Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford posílá Evropě upravený Edge. Musel mu na to extra vymódit kufr

Kdysi okrajový segment, pro dnešní dobu objevený před dvaceti lety, teď válcuje světové prodeje. SUVčka se valí ze všech stran, jen loni se jich na světě prodalo osm milionů. Některé značky už obyčejná auta z nabídky téměř vymýtily a jiné se na to chystají. Z okraje (anglicky „edge“) se tak posunuly do středu dění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i22ř81í 64S44c74h61w51a29c39h 8608844118696

tak tomu závěru "....210 koní mu ale moc věřit nechcete....." věřím.

Tato "americká kára" se totiž se svou slabší motorizací v poměru hmotnost včetně řidiče/výkon 14,5 kg/kW téměř vyrovná Octavii s litrovým tříhrnkem (14,4 kg/kW), jež je místními diskutéry tak "oblíbený"! ;-)

A silnější motorizace s 12,7 kg/kW se bravurně dotahuje na Superba s 1.4TSI (taktéž 12,7 kg/kW), údajně s naprosto "nemožnou" motorizací.....

A to mají obě "sekačkové" škůdky asi tak o čtvrtinu menší aerodynamický odpor.... ale to je vlastně jedno, protože se prý trochu více naložené snad ani nerozjedou a diskutéři by je museli tlačit....;-D

Ale co budou dělat s tímto dvoutunovým macíkem?

0/0
19.5.2016 23:13

H57o77n43z45a 41V28o85r26á49č93e68k 6529611469693

kW nejedou, důležitější jsou newtony, prepocitej to na ně a budeš mít úplně jiný výsledek

0/0
20.5.2016 10:27

J12a28n 12K18o33n28v19a84l77i40n92k30a 5790141341925

No jo, ale to se mu "nehodí do krámu". Potřeboval si kopnout do těch, kteří nepovažují tříválcové a jiné oturbené skvosty za modly.

0/0
20.5.2016 14:11

J70i73ř25í 29S27c56h30w34a77c23h 8908724868946

ale Jene, snad taky nevěříš tomu nesmyslu, že jedou newtony (přesněji newtonmetry Nm) a ne kilowatty? A já mysel, že tyto základy fyziky máš v malíčku. ;-)

Samozřejmě, že Voráčkovo tvrzení je nesmysl.

Jedou totiž newtonmetry při nějakých otáčkách a to je co? No přece výkon čili KILOWATTY!

Takže motor, který dává například 100 Nm při 4000 otáčkách dává naprosto stejný výkon jako motor, který dává 200 Nm při 2000 otáčkách a světe div se, oba motory (po zpřevodování) poženou vpřed auto naprosto stejnou sílou (stejnou rychlostí) a to přesto, že dávají jiné Nm! A bude to právě proto, že v té chvíli mají STEJNÝ VÝKON (ty kilowatty) ;-)

No samozřejmě, že turbobenzín bude oproti dieselu pro stejný výkon točit více otáček, protože , má menší krouťák, ale atmosférický benzíňák stejného výkonu by na tom byl ještě hůř a musel by točit ještě více.

Takže to co jsem napsal nahoře je prostě pravda! O tom jakou bude mít auto dynamiku rozhoduje poměr kg/kW nikoliv kg/Nm - tečka

+2/0
20.5.2016 18:03

J91i22ř25í 81S26c20h58w76a76c50h 8488914648156

ještě doplním, že tříválce nejsou moje modly, jen uvádím na pravou míru ty nesmyslné a směšné výkřiky jako:

Tříválec? To je přece motorek do ostřikovače....;-D

Litrový motor? Vždyť to se ani nerozjede....;-D

Turbomotor? Vždyt to má zvuk vysavače...;-D

a další podobné klišé z minulého století....;-D

a do jejich šiřitelů, pokud si to nenechají vymluvit, s potěšením takto virtuálně "kopnu" ;-)

0/0
20.5.2016 22:41

M47a96r16t22i24n 10K97a78r46á27s51e55k 9978763398198

OK, "newtonu" maji ty mala turba podstatne vice nez vetsi atmosfery....

Treba solidni 1,6 GDI od Hyundai/Kia ma kroutak 163 NM (pripominam ze to neni zdaleka zakladni motorizace, ale vrchol nabidky.

Uplne nejslabsi mozny motor v Octavii - 1,2 TSI 63kW ma kroutak 160 NM (prakticky stejny), novejsi motor do sekacky (1.0 TSI) ma kroutak 200 NM. A pridejme jeste k tomu to, ze v tech maly TSI mate plny kroutak k dispozici od 1400 otacek (1,2) nebo 2000 (1.0), zatimco u 1,6 GDI od 4 850 otacek... (tj pri bezne jizde mate u TSI k dispozici plny kroutak, abyste ho dostal z atmosfery, tak si musit hrat na zavodnika)

0/0
27.5.2016 9:57

M37a45r97t81i48n 79N15e97b86e23s44k92ý 7956730807342

Už v tom vidím ty blonďaté maminy před školkou s úžasným pocitem bezpečí....

