Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Škoda 110 R, se kterou Brežněv soudruhy z ČSSR vyhodil

Lovecké pušky, karlovarský porcelán nebo křišťál byly tradiční dárky, kterými socialistické Československo zahrnovalo sovětské vůdce. Horší to bylo ve chvíli, kdy z Prahy jako výraz nezdolného přátelství putovaly do Kremlu darem české automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C24y33r47i20l 61P36a75v39e50l11k16a 4816572848815

Není divu, sice hezký auto, ale kvalita a jízdní vlastnosti ve srovnání s jiným v Evropě špatné.

0/0
27.5.2016 12:44

Š57t16ě79p52á27n 21B90e58d78n32á37ř 8417190347512

Mě vždycky udivuje jak tihle zapřisáhlí komunisti užívali produkty kapitalismu8-o Jinak Erko je nádherné

+2/0
26.5.2016 15:07

J53a87n 41K38o22n72v48a87l34i62n78k75a 5340471541395

No, upřímně, to auto je opravdu hezké. Některé "renovace" zavání bastlem, přesto je to pěkný kus. A to je tak všechno. Technicky a jízdně to nebyl zázrak ani tehdy. Pokud měl Brežněv k dispozici vozidla ze západu, nedivím se mu, že poslal embéčka zpátky. Patriotismus je na místě, ale v kombinaci s objektivitou.

+3/0
25.5.2016 11:30


M20i97c11h48a19l 71F44r25ý51d95a 1222569603812

Pane Dvořáku, vy opravdu NEJSTE motoristický novinář:-/!!! Kultovní "eRko" v roce 1970 neprošlo žádným faceliftem, ale v tom roce byla zahájena jeho sériová výroba. Auto na obrázku taktéž není moc citlivě zrenovované, jen na první pohled - kontrolní světla, přepínače, znak na kapotě???, přední čelo, pravý přední blatník....

+8/0
24.5.2016 14:16

J14i48ř96í 41E76r63b37e68n 1523524456427

Tak ty hliníkové čudlíky namísto bakelitových by teoreticky mohly být původní. ale knoflíkové kontrolky určitě ne a červené ručičky měřáků už tuplem. Navíc ty budíky by měly mít chromovanou obroučku, jestli se nepletu.

+3/0
25.5.2016 21:04

P41e64t92r 58Č22e82r54m84á81k 9118975369490

Původní jsou, jedná se o prototyp, seriová auta to pak skutečně měla jinak.

0/0
27.5.2016 13:29

P14e77t69r 92Č95e31r51m75á76k 9118955719840

V první části máte pravdu, v druhé nikoliv - jedná se o prototyp a tyto odlišnosti jsou právě autentické.

0/−1
26.5.2016 18:33

M49i23c62h55a69l 41F95r66ý36d12a 1832869133632

Nikoliv pane Čermaku, takový prototyp neexistoval. Je to směs, nikoliv autentický vůz, navíc necitlivě "přikrášlený" některými detaily. Bohužel.

0/−1
26.5.2016 22:10

P44e77t37r 29Č66e95r42m49á24k 9338905829590

Ale samozřejmě že existoval, doplňte si informace ;-)

http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2011112202

http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy/10441-110r-prototyp/

0/0
26.5.2016 23:08

M48i20c88h88a25l 56F25r21ý68d44a 1672489513662

Pane Čermáku, všechno na internetu nenajdete...

A. Pavlůsek / O. Pavlůsek: ŠKODA 110RCoupé

M. R. Cedrych / L. Nachtman: ŠKODA - auta známá i neznámá

archiv Škoda Auto...

0/0
27.5.2016 10:21

P87e90t93r 96Č86e16r28m66á67k 9838975569890

A toto je dokonce tak známá věc že jí najdete i na internetu, věřím že jste to již nastudoval a esistenci prototypů tedy zaznamenal. Původní fota ze 70tých let jsou totiž důkazem za tisíce slov. ;-)

Jinak obě tyto knihy (tu druhou dokonce ve dvou vydání) samozřejmě vlastním, akorát mi uchází co tím básník chtěl říci ;-)

0/0
27.5.2016 13:13

P82e16t24r 78Š50ů67n35a 3751504765813

Škoda 110R, moje první auto a zablnul jsem si s ním tenkrát dost. Skoro 150 jsem měl na budíku, ale nevydržela to tehdy vrtule chlazení a jedna lopatka behem mžiku posbírala všechny ostatní. V roce 1996 mi ho máma koupila v 18ti nám za 19tkč :-)

+4/0
24.5.2016 13:30

J34i55ř68í 49K90o86c35u20r29e65k 6955144545108

Škoda, že se tehdy z rozhodnutí RVHP, nemohly v ČR vyrábět větší objemy. Velkosériově, když toho bylo pár set kusů ročně, tak to nevadilo. Tomu Erku by vyloženě slušel inovovaný tatrovácký dvoulitr.

+4/−1
24.5.2016 13:13

J28i46ř61í 14E23r64b11e66n 1303954896397

RVHP do toho nemluvilo. Tohle bylo čistě rozhodnutím československých činitelů, že se u škodovek přes 1300 ccm nešlo - ono už tenkrát bylo trochu problém sehnat půl miliardy na novou motorárnu.

