Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tahač táhl 750tunový silniční vlak

V přístavu ve švédském Göteborgu čeká třísetmetrový silniční vlak, je tvořený 20 přívěsy, které nesou 40 plných kontejnerů. Spolu s tahačem Volvo má celá souprava hmotnost 750 tun, to jsou 4 letadla Boeing 747 Jumbo Jet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K23a84r48e52l 12P88a64n76c45e21r 7311800868904

Tohle tahal Chuck Norris holyma rukama a skakal po jedne noze pozadu.

0/0
28.5.2016 18:54

M59a77r74t51i45n 63K77ř66í15ž 9763432430187

Dobrá sranda. Ale nechápu jednu věc. Dva lidi v kabině, asi tak 50 dalších na to čumí. Co vede člověka v kabině, aby všem hlásil, že stále jedou? To si jako fakt myslí, že ti ostatní, kteří to celé připravovali, se na to nekoukaj, nebo že to nevidí? :-)

0/−2
27.5.2016 9:26

P32e21t73r 44N64ě11m85e96č11e46k 1332404162333

Volvo má v nabídce i 850 koní ;-)

0/0
23.5.2016 7:36


D52a67n83i25e20l 24P46a79n97e25k 6482471672810

A šup s ním do kopce ;-D

0/0
22.5.2016 9:14

M55a78r70t19i67n 80K42ř64í70ž 9753652790117

Radši do kopce než z kopce....

0/0
27.5.2016 9:26

J92a57n 40F51r21i39d39r34i98c31h 6605338299703

myslím že tohle je 750 koní od Volva, jejich nejsilnější motor. Scania tak silné nedělá běžně, ale není to jen o výkonu.

+1/0
22.5.2016 5:52

S51t23a58n95i27s42l13a51v 31K75r23e71j35c90a86r 6957176593394

Ano, je to divadélko pouze o síle. V praxi je to nepoužitelné, Mnozí dnšní kamionáci mají problém s desetinou, ale je faktem, že musí navíc řešit nejen zatáčky, křižovatky a železniční přejezdy, ale i ostatní účastníky silničního provozu.

0/−1
22.5.2016 8:55

A22l52e31š 66Z73e36l17i38n56k55a 1574192846

Takový virál jako Jean Claud Van Damme to asi nebude, ani to není tak zábavné jako čtyřletá holčička ovládající dálkovým ovládáním náklaďák, ale i tak další hodně dobrá reklama od Volva:-)

+1/−2
22.5.2016 2:01

T48o19m89á51š 22P78o47l47á96č51e35k 4647375494

Ještě si pamatuji na video kde křeček řídil Volvo jen za mrkev.

0/0
23.5.2016 10:26

M14a47r46t13i23n 11G93l16o27g30a55r 5838687195

By mne zajímalo, zda by nebylo jednodušší to řešit elektro pohonem. Jako diesel lokomotiva. Roztočit dieslem jen generátor v trucku a elektromotory už pak ten krouťák dají s přehledem.

0/0
21.5.2016 22:45

A13d55a94m 73Ž65í38d32e25k 8105452825373

Nevěřím že to má sériový kompresor :o)

0/0
21.5.2016 22:25

O22n91d25ř10e94j 12Č45a86p13k89a 6201521433184

Asi má, brzdy foukali z takového toho stavebního, ten na autě to nedával.

0/0
21.5.2016 23:57

P90a42v90e69l 94Č37e19r37n43i50l 9569615970985

No zaprve tohle neni seriovy tahac ale serie Titan tahace urcene pro tezkou dopravu. Ma to pohon 8x6. Jinak tyhle kolosy rozpohybuji i mnohem slabsi motory. Pouziva se ale u nich hydrodinamicky menic. Tady jde spise o tu prevodovku jenom ze prvni dva stupne oznacovane jako CH tak zredukovali tze to utahne. Ale je pravda ze Volva maji nejlepsi prevodovky v oblasti kamionu. Ale v krouticim momentu zase vede Scania.

0/0
21.5.2016 19:46

J26o87s47e10f 29K85u88r11f89i26ř34t 1521475815159

Zajímalo by mě, kdyby to zapřáhli za Tatru...

