Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW odhalil kouzla zvětšeného motoru 1.5 TSI. Uspoří až litr paliva

Nová generace čtyřválcových motorů TSI dostala u Volkswagenu objem 1,5 litru, což je oproti stávajícím motorům navýšení o desetinu litru. V trendu downsizingu je to neobvyklý počin, který však má své důvody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D83a87v67i20d 50H14o82l60m38a82n 5234490387

Ve SLUŽEBNÍM autě to bude zcela jistě vynikající motor. Ale do garáže to rozhodně nechci.

0/0
1.6.2016 19:57

A41l58e96š 73V97í26t64e94k 2345552667241

Motor bude skvělý, ale je třeba jej nechat otestovat, nejdříve v Audi, pak ve VW, do Škodovky dorazí později, ale už docela odladěný, já ještě počkám dva roky a pokud budou dobré recenze, tak jej koupím. Úplně stejné to bylo s 1,2 TSI, ty první ve Fabiích a Octaviích II měly problémy s rozvody, u Rapidu už dali lepší řetěz, s Octavií III a Fabií III (a od r. 2015 i v Rapidu) přišla nová řada, a neslyšel jsem o žádném problému, spotřeba klesla a její citlivost na jízdní styl také. Zásadní pravidlo, nekupovat úplné novinky:)

0/0
22.7.2016 9:37
Foto

J91i17ř92í 60D83v16o90ř67á56k 5345549260648

Až litr paliva ? Nějaké přesnější číslo ? Nebo interval od - do ? A co ta kouzelná trubička , teda pardon optimalizátor proudění vzduchu ?

+1/0
18.5.2016 20:37

T88o91m82á36š 69R97a78d72n91i30c 2613598214551

Spíš by bylo zajímavé, kdyby to fakt doladili, naučili se to a pak postavili na stejném základě V6 2.5 a V8 3.0, jako spojení dvou tří a čtyř válců. silný kompaktní motor, pokud by se jim to povedlo

+1/0
18.5.2016 11:53

M33a42r76t88i62n 21R53a35y22m75a66n 4762978163578

Fyziku se v tomhle případě nedá oblbnout. Prostě energii, kterou potřebujete k uvedení auta o určité hmotnosti do pohybu se nemění. (Pokud uvažuji stejné auto a stejnou rychlost a stejné zrychlení). A v jednom litru benzinu je 44 MJ. Jediné co se dá ovlivnit je účinnost motoru. A pokud auta nyní spotřebují kolem 7 litrů na 100 km a oni hlásají úsporu jeden litr, je to cca 14,2 %. Účinnost benzinového motoru je dneska okolo 45% maximálně. Že by zvýšili účinnost téměř na 60% je nereálné. Hlavní a téměř jediná cesta jak uštřit palivo je stylem jízdy, vyvarování se zbytečného brždění, předvídání a koukání dál než 10m před auto (pokud se blížím semaforu kde je červená nepojedu pod plynem až k němu abych pak zahamtl brzdu - což spousta lidí dělá). Mám 10 let staré dvoulitrové auto. a běžně jezdím kolem 8mi litrů. Ale když chci a dávám si pozor na spotřebu umím jet za 6litrů.

+4/−1
18.5.2016 9:37

V69l84a33d52i57s43l37a72v 21B97u84r68y44š28e25k 1719972337934

fyzika se sice ovlivnit nedá, je to věda exaktní, nicméně u spalovacích motorů klesá účinnost otáčkami motoru, takže atmosferický motor váš dvoulitr deset let starý bude mít při 5000 otáckách maximální využitelný moment řekněme 180 N a dosažitelný výkon 95 kW, jenže 1,5 TSI dosáhne tohoto výkonu třeba jen ve 2800 otáčkách, zatímco vy disponujete výkonem 30 kW třeba plácnu ve 2600 otáčkách, tak tenhle agregát je ho schopen dosáhnout při 1600 otáčkách, z toho je celkem jasný, že 1,5 TSI je schopna procovat s podstatně vyšší účinnosti, než váš dvoulitr, samozřejmě litr úspory je potřeba brát s rezervou, je to dosažitelné jen za určitých podmínem

+3/0
18.5.2016 10:25

M45a43r23t57i65n 62R52a45y65m70a60n 4132308793668

S tím musím souhlasit pouze částečně. zde záleží na zatížení motoru. To co píšete je pravda pouze pokud uvažujete zatížení plným plynem, což je v reálnémn provozu nepředstavitelné. Ale pravda je, že tyto přeplňované motory mají širší využitelné spektrum otáček, což z nich dělá efektivnější. Ale zase jakékoli turbobenzíny jsou spotřebou mnohem více náchylné právě na styl jízdy. Už stará Impreza turbo umí jezdit za 10 ale i za 25 :-D

