Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Škoda 110 R, se kterou Brežněv soudruhy z ČSSR vyhodil

Lovecké pušky, karlovarský porcelán nebo křišťál byly tradiční dárky, kterými socialistické Československo zahrnovalo sovětské vůdce. Horší to bylo ve chvíli, kdy z Prahy jako výraz nezdolného přátelství putovaly do Kremlu darem české automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C23y91r67i30l 40P56a78v93e45l61k81a 4776642678985

Není divu, sice hezký auto, ale kvalita a jízdní vlastnosti ve srovnání s jiným v Evropě špatné.

0/0
27.5.2016 12:44

Š85t86ě54p14á44n 21B24e92d85n66á81ř 8567900197462

Mě vždycky udivuje jak tihle zapřisáhlí komunisti užívali produkty kapitalismu8-o Jinak Erko je nádherné

+2/0
26.5.2016 15:07

J40a79n 78K54o87n58v50a73l69i84n50k71a 5540441221145

No, upřímně, to auto je opravdu hezké. Některé "renovace" zavání bastlem, přesto je to pěkný kus. A to je tak všechno. Technicky a jízdně to nebyl zázrak ani tehdy. Pokud měl Brežněv k dispozici vozidla ze západu, nedivím se mu, že poslal embéčka zpátky. Patriotismus je na místě, ale v kombinaci s objektivitou.

+3/0
25.5.2016 11:30


M48i37c33h12a13l 58F66r65ý80d97a 1972809633572

Pane Dvořáku, vy opravdu NEJSTE motoristický novinář:-/!!! Kultovní "eRko" v roce 1970 neprošlo žádným faceliftem, ale v tom roce byla zahájena jeho sériová výroba. Auto na obrázku taktéž není moc citlivě zrenovované, jen na první pohled - kontrolní světla, přepínače, znak na kapotě???, přední čelo, pravý přední blatník....

+8/0
24.5.2016 14:16

J98i86ř84í 98E30r11b98e19n 1783504446227

Tak ty hliníkové čudlíky namísto bakelitových by teoreticky mohly být původní. ale knoflíkové kontrolky určitě ne a červené ručičky měřáků už tuplem. Navíc ty budíky by měly mít chromovanou obroučku, jestli se nepletu.

+3/0
25.5.2016 21:04

P84e28t93r 48Č69e58r72m61á43k 9298675179420

Původní jsou, jedná se o prototyp, seriová auta to pak skutečně měla jinak.

0/0
27.5.2016 13:29

P81e22t22r 72Č89e59r68m20á22k 9848635869550

V první části máte pravdu, v druhé nikoliv - jedná se o prototyp a tyto odlišnosti jsou právě autentické.

0/−1
26.5.2016 18:33

M23i21c15h38a58l 82F66r90ý73d48a 1712429383492

Nikoliv pane Čermaku, takový prototyp neexistoval. Je to směs, nikoliv autentický vůz, navíc necitlivě "přikrášlený" některými detaily. Bohužel.

0/−1
26.5.2016 22:10

P17e11t24r 79Č28e76r66m48á87k 9858465879890

Ale samozřejmě že existoval, doplňte si informace ;-)

http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2011112202

http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy/10441-110r-prototyp/

0/0
26.5.2016 23:08

M75i12c72h42a40l 61F24r44ý61d55a 1142709833502

Pane Čermáku, všechno na internetu nenajdete...

A. Pavlůsek / O. Pavlůsek: ŠKODA 110RCoupé

M. R. Cedrych / L. Nachtman: ŠKODA - auta známá i neznámá

archiv Škoda Auto...

0/0
27.5.2016 10:21

P50e17t73r 50Č40e61r19m60á18k 9968155449190

A toto je dokonce tak známá věc že jí najdete i na internetu, věřím že jste to již nastudoval a esistenci prototypů tedy zaznamenal. Původní fota ze 70tých let jsou totiž důkazem za tisíce slov. ;-)

Jinak obě tyto knihy (tu druhou dokonce ve dvou vydání) samozřejmě vlastním, akorát mi uchází co tím básník chtěl říci ;-)

0/0
27.5.2016 13:13

P87e73t32r 28Š91ů69n91a 3901874115153

Škoda 110R, moje první auto a zablnul jsem si s ním tenkrát dost. Skoro 150 jsem měl na budíku, ale nevydržela to tehdy vrtule chlazení a jedna lopatka behem mžiku posbírala všechny ostatní. V roce 1996 mi ho máma koupila v 18ti nám za 19tkč :-)

+4/0
24.5.2016 13:30

J41i79ř24í 15K55o54c20u19r44e36k 6255414245458

Škoda, že se tehdy z rozhodnutí RVHP, nemohly v ČR vyrábět větší objemy. Velkosériově, když toho bylo pár set kusů ročně, tak to nevadilo. Tomu Erku by vyloženě slušel inovovaný tatrovácký dvoulitr.

+4/−1
24.5.2016 13:13

J16i35ř80í 24E92r74b37e94n 1523354696397

RVHP do toho nemluvilo. Tohle bylo čistě rozhodnutím československých činitelů, že se u škodovek přes 1300 ccm nešlo - ono už tenkrát bylo trochu problém sehnat půl miliardy na novou motorárnu.

