Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levná ojetina se umí prodražit, spolyká i desítky tisíc ještě na startu

Je vůbec možné koupit za zhruba 50 až 60 tisíc korun auto, které by bylo „v perfektním stavu a bez investic”, jak se píše v mnoha inzerátech? Za dva průměrné platy se dá koupit vzhledově pěkné auto. Avšak ve výsledku může být cena i dvojnásobná, jak jsme si ověřili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a93r34t78i77n 89K38a64r92á89s54e56k 9778773448808

No holt kupovat stare jete plecky neni nikdy dobry napad.

Jeste to chapu u lidi co to auto z nejakeho duvodu potrebujou a nemaji tech aspon 200 000 co stoji nejlevnejsi nove auta.

Nejlepsi jsou pak borci co si "za cenu nove fabie" poridi "luxusne vybavenou audi A6" no a za par let na servisu do toho narvou dalsi fabii...

Nejlepsi jsou hospodske plky o tom, jak auto ztraci aspon 20% ceny vyjetim ze salonu - no ano ztraci, oproti cenikove cene, za tu to ale nikdo realne nekupuje, ja jsem bral obe sva auta za cenu o 15% nizsi nez je oficialni cenik, takze nejaka "ztrata pri vyjeti ze salonu" me nejak zasadne netrapila...

Kdyz koupim nove auto, a po 4-5 letech ho prodam za cca pulku ceny, tak si myslim, ze realne me to auto stoji mene, nez pak toho, co ho ode me kupuje, protoze povetsinou jediny naklad je pravidleny servis (vymena oleje)....

0/0
19.6.2016 16:06

T21o13m81á93š 75N63o41v37o42t56n34ý 4830498628227

Už před deseti lety měl tento americký cruiser reputaci jednoho z nejhorších aut na trhu, neboli "Piece of Trash (PT)". Proto nechápu, jak se objevil u nás a už vůbec ne jako zastupitel jakési "objektivní" recenze ojetin.

+1/0
20.5.2016 8:39

R74a41d84e72k 33Ž85i41ž32k46a 9966185984820

tak za 60tis se da koupit docela slusna Dacia Sandero s najezdem kolem 80tis.Jenze spousta nad ni ohrne nos a radsi si chteji vozit zadek ve 20let starych premiovkach :-)

+1/0
19.5.2016 14:25

J22a97n 53U82l58m 7730239656742

Celou diskusi bych shrnul do věty: Motorismus je drahý koníček!

0/0
19.5.2016 11:33

J20a67n 59D62l96o45u31h65ý 7534249390779

Auto co ma najeto 134 tisic a tolik zavad, tak to je teda peknej pekac. Jenom pro zajimavost koupil jsem pred 4 roky jako 'auto do zasoby' obycejnou feldu z roku 1996 s dolozenou historii a najeto 110 000km za 8 tacu ;-D. Jedine zavady byly zadni tlumice, jedno gufero,zadni dil vyfuku, termostat. Na prvni pohled (protoze je cervena a skodovka neumi cervenou, ktera nemeni starim barvu) vypadala pritom jako hrozny usumtely auto.;-D

0/0
19.5.2016 11:22

J78a24n 92U14l20m 7940799806442

všechny červený šosnou

0/0
19.5.2016 11:29

J96a66n 63D57l25o43u13h50ý 7344749490559

Jo to mate pravdu, ale treba u Suzuki se jim to podarilo vyresit, ze to neni jak pest na oko :-D R^

0/0
19.5.2016 11:41

J98a30k26u22b 70M88a94r11u80š52i93n69e15c 8426828606780

tlumiče přední 9652 kč :-D dobrý no...asi jsou z titanu....

+1/0
19.5.2016 9:36

J48o78s43e84f 40T23i10k95v14a81r11t 2270244280

Pokud s tím exot zajede do značkového servisu tak asi ano. Jinak běžná cena od SACHS , TRW nebo MONROE 1500,-.

0/0
19.5.2016 9:41

J48a89k31u79b 93M75a90r48u16š83i78n62e53c 8726938526810

Přesně, nechápu proč udávají takový nesmysly, proč by někdo kdo šetří na ojetině peníze, kupoval v podstatě to nejlevnější použitelné a pak dával za díly 3x víc než je třeba a nebavíme se tady o polských dílech, ale i o německých kolem 1500...