Ps. Výkon jste skoro trefil 108 kW :-D

0/0
18.5.2016 10:40

A43l59e76š 36V68í97t89e15k 2145762647351

Fyziku oblbnout nejde, na rozpohybování auta potřebujete určité množství energie. Úspora je možná dvojí: 1) snížit množství potřebné energie (menší hmotnost auta, lepší aerodynamika karosérie, pneu s menším valivým odporem) a zvýšit účinnost motoru. Vše má své limity a my se k nim můžeme neustále přibližovat.

0/0
22.7.2016 9:42

A83l90e93š 59V93í77t74e21k 2225362707741

Mimochodem, drobná chybička ve výpočtu, je-li spotřeba 7l při účinnosti 45%, pak motor vyprodukuje mechanickou energii o hodnotě 7*0,45=3,15 l benzínu. Bude-li mít nový motor spotřebu 6l místo sedmi, potom jeho účinnost bude 3,15/6 = 0,525 neboli 52,5%. Jediné, co říká fyzika je, že účinnost bude menší než 100%. Rezervy ještě jsou. Navíc, je rozdíl mezi maximální účinností motoru (bude v daných otáčkách a při daném zatížení). Vypínání válců, optimalizace vstřikování, proměnné časování ventilů, turbodmychadlo s přoměnnými nastavitelnými lopatkami, to vše může přispět k tomu, že optimální účinnost motoru se zlepší v širším spektru otáček a v širším intervalu zatížení motoru... Ano, bude to složité, čím více hejblátek v motoru, tím více prostoru pro nejrůznější poruchy, ale na druhou stranu, o tom je vývoj a je výzva spolehlivost komponentů motorů zlepšovat. Motor v embéčku byl mnohem jednodušší než současná TSI, produkoval nesrovnatelně menší výkon z daného objemu a přitom vydržel mnohem míň a když člověk embéčkem někam dojel bez poruchy (pokud vůbec nastartoval), tak to byl zázrak. (navzdory jednoduchosti motoru se v něm pokazilo cokoliv a kdykoliv...)

0/0
22.7.2016 10:00

M85i93r89e91k 16G50a46j81e48r 5631616819220

Vypada to zajimave a ta uspora jiste bude stat za to. Jenom si musime pockat radku let, az to lide odzkousi a cena klesne, jinak to zadna uspora nebude. A stejne jako vsichni si myslim, ze kdyz pridavaji pohyblive casti ("Lopatky turbíny se elektricky nastavují"), tak poruchovost stoupne a prumerna zivotnost klesne, To je proste zakonite.

+2/0
18.5.2016 3:30

M31a96r34c46e52l 18S53t87a96r27ý 9608744763109

úspora paliva je správným počinem

+2/0
17.5.2016 17:55

M18a51r15e54k 30J33a16n60e81č13k10a 1227976363271

Před časem jsem se bavil s jedním známým, který provádí školení pracovníků značkových servisů na novinky v součástech automobilů. Řekl mě jasně, mnohé automobilky si vedou přesné statistiky poruchovosti jednotlivých dílů ve svých vozech a díly, které vydrží příliš vysoké nájezdy záměrně upravují tak, aby tomu tak nebylo. Pro automobilku není dnes nemožné vyrobit vůz, který spolehlivě najede třeba 200tkm, leč je to pro ně nežádoucí, protože tím do budoucna ztrácí zákazníka především jejich autoservisy a navíc by nebyl důvod a ochota kupovat častěji nové modely vozů. Je proto žádoucí poddimenzovat součástky tak, aby přežili po dobu záruky vozu, nebo určitý km nájezd. Chápu, že to pro mnohé může znít jako konspirační teorie, ale nemám důvod někomu, kdo se tím profesně živí, tím spíše, když to tak sleduji kolem sebe, tomu nevěřit.

+3/−3
17.5.2016 13:40

J53i45ř36í 42S77c81h56w76a85c74h 8838614318976

Tak to je opravdu konspirační teorie.

