Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Škoda 110 R, se kterou Brežněv soudruhy z ČSSR vyhodil

Lovecké pušky, karlovarský porcelán nebo křišťál byly tradiční dárky, kterými socialistické Československo zahrnovalo sovětské vůdce. Horší to bylo ve chvíli, kdy z Prahy jako výraz nezdolného přátelství putovaly do Kremlu darem české automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C73y69r23i94l 76P52a97v24e16l60k63a 4436612248805

Není divu, sice hezký auto, ale kvalita a jízdní vlastnosti ve srovnání s jiným v Evropě špatné.

0/0
27.5.2016 12:44

Š96t94ě38p91á34n 31B14e31d13n60á30ř 8977660867512

Mě vždycky udivuje jak tihle zapřisáhlí komunisti užívali produkty kapitalismu8-o Jinak Erko je nádherné

+2/0
26.5.2016 15:07

J96a20n 35K60o79n94v12a49l83i18n64k35a 5500361921755

No, upřímně, to auto je opravdu hezké. Některé "renovace" zavání bastlem, přesto je to pěkný kus. A to je tak všechno. Technicky a jízdně to nebyl zázrak ani tehdy. Pokud měl Brežněv k dispozici vozidla ze západu, nedivím se mu, že poslal embéčka zpátky. Patriotismus je na místě, ale v kombinaci s objektivitou.

+3/0
25.5.2016 11:30

M27i54c78h76a96l 70F14r82ý94d70a 1312759223882

Pane Dvořáku, vy opravdu NEJSTE motoristický novinář:-/!!! Kultovní "eRko" v roce 1970 neprošlo žádným faceliftem, ale v tom roce byla zahájena jeho sériová výroba. Auto na obrázku taktéž není moc citlivě zrenovované, jen na první pohled - kontrolní světla, přepínače, znak na kapotě???, přední čelo, pravý přední blatník....

+8/0
24.5.2016 14:16

J55i72ř32í 27E26r88b64e36n 1613114226377

Tak ty hliníkové čudlíky namísto bakelitových by teoreticky mohly být původní. ale knoflíkové kontrolky určitě ne a červené ručičky měřáků už tuplem. Navíc ty budíky by měly mít chromovanou obroučku, jestli se nepletu.

+3/0
25.5.2016 21:04

P53e91t47r 56Č34e73r33m58á44k 9628705579620

Původní jsou, jedná se o prototyp, seriová auta to pak skutečně měla jinak.

0/0
27.5.2016 13:29

P41e84t83r 33Č85e28r83m93á15k 9408675639460

V první části máte pravdu, v druhé nikoliv - jedná se o prototyp a tyto odlišnosti jsou právě autentické.

0/−1
26.5.2016 18:33

M53i97c14h95a78l 65F86r50ý97d81a 1652779813662

Nikoliv pane Čermaku, takový prototyp neexistoval. Je to směs, nikoliv autentický vůz, navíc necitlivě "přikrášlený" některými detaily. Bohužel.

0/−1
26.5.2016 22:10

P49e60t87r 43Č44e78r35m77á42k 9398615389510

Ale samozřejmě že existoval, doplňte si informace ;-)

http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2011112202

http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy/10441-110r-prototyp/

0/0
26.5.2016 23:08

M76i74c81h43a83l 24F48r88ý10d72a 1252779763512

Pane Čermáku, všechno na internetu nenajdete...

A. Pavlůsek / O. Pavlůsek: ŠKODA 110RCoupé

M. R. Cedrych / L. Nachtman: ŠKODA - auta známá i neznámá

archiv Škoda Auto...

0/0
27.5.2016 10:21

P32e73t30r 47Č79e87r24m87á24k 9488535269650

A toto je dokonce tak známá věc že jí najdete i na internetu, věřím že jste to již nastudoval a esistenci prototypů tedy zaznamenal. Původní fota ze 70tých let jsou totiž důkazem za tisíce slov. ;-)

Jinak obě tyto knihy (tu druhou dokonce ve dvou vydání) samozřejmě vlastním, akorát mi uchází co tím básník chtěl říci ;-)

0/0
27.5.2016 13:13

P64e87t29r 32Š39ů39n15a 3981174625123

Škoda 110R, moje první auto a zablnul jsem si s ním tenkrát dost. Skoro 150 jsem měl na budíku, ale nevydržela to tehdy vrtule chlazení a jedna lopatka behem mžiku posbírala všechny ostatní. V roce 1996 mi ho máma koupila v 18ti nám za 19tkč :-)

+4/0
24.5.2016 13:30

J40i98ř49í 36K86o31c46u65r68e95k 6905934285908

Škoda, že se tehdy z rozhodnutí RVHP, nemohly v ČR vyrábět větší objemy. Velkosériově, když toho bylo pár set kusů ročně, tak to nevadilo. Tomu Erku by vyloženě slušel inovovaný tatrovácký dvoulitr.

+4/−1
24.5.2016 13:13

J72i38ř77í 60E95r15b90e61n 1493274506297

RVHP do toho nemluvilo. Tohle bylo čistě rozhodnutím československých činitelů, že se u škodovek přes 1300 ccm nešlo - ono už tenkrát bylo trochu problém sehnat půl miliardy na novou motorárnu.

