Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Veřejné připomínkování pokut: pro piráty silnic doživotí bez řidičáku

Vyšší pokuty a více bodů za jízdu pod vlivem alkoholu nebo drog, za agresivní jízdu a nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, to jsou některé z více než 400 návrhů, které lidé podali na ministerstvo dopravy po výzvě k „veřejnému připomínkování“ chystané změny pravidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I72v26a19n75a 31N25o51v51á 2812112659558

Je to paskvil a hon na čarodejnice - řidiče, pouze za účelem výběru další daně. Neschopná vláda s neschopnými ministry prostě nemůže vytvořit něco funkčního, případně něco jiného, než buzeraci.

0/0
11.6.2016 21:14

M52a89r65t97i35n 45K47l16u10v53á32n21e64k 9202958293183

Tvrdé pokuty typu doživotný zákaz nás skutočných pirátov nezbavia. PRetože tí majú svoje ego podložené VIP konexiou na polícii. Zato môže slúžiť nástroj na buzerovanie bežných ľudí. Tak isto sa mi nepáčia honičky pirátov. Policajti ich zbytočne provokujú k ešte nebezpečnejšej jazde a aj sami ohrozujú ostatných ľudí. Radšej nech vyriešia vymáhanie zákona cez kamery a podobne.

+1/0
7.6.2016 8:44

O85n34d22r35e84j 52K34l83i76v92a65n 2116812893778

Je mile, ze vetsina ukazuje na agresivni ridice, ale pojdme si rict, z ceho vznikaji? V dnesni dobe, kdy kazdy nekam specha, je spoustu neridicu, kteri nejsou schopni jet ani 50 v obci a domnivaji se, ze pri 30km/h se jim nemuze nic stat... No a z takovych lidi, se z normlaniho ridice stava agresivni, jelikoz proste nestiha diky neschopnosti ostatnich.

+7/0
18.5.2016 13:54


E74v39z14e25n 73S28o51u35k29u96p 1137284936968

O dodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly mluvím už více než dvacet let....

A nejednou novinka ???????

+2/0
18.5.2016 11:47

F20r20a28n31t43i95š75e53k 30M66a47t40ě23j57č51e80k 7143282633531

Ve Finsku to funguje tak, že policajt dá řidiči doklad, že ho to bude stát 3% z příjmu. Opis pošle na berňák. Berňák se lehce podívá do daňového přiznání a pošle složenku. Kde je problém. Nechápu proč do toho zatahujete vlastnictví bytu?

0/0
17.5.2016 0:30

R46a35d16e80k 54H88o43d98a92ň 9376817331393

My jsme si ze stejného důvodu zavedli bodový systém. Protože tisícovka má pro každého jinou hodnotu, ale šest bodů je pro všechny stejných.

+3/−1
17.5.2016 8:00

M86i65c81h46a79e48l 93M11e30n18s47i77k 8431146930822

A těm, co byli v minulém období ve ztrátě,

ještě nějaké peníze pošle, jo? ;-D

+3/0
17.5.2016 8:36

R47a92d84o64m50í59r 84A14l47b76e53r61t 1766591922839

Dalším postřehem, který by si veřejnost přála do bodového systému zapracovat, je zohlednění skutečnosti, zda je potrestaný řidič profesionál, nebo není. U řidiče z povolání lidé totiž argumentují výrazně vyšším počtem najetých kilometrů, a tedy i vyšší pravděpodobností, že spáchá nějaký přestupek.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/verejne-pripominkovani-pokut-dkt-/automoto.aspx?c=A160516_100547_automoto_fdv

Tak za tento návrh bych nechal ty dotyčné zavřít do trvalé detence. To mohl vyplodit jen chorý mozek!:-/. To je jako kdyby policajti měli dávat vyšší pokuty tomu, kdo má hnusnější ksicht.;-DR^

+3/−3
16.5.2016 23:04
Foto

P23e10t36r 90Z68a43v33a79d69i51l 7257261676137

Každého řidiče co překročí rychlost o 5km pověsit na viadukt, auta znárodnit a jejich rodiny pro jistotu poslat na neplacenou dovolenou na Sibiř.

