Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford si koupil teslu na prozkoumání, přeplatil ji o 1,3 milionu korun

Na sledování automobilové konkurence jsou experti hlavně špioni z Číny, kteří auta pitvají hned při premiérách na autosalonech přímo před očima usmívajících se manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41a60v32o80l 60K38o78l46e58n73č57i80n 7770851581465

Me to vyšlo cca 4.3L na 100km (ne obráceně 4.3km/100L :-D

0/0
29.6.2016 2:39

I87v91a63n 11S75k87a30l69o36š 5251665822205

Jsem snad jediný kdo se pozastavuje nad praktickou nesmyslností těch výklopných dveří? Snazší nástup chválím, ale když zastavím v tak úzké mezeře jak ukazují na videu, tak tam moje babička stejně nevystoupí a řidič se z toho auta taky nedostane.. A to v US nemají garáže, podzemní garáže, nebo nákupní centra? Tam to prosím otevřu jak?

0/0
24.5.2016 16:36

Z41d55e36n18ě49k 80H93i34n66k 8799897581601

Dveře mají senzory, které detekují vzdálenost stropu a pokud je stop nižší, tak se v pohybu vzhůru zastaví a následně se pouze v kloubu odklopí do strany. V ten moment sice budou níže, než-li v maximální poloze, ale umožní Vám výstup a nástup. Například, pokud budete mít nižší strop v garáži (třeba roletová vrata), může si to X3 pamatovat a v dané garáži už prostě "křídla" výš zvedat nebude.

+1/0
29.5.2016 17:51

J78i93ř31í 23Š29v13e43c 6603232835316

Doufám, že se nikdy nedožiju doby, kdy budou elektromobily. Tento přihlouplý ekoterorismus v podobě brojení proti emisím je fakt směšný a jen k*rví motory. Co je to za auto, když neslyším motor? Resp. mi ho simuluje reproduktor.

Ekoterorismus je nová vlna hloupých, kteří si myslí že elektro auty něco změní. Proč se třeba nezaměří na trajekty / tankery které spalují mazut a dělají více škod. Nebo na Čínu, která v klidu vypustí kyanid do řeky, na Indii atd.

Je ale úsměvné, jak si lidé myslí, že s přirůstajícím podílem elektro pa-aut, bude cena elektřiny stejná. Alespoň dostavíme Temelín ;-)

+1/−5
22.5.2016 17:06

T85o43m49á95š 31V15a71l17d18e20r 7423170749

nejlepší by bylo mít všechny tyto pohony k dispozici. A každý si vezme co chce. Ti co jezdí na LPG jsou spokojeni za kolik jezdí, ti co spalují E85 a jezdí rychle a sportovně si taky nenaříkají.Ti co mají elektromobil si myslí své o těchto diskuzích. A věřte mi jsou spokojení a smějí se pod vousy. Ani je nebere malý dojezd. A peněz mají dost, když si kupují vůz za více než 750000Kč. Váš příspěvek čpí hloupostí. A v poslední době jsme byli svědky, že ani ne elektromobily, ale jiné odvětví dokáže politicky rozhodit ceny úplně někam jinam. Je to o NENAŽRANÝCH POLITICÍCH A JEJICH SLUHŮ REGULÁTORŮ.

+4/0
22.5.2016 17:25

J70i45ř40í 31S38c47h20w69a75c19h 8188394218746

RR asi nejsou auta, tam si extra zakládají na tom, aby jejich dvanáctiválec nebyl slyšet ;-)

0/0
22.5.2016 21:20

M45a71r60t95i22n 51K92a57r36á96s71e48k 9328403928378

No nevim, snaha o to, aby se lidi ve mestech neudusili zplodinami z aut, mi naopak prijda jako klicova.

Jinak co se tyce tankeru, ciny apod -

1) EU nema jak kecat do envirometalni politiky suverennim statum

2) tanker ani cina vam nekouri primo do oken nebo do tvare jako auta

0/0
25.5.2016 0:37

J55i16ř86í 23Š13v85e94c 6673882775536

no, hlavně že sami němečtí politici veřejně přiznali, že jejich ekozóny ve velkých městěch, měly v podstatě nulové výsledky. Prašnost poklesla o minimum.