+2/−1
25.5.2016 21:07

J83a11r89e61k 13K78a56l64i82v91o68d90a 7586843421536

Ten zasloužil tak drátem do oka...

+7/0
24.5.2016 13:03

M19a12r61t56i29n 82M12u52r82c61i50n92a 5158496156315

Komunisticke hovado to bylo... ani ne clovek ... a oni mu lezli do zadnice s dary jako je tenhle.

+10/0
24.5.2016 12:57

M44a71r14e40k 33K98l51u71f30a 3308884894936

Chybí mi na tomhle kusu ty správné kolové poklice.

https://media.novinky.cz/926/449261-original1-bz2r3.jpg

0/−1
24.5.2016 12:35
Foto

T39o74m29á97š 57D58v67o25ř16á45k 7185336197701

To jste musel ale pár let počkat...

+1/0
24.5.2016 13:16

P82a22v46e38l 83P76o67s83p23í38š83i93l 3441854543965

Jak recyklovat 5 let stary clanek

http://auto.idnes.cz/auta-sovetskych-statniku-skodovka-pro-brezneva-rolls-pro-chruscova-packard-pro-stalina-g6t-/auto_ojetiny.aspx?c=A110405_132753_auto_ojetiny_fdv

+3/0
24.5.2016 11:49

R40a79d95e54k 69P38a33s38t27o27r 3426785546803

R-ko je krásný ale to víčko nádrže ho dost kazí. Neni nad chromovanou lištu ze stovky kde bylo víčko schované ve znáčku.

0/0
24.5.2016 11:25
Foto

R19a11d58e79k 53V24o70j62á73č83e58k 5303519203374

Ta hudba u videa je otravná. Člověk si chce poslechnout motor a do toho hraje takový country s**t.

+2/0
24.5.2016 11:10

H73a45n30a 85S31k68o49u48m94a41l97o28v12á 5520397782

Tak Brežněv byl Ukrajinec asi jako Konrad Henlein Čech. :-/

+4/0
24.5.2016 10:54
Foto

T36o13m27á82š 24D64v20o56ř36á78k 7965116507731

:-)

0/0
24.5.2016 13:17

A59l36e74š 58K73ř13í70ž26e80k 6967600793167

Ale on opravdu byl Ukrajinec.

+3/0
24.5.2016 13:18

J68a26n 49S34e41m86i61k 4894797122259

Dneska nadherne retro 70.let.

ale ve sve dobe byl tenhle sportak jen symptomem neuveritelneho zastaravani ceskeho auromobiloveho prumyslu (a prumyslu obecne)- staci se podvivat na porobne "lidove sportaky" ktere se ve stejne dobe delaly na zapade

+1/−4
24.5.2016 10:53

J94a75n 27S28e42m91i88k 4224457762579

P.S. ted me napada- dobrou ilustraci pokracovani trendu upadku byl nastupce 110R- Skoda Rapid.

To bylo opravdu i z hlediska designu smutnou vizitkou upadku

+1/−2
24.5.2016 11:00

A83n62d90r95e12j 10M39a11s75a19r64y37k 9450973626750

i na tu dobu to byl srot ... co je na tom aute hezke kdyz to jenom kopiruje porsche, jak i tady par lidi zminuje.... to je cele co soudruzi dokazali? nepovedena kopie porsche a jeste s motorem ze sekacky??? zasrana doba v ktere lidi zili nedovolila vubec nic.... blyl bych z toho... tyto auta by mneli upadnout do zapomenuti a vubec se stim nechlubit ze nekdy neco takoveho vzniklo.

+3/−19
24.5.2016 10:08

D35a84n68i75e98l 56S67o89b57o63t45a 9839934446690

Zatímco dnes se design ani technika aut nekopírují, co? ;-D Být tebou, tak než nadávat na dobu minulou, raději se zaměř na svůj pravopis.

+14/0
24.5.2016 10:12

M98a14r53t30i73n 17H22a54l69á10š66e66k 2470462918634

Jenže má pravdu. Doba minulá neměla vůbec žádná pozitiva.

+3/−4
24.5.2016 10:16

J37i46r88k87a 82H43o11n48c29ů 2354544971498

Blbost.

+1/−1
26.5.2016 19:09
Foto

J34i13ř26í 16K42r64a80t76ě18n15a 1211892107747

Krititujete něco co jste nezažil? Jel jste někdy v té škodovce?

+2/0
24.5.2016 10:18

M41a38r56t63i45n 36H89a38l71á48š73e68k 2410462158824

Ve škodě 11O , SPZ ACC 15 12 jsem v roce 1986 emigroval s manželkou a šestiměsíční dcerou do NSR. Za tři měsíce, jsem si tam koupil Audi 80 GLS. Myslel jsem, že mám nejlepší auto ve vesmíru, jezdil jsem i 10 metrů koupit noviny...Koupil jsem ji za 2000 DM a před odletem do Kanady , v roce 1990 prodal na Šumavu za 2500 DM.