Statistiky poruchovosti se vedou především proto, aby se odstranili závady hrozící v především v záruční době, protože záruční opravy znamenají náklady snižující zisk, zvláště, když se opožděně projeví nějaká vada ve velké sérii. Samozřejmě evidentně předimenzované součástky se optimalizují, ale ne proto aby se "porouchali" co nejdříve po záruce, ale proto, aby náklady na její výrobu byly co nejnižší. Tvrzení, že automobilky mají strategii, aby auto moc nevydrželo a po záruční době byla v jejich servisech práce a aby si zákazník co nejdříve koupil nové auto je nesmysl. Vždyť hrozí ztráta "dobré pověsti" a zákazník sice může jit koupit nové auto, ale jinam, ke konkurenci! Myslíš, že v těch automobilkách jsou opravdu takoví hlupci, aby něco takového riskovali? Já si myslím, že nejsou.... ;-)

+11/−1
17.5.2016 13:59

P95e71t41r 40M73i45c72h96a58l 2160604871242

Asi tak nějak.

+2/0
17.5.2016 14:01

M45a52r42e51k 95J55a61n79e73č24k48a 1437326363931

Ale no tak, na dobrou pověst si už ani Škoda nehraje, protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci ;-)Známej si tedy vymýšlí a je to naprostej ignorant a divím se, že ty školení mechošů na nové systémy může vůbec provádět. Hned mu řeknu, že si vymýšlí a že mu to vzkazuje všeználek z diskuze pod článkem na idnesu ;-D

+1/−6
17.5.2016 14:41

J37i67ř54í 49S53c39h83w17a37c79h 8668614808796

aha "škoda si na nějakou dobrou pověst nehraje", tak to může povídat akorát nějakej všeználek na diskuzi idnesu.

už ta logika následující věty stojí za to: ..... protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci....;-D

to se pak tem konspiracím vůbec nedivím.....s takovou logikou příčin a (teoretických) následků.....

+2/0
17.5.2016 15:24

O48n77d35ř26e92j 41L41o43š42o41t65h 9750452264972

Pan Schwach má samozřejmě pravdu.

Statistiky si vede každá firma, která něco vyrábí a právě proto, aby odstranila problémy. Naddimenzovane součástky není problém vyrobit a použít, ale je to pak drahé a neprodejné. Navíc máte možnost si koupit kvalitní auta, ale s patřičnou cenovokou. Automobilka si jen spočítá, co se jí vyplatí, aby měla prodej a neztratila důvěru zákazníků a pokud by někdo vyráběl záměrně poruchové produkty, brzy by zkrachoval.

A váš známý, pokud jste si ho nevymyslel, tak své práci moc nerozumí, což se stát může, ne každý je ve své práci dobrý.

+9/0
17.5.2016 16:04

A26l90e39š 23V46í12t30e48k 2155482707151

Mám současnou škodovku, jezdí skvěle, je praktická, poruchy nemá a spotřeba skvélá. Na druhou stranu, velmi podobně na tom budou i ostatní značky. Nevím, na co tady pořád nadáváte a na co s nostalgií vzpomínáte, na wartburgy, embéčka...?

0/0
22.7.2016 10:06

M67i35c24h25a87l 10M97a92r75c70i18á15n 1429619951335

Schwach nezklamal. Doporučuji https://youtu.be/YsaTrSBIhWw

A jestli nemáte čas, tak kratší ořezaná část https://youtu.be/gNpqNj69MdU

0/0
18.5.2016 9:14

J22i18ř87í 63S48c89h39w63a75c31h 8678434458566

něco tak demagogického jsem dlouho neviděl.Rv

Ty kecy o kondenzátorech. Asi cca 10-15 let zpět měli téměř všichni výrobci základních desek do PC dost značný problém, že se po cca 3-4 letech začaly nafukovat všechny elektrolytické kondenzátory a desky odcházeli do věčných lovišt. Dnes je tento problém vyřešen. Ale tehdy to byl určitě záměr! ;-D

Samozřejmě , že je snadnější opravit kuličkový sčot, než PC s mikroprocesorem. A je logické že u PC se stovkami diskrétních součástek a miliony těch integrovaných, navíc citlivých na přepětí a teplo je vyšší pravděpodobnost závady než u toho kuličkového počítadla, které vydrží i stovky let. Ale logika konspirátora je jiná, podle ní, když se něco porouchává trochu častěji, tak v tom přece musí být záměr .....;-D

Je na to spousta "důkazů"!

