Diskuze

Modrá avia se stala legendou. Byl to dříč, který si užil posměšků

Nákladní vozy z Avie se staly nesmrtelným symbolem československé automobilové dopravy. Získaly titul nejrychlejších aut našich silnic, protože byly často vidět na špici kolony. Ale nadávku "modrý mor" si avie nezaslouží, ve své době totiž odvedly pořádný kus práce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J14a84n 33D11l42o49u24h42ý

15. 6. 2016 13:17

Svého času to bylo nejrychlejší auto, vždy bylo v čele kolony... ;-)

0 0
možnosti

Já jsem v ní jel jen jednou jako spolujezdec - stísněná kabina. Zato na dálnici mě jednou stíhala upravená AVIA (zřejmě upravený motor i převodovka) a ta mě nakonec asi při 160 předjela.

0 0
možnosti

Kvůli takovým článkům se i vyplatí vypínat blokování reklamy. :) R^

0 0
možnosti

krasny článek.. bravo bravo R^R^

1 0
možnosti

Byly doby, kdy se o tato auta řidiči prali. A dostávali je za odměnu, vynikající pracovní úspěchy apod.

Nízko podlaha valníku, poměrně pohodlná kabina a i když bez posilovače, pořád lepší než jiná nákladní auta v našem hospodářství.

Co potom následovalo je mimo tento vůz, ale jen politika tehdejší společnosti, že se auta kvalitně neinovovaly.

2 0
možnosti

Modré auto, ze kterého i dým šel modrý. A děsně to smrdělo, měly asi špatné spalování nebo co.

0 0
možnosti

J54a96n 23F38r63o58l18í62k

8. 6. 2016 12:12

Motor poplatný době vzniku konstrukčního řešení. Beznadějně zastaralý.

0 0
možnosti

konstrukční oddělení letňanské Avie upravilo projekt podle domácích specifik, potřeb a hlavně možností

Poněkud eufeministické, možná by to chtělo rozepsat, jak socialistický průmysl nedokázal to i tamto vyrobit. Třeba přímé vstřikování, které dodával do originálu MAN.

1 0
možnosti
Foto

Při slovu Avie jsem schopen vraždit . Z pohledu mechanika nikdy nekončící oprava . K většině dílů přístup jak k penězům . Třeba výměna baterie , startér se dával většinou jenom na dva šrouby ( měnil se často a na třetí šroub byla potřeba hodně velká trpělivost ) , excentry na brzdách , kardan , přední náprava . Tyto typy měly umřít maximálně v roce 1985 .

1 0
možnosti

Buďte rád, že jste měl práci.

nebýt takových aut, ani byste si tenkrát nezadával.

je ale zajímavé, že jiní mechanici na tato auta rádi vzpomínají. Vše se dalo opravit téměř na koleně. Dnes u moderních lehkých náklaďáků je lepší zavolat servis, než se o nějaké opravy pokoušet.

0 0
možnosti

Jaké posmesky? Bylo to nejrychlejší vozidlo na našich cestách. V čele každé kolony se řítila Avia...

0 0
možnosti

Musíte číst celý článek. Vím, je to dlouhý, mnohdy se to nedá, ale tohle máte už ve druhé větě perexu. A hned ve třetí je ještě něco mnohem horšího.

4 0
možnosti

Nejsem automobilový nadšenec...auta mě ve své podstatě nezajímají...respektive zajímají mě jako prostředek se dostat z bodu A do bodu B. Neonanuji nad nejnovějším Fordem či Subaru, ale tenhle článek jsem si rád přečetlR^ Díky za něj.

1 0
možnosti