Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boxer je synonymem pro Subaru. Slaví padesát let

Subaru již vyrobilo 15 milionů motorů typu boxer, víc jich vyrobil jen Volkswagen pro svého brouka. Dnes, 14. května je to padesát let od představení prvního motoru této specifické konstrukce v podání japonské značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M23i47r14o10s64l64a75v 78S51t29e61i98n53e42r 6948784383875

Boxera jsem měl už na svém dóšvó, čili Citroen 2CV s 495 ccm. Hlavní závada byly brzdové bubny vpředu přímo na motoru, vždy opravdu prohřáté. Jinak ale vše tak tenké a lehké, že tu kastli dva chlapi zvedli a postavili zase na cestu.

0/0
15.5.2016 16:31

D70e97j58a12n 54T55a62d22i26c 7732376217177

Muze mne nekdo napsat jak je to s vymenou svicek u boxera v Subaru? Slysel jsem, ze se musi vytahnout cely motor ale nevim co je na tom pravdy.

0/0
14.5.2016 20:35

M39a14r73e16k 20J78a29n94e43č26k27a 1677766293361

Na svíčky je sice mizernej přístup (málo místa) a chce to spešl klíč, ale motor jít ven určitě nemusí.

+3/0
14.5.2016 22:39

J26i60ř51í 91S90c98h12w95a27c52h 8498554978206

stačí provrtat blatník a podběh a pak stačí obyčejný nástrčný....;-)

0/0
14.5.2016 22:58

M19a22r65e34k 55J34a87n46e13č90k15a 1327776903781

Fujtabl, taková divočina ;-D

0/0
14.5.2016 23:01

M62a67r38t37i93n 45R96a46y21m60a64n 4462228743148

Na EJ20 vím z vlastní zkušenosti, že se to dá udělat celkem v pohodě bez vyndavání motoru. Ale je pravda, že svíčky vychází úplně přesně proti nosníkům.

0/0
16.5.2016 9:27

J24o61s75e55f 87M27i17k58i63n 5623114695354

Boxer je něco jiného než motor s protiběžnýmy písty

https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_protib%C4%9B%C5%BEn%C3%BDmi_p%C3%ADsty

+1/0
14.5.2016 19:08

L63u55m87í17r 95V72i48t60h69a 2927407806802

Přesně tak.

0/0
14.5.2016 19:29

M28i30c37h18a23l 37H81r65u77b40o27š 4630397122165

Precitajte si clanok z Vaseho odkazu este raz. Tiez sa totiz jedna o protibezne piesty, akurat maju spolocnu spalovaciu komoru. Pointa piestov pohybujuca sa proti sebe ostava, rozdiel je "len" v klukovke jednej, ci dvoch a mnozstve spalovacich komor...

0/0
14.5.2016 20:53

S79e20b30a45s80t43i44a50n 34S10e90h33n66a17l 9508224252847

Jsem se svým Subaru spokojený, motor má nalítáno přes 260.00 a zatím šlape dobře. Koncern nechci

+1/0
14.5.2016 17:35

J94i86ř35í 76E45r41b73e60n 1223364726317

No vidíš, a já posílal do šrotu felicii s nalítanými 320.000 km a motor byl taky v pořádku... jen kdyby ta kastle tak nehnila. Ale subaru na tom není o moc lépe, švagr taky vyhazoval leona, legasku i forestera ze stejného důvodu..

+2/0
14.5.2016 18:32

J38i65ř55í 84S31c67h85w60a70c59h 8828494928726

Sice píšeš, že "koncern" nechceš a přesto výrobek "koncernu" máš. Dobrá schíza....;-).

+2/0
14.5.2016 20:22

D72a12v80i74d 53K72r19e23j26č86í 9302830336944

Dnes se používá nejčastěji označení "koncern" pro VW. Pak to možná dává trochu smysl. Každopádně je pravda, že "koncern" je už většina automobilek.

+1/0
14.5.2016 21:31

S67e44b12a70s88t22i72a27n 12S37e51h93n36a92l 9278184352637

To, že patří do FHI neznamená koncern jako VW apod. Mají dost svobody na to, aby dělaly auta dle své strategie... Co se týká koroze na voze, nemám zatím problém (r.v.2004), starší modely byly sežrány, to je fakt

0/0
15.5.2016 0:23

J27i62ř90í 79S87c48h33w91a56c83h 8918454718146

Koncern VW snad nemá svobodu, aby dělal auta dle své strategie?

