Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levná ojetina se umí prodražit, spolyká i desítky tisíc ještě na startu

Je vůbec možné koupit za zhruba 50 až 60 tisíc korun auto, které by bylo „v perfektním stavu a bez investic”, jak se píše v mnoha inzerátech? Za dva průměrné platy se dá koupit vzhledově pěkné auto. Avšak ve výsledku může být cena i dvojnásobná, jak jsme si ověřili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a18r66t68i86n 60K13a24r83á14s35e64k 9348903758708

No holt kupovat stare jete plecky neni nikdy dobry napad.

Jeste to chapu u lidi co to auto z nejakeho duvodu potrebujou a nemaji tech aspon 200 000 co stoji nejlevnejsi nove auta.

Nejlepsi jsou pak borci co si "za cenu nove fabie" poridi "luxusne vybavenou audi A6" no a za par let na servisu do toho narvou dalsi fabii...

Nejlepsi jsou hospodske plky o tom, jak auto ztraci aspon 20% ceny vyjetim ze salonu - no ano ztraci, oproti cenikove cene, za tu to ale nikdo realne nekupuje, ja jsem bral obe sva auta za cenu o 15% nizsi nez je oficialni cenik, takze nejaka "ztrata pri vyjeti ze salonu" me nejak zasadne netrapila...

Kdyz koupim nove auto, a po 4-5 letech ho prodam za cca pulku ceny, tak si myslim, ze realne me to auto stoji mene, nez pak toho, co ho ode me kupuje, protoze povetsinou jediny naklad je pravidleny servis (vymena oleje)....

0/0
19.6.2016 16:06

T74o67m77á69š 10N21o24v92o51t37n64ý 4150598528637

Už před deseti lety měl tento americký cruiser reputaci jednoho z nejhorších aut na trhu, neboli "Piece of Trash (PT)". Proto nechápu, jak se objevil u nás a už vůbec ne jako zastupitel jakési "objektivní" recenze ojetin.

+1/0
20.5.2016 8:39

R64a67d70e18k 69Ž71i52ž39k98a 9386805494280

tak za 60tis se da koupit docela slusna Dacia Sandero s najezdem kolem 80tis.Jenze spousta nad ni ohrne nos a radsi si chteji vozit zadek ve 20let starych premiovkach :-)

+1/0
19.5.2016 14:25


J98a44n 34U43l76m 7230629296762

Celou diskusi bych shrnul do věty: Motorismus je drahý koníček!

0/0
19.5.2016 11:33

J43a55n 97D93l72o27u59h95ý 7974639410509

Auto co ma najeto 134 tisic a tolik zavad, tak to je teda peknej pekac. Jenom pro zajimavost koupil jsem pred 4 roky jako 'auto do zasoby' obycejnou feldu z roku 1996 s dolozenou historii a najeto 110 000km za 8 tacu ;-D. Jedine zavady byly zadni tlumice, jedno gufero,zadni dil vyfuku, termostat. Na prvni pohled (protoze je cervena a skodovka neumi cervenou, ktera nemeni starim barvu) vypadala pritom jako hrozny usumtely auto.;-D

0/0
19.5.2016 11:22

J69a95n 63U82l16m 7970319376782

všechny červený šosnou

0/0
19.5.2016 11:29

J40a28n 70D94l92o17u12h31ý 7374469880439

Jo to mate pravdu, ale treba u Suzuki se jim to podarilo vyresit, ze to neni jak pest na oko :-D R^

0/0
19.5.2016 11:41

J87a34k25u19b 75M97a35r79u13š40i27n18e77c 8396478706590

tlumiče přední 9652 kč :-D dobrý no...asi jsou z titanu....

+1/0
19.5.2016 9:36

J70o24s40e91f 97T12i36k36v97a78r20t 2570734690

Pokud s tím exot zajede do značkového servisu tak asi ano. Jinak běžná cena od SACHS , TRW nebo MONROE 1500,-.

0/0
19.5.2016 9:41

J26a51k16u81b 70M47a73r39u98š95i57n75e10c 8116628276630

Přesně, nechápu proč udávají takový nesmysly, proč by někdo kdo šetří na ojetině peníze, kupoval v podstatě to nejlevnější použitelné a pak dával za díly 3x víc než je třeba a nebavíme se tady o polských dílech, ale i o německých kolem 1500...