0/0
19.5.2016 10:02

J60a52n 70U85l95m 7160699686172

Hlavně kdo šetří, tak si koupí nějaký normální auto a ne tuhle americkou šílenost s dvoulitrovým motorem.

Článek má sice navodit pocit jaký je po PT Cruiserech hlad, ale ve skutečnosti jsou to bazarový ležáci

+1/−1
19.5.2016 11:19

J26a26n 66D16l92o82u65h33ý 7544789820629

Za stejny penize se da sehnat Opel Meriva a bude v rozhodne lepsim stavu a ceny dilu jsou za hubicku uz dneska R^

0/0
19.5.2016 11:25

J88a83n 87U98l72m 7580159766692

sorry, ale Opel?! To je z kaluže do bláta. Ty přece reznou i na fotce Rv

0/−1
19.5.2016 11:31

J37a11n 60D98l50o74u53h42ý 7524839600219

Mam Agilu kupovanou jako novou z roku 2003 a musim nesouhlasit. Jezdi denne i ve snehu a soli a momentalne ma najeto 180 tacu a rez na podvozku zadna, na kastli take nic. Pak mam Ford z roku 2008 opet jako novy a nyni je vic rezavej nez ten Opel R^ .Hlavne v mistech svaru karoserie exponovane vode (napriklad pod patymi dvermi).

+1/0
19.5.2016 11:44

M86i59c73h81a98l 89N95o95v29á27k 7240699297704

Ojetinu do 50 tisíc kč si může dovolit pouze člověk, který se v autech opravdu vyzná a né běžný smrtelník. Člověk, který dokáže velkou většinu udělat i sám, dokáže si seřídit třeba i základní motor bez elektroniky.

Takový člověk už nekupuje podle značky, ale podle toho co zná, může třeba znát motor od VW, tak bere celou koncepci od (A)Audi až po (Z) třeba VW.

A takový člověk taky neinvestuje prakticky žádné peníze do ojetiny, byť by stála jakoukoliv cenu do 50tisíc.

Ale pokud se tu bavíme o ojetinách, mnohem hůř je na tom člověk co se nevyzná a co si koupí ojetinu mezi 100-150tisíc. Protože tam něco odejde a on může jen zaplakat a očekávat velkou pálku...

Nejlepší je na tom ten, kdo nemusí řešit nic, má to třeba v pojistce(což se vyplatí u dražšího auta), nebo ho má půjčené.:-P

0/0
19.5.2016 6:53

M67a82r85e32k 56M64a90l47ý 1872258151170

Pokud si člověk kupuje jakoukoliv ojetinu, musí mít do začátku finanční rezervu na případné problémy. Ty je možné omezit správným výběrem, ale ne vždy úplně eliminovat. Je hloupost kupovat ojetinu za 100 a mít na ni opravdu jenom 100 :-)

0/0
19.5.2016 9:09

M51i17c22h90a12l 94N31o51v12á34k 7230279737674

Lidi nepočítají, že cena opravy vozu je adekvátní vůči ceně pořízení při stejně starém autě. Pokud si koupí novější, budiž, ale jinak do opravy může zahučet velká pálka.

0/0
19.5.2016 9:28

J19a80n 49D20l85o89u78h79ý 7164699560299

Jakakoliv ojetina, stoji k uvedeni do bezproblemoveho stavu cca 30 az 40 tisic. Pokud se nebavime o 2 roky starem auteR^

0/0
19.5.2016 11:09

M36i95c29h48a70l 57H75o90r48s87k83y 2372246296480

méli ste tam dát třeba golfa 5řady.;-)

+1/0
18.5.2016 23:53

J77a67n 43U68l67m 7580879556202

tam článek není potřeba (třeba jako u Octávií TDi) ty se prodávaji pořád

0/0
19.5.2016 11:32

A96l76e39š 25J37a71n11á51č44e81k 3673344316623

Zimní gumy má hromada ojetin, když ty ho.... da v parlamentu vymysleli povinné zimní gumy, no tak se místo na letních jezdí celoročně na zimních, není se proč divit, že mají ojetiny jen zimní gumy :-D

0/0
18.5.2016 23:52

M62a64r51t81i29n 30K95r21o94u66p51a 2111213729100

Takovou exotiku patnáct let starou za 60K? A k tomu ta naivita že to má najeto 130t kilometrů? 8-o

+3/0
18.5.2016 22:35

J87i70ř47í 50Z19ý51k92a 9289603621750

když ji miluješ, není co řešit.