+4/−1
16.5.2016 22:47

M21i83l49a25n 55Č43i96h68á88k 2364808763

Doufám že se jedná o sarkasmus

0/0
19.5.2016 9:27

T98o13m93á41š 34H70u25d62e63č42e77k 3123233139683

Další zvratky ministerstva dopravy a jeho velice "schopného" šéfa. Občas mi připadne, že naši milí represisté museli projít lobotomií. Nikdo přece nevyjíždí na silnice, aby někoho zabil nebo zranil (ani sebe). Najezdím toho docela dost (30-50 tis. km ročně) a nemám pocit, že by u nás byl nějaký neutěšený stav, co se týče řidičů. Ale třeba silnice a obecně dopravní řešení naší silniční sítě je v dost hrozném stavu.

+12/0
16.5.2016 21:24

T15o94m97á44š 67Z46e44m64a69n 3225618144585

Podstatou je:

1) výběr peněz nejsnadnějším zpúsobem

2) kontrola nad životy lidí (pomáhá bodu jedna)

-

Účinné řešení dopravních nehod by bylo pracné a nevýnosné, navíc by snížení nehodovosti nepomáhalo při propagandě při zavádění dalších represí a daní.

+10/−1
16.5.2016 21:28

J86i54ř21í 10L20i91b44e30r 6848370270542

Bohužel, přesně tak R^

+1/0
16.5.2016 23:05

M10i15c49h78a16e46l 11M51e73n91s73i89k 8901226400632

Účinné řešení bezpečnosti na silnicích (ne dopravních nehod, ty se snad řeší jak mají)

je nepustit špatné řidiče na ně zpátky.

Žel, doživotní odebírání řidičského oprávnění a automatický kriminál za jízdu bez něj nemají u našich zákonodárců dostatečnou podporu:-/

+1/−4
17.5.2016 8:46

M47i34c28h71a65e66l 75M19e30n76s91i31k 8671486290662

Vidím, že špatní řidiči Komberec, Liber, Nekvasil se ozvali jako potrefené husy.

Jejich mínus je pro mne vyznamenáním ;-D

0/0
17.5.2016 21:31

J80o88s66e41f 94K85r62o75u59p62a 1839942796318

A také logický požadavek na toleranci 0,3 % alkoholu, jak je běžným standardem ve vyspělých demokraciíchEU

+2/0
16.5.2016 20:27

T18o96m60á79š 82Z60e18m54a88n 3435388394575

Běžné je 0,5

UK is 0,8

0,3 je těsně nad chybu měření.

+4/0
16.5.2016 21:26

G38e54o78r82g 35K71o16m18b12e54r98e68c 9604701526211

a nemci maj pro cyklisty dokonce 1,6 toleranci alkoholu.

0/0
17.5.2016 18:22

M13i81c79h38a98e68l 93M70e87n64s68i58k 8351106330122

Nene, žádné troškaření.

Na 4,5 promile, jak je běžným standardem u našeho drahého a většinou národa přímo zvoleného vůdce ;-D

(Proč by ho jinak volili, kdyby nechtěli být všichni jako jejich vzor?8-o)

0/−6
16.5.2016 23:57

J64a38n 33K30a80d78l58e32c 7737225154515

pokuty bych podstatně snížil, 95 % vybraných pokut je za drobné přestupky s absolutně nulovým způsobeným nebezpečím. Pokuty za parkování, když není kde zaparkovat, měření 5 metrů před cedulí obce, 200 m za posledním barákem, když vidím, jak policie nahání slušné řidiče, je mi z nich na zvracení.

+10/0
16.5.2016 20:08

J16o16s50e18f 25H55r72u64b51o89s 9356459443959

Jsem pevně presvedčen, že pokuta za spáchání neumyslné nehody by nemělo být trestano. Je to přímo kontraproduktivní, uvrhávat lidi do dluhu v už tak složite situaci.

Očiviďně vláda promrhala naše peníze a jen se snaží vyždímat více prostředků z lidkých chyb, a občane jsou jí u pr........

+5/0
16.5.2016 19:34

M12a91r68t31i87n 42R93ů80ž76i55č57k84a 9164891518389

spáchání neumyslné nehody ... to je vtip?

spáchání nehody je vždy na základě nějakého chybného jednání a to je snad vždy s nějakým úmyslem... řidič je svéprávna osoba a vlastní (většinou) řidičské oprávnění

pokud někdo spáchá nehodu, tak za to snad vždy může... nebo bych prosil příklad kdy za to nemůže, děkuji

0/0
17.5.2016 10:39

J17a62r45o56s75l79a64v 65L86e79b40e86d13a 3876469947750

Poněkud nechápete tu "úmyslnost" ... jedná se pouze o úmysl způsobit nehodu, nikoliv o úmysl například předjíždět do nepřehledné zatáčky nebo se nerozhlédnout při vyjíždění z vedlejší atp.

