Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Má brzdu místo plynu a řazení je tělocvik, tak se řídí stoletá laurinka

Zelená laurinka si to štráduje podél žlutého pole a moc jí to sluší. Jízda s ní člověku dokáže, že pionýři motorismu museli být opravdoví frajeři. Moderní řidič zhýčkaný rozmařilostmi jako je střecha, světla nebo jízdní vlastnosti by šel raději pěšky. Vždyť to auto má řadicí páku venku, vedle kabiny!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i49ř58í 68E32r55b10e32n 1913454276447

"Voní letitá kůže, kov, škvařící se olej, namáhaná spojka, spálený benzin. Prý skousne i ten dnešní, pančovaný různými biosložkami a aditivy, vypije ho kolem deseti litrů na sto - najet je trvá ale docela dlouho."

- no on ten dnešní benzín je něco o dost kvalitnějšího než ten rafinérní odpad z počátku století. Kdybyste tehdejší neaditivovaný benzín s oktanovým číslem 50 dal do dnešního auta, ujedete stěží pár set metrů. Naopak dnešní kvalitní benzíny a oleje těmto starým autům, stavěným na tehdejší srágory, nevadí - s výjimkou nutnosti přidávat další aditiva, nahrazující olovo pro motory vyrobené ve 20. až 80. letech.

0/0
22.6.2016 16:21
Foto

J37i66ř75í 30I41n60c44z13é41d38y 2684575151159

lidi hlavne pred 100 lety netusili, ze jizda autem se stane nutnym kazdodenim zlem.:-)

+3/−1
21.6.2016 12:10

J45i79ř48í 93K34o76c32u27r88e53k 6375794355118

Před nějakými 150 lety nebyl automobil. To ale neznamená, že siniční doprava neexistovala. Po ulicích jezdily povozy tažené koňmi či voly, občas se někdo vezl v sedle. Také se někdy stalo, že se potah splašil a řitil se ulicí, nejednou u toho přišli lidé o život. Ale co bylo horší - když takhle v parném létě trochu zapršelo, ale málo na to, aby to ulice spláchlo, to pak byla rychna neboli smrad. Každodenním zlem bylo šmajdat pěšky ve hnoji. Ne každý měl boty a očkování proti tetanu ještě nebylo známo.

+6/0
21.6.2016 12:34

S36t54a88n25i70s93l78a43v 95K11r47e60j50c11a70r 6107806113624

Nu ale to je lidský pokrok a rozvoj vzdělání. Nemusíme chodit tak daleko, stačí porovnat škodu Octavii 1960 a Škodu Octavii 2016. Na radosti prvorepublikových řidičů si nakonec stěžovali i televizní četníci z brněnské pátračky. Osobně je škoda, že se v dnešní době nenajde podnikatel jenž by vyráběl levná auta podle vzoru Fordu T případně prvorepublikové Laurinky. Místo samonosné karoserie, podvozkové šasi s listovými péry(místo plynových tlumičů) nakonec se k moderním listovým perům vrací Volvo u některých svých modelů. Řízení bez posilovače, bez vyhřívaných sedaček. Nové auto za stopadesát tisíc s nostalgií minulosti.

0/0
21.6.2016 16:19

J26i20ř30í 82B96o21č49e21k 6209774315916

plynových tlumičů nebylo třeba, listová pera správně namazaná tlumila dostatečně.

+2/0
21.6.2016 22:37

M61a35r43t76i85n 49N52e85b20e36s11k82ý 7476560727362

Zní to hezky, ale vzhledem k tomu, že i to nejjednodušší auto výbavou oholené na nejnutnější holotu stále musí mít plno věcí, bez kterých se sice průměrně mentálně vybavený a neblbý spotřebitel obejde, ale předpisy mu vnutí TPMS, asistenty pomalu i na mozek a filtry všeho, včetně tělesných pachů řidiče, to vše se do ceny do 150 tis asi nevejde.

0/0
24.6.2016 13:20
Foto

J30i55ř87í 71D36v27o18ř89á16k 5715909140308

První elektromobil 1835 . Pravda od té doby pokrok minimální .

0/0
21.6.2016 19:57

M82a68r65k73é19t85a 35D17v34o83ř60á37č24k52o89v19á 2468453501478

Chci se s ním svézt! Prosím!

0/0
21.6.2016 10:25

Z23d90e63n88ě59k 64W43e26r52n70h24a57r48t 6647375662458

R^

0/0
21.6.2016 8:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.