Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levná ojetina se umí prodražit, spolyká i desítky tisíc ještě na startu

Je vůbec možné koupit za zhruba 50 až 60 tisíc korun auto, které by bylo „v perfektním stavu a bez investic”, jak se píše v mnoha inzerátech? Za dva průměrné platy se dá koupit vzhledově pěkné auto. Avšak ve výsledku může být cena i dvojnásobná, jak jsme si ověřili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a74r43t69i72n 77K10a61r17á25s30e81k 9838173498118

No holt kupovat stare jete plecky neni nikdy dobry napad.

Jeste to chapu u lidi co to auto z nejakeho duvodu potrebujou a nemaji tech aspon 200 000 co stoji nejlevnejsi nove auta.

Nejlepsi jsou pak borci co si "za cenu nove fabie" poridi "luxusne vybavenou audi A6" no a za par let na servisu do toho narvou dalsi fabii...

Nejlepsi jsou hospodske plky o tom, jak auto ztraci aspon 20% ceny vyjetim ze salonu - no ano ztraci, oproti cenikove cene, za tu to ale nikdo realne nekupuje, ja jsem bral obe sva auta za cenu o 15% nizsi nez je oficialni cenik, takze nejaka "ztrata pri vyjeti ze salonu" me nejak zasadne netrapila...

Kdyz koupim nove auto, a po 4-5 letech ho prodam za cca pulku ceny, tak si myslim, ze realne me to auto stoji mene, nez pak toho, co ho ode me kupuje, protoze povetsinou jediny naklad je pravidleny servis (vymena oleje)....

0/0
19.6.2016 16:06

T66o46m63á24š 73N59o80v67o90t59n46ý 4240318578857

Už před deseti lety měl tento americký cruiser reputaci jednoho z nejhorších aut na trhu, neboli "Piece of Trash (PT)". Proto nechápu, jak se objevil u nás a už vůbec ne jako zastupitel jakési "objektivní" recenze ojetin.

+1/0
20.5.2016 8:39

R51a81d64e24k 96Ž21i83ž47k91a 9526665554120

tak za 60tis se da koupit docela slusna Dacia Sandero s najezdem kolem 80tis.Jenze spousta nad ni ohrne nos a radsi si chteji vozit zadek ve 20let starych premiovkach :-)

+1/0
19.5.2016 14:25


J40a18n 48U48l43m 7390849406812

Celou diskusi bych shrnul do věty: Motorismus je drahý koníček!

0/0
19.5.2016 11:33

J95a53n 53D92l75o78u23h40ý 7844399580399

Auto co ma najeto 134 tisic a tolik zavad, tak to je teda peknej pekac. Jenom pro zajimavost koupil jsem pred 4 roky jako 'auto do zasoby' obycejnou feldu z roku 1996 s dolozenou historii a najeto 110 000km za 8 tacu ;-D. Jedine zavady byly zadni tlumice, jedno gufero,zadni dil vyfuku, termostat. Na prvni pohled (protoze je cervena a skodovka neumi cervenou, ktera nemeni starim barvu) vypadala pritom jako hrozny usumtely auto.;-D

0/0
19.5.2016 11:22

J77a10n 29U91l51m 7880829976712

všechny červený šosnou

0/0
19.5.2016 11:29

J70a16n 13D78l37o82u20h96ý 7804919710549

Jo to mate pravdu, ale treba u Suzuki se jim to podarilo vyresit, ze to neni jak pest na oko :-D R^

0/0
19.5.2016 11:41

J69a84k21u70b 14M45a15r33u60š66i36n96e71c 8616188296560

tlumiče přední 9652 kč :-D dobrý no...asi jsou z titanu....

+1/0
19.5.2016 9:36

J91o49s12e41f 20T34i46k49v23a47r94t 2130424140

Pokud s tím exot zajede do značkového servisu tak asi ano. Jinak běžná cena od SACHS , TRW nebo MONROE 1500,-.

0/0
19.5.2016 9:41

J47a85k83u18b 24M18a30r46u52š77i74n20e14c 8796168166740

Přesně, nechápu proč udávají takový nesmysly, proč by někdo kdo šetří na ojetině peníze, kupoval v podstatě to nejlevnější použitelné a pak dával za díly 3x víc než je třeba a nebavíme se tady o polských dílech, ale i o německých kolem 1500...

