Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boxer je synonymem pro Subaru. Slaví padesát let

Subaru již vyrobilo 15 milionů motorů typu boxer, víc jich vyrobil jen Volkswagen pro svého brouka. Dnes, 14. května je to padesát let od představení prvního motoru této specifické konstrukce v podání japonské značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M19i40r34o92s11l50a94v 23S35t36e56i83n80e16r 1115685468403

Boxera jsem měl už na svém dóšvó, čili Citroen 2CV s 495 ccm. Hlavní závada byly brzdové bubny vpředu přímo na motoru, vždy opravdu prohřáté. Jinak ale vše tak tenké a lehké, že tu kastli dva chlapi zvedli a postavili zase na cestu.

0/0
15.5.2016 16:31

D77e57j35a80n 10T55a20d73i64c 7582246967447

Muze mne nekdo napsat jak je to s vymenou svicek u boxera v Subaru? Slysel jsem, ze se musi vytahnout cely motor ale nevim co je na tom pravdy.

0/0
14.5.2016 20:35

M36a47r72e98k 53J28a26n30e78č37k10a 1847616403161

Na svíčky je sice mizernej přístup (málo místa) a chce to spešl klíč, ale motor jít ven určitě nemusí.

+3/0
14.5.2016 22:39


J27i31ř31í 27S94c49h88w58a33c38h 8408774828366

stačí provrtat blatník a podběh a pak stačí obyčejný nástrčný....;-)

0/0
14.5.2016 22:58

M85a46r98e37k 90J29a46n17e17č57k50a 1297196973291

Fujtabl, taková divočina ;-D

0/0
14.5.2016 23:01

M34a95r47t25i14n 56R42a37y95m12a93n 4472888493708

Na EJ20 vím z vlastní zkušenosti, že se to dá udělat celkem v pohodě bez vyndavání motoru. Ale je pravda, že svíčky vychází úplně přesně proti nosníkům.

0/0
16.5.2016 9:27

J22o49s43e93f 91M90i11k56i69n 5203694195244

Boxer je něco jiného než motor s protiběžnýmy písty

https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_protib%C4%9B%C5%BEn%C3%BDmi_p%C3%ADsty

+1/0
14.5.2016 19:08

L72u76m74í40r 89V38i97t41h91a 2627787786522

Přesně tak.

0/0
14.5.2016 19:29

M18i13c35h95a81l 56H67r45u44b10o85š 4250157372335

Precitajte si clanok z Vaseho odkazu este raz. Tiez sa totiz jedna o protibezne piesty, akurat maju spolocnu spalovaciu komoru. Pointa piestov pohybujuca sa proti sebe ostava, rozdiel je "len" v klukovke jednej, ci dvoch a mnozstve spalovacich komor...

0/0
14.5.2016 20:53

S48e77b14a44s47t28i63a28n 36S63e56h59n50a38l 9308864642247

Jsem se svým Subaru spokojený, motor má nalítáno přes 260.00 a zatím šlape dobře. Koncern nechci

+1/0
14.5.2016 17:35

J49i81ř97í 31E72r37b22e50n 1773374766887

No vidíš, a já posílal do šrotu felicii s nalítanými 320.000 km a motor byl taky v pořádku... jen kdyby ta kastle tak nehnila. Ale subaru na tom není o moc lépe, švagr taky vyhazoval leona, legasku i forestera ze stejného důvodu..

+2/0
14.5.2016 18:32

J25i84ř10í 74S92c24h58w44a41c34h 8538834978426

Sice píšeš, že "koncern" nechceš a přesto výrobek "koncernu" máš. Dobrá schíza....;-).

+2/0
14.5.2016 20:22

D35a96v27i17d 24K23r30e11j65č54í 9352270146754

Dnes se používá nejčastěji označení "koncern" pro VW. Pak to možná dává trochu smysl. Každopádně je pravda, že "koncern" je už většina automobilek.

+1/0
14.5.2016 21:31

S31e95b49a35s50t46i48a71n 58S75e45h16n37a29l 9818244382237

To, že patří do FHI neznamená koncern jako VW apod. Mají dost svobody na to, aby dělaly auta dle své strategie... Co se týká koroze na voze, nemám zatím problém (r.v.2004), starší modely byly sežrány, to je fakt

0/0
15.5.2016 0:23

J32i40ř12í 24S33c70h23w63a67c24h 8288544488746

Koncern VW snad nemá svobodu, aby dělal auta dle své strategie?