0/0
19.5.2016 10:02

J68a41n 71U66l31m 7580519886312

Hlavně kdo šetří, tak si koupí nějaký normální auto a ne tuhle americkou šílenost s dvoulitrovým motorem.

Článek má sice navodit pocit jaký je po PT Cruiserech hlad, ale ve skutečnosti jsou to bazarový ležáci

+1/−1
19.5.2016 11:19

J88a81n 77D29l24o31u38h69ý 7104659710579

Za stejny penize se da sehnat Opel Meriva a bude v rozhodne lepsim stavu a ceny dilu jsou za hubicku uz dneska R^

0/0
19.5.2016 11:25

J75a32n 85U41l24m 7440439316122

sorry, ale Opel?! To je z kaluže do bláta. Ty přece reznou i na fotce Rv

0/−1
19.5.2016 11:31

J34a73n 80D25l51o26u12h13ý 7944929630919

Mam Agilu kupovanou jako novou z roku 2003 a musim nesouhlasit. Jezdi denne i ve snehu a soli a momentalne ma najeto 180 tacu a rez na podvozku zadna, na kastli take nic. Pak mam Ford z roku 2008 opet jako novy a nyni je vic rezavej nez ten Opel R^ .Hlavne v mistech svaru karoserie exponovane vode (napriklad pod patymi dvermi).

+1/0
19.5.2016 11:44

M49i58c90h61a79l 80N35o46v39á10k 7960549167914

Ojetinu do 50 tisíc kč si může dovolit pouze člověk, který se v autech opravdu vyzná a né běžný smrtelník. Člověk, který dokáže velkou většinu udělat i sám, dokáže si seřídit třeba i základní motor bez elektroniky.

Takový člověk už nekupuje podle značky, ale podle toho co zná, může třeba znát motor od VW, tak bere celou koncepci od (A)Audi až po (Z) třeba VW.

A takový člověk taky neinvestuje prakticky žádné peníze do ojetiny, byť by stála jakoukoliv cenu do 50tisíc.

Ale pokud se tu bavíme o ojetinách, mnohem hůř je na tom člověk co se nevyzná a co si koupí ojetinu mezi 100-150tisíc. Protože tam něco odejde a on může jen zaplakat a očekávat velkou pálku...

Nejlepší je na tom ten, kdo nemusí řešit nic, má to třeba v pojistce(což se vyplatí u dražšího auta), nebo ho má půjčené.:-P

0/0
19.5.2016 6:53

M18a84r35e16k 23M18a67l29ý 1632188951140

Pokud si člověk kupuje jakoukoliv ojetinu, musí mít do začátku finanční rezervu na případné problémy. Ty je možné omezit správným výběrem, ale ne vždy úplně eliminovat. Je hloupost kupovat ojetinu za 100 a mít na ni opravdu jenom 100 :-)

0/0
19.5.2016 9:09

M72i15c35h66a15l 72N17o64v36á73k 7930789447624

Lidi nepočítají, že cena opravy vozu je adekvátní vůči ceně pořízení při stejně starém autě. Pokud si koupí novější, budiž, ale jinak do opravy může zahučet velká pálka.

0/0
19.5.2016 9:28

J17a84n 71D34l76o35u18h58ý 7174269770879

Jakakoliv ojetina, stoji k uvedeni do bezproblemoveho stavu cca 30 az 40 tisic. Pokud se nebavime o 2 roky starem auteR^

0/0
19.5.2016 11:09

M78i55c34h30a93l 82H64o75r18s30k20y 2722936336460

méli ste tam dát třeba golfa 5řady.;-)

+1/0
18.5.2016 23:53

J50a65n 44U90l55m 7710599106812

tam článek není potřeba (třeba jako u Octávií TDi) ty se prodávaji pořád

0/0
19.5.2016 11:32

A56l39e41š 69J94a24n96á19č88e27k 3933614406153

Zimní gumy má hromada ojetin, když ty ho.... da v parlamentu vymysleli povinné zimní gumy, no tak se místo na letních jezdí celoročně na zimních, není se proč divit, že mají ojetiny jen zimní gumy :-D

0/0
18.5.2016 23:52

M78a20r24t68i54n 86K73r98o39u52p88a 2671923729340

Takovou exotiku patnáct let starou za 60K? A k tomu ta naivita že to má najeto 130t kilometrů? 8-o

+3/0
18.5.2016 22:35

J32i25ř28í 54Z51ý73k64a 9519943791930

když ji miluješ, není co řešit.

