Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i52r14e24k 80G65a32j44e39r 5381656889270

Jako hracka dobry, ale nemuzu si vzpomenout, ze bych to kdy vyuzil. Nerad parkuji tam, kde nemuzu poradne otevrit dvere ne kvuli tomu, ze bych nevylezl (nejsem tlusty), ale proto, aby mne do dveri nebouchal ten druhy. Nezdedil jsem zadnou extra uzkou garaz, kde by se to mozna hodilo. Je to "cool" , ale ja bych radeji dal penize za neco uzitecnejsiho. Treba takove dalkove ovladane vetrani, aby se auto stojici na slunci vychladilo driv nez vylezu z restaurace.

+1/0
10.5.2016 22:00

J32a45r98o28s83l95a77v 79K62o53r36u61b 3242134729700

ajtak na to nebude mat nikto cas , na jednoduche manevre to verim ze zvladne ale dokaze o otocit auto o 180 stupnou a nacuvat pod striesku k inemu autu a neyobrat stlpik ci odriet auto ktore stoji na proti a neustale sa striedaju na tom parkovani auta ktore su casto dlhsie ako samotne parkovacie miesto. ak nie tak je to zbytocnost len to bude oberat o cas

0/0
9.5.2016 20:56

D29e94n92i37s 79W61i14t61z43k74u 3573441139247

to se bude v Čechách hodit, tady je stále velká většina vlastníků garáží, kterou si postavili na Trabanta a tohle je lepší než to tam zatlačit :-D

0/0
9.5.2016 15:51


M29a40r10e33k 14H50r45u30b65y 6787932111478

No, ke klasickemu "Zaparkuj do dvora" z Navstevniku tomu jeste porad kus chybi ;-)

+7/0
9.5.2016 15:11

J97i76ř61í 66K62o59r72t19u43s 2726619472699

Hezká "hračka", ale tady v česku jsem pesimista. Je to plně použitelné opravdu jen pro majitele rodinných domů s garáží. Všude jinde se totiž bude konat minimálně v pěti případech z deseti typicky české "překvapení" v podobě nevhodně (špatně) zaparkovaného vozidla...

0/0
9.5.2016 15:06
Foto

M41i47c84h18a48l 43N75a48j34m95a61n 7899973316350

Pěkné, ale má to jednu důležitou podmínku: Je to použitelné jen pro auto s automatickou převodovkou.

0/0
9.5.2016 14:48

M98a38r23e42k 78M24a16l84ý 1802188931840

To je samozřejmé, z principu. Ostatně, tyto a podobné systémy se nejdřív montují do luxusních (a drahých) aut, kde je automat standardem.

Ale třeba jsem byl překvapený, že takový adaptivní tempomat se u VW dá objednat i do auta s manuálem. Vyprávěl mi o tom kolega, co to má. Pokud auto zabrzdí už tak, že jsou příliš nízké otáčky, signalizuje řidiči, že má podřadit, v případě zrychlování zařadit výš. No nevím, jestli bych toto zrovna chtěl :-)

0/0
9.5.2016 15:13

D40e14n85i66s 47W84i43t19z97k45u 3563401599347

proč by neměl jít adaptivní tempomat do auta s manuálem? dyť jenom hlídá vzdálenost od vozidla před sebou

0/0
9.5.2016 15:53

M98a73r79e98k 75M63a37l47ý 1202148581280

Hlídá vzdálenost od vozu před sebou a udržuje odstup. To znamená, že pokud mám nastaveno rychlost na 150 a přede mnou se objeví pomaleji jedoucí auto a to postupně zpomalí až třeba na 50, tak taky zpomalím na 50. Jenomže to už chce třeba podřadit o 2-3 stupně. A když auto přede mnou zmizí, tak pak je potřeba zrychlit a zase řadit nahoru. Můj adaptivní tempomat to dělá i třeba tak, že z těch 150 zpomalí na 80-100, ale má zařazenou šestku, jedu v klidu na nízké otáčky. Pak se uvolní silnice přede mnou a zase zrychlí na těch 150 - jenomže jak "vidí", že je volno, tak podřadí a zrychlí pěkně svižně.

Nevím, jak takové pohodlí navodit s manuálem.

0/0
9.5.2016 16:04

D68e55n35i62s 13W10i53t58z45k43u 3473381239147

stačí řadit, stejně jako s normálním tempomatem

0/−1
9.5.2016 16:35

M64a22r37e63k 80M82a82l53ý 1252418141800

No jo, "stačí řadit"... to už rovnou mohu i hlídat vzdálenost, brzdit a přidávat plyn :-)

Prostě adaptivní tempomat bez automatického řazení je o ničem, takový polovičatý a když mi to kolega vyprávěl, tak jsem myslel, že si ze mě dělá legraci. Když jedu po dálnici 400 km bez přestávky, tak v podstatě jenom dávám blinkr a točím volantem (pokud není kolona, zácpa), o zbytek se postará radar adaptivního tempomatu a automatická převodovka.

0/0
9.5.2016 16:47

D42e40n56i91s 93W80i17t29z26k87u 3833441419567

bavíme se o tempomatu, já jezdím s automatem už 20 let

0/0
9.5.2016 17:27

M85a11r88e64k 35M50a85l71ý 1982258191550

Ano. Přesněji, bavíme se o adaptivním tempomatu, který moc smysl bez automatické převodovky nemá (na rozdíl od klasického tempomatu), proto tak detailně popisuji jeho chování.

