Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boxer je synonymem pro Subaru. Slaví padesát let

Subaru již vyrobilo 15 milionů motorů typu boxer, víc jich vyrobil jen Volkswagen pro svého brouka. Dnes, 14. května je to padesát let od představení prvního motoru této specifické konstrukce v podání japonské značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M59i20r24o82s66l27a37v 87S77t73e26i90n54e90r 6948574143835

Boxera jsem měl už na svém dóšvó, čili Citroen 2CV s 495 ccm. Hlavní závada byly brzdové bubny vpředu přímo na motoru, vždy opravdu prohřáté. Jinak ale vše tak tenké a lehké, že tu kastli dva chlapi zvedli a postavili zase na cestu.

0/0
15.5.2016 16:31

D41e88j29a14n 42T19a40d83i83c 7732736277687

Muze mne nekdo napsat jak je to s vymenou svicek u boxera v Subaru? Slysel jsem, ze se musi vytahnout cely motor ale nevim co je na tom pravdy.

0/0
14.5.2016 20:35

M60a91r92e98k 71J23a30n40e23č77k28a 1757126203781

Na svíčky je sice mizernej přístup (málo místa) a chce to spešl klíč, ale motor jít ven určitě nemusí.

+3/0
14.5.2016 22:39

J62i30ř74í 85S57c93h23w42a19c39h 8168804738366

stačí provrtat blatník a podběh a pak stačí obyčejný nástrčný....;-)

0/0
14.5.2016 22:58

M42a52r24e14k 56J57a39n62e97č95k84a 1907636113741

Fujtabl, taková divočina ;-D

0/0
14.5.2016 23:01

M51a84r66t16i30n 14R31a52y98m41a21n 4662788593888

Na EJ20 vím z vlastní zkušenosti, že se to dá udělat celkem v pohodě bez vyndavání motoru. Ale je pravda, že svíčky vychází úplně přesně proti nosníkům.

0/0
16.5.2016 9:27

J42o17s48e66f 85M44i74k61i97n 5633314325674

Boxer je něco jiného než motor s protiběžnýmy písty

https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_protib%C4%9B%C5%BEn%C3%BDmi_p%C3%ADsty

+1/0
14.5.2016 19:08

L76u89m72í13r 58V40i44t87h30a 2247667166382

Přesně tak.

0/0
14.5.2016 19:29

M31i70c15h25a45l 72H82r47u16b52o82š 4250447872165

Precitajte si clanok z Vaseho odkazu este raz. Tiez sa totiz jedna o protibezne piesty, akurat maju spolocnu spalovaciu komoru. Pointa piestov pohybujuca sa proti sebe ostava, rozdiel je "len" v klukovke jednej, ci dvoch a mnozstve spalovacich komor...

0/0
14.5.2016 20:53

S19e14b18a65s81t97i84a31n 50S48e62h29n28a54l 9538854332987

Jsem se svým Subaru spokojený, motor má nalítáno přes 260.00 a zatím šlape dobře. Koncern nechci

+1/0
14.5.2016 17:35

J79i16ř53í 90E92r48b84e58n 1833384826297

No vidíš, a já posílal do šrotu felicii s nalítanými 320.000 km a motor byl taky v pořádku... jen kdyby ta kastle tak nehnila. Ale subaru na tom není o moc lépe, švagr taky vyhazoval leona, legasku i forestera ze stejného důvodu..

+2/0
14.5.2016 18:32

J29i43ř95í 55S80c21h19w58a49c56h 8328844828736

Sice píšeš, že "koncern" nechceš a přesto výrobek "koncernu" máš. Dobrá schíza....;-).

+2/0
14.5.2016 20:22

D96a19v63i28d 61K97r96e90j44č18í 9102650236244

Dnes se používá nejčastěji označení "koncern" pro VW. Pak to možná dává trochu smysl. Každopádně je pravda, že "koncern" je už většina automobilek.

+1/0
14.5.2016 21:31

S27e95b48a11s92t66i28a43n 85S32e98h71n74a24l 9508404582307

To, že patří do FHI neznamená koncern jako VW apod. Mají dost svobody na to, aby dělaly auta dle své strategie... Co se týká koroze na voze, nemám zatím problém (r.v.2004), starší modely byly sežrány, to je fakt

0/0
15.5.2016 0:23

J15i19ř73í 86S49c29h19w31a31c32h 8528604468806

Koncern VW snad nemá svobodu, aby dělal auta dle své strategie?

