Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ford posílá Evropě upravený Edge. Musel mu na to extra vymódit kufr

Kdysi okrajový segment, pro dnešní dobu objevený před dvaceti lety, teď válcuje světové prodeje. SUVčka se valí ze všech stran, jen loni se jich na světě prodalo osm milionů. Některé značky už obyčejná auta z nabídky téměř vymýtily a jiné se na to chystají. Z okraje (anglicky „edge“) se tak posunuly do středu dění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i93ř87í 51S29c74h53w18a27c16h 8278754188536

tak tomu závěru "....210 koní mu ale moc věřit nechcete....." věřím.

Tato "americká kára" se totiž se svou slabší motorizací v poměru hmotnost včetně řidiče/výkon 14,5 kg/kW téměř vyrovná Octavii s litrovým tříhrnkem (14,4 kg/kW), jež je místními diskutéry tak "oblíbený"! ;-)

A silnější motorizace s 12,7 kg/kW se bravurně dotahuje na Superba s 1.4TSI (taktéž 12,7 kg/kW), údajně s naprosto "nemožnou" motorizací.....

A to mají obě "sekačkové" škůdky asi tak o čtvrtinu menší aerodynamický odpor.... ale to je vlastně jedno, protože se prý trochu více naložené snad ani nerozjedou a diskutéři by je museli tlačit....;-D

Ale co budou dělat s tímto dvoutunovým macíkem?

0/0
19.5.2016 23:13

H35o66n16z65a 35V82o41r23á13č68e22k 6799741309593

kW nejedou, důležitější jsou newtony, prepocitej to na ně a budeš mít úplně jiný výsledek

0/0
20.5.2016 10:27

J96a12n 27K14o46n41v50a71l19i80n13k13a 5290361931605

No jo, ale to se mu "nehodí do krámu". Potřeboval si kopnout do těch, kteří nepovažují tříválcové a jiné oturbené skvosty za modly.

0/0
20.5.2016 14:11


J38i40ř40í 87S79c59h61w56a80c31h 8278284798976

ale Jene, snad taky nevěříš tomu nesmyslu, že jedou newtony (přesněji newtonmetry Nm) a ne kilowatty? A já mysel, že tyto základy fyziky máš v malíčku. ;-)

Samozřejmě, že Voráčkovo tvrzení je nesmysl.

Jedou totiž newtonmetry při nějakých otáčkách a to je co? No přece výkon čili KILOWATTY!

Takže motor, který dává například 100 Nm při 4000 otáčkách dává naprosto stejný výkon jako motor, který dává 200 Nm při 2000 otáčkách a světe div se, oba motory (po zpřevodování) poženou vpřed auto naprosto stejnou sílou (stejnou rychlostí) a to přesto, že dávají jiné Nm! A bude to právě proto, že v té chvíli mají STEJNÝ VÝKON (ty kilowatty) ;-)

No samozřejmě, že turbobenzín bude oproti dieselu pro stejný výkon točit více otáček, protože , má menší krouťák, ale atmosférický benzíňák stejného výkonu by na tom byl ještě hůř a musel by točit ještě více.

Takže to co jsem napsal nahoře je prostě pravda! O tom jakou bude mít auto dynamiku rozhoduje poměr kg/kW nikoliv kg/Nm - tečka

+2/0
20.5.2016 18:03

J93i18ř47í 52S90c33h85w61a15c83h 8228864408446

ještě doplním, že tříválce nejsou moje modly, jen uvádím na pravou míru ty nesmyslné a směšné výkřiky jako:

Tříválec? To je přece motorek do ostřikovače....;-D

Litrový motor? Vždyť to se ani nerozjede....;-D

Turbomotor? Vždyt to má zvuk vysavače...;-D

a další podobné klišé z minulého století....;-D

a do jejich šiřitelů, pokud si to nenechají vymluvit, s potěšením takto virtuálně "kopnu" ;-)

0/0
20.5.2016 22:41

M75a84r39t94i97n 32K79a38r12á20s77e92k 9978973778518

OK, "newtonu" maji ty mala turba podstatne vice nez vetsi atmosfery....

Treba solidni 1,6 GDI od Hyundai/Kia ma kroutak 163 NM (pripominam ze to neni zdaleka zakladni motorizace, ale vrchol nabidky.

Uplne nejslabsi mozny motor v Octavii - 1,2 TSI 63kW ma kroutak 160 NM (prakticky stejny), novejsi motor do sekacky (1.0 TSI) ma kroutak 200 NM. A pridejme jeste k tomu to, ze v tech maly TSI mate plny kroutak k dispozici od 1400 otacek (1,2) nebo 2000 (1.0), zatimco u 1,6 GDI od 4 850 otacek... (tj pri bezne jizde mate u TSI k dispozici plny kroutak, abyste ho dostal z atmosfery, tak si musit hrat na zavodnika)

0/0
27.5.2016 9:57

M79a22r41t78i91n 32N53e66b78e22s39k21ý 7216590897852

Už v tom vidím ty blonďaté maminy před školkou s úžasným pocitem bezpečí....

