Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW odhalil kouzla zvětšeného motoru 1.5 TSI. Uspoří až litr paliva

Nová generace čtyřválcových motorů TSI dostala u Volkswagenu objem 1,5 litru, což je oproti stávajícím motorům navýšení o desetinu litru. V trendu downsizingu je to neobvyklý počin, který však má své důvody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a35v70i46d 93H40o84l66m80a65n 5184950257

Ve SLUŽEBNÍM autě to bude zcela jistě vynikající motor. Ale do garáže to rozhodně nechci.

0/0
1.6.2016 19:57

A81l12e47š 96V43í80t68e13k 2235642327761

Motor bude skvělý, ale je třeba jej nechat otestovat, nejdříve v Audi, pak ve VW, do Škodovky dorazí později, ale už docela odladěný, já ještě počkám dva roky a pokud budou dobré recenze, tak jej koupím. Úplně stejné to bylo s 1,2 TSI, ty první ve Fabiích a Octaviích II měly problémy s rozvody, u Rapidu už dali lepší řetěz, s Octavií III a Fabií III (a od r. 2015 i v Rapidu) přišla nová řada, a neslyšel jsem o žádném problému, spotřeba klesla a její citlivost na jízdní styl také. Zásadní pravidlo, nekupovat úplné novinky:)

0/0
22.7.2016 9:37
Foto

J59i90ř20í 17D88v61o87ř39á13k 5955319110868

Až litr paliva ? Nějaké přesnější číslo ? Nebo interval od - do ? A co ta kouzelná trubička , teda pardon optimalizátor proudění vzduchu ?

+1/0
18.5.2016 20:37

T28o41m55á58š 18R78a24d46n78i74c 2953508614591

Spíš by bylo zajímavé, kdyby to fakt doladili, naučili se to a pak postavili na stejném základě V6 2.5 a V8 3.0, jako spojení dvou tří a čtyř válců. silný kompaktní motor, pokud by se jim to povedlo

+1/0
18.5.2016 11:53

M90a44r70t47i68n 43R48a73y59m90a14n 4292658213858

Fyziku se v tomhle případě nedá oblbnout. Prostě energii, kterou potřebujete k uvedení auta o určité hmotnosti do pohybu se nemění. (Pokud uvažuji stejné auto a stejnou rychlost a stejné zrychlení). A v jednom litru benzinu je 44 MJ. Jediné co se dá ovlivnit je účinnost motoru. A pokud auta nyní spotřebují kolem 7 litrů na 100 km a oni hlásají úsporu jeden litr, je to cca 14,2 %. Účinnost benzinového motoru je dneska okolo 45% maximálně. Že by zvýšili účinnost téměř na 60% je nereálné. Hlavní a téměř jediná cesta jak uštřit palivo je stylem jízdy, vyvarování se zbytečného brždění, předvídání a koukání dál než 10m před auto (pokud se blížím semaforu kde je červená nepojedu pod plynem až k němu abych pak zahamtl brzdu - což spousta lidí dělá). Mám 10 let staré dvoulitrové auto. a běžně jezdím kolem 8mi litrů. Ale když chci a dávám si pozor na spotřebu umím jet za 6litrů.

+4/−1
18.5.2016 9:37

V80l45a19d18i62s37l56a63v 56B52u61r22y21š45e20k 1479982377524

fyzika se sice ovlivnit nedá, je to věda exaktní, nicméně u spalovacích motorů klesá účinnost otáčkami motoru, takže atmosferický motor váš dvoulitr deset let starý bude mít při 5000 otáckách maximální využitelný moment řekněme 180 N a dosažitelný výkon 95 kW, jenže 1,5 TSI dosáhne tohoto výkonu třeba jen ve 2800 otáčkách, zatímco vy disponujete výkonem 30 kW třeba plácnu ve 2600 otáčkách, tak tenhle agregát je ho schopen dosáhnout při 1600 otáčkách, z toho je celkem jasný, že 1,5 TSI je schopna procovat s podstatně vyšší účinnosti, než váš dvoulitr, samozřejmě litr úspory je potřeba brát s rezervou, je to dosažitelné jen za určitých podmínem

+3/0
18.5.2016 10:25

M22a61r60t62i27n 90R78a67y95m66a13n 4592588353928

S tím musím souhlasit pouze částečně. zde záleží na zatížení motoru. To co píšete je pravda pouze pokud uvažujete zatížení plným plynem, což je v reálnémn provozu nepředstavitelné. Ale pravda je, že tyto přeplňované motory mají širší využitelné spektrum otáček, což z nich dělá efektivnější. Ale zase jakékoli turbobenzíny jsou spotřebou mnohem více náchylné právě na styl jízdy. Už stará Impreza turbo umí jezdit za 10 ale i za 25 :-D

