Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford si koupil teslu na prozkoumání, přeplatil ji o 1,3 milionu korun

Na sledování automobilové konkurence jsou experti hlavně špioni z Číny, kteří auta pitvají hned při premiérách na autosalonech přímo před očima usmívajících se manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52a87v41o20l 65K16o26l17e37n62č45i15n 7200411391405

Me to vyšlo cca 4.3L na 100km (ne obráceně 4.3km/100L :-D

0/0
29.6.2016 2:39

I74v97a93n 67S62k10a52l28o50š 5901515742235

Jsem snad jediný kdo se pozastavuje nad praktickou nesmyslností těch výklopných dveří? Snazší nástup chválím, ale když zastavím v tak úzké mezeře jak ukazují na videu, tak tam moje babička stejně nevystoupí a řidič se z toho auta taky nedostane.. A to v US nemají garáže, podzemní garáže, nebo nákupní centra? Tam to prosím otevřu jak?

0/0
24.5.2016 16:36

Z60d60e89n14ě82k 48H47i57n85k 8269377791941

Dveře mají senzory, které detekují vzdálenost stropu a pokud je stop nižší, tak se v pohybu vzhůru zastaví a následně se pouze v kloubu odklopí do strany. V ten moment sice budou níže, než-li v maximální poloze, ale umožní Vám výstup a nástup. Například, pokud budete mít nižší strop v garáži (třeba roletová vrata), může si to X3 pamatovat a v dané garáži už prostě "křídla" výš zvedat nebude.

+1/0
29.5.2016 17:51

J96i29ř19í 44Š73v74e39c 6113632235626

Doufám, že se nikdy nedožiju doby, kdy budou elektromobily. Tento přihlouplý ekoterorismus v podobě brojení proti emisím je fakt směšný a jen k*rví motory. Co je to za auto, když neslyším motor? Resp. mi ho simuluje reproduktor.

Ekoterorismus je nová vlna hloupých, kteří si myslí že elektro auty něco změní. Proč se třeba nezaměří na trajekty / tankery které spalují mazut a dělají více škod. Nebo na Čínu, která v klidu vypustí kyanid do řeky, na Indii atd.

Je ale úsměvné, jak si lidé myslí, že s přirůstajícím podílem elektro pa-aut, bude cena elektřiny stejná. Alespoň dostavíme Temelín ;-)

+1/−5
22.5.2016 17:06

T10o22m52á44š 22V69a73l63d51e93r 7763110559

nejlepší by bylo mít všechny tyto pohony k dispozici. A každý si vezme co chce. Ti co jezdí na LPG jsou spokojeni za kolik jezdí, ti co spalují E85 a jezdí rychle a sportovně si taky nenaříkají.Ti co mají elektromobil si myslí své o těchto diskuzích. A věřte mi jsou spokojení a smějí se pod vousy. Ani je nebere malý dojezd. A peněz mají dost, když si kupují vůz za více než 750000Kč. Váš příspěvek čpí hloupostí. A v poslední době jsme byli svědky, že ani ne elektromobily, ale jiné odvětví dokáže politicky rozhodit ceny úplně někam jinam. Je to o NENAŽRANÝCH POLITICÍCH A JEJICH SLUHŮ REGULÁTORŮ.

+4/0
22.5.2016 17:25

J11i37ř91í 90S82c88h80w66a87c67h 8128334188166

RR asi nejsou auta, tam si extra zakládají na tom, aby jejich dvanáctiválec nebyl slyšet ;-)

0/0
22.5.2016 21:20

M27a76r45t22i96n 46K36a13r69á95s13e44k 9258523728388

No nevim, snaha o to, aby se lidi ve mestech neudusili zplodinami z aut, mi naopak prijda jako klicova.

Jinak co se tyce tankeru, ciny apod -

1) EU nema jak kecat do envirometalni politiky suverennim statum

2) tanker ani cina vam nekouri primo do oken nebo do tvare jako auta

0/0
25.5.2016 0:37

J10i30ř27í 63Š42v45e81c 6473272745426

no, hlavně že sami němečtí politici veřejně přiznali, že jejich ekozóny ve velkých městěch, měly v podstatě nulové výsledky. Prašnost poklesla o minimum.

