Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boxer je synonymem pro Subaru. Slaví padesát let

Subaru již vyrobilo 15 milionů motorů typu boxer, víc jich vyrobil jen Volkswagen pro svého brouka. Dnes, 14. května je to padesát let od představení prvního motoru této specifické konstrukce v podání japonské značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M22i84r27o21s54l98a47v 45S65t42e48i66n97e35r 6318674243515

Boxera jsem měl už na svém dóšvó, čili Citroen 2CV s 495 ccm. Hlavní závada byly brzdové bubny vpředu přímo na motoru, vždy opravdu prohřáté. Jinak ale vše tak tenké a lehké, že tu kastli dva chlapi zvedli a postavili zase na cestu.

0/0
15.5.2016 16:31

D15e47j34a18n 15T25a34d26i67c 7802386167597

Muze mne nekdo napsat jak je to s vymenou svicek u boxera v Subaru? Slysel jsem, ze se musi vytahnout cely motor ale nevim co je na tom pravdy.

0/0
14.5.2016 20:35

M65a21r50e48k 71J69a56n35e12č77k75a 1687646433541

Na svíčky je sice mizernej přístup (málo místa) a chce to spešl klíč, ale motor jít ven určitě nemusí.

+3/0
14.5.2016 22:39


J98i78ř77í 14S45c23h32w30a33c95h 8598104538736

stačí provrtat blatník a podběh a pak stačí obyčejný nástrčný....;-)

0/0
14.5.2016 22:58

M69a40r84e10k 30J97a27n35e64č73k42a 1227736393781

Fujtabl, taková divočina ;-D

0/0
14.5.2016 23:01

M69a74r60t26i55n 48R62a44y25m83a38n 4412258893478

Na EJ20 vím z vlastní zkušenosti, že se to dá udělat celkem v pohodě bez vyndavání motoru. Ale je pravda, že svíčky vychází úplně přesně proti nosníkům.

0/0
16.5.2016 9:27

J28o95s86e93f 26M77i54k70i46n 5173894345464

Boxer je něco jiného než motor s protiběžnýmy písty

https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_protib%C4%9B%C5%BEn%C3%BDmi_p%C3%ADsty

+1/0
14.5.2016 19:08

L64u40m16í43r 62V54i72t79h14a 2617897386542

Přesně tak.

0/0
14.5.2016 19:29

M56i55c67h14a17l 78H16r67u86b47o95š 4940837182325

Precitajte si clanok z Vaseho odkazu este raz. Tiez sa totiz jedna o protibezne piesty, akurat maju spolocnu spalovaciu komoru. Pointa piestov pohybujuca sa proti sebe ostava, rozdiel je "len" v klukovke jednej, ci dvoch a mnozstve spalovacich komor...

0/0
14.5.2016 20:53

S66e70b91a19s82t31i38a80n 31S83e67h45n85a85l 9388664412477

Jsem se svým Subaru spokojený, motor má nalítáno přes 260.00 a zatím šlape dobře. Koncern nechci

+1/0
14.5.2016 17:35

J69i19ř50í 62E66r11b31e46n 1973684446327

No vidíš, a já posílal do šrotu felicii s nalítanými 320.000 km a motor byl taky v pořádku... jen kdyby ta kastle tak nehnila. Ale subaru na tom není o moc lépe, švagr taky vyhazoval leona, legasku i forestera ze stejného důvodu..

+2/0
14.5.2016 18:32

J35i39ř86í 12S86c94h78w67a10c72h 8358714988686

Sice píšeš, že "koncern" nechceš a přesto výrobek "koncernu" máš. Dobrá schíza....;-).

+2/0
14.5.2016 20:22

D30a92v76i10d 54K98r35e85j43č54í 9642650486554

Dnes se používá nejčastěji označení "koncern" pro VW. Pak to možná dává trochu smysl. Každopádně je pravda, že "koncern" je už většina automobilek.

+1/0
14.5.2016 21:31

S20e23b86a16s54t90i96a65n 57S90e16h70n66a68l 9228964192807

To, že patří do FHI neznamená koncern jako VW apod. Mají dost svobody na to, aby dělaly auta dle své strategie... Co se týká koroze na voze, nemám zatím problém (r.v.2004), starší modely byly sežrány, to je fakt

0/0
15.5.2016 0:23

J42i73ř33í 30S90c98h42w58a88c80h 8748314638416

Koncern VW snad nemá svobodu, aby dělal auta dle své strategie?

