Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levná ojetina se umí prodražit, spolyká i desítky tisíc ještě na startu

Je vůbec možné koupit za zhruba 50 až 60 tisíc korun auto, které by bylo „v perfektním stavu a bez investic”, jak se píše v mnoha inzerátech? Za dva průměrné platy se dá koupit vzhledově pěkné auto. Avšak ve výsledku může být cena i dvojnásobná, jak jsme si ověřili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a76r12t67i73n 42K65a88r96á69s86e21k 9188673698898

No holt kupovat stare jete plecky neni nikdy dobry napad.

Jeste to chapu u lidi co to auto z nejakeho duvodu potrebujou a nemaji tech aspon 200 000 co stoji nejlevnejsi nove auta.

Nejlepsi jsou pak borci co si "za cenu nove fabie" poridi "luxusne vybavenou audi A6" no a za par let na servisu do toho narvou dalsi fabii...

Nejlepsi jsou hospodske plky o tom, jak auto ztraci aspon 20% ceny vyjetim ze salonu - no ano ztraci, oproti cenikove cene, za tu to ale nikdo realne nekupuje, ja jsem bral obe sva auta za cenu o 15% nizsi nez je oficialni cenik, takze nejaka "ztrata pri vyjeti ze salonu" me nejak zasadne netrapila...

Kdyz koupim nove auto, a po 4-5 letech ho prodam za cca pulku ceny, tak si myslim, ze realne me to auto stoji mene, nez pak toho, co ho ode me kupuje, protoze povetsinou jediny naklad je pravidleny servis (vymena oleje)....

0/0
19.6.2016 16:06

T82o41m53á51š 47N50o17v33o78t35n44ý 4390818368277

Už před deseti lety měl tento americký cruiser reputaci jednoho z nejhorších aut na trhu, neboli "Piece of Trash (PT)". Proto nechápu, jak se objevil u nás a už vůbec ne jako zastupitel jakési "objektivní" recenze ojetin.

+1/0
20.5.2016 8:39

R94a12d20e75k 43Ž34i90ž56k15a 9916835774290

tak za 60tis se da koupit docela slusna Dacia Sandero s najezdem kolem 80tis.Jenze spousta nad ni ohrne nos a radsi si chteji vozit zadek ve 20let starych premiovkach :-)

+1/0
19.5.2016 14:25

J57a24n 56U17l74m 7450989836132

Celou diskusi bych shrnul do věty: Motorismus je drahý koníček!

0/0
19.5.2016 11:33

J29a88n 61D69l77o88u48h97ý 7354169690529

Auto co ma najeto 134 tisic a tolik zavad, tak to je teda peknej pekac. Jenom pro zajimavost koupil jsem pred 4 roky jako 'auto do zasoby' obycejnou feldu z roku 1996 s dolozenou historii a najeto 110 000km za 8 tacu ;-D. Jedine zavady byly zadni tlumice, jedno gufero,zadni dil vyfuku, termostat. Na prvni pohled (protoze je cervena a skodovka neumi cervenou, ktera nemeni starim barvu) vypadala pritom jako hrozny usumtely auto.;-D

0/0
19.5.2016 11:22

J91a18n 96U90l36m 7650919846482

všechny červený šosnou

0/0
19.5.2016 11:29

J59a63n 72D86l75o63u77h36ý 7644469370439

Jo to mate pravdu, ale treba u Suzuki se jim to podarilo vyresit, ze to neni jak pest na oko :-D R^

0/0
19.5.2016 11:41

J90a81k31u24b 72M55a12r17u17š65i77n17e76c 8646158596250

tlumiče přední 9652 kč :-D dobrý no...asi jsou z titanu....

+1/0
19.5.2016 9:36

J47o79s17e97f 64T69i35k87v82a12r35t 2700704700

Pokud s tím exot zajede do značkového servisu tak asi ano. Jinak běžná cena od SACHS , TRW nebo MONROE 1500,-.

0/0
19.5.2016 9:41

J68a42k18u11b 36M74a75r63u19š89i76n41e92c 8846648206210

Přesně, nechápu proč udávají takový nesmysly, proč by někdo kdo šetří na ojetině peníze, kupoval v podstatě to nejlevnější použitelné a pak dával za díly 3x víc než je třeba a nebavíme se tady o polských dílech, ale i o německých kolem 1500...