+2/0
19.5.2016 17:14

J91a24n 85K79o17n78v58a85l96i23n75k96a 5400701221805

Závist? Když máte ženu a dítě rád, je logické chtít, aby byly v bezpečí. Když by měl do nich nějaký jouda vrazit, tak ať sedí v pořádném autě.

0/0
20.5.2016 14:20

T46o66m23á12š 93V81a66l67d91e18r 7353100649

Nejde tak o závist, jako spíše, že neumí s mastodontem zaparkovat, pokud nemá robota apod. Nepoužívají blinkry. A je to přesně trefa kdo tam sedí.Typická skupina. Nic víc. Nic míň. Hlavně parkují přímo před školou na silnici, když mají opodál parkoviště. Ráno ještě pochopím, odpoledne už nikoliv.

+2/0
22.5.2016 18:18

J14i81r71i 46G26a62z82d89a 8594123584864

Predrazeny.věku to je na úrovni vyšších výbav rav a cx5

0/0
19.5.2016 11:12

D21a84n35i14e17l 67K26r11o63n55e39r 7604774406197

Rekl bych, ze se cela posledni generace Fordu celkem povedla.

0/0
19.5.2016 10:42

O57n28d86r98e52j 58M30a92r40e13c60e23k 3170398890865

no kdyz jsem si prcetl nadpis tak me srdce zaplesalo, ze do evropy miri poradnej americkej stroj. Pak jsem si ho prohledl a trosku me nadseni vychladlo. Predek super. Ten je povedenej. ALE: zadek je jak impreza nebo lancer sportback ci jak se to jmenuje a ten stredovej panel s tema prazdnejma mistama je teda extra hnus....

0/0
19.5.2016 10:38

Z64d64e24n81ě96k 41D62u83f49e19k 2984114578

Vypadá to dobře.:-P

0/0
19.5.2016 10:35

M52i21l67a84n 52K34r71o71u12p15a 1384906902939

Nevím jaké máte iluze o amerických silnicích, ale obecně to není to žádná hitparáda a nastavená maximální rychlost 75 mil/hod (navíc pouze v některých státech) je většinou přiměřená. Před dvěma roky jsem tohle auto dostal nové v půjčovně s asi 16-ti mílemi na tachometru. Nejsem právě Ford enthusiasta, ale tohle auto mě opravdu zaujalo. Američani si u svých vozů obvykle libují v jednoduchosti (například mechanický tempomat mě vyvádí z klidu pokaždé když mi zmizí pedál pod nohou...), ale tady byla spousta technických vychytávek, auto bylo neskutečně pohodlné a mělo výborný výhled na všechny strany. Navíc mě zaujalo, že celá středová konzole byla dotyková a jemně podsvícená. Autor článku píše, že je dobře, že tlačítka zůstala mechanická. Mě to přijde jako škoda, protože to bylo opravdu moc elegantní a po krátkém seznámení příjemně funkční. Cena auta je vysoká, ale za mě zajímavý tip. Když nad tím přemýšlím, tak z těch desítek vozů, které jsem si tam v půjčovnách kdy půjčoval včetně Mustangů atd., se mi právě tohle auto vrylo do paměti jako opravdu moc příjemné.

0/0
19.5.2016 10:28

J10i55n53d18ř70i72c68h 73M94o63r58á22v26e64k 13M 4581432595280

Se divím, že to nemá litrový motor s pěti turby..

0/−1
19.5.2016 10:24

J44i87ř91í 92S37c63h15w28a24c61h 8598854908156

a který to má?

0/0
19.5.2016 12:27

J46i62n38d95ř10i37c38h 87M77o25r13á36v40e17k 16M 4681532705780

Nebojte brzo bude..Už ted se dělají litrové motory s přeplňováním..Je jedno, že to má zvuk vysavače nebo vytuněné sekačky na trávu, hlavně, že plní emise..

+1/0
19.5.2016 13:53

J71i56ř16í 17S62c26h53w65a53c54h 8228454768676

bože, zase ty klasické bláboly o "sekačkách" a "vysavačích"....Rv

nejen že takový zvuk vůbec nemají, ale i kdyby měly, tak je to úplně jedno, protože motory se do auta primárně nedávají kvůli "zvuku", není to totiž piáno, ale kvůli tomu, aby to auto rozpohyboval a to tyto motory dělají dost dobře....leckdy mnohem, lépe než v maximu stejně výkonné atmosféry :-P

+1/0
19.5.2016 17:40

J16i79n12d74ř62i43c31h 89M55o19r76á88v11e33k 96M 4211542185870

Tak to jsou pěkné bláboly..Zkuste se projet třeba s 1.2 HTP (47 KW) a 1.4 (63 KW)..Rozdíl jasně uslyšíte a časem ho uvidí i Vaše peněženka..