A člověk na Měsíci? To je přece naprosto nemožné! Všechno to byly záběry ze studia, je na to přece spousta "důkazů"! ;-)

+2/0
18.5.2016 10:06
Foto

J85i21ř53í 70D35v75o16ř27á49k 5865459270148

Člověk , který učí , provádí školení , nedokáže ani vyměnit kolo . Většinu dílů kupují automobilky od subdodavatelů . Brzdy , alternátory , řídící jednotky , tlumiče .... .A ten , kdo nabídne levnější díl vyhrává .

0/0
18.5.2016 20:33

D50a29v30i17d 13R49y33c24h92e40t81s51k29ý 9456831610220

Motor nabitý součástkami s životností pár let a náklady na výměnu ve stovkách tisíc - aby se uspořilo cca 30 tis. Kč/100 tis. km, které na začátku ale nacpu do pořizovací ceny. A to v případě, že bude o litr úspornější - tipuju max. 0,5.

+1/0
17.5.2016 13:26

D77a40v58i39d 23R31y93c87h90e69t57s16k90ý 9486761130710

Novinky od VW jsou koupitelné až po 5+ letech, 1,2-1,4 TSI se začaly vyrábět 2007 a až v červnu 2011 bylo definitivní řešení zprasených rozvodů.

+4/0
17.5.2016 13:35

M34a23r55e11k 59J40a94n33e70č27k23a 1887836563701

Jsem zvědav, co zase bude trápit tento nový motor, než ho VW za vydatného finančního přispění (ne)šťastných majitelů odladí.

+4/0
17.5.2016 13:22

P42e87t74r 67N86e54s20v16a97d23b24a 2584625666869

Problémy s motory mají takřka všechny značky. Jen o VW se píše a rozmazává se to jak lejno po zdi. Například s rozvodovým řetězem měli problém v PSA a dokonce i Mini tedy BMW. Navíc to bohužel pro automobilky nejsou jejich průšvihy, ale průšvihy subdodavatelů. Zákazník jde logicky za výrobce vozidla.

+1/−1
17.5.2016 21:42

O49n42d74ř25e72j 58L48o65š75o79t28h 9430892604752

Tak dodavatel vyrábí to, co si automobilka objedná. My například vyrábíme výfuky a vyrábí se to z takových materiálů a takovým procesem, aby to splnilo požadavky zákazníka, takže nemůžeme ovlivnit kvalitu plechu nebo svářecího drátu. A automobilky jsou na kvalitu dost přísné a výrobní proces si hlídají.

+1/0
18.5.2016 2:27

P74e11t85r 10N45e57s60v11a44d83b78a 2124495126469

Zákazník vypsal výběrové řízení a vy jste nejspíš podali nejnižší nabídku. Za kvalitu zodpovídate pouze vy jako výrobce. A to z čeho a jak je výfuk vyroben je taky jenom váš problém.

0/0
18.5.2016 18:40

T25o46m69á13š 40K72u55c19h40a96ř 3827491188901

Do Fábe stačí, ale tam ho asi nedají, že?

0/0
17.5.2016 12:18

J17i36ř76í 25S47c46h49w56a76c66h 8508914818726

A ještě aby to nestálo více jak 200 tisíc....že?

0/0
17.5.2016 19:19

P80e87t79r 45N26e73s42v13a96d30b56a 2444125556769

96 nebo 110 kw stačí i do o třídu většího auta... Nechápu že všichni hejtaři berou v potaz pouze obsah motoru...

0/0
17.5.2016 21:45

V69á47c73l21a92v 53P76c52h35á33l63e10k 8756882911462

O opravdové snižování spotřeby bohužel nejde. Je zde silná olejářská lobby, která to nedopustí. Ono by totiž stačilo používat lepší zpřevodování a více převodových stupňů. Uvedu příklad: WV Golf VI 1,6/77kW TDi 5.st převodovka točí při tachometrové rychlosti 130km/h cca 2400 otáček. A Škoda Rapid 1,6/77kW TDi s 6.st převodovkou točí na 6.stupeň při stejné rychlosti stejné otáčky. Takže: 6st.převodovku do auta dáme, aby si lidi mysleli, že jezdí úsporněji, ale zpřevodování je takové, že se v reálu nic nezměnilo...

Qui bono?

0/0
17.5.2016 12:13

M88i80l72a45n 59Š19v13a13g90r26o74v33s78k94ý 9902119475118

Kolik by to mělo točit při 130 km/h u Rapida?

0/0
17.5.2016 12:27

J10i96ř13í 27S70c79h36w20a36c20h 8928194418366

je naprosto jasné, že stejný motor bude točit přibližně stejně, protože musí dodat stejný výkon, aby to nějak jelo, počet stupňů v převodovce s tím nemá co dělat. Myslet si že vícestupňová převodovka stlačí už tak nízké otáčky ještě níže je poněkud naivní, výkon by totiž nebyl dostatečný.

