Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i29r85e91k 17G23a27j51e46r 5751726529230

Jako hracka dobry, ale nemuzu si vzpomenout, ze bych to kdy vyuzil. Nerad parkuji tam, kde nemuzu poradne otevrit dvere ne kvuli tomu, ze bych nevylezl (nejsem tlusty), ale proto, aby mne do dveri nebouchal ten druhy. Nezdedil jsem zadnou extra uzkou garaz, kde by se to mozna hodilo. Je to "cool" , ale ja bych radeji dal penize za neco uzitecnejsiho. Treba takove dalkove ovladane vetrani, aby se auto stojici na slunci vychladilo driv nez vylezu z restaurace.

+1/0
10.5.2016 22:00

J87a36r60o76s95l90a63v 20K13o72r39u95b 3152434359950

ajtak na to nebude mat nikto cas , na jednoduche manevre to verim ze zvladne ale dokaze o otocit auto o 180 stupnou a nacuvat pod striesku k inemu autu a neyobrat stlpik ci odriet auto ktore stoji na proti a neustale sa striedaju na tom parkovani auta ktore su casto dlhsie ako samotne parkovacie miesto. ak nie tak je to zbytocnost len to bude oberat o cas

0/0
9.5.2016 20:56

D75e62n12i37s 34W69i23t57z83k90u 3193161809207

to se bude v Čechách hodit, tady je stále velká většina vlastníků garáží, kterou si postavili na Trabanta a tohle je lepší než to tam zatlačit :-D

0/0
9.5.2016 15:51

M59a91r25e28k 11H17r67u15b75y 6367702661778

No, ke klasickemu "Zaparkuj do dvora" z Navstevniku tomu jeste porad kus chybi ;-)

+7/0
9.5.2016 15:11

J56i56ř95í 11K78o91r55t69u23s 2706259872289

Hezká "hračka", ale tady v česku jsem pesimista. Je to plně použitelné opravdu jen pro majitele rodinných domů s garáží. Všude jinde se totiž bude konat minimálně v pěti případech z deseti typicky české "překvapení" v podobě nevhodně (špatně) zaparkovaného vozidla...

0/0
9.5.2016 15:06
Foto

M23i12c92h14a81l 57N38a91j23m46a80n 7869423286380

Pěkné, ale má to jednu důležitou podmínku: Je to použitelné jen pro auto s automatickou převodovkou.

0/0
9.5.2016 14:48

M70a85r74e65k 67M91a66l11ý 1872898391240

To je samozřejmé, z principu. Ostatně, tyto a podobné systémy se nejdřív montují do luxusních (a drahých) aut, kde je automat standardem.

Ale třeba jsem byl překvapený, že takový adaptivní tempomat se u VW dá objednat i do auta s manuálem. Vyprávěl mi o tom kolega, co to má. Pokud auto zabrzdí už tak, že jsou příliš nízké otáčky, signalizuje řidiči, že má podřadit, v případě zrychlování zařadit výš. No nevím, jestli bych toto zrovna chtěl :-)

0/0
9.5.2016 15:13

D35e50n45i31s 98W39i82t92z64k22u 3713541229377

proč by neměl jít adaptivní tempomat do auta s manuálem? dyť jenom hlídá vzdálenost od vozidla před sebou

0/0
9.5.2016 15:53

M85a43r20e24k 24M45a72l27ý 1982368941580

Hlídá vzdálenost od vozu před sebou a udržuje odstup. To znamená, že pokud mám nastaveno rychlost na 150 a přede mnou se objeví pomaleji jedoucí auto a to postupně zpomalí až třeba na 50, tak taky zpomalím na 50. Jenomže to už chce třeba podřadit o 2-3 stupně. A když auto přede mnou zmizí, tak pak je potřeba zrychlit a zase řadit nahoru. Můj adaptivní tempomat to dělá i třeba tak, že z těch 150 zpomalí na 80-100, ale má zařazenou šestku, jedu v klidu na nízké otáčky. Pak se uvolní silnice přede mnou a zase zrychlí na těch 150 - jenomže jak "vidí", že je volno, tak podřadí a zrychlí pěkně svižně.

Nevím, jak takové pohodlí navodit s manuálem.

0/0
9.5.2016 16:04

D29e35n56i11s 15W23i51t43z13k50u 3763241809567

stačí řadit, stejně jako s normálním tempomatem

0/−1
9.5.2016 16:35

M59a34r72e57k 23M30a52l40ý 1162338891720

No jo, "stačí řadit"... to už rovnou mohu i hlídat vzdálenost, brzdit a přidávat plyn :-)

Prostě adaptivní tempomat bez automatického řazení je o ničem, takový polovičatý a když mi to kolega vyprávěl, tak jsem myslel, že si ze mě dělá legraci. Když jedu po dálnici 400 km bez přestávky, tak v podstatě jenom dávám blinkr a točím volantem (pokud není kolona, zácpa), o zbytek se postará radar adaptivního tempomatu a automatická převodovka.

0/0
9.5.2016 16:47

D74e92n50i18s 51W19i36t50z19k56u 3463631179577

bavíme se o tempomatu, já jezdím s automatem už 20 let

0/0
9.5.2016 17:27

M12a78r33e44k 65M95a43l66ý 1852478531500

Ano. Přesněji, bavíme se o adaptivním tempomatu, který moc smysl bez automatické převodovky nemá (na rozdíl od klasického tempomatu), proto tak detailně popisuji jeho chování.

