Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford si koupil teslu na prozkoumání, přeplatil ji o 1,3 milionu korun

Na sledování automobilové konkurence jsou experti hlavně špioni z Číny, kteří auta pitvají hned při premiérách na autosalonech přímo před očima usmívajících se manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90a64v98o62l 44K47o32l47e29n23č13i49n 7140391641445

Me to vyšlo cca 4.3L na 100km (ne obráceně 4.3km/100L :-D

0/0
29.6.2016 2:39

I10v54a50n 23S24k84a83l73o14š 5421825122525

Jsem snad jediný kdo se pozastavuje nad praktickou nesmyslností těch výklopných dveří? Snazší nástup chválím, ale když zastavím v tak úzké mezeře jak ukazují na videu, tak tam moje babička stejně nevystoupí a řidič se z toho auta taky nedostane.. A to v US nemají garáže, podzemní garáže, nebo nákupní centra? Tam to prosím otevřu jak?

0/0
24.5.2016 16:36

Z92d53e73n14ě14k 38H47i87n72k 8899987931341

Dveře mají senzory, které detekují vzdálenost stropu a pokud je stop nižší, tak se v pohybu vzhůru zastaví a následně se pouze v kloubu odklopí do strany. V ten moment sice budou níže, než-li v maximální poloze, ale umožní Vám výstup a nástup. Například, pokud budete mít nižší strop v garáži (třeba roletová vrata), může si to X3 pamatovat a v dané garáži už prostě "křídla" výš zvedat nebude.

+1/0
29.5.2016 17:51

J96i27ř45í 35Š34v79e57c 6403752825966

Doufám, že se nikdy nedožiju doby, kdy budou elektromobily. Tento přihlouplý ekoterorismus v podobě brojení proti emisím je fakt směšný a jen k*rví motory. Co je to za auto, když neslyším motor? Resp. mi ho simuluje reproduktor.

Ekoterorismus je nová vlna hloupých, kteří si myslí že elektro auty něco změní. Proč se třeba nezaměří na trajekty / tankery které spalují mazut a dělají více škod. Nebo na Čínu, která v klidu vypustí kyanid do řeky, na Indii atd.

Je ale úsměvné, jak si lidé myslí, že s přirůstajícím podílem elektro pa-aut, bude cena elektřiny stejná. Alespoň dostavíme Temelín ;-)

+1/−5
22.5.2016 17:06

T59o53m16á79š 35V58a11l64d29e93r 7363690399

nejlepší by bylo mít všechny tyto pohony k dispozici. A každý si vezme co chce. Ti co jezdí na LPG jsou spokojeni za kolik jezdí, ti co spalují E85 a jezdí rychle a sportovně si taky nenaříkají.Ti co mají elektromobil si myslí své o těchto diskuzích. A věřte mi jsou spokojení a smějí se pod vousy. Ani je nebere malý dojezd. A peněz mají dost, když si kupují vůz za více než 750000Kč. Váš příspěvek čpí hloupostí. A v poslední době jsme byli svědky, že ani ne elektromobily, ale jiné odvětví dokáže politicky rozhodit ceny úplně někam jinam. Je to o NENAŽRANÝCH POLITICÍCH A JEJICH SLUHŮ REGULÁTORŮ.

+4/0
22.5.2016 17:25

J44i98ř11í 26S55c37h63w50a29c89h 8878664378786

RR asi nejsou auta, tam si extra zakládají na tom, aby jejich dvanáctiválec nebyl slyšet ;-)

0/0
22.5.2016 21:20

M18a12r54t21i26n 69K75a54r60á31s67e62k 9248883448748

No nevim, snaha o to, aby se lidi ve mestech neudusili zplodinami z aut, mi naopak prijda jako klicova.

Jinak co se tyce tankeru, ciny apod -

1) EU nema jak kecat do envirometalni politiky suverennim statum

2) tanker ani cina vam nekouri primo do oken nebo do tvare jako auta

0/0
25.5.2016 0:37

J40i70ř57í 16Š89v34e78c 6413832485296

no, hlavně že sami němečtí politici veřejně přiznali, že jejich ekozóny ve velkých městěch, měly v podstatě nulové výsledky. Prašnost poklesla o minimum.