0/0
19.5.2016 10:02

J74a89n 50U88l51m 7690239596602

Hlavně kdo šetří, tak si koupí nějaký normální auto a ne tuhle americkou šílenost s dvoulitrovým motorem.

Článek má sice navodit pocit jaký je po PT Cruiserech hlad, ale ve skutečnosti jsou to bazarový ležáci

+1/−1
19.5.2016 11:19

J73a31n 90D97l19o29u28h61ý 7874209870539

Za stejny penize se da sehnat Opel Meriva a bude v rozhodne lepsim stavu a ceny dilu jsou za hubicku uz dneska R^

0/0
19.5.2016 11:25

J92a21n 35U54l96m 7330669986302

sorry, ale Opel?! To je z kaluže do bláta. Ty přece reznou i na fotce Rv

0/−1
19.5.2016 11:31

J65a42n 16D71l29o22u91h25ý 7954269700589

Mam Agilu kupovanou jako novou z roku 2003 a musim nesouhlasit. Jezdi denne i ve snehu a soli a momentalne ma najeto 180 tacu a rez na podvozku zadna, na kastli take nic. Pak mam Ford z roku 2008 opet jako novy a nyni je vic rezavej nez ten Opel R^ .Hlavne v mistech svaru karoserie exponovane vode (napriklad pod patymi dvermi).

+1/0
19.5.2016 11:44

M63i43c98h55a54l 67N54o91v51á91k 7950289317804

Ojetinu do 50 tisíc kč si může dovolit pouze člověk, který se v autech opravdu vyzná a né běžný smrtelník. Člověk, který dokáže velkou většinu udělat i sám, dokáže si seřídit třeba i základní motor bez elektroniky.

Takový člověk už nekupuje podle značky, ale podle toho co zná, může třeba znát motor od VW, tak bere celou koncepci od (A)Audi až po (Z) třeba VW.

A takový člověk taky neinvestuje prakticky žádné peníze do ojetiny, byť by stála jakoukoliv cenu do 50tisíc.

Ale pokud se tu bavíme o ojetinách, mnohem hůř je na tom člověk co se nevyzná a co si koupí ojetinu mezi 100-150tisíc. Protože tam něco odejde a on může jen zaplakat a očekávat velkou pálku...

Nejlepší je na tom ten, kdo nemusí řešit nic, má to třeba v pojistce(což se vyplatí u dražšího auta), nebo ho má půjčené.:-P

0/0
19.5.2016 6:53

M78a24r43e53k 45M56a59l40ý 1182878831350

Pokud si člověk kupuje jakoukoliv ojetinu, musí mít do začátku finanční rezervu na případné problémy. Ty je možné omezit správným výběrem, ale ne vždy úplně eliminovat. Je hloupost kupovat ojetinu za 100 a mít na ni opravdu jenom 100 :-)

0/0
19.5.2016 9:09

M89i17c35h46a90l 93N27o94v39á77k 7360989527644

Lidi nepočítají, že cena opravy vozu je adekvátní vůči ceně pořízení při stejně starém autě. Pokud si koupí novější, budiž, ale jinak do opravy může zahučet velká pálka.

0/0
19.5.2016 9:28

J21a17n 77D73l46o87u50h47ý 7434779810529

Jakakoliv ojetina, stoji k uvedeni do bezproblemoveho stavu cca 30 az 40 tisic. Pokud se nebavime o 2 roky starem auteR^

0/0
19.5.2016 11:09

M79i23c97h33a35l 20H71o28r77s47k65y 2152106126110

méli ste tam dát třeba golfa 5řady.;-)

+1/0
18.5.2016 23:53

J35a51n 11U86l43m 7110809446522

tam článek není potřeba (třeba jako u Octávií TDi) ty se prodávaji pořád

0/0
19.5.2016 11:32

A61l43e51š 95J83a51n72á57č64e48k 3233134956163

Zimní gumy má hromada ojetin, když ty ho.... da v parlamentu vymysleli povinné zimní gumy, no tak se místo na letních jezdí celoročně na zimních, není se proč divit, že mají ojetiny jen zimní gumy :-D

0/0
18.5.2016 23:52

M51a26r37t33i86n 72K50r72o72u44p85a 2241953419890

Takovou exotiku patnáct let starou za 60K? A k tomu ta naivita že to má najeto 130t kilometrů? 8-o

+3/0
18.5.2016 22:35

J47i50ř98í 77Z55ý70k90a 9689743441360

když ji miluješ, není co řešit.