+2/−1
25.5.2016 21:07

J34a31r70e71k 47K61a24l52i30v14o81d72a 7976273921216

Ten zasloužil tak drátem do oka...

+7/0
24.5.2016 13:03

M30a78r62t49i27n 73M95u67r17c38i88n72a 5688686546115

Komunisticke hovado to bylo... ani ne clovek ... a oni mu lezli do zadnice s dary jako je tenhle.

+10/0
24.5.2016 12:57

M29a93r95e95k 85K96l94u34f65a 3918844744266

Chybí mi na tomhle kusu ty správné kolové poklice.

https://media.novinky.cz/926/449261-original1-bz2r3.jpg

0/−1
24.5.2016 12:35
Foto

T56o31m50á66š 82D73v19o74ř21á76k 7835146967741

To jste musel ale pár let počkat...

+1/0
24.5.2016 13:16

P79a54v85e63l 56P45o23s28p96í96š98i24l 3341924643545

Jak recyklovat 5 let stary clanek

http://auto.idnes.cz/auta-sovetskych-statniku-skodovka-pro-brezneva-rolls-pro-chruscova-packard-pro-stalina-g6t-/auto_ojetiny.aspx?c=A110405_132753_auto_ojetiny_fdv

+3/0
24.5.2016 11:49

R92a17d14e81k 42P21a41s50t27o11r 3706375206283

R-ko je krásný ale to víčko nádrže ho dost kazí. Neni nad chromovanou lištu ze stovky kde bylo víčko schované ve znáčku.

0/0
24.5.2016 11:25
Foto

R84a28d12e92k 96V58o85j46á98č20e69k 5213189323694

Ta hudba u videa je otravná. Člověk si chce poslechnout motor a do toho hraje takový country s**t.

+2/0
24.5.2016 11:10

H85a73n93a 50S28k21o38u20m88a70l96o22v73á 5320157272

Tak Brežněv byl Ukrajinec asi jako Konrad Henlein Čech. :-/

+4/0
24.5.2016 10:54
Foto

T21o56m68á86š 80D39v16o90ř70á57k 7445316667821

:-)

0/0
24.5.2016 13:17

A31l51e30š 42K94ř41í84ž62e25k 6777660163727

Ale on opravdu byl Ukrajinec.

+3/0
24.5.2016 13:18

J82a18n 86S87e34m34i87k 4634937952749

Dneska nadherne retro 70.let.

ale ve sve dobe byl tenhle sportak jen symptomem neuveritelneho zastaravani ceskeho auromobiloveho prumyslu (a prumyslu obecne)- staci se podvivat na porobne "lidove sportaky" ktere se ve stejne dobe delaly na zapade

+1/−4
24.5.2016 10:53

J10a98n 92S64e43m36i50k 4804757662149

P.S. ted me napada- dobrou ilustraci pokracovani trendu upadku byl nastupce 110R- Skoda Rapid.

To bylo opravdu i z hlediska designu smutnou vizitkou upadku

+1/−2
24.5.2016 11:00

A23n89d32r11e71j 31M79a71s16a70r13y71k 9980273876480

i na tu dobu to byl srot ... co je na tom aute hezke kdyz to jenom kopiruje porsche, jak i tady par lidi zminuje.... to je cele co soudruzi dokazali? nepovedena kopie porsche a jeste s motorem ze sekacky??? zasrana doba v ktere lidi zili nedovolila vubec nic.... blyl bych z toho... tyto auta by mneli upadnout do zapomenuti a vubec se stim nechlubit ze nekdy neco takoveho vzniklo.

+3/−19
24.5.2016 10:08

D56a42n41i58e43l 86S36o46b30o40t84a 9699604436390

Zatímco dnes se design ani technika aut nekopírují, co? ;-D Být tebou, tak než nadávat na dobu minulou, raději se zaměř na svůj pravopis.

+14/0
24.5.2016 10:12

M65a91r16t50i81n 73H43a11l85á90š71e25k 2120932388884

Jenže má pravdu. Doba minulá neměla vůbec žádná pozitiva.

+3/−4
24.5.2016 10:16

J91i44r19k61a 42H28o34n71c64ů 2564444741358

Blbost.

+1/−1
26.5.2016 19:09
Foto

J10i48ř85í 46K19r69a42t42ě35n80a 1961732677977

Krititujete něco co jste nezažil? Jel jste někdy v té škodovce?

+2/0
24.5.2016 10:18

M57a56r94t63i30n 28H46a56l79á67š97e29k 2130592878264

Ve škodě 11O , SPZ ACC 15 12 jsem v roce 1986 emigroval s manželkou a šestiměsíční dcerou do NSR. Za tři měsíce, jsem si tam koupil Audi 80 GLS. Myslel jsem, že mám nejlepší auto ve vesmíru, jezdil jsem i 10 metrů koupit noviny...Koupil jsem ji za 2000 DM a před odletem do Kanady , v roce 1990 prodal na Šumavu za 2500 DM.