0/0
9.5.2016 18:19

D33e75n45i25s 39W92i57t31z67k23u 3113521489657

no ale vy jste nepochopil primární funkci adoptivního tempomatu a tou je asistenční systém zabraňující kolizi. to že ho využíváte i takto, je už jenom bonus

0/0
9.5.2016 18:35

D30e93n87i75s 38W91i31t33z95k80u 3643591159627

adaptivního

0/0
9.5.2016 18:36

M94a69r40e40k 82M48a57l41ý 1822118581890

Tak nevím... já byl v tom, že jsou to dva nezávislé systémy - adaptivní tempomat a asistenční systém zabraňující kolizi. Samozřejmě, oba využívají radar v přední masce auta.

Adaptivní tempomat udržuje stálou rychlost vozu plus na rozdíl od klasického tempomatu dokáže i brzdit a akcelerovat a ve spolupráci s AT i řadit. A tady tvrdím, že má smysl jedině s automatickou převodovkou, resp.bez ní to není ono.

Asistenční systém zabraňující kolizi hlídá prostor před autem a v případě nebezpečí srážky řidiče upozorní a pak následně i brzdí. Tento systém funguje nezávisle na tom, jestli jedu na adaptivní tempomat nebo ovládám auto manuálně. Tento systém samozřejmě, má smysl i s manuálem, je to bezpečnostní systém.

Velice pravděpodobně je to jenom otázka SW, protože oba systémy potřebují radar. Ale mám pocit, že se dají do auta objednat nezávisle na sobě. Ale možná to opravdu chápu špatně...

0/0
9.5.2016 19:15

D86e20n88i71s 98W45i26t68z30k90u 3833331869277

on ten protikolizní systém funguje do určité rychlosti, když se použije na dálnici bez adaptivního tempomatu, tak bude brzdit, ale stejně dojde ke srážce. ten je dobrej tak akorát do města

0/0
9.5.2016 20:20

M34a98r79e63k 59M78a86l94ý 1362968821700

Mě právě ten protikolizní systém funguje od rychlosti 30 km/h, stejně jako adaptivní tempomat. Pokud klesne rychlost pod 30, oba systémy se vypnou, řidič je na to upozornněn.

0/0
9.5.2016 20:26

D69e10n18i88s 21W85i27t47z15k21u 3443341819287

tak jasně že funguje až od 30 km/h, protože je součástí tempomatu, do 30 km/h je zase jiný systém

0/0
9.5.2016 21:40

M43a46r42e14k 85M17a53l65ý 1242578601290

Jo a s automatem jezdím sice jenom 3 měsíce, ale myslím, že manuál už chtít nebudu. A to jsem s ním najezdil nějakých 20 let a určitě přes půl mega km:-)

0/0
9.5.2016 18:20

M50a78r13e90k 83M91a88l38ý 1752268601400

Jo a normální tempomat přeci nehlídá vzdálenost od vozu přede mnou. ten má jenom nastavenou rychlost a tu drží bez ohledu na provoz. To se nedá srovnávat. Tam brzdím já a tam už není problém podřadit/zařadit a pak znovu nastavit rychlost.

+1/0
9.5.2016 16:50

A79n96t16o48n21í22n 64S54e81b41e45r50a 7623318200749

Takže já zaparkuji dálkově do místa, kde bych normálně nevystoupil.

A co ti chudáci vedle, kteří to nemají a pak nastoupit nemůžou? To bude zase obitých a poškrábaných aut. ;-D

+5/0
9.5.2016 14:05

P26e14t84r 59M37i90c45h47a44l 2230374511452

A co když na tom naučeném místě už bude stát jiné auto?

0/0
9.5.2016 13:48

J52a51n 26F85r11o34l88í11k 6146530115924

Nepatrná komplikace. Použijete evropský formulář a do kolonky řidič napíšete robot.;-)

+5/0
9.5.2016 13:53

P16e46t18r 42M61i38c61h81a23l 2210714401102

:-D

0/0
9.5.2016 14:20

T12o87m61á67š 14K96a84p22l19a38n 8883299643603

Ten systém samozřejmě nadále hlídá další senzory, stejně tak nedovolí do nikoho narazit když tam bude stát či přejde přes cestu atd.

+2/0
9.5.2016 14:49

J96a30r73o21s59l83a66v 31R54y36c15h81t84e75c69k31ý 5407798845849

Zajímavé, ale chce to drobet upravit.

1. parkovat čumákem ke zdi. Řidič vystoupí dřív a nebudou se dveřmi otloukat okolní auta. A zůstane přístup do kufru vozidla.

2. Automatické vyjetí vozidla doleva či doprava podle pozice mobilu či klíčů od vozidla, podle možností výjezdu z parkoviště.

0/0
9.5.2016 13:36

T98o45m37á42š 10K55a26p79l95a17n 8283239963763

ad 1. - jak zaparkuješ, tak se to naučí.

ad 2. - jak vyjedeš, tak se to naučí.

+5/0
9.5.2016 14:50

P63e60t48r 10B21á56č43a 8805426345625

Ale ja nechci nic ten kram ucit a uz vubec nechci aby parkoval sam.

Nejsem nemehlo nebo zenska.

+3/−4
9.5.2016 13:23

O31n22d18ř52e86j 97Č19a43p78k61a 6611921403214

Ono by to mělo své využití, i když parkovat umíte - třeba by s tím do garáže pro jedno auto šla pohodlně nacpat i motorka, auto naučíte zacouvat pravou stranou natěsno ke zdi a místa je dost (sice neotevřete dveře, když tam ta motorka je, ale to díky tomu dálkovému ovládání nevadí).

+1/0
9.5.2016 14:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.