0/0
15.5.2016 21:58

M84a64r80e92k 27J44a74n43e20č39k86a 1167436853861

Tak to jsme dva, nicméně mám teprve něco kolem 160tkm a taky zcela bez problémů, prostě Japonec. Nicméně v koncernu jezdí manželka, protože Subo je na ní moc velké a ani bych ji ho nepůjčil, na to ho mám moc rád ;-D

0/0
14.5.2016 22:44

M38a75r61t22i90n 41K28a63r21á80s37e26k 9738253748128

260 dneska vydrzi v pohode kazdy motor pri adekvatnim pouziti (tzn treba pokud si z fabue HTP udelate dalnicni special se stabilni rychlosti 170 tak nevydrzi, ale nirmalni morory ve standardnim provozu daji dneska i 500 s prehleem...)

0/0
14.5.2016 23:38

S26e15b50a88s73t50i76a32n 75S69e12h85n27a86l 9158214142817

budeme se o tom bavit až ty turbobenziňáky mít tolik opravdu budou.. dnes u většiny automobilek se tlačí spíše na to, aby to zase tolik nevydrželo... Já ten svůj motor proháním ještě navíc LPG

+1/0
15.5.2016 0:27

P36a68v83e88l 44D76o73b83e52š 3756533288981

Mám Subaru 2007 najezděno 350 tis. + lpg original bifuel a zatím žádný problém ani s motorem ani s automatem.

0/0
15.5.2016 20:46

J41o93s33e45f 26Š68o45l19t15e10s 8914198140243

Možná by bylo dobré se zmínit, že boxer diesely byly totálním průserem automobilky a v podstatě až do roku 2015 praskaly klikové hřídele a měly obvykle chuť projít ven blokem.

0/0
14.5.2016 17:25

M40i58c98h75a55l 89H15r41u85b66o48š 4410667462965

To je info od Franty od piva, alebo zo zakulisia nejakeho servisu? Problemova bola prva rada naftovych motorov z napriklad Forestra predchadzajucej generacie pred "faceliftom"...

+1/0
14.5.2016 20:51

J95o58s33e43f 74Š77o50l10t27e68s 8114988800443

Ne, to je info od člověka, po kterém lidi chtějí zoufale nový motory. A nikdo je nemá a nový stojí 150000 Kč. Něco si o tom zjistěte. Až do minulého roku Subaru nevylepšilo uložení klikovky, které bylo zcela zásadní. Celý blok se kroutil a praskal.

+1/0
14.5.2016 20:53

M58i78c74h14a28l 73H17r95u85b48o86š 4230737552915

Mam Forester Diesel MY2012, 66tis.km, viem o cloveku co na MY2009 najazdil 250 kym ho poslal dalej a o Vasej info som nikde na subaru forach zatial nic necital... ;-)

0/0
14.5.2016 20:55

J77o78s71e48f 60Š80o65l26t41e62s 8234228880973

Přeji vám hodně štěstí. Výjimky se samozřejmě našly. Pokud měníte olej co 10000 km, dochlazujete turbo a jezdíte jako člověk, pravděpodobně to potká až dalšího majitele. Ale jednou k tomu dojde.

+1/0
14.5.2016 20:56

M76i74c54h55a61l 20H61r29u67b58o49š 4200577702205

Pouzivam oleje Mogul a menim co 15tis. alebo rok, turbo dochladzujem, nejazdim jak tuzingovy pubertak, cize pomaly zahrievam a neturujem hned na studeno a moje najkratsie trasy maju 120km. No a jazdim na naftu bez BIO z EuroOil a pridavam aditiva VIF ;-)

0/0
14.5.2016 20:59

J68o29s85e71f 30Š55o30l49t27e24s 8284268250613

Tak to by chvíli vydržet mohlo. Záleží na kusu. Jak říkám, hodně štěstí.

0/0
14.5.2016 21:01
Foto

T90o38m75a40s 31K41w91o34l12e22k 4359334290395

znamena, ze malo ctete. Ty problemy dieselu jsou probirany na subaru forech po celem svete kde se jezdi na naftu......

