Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford posílá Evropě upravený Edge. Musel mu na to extra vymódit kufr

Kdysi okrajový segment, pro dnešní dobu objevený před dvaceti lety, teď válcuje světové prodeje. SUVčka se valí ze všech stran, jen loni se jich na světě prodalo osm milionů. Některé značky už obyčejná auta z nabídky téměř vymýtily a jiné se na to chystají. Z okraje (anglicky „edge“) se tak posunuly do středu dění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i37ř70í 97S68c51h79w21a38c28h 8188414328546

tak tomu závěru "....210 koní mu ale moc věřit nechcete....." věřím.

Tato "americká kára" se totiž se svou slabší motorizací v poměru hmotnost včetně řidiče/výkon 14,5 kg/kW téměř vyrovná Octavii s litrovým tříhrnkem (14,4 kg/kW), jež je místními diskutéry tak "oblíbený"! ;-)

A silnější motorizace s 12,7 kg/kW se bravurně dotahuje na Superba s 1.4TSI (taktéž 12,7 kg/kW), údajně s naprosto "nemožnou" motorizací.....

A to mají obě "sekačkové" škůdky asi tak o čtvrtinu menší aerodynamický odpor.... ale to je vlastně jedno, protože se prý trochu více naložené snad ani nerozjedou a diskutéři by je museli tlačit....;-D

Ale co budou dělat s tímto dvoutunovým macíkem?

0/0
19.5.2016 23:13

H54o68n80z37a 49V97o67r22á37č42e93k 6589561419903

kW nejedou, důležitější jsou newtony, prepocitej to na ně a budeš mít úplně jiný výsledek

0/0
20.5.2016 10:27

J93a83n 25K63o92n86v44a57l87i18n17k29a 5780531771595

No jo, ale to se mu "nehodí do krámu". Potřeboval si kopnout do těch, kteří nepovažují tříválcové a jiné oturbené skvosty za modly.

0/0
20.5.2016 14:11

J18i23ř43í 80S94c38h27w72a61c23h 8448104388136

ale Jene, snad taky nevěříš tomu nesmyslu, že jedou newtony (přesněji newtonmetry Nm) a ne kilowatty? A já mysel, že tyto základy fyziky máš v malíčku. ;-)

Samozřejmě, že Voráčkovo tvrzení je nesmysl.

Jedou totiž newtonmetry při nějakých otáčkách a to je co? No přece výkon čili KILOWATTY!

Takže motor, který dává například 100 Nm při 4000 otáčkách dává naprosto stejný výkon jako motor, který dává 200 Nm při 2000 otáčkách a světe div se, oba motory (po zpřevodování) poženou vpřed auto naprosto stejnou sílou (stejnou rychlostí) a to přesto, že dávají jiné Nm! A bude to právě proto, že v té chvíli mají STEJNÝ VÝKON (ty kilowatty) ;-)

No samozřejmě, že turbobenzín bude oproti dieselu pro stejný výkon točit více otáček, protože , má menší krouťák, ale atmosférický benzíňák stejného výkonu by na tom byl ještě hůř a musel by točit ještě více.

Takže to co jsem napsal nahoře je prostě pravda! O tom jakou bude mít auto dynamiku rozhoduje poměr kg/kW nikoliv kg/Nm - tečka

+2/0
20.5.2016 18:03

J20i93ř47í 29S43c43h91w77a38c67h 8208204928296

ještě doplním, že tříválce nejsou moje modly, jen uvádím na pravou míru ty nesmyslné a směšné výkřiky jako:

Tříválec? To je přece motorek do ostřikovače....;-D

Litrový motor? Vždyť to se ani nerozjede....;-D

Turbomotor? Vždyt to má zvuk vysavače...;-D

a další podobné klišé z minulého století....;-D

a do jejich šiřitelů, pokud si to nenechají vymluvit, s potěšením takto virtuálně "kopnu" ;-)

0/0
20.5.2016 22:41

M41a77r87t67i58n 81K85a45r23á60s95e64k 9658523118798

OK, "newtonu" maji ty mala turba podstatne vice nez vetsi atmosfery....

Treba solidni 1,6 GDI od Hyundai/Kia ma kroutak 163 NM (pripominam ze to neni zdaleka zakladni motorizace, ale vrchol nabidky.

Uplne nejslabsi mozny motor v Octavii - 1,2 TSI 63kW ma kroutak 160 NM (prakticky stejny), novejsi motor do sekacky (1.0 TSI) ma kroutak 200 NM. A pridejme jeste k tomu to, ze v tech maly TSI mate plny kroutak k dispozici od 1400 otacek (1,2) nebo 2000 (1.0), zatimco u 1,6 GDI od 4 850 otacek... (tj pri bezne jizde mate u TSI k dispozici plny kroutak, abyste ho dostal z atmosfery, tak si musit hrat na zavodnika)

0/0
27.5.2016 9:57

M52a43r28t83i97n 23N81e58b19e43s67k39ý 7846740697842

Už v tom vidím ty blonďaté maminy před školkou s úžasným pocitem bezpečí....