+2/−1
25.5.2016 21:07

J36a21r10e91k 58K61a16l67i19v59o47d14a 7156623861946

Ten zasloužil tak drátem do oka...

+7/0
24.5.2016 13:03

M10a81r72t42i18n 82M85u43r21c75i94n35a 5778456376875

Komunisticke hovado to bylo... ani ne clovek ... a oni mu lezli do zadnice s dary jako je tenhle.

+10/0
24.5.2016 12:57

M45a26r28e97k 18K51l76u62f35a 3558354554876

Chybí mi na tomhle kusu ty správné kolové poklice.

https://media.novinky.cz/926/449261-original1-bz2r3.jpg

0/−1
24.5.2016 12:35
Foto

T75o18m40á87š 41D94v69o62ř36á31k 7535356657801

To jste musel ale pár let počkat...

+1/0
24.5.2016 13:16

P81a66v79e89l 72P32o58s68p88í44š87i85l 3571154193175

Jak recyklovat 5 let stary clanek

http://auto.idnes.cz/auta-sovetskych-statniku-skodovka-pro-brezneva-rolls-pro-chruscova-packard-pro-stalina-g6t-/auto_ojetiny.aspx?c=A110405_132753_auto_ojetiny_fdv

+3/0
24.5.2016 11:49

R61a56d39e55k 44P67a64s46t45o49r 3676355186943

R-ko je krásný ale to víčko nádrže ho dost kazí. Neni nad chromovanou lištu ze stovky kde bylo víčko schované ve znáčku.

0/0
24.5.2016 11:25
Foto

R73a71d52e70k 93V95o54j64á62č33e38k 5173299943984

Ta hudba u videa je otravná. Člověk si chce poslechnout motor a do toho hraje takový country s**t.

+2/0
24.5.2016 11:10

H55a46n64a 52S29k68o95u95m20a45l24o12v42á 5540327632

Tak Brežněv byl Ukrajinec asi jako Konrad Henlein Čech. :-/

+4/0
24.5.2016 10:54
Foto

T33o60m93á69š 25D43v86o20ř22á61k 7955936157261

:-)

0/0
24.5.2016 13:17

A36l47e68š 46K89ř13í13ž81e87k 6357770753417

Ale on opravdu byl Ukrajinec.

+3/0
24.5.2016 13:18

J34a78n 92S21e20m39i68k 4154567352349

Dneska nadherne retro 70.let.

ale ve sve dobe byl tenhle sportak jen symptomem neuveritelneho zastaravani ceskeho auromobiloveho prumyslu (a prumyslu obecne)- staci se podvivat na porobne "lidove sportaky" ktere se ve stejne dobe delaly na zapade

+1/−4
24.5.2016 10:53

J83a21n 59S53e40m66i72k 4114897932199

P.S. ted me napada- dobrou ilustraci pokracovani trendu upadku byl nastupce 110R- Skoda Rapid.

To bylo opravdu i z hlediska designu smutnou vizitkou upadku

+1/−2
24.5.2016 11:00

A76n43d94r64e29j 60M50a71s67a91r49y12k 9610403296490

i na tu dobu to byl srot ... co je na tom aute hezke kdyz to jenom kopiruje porsche, jak i tady par lidi zminuje.... to je cele co soudruzi dokazali? nepovedena kopie porsche a jeste s motorem ze sekacky??? zasrana doba v ktere lidi zili nedovolila vubec nic.... blyl bych z toho... tyto auta by mneli upadnout do zapomenuti a vubec se stim nechlubit ze nekdy neco takoveho vzniklo.

+3/−19
24.5.2016 10:08

D85a64n45i20e78l 22S43o62b77o52t58a 9519304626750

Zatímco dnes se design ani technika aut nekopírují, co? ;-D Být tebou, tak než nadávat na dobu minulou, raději se zaměř na svůj pravopis.

+14/0
24.5.2016 10:12

M84a47r24t12i59n 25H54a19l18á63š84e66k 2420432188964

Jenže má pravdu. Doba minulá neměla vůbec žádná pozitiva.

+3/−4
24.5.2016 10:16

J22i20r27k85a 46H54o82n39c64ů 2984424851758

Blbost.

+1/−1
26.5.2016 19:09
Foto

J11i98ř51í 15K26r63a64t46ě38n68a 1341402547367

Krititujete něco co jste nezažil? Jel jste někdy v té škodovce?

+2/0
24.5.2016 10:18

M55a93r54t11i28n 68H54a45l40á13š75e38k 2400632848474

Ve škodě 11O , SPZ ACC 15 12 jsem v roce 1986 emigroval s manželkou a šestiměsíční dcerou do NSR. Za tři měsíce, jsem si tam koupil Audi 80 GLS. Myslel jsem, že mám nejlepší auto ve vesmíru, jezdil jsem i 10 metrů koupit noviny...Koupil jsem ji za 2000 DM a před odletem do Kanady , v roce 1990 prodal na Šumavu za 2500 DM.