To přeci nevadí a dále budeme lidi buzerovat, zavedeme další eko plaketu a už teď víme, že výsledek bude nula. Jen to bude stát lidi peníze a přínos nulový.

Takhle funguje bohužel celé EU - buzerace, represe a legální omezování osobní svobody

ad 2) měl jsem za to, že EU a podobným zrůdným organizacím jde o planetu, ne to aby to Angele nekouřilo pod nos... V tom případě se omlouvám, tím pádem můžeme zase lovit velryby, střílet medvědy atd. Když vlastně neovlivňuje medvěd mé žití v Praze

0/0
25.5.2016 11:58

P55e40t63r 27S23u96c79h92ý 1618749814196

Elektromobil NENÍ bezemisní .... sice jezdí na elektřinu, ale kde se ta elektřina vezme - akorát to nevypustí auto z výfuku, ale elektrárna z komína.

+4/−3
22.5.2016 13:22

P10a62v89e48l 78F58o92l23t74á16n 4540582274

Ano, pane Suchý, částečně máte pravdu, ale v podstatně menším množství na stejnou ujetou vzdálenost.

A hlavně ne tam, kde je největší koncentrace obyvatel – ve městě.

+3/0
22.5.2016 14:34

R18a31d87i82m 33S23v37o77b50o30d24a 9953149546642

tady je spis otazka, jaky je pomer emise/kwh

ja myslim, ze elektrarna je mnohem lepi, nez auto

+2/0
22.5.2016 14:35

R43a94d81i98m 57S60v57o52b10o84d10a 9813909356532

aut se spalovacim motorem

+1/0
22.5.2016 14:35

T48o84m14á10š 14V75a90l19d37e61r 7543400589

Kolovrátek, který má z poloviny pravdu. NUDÍTE

0/0
22.5.2016 16:52

J42á74n 52K73o13t37ú78č 2786344548116

Úžasné. Na to nikto pred vami neprišiel. My všetci sme si mysleli, že Tesla je rovnako ekologická ako bicykel alebo plachetnica...

0/0
25.5.2016 8:58

D65a60v77i86d 97M33a40l45i52n95a 1800383900133

Auta jsou to pěkná, laciný provoz, to všechno beru. Ale ....., bydlím v UK a do ČR jezdím tak 2x do roka. Jak dlouho bych jel do ČR s elektromobilem? Se svým vozem tankuji 2x 10 min. Na 12 hodinové cestě celkem zanedbatelné. Jak dlouho bych po těch 400 km nabíjel Teslu????

+1/0
21.5.2016 23:41

P49a88v52e85l 53D46v13o30ř97á20k 4345420350780

Tak zatím to jsou auta spíše do města kde se dá těžko ujet více jak 300km za den, v nejhorším se to dá během např. oběda v obchoďáku za 20-30 minut dobít. Navíc Tesla uvažuje o zavedení rychlo-výměny baterie což by mělo být až 2x rychlejší než načerpání 60l nádrže.

0/−1
21.5.2016 23:50

J63o55s74e24f 40Š13o44l52t97e13s 8214148310183

Rychlovýměny baterií padly jako nesmysl. Sama Tesla je zahodila. Nicméně na cesty do ČR z UK to jednoduše není nebo jen výjimečně, kdy nevadí o trochu delší cesta s čekáním na superchargerech.

+1/0
22.5.2016 8:03

J86i62ř61í 46K60o69c62u48r36e92k 6795174975448

To bych zvážil buď auto z půjčovny a nebo letenku. Holt ještě ty baterie nejsou tak dobré.