To přeci nevadí a dále budeme lidi buzerovat, zavedeme další eko plaketu a už teď víme, že výsledek bude nula. Jen to bude stát lidi peníze a přínos nulový.

Takhle funguje bohužel celé EU - buzerace, represe a legální omezování osobní svobody

ad 2) měl jsem za to, že EU a podobným zrůdným organizacím jde o planetu, ne to aby to Angele nekouřilo pod nos... V tom případě se omlouvám, tím pádem můžeme zase lovit velryby, střílet medvědy atd. Když vlastně neovlivňuje medvěd mé žití v Praze

0/0
25.5.2016 11:58

P95e22t54r 49S21u14c62h55ý 1858169804796

Elektromobil NENÍ bezemisní .... sice jezdí na elektřinu, ale kde se ta elektřina vezme - akorát to nevypustí auto z výfuku, ale elektrárna z komína.

+4/−3
22.5.2016 13:22

P64a29v96e66l 95F87o47l72t38á92n 4580662804

Ano, pane Suchý, částečně máte pravdu, ale v podstatně menším množství na stejnou ujetou vzdálenost.

A hlavně ne tam, kde je největší koncentrace obyvatel – ve městě.

+3/0
22.5.2016 14:34

R15a54d73i80m 94S96v93o31b13o40d90a 9253559906402

tady je spis otazka, jaky je pomer emise/kwh

ja myslim, ze elektrarna je mnohem lepi, nez auto

+2/0
22.5.2016 14:35

R62a95d86i32m 28S50v62o44b44o78d84a 9583789116142

aut se spalovacim motorem

+1/0
22.5.2016 14:35

T12o62m86á68š 16V58a88l74d89e18r 7863570609

Kolovrátek, který má z poloviny pravdu. NUDÍTE

0/0
22.5.2016 16:52

J87á16n 50K49o95t17ú20č 2416164368476

Úžasné. Na to nikto pred vami neprišiel. My všetci sme si mysleli, že Tesla je rovnako ekologická ako bicykel alebo plachetnica...

0/0
25.5.2016 8:58

D39a51v20i38d 12M19a47l24i29n98a 1380373380863

Auta jsou to pěkná, laciný provoz, to všechno beru. Ale ....., bydlím v UK a do ČR jezdím tak 2x do roka. Jak dlouho bych jel do ČR s elektromobilem? Se svým vozem tankuji 2x 10 min. Na 12 hodinové cestě celkem zanedbatelné. Jak dlouho bych po těch 400 km nabíjel Teslu????

+1/0
21.5.2016 23:41

P84a80v72e31l 95D23v41o92ř12á55k 4385370450620

Tak zatím to jsou auta spíše do města kde se dá těžko ujet více jak 300km za den, v nejhorším se to dá během např. oběda v obchoďáku za 20-30 minut dobít. Navíc Tesla uvažuje o zavedení rychlo-výměny baterie což by mělo být až 2x rychlejší než načerpání 60l nádrže.

0/−1
21.5.2016 23:50

J71o90s71e95f 35Š48o38l64t47e60s 8714808700723

Rychlovýměny baterií padly jako nesmysl. Sama Tesla je zahodila. Nicméně na cesty do ČR z UK to jednoduše není nebo jen výjimečně, kdy nevadí o trochu delší cesta s čekáním na superchargerech.

+1/0
22.5.2016 8:03

J37i61ř59í 77K22o61c21u35r47e20k 6195234165468

To bych zvážil buď auto z půjčovny a nebo letenku. Holt ještě ty baterie nejsou tak dobré.