+2/0
19.5.2016 17:14

J45a97n 40K83o35n75v50a56l26i73n79k86a 5330781761495

Závist? Když máte ženu a dítě rád, je logické chtít, aby byly v bezpečí. Když by měl do nich nějaký jouda vrazit, tak ať sedí v pořádném autě.

0/0
20.5.2016 14:20

T75o57m24á75š 90V18a31l28d94e38r 7573240249

Nejde tak o závist, jako spíše, že neumí s mastodontem zaparkovat, pokud nemá robota apod. Nepoužívají blinkry. A je to přesně trefa kdo tam sedí.Typická skupina. Nic víc. Nic míň. Hlavně parkují přímo před školou na silnici, když mají opodál parkoviště. Ráno ještě pochopím, odpoledne už nikoliv.

+2/0
22.5.2016 18:18

J55i60r47i 89G20a29z67d22a 8274543764914

Predrazeny.věku to je na úrovni vyšších výbav rav a cx5

0/0
19.5.2016 11:12

D71a67n33i42e93l 35K40r65o27n63e36r 7604934926367

Rekl bych, ze se cela posledni generace Fordu celkem povedla.

0/0
19.5.2016 10:42

O75n21d87r95e27j 35M42a70r23e41c95e22k 3580198370585

no kdyz jsem si prcetl nadpis tak me srdce zaplesalo, ze do evropy miri poradnej americkej stroj. Pak jsem si ho prohledl a trosku me nadseni vychladlo. Predek super. Ten je povedenej. ALE: zadek je jak impreza nebo lancer sportback ci jak se to jmenuje a ten stredovej panel s tema prazdnejma mistama je teda extra hnus....

0/0
19.5.2016 10:38

Z13d47e82n29ě50k 97D84u11f13e26k 2584954918

Vypadá to dobře.:-P

0/0
19.5.2016 10:35

M34i86l95a27n 92K90r10o38u57p59a 1654396952199

Nevím jaké máte iluze o amerických silnicích, ale obecně to není to žádná hitparáda a nastavená maximální rychlost 75 mil/hod (navíc pouze v některých státech) je většinou přiměřená. Před dvěma roky jsem tohle auto dostal nové v půjčovně s asi 16-ti mílemi na tachometru. Nejsem právě Ford enthusiasta, ale tohle auto mě opravdu zaujalo. Američani si u svých vozů obvykle libují v jednoduchosti (například mechanický tempomat mě vyvádí z klidu pokaždé když mi zmizí pedál pod nohou...), ale tady byla spousta technických vychytávek, auto bylo neskutečně pohodlné a mělo výborný výhled na všechny strany. Navíc mě zaujalo, že celá středová konzole byla dotyková a jemně podsvícená. Autor článku píše, že je dobře, že tlačítka zůstala mechanická. Mě to přijde jako škoda, protože to bylo opravdu moc elegantní a po krátkém seznámení příjemně funkční. Cena auta je vysoká, ale za mě zajímavý tip. Když nad tím přemýšlím, tak z těch desítek vozů, které jsem si tam v půjčovnách kdy půjčoval včetně Mustangů atd., se mi právě tohle auto vrylo do paměti jako opravdu moc příjemné.

0/0
19.5.2016 10:28

J11i96n22d81ř56i89c14h 32M23o20r72á84v77e35k 86M 3925103765456

Se divím, že to nemá litrový motor s pěti turby..

0/−1
19.5.2016 10:24

J77i88ř54í 10S94c64h27w37a29c54h 8878274888536

a který to má?

0/0
19.5.2016 12:27

J87i83n13d90ř44i11c16h 86M11o73r85á53v18e23k 73M 3515643585876

Nebojte brzo bude..Už ted se dělají litrové motory s přeplňováním..Je jedno, že to má zvuk vysavače nebo vytuněné sekačky na trávu, hlavně, že plní emise..

+1/0
19.5.2016 13:53

J93i28ř30í 55S96c26h26w39a62c84h 8768354928836

bože, zase ty klasické bláboly o "sekačkách" a "vysavačích"....Rv

nejen že takový zvuk vůbec nemají, ale i kdyby měly, tak je to úplně jedno, protože motory se do auta primárně nedávají kvůli "zvuku", není to totiž piáno, ale kvůli tomu, aby to auto rozpohyboval a to tyto motory dělají dost dobře....leckdy mnohem, lépe než v maximu stejně výkonné atmosféry :-P

+1/0
19.5.2016 17:40

J40i89n51d83ř11i64c75h 39M90o86r79á24v50e56k 13M 3625763895386

Tak to jsou pěkné bláboly..Zkuste se projet třeba s 1.2 HTP (47 KW) a 1.4 (63 KW)..Rozdíl jasně uslyšíte a časem ho uvidí i Vaše peněženka..