Za ty prachy bych vzal raději tu Zafiru. Rozumné auto, za rozumné peníze, i servisně.

+1/0
18.5.2016 22:51

J86a41n 92D41l60o24u56h15ý 7804149260769

Opel neumi delat velky auta v bohaty vybave tak, aby se nevysypala. To lati HLAVNE o Zafire. Volil bych Merivu, sice mensi ale jezdi az do proreznuti ;-D

0/0
19.5.2016 11:26
Foto

M68i34r23o84s80l72a72v 36S59t37e51i56n21e30r 6828214203685

Nové auto si vyberete podle vlastního vkusu a obsahu pokladničky. Pokud si vyberete auto, jakých kolem vás jezdí mraky, nemůžete udělat velkou chybu. Třeba Oktávie kombi nebo Fábie kombi se prodá vždycky a zájemců bude vždy dost.

Pokud si koupíte raději ojetinu, zpravidla proto, že chcete něco "lepšího" tak na tom můžete opravdu hodně tratit. Opatrní si proto nejdříve projdou diskuze na německých forech, třeba www.motor-talk.de a tam zajde do podskupiny sledované značky. Tam se dočtete, jaké typické problémy trápí tu vámi uvažovanou značku, komu auto jede, ten si nestěžuje, ale kdo měl závadu, stěžuje si na servis a značku.

Asi tak do 5 roků staré vozy koupíte zejména od obchodníků s novými vozy, berou je na protiúčet. Tam bývá i stav tachometru a serviska v pořádku. Starší a bourané pak jenom u orientálců a tam se dozvíte pohádky z tisíce a jedné noci. Pak ale zazvonil zvonec a muslimské pohádky byl konec- rachotina stojí a nehne se.

+4/0
18.5.2016 22:25

M46a89r28c52e43l 64S28t63a15r37ý 9538164913959

koupě starší ojetiny - to je tak pro automechanika nebo někoho, kdo má auta jako koníček a rozumí jejich technice....

jinak člověk jen cáluje a cáluje....

+2/0
18.5.2016 22:20

J70o92s78e26f 95K66r21b55e86c 3367256583891

Nejlepší jsou (nejen v tomto případě) u inzerátů ty kilometry. Bez ohledu na stáří auta vždycky kolem 130 tisíc. Že, až na naprosté výjimky, auto s ročním nájezdem pod 30, jen výjimečně pod 20 tisíc je nesmysl, si kupující fakt neuvědomují?

+2/−3
18.5.2016 22:19

J46o29s40e40f 44P93o21l66á36š58e25k 8891587667276

nekecej-mám na dojetí felicii-r.v,1997 a má 106 000km,další ́auto Clio r.v.2008-najeto 33000km-nikdy žádné investice-tak nemudrujte,že to není možné.Auta byla koupena mnou jako nová.zdarRv

0/0
18.5.2016 22:43

M66a45r82e53k 45M54a84l28ý 1502668241530

A prodáváte ty auta do bazaru? Protože o tom je řeč. Jasně že taková auta existují, ale nestojí na bazaru :-)

+1/0
18.5.2016 23:08

V56o90j13t91ě37c83h 73R80e43m74e95š 1185223796388

To jsou ale auta pro ježdění okolo komína. Takový Passat nebo Superb s nájezdem pod 40000 km ročně je celkem rarita, běžný je i dvojnásobek. A ty pak taky vídáte tříleté i desetileté se 130 tisíci. :-)

+1/0
18.5.2016 23:39

M44i44c63h35a47l 10H93o87r50s52k71y 2232446606110

:-PJo máš pravdu, ale máme v rodině feldu a letos je jí 20 let má asi 88tisíc no a začíná reznout, ale jiný rezly už po deseti letech tak tahle ač parkovaná 15 let na chatě venku bez garáže ježděná i v zimě a asi 5000km za rok tak se drží. tak ty kilometry můžou leckdy sedět. stačí si zkusit prozkoumat servisní historii dle vin nechat si změřit tlaky ve válcích podívat se na dveře jak padají v pantech a i jiný opotřebení, sedáky, pedály ,bazarysti si myslej že nám prodaj všechno, ale nebuďte volové;-D

0/0
18.5.2016 23:06

J88a72n 29S49v64o75b32o66d87a 3167834849833

Blbost. Absolutní většina lidí jezdí kolem 15000 za rok.

