Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Zachránce BMW neměl ledvinky a vzadu byl dvouválcový boxer

Tříapůlmetrové BMW 700 vzniklo tak trochu z nouze, byl z něj ale hit. Netradiční BMW s plochým vzduchem chlazeným dvouválcem uloženým vzadu vyvezlo automobilku z poválečné mizérie. Krásný červený kousek patří do největší české sbírky veteránských BMW společnosti Renocar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a92n 54J67i84r35k42a 7370160740

Celkem jasné, vod komanči vopisovali, když malovali embéčko...

+1/0
4.5.2016 20:10

J98i94ř66í 87E97r24b82e86n 1383484166517

Prdlajs s octem, tohle auto je embecku podobne asi jako trabant vuci ziguliku.

+1/0
4.5.2016 20:44

J58a74n 73J75i42r29k88a 7820880620

Nene

+1/−1
4.5.2016 20:49

M75a40r83t43i43n 72N53e87b11e63s84k53ý 7376730137932

Pokud je MB něčemu opravdu podobné, pak to byl Renault Dauphine, pokud tohle auto pamatujete, nebo alespoň znáte.

Některé detaily na MB jsou opravdu "renaultské", například napojení výfuku půlenou sponou.

S BMW 700 nemá MB kromě motoru vzadu , což bylo v té době u malých levných vozů ekonomicky výhodné, vůbec nic společného.

0/0
10.5.2016 13:40

J87i67ř34í 69S13m23e72t22a43n79a 7935189922238

Vypadá, jako embéčko.;-D;-D;-D

+2/0
4.5.2016 17:19

T48o32m85á45š 29B36u13r63a 4792196424

Taky mne to napadlo, hlavně zepředu. Tvar reflektorů, ozdobných lišt, blinkrů a nárazníku jako kdyby "tisícovce" z oka vypadl. Ovšem ta se vyráběla v letech 1964 až 1969. Narozdíl od o generaci mladší mnichovské sedmistovky (1959 - 1965), takže kdo od koho eventuálně opisoval jej zřejmé.

0/−1
4.5.2016 18:25

I50v46o 51U65r14b46á10n72e47k 2406307577

Škoda 1000MB...byla dávno hotová a než šla do výroby uplynul nějaký čas, takže...? ;-)

+1/0
4.5.2016 18:32

T29o59m61á67š 71B10u63r78a 4452936874

Ano máte pravdu. Oni než soudruzi probrali věc i z té ideologické stránky trvalo zákonitě o trochu déle, než těm dekadentně prohnilým imperialistům, kteří nás chtěli co nejrychleji zavalit tím svým kapitalistickým pozlátkem, čímž sledovali především rozvrat socializmu u nás. Ale my jsme se nedali - podobné "západní" provokace jsme rázně odmítli a to byl také důvod, proč se tyto a podobné produkty imperialistických rejdů zde vůbec neprodávaly..

Ovšem co se týká designu čela a některých dalších partií karoserie Š 1000MB, tak tam Vám za pravdu nedávám. Tam nebylo jasno snad až do samotného zahájení sériové výroby která ze dvou (resp. tří variant půjde na pás. Tudíž .... ?

0/0
4.5.2016 18:55
Foto

L25u61k67á91š 54Z75á89v34o87d25s36k61ý 9761309551

Tudíž se mýlíte, protože první prototyp Š1000, z kterého se vycházelo, byla Š976 z roku 1956

http://mujweb.cz/skodamb/S976.JPG

aby to nebylo nakonec s tím kopírováním naopak ;-)

0/0
4.5.2016 22:00

T38o43m92á44š 54B81u27r73a 4662846664

Možná jsem v dané věci na omylu, ovšem nikoliv z důvodu finální podoby tisícovky. Z Vámi uvedeného odkazu je totiž zřejmé, že na fotografii je zobrazen vývojový prototyp Spartaka (Oktávie?) a nikoliv Š 1000MB.

0/0
5.5.2016 2:19

J68i40ř63í 26E40r95b55e58n 1363144466537

Usvědčujete se z neznalosti. To na fotce je skutečně předchůdce embéčka, nikoliv spartaka, který se už v té době (1956) sériově vyráběl.

+1/0
6.5.2016 23:50

M55a95r56t16i42n 42N91e97b84e46s26k70ý 7306840117492

To, že na voze jsou použity díly z již existujících Spartaků, neznamená nic víc, že při vývoji používali již vyráběné díly, než aby na koleně tvořili něco, co bylo pak zadáno subdodavatelům. Stejně tak další fáze, zvaná Favorit (jiný, než ten z přelomu 80. a 90. let) měl v prototypu díly z již existujících vozů.