+3/−3
24.5.2016 10:25
Foto

J81i53ř84í 17K80r21a83t33ě46n97a 1711382817487

Zajimavé.

0/0
24.5.2016 10:54

M49a63r79t26i93n 15H63a53l76á88š43e22k 2230252418114

Jestli myslíte tu cenu, moc zajímavé to není, ale logické. Po pádu bolševika a otevření hranic, šly ceny ojetých vozů ze Západu prodce nahoru.

+1/0
24.5.2016 11:11

A35n34d23r71e77j 31M60a38s35a66r68y24k 9270403526180

bohuzel ano... je v tom malo mista rve to jako krava a vubec to nejede... je v tom vedro nebo zima.... vzdyt je to naprosto priserne auto....

+3/−6
24.5.2016 10:43
Foto

J84i85ř41í 92K56r57a22t67ě84n19a 1241122687407

110 R měl můj strejda a nezaznamenal jsem tyhle tyhle problémy.

+4/0
24.5.2016 10:55

A57l13e16š 52K91ř18í83ž15e58k 6157510663107

Víš z čeho bych já "BLYL"? Třeba ze slova "MNELI". A z několika dalších...;-D

+8/0
24.5.2016 13:20
Foto

M62i14r37o29s63l27a65v 89S61t86e15i44n65e19r 6948404343235

Chcete zdvojnásobit prodejni cenu své Škody 130R? Nabídněte ji s plnou nádrží!

To byl britský tip, Škoda s vyloženě nebezpečnými jízdními vlastnostmi byla v GB na posměch.

+6/−5
24.5.2016 9:45

M75a51r93t72i22n 65H14a71l67á98š69e83k 2720612988544

Tyhle škodovky v Kanadě sice nejezdí, ale nějakým omylem se tam v 80.letech dodalo několik stodvacítek..... V zimě to asi nikomu nikdy nechytlo.

0/−2
24.5.2016 10:09
Foto

T16o25m91á10š 40D96v19o35ř15á45k 7155896877791

Tady:

http://auto.idnes.cz/skoda-v-kanade-a-usa-0of-/auto_ojetiny.aspx?c=A120828_140716_auto_ojetiny_hig

0/0
24.5.2016 13:21

P64a50v40l49a 61K15v23a56p68i71l19o67v86á 7409758844447

To není vtip na erko, ale na Škodovky té doby obecně.

+3/0
24.5.2016 10:57

M20a70r53e53k 90K67l65u24f16a 3678314214226

Ještě také v Británii kolovala hádanka, proč má Škoda vyhřívané zadní sklo....

Aby majitele při tlačení auta nezábly ruce.

+2/0
24.5.2016 12:26

P21e97t56r 75K97n39ě85b62o36r93t 3181100

Poslední hezká škodovka.

+9/−2
24.5.2016 9:39

J35o13s30e75f 55H78ř85e53b40í90č42e28k 7186543820532

Pokud hodnotíte výrobky Automobilových závodů, národní podnik (AZNP), tak máte zcela určitě pravdu. Řada Š 105, 120, 130 se moc nepovedla.

+3/0
24.5.2016 10:32

J18o84s30e78f 46H97ř27e65b76í28č73e61k 7786753880592

Ještě jsem zapomněl na favorita, ale ten taky nebyl na konci 80. let zrovna průlomovým modelem.

0/−1
24.5.2016 10:42

R41o41b92e21r89t 26G76o80r67c 6832283123

Tak v dnešní době jako veterán dobrý, ale na tehdejší dobu... se ani Brežněvoj nedivím, výkon o ničem, jízdní vlastnosti katastrofální, prostoru uvnitř jak v hodinkách a o spolehlivosti ani nemluvě.

+9/−2
24.5.2016 9:25

J96a31r71o76m63í39r 83K50r49á77l 4180919844229

Pokud si přepočtete výkon na hmotnost, pak ten rozdíl není nijak velký. Téměř dvakrát těžší Golf III měl 72 kW, zatímco o pár let starší škodovka 46 kW.

+2/−1
24.5.2016 9:40

J31i72ř34í 76S68c19h22w95a29c89h 8878164348436

téměř dvakrát těžší? Golf III měl do 1700 kg opravdu hoooodně daleko....

0/0
24.5.2016 11:58

J32a51r12o57m48í84r 34K82r17á82l 4440119944309

Golf III variant 1655 kilo a 66 kW (1,9 TDI), Š110R 1200 kilo a 46 kW. Rozdíl minimální. No a když vezmete Golf první generace, měl stejnou hmotnost a motor od 37 kW, takže ještě slabší.

+4/−1
24.5.2016 12:16

J74i23ř39í 94K89o28c48u23r50e83k 6425774335878

No a co třeba porovnávat buď zákaldní verze nebo sportovně upravené verze? Porovnat základní motorizaci a sportovní?

Nejsilnější verze jedničkového Golfa měla 82 kW při hmotnosti 970 kg. Pokud budeme srovnávat eRko se současným golfem, tak bychom měli vzít rovněž eRko s výkonem 221 kW

0/0
24.5.2016 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.