0/0
19.5.2016 10:02

J57a27n 21U26l66m 7290449356222

Hlavně kdo šetří, tak si koupí nějaký normální auto a ne tuhle americkou šílenost s dvoulitrovým motorem.

Článek má sice navodit pocit jaký je po PT Cruiserech hlad, ale ve skutečnosti jsou to bazarový ležáci

+1/−1
19.5.2016 11:19

J95a35n 88D53l75o45u45h94ý 7184739670639

Za stejny penize se da sehnat Opel Meriva a bude v rozhodne lepsim stavu a ceny dilu jsou za hubicku uz dneska R^

0/0
19.5.2016 11:25

J78a83n 48U83l69m 7270309336752

sorry, ale Opel?! To je z kaluže do bláta. Ty přece reznou i na fotce Rv

0/−1
19.5.2016 11:31

J49a33n 72D89l76o52u58h53ý 7114229730749

Mam Agilu kupovanou jako novou z roku 2003 a musim nesouhlasit. Jezdi denne i ve snehu a soli a momentalne ma najeto 180 tacu a rez na podvozku zadna, na kastli take nic. Pak mam Ford z roku 2008 opet jako novy a nyni je vic rezavej nez ten Opel R^ .Hlavne v mistech svaru karoserie exponovane vode (napriklad pod patymi dvermi).

+1/0
19.5.2016 11:44

M24i77c50h73a64l 23N41o94v97á76k 7890529567774

Ojetinu do 50 tisíc kč si může dovolit pouze člověk, který se v autech opravdu vyzná a né běžný smrtelník. Člověk, který dokáže velkou většinu udělat i sám, dokáže si seřídit třeba i základní motor bez elektroniky.

Takový člověk už nekupuje podle značky, ale podle toho co zná, může třeba znát motor od VW, tak bere celou koncepci od (A)Audi až po (Z) třeba VW.

A takový člověk taky neinvestuje prakticky žádné peníze do ojetiny, byť by stála jakoukoliv cenu do 50tisíc.

Ale pokud se tu bavíme o ojetinách, mnohem hůř je na tom člověk co se nevyzná a co si koupí ojetinu mezi 100-150tisíc. Protože tam něco odejde a on může jen zaplakat a očekávat velkou pálku...

Nejlepší je na tom ten, kdo nemusí řešit nic, má to třeba v pojistce(což se vyplatí u dražšího auta), nebo ho má půjčené.:-P

0/0
19.5.2016 6:53

M42a72r42e96k 12M23a12l45ý 1562128261620

Pokud si člověk kupuje jakoukoliv ojetinu, musí mít do začátku finanční rezervu na případné problémy. Ty je možné omezit správným výběrem, ale ne vždy úplně eliminovat. Je hloupost kupovat ojetinu za 100 a mít na ni opravdu jenom 100 :-)

0/0
19.5.2016 9:09

M98i92c85h50a16l 61N92o87v64á15k 7970209147134

Lidi nepočítají, že cena opravy vozu je adekvátní vůči ceně pořízení při stejně starém autě. Pokud si koupí novější, budiž, ale jinak do opravy může zahučet velká pálka.

0/0
19.5.2016 9:28

J88a37n 77D72l42o29u43h98ý 7194859200149

Jakakoliv ojetina, stoji k uvedeni do bezproblemoveho stavu cca 30 az 40 tisic. Pokud se nebavime o 2 roky starem auteR^

0/0
19.5.2016 11:09

M20i59c72h77a31l 47H56o12r24s47k19y 2562696386580

méli ste tam dát třeba golfa 5řady.;-)

+1/0
18.5.2016 23:53

J67a22n 36U73l32m 7910979336732

tam článek není potřeba (třeba jako u Octávií TDi) ty se prodávaji pořád

0/0
19.5.2016 11:32

A66l83e69š 95J29a98n82á98č40e12k 3503424256853

Zimní gumy má hromada ojetin, když ty ho.... da v parlamentu vymysleli povinné zimní gumy, no tak se místo na letních jezdí celoročně na zimních, není se proč divit, že mají ojetiny jen zimní gumy :-D

0/0
18.5.2016 23:52

M83a59r62t12i88n 50K28r31o13u13p70a 2741853819220

Takovou exotiku patnáct let starou za 60K? A k tomu ta naivita že to má najeto 130t kilometrů? 8-o

+3/0
18.5.2016 22:35

J87i22ř21í 35Z97ý21k47a 9779593811240

když ji miluješ, není co řešit.