0/0
9.5.2016 18:19

D22e74n15i88s 29W33i20t41z48k57u 3913941989667

no ale vy jste nepochopil primární funkci adoptivního tempomatu a tou je asistenční systém zabraňující kolizi. to že ho využíváte i takto, je už jenom bonus

0/0
9.5.2016 18:35

D86e40n46i12s 87W19i50t65z27k73u 3173701669937

adaptivního

0/0
9.5.2016 18:36

M38a18r17e13k 63M10a95l61ý 1442308371230

Tak nevím... já byl v tom, že jsou to dva nezávislé systémy - adaptivní tempomat a asistenční systém zabraňující kolizi. Samozřejmě, oba využívají radar v přední masce auta.

Adaptivní tempomat udržuje stálou rychlost vozu plus na rozdíl od klasického tempomatu dokáže i brzdit a akcelerovat a ve spolupráci s AT i řadit. A tady tvrdím, že má smysl jedině s automatickou převodovkou, resp.bez ní to není ono.

Asistenční systém zabraňující kolizi hlídá prostor před autem a v případě nebezpečí srážky řidiče upozorní a pak následně i brzdí. Tento systém funguje nezávisle na tom, jestli jedu na adaptivní tempomat nebo ovládám auto manuálně. Tento systém samozřejmě, má smysl i s manuálem, je to bezpečnostní systém.

Velice pravděpodobně je to jenom otázka SW, protože oba systémy potřebují radar. Ale mám pocit, že se dají do auta objednat nezávisle na sobě. Ale možná to opravdu chápu špatně...

0/0
9.5.2016 19:15

D52e74n19i53s 85W37i44t97z18k13u 3293821599447

on ten protikolizní systém funguje do určité rychlosti, když se použije na dálnici bez adaptivního tempomatu, tak bude brzdit, ale stejně dojde ke srážce. ten je dobrej tak akorát do města

0/0
9.5.2016 20:20

M10a56r56e41k 81M57a65l26ý 1122398501880

Mě právě ten protikolizní systém funguje od rychlosti 30 km/h, stejně jako adaptivní tempomat. Pokud klesne rychlost pod 30, oba systémy se vypnou, řidič je na to upozornněn.

0/0
9.5.2016 20:26

D41e97n70i35s 94W26i74t73z66k74u 3563721869797

tak jasně že funguje až od 30 km/h, protože je součástí tempomatu, do 30 km/h je zase jiný systém

0/0
9.5.2016 21:40

M36a67r84e35k 87M33a53l29ý 1102498141120

Jo a s automatem jezdím sice jenom 3 měsíce, ale myslím, že manuál už chtít nebudu. A to jsem s ním najezdil nějakých 20 let a určitě přes půl mega km:-)

0/0
9.5.2016 18:20

M48a79r56e36k 71M78a13l96ý 1942458371820

Jo a normální tempomat přeci nehlídá vzdálenost od vozu přede mnou. ten má jenom nastavenou rychlost a tu drží bez ohledu na provoz. To se nedá srovnávat. Tam brzdím já a tam už není problém podřadit/zařadit a pak znovu nastavit rychlost.

+1/0
9.5.2016 16:50

A17n13t17o84n77í34n 10S83e53b11e30r97a 7403768510269

Takže já zaparkuji dálkově do místa, kde bych normálně nevystoupil.

A co ti chudáci vedle, kteří to nemají a pak nastoupit nemůžou? To bude zase obitých a poškrábaných aut. ;-D

+5/0
9.5.2016 14:05

P45e21t97r 31M30i91c77h94a26l 2390124761682

A co když na tom naučeném místě už bude stát jiné auto?

0/0
9.5.2016 13:48

J89a83n 89F39r11o27l84í25k 6676510755494

Nepatrná komplikace. Použijete evropský formulář a do kolonky řidič napíšete robot.;-)

+5/0
9.5.2016 13:53

P30e58t46r 58M58i94c94h37a85l 2600824471162

:-D

0/0
9.5.2016 14:20

T62o24m34á22š 67K47a31p32l24a62n 8273409673383

Ten systém samozřejmě nadále hlídá další senzory, stejně tak nedovolí do nikoho narazit když tam bude stát či přejde přes cestu atd.

+2/0
9.5.2016 14:49

J58a65r10o76s69l31a81v 10R43y40c46h67t44e17c49k82ý 5397108525339

Zajímavé, ale chce to drobet upravit.

1. parkovat čumákem ke zdi. Řidič vystoupí dřív a nebudou se dveřmi otloukat okolní auta. A zůstane přístup do kufru vozidla.

2. Automatické vyjetí vozidla doleva či doprava podle pozice mobilu či klíčů od vozidla, podle možností výjezdu z parkoviště.

0/0
9.5.2016 13:36

T48o13m59á13š 10K14a54p26l15a94n 8283279893653

ad 1. - jak zaparkuješ, tak se to naučí.

ad 2. - jak vyjedeš, tak se to naučí.

+5/0
9.5.2016 14:50

P46e70t84r 83B23á25č34a 8615806935755

Ale ja nechci nic ten kram ucit a uz vubec nechci aby parkoval sam.

Nejsem nemehlo nebo zenska.

+3/−4
9.5.2016 13:23

O10n12d23ř82e41j 33Č27a87p44k89a 6551151963764

Ono by to mělo své využití, i když parkovat umíte - třeba by s tím do garáže pro jedno auto šla pohodlně nacpat i motorka, auto naučíte zacouvat pravou stranou natěsno ke zdi a místa je dost (sice neotevřete dveře, když tam ta motorka je, ale to díky tomu dálkovému ovládání nevadí).

+1/0
9.5.2016 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.