+2/0
19.5.2016 17:14

J88a97n 41K65o74n23v80a30l16i17n25k47a 5550651161605

Závist? Když máte ženu a dítě rád, je logické chtít, aby byly v bezpečí. Když by měl do nich nějaký jouda vrazit, tak ať sedí v pořádném autě.

0/0
20.5.2016 14:20

T42o58m38á33š 96V91a40l96d29e79r 7983250699

Nejde tak o závist, jako spíše, že neumí s mastodontem zaparkovat, pokud nemá robota apod. Nepoužívají blinkry. A je to přesně trefa kdo tam sedí.Typická skupina. Nic víc. Nic míň. Hlavně parkují přímo před školou na silnici, když mají opodál parkoviště. Ráno ještě pochopím, odpoledne už nikoliv.

+2/0
22.5.2016 18:18

J85i69r54i 40G97a38z50d11a 8304293114464

Predrazeny.věku to je na úrovni vyšších výbav rav a cx5

0/0
19.5.2016 11:12

D12a52n74i33e40l 78K54r83o75n14e30r 7164954736597

Rekl bych, ze se cela posledni generace Fordu celkem povedla.

0/0
19.5.2016 10:42

O84n98d67r62e48j 71M77a83r27e55c25e68k 3850808420425

no kdyz jsem si prcetl nadpis tak me srdce zaplesalo, ze do evropy miri poradnej americkej stroj. Pak jsem si ho prohledl a trosku me nadseni vychladlo. Predek super. Ten je povedenej. ALE: zadek je jak impreza nebo lancer sportback ci jak se to jmenuje a ten stredovej panel s tema prazdnejma mistama je teda extra hnus....

0/0
19.5.2016 10:38

Z67d91e21n31ě85k 65D31u50f57e24k 2494214838

Vypadá to dobře.:-P

0/0
19.5.2016 10:35

M33i52l87a32n 15K19r31o74u44p34a 1424806452789

Nevím jaké máte iluze o amerických silnicích, ale obecně to není to žádná hitparáda a nastavená maximální rychlost 75 mil/hod (navíc pouze v některých státech) je většinou přiměřená. Před dvěma roky jsem tohle auto dostal nové v půjčovně s asi 16-ti mílemi na tachometru. Nejsem právě Ford enthusiasta, ale tohle auto mě opravdu zaujalo. Američani si u svých vozů obvykle libují v jednoduchosti (například mechanický tempomat mě vyvádí z klidu pokaždé když mi zmizí pedál pod nohou...), ale tady byla spousta technických vychytávek, auto bylo neskutečně pohodlné a mělo výborný výhled na všechny strany. Navíc mě zaujalo, že celá středová konzole byla dotyková a jemně podsvícená. Autor článku píše, že je dobře, že tlačítka zůstala mechanická. Mě to přijde jako škoda, protože to bylo opravdu moc elegantní a po krátkém seznámení příjemně funkční. Cena auta je vysoká, ale za mě zajímavý tip. Když nad tím přemýšlím, tak z těch desítek vozů, které jsem si tam v půjčovnách kdy půjčoval včetně Mustangů atd., se mi právě tohle auto vrylo do paměti jako opravdu moc příjemné.

0/0
19.5.2016 10:28

J58i80n93d54ř26i23c64h 57M38o22r55á13v69e40k 80M 4811162395190

Se divím, že to nemá litrový motor s pěti turby..

0/−1
19.5.2016 10:24

J90i16ř34í 38S12c64h39w83a27c28h 8798364978426

a který to má?

0/0
19.5.2016 12:27

J77i97n45d47ř92i74c76h 59M89o70r51á53v55e38k 37M 4291282215760

Nebojte brzo bude..Už ted se dělají litrové motory s přeplňováním..Je jedno, že to má zvuk vysavače nebo vytuněné sekačky na trávu, hlavně, že plní emise..

+1/0
19.5.2016 13:53

J33i17ř65í 12S77c33h24w44a41c58h 8288284308496

bože, zase ty klasické bláboly o "sekačkách" a "vysavačích"....Rv

nejen že takový zvuk vůbec nemají, ale i kdyby měly, tak je to úplně jedno, protože motory se do auta primárně nedávají kvůli "zvuku", není to totiž piáno, ale kvůli tomu, aby to auto rozpohyboval a to tyto motory dělají dost dobře....leckdy mnohem, lépe než v maximu stejně výkonné atmosféry :-P

+1/0
19.5.2016 17:40

J77i40n37d26ř51i32c22h 90M20o78r36á95v34e65k 93M 4451332535130

Tak to jsou pěkné bláboly..Zkuste se projet třeba s 1.2 HTP (47 KW) a 1.4 (63 KW)..Rozdíl jasně uslyšíte a časem ho uvidí i Vaše peněženka..

