Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Má brzdu místo plynu a řazení je tělocvik, tak se řídí stoletá laurinka

Zelená laurinka si to štráduje podél žlutého pole a moc jí to sluší. Jízda s ní člověku dokáže, že pionýři motorismu museli být opravdoví frajeři. Moderní řidič zhýčkaný rozmařilostmi jako je střecha, světla nebo jízdní vlastnosti by šel raději pěšky. Vždyť to auto má řadicí páku venku, vedle kabiny!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i44ř43í 29E56r21b62e68n 1273544436667

"Voní letitá kůže, kov, škvařící se olej, namáhaná spojka, spálený benzin. Prý skousne i ten dnešní, pančovaný různými biosložkami a aditivy, vypije ho kolem deseti litrů na sto - najet je trvá ale docela dlouho."

- no on ten dnešní benzín je něco o dost kvalitnějšího než ten rafinérní odpad z počátku století. Kdybyste tehdejší neaditivovaný benzín s oktanovým číslem 50 dal do dnešního auta, ujedete stěží pár set metrů. Naopak dnešní kvalitní benzíny a oleje těmto starým autům, stavěným na tehdejší srágory, nevadí - s výjimkou nutnosti přidávat další aditiva, nahrazující olovo pro motory vyrobené ve 20. až 80. letech.

0/0
22.6.2016 16:21
Foto

J17i32ř83í 76I29n61c82z57é67d18y 2724605971409

lidi hlavne pred 100 lety netusili, ze jizda autem se stane nutnym kazdodenim zlem.:-)

+3/−1
21.6.2016 12:10

J42i54ř73í 33K13o51c39u62r88e89k 6625834255648

Před nějakými 150 lety nebyl automobil. To ale neznamená, že siniční doprava neexistovala. Po ulicích jezdily povozy tažené koňmi či voly, občas se někdo vezl v sedle. Také se někdy stalo, že se potah splašil a řitil se ulicí, nejednou u toho přišli lidé o život. Ale co bylo horší - když takhle v parném létě trochu zapršelo, ale málo na to, aby to ulice spláchlo, to pak byla rychna neboli smrad. Každodenním zlem bylo šmajdat pěšky ve hnoji. Ne každý měl boty a očkování proti tetanu ještě nebylo známo.

+6/0
21.6.2016 12:34


S53t60a39n72i82s64l72a25v 26K32r76e79j41c27a97r 6547706823314

Nu ale to je lidský pokrok a rozvoj vzdělání. Nemusíme chodit tak daleko, stačí porovnat škodu Octavii 1960 a Škodu Octavii 2016. Na radosti prvorepublikových řidičů si nakonec stěžovali i televizní četníci z brněnské pátračky. Osobně je škoda, že se v dnešní době nenajde podnikatel jenž by vyráběl levná auta podle vzoru Fordu T případně prvorepublikové Laurinky. Místo samonosné karoserie, podvozkové šasi s listovými péry(místo plynových tlumičů) nakonec se k moderním listovým perům vrací Volvo u některých svých modelů. Řízení bez posilovače, bez vyhřívaných sedaček. Nové auto za stopadesát tisíc s nostalgií minulosti.

0/0
21.6.2016 16:19

J25i78ř17í 94B93o51č91e37k 6549424935236

plynových tlumičů nebylo třeba, listová pera správně namazaná tlumila dostatečně.

+2/0
21.6.2016 22:37

M44a45r27t13i17n 77N10e76b43e67s26k38ý 7516550327202

Zní to hezky, ale vzhledem k tomu, že i to nejjednodušší auto výbavou oholené na nejnutnější holotu stále musí mít plno věcí, bez kterých se sice průměrně mentálně vybavený a neblbý spotřebitel obejde, ale předpisy mu vnutí TPMS, asistenty pomalu i na mozek a filtry všeho, včetně tělesných pachů řidiče, to vše se do ceny do 150 tis asi nevejde.

0/0
24.6.2016 13:20
Foto

J22i64ř44í 29D79v62o10ř85á46k 5655459300908

První elektromobil 1835 . Pravda od té doby pokrok minimální .

0/0
21.6.2016 19:57

M37a28r81k32é18t42a 43D23v23o89ř75á69č15k86o56v62á 2778523471298

Chci se s ním svézt! Prosím!

0/0
21.6.2016 10:25

Z80d24e88n97ě73k 43W81e45r41n66h50a41r78t 6847165482448

R^

0/0
21.6.2016 8:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.