0/0
20.5.2016 6:56

J17i28ř58í 40S54c74h79w56a71c83h 8438654788356

tak pokud sis nevšiml, tak téma vlákna je o PŘEPLŇOVANÝCH "sekačkách a vysavačích". Má snad 1.2 HTP těch pět turb? Nemá ani jedno! 1.2HTP je prostě malá ATMOSFÉRA, takže porovnávat ji s 1.4 v tomto kontextu je nesmysl.

0/0
20.5.2016 9:45

T68o33m37á14š 93V89a37l56d81e10r 7953400729

jenomže srovnáváte trojhrnek první generace, kde se ani konstruktéři moc nesnažili. A čtyřhrnek. Mimochodem HTP mělo vyšší Nm na úkor pár kilowatům. Proto HTP Nynější litrové tříhrnky budou o moc slabší a nedosáhnou nad 100Nm. To že konstruktéři 1.2 HTP odflákli, nemění, že nápad byl vynikající. Dnešní trojhrnky mají i jiné úhlové postavení ojnic na kljkovce než HTP a jsou proto kultivovanější.

0/0
22.5.2016 18:26
Foto

P24a29v67e42l 10K13a57l69u48s 6574496566982

Tyto motory jsou nízkootáčkové a mají hluboký tón. Nenadávají náhodou příznivci formule 1, že nemají zvuk sekačky? Mají turbo....

0/0
19.5.2016 17:57

J82i85n59d15ř22i53c96h 62M42o98r69á17v59e28k 60M 4591462575430

Tady se nikdo nebaví o Formuli 1!

0/0
20.5.2016 7:01
Foto

P23a12v64e36l 13K51a43l61u31s 6644296756872

Nechápete příklad ?

Ukažte mi auto s malým motorem a turbem, které ječí jako sekačka...

0/0
20.5.2016 7:29

J56i94n17d50ř96i75c87h 52M43o19r81á30v97e34k 49M 4841962205120

Tak například Škoda 1.2 HTP..To je myslím dostatečný příklad..Ale kromě motoru jinak ŠkodaR^

0/0
20.5.2016 8:37

J98i15ř43í 96S27c58h55w63a78c90h 8758964238336

a odkdy má 1.2 HTP turbo? 8-o

0/0
20.5.2016 9:47

T81o60m63á20š 19K61u69c69h90a79ř 3917811168141

Jestlipak se ještě dožiji doby, kdy i auta pod milion budou zase vypadat jako auta a ne jako šikmooká pomačkaná korejská hračka. :-/

0/0
19.5.2016 10:13

I27v92a75n 33M54a26r75e81k 6234978882

Potkat tyto monstra na silnici či parkovišti je opravdový "zážitek", jen nevím proč jsou jich plné autobazary ? Rv

0/0
19.5.2016 9:33
Foto

M90i50c22h19a60l 67N21a68j95m26a72n 7849733876580

A zrovna já bych uvítal auto s kufrem bez polstrování. Ideálně s podlahou z překližky a boky z tvrdého plastu s pogumem.

+1/0
19.5.2016 9:06

J42i39ř24í 62S14c45h52w51a45c84h 8248514528956

tak u auta za milion by to na naprostou většinu (evropských) zákazníků působilo poněkud lacinně

0/0
19.5.2016 12:30
Foto

M57i98c47h65a31l 27N20a57j60m39a22n 7799233196870

Ale to není ani u auta za 700 tis, nebo za 500 tis. (pokud pominu osobní verze dodávek).

0/0
19.5.2016 13:50

Z53d18e11n45ě95k 83M45o66r59á93v53e48k 5987758338453

Kupte si pickup a bude tam lakovaný plech.

0/0
19.5.2016 15:04
Foto

M25i68c71h47a27l 35N29a52j70m47a84n 7779833506330

Na dlouhé cesty ideální......:-/

0/0
19.5.2016 16:25

J32i42ř63í 91J76u23r15á56š22e21k 8417865710777

A na výrobu a dovoz si počkáte 9 měsíců :-) Protože je to zpoza oceánu.