0/0
20.5.2016 6:56

J76i17ř71í 35S54c88h19w65a54c58h 8478224478436

tak pokud sis nevšiml, tak téma vlákna je o PŘEPLŇOVANÝCH "sekačkách a vysavačích". Má snad 1.2 HTP těch pět turb? Nemá ani jedno! 1.2HTP je prostě malá ATMOSFÉRA, takže porovnávat ji s 1.4 v tomto kontextu je nesmysl.

0/0
20.5.2016 9:45

T86o53m60á13š 14V83a78l28d14e87r 7443620989

jenomže srovnáváte trojhrnek první generace, kde se ani konstruktéři moc nesnažili. A čtyřhrnek. Mimochodem HTP mělo vyšší Nm na úkor pár kilowatům. Proto HTP Nynější litrové tříhrnky budou o moc slabší a nedosáhnou nad 100Nm. To že konstruktéři 1.2 HTP odflákli, nemění, že nápad byl vynikající. Dnešní trojhrnky mají i jiné úhlové postavení ojnic na kljkovce než HTP a jsou proto kultivovanější.

0/0
22.5.2016 18:26
Foto

P92a85v27e88l 35K15a37l20u69s 6514446136602

Tyto motory jsou nízkootáčkové a mají hluboký tón. Nenadávají náhodou příznivci formule 1, že nemají zvuk sekačky? Mají turbo....

0/0
19.5.2016 17:57

J57i86n87d47ř17i12c28h 33M97o21r15á35v67e97k 54M 4381932335910

Tady se nikdo nebaví o Formuli 1!

0/0
20.5.2016 7:01
Foto

P61a49v73e67l 93K42a55l52u90s 6604206286652

Nechápete příklad ?

Ukažte mi auto s malým motorem a turbem, které ječí jako sekačka...

0/0
20.5.2016 7:29

J89i91n98d60ř34i91c57h 57M82o66r40á48v27e88k 12M 4671322205150

Tak například Škoda 1.2 HTP..To je myslím dostatečný příklad..Ale kromě motoru jinak ŠkodaR^

0/0
20.5.2016 8:37

J52i60ř29í 48S62c72h33w98a16c54h 8698764168576

a odkdy má 1.2 HTP turbo? 8-o

0/0
20.5.2016 9:47

T79o69m10á90š 46K24u53c96h50a31ř 3177771118431

Jestlipak se ještě dožiji doby, kdy i auta pod milion budou zase vypadat jako auta a ne jako šikmooká pomačkaná korejská hračka. :-/

0/0
19.5.2016 10:13

I93v27a97n 13M61a45r98e58k 6534808702

Potkat tyto monstra na silnici či parkovišti je opravdový "zážitek", jen nevím proč jsou jich plné autobazary ? Rv

0/0
19.5.2016 9:33
Foto

M32i33c34h47a77l 27N86a87j96m50a49n 7939973206970

A zrovna já bych uvítal auto s kufrem bez polstrování. Ideálně s podlahou z překližky a boky z tvrdého plastu s pogumem.

+1/0
19.5.2016 9:06

J93i82ř83í 22S89c81h13w33a18c69h 8408254788646

tak u auta za milion by to na naprostou většinu (evropských) zákazníků působilo poněkud lacinně

0/0
19.5.2016 12:30
Foto

M36i71c91h98a56l 51N95a54j93m88a85n 7189283566610

Ale to není ani u auta za 700 tis, nebo za 500 tis. (pokud pominu osobní verze dodávek).

0/0
19.5.2016 13:50

Z32d94e73n78ě24k 67M81o70r64á82v30e81k 5397358368783

Kupte si pickup a bude tam lakovaný plech.

0/0
19.5.2016 15:04
Foto

M32i14c13h84a59l 66N90a74j11m38a63n 7679143576630

Na dlouhé cesty ideální......:-/

0/0
19.5.2016 16:25

J20i20ř33í 61J27u43r69á84š75e50k 8637725510937

A na výrobu a dovoz si počkáte 9 měsíců :-) Protože je to zpoza oceánu.