0/0
20.5.2016 6:56

J38i94ř35í 66S37c15h73w28a70c53h 8128334488926

tak pokud sis nevšiml, tak téma vlákna je o PŘEPLŇOVANÝCH "sekačkách a vysavačích". Má snad 1.2 HTP těch pět turb? Nemá ani jedno! 1.2HTP je prostě malá ATMOSFÉRA, takže porovnávat ji s 1.4 v tomto kontextu je nesmysl.

0/0
20.5.2016 9:45

T69o76m33á32š 66V62a92l22d64e36r 7423750829

jenomže srovnáváte trojhrnek první generace, kde se ani konstruktéři moc nesnažili. A čtyřhrnek. Mimochodem HTP mělo vyšší Nm na úkor pár kilowatům. Proto HTP Nynější litrové tříhrnky budou o moc slabší a nedosáhnou nad 100Nm. To že konstruktéři 1.2 HTP odflákli, nemění, že nápad byl vynikající. Dnešní trojhrnky mají i jiné úhlové postavení ojnic na kljkovce než HTP a jsou proto kultivovanější.

0/0
22.5.2016 18:26
Foto

P75a68v35e98l 17K86a95l63u87s 6144326236772

Tyto motory jsou nízkootáčkové a mají hluboký tón. Nenadávají náhodou příznivci formule 1, že nemají zvuk sekačky? Mají turbo....

0/0
19.5.2016 17:57

J37i46n14d84ř88i63c41h 31M79o79r79á40v20e36k 44M 3265403975336

Tady se nikdo nebaví o Formuli 1!

0/0
20.5.2016 7:01
Foto

P61a32v96e58l 44K54a93l45u51s 6384816716102

Nechápete příklad ?

Ukažte mi auto s malým motorem a turbem, které ječí jako sekačka...

0/0
20.5.2016 7:29

J18i88n35d55ř17i78c47h 78M43o60r94á87v55e67k 96M 3605603475576

Tak například Škoda 1.2 HTP..To je myslím dostatečný příklad..Ale kromě motoru jinak ŠkodaR^

0/0
20.5.2016 8:37

J15i98ř60í 55S39c86h68w40a93c27h 8898914978186

a odkdy má 1.2 HTP turbo? 8-o

0/0
20.5.2016 9:47

T79o32m30á10š 87K18u61c60h53a28ř 3707111698881

Jestlipak se ještě dožiji doby, kdy i auta pod milion budou zase vypadat jako auta a ne jako šikmooká pomačkaná korejská hračka. :-/

0/0
19.5.2016 10:13

I85v96a84n 89M89a33r65e11k 6574428942

Potkat tyto monstra na silnici či parkovišti je opravdový "zážitek", jen nevím proč jsou jich plné autobazary ? Rv

0/0
19.5.2016 9:33
Foto

M68i47c47h52a61l 53N67a96j79m75a45n 7759593716390

A zrovna já bych uvítal auto s kufrem bez polstrování. Ideálně s podlahou z překližky a boky z tvrdého plastu s pogumem.

+1/0
19.5.2016 9:06

J95i54ř54í 42S83c37h27w79a53c96h 8418984128736

tak u auta za milion by to na naprostou většinu (evropských) zákazníků působilo poněkud lacinně

0/0
19.5.2016 12:30
Foto

M51i77c73h87a15l 29N69a23j17m91a73n 7129143886230

Ale to není ani u auta za 700 tis, nebo za 500 tis. (pokud pominu osobní verze dodávek).

0/0
19.5.2016 13:50

Z50d30e34n27ě60k 37M21o56r24á58v67e51k 5677928558293

Kupte si pickup a bude tam lakovaný plech.

0/0
19.5.2016 15:04
Foto

M53i65c32h38a96l 70N87a54j52m68a81n 7469613676800

Na dlouhé cesty ideální......:-/

0/0
19.5.2016 16:25

J32i37ř65í 13J75u16r80á50š45e40k 8317595380467

A na výrobu a dovoz si počkáte 9 měsíců :-) Protože je to zpoza oceánu.