0/0
15.5.2016 21:58

M31a59r82e83k 88J16a78n75e77č95k61a 1357316753931

Tak to jsme dva, nicméně mám teprve něco kolem 160tkm a taky zcela bez problémů, prostě Japonec. Nicméně v koncernu jezdí manželka, protože Subo je na ní moc velké a ani bych ji ho nepůjčil, na to ho mám moc rád ;-D

0/0
14.5.2016 22:44

M76a50r44t17i15n 53K18a98r80á82s44e95k 9218423708618

260 dneska vydrzi v pohode kazdy motor pri adekvatnim pouziti (tzn treba pokud si z fabue HTP udelate dalnicni special se stabilni rychlosti 170 tak nevydrzi, ale nirmalni morory ve standardnim provozu daji dneska i 500 s prehleem...)

0/0
14.5.2016 23:38

S90e29b28a16s18t98i46a31n 29S67e17h72n51a22l 9688944102757

budeme se o tom bavit až ty turbobenziňáky mít tolik opravdu budou.. dnes u většiny automobilek se tlačí spíše na to, aby to zase tolik nevydrželo... Já ten svůj motor proháním ještě navíc LPG

+1/0
15.5.2016 0:27

P65a68v39e20l 87D38o77b50e82š 3126163708821

Mám Subaru 2007 najezděno 350 tis. + lpg original bifuel a zatím žádný problém ani s motorem ani s automatem.

0/0
15.5.2016 20:46

J64o44s35e10f 44Š12o57l87t68e50s 8964858840853

Možná by bylo dobré se zmínit, že boxer diesely byly totálním průserem automobilky a v podstatě až do roku 2015 praskaly klikové hřídele a měly obvykle chuť projít ven blokem.

0/0
14.5.2016 17:25

M11i36c38h69a74l 11H20r66u14b91o60š 4180397772405

To je info od Franty od piva, alebo zo zakulisia nejakeho servisu? Problemova bola prva rada naftovych motorov z napriklad Forestra predchadzajucej generacie pred "faceliftom"...

+1/0
14.5.2016 20:51

J58o63s28e23f 95Š34o18l16t86e68s 8594978270773

Ne, to je info od člověka, po kterém lidi chtějí zoufale nový motory. A nikdo je nemá a nový stojí 150000 Kč. Něco si o tom zjistěte. Až do minulého roku Subaru nevylepšilo uložení klikovky, které bylo zcela zásadní. Celý blok se kroutil a praskal.

+1/0
14.5.2016 20:53

M10i87c23h11a52l 91H49r56u72b45o94š 4800537772305

Mam Forester Diesel MY2012, 66tis.km, viem o cloveku co na MY2009 najazdil 250 kym ho poslal dalej a o Vasej info som nikde na subaru forach zatial nic necital... ;-)

0/0
14.5.2016 20:55

J18o82s92e27f 19Š37o91l43t66e70s 8884758280323

Přeji vám hodně štěstí. Výjimky se samozřejmě našly. Pokud měníte olej co 10000 km, dochlazujete turbo a jezdíte jako člověk, pravděpodobně to potká až dalšího majitele. Ale jednou k tomu dojde.

+1/0
14.5.2016 20:56

M82i16c50h22a48l 35H90r72u94b38o34š 4480197162545

Pouzivam oleje Mogul a menim co 15tis. alebo rok, turbo dochladzujem, nejazdim jak tuzingovy pubertak, cize pomaly zahrievam a neturujem hned na studeno a moje najkratsie trasy maju 120km. No a jazdim na naftu bez BIO z EuroOil a pridavam aditiva VIF ;-)

0/0
14.5.2016 20:59

J77o10s53e63f 38Š65o60l76t14e98s 8684728950783

Tak to by chvíli vydržet mohlo. Záleží na kusu. Jak říkám, hodně štěstí.

0/0
14.5.2016 21:01
Foto

T43o80m12a73s 38K50w62o88l39e40k 4399934260195

znamena, ze malo ctete. Ty problemy dieselu jsou probirany na subaru forech po celem svete kde se jezdi na naftu......