0/0
14.5.2016 23:03

M60i90c88h70a95l 96H55r90u91b66o68š 4570597592365

Ano, ale jednalo sa o prve motory, kod sa mi hladat nechce. Od modeloveho roku 2012, teda po facelifte to uz nie je. Jednalo sa tusim o chybu vo vyrobe s nejakym silikonovym tesnenim. O nicom inom sa sa nikde viac nedocital. Ak mate nejaky relevantny zdroj, poprosim o link...

0/0
14.5.2016 23:14

M38a45r57e70k 89J91a28n28e78č64k45a 1177566923611

Je fakt, že diesel od Subaru je až moc rizikovej a neskutečně drahej na opravu. Ale třeba můj soused koupil před pár lety pro manželku od svého známého Forestera r.v. 2008 a má už najeto už dobrých 200tkm a zatím to auto má původní motor a žádné problémy s ním řešit nemusel. Olej, ale mění ve zkrácených intervalech. Netuším ale, co za naftu do toho konkrétně tankuje a řekl bych, že na ten bio sajrajt určitě nejezdí, protože tu netankuje ani do svého Mondea, natož aby to lil do Suba a předpokládám, že manželku také poučil :-)

0/0
14.5.2016 23:14
Foto

T52o90m93a39s 59K56w27o31l70e34k 4699334690285

presne tak, Vlada Nowak co ma dilnu ve Frydku Mistku tech dieselu opravoval desitky. Pricina vzdy stejna - klikovka. Umi ty motory privezt primo z Japonska za de facto polovic toho co chteji v origo servise. Na mobile .de je spousta Subaru s vadnymi diesel motory za hubicku.

0/0
14.5.2016 23:00

J80i70ř14í 62P87a53n50t45l41í10k 8203813354533

Mel jsem dve subaru a ted premyslim o novem outbacku.

Zrovna vcera vyhlasilo Subaru tady v USA recall na 48 tis aut. Maji problem s rizenim. Dokonce vyzvali majitele, aby auto uz vubec neridili. Subaru posle k lidem automechanika , ten mrkne, jestli zrovna jejich auto potrebuje opravu.......

0/0
14.5.2016 17:14

M62i49r13e92k 47G10a72j39e96r 5131426159670

Uvazoval jsem o Outbacku v roce 2004, ale to, co jsem projizdel, melo takove podivne gumove rizeni. Pak jsem narazil na vyborne auto s sestivalcem za polovicni cenu a ze Subaru seslo. Podruhe jsem o nem uvazoval v roce 2013, jenze to do nej davali hodne podivne ladenou kontinualni prevodovku Lineatronic. Tak jsem koupil Mazdu. A rok na to tu prevodovku v Subaru vyladily a pry je ted dobra. A interier hodne vylepsili. Jenze ta Mazda jezdi take pekne, takze Subaru ma u me sanci az za nejakych 7 let.

+1/0
15.5.2016 0:08

J21i87ř46í 29P73a47n56t74l11í57k 8623163574293

Mel jsem tady v USA Forestera a Imprezu - oboji v manualu. Novy outback a legacy se uz v manualu poridit neda (v Kanade ano). Prevodovky jsou ted CVT. Ale co jsem videl nejake hodnoceni (a nebylo jich malo) tak pokazde vsichni chvali, ze Subaru ma CVT naladenou dost dobre....

0/0
15.5.2016 5:25

M51a80r22t13i16n 92H77o27r76á85k 9683599404

Kdyby to bylo ideální řešení, čekal bych, že to budou používat všichni. Rozhodně motor je to zajímavý.

Ale článek málo upozornil na nevýhody, které logicky také jsou a nelze je bagatelizovat.

+4/0
14.5.2016 13:01

T30o77m38á98š 94Z76e65m13á25n67e62k 5630178346946

Složitější kliková hřídel, lze očekávat její větší namáhání a tím nižší životnost.

0/0
14.5.2016 15:46

J98i42ř55í 73E95r29b60e36n 1893194636877

Kliková hřídel je furt stejná, akorát ta jednotlivá zalomení bývají blíž k sobě.

0/0
14.5.2016 18:34

T89o34m28á86š 88Z52e69m27á74n15e79k 5960128416616

Právě o to jde a čtyřválec je jen třikrát uložený.