Za ty prachy bych vzal raději tu Zafiru. Rozumné auto, za rozumné peníze, i servisně.

+1/0
18.5.2016 22:51

J32a11n 82D76l39o84u20h59ý 7644809410139

Opel neumi delat velky auta v bohaty vybave tak, aby se nevysypala. To lati HLAVNE o Zafire. Volil bych Merivu, sice mensi ale jezdi az do proreznuti ;-D

0/0
19.5.2016 11:26
Foto

M15i23r18o56s98l87a80v 37S30t34e83i66n11e74r 1165885418243

Nové auto si vyberete podle vlastního vkusu a obsahu pokladničky. Pokud si vyberete auto, jakých kolem vás jezdí mraky, nemůžete udělat velkou chybu. Třeba Oktávie kombi nebo Fábie kombi se prodá vždycky a zájemců bude vždy dost.

Pokud si koupíte raději ojetinu, zpravidla proto, že chcete něco "lepšího" tak na tom můžete opravdu hodně tratit. Opatrní si proto nejdříve projdou diskuze na německých forech, třeba www.motor-talk.de a tam zajde do podskupiny sledované značky. Tam se dočtete, jaké typické problémy trápí tu vámi uvažovanou značku, komu auto jede, ten si nestěžuje, ale kdo měl závadu, stěžuje si na servis a značku.

Asi tak do 5 roků staré vozy koupíte zejména od obchodníků s novými vozy, berou je na protiúčet. Tam bývá i stav tachometru a serviska v pořádku. Starší a bourané pak jenom u orientálců a tam se dozvíte pohádky z tisíce a jedné noci. Pak ale zazvonil zvonec a muslimské pohádky byl konec- rachotina stojí a nehne se.

+4/0
18.5.2016 22:25

M67a28r87c60e63l 72S25t62a22r13ý 9578424183539

koupě starší ojetiny - to je tak pro automechanika nebo někoho, kdo má auta jako koníček a rozumí jejich technice....

jinak člověk jen cáluje a cáluje....

+2/0
18.5.2016 22:20

J90o22s23e41f 42K26r64b63e24c 3527726973261

Nejlepší jsou (nejen v tomto případě) u inzerátů ty kilometry. Bez ohledu na stáří auta vždycky kolem 130 tisíc. Že, až na naprosté výjimky, auto s ročním nájezdem pod 30, jen výjimečně pod 20 tisíc je nesmysl, si kupující fakt neuvědomují?

+2/−3
18.5.2016 22:19

J26o74s63e78f 30P27o49l22á22š25e53k 8581457407456

nekecej-mám na dojetí felicii-r.v,1997 a má 106 000km,další ́auto Clio r.v.2008-najeto 33000km-nikdy žádné investice-tak nemudrujte,že to není možné.Auta byla koupena mnou jako nová.zdarRv

0/0
18.5.2016 22:43

M74a76r79e86k 25M40a74l88ý 1612748551250

A prodáváte ty auta do bazaru? Protože o tom je řeč. Jasně že taková auta existují, ale nestojí na bazaru :-)

+1/0
18.5.2016 23:08

V59o14j14t44ě87c65h 55R97e86m57e34š 1365253676408

To jsou ale auta pro ježdění okolo komína. Takový Passat nebo Superb s nájezdem pod 40000 km ročně je celkem rarita, běžný je i dvojnásobek. A ty pak taky vídáte tříleté i desetileté se 130 tisíci. :-)

+1/0
18.5.2016 23:39

M77i96c68h82a96l 84H28o87r46s71k84y 2812856516850

:-PJo máš pravdu, ale máme v rodině feldu a letos je jí 20 let má asi 88tisíc no a začíná reznout, ale jiný rezly už po deseti letech tak tahle ač parkovaná 15 let na chatě venku bez garáže ježděná i v zimě a asi 5000km za rok tak se drží. tak ty kilometry můžou leckdy sedět. stačí si zkusit prozkoumat servisní historii dle vin nechat si změřit tlaky ve válcích podívat se na dveře jak padají v pantech a i jiný opotřebení, sedáky, pedály ,bazarysti si myslej že nám prodaj všechno, ale nebuďte volové;-D

0/0
18.5.2016 23:06

J12a14n 74S12v89o17b18o79d65a 3917884429573

Blbost. Absolutní většina lidí jezdí kolem 15000 za rok.