0/0
15.5.2016 21:58

M20a82r22e44k 83J27a43n61e93č63k47a 1507716183841

Tak to jsme dva, nicméně mám teprve něco kolem 160tkm a taky zcela bez problémů, prostě Japonec. Nicméně v koncernu jezdí manželka, protože Subo je na ní moc velké a ani bych ji ho nepůjčil, na to ho mám moc rád ;-D

0/0
14.5.2016 22:44

M10a28r50t26i22n 93K72a72r16á72s78e22k 9868773338528

260 dneska vydrzi v pohode kazdy motor pri adekvatnim pouziti (tzn treba pokud si z fabue HTP udelate dalnicni special se stabilni rychlosti 170 tak nevydrzi, ale nirmalni morory ve standardnim provozu daji dneska i 500 s prehleem...)

0/0
14.5.2016 23:38

S14e36b69a95s54t17i46a40n 20S78e70h45n47a76l 9818974152787

budeme se o tom bavit až ty turbobenziňáky mít tolik opravdu budou.. dnes u většiny automobilek se tlačí spíše na to, aby to zase tolik nevydrželo... Já ten svůj motor proháním ještě navíc LPG

+1/0
15.5.2016 0:27

P66a94v76e38l 35D80o46b19e15š 3716143158561

Mám Subaru 2007 najezděno 350 tis. + lpg original bifuel a zatím žádný problém ani s motorem ani s automatem.

0/0
15.5.2016 20:46

J82o69s20e43f 23Š12o22l39t92e81s 8204168420333

Možná by bylo dobré se zmínit, že boxer diesely byly totálním průserem automobilky a v podstatě až do roku 2015 praskaly klikové hřídele a měly obvykle chuť projít ven blokem.

0/0
14.5.2016 17:25

M36i34c39h89a80l 16H17r20u38b74o74š 4100877582455

To je info od Franty od piva, alebo zo zakulisia nejakeho servisu? Problemova bola prva rada naftovych motorov z napriklad Forestra predchadzajucej generacie pred "faceliftom"...

+1/0
14.5.2016 20:51

J12o73s35e14f 32Š86o75l37t42e67s 8954928480733

Ne, to je info od člověka, po kterém lidi chtějí zoufale nový motory. A nikdo je nemá a nový stojí 150000 Kč. Něco si o tom zjistěte. Až do minulého roku Subaru nevylepšilo uložení klikovky, které bylo zcela zásadní. Celý blok se kroutil a praskal.

+1/0
14.5.2016 20:53

M23i66c31h92a56l 19H83r74u81b33o98š 4480717402455

Mam Forester Diesel MY2012, 66tis.km, viem o cloveku co na MY2009 najazdil 250 kym ho poslal dalej a o Vasej info som nikde na subaru forach zatial nic necital... ;-)

0/0
14.5.2016 20:55

J67o22s23e62f 93Š90o17l84t11e20s 8464608960953

Přeji vám hodně štěstí. Výjimky se samozřejmě našly. Pokud měníte olej co 10000 km, dochlazujete turbo a jezdíte jako člověk, pravděpodobně to potká až dalšího majitele. Ale jednou k tomu dojde.

+1/0
14.5.2016 20:56

M31i83c23h68a46l 25H18r53u17b41o49š 4600367912115

Pouzivam oleje Mogul a menim co 15tis. alebo rok, turbo dochladzujem, nejazdim jak tuzingovy pubertak, cize pomaly zahrievam a neturujem hned na studeno a moje najkratsie trasy maju 120km. No a jazdim na naftu bez BIO z EuroOil a pridavam aditiva VIF ;-)

0/0
14.5.2016 20:59

J15o82s24e44f 90Š74o54l82t40e53s 8824168800293

Tak to by chvíli vydržet mohlo. Záleží na kusu. Jak říkám, hodně štěstí.

0/0
14.5.2016 21:01

T81o20m57a85s 77K59w49o85l79e35k 4259364240155

znamena, ze malo ctete. Ty problemy dieselu jsou probirany na subaru forech po celem svete kde se jezdi na naftu......