+1/0
22.5.2016 12:51

T49o64m98á73š 73V84a52l38d36e42r 7113890589

To je právě, že vy a vám podobní nechápete kde má elektromobil své místo. V UK je běžný druhý, třetí vůz do rodiny. Např Aygo, 107 a C1 se právě velmi dobře v UK prodávali. Proč asi? Určitě ne jako jediné vozidlo do rodiny. tak zkuste přemýšlet a odpověď najdete. Možná. Legrační je, že elektromobil vážete pořád na baterie, vlastně akku. Co použít jiné zdroje energie? Jsou lidi tak slepý, nebo omezený? Těším se na odpověď. ;-(

0/−1
22.5.2016 17:00

P30e43t21r 58N25e51h68a65s49i95l 4592255824504

A to je tak těžké to najít? Tesla se dobíjí cca 30 minut. V pohodě ujede 400 km, takže nabíjení na 1200km dlouhé cestě 3x, tj. 1,5 hodiny. Takže o proti vašemu benzinu bude delší o 1 hodinu a 10 minut. A to je teda fakt tolik, že kvůli té hodine je to hnusně a nepoužitelné auto na dálkovou cestu napříč Evropou. No fuj, že to vůbec někdo vyrábí.

Ale je tu jeden podstatný detail. V Tesle za tu cestu nezaplatite ani korunu! Zatímco za benzín dáte minimálně 2500,- Kč. Takže cesta tam a zpět vás vyjde na 5000,-!

Jinak ztrácet takhle zbytečné 2 dny života v autě to bych radši těch 5 tisíc dával za letenku. Cesta cca 2 hodiny.

0/−1
22.5.2016 18:38

M45a53r60t85i22n 41K90a24r82á60s97e16k 9858293978348

No ono tech zastavek bude vice - cca 5, jedna po ruchlonabiti tesla ujete tak 250 km a druha rozmisteni nabijecek neni optimalni (tj nekdy musite zastavit drive nez by bylo nutne)

0/0
25.5.2016 0:41

J27á75n 31K13o90t91ú35č 2616934718466

Ak jazdíte v časoch lacnej leteckej dopravy z UK do ČR 2x do roka autom, tak vás nechápem, a elektromobily na tom nič nezmenia.

+1/0
25.5.2016 9:00

P80a98v67e49l 58D89v44o16ř84á75k 4555880570660

Rozhodně nepatřím mezi zelené ekoteroristy nebo jakýkoliv jiný aktivisty, ale Tesla je jasná volba do budoucna, ani snad ne proto že šetří životní prostředí (nebo jak to ve skutečnosti je), ale kvůli tomu že se snaží auto-průmysl posunout trošku dopředu, když ostatní automobilky, se mi zdá, usnuly na vavřínech (možná strategie?). Navíc se to minimálně prvních pár let pro majitele, kteří jezdí hlavně po městě skutečně vyplatí. + Ona ta ropa jednou dojde :)

+3/−1
21.5.2016 23:18

J15i59ř60í 60K18o65c48u66r25e77k 6835924795588

Než smradlavý diesel, tak eketriku. Plusem je rekuperace při popojíždění po městě.

A až dojde ropa, tak netuším, z čeho se budou dělat plasty v interiéru. A elektroizolace. O uhlí se to říkalo před sto léty, zavírají se nevytěžené doly.

+1/−1
22.5.2016 12:53

P53e28t98r 91S50u93c20h25ý 1248219494266

No tesla ale sází na to, jak je vidí veřejnost. U jiných aut se řeší, že vypouštějí škodliviny, ale u Tesly se tak nějak mlčí, že ty škodliviny vypustí pro změnu elektrárna, aby vyrobila tu elektřinu na kterou můžete jet.

0/−2
22.5.2016 13:25

L51a23d23i58s70l86a73v 45H85r41ů73z10a 8841156970236

Až se divím, kolik je tu nalezlých zelených pomatenců.

+2/−1
21.5.2016 22:27

A83n88d64r64e20j 84O62l66e75k63s48a 3625561897441

Rozhodně méně, než trouchnivých olejářů.

+2/0
22.5.2016 11:45

J48a21n 91F24r35o53l66í17k 6966280435724

Jsem trouchnivý olejář, který šetří životní prostředí víc než zákazníci Tesly. Můj benzínový tříhnek jezdí za 4,6. Když porovnám množství spalin k těm, které vyprodukuje elektrárna jejíž proud Teslu nabíjí nejsem na tom špatně. To nemluvím o hybridech jako je Prius. Celé to stojí a padá na hmotnosti vozidla a tedy potřebném množství energie.