+1/0
19.5.2016 9:50

V26í52ť53a 71K57r98u96t90i92š 1900574395407

Jenže lidé s takovým nájezdem obvykle nekupují nová auta, ale velmi často pár let služebně ježděné, kdy jen ten prvotní nájezd je mezi 100 - 150 tkm.

A pak přijde kupující a ofrňuje se nad autem v top motorizaci, které má při 10 letech skutečných 185tkm, protože internet je plný aut se 120tkm. U auta, které si ve své době pořizovali z 99% pouze firmy, protože pro normálního smrtelníka to bylo 50 platů ... Osobní zkušenost.

0/0
19.5.2016 10:04
Foto

M26i66r71o13s83l68a56v 11S55t30e60i23n77e32r 1695275128893

Ceny ojetin určuje neviditelná ruka trhu. Tatáž neviditelná ruka způsobila, že všechny tři 15 roků staré rachotiny měly najeto teprve 137 tis. km .

Můj pět roků starý Mercedes E- třídy, koupený z první ruky, měl najeto 210 tis. km. Hádanka pro absolventa triviální školy: kolik bude mít najeto za trojnásobnou dobu?

+3/0
18.5.2016 22:11

J17i52ř69í 70Z92ý28k22a 9339863531930

třeba tyhle rachotiny stály více v servisu, než jezdily po silnici ;-D

Jinak moje 15 letá rachotina má 155t km. Kupoval jsem ji se 124t km po 1. majiteli před 6 roky. Přičemž 25t km jsem najezdil za první půl rok, pak přišla změna zaměstnání a teď už to auto jezdí jen na technickou a občas se s tím jen tak projedu. Když měním olej, tak bývá obvykle ještě čirý. Prodávat to nemá příliš smysl. Dostal bych za to tak 60-70t Kč. Kdyby přišla další změna zaměstnání, budu potřebovat dojíždět a podobné auto (oservisované, nízký nájezd, perfektní lak, kůže v top stavu, výbava) za tyto peníze prostě neseženu. Ztráta hodnoty se u tohoto auta již nedá předpokládat, resp. je maximálně v tisících za rok ... zanedbatelné.

0/0
18.5.2016 22:29

J19o22s27e71f 59P90o50l17á62š17e29k 8841567707326

a má felda z r.1997 má 106 000km,clio r 2008 33000km.smějte se odborníci

0/0
18.5.2016 22:45

M91i58c79h75a37l 73N89o11v49á85k 7690549737534

To se vám mohlo spíše vyplatit taxi, zbytečně auto vlastníte.

0/0
19.5.2016 6:56

M89i59c81h12a16l 46H18o43r50s27k41y 2282196496810

;-)Jo máš pravdu Turci a Češi ti dokážou udělat vítr v peněžence Jinak ty éčka s těmi 4my světly se mi moc líbily ale, vůbec třída e až na asi 2 generace je nej začalo to už křídlákem 190kou pak 115, 123, 124, s 126, 124, mamut s 140 to jsou poctivý železa no a pak průser w210 měj se fajn Martin;-)

0/0
18.5.2016 23:42

T86o66m23á10š 70Z35e63m53a20n 3265298294205

Asi nejlepší rada ohledně ojetiny:

"hlavně ať je levný - zbyde víc na opravy"

+6/0
18.5.2016 21:36

M76i85c88h46a76l 62T71ů57m47a 2819490346241

Uplynulých 20 let života jsem jezdil jen v ojetinách z bazaru.Po zkušenostech vím jedno. OJETINU UŽ NIKDY VÍCE.Vždy si kupte nové auto. Zkusím napsat několik argumentů proč.

1) Spolehlivost. Není nic lepšího než vyjet na silnici a neklepat se strachy co a jak drahého se dnes vysype.