Ps. Výkon jste skoro trefil 108 kW :-D

0/0
18.5.2016 10:40

A93l60e40š 52V96í58t43e79k 2245942177301

Fyziku oblbnout nejde, na rozpohybování auta potřebujete určité množství energie. Úspora je možná dvojí: 1) snížit množství potřebné energie (menší hmotnost auta, lepší aerodynamika karosérie, pneu s menším valivým odporem) a zvýšit účinnost motoru. Vše má své limity a my se k nim můžeme neustále přibližovat.

0/0
22.7.2016 9:42

A37l37e49š 53V15í91t23e97k 2335302817911

Mimochodem, drobná chybička ve výpočtu, je-li spotřeba 7l při účinnosti 45%, pak motor vyprodukuje mechanickou energii o hodnotě 7*0,45=3,15 l benzínu. Bude-li mít nový motor spotřebu 6l místo sedmi, potom jeho účinnost bude 3,15/6 = 0,525 neboli 52,5%. Jediné, co říká fyzika je, že účinnost bude menší než 100%. Rezervy ještě jsou. Navíc, je rozdíl mezi maximální účinností motoru (bude v daných otáčkách a při daném zatížení). Vypínání válců, optimalizace vstřikování, proměnné časování ventilů, turbodmychadlo s přoměnnými nastavitelnými lopatkami, to vše může přispět k tomu, že optimální účinnost motoru se zlepší v širším spektru otáček a v širším intervalu zatížení motoru... Ano, bude to složité, čím více hejblátek v motoru, tím více prostoru pro nejrůznější poruchy, ale na druhou stranu, o tom je vývoj a je výzva spolehlivost komponentů motorů zlepšovat. Motor v embéčku byl mnohem jednodušší než současná TSI, produkoval nesrovnatelně menší výkon z daného objemu a přitom vydržel mnohem míň a když člověk embéčkem někam dojel bez poruchy (pokud vůbec nastartoval), tak to byl zázrak. (navzdory jednoduchosti motoru se v něm pokazilo cokoliv a kdykoliv...)

0/0
22.7.2016 10:00

M27i83r69e60k 95G52a92j13e86r 5281516599160

Vypada to zajimave a ta uspora jiste bude stat za to. Jenom si musime pockat radku let, az to lide odzkousi a cena klesne, jinak to zadna uspora nebude. A stejne jako vsichni si myslim, ze kdyz pridavaji pohyblive casti ("Lopatky turbíny se elektricky nastavují"), tak poruchovost stoupne a prumerna zivotnost klesne, To je proste zakonite.

+2/0
18.5.2016 3:30

M55a40r92c78e80l 46S67t20a69r51ý 9398564233979

úspora paliva je správným počinem

+2/0
17.5.2016 17:55

M67a45r36e68k 73J77a48n35e23č88k82a 1827706113131

Před časem jsem se bavil s jedním známým, který provádí školení pracovníků značkových servisů na novinky v součástech automobilů. Řekl mě jasně, mnohé automobilky si vedou přesné statistiky poruchovosti jednotlivých dílů ve svých vozech a díly, které vydrží příliš vysoké nájezdy záměrně upravují tak, aby tomu tak nebylo. Pro automobilku není dnes nemožné vyrobit vůz, který spolehlivě najede třeba 200tkm, leč je to pro ně nežádoucí, protože tím do budoucna ztrácí zákazníka především jejich autoservisy a navíc by nebyl důvod a ochota kupovat častěji nové modely vozů. Je proto žádoucí poddimenzovat součástky tak, aby přežili po dobu záruky vozu, nebo určitý km nájezd. Chápu, že to pro mnohé může znít jako konspirační teorie, ale nemám důvod někomu, kdo se tím profesně živí, tím spíše, když to tak sleduji kolem sebe, tomu nevěřit.

+3/−3
17.5.2016 13:40

J43i19ř85í 88S47c58h60w29a29c51h 8828244818566

Tak to je opravdu konspirační teorie.