0/0
14.5.2016 23:03

M96i88c83h88a82l 36H21r92u88b31o63š 4930267552735

Ano, ale jednalo sa o prve motory, kod sa mi hladat nechce. Od modeloveho roku 2012, teda po facelifte to uz nie je. Jednalo sa tusim o chybu vo vyrobe s nejakym silikonovym tesnenim. O nicom inom sa sa nikde viac nedocital. Ak mate nejaky relevantny zdroj, poprosim o link...

0/0
14.5.2016 23:14

M18a48r66e28k 76J25a93n52e45č45k77a 1147256213231

Je fakt, že diesel od Subaru je až moc rizikovej a neskutečně drahej na opravu. Ale třeba můj soused koupil před pár lety pro manželku od svého známého Forestera r.v. 2008 a má už najeto už dobrých 200tkm a zatím to auto má původní motor a žádné problémy s ním řešit nemusel. Olej, ale mění ve zkrácených intervalech. Netuším ale, co za naftu do toho konkrétně tankuje a řekl bych, že na ten bio sajrajt určitě nejezdí, protože tu netankuje ani do svého Mondea, natož aby to lil do Suba a předpokládám, že manželku také poučil :-)

0/0
14.5.2016 23:14
Foto

T32o98m70a43s 66K16w20o83l82e22k 4529324870235

presne tak, Vlada Nowak co ma dilnu ve Frydku Mistku tech dieselu opravoval desitky. Pricina vzdy stejna - klikovka. Umi ty motory privezt primo z Japonska za de facto polovic toho co chteji v origo servise. Na mobile .de je spousta Subaru s vadnymi diesel motory za hubicku.

0/0
14.5.2016 23:00

J51i73ř56í 45P43a65n32t89l37í96k 8423813944403

Mel jsem dve subaru a ted premyslim o novem outbacku.

Zrovna vcera vyhlasilo Subaru tady v USA recall na 48 tis aut. Maji problem s rizenim. Dokonce vyzvali majitele, aby auto uz vubec neridili. Subaru posle k lidem automechanika , ten mrkne, jestli zrovna jejich auto potrebuje opravu.......

0/0
14.5.2016 17:14

M52i47r58e17k 77G76a18j41e93r 5541216169110

Uvazoval jsem o Outbacku v roce 2004, ale to, co jsem projizdel, melo takove podivne gumove rizeni. Pak jsem narazil na vyborne auto s sestivalcem za polovicni cenu a ze Subaru seslo. Podruhe jsem o nem uvazoval v roce 2013, jenze to do nej davali hodne podivne ladenou kontinualni prevodovku Lineatronic. Tak jsem koupil Mazdu. A rok na to tu prevodovku v Subaru vyladily a pry je ted dobra. A interier hodne vylepsili. Jenze ta Mazda jezdi take pekne, takze Subaru ma u me sanci az za nejakych 7 let.

+1/0
15.5.2016 0:08

J38i81ř44í 63P72a71n64t32l92í14k 8563783774563

Mel jsem tady v USA Forestera a Imprezu - oboji v manualu. Novy outback a legacy se uz v manualu poridit neda (v Kanade ano). Prevodovky jsou ted CVT. Ale co jsem videl nejake hodnoceni (a nebylo jich malo) tak pokazde vsichni chvali, ze Subaru ma CVT naladenou dost dobre....

0/0
15.5.2016 5:25

M98a18r43t46i33n 34H24o52r40á74k 9923249204

Kdyby to bylo ideální řešení, čekal bych, že to budou používat všichni. Rozhodně motor je to zajímavý.

Ale článek málo upozornil na nevýhody, které logicky také jsou a nelze je bagatelizovat.

+4/0
14.5.2016 13:01

T45o43m41á61š 89Z31e59m31á60n54e62k 5780188336756

Složitější kliková hřídel, lze očekávat její větší namáhání a tím nižší životnost.

0/0
14.5.2016 15:46

J29i53ř54í 59E97r98b60e41n 1843214746817

Kliková hřídel je furt stejná, akorát ta jednotlivá zalomení bývají blíž k sobě.

0/0
14.5.2016 18:34

T75o23m39á14š 87Z79e56m54á86n59e71k 5930878556966

Právě o to jde a čtyřválec je jen třikrát uložený.