+1/0
22.5.2016 12:51

T62o66m62á64š 97V60a81l95d31e65r 7973870689

To je právě, že vy a vám podobní nechápete kde má elektromobil své místo. V UK je běžný druhý, třetí vůz do rodiny. Např Aygo, 107 a C1 se právě velmi dobře v UK prodávali. Proč asi? Určitě ne jako jediné vozidlo do rodiny. tak zkuste přemýšlet a odpověď najdete. Možná. Legrační je, že elektromobil vážete pořád na baterie, vlastně akku. Co použít jiné zdroje energie? Jsou lidi tak slepý, nebo omezený? Těším se na odpověď. ;-(

0/−1
22.5.2016 17:00

P95e89t48r 74N49e25h93a42s45i58l 4872805644254

A to je tak těžké to najít? Tesla se dobíjí cca 30 minut. V pohodě ujede 400 km, takže nabíjení na 1200km dlouhé cestě 3x, tj. 1,5 hodiny. Takže o proti vašemu benzinu bude delší o 1 hodinu a 10 minut. A to je teda fakt tolik, že kvůli té hodine je to hnusně a nepoužitelné auto na dálkovou cestu napříč Evropou. No fuj, že to vůbec někdo vyrábí.

Ale je tu jeden podstatný detail. V Tesle za tu cestu nezaplatite ani korunu! Zatímco za benzín dáte minimálně 2500,- Kč. Takže cesta tam a zpět vás vyjde na 5000,-!

Jinak ztrácet takhle zbytečné 2 dny života v autě to bych radši těch 5 tisíc dával za letenku. Cesta cca 2 hodiny.

0/−1
22.5.2016 18:38

M25a29r80t44i32n 14K98a89r40á50s55e15k 9698363908418

No ono tech zastavek bude vice - cca 5, jedna po ruchlonabiti tesla ujete tak 250 km a druha rozmisteni nabijecek neni optimalni (tj nekdy musite zastavit drive nez by bylo nutne)

0/0
25.5.2016 0:41

J94á48n 72K11o65t57ú86č 2286404918146

Ak jazdíte v časoch lacnej leteckej dopravy z UK do ČR 2x do roka autom, tak vás nechápem, a elektromobily na tom nič nezmenia.

+1/0
25.5.2016 9:00

P12a27v18e73l 82D42v45o66ř75á49k 4315740820690

Rozhodně nepatřím mezi zelené ekoteroristy nebo jakýkoliv jiný aktivisty, ale Tesla je jasná volba do budoucna, ani snad ne proto že šetří životní prostředí (nebo jak to ve skutečnosti je), ale kvůli tomu že se snaží auto-průmysl posunout trošku dopředu, když ostatní automobilky, se mi zdá, usnuly na vavřínech (možná strategie?). Navíc se to minimálně prvních pár let pro majitele, kteří jezdí hlavně po městě skutečně vyplatí. + Ona ta ropa jednou dojde :)

+3/−1
21.5.2016 23:18

J16i58ř96í 28K43o54c66u51r13e62k 6495174635588

Než smradlavý diesel, tak eketriku. Plusem je rekuperace při popojíždění po městě.

A až dojde ropa, tak netuším, z čeho se budou dělat plasty v interiéru. A elektroizolace. O uhlí se to říkalo před sto léty, zavírají se nevytěžené doly.

+1/−1
22.5.2016 12:53

P66e42t62r 13S40u10c95h72ý 1328769714716

No tesla ale sází na to, jak je vidí veřejnost. U jiných aut se řeší, že vypouštějí škodliviny, ale u Tesly se tak nějak mlčí, že ty škodliviny vypustí pro změnu elektrárna, aby vyrobila tu elektřinu na kterou můžete jet.

0/−2
22.5.2016 13:25

L34a69d24i91s73l72a89v 40H59r97ů89z98a 8951466460606

Až se divím, kolik je tu nalezlých zelených pomatenců.

+2/−1
21.5.2016 22:27

A23n55d34r74e78j 85O98l43e85k27s44a 3815721427361

Rozhodně méně, než trouchnivých olejářů.

+2/0
22.5.2016 11:45

J30a55n 70F29r96o36l21í88k 6756270325974

Jsem trouchnivý olejář, který šetří životní prostředí víc než zákazníci Tesly. Můj benzínový tříhnek jezdí za 4,6. Když porovnám množství spalin k těm, které vyprodukuje elektrárna jejíž proud Teslu nabíjí nejsem na tom špatně. To nemluvím o hybridech jako je Prius. Celé to stojí a padá na hmotnosti vozidla a tedy potřebném množství energie.