Za ty prachy bych vzal raději tu Zafiru. Rozumné auto, za rozumné peníze, i servisně.

+1/0
18.5.2016 22:51

J73a18n 50D61l87o96u39h45ý 7584709160769

Opel neumi delat velky auta v bohaty vybave tak, aby se nevysypala. To lati HLAVNE o Zafire. Volil bych Merivu, sice mensi ale jezdi az do proreznuti ;-D

0/0
19.5.2016 11:26
Foto

M92i71r12o88s69l16a19v 68S55t41e66i26n96e24r 1345505448603

Nové auto si vyberete podle vlastního vkusu a obsahu pokladničky. Pokud si vyberete auto, jakých kolem vás jezdí mraky, nemůžete udělat velkou chybu. Třeba Oktávie kombi nebo Fábie kombi se prodá vždycky a zájemců bude vždy dost.

Pokud si koupíte raději ojetinu, zpravidla proto, že chcete něco "lepšího" tak na tom můžete opravdu hodně tratit. Opatrní si proto nejdříve projdou diskuze na německých forech, třeba www.motor-talk.de a tam zajde do podskupiny sledované značky. Tam se dočtete, jaké typické problémy trápí tu vámi uvažovanou značku, komu auto jede, ten si nestěžuje, ale kdo měl závadu, stěžuje si na servis a značku.

Asi tak do 5 roků staré vozy koupíte zejména od obchodníků s novými vozy, berou je na protiúčet. Tam bývá i stav tachometru a serviska v pořádku. Starší a bourané pak jenom u orientálců a tam se dozvíte pohádky z tisíce a jedné noci. Pak ale zazvonil zvonec a muslimské pohádky byl konec- rachotina stojí a nehne se.

+4/0
18.5.2016 22:25

M56a61r88c59e98l 41S32t21a56r88ý 9848594823299

koupě starší ojetiny - to je tak pro automechanika nebo někoho, kdo má auta jako koníček a rozumí jejich technice....

jinak člověk jen cáluje a cáluje....

+2/0
18.5.2016 22:20

J40o72s15e16f 52K81r30b61e65c 3747806423501

Nejlepší jsou (nejen v tomto případě) u inzerátů ty kilometry. Bez ohledu na stáří auta vždycky kolem 130 tisíc. Že, až na naprosté výjimky, auto s ročním nájezdem pod 30, jen výjimečně pod 20 tisíc je nesmysl, si kupující fakt neuvědomují?

+2/−3
18.5.2016 22:19

J33o63s73e71f 87P10o96l24á54š87e43k 8711697657576

nekecej-mám na dojetí felicii-r.v,1997 a má 106 000km,další ́auto Clio r.v.2008-najeto 33000km-nikdy žádné investice-tak nemudrujte,že to není možné.Auta byla koupena mnou jako nová.zdarRv

0/0
18.5.2016 22:43

M59a29r83e94k 57M47a85l33ý 1182278961620

A prodáváte ty auta do bazaru? Protože o tom je řeč. Jasně že taková auta existují, ale nestojí na bazaru :-)

+1/0
18.5.2016 23:08

V40o93j95t23ě78c65h 90R98e57m81e27š 1965593846148

To jsou ale auta pro ježdění okolo komína. Takový Passat nebo Superb s nájezdem pod 40000 km ročně je celkem rarita, běžný je i dvojnásobek. A ty pak taky vídáte tříleté i desetileté se 130 tisíci. :-)

+1/0
18.5.2016 23:39

M85i84c71h43a82l 25H71o12r45s90k84y 2832126466390

:-PJo máš pravdu, ale máme v rodině feldu a letos je jí 20 let má asi 88tisíc no a začíná reznout, ale jiný rezly už po deseti letech tak tahle ač parkovaná 15 let na chatě venku bez garáže ježděná i v zimě a asi 5000km za rok tak se drží. tak ty kilometry můžou leckdy sedět. stačí si zkusit prozkoumat servisní historii dle vin nechat si změřit tlaky ve válcích podívat se na dveře jak padají v pantech a i jiný opotřebení, sedáky, pedály ,bazarysti si myslej že nám prodaj všechno, ale nebuďte volové;-D

0/0
18.5.2016 23:06

J64a53n 89S47v66o29b57o73d63a 3167774669103

Blbost. Absolutní většina lidí jezdí kolem 15000 za rok.