0/0
15.5.2016 21:58

M80a64r75e46k 64J24a15n90e12č82k89a 1177576513441

Tak to jsme dva, nicméně mám teprve něco kolem 160tkm a taky zcela bez problémů, prostě Japonec. Nicméně v koncernu jezdí manželka, protože Subo je na ní moc velké a ani bych ji ho nepůjčil, na to ho mám moc rád ;-D

0/0
14.5.2016 22:44

M67a28r89t92i13n 75K97a40r50á80s20e90k 9118723488358

260 dneska vydrzi v pohode kazdy motor pri adekvatnim pouziti (tzn treba pokud si z fabue HTP udelate dalnicni special se stabilni rychlosti 170 tak nevydrzi, ale nirmalni morory ve standardnim provozu daji dneska i 500 s prehleem...)

0/0
14.5.2016 23:38

S55e52b58a58s64t87i46a53n 59S27e61h47n85a87l 9848644422837

budeme se o tom bavit až ty turbobenziňáky mít tolik opravdu budou.. dnes u většiny automobilek se tlačí spíše na to, aby to zase tolik nevydrželo... Já ten svůj motor proháním ještě navíc LPG

+1/0
15.5.2016 0:27

P98a42v56e76l 53D24o86b60e10š 3486333738331

Mám Subaru 2007 najezděno 350 tis. + lpg original bifuel a zatím žádný problém ani s motorem ani s automatem.

0/0
15.5.2016 20:46

J80o21s81e27f 68Š31o95l91t19e68s 8344158660313

Možná by bylo dobré se zmínit, že boxer diesely byly totálním průserem automobilky a v podstatě až do roku 2015 praskaly klikové hřídele a měly obvykle chuť projít ven blokem.

0/0
14.5.2016 17:25

M47i23c87h42a33l 12H25r17u16b50o55š 4200117802205

To je info od Franty od piva, alebo zo zakulisia nejakeho servisu? Problemova bola prva rada naftovych motorov z napriklad Forestra predchadzajucej generacie pred "faceliftom"...

+1/0
14.5.2016 20:51

J72o59s91e58f 78Š38o73l61t17e73s 8824258250763

Ne, to je info od člověka, po kterém lidi chtějí zoufale nový motory. A nikdo je nemá a nový stojí 150000 Kč. Něco si o tom zjistěte. Až do minulého roku Subaru nevylepšilo uložení klikovky, které bylo zcela zásadní. Celý blok se kroutil a praskal.

+1/0
14.5.2016 20:53

M45i64c67h83a88l 80H93r77u10b20o85š 4890567182655

Mam Forester Diesel MY2012, 66tis.km, viem o cloveku co na MY2009 najazdil 250 kym ho poslal dalej a o Vasej info som nikde na subaru forach zatial nic necital... ;-)

0/0
14.5.2016 20:55

J19o62s80e49f 80Š18o87l24t41e17s 8394878430583

Přeji vám hodně štěstí. Výjimky se samozřejmě našly. Pokud měníte olej co 10000 km, dochlazujete turbo a jezdíte jako člověk, pravděpodobně to potká až dalšího majitele. Ale jednou k tomu dojde.

+1/0
14.5.2016 20:56

M68i71c94h51a34l 89H35r78u73b45o23š 4360837772965

Pouzivam oleje Mogul a menim co 15tis. alebo rok, turbo dochladzujem, nejazdim jak tuzingovy pubertak, cize pomaly zahrievam a neturujem hned na studeno a moje najkratsie trasy maju 120km. No a jazdim na naftu bez BIO z EuroOil a pridavam aditiva VIF ;-)

0/0
14.5.2016 20:59

J80o77s28e86f 70Š59o64l26t15e62s 8954948830593

Tak to by chvíli vydržet mohlo. Záleží na kusu. Jak říkám, hodně štěstí.

0/0
14.5.2016 21:01
Foto

T95o74m49a86s 48K21w75o37l31e84k 4239244840715

znamena, ze malo ctete. Ty problemy dieselu jsou probirany na subaru forech po celem svete kde se jezdi na naftu......