+3/−3
24.5.2016 10:25
Foto

J60i82ř67í 42K17r64a43t61ě26n79a 1531602837517

Zajimavé.

0/0
24.5.2016 10:54

M91a54r90t27i37n 45H19a97l23á26š31e64k 2670472388864

Jestli myslíte tu cenu, moc zajímavé to není, ale logické. Po pádu bolševika a otevření hranic, šly ceny ojetých vozů ze Západu prodce nahoru.

+1/0
24.5.2016 11:11

A33n10d61r89e18j 50M71a22s29a89r60y92k 9830483256930

bohuzel ano... je v tom malo mista rve to jako krava a vubec to nejede... je v tom vedro nebo zima.... vzdyt je to naprosto priserne auto....

+3/−6
24.5.2016 10:43
Foto

J61i88ř20í 30K47r22a36t48ě37n62a 1691502217517

110 R měl můj strejda a nezaznamenal jsem tyhle tyhle problémy.

+4/0
24.5.2016 10:55

A96l94e32š 39K55ř52í97ž93e43k 6517810783967

Víš z čeho bych já "BLYL"? Třeba ze slova "MNELI". A z několika dalších...;-D

+8/0
24.5.2016 13:20
Foto

M46i84r26o23s73l11a36v 13S78t36e17i48n20e73r 1225625548793

Chcete zdvojnásobit prodejni cenu své Škody 130R? Nabídněte ji s plnou nádrží!

To byl britský tip, Škoda s vyloženě nebezpečnými jízdními vlastnostmi byla v GB na posměch.

+6/−5
24.5.2016 9:45

M30a10r76t92i64n 69H54a91l71á94š67e54k 2680482678244

Tyhle škodovky v Kanadě sice nejezdí, ale nějakým omylem se tam v 80.letech dodalo několik stodvacítek..... V zimě to asi nikomu nikdy nechytlo.

0/−2
24.5.2016 10:09
Foto

T89o63m21á49š 94D49v83o48ř27á67k 7255896457771

Tady:

http://auto.idnes.cz/skoda-v-kanade-a-usa-0of-/auto_ojetiny.aspx?c=A120828_140716_auto_ojetiny_hig

0/0
24.5.2016 13:21

P85a40v87l70a 60K77v30a52p29i55l67o80v38á 7409458334677

To není vtip na erko, ale na Škodovky té doby obecně.

+3/0
24.5.2016 10:57

M68a80r94e83k 57K50l15u84f80a 3268384744956

Ještě také v Británii kolovala hádanka, proč má Škoda vyhřívané zadní sklo....

Aby majitele při tlačení auta nezábly ruce.

+2/0
24.5.2016 12:26

P54e64t56r 92K19n36ě66b96o86r88t 3931460

Poslední hezká škodovka.

+9/−2
24.5.2016 9:39

J44o64s81e24f 20H52ř12e93b10í55č19e49k 7936373890822

Pokud hodnotíte výrobky Automobilových závodů, národní podnik (AZNP), tak máte zcela určitě pravdu. Řada Š 105, 120, 130 se moc nepovedla.

+3/0
24.5.2016 10:32

J85o79s61e90f 76H32ř11e12b33í45č31e19k 7666703810902

Ještě jsem zapomněl na favorita, ale ten taky nebyl na konci 80. let zrovna průlomovým modelem.

0/−1
24.5.2016 10:42

R10o46b23e85r33t 69G70o72r35c 6802953973

Tak v dnešní době jako veterán dobrý, ale na tehdejší dobu... se ani Brežněvoj nedivím, výkon o ničem, jízdní vlastnosti katastrofální, prostoru uvnitř jak v hodinkách a o spolehlivosti ani nemluvě.

+9/−2
24.5.2016 9:25

J55a17r98o81m46í82r 20K16r37á13l 4690219624789

Pokud si přepočtete výkon na hmotnost, pak ten rozdíl není nijak velký. Téměř dvakrát těžší Golf III měl 72 kW, zatímco o pár let starší škodovka 46 kW.

+2/−1
24.5.2016 9:40

J89i74ř31í 92S37c38h72w27a48c56h 8238134598256

téměř dvakrát těžší? Golf III měl do 1700 kg opravdu hoooodně daleko....

0/0
24.5.2016 11:58

J19a88r64o94m35í12r 56K26r46á48l 4720829594749

Golf III variant 1655 kilo a 66 kW (1,9 TDI), Š110R 1200 kilo a 46 kW. Rozdíl minimální. No a když vezmete Golf první generace, měl stejnou hmotnost a motor od 37 kW, takže ještě slabší.

+4/−1
24.5.2016 12:16

J34i37ř67í 51K67o42c33u94r96e47k 6475734845598

No a co třeba porovnávat buď zákaldní verze nebo sportovně upravené verze? Porovnat základní motorizaci a sportovní?

Nejsilnější verze jedničkového Golfa měla 82 kW při hmotnosti 970 kg. Pokud budeme srovnávat eRko se současným golfem, tak bychom měli vzít rovněž eRko s výkonem 221 kW

0/0
24.5.2016 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.