Za ty prachy bych vzal raději tu Zafiru. Rozumné auto, za rozumné peníze, i servisně.

+1/0
18.5.2016 22:51

J64a19n 26D66l86o25u52h35ý 7524249680899

Opel neumi delat velky auta v bohaty vybave tak, aby se nevysypala. To lati HLAVNE o Zafire. Volil bych Merivu, sice mensi ale jezdi az do proreznuti ;-D

0/0
19.5.2016 11:26
Foto

M19i81r55o45s80l65a35v 54S23t10e86i52n88e39r 6168274743465

Nové auto si vyberete podle vlastního vkusu a obsahu pokladničky. Pokud si vyberete auto, jakých kolem vás jezdí mraky, nemůžete udělat velkou chybu. Třeba Oktávie kombi nebo Fábie kombi se prodá vždycky a zájemců bude vždy dost.

Pokud si koupíte raději ojetinu, zpravidla proto, že chcete něco "lepšího" tak na tom můžete opravdu hodně tratit. Opatrní si proto nejdříve projdou diskuze na německých forech, třeba www.motor-talk.de a tam zajde do podskupiny sledované značky. Tam se dočtete, jaké typické problémy trápí tu vámi uvažovanou značku, komu auto jede, ten si nestěžuje, ale kdo měl závadu, stěžuje si na servis a značku.

Asi tak do 5 roků staré vozy koupíte zejména od obchodníků s novými vozy, berou je na protiúčet. Tam bývá i stav tachometru a serviska v pořádku. Starší a bourané pak jenom u orientálců a tam se dozvíte pohádky z tisíce a jedné noci. Pak ale zazvonil zvonec a muslimské pohádky byl konec- rachotina stojí a nehne se.

+4/0
18.5.2016 22:25

M81a13r29c74e85l 19S14t45a25r55ý 9328594393969

koupě starší ojetiny - to je tak pro automechanika nebo někoho, kdo má auta jako koníček a rozumí jejich technice....

jinak člověk jen cáluje a cáluje....

+2/0
18.5.2016 22:20

J28o32s11e53f 52K74r65b21e34c 3377106633311

Nejlepší jsou (nejen v tomto případě) u inzerátů ty kilometry. Bez ohledu na stáří auta vždycky kolem 130 tisíc. Že, až na naprosté výjimky, auto s ročním nájezdem pod 30, jen výjimečně pod 20 tisíc je nesmysl, si kupující fakt neuvědomují?

+2/−3
18.5.2016 22:19

J73o77s57e18f 35P60o15l41á65š69e44k 8951457407446

nekecej-mám na dojetí felicii-r.v,1997 a má 106 000km,další ́auto Clio r.v.2008-najeto 33000km-nikdy žádné investice-tak nemudrujte,že to není možné.Auta byla koupena mnou jako nová.zdarRv

0/0
18.5.2016 22:43

M50a79r32e63k 70M88a33l66ý 1372628731980

A prodáváte ty auta do bazaru? Protože o tom je řeč. Jasně že taková auta existují, ale nestojí na bazaru :-)

+1/0
18.5.2016 23:08

V79o70j78t91ě73c31h 86R40e67m67e46š 1965983336658

To jsou ale auta pro ježdění okolo komína. Takový Passat nebo Superb s nájezdem pod 40000 km ročně je celkem rarita, běžný je i dvojnásobek. A ty pak taky vídáte tříleté i desetileté se 130 tisíci. :-)

+1/0
18.5.2016 23:39

M61i62c66h56a16l 44H30o69r53s15k46y 2922416496200

:-PJo máš pravdu, ale máme v rodině feldu a letos je jí 20 let má asi 88tisíc no a začíná reznout, ale jiný rezly už po deseti letech tak tahle ač parkovaná 15 let na chatě venku bez garáže ježděná i v zimě a asi 5000km za rok tak se drží. tak ty kilometry můžou leckdy sedět. stačí si zkusit prozkoumat servisní historii dle vin nechat si změřit tlaky ve válcích podívat se na dveře jak padají v pantech a i jiný opotřebení, sedáky, pedály ,bazarysti si myslej že nám prodaj všechno, ale nebuďte volové;-D

0/0
18.5.2016 23:06

J29a54n 60S60v35o70b86o76d69a 3737584989763

Blbost. Absolutní většina lidí jezdí kolem 15000 za rok.