0/0
17.5.2016 15:55

M45a38r13t92i86n 95R24ů30ž34i38č94k59a 9404481818239

ano... takže vlastně žádná nehoda není úmysl (miluju právničinu /ironie/)

řidič je svéprávný a ví tedy co svým jednáním může způsobit (zde se snad shodneme) apokud tedy dělá něco nebezpečného, tak s nějakým úmyslem a pokud neumí zhodnotit své jednání, tak nemá sedat za volant (úmyslně jede rychleji než zvládne např.)

ale raději bych vysvětlení od autora, aby vysvětlil co tím myslel

0/0
17.5.2016 16:13

J22a81r72o98s87l30a32v 36L13e43b17e12d17a 3766879187620

Ale tak pár nehod, kdy třeba někdo úmyslně narazil do jiného, by se taky našlo.

Pokud úmyslně jede rychleji než zvládne je pořád nedbalost Vemte si na pomoc třeba tohle http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40#p1 a případně předchozí §

0/0
17.5.2016 16:20

J18a69r61o48s44l30a65v 30L35e50b50e68d15a 3566409577720

oprava, nedopatřením jsem umázl šestku

http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40#p16

0/0
17.5.2016 16:22

M89a16r73t94i86n 25R16ů76ž89i52č87k22a 9224561498859

a je to podle mne špatně ... dle logiky ... jak říkám, právničina je děsná

no tak to moc nepomohlo :) ... která část měla pomoci

0/0
17.5.2016 17:38

J96a31r78o29s74l77a60v 16L77e61b78e80d66a 3966869767530

paragraf 16 - viz oprava

0/0
17.5.2016 23:11

M86a81r44t66i30n 54R55ů71ž54i77č77k18a 9234921108829

díky, nevšiml jsem si, že byl další post a iDnes poslal mailíka později

...

jak jsem psal v právničině se nevyznám, ale nevztahuje se toto jen na trestný čin a bouračka může být jen přestupek... nebo se pletu a nějaký právník to lépe vysvětlí?

http://www.ferovapolicie.cz/slovnicek-pojmu/-0/trestny-cin-2548.html

http://www.ferovapolicie.cz/slovnicek-pojmu/-0/prestupek-2543.html

0/0
18.5.2016 6:21

J17a35r61o38s97l22a54v 66L26e34b45e34d19a 3916659207670

Přestupek a přečin jsou vlastně jen takovými 'nižšími' formami trestného činu... Hlavně ten popis v trestním zákoníku měl být jen určitým návodem, jak se z hlediska práva posuzuje úmysl a nedbalost.

0/0
18.5.2016 9:35

M49a44r32t42i41n 76R34ů37ž63i94č88k70a 9374561858599

ale rychleji jedu úmyslně - to se shodneme?

a že to je nebezpečnější pro všechny snad odvodím také, tka jak to může být jen nedbalost :) ?

na světě je moc právníků a málo rozumu

0/0
18.5.2016 9:44

J37a61r69o53s67l40a61v 15L19e25b41e45d88a 3346549447400

Už se to nějak začíná motat v kruhu...

Ano, jedu rychleji úmyslně (ale taky si toho třeba jen nevšimnu nebo přehlídnu značku). Ano, vím, že tím mohu porušit nebo ohrozit zájem chráněný zákonem, ale bez přiměřených důvodů spoléhám, že takové porušení nebo ohrožení nezpůsobím. No a to je právě _nedbalost_ :-)

---

Proč by měla být vyšší rychlost automaticky nebezpečnější pro všechny? Jistě, _může_ například ovlivnit míru následků při nárazu. Ale _nemusí_ to tak být.

Krom toho jsem přesvědčen, že řidič s dobrým odhadem, reflexy a technickým stavem vozidla (brzdy, pneu) snadno tu vyšší rychlost a její následky eliminuje jejím včasným snížením a rychlou reakcí.

Doprava je typickým odvětvím, kde je možné trestat někoho, aniž by způsobil jinému nějakou újmu, aniž by ho i ohrozil, ba i omezil - stačí, aby porušil "zákonné pravidlo". Navíc aplikace těch pravidel je někdy příšerná, tím myslím především omezení rychlosti a plné čáry na nesmyslných místech nebo v nesmyslném čase.

