Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24i98r15e22k 88G14a48j80e74r 5511416269110

Jako hracka dobry, ale nemuzu si vzpomenout, ze bych to kdy vyuzil. Nerad parkuji tam, kde nemuzu poradne otevrit dvere ne kvuli tomu, ze bych nevylezl (nejsem tlusty), ale proto, aby mne do dveri nebouchal ten druhy. Nezdedil jsem zadnou extra uzkou garaz, kde by se to mozna hodilo. Je to "cool" , ale ja bych radeji dal penize za neco uzitecnejsiho. Treba takove dalkove ovladane vetrani, aby se auto stojici na slunci vychladilo driv nez vylezu z restaurace.

+1/0
10.5.2016 22:00

J40a56r12o20s15l56a47v 80K84o54r23u70b 3962534459640

ajtak na to nebude mat nikto cas , na jednoduche manevre to verim ze zvladne ale dokaze o otocit auto o 180 stupnou a nacuvat pod striesku k inemu autu a neyobrat stlpik ci odriet auto ktore stoji na proti a neustale sa striedaju na tom parkovani auta ktore su casto dlhsie ako samotne parkovacie miesto. ak nie tak je to zbytocnost len to bude oberat o cas

0/0
9.5.2016 20:56

D67e97n54i88s 98W41i14t44z26k47u 3853821809477

to se bude v Čechách hodit, tady je stále velká většina vlastníků garáží, kterou si postavili na Trabanta a tohle je lepší než to tam zatlačit :-D

0/0
9.5.2016 15:51

M93a56r62e84k 32H80r31u90b58y 6427962411398

No, ke klasickemu "Zaparkuj do dvora" z Navstevniku tomu jeste porad kus chybi ;-)

+7/0
9.5.2016 15:11

J53i91ř50í 90K60o12r25t17u53s 2866379112979

Hezká "hračka", ale tady v česku jsem pesimista. Je to plně použitelné opravdu jen pro majitele rodinných domů s garáží. Všude jinde se totiž bude konat minimálně v pěti případech z deseti typicky české "překvapení" v podobě nevhodně (špatně) zaparkovaného vozidla...

0/0
9.5.2016 15:06
Foto

M52i66c93h67a70l 63N10a47j60m65a17n 7229303636430

Pěkné, ale má to jednu důležitou podmínku: Je to použitelné jen pro auto s automatickou převodovkou.

0/0
9.5.2016 14:48

M76a48r21e91k 66M12a59l51ý 1742558341790

To je samozřejmé, z principu. Ostatně, tyto a podobné systémy se nejdřív montují do luxusních (a drahých) aut, kde je automat standardem.

Ale třeba jsem byl překvapený, že takový adaptivní tempomat se u VW dá objednat i do auta s manuálem. Vyprávěl mi o tom kolega, co to má. Pokud auto zabrzdí už tak, že jsou příliš nízké otáčky, signalizuje řidiči, že má podřadit, v případě zrychlování zařadit výš. No nevím, jestli bych toto zrovna chtěl :-)

0/0
9.5.2016 15:13

D65e39n49i68s 35W82i34t38z63k95u 3903711429417

proč by neměl jít adaptivní tempomat do auta s manuálem? dyť jenom hlídá vzdálenost od vozidla před sebou

0/0
9.5.2016 15:53

M91a92r36e42k 78M40a48l81ý 1402158741440

Hlídá vzdálenost od vozu před sebou a udržuje odstup. To znamená, že pokud mám nastaveno rychlost na 150 a přede mnou se objeví pomaleji jedoucí auto a to postupně zpomalí až třeba na 50, tak taky zpomalím na 50. Jenomže to už chce třeba podřadit o 2-3 stupně. A když auto přede mnou zmizí, tak pak je potřeba zrychlit a zase řadit nahoru. Můj adaptivní tempomat to dělá i třeba tak, že z těch 150 zpomalí na 80-100, ale má zařazenou šestku, jedu v klidu na nízké otáčky. Pak se uvolní silnice přede mnou a zase zrychlí na těch 150 - jenomže jak "vidí", že je volno, tak podřadí a zrychlí pěkně svižně.

Nevím, jak takové pohodlí navodit s manuálem.

0/0
9.5.2016 16:04

D43e95n91i25s 28W21i45t83z44k17u 3203951819387

stačí řadit, stejně jako s normálním tempomatem

0/−1
9.5.2016 16:35

M95a35r78e79k 56M49a59l35ý 1202668251410

No jo, "stačí řadit"... to už rovnou mohu i hlídat vzdálenost, brzdit a přidávat plyn :-)

Prostě adaptivní tempomat bez automatického řazení je o ničem, takový polovičatý a když mi to kolega vyprávěl, tak jsem myslel, že si ze mě dělá legraci. Když jedu po dálnici 400 km bez přestávky, tak v podstatě jenom dávám blinkr a točím volantem (pokud není kolona, zácpa), o zbytek se postará radar adaptivního tempomatu a automatická převodovka.

0/0
9.5.2016 16:47

D76e93n41i83s 98W44i93t89z49k38u 3453481779797

bavíme se o tempomatu, já jezdím s automatem už 20 let

0/0
9.5.2016 17:27

M35a57r96e83k 81M39a60l49ý 1432228121600

Ano. Přesněji, bavíme se o adaptivním tempomatu, který moc smysl bez automatické převodovky nemá (na rozdíl od klasického tempomatu), proto tak detailně popisuji jeho chování.