+1/0
19.5.2016 9:50

V91í49ť73a 41K64r26u50t82i86š 1400764525627

Jenže lidé s takovým nájezdem obvykle nekupují nová auta, ale velmi často pár let služebně ježděné, kdy jen ten prvotní nájezd je mezi 100 - 150 tkm.

A pak přijde kupující a ofrňuje se nad autem v top motorizaci, které má při 10 letech skutečných 185tkm, protože internet je plný aut se 120tkm. U auta, které si ve své době pořizovali z 99% pouze firmy, protože pro normálního smrtelníka to bylo 50 platů ... Osobní zkušenost.

0/0
19.5.2016 10:04
Foto

M12i62r48o64s69l39a30v 41S84t32e87i71n25e62r 6218764743295

Ceny ojetin určuje neviditelná ruka trhu. Tatáž neviditelná ruka způsobila, že všechny tři 15 roků staré rachotiny měly najeto teprve 137 tis. km .

Můj pět roků starý Mercedes E- třídy, koupený z první ruky, měl najeto 210 tis. km. Hádanka pro absolventa triviální školy: kolik bude mít najeto za trojnásobnou dobu?

+3/0
18.5.2016 22:11

J62i25ř19í 95Z11ý78k40a 9589283191270

třeba tyhle rachotiny stály více v servisu, než jezdily po silnici ;-D

Jinak moje 15 letá rachotina má 155t km. Kupoval jsem ji se 124t km po 1. majiteli před 6 roky. Přičemž 25t km jsem najezdil za první půl rok, pak přišla změna zaměstnání a teď už to auto jezdí jen na technickou a občas se s tím jen tak projedu. Když měním olej, tak bývá obvykle ještě čirý. Prodávat to nemá příliš smysl. Dostal bych za to tak 60-70t Kč. Kdyby přišla další změna zaměstnání, budu potřebovat dojíždět a podobné auto (oservisované, nízký nájezd, perfektní lak, kůže v top stavu, výbava) za tyto peníze prostě neseženu. Ztráta hodnoty se u tohoto auta již nedá předpokládat, resp. je maximálně v tisících za rok ... zanedbatelné.

0/0
18.5.2016 22:29

J12o42s52e95f 11P73o69l28á32š45e53k 8641517167266

a má felda z r.1997 má 106 000km,clio r 2008 33000km.smějte se odborníci

0/0
18.5.2016 22:45

M84i68c48h62a38l 15N21o20v23á37k 7520159607684

To se vám mohlo spíše vyplatit taxi, zbytečně auto vlastníte.

0/0
19.5.2016 6:56

M34i21c21h20a23l 82H89o45r74s24k87y 2512586526830

;-)Jo máš pravdu Turci a Češi ti dokážou udělat vítr v peněžence Jinak ty éčka s těmi 4my světly se mi moc líbily ale, vůbec třída e až na asi 2 generace je nej začalo to už křídlákem 190kou pak 115, 123, 124, s 126, 124, mamut s 140 to jsou poctivý železa no a pak průser w210 měj se fajn Martin;-)

0/0
18.5.2016 23:42

T19o59m66á89š 83Z93e70m19a64n 3805218894315

Asi nejlepší rada ohledně ojetiny:

"hlavně ať je levný - zbyde víc na opravy"

+6/0
18.5.2016 21:36

M38i67c58h68a18l 58T97ů33m42a 2549380336361

Uplynulých 20 let života jsem jezdil jen v ojetinách z bazaru.Po zkušenostech vím jedno. OJETINU UŽ NIKDY VÍCE.Vždy si kupte nové auto. Zkusím napsat několik argumentů proč.

1) Spolehlivost. Není nic lepšího než vyjet na silnici a neklepat se strachy co a jak drahého se dnes vysype.

