š 45Z31á77v39o43d46s25k70ý 9321239811

Tudíž se mýlíte, protože první prototyp Š1000, z kterého se vycházelo, byla Š976 z roku 1956

http://mujweb.cz/skodamb/S976.JPG

aby to nebylo nakonec s tím kopírováním naopak ;-)

0/0
4.5.2016 22:00

T40o28m59á92š 67B61u92r22a 1689396

Možná jsem v dané věci na omylu, ovšem nikoliv z důvodu finální podoby tisícovky. Z Vámi uvedeného odkazu je totiž zřejmé, že na fotografii je zobrazen vývojový prototyp Spartaka (Oktávie?) a nikoliv Š 1000MB.

0/0
5.5.2016 2:19

J35i42ř12í 73E18r17b26e46n 1553914756507

Usvědčujete se z neznalosti. To na fotce je skutečně předchůdce embéčka, nikoliv spartaka, který se už v té době (1956) sériově vyráběl.

+1/0
6.5.2016 23:50

M17a19r59t60i54n 42N51e14b90e93s48k74ý 7696210897922

To, že na voze jsou použity díly z již existujících Spartaků, neznamená nic víc, že při vývoji používali již vyráběné díly, než aby na koleně tvořili něco, co bylo pak zadáno subdodavatelům. Stejně tak další fáze, zvaná Favorit (jiný, než ten z přelomu 80. a 90. let) měl v prototypu díly z již existujících vozů.

0/0
10.5.2016 13:53

J58i89ř12í 56E67r86b19e87n 1753654346387

No a co takovy Renault Dauphine nebo NSU Prinz? Ona uz tenkrat vsechna auta vypadala stejne ;-)

+1/0
4.5.2016 20:41

J98a34n 76J30i15r89k21a 7490430170

Obě vámi zmíněná auta vypadají designově ÚPLNĚ jinak. Podobnost tohoto BMW a Škody MB 1000 je naprosto zjevná.

0/−1
4.5.2016 21:39
Foto

M17i59r69o64s47l40a93v 36S14t96e27i32n86e65r 1885285818303

Embéčko se orientovalo spíš na Simce , ta měla v té době také takový omyl na kolech. Naštěstí rezavěla ještě rychleji.

Folksfiatovič, čili Zaporožec byl směsí všech stylů.

BMW po válce začal s Isettou, potom koupil v Dingolfingu krachující firmu Hans Glas, zemědělské stroje, která se zachránila projektem Goggomobil. Tehdejší vzor pro Velorex, Velorex sice snížil váhu tím montgomerákem, ale na čtyři kola přešel pozdě, KSČ a RVHP mu zakroutila krk. Goggomobil kupé byl tenkrát nejhezčím BMW všech časů a je jím dodnes.

0/0
4.5.2016 21:57

J98i71ř83í 87E17r22b15e66n 1273284696787

Kde jste vzal, že Isetta byla vzorek pro Velorex?

Kde jste vzal, že Velorexu zakroutila krkem KSČ a RVHP?

0/0
5.5.2016 8:12

M98a49r59t50i82n 51N85e13b48e78s93k49ý 7616370207752

Isetta byl natolik originál, že sotva mohl být vzorem pro Velorex. Ten vznikal v jiných podmínkách.

Čtyřkolový Velorex byl bohužel nepovedený, snažil se vypadat jako Fiat 127 se zadkem v kožence, bez nápadu navíc drahý a proto neměl šanci. A hlavně: už to nebylo ono.

0/0
10.5.2016 13:59

J46a21n 40J85i17r90k50a 7700320280

Mimochodem NSU Prinz vobšlehli pro změnu zase rusáci a menovalo se to Záporožec.

+1/0
4.5.2016 21:42

M52a56r58t80i23n 75N65e34b97e77s72k46ý 7816470417782

Tohle je ale jediné, v čem se s vámi dá souhlasit.

Porovnávat BMW700 s motorem z motorky s 1000MB, které má vzor u Renaultů opravdu nelze.

0/0
10.5.2016 13:44

E80d30u77a44r36d 79V12l39a29c15h 2867828708182

...a tlakoměr oleje s teploměrem vody pak měl VAZ 2103 ;-D

+1/0
4.5.2016 17:16

M97a87r27t63i98n 39N53e66b64e27s82k36ý 7386410127102

Ony ty budíky JSOU dodatečně namontované z VAZu , sotva by BMW měl nápisy v azbuce....

+2/0
4.5.2016 17:19

T38o92m53á38š 19V29a92v87e91r71k54a 7291610172874

Ty zadní světla! Ty měl přece pak Moskvič!

+1/0
4.5.2016 16:32

M82a63r89t78i83n 28N28e47b12e34s23k64ý 7596610107502

Taky mne to napadlo. Inu, sovětský člověk měl vždy oči všude.......

0/0
4.5.2016 17:17

M69a36r29t76i93n 38K41u97ř78í94t39k71a 6367836348155

Soused kdysi míval starého Opela a opravoval ho díly z Moskviče.

+1/0
4.5.2016 21:15

T57o39m10á72š 48V61a27v80e20r54k50a 7141940632434

Gaz M20 Pabeda = Opel Kapitan

+1/0
4.5.2016 21:39

M35a90r31t83i91n 42N40e93b53e31s90k10ý 7886880557202

Gaz nevycházel z Opelu, (z toho byl Moskvič), ale z Fordu.

0/0
10.5.2016 13:48

T28o98m18á17š 29V61a36v11e17r18k48a 7661480872374

Opel Kadett K38 se vyráběl na lince a továrně kde se pak začli dělat Moskviče

0/0
4.5.2016 21:43

M12a24r60t13i79n 15N98e41b72e27s45k55ý 7506570617372

Samozřejmě, neboť mají společné geny u Opela. Rusové si celou fabriku odvezli a první Moskvič byl 100% Opel Olympia.

0/0
10.5.2016 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.