Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Má brzdu místo plynu a řazení je tělocvik, tak se řídí stoletá laurinka

Zelená laurinka si to štráduje podél žlutého pole a moc jí to sluší. Jízda s ní člověku dokáže, že pionýři motorismu museli být opravdoví frajeři. Moderní řidič zhýčkaný rozmařilostmi jako je střecha, světla nebo jízdní vlastnosti by šel raději pěšky. Vždyť to auto má řadicí páku venku, vedle kabiny!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i77ř52í 60E85r51b31e26n 1553304766257

"Voní letitá kůže, kov, škvařící se olej, namáhaná spojka, spálený benzin. Prý skousne i ten dnešní, pančovaný různými biosložkami a aditivy, vypije ho kolem deseti litrů na sto - najet je trvá ale docela dlouho."

- no on ten dnešní benzín je něco o dost kvalitnějšího než ten rafinérní odpad z počátku století. Kdybyste tehdejší neaditivovaný benzín s oktanovým číslem 50 dal do dnešního auta, ujedete stěží pár set metrů. Naopak dnešní kvalitní benzíny a oleje těmto starým autům, stavěným na tehdejší srágory, nevadí - s výjimkou nutnosti přidávat další aditiva, nahrazující olovo pro motory vyrobené ve 20. až 80. letech.

0/0
22.6.2016 16:21
Foto

J59i55ř73í 19I70n73c32z43é49d50y 2154165211899

lidi hlavne pred 100 lety netusili, ze jizda autem se stane nutnym kazdodenim zlem.:-)

+3/−1
21.6.2016 12:10

J50i51ř45í 96K77o46c95u41r17e48k 6145804885558

Před nějakými 150 lety nebyl automobil. To ale neznamená, že siniční doprava neexistovala. Po ulicích jezdily povozy tažené koňmi či voly, občas se někdo vezl v sedle. Také se někdy stalo, že se potah splašil a řitil se ulicí, nejednou u toho přišli lidé o život. Ale co bylo horší - když takhle v parném létě trochu zapršelo, ale málo na to, aby to ulice spláchlo, to pak byla rychna neboli smrad. Každodenním zlem bylo šmajdat pěšky ve hnoji. Ne každý měl boty a očkování proti tetanu ještě nebylo známo.

+6/0
21.6.2016 12:34

S12t23a16n37i62s24l73a50v 25K12r47e96j49c13a11r 6927686813864

Nu ale to je lidský pokrok a rozvoj vzdělání. Nemusíme chodit tak daleko, stačí porovnat škodu Octavii 1960 a Škodu Octavii 2016. Na radosti prvorepublikových řidičů si nakonec stěžovali i televizní četníci z brněnské pátračky. Osobně je škoda, že se v dnešní době nenajde podnikatel jenž by vyráběl levná auta podle vzoru Fordu T případně prvorepublikové Laurinky. Místo samonosné karoserie, podvozkové šasi s listovými péry(místo plynových tlumičů) nakonec se k moderním listovým perům vrací Volvo u některých svých modelů. Řízení bez posilovače, bez vyhřívaných sedaček. Nové auto za stopadesát tisíc s nostalgií minulosti.

0/0
21.6.2016 16:19

J62i17ř80í 74B49o23č64e35k 6189144375216

plynových tlumičů nebylo třeba, listová pera správně namazaná tlumila dostatečně.

+2/0
21.6.2016 22:37

M91a37r36t12i42n 12N11e34b32e43s47k38ý 7386690257322

Zní to hezky, ale vzhledem k tomu, že i to nejjednodušší auto výbavou oholené na nejnutnější holotu stále musí mít plno věcí, bez kterých se sice průměrně mentálně vybavený a neblbý spotřebitel obejde, ale předpisy mu vnutí TPMS, asistenty pomalu i na mozek a filtry všeho, včetně tělesných pachů řidiče, to vše se do ceny do 150 tis asi nevejde.

0/0
24.6.2016 13:20
Foto

J32i90ř90í 45D65v83o48ř51á10k 5295479550748

První elektromobil 1835 . Pravda od té doby pokrok minimální .

0/0
21.6.2016 19:57

M60a65r68k50é61t34a 41D24v94o96ř65á56č88k58o36v15á 2488713481878

Chci se s ním svézt! Prosím!

0/0
21.6.2016 10:25

Z42d90e70n75ě97k 51W76e15r13n21h50a66r45t 6507825902468

R^

0/0
21.6.2016 8:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.