To přeci nevadí a dále budeme lidi buzerovat, zavedeme další eko plaketu a už teď víme, že výsledek bude nula. Jen to bude stát lidi peníze a přínos nulový.

Takhle funguje bohužel celé EU - buzerace, represe a legální omezování osobní svobody

ad 2) měl jsem za to, že EU a podobným zrůdným organizacím jde o planetu, ne to aby to Angele nekouřilo pod nos... V tom případě se omlouvám, tím pádem můžeme zase lovit velryby, střílet medvědy atd. Když vlastně neovlivňuje medvěd mé žití v Praze

0/0
25.5.2016 11:58

P10e57t94r 38S36u55c95h63ý 1768969444956

Elektromobil NENÍ bezemisní .... sice jezdí na elektřinu, ale kde se ta elektřina vezme - akorát to nevypustí auto z výfuku, ale elektrárna z komína.

+4/−3
22.5.2016 13:22

P45a23v74e33l 87F38o79l21t22á96n 4360852774

Ano, pane Suchý, částečně máte pravdu, ale v podstatně menším množství na stejnou ujetou vzdálenost.

A hlavně ne tam, kde je největší koncentrace obyvatel – ve městě.

+3/0
22.5.2016 14:34

R46a83d29i39m 84S47v91o35b56o34d67a 9573529716902

tady je spis otazka, jaky je pomer emise/kwh

ja myslim, ze elektrarna je mnohem lepi, nez auto

+2/0
22.5.2016 14:35

R36a11d65i80m 59S52v19o25b68o88d59a 9543239546652

aut se spalovacim motorem

+1/0
22.5.2016 14:35

T70o76m83á25š 38V28a19l84d40e23r 7253660599

Kolovrátek, který má z poloviny pravdu. NUDÍTE

0/0
22.5.2016 16:52

J75á82n 96K40o13t22ú62č 2696354458586

Úžasné. Na to nikto pred vami neprišiel. My všetci sme si mysleli, že Tesla je rovnako ekologická ako bicykel alebo plachetnica...

0/0
25.5.2016 8:58

D76a79v12i68d 85M75a31l32i46n95a 1790533130863

Auta jsou to pěkná, laciný provoz, to všechno beru. Ale ....., bydlím v UK a do ČR jezdím tak 2x do roka. Jak dlouho bych jel do ČR s elektromobilem? Se svým vozem tankuji 2x 10 min. Na 12 hodinové cestě celkem zanedbatelné. Jak dlouho bych po těch 400 km nabíjel Teslu????

+1/0
21.5.2016 23:41

P10a24v52e84l 37D62v49o67ř77á12k 4535310980780

Tak zatím to jsou auta spíše do města kde se dá těžko ujet více jak 300km za den, v nejhorším se to dá během např. oběda v obchoďáku za 20-30 minut dobít. Navíc Tesla uvažuje o zavedení rychlo-výměny baterie což by mělo být až 2x rychlejší než načerpání 60l nádrže.

0/−1
21.5.2016 23:50

J40o56s34e67f 64Š30o55l13t82e59s 8184608210553

Rychlovýměny baterií padly jako nesmysl. Sama Tesla je zahodila. Nicméně na cesty do ČR z UK to jednoduše není nebo jen výjimečně, kdy nevadí o trochu delší cesta s čekáním na superchargerech.

+1/0
22.5.2016 8:03

J80i83ř53í 59K60o44c33u67r59e81k 6355304155908

To bych zvážil buď auto z půjčovny a nebo letenku. Holt ještě ty baterie nejsou tak dobré.