0/0
19.5.2016 8:11

A77n12t29o61n71í29n 46D80o60u26b78e42k 3790749919

v americe asi budou mit tezko hrsi silnice nez v cesku!

ono je to stejne jedno. 90% cechu si takove auto nove stejne nemuze dovolit

+3/0
19.5.2016 8:03
Foto

J55a73r93o55s77l44a23v 12R89e78z23n72i25k 1869962747215

Moc cest tam neznám, ale některé stojí za to a věci řeší podobně. Když je nějaká nerovnost, tak prostě hodí značku bump a hotovo, jízdní pruh na dálnici z ničeho nic uskočí o půl metru... Pokud naučí Google jezdit auta tam, tak i u nás. A s tou výbavou je to opravdu podobné - je to jen náhrada neexistující MHD, neřeší barvu, nic... To se samozřejmě projeví i na ceně...

+1/0
19.5.2016 8:14

K58a17r73e66l 62T84e88s48t44e50r 9757490331436

Ale jo, na "venkově" ještě pořád není problém silnici ukončit, jet pár mil po (nutno říct, že kvalitně) válcovaném štěrku a pak zase začne asfaltka.

0/0
19.5.2016 9:14

M36i16c58h89a66e37l 13K60o12n63e98č38n81ý 6582563309939

Pěkný auto, sám mám Galaxýka a jsem nadmíru spokojen.R^

+2/0
19.5.2016 7:57

M62i51r67o82s71l10a34v 91J87a14r17o42š 6920472629667

Docela mi to připomíná studii Škoda Vision a Seat Ateca, minimálně při pohledu z boku. Na druhou stranu jsou si dnešní auta hodně podobná. Nevím jak moc bude v Evropě úspěšný, pokud by tam byly níže zmiňované motory tak asi ano Fordů Ranger se také najednou objevila spousta.

0/0
19.5.2016 7:52
Foto

R45a85d65i66m 95P40o47s18p97ě15c19h66a 7330134409

"A v Americe prý také mají horší silnice." Nevím jak ve zbytku Evropy, ale s ČR bych opravdu nesrovnával ;-D Co se týká jízdních vlastností a stability ve vyšších rychlostech, tak ono 20-55(65) mph opravdu nejsou nijak závratné rychlosti (běžný speed limit), a když vezmeme v potaz fakt, že ve Státech drtivá většina řidičů dodržuje speed limit +– 5-10 mph, tak rozhodně dám přednost pohodlí a komfortu ;-) Chápu, že "Evropský závodník (zákazník)" preferuje jiné nastavení a především rozdílný přístup k pravidlům silničního provozu.

+2/0
19.5.2016 2:27

K90a23r56e22l 96T64e59s63t15e33r 9967770321946

On ne to rozdíl hlavně v zatáčkách, kde se samozřejmě jede pod speed limitem. Ale už několikrát mně překvapilo, jak moc Američany "z prérií" děsily klikaté silnice v horských NP.

0/0
19.5.2016 9:16

J27i19ř26í 46Z71ý45k71a 9899633971320

čalouněný kufr je sice fajn, ale nebylo by lepší, kdyby ho nechali tak jak je a raději sem přivezli verzi s 3,5L V6 280PS, případně 2,7 V6 biturbo s 315PS?

+1/0
19.5.2016 0:59

K13a59r84e66l 90V67a68c84h73u26t 9283462349643

Jistě, to český závodník (zákazník) opravdu potřebuje ... ;-D;-)R^

+1/0
19.5.2016 6:07

J11i85ř32í 60Z43ý97k61a 9249233791950

ne všichni touží po dieselu.

+7/0
19.5.2016 7:33

J92a29n 60D66l67o10u59h57ý 7894939150749

V6 na lpg a s dieselem se bez klouzat. Mondeo takto litalo za 10 litru lpg na 100km cili nejakych 120kc/100km.

0/0
19.5.2016 8:11

J95i24ř64í 38S92c58h78w98a71c90h 8818704598496

Což by rozhodně neplatilo pro dvoutunový SUV....

+3/0
19.5.2016 8:52

A39d29a98m 69Ž88í46d15e70k 8965472175273

No, tak pro mě rozhodně ne :)

I když, musím říct, že textilní čalounění co mám v mondeu bych klidně oželel. Vypadá to sice 'draze', ale jak se to jednou zašpiní, je to na výměnu celého dílu. Takže v kufru opravdu krok špatným směrem.

+1/0
19.5.2016 6:20

M15i25l67a87n 44K70r94á21l 8353468771691

Počkejte do příštího roku, měla by být v platnost TTIP a americký auta budou zde cenově přijatelnější. Já právě na to čekám, ono když se podíváte na nabídku tak žádnou V6 v benzínu u žádnýho prodejce v nabídce nenajdete. Pořád samý diesely a na nějaký čalounění v kufru se můžu vykašlat.

+2/0
19.5.2016 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.