+2/−2
22.5.2016 11:55

T21o53m97á16š 44V95a95l40d35e55r 7833160659

Naivko. Váš turbo tříhrnek s přímým vstřikem vyplivne spousty škodlivin a protože nejste odborník, tak si naivně myslíte že nic, nebo málo. Elektrárna má filtry, katalyzátory a úplně jiný druh spalování. Jestli jsou tady v ČR tolik lidí nevzdělaných a píší sem kraviny nedivím se, že nadějní utíkají a ta hrstka to nevytrhne. Někdy co čtu zde, mi připadají příspěvky ze zvláštních škol, kde rozumím, že žáci nejsou vedeni k vlastnímu úsudku a papouškují znalosti před 50-ti lety. ovšem existuje pokrok, který se může jevit občas jako mírný, ale vždy je a poslední dobou i může být revoluční, ale jelikož se nedotýká běžného občana, může být skryt. Ale plácat na každé diskuzi stejný nesmysl je obrazem IQ tykve. Už jsem podal procentuální rozbor mezi benzínem a elektromobilem a přenosem energie na kola. tak si jej najděte než tady zase budu číst pindy a neodborný.Něco jiného je ekologická stopa a ta je tak složitá, že vydá na dost dobrou bakalářku. A ne na diskuzi zde.

+3/−1
22.5.2016 17:13

K60a56r81e17l 47N21o88v94o96t35n88y 2921905729690

"(zhruba 88 kilometrů na 3,785 litrů)", proboha, kdyz uz jste si dali tu praci s prepoctem mil na kilometry a galonu na litry, fakt uz to neslo prepocitat na litry na 100 km? (double facepalm) Asi uz je to na redaktora moc vysoka matematika...

+9/0
21.5.2016 22:24

J26i81ř67í 45K75o21c50u22r76e56k 6145654595588

Ono by stačilo použít http://lmgtfy.com/?q=50+mpg+to+l%2F100km

0/0
22.5.2016 12:56

M19i92c36h84a57l 74T95r83i10s58k17a 2540767242287

ujede 5.34 delky fotbalovych hrist za 18.9% hodnoty vozu skoda fabia.

+10/−1
21.5.2016 22:03

P18e23t53r 33S35u24c52h86ý 1488399534196

spotřeba více než 100 000L/100km?? to už se bavíte o mezigalaktickém plavidle ne?

+1/0
22.5.2016 13:29

J43a14n 59M43u54c38h46a 8869416622176

ten přepočet na místní veličiny je skutečně famózní ;-D

88 kilometrů na 3,785 litrů ;-D;-D neudává se u nás náhodou spotřeba v litrech na 100 km? nebo to už ej příliš komplikovaná matematická operace? ;-)

+19/−2
21.5.2016 20:26

T42o97m73á42š 81V19a38l30d44e36r 7933680429

Kouknout se mohou. Nabrat inspiraci a pak jít na patenty, aby se v budoucnu nedostaly do sporů jako u mobilních telefonů kde se patentuje i snad barevný rámeček. Pak vzniká kolečko soudů a vzájemných vyrovnávání. Zkrátka jeden velký bordel.;-D

+4/−2
21.5.2016 19:54

L59u42k33á44š 66Š15l87e55h13o64f62e78r 1493259615269

Tesla dala všechny své patenty týkající se elektropohonu k dispozici...

+4/0
21.5.2016 22:23

P40e37t85r 55S16u20c35h61ý 1818709774206

..... a proto si tak hlídá, komu auto prodá .....

0/0
22.5.2016 13:31

P19e19t81r 48N45e26h82a22s14i12l 4302365734614

Ach jo. Co použít mozek. Elektropohon je jen celkem malá část celého auta. Další a možná i to nejsložitější je samotné řízení toho elektropohonu. Tj software.

Dal tam najdete autopilot, výbornou filtraci vzduchu, a spousta dalších součástí. Kterési Tesla sama vyvinula, nebo vylepšila stávající zařízení, zatímco ostatní automobilky zaspali jako Nokie v telefonech. Technika v Tesle je tak o 10 před ostatními.