+1/0
22.5.2016 12:51

T52o48m28á27š 97V29a78l24d95e11r 7233550629

To je právě, že vy a vám podobní nechápete kde má elektromobil své místo. V UK je běžný druhý, třetí vůz do rodiny. Např Aygo, 107 a C1 se právě velmi dobře v UK prodávali. Proč asi? Určitě ne jako jediné vozidlo do rodiny. tak zkuste přemýšlet a odpověď najdete. Možná. Legrační je, že elektromobil vážete pořád na baterie, vlastně akku. Co použít jiné zdroje energie? Jsou lidi tak slepý, nebo omezený? Těším se na odpověď. ;-(

0/−1
22.5.2016 17:00

P42e58t32r 38N33e78h89a58s26i89l 4972495254344

A to je tak těžké to najít? Tesla se dobíjí cca 30 minut. V pohodě ujede 400 km, takže nabíjení na 1200km dlouhé cestě 3x, tj. 1,5 hodiny. Takže o proti vašemu benzinu bude delší o 1 hodinu a 10 minut. A to je teda fakt tolik, že kvůli té hodine je to hnusně a nepoužitelné auto na dálkovou cestu napříč Evropou. No fuj, že to vůbec někdo vyrábí.

Ale je tu jeden podstatný detail. V Tesle za tu cestu nezaplatite ani korunu! Zatímco za benzín dáte minimálně 2500,- Kč. Takže cesta tam a zpět vás vyjde na 5000,-!

Jinak ztrácet takhle zbytečné 2 dny života v autě to bych radši těch 5 tisíc dával za letenku. Cesta cca 2 hodiny.

0/−1
22.5.2016 18:38

M79a95r89t43i95n 69K73a76r61á53s26e18k 9718363638858

No ono tech zastavek bude vice - cca 5, jedna po ruchlonabiti tesla ujete tak 250 km a druha rozmisteni nabijecek neni optimalni (tj nekdy musite zastavit drive nez by bylo nutne)

0/0
25.5.2016 0:41

J33á80n 45K47o32t53ú14č 2296924708826

Ak jazdíte v časoch lacnej leteckej dopravy z UK do ČR 2x do roka autom, tak vás nechápem, a elektromobily na tom nič nezmenia.

+1/0
25.5.2016 9:00

P61a28v69e38l 67D80v39o80ř73á80k 4755430580710

Rozhodně nepatřím mezi zelené ekoteroristy nebo jakýkoliv jiný aktivisty, ale Tesla je jasná volba do budoucna, ani snad ne proto že šetří životní prostředí (nebo jak to ve skutečnosti je), ale kvůli tomu že se snaží auto-průmysl posunout trošku dopředu, když ostatní automobilky, se mi zdá, usnuly na vavřínech (možná strategie?). Navíc se to minimálně prvních pár let pro majitele, kteří jezdí hlavně po městě skutečně vyplatí. + Ona ta ropa jednou dojde :)

+3/−1
21.5.2016 23:18

J97i62ř61í 64K56o27c45u41r18e28k 6705854395118

Než smradlavý diesel, tak eketriku. Plusem je rekuperace při popojíždění po městě.

A až dojde ropa, tak netuším, z čeho se budou dělat plasty v interiéru. A elektroizolace. O uhlí se to říkalo před sto léty, zavírají se nevytěžené doly.

+1/−1
22.5.2016 12:53

P98e59t51r 21S52u65c53h83ý 1898709644886

No tesla ale sází na to, jak je vidí veřejnost. U jiných aut se řeší, že vypouštějí škodliviny, ale u Tesly se tak nějak mlčí, že ty škodliviny vypustí pro změnu elektrárna, aby vyrobila tu elektřinu na kterou můžete jet.

0/−2
22.5.2016 13:25

L12a96d94i15s93l98a71v 65H55r20ů54z56a 8931186300956

Až se divím, kolik je tu nalezlých zelených pomatenců.

+2/−1
21.5.2016 22:27

A70n52d92r35e71j 21O19l86e51k73s44a 3975301867201

Rozhodně méně, než trouchnivých olejářů.

+2/0
22.5.2016 11:45

J95a21n 71F36r73o76l28í25k 6736900335174

Jsem trouchnivý olejář, který šetří životní prostředí víc než zákazníci Tesly. Můj benzínový tříhnek jezdí za 4,6. Když porovnám množství spalin k těm, které vyprodukuje elektrárna jejíž proud Teslu nabíjí nejsem na tom špatně. To nemluvím o hybridech jako je Prius. Celé to stojí a padá na hmotnosti vozidla a tedy potřebném množství energie.