0/0
14.5.2016 23:03

M80i22c43h63a24l 82H95r36u31b26o15š 4310757112825

Ano, ale jednalo sa o prve motory, kod sa mi hladat nechce. Od modeloveho roku 2012, teda po facelifte to uz nie je. Jednalo sa tusim o chybu vo vyrobe s nejakym silikonovym tesnenim. O nicom inom sa sa nikde viac nedocital. Ak mate nejaky relevantny zdroj, poprosim o link...

0/0
14.5.2016 23:14

M24a63r19e36k 33J35a31n90e73č57k42a 1617296133881

Je fakt, že diesel od Subaru je až moc rizikovej a neskutečně drahej na opravu. Ale třeba můj soused koupil před pár lety pro manželku od svého známého Forestera r.v. 2008 a má už najeto už dobrých 200tkm a zatím to auto má původní motor a žádné problémy s ním řešit nemusel. Olej, ale mění ve zkrácených intervalech. Netuším ale, co za naftu do toho konkrétně tankuje a řekl bych, že na ten bio sajrajt určitě nejezdí, protože tu netankuje ani do svého Mondea, natož aby to lil do Suba a předpokládám, že manželku také poučil :-)

0/0
14.5.2016 23:14

T28o64m59a49s 11K27w20o28l90e96k 4339554870415

presne tak, Vlada Nowak co ma dilnu ve Frydku Mistku tech dieselu opravoval desitky. Pricina vzdy stejna - klikovka. Umi ty motory privezt primo z Japonska za de facto polovic toho co chteji v origo servise. Na mobile .de je spousta Subaru s vadnymi diesel motory za hubicku.

0/0
14.5.2016 23:00

J79i55ř83í 47P13a64n70t16l98í90k 8783593314683

Mel jsem dve subaru a ted premyslim o novem outbacku.

Zrovna vcera vyhlasilo Subaru tady v USA recall na 48 tis aut. Maji problem s rizenim. Dokonce vyzvali majitele, aby auto uz vubec neridili. Subaru posle k lidem automechanika , ten mrkne, jestli zrovna jejich auto potrebuje opravu.......

0/0
14.5.2016 17:14

M16i81r31e76k 32G42a96j50e71r 5351106649140

Uvazoval jsem o Outbacku v roce 2004, ale to, co jsem projizdel, melo takove podivne gumove rizeni. Pak jsem narazil na vyborne auto s sestivalcem za polovicni cenu a ze Subaru seslo. Podruhe jsem o nem uvazoval v roce 2013, jenze to do nej davali hodne podivne ladenou kontinualni prevodovku Lineatronic. Tak jsem koupil Mazdu. A rok na to tu prevodovku v Subaru vyladily a pry je ted dobra. A interier hodne vylepsili. Jenze ta Mazda jezdi take pekne, takze Subaru ma u me sanci az za nejakych 7 let.

+1/0
15.5.2016 0:08

J45i27ř38í 98P78a43n59t92l11í58k 8233263484273

Mel jsem tady v USA Forestera a Imprezu - oboji v manualu. Novy outback a legacy se uz v manualu poridit neda (v Kanade ano). Prevodovky jsou ted CVT. Ale co jsem videl nejake hodnoceni (a nebylo jich malo) tak pokazde vsichni chvali, ze Subaru ma CVT naladenou dost dobre....

0/0
15.5.2016 5:25

M22a64r68t69i50n 95H50o21r19á75k 9563329554

Kdyby to bylo ideální řešení, čekal bych, že to budou používat všichni. Rozhodně motor je to zajímavý.

Ale článek málo upozornil na nevýhody, které logicky také jsou a nelze je bagatelizovat.

+4/0
14.5.2016 13:01

T44o39m83á57š 47Z47e60m35á88n70e90k 5980268706746

Složitější kliková hřídel, lze očekávat její větší namáhání a tím nižší životnost.

0/0
14.5.2016 15:46

J14i33ř18í 59E83r24b83e84n 1123654586687

Kliková hřídel je furt stejná, akorát ta jednotlivá zalomení bývají blíž k sobě.

0/0
14.5.2016 18:34

T62o33m17á62š 52Z56e86m24á63n26e10k 5750788866916

Právě o to jde a čtyřválec je jen třikrát uložený.