0/0
10.5.2016 13:53

J16i96ř87í 11E17r86b17e58n 1703704836397

No a co takovy Renault Dauphine nebo NSU Prinz? Ona uz tenkrat vsechna auta vypadala stejne ;-)

+1/0
4.5.2016 20:41

J15a28n 93J51i91r88k47a 7470960740

Obě vámi zmíněná auta vypadají designově ÚPLNĚ jinak. Podobnost tohoto BMW a Škody MB 1000 je naprosto zjevná.

0/−1
4.5.2016 21:39
Foto

M84i40r73o85s81l31a24v 92S95t54e94i16n52e38r 6268444463675

Embéčko se orientovalo spíš na Simce , ta měla v té době také takový omyl na kolech. Naštěstí rezavěla ještě rychleji.

Folksfiatovič, čili Zaporožec byl směsí všech stylů.

BMW po válce začal s Isettou, potom koupil v Dingolfingu krachující firmu Hans Glas, zemědělské stroje, která se zachránila projektem Goggomobil. Tehdejší vzor pro Velorex, Velorex sice snížil váhu tím montgomerákem, ale na čtyři kola přešel pozdě, KSČ a RVHP mu zakroutila krk. Goggomobil kupé byl tenkrát nejhezčím BMW všech časů a je jím dodnes.

0/0
4.5.2016 21:57

J88i97ř45í 70E57r61b91e65n 1523744776407

Kde jste vzal, že Isetta byla vzorek pro Velorex?

Kde jste vzal, že Velorexu zakroutila krkem KSČ a RVHP?

0/0
5.5.2016 8:12

M47a62r51t40i22n 56N36e30b15e85s44k77ý 7736390447982

Isetta byl natolik originál, že sotva mohl být vzorem pro Velorex. Ten vznikal v jiných podmínkách.

Čtyřkolový Velorex byl bohužel nepovedený, snažil se vypadat jako Fiat 127 se zadkem v kožence, bez nápadu navíc drahý a proto neměl šanci. A hlavně: už to nebylo ono.

0/0
10.5.2016 13:59

J75a64n 35J57i52r79k58a 7980390230

Mimochodem NSU Prinz vobšlehli pro změnu zase rusáci a menovalo se to Záporožec.

+1/0
4.5.2016 21:42

M82a21r93t25i78n 49N24e64b17e41s63k21ý 7266690177262

Tohle je ale jediné, v čem se s vámi dá souhlasit.

Porovnávat BMW700 s motorem z motorky s 1000MB, které má vzor u Renaultů opravdu nelze.

0/0
10.5.2016 13:44

E62d13u62a67r95d 28V27l92a89c86h 2487298878662

...a tlakoměr oleje s teploměrem vody pak měl VAZ 2103 ;-D

+1/0
4.5.2016 17:16

M14a52r10t97i72n 24N36e88b16e93s62k19ý 7316120447632

Ony ty budíky JSOU dodatečně namontované z VAZu , sotva by BMW měl nápisy v azbuce....

+2/0
4.5.2016 17:19

T48o64m49á35š 27V55a45v71e27r63k93a 7101340902104

Ty zadní světla! Ty měl přece pak Moskvič!

+1/0
4.5.2016 16:32

M93a76r49t37i21n 21N27e95b92e88s72k95ý 7686140867952

Taky mne to napadlo. Inu, sovětský člověk měl vždy oči všude.......

0/0
4.5.2016 17:17

M25a58r36t47i82n 79K61u49ř58í16t38k80a 6197306358645

Soused kdysi míval starého Opela a opravoval ho díly z Moskviče.

+1/0
4.5.2016 21:15

T25o92m67á41š 81V73a33v51e31r68k56a 7461530582764

Gaz M20 Pabeda = Opel Kapitan

+1/0
4.5.2016 21:39

M77a50r96t52i26n 24N24e98b77e14s81k46ý 7856710637172

Gaz nevycházel z Opelu, (z toho byl Moskvič), ale z Fordu.

0/0
10.5.2016 13:48

T80o74m46á55š 24V50a35v84e26r24k32a 7251940982394

Opel Kadett K38 se vyráběl na lince a továrně kde se pak začli dělat Moskviče

0/0
4.5.2016 21:43

M71a50r51t51i83n 66N71e75b52e26s81k95ý 7286680837822

Samozřejmě, neboť mají společné geny u Opela. Rusové si celou fabriku odvezli a první Moskvič byl 100% Opel Olympia.

0/0
10.5.2016 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.