+1/0
19.5.2016 9:50

V76í12ť85a 44K72r42u98t48i46š 1830244465687

Jenže lidé s takovým nájezdem obvykle nekupují nová auta, ale velmi často pár let služebně ježděné, kdy jen ten prvotní nájezd je mezi 100 - 150 tkm.

A pak přijde kupující a ofrňuje se nad autem v top motorizaci, které má při 10 letech skutečných 185tkm, protože internet je plný aut se 120tkm. U auta, které si ve své době pořizovali z 99% pouze firmy, protože pro normálního smrtelníka to bylo 50 platů ... Osobní zkušenost.

0/0
19.5.2016 10:04
Foto

M91i59r32o92s80l87a61v 27S27t72e16i22n28e84r 1375205178373

Ceny ojetin určuje neviditelná ruka trhu. Tatáž neviditelná ruka způsobila, že všechny tři 15 roků staré rachotiny měly najeto teprve 137 tis. km .

Můj pět roků starý Mercedes E- třídy, koupený z první ruky, měl najeto 210 tis. km. Hádanka pro absolventa triviální školy: kolik bude mít najeto za trojnásobnou dobu?

+3/0
18.5.2016 22:11

J14i57ř70í 34Z42ý14k50a 9219693471900

třeba tyhle rachotiny stály více v servisu, než jezdily po silnici ;-D

Jinak moje 15 letá rachotina má 155t km. Kupoval jsem ji se 124t km po 1. majiteli před 6 roky. Přičemž 25t km jsem najezdil za první půl rok, pak přišla změna zaměstnání a teď už to auto jezdí jen na technickou a občas se s tím jen tak projedu. Když měním olej, tak bývá obvykle ještě čirý. Prodávat to nemá příliš smysl. Dostal bych za to tak 60-70t Kč. Kdyby přišla další změna zaměstnání, budu potřebovat dojíždět a podobné auto (oservisované, nízký nájezd, perfektní lak, kůže v top stavu, výbava) za tyto peníze prostě neseženu. Ztráta hodnoty se u tohoto auta již nedá předpokládat, resp. je maximálně v tisících za rok ... zanedbatelné.

0/0
18.5.2016 22:29

J27o69s75e10f 97P37o97l51á70š34e89k 8151827597396

a má felda z r.1997 má 106 000km,clio r 2008 33000km.smějte se odborníci

0/0
18.5.2016 22:45

M79i32c53h57a70l 38N39o55v19á87k 7960669267274

To se vám mohlo spíše vyplatit taxi, zbytečně auto vlastníte.

0/0
19.5.2016 6:56

M52i69c28h23a35l 98H12o40r21s30k57y 2392676466120

;-)Jo máš pravdu Turci a Češi ti dokážou udělat vítr v peněžence Jinak ty éčka s těmi 4my světly se mi moc líbily ale, vůbec třída e až na asi 2 generace je nej začalo to už křídlákem 190kou pak 115, 123, 124, s 126, 124, mamut s 140 to jsou poctivý železa no a pak průser w210 měj se fajn Martin;-)

0/0
18.5.2016 23:42

T24o52m87á74š 13Z34e27m66a21n 3755628874235

Asi nejlepší rada ohledně ojetiny:

"hlavně ať je levný - zbyde víc na opravy"

+6/0
18.5.2016 21:36

M65i21c10h69a80l 33T27ů64m71a 2909560596361

Uplynulých 20 let života jsem jezdil jen v ojetinách z bazaru.Po zkušenostech vím jedno. OJETINU UŽ NIKDY VÍCE.Vždy si kupte nové auto. Zkusím napsat několik argumentů proč.

1) Spolehlivost. Není nic lepšího než vyjet na silnici a neklepat se strachy co a jak drahého se dnes vysype.