0/0
9.5.2016 18:19

D57e34n84i18s 84W35i98t85z43k51u 3513591189757

no ale vy jste nepochopil primární funkci adoptivního tempomatu a tou je asistenční systém zabraňující kolizi. to že ho využíváte i takto, je už jenom bonus

0/0
9.5.2016 18:35

D12e90n88i67s 89W40i11t76z24k11u 3383351839857

adaptivního

0/0
9.5.2016 18:36

M80a36r59e29k 80M47a86l69ý 1142408521190

Tak nevím... já byl v tom, že jsou to dva nezávislé systémy - adaptivní tempomat a asistenční systém zabraňující kolizi. Samozřejmě, oba využívají radar v přední masce auta.

Adaptivní tempomat udržuje stálou rychlost vozu plus na rozdíl od klasického tempomatu dokáže i brzdit a akcelerovat a ve spolupráci s AT i řadit. A tady tvrdím, že má smysl jedině s automatickou převodovkou, resp.bez ní to není ono.

Asistenční systém zabraňující kolizi hlídá prostor před autem a v případě nebezpečí srážky řidiče upozorní a pak následně i brzdí. Tento systém funguje nezávisle na tom, jestli jedu na adaptivní tempomat nebo ovládám auto manuálně. Tento systém samozřejmě, má smysl i s manuálem, je to bezpečnostní systém.

Velice pravděpodobně je to jenom otázka SW, protože oba systémy potřebují radar. Ale mám pocit, že se dají do auta objednat nezávisle na sobě. Ale možná to opravdu chápu špatně...

0/0
9.5.2016 19:15

D48e90n45i83s 16W46i74t16z36k69u 3603751329717

on ten protikolizní systém funguje do určité rychlosti, když se použije na dálnici bez adaptivního tempomatu, tak bude brzdit, ale stejně dojde ke srážce. ten je dobrej tak akorát do města

0/0
9.5.2016 20:20

M58a79r19e83k 79M59a51l23ý 1152168901320

Mě právě ten protikolizní systém funguje od rychlosti 30 km/h, stejně jako adaptivní tempomat. Pokud klesne rychlost pod 30, oba systémy se vypnou, řidič je na to upozornněn.

0/0
9.5.2016 20:26

D77e69n87i41s 85W57i25t79z90k20u 3413401939907

tak jasně že funguje až od 30 km/h, protože je součástí tempomatu, do 30 km/h je zase jiný systém

0/0
9.5.2016 21:40

M59a76r58e21k 75M83a95l19ý 1882168591300

Jo a s automatem jezdím sice jenom 3 měsíce, ale myslím, že manuál už chtít nebudu. A to jsem s ním najezdil nějakých 20 let a určitě přes půl mega km:-)

0/0
9.5.2016 18:20

M60a92r67e35k 85M38a91l82ý 1672158271940

Jo a normální tempomat přeci nehlídá vzdálenost od vozu přede mnou. ten má jenom nastavenou rychlost a tu drží bez ohledu na provoz. To se nedá srovnávat. Tam brzdím já a tam už není problém podřadit/zařadit a pak znovu nastavit rychlost.

+1/0
9.5.2016 16:50

A82n13t59o51n79í47n 48S78e88b87e98r73a 7633928400179

Takže já zaparkuji dálkově do místa, kde bych normálně nevystoupil.

A co ti chudáci vedle, kteří to nemají a pak nastoupit nemůžou? To bude zase obitých a poškrábaných aut. ;-D

+5/0
9.5.2016 14:05

P35e68t80r 81M81i65c95h32a21l 2650334121482

A co když na tom naučeném místě už bude stát jiné auto?

0/0
9.5.2016 13:48

J20a33n 54F58r63o37l72í33k 6536390505674

Nepatrná komplikace. Použijete evropský formulář a do kolonky řidič napíšete robot.;-)

+5/0
9.5.2016 13:53

P79e40t72r 92M93i71c91h97a84l 2560984341452

:-D

0/0
9.5.2016 14:20

T22o26m16á37š 39K24a24p45l40a77n 8643539243983

Ten systém samozřejmě nadále hlídá další senzory, stejně tak nedovolí do nikoho narazit když tam bude stát či přejde přes cestu atd.

+2/0
9.5.2016 14:49

J64a66r82o80s38l39a23v 11R35y33c38h27t92e41c13k62ý 5637338305239

Zajímavé, ale chce to drobet upravit.

1. parkovat čumákem ke zdi. Řidič vystoupí dřív a nebudou se dveřmi otloukat okolní auta. A zůstane přístup do kufru vozidla.

2. Automatické vyjetí vozidla doleva či doprava podle pozice mobilu či klíčů od vozidla, podle možností výjezdu z parkoviště.

0/0
9.5.2016 13:36

T50o21m66á94š 23K24a36p31l49a61n 8173499783713

ad 1. - jak zaparkuješ, tak se to naučí.

ad 2. - jak vyjedeš, tak se to naučí.

+5/0
9.5.2016 14:50

P36e40t12r 74B69á93č31a 8215906815985

Ale ja nechci nic ten kram ucit a uz vubec nechci aby parkoval sam.

Nejsem nemehlo nebo zenska.

+3/−4
9.5.2016 13:23

O21n30d82ř42e76j 24Č40a33p11k57a 6531101863674

Ono by to mělo své využití, i když parkovat umíte - třeba by s tím do garáže pro jedno auto šla pohodlně nacpat i motorka, auto naučíte zacouvat pravou stranou natěsno ke zdi a místa je dost (sice neotevřete dveře, když tam ta motorka je, ale to díky tomu dálkovému ovládání nevadí).

+1/0
9.5.2016 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.