0/0
19.5.2016 8:11

A29n11t80o24n73í27n 36D56o91u77b11e22k 3440529869

v americe asi budou mit tezko hrsi silnice nez v cesku!

ono je to stejne jedno. 90% cechu si takove auto nove stejne nemuze dovolit

+3/0
19.5.2016 8:03
Foto

J87a58r66o61s97l69a25v 48R60e34z50n67i46k 1979362957565

Moc cest tam neznám, ale některé stojí za to a věci řeší podobně. Když je nějaká nerovnost, tak prostě hodí značku bump a hotovo, jízdní pruh na dálnici z ničeho nic uskočí o půl metru... Pokud naučí Google jezdit auta tam, tak i u nás. A s tou výbavou je to opravdu podobné - je to jen náhrada neexistující MHD, neřeší barvu, nic... To se samozřejmě projeví i na ceně...

+1/0
19.5.2016 8:14

K79a51r49e20l 30T96e29s80t22e56r 9467810661966

Ale jo, na "venkově" ještě pořád není problém silnici ukončit, jet pár mil po (nutno říct, že kvalitně) válcovaném štěrku a pak zase začne asfaltka.

0/0
19.5.2016 9:14

M42i88c69h11a32e36l 26K59o26n27e88č45n71ý 6862393769899

Pěkný auto, sám mám Galaxýka a jsem nadmíru spokojen.R^

+2/0
19.5.2016 7:57

M39i79r41o95s95l91a62v 47J89a30r62o70š 6720682679197

Docela mi to připomíná studii Škoda Vision a Seat Ateca, minimálně při pohledu z boku. Na druhou stranu jsou si dnešní auta hodně podobná. Nevím jak moc bude v Evropě úspěšný, pokud by tam byly níže zmiňované motory tak asi ano Fordů Ranger se také najednou objevila spousta.

0/0
19.5.2016 7:52
Foto

R83a39d47i48m 78P55o83s98p42ě69c82h22a 7870184599

"A v Americe prý také mají horší silnice." Nevím jak ve zbytku Evropy, ale s ČR bych opravdu nesrovnával ;-D Co se týká jízdních vlastností a stability ve vyšších rychlostech, tak ono 20-55(65) mph opravdu nejsou nijak závratné rychlosti (běžný speed limit), a když vezmeme v potaz fakt, že ve Státech drtivá většina řidičů dodržuje speed limit +– 5-10 mph, tak rozhodně dám přednost pohodlí a komfortu ;-) Chápu, že "Evropský závodník (zákazník)" preferuje jiné nastavení a především rozdílný přístup k pravidlům silničního provozu.

+2/0
19.5.2016 2:27

K79a88r29e30l 31T50e79s52t52e97r 9247920591356

On ne to rozdíl hlavně v zatáčkách, kde se samozřejmě jede pod speed limitem. Ale už několikrát mně překvapilo, jak moc Američany "z prérií" děsily klikaté silnice v horských NP.

0/0
19.5.2016 9:16

J29i45ř85í 91Z49ý78k33a 9909853691760

čalouněný kufr je sice fajn, ale nebylo by lepší, kdyby ho nechali tak jak je a raději sem přivezli verzi s 3,5L V6 280PS, případně 2,7 V6 biturbo s 315PS?

+1/0
19.5.2016 0:59

K18a67r37e37l 82V77a18c51h80u82t 9253882689343

Jistě, to český závodník (zákazník) opravdu potřebuje ... ;-D;-)R^

+1/0
19.5.2016 6:07

J48i10ř26í 59Z40ý28k74a 9939793211470

ne všichni touží po dieselu.

+7/0
19.5.2016 7:33

J42a42n 44D64l61o64u95h68ý 7944119140929

V6 na lpg a s dieselem se bez klouzat. Mondeo takto litalo za 10 litru lpg na 100km cili nejakych 120kc/100km.

0/0
19.5.2016 8:11

J60i13ř28í 89S11c72h65w51a37c28h 8638224958546

Což by rozhodně neplatilo pro dvoutunový SUV....

+3/0
19.5.2016 8:52

A82d44a87m 92Ž91í77d68e12k 8435772905913

No, tak pro mě rozhodně ne :)

I když, musím říct, že textilní čalounění co mám v mondeu bych klidně oželel. Vypadá to sice 'draze', ale jak se to jednou zašpiní, je to na výměnu celého dílu. Takže v kufru opravdu krok špatným směrem.

+1/0
19.5.2016 6:20

M50i64l49a94n 87K23r11á67l 8823258741661

Počkejte do příštího roku, měla by být v platnost TTIP a americký auta budou zde cenově přijatelnější. Já právě na to čekám, ono když se podíváte na nabídku tak žádnou V6 v benzínu u žádnýho prodejce v nabídce nenajdete. Pořád samý diesely a na nějaký čalounění v kufru se můžu vykašlat.

+2/0
19.5.2016 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.