+2/−2
22.5.2016 11:55

T98o87m85á64š 41V20a95l88d80e50r 7673270599

Naivko. Váš turbo tříhrnek s přímým vstřikem vyplivne spousty škodlivin a protože nejste odborník, tak si naivně myslíte že nic, nebo málo. Elektrárna má filtry, katalyzátory a úplně jiný druh spalování. Jestli jsou tady v ČR tolik lidí nevzdělaných a píší sem kraviny nedivím se, že nadějní utíkají a ta hrstka to nevytrhne. Někdy co čtu zde, mi připadají příspěvky ze zvláštních škol, kde rozumím, že žáci nejsou vedeni k vlastnímu úsudku a papouškují znalosti před 50-ti lety. ovšem existuje pokrok, který se může jevit občas jako mírný, ale vždy je a poslední dobou i může být revoluční, ale jelikož se nedotýká běžného občana, může být skryt. Ale plácat na každé diskuzi stejný nesmysl je obrazem IQ tykve. Už jsem podal procentuální rozbor mezi benzínem a elektromobilem a přenosem energie na kola. tak si jej najděte než tady zase budu číst pindy a neodborný.Něco jiného je ekologická stopa a ta je tak složitá, že vydá na dost dobrou bakalářku. A ne na diskuzi zde.

+3/−1
22.5.2016 17:13

K14a68r42e81l 89N83o24v81o75t55n36y 2161975339840

"(zhruba 88 kilometrů na 3,785 litrů)", proboha, kdyz uz jste si dali tu praci s prepoctem mil na kilometry a galonu na litry, fakt uz to neslo prepocitat na litry na 100 km? (double facepalm) Asi uz je to na redaktora moc vysoka matematika...

+9/0
21.5.2016 22:24

J97i25ř28í 58K52o94c45u95r27e66k 6445204435328

Ono by stačilo použít http://lmgtfy.com/?q=50+mpg+to+l%2F100km

0/0
22.5.2016 12:56

M77i84c24h82a54l 33T19r11i65s68k32a 2900347192137

ujede 5.34 delky fotbalovych hrist za 18.9% hodnoty vozu skoda fabia.

+10/−1
21.5.2016 22:03

P71e82t65r 64S69u82c82h26ý 1818289434846

spotřeba více než 100 000L/100km?? to už se bavíte o mezigalaktickém plavidle ne?

+1/0
22.5.2016 13:29

J20a89n 86M53u87c95h24a 8409446912836

ten přepočet na místní veličiny je skutečně famózní ;-D

88 kilometrů na 3,785 litrů ;-D;-D neudává se u nás náhodou spotřeba v litrech na 100 km? nebo to už ej příliš komplikovaná matematická operace? ;-)

+19/−2
21.5.2016 20:26

T30o48m70á25š 70V94a49l51d39e75r 7733360419

Kouknout se mohou. Nabrat inspiraci a pak jít na patenty, aby se v budoucnu nedostaly do sporů jako u mobilních telefonů kde se patentuje i snad barevný rámeček. Pak vzniká kolečko soudů a vzájemných vyrovnávání. Zkrátka jeden velký bordel.;-D

+4/−2
21.5.2016 19:54

L35u16k71á49š 22Š29l54e98h71o17f36e81r 1313839215109

Tesla dala všechny své patenty týkající se elektropohonu k dispozici...

+4/0
21.5.2016 22:23

P47e64t25r 74S67u34c29h76ý 1988619764216

..... a proto si tak hlídá, komu auto prodá .....

0/0
22.5.2016 13:31

P12e72t89r 70N47e56h76a24s69i82l 4152385294434

Ach jo. Co použít mozek. Elektropohon je jen celkem malá část celého auta. Další a možná i to nejsložitější je samotné řízení toho elektropohonu. Tj software.

Dal tam najdete autopilot, výbornou filtraci vzduchu, a spousta dalších součástí. Kterési Tesla sama vyvinula, nebo vylepšila stávající zařízení, zatímco ostatní automobilky zaspali jako Nokie v telefonech. Technika v Tesle je tak o 10 před ostatními.