0/−1
22.5.2016 19:03

P38e42t20r 62N41e93h75a14s14i98l 4182225364494

Vždycky se přeci kopíruje to nejlepší na trhu, asi těžko bude kupovat Ford Dacii, že? Tohle je jasný důkaz toho že ostatní zaspal.

0/0
22.5.2016 19:06

R16e71n61é 94Š37r77ů45t93e82k 8238435326418

To mi připomnělo Top Gear, jak jim nechtěli půjčit auto na testování, tak si ho koupili a pohanili. ;-D

+6/−1
21.5.2016 19:24

P49a21v37e17l 59F80o54l80t92á50n 4280382834

Vůbec se Tesle nedivím. Top Gear je jen banda neseriozních kašparů, kterým jde jen o levné senzace bez ohledu na realitu.

http://www.novinky.cz/koktejl/391740-slavna-scena-z-top-gearu-byla-podvod-priznal-clarkson.html

+1/−1
22.5.2016 14:43

D43a14n15i82e40l33a 89H42i15l42d49e34b97r95a25n44d59t96o28v19á 4610360921754

Přihlašte se do Prostřeno, ztratíte poslední iluze. ;-D

0/0
22.5.2016 14:50

H91o58n40z81a 68T23a30r 3429662534432

Názor :I když je to revoluční elektromobil. Křídlové dveře budou v zimně zdrojem potíží. To určitě odradí nejednoho potencionálního kupce.

https://www.youtube.com/watch?v=cqJQFzkZsPI

https://www.youtube.com/watch?v=vk2cdwpg0jI

+1/0
21.5.2016 18:43

P41e88t98r 82M20a42r97š43o77u87n 5815608846386

myslíte zimu v Kalifornii? ;-)

0/−2
21.5.2016 19:51

T45o43m53á10š 29R31e17k21t38o90r 1808914177739

Ono se to prodává jen v kalifornii?

+3/0
21.5.2016 20:56

L90u22k16á66š 54T62e82p55l59ý 2234180759

Elektrická auta zatim nejsou pro lidi zajímavá, cena baterií je příliš vysoká. Každopádně je třeba tuto technologii vyvíjet, aby automobilka nezaspala dobu kdy už se elektromobilita bude rentovat.

+3/−3
21.5.2016 16:59

A62r91n24o86š19t 96P55á52t32e79k 4757426475317

Levněji než teď už se nikdy jezdit nebude. Proberte se. To co je zajímavý na elektromobilech je především to, že peníze co utrácíme teď a putují do arábie nebo ruska (za ropu) zůstanou doma. Rusi budou muset přestat chlastat a válčit a začít pracovat, arabi se zas vrátěj ke kozám a plackám pečeným na šutru...

+6/0
21.5.2016 18:11

M35i29c59h18a11l 27K34r33e51j65č81a 5258156316553

To je nesmysl - ted se plundruji oblasti s nalezisti ropy, potom bude potreba mnohanasobne vice elektraren, a bude se plundrovat nekde jinde ci jinak. Protoze pokud by se pocet aut mel dostat jen 50:50 elektro vs. klasika, tak to bude pekny srumec v el. siti :-/

A navic kratky dojezd, dlouhe dobijeni, vymena baterii atd. Takovych let uz se nad temito problemy duma a porad se vicemene ceka na zazrak nejakeho objevu, ktery problem vyresi skokove. Evoluce v tomto vyzkumu jaksi prilis nefunguje. A kolikrat uz jsem jen za poslednich 20 a mozna i vice let cetl o zcela nove, unikatni, prevratne, ultraextrasuper drzici baterii, ktera je tesne pred zapocetim vyroby ;-D

+1/−1
21.5.2016 18:53

T89o82m39á90š 52R67e25k96t51o80r 1828464647519

Mno viděl jsem pěkný pořad, kde si chlápak postavil elektrotraktor a nebíjel to normálně přímo ze solárních panelů, na dojíždění do prace by to mohlo stačit..

+1/0
21.5.2016 20:58

J20a45n 72V28e33s36e63l95ý 5514223902511

Tento týden jezdil v Ostravě po Porubě Peugeot 106 se solárním panelem na střeše.

0/0
21.5.2016 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.