+1/0
19.5.2016 9:50

V82í42ť35a 63K47r33u71t14i70š 1150664645587

Jenže lidé s takovým nájezdem obvykle nekupují nová auta, ale velmi často pár let služebně ježděné, kdy jen ten prvotní nájezd je mezi 100 - 150 tkm.

A pak přijde kupující a ofrňuje se nad autem v top motorizaci, které má při 10 letech skutečných 185tkm, protože internet je plný aut se 120tkm. U auta, které si ve své době pořizovali z 99% pouze firmy, protože pro normálního smrtelníka to bylo 50 platů ... Osobní zkušenost.

0/0
19.5.2016 10:04
Foto

M10i34r86o36s38l55a90v 56S47t91e45i47n96e93r 6748844953825

Ceny ojetin určuje neviditelná ruka trhu. Tatáž neviditelná ruka způsobila, že všechny tři 15 roků staré rachotiny měly najeto teprve 137 tis. km .

Můj pět roků starý Mercedes E- třídy, koupený z první ruky, měl najeto 210 tis. km. Hádanka pro absolventa triviální školy: kolik bude mít najeto za trojnásobnou dobu?

+3/0
18.5.2016 22:11

J57i44ř53í 86Z21ý78k81a 9559173771160

třeba tyhle rachotiny stály více v servisu, než jezdily po silnici ;-D

Jinak moje 15 letá rachotina má 155t km. Kupoval jsem ji se 124t km po 1. majiteli před 6 roky. Přičemž 25t km jsem najezdil za první půl rok, pak přišla změna zaměstnání a teď už to auto jezdí jen na technickou a občas se s tím jen tak projedu. Když měním olej, tak bývá obvykle ještě čirý. Prodávat to nemá příliš smysl. Dostal bych za to tak 60-70t Kč. Kdyby přišla další změna zaměstnání, budu potřebovat dojíždět a podobné auto (oservisované, nízký nájezd, perfektní lak, kůže v top stavu, výbava) za tyto peníze prostě neseženu. Ztráta hodnoty se u tohoto auta již nedá předpokládat, resp. je maximálně v tisících za rok ... zanedbatelné.

0/0
18.5.2016 22:29

J58o48s92e95f 75P70o61l89á43š45e12k 8181307447506

a má felda z r.1997 má 106 000km,clio r 2008 33000km.smějte se odborníci

0/0
18.5.2016 22:45

M88i26c49h39a95l 29N73o32v18á29k 7150229237174

To se vám mohlo spíše vyplatit taxi, zbytečně auto vlastníte.

0/0
19.5.2016 6:56

M54i82c47h22a49l 88H52o51r51s31k32y 2222936626470

;-)Jo máš pravdu Turci a Češi ti dokážou udělat vítr v peněžence Jinak ty éčka s těmi 4my světly se mi moc líbily ale, vůbec třída e až na asi 2 generace je nej začalo to už křídlákem 190kou pak 115, 123, 124, s 126, 124, mamut s 140 to jsou poctivý železa no a pak průser w210 měj se fajn Martin;-)

0/0
18.5.2016 23:42

T54o36m32á51š 69Z89e65m16a77n 3805868834265

Asi nejlepší rada ohledně ojetiny:

"hlavně ať je levný - zbyde víc na opravy"

+6/0
18.5.2016 21:36

M84i76c69h57a48l 81T88ů61m64a 2949790546971

Uplynulých 20 let života jsem jezdil jen v ojetinách z bazaru.Po zkušenostech vím jedno. OJETINU UŽ NIKDY VÍCE.Vždy si kupte nové auto. Zkusím napsat několik argumentů proč.

1) Spolehlivost. Není nic lepšího než vyjet na silnici a neklepat se strachy co a jak drahého se dnes vysype.