2) Jistota najetých kilometrů (tedy 0km). Rok výroby vám o tom neřekne absolutně nic. Auto z roku 2011 může mít nalítáno i 300tisíc km, když slouží ve firmě. Němci udávají, ža naprosté roční minimum pro soukromé vozidlo u nich je 20tisíc km ročně.Servisní knížky bývají padělané.Opravy v zahraničí nedokonalé-oni němci kupodivu také šetří.

3) Dost často slýchám argument, že nové auto ztratí po vyjetí ze salonu 25% ceny,který je pravdivý, ale z praktického hlediska naprosto nesmyslný. Přece ho nebudete hned prodávat že? Auto je spotřební věc, která ztrácí na ceně a s tím je třeba se smířit. Ojetina na ceně ztrácí také a mnohem brutálněji.

4) Spoléhat, že budete mít štěstí a narazíte na tzv. bonbonek po panu faráři,udržovaný a v super stavu je naivní. Možná, že taková auta existují, ale já ho nikdy nenašel. Spíše se dostanou ke známým těch bazarníků. Věřte tomu, že spíše narazíte na stočeninu, za kterou vyhodíte více peněz než je její reálná hodnota. Možná, že to bude stejná částka jako těch 25% z ceny nového vozu o které příjdete při vyjetí z autosalonu.

5) Auta se již nevyrábí kvalitně. V zájmu automobilek je prodávat nové vozy, nikoliv aby si zákaznící servisovali po 20let ty staré. Životnost dnešního vozu je plánovaná na max 150tis. km bez vážné (a drahé) poruchy. Časy kdy staré Mercedesy (ale i jiné značky) najeli 500tis. km jsou dávno pryč. Je to dáno i podílem elektroniky ve voze. Motor to možná najede, ale vysype se vše kolem a následné výměny všeho kolem vás zruinují.

Tolik k mojí zkušenosti s celkem 3-mi ojetinami z bazaru.Já vím, že někteří mají štěstí a přes známého koupí servisovaný a zachovalý vůz,ale naprostá většina z nás vykrvácí do staré plečky.

+7/−5
18.5.2016 21:12
Foto

M58i18c61h44a18l 64N49a28j61m29a56n 7539123276360

Naprostý souhlasR^.

Sám mám jedno auto jako pracovní. Již 4 v pořadí a pokaždé kupované jako nové/předváděcí.

Druhé auto pro rodinu (najede tak 8 - 10 tis. km/rok) jsem řešil ojetinami se spoustou problémů, před rokem a půl jsem proto koupil také nové a budu mít klid na 8 - 10 let. Finančně to vyjde lépe, než kupovat každé 3 roky ojetinu a rvát do ní prachy za opravy.

+3/0
18.5.2016 21:40

J15a70n 85D86l26o96u65h64ý 7384939500559

Klid na 8 az 10 let? Naivni! Treba Ford se mi zacal sypat presne po 5 letech a to naprosto brutalne! Oprava motoru za 15k, nove tlumice za 6ku, posilovac rizeni za 6ku, el, otvirani kufru za 2ku, novej chladic (cenu uz nevim) a bavime se o autu za 300 tacu. Momntalne me ted zlobi central, ktery ma potrebu se nahodne zamykat a odemykat za jizdy, to bude taky perlicka ;-D. Z me zkusenosti vyplyva, ze pokud chcete menit auto do 5 let, kupte si nove, je to opravu bez starosti. Pokud ho chcete mit 10 let, stejne se zacne sypat mnohem drive a nelijete do toho prachy a pak uz ho nema cenu prodavat, pac ty nality prachy se vam stejne nevrati...R^

0/0
19.5.2016 13:28
Foto

M77i34c49h84a72l 75N56a76j54m91a75n 7179643796910

Proč? Za těch 8 let bude mít auto najeto cca 60 - 70 tis. km. A to věřím, že kromě pravidelného servisu do něho nedám ani korunu. Navíc prvních pět let je pokryto zárukou.

S pracovním autem najedu to samé za rok a čtvrt. A první opravy jso unutné po 120 - 150 tis. km.....