0/0
14.5.2016 20:03

L32a93d77i69s34l34a75v 17K85a67l95o48u40s 7595536811910

Uprostřed má 3 ložiska a na krajích další 2. 3+2=5.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A080417_160329_auto_testy_fdv&foto=FDV2277e3_M160002360a.jpg

0/0
16.5.2016 15:34

M87i77r97e11k 80G17a47j52e38r 5551216869320

Nevyhodou je, ze staly pohon vsech kol je spojen s vyssi spotrebou. Je to neco za neco. Ja mam nestaly pohon vsech kol neboli zadni kola se pripinaji jen automaticky pri prokluzu a to ma strasne male vyuziti. Chybi mne volitelny pohon vsech kol. To, co ma Subaru je ovsem nejlepsi pokud jde o jizdu v zime a v kopcich.

0/0
15.5.2016 0:11

S41e80b95a32s61t90i33a94n 34S44e86h26n30a94l 9568184562647

6,9l se vám zdá na imprezu po 500.000 km moc? A to jesem jezdil mimo bez 90-110 Km/h..

0/0
15.5.2016 0:34

M19a44r18e86k 10J88a89n51e85č40k27a 1947776633291

Kdybych vzal situaci, že bych jezdil u Subaru Legacy combi pouze na benzín, tak se spotřeba u motoru o obsahu 2.0 s AT převodovkou pohybuje v rozmezí od 8,6 do 9,4L i v závislosti na ročním období, což si myslím, není až tak strašné, když vezmete v úvahu typ paliva, velikost vozu, 4x4 a automat. Jelikož ale jezdím na LPG, tak nemám problém s tímto vozem jezdit v rozmezí od 1,50 do max. 1,70kč/1km. Bohužel nové motory od Subaru již výrobce nedoporučuje upravovat na provoz na LPG. Takže bych to tak černě neviděl, vzhledem i k tomu, že ani jejich AT převodovky s elektronicky řízenou hydraulickou lamelovou spojkou nelze zaměňovat za klasický haldex, protože se zde nic neodpojuje ani nepřipojuje a pouze se přerozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravou, ale stále mnoho lidí si tuto AT převodovku přesto plete s klasickým haldexem. Pravda, nové AT převodovky CVT Lineartronic se již díky elektromagnetické spojce více přibližují klasickému haldexu a bohužel už ani neoplývají příkladnou spolehlivostí, jako tomu bylo u předchozí genereace AT převodovek u Subaru.

0/0
15.5.2016 17:55

O63n35d24ř51e18j 97F62e58n95c63l 9432216843600

Opravte si titulky. Hned první titulky říkají, že vznikl v roce 1996, zatímco nad tím se píše 1966.

+2/0
14.5.2016 13:01

R22o89b44e81r90t 12K52r23a54h80u17l41e19c 2153922765384

Porsche

+2/0
14.5.2016 10:16

J65i32ř95í 66B69o41č65e48k 6669564855216

zapoměli napsat i pár nevýhod boxerů a to docela zásadních. Třeba to že motor je složitý a drahý na výrobu protože právě protiběžné uspořádání pístů klade velké nároky na kvalitu materiálů a torzní pevnost bloku nebo že se kvůli prachobyčejné gravitaci spodní strana válců opotřebovává více a jinak než vrchní a po sto padesáti tisících nemá ideální kruhovitost.

+7/0
14.5.2016 9:03

M33i66l76a15n 89Š73v49a81g23r86o60v76s49k79ý 9432439765878

Vyšší jsou i tepelné ztráty.

+1/0
14.5.2016 9:08

L56u65m29í34r 76V87i87t92h52a 2587777436332

Z jakého důvodu?

0/0
14.5.2016 19:38

M55i66l11a30n 24Š40v36a29g41r52o94v25s78k70ý 9292269885978

Samozřejmě ne 2x, ale boxer je, na rozdíl od řadovéhé, méně kompaktní.

0/0
15.5.2016 9:01

P32e70t78r 98M29a91r98e88č87e26k 1963311909138

To ale musí mít i nakloněné agregáty.

0/0
14.5.2016 14:22

M79i62r15e19k 48G59a28j13e49r 5681256229340

To ano, ale opotrebeni je pak cos(alpha) krat mensi, takze treba po 350 tisicich km nemá pist ideální kruhovitost. A to uz tolik nevadi nebo jo?

0/0
15.5.2016 0:14

L19u96b26o68š 75H62o59l55í71k 5547550462180

Co takhle po 60.000 motor v rámci pravidelného servisu vždy otočit? ;-)

+4/0
14.5.2016 14:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.