Diskuze

Předpisy platí i pro chodce. Přednost mají jen v mezích rozumu a fyziky

Chodci jsou nejslabším článkem silničního provozu a nejvíce riskují. BESIP varuje před přecházením silnic a železničních kolejí mimo přechody, kde chodci často umírají. Polovina pěších pak umírá při nehodách v noci, protože řidiči je nevidí. Větší bezpečí přináší únorové nařízení nosit reflexní prvky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P26e82t73r 69H98á74l64a

26. 5. 2016 18:26

Já vidím problém spíš v expertech kteří vykládají že reakční doba je 1-1,5 vteřiny a proto je potřeba jezdit jako hlemýžď, kteří se k lidem chovají jako k dobytku který je třeba zábradlím vést jako na porážku a pod.

Rozum zákonem nahradit nejde.

V západní Evropě se už pomalu začíná dopravní značení omezovat, protože se ukazuje, že když řidič sleduje značení místo provozu, tak pak snadněji něco v tom provozu přehlédne.

U nás mám pocit že je to taková pozitivní zpětná vazba už, že čím víc se zmrší předpisy, tím víc problémů a tím víc ospravedlnění pro další mršení předpisů.

Rychlostní omezení jsou často tak nesmyslná že prostě nezbývá než je ignorovat. Policejní agenti v neoznačených autech jsou zcela mimo zákon, ale to nikoho nevzrušuje, a když místo zvýšení bezpečnosti provozu někoho zabijou, tak je soud osvobodí...

0 0
možnosti

J25i73ř74í 81Š31v54e27c

18. 5. 2016 12:21

no jenže, český chodec rozum nemá. Prostě vleze do silnice a pos** se...

0 0
možnosti
JF

J62a68n 30F58i90a59l66a

18. 5. 2016 9:12

Jak zjistí chodec, který přijde z boku k dálnici, že se jedná o dálnici, kterou nesmí přejít a ne o klasickou čtyřproudou silnici?

0 0
možnosti
Foto

Chodec nesmí překonávat zábradlí nebo jiné zábrany na vozovce. Nevybavuji si teď čtyřproud minimálně bez svodidel uprostřed ;)

1 0
možnosti
MM

Možná příliš cynická nadsázka, ale prosím, oponujte:

jsem přesvědčen, že odstranění každého takovéhoto jedince, který není - slušně řečeno - předurčen k vylepšení genofondu Homo SAPIENS, ze silničního provozu, případně ze společnosti je v podstatě záslužná věc.

(Jen kdyby se pak nemusela umývat ta krev, v horším případě (když se řidič zbytečně snaží sebevrahovi vyhnout a někam to napálí) vyklepávat blatník...:-()

1 2
možnosti
PN

Řidičům kteří pouští chodce na světelné křižovatce když mají červenou jako to udělá dement s focusem na videu bych bral doživotně řidičák.

3 6
možnosti
LS

No jo, samozřejmě že tam ten chodec neměl co dělat. Ale má řidič jistotu, že mu ten vůl neskočí pod kola? Nemá. Tak ho radši pustil. Raději si 3 sekundy počkám, než se pak 2 roky nechat tahat po soudech, zda jsem mohl zastavit atd., zvláště, když ten chodec šel zleva, tedy už na tom přechodu chvíli byl a tudíž ho řidič musel vidět a viděl. Takže chodec by spáchal přestupek, ale řidič trestný čin ublížení na zdraví z nedbalosti, protože měl předvídat....

6 0
možnosti
PB

P15e67t17r 75B62á25č38a

17. 5. 2016 19:45

Kdo neni rozum, tak je to zbytecny. Muzou si za to sami, rikam to stale.

1 0
možnosti
FT

To furt nahoře vymýšlajú nějaké reflexní předpisy, zákazy a příkazy... Přitom daleko víc chodců skončí v obcích, kde se reflexní prvky ze zákona nenosí - hlavně v okolí škol, parkoviště, hospod, přechody, silnice v obcích bez chodníků a veřejného osvětlení... Zrovna dneska na konkurenčním serveru napsali:

"Navíc podle policejních statistik za první čtyři měsíce letošního roku zahynulo na cestách 45 chodců, což je o patnáct více než za stejné období loňska."

0 0
možnosti
FJ

Někdy mi přijde dost absurdní, když policie vymáhá dodržování předpisů a sama je pak nedodržuje.

P.S. může mi někdo vysvětlit, proč policisti jezdí v parku po chodnících auty?

1 0
možnosti
RK

R15a25d12e81k 98K18o73p46a78r

17. 5. 2016 18:08

aby si neochodili ty nový boty

1 0
možnosti
OM

Já se na to podívám z pohledu řidiče:

a) základní problém je respekt. Lidi nedokážou přenést přes srdce. že někde budou druzí. Pak jezděj jako hovada a třeba na křižovatce nepřibrzdí aby z vedlejší pustili holku těsně po řidičáku zařadit se do lajny jedoucích vozů. Místo toho ji nazvou domácím zvířetem a ženským orgánem a vysvětlej, že tam nemá co dělat. To samé na přechodech. Stařenka tam 10 min stojí a snaží se překonat silnici, ale kdo přibrzdí? To by poškodilo ego.

b) Jedu já tak to vemte navědomí. řekl bych že klidně 80% řidičů to tak bere. Já jedu a tak to je. Vzít v potaz že ne straně mám tramvajovou zastávku či školu odkud může nějaké dítě vždy vypadnout nehraje roli.

c) z pohledu chodce to vypadá tak že vlezu do silnice hlava a nehlava a vopovaž se mě tim autem dotknout!! Máš předpokládat a koukat se, nevidíš že jdu a telefonuju?

2 1
možnosti
FT

Zkus se na to podívat taky z pohledu chodce, který v životě neměl řidičák (a že jich je dost)

2 0
možnosti
RS

Především je problém v klesající inteligenci všech účastníků silničního provozu a navíc po pádu komunistů převládá v lidech nějaký zvrácený pocit, že nyní si každý může dělat co chce a že naprosto všechna pravidla, nařízení, zákazy a příkazy jsou k ničemu a není nutné cokoli dodržovat.

Nejhorší je, že tento vzorek společnosti pravidla nedodržuje, ale zároveň chce, aby je dodržovali ostatní, protože je přeci jasné, že oni chodit na červenou můžou, ale ostatní musí na červenou bezpodmínečně zastavit, dávat vždy přednost, atd.

PS: blinkry se do dnešních automobilů již zřejmě vůbec nemontují a nebo jsou kvůli úspoře energie odstaveny od napájení, dodržování rychlosti je sci-fi a jakákoli ohleduplnost je spíše tabu.

10 1
možnosti