2) Jistota najetých kilometrů (tedy 0km). Rok výroby vám o tom neřekne absolutně nic. Auto z roku 2011 může mít nalítáno i 300tisíc km, když slouží ve firmě. Němci udávají, ža naprosté roční minimum pro soukromé vozidlo u nich je 20tisíc km ročně.Servisní knížky bývají padělané.Opravy v zahraničí nedokonalé-oni němci kupodivu také šetří.

3) Dost často slýchám argument, že nové auto ztratí po vyjetí ze salonu 25% ceny,který je pravdivý, ale z praktického hlediska naprosto nesmyslný. Přece ho nebudete hned prodávat že? Auto je spotřební věc, která ztrácí na ceně a s tím je třeba se smířit. Ojetina na ceně ztrácí také a mnohem brutálněji.

4) Spoléhat, že budete mít štěstí a narazíte na tzv. bonbonek po panu faráři,udržovaný a v super stavu je naivní. Možná, že taková auta existují, ale já ho nikdy nenašel. Spíše se dostanou ke známým těch bazarníků. Věřte tomu, že spíše narazíte na stočeninu, za kterou vyhodíte více peněz než je její reálná hodnota. Možná, že to bude stejná částka jako těch 25% z ceny nového vozu o které příjdete při vyjetí z autosalonu.

5) Auta se již nevyrábí kvalitně. V zájmu automobilek je prodávat nové vozy, nikoliv aby si zákaznící servisovali po 20let ty staré. Životnost dnešního vozu je plánovaná na max 150tis. km bez vážné (a drahé) poruchy. Časy kdy staré Mercedesy (ale i jiné značky) najeli 500tis. km jsou dávno pryč. Je to dáno i podílem elektroniky ve voze. Motor to možná najede, ale vysype se vše kolem a následné výměny všeho kolem vás zruinují.

Tolik k mojí zkušenosti s celkem 3-mi ojetinami z bazaru.Já vím, že někteří mají štěstí a přes známého koupí servisovaný a zachovalý vůz,ale naprostá většina z nás vykrvácí do staré plečky.

+7/−5
18.5.2016 21:12
Foto

M48i20c33h10a41l 69N91a53j94m45a18n 7919233926340

Naprostý souhlasR^.

Sám mám jedno auto jako pracovní. Již 4 v pořadí a pokaždé kupované jako nové/předváděcí.

Druhé auto pro rodinu (najede tak 8 - 10 tis. km/rok) jsem řešil ojetinami se spoustou problémů, před rokem a půl jsem proto koupil také nové a budu mít klid na 8 - 10 let. Finančně to vyjde lépe, než kupovat každé 3 roky ojetinu a rvát do ní prachy za opravy.

+3/0
18.5.2016 21:40

J12a16n 47D72l20o87u73h10ý 7294869580449

Klid na 8 az 10 let? Naivni! Treba Ford se mi zacal sypat presne po 5 letech a to naprosto brutalne! Oprava motoru za 15k, nove tlumice za 6ku, posilovac rizeni za 6ku, el, otvirani kufru za 2ku, novej chladic (cenu uz nevim) a bavime se o autu za 300 tacu. Momntalne me ted zlobi central, ktery ma potrebu se nahodne zamykat a odemykat za jizdy, to bude taky perlicka ;-D. Z me zkusenosti vyplyva, ze pokud chcete menit auto do 5 let, kupte si nove, je to opravu bez starosti. Pokud ho chcete mit 10 let, stejne se zacne sypat mnohem drive a nelijete do toho prachy a pak uz ho nema cenu prodavat, pac ty nality prachy se vam stejne nevrati...R^

0/0
19.5.2016 13:28
Foto

M28i46c51h60a41l 24N75a84j16m42a21n 7449923946690

Proč? Za těch 8 let bude mít auto najeto cca 60 - 70 tis. km. A to věřím, že kromě pravidelného servisu do něho nedám ani korunu. Navíc prvních pět let je pokryto zárukou.

S pracovním autem najedu to samé za rok a čtvrt. A první opravy jso unutné po 120 - 150 tis. km.....