+3/−3
24.5.2016 10:25
Foto

J20i19ř85í 65K20r65a70t75ě25n56a 1281292597127

Zajimavé.

0/0
24.5.2016 10:54

M83a80r44t53i65n 73H17a10l49á21š14e81k 2120382658514

Jestli myslíte tu cenu, moc zajímavé to není, ale logické. Po pádu bolševika a otevření hranic, šly ceny ojetých vozů ze Západu prodce nahoru.

+1/0
24.5.2016 11:11

A70n22d38r74e92j 79M63a58s21a90r45y39k 9910533136880

bohuzel ano... je v tom malo mista rve to jako krava a vubec to nejede... je v tom vedro nebo zima.... vzdyt je to naprosto priserne auto....

+3/−6
24.5.2016 10:43
Foto

J38i60ř18í 95K45r32a24t43ě60n46a 1121852267987

110 R měl můj strejda a nezaznamenal jsem tyhle tyhle problémy.

+4/0
24.5.2016 10:55

A60l88e73š 85K90ř76í57ž46e72k 6187870633887

Víš z čeho bych já "BLYL"? Třeba ze slova "MNELI". A z několika dalších...;-D

+8/0
24.5.2016 13:20
Foto

M17i61r25o63s19l28a60v 78S22t10e15i43n74e76r 1155595588293

Chcete zdvojnásobit prodejni cenu své Škody 130R? Nabídněte ji s plnou nádrží!

To byl britský tip, Škoda s vyloženě nebezpečnými jízdními vlastnostmi byla v GB na posměch.

+6/−5
24.5.2016 9:45

M27a55r35t74i45n 77H13a79l26á97š61e12k 2700322368444

Tyhle škodovky v Kanadě sice nejezdí, ale nějakým omylem se tam v 80.letech dodalo několik stodvacítek..... V zimě to asi nikomu nikdy nechytlo.

0/−2
24.5.2016 10:09
Foto

T60o54m52á83š 86D32v16o80ř10á19k 7605856857421

Tady:

http://auto.idnes.cz/skoda-v-kanade-a-usa-0of-/auto_ojetiny.aspx?c=A120828_140716_auto_ojetiny_hig

0/0
24.5.2016 13:21

P82a69v66l57a 39K43v70a60p36i50l27o41v24á 7799618244477

To není vtip na erko, ale na Škodovky té doby obecně.

+3/0
24.5.2016 10:57

M12a71r51e50k 70K98l14u76f43a 3688124684646

Ještě také v Británii kolovala hádanka, proč má Škoda vyhřívané zadní sklo....

Aby majitele při tlačení auta nezábly ruce.

+2/0
24.5.2016 12:26

P76e92t28r 40K21n28ě29b11o64r77t 3151260

Poslední hezká škodovka.

+9/−2
24.5.2016 9:39

J82o90s57e46f 14H73ř66e29b57í46č47e83k 7696403280952

Pokud hodnotíte výrobky Automobilových závodů, národní podnik (AZNP), tak máte zcela určitě pravdu. Řada Š 105, 120, 130 se moc nepovedla.

+3/0
24.5.2016 10:32

J58o35s66e37f 91H33ř80e62b63í30č61e31k 7136283820702

Ještě jsem zapomněl na favorita, ale ten taky nebyl na konci 80. let zrovna průlomovým modelem.

0/−1
24.5.2016 10:42

R86o72b65e81r30t 84G85o32r96c 6932963563

Tak v dnešní době jako veterán dobrý, ale na tehdejší dobu... se ani Brežněvoj nedivím, výkon o ničem, jízdní vlastnosti katastrofální, prostoru uvnitř jak v hodinkách a o spolehlivosti ani nemluvě.

+9/−2
24.5.2016 9:25

J45a81r91o37m57í87r 81K68r28á78l 4590549984339

Pokud si přepočtete výkon na hmotnost, pak ten rozdíl není nijak velký. Téměř dvakrát těžší Golf III měl 72 kW, zatímco o pár let starší škodovka 46 kW.

+2/−1
24.5.2016 9:40

J64i51ř19í 45S67c35h43w28a10c97h 8538554398756

téměř dvakrát těžší? Golf III měl do 1700 kg opravdu hoooodně daleko....

0/0
24.5.2016 11:58

J14a81r51o68m35í86r 64K17r84á79l 4390749704939

Golf III variant 1655 kilo a 66 kW (1,9 TDI), Š110R 1200 kilo a 46 kW. Rozdíl minimální. No a když vezmete Golf první generace, měl stejnou hmotnost a motor od 37 kW, takže ještě slabší.

+4/−1
24.5.2016 12:16

J88i27ř53í 85K32o75c84u61r67e55k 6835614885208

No a co třeba porovnávat buď zákaldní verze nebo sportovně upravené verze? Porovnat základní motorizaci a sportovní?

Nejsilnější verze jedničkového Golfa měla 82 kW při hmotnosti 970 kg. Pokud budeme srovnávat eRko se současným golfem, tak bychom měli vzít rovněž eRko s výkonem 221 kW

0/0
24.5.2016 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.