Statistiky poruchovosti se vedou především proto, aby se odstranili závady hrozící v především v záruční době, protože záruční opravy znamenají náklady snižující zisk, zvláště, když se opožděně projeví nějaká vada ve velké sérii. Samozřejmě evidentně předimenzované součástky se optimalizují, ale ne proto aby se "porouchali" co nejdříve po záruce, ale proto, aby náklady na její výrobu byly co nejnižší. Tvrzení, že automobilky mají strategii, aby auto moc nevydrželo a po záruční době byla v jejich servisech práce a aby si zákazník co nejdříve koupil nové auto je nesmysl. Vždyť hrozí ztráta "dobré pověsti" a zákazník sice může jit koupit nové auto, ale jinam, ke konkurenci! Myslíš, že v těch automobilkách jsou opravdu takoví hlupci, aby něco takového riskovali? Já si myslím, že nejsou.... ;-)

+11/−1
17.5.2016 13:59

P41e40t13r 82M53i35c67h59a58l 2770804661302

Asi tak nějak.

+2/0
17.5.2016 14:01

M27a14r94e97k 74J66a16n36e42č52k66a 1747486163251

Ale no tak, na dobrou pověst si už ani Škoda nehraje, protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci ;-)Známej si tedy vymýšlí a je to naprostej ignorant a divím se, že ty školení mechošů na nové systémy může vůbec provádět. Hned mu řeknu, že si vymýšlí a že mu to vzkazuje všeználek z diskuze pod článkem na idnesu ;-D

+1/−6
17.5.2016 14:41

J17i26ř89í 63S65c77h80w57a78c98h 8268744458826

aha "škoda si na nějakou dobrou pověst nehraje", tak to může povídat akorát nějakej všeználek na diskuzi idnesu.

už ta logika následující věty stojí za to: ..... protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci....;-D

to se pak tem konspiracím vůbec nedivím.....s takovou logikou příčin a (teoretických) následků.....

+2/0
17.5.2016 15:24

O59n18d17ř79e38j 43L24o33š53o18t56h 9750292984862

Pan Schwach má samozřejmě pravdu.

Statistiky si vede každá firma, která něco vyrábí a právě proto, aby odstranila problémy. Naddimenzovane součástky není problém vyrobit a použít, ale je to pak drahé a neprodejné. Navíc máte možnost si koupit kvalitní auta, ale s patřičnou cenovokou. Automobilka si jen spočítá, co se jí vyplatí, aby měla prodej a neztratila důvěru zákazníků a pokud by někdo vyráběl záměrně poruchové produkty, brzy by zkrachoval.

A váš známý, pokud jste si ho nevymyslel, tak své práci moc nerozumí, což se stát může, ne každý je ve své práci dobrý.

+9/0
17.5.2016 16:04

A46l18e14š 29V51í51t41e87k 2275112517461

Mám současnou škodovku, jezdí skvěle, je praktická, poruchy nemá a spotřeba skvélá. Na druhou stranu, velmi podobně na tom budou i ostatní značky. Nevím, na co tady pořád nadáváte a na co s nostalgií vzpomínáte, na wartburgy, embéčka...?

0/0
22.7.2016 10:06

M56i25c97h57a90l 69M52a81r44c58i94á20n 1729119821715

Schwach nezklamal. Doporučuji https://youtu.be/YsaTrSBIhWw

A jestli nemáte čas, tak kratší ořezaná část https://youtu.be/gNpqNj69MdU

0/0
18.5.2016 9:14

J80i16ř89í 57S80c70h42w90a22c55h 8938404288306

něco tak demagogického jsem dlouho neviděl.Rv

Ty kecy o kondenzátorech. Asi cca 10-15 let zpět měli téměř všichni výrobci základních desek do PC dost značný problém, že se po cca 3-4 letech začaly nafukovat všechny elektrolytické kondenzátory a desky odcházeli do věčných lovišt. Dnes je tento problém vyřešen. Ale tehdy to byl určitě záměr! ;-D

Samozřejmě , že je snadnější opravit kuličkový sčot, než PC s mikroprocesorem. A je logické že u PC se stovkami diskrétních součástek a miliony těch integrovaných, navíc citlivých na přepětí a teplo je vyšší pravděpodobnost závady než u toho kuličkového počítadla, které vydrží i stovky let. Ale logika konspirátora je jiná, podle ní, když se něco porouchává trochu častěji, tak v tom přece musí být záměr .....;-D

Je na to spousta "důkazů"!