2) Jistota najetých kilometrů (tedy 0km). Rok výroby vám o tom neřekne absolutně nic. Auto z roku 2011 může mít nalítáno i 300tisíc km, když slouží ve firmě. Němci udávají, ža naprosté roční minimum pro soukromé vozidlo u nich je 20tisíc km ročně.Servisní knížky bývají padělané.Opravy v zahraničí nedokonalé-oni němci kupodivu také šetří.

3) Dost často slýchám argument, že nové auto ztratí po vyjetí ze salonu 25% ceny,který je pravdivý, ale z praktického hlediska naprosto nesmyslný. Přece ho nebudete hned prodávat že? Auto je spotřební věc, která ztrácí na ceně a s tím je třeba se smířit. Ojetina na ceně ztrácí také a mnohem brutálněji.

4) Spoléhat, že budete mít štěstí a narazíte na tzv. bonbonek po panu faráři,udržovaný a v super stavu je naivní. Možná, že taková auta existují, ale já ho nikdy nenašel. Spíše se dostanou ke známým těch bazarníků. Věřte tomu, že spíše narazíte na stočeninu, za kterou vyhodíte více peněz než je její reálná hodnota. Možná, že to bude stejná částka jako těch 25% z ceny nového vozu o které příjdete při vyjetí z autosalonu.

5) Auta se již nevyrábí kvalitně. V zájmu automobilek je prodávat nové vozy, nikoliv aby si zákaznící servisovali po 20let ty staré. Životnost dnešního vozu je plánovaná na max 150tis. km bez vážné (a drahé) poruchy. Časy kdy staré Mercedesy (ale i jiné značky) najeli 500tis. km jsou dávno pryč. Je to dáno i podílem elektroniky ve voze. Motor to možná najede, ale vysype se vše kolem a následné výměny všeho kolem vás zruinují.

Tolik k mojí zkušenosti s celkem 3-mi ojetinami z bazaru.Já vím, že někteří mají štěstí a přes známého koupí servisovaný a zachovalý vůz,ale naprostá většina z nás vykrvácí do staré plečky.

+7/−5
18.5.2016 21:12
Foto

M47i73c27h16a83l 34N21a84j63m91a82n 7699523276870

Naprostý souhlasR^.

Sám mám jedno auto jako pracovní. Již 4 v pořadí a pokaždé kupované jako nové/předváděcí.

Druhé auto pro rodinu (najede tak 8 - 10 tis. km/rok) jsem řešil ojetinami se spoustou problémů, před rokem a půl jsem proto koupil také nové a budu mít klid na 8 - 10 let. Finančně to vyjde lépe, než kupovat každé 3 roky ojetinu a rvát do ní prachy za opravy.

+3/0
18.5.2016 21:40

J76a68n 41D62l14o36u66h74ý 7604749720219

Klid na 8 az 10 let? Naivni! Treba Ford se mi zacal sypat presne po 5 letech a to naprosto brutalne! Oprava motoru za 15k, nove tlumice za 6ku, posilovac rizeni za 6ku, el, otvirani kufru za 2ku, novej chladic (cenu uz nevim) a bavime se o autu za 300 tacu. Momntalne me ted zlobi central, ktery ma potrebu se nahodne zamykat a odemykat za jizdy, to bude taky perlicka ;-D. Z me zkusenosti vyplyva, ze pokud chcete menit auto do 5 let, kupte si nove, je to opravu bez starosti. Pokud ho chcete mit 10 let, stejne se zacne sypat mnohem drive a nelijete do toho prachy a pak uz ho nema cenu prodavat, pac ty nality prachy se vam stejne nevrati...R^

0/0
19.5.2016 13:28
Foto

M73i84c89h41a51l 96N71a51j91m87a70n 7969613726400

Proč? Za těch 8 let bude mít auto najeto cca 60 - 70 tis. km. A to věřím, že kromě pravidelného servisu do něho nedám ani korunu. Navíc prvních pět let je pokryto zárukou.

S pracovním autem najedu to samé za rok a čtvrt. A první opravy jso unutné po 120 - 150 tis. km.....