0/0
18.5.2016 10:09

M23a19r25t51i62n 29R62ů80ž49i74č50k85a 9244781768939

vše to začalo na základě komentáře: "spáchání neumyslné nehody ... to je vtip?"

ano - úmyslně bourá jen pojišťovací podvodník, jinak se snad nikdo nehrne do bouračky :)

ale tvrdím, že za každou nehodou, kterou zaviním (zatím nic :) ) je úmyslné porušení nějakého pravdila (pomminu náhodu - spadlý kámen, strom, zvěř... i zde řeknou asi, že jsem měl jet opatrně a předvídat) - tento úmysl jsem myslel!

- nehodu zaviním porušením pravidel .. a pravidlo poruším úmyslně -

jak se na to dívají právníci svou pokroucenou logikou a výklady jsem neřešil a bral to jen jako úvahu

udivují mne rozhodnutí, kdy je za viníka označen ten, kdo vjel z vedlejší a smetl ho někdo kdo na 70 (ty teď jsou u nás před křižovatkami) jel 130 = on porušil pravidla a ten z vedlejší nemohl tušit, že tam bude za 5 vteřin místo za 20 (nepočítal jsme, jen odhadl) nebo vůbec nebyl vidět když tam vjel

štvou mne zákony, které dva právníci vyloží na tři způsoby

>a tím bych to už ukončil< :)

PS: pokud jedu sám, tak jezdím rychleji než 90, ale stačí se objevit další účastník a dávám nohu z plynu a čekám co on - prostě snažím se jezdit, abych neohrožoval sebe ani jiné

0/0
18.5.2016 11:08

J35a75r79o58s72l12a52v 43L32e49b77e82d88a 3136469737460

Ještě jednou a naposled - pro jistotu :-) : úmyslné porušení pravidla je nedbalost, viz výše.

Rozhodnutí, o kterém píšete, byste asi hledal marně (70 vs 130, mimochodem podíl rychlostí = podíl času, takže cca 10 místo 20 s), ve Sbírce soudních rozhodnutí a stanovisek se hovoří o "více než 70 %". Mnohem podstatnější je skutečnost, zda kvůli své rychlosti nemohlo být vozidlo na hlavní spatřeno včas. Pokud tomu nic nebránilo, je hlavní vina na řidiči z vedlejší, byť vyšší rychlost má také účinek. Stále platí, že nedat přednost je mnohem závažnější přestupek než překročení max. rychlosti. Podobný závěr je například u případu, kdy řidič na hlavní zleva má pravý blinkr a jede rovně.

Ad P.S. tak nějak taky

0/0
18.5.2016 11:38

M37a42r29e72k 89H53r31u42b40y 6257302681898

K cemu jsou sebevetsi represe, kdyz policie neni schopna zajistit ani zakladni dohled?

A uz by se konecne mohli vykaslat na mereni rychlosti, to je uplny nesmysl. Nebezpecne jsou jine veci.

+9/0
16.5.2016 18:10

P49a49t66r43i98k 28Š61e85b86e75s66t93a 4283402946705

Koukám, že 400 lidí z 10,2mil. a berou se jako většina.... já mám také návrh - těm 400 lidem přezkoumat jejich duševní zdraví, potom jej přezkoumat i u Ťoka.... a nakonec u úředníků na MD, co mají na starosti provoz na silnicích.... ;-D

+13/−1
16.5.2016 16:50

Z43d36e79n77ě10k 10J25a94n23s95a 9648814709510

R^ .... také mám ten neodbytný dojem, že si je mluvčí MD Tomáš Neřold VYCUCAL Z PRSTU :-/:-/. Mě se např. NIKDO na názor neptal;-)! Odpověděl bych, že provoz na našich silnicích je celkem v poho a stupňující represe jej určitě nijak zásadně NEVYLEPŠÍ!!

+3/0
16.5.2016 17:47

M72i23c16h37a80e37l 77M60e96n26s49i58k 8831606600982

A Šebestovi kromě duševního zdraví přezkoumat i zrak;-)

Kde že se v článku hovoří o většině?

0/−2
17.5.2016 8:40

K84a91r66e93l 59J35a52n37k80ů 1964756297744

Uz chybi jen 3x a smrt

+4/0
16.5.2016 16:33

J50i94n34d88ř31i31c79h 66Š31k34o24p86e77k 4135241290905

Dalším postřehem, který by si veřejnost přála do bodového systému zapracovat, je zohlednění skutečnosti, zda je potrestaný řidič profesionál, nebo není.