+1/0
19.5.2016 16:30

J70i75ř91í 77Z66ý40k91a 9629643531830

moc nesouhlasím, protože mě moje ojetiny prozatím nikde nenechaly a to jsem na těch plečkách najel v součtu přes 500t km. Ano, vysypat se může, ale to bohužel nové auto taky. A že se to stává. Bohužel. Ano, na nové máte záruku, ale tu si krutě platíte v ceně nového výrobku. Oprava ojetiny vyjde v součtu leckdy levněji.

+5/0
18.5.2016 22:37

M48i47c74h20a13l 22H81o35r72s16k52y 2832766766460

http://www.auto.cz/kilometru-1-000-000-s-fabii-tachometrova-kralovna-75596

jako taxikář sem znal lidi s favoritama se 40000km 1,3ccm i člověka co měl mít prý na tom motoru 700 000 i když s vařenou karoserií

0/0
19.5.2016 0:16

J17i27ř68í 93P12a78n25t28l12í34k 8373183904133

Ja jsem taky zastance novych vozu - chapu, ze ne kazdy si to muze dovolit. Ja jsem v USA a financovani noveho auta je pomerne jednoduche. Kdyz clovek jeste k tomu zustane v nizsi tride (nissan sentra, subaru impreza, mazda 3...) - ktera ma dneska velikost drivejsi stredni tridy, tak muze jezdit v novem aute za par stovek dolaru mesicne. No a jestli se chce clovek vozit v necem lepsim , tak proc ne..... argument, ze nove auto ztraci vyjetim od dealera, tak to me taky berou certi. Ztraci, to je pravda, ale i kalhoty nebo trenky ztraci na hodnote ve chvili, kdy je odnesu z obchodu.....:-)

0/0
19.5.2016 6:58

V35í83ť85a 17K57r74u38t19i95š 1390974615677

Tak samozřejmě se nedá čekat, že v bazaru koupíte v poptávkovém mainstreamu něco "výjimečného". Ale v pro zákazníky okrajových segmentech se často dají koupit velmi pěkné kousky nepříliš staré a za suprové ceny, doloženou historií i jasnými kilometry. Tudíž podstatné je to, jakou ojetinu a za kolik si koupíte.

Nedávno jsem si doma dělal takovou hrubou statistiku 4 aut, u kterých jsem absolvoval už celý cyklus od nákupu po prodej, kdy se jednalo o takové cenově zajímavé "okrajovky". Jako ojeté kupovány při průměrném stáří 3,7 roku za 32% původních nákupních cen a do světa jsem je pak posílal po dalších 5,5 letech. A to ani ne z důvodu nějaké nespolehlivosti (do mimořádných oprav mimo běžnou údržbu a výměnu jsem za 16 let dal možná 70 litrů), ale proto, že mne omrzela. I kdybych vzal navíc náklady, které bych jako první majitel nemusel dlouho řešit (brzdy, tlumiče, rozvody, svíčky atd. ...i kdyby á 40 na auto) a odečtu to, že veškerý servis jsem nechal dělat za až poloviční ceny proti autorizáku v malém servise (úspora celkem 80 tkč odhadem), tak mne údržba navíc proti novému autu vyšla na 600 Kč měsíčně.

Co je pak ovšem podstatné je ztráta hodnoty. U mne 6x nižší v přepočtu na měsíc, než u původních majitelů s tím, že oni jezdili v autě v průměru 2 roky starém, já 6 let.

0/0
19.5.2016 16:34

M32a63r27t90i24n 10V30o32j74á92č70e50k 9143337291716

no to je tedy výběr, koukám do aaa na auta kolem 60ti a mohli jste zkusit třeba mazdu 6 ,lagunu ,bmw nebo oktávku a vy vyberete tohle8-o8-o

+3/0
18.5.2016 20:39

L85u75k13a90s 31B46u32c66h76t29a 8129180974317

Přesně tak. taky koukám co se tam dá za ty peníze sehnat. Zajímala by mě ta Mazda.

+3/0
18.5.2016 21:48

M39i94c50h21a91l 64N84o42v23á18k 7690809607894

Jste se zbláznil Mazda v ojetinách vede v poruchovosti mezi bazaristy, když je v bazaru Mazda, nesmíte se na ni ani kouknout, protože by jinak dosloužila. Laguně jak odejde motor, elektrika tak máte taky po ptákách, BMW drahý servis, no vy jste tomu dal.

Octávka budiž...

0/−1
19.5.2016 6:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.