0/0
19.5.2016 8:11

A77n21t80o36n93í95n 21D50o70u69b27e87k 3580749579

v americe asi budou mit tezko hrsi silnice nez v cesku!

ono je to stejne jedno. 90% cechu si takove auto nove stejne nemuze dovolit

+3/0
19.5.2016 8:03
Foto

J97a66r81o18s69l31a15v 45R83e56z32n20i21k 1599362847485

Moc cest tam neznám, ale některé stojí za to a věci řeší podobně. Když je nějaká nerovnost, tak prostě hodí značku bump a hotovo, jízdní pruh na dálnici z ničeho nic uskočí o půl metru... Pokud naučí Google jezdit auta tam, tak i u nás. A s tou výbavou je to opravdu podobné - je to jen náhrada neexistující MHD, neřeší barvu, nic... To se samozřejmě projeví i na ceně...

+1/0
19.5.2016 8:14

K57a74r91e36l 13T50e89s54t21e80r 9707920741876

Ale jo, na "venkově" ještě pořád není problém silnici ukončit, jet pár mil po (nutno říct, že kvalitně) válcovaném štěrku a pak zase začne asfaltka.

0/0
19.5.2016 9:14

M63i40c97h23a53e58l 77K11o55n71e74č96n79ý 6712853109909

Pěkný auto, sám mám Galaxýka a jsem nadmíru spokojen.R^

+2/0
19.5.2016 7:57

M44i84r78o40s82l82a31v 94J26a91r63o57š 6490442529187

Docela mi to připomíná studii Škoda Vision a Seat Ateca, minimálně při pohledu z boku. Na druhou stranu jsou si dnešní auta hodně podobná. Nevím jak moc bude v Evropě úspěšný, pokud by tam byly níže zmiňované motory tak asi ano Fordů Ranger se také najednou objevila spousta.

0/0
19.5.2016 7:52
Foto

R68a67d78i23m 45P81o35s69p55ě28c29h60a 7160704289

"A v Americe prý také mají horší silnice." Nevím jak ve zbytku Evropy, ale s ČR bych opravdu nesrovnával ;-D Co se týká jízdních vlastností a stability ve vyšších rychlostech, tak ono 20-55(65) mph opravdu nejsou nijak závratné rychlosti (běžný speed limit), a když vezmeme v potaz fakt, že ve Státech drtivá většina řidičů dodržuje speed limit +– 5-10 mph, tak rozhodně dám přednost pohodlí a komfortu ;-) Chápu, že "Evropský závodník (zákazník)" preferuje jiné nastavení a především rozdílný přístup k pravidlům silničního provozu.

+2/0
19.5.2016 2:27

K68a21r89e35l 17T94e57s80t57e76r 9287370661246

On ne to rozdíl hlavně v zatáčkách, kde se samozřejmě jede pod speed limitem. Ale už několikrát mně překvapilo, jak moc Američany "z prérií" děsily klikaté silnice v horských NP.

0/0
19.5.2016 9:16

J52i16ř37í 32Z87ý21k13a 9169853551620

čalouněný kufr je sice fajn, ale nebylo by lepší, kdyby ho nechali tak jak je a raději sem přivezli verzi s 3,5L V6 280PS, případně 2,7 V6 biturbo s 315PS?

+1/0
19.5.2016 0:59

K59a18r83e63l 62V69a87c54h73u94t 9463582189453

Jistě, to český závodník (zákazník) opravdu potřebuje ... ;-D;-)R^

+1/0
19.5.2016 6:07

J22i21ř86í 31Z46ý26k53a 9679553131220

ne všichni touží po dieselu.

+7/0
19.5.2016 7:33

J91a38n 27D59l24o61u34h44ý 7724569860729

V6 na lpg a s dieselem se bez klouzat. Mondeo takto litalo za 10 litru lpg na 100km cili nejakych 120kc/100km.

0/0
19.5.2016 8:11

J26i93ř16í 39S82c91h28w16a56c29h 8858744108256

Což by rozhodně neplatilo pro dvoutunový SUV....

+3/0
19.5.2016 8:52

A83d49a38m 19Ž90í62d80e51k 8705402705943

No, tak pro mě rozhodně ne :)

I když, musím říct, že textilní čalounění co mám v mondeu bych klidně oželel. Vypadá to sice 'draze', ale jak se to jednou zašpiní, je to na výměnu celého dílu. Takže v kufru opravdu krok špatným směrem.

+1/0
19.5.2016 6:20

M58i42l21a24n 45K87r35á47l 8703378391851

Počkejte do příštího roku, měla by být v platnost TTIP a americký auta budou zde cenově přijatelnější. Já právě na to čekám, ono když se podíváte na nabídku tak žádnou V6 v benzínu u žádnýho prodejce v nabídce nenajdete. Pořád samý diesely a na nějaký čalounění v kufru se můžu vykašlat.

+2/0
19.5.2016 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.