0/−1
22.5.2016 19:03

P17e28t25r 25N97e86h22a69s18i91l 4612355934694

Vždycky se přeci kopíruje to nejlepší na trhu, asi těžko bude kupovat Ford Dacii, že? Tohle je jasný důkaz toho že ostatní zaspal.

0/0
22.5.2016 19:06

R90e96n81é 86Š10r77ů10t19e39k 8248785576928

To mi připomnělo Top Gear, jak jim nechtěli půjčit auto na testování, tak si ho koupili a pohanili. ;-D

+6/−1
21.5.2016 19:24

P50a61v89e87l 11F15o84l29t90á56n 4640542584

Vůbec se Tesle nedivím. Top Gear je jen banda neseriozních kašparů, kterým jde jen o levné senzace bez ohledu na realitu.

http://www.novinky.cz/koktejl/391740-slavna-scena-z-top-gearu-byla-podvod-priznal-clarkson.html

+1/−1
22.5.2016 14:43

D95a86n74i13e57l77a 48H84i61l43d87e44b46r32a61n29d28t47o25v88á 4560960891604

Přihlašte se do Prostřeno, ztratíte poslední iluze. ;-D

0/0
22.5.2016 14:50

H97o20n72z13a 80T89a90r 3959672184302

Názor :I když je to revoluční elektromobil. Křídlové dveře budou v zimně zdrojem potíží. To určitě odradí nejednoho potencionálního kupce.

https://www.youtube.com/watch?v=cqJQFzkZsPI

https://www.youtube.com/watch?v=vk2cdwpg0jI

+1/0
21.5.2016 18:43

P45e64t80r 28M91a81r89š92o83u51n 5135488706956

myslíte zimu v Kalifornii? ;-)

0/−2
21.5.2016 19:51

T83o53m33á12š 34R40e57k70t85o55r 1598864867859

Ono se to prodává jen v kalifornii?

+3/0
21.5.2016 20:56

L50u70k84á62š 56T40e64p61l19ý 2264780339

Elektrická auta zatim nejsou pro lidi zajímavá, cena baterií je příliš vysoká. Každopádně je třeba tuto technologii vyvíjet, aby automobilka nezaspala dobu kdy už se elektromobilita bude rentovat.

+3/−3
21.5.2016 16:59

A74r78n97o77š17t 27P88á60t77e50k 4307106835637

Levněji než teď už se nikdy jezdit nebude. Proberte se. To co je zajímavý na elektromobilech je především to, že peníze co utrácíme teď a putují do arábie nebo ruska (za ropu) zůstanou doma. Rusi budou muset přestat chlastat a válčit a začít pracovat, arabi se zas vrátěj ke kozám a plackám pečeným na šutru...

+6/0
21.5.2016 18:11

M96i42c40h50a69l 30K95r44e42j95č63a 5268966106213

To je nesmysl - ted se plundruji oblasti s nalezisti ropy, potom bude potreba mnohanasobne vice elektraren, a bude se plundrovat nekde jinde ci jinak. Protoze pokud by se pocet aut mel dostat jen 50:50 elektro vs. klasika, tak to bude pekny srumec v el. siti :-/

A navic kratky dojezd, dlouhe dobijeni, vymena baterii atd. Takovych let uz se nad temito problemy duma a porad se vicemene ceka na zazrak nejakeho objevu, ktery problem vyresi skokove. Evoluce v tomto vyzkumu jaksi prilis nefunguje. A kolikrat uz jsem jen za poslednich 20 a mozna i vice let cetl o zcela nove, unikatni, prevratne, ultraextrasuper drzici baterii, ktera je tesne pred zapocetim vyroby ;-D

+1/−1
21.5.2016 18:53

T30o96m91á47š 72R30e41k91t61o79r 1808884197789

Mno viděl jsem pěkný pořad, kde si chlápak postavil elektrotraktor a nebíjel to normálně přímo ze solárních panelů, na dojíždění do prace by to mohlo stačit..

+1/0
21.5.2016 20:58

J33a80n 33V84e16s20e64l76ý 5544293462921

Tento týden jezdil v Ostravě po Porubě Peugeot 106 se solárním panelem na střeše.

0/0
21.5.2016 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.