0/0
21.5.2016 21:39

J23a45k52u40b 56Š46a89f33a39n50d54a 7275837581731

A není lepší mít na ty ultravelké náklady hydraulický pohon? Tam jsou ty tychlosti stejně nízké, spíše je třeba plynulý rozjezd a opravdu malé rychlosti.

0/0
21.5.2016 15:40

J24o52s19e32f 57K29u88r51f74i45ř51t 1891375315309

Jako sranda dobrý, ale užitečnost, resp. rychlost dopravy... :-D

+4/0
21.5.2016 12:46

P14e13t30r 51M62i36c64h17a59l 2730674141522

Taky jsem si říkal, že praktická využitelnost se bude asi limitně blížit nule.

+3/0
21.5.2016 13:47

P25e72t89r 49P11a22l90e69č36e30k 3820375564482

Leda jako letištní tahače, ale i na ty je to asi předimenzované.

Tatra 815 TPL 28 235 6x6.1 R už v roce 1988 v pohodě vlekla plně naloženého Ruslana (405 tun).

+1/0
21.5.2016 15:11

J58a93n 97H64a89v61r38d69a 2508226611838

Jo, to víte, oni v tom Volvu vůbec neví, co dělají...

Taková klasická chyba předních výrobců a leadrů technologických progresí - zapomněli zavolat do Česka přispěvatelům do internetových diskuzí.... ������

+2/0
21.5.2016 17:06

P43e59t45r 58M57i89c24h46a35l 2120544121872

Jak často se tahá po silnici 750 tun?

0/−1
21.5.2016 22:51

J24a40n 59H76a82v47r23d15a 2868166221608

Asi nedokážete odvodit, že testovali celkem něco jiného než tahání 750 tun v této podobě v každodenním provozu...

No, celkem běžný interpretační problém.

+1/0
23.5.2016 9:32

J18a76k52u24b 55Š31a77f86a27n78d40a 7345777711921

Oni netestovali vůbec nic. Tohle bylo jenom divadlo.

+1/−1
24.5.2016 6:54

J22i20ř23í 56K48o95c76u74r30e77k 6915664745488

To ano, nadměrný náklad jede jednou za 20 roků. Na zkbytek je tady Oktávka v kombíku.

+3/0
21.5.2016 17:16

A78n55d53r32e96j 49O22l71e31k78s79a 3765251707451

TDi R^

0/0
21.5.2016 19:12

P10e35t98r 21M54i11c93h73a59l 2730644411112

To muselo dát práce, tohle vymyslet. :-D

0/0
21.5.2016 22:52

O31n45d63ř64e13j 48Č48a32p86k11a 6791311793504

Rekord jako tenhle je fajn reklama. A ta plazivá rychlost se hodí vždycky, když je potřeba s nákladem projet někudy, kde to vychází na centimetry (což se u nadměrných nákladů stává často, stačí kruháč a je o zábavu postaráno).

+2/0
21.5.2016 18:10

P87e43t75r 70M79i15c38h30a52l 2920544291472

Ale to jo, mně šlo spíš o tu celkovou váhu, která se ani v nadměru běžně nepřepravuje.

0/−1
21.5.2016 22:55

F83i80l92i58p 41T17ř21e49b85a 6253240738766

Stejně jako předchozí reklama se Jean Claudem asi k ničemu, ale jako demonstrace technologie je to moc pěkné, a doufám, že marketingové oddělení Volva bude produkovat další R^

+4/0
21.5.2016 16:04

M32a23r22e33k 28P88i74l59k15a 1406826129834

Mají víc super reklamy, "ředitel visící na tažném háku" "křeček co jezdí po lomu" atd. atd. Stačí si proklikat youtube R^R^R^

0/0
22.5.2016 10:39

M35a71r11t92i70n 19V82o11k63o50u92n 9528473243686

rika se tomu PR :)

0/0
21.5.2016 21:01

V10o12j27t61ě96c13h 82T25i17c28h73ý 6650542868777

Podívejte se na autovlaky v Austrálii...

0/0
23.5.2016 9:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.