+1/0
19.5.2016 16:30

J24i66ř42í 92Z73ý45k44a 9519753951620

moc nesouhlasím, protože mě moje ojetiny prozatím nikde nenechaly a to jsem na těch plečkách najel v součtu přes 500t km. Ano, vysypat se může, ale to bohužel nové auto taky. A že se to stává. Bohužel. Ano, na nové máte záruku, ale tu si krutě platíte v ceně nového výrobku. Oprava ojetiny vyjde v součtu leckdy levněji.

+5/0
18.5.2016 22:37

M17i26c91h53a33l 49H67o18r70s93k22y 2432826766550

http://www.auto.cz/kilometru-1-000-000-s-fabii-tachometrova-kralovna-75596

jako taxikář sem znal lidi s favoritama se 40000km 1,3ccm i člověka co měl mít prý na tom motoru 700 000 i když s vařenou karoserií

0/0
19.5.2016 0:16

J50i81ř22í 94P77a31n46t15l51í97k 8943113754203

Ja jsem taky zastance novych vozu - chapu, ze ne kazdy si to muze dovolit. Ja jsem v USA a financovani noveho auta je pomerne jednoduche. Kdyz clovek jeste k tomu zustane v nizsi tride (nissan sentra, subaru impreza, mazda 3...) - ktera ma dneska velikost drivejsi stredni tridy, tak muze jezdit v novem aute za par stovek dolaru mesicne. No a jestli se chce clovek vozit v necem lepsim , tak proc ne..... argument, ze nove auto ztraci vyjetim od dealera, tak to me taky berou certi. Ztraci, to je pravda, ale i kalhoty nebo trenky ztraci na hodnote ve chvili, kdy je odnesu z obchodu.....:-)

0/0
19.5.2016 6:58

V42í81ť73a 87K19r68u39t83i11š 1680354495567

Tak samozřejmě se nedá čekat, že v bazaru koupíte v poptávkovém mainstreamu něco "výjimečného". Ale v pro zákazníky okrajových segmentech se často dají koupit velmi pěkné kousky nepříliš staré a za suprové ceny, doloženou historií i jasnými kilometry. Tudíž podstatné je to, jakou ojetinu a za kolik si koupíte.

Nedávno jsem si doma dělal takovou hrubou statistiku 4 aut, u kterých jsem absolvoval už celý cyklus od nákupu po prodej, kdy se jednalo o takové cenově zajímavé "okrajovky". Jako ojeté kupovány při průměrném stáří 3,7 roku za 32% původních nákupních cen a do světa jsem je pak posílal po dalších 5,5 letech. A to ani ne z důvodu nějaké nespolehlivosti (do mimořádných oprav mimo běžnou údržbu a výměnu jsem za 16 let dal možná 70 litrů), ale proto, že mne omrzela. I kdybych vzal navíc náklady, které bych jako první majitel nemusel dlouho řešit (brzdy, tlumiče, rozvody, svíčky atd. ...i kdyby á 40 na auto) a odečtu to, že veškerý servis jsem nechal dělat za až poloviční ceny proti autorizáku v malém servise (úspora celkem 80 tkč odhadem), tak mne údržba navíc proti novému autu vyšla na 600 Kč měsíčně.

Co je pak ovšem podstatné je ztráta hodnoty. U mne 6x nižší v přepočtu na měsíc, než u původních majitelů s tím, že oni jezdili v autě v průměru 2 roky starém, já 6 let.

0/0
19.5.2016 16:34

M18a96r12t32i59n 25V28o94j62á38č80e27k 9413697211506

no to je tedy výběr, koukám do aaa na auta kolem 60ti a mohli jste zkusit třeba mazdu 6 ,lagunu ,bmw nebo oktávku a vy vyberete tohle8-o8-o

+3/0
18.5.2016 20:39

L55u37k48a90s 96B37u21c47h55t72a 8189250654797

Přesně tak. taky koukám co se tam dá za ty peníze sehnat. Zajímala by mě ta Mazda.

+3/0
18.5.2016 21:48

M53i68c37h73a38l 17N49o74v45á85k 7570259797534

Jste se zbláznil Mazda v ojetinách vede v poruchovosti mezi bazaristy, když je v bazaru Mazda, nesmíte se na ni ani kouknout, protože by jinak dosloužila. Laguně jak odejde motor, elektrika tak máte taky po ptákách, BMW drahý servis, no vy jste tomu dal.

Octávka budiž...

0/−1
19.5.2016 6:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.