A člověk na Měsíci? To je přece naprosto nemožné! Všechno to byly záběry ze studia, je na to přece spousta "důkazů"! ;-)

+2/0
18.5.2016 10:06
Foto

J89i78ř85í 95D67v18o55ř60á65k 5155769270518

Člověk , který učí , provádí školení , nedokáže ani vyměnit kolo . Většinu dílů kupují automobilky od subdodavatelů . Brzdy , alternátory , řídící jednotky , tlumiče .... .A ten , kdo nabídne levnější díl vyhrává .

0/0
18.5.2016 20:33

D86a22v93i55d 49R68y68c16h20e20t92s64k84ý 9816161450440

Motor nabitý součástkami s životností pár let a náklady na výměnu ve stovkách tisíc - aby se uspořilo cca 30 tis. Kč/100 tis. km, které na začátku ale nacpu do pořizovací ceny. A to v případě, že bude o litr úspornější - tipuju max. 0,5.

+1/0
17.5.2016 13:26

D75a21v62i24d 68R25y33c75h43e74t26s30k49ý 9836801630280

Novinky od VW jsou koupitelné až po 5+ letech, 1,2-1,4 TSI se začaly vyrábět 2007 a až v červnu 2011 bylo definitivní řešení zprasených rozvodů.

+4/0
17.5.2016 13:35

M55a77r28e10k 53J71a59n23e78č67k92a 1417816353491

Jsem zvědav, co zase bude trápit tento nový motor, než ho VW za vydatného finančního přispění (ne)šťastných majitelů odladí.

+4/0
17.5.2016 13:22

P24e31t39r 64N63e37s28v96a69d79b16a 2934515856709

Problémy s motory mají takřka všechny značky. Jen o VW se píše a rozmazává se to jak lejno po zdi. Například s rozvodovým řetězem měli problém v PSA a dokonce i Mini tedy BMW. Navíc to bohužel pro automobilky nejsou jejich průšvihy, ale průšvihy subdodavatelů. Zákazník jde logicky za výrobce vozidla.

+1/−1
17.5.2016 21:42

O36n22d11ř65e36j 37L27o44š31o49t12h 9100882574402

Tak dodavatel vyrábí to, co si automobilka objedná. My například vyrábíme výfuky a vyrábí se to z takových materiálů a takovým procesem, aby to splnilo požadavky zákazníka, takže nemůžeme ovlivnit kvalitu plechu nebo svářecího drátu. A automobilky jsou na kvalitu dost přísné a výrobní proces si hlídají.

+1/0
18.5.2016 2:27

P44e60t48r 75N15e28s53v26a10d90b37a 2804575296469

Zákazník vypsal výběrové řízení a vy jste nejspíš podali nejnižší nabídku. Za kvalitu zodpovídate pouze vy jako výrobce. A to z čeho a jak je výfuk vyroben je taky jenom váš problém.

0/0
18.5.2016 18:40

T77o17m37á18š 41K80u40c26h97a21ř 3967861178241

Do Fábe stačí, ale tam ho asi nedají, že?

0/0
17.5.2016 12:18

J60i36ř38í 48S39c45h55w54a75c79h 8518814948116

A ještě aby to nestálo více jak 200 tisíc....že?

0/0
17.5.2016 19:19

P73e97t55r 68N24e84s70v93a72d80b25a 2584135436509

96 nebo 110 kw stačí i do o třídu většího auta... Nechápu že všichni hejtaři berou v potaz pouze obsah motoru...

0/0
17.5.2016 21:45

V63á17c41l46a11v 48P64c98h41á28l83e90k 8336412561652

O opravdové snižování spotřeby bohužel nejde. Je zde silná olejářská lobby, která to nedopustí. Ono by totiž stačilo používat lepší zpřevodování a více převodových stupňů. Uvedu příklad: WV Golf VI 1,6/77kW TDi 5.st převodovka točí při tachometrové rychlosti 130km/h cca 2400 otáček. A Škoda Rapid 1,6/77kW TDi s 6.st převodovkou točí na 6.stupeň při stejné rychlosti stejné otáčky. Takže: 6st.převodovku do auta dáme, aby si lidi mysleli, že jezdí úsporněji, ale zpřevodování je takové, že se v reálu nic nezměnilo...

Qui bono?

0/0
17.5.2016 12:13

M59i84l39a51n 98Š65v38a71g32r53o65v62s57k32ý 9792419215148

Kolik by to mělo točit při 130 km/h u Rapida?

0/0
17.5.2016 12:27

J21i72ř20í 45S93c61h19w98a23c50h 8398934478626

je naprosto jasné, že stejný motor bude točit přibližně stejně, protože musí dodat stejný výkon, aby to nějak jelo, počet stupňů v převodovce s tím nemá co dělat. Myslet si že vícestupňová převodovka stlačí už tak nízké otáčky ještě níže je poněkud naivní, výkon by totiž nebyl dostatečný.