+2/−2
22.5.2016 11:55

T68o52m63á17š 92V63a45l59d75e51r 7953920479

Naivko. Váš turbo tříhrnek s přímým vstřikem vyplivne spousty škodlivin a protože nejste odborník, tak si naivně myslíte že nic, nebo málo. Elektrárna má filtry, katalyzátory a úplně jiný druh spalování. Jestli jsou tady v ČR tolik lidí nevzdělaných a píší sem kraviny nedivím se, že nadějní utíkají a ta hrstka to nevytrhne. Někdy co čtu zde, mi připadají příspěvky ze zvláštních škol, kde rozumím, že žáci nejsou vedeni k vlastnímu úsudku a papouškují znalosti před 50-ti lety. ovšem existuje pokrok, který se může jevit občas jako mírný, ale vždy je a poslední dobou i může být revoluční, ale jelikož se nedotýká běžného občana, může být skryt. Ale plácat na každé diskuzi stejný nesmysl je obrazem IQ tykve. Už jsem podal procentuální rozbor mezi benzínem a elektromobilem a přenosem energie na kola. tak si jej najděte než tady zase budu číst pindy a neodborný.Něco jiného je ekologická stopa a ta je tak složitá, že vydá na dost dobrou bakalářku. A ne na diskuzi zde.

+3/−1
22.5.2016 17:13

K69a80r15e55l 38N18o66v27o70t68n53y 2351265499340

"(zhruba 88 kilometrů na 3,785 litrů)", proboha, kdyz uz jste si dali tu praci s prepoctem mil na kilometry a galonu na litry, fakt uz to neslo prepocitat na litry na 100 km? (double facepalm) Asi uz je to na redaktora moc vysoka matematika...

+9/0
21.5.2016 22:24

J11i66ř57í 57K55o86c40u90r32e20k 6505284375818

Ono by stačilo použít lmgtfy.com+mpg+to+l%2F100km

0/0
22.5.2016 12:56

M59i77c58h77a81l 36T55r15i42s47k19a 2650807962827

ujede 5.34 delky fotbalovych hrist za 18.9% hodnoty vozu skoda fabia.

+10/−1
21.5.2016 22:03

P19e80t75r 24S21u57c19h93ý 1488469604396

spotřeba více než 100 000L/100km?? to už se bavíte o mezigalaktickém plavidle ne?

+1/0
22.5.2016 13:29

J88a82n 45M86u88c38h44a 8219906932566

ten přepočet na místní veličiny je skutečně famózní ;-D

88 kilometrů na 3,785 litrů ;-D;-D neudává se u nás náhodou spotřeba v litrech na 100 km? nebo to už ej příliš komplikovaná matematická operace? ;-)

+19/−2
21.5.2016 20:26

T44o22m77á95š 33V20a48l89d16e42r 7183220389

Kouknout se mohou. Nabrat inspiraci a pak jít na patenty, aby se v budoucnu nedostaly do sporů jako u mobilních telefonů kde se patentuje i snad barevný rámeček. Pak vzniká kolečko soudů a vzájemných vyrovnávání. Zkrátka jeden velký bordel.;-D

+4/−2
21.5.2016 19:54

L73u14k26á34š 50Š82l20e40h30o95f65e31r 1963599295369

Tesla dala všechny své patenty týkající se elektropohonu k dispozici...

+4/0
21.5.2016 22:23

P45e85t91r 25S33u40c11h42ý 1618849834106

..... a proto si tak hlídá, komu auto prodá .....

0/0
22.5.2016 13:31

P55e53t95r 80N70e16h23a84s22i20l 4692175834264

Ach jo. Co použít mozek. Elektropohon je jen celkem malá část celého auta. Další a možná i to nejsložitější je samotné řízení toho elektropohonu. Tj software.

Dal tam najdete autopilot, výbornou filtraci vzduchu, a spousta dalších součástí. Kterési Tesla sama vyvinula, nebo vylepšila stávající zařízení, zatímco ostatní automobilky zaspali jako Nokie v telefonech. Technika v Tesle je tak o 10 před ostatními.