2) Jistota najetých kilometrů (tedy 0km). Rok výroby vám o tom neřekne absolutně nic. Auto z roku 2011 může mít nalítáno i 300tisíc km, když slouží ve firmě. Němci udávají, ža naprosté roční minimum pro soukromé vozidlo u nich je 20tisíc km ročně.Servisní knížky bývají padělané.Opravy v zahraničí nedokonalé-oni němci kupodivu také šetří.

3) Dost často slýchám argument, že nové auto ztratí po vyjetí ze salonu 25% ceny,který je pravdivý, ale z praktického hlediska naprosto nesmyslný. Přece ho nebudete hned prodávat že? Auto je spotřební věc, která ztrácí na ceně a s tím je třeba se smířit. Ojetina na ceně ztrácí také a mnohem brutálněji.

4) Spoléhat, že budete mít štěstí a narazíte na tzv. bonbonek po panu faráři,udržovaný a v super stavu je naivní. Možná, že taková auta existují, ale já ho nikdy nenašel. Spíše se dostanou ke známým těch bazarníků. Věřte tomu, že spíše narazíte na stočeninu, za kterou vyhodíte více peněz než je její reálná hodnota. Možná, že to bude stejná částka jako těch 25% z ceny nového vozu o které příjdete při vyjetí z autosalonu.

5) Auta se již nevyrábí kvalitně. V zájmu automobilek je prodávat nové vozy, nikoliv aby si zákaznící servisovali po 20let ty staré. Životnost dnešního vozu je plánovaná na max 150tis. km bez vážné (a drahé) poruchy. Časy kdy staré Mercedesy (ale i jiné značky) najeli 500tis. km jsou dávno pryč. Je to dáno i podílem elektroniky ve voze. Motor to možná najede, ale vysype se vše kolem a následné výměny všeho kolem vás zruinují.

Tolik k mojí zkušenosti s celkem 3-mi ojetinami z bazaru.Já vím, že někteří mají štěstí a přes známého koupí servisovaný a zachovalý vůz,ale naprostá většina z nás vykrvácí do staré plečky.

+7/−5
18.5.2016 21:12
Foto

M48i93c34h74a86l 55N68a36j14m77a84n 7259763736620

Naprostý souhlasR^.

Sám mám jedno auto jako pracovní. Již 4 v pořadí a pokaždé kupované jako nové/předváděcí.

Druhé auto pro rodinu (najede tak 8 - 10 tis. km/rok) jsem řešil ojetinami se spoustou problémů, před rokem a půl jsem proto koupil také nové a budu mít klid na 8 - 10 let. Finančně to vyjde lépe, než kupovat každé 3 roky ojetinu a rvát do ní prachy za opravy.

+3/0
18.5.2016 21:40

J11a55n 39D11l91o67u17h16ý 7644299420109

Klid na 8 az 10 let? Naivni! Treba Ford se mi zacal sypat presne po 5 letech a to naprosto brutalne! Oprava motoru za 15k, nove tlumice za 6ku, posilovac rizeni za 6ku, el, otvirani kufru za 2ku, novej chladic (cenu uz nevim) a bavime se o autu za 300 tacu. Momntalne me ted zlobi central, ktery ma potrebu se nahodne zamykat a odemykat za jizdy, to bude taky perlicka ;-D. Z me zkusenosti vyplyva, ze pokud chcete menit auto do 5 let, kupte si nove, je to opravu bez starosti. Pokud ho chcete mit 10 let, stejne se zacne sypat mnohem drive a nelijete do toho prachy a pak uz ho nema cenu prodavat, pac ty nality prachy se vam stejne nevrati...R^

0/0
19.5.2016 13:28
Foto

M53i59c75h15a38l 65N57a54j76m84a89n 7929643316930

Proč? Za těch 8 let bude mít auto najeto cca 60 - 70 tis. km. A to věřím, že kromě pravidelného servisu do něho nedám ani korunu. Navíc prvních pět let je pokryto zárukou.

S pracovním autem najedu to samé za rok a čtvrt. A první opravy jso unutné po 120 - 150 tis. km.....