0/0
14.5.2016 23:03

M54i70c16h71a73l 86H57r38u41b17o65š 4400817102455

Ano, ale jednalo sa o prve motory, kod sa mi hladat nechce. Od modeloveho roku 2012, teda po facelifte to uz nie je. Jednalo sa tusim o chybu vo vyrobe s nejakym silikonovym tesnenim. O nicom inom sa sa nikde viac nedocital. Ak mate nejaky relevantny zdroj, poprosim o link...

0/0
14.5.2016 23:14

M85a17r84e72k 82J77a61n62e39č18k37a 1197426663511

Je fakt, že diesel od Subaru je až moc rizikovej a neskutečně drahej na opravu. Ale třeba můj soused koupil před pár lety pro manželku od svého známého Forestera r.v. 2008 a má už najeto už dobrých 200tkm a zatím to auto má původní motor a žádné problémy s ním řešit nemusel. Olej, ale mění ve zkrácených intervalech. Netuším ale, co za naftu do toho konkrétně tankuje a řekl bych, že na ten bio sajrajt určitě nejezdí, protože tu netankuje ani do svého Mondea, natož aby to lil do Suba a předpokládám, že manželku také poučil :-)

0/0
14.5.2016 23:14
Foto

T49o73m51a12s 29K89w50o34l76e86k 4319874900575

presne tak, Vlada Nowak co ma dilnu ve Frydku Mistku tech dieselu opravoval desitky. Pricina vzdy stejna - klikovka. Umi ty motory privezt primo z Japonska za de facto polovic toho co chteji v origo servise. Na mobile .de je spousta Subaru s vadnymi diesel motory za hubicku.

0/0
14.5.2016 23:00

J16i14ř20í 95P48a83n77t37l76í86k 8813863374203

Mel jsem dve subaru a ted premyslim o novem outbacku.

Zrovna vcera vyhlasilo Subaru tady v USA recall na 48 tis aut. Maji problem s rizenim. Dokonce vyzvali majitele, aby auto uz vubec neridili. Subaru posle k lidem automechanika , ten mrkne, jestli zrovna jejich auto potrebuje opravu.......

0/0
14.5.2016 17:14

M21i56r49e10k 31G74a98j87e32r 5601706449150

Uvazoval jsem o Outbacku v roce 2004, ale to, co jsem projizdel, melo takove podivne gumove rizeni. Pak jsem narazil na vyborne auto s sestivalcem za polovicni cenu a ze Subaru seslo. Podruhe jsem o nem uvazoval v roce 2013, jenze to do nej davali hodne podivne ladenou kontinualni prevodovku Lineatronic. Tak jsem koupil Mazdu. A rok na to tu prevodovku v Subaru vyladily a pry je ted dobra. A interier hodne vylepsili. Jenze ta Mazda jezdi take pekne, takze Subaru ma u me sanci az za nejakych 7 let.

+1/0
15.5.2016 0:08

J64i81ř42í 53P83a74n18t30l46í61k 8353613414623

Mel jsem tady v USA Forestera a Imprezu - oboji v manualu. Novy outback a legacy se uz v manualu poridit neda (v Kanade ano). Prevodovky jsou ted CVT. Ale co jsem videl nejake hodnoceni (a nebylo jich malo) tak pokazde vsichni chvali, ze Subaru ma CVT naladenou dost dobre....

0/0
15.5.2016 5:25

M10a89r72t73i52n 13H67o47r48á76k 9203409514

Kdyby to bylo ideální řešení, čekal bych, že to budou používat všichni. Rozhodně motor je to zajímavý.

Ale článek málo upozornil na nevýhody, které logicky také jsou a nelze je bagatelizovat.

+4/0
14.5.2016 13:01

T57o83m39á21š 18Z26e33m17á92n71e31k 5100548836356

Složitější kliková hřídel, lze očekávat její větší namáhání a tím nižší životnost.

0/0
14.5.2016 15:46

J45i48ř28í 63E69r48b46e55n 1683594806707

Kliková hřídel je furt stejná, akorát ta jednotlivá zalomení bývají blíž k sobě.

0/0
14.5.2016 18:34

T41o22m77á73š 15Z45e97m96á88n93e13k 5500328306546

Právě o to jde a čtyřválec je jen třikrát uložený.