Ale musí to dopadnout přesně naopak. Profesionál jezdí denně, často se soupravou o hmotnosti desítek tun, takže musí znát předpisy dokonale. Proto pro profíky přísnější tresty.

Prostě i kdyby se dispečer stavěl na hlavu, tak musí být trest pro řidiče takový, že na červenou prostě na přejezd nevjezde

+2/−6
16.5.2016 15:47

O77n89d63ř29e18j 16Č39a62p23k53a 6661611653904

Pokud ano, tak jen v případě, kdy dojde k ohrožení jiného účastníka silničního provozu (+ řekněme ten přejezd). Tam platí, že autobus nebo kamión nadělá mnohem větší škody, než osobák.

Ani té červené by se to ale nemělo týkat třeba v situaci, kdy ve 3 ráno řidič nedá na prázdné křižovatce přednost větru zprava.

+2/0
16.5.2016 15:56

J92i21n74d21ř74i68c26h 49Š85k43o49p63e66k 4525171810325

zvlášť profík by měl jezdit stylem radši jednou zastavit než nezastavit zbytečně

0/0
16.5.2016 16:01

M38a18r89e28k 84H64r54u41b88y 6947352181778

Profesionalove nejsou jenom tiraci. Napr. vetsina osobnich aut je firemnich, a tedy rizenych lidmi v ramci pracovnich povinnosti.

+1/−1
16.5.2016 18:11

J23a14k64u43b 30Š75a12f90a49n59d74a 7385147291791

Ale to není profesionální řidič.

0/−1
16.5.2016 19:02

T54o49m85á55š 40K31r38a53i75n71a 7184550304798

Bože, lidi... Nezastávám se kamioňáků apod., mnozí z nich jsou.... Ale ta logika je v tom, že když dědula v klobouku jede 5x ročně na hřbitov a je schopen na těch 5ti km způsobit deset rizikových situací a pět přestupků, pravděpodobnost, že ho někdo chytí, je téměř nulová.

Zato profesionální řidič, který je na cestách každý den, i kdyby nechtěl, prostě ten přestupek někdy někde udělá (přehlédnuté značení, zazmatkování, chybějící předzvěst) a pravděpodobnost, že ho někdy chytí, je téměř 100%...

0/0
16.5.2016 22:16

D84a73v89i41d 18R30y44c97h32e32t41s79k40ý 9876571250890

99% prevence je tupé měření rychlosti v úsecích, kde nehrozí nebezpečí. Fetky s 20 zákazy řízení na sankce kašlou. Co uděláme? Zpřísníme sankce. Bodový systém vyřadil z provozu mnoho profesionálních řidičů. Feťáka ani jednoho.

+9/0
16.5.2016 15:44

J80i45ř74í 86L49i18b78e76r 6558840600882

Přesně tak bodový systém je zcela na nic. Nejlepší by ho bylo zrušit. Stejně tak nevidím jako přestupek nezapnutý bezpečnostní pás tam, kde se jede do 50 km/h.

+1/0
16.5.2016 16:33

J71a22r30o81s21l63a85v 83L96e95b98e44d56a 3266639247600

Rád bych vám dopřál zkušenost nárazu bez pásů při 50 km/h a případně facku od airbagu. To byste asi mluvil jinak :-)

+1/−2
16.5.2016 16:35

J89i49ř95í 59L81i36b19e54r 6928450640212

Zřejmě jste se zatím neinformoval, že airbagy se spustí až při nárazu nad 80 km/h. Při takové rychlosti by měl mít člověk pásy zapnuté, o tom ale můj příspěvek nebyl ;-D

0/−4
16.5.2016 16:51

J63a61r45o83s18l60a19v 20L97e29b34e70d40a 3916839467400

Protože jednoznačně závislé na rychlosti to opravdu není. Pominu fakt, že airbag je dnes často závislý právě na zapnutí pásů. A je pravda, že všechno se vyvíjí. Protože třeba tady píšou o rychlosti pouhých 20 km/h http://www.samuraj.cz/clanek/airbag-muze-zabit-i-zachranit

Osobně to opravdu nemíním zkoumat, prostě při jakékoliv jízdě kromě popojetí u pumpy apod. mám pásy zapnuté. Zažil jsem totiž náraz (do sněhu !, takže ne přímo pevná překážka) z rychlosti cca 40 km/h a opravdu to nebyl příjemný zážitek.

+1/0
16.5.2016 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.