+1/0
19.5.2016 16:30

J33i89ř72í 52Z41ý83k45a 9319853251360

moc nesouhlasím, protože mě moje ojetiny prozatím nikde nenechaly a to jsem na těch plečkách najel v součtu přes 500t km. Ano, vysypat se může, ale to bohužel nové auto taky. A že se to stává. Bohužel. Ano, na nové máte záruku, ale tu si krutě platíte v ceně nového výrobku. Oprava ojetiny vyjde v součtu leckdy levněji.

+5/0
18.5.2016 22:37

M41i67c41h86a68l 54H54o55r24s75k38y 2712566586280

http://www.auto.cz/kilometru-1-000-000-s-fabii-tachometrova-kralovna-75596

jako taxikář sem znal lidi s favoritama se 40000km 1,3ccm i člověka co měl mít prý na tom motoru 700 000 i když s vařenou karoserií

0/0
19.5.2016 0:16

J28i84ř26í 65P45a45n69t73l82í25k 8913763114253

Ja jsem taky zastance novych vozu - chapu, ze ne kazdy si to muze dovolit. Ja jsem v USA a financovani noveho auta je pomerne jednoduche. Kdyz clovek jeste k tomu zustane v nizsi tride (nissan sentra, subaru impreza, mazda 3...) - ktera ma dneska velikost drivejsi stredni tridy, tak muze jezdit v novem aute za par stovek dolaru mesicne. No a jestli se chce clovek vozit v necem lepsim , tak proc ne..... argument, ze nove auto ztraci vyjetim od dealera, tak to me taky berou certi. Ztraci, to je pravda, ale i kalhoty nebo trenky ztraci na hodnote ve chvili, kdy je odnesu z obchodu.....:-)

0/0
19.5.2016 6:58

V18í38ť88a 89K11r34u89t23i89š 1250444485197

Tak samozřejmě se nedá čekat, že v bazaru koupíte v poptávkovém mainstreamu něco "výjimečného". Ale v pro zákazníky okrajových segmentech se často dají koupit velmi pěkné kousky nepříliš staré a za suprové ceny, doloženou historií i jasnými kilometry. Tudíž podstatné je to, jakou ojetinu a za kolik si koupíte.

Nedávno jsem si doma dělal takovou hrubou statistiku 4 aut, u kterých jsem absolvoval už celý cyklus od nákupu po prodej, kdy se jednalo o takové cenově zajímavé "okrajovky". Jako ojeté kupovány při průměrném stáří 3,7 roku za 32% původních nákupních cen a do světa jsem je pak posílal po dalších 5,5 letech. A to ani ne z důvodu nějaké nespolehlivosti (do mimořádných oprav mimo běžnou údržbu a výměnu jsem za 16 let dal možná 70 litrů), ale proto, že mne omrzela. I kdybych vzal navíc náklady, které bych jako první majitel nemusel dlouho řešit (brzdy, tlumiče, rozvody, svíčky atd. ...i kdyby á 40 na auto) a odečtu to, že veškerý servis jsem nechal dělat za až poloviční ceny proti autorizáku v malém servise (úspora celkem 80 tkč odhadem), tak mne údržba navíc proti novému autu vyšla na 600 Kč měsíčně.

Co je pak ovšem podstatné je ztráta hodnoty. U mne 6x nižší v přepočtu na měsíc, než u původních majitelů s tím, že oni jezdili v autě v průměru 2 roky starém, já 6 let.

0/0
19.5.2016 16:34

M16a28r94t27i26n 92V22o64j59á15č30e78k 9893707931576

no to je tedy výběr, koukám do aaa na auta kolem 60ti a mohli jste zkusit třeba mazdu 6 ,lagunu ,bmw nebo oktávku a vy vyberete tohle8-o8-o

+3/0
18.5.2016 20:39

L70u76k77a53s 39B16u47c48h81t54a 8349380154947

Přesně tak. taky koukám co se tam dá za ty peníze sehnat. Zajímala by mě ta Mazda.

+3/0
18.5.2016 21:48

M10i30c96h36a63l 54N87o96v75á82k 7870599577334

Jste se zbláznil Mazda v ojetinách vede v poruchovosti mezi bazaristy, když je v bazaru Mazda, nesmíte se na ni ani kouknout, protože by jinak dosloužila. Laguně jak odejde motor, elektrika tak máte taky po ptákách, BMW drahý servis, no vy jste tomu dal.

Octávka budiž...

0/−1
19.5.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.