0/−1
22.5.2016 19:03

P23e26t22r 73N36e60h28a63s70i56l 4262955144424

Vždycky se přeci kopíruje to nejlepší na trhu, asi těžko bude kupovat Ford Dacii, že? Tohle je jasný důkaz toho že ostatní zaspal.

0/0
22.5.2016 19:06

R12e83n72é 64Š98r20ů83t76e10k 8838605906468

To mi připomnělo Top Gear, jak jim nechtěli půjčit auto na testování, tak si ho koupili a pohanili. ;-D

+6/−1
21.5.2016 19:24

P43a24v35e25l 83F41o17l27t84á29n 4860582324

Vůbec se Tesle nedivím. Top Gear je jen banda neseriozních kašparů, kterým jde jen o levné senzace bez ohledu na realitu.

www.novinky.cz

+1/−1
22.5.2016 14:43

D80a91n82i48e64l74a 11H79i81l38d47e15b17r73a41n46d25t37o23v45á 4240840491454

Přihlašte se do Prostřeno, ztratíte poslední iluze. ;-D

0/0
22.5.2016 14:50

H41o41n64z96a 25T27a63r 3849162764382

Názor :I když je to revoluční elektromobil. Křídlové dveře budou v zimně zdrojem potíží. To určitě odradí nejednoho potencionálního kupce.

www.youtube.com

www.youtube.com

+1/0
21.5.2016 18:43

P91e93t60r 28M85a88r65š60o84u86n 5205768666756

myslíte zimu v Kalifornii? ;-)

0/−2
21.5.2016 19:51

T79o68m91á73š 22R18e94k52t47o17r 1338194147639

Ono se to prodává jen v kalifornii?

+3/0
21.5.2016 20:56

L64u74k61á98š 40T44e48p52l64ý 2184370569

Elektrická auta zatim nejsou pro lidi zajímavá, cena baterií je příliš vysoká. Každopádně je třeba tuto technologii vyvíjet, aby automobilka nezaspala dobu kdy už se elektromobilita bude rentovat.

+3/−3
21.5.2016 16:59

A57r33n63o57š31t 64P96á30t44e58k 4717206925677

Levněji než teď už se nikdy jezdit nebude. Proberte se. To co je zajímavý na elektromobilech je především to, že peníze co utrácíme teď a putují do arábie nebo ruska (za ropu) zůstanou doma. Rusi budou muset přestat chlastat a válčit a začít pracovat, arabi se zas vrátěj ke kozám a plackám pečeným na šutru...

+6/0
21.5.2016 18:11

M42i48c56h52a94l 75K83r12e95j20č34a 5208456326363

To je nesmysl - ted se plundruji oblasti s nalezisti ropy, potom bude potreba mnohanasobne vice elektraren, a bude se plundrovat nekde jinde ci jinak. Protoze pokud by se pocet aut mel dostat jen 50:50 elektro vs. klasika, tak to bude pekny srumec v el. siti :-/

A navic kratky dojezd, dlouhe dobijeni, vymena baterii atd. Takovych let uz se nad temito problemy duma a porad se vicemene ceka na zazrak nejakeho objevu, ktery problem vyresi skokove. Evoluce v tomto vyzkumu jaksi prilis nefunguje. A kolikrat uz jsem jen za poslednich 20 a mozna i vice let cetl o zcela nove, unikatni, prevratne, ultraextrasuper drzici baterii, ktera je tesne pred zapocetim vyroby ;-D

+1/−1
21.5.2016 18:53

T37o13m82á45š 65R60e71k88t88o85r 1678214827289

Mno viděl jsem pěkný pořad, kde si chlápak postavil elektrotraktor a nebíjel to normálně přímo ze solárních panelů, na dojíždění do prace by to mohlo stačit..

+1/0
21.5.2016 20:58

J15a13n 50V15e72s11e10l94ý 5214233602711

Tento týden jezdil v Ostravě po Porubě Peugeot 106 se solárním panelem na střeše.

0/0
21.5.2016 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.