A ty řeči, že za to může "olejářská loby" je už fantasmagorie....;-)

+4/−1
17.5.2016 12:38

P18e37t19r 54M30i81c40h19a37l 2700174111372

Asi tak. Mně točí dvoulitr při 130 tacho na šestku 2200. Optimální otáčky, malá spotřeba.

0/0
17.5.2016 13:59

M12i29c55h38a72l 97F38r86ý91d49a 1852629113652

A jste si jistý, že oba uváděné pohonné řetězce mají shodný stálý převod v rozvodovce?

+1/0
17.5.2016 17:31

J33a97n 75J91a97n16e42č95e70k 9660803550266

VW s motory kouzlit umí ;-D

+3/0
17.5.2016 10:33

C28y69r86i74l 56P62a78v97e18l17k64a 4646462438975

Uspoří až litr paliva ... a možná vydrží víc jak 50 000 km.

Hurá! Ve VW to dokázali!

+1/−2
17.5.2016 10:26

J30i45ř69í 68S67c79h73w85a39c93h 8258124308686

a důvod? Snad ne příliš vysoký litrový výkon. ;-)

Do Audi dnes dávají motory s litrovým výkonem 160 koní, toto má jen 100 koní na litr. K této hodnotě se dnes blíží i některé sériové atmosféry (cca 90 koní/litr třeba od Mazdy) ;-)

+1/0
17.5.2016 11:10

V33l83a70d90i52m22í67r 32H61a20v16r48á86n34e88k 7686376430687

VW = známý spořič ;-D

+8/0
17.5.2016 10:15

Z98d96e50n31ě21k 86D58u47f94e11k 2454624478

Hm, motocykly mají až 18 ti stovkové motory a auta je snad budou mít brzo též. Doufám, že toto je jen první vlaštovka.

0/0
17.5.2016 10:14

V75á77c48l83a80v 92M55a89š85e61k 5230186572608

Omyl, motorky se v sérii dělají i s objemem 2,3.

0/0
17.5.2016 10:46

J41i86ř61í 49S34c86h68w60a69c35h 8428484798656

hmm... situaci, kdy nějaký motocykl měl motor o větším objemu než nějaké auto tu máme již asi tak 80 let....vlaštovko....

+2/0
17.5.2016 11:19

D62r29a36h60o74m53í10r 20S55t49r84o55u49h23a18l 4215878182134

zbrusu nové řízení chladícího systému, které při studeném startu motoru nespustí cirkulaci vody a nechá chladící médium ohřát a pak teprve se spustí čerpadlo.

--------------

Neříká se tomu termostat?

0/0
17.5.2016 9:40

R38o96m16a17n 48C94a37e59s17a26r 9783580470537

termostat pouze spojuje/rozpojuje malý a velký okruh, v malém okruhu se tedy voda honí i při studeném motoru. Tady se voda nebude tlačit vůbec, prostě čerpadlo nepojede, dokud se nezahřeje voda v bloku motoru.

+1/0
17.5.2016 15:31

A75l34e32š 41L85i56s82o17v41s76k15ý 9109498402282

"...a úderem jedenácté se do ticha noci z hospody náhle vyvalilo velké množství odborníků na VW motory!"

+7/0
17.5.2016 9:17

J47a61n 23D53l40o76u36h65ý 7234299210799

Doufam ze se zpet na palubku vrati teplota vody nebot zde hrozi totalni zkaza pri rozbitem termospinaci na sepnuti cerpadla co honi vodu ;-)

0/0
17.5.2016 8:40

P25e49t12r 39K70o35m18í95n47e82k 3889567312559

Zbytečné, stačí kontrolka přehřátí.

0/−1
17.5.2016 9:49

C54y89r73i39l 43P93a87v28e88l78k26a 4446922238985

To jak fakt, pak rovnou hlava dolu.

+1/0
17.5.2016 10:27
Foto

P96a66v27e66l 45K12a90l90u73s 6744386236322

Jj, my tomu říkali kontrolka ohnuté hlavy.

+1/0
17.5.2016 16:33

J31a98n 77D34l96o18u30h81ý 7754499880769

Jasne a pak kdyz se to pokazi ( jako v roomsteru) tak vim prd, proc to sviti :-D uz nikdy auto bez teplomeru!!!

0/0
18.5.2016 7:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.