A ty řeči, že za to může "olejářská loby" je už fantasmagorie....;-)

+4/−1
17.5.2016 12:38

P25e24t65r 73M73i91c50h97a78l 2680234571812

Asi tak. Mně točí dvoulitr při 130 tacho na šestku 2200. Optimální otáčky, malá spotřeba.

0/0
17.5.2016 13:59

M11i50c18h47a52l 78F29r29ý83d54a 1232909763422

A jste si jistý, že oba uváděné pohonné řetězce mají shodný stálý převod v rozvodovce?

+1/0
17.5.2016 17:31

J98a51n 86J41a38n15e13č46e42k 9660163660286

VW s motory kouzlit umí ;-D

+3/0
17.5.2016 10:33

C62y22r92i51l 31P46a79v17e58l14k12a 4866242288425

Uspoří až litr paliva ... a možná vydrží víc jak 50 000 km.

Hurá! Ve VW to dokázali!

+1/−2
17.5.2016 10:26

J41i69ř51í 82S96c58h50w56a90c36h 8848524788646

a důvod? Snad ne příliš vysoký litrový výkon. ;-)

Do Audi dnes dávají motory s litrovým výkonem 160 koní, toto má jen 100 koní na litr. K této hodnotě se dnes blíží i některé sériové atmosféry (cca 90 koní/litr třeba od Mazdy) ;-)

+1/0
17.5.2016 11:10

V18l51a41d85i60m65í17r 89H13a91v54r96á35n50e46k 7836546240857

VW = známý spořič ;-D

+8/0
17.5.2016 10:15

Z69d15e71n24ě33k 68D69u22f65e12k 2244454928

Hm, motocykly mají až 18 ti stovkové motory a auta je snad budou mít brzo též. Doufám, že toto je jen první vlaštovka.

0/0
17.5.2016 10:14

V11á51c49l62a70v 10M63a62š35e50k 5650596372108

Omyl, motorky se v sérii dělají i s objemem 2,3.

0/0
17.5.2016 10:46

J33i98ř20í 16S80c70h65w18a58c46h 8378184268896

hmm... situaci, kdy nějaký motocykl měl motor o větším objemu než nějaké auto tu máme již asi tak 80 let....vlaštovko....

+2/0
17.5.2016 11:19

D52r50a87h88o56m60í94r 82S11t83r23o54u60h33a43l 4645158642944

zbrusu nové řízení chladícího systému, které při studeném startu motoru nespustí cirkulaci vody a nechá chladící médium ohřát a pak teprve se spustí čerpadlo.

--------------

Neříká se tomu termostat?

0/0
17.5.2016 9:40

R68o45m22a54n 94C42a73e37s91a92r 9133340610837

termostat pouze spojuje/rozpojuje malý a velký okruh, v malém okruhu se tedy voda honí i při studeném motoru. Tady se voda nebude tlačit vůbec, prostě čerpadlo nepojede, dokud se nezahřeje voda v bloku motoru.

+1/0
17.5.2016 15:31

A72l19e83š 61L76i12s76o14v50s97k36ý 9919368202422

"...a úderem jedenácté se do ticha noci z hospody náhle vyvalilo velké množství odborníků na VW motory!"

+7/0
17.5.2016 9:17

J73a93n 40D71l23o56u54h40ý 7944929550819

Doufam ze se zpet na palubku vrati teplota vody nebot zde hrozi totalni zkaza pri rozbitem termospinaci na sepnuti cerpadla co honi vodu ;-)

0/0
17.5.2016 8:40

P32e13t89r 97K58o61m69í87n23e58k 3129387612279

Zbytečné, stačí kontrolka přehřátí.

0/−1
17.5.2016 9:49

C64y93r24i28l 12P15a63v94e27l97k72a 4616472368275

To jak fakt, pak rovnou hlava dolu.

+1/0
17.5.2016 10:27
Foto

P78a88v68e31l 30K53a10l60u98s 6764406666322

Jj, my tomu říkali kontrolka ohnuté hlavy.

+1/0
17.5.2016 16:33

J28a24n 91D11l20o94u91h59ý 7254759890499

Jasne a pak kdyz se to pokazi ( jako v roomsteru) tak vim prd, proc to sviti :-D uz nikdy auto bez teplomeru!!!

0/0
18.5.2016 7:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.