0/0
14.5.2016 20:03

L77a56d87i82s54l26a90v 75K21a31l48o63u21s 7465826101750

Uprostřed má 3 ložiska a na krajích další 2. 3+2=5.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A080417_160329_auto_testy_fdv&foto=FDV2277e3_M160002360a.jpg

0/0
16.5.2016 15:34

M78i56r76e55k 47G25a58j89e38r 5751316429930

Nevyhodou je, ze staly pohon vsech kol je spojen s vyssi spotrebou. Je to neco za neco. Ja mam nestaly pohon vsech kol neboli zadni kola se pripinaji jen automaticky pri prokluzu a to ma strasne male vyuziti. Chybi mne volitelny pohon vsech kol. To, co ma Subaru je ovsem nejlepsi pokud jde o jizdu v zime a v kopcich.

0/0
15.5.2016 0:11

S82e64b19a52s62t63i37a33n 90S37e59h31n62a92l 9668404912427

6,9l se vám zdá na imprezu po 500.000 km moc? A to jesem jezdil mimo bez 90-110 Km/h..

0/0
15.5.2016 0:34

M49a75r70e28k 19J97a30n31e19č71k34a 1647866253541

Kdybych vzal situaci, že bych jezdil u Subaru Legacy combi pouze na benzín, tak se spotřeba u motoru o obsahu 2.0 s AT převodovkou pohybuje v rozmezí od 8,6 do 9,4L i v závislosti na ročním období, což si myslím, není až tak strašné, když vezmete v úvahu typ paliva, velikost vozu, 4x4 a automat. Jelikož ale jezdím na LPG, tak nemám problém s tímto vozem jezdit v rozmezí od 1,50 do max. 1,70kč/1km. Bohužel nové motory od Subaru již výrobce nedoporučuje upravovat na provoz na LPG. Takže bych to tak černě neviděl, vzhledem i k tomu, že ani jejich AT převodovky s elektronicky řízenou hydraulickou lamelovou spojkou nelze zaměňovat za klasický haldex, protože se zde nic neodpojuje ani nepřipojuje a pouze se přerozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravou, ale stále mnoho lidí si tuto AT převodovku přesto plete s klasickým haldexem. Pravda, nové AT převodovky CVT Lineartronic se již díky elektromagnetické spojce více přibližují klasickému haldexu a bohužel už ani neoplývají příkladnou spolehlivostí, jako tomu bylo u předchozí genereace AT převodovek u Subaru.

0/0
15.5.2016 17:55

O77n37d65ř97e12j 92F29e45n47c55l 9652496943250

Opravte si titulky. Hned první titulky říkají, že vznikl v roce 1996, zatímco nad tím se píše 1966.

+2/0
14.5.2016 13:01

R64o33b96e82r88t 91K27r21a46h10u53l42e41c 2283602655724

Porsche

+2/0
14.5.2016 10:16

J17i24ř39í 74B93o40č55e56k 6349794625426

zapoměli napsat i pár nevýhod boxerů a to docela zásadních. Třeba to že motor je složitý a drahý na výrobu protože právě protiběžné uspořádání pístů klade velké nároky na kvalitu materiálů a torzní pevnost bloku nebo že se kvůli prachobyčejné gravitaci spodní strana válců opotřebovává více a jinak než vrchní a po sto padesáti tisících nemá ideální kruhovitost.

+7/0
14.5.2016 9:03

M33i18l54a50n 92Š31v88a57g45r70o85v66s46k21ý 9612159335518

Vyšší jsou i tepelné ztráty.

+1/0
14.5.2016 9:08

L95u41m80í74r 51V38i29t30h42a 2387167686302

Z jakého důvodu?

0/0
14.5.2016 19:38

M59i67l42a13n 12Š85v63a28g46r67o51v17s48k48ý 9672939635378

Samozřejmě ne 2x, ale boxer je, na rozdíl od řadovéhé, méně kompaktní.

0/0
15.5.2016 9:01

P35e97t94r 52M14a44r51e42č13e21k 1733111569298

To ale musí mít i nakloněné agregáty.

0/0
14.5.2016 14:22

M39i11r64e16k 78G78a57j13e47r 5871766939230

To ano, ale opotrebeni je pak cos(alpha) krat mensi, takze treba po 350 tisicich km nemá pist ideální kruhovitost. A to uz tolik nevadi nebo jo?

0/0
15.5.2016 0:14

L32u43b88o80š 61H47o73l77í43k 5317630242380

Co takhle po 60.000 motor v rámci pravidelného servisu vždy otočit? ;-)

+4/0
14.5.2016 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.