0/0
14.5.2016 20:03

L83a65d65i79s80l81a67v 91K63a51l74o90u32s 7925246901730

Uprostřed má 3 ložiska a na krajích další 2. 3+2=5.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A080417_160329_auto_testy_fdv&foto=FDV2277e3_M160002360a.jpg

0/0
16.5.2016 15:34

M61i56r73e36k 31G39a19j31e80r 5771896479500

Nevyhodou je, ze staly pohon vsech kol je spojen s vyssi spotrebou. Je to neco za neco. Ja mam nestaly pohon vsech kol neboli zadni kola se pripinaji jen automaticky pri prokluzu a to ma strasne male vyuziti. Chybi mne volitelny pohon vsech kol. To, co ma Subaru je ovsem nejlepsi pokud jde o jizdu v zime a v kopcich.

0/0
15.5.2016 0:11

S38e69b65a96s24t35i23a74n 24S15e61h41n95a15l 9228804552327

6,9l se vám zdá na imprezu po 500.000 km moc? A to jesem jezdil mimo bez 90-110 Km/h..

0/0
15.5.2016 0:34

M97a70r20e36k 41J55a92n36e91č39k57a 1507716453211

Kdybych vzal situaci, že bych jezdil u Subaru Legacy combi pouze na benzín, tak se spotřeba u motoru o obsahu 2.0 s AT převodovkou pohybuje v rozmezí od 8,6 do 9,4L i v závislosti na ročním období, což si myslím, není až tak strašné, když vezmete v úvahu typ paliva, velikost vozu, 4x4 a automat. Jelikož ale jezdím na LPG, tak nemám problém s tímto vozem jezdit v rozmezí od 1,50 do max. 1,70kč/1km. Bohužel nové motory od Subaru již výrobce nedoporučuje upravovat na provoz na LPG. Takže bych to tak černě neviděl, vzhledem i k tomu, že ani jejich AT převodovky s elektronicky řízenou hydraulickou lamelovou spojkou nelze zaměňovat za klasický haldex, protože se zde nic neodpojuje ani nepřipojuje a pouze se přerozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravou, ale stále mnoho lidí si tuto AT převodovku přesto plete s klasickým haldexem. Pravda, nové AT převodovky CVT Lineartronic se již díky elektromagnetické spojce více přibližují klasickému haldexu a bohužel už ani neoplývají příkladnou spolehlivostí, jako tomu bylo u předchozí genereace AT převodovek u Subaru.

0/0
15.5.2016 17:55

O84n60d36ř50e92j 32F57e92n59c35l 9422976213260

Opravte si titulky. Hned první titulky říkají, že vznikl v roce 1996, zatímco nad tím se píše 1966.

+2/0
14.5.2016 13:01

R77o77b35e74r65t 19K90r27a40h98u54l69e81c 2783302475324

Porsche

+2/0
14.5.2016 10:16

J74i13ř89í 33B69o11č94e93k 6949564765876

zapoměli napsat i pár nevýhod boxerů a to docela zásadních. Třeba to že motor je složitý a drahý na výrobu protože právě protiběžné uspořádání pístů klade velké nároky na kvalitu materiálů a torzní pevnost bloku nebo že se kvůli prachobyčejné gravitaci spodní strana válců opotřebovává více a jinak než vrchní a po sto padesáti tisících nemá ideální kruhovitost.

+7/0
14.5.2016 9:03

M77i47l95a66n 92Š92v28a40g72r93o20v46s29k51ý 9452329615338

Vyšší jsou i tepelné ztráty.

+1/0
14.5.2016 9:08

L12u32m76í56r 22V59i87t50h73a 2867117146632

Z jakého důvodu?

0/0
14.5.2016 19:38

M23i95l31a83n 31Š66v90a44g81r63o54v39s56k71ý 9272399585638

Samozřejmě ne 2x, ale boxer je, na rozdíl od řadovéhé, méně kompaktní.

0/0
15.5.2016 9:01

P74e52t59r 34M24a63r75e24č28e19k 1803421399898

To ale musí mít i nakloněné agregáty.

0/0
14.5.2016 14:22

M97i16r18e41k 65G37a48j10e77r 5111446409420

To ano, ale opotrebeni je pak cos(alpha) krat mensi, takze treba po 350 tisicich km nemá pist ideální kruhovitost. A to uz tolik nevadi nebo jo?

0/0
15.5.2016 0:14

L73u57b15o58š 93H12o68l70í55k 5107480532710

Co takhle po 60.000 motor v rámci pravidelného servisu vždy otočit? ;-)

+4/0
14.5.2016 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.