+1/0
19.5.2016 16:30

J31i83ř86í 86Z95ý64k10a 9849953631270

moc nesouhlasím, protože mě moje ojetiny prozatím nikde nenechaly a to jsem na těch plečkách najel v součtu přes 500t km. Ano, vysypat se může, ale to bohužel nové auto taky. A že se to stává. Bohužel. Ano, na nové máte záruku, ale tu si krutě platíte v ceně nového výrobku. Oprava ojetiny vyjde v součtu leckdy levněji.

+5/0
18.5.2016 22:37

M50i70c79h97a66l 41H20o22r46s10k73y 2602406726790

http://www.auto.cz/kilometru-1-000-000-s-fabii-tachometrova-kralovna-75596

jako taxikář sem znal lidi s favoritama se 40000km 1,3ccm i člověka co měl mít prý na tom motoru 700 000 i když s vařenou karoserií

0/0
19.5.2016 0:16

J74i95ř87í 96P43a10n40t94l45í90k 8723863754563

Ja jsem taky zastance novych vozu - chapu, ze ne kazdy si to muze dovolit. Ja jsem v USA a financovani noveho auta je pomerne jednoduche. Kdyz clovek jeste k tomu zustane v nizsi tride (nissan sentra, subaru impreza, mazda 3...) - ktera ma dneska velikost drivejsi stredni tridy, tak muze jezdit v novem aute za par stovek dolaru mesicne. No a jestli se chce clovek vozit v necem lepsim , tak proc ne..... argument, ze nove auto ztraci vyjetim od dealera, tak to me taky berou certi. Ztraci, to je pravda, ale i kalhoty nebo trenky ztraci na hodnote ve chvili, kdy je odnesu z obchodu.....:-)

0/0
19.5.2016 6:58

V72í98ť92a 77K34r56u11t70i92š 1300394865497

Tak samozřejmě se nedá čekat, že v bazaru koupíte v poptávkovém mainstreamu něco "výjimečného". Ale v pro zákazníky okrajových segmentech se často dají koupit velmi pěkné kousky nepříliš staré a za suprové ceny, doloženou historií i jasnými kilometry. Tudíž podstatné je to, jakou ojetinu a za kolik si koupíte.

Nedávno jsem si doma dělal takovou hrubou statistiku 4 aut, u kterých jsem absolvoval už celý cyklus od nákupu po prodej, kdy se jednalo o takové cenově zajímavé "okrajovky". Jako ojeté kupovány při průměrném stáří 3,7 roku za 32% původních nákupních cen a do světa jsem je pak posílal po dalších 5,5 letech. A to ani ne z důvodu nějaké nespolehlivosti (do mimořádných oprav mimo běžnou údržbu a výměnu jsem za 16 let dal možná 70 litrů), ale proto, že mne omrzela. I kdybych vzal navíc náklady, které bych jako první majitel nemusel dlouho řešit (brzdy, tlumiče, rozvody, svíčky atd. ...i kdyby á 40 na auto) a odečtu to, že veškerý servis jsem nechal dělat za až poloviční ceny proti autorizáku v malém servise (úspora celkem 80 tkč odhadem), tak mne údržba navíc proti novému autu vyšla na 600 Kč měsíčně.

Co je pak ovšem podstatné je ztráta hodnoty. U mne 6x nižší v přepočtu na měsíc, než u původních majitelů s tím, že oni jezdili v autě v průměru 2 roky starém, já 6 let.

0/0
19.5.2016 16:34

M36a40r57t33i56n 24V26o88j14á95č97e29k 9263197741446

no to je tedy výběr, koukám do aaa na auta kolem 60ti a mohli jste zkusit třeba mazdu 6 ,lagunu ,bmw nebo oktávku a vy vyberete tohle8-o8-o

+3/0
18.5.2016 20:39

L17u92k53a43s 64B73u10c79h81t16a 8269770134127

Přesně tak. taky koukám co se tam dá za ty peníze sehnat. Zajímala by mě ta Mazda.

+3/0
18.5.2016 21:48

M67i67c55h60a14l 64N87o66v26á72k 7590679687124

Jste se zbláznil Mazda v ojetinách vede v poruchovosti mezi bazaristy, když je v bazaru Mazda, nesmíte se na ni ani kouknout, protože by jinak dosloužila. Laguně jak odejde motor, elektrika tak máte taky po ptákách, BMW drahý servis, no vy jste tomu dal.

Octávka budiž...

0/−1
19.5.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.