0/0
14.5.2016 20:03

L88a26d14i77s21l92a44v 70K13a89l49o97u14s 7405676741210

Uprostřed má 3 ložiska a na krajích další 2. 3+2=5.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A080417_160329_auto_testy_fdv&foto=FDV2277e3_M160002360a.jpg

0/0
16.5.2016 15:34

M15i51r46e26k 36G25a92j45e41r 5281246129400

Nevyhodou je, ze staly pohon vsech kol je spojen s vyssi spotrebou. Je to neco za neco. Ja mam nestaly pohon vsech kol neboli zadni kola se pripinaji jen automaticky pri prokluzu a to ma strasne male vyuziti. Chybi mne volitelny pohon vsech kol. To, co ma Subaru je ovsem nejlepsi pokud jde o jizdu v zime a v kopcich.

0/0
15.5.2016 0:11

S23e22b16a12s55t57i78a25n 29S26e85h44n77a87l 9838214112527

6,9l se vám zdá na imprezu po 500.000 km moc? A to jesem jezdil mimo bez 90-110 Km/h..

0/0
15.5.2016 0:34

M63a10r38e59k 85J15a45n94e80č72k58a 1957906143561

Kdybych vzal situaci, že bych jezdil u Subaru Legacy combi pouze na benzín, tak se spotřeba u motoru o obsahu 2.0 s AT převodovkou pohybuje v rozmezí od 8,6 do 9,4L i v závislosti na ročním období, což si myslím, není až tak strašné, když vezmete v úvahu typ paliva, velikost vozu, 4x4 a automat. Jelikož ale jezdím na LPG, tak nemám problém s tímto vozem jezdit v rozmezí od 1,50 do max. 1,70kč/1km. Bohužel nové motory od Subaru již výrobce nedoporučuje upravovat na provoz na LPG. Takže bych to tak černě neviděl, vzhledem i k tomu, že ani jejich AT převodovky s elektronicky řízenou hydraulickou lamelovou spojkou nelze zaměňovat za klasický haldex, protože se zde nic neodpojuje ani nepřipojuje a pouze se přerozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravou, ale stále mnoho lidí si tuto AT převodovku přesto plete s klasickým haldexem. Pravda, nové AT převodovky CVT Lineartronic se již díky elektromagnetické spojce více přibližují klasickému haldexu a bohužel už ani neoplývají příkladnou spolehlivostí, jako tomu bylo u předchozí genereace AT převodovek u Subaru.

0/0
15.5.2016 17:55

O90n82d47ř52e56j 61F51e54n93c28l 9172676373510

Opravte si titulky. Hned první titulky říkají, že vznikl v roce 1996, zatímco nad tím se píše 1966.

+2/0
14.5.2016 13:01

R13o90b92e76r28t 85K51r53a17h75u21l31e82c 2973812345244

Porsche

+2/0
14.5.2016 10:16

J68i94ř60í 40B45o37č59e59k 6969684805316

zapoměli napsat i pár nevýhod boxerů a to docela zásadních. Třeba to že motor je složitý a drahý na výrobu protože právě protiběžné uspořádání pístů klade velké nároky na kvalitu materiálů a torzní pevnost bloku nebo že se kvůli prachobyčejné gravitaci spodní strana válců opotřebovává více a jinak než vrchní a po sto padesáti tisících nemá ideální kruhovitost.

+7/0
14.5.2016 9:03

M90i57l63a42n 14Š87v94a40g20r49o59v49s25k71ý 9252689575788

Vyšší jsou i tepelné ztráty.

+1/0
14.5.2016 9:08

L27u40m35í33r 56V37i91t24h53a 2417947186472

Z jakého důvodu?

0/0
14.5.2016 19:38

M64i59l95a53n 42Š16v43a86g67r71o84v64s29k78ý 9872259755788

Samozřejmě ne 2x, ale boxer je, na rozdíl od řadovéhé, méně kompaktní.

0/0
15.5.2016 9:01

P79e42t66r 43M56a74r63e64č48e87k 1713911869918

To ale musí mít i nakloněné agregáty.

0/0
14.5.2016 14:22

M54i88r62e94k 81G64a81j80e89r 5171416759150

To ano, ale opotrebeni je pak cos(alpha) krat mensi, takze treba po 350 tisicich km nemá pist ideální kruhovitost. A to uz tolik nevadi nebo jo?

0/0
15.5.2016 0:14

L53u67b21o25š 45H72o98l38í73k 5897890942410

Co takhle po 60.000 motor v rámci pravidelného servisu vždy otočit? ;-)

+4/0
14.5.2016 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.